ik had ook kunnen zeggen dat de stoptreinen gebruik zullen gaan maken van keersporenquote:Op donderdag 19 december 2013 00:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ooooooohhhhh....
Noem dat dan ook gewoon zo
De stopper uit Leeuwarden gaat in Meppel combineren met de stopper uit Groningenquote:Op donderdag 19 december 2013 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ziet er best aardig uit, alleen ik mis het keerspoor voor de stopper uit Leeuwarden nog. Dat kan alleen als er tailtracking ingevoerd wordt voor de stoppers uit Utrecht en Amsterdam
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Kopspoor, geen tailtrack _______________________________________ _______________________________________ ____________/ Kopspoor, wel tailtrack _______________________________________ ___________________________/___________ ____________/ Kopspoor, wel tailtrack _______________________________________ ___ ___________________/___________ \___________________________/ Geen kopspoor, wel tailtrack _______________________________________ ___ ___\___________________/___________ \___________________________/ |
Ik snap er echt de bliksem van.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:36 schreef dennistd het volgende:
Een tailtrack hoeft niet perse een kopspoor te zijn. En een kopspoor niet altijd een tailtrack:
[ code verwijderd ]
Moet eerlijk bekennen dat ik ook nog nooit van een tailtrack gehoord heb. Het is iig geen bekende term in sporenland...quote:Op donderdag 19 december 2013 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap er echt de bliksem van.
Je mag niet structureel links rijden op de brug. Veiligheid enzo.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:55 schreef dennistd het volgende:
Vandaag eens even zitten prutsen met het sporenplan van Zwolle. Nu:
[ afbeelding ]
Mijn idee:
[ afbeelding ]
Zwolle Rangeer (linksonder) moet ook nog verbouwd worden tot reizigersopstel en -serviceplek, maar dat is niet heel bijzonder
Er wordt dus zowel linkerspoor als rechterspoor over de brug gereden, op die manier kun je de stoptreinen en de IC's alle vier binnen 3 minuten binnen laten komen
Zit in de ontwerperswereld.quote:Op donderdag 19 december 2013 05:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Moet eerlijk bekennen dat ik ook nog nooit van een tailtrack gehoord heb. Het is iig geen bekende term in sporenland...
In spoorinfraland wel.quote:Op donderdag 19 december 2013 05:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Moet eerlijk bekennen dat ik ook nog nooit van een tailtrack gehoord heb. Het is iig geen bekende term in sporenland...
Alsof dat een voorwaarde is als je interessant wilt doen..quote:Op donderdag 19 december 2013 06:02 schreef Socios het volgende:
Pure interessantdoenerij, maar ondertussen niet alle treinseries uit het hoofd weten.
Dat accent is niet direkt veel beter. Of je moet op van die Ivana Humpalots vallen.quote:
Dubbel in/uitrijden lijkt me veel te vertragingsgevoelig. Bij vertraging van een inkomende trein vertraag je direct de uitgaande treinen, en dat komt volgens mij regelmatig voor.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:55 schreef dennistd het volgende:
Vandaag eens even zitten prutsen met het sporenplan van Zwolle. Nu:
[ afbeelding ]
Mijn idee:
[ afbeelding ]
Zwolle Rangeer (linksonder) moet ook nog verbouwd worden tot reizigersopstel en -serviceplek, maar dat is niet heel bijzonder
Er wordt dus zowel linkerspoor als rechterspoor over de brug gereden, op die manier kun je de stoptreinen en de IC's alle vier binnen 3 minuten binnen laten komen
Klinkt als een tof hobby-projectje!quote:Op donderdag 19 december 2013 09:40 schreef James1988 het volgende:
"Plan uw reis kort voor vertrek, want de werkzaamheden kunnen nog wijzigen" aldus NS. Daarom toont het lijstje met werkzaamheden op NS.nl slechts voor de korte termijn werkzaamheden. Groot was mijn verbazing toen een OBIS-scherm me zojuist wist te informeren over werkzaamheden in maart en april...
edit: zojuist het OBIS-scherm opnieuw zien opstarten. Ik kan je melden dat het een gewone PC is, dat er een gigabit ethernet-ding in zit, en dat er een of andere Linux/FreeBSD-achtige distro in zit. Ik kan het niet goed lezen, want die schermen zijn ondersteboven gemonteerd
Ik moet maar geen secretariswerk gaan doenquote:Schiphol - Utrecht/Amsterdam/Weesp
8-2 + 9-2
Schiphol - Amsterdam
2-3
's-Hertogenbosch
27-3 t/m 17-4
Ja, duw 100 miljoen in een stoplap in plaats van te investeren in ERTMS!quote:Op donderdag 19 december 2013 10:07 schreef MPG het volgende:
Van Mansveld moet er overal ATBvv komen:
http://fok.nl/nieuws/630638
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |