Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is de duivel. Zie je die ogen? Ze stralen gewoon "Hihihihihih ik ga zometeen in een weiland de geest geven en alle reizigers 4 uur in de kou laten staan, mwehehehehehe" uit.
Ik ben er een paar maanden terug een middagje geweest, ik heb daar toen op het station zitten lunchen. Best een leuk gebouw, maar je komt de perrons niet op zonder geldig vervoerbewijs (er staan poortjes).
Het spoor in Groot Brittanië is qua infrastructuur een groot drama. Er zijn ook weinig ongelijkvloerse aansluitingen en er zijn veel wisselstraten die zo verwrongen in elkaar zitten dat het Oostelijk eiland bij Amsterdam CS prachtig mooi is.
Op woensdag 18 december 2013 23:40 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het spoor in Groot Brittanië is qua infrastructuur een groot drama. Er zijn ook weinig ongelijkvloerse aansluitingen en er zijn veel wisselstraten die zo verwrongen in elkaar zitten dat het Oostelijk eiland bij Amsterdam CS prachtig mooi is.
Eens, het spoor in Engeland is heel apart, maar dat geeft het ook wel zo z'n charme.
Network Rail heeft z'n medewerking toegezegd aan een groot project van de Great Central Railway, om twee losse delen van museale spoorlijnen te verbinden d.m.v. een brug over de Midlands Main Line heen. Meer info: http://www.gcrailway.co.uk/unify/
Op woensdag 18 december 2013 23:39 schreef James1988 het volgende: Ik ben er een paar maanden terug een middagje geweest, ik heb daar toen op het station zitten lunchen. Best een leuk gebouw, maar je komt de perrons niet op zonder geldig vervoerbewijs (er staan poortjes).
Vandaag eens even zitten prutsen met het sporenplan van Zwolle. Nu:
Mijn idee: Zwolle Rangeer (linksonder) moet ook nog verbouwd worden tot reizigersopstel en -serviceplek, maar dat is niet heel bijzonder Er wordt dus zowel linkerspoor als rechterspoor over de brug gereden, op die manier kun je de stoptreinen en de IC's alle vier binnen 3 minuten binnen laten komen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mijn idee: [ afbeelding ] Zwolle Rangeer (linksonder) moet ook nog verbouwd worden tot reizigersopstel en -serviceplek, maar dat is niet heel bijzonder Er wordt dus zowel linkerspoor als rechterspoor over de brug gereden, op die manier kun je de stoptreinen en de IC's alle vier binnen 3 minuten binnen laten komen
ziet er best aardig uit, alleen ik mis het keerspoor voor de stopper uit Leeuwarden nog. Dat kan alleen als er tailtracking ingevoerd wordt voor de stoppers uit Utrecht en Amsterdam
ziet er best aardig uit, alleen ik mis het keerspoor voor de stopper uit Leeuwarden nog. Dat kan alleen als er tailtracking ingevoerd wordt voor de stoppers uit Utrecht en Amsterdam
De stopper uit Leeuwarden gaat in Meppel combineren met de stopper uit Groningen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 19 december 2013 00:36 schreef dennistd het volgende: Een tailtrack hoeft niet perse een kopspoor te zijn. En een kopspoor niet altijd een tailtrack: [ code verwijderd ]
Mijn idee: [ afbeelding ] Zwolle Rangeer (linksonder) moet ook nog verbouwd worden tot reizigersopstel en -serviceplek, maar dat is niet heel bijzonder Er wordt dus zowel linkerspoor als rechterspoor over de brug gereden, op die manier kun je de stoptreinen en de IC's alle vier binnen 3 minuten binnen laten komen
Je mag niet structureel links rijden op de brug. Veiligheid enzo.
Dat er twee treinen tegelijk Gilze-Rijen binnenrollen zie ik wel vaker. Dat ze allebei uit de richting Breda komen niet.
(Badslippertrein rechterspoor, IC Zwolle linkerspoor, om net buiten het station even te wachten en alsnog naar rechts door te steken).
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Mijn idee: [ afbeelding ] Zwolle Rangeer (linksonder) moet ook nog verbouwd worden tot reizigersopstel en -serviceplek, maar dat is niet heel bijzonder Er wordt dus zowel linkerspoor als rechterspoor over de brug gereden, op die manier kun je de stoptreinen en de IC's alle vier binnen 3 minuten binnen laten komen
Dubbel in/uitrijden lijkt me veel te vertragingsgevoelig. Bij vertraging van een inkomende trein vertraag je direct de uitgaande treinen, en dat komt volgens mij regelmatig voor.
"Plan uw reis kort voor vertrek, want de werkzaamheden kunnen nog wijzigen" aldus NS. Daarom toont het lijstje met werkzaamheden op NS.nl slechts voor de korte termijn werkzaamheden. Groot was mijn verbazing toen een OBIS-scherm me zojuist wist te informeren over werkzaamheden in maart en april...
edit: zojuist het OBIS-scherm opnieuw zien opstarten. Ik kan je melden dat het een gewone PC is, dat er een gigabit ethernet-ding in zit, en dat er een of andere Linux/FreeBSD-achtige distro in zit. Ik kan het niet goed lezen, want die schermen zijn ondersteboven gemonteerd
Op donderdag 19 december 2013 09:40 schreef James1988 het volgende: "Plan uw reis kort voor vertrek, want de werkzaamheden kunnen nog wijzigen" aldus NS. Daarom toont het lijstje met werkzaamheden op NS.nl slechts voor de korte termijn werkzaamheden. Groot was mijn verbazing toen een OBIS-scherm me zojuist wist te informeren over werkzaamheden in maart en april...
edit: zojuist het OBIS-scherm opnieuw zien opstarten. Ik kan je melden dat het een gewone PC is, dat er een gigabit ethernet-ding in zit, en dat er een of andere Linux/FreeBSD-achtige distro in zit. Ik kan het niet goed lezen, want die schermen zijn ondersteboven gemonteerd
Klinkt als een tof hobby-projectje!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Hoi, leuk topic om te volgen zo van een afstand maar heeft iemand hier ervaring met het reizen per trein naar Hinterglemm Oostenrijk? ( wil rond oud&nieuw een maatje opzoeken daar )
Op donderdag 19 december 2013 11:19 schreef kurk_droog het volgende: Hoi, leuk topic om te volgen zo van een afstand maar heeft iemand hier ervaring met het reizen per trein naar Hinterglemm Oostenrijk? ( wil rond oud&nieuw een maatje opzoeken daar )
Op donderdag 19 december 2013 11:19 schreef kurk_droog het volgende: Hoi, leuk topic om te volgen zo van een afstand maar heeft iemand hier ervaring met het reizen per trein naar Hinterglemm Oostenrijk? ( wil rond oud&nieuw een maatje opzoeken daar )
Op donderdag 19 december 2013 10:50 schreef Darkwing_Duck het volgende: Fles zou je toch een spoorboekje en een Playboy voor me kunnen meenemen naar Sauerland? Ik ben ze afgelopen weekend vergeten...
Ja, met overstaps van 7, 6 en 6 minuten. Met koffers. Op gigastations. Als alle treinen perfect op tijd rijden. Okee.
Ik zeg toch ook niet dat het een ideale route is?
edit: Het lijkt erop dat het laatste stuk van de reis - de bus naar Hinterglemm - ook meteen voor de meeste ellende zorgt. Als ik een route plan naar Zell am See krijg ik treinen met veel gunstigere overstaptijden (tot 30 minuten). Dan moet je alleen nog in Hinterglemm zien te komen, taxi?
[ Bericht 22% gewijzigd door James1988 op 19-12-2013 11:50:38 ]
Maar voor de historie en als naslagwerk wel handig (stel je nou voor dat je je over 20 jaar afvraagt welke treinen er vertrokken van station Etten-Leur tussen 18u en 19u op een zondagavond)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Godverdegodver, er is weer eens iets kapot tussen Utrecht en Woerden dus de helft van de ic's is geschrapt. Zul je zien dat de enige treinen die nog rijden, de korte enkeldekkers zijn.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 19 december 2013 12:17 schreef James1988 het volgende: De MerwedeLingelijn ligt plat omdat er een huis pal naast het spoor gesloopt moet worden en hierbij asbest vrij kan komen.
Op donderdag 19 december 2013 12:17 schreef James1988 het volgende: De MerwedeLingelijn ligt plat omdat er een huis pal naast het spoor gesloopt moet worden en hierbij asbest vrij kan komen.
Je mag een huis niet slopen voordat je de asbesthoudende materialen hebt verwijderd. Dus al met al ligt die lijn plat terwijl dat niet hoeft. Waaaant bij het saneren van asbesthoudend materiaal mag er geen stofje in de buitenlucht komen. Dat moet in een luchtdichte containment gebeuren.
Op donderdag 19 december 2013 12:17 schreef James1988 het volgende: De MerwedeLingelijn ligt plat omdat er een huis pal naast het spoor gesloopt moet worden en hierbij asbest vrij kan komen.
Klopt niet helemaal: er is een tijd terug een brand in de buurt van het spoor geweest waarbij flink wat asbest vrijgekomen is. Dat is grotendeels opgeruimd, maar ook tussen het spoor ligt nog van die troep. En om dat op te ruimen moet het treinverkeer stilgelegd worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Klopt niet helemaal: er is een tijd terug een brand in de buurt van het spoor geweest waarbij flink wat asbest vrijgekomen is. Dat is grotendeels opgeruimd, maar ook tussen het spoor ligt nog van die troep. En om dat op te ruimen moet het treinverkeer stilgelegd worden.
Klopt niet helemaal: er is een tijd terug een brand in de buurt van het spoor geweest waarbij flink wat asbest vrijgekomen is. Dat is grotendeels opgeruimd, maar ook tussen het spoor ligt nog van die troep. En om dat op te ruimen moet het treinverkeer stilgelegd worden.
ALS het een veiligheidsrisico heet gaat het om losse vezels. En als er de afgelopen dagen wel gewoon twee of vier treinen per uur per richting overheen geweest zijn is alles inmiddels allang verwaaid.
Oftewel: Onzin. Weer eens lekker reizigertje pesten onder het mom van "veiligheid". Sabotage dus. Of totale hersenloosheid, dat kan ook prima natuurlijk.
Op donderdag 19 december 2013 12:27 schreef Dr_Flash het volgende: Oftewel: Onzin. Weer eens lekker reizigertje pesten onder het mom van "veiligheid". Sabotage dus. Of totale hersenloosheid, dat kan ook prima natuurlijk.
Ergo, zet een paar bouwlampen aan en doe het 's nachts.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
ProRail en NS deden te weinig om in Leiden Centraal doorglijdende treinen te voorkomen Gladde en vervuilde sporen en glijgevoelige treinen zijn de oorzaak geweest voor zes treinbotsingen in de periode oktober 2008 – april 2012 op het station Leiden Centraal met treinen van NS Reizigers. De reeks botsingen met overeenkomende karakteristieken was voor de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) aanleiding de oorzaken ervan en het functioneren van de veiligheidszorgsystemen van de betrokken partijen te onderzoeken. De inspectie stelt vast dat ProRail en NS Reizigers in deze periode te weinig hebben gedaan om dergelijke botsingen te voorkomen.
In deze periode waren in totaal zes treinaanrijdingen, waarvan drie met een stootjuk en drie met een stilstaande trein. Alle botsingen op één na vonden plaats op hetzelfde spoor bij station Leiden Centraal. In alle gevallen bleven de gevolgen beperkt tot incidenteel enkele lichtgewonden en materiële schade. Na de zesde treinbotsing en onderzoek van de inspectie namen NS en ProRail passende maatregelen.
De ILT concludeert in haar onderzoek dat spoorbeheerder ProRail te weinig heeft gedaan om de gladheid op de betreffende sporen in Leiden zoveel als mogelijk tegen te gaan. En NS Reizigers heeft tijdens de incidenten onvoldoende lering getrokken uit eerdere glijincidenten met hetzelfde type treinmaterieel. Ook hebben beide organisaties te weinig regie gevoerd op het beheersen van de problematiek en het nakomen van afspraken om het doorglijden tegen te gaan. Dat geldt zowel voor afspraken binnen de organisaties als tussen NS Reizigers en ProRail.
De ILT verwacht met name van NS Reizigers maatregelen, boven op die reeds zijn genomen, om toekomstige vergelijkbare overtredingen te voorkomen, specifiek waar het glijgedrag van het betrokken materieel betreft. ProRail heeft inmiddels voldoende actie ondernomen, zo heeft de inspectie vastgesteld.
Op donderdag 19 december 2013 13:18 schreef Monopoly het volgende: Na de zesde treinbotsing en onderzoek van de inspectie namen NS en ProRail passende maatregelen.
Passende maatregelen. Of toch niet?
quote:
De ILT verwacht met name van NS Reizigers maatregelen, boven op die reeds zijn genomen, om toekomstige vergelijkbare overtredingen te voorkomen, specifiek waar het glijgedrag van het betrokken materieel betreft. ProRail heeft inmiddels voldoende actie ondernomen, zo heeft de inspectie vastgesteld.
Raar verhaal. Met dat totaal dysfunctionele rode vlak op de voorpagina. Een hoop witte pagina's die geen doel dienen. Een amateuristisch opgegoogeld tekeningetje van een ijsberg. Een printscreentje van Sporenplan.nl. En "ICM - Intercitymaterieel, roepnaam "Koploper" "
Serieus, een trein die een roepnaam heeft? ziet er klungelig uit.
Raar verhaal. Met dat totaal dysfunctionele rode vlak op de voorpagina. Een hoop witte pagina's die geen doel dienen. Een amateuristisch opgegoogeld tekeningetje van een ijsberg. Een printscreentje van Sporenplan.nl. En "ICM - Intercitymaterieel, roepnaam "Koploper" "
Serieus, een trein die een roepnaam heeft? ziet er klungelig uit.
Het rode vlak en de witte pagina's zijn onderdeel van de Rijkshuisstijl. Het rode vlak hoort eigenlijk de onderste helft van de pagina, van rand-tot-rand te vullen. Door de margins bij het maken van de PDF is dat mislukt. De rode kleur hoort bij de kleindochter (Inspectie Leefomgeving en Transport) in de afzenderstructuur. Andere dochters (o.a. Ministerie van Financiën en Ministerie van Infrastructuur en Milieu) en kleindochters gebruiken andere kleuren.
Het rode vlak en de witte pagina's zijn onderdeel van de Rijkshuisstijl. Het rode vlak hoort eigenlijk de onderste helft van de pagina, van rand-tot-rand te vullen. Door de margins bij het maken van de PDF is dat mislukt. De rode kleur hoort bij de kleindochter (Inspectie Leefomgeving en Transport) in de afzenderstructuur. Andere dochters (o.a. Ministerie van Financiën en Ministerie van Infrastructuur en Milieu) en kleindochters gebruiken andere kleuren.
Op donderdag 19 december 2013 10:50 schreef Darkwing_Duck het volgende: Fles zou je toch een spoorboekje en een Playboy voor me kunnen meenemen naar Sauerland? Ik ben ze afgelopen weekend vergeten...
Mini-spoorboekje heb ik. Het echte komt schijnbaar pas in januari uit. Playboy zag ik zo gauw niet liggen.
Gister hebben veel treinen bij Arriva al versterkt gereden, maar er reden alsnog losse stellen rond. De allerlaatste rit Leeuwarden -> Groningen reed (aldus de machinist die ik goed ken) met 2x GTW 2/6 (dus 6 bakken GTW totaal). Vrij druk zei hij al, maar op al zijn ritten richting Leeuwarden (hij zit op standplaats Groningen) was het versterkt.
Op donderdag 19 december 2013 16:33 schreef greavy het volgende: Gister hebben veel treinen bij Arriva al versterkt gereden, maar er reden alsnog losse stellen rond. De allerlaatste rit Leeuwarden -> Groningen reed (aldus de machinist die ik goed ken) met 2x GTW 2/6 (dus 6 bakken GTW totaal). Vrij druk zei hij al, maar op al zijn ritten richting Leeuwarden (hij zit op standplaats Groningen) was het versterkt.
ovtijden geeft niets versterkts aan, al zal er wel wat gereden hebben
Op donderdag 19 december 2013 16:22 schreef Peterselieman het volgende: Arriva had rond Leeuwarden gisteravond te maken met uitpuilende treinen. Serious Request een beetje onderschat?
De NS in ieder geval niet, want die reed keurig volgens afspraak met zes bakken, vaak dubbele stellen en zelfs een extra trein ingelegd
Ik durf te betwijfelen of ovtijden wel de juiste informatie kan tonen van de privaat vervoerder. Want staan die gegevens ook accuraat in InfoPlus DVS (wat weer van NSR is)?
Op de MerwedeLingeLijn klopt de inzet van materieel in ieder geval niet, als je naar de "inzet" kijkt op ovtijden.
Op donderdag 19 december 2013 16:44 schreef greavy het volgende: Ik durf te betwijfelen of ovtijden wel de juiste informatie kan tonen van de privaat vervoerder. Want staan die gegevens ook accuraat in InfoPlus DVS (wat weer van NSR is)?
Op de MerwedeLingeLijn klopt de inzet van materieel in ieder geval niet, als je naar de "inzet" kijkt op ovtijden.
ik denk dan dat het er staat zoals het bij de NS bekend planmatig zou moeten zijn
Station Grubbenvorst-Greenport (wat een naam) aan de Maaslijn komt er binnen enkele jaren aan. De Gemeente Horst aan de Maas heeft in maart reeds een half miljoen toegezoegd. Daarnaast is er ook geld vanuit de provincie Limburg, mits de provincie Noord-Brabant en de stadsregio Arnhem-Nijmegen ook een bijdrage doen.
Volgens NMBS in een overleg met de provincie Limburg wordt er sinds december 2013 tussen Maastricht en Luik met Breaks gereden, klopt dat? In december 2014 zou deze trein Maastricht - Luik overigens verder gaan rijden naar Tongeren, Bilzen en Hasselt. Daarnaast is het de ambitie van o.a. de provincie Limburg om een halfuursdienst uit te gaan voeren op deze verbinding, de ene trein snel, de andere langzaam. Hiervoor moet het huidige aantal reizigers van 2000 per dag nog wel verder omhoog voor de kostendekkingsgraad.
Interessant, uit het document blijkt dat station Eijsden wel tot het hoofdrailnet behoort (wat hier voor NS wordt uitgevoerd door NMBS,) maar dat er geen bedieningsplicht geldt voor dit station.
Ja, zoals al aangehaald hier rijden ze sinds zondag 15 december met Breaks.
Die rit straks door naar Hasselt slaat helemaal alles, want die gaat er anderhalf uur over doen. Met de bus ben je sneller (en goedkoper). ¤3 voor een enkele rit met de bus. Doe je een uur over.
Wat een rommel op Rotterdam Centraal. Er blijven lege Sprinters binnenkomen en we hebben al ruim +10. Oh we vertrekken nu wel. Volgens de app zitten we al in Zwijndrecht .
Op donderdag 19 december 2013 16:58 schreef Hinder het volgende: Wat een rommel op Rotterdam Centraal. Er blijven lege Sprinters binnenkomen en we hebben al ruim +10. Oh we vertrekken nu wel. Volgens de app zitten we al in Zwijndrecht .
Fijn hè, die oude sprinters daar in de Sprinters? Sinds DRGL2014 is het al één en al bagger, veel vertraging, veel te korte treinen enzo. SGM2 of SGM3 in de spits los gaat echt niet werken. Zelfs SGM5 (waar normaal SLT10 reed) is het niet fijn
Fijn hè, die oude sprinters daar in de Sprinters? Sinds DRGL2014 is het al één en al bagger, veel vertraging, veel te korte treinen enzo. SGM2 of SGM3 in de spits los gaat echt niet werken. Zelfs SGM5 (waar normaal SLT10 reed) is het niet fijn
Ja ik hoor ook veel klachten over SGM, hopelijk draaien ze dat snel terug. Hoor ook veel mensen over Den Haag Venlo over het mengelmoesje wat daar nu rijdt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ja ik hoor ook veel klachten over SGM, hopelijk draaien ze dat snel terug. Hoor ook veel mensen over Den Haag Venlo over het mengelmoesje wat daar nu rijdt.
In die Sprinters rijdt nog steeds een VIRM4. En het SLT8 en SLT10 hebben ze ook maar niet weggehaald.
De IC Den Haag - Venlo rijdt nu een paar dagen met DDZ8, ICM6/7 of ICR9. VIRM haast niet kunnen vinden. Maar DDZ8 is zelfs in de drukke spitsritten op een deel van het traject echt tekort, reed voorheen zelfs VIRM10 ...
Klopt niet helemaal: er is een tijd terug een brand in de buurt van het spoor geweest waarbij flink wat asbest vrijgekomen is. Dat is grotendeels opgeruimd, maar ook tussen het spoor ligt nog van die troep. En om dat op te ruimen moet het treinverkeer stilgelegd worden.
Vreemd. Eerder dit jaar is er bij Krommenie-Assendelft het treinverkeer direct stilgelegd nadat geconstateerd werd dat er asbest in de sporen lag. Wellicht aanpassing in reglementen maar ik kan me dat nauwelijks voorstellen..
Ja het is nu staan hier voor de mensen die vanaf Blaak instapten. Op Rotterdam Centraal moesten we ineens naar spoor 9, waar een sprinter vanuit Dordt aan kwam rijden. Vervolgens kwamen er nog een aantal leeg aan of moest men eruit. Ergens storing oid? De displays gaven alles behalve correcte info weer.
Iemand een idee waarom de politie het traject Naarden-Bussum - Hilversum eruit heeft gegooid? Ik ga nu met de Pimpel over de Hanzelijn. Dat mag dan een first zijn, maar zorgt wel voor vertraging en een extra overstap om in Apeldoorn te komen.
Op donderdag 19 december 2013 17:23 schreef WhiteJoker het volgende: Iemand een idee waarom de politie het traject Naarden-Bussum - Hilversum eruit heeft gegooid? Ik ga nu met de Pimpel over de Hanzelijn. Dat mag dan een first zijn, maar zorgt wel voor vertraging en een extra overstap om in Apeldoorn te komen.
Heb nog Mini Spoorboekje 2014 over. Kan het meenemen 18 januari a.s. indien interesse. Geen kosten; ik deel ze 'bij bosjes' uit, maar deze raak ik niet kwijt. Verder nog bordspel Ticket to Ride Europe voor iemand die het spel wél begrijpt
Op donderdag 19 december 2013 12:05 schreef Duvel het volgende: Godverdegodver, er is weer eens iets kapot tussen Utrecht en Woerden dus de helft van de ic's is geschrapt. Zul je zien dat de enige treinen die nog rijden, de korte enkeldekkers zijn.
Mocht je het nog willen weten, wissel 1067A/B te Harmelen Aansluiting had een Ten Onrechte Bezet Spoor (TOBS) melding.
Op donderdag 19 december 2013 16:33 schreef greavy het volgende: Gister hebben veel treinen bij Arriva al versterkt gereden, maar er reden alsnog losse stellen rond. De allerlaatste rit Leeuwarden -> Groningen reed (aldus de machinist die ik goed ken) met 2x GTW 2/6 (dus 6 bakken GTW totaal). Vrij druk zei hij al, maar op al zijn ritten richting Leeuwarden (hij zit op standplaats Groningen) was het versterkt.
2/6 is een tweetje, dus 2 x 2/6 is 4 bakken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Laatste stoppertje uut Fryslan naar Grunn City. Was het druk? Mwwwwwoahhhh. Re-de-lijk Twee 3-tjes goed vol. #serieuusriekwesttweeduizendderttien #gezellig
Vreemd. Eerder dit jaar is er bij Krommenie-Assendelft het treinverkeer direct stilgelegd nadat geconstateerd werd dat er asbest in de sporen lag. Wellicht aanpassing in reglementen maar ik kan me dat nauwelijks voorstellen..
hoe constateer je zoiets eigenlijk? Ik bedoel, er waren geen baanwerkers aanwezig anders was het treinverkeer al stilgelegd. En een machinist die met 140 langsraast constateert ook geen asbestvezels in het spoor.
hoe constateer je zoiets eigenlijk? Ik bedoel, er waren geen baanwerkers aanwezig anders was het treinverkeer al stilgelegd. En een machinist die met 140 langsraast constateert ook geen asbestvezels in het spoor.
Je mag als baanwerker over het schouwpad lopen. Ik heb geen idee hoe zoiets geconstateerd wordt. Waarschijnlijk komt uit metingen van de brandweer naar voren dat er asbest is vrijgekomen. Dan wordt eens gedacht dat het misschien in het spoor is terecht gekomen. Vervolgens een inspectie doen en dan constateren, ja het ligt er. Alles opheffen en reinigen die handel.
Een keerpuntreiniging zou al wonderen doen, ik stapte net in Den Haag HS in... op de vloer lagen gebruikte zakdoeken en plastic wikkels, op sommige stoelen zaten bijzonder ranzig uitziende plekken.
Op donderdag 19 december 2013 19:13 schreef James1988 het volgende: Een keerpuntreiniging zou al wonderen doen, ik stapte net in Den Haag HS in... op de vloer lagen gebruikte zakdoeken en plastic wikkels, op sommige stoelen zaten bijzonder ranzig uitziende plekken.
Gewoon onderdeel van het plan. Mensen de trein uit jagen. Hardleerse types zoals James1988 hou je blijkbaar toch
Op donderdag 19 december 2013 19:13 schreef James1988 het volgende: Een keerpuntreiniging zou al wonderen doen, ik stapte net in Den Haag HS in... op de vloer lagen gebruikte zakdoeken en plastic wikkels, op sommige stoelen zaten bijzonder ranzig uitziende plekken.
Op HS is geen keerpuntreiniging, ik weet niet of die trein nog een retourtje Binckhorst maakt?
Omstreeks 12.30 IC Enkhuizen - Amf (-Deventer misschien) met 2x VIRM-IV en dan om 16.39 naar Enkhuizen vanaf A'dam CS weer 2x VIRM-IV
Al is dat misschien toch wel net te veel, je kan dan beter VIRM-VI inzetten of vooral ervoor zorgen dat mensen veel beter verspreid staan over het perron bij CS zodat ze allemaal wel een zitplaats hebben als er 2x ICM-III of IV komt voorrijden. Dus ben ik benieuwd of er al een evaluatie is geweest van dat project bij Den Bosch met LED-lichten.
Normaal gesproken wordt hij "gereinigd" op de Binckhorst. Daar loopt de lok ook om.
Dat was bij mijn trein denk ik niet het geval. Hij stond om 18:30 langs het perron, met alleen noodverlichting aan. De boel was ook al behoorlijk afgekoeld. Rond 18:40 ging de verlichting en verwarming aan...
edit: Sinds de nieuwe dienstregeling keert ie op HS, waar er meestal 3 mensen van Treinschoon aan het puinruimen gaan
verder een oud vuil ding ja
Oh, een soort van CSU, maar dan iets ander bedrijf? Ik reis tegenwoordig bijna wekelijks met de Benelux van- en naar België, maar de zittingen zien er inderdaad niet meer uit
Oh, een soort van CSU, maar dan iets ander bedrijf? Ik reis tegenwoordig bijna wekelijks met de Benelux van- en naar België, maar de zittingen zien er inderdaad niet meer uit
Bij een reiniging gaat er meestal geen doekje over de stoelen....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Bij een reiniging gaat er meestal geen doekje over de stoelen....
Er zou zo en nu dan wel een grondige reiniging mogen (lees: moeten) gebeuren, bij ieder treinstel. Blijkbaar gaat het mis met de onderhoudsomplopen met Benelux
Een kleine miljard moet de komende jaren gestoken worden in spoorinnovatie. Doel is meer mensen en goederen de trein in te krijgen, aldus transportcommissaris Siim Kallas. Met het programma Shift2Rail wil de Europese Commissie zwaar inzetten op onderzoek en innovatie in de railsector. Momenteel gaat slechts 10 procent van alle vracht over het spoor en slechts 6 procent van de passagiers. Dat moet omhoog.
Daartoe heeft de Commissie besloten het eigen budget voor de periode 2014-2020 te verdrievoudigen van 155 miljoen naar 450 miljoen. De spoorsector zelf moet daar dan 470 miljoen bijleggen waardoor bijna een miljard gespendeerd kan worden aan onderzoek en innovatie. “Als we meer passagiers en vracht willen op het spoor, dan moet de sector betere diensten leveren en een aantrekkelijke keuze worden voor meer klanten. Om dat te laten gebeuren, moet de spoorsector innoveren. Deze publiek-private samenwerking is een belangrijke doorbraak. Deze zal zorgen voor innovatie om de kosten te verlagen, de capaciteit te vergroten en te zorgen voor betrouwbaarder frequente verbindingen”, aldus Kallas.
Levensduurkosten Het programma is vooral gericht op een verregaande reductie van de kosten. Zo wil de Commissie de levensduurkosten van de infrastructuur halveren. De capaciteit moet verdubbelen en de betrouwbaarheid moet 50 procent hoger liggen. Op het gebied van de infrastructuur gaat het om de levering en aanleg van betrouwbaar spoor van hoge kwaliteit. Daarbij horen ook zaken als vermindering van spoorlawaai en ontwikkeling van intelligent onderhoud. Dit naast de beoogde kostenreductie bij aanleg en onderhoud. Daa rnaast zullen betere en intelligentere verkeersmanagement- en controlesystemen ontwikkeld moeten worden. Dat is nodig om de gewenste verdubbeling van de capaciteit te bereiken.
Uit gesprekken met de spoorsector weet Kallas dat de publiek-private samenwerking en de financiële bijdrage van de private sector haalbaar zijn. Het Zweedse Trafikverket, dat zowel weg- als spoorinfra doet, en het Engelse Network Rail hebben al geld toegezegd. Inclusief bijdragen van treinenbouwers is al minstens 270 miljoen binnen.