abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134451444
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Scan ff in?
Ik heb thuis de fotos. Zal het wel even mailen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 december 2013 @ 16:16:04 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134453436
quote:
3s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:07 schreef MPG het volgende:
Van Mansveld moet er overal ATBvv komen:

http://fok.nl/nieuws/630638
ik zou het geld steken in versnelde uitrol van ERTMS
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134453456
quote:
3s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:07 schreef MPG het volgende:
Van Mansveld moet er overal ATBvv komen:

http://fok.nl/nieuws/630638
link is dood trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134453488
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik zou het geld steken in versnelde uitrol van ERTMS
Of de verliezen van de Fyra mee dekken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 december 2013 @ 16:22:58 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134453663
Arriva had rond Leeuwarden gisteravond te maken met uitpuilende treinen. Serious Request een beetje onderschat?

De NS in ieder geval niet, want die reed keurig volgens afspraak met zes bakken, vaak dubbele stellen en zelfs een extra trein ingelegd
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 19 december 2013 @ 16:33:49 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134454055
Gister hebben veel treinen bij Arriva al versterkt gereden, maar er reden alsnog losse stellen rond. De allerlaatste rit Leeuwarden -> Groningen reed (aldus de machinist die ik goed ken) met 2x GTW 2/6 (dus 6 bakken GTW totaal). Vrij druk zei hij al, maar op al zijn ritten richting Leeuwarden (hij zit op standplaats Groningen) was het versterkt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 december 2013 @ 16:43:09 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134454379
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:33 schreef greavy het volgende:
Gister hebben veel treinen bij Arriva al versterkt gereden, maar er reden alsnog losse stellen rond. De allerlaatste rit Leeuwarden -> Groningen reed (aldus de machinist die ik goed ken) met 2x GTW 2/6 (dus 6 bakken GTW totaal). Vrij druk zei hij al, maar op al zijn ritten richting Leeuwarden (hij zit op standplaats Groningen) was het versterkt.
ovtijden geeft niets versterkts aan, al zal er wel wat gereden hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134454388
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva had rond Leeuwarden gisteravond te maken met uitpuilende treinen. Serious Request een beetje onderschat?

De NS in ieder geval niet, want die reed keurig volgens afspraak met zes bakken, vaak dubbele stellen en zelfs een extra trein ingelegd
KAMERVRAGEN! Brandbrief!
  donderdag 19 december 2013 @ 16:44:02 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134454404
Ik durf te betwijfelen of ovtijden wel de juiste informatie kan tonen van de privaat vervoerder. Want staan die gegevens ook accuraat in InfoPlus DVS (wat weer van NSR is)?

Op de MerwedeLingeLijn klopt de inzet van materieel in ieder geval niet, als je naar de "inzet" kijkt op ovtijden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 december 2013 @ 16:47:32 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134454503
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik durf te betwijfelen of ovtijden wel de juiste informatie kan tonen van de privaat vervoerder. Want staan die gegevens ook accuraat in InfoPlus DVS (wat weer van NSR is)?

Op de MerwedeLingeLijn klopt de inzet van materieel in ieder geval niet, als je naar de "inzet" kijkt op ovtijden.
ik denk dan dat het er staat zoals het bij de NS bekend planmatig zou moeten zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_134454545
Station Grubbenvorst-Greenport (wat een naam) aan de Maaslijn komt er binnen enkele jaren aan. De Gemeente Horst aan de Maas heeft in maart reeds een half miljoen toegezoegd. Daarnaast is er ook geld vanuit de provincie Limburg, mits de provincie Noord-Brabant en de stadsregio Arnhem-Nijmegen ook een bijdrage doen.

Volgens NMBS in een overleg met de provincie Limburg wordt er sinds december 2013 tussen Maastricht en Luik met Breaks gereden, klopt dat? In december 2014 zou deze trein Maastricht - Luik overigens verder gaan rijden naar Tongeren, Bilzen en Hasselt. Daarnaast is het de ambitie van o.a. de provincie Limburg om een halfuursdienst uit te gaan voeren op deze verbinding, de ene trein snel, de andere langzaam. Hiervoor moet het huidige aantal reizigers van 2000 per dag nog wel verder omhoog voor de kostendekkingsgraad.

Interessant, uit het document blijkt dat station Eijsden wel tot het hoofdrailnet behoort (wat hier voor NS wordt uitgevoerd door NMBS,) maar dat er geen bedieningsplicht geldt voor dit station.

Bron

[ Bericht 26% gewijzigd door Bitlord op 19-12-2013 16:59:13 ]
  donderdag 19 december 2013 @ 16:56:59 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134454804
Ja, zoals al aangehaald hier rijden ze sinds zondag 15 december met Breaks.

Die rit straks door naar Hasselt slaat helemaal alles, want die gaat er anderhalf uur over doen. Met de bus ben je sneller (en goedkoper). ¤3 voor een enkele rit met de bus. Doe je een uur over.
pi_134454882
Wat een rommel op Rotterdam Centraal. Er blijven lege Sprinters binnenkomen en we hebben al ruim +10. Oh we vertrekken nu wel. Volgens de app zitten we al in Zwijndrecht :').
Get stoned
  donderdag 19 december 2013 @ 17:00:02 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134454916
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:58 schreef Hinder het volgende:
Wat een rommel op Rotterdam Centraal. Er blijven lege Sprinters binnenkomen en we hebben al ruim +10. Oh we vertrekken nu wel. Volgens de app zitten we al in Zwijndrecht :').
Fijn hè, die oude sprinters daar in de Sprinters? Sinds DRGL2014 is het al één en al bagger, veel vertraging, veel te korte treinen enzo.
SGM2 of SGM3 in de spits los gaat echt niet werken. Zelfs SGM5 (waar normaal SLT10 reed) is het niet fijn
pi_134454998
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:00 schreef greavy het volgende:

[..]

Fijn hè, die oude sprinters daar in de Sprinters? Sinds DRGL2014 is het al één en al bagger, veel vertraging, veel te korte treinen enzo.
SGM2 of SGM3 in de spits los gaat echt niet werken. Zelfs SGM5 (waar normaal SLT10 reed) is het niet fijn
Ja ik hoor ook veel klachten over SGM, hopelijk draaien ze dat snel terug.
Hoor ook veel mensen over Den Haag Venlo over het mengelmoesje wat daar nu rijdt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 19 december 2013 @ 17:03:40 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134455034
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja ik hoor ook veel klachten over SGM, hopelijk draaien ze dat snel terug.
Hoor ook veel mensen over Den Haag Venlo over het mengelmoesje wat daar nu rijdt.
In die Sprinters rijdt nog steeds een VIRM4. En het SLT8 en SLT10 hebben ze ook maar niet weggehaald.

De IC Den Haag - Venlo rijdt nu een paar dagen met DDZ8, ICM6/7 of ICR9. VIRM haast niet kunnen vinden. Maar DDZ8 is zelfs in de drukke spitsritten op een deel van het traject echt tekort, reed voorheen zelfs VIRM10 ...
pi_134455089
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal: er is een tijd terug een brand in de buurt van het spoor geweest waarbij flink wat asbest vrijgekomen is. Dat is grotendeels opgeruimd, maar ook tussen het spoor ligt nog van die troep. En om dat op te ruimen moet het treinverkeer stilgelegd worden.
Vreemd. Eerder dit jaar is er bij Krommenie-Assendelft het treinverkeer direct stilgelegd nadat geconstateerd werd dat er asbest in de sporen lag. Wellicht aanpassing in reglementen maar ik kan me dat nauwelijks voorstellen..
pi_134455119
quote:
3s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:07 schreef MPG het volgende:
Van Mansveld moet er overal ATBvv komen:

http://fok.nl/nieuws/630638
Kleine nuance, alleen op de bediende seinen. Onbediende vrije baan seinen krijgen geen ATB-Vv.
pi_134455145
Ja het is nu staan hier voor de mensen die vanaf Blaak instapten. Op Rotterdam Centraal moesten we ineens naar spoor 9, waar een sprinter vanuit Dordt aan kwam rijden. Vervolgens kwamen er nog een aantal leeg aan of moest men eruit. Ergens storing oid? De displays gaven alles behalve correcte info weer.
Get stoned
pi_134455252
Bij Lombardijen kwam net een VIRM voorbij dat volgens mij de IC Venlo zou moeten zijn.
Get stoned
pi_134455773
Iemand een idee waarom de politie het traject Naarden-Bussum - Hilversum eruit heeft gegooid? Ik ga nu met de Pimpel over de Hanzelijn. Dat mag dan een first zijn, maar zorgt wel voor vertraging en een extra overstap om in Apeldoorn te komen.
  donderdag 19 december 2013 @ 17:33:50 #115
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_134456154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Iemand een idee waarom de politie het traject Naarden-Bussum - Hilversum eruit heeft gegooid? Ik ga nu met de Pimpel over de Hanzelijn. Dat mag dan een first zijn, maar zorgt wel voor vertraging en een extra overstap om in Apeldoorn te komen.
Timbiels twitterde op donderdag 19-12-2013 om 17:26:25 Hilversum Media Park: politie zoekt naar verdachte persoon, treinverkeer stilgelegd tussen Naarden-Bussum en Hilversum. #NS reageer retweet
politiedgv twitterde op donderdag 19-12-2013 om 17:12:05 Verward persoon op viaduct Craailoose weg Hilversum. Verkeer en treinen stilgelegd. reageer retweet
pi_134456279
Het is voor mij echt bijna elke dag wel raak geweest op dit traject. Gelukkig morgen voorlopig de laatste keer.
pi_134456350
Heb nog Mini Spoorboekje 2014 over. Kan het meenemen 18 januari a.s. indien interesse. Geen kosten; ik deel ze 'bij bosjes' uit, maar deze raak ik niet kwijt. Verder nog bordspel Ticket to Ride Europe voor iemand die het spel wél begrijpt :+
pi_134456380
quote:
13s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:05 schreef Duvel het volgende:
Godverdegodver, er is weer eens iets kapot tussen Utrecht en Woerden dus de helft van de ic's is geschrapt. Zul je zien dat de enige treinen die nog rijden, de korte enkeldekkers zijn. :r
Mocht je het nog willen weten, wissel 1067A/B te Harmelen Aansluiting had een Ten Onrechte Bezet Spoor (TOBS) melding.
  donderdag 19 december 2013 @ 17:46:09 #119
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134456557
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:33 schreef greavy het volgende:
Gister hebben veel treinen bij Arriva al versterkt gereden, maar er reden alsnog losse stellen rond. De allerlaatste rit Leeuwarden -> Groningen reed (aldus de machinist die ik goed ken) met 2x GTW 2/6 (dus 6 bakken GTW totaal). Vrij druk zei hij al, maar op al zijn ritten richting Leeuwarden (hij zit op standplaats Groningen) was het versterkt.
2/6 is een tweetje, dus 2 x 2/6 is 4 bakken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 19 december 2013 @ 17:48:10 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_134456621
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

2/6 is een tweetje, dus 2 x 2/6 is 4 bakken.
Typfoutje, bedoelde 2/8.
quote:
Laatste stoppertje uut Fryslan naar Grunn City. Was het druk? Mwwwwwoahhhh. Re-de-lijk Twee 3-tjes goed vol. #serieuusriekwesttweeduizendderttien #gezellig
pi_134457360
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Vreemd. Eerder dit jaar is er bij Krommenie-Assendelft het treinverkeer direct stilgelegd nadat geconstateerd werd dat er asbest in de sporen lag. Wellicht aanpassing in reglementen maar ik kan me dat nauwelijks voorstellen..
hoe constateer je zoiets eigenlijk? Ik bedoel, er waren geen baanwerkers aanwezig anders was het treinverkeer al stilgelegd. En een machinist die met 140 langsraast constateert ook geen asbestvezels in het spoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_134457603
quote:
5s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

hoe constateer je zoiets eigenlijk? Ik bedoel, er waren geen baanwerkers aanwezig anders was het treinverkeer al stilgelegd. En een machinist die met 140 langsraast constateert ook geen asbestvezels in het spoor.
Je mag als baanwerker over het schouwpad lopen. Ik heb geen idee hoe zoiets geconstateerd wordt. Waarschijnlijk komt uit metingen van de brandweer naar voren dat er asbest is vrijgekomen. Dan wordt eens gedacht dat het misschien in het spoor is terecht gekomen. Vervolgens een inspectie doen en dan constateren, ja het ligt er. Alles opheffen en reinigen die handel.
  donderdag 19 december 2013 @ 19:09:56 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_134459617
Wat is die Beneluxtrein toch een smerige trein, bah :r
pi_134459680
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:09 schreef James1988 het volgende:
Wat is die Beneluxtrein toch een smerige trein, bah :r
Ja ik begrijp echt niet dat ze die niet even goed door de reiniging halen en beetje fixen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')