KAMERVRAGEN! Brandbrief!quote:Op donderdag 19 december 2013 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva had rond Leeuwarden gisteravond te maken met uitpuilende treinen. Serious Request een beetje onderschat?
De NS in ieder geval niet, want die reed keurig volgens afspraak met zes bakken, vaak dubbele stellen en zelfs een extra trein ingelegd
			
			
			
			
			
			
			
			ik denk dan dat het er staat zoals het bij de NS bekend planmatig zou moeten zijnquote:Op donderdag 19 december 2013 16:44 schreef greavy het volgende:
Ik durf te betwijfelen of ovtijden wel de juiste informatie kan tonen van de privaat vervoerder. Want staan die gegevens ook accuraat in InfoPlus DVS (wat weer van NSR is)?
Op de MerwedeLingeLijn klopt de inzet van materieel in ieder geval niet, als je naar de "inzet" kijkt op ovtijden.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Fijn hè, die oude sprinters daar in de Sprinters? Sinds DRGL2014 is het al één en al bagger, veel vertraging, veel te korte treinen enzo.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:58 schreef Hinder het volgende:
Wat een rommel op Rotterdam Centraal. Er blijven lege Sprinters binnenkomen en we hebben al ruim +10. Oh we vertrekken nu wel. Volgens de app zitten we al in Zwijndrecht.
			
			
			
			Ja ik hoor ook veel klachten over SGM, hopelijk draaien ze dat snel terug.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Fijn hè, die oude sprinters daar in de Sprinters? Sinds DRGL2014 is het al één en al bagger, veel vertraging, veel te korte treinen enzo.
SGM2 of SGM3 in de spits los gaat echt niet werken. Zelfs SGM5 (waar normaal SLT10 reed) is het niet fijn
			
			
			
			In die Sprinters rijdt nog steeds een VIRM4. En het SLT8 en SLT10 hebben ze ook maar niet weggehaald.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja ik hoor ook veel klachten over SGM, hopelijk draaien ze dat snel terug.
Hoor ook veel mensen over Den Haag Venlo over het mengelmoesje wat daar nu rijdt.
			
			
			
			Vreemd. Eerder dit jaar is er bij Krommenie-Assendelft het treinverkeer direct stilgelegd nadat geconstateerd werd dat er asbest in de sporen lag. Wellicht aanpassing in reglementen maar ik kan me dat nauwelijks voorstellen..quote:Op donderdag 19 december 2013 12:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal: er is een tijd terug een brand in de buurt van het spoor geweest waarbij flink wat asbest vrijgekomen is. Dat is grotendeels opgeruimd, maar ook tussen het spoor ligt nog van die troep. En om dat op te ruimen moet het treinverkeer stilgelegd worden.
			
			
			
			Kleine nuance, alleen op de bediende seinen. Onbediende vrije baan seinen krijgen geen ATB-Vv.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:07 schreef MPG het volgende:
Van Mansveld moet er overal ATBvv komen:
http://fok.nl/nieuws/630638
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op donderdag 19 december 2013 17:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Iemand een idee waarom de politie het traject Naarden-Bussum - Hilversum eruit heeft gegooid? Ik ga nu met de Pimpel over de Hanzelijn. Dat mag dan een first zijn, maar zorgt wel voor vertraging en een extra overstap om in Apeldoorn te komen.
twitter:Timbiels twitterde op donderdag 19-12-2013 om 17:26:25Hilversum Media Park: politie zoekt naar verdachte persoon, treinverkeer stilgelegd tussen Naarden-Bussum en Hilversum. #NS reageer retweet
twitter:politiedgv twitterde op donderdag 19-12-2013 om 17:12:05Verward persoon op viaduct Craailoose weg Hilversum. Verkeer en treinen stilgelegd. reageer retweet
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Mocht je het nog willen weten, wissel 1067A/B te Harmelen Aansluiting had een Ten Onrechte Bezet Spoor (TOBS) melding.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:05 schreef Duvel het volgende:
Godverdegodver, er is weer eens iets kapot tussen Utrecht en Woerden dus de helft van de ic's is geschrapt. Zul je zien dat de enige treinen die nog rijden, de korte enkeldekkers zijn.
			
			
			
			2/6 is een tweetje, dus 2 x 2/6 is 4 bakken.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:33 schreef greavy het volgende:
Gister hebben veel treinen bij Arriva al versterkt gereden, maar er reden alsnog losse stellen rond. De allerlaatste rit Leeuwarden -> Groningen reed (aldus de machinist die ik goed ken) met 2x GTW 2/6 (dus 6 bakken GTW totaal). Vrij druk zei hij al, maar op al zijn ritten richting Leeuwarden (hij zit op standplaats Groningen) was het versterkt.
			
			
			
			Typfoutje, bedoelde 2/8.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
2/6 is een tweetje, dus 2 x 2/6 is 4 bakken.
quote:Laatste stoppertje uut Fryslan naar Grunn City. Was het druk? Mwwwwwoahhhh. Re-de-lijk Twee 3-tjes goed vol. #serieuusriekwesttweeduizendderttien #gezellig
			
			
			
			hoe constateer je zoiets eigenlijk? Ik bedoel, er waren geen baanwerkers aanwezig anders was het treinverkeer al stilgelegd. En een machinist die met 140 langsraast constateert ook geen asbestvezels in het spoor.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Vreemd. Eerder dit jaar is er bij Krommenie-Assendelft het treinverkeer direct stilgelegd nadat geconstateerd werd dat er asbest in de sporen lag. Wellicht aanpassing in reglementen maar ik kan me dat nauwelijks voorstellen..
			
			
			
			Je mag als baanwerker over het schouwpad lopen. Ik heb geen idee hoe zoiets geconstateerd wordt. Waarschijnlijk komt uit metingen van de brandweer naar voren dat er asbest is vrijgekomen. Dan wordt eens gedacht dat het misschien in het spoor is terecht gekomen. Vervolgens een inspectie doen en dan constateren, ja het ligt er. Alles opheffen en reinigen die handel.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hoe constateer je zoiets eigenlijk? Ik bedoel, er waren geen baanwerkers aanwezig anders was het treinverkeer al stilgelegd. En een machinist die met 140 langsraast constateert ook geen asbestvezels in het spoor.
			
			
			
			Ja ik begrijp echt niet dat ze die niet even goed door de reiniging halen en beetje fixenquote:Op donderdag 19 december 2013 19:09 schreef James1988 het volgende:
Wat is die Beneluxtrein toch een smerige trein, bah
			
			
			
			
			
			
			
			Gewoon onderdeel van het plan. Mensen de trein uit jagen. Hardleerse types zoals James1988 hou je blijkbaar tochquote:Op donderdag 19 december 2013 19:13 schreef James1988 het volgende:
Een keerpuntreiniging zou al wonderen doen, ik stapte net in Den Haag HS in... op de vloer lagen gebruikte zakdoeken en plastic wikkels, op sommige stoelen zaten bijzonder ranzig uitziende plekken.
			
			
			
			Op HS is geen keerpuntreiniging, ik weet niet of die trein nog een retourtje Binckhorst maakt?quote:Op donderdag 19 december 2013 19:13 schreef James1988 het volgende:
Een keerpuntreiniging zou al wonderen doen, ik stapte net in Den Haag HS in... op de vloer lagen gebruikte zakdoeken en plastic wikkels, op sommige stoelen zaten bijzonder ranzig uitziende plekken.
			
			
			
			
			
			
			
			Normaal gesproken wordt hij "gereinigd" op de Binckhorst. Daar loopt de lok ook om.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Op HS is geen keerpuntreiniging, ik weet niet of die trein nog een retourtje Binckhorst maakt?
			
			
			
			
			
			
			
			Dat was bij mijn trein denk ik niet het geval. Hij stond om 18:30 langs het perron, met alleen noodverlichting aan. De boel was ook al behoorlijk afgekoeld. Rond 18:40 ging de verlichting en verwarming aan...quote:Op donderdag 19 december 2013 19:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Normaal gesproken wordt hij "gereinigd" op de Binckhorst. Daar loopt de lok ook om.
			
			
			
			Oh, een soort van CSU, maar dan iets ander bedrijf?quote:Op donderdag 19 december 2013 19:23 schreef Maegrim het volgende:
Het half uur dat ie stil staat hoort ie gewoon gereinigd te worden
edit: Sinds de nieuwe dienstregeling keert ie op HS, waar er meestal 3 mensen van Treinschoon aan het puinruimen gaan
verder een oud vuil ding ja
			
			
			
			Bij een reiniging gaat er meestal geen doekje over de stoelen....quote:Op donderdag 19 december 2013 19:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Oh, een soort van CSU, maar dan iets ander bedrijf?
Ik reis tegenwoordig bijna wekelijks met de Benelux van- en naar België, maar de zittingen zien er inderdaad niet meer uit
			
			
			
			Er zou zo en nu dan wel een grondige reiniging mogen (lees: moeten) gebeuren, bij ieder treinstel. Blijkbaar gaat het mis met de onderhoudsomplopen met Beneluxquote:Op donderdag 19 december 2013 19:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij een reiniging gaat er meestal geen doekje over de stoelen....
			
			
			
			
			
			
			
			Dat weet ik. Maar eigenlijk hoort dat wel af en toe te gebeuren, en dan niet bij de kering aan het perron. En dat gebeurt absoluut niet.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij een reiniging gaat er meestal geen doekje over de stoelen....
			
			
			
			Had men niet al enige tijd geleden besloten daar niet mee door te gaan?quote:Op donderdag 19 december 2013 19:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dus ben ik benieuwd of er al een evaluatie is geweest van dat project bij Den Bosch met LED-lichten.
			
			
			
			De proef is vroegtijdig beëindigd inderdaad.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Had men niet al enige tijd geleden besloten daar niet mee door te gaan?
			
			
			
			Met een doekje kom je er niet bij die stoffen bekleding. Dat moet diep gereinigd worden.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar eigenlijk hoort dat wel af en toe te gebeuren, en dan niet bij de kering aan het perron. En dat gebeurt absoluut niet.
			
			
			
			Rijdt daar nou een SLT6 achterop??quote:Op donderdag 19 december 2013 20:10 schreef Sandrvich het volgende:
[ afbeelding ]
Deze ochtend in Hongarije.Wist niet eens dat er ICK die kant uit ging.. Voor Roemenië toevallig?
			
			
			
			nee een metrostelquote:Op donderdag 19 december 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rijdt daar nou een SLT6 achterop??
			
			
			
			kostdat?quote:Op donderdag 19 december 2013 21:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nou, mn allereerste Franse Zwartrijboete is binnen.
			
			
			
			He he. Duurde wel lang zegquote:Op donderdag 19 december 2013 21:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nou, mn allereerste Franse Zwartrijboete is binnen.
			
			
			
			30 euro... Maar daarvoor mag je dan wel je rit afmaken... Heb ik 2en een half jaar voor aan mogen kloten...quote:
			
			
			
			Ja tuurlijk man laat zienquote:Op donderdag 19 december 2013 21:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
30 euro... Maar daarvoor mag je dan wel je rit afmaken... Heb ik 2en een half jaar voor aan mogen kloten...
Iemand nog intresse in een foto
			
			
			
			Werkte het systeem niet goed? Of waren er negatieve reacties?quote:Op donderdag 19 december 2013 19:46 schreef greavy het volgende:
[..]
De proef is vroegtijdig beëindigd inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |