Wat wil je precies weten?quote:Op donderdag 19 december 2013 11:19 schreef kurk_droog het volgende:
Hoi, leuk topic om te volgen zo van een afstand maar heeft iemand hier ervaring met het reizen per trein naar Hinterglemm Oostenrijk? ( wil rond oud&nieuw een maatje opzoeken daar )
Met de skitrein kan het al voor 80 euro retour bij vertrek op 3 januari: http://www.skitrein.nl/tarievenquote:Op donderdag 19 december 2013 11:19 schreef kurk_droog het volgende:
Hoi, leuk topic om te volgen zo van een afstand maar heeft iemand hier ervaring met het reizen per trein naar Hinterglemm Oostenrijk? ( wil rond oud&nieuw een maatje opzoeken daar )
Het spoorboekje kan je downloaden : http://www.ns.nl/reiziger(...)eling-2013-2014.htmlquote:Op donderdag 19 december 2013 10:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles zou je toch een spoorboekje en een Playboy voor me kunnen meenemen naar Sauerland? Ik ben ze afgelopen weekend vergeten...
Nja, of het goed te doen is qua tijd en kosten ( interrail bijvoorbeeld goedkoper dan losse tickets. )quote:
En alles in een zipje: http://spoornieuws.nl/temp/2014.zipquote:Op donderdag 19 december 2013 11:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het spoorboekje kan je downloaden : http://www.ns.nl/reiziger(...)eling-2013-2014.html
En dat is slechts het topje van de ijsberg!quote:Op donderdag 19 december 2013 11:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor jou is tailtracking een doodnormale term, voor mij zijn POST en Gigabit Ethernet dat
Het zou moeten kunnen:quote:Op donderdag 19 december 2013 11:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Ziet er niet naar uit dat Hinterglemm een station heeft? Maar op www.bahn.de moet je het meeste wel kunnen vinden
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | 08:32 V Utrecht Centraal Hogesnelheidstrein ICE naar Basel SBB 3 u. 51 min. (8 haltes) 12:23 A Mannheim Hbf 12:30 V Mannheim Hbf Hogesnelheidstrein ICE naar München Hbf 2 u. 58 min. (5 haltes) 15:28 A München Hbf 15:34 V München Hbf Hogesnelheidstrein Railjet naar Wien Westbahnhof 1 u. 28 min. (1 halte) 17:02 A Salzburg Hbf 17:08 V Salzburg Hbf Trein REX naar Wörgl Hbf 1 u. 37 min. (12 haltes) 18:45 A Zell am See Loop naar Zell am See Bahnhof (Vorplatz) (2 min.) 19:20 V Zell am See Bahnhof (Vorplatz) Bus 680 naar Hinterglemm Zwölferkogelbahn 31 min. (29 haltes) 19:51 A Saalbach Tourismusverband |
Ja, met overstaps van 7, 6 en 6 minuten. Met koffers. Op gigastations. Als alle treinen perfect op tijd rijden. Okee.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het zou moeten kunnen:
[ code verwijderd ]
(bron: Google Maps)
Ik zeg toch ook niet dat het een ideale route is?quote:Op donderdag 19 december 2013 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, met overstaps van 7, 6 en 6 minuten. Met koffers. Op gigastations. Als alle treinen perfect op tijd rijden. Okee.
En aangezien ik toch bezig was ook alle vertrekstaten: http://spoornieuws.nl/temp/vertrekstaten.zipquote:Op donderdag 19 december 2013 11:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
En alles in een zipje: http://spoornieuws.nl/temp/2014.zip
Ga weg. Vertrekstaten zijn niet meer van deze tijdquote:Op donderdag 19 december 2013 11:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
En aangezien ik toch bezig was ook alle vertrekstaten: http://spoornieuws.nl/temp/vertrekstaten.zip
quote:Op donderdag 19 december 2013 12:17 schreef James1988 het volgende:
De MerwedeLingelijn ligt plat omdat er een huis pal naast het spoor gesloopt moet worden en hierbij asbest vrij kan komen.
Je mag een huis niet slopen voordat je de asbesthoudende materialen hebt verwijderd.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:17 schreef James1988 het volgende:
De MerwedeLingelijn ligt plat omdat er een huis pal naast het spoor gesloopt moet worden en hierbij asbest vrij kan komen.
Sloop. Herstel. Weet je? Lul maar raak.quote:Tussen Hardinxveld-G. en Boven-Hardinxv. rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
Klopt niet helemaal: er is een tijd terug een brand in de buurt van het spoor geweest waarbij flink wat asbest vrijgekomen is. Dat is grotendeels opgeruimd, maar ook tussen het spoor ligt nog van die troep. En om dat op te ruimen moet het treinverkeer stilgelegd worden.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:17 schreef James1988 het volgende:
De MerwedeLingelijn ligt plat omdat er een huis pal naast het spoor gesloopt moet worden en hierbij asbest vrij kan komen.
Aha! Dank.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal: er is een tijd terug een brand in de buurt van het spoor geweest waarbij flink wat asbest vrijgekomen is. Dat is grotendeels opgeruimd, maar ook tussen het spoor ligt nog van die troep. En om dat op te ruimen moet het treinverkeer stilgelegd worden.
ALS het een veiligheidsrisico heet gaat het om losse vezels. En als er de afgelopen dagen wel gewoon twee of vier treinen per uur per richting overheen geweest zijn is alles inmiddels allang verwaaid.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal: er is een tijd terug een brand in de buurt van het spoor geweest waarbij flink wat asbest vrijgekomen is. Dat is grotendeels opgeruimd, maar ook tussen het spoor ligt nog van die troep. En om dat op te ruimen moet het treinverkeer stilgelegd worden.
Ergo, zet een paar bouwlampen aan en doe het 's nachts.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Oftewel: Onzin. Weer eens lekker reizigertje pesten onder het mom van "veiligheid". Sabotage dus. Of totale hersenloosheid, dat kan ook prima natuurlijk.
kan ook, als het zo nodig moet. Maar nogmaals, vezels zijn allang verwaaid en iets anders is niet gevaarlijk.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ergo, zet een paar bouwlampen aan en doe het 's nachts.
ONMIDDELLIJK VAN DE BAAN HALEN DITDAT ALLES!!quote:
Passende maatregelen. Of toch niet?quote:Op donderdag 19 december 2013 13:18 schreef Monopoly het volgende:
Na de zesde treinbotsing en onderzoek van de inspectie namen NS en ProRail passende maatregelen.
quote:De ILT verwacht met name van NS Reizigers maatregelen, boven op die reeds zijn genomen, om toekomstige vergelijkbare overtredingen te voorkomen, specifiek waar het glijgedrag van het betrokken materieel betreft. ProRail heeft inmiddels voldoende actie ondernomen, zo heeft de inspectie vastgesteld.
Raar verhaal. Met dat totaal dysfunctionele rode vlak op de voorpagina. Een hoop witte pagina's die geen doel dienen. Een amateuristisch opgegoogeld tekeningetje van een ijsberg. Een printscreentje van Sporenplan.nl. En "ICM - Intercitymaterieel, roepnaam "Koploper" "quote:Op donderdag 19 december 2013 13:23 schreef dennistd het volgende:
En het hele rapport: http://www.ilent.nl/Image(...)on_tcm334-348253.pdf
Het rode vlak en de witte pagina's zijn onderdeel van de Rijkshuisstijl. Het rode vlak hoort eigenlijk de onderste helft van de pagina, van rand-tot-rand te vullen. Door de margins bij het maken van de PDF is dat mislukt. De rode kleur hoort bij de kleindochter (Inspectie Leefomgeving en Transport) in de afzenderstructuur. Andere dochters (o.a. Ministerie van Financiën en Ministerie van Infrastructuur en Milieu) en kleindochters gebruiken andere kleuren.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Raar verhaal. Met dat totaal dysfunctionele rode vlak op de voorpagina. Een hoop witte pagina's die geen doel dienen. Een amateuristisch opgegoogeld tekeningetje van een ijsberg. Een printscreentje van Sporenplan.nl. En "ICM - Intercitymaterieel, roepnaam "Koploper" "![]()
Serieus, een trein die een roepnaam heeft?ziet er klungelig uit.
Oh okee, nou ja dat zij dan zoquote:Op donderdag 19 december 2013 13:36 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Het rode vlak en de witte pagina's zijn onderdeel van de Rijkshuisstijl. Het rode vlak hoort eigenlijk de onderste helft van de pagina, van rand-tot-rand te vullen. Door de margins bij het maken van de PDF is dat mislukt. De rode kleur hoort bij de kleindochter (Inspectie Leefomgeving en Transport) in de afzenderstructuur. Andere dochters (o.a. Ministerie van Financiën en Ministerie van Infrastructuur en Milieu) en kleindochters gebruiken andere kleuren.
Mini-spoorboekje heb ik. Het echte komt schijnbaar pas in januari uit. Playboy zag ik zo gauw niet liggen.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles zou je toch een spoorboekje en een Playboy voor me kunnen meenemen naar Sauerland? Ik ben ze afgelopen weekend vergeten...
Marly v/d Velden staat er in. Jong mager ding met mooie tit'n.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mini-spoorboekje heb ik. Het echte komt schijnbaar pas in januari uit. Playboy zag ik zo gauw niet liggen.
Scan ff in?quote:Op donderdag 19 december 2013 14:36 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Marly v/d Velden staat er in. Jong mager ding met mooie tit'n.
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
En alles in een zipje: http://spoornieuws.nl/temp/2014.zip
ik zou het geld steken in versnelde uitrol van ERTMSquote:Op donderdag 19 december 2013 10:07 schreef MPG het volgende:
Van Mansveld moet er overal ATBvv komen:
http://fok.nl/nieuws/630638
link is dood trouwens.quote:Op donderdag 19 december 2013 10:07 schreef MPG het volgende:
Van Mansveld moet er overal ATBvv komen:
http://fok.nl/nieuws/630638
Of de verliezen van de Fyra mee dekken.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zou het geld steken in versnelde uitrol van ERTMS
ovtijden geeft niets versterkts aan, al zal er wel wat gereden hebbenquote:Op donderdag 19 december 2013 16:33 schreef greavy het volgende:
Gister hebben veel treinen bij Arriva al versterkt gereden, maar er reden alsnog losse stellen rond. De allerlaatste rit Leeuwarden -> Groningen reed (aldus de machinist die ik goed ken) met 2x GTW 2/6 (dus 6 bakken GTW totaal). Vrij druk zei hij al, maar op al zijn ritten richting Leeuwarden (hij zit op standplaats Groningen) was het versterkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |