Men zegt dat het niet betrouwbaar genoeg was. Dat vertaalt zich meestal gewoon in "te duur".quote:Op donderdag 19 december 2013 22:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Werkte het systeem niet goed? Of waren er negatieve reacties?
Niet betrouwbaar genoeg.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Werkte het systeem niet goed? Of waren er negatieve reacties?
in de laatste weken waren toch juist veel verbeteringen bereikt?quote:
De laatste maanden was de info inderdaad altijd vrij correct. Tussen Den Bosch en Roosendaal dan tochquote:Op donderdag 19 december 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de laatste weken waren toch juist veel verbeteringen bereikt?
Verbeteringen maken een systeem niet meteen betrouwbaar. Je wilt een bepaalt betrouwbaarheidspercentage halen tegen redelijke kosten. De kosten kunnen kwadratisch stijgen ten opzichte van de kosten. Dan wordt het al snel veel te duur. Ik vermoed dat de kosten te hoog zijn opgelopen en daardoor de proef beėindigd is.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de laatste weken waren toch juist veel verbeteringen bereikt?
klopt, maar toch denk ik dat ze nog meer hadden kunnen leren als de proef iets langer geduurd had. Je moet een middel vinden om op de perrons aan de reizigers te laten weten hoe lang een trein is, de machinist moet vervolgens op de ideale plaats gaan halteren en je moet de spreiding op de perrons goed zien te krijgen.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Verbeteringen maken een systeem niet meteen betrouwbaar. Je wilt een bepaalt betrouwbaarheidspercentage halen tegen redelijke kosten. De kosten kunnen kwadratisch stijgen ten opzichte van de kosten. Dan wordt het al snel veel te duur. Ik vermoed dat de kosten te hoog zijn opgelopen en daardoor de proef beėindigd is.
Dat kan wel op een vele malen goedkopere manier. Weergeven op de TBP's.Tussen letterbord x en y bijvoorbeeld. Komen die dingen toch nog van pasquote:Op donderdag 19 december 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar toch denk ik dat ze nog meer hadden kunnen leren als de proef iets langer geduurd had. Je moet een middel vinden om op de perrons aan de reizigers te laten weten hoe lang een trein is, de machinist moet vervolgens op de ideale plaats gaan halteren en je moet de spreiding op de perrons goed zien te krijgen.
Op al die punten valt nog veel winst te boeken
Lekker klantvriendelijk, gewoon 3007 neerkalken bij nature d'infraction. Wat is er mis met even "ticket non validé" opschrijven?quote:
Jawel, want ik heb korting op mn boete gekregen...quote:Op donderdag 19 december 2013 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Klantvriendelijkheid tegen zwartrijders?
Ach, dan schrijven wij toch ook even een code 6070 uit... "Employé n'est pas accueillant"quote:Op donderdag 19 december 2013 23:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lekker klantvriendelijk, gewoon 3007 neerkalken bij nature d'infraction. Wat is er mis met even "ticket non validé" opschrijven?
Voor de notoire zwartrijder maakt het natuurlijk niet uit. De goedbedoelende reiziger die net in de trein erachter komt geen kaartje gekocht te hebben maakt het wel uit of je hem schoffeert of niet.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Klantvriendelijkheid tegen zwartrijders?
quote:Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
Je kreeg dus korting omdat je zo lief wasquote:Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
Nee, ik kreeg korting omdat ik wel een vervoersbewijs had, maar die niet geldig was...quote:Op donderdag 19 december 2013 23:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kreeg dus korting omdat je zo lief was
Dan wordt het ook tijd voor een sneltrein Intercity op de Maaslijn. Het wordt onderhand een metro met die bergen stations voor elk gaat tussen Venlo en Nijmegen.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:48 schreef Bitlord het volgende:
Station Grubbenvorst-Greenport (wat een naam) aan de Maaslijn komt er binnen enkele jaren aan. De Gemeente Horst aan de Maas heeft in maart reeds een half miljoen toegezoegd. Daarnaast is er ook geld vanuit de provincie Limburg, mits de provincie Noord-Brabant en de stadsregio Arnhem-Nijmegen ook een bijdrage doen.
Bron
Ik zie een wazige onderbelichte foto waar ik met veel pijn en moeite kan uithalen dat je op de RER een boete hebt gekregen van ¤ 30, maar ik zou niet weten waarom die nooit uitgeschreven had mogen worden hoorquote:Op donderdag 19 december 2013 23:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maargoed, niemand die dus blijkbaar ziet dat dat ding voor mij nog nooit uitgeschreven had mogen worden... Ik zet mn geld in op James...
quote:OPDRACHT MODERNISERING NOORSE TREINEN VOOR NS
De Noorse Spoorwegen (Norges Statsbaner AS) heeft NedTrain opdracht gegeven voor de mid-life revisie van 20 Class 73 treinen. NedTrain heeft de opdracht verkregen na een Europese aanbesteding in concurrentie met zes Europese bedrijven. Het betreft o.a. een modernisering van het in- en exterieur en het installeren van een nieuw reizigersinformatiesysteem.
De treinen zijn in 1999 en 2000 geleverd door AdTranz (nu Bombardier) en worden door de Noorse Spoorwegen o.a. ingezet op de trajecten tussen Oslo en Trontheim, Bergen, Stavanger, en naar het Zweedse Göteborg. Het zijn kantelbaktreinen met een topsnelheid van 210 km/uur.
Na een intensief offertetraject van enkele maanden, waarbij het Noorse spoorwegbedrijf onder meer een audit op de productie- en engineeringsafdelingen heeft uitgevoerd, is de keuze op NedTrain gevallen. De Noorse Spoorwegen toonde zich onder de indruk van de moderne productiefaciliteiten in Haarlem en de logistieke planning.
De treinen zullen per spoor via Zweden, Denemarken en Duitsland naar Haarlem vervoerd worden, waar ze gebroken en van hun draaistellen gehaald worden. De eerste Class 73 zal in april 2014 binnenkomen. De PTO staat voor het najaar gepland en in de serieproductie in 2015. Zo kan de eerste trein getest worden onder winterse omstandigheden.
Het project omvat ongeveer 100 manjaar werk. Deze opdracht is een fantastische stap voor NedTrain op de externe markt.
quote:Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalenquote:Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
twitter:Btilloy twitterde op donderdag 19-12-2013 om 14:08:43100 millions de fraude par an dans les #transilien. L'équivalent de 10 nouveaux trains Franciliens. Stop. #sncf #Transilien reageer retweet
Zekerquote:Op vrijdag 20 december 2013 01:11 schreef Peterselieman het volgende:
heerlijk he dat je met die sneltrein door kunt blazen
dat deed ik toen ik studeerde ook. In die tijd werd je ongeveer 1 op de 6 keer dat ik dat traject reed gecontroleerd dus dat viel een stuk goedkoper uit. Alleen geen envelopje dan maar acceptgiro...quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalen
Helder. Mede dankzij het voor laten gaan van een reeds vertraagde Sprinter in Gouda, kwam de ic Utrecht - Rotterdam 18 minuten te laat aan op zijn bestemming.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Mocht je het nog willen weten, wissel 1067A/B te Harmelen Aansluiting had een Ten Onrechte Bezet Spoor (TOBS) melding.
Goed voor Nedtrain!quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:04 schreef James1988 het volgende:
aanbesteding in concurrentie met zes Europese bedrijven. Het betreft o.a. een modernisering van het
In Sauerland ga ik ook betalen met een Envelopje indien nodig... Of met een playboy als jij die meeneemt. Wanneer vertrek je eigenlijk naar mn tante?quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalen
Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zie een wazige onderbelichte foto waar ik met veel pijn en moeite kan uithalen dat je op de RER een boete hebt gekregen van ¤ 30, maar ik zou niet weten waarom die nooit uitgeschreven had mogen worden hoor
Ach natuurlijk!quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...
Aha! Dat is inderdaad slordig.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...
Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100%quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zeker![]()
Kreeg van een collega al te horen dat het 140 blazen geen zin heeft vanuit Groningen, want dan sta je op Buitenpost lang te wachten, en daarna loop je bij Veenwouden voor de rode.
Vertrok wel met +3 omdat de stopper uit Leeuwarden iets vertraagd was. Dus toen wel even wezen blazen, maar vertrok keurig op tijd uit Buitenpost. Kwam +1 aan op Leeuwarden, vond ik niet verkeerd voor de eerste rit
Is een losse 1700 niet beperkt tot 100 of 120km/h in verband met de beperkte remcapaciteit als losse loc?quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:13 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100%Ferrari
ATB-EG kent een aantal snelheidstrappen:quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
Dan grijpt de ATB in. Maar als er ATB-EG ligt en je rijdt 130km/h waar je 100km/h mag gebeurt er niets, ATB-EG kent alleen de stappen 40-60-80-130-groen(140)quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
voor een dieselspoortje is het heel wat, zeker omdat je bijna alle stations overslaatquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |