Helder. Mede dankzij het voor laten gaan van een reeds vertraagde Sprinter in Gouda, kwam de ic Utrecht - Rotterdam 18 minuten te laat aan op zijn bestemming.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Mocht je het nog willen weten, wissel 1067A/B te Harmelen Aansluiting had een Ten Onrechte Bezet Spoor (TOBS) melding.
Goed voor Nedtrain!quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:04 schreef James1988 het volgende:
aanbesteding in concurrentie met zes Europese bedrijven. Het betreft o.a. een modernisering van het
In Sauerland ga ik ook betalen met een Envelopje indien nodig... Of met een playboy als jij die meeneemt. Wanneer vertrek je eigenlijk naar mn tante?quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalen
Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zie een wazige onderbelichte foto waar ik met veel pijn en moeite kan uithalen dat je op de RER een boete hebt gekregen van ¤ 30, maar ik zou niet weten waarom die nooit uitgeschreven had mogen worden hoor
Ach natuurlijk!quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...
Aha! Dat is inderdaad slordig.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...
Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100%quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zeker![]()
Kreeg van een collega al te horen dat het 140 blazen geen zin heeft vanuit Groningen, want dan sta je op Buitenpost lang te wachten, en daarna loop je bij Veenwouden voor de rode.
Vertrok wel met +3 omdat de stopper uit Leeuwarden iets vertraagd was. Dus toen wel even wezen blazen, maar vertrok keurig op tijd uit Buitenpost. Kwam +1 aan op Leeuwarden, vond ik niet verkeerd voor de eerste rit
Is een losse 1700 niet beperkt tot 100 of 120km/h in verband met de beperkte remcapaciteit als losse loc?quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:13 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100%Ferrari
ATB-EG kent een aantal snelheidstrappen:quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
Dan grijpt de ATB in. Maar als er ATB-EG ligt en je rijdt 130km/h waar je 100km/h mag gebeurt er niets, ATB-EG kent alleen de stappen 40-60-80-130-groen(140)quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
voor een dieselspoortje is het heel wat, zeker omdat je bijna alle stations overslaatquote:
Oeh tof!quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:04 schreef James1988 het volgende:
Leuke win voor NedTrain (bericht is al iets ouder): Haarlem gaat 20 Noorse treinen van het type Bm 73 moderniseren.
[..]
Klopt, is onderweg naar Haarlem.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:37 schreef bork het volgende:
Volgens mij zag ik 10 minuten geleden de Kameel het NSM verlaten, kan dat?
Het was een beetje rood met groen en rook dat de hoek omging, geen duidelijke waarneming.quote:
In principe zou je vanaf Utrecht een gewoon kaartje moeten kopen. Op Amstel kom je namelijk niet als je naar Schiphol gaat, en die naar Centraal stopt niet op Bijlmer Arena. Je zou er voor kunnen kiezen om gewoon via Centraal te reizen, of door je als domme reiziger voor te doen die in de verkeerde trein gestapt is (Amsterdam Zuid is toch ook Amsterdam?quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:38 schreef Basekid_NZ het volgende:
Weten jullie hoe moeilijk de NS doet met spoordeelwinkel treintickets? Ik ga namenlijk begin januari vanaf Maastricht naar Schiphol, en zag dat er in die periode een aanbieding was voor goedkoop kaartje naar Amsterdam centraal.
Nu zit ik er aan te denken om gewoon vanaf Amsterdam Amstel (want vanaf daar ga ik de verkeerde kant op) een los kaartje amstel--> schiphol te kopen.
Zouden ze daar moeilijk over doen?
Losse loc rijden, dat is het mooiste wat er isquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:13 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100%Ferrari
Op de noordelijke lijntjes rijden wij veelal op ATB NG, die werkt met 'treden' van 10 km/hquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
In elk geval niet vanwege een tegentrein, want het ligt halverwege het tweesporige deel.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:41 schreef Viezze het volgende:
Waarom stopt de sneltrein eigenlijk in Buitenpost? Tegentrein? Want voor die 6000 inwoners hoef je het ook niet te doen
Aha, duidelijkquote:Op vrijdag 20 december 2013 12:39 schreef bork het volgende:
[..]
Het was een beetje rood met groen en rook dat de hoek omging, geen duidelijke waarneming.
vanaf 2017 het geval. Veenwouden is ook niet zonder reden gekozen. Ook daar is genoeg achterland die een stop kan rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:16 schreef Monopoly het volgende:
Toch stapt er altijd wel aardig wat volk in en uit op Buitenpost.
Er waren zelfs plannen om de sneltreinen om-en-om te laten stoppen. De ene sneltrein stoppen op Buitenpost, de volgende op Veenwouden.
En die vanuit Leeuwarden vertrekt op dezelfde manier, maar dan net omgekeerd. Dus elk station (Buitenpost & Veenwouden) heeft om het half uur een sneltrein die er halteert.
Maar dat zijn/waren nog plannen.
Amsterdam Amstel kom je doorheen als je vanaf Maastricht naar Amsterdam reist, Ik zie het probleem niet als je voor laatste stukje Amstel - > Schiphol een enkeltje koopt, of even incheckt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
In principe zou je vanaf Utrecht een gewoon kaartje moeten kopen. Op Amstel kom je namelijk niet als je naar Schiphol gaat, en die naar Centraal stopt niet op Bijlmer Arena. Je zou er voor kunnen kiezen om gewoon via Centraal te reizen, of door je als domme reiziger voor te doen die in de verkeerde trein gestapt is (Amsterdam Zuid is toch ook Amsterdam?). Moet je alleen nog een kaartje Zuid-Schiphol kopen
In de categorie erg fijn in een trein.quote:NS online @NS_online 8m
Sittard-Heerlen: politie heeft het treinverkeer stilgelegd na een geweldsincident in een Sprinter bij Schinnen. http://bit.ly/NSinfo #Sn
Alleen kom je van Amstel niet op Schiphol, dan kan je beter doorrijden naar Centraal en dan los kaartje Centraal - Schiphol met de sprinter of IC Vlissingen of zelfs de fyra. Of je kiest ervoor om een metrokaartje te kopen (3,20quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Amsterdam Amstel kom je doorheen als je vanaf Maastricht naar Amsterdam reist, Ik zie het probleem niet als je voor laatste stukje Amstel - > Schiphol een enkeltje koopt, of even incheckt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |