Niet betrouwbaar genoeg.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Werkte het systeem niet goed? Of waren er negatieve reacties?
in de laatste weken waren toch juist veel verbeteringen bereikt?quote:
De laatste maanden was de info inderdaad altijd vrij correct. Tussen Den Bosch en Roosendaal dan tochquote:Op donderdag 19 december 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de laatste weken waren toch juist veel verbeteringen bereikt?
Verbeteringen maken een systeem niet meteen betrouwbaar. Je wilt een bepaalt betrouwbaarheidspercentage halen tegen redelijke kosten. De kosten kunnen kwadratisch stijgen ten opzichte van de kosten. Dan wordt het al snel veel te duur. Ik vermoed dat de kosten te hoog zijn opgelopen en daardoor de proef beindigd is.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de laatste weken waren toch juist veel verbeteringen bereikt?
klopt, maar toch denk ik dat ze nog meer hadden kunnen leren als de proef iets langer geduurd had. Je moet een middel vinden om op de perrons aan de reizigers te laten weten hoe lang een trein is, de machinist moet vervolgens op de ideale plaats gaan halteren en je moet de spreiding op de perrons goed zien te krijgen.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Verbeteringen maken een systeem niet meteen betrouwbaar. Je wilt een bepaalt betrouwbaarheidspercentage halen tegen redelijke kosten. De kosten kunnen kwadratisch stijgen ten opzichte van de kosten. Dan wordt het al snel veel te duur. Ik vermoed dat de kosten te hoog zijn opgelopen en daardoor de proef beindigd is.
Dat kan wel op een vele malen goedkopere manier. Weergeven op de TBP's.Tussen letterbord x en y bijvoorbeeld. Komen die dingen toch nog van pasquote:Op donderdag 19 december 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar toch denk ik dat ze nog meer hadden kunnen leren als de proef iets langer geduurd had. Je moet een middel vinden om op de perrons aan de reizigers te laten weten hoe lang een trein is, de machinist moet vervolgens op de ideale plaats gaan halteren en je moet de spreiding op de perrons goed zien te krijgen.
Op al die punten valt nog veel winst te boeken
Lekker klantvriendelijk, gewoon 3007 neerkalken bij nature d'infraction. Wat is er mis met even "ticket non valid" opschrijven?quote:
Jawel, want ik heb korting op mn boete gekregen...quote:Op donderdag 19 december 2013 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Klantvriendelijkheid tegen zwartrijders?
Ach, dan schrijven wij toch ook even een code 6070 uit... "Employ n'est pas accueillant"quote:Op donderdag 19 december 2013 23:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lekker klantvriendelijk, gewoon 3007 neerkalken bij nature d'infraction. Wat is er mis met even "ticket non valid" opschrijven?
Voor de notoire zwartrijder maakt het natuurlijk niet uit. De goedbedoelende reiziger die net in de trein erachter komt geen kaartje gekocht te hebben maakt het wel uit of je hem schoffeert of niet.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Klantvriendelijkheid tegen zwartrijders?
quote:Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
Je kreeg dus korting omdat je zo lief wasquote:Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
Nee, ik kreeg korting omdat ik wel een vervoersbewijs had, maar die niet geldig was...quote:Op donderdag 19 december 2013 23:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kreeg dus korting omdat je zo lief was
Dan wordt het ook tijd voor een sneltrein Intercity op de Maaslijn. Het wordt onderhand een metro met die bergen stations voor elk gaat tussen Venlo en Nijmegen.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:48 schreef Bitlord het volgende:
Station Grubbenvorst-Greenport (wat een naam) aan de Maaslijn komt er binnen enkele jaren aan. De Gemeente Horst aan de Maas heeft in maart reeds een half miljoen toegezoegd. Daarnaast is er ook geld vanuit de provincie Limburg, mits de provincie Noord-Brabant en de stadsregio Arnhem-Nijmegen ook een bijdrage doen.
Bron
Ik zie een wazige onderbelichte foto waar ik met veel pijn en moeite kan uithalen dat je op de RER een boete hebt gekregen van 30, maar ik zou niet weten waarom die nooit uitgeschreven had mogen worden hoorquote:Op donderdag 19 december 2013 23:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maargoed, niemand die dus blijkbaar ziet dat dat ding voor mij nog nooit uitgeschreven had mogen worden... Ik zet mn geld in op James...
quote:OPDRACHT MODERNISERING NOORSE TREINEN VOOR NS
De Noorse Spoorwegen (Norges Statsbaner AS) heeft NedTrain opdracht gegeven voor de mid-life revisie van 20 Class 73 treinen. NedTrain heeft de opdracht verkregen na een Europese aanbesteding in concurrentie met zes Europese bedrijven. Het betreft o.a. een modernisering van het in- en exterieur en het installeren van een nieuw reizigersinformatiesysteem.
De treinen zijn in 1999 en 2000 geleverd door AdTranz (nu Bombardier) en worden door de Noorse Spoorwegen o.a. ingezet op de trajecten tussen Oslo en Trontheim, Bergen, Stavanger, en naar het Zweedse Gteborg. Het zijn kantelbaktreinen met een topsnelheid van 210 km/uur.
Na een intensief offertetraject van enkele maanden, waarbij het Noorse spoorwegbedrijf onder meer een audit op de productie- en engineeringsafdelingen heeft uitgevoerd, is de keuze op NedTrain gevallen. De Noorse Spoorwegen toonde zich onder de indruk van de moderne productiefaciliteiten in Haarlem en de logistieke planning.
De treinen zullen per spoor via Zweden, Denemarken en Duitsland naar Haarlem vervoerd worden, waar ze gebroken en van hun draaistellen gehaald worden. De eerste Class 73 zal in april 2014 binnenkomen. De PTO staat voor het najaar gepland en in de serieproductie in 2015. Zo kan de eerste trein getest worden onder winterse omstandigheden.
Het project omvat ongeveer 100 manjaar werk. Deze opdracht is een fantastische stap voor NedTrain op de externe markt.
quote:Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalenquote:Op donderdag 19 december 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach, de controleurs waren redelijk verbaast dat ik niet in discussie ging, mijn ID kaart zo afgaf, en doorging met Tetris...
twitter:Btilloy twitterde op donderdag 19-12-2013 om 14:08:43100 millions de fraude par an dans les #transilien. L'quivalent de 10 nouveaux trains Franciliens. Stop. #sncf #Transilien reageer retweet
Zekerquote:Op vrijdag 20 december 2013 01:11 schreef Peterselieman het volgende:
heerlijk he dat je met die sneltrein door kunt blazen
dat deed ik toen ik studeerde ook. In die tijd werd je ongeveer 1 op de 6 keer dat ik dat traject reed gecontroleerd dus dat viel een stuk goedkoper uit. Alleen geen envelopje dan maar acceptgiro...quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalen
Helder. Mede dankzij het voor laten gaan van een reeds vertraagde Sprinter in Gouda, kwam de ic Utrecht - Rotterdam 18 minuten te laat aan op zijn bestemming.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Mocht je het nog willen weten, wissel 1067A/B te Harmelen Aansluiting had een Ten Onrechte Bezet Spoor (TOBS) melding.
Goed voor Nedtrain!quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:04 schreef James1988 het volgende:
aanbesteding in concurrentie met zes Europese bedrijven. Het betreft o.a. een modernisering van het
In Sauerland ga ik ook betalen met een Envelopje indien nodig... Of met een playboy als jij die meeneemt. Wanneer vertrek je eigenlijk naar mn tante?quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt ook van die stakkers die gewoon de boete in gepast geld in een envelopje bij zich hebben en by design nooit betalen
Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zie een wazige onderbelichte foto waar ik met veel pijn en moeite kan uithalen dat je op de RER een boete hebt gekregen van 30, maar ik zou niet weten waarom die nooit uitgeschreven had mogen worden hoor
Ach natuurlijk!quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...
Aha! Dat is inderdaad slordig.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hij is uitgeschreven in de trein ter hoogte van Val D'europe. Ik heb een abbonement daar...
Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100%quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zeker![]()
Kreeg van een collega al te horen dat het 140 blazen geen zin heeft vanuit Groningen, want dan sta je op Buitenpost lang te wachten, en daarna loop je bij Veenwouden voor de rode.
Vertrok wel met +3 omdat de stopper uit Leeuwarden iets vertraagd was. Dus toen wel even wezen blazen, maar vertrok keurig op tijd uit Buitenpost. Kwam +1 aan op Leeuwarden, vond ik niet verkeerd voor de eerste rit
Is een losse 1700 niet beperkt tot 100 of 120km/h in verband met de beperkte remcapaciteit als losse loc?quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:13 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100%Ferrari
ATB-EG kent een aantal snelheidstrappen:quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
Dan grijpt de ATB in. Maar als er ATB-EG ligt en je rijdt 130km/h waar je 100km/h mag gebeurt er niets, ATB-EG kent alleen de stappen 40-60-80-130-groen(140)quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
voor een dieselspoortje is het heel wat, zeker omdat je bijna alle stations overslaatquote:
Oeh tof!quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:04 schreef James1988 het volgende:
Leuke win voor NedTrain (bericht is al iets ouder): Haarlem gaat 20 Noorse treinen van het type Bm 73 moderniseren.
[..]
Klopt, is onderweg naar Haarlem.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:37 schreef bork het volgende:
Volgens mij zag ik 10 minuten geleden de Kameel het NSM verlaten, kan dat?
Het was een beetje rood met groen en rook dat de hoek omging, geen duidelijke waarneming.quote:
In principe zou je vanaf Utrecht een gewoon kaartje moeten kopen. Op Amstel kom je namelijk niet als je naar Schiphol gaat, en die naar Centraal stopt niet op Bijlmer Arena. Je zou er voor kunnen kiezen om gewoon via Centraal te reizen, of door je als domme reiziger voor te doen die in de verkeerde trein gestapt is (Amsterdam Zuid is toch ook Amsterdam?quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:38 schreef Basekid_NZ het volgende:
Weten jullie hoe moeilijk de NS doet met spoordeelwinkel treintickets? Ik ga namenlijk begin januari vanaf Maastricht naar Schiphol, en zag dat er in die periode een aanbieding was voor goedkoop kaartje naar Amsterdam centraal.
Nu zit ik er aan te denken om gewoon vanaf Amsterdam Amstel (want vanaf daar ga ik de verkeerde kant op) een los kaartje amstel--> schiphol te kopen.
Zouden ze daar moeilijk over doen?
Losse loc rijden, dat is het mooiste wat er isquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:13 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Gewoon 140 blazen, is juist tof en zeker als je het normaal niet zo vaak kan doen. Ik doe het nog wel eens met een losse 1700; dan weet ik dat ik een paar seinen verderop voor rood kom te staan maar dan draai ik toch ff dat wiel op 100%Ferrari
Op de noordelijke lijntjes rijden wij veelal op ATB NG, die werkt met 'treden' van 10 km/hquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er een beveiliging als je harder gaat dan de maximale baanvaksnelheid? in groningen is de maximaal toegestane snelheid 140, wat als je dat zou doen op een stuk waar 130 de max is
In elk geval niet vanwege een tegentrein, want het ligt halverwege het tweesporige deel.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:41 schreef Viezze het volgende:
Waarom stopt de sneltrein eigenlijk in Buitenpost? Tegentrein? Want voor die 6000 inwoners hoef je het ook niet te doen
Aha, duidelijkquote:Op vrijdag 20 december 2013 12:39 schreef bork het volgende:
[..]
Het was een beetje rood met groen en rook dat de hoek omging, geen duidelijke waarneming.
vanaf 2017 het geval. Veenwouden is ook niet zonder reden gekozen. Ook daar is genoeg achterland die een stop kan rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:16 schreef Monopoly het volgende:
Toch stapt er altijd wel aardig wat volk in en uit op Buitenpost.
Er waren zelfs plannen om de sneltreinen om-en-om te laten stoppen. De ene sneltrein stoppen op Buitenpost, de volgende op Veenwouden.
En die vanuit Leeuwarden vertrekt op dezelfde manier, maar dan net omgekeerd. Dus elk station (Buitenpost & Veenwouden) heeft om het half uur een sneltrein die er halteert.
Maar dat zijn/waren nog plannen.
Amsterdam Amstel kom je doorheen als je vanaf Maastricht naar Amsterdam reist, Ik zie het probleem niet als je voor laatste stukje Amstel - > Schiphol een enkeltje koopt, of even incheckt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
In principe zou je vanaf Utrecht een gewoon kaartje moeten kopen. Op Amstel kom je namelijk niet als je naar Schiphol gaat, en die naar Centraal stopt niet op Bijlmer Arena. Je zou er voor kunnen kiezen om gewoon via Centraal te reizen, of door je als domme reiziger voor te doen die in de verkeerde trein gestapt is (Amsterdam Zuid is toch ook Amsterdam?). Moet je alleen nog een kaartje Zuid-Schiphol kopen
In de categorie erg fijn in een trein.quote:NS online @NS_online 8m
Sittard-Heerlen: politie heeft het treinverkeer stilgelegd na een geweldsincident in een Sprinter bij Schinnen. http://bit.ly/NSinfo #Sn
Alleen kom je van Amstel niet op Schiphol, dan kan je beter doorrijden naar Centraal en dan los kaartje Centraal - Schiphol met de sprinter of IC Vlissingen of zelfs de fyra. Of je kiest ervoor om een metrokaartje te kopen (3,20quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Amsterdam Amstel kom je doorheen als je vanaf Maastricht naar Amsterdam reist, Ik zie het probleem niet als je voor laatste stukje Amstel - > Schiphol een enkeltje koopt, of even incheckt.
Sorry, m'n excel lijstjes zitten al vol met slikkende FOK!sters, ik kan niet ook nog bijhouden wie welk OV-abonnement heeft.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zeg Brombeer, als ik je irriteer mag je het best gewoon zeggen hoor
quote:Op donderdag 19 december 2013 21:57 schreef Ireyon het volgende:
Greavy, iemand zit op Reddit je karma te hoeren
http://www.reddit.com/r/T(...)rocity_to_basel_sbb/
quote:Highlights
Unieke reis die je eens in je leven maakt
Bezoek het Kremlin, slaap in een Mongoolse Ger en beklim de Chinese muur, allemaal in 1 reis
Kies uit ticket-only, een 16-daagse budgetreis of voor wat meer comfort met de 17-daagse reis
Je mag zelf stops toevoegen of naar keuze ergens langer overnachten
Ervaar de Moeder Aller Treinreizen
op basis van eigen vervoer naar de Transsiberi Express; boek je vervoer pas zodra je reis is bevestigd. Voor de reis heb je een paspoort nodig dat minimaal nog 6 maanden geldig is. Een visum is verplicht voor reizen in Rusland, China en Mongoli. Deze kan je laten verzorgen door Mevo Reizen, of zelf aanvragen bij het consulaat. Zorg zelf voor geldige reisdocumenten.
En een ticket vanuit Peking naar huis raison de 500 is ook niet inbegrepenquote:Op vrijdag 20 december 2013 19:54 schreef Sandrvich het volgende:
Die 549 is ticket-only (als je de tickets zelf boekt is het echt aanzienlijk goedkoper...). Daarbovenop krijg je nog visa en uitnodigingen, minstens 250 extra. En dan nog de overnachtingen en het eten. Over de aanreis naar Moskou wordt ook nog eens in alle talen gezwegen.
Kortom; klinkt leuk, maar een echte aanbieding is het niet.
Oordopjes op maat laten maken?quote:Op vrijdag 20 december 2013 20:37 schreef Monopoly het volgende:
Vanavond nachtdienst. Beetje rangeren enzo. Al wel te vroeg wakker geworden vandaag door buren die veels te vroeg met betonboren aan de slag gingen. Wel matig.
Wel weer zin in. Toch al een paar weken terug nachtdiensten gehad.
Mwoah, meestal word ik wakker, en val daarna nog wel in slaap. Het is niet dat ik zo moe ben dat ik niet alert benquote:Op vrijdag 20 december 2013 20:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Oordopjes op maat laten maken?
(En dan maar hopen dat je niet door de wekker slaapt..)
Samenwonen.. dan ben je de eerste maanden ook nachten wakkerquote:Op vrijdag 20 december 2013 20:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mwoah, meestal word ik wakker, en val daarna nog wel in slaap. Het is niet dat ik zo moe ben dat ik niet alert ben![]()
Maar nog een paar maandjes wachten en dan samenwonen met het vrouwtje, dat is beter dan een studentenkamer
Hehe, truequote:Op vrijdag 20 december 2013 20:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Samenwonen.. dan ben je de eerste maanden ook nachten wakker
quote:Op vrijdag 20 december 2013 20:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Samenwonen.. dan ben je de eerste maanden ook nachten wakker
Gaat de dodemansknop zijn nut vast wel bewijzen om je scherp te houdenquote:Op vrijdag 20 december 2013 20:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hehe, true![]()
Heb ik er wel voor over
Hehehehequote:Op vrijdag 20 december 2013 20:53 schreef Peter het volgende:
[..]
Gaat de dodemansknop zijn nut vast wel bewijzen om je scherp te houden
Trap je in de auto ook elke 15 seconden op de rem straks...quote:Op vrijdag 20 december 2013 20:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
HeheheheHij zit er niets voor niets
![]()
Vind het altijd wel bijzonder als ik bij een collega zit om te passagieren/wegleren ofzo.
Sommige die wachten echt tot 'ie piept, voor ze hem omhoog halen en weer intrappen.
Ik vind dat zelf zo verschrikkelijk irritantIk heb het niet eens meer in de gaten maar volgens mij trap ik hem automatisch om de 15 seconden in ofzo
quote:Op vrijdag 20 december 2013 20:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Trap je in de auto ook elke 15 seconden op de rem straks...
Ik kom de komende tijd maar niet in omgeving Groningen en Ede-Wageningen...quote:Op vrijdag 20 december 2013 20:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]Zat in mijn opleiding in het goederen bij een collega in de auto, wij hadden de meester aan de telefoon van wie we de trein gingen overnemen in Amsterdam.
Hoorde je daar de dodeman, ik trapte automatisch met mijn voetDe bestuurder gelukkig niet, anders hadden we een pittige aanrijding gehad
Ha. GAYYYY!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 21 december 2013 01:02 schreef Silverdigger2 het volgende:
Hoe noem je een conducteur en een machinist die een relatie hebben?
quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik kom de komende tijd maar niet in omgeving Groningen en Ede-Wageningen...
Mooi klote is dat!quote:Op zaterdag 21 december 2013 06:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vanaf 4 februari heb ik ook voortaan dagelijks de trein nodig om naar mn werk te komen
Sandite is inderdaad SGM of twee locs met een platte wagen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 04:10 schreef Monopoly het volgende:
[..], ik rijd nog geen auto, maak je niet druk
Vanavond trouwens DM'90 gespot op Groningen. Ik vertrok om 0.33 naar Veendam en om 0.35 bij Groningen Europapark zag ik in de verte een wel hele vreemde VIRM aan komen zetten
Hij glom wel mooi, zag er goed uit. Ik denk dat hij uit Onnen kwam, maar ik heb hem hier op het rangeerterrein niet meer gezien vannacht.
Ik dacht eerst dat het een sandite trein was, maar dat doet men toch vooral met sgm (met Hoofddorp op de koersborden) ?
Er is vast iets mis met de storingenpagina.quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:11 schreef b2py het volgende:
Laten we iets vieren. Een werkzaamheden loos weekend!
[ afbeelding ]
Weekend is een te groot woord. Vannacht en morgen wordt er gewoon gewerktquote:Op zaterdag 21 december 2013 12:11 schreef b2py het volgende:
Laten we iets vieren. Een werkzaamheden loos weekend!
[ afbeelding ]
Nee, het is gewoon AFquote:Op zaterdag 21 december 2013 12:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is vast iets mis met de storingenpagina.
Getrouwd met hun werk.quote:Op zaterdag 21 december 2013 01:02 schreef Silverdigger2 het volgende:
Hoe noem je een conducteur en een machinist die een relatie hebben?
Vannacht waren ze gewoon bezig bij Stedum. En het liep nog flink uit ook.quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:11 schreef b2py het volgende:
Laten we iets vieren. Een werkzaamheden loos weekend!
[ afbeelding ]
De rode inkt was op?quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:11 schreef b2py het volgende:
Laten we iets vieren. Een werkzaamheden loos weekend!
[ afbeelding ]
Kan je niet terug kijken bij treinbewegingen ?quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Sandite is inderdaad SGM of twee locs met een platte wagen.
Geen idee wat die DM'90 hier deed, en nu ik uit het raam kijk, zie ik hem ook niet staan.
Precies. Zal wel tanken zijn geweest dan. Ik meen dat er geen tankspoortje is op Onnen. Er kwam vannacht ook een 6400 loc in de weg staan om te tanken. Ik kon er toen niet langs en besloot maar om een bakkie te doen met een collega.quote:Op zaterdag 21 december 2013 15:06 schreef b2py het volgende:
Sandite is alweer voorbij sinds 2 december overigens dus dat zal het niet zijn.
Onnen is dichterbij Groningen natuurlijkquote:Op zaterdag 21 december 2013 15:43 schreef b2py het volgende:
Waarom helemaal in Groningen tanken als het ook in Zwolle kan vraag ik me dan af..
Afgelopen nacht waren er werkzaamheden tussen Delfzijl en Groningen. Zag vanochtend vroeg op TT staan dat ze uitliepen en dat er daardoor tot ergens in de ochtend geen treinen reden, zoals ziggy al melddequote:Op zaterdag 21 december 2013 12:11 schreef b2py het volgende:
Laten we iets vieren. Een werkzaamheden loos weekend!
[ afbeelding ]
Dat er nog spoedig meer mogen volgen in deze treinserie, 2x een viertje is echt te krap in de spitsdienst.quote:Op zaterdag 21 december 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt momenteel een DDZ-zesje in de 1900 (Den Haag - Venlo). De eerste in reizigersdienst
Zag hem vanmiddag voorbij scheuren toen ik bij m'n ouwelui was.quote:Op zaterdag 21 december 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt momenteel een DDZ-zesje in de 1900 (Den Haag - Venlo). De eerste in reizigersdienst
Het is een korte-termijnoplossing. NS wil nu geen nieuwe rijtuigen kopen omdat ze over 8 jaar met nieuwe treinstellen willen gaan rijden. ICRm kan, na een opknapbeurt, nog wel even mee tot die tijd, is het idee.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
Waar ik mij over verbaas: De NS koopt nieuwe locs, maar ik vraag me dan af waarom ze er ook niet even wat nieuwe rijtuigen bij kopen. Dat oogt ook even wat beter dan die afgetrapte zooi die er nu rijdt, lijkt me.
En dat afgetrapt zal wel met een hoofdletter A zijn, want in 2010 o.i.d. zat ik in een Benelux-ICRm en die zag er toen al totaal uitgeleefd uit.
Dan moet je het wel onderhouden...quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het is een korte-termijnoplossing. NS wil nu geen nieuwe rijtuigen kopen omdat ze over 8 jaar met nieuwe treinstellen willen gaan rijden. ICRm kan, na een opknapbeurt, nog wel even mee tot die tijd, is het idee.
Dat inderdaad. Anders wordt het wel een hele dure opknapbeurt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan moet je het wel onderhouden...
Interieurtje swappen gaat wel, maar het probleem is dat er geen plaatwerk meer is om het aan vast te schroeven.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Anders wordt het wel een hele dure opknapbeurt.
Inmiddels in reizigersdienst gespot:quote:Op zaterdag 21 december 2013 17:07 schreef James1988 het volgende:
Eindelijk een einde aan de soap: EBA heeft een typetoelating afgegeven voor de Velaro D.
Jammer dat NS die niet aan OVTijden meegeeft. Daar staat nog steeds gewoon DDZ 4. Misschien dat je toeleverende systemen DDZ 6 nog niet kennen?quote:Op zaterdag 21 december 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt momenteel een DDZ-zesje in de 1900 (Den Haag - Venlo). De eerste in reizigersdienst
Het interieur is inderdaad anders: alleen nog Groraum, meekijken met de machinist is niet meer mogelijk. De grote veranderingen zitten in de technologie, die is zo'n 10 jaar jonger dan in de ICE 3 en komt nu volledig uit de stal van Siemens. Bij de ICE 3 werd er nog veel geleverd door ADtranz (nu Bombardier).quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi dingWat is er nou eigenlijk heel erg anders aan? Hij gaat toch ook 300 kmh? Interieur?
AnsaldoBreda heeft daar vast een oplossing voor. Zij onderhouden als ik het goed heb nauwe banden met de fabrikant van ducttape en tie-wraps.quote:Op zaterdag 21 december 2013 19:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Interieurtje swappen gaat wel, maar het probleem is dat er geen plaatwerk meer is om het aan vast te schroeven.
ze zijn ook erg goed in de productie van veel deelseriesquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
AnsaldoBreda heeft daar vast een oplossing voor. Zij onderhouden als ik het goed heb nauwe banden met de fabrikant van ducttape en tie-wraps.
82% korting op de steam edition idd. Actie loopt nog 18 uur geloof ik.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:59 schreef Duvel het volgende:
Bij Steam is Train Simulator 2014 nu erg in de aanbieding.
Ik heb 'm gekocht voor HS1 en die Duitse route. Zelfs dan is 7,55 niet duur.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:20 schreef b2py het volgende:
[..]
82% korting op de steam edition idd. Actie loopt nog 18 uur geloof ik.
Volgens diezelfde pagina zal de Velaro D in eerste instantie tussen Keulen en Frankfurt te vinden zijn.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:00 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Inmiddels in reizigersdienst gespot:
[ afbeelding ]
via Lokfhrer-Facebookpagina.
Ik denk dat je de Rgio2N bedoelt, a.k.a. de OMNEO van Bombardier? Ik vind dat eigenlijk maar een rare trein, alsof hij niet weet wat hij nou wil zijn... dubbeldekker of enkeldeks.quote:Zat vandaag trouwens nog in het Franse Rail Passion te bladeren en daar stonden wat interieurfoto's van die 2N Rgional dubbeldekker (of zo iets); dat zag er goed uit eigenlijk.
Hebben ze hier wel es wat te klagen als er een trein uitvalt...quote:
Fraai, mooi met dat ronde idee.quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:33 schreef James1988 het volgende:
Voor NS zou hij er zo uit kunnen zien:
[ afbeelding ]
Bron plaatje: een of andere Tsjech
En laag.quote:Op zondag 22 december 2013 05:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het er vooral heel krap uitzien
Goed verhaal. Jammer van die Heineken op het laatst. Misschien toch een AH Togo bouwen naast de AH Congo?quote:
Jullie waren gisteravond niet heel vroeg terug in Rotterdam, wel met goed veel lawaai door Gouda gegaan!quote:Op zondag 22 december 2013 00:10 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
DGEG 38 2267 + SSN-Kerstrit
Vandaag ging de Stoom Stichting Nederland op pad van Rotterdam naar Essen met opstaphaltes te Gouda en Utrecht voor de kerstmarkt te Essen.
In Emmerich werd van locomotief gewisseld, en omdat ik vanaf Emmerich een vrije dienst had, heb ik in overleg met de betrokkenen heb ik besloten om van Emmerich op eigen gelegenheid verder te rijden naar Empel-Rees, en vanaf daar weer verder naar Essen.
In Empel-Rees komt de stoomtrein nog met een gave stoompluim langs, maar nog voordat Oberhausen bereikt was, had de lok al een technisch probleem. De stoomlok heeft Essen met de reizigers bereikt, maar de retourrit uit Essen is met een dieselloc gereden.
Veel plezier!quote:Op zondag 22 december 2013 11:48 schreef MCH het volgende:
Eerste Kerstdag negen uur in (stop)treinen naar Dresden.
twitter:NS_online twitterde op zondag 22-12-2013 om 11:44:16Gouda-Gouda Goverwelle: van circa 12:05-12:35 uur geen treinen vanwege herstelwerkzaamheden. http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zondag 22-12-2013 om 11:57:35Aanpassing tijden: Gouda-Gouda Goverwelle: van circa 12:35-13:05 uur geen treinen vanwege herstelwerkzaamheden. http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
Wat zijn ze aan het doen op de Admiraal Helfrichlaan?twitter:NS_online twitterde op zondag 22-12-2013 om 12:22:09Gouda-Gouda Goverwelle: herstelwerkzaamheden tot nader order uitgesteld, treinen vooralsnog volgens plan. http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
Welke route reis je? Uit mijn hoofd vind ik niet voor de hand liggen maar zeker weten doe ik het niet.quote:Op zondag 22 december 2013 11:56 schreef MCH het volgende:
Weet iemand of ik bij Leipzig dan ook door/langs die nieuwe tunnels en stations kom?
aankomst Rotterdam stipt, -20 vertrokkenquote:Op zondag 22 december 2013 11:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jullie waren gisteravond niet heel vroeg terug in Rotterdam, wel met goed veel lawaai door Gouda gegaan!
Het is veel leuker om op het grootste kopstation van Europa te keren of over te stappen dan door een tunnel te gaan.quote:Op zondag 22 december 2013 11:56 schreef MCH het volgende:
Weet iemand of ik bij Leipzig dan ook door/langs die nieuwe tunnels en stations kom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |