Arme manquote:Op donderdag 5 december 2013 19:02 schreef DemonRage het volgende:
Er stond een mooi plaatje vlak voor het eind:
[..]
bolwassing, weer een nieuw woord geleerd!quote:Op donderdag 5 december 2013 19:20 schreef Fred0w het volgende:
En over die windsurfers, in Vlaanderen halen ze het gewoon uit het water:
In Blankenberge zijn vannamiddag twee surfers uit de Noordzee gehaald. Ze waren aan het surfen bij 8 à 9 Beaufort. Getuigen verwittigden de politie toen ze de twee vanop de dijk opmerkten. De politie maande de twee aan onmiddellijk uit het water te komen, wat niet lukte. Pas toen de hoofdredder in zijn 4x4 verscheen, kwamen de twee jonge surfers de zee uit. Ze kregen een stevige bolwassing van de politie. Ze riskeren een boete of een werkstraf. Ook in Bredene waagde een surfer zich in zee.
België heeft niet echt een vergelijkbare kust, dus een deltaplan was daar niet relevant.quote:Op donderdag 5 december 2013 19:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ze vergelijken de storm met die van 1953. In Nederland hebben ze hun lesje geleerd. Alleen in België zijn we weer wat achter...... Dus ik vrees voorhet ergste voor de Belgische kust..
In Bredene gaat het heel spannend worden, ze waren daar net bezig met dijkwerkzaamheden.quote:Op donderdag 5 december 2013 19:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ze vergelijken de storm met die van 1953. In Nederland hebben ze hun lesje geleerd. Alleen in België zijn we weer wat achter...... Dus ik vrees voorhet ergste voor de Belgische kust..
Als je hoort dat er 2000 mensen geëvacueerd zijn dan denk ik toch voor het ergste.quote:Op donderdag 5 december 2013 19:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
België heeft niet echt een vergelijkbare kust, dus een deltaplan was daar niet relevant.
Als de wind in je rug blaast dan moet je inderdaad niet veel moeite doenquote:Op donderdag 5 december 2013 19:36 schreef Vogeltje88 het volgende:
Vond de storm hier in Zwolle toch wat meevallen in vergelijking met de vorige keer. Hoefde alleen niet zoveel moeite te doen om naar huis te fietsen
Op deze plaat kun je de schaduwwerking ook mooi zien.quote:Op donderdag 5 december 2013 19:45 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
wellicht toch nog (natte) sneeuw hier in het noorden vanavond/vanacht
in het noordoosten van Groningen zijn al meldingen van natte sneeuw
Van de schotse bergen ja.quote:Op donderdag 5 december 2013 19:53 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Op deze plaat kun je de schaduwwerking ook mooi zien.
Locatie?quote:Op donderdag 5 december 2013 20:04 schreef michiel_merk het volgende:
en de eerste (natte) sneeuw van het seizoen is een feit
mooi gezicht met die wind
Er lag al sneeuw in Zeeland hoor dit seizoen.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:04 schreef michiel_merk het volgende:
en de eerste (natte) sneeuw van het seizoen is een feit
mooi gezicht met die wind
ja ik formuleerde het verkeerd , bedoelde voor hierquote:Op donderdag 5 december 2013 20:30 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Er lag al sneeuw in Zeeland hoor dit seizoen.
Ik vermoed van wel. Onderschat de waarde van jullie Deltawerken echt niet. Bij ons in België is het rampenplan afgekondigd, zijn er noodnummers voor de volledige kust, worden tonnen zandzakken aangesleept om dijken te versterken en zijn al duizenden mensen geëvacueerd. Jullie lachen er hoogstens eens mee en maken zich geen zorgen. Jullie kustverdediging is wereldklasse.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:45 schreef Fossieltje het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)hal-tidal-surge.html
Hebben die Britten een slechte kustverdediging ten opzichte van 'onze'?
Dat moeten we ons idd goed beseffenquote:Op donderdag 5 december 2013 20:48 schreef KazimirMalevich het volgende:
[..]
Ik vermoed van wel. Onderschat de waarde van jullie Deltawerken echt niet. Bij ons in België is het rampenplan afgekondigd, zijn er noodnummers voor de volledige kust, worden tonnen zandzakken aangesleept om dijken te versterken en zijn al duizenden mensen geëvacueerd. Jullie lachen er hoogstens eens mee en maken zich geen zorgen. Jullie kustverdediging is wereldklasse.
Neen, en ik weet niet of ik dat goed of net jammer moet vinden.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat moeten we ons idd goed beseffen
Woon je zelf aan de kust?
Amerikaanse kust is bij grote gebieden niets meer dan een railing tussen de kade en de oceaan, als daar hoog water komt loopt alles onder.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:57 schreef Fossieltje het volgende:
We mogen ons in de handen knijpen met de Deltawerken, maar ik ben verbaasd dat de andere landen niet beter verdedigd zijn. Dit is ook niet hun eerste stormvloed. Hopelijk kost het geen levens van mensen in de kuststreken.
Geweldige stad dat Bruggequote:Op donderdag 5 december 2013 20:54 schreef KazimirMalevich het volgende:
[..]
Neen, en ik weet niet of ik dat goed of net jammer moet vinden.Ik woon in Brugge, een 10-15 tal kilometers landinwaarts. Zeebrugge, onze haven, is wel erg kwetsbaar dus is het rampenplan hier ook al afgekondigd en is een crisiscentrum en noodnummer geïnstalleerd. In Antwerpen zijn trouwens ook alle beschermingen op topniveau gebracht.
Die vrouw, op d'r hakkenquote:Op donderdag 5 december 2013 20:45 schreef Fossieltje het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)hal-tidal-surge.html
Hebben die Britten een slechte kustverdediging ten opzichte van 'onze'?
Ik zou het als ik jou was maar niet jammer vinden dat je niet aan de kust woont, nu helemaal. De zenuwen waarin die mensen zitten lijkt me vreselijk. Ook als je zelf veilig ergens (al dan niet met je huisdieren) in een hotel zou zitten ofzo vannacht, dan nog moet je maar afwachten of je daarna aan de slag kunt met een nieuwe vloer en je muren opnieuw behangen en overal het vocht uit krijgen enzo, ipv de gezellige feestmaand vieren. Lijkt me echt ergquote:Op donderdag 5 december 2013 20:54 schreef KazimirMalevich het volgende:
[..]
Neen, en ik weet niet of ik dat goed of net jammer moet vinden.Ik woon in Brugge, een 10-15 tal kilometers landinwaarts. Zeebrugge, onze haven, is wel erg kwetsbaar dus is het rampenplan hier ook al afgekondigd en is een crisiscentrum en noodnummer geïnstalleerd. In Antwerpen zijn trouwens ook alle beschermingen op topniveau gebracht.
Zeker weten. En idd niet de eerste keer, paar jaar terug was het ook al raak aan de oostkant van de UK.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:57 schreef Fossieltje het volgende:
We mogen ons in de handen knijpen met de Deltawerken, maar ik ben verbaasd dat de andere landen niet beter verdedigd zijn. Dit is ook niet hun eerste stormvloed. Hopelijk kost het geen levens van mensen in de kuststreken.
Tja, zoals altijd moet het eerst goed fout lopen alvorens ingegrepen wordt. Dat was bij jullie in 1953. Hier ook wel wat, maar Oostende dat bv. ook helemaal onder water liep in '53 is pas sinds dit voorjaar beschermd tegen een storm van dit kaliber. Deze storm een jaartje vroeger was dus een drama geweest.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:57 schreef Fossieltje het volgende:
Bruggequote:Op donderdag 5 december 2013 20:54 schreef KazimirMalevich het volgende:
[..]
Lijkt wel een foto die 400 jaar geleden is genomen, wow! En arme rat!quote:Op donderdag 5 december 2013 21:14 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op een normale zonnige dag:
[ afbeelding ]
Lijkt me niet zo moeilijk - combi van sluizen zoals in de rest van Zeeland en één of meerdere Maeslantkeringen. Vraag is wie ervoor gaat betalen.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:15 schreef Againzender het volgende:
[..]
Bruggedaar wordt deze Amsterdammer wel warm van
Die Westerschelde moeten we in ieder geval gezamelijk oplossen...
Mja, ik geloof dat dit type bescherming een probleem zou zijn voor de haven van Antwerpen en dat ook meteen de reden is dat de flessenhals niet gewoon werd afgesloten maar nog steeds gebruik wordt gemaakt van het oude systeem. Dijken langs de waterweg dus en keermuren in de steden. Een storm als vanavond moet dat wel aankunnen. De vraag blijft wat dat zal geven als er echt eens een serieus kaliber voorbijkomt.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:21 schreef superworm het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo moeilijk - combi van sluizen zoals in de rest van Zeeland en één of meerdere Maeslantkeringen. Vraag is wie ervoor gaat betalen.
quote:Op donderdag 5 december 2013 21:25 schreef kiwiko het volgende:
Nooit geweten dat er in Engeland ook zo een grote watersnoodramp is geweest in 1953.
Inderdaad, de Nederlandse kustverdediging is de beste van de wereld, waarschijnlijk.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:48 schreef KazimirMalevich het volgende:
[..]
Jullie kustverdediging is wereldklasse.
Nou ja, als je er dus van die sluizen aanbrengt zoals bij Rotterdam die volledig op het land liggen (voor ongehinderd scheepvaartverkeer) moet het toch wel kunnen.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:30 schreef KazimirMalevich het volgende:
[..]
Mja, ik geloof dat dit type bescherming een probleem zou zijn voor de haven van Antwerpen en dat ook meteen de reden is dat de flessenhals niet gewoon werd afgesloten maar nog steeds gebruik wordt gemaakt van het oude systeem. Dijken langs de waterweg dus en keermuren in de steden. Een storm als vanavond moet dat wel aankunnen. De vraag blijft wat dat zal geven als er echt eens een serieus kaliber voorbijkomt.
maar die kan je pas ergens in de buurt van Antwerpen aanbrengen, verder richting zee is het veels te breed voor zo'n oplossing.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Nou ja, als je er dus van die sluizen aanbrengt zoals bij Rotterdam die volledig op het land liggen (voor ongehinderd scheepvaartverkeer) moet het toch wel kunnen.
Ook met zulke golfslag en wind?quote:Op donderdag 5 december 2013 21:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die kan best zwemmen, heeft alleen koudwatervrees
er is een mooie Coast aflevering van de BBC over Nederland waar 1953 wordt aangekaart.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:25 schreef kiwiko het volgende:
Nooit geweten dat er in Engeland ook zo een grote watersnoodramp is geweest in 1953.
Die staat hierboven.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:34 schreef Againzender het volgende:
[..]
er is een mooie Coast aflevering van de BBC over Nederland waar 1953 wordt aangekaart.
Hmmm... ze laten liggen op zee dan, als in, alsnog met grote doorvaarten? Wordt wel een dure oplossing.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
maar die kan je pas ergens in de buurt van Antwerpen aanbrengen, verder richting zee is het veels te breed voor zo'n oplossing.
Maar da's niet nu, tenzij ze daar nog in 't daglicht zitten natuurlijkquote:Op donderdag 5 december 2013 21:42 schreef Greys het volgende:
Sneeuw in Heerhugowaard zie ik op FB langs komen
[ afbeelding ]
Oh foto is 4 uur geleden geplaatst ja, scherpquote:Op donderdag 5 december 2013 21:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar da's niet nu, tenzij ze daar nog in 't daglicht zitten natuurlijk
Ik me afvragen waar dat bovenste plaatje is...Blijkt dat dus 300 meter van je vandaan te zijn.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:53 schreef Fred0w het volgende:
Katwijk:
[ afbeelding ]
A7 Middenmeer:
[ afbeelding ]
Koudum:
[ http://img163.imageshack.us/img163/8633/0emx.jpg (copy/paste deze link) ]
Wat is die rode bol?quote:Op donderdag 5 december 2013 21:42 schreef Greys het volgende:
Sneeuw in Heerhugowaard zie ik op FB langs komen
[ afbeelding ]
Oh...Ja ik ben niet zo scherp meer vandaag.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:51 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Derde remlicht?
Edit: 4 seconden
Brugge lijkt me zo een onwijs toffe stad, nog nooit geweest eigenlijk.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:15 schreef Againzender het volgende:
[..]
Bruggedaar wordt deze Amsterdammer wel warm van
Die Westerschelde moeten we in ieder geval gezamelijk oplossen...
wat?quote:
Pas dit jaar zag ik dat Duitsland even hard getroffen is door de springvloed van 1953. En in dat Engelse artikel met die mooie foto's staan ook foto's van verzopen Kent, ook springvloed 1953.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:07 schreef KazimirMalevich het volgende:
[..]
Tja, zoals altijd moet het eerst goed fout lopen alvorens ingegrepen wordt. Dat was bij jullie in 1953. Hier ook wel wat, maar Oostende dat bv. ook helemaal onder water liep in '53 is pas sinds dit voorjaar beschermd tegen een storm van dit kaliber. Deze storm een jaartje vroeger was dus een drama geweest.
Er bestaan wel grote plannen in België om de kust te beschermen tegen de zogenaamde 10.000-jarige storm door eilanden voor de kust op te spuiten, maar dat is ook maar iets voor de komende eeuw. Het lijkt er op zolang het niet eens echt goed fout loopt het idee blijft bestaan dat het allemaal wel zal meevallen en zo'n vaart niet zal lopen. Antwerpen een zelfde verhaal trouwens, al geloof ik wel dat de kerncentrale van Doel al tegen superstormen werd beschermd.
En Brugge is inderdaad een prachtstad. Overspoeld door busladingen toeristen, en niet altijd een boeiend uitgaansleven, maar o zo mooi.
Van de ramp weet ik wel veel, maar dat komt meer omdat een dorp verderop 153 mensen stierven.quote:Op donderdag 5 december 2013 22:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
wat?
edit: oh, de omvang van de watersnoodramp.
Nee, heb ik ook nooit geleerd.
Beperkt geschiedenisonderwijs.
Frutselquote:
Even een TR doen als het je stoort, er is vast wel iemand zo lief om het te veranderenquote:
Heb even de hele docu bekekenquote:Op donderdag 5 december 2013 21:30 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Vanaf 3.30
https://en.wikipedia.org/wiki/North_Sea_flood_of_1953
Was rondom de hele Noordzee.
die dus, erg goedquote:
Ik heb hem net ook helemaal gekeken mooi toch Engeland en België in de rats voor een storm en wij vieren gewoon pakjesavond.quote:
Goed voor de export van ons waterbeheer-sector...quote:Op donderdag 5 december 2013 23:15 schreef thesiren.nl het volgende:
[..]
Ik heb hem net ook helemaal gekeken mooi toch Engeland en België in de rats voor een storm en wij vieren gewoon pakjesavond.
Ik heb dat trouwens nooit geleerd op school, over de slag van Texel , en de watersnoodramp in Engeland. Zouden ze best veel meer aandacht aan mogen besteden.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:15 schreef thesiren.nl het volgende:
[..]
Ik heb hem net ook helemaal gekeken mooi toch Engeland en België in de rats voor een storm en wij vieren gewoon pakjesavond.
Het lijkt erop dat de gemeten waterstand hoger is dan de verwachte waterstand?quote:Op donderdag 5 december 2013 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Het is bijna zo ver...
Hier kan je het bij alle lokaties goed volgen:quote:Op donderdag 5 december 2013 23:28 schreef GekkePoes het volgende:
De huidige rode lijn zit al hoger dan de verwachtte (blauwe lijn).
Of hij gaat zo weer naar beneden, maar dat weet ik niet.
die slag om Texel moest ik even uitleggen aan onze zoon van 6, die dacht dat de vuurtoren daar door de storm zo stuk was gegaan toen hij de beelden zag, Engels begrijpt hij niet. De oudste van 8 vond het indrukwekkend, hij heeft het er met de juf over gehad, en die vond het ook wel iets om met geschiedenis mee te nemen.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:25 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb dat trouwens nooit geleerd op school, over de slag van Texel , en de watersnoodramp in Engeland. Zouden ze best veel meer aandacht aan mogen besteden.
En wat we in Indonesië hebben uitgespookt na de 2e wereldoorlog. Of hoe dat hele Israël-gezeik is begonnen. Of wat Nederlanders op het westelijk halfrond hebben ontdekt.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:25 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb dat trouwens nooit geleerd op school, over de slag van Texel , en de watersnoodramp in Engeland. Zouden ze best veel meer aandacht aan mogen besteden.
Zeer mooi/goed gemaakt.quote:
Dat en 25 lessen over Karl Marx en ook de Trias Politica.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En wat we in Indonesië hebben uitgespookt na de 2e wereldoorlog. Of hoe dat hele Israël-gezeik is begonnen. Of wat Nederlanders op het westelijk halfrond hebben ontdekt.
Eigenlijk ging dat hele geschiedenis in de brugklassen volgens mij over de tweede wereldoorlog en wat studentenprotesten, wat ik genoeg reden vond om het niet als examenvak te kiezen.
Mijn vader nam mij als klein jongetje mee naar Zeeland om de bouw van de stormvloedkering te zien. Dan voel je je opeens klein in zo'n bouwput bij die enorme pijlersquote:Op donderdag 5 december 2013 23:43 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Die dingen over de Oosterscheldekering, Lelystad en Zeeland. is een half hoofdstuk geweest. Wel jammer, want dat waren de dingen die de nu goede Deltawerken hebben opgericht.
1 2 3 4 5 6 7 | ------------------------------------------------------------------------------- Stormvloedkeringen | Open | Gesloten | Sector ------------------------------------------------------------------------------- Oosterscheldekering | | * | Schelde Maeslant- en Hartelkering| * | | West-Holland Hollandse IJssel kering | * | | West-Holland ------------------------------------------------------------------------------- |
quote:Op donderdag 5 december 2013 23:51 schreef Kowloon het volgende:
[ code verwijderd ]
Oosterscheldekering nu dicht.
zoals geplandquote:Op donderdag 5 december 2013 23:51 schreef Kowloon het volgende:
[ code verwijderd ]
Oosterscheldekering nu dicht.
zou eind van de avond gebeuren volgens mijquote:Op donderdag 5 december 2013 23:51 schreef Dagoduck het volgende:
[..]Volgens die man op het nieuws pas om 2/3 uur 's nachts!
Dan moeten ze hun bronnen beter checken.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:51 schreef Dagoduck het volgende:
[..]Volgens die man op het nieuws pas om 2/3 uur 's nachts!
de vorige hoogwatersituatie werd een record volgens mij, en toen bleek men goed tegen het water beschermd te zijn. Maar alertheid is idd op zn plaats.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:52 schreef Fossieltje het volgende:
Delfzijl moet een oogje op het zeil houden. Hoge waterstanden verwacht aldaar.
Was de directeur van een of ander delta iets die dat zei.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan moeten ze hun bronnen beter checken.
http://www.meetadviesdien(...)dwaarschuwingen-.htm
Paar posts terugquote:Op donderdag 5 december 2013 23:53 schreef Dagoduck het volgende:
Hoe is het nu met die waterstanden dan?
quote:Op donderdag 5 december 2013 23:32 schreef Kowloon het volgende:
Hier kan je het bij alle lokaties goed volgen:
http://www.meetadviesdien(...)en-hoofdlokaties.htm
Zeker een van de hoge heren in hun ivoren torens.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Was de directeur van een of ander delta iets die dat zei.
Deltares?quote:Op donderdag 5 december 2013 23:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Was de directeur van een of ander delta iets die dat zei.
quote:Op donderdag 5 december 2013 23:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan moeten ze hun bronnen beter checken.
http://www.meetadviesdien(...)dwaarschuwingen-.htm
twitter:Rijkswaterstaat twitterde op donderdag 05-12-2013 om 23:57:21Op dit moment zijn 40 van de 62 schuiven van de #Oosterscheldekering gesloten http://t.co/UJvsjwydGq reageer retweet
Ja. water staat al bijna op de kade, ze hebben daar de live webcam afgesloten( zal wel overbelast zijn).quote:Op donderdag 5 december 2013 23:56 schreef Barbaaf het volgende:
[..]Delfzijl: verwacht alarmpeil +050
Kunnen ze makkelijk hebben daar. In 2006 zaten ze daar op +483 cm NAP, nu wordt +430 cm NAP voorspeld. De zeewering kan daar het water keren tot +620 cm NAP.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:56 schreef Barbaaf het volgende:
[..]Delfzijl: verwacht alarmpeil +050
Ziet er wel mooi uit zo'n controlekamer.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:58 schreef Burner82 het volgende:
twitter:Rijkswaterstaat twitterde op donderdag 05-12-2013 om 23:57:21Op dit moment zijn 40 van de 62 schuiven van de #Oosterscheldekering gesloten http://t.co/UJvsjwydGq reageer retweet
.quote:Op donderdag 5 december 2013 23:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kunnen ze makkelijk hebben daar. In 2006 zaten ze daar op +483 cm NAP, nu wordt +430 cm NAP voorspeld. De zeewering kan daar het water keren tot +620 cm NAP.
http://nieuwsuur.nl/video(...)5-december-2013.htmlquote:
Hier waaiden de dakpannen er net bijna af. ik zag het dak bewegenquote:Op vrijdag 6 december 2013 00:14 schreef Dagoduck het volgende:
Beetje wind nog hier maar niets bijzonders. Amper buien ook, wel wat regen maar niet hard ofzo.
Ik niet, ik zit binnen en het zonnenscherm van het dakraam is dicht.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:16 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Hier waaiden de dakpannen er net bijna af. ik zag het dak bewegen
twitter:Rijkswaterstaat twitterde op vrijdag 06-12-2013 om 00:06:21En nu zijn alle 62 schuiven naar beneden, de #Oosterscheldekering is gesloten! http://t.co/aYEGtHTnML reageer retweet
Zou kunnen, maar tijdens het passeren van het koufront daalde de temperatuur heel even 7 graden.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:17 schreef GekkePoes het volgende:
Het begint flink af te koelen, meestal een teken dat de storm redelijk voorbij is. maar nog steeds die windstoten
De Eems is echt en wig waar het water blijft hangen met NW wind . bij de Oosterschelde volgens mij nietquote:Op vrijdag 6 december 2013 00:36 schreef poemojn het volgende:
In Delfzijl is de waterstand hoger dan oorspr verwacht doordat de Ems is afgesloten door Duitsland. Heeft het sluiten van de. Oosterscheldekering ook die invloed op een ander stuk kust?
quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:59 schreef Kowloon het volgende:
Weet iemand hoe het in Hamburg en Bremerhaven is? Lijkt mij dat daar ook flink hoog water moet staan inmiddels.
Ziet er wel vaag uit, het water kan zo de stad in stromen? Ik zie niks van een muurtje of dijkje.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:03 schreef Adelante het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De traditionele vismarkt staat in elk geval onder water
De stad ligt flink hoger. Die verhoging met trappen rechts loopt tientallen meters omhoog, de wijken erachter.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ziet er wel vaag uit, het water kan zo de stad in stromen? Ik zie niks van een muurtje of dijkje.
Aha, maar die gebouwen rechts moeten toch wel wateroverlast hebben lijkt mij.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:05 schreef superworm het volgende:
[..]
De stad ligt flink hoger. Die verhoging met trappen rechts loopt tientallen meters omhoog, de wijken erachter.
Wellicht is het ook daar heel bijzonder? Het café op de hoek, rechts op de foto, is van binnen helemaal van hout en volgens mij ook aardig oud, heb daar ooit op een winderige dag met overdag -10 een gebakje gegeten en koffie gedronkenquote:Op vrijdag 6 december 2013 01:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Aha, maar die gebouwen rechts moeten toch wel wateroverlast hebben lijkt mij.
Naar rechts loopt het inderdaad echt behoorlijk omhoog. Maar die plint met restaurantjes zal wel een probleem hebben. Moet inderdaad wel een bijzonder hoog water voor hun zijn, anders zouden ze wel maatregelen genomen hebben lijkt mij.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:09 schreef superworm het volgende:
[..]
Wellicht is het ook daar heel bijzonder? Het café op de hoek, rechts op de foto, is van binnen helemaal van hout en volgens mij ook aardig oud, heb daar ooit op een winderige dag met overdag -10 een gebakje gegeten en koffie gedronken
Ja, hoeveel gaat het water er eigenlijk nog stijgen daar?quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Naar rechts loopt het inderdaad echt behoorlijk omhoog. Maar die plint met restaurantjes zal wel een probleem hebben. Moet inderdaad wel een bijzonder hoog water voor hun zijn, anders zouden ze wel maatregelen genomen hebben lijkt mij.
http://goo.gl/maps/xgrU5
In Delfzijl zitten ze nu 20-30 cm de verwachte piek af, dus ik denk dat het daar in Duitsland nog wel een tijdje blijft stijgen aangezien de normale vloed vanaf het zuiden naar het noorden trekt.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:16 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja, hoeveel gaat het water er eigenlijk nog stijgen daar?
Hahaquote:Op vrijdag 6 december 2013 01:22 schreef Dagoduck het volgende:
Mocht er veel schade aan schepen etc. zijn in Bremerhaven straks:
http://goo.gl/maps/Zhn6A
Vroeg me al af waarom foto's van vanmiddag hetzelfde waterpeil hadden. Ja, dan zijn de vriendelijke eigenaren van dat restaurantje wel de sigaar. Zag ook al foto's van de Speicherstadt en Neu-Mullen, twee wijken die de afgelopen decennia gerevamped zijn met allerlei moderne appartementen voor yuppen aan het water. Nu yuppen ín het water.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:23 schreef Kowloon het volgende:
Oei. Ik heb hier data van Hamburg gevonden:
[ afbeelding ]
http://www.bsh.de/aktdat/wvd/StPauli_pgl.htm
Nu daalt het water daar nog steeds. De vorige piek lag op +930 cm, de komende piek gaat tot +1050 cm! Als die foto op het hoogtepunt van de vorige vloed genomen is (meest gunstige geval) gaat er daar dus nog 120 cm bovenop komen bij de komende vloed.
Die eerste laag ramen van dat gebouw meer in het midden (dat zal dan wel de visafslag zijn, als dit de vismarkt is?quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:29 schreef superworm het volgende:
[..]
Vroeg me al af waarom foto's van vanmiddag hetzelfde waterpeil hadden. Ja, dan zijn de vriendelijke eigenaren van dat restaurantje wel de sigaar. Zag ook al foto's van de Speicherstadt en Neu-Mullen, twee wijken die de afgelopen decennia gerevamped zijn met allerlei moderne appartementen voor yuppen aan het water.
Guppen dus.quote:Nu yuppen ín het water.
Da's inderdaad de visverkoopmarkt, of visveiling, of hoe dat ding ook heet. Mooie architectuur. Maar als ik 'Hamburg sturmfluss' googel, zie ik heel veel vergelijkbare plaatjes. Blijkbaar is het daar elke paar jaar bal, het water staat dan ook normaal gesproken maar een metertje onder de kademuur.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Die eerste laag ramen van dat gebouw meer in het midden (dat zal dan wel de visafslag zijn, als dit de vismarkt is?) gaat nog wel onder water komen lijkt mij.
Ja, beetje gevalletje eigen schuld inderdaad.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:37 schreef superworm het volgende:
[..]
Da's inderdaad de visverkoopmarkt, of visveiling, of hoe dat ding ook heet. Mooie architectuur. Maar als ik 'Hamburg sturmfluss' googel, zie ik heel veel vergelijkbare plaatjes. Blijkbaar is het daar elke paar jaar bal, het water staat dan ook normaal gesproken maar een metertje onder de kademuur.
Maandag word dus gewoon een saaie dag, helaas. Ik weet eigenlijk niet welke accurater is gebleken de afgelopen tijd.quote:Op vrijdag 6 december 2013 02:53 schreef Lemans24 het volgende:
Hier, ook het Amerikaanse model. Al schijnt het Europese het vaker goed te hebben, toch?
[ afbeelding ]
Europees:
[ afbeelding ]
Tsja, schaalverdeling te kleinquote:Op vrijdag 6 december 2013 01:23 schreef Kowloon het volgende:
Oei. Ik heb hier data van Hamburg gevonden:
[ afbeelding ]
http://www.bsh.de/aktdat/wvd/StPauli_pgl.htm
Nu daalt het water daar nog steeds. De vorige piek lag op +930 cm, de komende piek gaat tot +1050 cm! Als die foto op het hoogtepunt van de vorige vloed genomen is (meest gunstige geval) gaat er daar dus nog 120 cm bovenop komen bij de komende vloed.
Nou, dat ging prima. Alleen op de provinciale wegen ten noorden van Amsterdam was het af en toe flink aan het stuur hangenquote:Op woensdag 4 december 2013 20:18 schreef JDude het volgende:
Ik mag morgen richting Amsterdam e.o.
Voordeel: mijn voertuig weegt een slordige 2,5 ton. Nadeel: 3m40 hoog.
Ziet er niet goed uit nee.quote:Op vrijdag 6 december 2013 08:29 schreef Barbaaf het volgende:
In Engeland en Schotland gaat het goed mis![]()
http://www.dailymail.co.u(...)ICO=most_read_module
Wind en zon.quote:Op vrijdag 6 december 2013 08:41 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Hier alleen wind en nate sneeuw
In Limburg: blauwe lucht, wel wat flinke wolkendekens, zonnetje en groen gras...quote:Op vrijdag 6 december 2013 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
In Oss is er toch wel een centimetertje sneeuw gevallen.
DE DAG IS PAS 9 UUR EN 28 MINUTEN OUD!!quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:25 schreef Paul het volgende:
HET ZOU TOCH KEIVEEL SNEEUWEN VANDAAG HE? HE? JULLIE HEBBEN GEJOKT TEGEN MIJ! IK ONTHOUD DIT!
STIL!quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:26 schreef Burner82 het volgende:
[..]
DE DAG IS PAS 9 UUR EN 28 MINUTEN OUD!!
Doorvaren en pepernoten bakken voor volgend jaar jijquote:Op vrijdag 6 december 2013 09:31 schreef SinterkIaas het volgende:
Wat een golven! Kots en kotsmisselijk!!!11!!
Net heeft het in Zandvoort 2 minuten gesneeuwdquote:Op vrijdag 6 december 2013 09:25 schreef Paul het volgende:
HET ZOU TOCH KEIVEEL SNEEUWEN VANDAAG HE? HE? JULLIE HEBBEN GEJOKT TEGEN MIJ! IK ONTHOUD DIT!
Ik zal de zweep nog wel even over de sla..eh...pieten halenquote:Op vrijdag 6 december 2013 09:38 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Doorvaren en pepernoten bakken voor volgend jaar jij
Een uur geleden nog?quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:45 schreef Nattekat het volgende:
Kan niet geloven dat het een uur geleden nog noodweer was, blauw en windstil.
Hier is het bijgetrokken. Zon, en een briesjequote:
Als je ook in deze regio zit denk ik dat ookquote:Op vrijdag 6 december 2013 09:47 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Hier is het bijgetrokken. Zon, en een briesje
Nu snel het dorp in, en dan weer naar huis.
Maar sneeuw zullen we niet meer krijgen hier volgens mij
Jij woont dan ook aan de andere kant van het landquote:Op vrijdag 6 december 2013 09:47 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Een uur geleden nog?
Ik heb nog helemaal geen storm gezien... Gisteravond waaide het een beetje met wat wind.. maar niet meer dan een normaal herfst-windje...
Lekkerquote:Op vrijdag 6 december 2013 09:49 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Als je ook in deze regio zit denk ik dat ookSowieso amper geregend sinds gisteren. Wel iets meer wind dan ik had verwacht, kracht 5. Vorige storm kwam het niet boven de 4.
En inmiddels op een paar wolkjes na, helemaal blauw. Kan mooi de verwarming uit.
Volgende week helemal geen verwarming nodig denk![]()
quote:Op vrijdag 6 december 2013 08:29 schreef Barbaaf het volgende:
In Engeland en Schotland gaat het goed mis![]()
http://www.dailymail.co.u(...)ICO=most_read_module
Mooie fotoquote:
Die buienlijn komt hier ook over. Vanmorgen sneeuwde het en tijdelijk wit. Regelmatig korte en heftige buien met hagel / regen / natte sneeuw.quote:
Tis inderdaad al weer wegquote:Op vrijdag 6 december 2013 11:54 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Die buienlijn komt hier ook over. Vanmorgen sneeuwde het en tijdelijk wit. Regelmatig korte en heftige buien met hagel / regen / natte sneeuw.
Hele ochtend al zon > bak met neerslag > zon > bak met neerslag > zon.quote:
quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:59 schreef Gwywen het volgende:
Serieuze snil hier nu!![]()
Grote droge vlokken.
Mijn nieuwe kat (jonkie) zit vol verbazing uit het raam te kijken
En hier is...? Waar?quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:59 schreef Gwywen het volgende:
Serieuze snil hier nu!![]()
Grote droge vlokken.
Mijn nieuwe kat (jonkie) zit vol verbazing uit het raam te kijken
"Het buitenland"quote:
Oh sorry hoor, ik als newbie/leek wist niet van het bestaan af.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)b74944b5253e5a&msa=0 een optie?
Is niet erg hoorquote:Op vrijdag 6 december 2013 12:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh sorry hoor, ik als newbie/leek wist niet van het bestaan af.
Zal het niet meer vragen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🐱
Hoe kom je op die kaart? zis lief vragen genoeg of is er een geheim initiatieritueel?quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)b74944b5253e5a&msa=0 een optie?
Veel blauwe lucht & zon? Nananananananaquote:
Niemand in de buurt die even heel hard: INCOMINGGGGG!!!!! kan roepen?quote:
Zelfde bui als die foto zeker?quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:27 schreef GekkePoes het volgende:
Binnen 60 seconden van daglicht naar donker,
jemig wat een bui. hagel en dikke vlokken sneeuw in combi met harde wind
Zelfde idee. ik had jammer genoeg geen digicam bij de hand, was een heel mooi gezicht om die hagel met 'handjes vol' te zien vallen in de verte waar het nog licht wasquote:
Dit ja. Maakt het voor het gevoel een stuk kouder dan het is.quote:
Ga jij maar 20 minuten op de trein wachten op zo'n windtunnel station. Bikkelquote:Op vrijdag 6 december 2013 18:32 schreef Nattekat het volgende:
Wind
Zo lang er nog geen tuinsets langswaaien is het niks meer dan een zacht briesje.
Dan waai ik wegquote:Op vrijdag 6 december 2013 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ga jij maar 20 minuten op de trein wachten op zo'n windtunnel station. Bikkel
Ze hebben hier de wachthokjes smaller gemaakt de open ruimte onder de wachthokjes naar 30 cm. en de bankjes hebben nu 2 leuningen waar je amper kan zitten. Leuk voor in de zomer, zijn alleen nog maar voor de sier volgens mij...quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Utrecht Centraal? 's werelds grootste windtunnel.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nooit een vriend(dinnetje) gehad waar je uur voor op station zat te wachten wegens vertragingen met sneeuw/kou/regen/hagel/etc?quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
zit tegen de grens van Groningen aan dus ben benieuwdquote:NEERSLAG:
Eerst nog winterse buien, boven de Noordzee nog een kleine kans op onweer. ++++Actueel (18 UTC) is de temperatuur in EHGG gedaald tot rond 1 graad en de natte bol temperatuur is tot 0,4. Verder wordt er al natte sneeuw gemeld. Aangezien de buien voorlopig doorgaan, heb ik een kans op droge sneeuw in de verwachting opgenomen voor Groningen en Drenthe.++++Morgen nabij het warmtefront regen/motregen, mogelijk voorafgegaan door natte sneeuw. In de warme sector af en toe motregen.
Heb je de pluimen gezien..dat word dus geen droge sneeuw he.quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:03 schreef michiel_merk het volgende:
Guidance Knmi
[..]
zit tegen de grens van Groningen aan dus ben benieuwd
Arnhem Centraal kun je nog niet eens een tunnel noemenquote:Op vrijdag 6 december 2013 18:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Utrecht Centraal? 's werelds grootste windtunnel.
Meer een doolhof met wind.quote:Op zaterdag 7 december 2013 01:32 schreef Adelante het volgende:
[..]
Arnhem Centraal kun je nog niet eens een tunnel noemen
Scheveningen is een stuk bewoonde duinen, hoewel verstedelijkt. Zandvoort ook.quote:Op zaterdag 7 december 2013 08:49 schreef computergirl het volgende:
online bij de DailyMail foto's en een filmpje over de schade aan de UK kust.
http://www.dailymail.co.u(...)rge-SIXTY-years.html
Raar om te zien dat er daar huizen gebouwd worden op paar meter afstand van de kustlijn, ben wel blij dat onze duinen niet bewoond zijn.
[ afbeelding ]
Huizen is wel een groot woord, zijn meer veredelde hutjes.quote:Op zaterdag 7 december 2013 08:49 schreef computergirl het volgende:
online bij de DailyMail foto's en een filmpje over de schade aan de UK kust.
http://www.dailymail.co.u(...)rge-SIXTY-years.html
Raar om te zien dat er daar huizen gebouwd worden op paar meter afstand van de kustlijn, ben wel blij dat onze duinen niet bewoond zijn.
[ afbeelding ]
het waren bungalows, ik had ergens een interview gezien met iemand die zo'n huis gekocht had om op te knappen voor de verkoop als vakantiehuisje. Hij was net klaar, en zit nu zonder huis en zonder geld. Dat er wat erosie zou zijn was bekend, maar nu ging het wel onverwacht snel.quote:Op zaterdag 7 december 2013 11:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Huizen is wel een groot woord, zijn meer veredelde hutjes.
quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan waai ik weg
Mijn oppervlakte : gewicht verhouding is een beetje te groot
quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:49 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ze hebben hier de wachthokjes smaller gemaakt de open ruimte onder de wachthokjes naar 30 cm. en de bankjes hebben nu 2 leuningen waar je amper kan zitten. Leuk voor in de zomer, zijn alleen nog maar voor de sier volgens mij...
quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Utrecht Centraal? 's werelds grootste windtunnel.
Ik sta regelmatig op Arnhem CS, da's een beste windturbine aldaar hoor. Stond er dus te wachten op m'n vriendinquote:Op vrijdag 6 december 2013 18:56 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Nooit een vriend(dinnetje) gehad waar je uur voor op station zat te wachten wegens vertragingen met sneeuw/kou/regen/hagel/etc?
Zo te zien hebben de sportvissers netjes geparkeerdquote:Op zaterdag 7 december 2013 11:24 schreef Dagoduck het volgende:
Hier ook water op de kade:
[ afbeelding ]
Hendrik en Petronella hebben hun lijntje fijn uitgelegd.quote:Op zaterdag 7 december 2013 12:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo te zien hebben de sportvissers netjes geparkeerd
In het filmpje zie je wel hele woonwijken vlak langs de kustlijk, met bijna geen barriere ertussen, maar kon zo snel geen foto vindenquote:Op zaterdag 7 december 2013 11:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Huizen is wel een groot woord, zijn meer veredelde hutjes.
Eigen schuld, dikke bult.quote:Op zaterdag 7 december 2013 12:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
In het filmpje zie je wel hele woonwijken vlak langs de kustlijk, met bijna geen barriere ertussen, maar kon zo snel geen foto vinden
Dat was op Vlieland ook een paar jaar terug, als je toen via de duinen ging en het niet wist kon je zo 2 meter naar beneden vallen en je nek breken.quote:Op zaterdag 7 december 2013 12:29 schreef Dagoduck het volgende:
Als je hier van de duinen het strand op gaat val je zo anderhalve meter naar benedenallemaal weggespoeld. Als er nog zo'n storm komt deze week dan spoelen de duinen weg
Gebeurt hier ook wel elke november/december periode maar meestal halverwege het strand en niet aan de onderkant van de duinen.quote:Op zaterdag 7 december 2013 12:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat was op Vlieland ook een paar jaar terug, als je toen via de duinen ging en het niet wist kon je zo 2 meter naar beneden vallen en je nek breken.
Moet je van Noordwijk naar Katwijk lopen, dan kijk je tegen hele muren aan. De vorige keer dat ik er liep kon ik er niet omhoog en kwam er een golf aan.quote:Op zaterdag 7 december 2013 12:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat was op Vlieland ook een paar jaar terug, als je toen via de duinen ging en het niet wist kon je zo 2 meter naar beneden vallen en je nek breken.
Erg off..quote:Op zaterdag 7 december 2013 17:53 schreef INViCTuS het volgende:
Even offtopic hoor, mocht er iemand in de buurt zijn en zich vervelen, ik organiseer een evenement vanavond!
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/events/1430065307214874/?fref=ts
Dat is op Scheveningen ook idd.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Gebeurt hier ook wel elke november/december periode maar meestal halverwege het strand en niet aan de onderkant van de duinen.
2,5 jaar? Ik heb nog nooit van me leven zo'n harde wind gevoeldquote:Op zaterdag 7 december 2013 22:38 schreef Dven het volgende:
Weekje in nl geweest. In 2.5 jaar niet zo'n hardewind gevoeld als eeergisteren:D
Halleluja!quote:Op zondag 8 december 2013 10:56 schreef INViCTuS het volgende:
Rustig, zoals het de komende week buiten ook zal zijn. De winter heeft zich vooralsnog verstopt...
quote:Op zondag 8 december 2013 10:56 schreef INViCTuS het volgende:
Rustig, zoals het de komende week buiten ook zal zijn. De winter heeft zich vooralsnog verstopt...
Yep.... lekker met de fiets in de hand 8km naar huis lopen terwijl er allemaal shit door de lucht vloog, van flats enzo afgeblazen. Heerlijk...(!)quote:
quote:Op zondag 8 december 2013 10:56 schreef INViCTuS het volgende:
Ja, 4 meter sneeuw. Iedereen gezellig alleen thuis & op FOK! met kerst.quote:
Met jou kan ik praten.quote:Op zondag 8 december 2013 13:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, 4 meter sneeuw. Iedereen gezellig alleen thuis & op FOK! met kerst.
Droogquote:Op zondag 8 december 2013 09:48 schreef Lemans24 het volgende:
Rustig hier!
De Amerikanen leken gelijk te hebben, na een koudere dinsdag t/m donderdag, voorlopig temperaturen ruim boven nul. En droog!
hier ook. erg tof!quote:Op zondag 8 december 2013 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Mooie zonsondergang hier.. alles kleurt geel/roze
Dat lijkt me onmogelijk voor Dallas!?quote:Op zondag 8 december 2013 17:06 schreef Schuifpui het volgende:
Het Nederlands weer is maar saai eigenlijk. Ik kwam deze tegen op weerwoord:
[ afbeelding ]
Toen ik er nog woonde ook een paar van zulke grote veranderingen in een dag gehad. Hier zullen we het moeten doen met nog een maand lang 4-7C en grijs overdag.
Zal wel een 4mm ijslaagje worden op de wegenquote:Op zondag 8 december 2013 13:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, 4 meter sneeuw. Iedereen gezellig alleen thuis & op FOK! met kerst.
Het ligt zo'n 500km landinwaarts. Direct aan de Golf, bijvoorbeeld in Houston, is het sneeuw en vorst wel een stuk zeldzamer, maar niet onmogelijk. In de tijd dat ik er zat (in Fort Worth) ook keertje sneeuw gehad en meerdere vorstdagen, afgewisseld met 25+.quote:Op zondag 8 december 2013 17:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat lijkt me onmogelijk voor Dallas!?
Ik ook. Heerlijk zacht buiten nu.quote:Op zondag 8 december 2013 17:22 schreef Lemans24 het volgende:
En helemaal niet saai hier, het is geweldig! Nog drie maanden zo.
Ja, halleluja, ik meen het!
Weer wat geleerd, dacht dat vorst daar niet kon. Beetje Florida-light, maar dus niet blijkbaar. 10-15 is normaal, zie ik.quote:Op zondag 8 december 2013 17:36 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Het ligt zo'n 500km landinwaarts. Direct aan de Golf, bijvoorbeeld in Houston, is het sneeuw en vorst wel een stuk zeldzamer, maar niet onmogelijk. In de tijd dat ik er zat (in Fort Worth) ook keertje sneeuw gehad en meerdere vorstdagen, afgewisseld met 25+.
Heerlijkquote:Op maandag 9 december 2013 03:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen winter. Geen neerslag, geen wind.![]()
Dinsdag op woensdag echter tot -6 in het zuiden van het land bij helder weer.quote:Op maandag 9 december 2013 03:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen winter. Geen neerslag, geen wind.![]()
Geen lente hoor...quote:Op maandag 9 december 2013 03:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Geen winter = herfst overgaand in lente
Geen neerslag = droog
Geen wind = rustig
Heerlijk toch?
Alsof het voorjaar altijd zo goed is. Dit jaar hadden we tot diep in April koude temperaturen.quote:Op maandag 9 december 2013 10:51 schreef Nattekat het volgende:
Dit weer tot Februari volhouden svp! Heerlijk gewoon, maakt het hele voorjaar goed
Ja... daarom wordt het ook goed gemaaktquote:Op maandag 9 december 2013 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof het voorjaar altijd zo goed is. Dit jaar hadden we tot diep in April koude temperaturen.
Omdat het "in principe" een weerbericht is gerelateerd aan de Alpen, daar is het huidige weer niet zo gunstig voor. Hij doelt dan op het feit dat er sneeuw moet vallen, dan komt het goedquote:Op maandag 9 december 2013 11:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoezo zegt die kerel "misschien komt het goed". Het is prima zo. Waar bemoeit hij zich mee.
Prima, scheelt weer wat vuurwerktuig. Doe tussen 00:00 en 00:30 maar wel even droog voor wat vuurpijlen en zo.quote:Op maandag 9 december 2013 11:49 schreef Frutsel het volgende:
Fucking mist en keiharde regen op oudjaarsnacht straks
Ah, lekker goedkope nacht dus als ik niet de kroeg in duik door de regen.quote:Op maandag 9 december 2013 11:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waaromquote:Op maandag 9 december 2013 11:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |