Veel blauwe lucht & zon? Nananananananaquote:
Hier in Assen behoorlijke vlokken. Blijft echter niets van liggen.quote:
Niemand in de buurt die even heel hard: INCOMINGGGGG!!!!! kan roepen?quote:
Zelfde bui als die foto zeker?quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:27 schreef GekkePoes het volgende:
Binnen 60 seconden van daglicht naar donker,
jemig wat een bui. hagel en dikke vlokken sneeuw in combi met harde wind
Zelfde idee. ik had jammer genoeg geen digicam bij de hand, was een heel mooi gezicht om die hagel met 'handjes vol' te zien vallen in de verte waar het nog licht wasquote:
Dit ja. Maakt het voor het gevoel een stuk kouder dan het is.quote:
Ga jij maar 20 minuten op de trein wachten op zo'n windtunnel station. Bikkelquote:Op vrijdag 6 december 2013 18:32 schreef Nattekat het volgende:
Wind
Zo lang er nog geen tuinsets langswaaien is het niks meer dan een zacht briesje.
Dan waai ik wegquote:Op vrijdag 6 december 2013 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ga jij maar 20 minuten op de trein wachten op zo'n windtunnel station. Bikkel
Ze hebben hier de wachthokjes smaller gemaakt de open ruimte onder de wachthokjes naar 30 cm. en de bankjes hebben nu 2 leuningen waar je amper kan zitten. Leuk voor in de zomer, zijn alleen nog maar voor de sier volgens mij...quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Utrecht Centraal? 's werelds grootste windtunnel.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nooit een vriend(dinnetje) gehad waar je uur voor op station zat te wachten wegens vertragingen met sneeuw/kou/regen/hagel/etc?quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
zit tegen de grens van Groningen aan dus ben benieuwdquote:NEERSLAG:
Eerst nog winterse buien, boven de Noordzee nog een kleine kans op onweer. ++++Actueel (18 UTC) is de temperatuur in EHGG gedaald tot rond 1 graad en de natte bol temperatuur is tot 0,4. Verder wordt er al natte sneeuw gemeld. Aangezien de buien voorlopig doorgaan, heb ik een kans op droge sneeuw in de verwachting opgenomen voor Groningen en Drenthe.++++Morgen nabij het warmtefront regen/motregen, mogelijk voorafgegaan door natte sneeuw. In de warme sector af en toe motregen.
Heb je de pluimen gezien..dat word dus geen droge sneeuw he.quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:03 schreef michiel_merk het volgende:
Guidance Knmi
[..]
zit tegen de grens van Groningen aan dus ben benieuwd
Arnhem Centraal kun je nog niet eens een tunnel noemenquote:Op vrijdag 6 december 2013 18:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Utrecht Centraal? 's werelds grootste windtunnel.
Meer een doolhof met wind.quote:Op zaterdag 7 december 2013 01:32 schreef Adelante het volgende:
[..]
Arnhem Centraal kun je nog niet eens een tunnel noemen
Scheveningen is een stuk bewoonde duinen, hoewel verstedelijkt. Zandvoort ook.quote:Op zaterdag 7 december 2013 08:49 schreef computergirl het volgende:
online bij de DailyMail foto's en een filmpje over de schade aan de UK kust.
http://www.dailymail.co.u(...)rge-SIXTY-years.html
Raar om te zien dat er daar huizen gebouwd worden op paar meter afstand van de kustlijn, ben wel blij dat onze duinen niet bewoond zijn.
[ afbeelding ]
Huizen is wel een groot woord, zijn meer veredelde hutjes.quote:Op zaterdag 7 december 2013 08:49 schreef computergirl het volgende:
online bij de DailyMail foto's en een filmpje over de schade aan de UK kust.
http://www.dailymail.co.u(...)rge-SIXTY-years.html
Raar om te zien dat er daar huizen gebouwd worden op paar meter afstand van de kustlijn, ben wel blij dat onze duinen niet bewoond zijn.
[ afbeelding ]
het waren bungalows, ik had ergens een interview gezien met iemand die zo'n huis gekocht had om op te knappen voor de verkoop als vakantiehuisje. Hij was net klaar, en zit nu zonder huis en zonder geld. Dat er wat erosie zou zijn was bekend, maar nu ging het wel onverwacht snel.quote:Op zaterdag 7 december 2013 11:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Huizen is wel een groot woord, zijn meer veredelde hutjes.
quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan waai ik weg
Mijn oppervlakte : gewicht verhouding is een beetje te groot
quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:49 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ze hebben hier de wachthokjes smaller gemaakt de open ruimte onder de wachthokjes naar 30 cm. en de bankjes hebben nu 2 leuningen waar je amper kan zitten. Leuk voor in de zomer, zijn alleen nog maar voor de sier volgens mij...
quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Utrecht Centraal? 's werelds grootste windtunnel.
Ik sta regelmatig op Arnhem CS, da's een beste windturbine aldaar hoor. Stond er dus te wachten op m'n vriendinquote:Op vrijdag 6 december 2013 18:56 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Nooit een vriend(dinnetje) gehad waar je uur voor op station zat te wachten wegens vertragingen met sneeuw/kou/regen/hagel/etc?
Zo te zien hebben de sportvissers netjes geparkeerdquote:Op zaterdag 7 december 2013 11:24 schreef Dagoduck het volgende:
Hier ook water op de kade:
[ afbeelding ]
Hendrik en Petronella hebben hun lijntje fijn uitgelegd.quote:Op zaterdag 7 december 2013 12:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo te zien hebben de sportvissers netjes geparkeerd
In het filmpje zie je wel hele woonwijken vlak langs de kustlijk, met bijna geen barriere ertussen, maar kon zo snel geen foto vindenquote:Op zaterdag 7 december 2013 11:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Huizen is wel een groot woord, zijn meer veredelde hutjes.
Eigen schuld, dikke bult.quote:Op zaterdag 7 december 2013 12:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
In het filmpje zie je wel hele woonwijken vlak langs de kustlijk, met bijna geen barriere ertussen, maar kon zo snel geen foto vinden
Dat was op Vlieland ook een paar jaar terug, als je toen via de duinen ging en het niet wist kon je zo 2 meter naar beneden vallen en je nek breken.quote:Op zaterdag 7 december 2013 12:29 schreef Dagoduck het volgende:
Als je hier van de duinen het strand op gaat val je zo anderhalve meter naar benedenallemaal weggespoeld. Als er nog zo'n storm komt deze week dan spoelen de duinen weg
Gebeurt hier ook wel elke november/december periode maar meestal halverwege het strand en niet aan de onderkant van de duinen.quote:Op zaterdag 7 december 2013 12:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat was op Vlieland ook een paar jaar terug, als je toen via de duinen ging en het niet wist kon je zo 2 meter naar beneden vallen en je nek breken.
Moet je van Noordwijk naar Katwijk lopen, dan kijk je tegen hele muren aan. De vorige keer dat ik er liep kon ik er niet omhoog en kwam er een golf aan.quote:Op zaterdag 7 december 2013 12:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat was op Vlieland ook een paar jaar terug, als je toen via de duinen ging en het niet wist kon je zo 2 meter naar beneden vallen en je nek breken.
Erg off..quote:Op zaterdag 7 december 2013 17:53 schreef INViCTuS het volgende:
Even offtopic hoor, mocht er iemand in de buurt zijn en zich vervelen, ik organiseer een evenement vanavond!
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/events/1430065307214874/?fref=ts
Dat is op Scheveningen ook idd.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Gebeurt hier ook wel elke november/december periode maar meestal halverwege het strand en niet aan de onderkant van de duinen.
2,5 jaar? Ik heb nog nooit van me leven zo'n harde wind gevoeldquote:Op zaterdag 7 december 2013 22:38 schreef Dven het volgende:
Weekje in nl geweest. In 2.5 jaar niet zo'n hardewind gevoeld als eeergisteren:D
Halleluja!quote:Op zondag 8 december 2013 10:56 schreef INViCTuS het volgende:
Rustig, zoals het de komende week buiten ook zal zijn. De winter heeft zich vooralsnog verstopt...
quote:Op zondag 8 december 2013 10:56 schreef INViCTuS het volgende:
Rustig, zoals het de komende week buiten ook zal zijn. De winter heeft zich vooralsnog verstopt...
Yep.... lekker met de fiets in de hand 8km naar huis lopen terwijl er allemaal shit door de lucht vloog, van flats enzo afgeblazen. Heerlijk...(!)quote:
quote:Op zondag 8 december 2013 10:56 schreef INViCTuS het volgende:
Ja, 4 meter sneeuw. Iedereen gezellig alleen thuis & op FOK! met kerst.quote:
Met jou kan ik praten.quote:Op zondag 8 december 2013 13:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, 4 meter sneeuw. Iedereen gezellig alleen thuis & op FOK! met kerst.
Droogquote:Op zondag 8 december 2013 09:48 schreef Lemans24 het volgende:
Rustig hier!
De Amerikanen leken gelijk te hebben, na een koudere dinsdag t/m donderdag, voorlopig temperaturen ruim boven nul. En droog!
hier ook. erg tof!quote:Op zondag 8 december 2013 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Mooie zonsondergang hier.. alles kleurt geel/roze
Dat lijkt me onmogelijk voor Dallas!?quote:Op zondag 8 december 2013 17:06 schreef Schuifpui het volgende:
Het Nederlands weer is maar saai eigenlijk. Ik kwam deze tegen op weerwoord:
[ afbeelding ]
Toen ik er nog woonde ook een paar van zulke grote veranderingen in een dag gehad. Hier zullen we het moeten doen met nog een maand lang 4-7C en grijs overdag.
Zal wel een 4mm ijslaagje worden op de wegenquote:Op zondag 8 december 2013 13:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, 4 meter sneeuw. Iedereen gezellig alleen thuis & op FOK! met kerst.
Het ligt zo'n 500km landinwaarts. Direct aan de Golf, bijvoorbeeld in Houston, is het sneeuw en vorst wel een stuk zeldzamer, maar niet onmogelijk. In de tijd dat ik er zat (in Fort Worth) ook keertje sneeuw gehad en meerdere vorstdagen, afgewisseld met 25+.quote:Op zondag 8 december 2013 17:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat lijkt me onmogelijk voor Dallas!?
Ik ook. Heerlijk zacht buiten nu.quote:Op zondag 8 december 2013 17:22 schreef Lemans24 het volgende:
En helemaal niet saai hier, het is geweldig! Nog drie maanden zo.
Ja, halleluja, ik meen het!
Weer wat geleerd, dacht dat vorst daar niet kon. Beetje Florida-light, maar dus niet blijkbaar. 10-15 is normaal, zie ik.quote:Op zondag 8 december 2013 17:36 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Het ligt zo'n 500km landinwaarts. Direct aan de Golf, bijvoorbeeld in Houston, is het sneeuw en vorst wel een stuk zeldzamer, maar niet onmogelijk. In de tijd dat ik er zat (in Fort Worth) ook keertje sneeuw gehad en meerdere vorstdagen, afgewisseld met 25+.
Heerlijkquote:Op maandag 9 december 2013 03:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen winter. Geen neerslag, geen wind.![]()
Dinsdag op woensdag echter tot -6 in het zuiden van het land bij helder weer.quote:Op maandag 9 december 2013 03:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen winter. Geen neerslag, geen wind.![]()
Geen lente hoor...quote:Op maandag 9 december 2013 03:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Geen winter = herfst overgaand in lente
Geen neerslag = droog
Geen wind = rustig
Heerlijk toch?
Alsof het voorjaar altijd zo goed is. Dit jaar hadden we tot diep in April koude temperaturen.quote:Op maandag 9 december 2013 10:51 schreef Nattekat het volgende:
Dit weer tot Februari volhouden svp! Heerlijk gewoon, maakt het hele voorjaar goed
Ja... daarom wordt het ook goed gemaaktquote:Op maandag 9 december 2013 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof het voorjaar altijd zo goed is. Dit jaar hadden we tot diep in April koude temperaturen.
Omdat het "in principe" een weerbericht is gerelateerd aan de Alpen, daar is het huidige weer niet zo gunstig voor. Hij doelt dan op het feit dat er sneeuw moet vallen, dan komt het goedquote:Op maandag 9 december 2013 11:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoezo zegt die kerel "misschien komt het goed". Het is prima zo. Waar bemoeit hij zich mee.
Prima, scheelt weer wat vuurwerktuig. Doe tussen 00:00 en 00:30 maar wel even droog voor wat vuurpijlen en zo.quote:Op maandag 9 december 2013 11:49 schreef Frutsel het volgende:
Fucking mist en keiharde regen op oudjaarsnacht straks
Ah, lekker goedkope nacht dus als ik niet de kroeg in duik door de regen.quote:Op maandag 9 december 2013 11:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waaromquote:Op maandag 9 december 2013 11:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |