Moest er toch een keer van komen.quote:
Zwaar onverwachts toch nog een goede post van jequote:Op dinsdag 3 december 2013 00:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
Weet je welk nummer ik in de top2000 mis?
Hoi, top 5 albums en singles?quote:
maar dan komen de vervolgen niet terug in MyAct als ie gesloten isquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar is een sjiek handige knop voor tegenwoordig
[ afbeelding ]
geniaal!quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Zeg ook ff dat je de tt geniaal vindt
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:29 schreef Sosa het volgende:
[..]
maar dan komen de vervolgen niet terug in MyAct als ie gesloten is
Wat?quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Is de titel van het album. Het nummer an sich vind ik ook niet geweldig.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Zeg ook ff dat je de tt geniaal vindt
Serieus, wat had je verwacht dat er zou gebeuren?quote:
Altijd leuk om een nieuw iemand hier te hebben. Maar even serieus, top 5 albums en singles?quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:31 schreef Sosa het volgende:
ohw ok
Ik luister vaak de Indie Rock Playlist voor inspiratie. Weet anders niet hoe ik door de bomen het bos zie. mss dat dit topic helpt
Now for something completely different. Goddomme, wat blijft dit toch een bizar goede tip van jou:quote:
Ok, moet ik even over nadenken. Maar ben bang dat ik iets noem wat geen indie isquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Altijd leuk om een nieuw iemand hier te hebben. Maar even serieus, top 5 albums en singles?
Laat maar. Ik snap geen reet van die hele post. Ik dacht dat het over Creep ging.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:32 schreef Moody het volgende:
[..]
Zoals ik zeg. De Figurant is het topnummer.
Daarbij krijgt het album netjes een plekje in de 2e helft van mijn top-10 van 2013. Geen reden tot opwinden dus
quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:32 schreef Sosa het volgende:
[..]
Ok, moet ik even over nadenken. Maar ben bang dat ik iets noem wat geen indie is
Dat geeft absoluut niet. Alle muziek mag hier besproken worden* en discussies over wat indie precies is zijn uit den boze.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:32 schreef Sosa het volgende:
[..]
Ok, moet ik even over nadenken. Maar ben bang dat ik iets noem wat geen indie is
Kijk, da's goed om te horen!quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:32 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Now for something completely different. Goddomme, wat blijft dit toch een bizar goede tip van jou:
Ging het toch ookquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:33 schreef DO2 het volgende:
[..]
Laat maar. Ik snap geen reet van die hele post. Ik dacht dat het over Creep ging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook aan nu. Klinkt typisch als iets wat jullie aan zouden raden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:32 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Now for something completely different. Goddomme, wat blijft dit toch een bizar goede tip van jou:
quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Ging het toch ookEuh...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Nice, dan kan je gelijk aan HAIM, Chvrches, Ra Ra Riot (laatste album) en Peacequote:Op dinsdag 3 december 2013 00:32 schreef Sosa het volgende:
heb vd week wat cdz geluisterd:
savages
london grammar
tegan and sara
de laatste beviel me wel
Tegan en Sara moet ik mij verdiepen. Savages is het waard om nog een keer te luisteren, bij mij duurde het ook een paar keer voor het kwartje viel.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:32 schreef Sosa het volgende:
heb vd week wat cdz geluisterd:
savages
london grammar
tegan and sara
de laatste beviel me wel
Peace dan wel de EP, album is niet heel leuk. EP luister ik ook nooit meer naar trouwens.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nice, dan kan je gelijk aan HAIM, Chvrches, Ra Ra Riot (laatste album) en Peace
Definitie van indie: Muziek waarbij je cool genoeg overkomt bij je mede-indiers. Oftewel: alles mag, behalve Coldplay, The Killers en Vanilla Ice.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:32 schreef Sosa het volgende:
[..]
Coldplay eerste plaat wordt toch gedoogd?quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:36 schreef Moody het volgende:
[..]
Definitie van indie: Muziek waarbij je cool genoeg overkomt bij je mede-indiers. Oftewel: alles mag, behalve Coldplay, The Killers en Vanilla Ice.
ok. vond haim niet zo, maar wat cdz die ik de laatste tijd luisterde en wel ok/goed vond:quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nice, dan kan je gelijk aan HAIM, Chvrches, Ra Ra Riot (laatste album) en Peace
En toch zijn er bijzonder weinig bands waar hier meer woorden aan vuil zijn gemaakt dan Coldplay.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:36 schreef Moody het volgende:
[..]
Definitie van indie: Muziek waarbij je cool genoeg overkomt bij je mede-indiers. Oftewel: alles mag, behalve Coldplay, The Killers en Vanilla Ice.
Wat van M83? Als het die soundtrack is; aanrader? En hoe is de plaat van Absynthe Minded?quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:37 schreef Sosa het volgende:
[..]
ok. vond haim niet zo, maar wat cdz die ik de laatste tijd luisterde en wel ok/goed vond:
little hell
xx
absynthe minded
Capital cities
metro station
M83
Allemaal beetje in de richting van Indie pop/rockquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:37 schreef Sosa het volgende:
[..]
ok. vond haim niet zo, maar wat cdz die ik de laatste tijd luisterde en wel ok/goed vond:
little hell
xx
absynthe minded (1 na laatste)
Capital cities
metro station
M83
De eerste 2 wel. De rest wordt met zweepslagen bestraft.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Coldplay eerste plaat wordt toch gedoogd?
Mylo Xyloto meest geluisterd van alle albums?quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:38 schreef Moody het volgende:
[..]
De eerste 2 wel. De rest wordt met zweepslagen bestraft.
dat dus. ben nog een beetje mainstream :pquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
.. wat meer toegankelijkere dingen dus
Hoe klinkt steniging?quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mylo Xyloto meest geluisterd van alle albums?
Dat bedoelde ik niet. Jouw muziek is op zich redelijk mijn straatje, hoewel ik wellicht iets meer van elektronische dingetjes erdoor houdquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:38 schreef Sosa het volgende:
[..]
dat dus. ben nog een beetje mainstream :p
kan ik me hier mooi verdiepen
De meeste hier zijn ook mainstream.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:38 schreef Sosa het volgende:
[..]
dat dus. ben nog een beetje mainstream :p
kan ik me hier mooi verdiepen
album uit 2009 is top! veel geluisterd en in Luxor arnhem gezienquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat van M83? Als het die soundtrack is; aanrader? En hoe is de plaat van Absynthe Minded?
Oh, die ken ik al. Hoopte dat ze iets nieuws hadden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:40 schreef Sosa het volgende:
[..]
album uit 2009 is top! veel geluisterd en in Luxor arnhem gezien
Ben aardig op weg danquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:40 schreef Moody het volgende:
[..]
De meeste hier zijn ook mainstream.
Je bent pas off-mainstream als je het volledige oeuvre van Peter Adams kan neuriën.
je bedoelt zoals Whitest Boy Alive bijv?quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet. Jouw muziek is op zich redelijk mijn straatje, hoewel ik wellicht iets meer van elektronische dingetjes erdoor houd
quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Alweer een prima naam.
We denken erover om je te houden.
Die ken ik niet. Maar iets als Depeche Mode kan ik wel waarderen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:41 schreef Sosa het volgende:
[..]
je bedoelt zoals Whitest Boy Alive bijv?
ohw die moet je echt proberen!quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die ken ik niet. Maar iets als Depeche Mode kan ik wel waarderen.
Verder snap ik mijn eigen smaak ook niet
quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:45 schreef Tchock het volgende:
Die nieuw Mogwai is echt geen drol aan.
Fijn.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Die plaat van dit jaar viel voor mij toch wel tegen achteraf. Is ie bij jou blijven hangen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:34 schreef Tchock het volgende:
Over tips gesproken:
Is tof. Doe luisteren.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Fijn.Uit 68SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Ik vind het wel fijn als achtergrondmuziek ter afwisseling van elektronische muziek en/of Jazz.quote:
Zet hem wel eens aan bij het studeren maar afgezien van Wait is het niet heel boeiend. Terwijl het toch met die James Blake-achtige beats en samples plus een gitaar best een interessante combi is of had kunnen zijn.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:46 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Die plaat van dit jaar viel voor mij toch wel tegen achteraf. Is ie bij jou blijven hangen?
Ik zou dat als muzikant echt de grootste belediging vinden, als mensen zeggen dat mijn muziek lekker is voor op de achtergrond.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn als achtergrondmuziek ter afwisseling van elektronische muziek en/of Jazz.
Voor studeren moet je Sigur Ros en Godspeed You! opzettenquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zet hem wel eens aan bij het studeren maar afgezien van Wait is het niet heel boeiend. Terwijl het toch met die James Blake-achtige beats en samples plus een gitaar best een interessante combi is of had kunnen zijn.
Sigur Rós vind ik daar veel te boeiend voor, dan raak ik afgeleid. Godspeed! is wel een goede want christus wat is dat saai somsquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Voor studeren moet je Sigur Ros en Godspeed You! opzetten
Is het ook. Hoewel sommige artiesten het er echt om lijken te doen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:48 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik zou dat als muzikant echt de grootste belediging vinden, als mensen zeggen dat mijn muziek lekker is voor op de achtergrond.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:46 schreef Moody het volgende:
[..]
[..]
Denk dat je dit wel tof vindt dan:
Ik ook, alleen duurt het wel erg lang voordat de december-lijst er isquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:49 schreef Sosa het volgende:
[..]![]()
doet me ook een beetje denken aan Peter, bjorn and john
trouwens, dit is dus een lijst waar ik veel kijk: http://theindierockplaylist.com/playlists
Chille lijst zegquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ook, alleen duurt het wel erg lang voordat de december-lijst er is
Jij quote The Beatles met Maroon 5? Als ik een time out-kaart kon uitdelen, had je 'm zonder twijfel meteen ontvangen.quote:
Dat hele album is erg vet, maar het beklijft hier totaal niet omdat ik de meeste tracks los al helemaal stukgeluisterd heb vorig jaarquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:56 schreef Moody het volgende:
Ik gooi er nog even een toppertje in uit dit jaar:
quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:56 schreef Moody het volgende:
Ik gooi er nog even een toppertje in uit dit jaar:
Trolmodusquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:57 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Jij quote The Beatles met Maroon 5? Als ik een time out-kaart kon uitdelen, had je 'm zonder twijfel meteen ontvangen.
Daarom alleen dit nummer. Moet zeggen dat ik de laatste tijd weinig volledige albums luister. Daar moet je echt tijd voor maken.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat hele album is erg vet, maar het beklijft hier totaal niet omdat ik de meeste tracks los al helemaal stukgeluisterd heb vorig jaarHeb hem 1 of 2 keer in zijn geheel gedraaid nu geloof ik, terwijl ik hem nota bene gekocht heb
Geniaal uiteraardquote:
Maar dat hele album staat vol pareltjes. Als ik elke track voor het eerst had gehoord op het album stond 'ie nu bovenaan mijn jaarlijstje, dat weet ik zeker. Alleen door de manier waarop de nummers uitkwamen (de eerste is toch bijna 2 jaar oud nu) lijkt het meer een soort best-ofquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Daarom alleen dit nummer. Moet zeggen dat ik de laatste tijd weinig volledige albums luister. Daar moet je echt tijd voor maken.
Wat vind je trouwens van Postiljonen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat hele album is erg vet, maar het beklijft hier totaal niet omdat ik de meeste tracks los al helemaal stukgeluisterd heb vorig jaarHeb hem 1 of 2 keer in zijn geheel gedraaid nu geloof ik, terwijl ik hem nota bene gekocht heb
Ken ik niet. Ben nu bezig maar ik ga het nog luisteren, want dit straatje ben ik nog lang niet op uitgekeken.quote:Op dinsdag 3 december 2013 01:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Wat vind je trouwens van Postiljonen?
Zelfde straatje.
In mijn hoofd waren ze zo'n repetitief bandje. Dat is deerhunter zeker?quote:Op dinsdag 3 december 2013 01:01 schreef DO2 het volgende:
Ik hoor hier eigenlijk zelden of nooit iemand over Deerhoof lullen.
Da's toch het ultieme hipsterbandje:
Godspeed, ik als ambassadeur van saaiheidslabels vind dat echt niet saai. Heerlijke muziek.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sigur Rós vind ik daar veel te boeiend voor, dan raak ik afgeleid. Godspeed! is wel een goede want christus wat is dat saai soms
[..]
Is het ook. Hoewel sommige artiesten het er echt om lijken te doen.
Hele sterke plaat idd.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:52 schreef DO2 het volgende:
Young Team is wel een verdomd lekker plaatje, hoor.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:58 schreef Norrage het volgende:
5. Daft Punk - Random Access Memories (COLUMBIA/SONY)
6. Jacco Gardner - Cabinet Of Curiosities (EXCELSIOR)
#29quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:20 schreef Moody het volgende:
Hebben ze Jonathan Wilson over het hoofd gezien?
Haha, dat is sowieso een gemisquote:Op dinsdag 3 december 2013 09:59 schreef Norrage het volgende:
Sowieso een kutlijstje, want geen Darkside. Maar die werd ook keihard afgebrand door Oor. Kennelijk te "indie"
quote:
Ik kan het me ook voorstellen, maar ik gok dat als je naar louter de #1s kijkt Nick Cave toch gewoon het meest vertegenwoordigd is.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:12 schreef BoerBert het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat niemand van de inzenders Nick Cave op 1 had en dat hij tóch, op punten, op 1 eindigde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik kan het me ook voorstellen, maar ik gok dat als je naar louter de #1s kijkt Nick Cave toch gewoon het meest vertegenwoordigd is.
En zwaar terechte #1. Bij mij zal AF op #1 komen, maar Nick Cave is eigenlijk een completer coherenter en beter album.Ah, okeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Cave is ook niet mijn nummer 1, maar wel top5/top10.
[..]
Ik kan het me ook voorstellen, maar ik gok dat als je naar louter de #1s kijkt Nick Cave toch gewoon het meest vertegenwoordigd is.
En zwaar terechte #1. Bij mij zal AF op #1 komen, maar Nick Cave is eigenlijk een completer coherenter en beter album.En waarom zet je dan AF op #1?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Ik bedoel, de "massa" zal Nick Cave een coherenter etc album vinden, en daarom beter. Ik vind het een coherenter album ja, maar niet beterquote:
quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:45 schreef Maxerazzi het volgende:
Die nieuw Mogwai is echt geen drol aan.
The nationalquote:
Die edit button is soms moeilijk te klikkenquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:13 schreef DO2 het volgende:
Jij spreekt jezelf voortdurend tegen Norrage. En daar heb je vaak maar 2 zinnen voor nodig.
Waarom moet een album het beste vinden hetzelfde zijn als een album dat het beste is?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:13 schreef DO2 het volgende:
Jij spreekt jezelf voortdurend tegen Norrage. En daar heb je vaak maar 2 zinnen voor nodig.
Dus je vindt het persoonlijk niet zijn beste, maar je vindt wel dat het zijn beste is.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Waarom moet een album het beste vinden hetzelfde zijn als een album dat het beste is?
Dat zijn andere dingen.
Deze zinquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef DO2 het volgende:
[..]
Dus je vindt het persoonlijk niet zijn beste, maar je vindt wel dat het zijn beste is.
Net als ik dat ik begrijp en accepteer dat Reflektor zeker niet het beste album is (het is te lang, niet coherent, teveel rare dingen), maar ik het wel het beste album vind (ik vind het gewoon fantastisch).quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:18 schreef DO2 het volgende:
[..]
Dus je vindt het persoonlijk niet zijn beste, maar je vindt wel dat het zijn beste is.
Zoiets?
Ik probeer het te begrijpen, he,.
quote:
quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Net als ik dat ik begrijp en accepteer dat Reflektor zeker niet het beste album is (het is te lang, niet coherent, teveel rare dingen), maar ik het wel het beste album vind (ik vind het gewoon fantastisch).
Ja, daar kan ik nog wel inkomen. Maar jij gaat nog een stap verder, hoor.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:27 schreef Norrage het volgende:
Zo raar is het toch niet?![]()
Ik kan begrijpen dat bijvoorbeeld de Beach Boys een van de beste bands allertijden is, terwijl ik ze ronduit kut vind . Of ik vind Supertramp een van de beste bands ooit, maar ik weet dat het zeker niet de beste band ooit is.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:32 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, daar kan ik nog wel inkomen. Maar jij gaat nog een stap verder, hoor.
Jij zegt, bijvoorbeeld, dat je die plaat van Nick Cave niet zijn beste vindt.
Maar stiekem vind je het wel zijn beste, omdat het goed beschouwd toch zijn beste is.
Ook al vind je stiekem van niet. Ofzo.
Ik heb hoofdpijn.
Bij zoiets subjectiefs als 'het beste album' vind ik het verschil niet echt significantquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Net als ik dat ik begrijp en accepteer dat Reflektor zeker niet het beste album is (het is te lang, niet coherent, teveel rare dingen), maar ik het wel het beste album vind (ik vind het gewoon fantastisch).
Erg hequote:
Kijk dit dan:quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:48 schreef Moody het volgende:
En ondanks dat het doodgedraaid wordt, is dit toch stiekem wel een sterk nummer....
Neuh, die was ik al binnen een dag beu.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:07 schreef DO2 het volgende:
Is er hier nog iemand die naar die plaat van Daft Punk luistert? Die plaat ging hier toch wel vrij snel vervelen, hoor.
Het zegt ook wel iets als het meest minimalistische nummer op die plaat het nog het langste volhoudt. Hier, althans.
Zag net de herhaling. Werd meteen pijnlijk duidelijk hoe ze in Nederland achterlopen op de internationale trends als je al die Hollandse gitaarbandjes waar ze mee kwamen vergelijkt met de artiesten van de sound van 2014 van de BBCquote:Op dinsdag 3 december 2013 22:52 schreef DO2 het volgende:
Een stel radio-dj's waar ik nog nooit van gehoord heb. Maar ik luister dan ook zelden naar de radio.
Deden een voorspelling voor 2014. Welke bands/artiesten een goede kans maken om in dat jaar door te breken.
Ben de namen van de bands/artiesten ook alweer vergeten.
De twee nummers die ik nog draai van die plaat zijn de samenwerkingen met Julian Casablancas en onze vriend Panda Bearquote:Op woensdag 4 december 2013 00:07 schreef DO2 het volgende:
Is er hier nog iemand die naar die plaat van Daft Punk luistert? Die plaat ging hier toch wel vrij snel vervelen, hoor.
Het zegt ook wel iets als het meest minimalistische nummer op die plaat het nog het langste volhoudt. Hier, althans.
Ja, ik ken het BBC lijstje niet. Maar ik geloof je meteen.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Zag net de herhaling. Werd meteen pijnlijk duidelijk hoe ze in Nederland achterlopen op de internationale trends als je al die Hollandse gitaarbandjes waar ze mee kwamen vergelijkt met de artiesten van de sound van 2014 van de BBC
Ja, Instant Crush vind ik ook nog wel aardig. Wederom een minimalistisch nummer.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:50 schreef Arn0 het volgende:
[..]
De twee nummers die ik nog draai van die plaat zijn de samenwerkingen met Julian Casablancas en onze vriend Panda Bear
Die van de sound zijn ook nog wel betwistbaar. Zie er voorlopig weinig echt grote namen uit komen i.t.t. vorig jaar. Thomas Azier zou daar prima in het lijstje passen vind ik.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Zag net de herhaling. Werd meteen pijnlijk duidelijk hoe ze in Nederland achterlopen op de internationale trends als je al die Hollandse gitaarbandjes waar ze mee kwamen vergelijkt met de artiesten van de sound van 2014 van de BBC
Ik wil voor 2014 alvast even Blaudzun nomineren.quote:Op woensdag 4 december 2013 01:29 schreef Moody het volgende:
Beste Nederlandse plaat van 2013?
De Staat? Jacco Gardner?
Veel meer is er niet uitgekomen toch?
Eefjequote:Op woensdag 4 december 2013 01:29 schreef Moody het volgende:
De Staat? Jacco Gardner?
Die met Panda Bear vond ik echt vreselijk eerlijk gezegdquote:Op woensdag 4 december 2013 00:50 schreef Arn0 het volgende:
[..]
De twee nummers die ik nog draai van die plaat zijn de samenwerkingen met Julian Casablancas en onze vriend Panda Bear
Ah super. Dit is chillquote:
Django Django?quote:
[..]
En zwaar terechte #1. Bij mij zal AF op #1 komen, maar Nick Cave is eigenlijk een completer coherenter en beter album.Mag gedeelde nummer 1 ook. Nick Cave was live wel zo ongelofelijk goed, de ervaring daarvan is in elk geval beter dan vanaf plaat wat mij betreft. Nu moet ik Arcade Fire nog live zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
neohu heeft nog geen signature
Het gaat me niet zo zeer om dat die specifieke namen echt groot worden, maar om het soort muziek dat ze maken. De BBC-lijst is vooral allemaal dance, indie-rb en electro, wat duidelijk veel meer de trend is tegenwoordig. Zoals ze in dwdd zeiden is de gitaar helemaal uit nu. In Nederland blijft het echter allemaal gitaarbandjes.quote:Op woensdag 4 december 2013 01:01 schreef portie het volgende:
[..]
Die van de sound zijn ook nog wel betwistbaar. Zie er voorlopig weinig echt grote namen uit komen i.t.t. vorig jaar. Thomas Azier zou daar prima in het lijstje passen vind ik.
Die andere Nederlandse bandjes/nummers worden het natuurlijk niet. Mag toch hopen dat er leukere bandjes op aan het staan zijn in 2013/2014
Yo Opperbaas,quote:Op woensdag 4 december 2013 11:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Django Django?
Ja, er zijn 2 nummers ofzo van DD dat een beetje hier op lijkt
Maar Follakzoid is heel tofheb ze moeten missen met LGW omdat ze overlapten met Yo La Tengo
![]()
Yo onderdaan,quote:Op woensdag 4 december 2013 13:01 schreef MCH het volgende:
[..]
Yo Opperbaas,
Take it easy, labeltjes plakken is moeilijk.
19/12 in Vera.
AC Berkheimer, Eins Zwei and the Parallel Cinema, Orlando, Silhouettes, Yori Swart, Eefje, Rachel Louise,....quote:Op woensdag 4 december 2013 01:29 schreef Moody het volgende:
De Staat? Jacco Gardner?
Gelukkig wel, hoor liever gitaarbandjes dan dance, indie-rb en electro ondanks dat dat 'de trend' is. Dan maar niet trendyquote:Op woensdag 4 december 2013 12:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het gaat me niet zo zeer om dat die specifieke namen echt groot worden, maar om het soort muziek dat ze maken. De BBC-lijst is vooral allemaal dance, indie-rb en electro, wat duidelijk veel meer de trend is tegenwoordig. Zoals ze in dwdd zeiden is de gitaar helemaal uit nu. In Nederland blijft het echter allemaal gitaarbandjes.
Normal Person verdient meer dan vijf sterrenquote:Op woensdag 4 december 2013 15:47 schreef TheVulture het volgende:
Wat een heerlijk album heeft Arcade Fire toch gemaakt
quote:Op woensdag 4 december 2013 15:47 schreef TheVulture het volgende:
Wat een heerlijk album heeft Arcade Fire toch gemaakt
2e deel van Supersymmetry blijft kutquote:Op woensdag 4 december 2013 17:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het staat nu ook weer op. Voor de 500ste keer.
Het stoort me in ieder geval niet zo erg als bijvoorbeeld Less Than You Think, waar nog een nummer achterkomtquote:Op woensdag 4 december 2013 17:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
2e deel van Supersymmetry blijft kut
Het meest irritant zijn de nummers waar ineens een halve minuut stilte tussen zit. Dan ga ik gelijk twijfelen aan mijn laptopquote:Op woensdag 4 december 2013 17:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het stoort me in ieder geval niet zo erg als bijvoorbeeld Less Than You Think, waar nog een nummer achterkomt
Heel erg kut. Dat is echt zonde van het nummer.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
2e deel van Supersymmetry blijft kut
Mee eens. Nu klinkt het alsof de mening van anderen bepaalt dat iets het beste is, ondanks dat je het zelf niet vindt, maar uiteindelijk toch maar aangeeft dat het toch het beste is.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:25 schreef Felagund het volgende:
Ik snap hem nog steeds niet.
Als ik een album te lang vind, vind ik het niet fantastisch, omdat ik hem anders niet te lang zou vinden. Als een album te lang is, betekent dat voor mij dat ik hem voor het einde af wil zetten. En dan kan ik het onmogelijk het beste album van het jaar vinden.
Dat is De Waarheid.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:35 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, dan zou iedereen dus van Marco Borsato moeten houden. Of is dat dan weer niet waar?
Mja, dat vind ik weer een heel andere discussie. Hoe meet je objectief goede muziek?quote:Op woensdag 4 december 2013 20:58 schreef Norrage het volgende:
Sjongejonge. Wat een rare discussie, zo vreemd is het niet? Er is toch gewoon een verschil tussen objectiviteit en subjectiviteit.
Ik snap sowieso niet hoe je objectief moet beredeneren dat iets een goed album is. Misschien is dat het hele probleem waarom ik je niet begrijp.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:58 schreef Norrage het volgende:
Sjongejonge. Wat een rare discussie, zo vreemd is het niet? Er is toch gewoon een verschil tussen objectiviteit en subjectiviteit.
Ik kan wel begrijpen waarom iemand anders een album goed vind, maar dat maakt het voor mij nog geen goed album. Ik kan bijvoorbeeld best begrijpen dat er mensen zijn die graag naar Frans Bauer of Death Metal luisteren. Maar ik vind het nog steeds afgrijselijk.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:09 schreef Norrage het volgende:
Ik snap echt niet waarom jullie het niet snappen. Je kan toch een album dat kwalitatief goed is (en/of dat anderen goed vinden), zelf persoonlijk niet goed vinden, en vice versa? Ik ben geen liefhebber van klassieke muziek, maar ik ontken niet dat er pareltjes tussen zitten. Het is alleen niet mijn genre.
Haha, ik was het met je eens hoor. Zal een voorbeeld geven: "The Beatles zijn de beste band allertijden maar mijn persoonlijke favoriete band zijn The Smiths". Zie vaak dat soort meningen passeren en is niet geheel onlogisch.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:09 schreef Norrage het volgende:
Ik snap echt niet waarom jullie het niet snappen. Je kan toch een album dat kwalitatief goed is (en/of dat anderen goed vinden), zelf persoonlijk niet goed vinden, en vice versa? Ik ben geen liefhebber van klassieke muziek, maar ik ontken niet dat er pareltjes tussen zitten. Het is alleen niet mijn genre.
zoquote:Op woensdag 4 december 2013 21:11 schreef Arn0 het volgende:
Zie vaak dat soort meningen passeren en is niet geheel logisch.
"Radiohead maakt na 1995 veel betere muziek, maar toch vind ik Creep het beste". Dat kan voor jou gelden!quote:
Ja, maar die vergelijking maak ik niet. Ik kan objectief 'proberen' in te schatten of iets een goed album is of niet. Het is niet zo dat als iemand een album goed vindt, het ook goed is...Het is een objectieve beoordeling van een album. Subjectief vind ik Push the Sky Away niet het beste album, maar objectief gezien denk ik dat het zeer terecht is dat het het misschien het beste album is.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik kan wel begrijpen waarom iemand anders een album goed vind, maar dat maakt het voor mij nog geen goed album. Ik kan bijvoorbeeld best begrijpen dat er mensen zijn die graag naar Frans Bauer of Death Metal luisteren. Maar ik vind het nog steeds afgrijselijk.
Ja precies. Ik ben het 100% eens dat OBJECTIEF gezien The Beatles de beste band allertijden zijn. Ik vind ze dat zelf alleen niet, want ik heb een andere muzieksmaak.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:11 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha, ik was het met je eens hoor. Zal een voorbeeld geven: "The Beatles zijn de beste band allertijden maar mijn persoonlijke favoriete band zijn The Smiths". Zie vaak dat soort meningen passeren en is niet geheel onlogisch.
Je bedoelt nu toch objectief? Ik probeer je te begrijpen.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja precies. Ik ben het 100% eens dat SUBJECTIEF gezien The Beatles de beste band allertijden zijn. Ik vind ze dat zelf alleen niet, want ik heb een andere muzieksmaak.
quote:Op woensdag 4 december 2013 21:28 schreef Maxerazzi het volgende:
Norrage, volgens mij bedoel je gewoon dat je er begrip voor kunt opbrengen dat bepaalde albums een zekere status hebben, ook al ligt jouw smaak/interesse bij een andere plaat. Je ziet de redenatie achter de status van een plaat. Of bedoel je dat niet?
quote:Ik bedoel, de "massa" zal Nick Cave een coherenter etc album vinden, en daarom beter. Ik vind het een coherenter album ja, maar niet beter
Hier zeg ik dat ik het persoonlijk niet het beste vind, maar dat ik begrijp waarom het wel als het beste gezien wordt.quote:Ik denk dat ik het ook niet zijn beste plaat vind. Ik vind Dig!! ook beter. Maar het is dus een heerlijk coherent album, dat eigenlijk als een van de weinige NC albums precies lang genoeg is, een geheel is en een bepaalde feel overbrengt. Ik vind het stiekem tegelijkertijd zijn beste en zijn degelijkste plaat.
quote:Op woensdag 4 december 2013 21:53 schreef Norrage het volgende:
Federer is de beste speler allertijden, maar Nadal is beter.
En hier zeg je in de laatste zin toch echt dat jezelf het de beste plaat vind.quote:Ik denk dat ik het ook niet zijn beste plaat vind. Ik vind Dig!! ook beter. Maar het is dus een heerlijk coherent album, dat eigenlijk als een van de weinige NC albums precies lang genoeg is, een geheel is en een bepaalde feel overbrengt. Ik vind het stiekem tegelijkertijd zijn beste en zijn degelijkste plaat.
quote:Op woensdag 4 december 2013 21:54 schreef Norrage het volgende:
09. Daft Punk - Random Access Memories (Columbia)
10. Arcade Fire - Reflektor (Merge)
Ken eigenlijk vooral GMF van John Grantquote:Op woensdag 4 december 2013 21:58 schreef Norrage het volgende:
En John Grant doet het ook heel goed in alle lijstjes. En die naam heb ik praktisch niet eens gehoord op dit forum
Fantastisch nummer toch dit
Primal Screamquote:Op woensdag 4 december 2013 22:03 schreef Felagund het volgende:
Van Daniel Avery en Jessica Pratt heb ik nog niet gehoord. Maar eens luisteren. De echte vraag is natuurlijk, waar zijn Primal Scream/Darkside/Forest Swords/Peter Adams/Haxan Cloak?
Top tien is nog wel oké, maar de rest van de lijst.. The Strypes gewoon boven The National, Vampire Weekend, Atoms for Peace, Laura Marling, Bill Callahan etc zetten. Kan echt nietquote:
Ik denk dat al die tijdschriften niet weten wat objectief en subjectief is, en albums het beste vinden maar vinden dat ze niet het beste zijn. ofzo. Want Darkside is natuurlijk beste album terwijl het niet beste album is. En Reflektor is gewoon het beste.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:03 schreef Felagund het volgende:
Van Daniel Avery en Jessica Pratt heb ik nog niet gehoord. Maar eens luisteren. De echte vraag is natuurlijk, waar zijn Primal Scream/Darkside/Forest Swords/Peter Adams/Haxan Cloak?
Iedereen houdt van The National, terwijl niemand ze waardeertquote:Op woensdag 4 december 2013 22:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik denk dat al die tijdschriften niet weten wat objectief en subjectief is, en albums het beste vinden maar vinden dat ze niet het beste zijn. ofzo. Want Darkside is natuurlijk beste album terwijl het niet beste album is. En Reflektor is gewoon het beste.
Reflektor, Modern Vampires en Yeezus komen, als je al die lijstjes gaat vergelijken, duidelijk als beste uit de bus.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:56 schreef Norrage het volgende:
En Rolling Stone
Yeezus doet het goed zeg
Heb hem al wel 10x in een top 5 zien staan.
Daft punk jammergenoeg ookquote:Op woensdag 4 december 2013 22:12 schreef DO2 het volgende:
[..]
Reflektor, Modern Vampires en Yeezus komen, als je al die lijstjes gaat vergelijken, duidelijk als beste uit de bus.
Ik vind de top 10 niet zo sterk, de hele lijst is mooier.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:54 schreef Norrage het volgende:
Om niet door die verschrikkelijke site te hoeven, hier de top 10 van Stereogum
01. Kanye West - Yeezus (Roc-A-Fella/Def Jam)
02. Deafheaven - Sunbather (Deathwish)
03. Vampire Weekend - Modern Vampires Of The City (XL)
04. Disclosure - Settle (Cherrytree)
05. My Bloody Valentine - m b v (Self-released)
06. Sky Ferreira - Night Time, My Time (Capitol)
07. Danny Brown - Old (Fool's Gold)
08. HAIM - Days Are Gone (Polydor)
09. Daft Punk - Random Access Memories (Columbia)
10. Arcade Fire - Reflektor (Merge)
Goed album maar door bijna iedereen na een (klein) jaar vergeten en dat zegt wel watquote:Op woensdag 4 december 2013 23:18 schreef BoerBert het volgende:
Ik heb mbv trouwens nog steeds niet gehoord. Wat is de mening hier over dat album?
Het is nog teveel een popalbum... Maar wel een goed popalbum. Ik hoor een hoop potentie, iig.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:21 schreef Moody het volgende:
Sky Ferreira, ik hoor de genialiteit niet. Wel prima tieten
Ik weet niet, PJ Harvey had bijv. meteen een geweldige debuutplaat. Ik schaar dit meer onder de HAIMs van deze wereld en minder dan bijv. Torres en Poliça. (om maar eens wat recente platen te noemen)quote:Op woensdag 4 december 2013 23:27 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het is nog teveel een popalbum... Maar wel een goed popalbum. Ik hoor een hoop potentie, iig.
Die gaat straks fantastische duistere werken afleveren,.
Ik geef het zeker nog een kansquote:Op woensdag 4 december 2013 23:38 schreef DO2 het volgende:
En het is echt geen slecht debuut, hoor. Geef het nog eens een kans, zou ik zeggen.
( Ik zag het album net ook vrij hoog in 1 van die jaarlijsten staan. )
Ben benieuwd. Ik vond het grote probleem van Slave Ambient dat ie niet bleef boeien. Nieuwe single ben ik eerlijk gezegd nog niet geheel van overtuigd.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:53 schreef Felagund het volgende:
Nieuwe single War on Drugs:
Volgend jaar nieuw album. Eerste indruk klinkt goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nummer 1 en 2quote:Op donderdag 5 december 2013 09:53 schreef Norrage het volgende:
Het lijstje van Atzegod. Dat is natuurlijk hét lijstje. Met The Knife op #1. (die zijn we ook nauwelijks meer terug zeg)
http://twitpic.com/dnmklg
quote:Op donderdag 5 december 2013 11:36 schreef Maxerazzi het volgende:
Na al een hele rits fantastisch lelijke hoezen heeft 2013 ook een zowel lelijke als ontzettend debiele hoes weten te produceren:
[ afbeelding ]
Nice, The Knife was ook één van mijn verassingen dit jaar, mag 'm nog steeds graag geregeld draaienquote:Op donderdag 5 december 2013 09:53 schreef Norrage het volgende:
Het lijstje van Atzegod. Dat is natuurlijk hét lijstje. Met The Knife op #1. (die zijn we ook nauwelijks meer terug zeg)
http://twitpic.com/dnmklg
Die komt zeker in aanmerking voor de felbegeerde lelijkste-hoes-van-het-jaar-trofee.quote:Op donderdag 5 december 2013 11:36 schreef Maxerazzi het volgende:
Na al een hele rits fantastisch lelijke hoezen heeft 2013 ook een zowel lelijke als ontzettend debiele hoes weten te produceren:
[ afbeelding ]
Nummer twee, These New Puritans, is ook een heel mooie plaat. Ook best overkeken dit jaar, maar erg meesleepend album. Sferisch, zouden sommigen stellenquote:Op donderdag 5 december 2013 15:07 schreef DO2 het volgende:
Dit is ook wel een interessante lijst. Staat een hoop ( voor mij ) onbekend spul tussen.
De nummer 1 zegt me helemaal niks, bijvoorbeeld:
http://thequietus.com/articles/13960-albums-of-the-year-2013
Ik wist niet eens dat er een nieuwe chrome hoof wasquote:Op donderdag 5 december 2013 15:07 schreef DO2 het volgende:
Dit is ook wel een interessante lijst. Staat een hoop ( voor mij ) onbekend spul tussen.
Interessantquote:Op donderdag 5 december 2013 15:07 schreef DO2 het volgende:
The Quietus heeft altijd wel een goeie jaarlijst waar ik meestal een groot gedeelte van ken...quote:Op donderdag 5 december 2013 15:07 schreef DO2 het volgende:
quote:Op donderdag 5 december 2013 15:23 schreef Gehenna het volgende:
[..]
InteressantIdd nog genoeg te ontdekken.
Fijn dat ze wel erkenning voor Fire! Orchestra! hebben, één van mijn favorieten dit jaar
Ja, die ga ik ook zeker nog beluisteren.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:25 schreef bartrid het volgende:
[..]
The Quietus heeft altijd wel een goeie jaarlijst waar ik meestal een groot gedeelte van ken...
Grumbling Fur is een lekkere plaat, 2 weken geleden heb ik ze live gezien en dat was prima.
Mooi plaatje inderdaad, maar kon niet echt mijn aandacht vasthouden, helaas.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:29 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, die ga ik ook zeker nog beluisteren.
-
Kolere, dit is echt lekker:
Een keer eerder besproken ja, maar je kan moeilijk alles beluisteren wat er gepost wordtquote:Op donderdag 5 december 2013 18:08 schreef Felagund het volgende:
Luisteren jullie de filmpjes niet? Die is volgens mij wel eens voorbij gekomen hier.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:25 schreef Arn0 het volgende:
Oké, ontopic, indie:
[..]
Jazeker, meer indie kan het haast niet. Weinig aandacht voor deze band maar het nieuwe album, Field of Reeds, (vandaag gelekt maar ondergesneeuwd) is erg prachtig. Bijzonder sfeervol (sferisch zou Norrage zeggen), eigenlijk echt iets dat je volledig moet luisteren en geen individuele tracks. Al is iets als Organ Eternal echt briljant.
Maar vooruit, voor de aandachtige lezer, een nummer:
Eigenlijk niet echt representatief maar argh, ik vind geen ander nummer. Maar in ieder geval de moeite waard. Lastig te omschrijven.
Ik zie dat je jezelf al een review hebt gegevenquote:Op donderdag 5 december 2013 18:21 schreef Spezza19 het volgende:
Over INDIE gesproken.... * Spezza19 gaat op eigen label een album uitgeven
Het betreft het album van Lonesound.
CD versie bestaat al (ook voor luisteren van nummers) http://www.limitedvinyl.nl/nl/lonesound-the-great-outdoors.html
Release vinyl versie staat gepland voor maart 2014
Dat is niet mijn review...quote:Op donderdag 5 december 2013 18:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zie dat je jezelf al een review hebt gegeven![]()
Dat klopt...quote:Op donderdag 5 december 2013 19:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat je dit nummer dan wel eerder hier gepost moet hebben
Op mijn werk meestal wel, kuch, maar thuis vaak niet omdat ik dan mijn stereo al aan hebquote:Op donderdag 5 december 2013 18:08 schreef Felagund het volgende:
Luisteren jullie de filmpjes niet? Die is volgens mij wel eens voorbij gekomen hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |