Dat is De Waarheid.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:35 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, dan zou iedereen dus van Marco Borsato moeten houden. Of is dat dan weer niet waar?
Mja, dat vind ik weer een heel andere discussie. Hoe meet je objectief goede muziek?quote:Op woensdag 4 december 2013 20:58 schreef Norrage het volgende:
Sjongejonge. Wat een rare discussie, zo vreemd is het niet? Er is toch gewoon een verschil tussen objectiviteit en subjectiviteit.
Ik snap sowieso niet hoe je objectief moet beredeneren dat iets een goed album is. Misschien is dat het hele probleem waarom ik je niet begrijp.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:58 schreef Norrage het volgende:
Sjongejonge. Wat een rare discussie, zo vreemd is het niet? Er is toch gewoon een verschil tussen objectiviteit en subjectiviteit.
Ik kan wel begrijpen waarom iemand anders een album goed vind, maar dat maakt het voor mij nog geen goed album. Ik kan bijvoorbeeld best begrijpen dat er mensen zijn die graag naar Frans Bauer of Death Metal luisteren. Maar ik vind het nog steeds afgrijselijk.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:09 schreef Norrage het volgende:
Ik snap echt niet waarom jullie het niet snappen. Je kan toch een album dat kwalitatief goed is (en/of dat anderen goed vinden), zelf persoonlijk niet goed vinden, en vice versa? Ik ben geen liefhebber van klassieke muziek, maar ik ontken niet dat er pareltjes tussen zitten. Het is alleen niet mijn genre.
Haha, ik was het met je eens hoor. Zal een voorbeeld geven: "The Beatles zijn de beste band allertijden maar mijn persoonlijke favoriete band zijn The Smiths". Zie vaak dat soort meningen passeren en is niet geheel onlogisch.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:09 schreef Norrage het volgende:
Ik snap echt niet waarom jullie het niet snappen. Je kan toch een album dat kwalitatief goed is (en/of dat anderen goed vinden), zelf persoonlijk niet goed vinden, en vice versa? Ik ben geen liefhebber van klassieke muziek, maar ik ontken niet dat er pareltjes tussen zitten. Het is alleen niet mijn genre.
zoquote:Op woensdag 4 december 2013 21:11 schreef Arn0 het volgende:
Zie vaak dat soort meningen passeren en is niet geheel logisch.
"Radiohead maakt na 1995 veel betere muziek, maar toch vind ik Creep het beste". Dat kan voor jou gelden!quote:
Ja, maar die vergelijking maak ik niet. Ik kan objectief 'proberen' in te schatten of iets een goed album is of niet. Het is niet zo dat als iemand een album goed vindt, het ook goed is...Het is een objectieve beoordeling van een album. Subjectief vind ik Push the Sky Away niet het beste album, maar objectief gezien denk ik dat het zeer terecht is dat het het misschien het beste album is.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik kan wel begrijpen waarom iemand anders een album goed vind, maar dat maakt het voor mij nog geen goed album. Ik kan bijvoorbeeld best begrijpen dat er mensen zijn die graag naar Frans Bauer of Death Metal luisteren. Maar ik vind het nog steeds afgrijselijk.
Ja precies. Ik ben het 100% eens dat OBJECTIEF gezien The Beatles de beste band allertijden zijn. Ik vind ze dat zelf alleen niet, want ik heb een andere muzieksmaak.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:11 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha, ik was het met je eens hoor. Zal een voorbeeld geven: "The Beatles zijn de beste band allertijden maar mijn persoonlijke favoriete band zijn The Smiths". Zie vaak dat soort meningen passeren en is niet geheel onlogisch.
Je bedoelt nu toch objectief? Ik probeer je te begrijpen.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja precies. Ik ben het 100% eens dat SUBJECTIEF gezien The Beatles de beste band allertijden zijn. Ik vind ze dat zelf alleen niet, want ik heb een andere muzieksmaak.
quote:Op woensdag 4 december 2013 21:28 schreef Maxerazzi het volgende:
Norrage, volgens mij bedoel je gewoon dat je er begrip voor kunt opbrengen dat bepaalde albums een zekere status hebben, ook al ligt jouw smaak/interesse bij een andere plaat. Je ziet de redenatie achter de status van een plaat. Of bedoel je dat niet?
quote:Ik bedoel, de "massa" zal Nick Cave een coherenter etc album vinden, en daarom beter. Ik vind het een coherenter album ja, maar niet beter
Hier zeg ik dat ik het persoonlijk niet het beste vind, maar dat ik begrijp waarom het wel als het beste gezien wordt.quote:Ik denk dat ik het ook niet zijn beste plaat vind. Ik vind Dig!! ook beter. Maar het is dus een heerlijk coherent album, dat eigenlijk als een van de weinige NC albums precies lang genoeg is, een geheel is en een bepaalde feel overbrengt. Ik vind het stiekem tegelijkertijd zijn beste en zijn degelijkste plaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |