abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:33:45 #1
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_129505541
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC

Waar we fantaseren over trucks met neuzen,

Ook echte neuzen:

wel eens kort door de bocht gaan,

en de trailer een andere route verzint dan de trekker,

en we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen:

Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt:

Van rijtijdenleed (ouwe dinkytoy foto vervangen)
http://83.219.80.227/rout(...)ca3e800db074600b.jpg

tot lading die gleed:

Game on *O*

Vorige topics:
Topicreeks: Vrachtwagenchauffeurstopic
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:34:59 #2
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_129505578
Laatste post:

quote:
11s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:37 schreef Harde_Mepper het volgende:
Filmpje van de vrachtwagen die vandaag op de A50 is gekanteld.
lijkt inderdaad net of die het erom doet!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 20:25:38 #3
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_129518049
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:34 schreef gateway het volgende:
Laatste post:

[..]

lijkt inderdaad net of die het erom doet!
Ik las op FB al geruchten dat hij onwel zou zijn geworden. Dan nog heb ik mijn twijfels: hij stuurt wel de bocht in, maar hij remt nergens af terwijl dat toch mijn eerste reactie zou zijn als ik niet goed zou worden: aan de kant met het ding.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_129525914
volgens zijn collega;s bij Bok inderdaad onwel geworden
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:59:10 #5
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_129651344
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer.
Of kan ik em out-of-scope oid zetten? Zijn allemaal siemens tacho's.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_129657554
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:59 schreef Barcaconia het volgende:
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer.
rangeren op eigen terrein is idd op out of scope

[ Bericht 1% gewijzigd door Redbaron op 04-08-2013 03:00:33 (niet wakker..) ]
Doet maar wat..
  zondag 4 augustus 2013 @ 00:19:36 #7
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_129664915
quote:
Volgens mij is i.d.d. een gevalletje out of scope
  zondag 4 augustus 2013 @ 00:58:17 #8
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_129666581
quote:
Ook op eigen terrein op Out of scope zetten.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_129673267
Invoer voertuig [ok] OUT->begin [ok]

Dan krijg je wel meldingen maar dan komen ze niet in het lijstje gebeurtenissen.

Maar bij een collega ging het bijna mis. Er was buiten werktijd zijn auto verplaatst met out-of-scope, maar hij moest wel uit gaan leggen aan de Duitse autoriteiten toen ze 2 minuten rijtijd vonden die niet aan een kaart vastzat. Zelfs OOS mag blijkbaar niet in DE.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_129674730
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:50 schreef Ridocar het volgende:

Dan krijg je wel meldingen maar dan komen ze niet in het lijstje gebeurtenissen.

Maar bij een collega ging het bijna mis. Er was buiten werktijd zijn auto verplaatst met out-of-scope, maar hij moest wel uit gaan leggen aan de Duitse autoriteiten toen ze 2 minuten rijtijd vonden die niet aan een kaart vastzat. Zelfs OOS mag blijkbaar niet in DE.
Dat is niet waar, paar weken terug nog gecontroleerd en niets aan het handje als je stellig aangeeft dat er op de zaak wel eens voorgeladen of de auto verplaatst wordt
Doet maar wat..
pi_129677213
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:59 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Dat is niet waar, paar weken terug nog gecontroleerd en niets aan het handje als je stellig aangeeft dat er op de zaak wel eens voorgeladen of de auto verplaatst wordt
Hij moest ook zijn agenda laten zien. Het werd hem trouwens afgeraden om op deze manier zn auto te verplaatsen,omdat een eventuele collega van agent niet zo schappeljk zou kunnen zijn...
pi_129677370
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hij moest ook zijn agenda laten zien. Het werd hem trouwens afgeraden om op deze manier zn auto te verplaatsen,omdat een eventuele collega van agent niet zo schappeljk zou kunnen zijn...
Dan is het dus per controleur verschillend, en ik denk ook dat je eigen houding tov de controleur meetelt.

Van de zes overtredingen die ik had heb ik er twee moeten betalen...
Doet maar wat..
pi_129679909
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:

Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.

Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien.
pi_129680419
quote:
6s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:26 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:

Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.

Je moet er wel je best voor doen. Eigenlijk maak je de gezelligheid zelf. Maar tegenwoordig wordt een planning heel strak gemaakt. Één file aan het begin van de week kan soms tot halverwege de week doorwerken, niet in de laatste plaats door de rijtijdenwet.

En zoals sommigen zullen verzuchten: De romantiek is eruit. Iedereen is broodrijder geworden...

-edit-
600 pk is trouwens een beetje overkill.

Die witte trekker op het dek van de veerboot (MAN F2000)... zo eentje heb ik mee gereden. Ook een week van huis, altijd in geslapen. No problemo.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ridocar op 04-08-2013 16:06:46 ]
pi_129718925
Dank voor je uitleg.

Opvolgend of het echt zo is dat men tegenwoordig de baan verliest aan de veelal buitenlandse vrachwagenschauffeurs die vanwege de open grenzen nu ook in Nederland aanspraak kunnen maken op onze vrachten en bijbehorende uurlonen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2013 16:25:13 ]
pi_129925766
quote:
6s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:24 schreef Iwanius het volgende:
Dank voor je uitleg.

Opvolgend of het echt zo is dat men tegenwoordig de baan verliest aan de veelal buitenlandse vrachwagenschauffeurs die vanwege de open grenzen nu ook in Nederland aanspraak kunnen maken op onze vrachten en bijbehorende uurlonen?
Ja, met het verschil dat een buitenlandse chauffeur vaak tegen een veel lager uurtarief zijn werk doet. De levensstandaard van een gemiddelde Pool is een stuk lager. Geen wonder dat ze op een gegeven moment terugkomen met een steeds dikkere auto.
pi_130059460
quote:

Tot je de boetes weet van de rij-tijden wet en de beperkingen en de stress in het werk
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:45:41 #18
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_130065118
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:50 schreef Ridocar het volgende:

invoer voertuig -> OUT werkt inderdaad, maar bij sommige wagens komt er dan OUT op het beginscherm, bij sommige komt er RIJDEN ZONDER KAART.
Geen idee of het dan dus goed gaat. Misschien kom ik er bij een controle nog eens achter..
pi_130100245
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:45 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

invoer voertuig -> OUT werkt inderdaad, maar bij sommige wagens komt er dan OUT op het beginscherm, bij sommige komt er RIJDEN ZONDER KAART.
Geen idee of het dan dus goed gaat. Misschien kom ik er bij een controle nog eens achter..
Heb ik ook vaak genoeg (ik moet ook combinaties rangeren, en ik ga niet overal die kaart insteken). Bij de ene zie je idd OUT staan, bij de andere die code 28, soms zelfs oranje 'T' op het dashboard, maar het zijn iig geen illegale handelingen.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:07:40 #20
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_130377911
quote:
Duitsland kampt met truckerstekort

Duitse transporteurs kampen met een tekort aan vrachtwagenchauffeurs. De situatie leidt in Europa's grootste economie tot hogere kosten voor zowel de transportbedrijven als hun klanten. De transportsector staat toch al onder druk door stijgende brandstofkosten en een toename van het aantal tolwegen.

,,Er is ernstig tekort aan chauffeurs in Duitsland. Het betekent dat wij meer salaris moeten betalen om chauffeurs te krijgen. En omdat de marges klein zijn, kunnen wij niet anders dan die extra kosten door te berekenen aan onze klanten'', aldus financieel directeur Gerard van Kesteren van Kühne & Nagel. Dit bedrijf heeft een vloot van 10.000 trucks en trailers en heeft onder andere BMW en Airbus als klant.

Het probleem wordt op termijn alleen maar groter door de vergrijzing. De komende 10 jaar gaat 40 procent van de truckchauffeurs met pensioen.

Nederland

In Nederland is nu nog geen sprake van een chauffeurstekort, maar dat dreigt er wel aan te komen. Ook hier als gevolg van de vergrijzing. Verwacht wordt dat vanaf 2015 10.000 nieuwe vrachtwagenchauffeurs nodig zijn, oplopend tot 50.000 in de jaren daarna.

Om problemen te voorkomen, startten ondernemers en vakbonden in de transport en logistiek dit voorjaar de campagne 'Hollands Goud' om scholieren en studenten alvast warm te maken voor een baan in de sector.

ANP
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:53:34 #21
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130379203
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:07 schreef Tism het volgende:

[..]

Goh, ze zien eindelijk het licht. Kosten doorberekenen aan de klanten i.p.v. het korten op het loon van de chauffeur. Als ze dat nou eens jaren eerder bedacht hadden.....
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:25:47 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_130380139
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:53 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Goh, ze zien eindelijk het licht. Kosten doorberekenen aan de klanten i.p.v. het korten op het loon van de chauffeur. Als ze dat nou eens jaren eerder bedacht hadden.....
dat hadden ze vast wel al gedaan, maar nu zal er bittere noodzaak aan te pas zijn gekomen.

Dat ze niet gewoon een blik Polen opentrekken joh, dat doen ze ook al jaren. :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_130395539
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:53 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat komt ook door de klanten die rustig een concurrent opzoeken als 'ie drie dubbeltjes goedkoper is. Kwaliteit is al lang geen issue meer, laat staan een chauffeur die Nederlands spreekt...
pi_130395765
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat komt ook door de klanten die rustig een concurrent opzoeken als 'ie drie dubbeltjes goedkoper is. Kwaliteit is al lang geen issue meer, laat staan een chauffeur die Nederlands spreekt...
Drie dubbeltjes?
Voor drie cent zoeken ze al zo ongeveer een ander!
Doet maar wat..
pi_130404932
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat klopt. Transporteurs die onder de marktconforme prijs gaan rijden helpen daar wel aan mee door die prijs te faciliteren.
pi_130632531
C en code 95 is binnen... nu asap door met CE. *O*
pi_130647768
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 13:11 schreef Harde_Mepper het volgende:
C en code 95 is binnen... nu asap door met CE. *O*
Gefeliciteerd :7
pi_130874007
Weet niet of dit de juiste plaats is, maar jullie weten het vast :) Ik kan zo snel geen foto vinden op Google :'(

Sommige vrachtwagens hebben van die 'klapbare' laadkleppen. Die laadklep schuift dan weg onder het voertuig tijdens het rijden. Bij het scharnier zit in dat geval een metalen stang, ik vraag me nu al jaren af waarvoor die dient :)
pi_130874780
  vrijdag 6 september 2013 @ 09:56:15 #30
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_130874878
kwam gisteren een autotransporter van stobart tegen in damwoude, wist niet dat ze ook actief zijn in nederland.
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:26:10 #31
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_130875561
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:15 schreef Tha_Duck het volgende:
Weet niet of dit de juiste plaats is, maar jullie weten het vast :) Ik kan zo snel geen foto vinden op Google :'(

Sommige vrachtwagens hebben van die 'klapbare' laadkleppen. Die laadklep schuift dan weg onder het voertuig tijdens het rijden. Bij het scharnier zit in dat geval een metalen stang, ik vraag me nu al jaren af waarvoor die dient :)
quote:
goede vraag idd!
pi_130875650
quote:
+1 voor jou!

Die stang bedoel ik, ik begrijp hem werkelijk niet.
pi_130879230
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:56 schreef Gnittoo het volgende:
kwam gisteren een autotransporter van stobart tegen in damwoude, wist niet dat ze ook actief zijn in nederland.
Stobart heeft Walon BNL overgenomen (of heel Walon, maar dat weet ik niet zeker)
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:16:45 #34
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130880091
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Stobart heeft Walon BNL overgenomen (of heel Walon, maar dat weet ik niet zeker)
heel Walon voor zover ik weet :Y
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_130882191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:26 schreef gateway het volgende:

[..]

[..]

goede vraag idd!
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:29 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

+1 voor jou!

Die stang bedoel ik, ik begrijp hem werkelijk niet.
Dat is om het in/uitvouwen vd klep makkelijker te maken. Er komt een spanning op te staan waardoor de niet al te veel kracht hoeft te zetten.. ;)
Doet maar wat..
pi_130884532
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:22 schreef Redbaron het volgende:

[..]

[..]

Dat is om het in/uitvouwen vd klep makkelijker te maken. Er komt een spanning op te staan waardoor de niet al te veel kracht hoeft te zetten.. ;)
Wist ik ook niet. Maar als de klep dus helemaal dicht-of opengeklapt is staat daar spanning op, en als 'ie rechtop staat is de veer in rust? (dus tweezijdige werking)

Ik heb ook nog nooit met zo'n ding moeten rijden.
  vrijdag 6 september 2013 @ 15:42:54 #37
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130884715
quote:

Lastige vraag, ik ben zelf een jaar of 10 geleden gestopt omdat het eigenlijk niet meer leuk was, lange ritten verdwenen, avontuur was wel een beetje weg aan het gaan. Toen geprobeerd in de zorg aan de slag te gaan, niet gelukt en nu uit eindelijk wel weer achter het stuur van iets kleiners. Vervoer nu mensen met een verstandelijk en/of lichamelijke beperking voor een grote zorginstelling in het zuiden van het land.

Heb nog wat vrienden uit mijn chauffeurstijd overgehouden en als ik hun verhalen zo hoor ben ik nog steeds erg blij dat ik destijds die keuze heb gemaakt. Heb het altijd met veel plezier gedaan en een hoop maffe en wilde dingen meegemaakt. Mooie herinneringen voor later :Y
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_130908937
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wist ik ook niet. Maar als de klep dus helemaal dicht-of opengeklapt is staat daar spanning op, en als 'ie rechtop staat is de veer in rust? (dus tweezijdige werking)

Ik heb ook nog nooit met zo'n ding moeten rijden.
die stang is een kwart gedraaid, hoe het exact werkt weet ik niet maar als dat ding er niet zit moet je meer moeite doen om de klep in of uit te vouwen.
Doet maar wat..
pi_130910302
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:22 schreef Redbaron het volgende:

[..]

[..]

^O^ Dank!
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:55:44 #40
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_130912317
quote:
Sommigen passen ook net niet. Airco's van het dak en zo. :') Of het dak wordt net geschild.
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:12:27 #42
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_130915399
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:59 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Sommigen passen ook net niet. Airco's van het dak en zo. :') Of het dak wordt net geschild.
de airco's die eraf gaan zijn nog het leukst :P
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:06:09 #43
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130918914
In m'n B-bakwagentje zit sinds een tijdje een boordcomputer met navigatie die rekening met de hoogte moet houden. Maar laatst stond ik in Antwerpen toch mooi voor een 3,10 hoog tunneltje met m'n 3,40 kar. Gelukkig kunnen omzeilen dwars door een woonwijk :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_130921836
Hier in spanje staat bij elk viaduct de hoogte ook al is dat 7 meter
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_130921986
Ik kom hier nooit, ik wist geeneens dat dit bestond, wil je daar iets aan doen? Dan dit:
GC / Revolutie
pi_131198510
Even een vraag van een hele andere orde: Het beeld van vroeger is dat vrachwagenschauffeurs vaak ongezond eten,zeg maar het Johan Boskamp = veel frituur - menu. Is dat anno 2013 nog steeds zo of eet men tegenwoordig gezonder en liggen er geen lege pakken chips o.i.d. i.c.m. bierblikjes onder de chauffeursstoel en...neemt men tegenwoordig zelf meer van huis mee omdat het eten onderweg ook zo duur is geworden.
  zondag 15 september 2013 @ 15:34:59 #47
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_131198828
quote:
6s.gif Op zondag 15 september 2013 15:23 schreef Iwanius het volgende:
Even een vraag van een hele andere orde: Het beeld van vroeger is dat vrachwagenschauffeurs vaak ongezond eten,zeg maar het Johan Boskamp = veel frituur - menu. Is dat anno 2013 nog steeds zo of eet men tegenwoordig gezonder en liggen er geen lege pakken chips o.i.d. i.c.m. bierblikjes onder de chauffeursstoel en...neemt men tegenwoordig zelf meer van huis mee omdat het eten onderweg ook zo duur is geworden.
Tegenwoordig heb je luchtgeveerde stoelen en daar passen geen chipszakken of bierblikjes meer onder.
pi_131207308
quote:
6s.gif Op zondag 15 september 2013 15:23 schreef Iwanius het volgende:
Iedere 5 jaar moet je medisch gekeurd worden als je je groot rijbewijs wilt houden. Buisje bloed is niet standaard, maar omdat het toch werd gevraagd heb ik maar ja gezegd.
Uitslag: cholesterol te hoog. Toen ben ik maar eens na gaan denken over m'n eet- en drinkpatroon.
Ik denk dat een gemiddelde chauffeur al gauw niet gezond eet en drinkt.
pi_131229704
Dat weten we inmiddels maar toch had ik het idee dat dit in de loop der tijd wel veranderd zou zijn gezien de alsmaar voortschrijdende opmars van gezond voedsel/eten en de daarbij veranderde houding t.o.v. eten. Dat blijkt dus in de praktijk erg mee te vallen..zelfs in 2013.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2013 10:26:18 ]
pi_131373186
Vannacht is er een nieuw chauffeursblad geïntroduceerd, helemaal gratiesj. http://www.bigtruck.nl/

wat vinden jullie er van?
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:24:59 #51
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_131374883
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Vannacht is er een nieuw chauffeursblad geïntroduceerd, helemaal gratiesj. http://www.bigtruck.nl/

wat vinden jullie er van?
Ik mis minstens 12 pagina's met blote vrouwen!.. :)
pi_131395036
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:24 schreef Tism het volgende:

[..]

Ik mis minstens 12 pagina's met blote vrouwen!.. :)
Ik heb voor dit weekend de opdracht meegekregen vooral ook pitspoezen op de foto te zetten, hopelijk heb je in het oktobernummer meer geluk ;)
  zaterdag 21 september 2013 @ 08:48:16 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131405747
Vrijdag de 13e september mijn CE gehaald, en nu CE + Code 95 in de pocket. Naast mijn huidige werk (Terminaltrekkerchauffeur) binnenkort beginnen in de winkeldistributie op zaterdag met mogelijkheid tot vast werk.

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 21-09-2013 08:53:50 ]
pi_131406760
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 08:48 schreef greavy het volgende:
Vrijdag de 13e september mijn CE gehaald, en nu CE + Code 95 in de pocket. Naast mijn huidige werk (Terminaltrekkerchauffeur) binnenkort beginnen in de winkeldistributie op zaterdag met mogelijkheid tot vast werk.
Da's best pittig als je net je rijbewijs hebt.
  zaterdag 21 september 2013 @ 13:32:23 #55
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_131410220
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 10:30 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Idd.. :) Wat je zoal tegenkomt in van die kleine kutdorpjes als je naar zo een filiaal moet manoeuvreren met zo'n grote wagen is waanzinnig, soms staat het zweet me spontaan op de rug.. :{
  zaterdag 21 september 2013 @ 13:33:40 #56
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_131410247
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik heb voor dit weekend de opdracht meegekregen vooral ook pitspoezen op de foto te zetten, hopelijk heb je in het oktobernummer meer geluk ;)
Oke...nice!.. :)
pi_131410266
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 08:48 schreef greavy het volgende:
Gefeliciteerd greavy!
pi_131420476
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 september 2013 13:32 schreef Tism het volgende:

[..]

Idd.. :) Wat je zoal tegenkomt in van die kleine kutdorpjes als je naar zo een filiaal moet manoeuvreren met zo'n grote wagen is waanzinnig, soms staat het zweet me spontaan op de rug.. :{
Ik reed voor de Jumbo en het beroerdste filiaal was toch wel Groningen De Beren. Over de blinde kant, meer dan haaks om een donker gat in, waarbij je de inrit tegenover de winkel niet mocht gebruiken. Veel auto's en veel fietsers. Die fietsers waren allemaal kamikazepiloten. Er zijn meerdere malen fietsers en brommers noodgedwongen het magazijn ingereden omdat ze dachten nog wel even achter de trailer langs te kunnen, 8)7

Wat heb ik een hoop gevloekt. En dan kwam ik niet goed uit, dan kon je gerust overnieuw beginnen. :r
  zaterdag 21 september 2013 @ 20:47:44 #59
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_131421675
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 20:15 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik reed voor de Jumbo en het beroerdste filiaal was toch wel Groningen De Beren. Over de blinde kant, meer dan haaks om een donker gat in, waarbij je de inrit tegenover de winkel niet mocht gebruiken. Veel auto's en veel fietsers. Die fietsers waren allemaal kamikazepiloten. Er zijn meerdere malen fietsers en brommers noodgedwongen het magazijn ingereden omdat ze dachten nog wel even achter de trailer langs te kunnen, 8)7

Wat heb ik een hoop gevloekt. En dan kwam ik niet goed uit, dan kon je gerust overnieuw beginnen. :r
Hahaha.. :D Ik ken ook een paar van die situaties ja...Luifels, paaltjes, (fout) geparkeerde auto;s links en rechts waar je achteruit tussendoor moet, voetgangers/fietsers (met alleen maar oog voor hun mobieltje), 5 keer uitstappen om te kijken of je het haalt en nergens tegenaan zit terwijl het verkeer zich ophoopt in de straat, boze en klagende buren van de winkel die last hebben van teveel herrie in de straat enz enz.. :)

Heerlijk!.. :9
  zaterdag 21 september 2013 @ 22:22:59 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131425848
quote:

[..]

Ja, klopt. Maar ik ga de uitdaging aan. Ik reed al op de terminaltrekker voordat ik uberhaupt mijn theorie had voor C, laat staan praktijklessen gestart was.
Mijn huidige werk is ongeveer 30-35 containers per dag wisselen (waarbij dok 3(nu het linker dok, normaal middelste dok) het meest lastige is, want bij onze terminaltrekker moet je de spiegel inklappen ivm het hek (die daar staat ivm de verbouwing)):

Foto door mijzelf gemaakt (met statief enzo).

quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2013 13:34 schreef Anne het volgende:

[..]

Gefeliciteerd greavy!
Danku!

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 21-09-2013 22:31:37 ]
  FOK!fotograaf maandag 23 september 2013 @ 00:14:28 #61
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131466352
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:22 schreef greavy het volgende:
want bij onze terminaltrekker moet je de spiegel inklappen ivm het hek (die daar staat ivm de verbouwing)):
Niemand op het idee gekomen het hek gewoon 20 cm op te schuiven?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131478826
Lekker krap die dock 1 trouwens.....
Moet je echt goed recht voor komen want corrigeren zit er niet in zo te zien.

Zelf ook van die docks meegemaakt en ben daar wel eens flink stom geweest.
Met moeite er in kunnen draaien maar ik had de deuren nog niet open..... |:( _O-
  maandag 23 september 2013 @ 17:12:44 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131484843
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 00:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Niemand op het idee gekomen het hek gewoon 20 cm op te schuiven?
Jawel, maar dan kan het aannemersbedrijf niet aan dok 4 en 5 de gewenste verbouwing goed uitvoeren, dus is er geen ruimte over. Poten in- en uitdraaien lukt er inmiddels ook al niet meer :p
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:36 schreef vannelle het volgende:
Lekker krap die dock 1 trouwens.....
Moet je echt goed recht voor komen want corrigeren zit er niet in zo te zien.

Zelf ook van die docks meegemaakt en ben daar wel eens flink stom geweest.
Met moeite er in kunnen draaien maar ik had de deuren nog niet open..... |:( _O-
Dok 1 valt nog wel mee, vind ik persoonlijk. Maar je kan inderdaad maar beperkt corrigeren, dus moet je hem er recht in proberen te draaien, en omdat wij via een bocht (gelukkig niet over de dode kant) het dok ik moeten draaien, moet je vrijwel altijd 1 of 2x rechttrekken. Maar de ruimte maakt het er absoluut niet makkelijker op ...
pi_131597259
Vandaag het formulier voor de chauffeurspas op de bus gedaan, weet iemand hoe lang het ongeveer gaat duren voordat de pas klaar is?
  donderdag 26 september 2013 @ 21:36:17 #65
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_131599852
quote:

[..]

Valt wel mee, ligt eraan voor wie of wat je rijdt.
M'n 1e baantje bij brood/banket leverancier was een drama, hoop authentieke banketbakkers vooral in historische stukjes van de stad, 1 groot drama, net je rijbewijs, idiote plekken waar je moet komen.
Collega met een city kon op plekken komen waar je met een bakwagen niet eens normaal kon komen. Daarom zie je die grondstofleveranciers vaak met een enkel-assige gestuurde trailer..

Daarna bij hema, vrijwel alle filialen (hoe moeilijk het soms leek) was prima te bereiken. Er waren een paar beruchte filialen onder de ervaren chauffeurs waar ze een LFje voor hebben met gestuurd as en een idioot kleine draaicirkel. Paar keer heen geweest, lachte me rot, was niks met wat ik kwalificeerde als 'lastig te komen'.

Zolang je maar niet met een star ding naar de supermarkt hoeft valt het denk ik wel mee. Grootste struikelblok is op de verkeerde manier aankomen.

[ Bericht 23% gewijzigd door blup op 26-09-2013 22:33:58 ]
pi_131879407
Nou, heb alles nu compleet. C en CE binnen. Over paar weekjes beginnen bij mijn nieuwe baan, chauffeur op bakwagen in de distributie.

Toch allemaal lekker rap gegaan. :Y

Daar maar eerst wat ervaring opdoen, en dan misschien een keertje verder gaan met trekker/oplegger werk.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 20:25:44 #67
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_131880926
Gefeliciteerd! laat je niet gek maken.
pi_131882597
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 19:35 schreef Harde_Mepper het volgende:
Nou, heb alles nu compleet. C en CE binnen. Over paar weekjes beginnen bij mijn nieuwe baan, chauffeur op bakwagen in de distributie.

Toch allemaal lekker rap gegaan. :Y

Daar maar eerst wat ervaring opdoen, en dan misschien een keertje verder gaan met trekker/oplegger werk.
Feli!
Ga je voor een supermarkt rijden? En zo ja, welke? (AH hiero, maar dan aan de andere kant van de distributie, leverancier dus)
pi_131882875
Vanuit groothandel naar (o.a.) horeca zaakjes rijden. :)
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:57:53 #70
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_131883907
Moest gisteren een collega ophalen bij de DAF-garage. Die kreeg daar de mogelijkheid om even een proefritje te maken in een XF Superspacecabdinges. Aan mij de vraag of ik wilde blijven wachten of op de bijrijdersstoel plaatsnemen.
Godverdomme wat een ruimte in zo'n ding als je een Iveco viermeterbakwagentje gewend bent _O-.
pi_131884732
Hoe vaak nemen jullie eigenlijk pauze op een dag, alleen een keer 45 min of vaker?

Ik had gister of naja vandaag een dag van 28 uur :')__

Analoog wagen
pi_131886815
2x half uurtje tijdens het lossen.
  zondag 6 oktober 2013 @ 03:07:07 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131890764
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:26 schreef Dientje12 het volgende:
Hoe vaak nemen jullie eigenlijk pauze op een dag, alleen een keer 45 min of vaker?

Ik had gister of naja vandaag een dag van 28 uur :')__

Analoog wagen
Dat zou ik ook op internet zetten :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131900976
quote:
3s.gif Op zondag 6 oktober 2013 03:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat zou ik ook op internet zetten :X
Wat maakt het uit :9
  zondag 6 oktober 2013 @ 15:58:30 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131902404
Niet zo veel, maar je zou pas de derde hier in het topic zijn die daardoor zijn baan kwijt raakt. Maar be my guest hoor, freedom of speech en zulks ^O^ :+
pi_131906310
quote:
3s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:58 schreef Sounddragon het volgende:
Niet zo veel, maar je zou pas de derde hier in het topic zijn die daardoor zijn baan kwijt raakt. Maar be my guest hoor, freedom of speech en zulks ^O^ :+
ic, vreemd als je zo een baan kwijtraakt :')
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:47:58 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131906479
quote:
7s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:42 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

ic, vreemd als je zo een baan kwijtraakt :')
Mjah, chauffeursvolk is blijkbaar niet zo slim dat ze zich realiseren dat een werkgever het niet zo grappig vindt als hun personeel op internet verkondigt dat ze hun reet afvegen met de rijtijdenwet, wat een voldongen economisch delict is.

Meer woorden ga ik er maar niet aan vuil maken :O
pi_131906717
quote:
3s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, chauffeursvolk is blijkbaar niet zo slim dat ze zich realiseren dat een werkgever het niet zo grappig vindt als hun personeel op internet verkondigt dat ze hun reet afvegen met de rijtijdenwet, wat een voldongen economisch delict is.

Meer woorden ga ik er maar niet aan vuil maken :O
Geen zorgen
pi_131908585
:o wie nog meer dan? kan me alleen RealZues herinneren? Die kreeg als kerstpakket zijn posts uit dit topic uitgeprint toch?
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:12:59 #80
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_131930551
quote:
5s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:46 schreef Alexxxxx het volgende:
:o wie nog meer dan? kan me alleen RealZues herinneren? Die kreeg als kerstpakket zijn posts uit dit topic uitgeprint toch?
Omg.. :')
pi_131943604
quote:
5s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:46 schreef Alexxxxx het volgende:
*account uit motteballen trekt

Je moet het niet mooier maken dan het is.
Ik had wat harde woorden gezegd over mijn toenmalige werkgever, die vond dat niet leuk en dus werd mijn contract niet verlengd. Ik heb het nooit uitgeprint als kerstpakket gehad.

* account weer in de motteballen gooit.
pi_132023651
Iemand nog tips voor een handig mapje oid om alle papieren netjes geordend te houden? Vergunningen, vrachtbrieven, urenstaten en dat soort spul.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 23:00:39 #83
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_132024662
Gewoon ordner
pi_132036004
Wel een Sties map he? :D
  maandag 28 oktober 2013 @ 11:12:31 #85
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_132648166
Spannend hè!? Rijden met dit weer.. :%
pi_132657191
In het busje ging het mooi heen en weer inderdaad
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:04:42 #87
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_132671610
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:23 schreef Tha_T het volgende:
In het busje ging het mooi heen en weer inderdaad
Wij hebben een BE-combi. Het opleggertje hing haast scheef achter de trekker. Ik had heel braaf beide handjes aan het stuur en die 170 pk waren net genoeg.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 09:41:13 #88
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_132751303
quote:
32 titels onder strategische heroriëntatie
Mannen: Nieuwe Revu, Panorama, Playboy, Formule1.nl, KIJK, Know How, Moto 73, Roots, Truckstar, Motor
op m'n werk lag wel eens een truckstar wel een aardig blad.
pi_132752566
Truckstar stopt toch niet.. hoe moet het anders met het truckstar festival!?!
Doet maar wat..
pi_132756268
Kom maar naar de pinksterraces op Zandvoort, daar komt meer dan alleen truckraces kan ik alvast verklappen...
  FOK!fotograaf donderdag 31 oktober 2013 @ 18:37:20 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132767819
Zeg chauffeurs, ff een vraagje. Rijden met een trailer met buitenlands kenteken op een Nederlandse trekker mag niet, tenzij zelfde firma met vestigingen in beide landen. Maar hoe zit dat met bijv. huurtrailers? Krijg je daar ook gedonder mee, als je bijv. in de Antwerpse havens een trailer zou huren (containerframe, laten we het makkelijk houden) omdat je eigen achter blijft en daarmee een ritje naar het Rotterdamse doet?
Persoonlijk zou ik denk ik gewoon een witte plaat erop knallen om van alle gezeur af te zijn.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_132770139
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zeg chauffeurs, ff een vraagje. Rijden met een trailer met buitenlands kenteken op een Nederlandse trekker mag niet, tenzij zelfde firma met vestigingen in beide landen. Maar hoe zit dat met bijv. huurtrailers? Krijg je daar ook gedonder mee, als je bijv. in de Antwerpse havens een trailer zou huren (containerframe, laten we het makkelijk houden) omdat je eigen achter blijft en daarmee een ritje naar het Rotterdamse doet?
Persoonlijk zou ik denk ik gewoon een witte plaat erop knallen om van alle gezeur af te zijn.
Waarom zou je als nederlands bedrijf niet met een buitenlandse trailer mogen rijden?
Doet maar wat..
pi_132771155
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:45 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Waarom zou je als nederlands bedrijf niet met een buitenlandse trailer mogen rijden?
Dat vraag ik me ook af. Bij een vorige werkgever moesten wij koppelen in Belgie en dat was een Belgische trailer van dat bedrijf.

Sterker nog, bij mijn huidige werkgever heb ik ook Belgisch en Duits gekentekende aanhangers achter de bus hangen.
  FOK!fotograaf donderdag 31 oktober 2013 @ 20:20:51 #94
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132771538
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:45 schreef Redbaron het volgende:
Nederlandse trekker zou niet met een oplegger van buiten Nederland die niet aan dezelfde firma toebehoort mogen rijden binnen Nederland.
Althans, daar had een chauffeur het over. En laat ik nou zelf regelmatig trekker-oplegger combi's voorbij zien komen waarvan de oplegger Engels is (bedrijf is ook Engels) en door een eigen rijder gereden wordt, maar het kenteken van de trekker voert (met een witte plaat). Ook wel gezien dat er een witte plaat voor een Duitse plaat gezet werd, dus leek mij wel aannemelijk dat het dus niet zou mogen in Nederland.
The summer is magic!

donderdag 31 oktober 2013 @ 20:55:56 #95
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132773211
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Los van of je met een buitenlandse trailer mag rijden (wat volgens mij wel mag) is verhuur vrijgesteld van de normale wetten over BPM enzo. Dus ondanks dat jij niet met een pools kenteken in Nederland mag rondrijden in een normale auto mag je dat in een huurauto wèl.

Dus ja, dat mag.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:56:50 #96
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_132773260
Volgens mij heeft UK als een van weinige landen geen aparte platen voor opleggers. Dat zou de reden kunnen zijn dat er een witte plaat op wordt gezet omdat de oplegger anders rondrijdt met het kenteken van een niet aanwezige trekker.
  FOK!fotograaf donderdag 31 oktober 2013 @ 21:07:54 #97
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132773905
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:55 schreef Barcaconia het volgende:
Dus ondanks dat jij niet met een pools kenteken in Nederland mag rondrijden in een normale auto mag je dat in een huurauto wèl.
Mits je het aanvraagt en maximaal 1x 14 dagen per kenteken per kalenderjaar. Althans, dat zegt de belastingdienst op haar website.
The summer is magic!

donderdag 31 oktober 2013 @ 21:08:52 #98
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132773968
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mits je het aanvraagt en maximaal 1x 14 dagen per kenteken per kalenderjaar.

In een huurauto niet, dat is vrijgesteld daarvan. Ik mag in Duitsland een auto huren en er hier mee rondrijden.
Als ik inderdaad een Duitse auto van een vriend wil rijden hier moet ik het op jouw wijze aanvragen.

Excuses, ik lees idd de website van de belastingdienst.
  FOK!fotograaf donderdag 31 oktober 2013 @ 21:10:17 #99
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132774058
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:08 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

In een huurauto niet, dat is vrijgesteld daarvan. Ik mag in Duitsland een auto huren en er hier mee rondrijden.
Als ik inderdaad een Duitse auto van een vriend wil rijden hier moet ik het op jouw wijze aanvragen.
De belastingdienst vindt van niet: website BD
The summer is magic!

donderdag 31 oktober 2013 @ 21:10:36 #100
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132774077
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:10 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

De belastingdienst vindt van niet: website BD
Ik had al ge-edit, ik zag het idd :@
  FOK!fotograaf donderdag 31 oktober 2013 @ 21:15:12 #101
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132774364
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:10 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik had al ge-edit, ik zag het idd :@
Maargoed, nog steeds het punt: Mag je nou wel of niet met een buitenlandse trailer rijden als Nederlandse eigen rijder binnen de landsgrenzen?
The summer is magic!

pi_132784241
je mag dus gewoon met een buitenlandse trailer rondrijden. Wel met kentekenpapieren aanwezig natuurlijk. Hoe zouden de charters het anders moeten oplossen
Doet maar wat..
pi_132793389
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maargoed, nog steeds het punt: Mag je nou wel of niet met een buitenlandse trailer rijden als Nederlandse eigen rijder binnen de landsgrenzen?
Waarom niet? Waar is je wetsartikel?
pi_132940470
Deze foto maakte een kennis van mij en nu wil ik niet blond overkomen en hem vragen waar het plateau wel voor bedoeld is, dus vraag ik het hier.

Ik snap dat die vrachtwagen er niet op hoort te staan (chapeau dat ie hem erop heeft gekregen trouwens), maar wat dan wel? Erachter zodat ie geladen of gelost kan worden door een heftruck?

dinsdag 5 november 2013 @ 21:27:04 #105
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132940824
Is idd een losplatform waar een heftruck op kan rijden.
pi_132941318
Oke :) Nog nooit eerder gezien!
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:39:42 #107
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132941477
Vroegah toen laaddocks nog keiduur waren zag je ze vaker. Ik heb er ook wel ooit tegenaan gestaan met een vrachtwagen maar het zijn sowieso ondingen. Je moet het niveauverschil tussen de vloeren opvullen natuurlijk. Een dockleveler werkt veel beter/makkelijker.
pi_132941673
Wij hebben op de zaak ook een verplaatsbare variant staan. Wielen aan de hoge zijde en een oog waar een van de lepels van de heftruck in past. Trailer op z'n plek zetten, brug erachter planten en lossen. Zo'n betonnen dock is natuurlijk een stuk stabieler, maar niet bepaald mobiel.
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:17:36 #109
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_132943356
Yep! Dat is een losplatform idd, een hele ouwe.. :)
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:24:25 #110
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_132943688
Hij staat er alleen verkeerd om op...zo rolt er niks uit natuurlijk.. :)
pi_132945353
Dan is het nu een laadplatform Tism. ;)
  woensdag 6 november 2013 @ 19:38:37 #112
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_132974218
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:20 schreef Anne het volgende:
Deze foto maakte een kennis van mij en nu wil ik niet blond overkomen en hem vragen waar het plateau wel voor bedoeld is, dus vraag ik het hier.

[ afbeelding ]

Ik snap dat die vrachtwagen er niet op hoort te staan (chapeau dat ie hem erop heeft gekregen trouwens), maar wat dan wel? Erachter zodat ie geladen of gelost kan worden door een heftruck?

[ afbeelding ]
Zo, dat is wel een heel kundige chauffeur. :') !!!
  woensdag 6 november 2013 @ 21:26:20 #113
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132979839
Als jullie bij het tankstation een gehaktstaaf naar binnen duwen, hebben jullie het dan ook altijd over kutpolen met jullie collega's?

Valt mij altijd op.
pi_132987094
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:26 schreef Barcaconia het volgende:
Als jullie bij het tankstation een gehaktstaaf naar binnen duwen, hebben jullie het dan ook altijd over kutpolen met jullie collega's?

Valt mij altijd op.
_O_ _O_ _O_
pi_132991759
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:38 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Zo, dat is wel een heel kundige chauffeur. :') !!!
Die zal vast thuis op de tafel zitten, met z'n voeten op de stoel...
pi_132992102
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:26 schreef Barcaconia het volgende:

Valt mij altijd op.
Af en toe. Als je weet dat ze de helft van jouw salaris verdienen en steeds weer terugkomen met ieder keer een dikkere auto....
pi_132995362
Hallo,

Wij zijn Tim en Joan,
Wij zijn bezig met een opdracht voor school, waarbij we onderzoek doen naar de laadruimte van vrachtwagens. We zoeken een manier hoe dit verbetert kan worden. Om het even kort te zeggen; ons idee is een verstelbaar dak voor de laadruimte om zo de loze ruimte te verkleinen en zo onder andere brandstof te besparen.

Wij willen u vragen onze enquête in te vullen:

https://docs.google.com/f(...)P2lRy5481mE/viewform

Hieronder reageren mag uiteraard ook.

Alvast bedankt!
pi_132995509
Hallo Tim en Joan,

worden de resultaten van het onderzoek hier uiteindelijk ook geplaatst?
pi_132995682
Verstelbaar dak bestaat al. Om het systeem goed te laten voor aerodynamica moet je ook het cabinedak aanpassen (dat is bij de huidige trucks immers meestal net zo hoog als het trailerdak), dat zal de veiligheid niet ten goede komen.

Overigens, tot de jaren '70 had IEDERE truck een dak op de hoogte van de lading. Afzeilen noemden ze dat toen.
pi_132997190
Ingevuld.

Ik denk dat er best vraag is naar een dergelijk systeem, maar omdat zo'n beetje ieder vervoerder altijd tegen zijn wettelijke maxima aanhikt en brandstofverbruik (nog steeds) minder belangrijk is dan de mogelijkheden om zoveel mogelijk mee te kunnen nemen (afmetingen en gewicht) denk ik dat zo'n systeem alleen zin heeft als het geen extra ruimte inneemt, niet meer weegt en betrouwbaar genoeg is om jaren te kunnen blijven functioneren, ook in de handen van een vrachtwagenchauffeur, en sommigen kunnen lomp zijn.

Dit had ik misschien ook in de enquete kunnen zetten, maar toen kwam ik er nog niet op.

edit2: 1 zin, 5 regels. :')
pi_133033560
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:47 schreef Anne het volgende:
Hallo Tim en Joan,

worden de resultaten van het onderzoek hier uiteindelijk ook geplaatst?
Ja, als jullie daar interesse in hebben.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Verstelbaar dak bestaat al. Om het systeem goed te laten voor aerodynamica moet je ook het cabinedak aanpassen (dat is bij de huidige trucks immers meestal net zo hoog als het trailerdak), dat zal de veiligheid niet ten goede komen.

Overigens, tot de jaren '70 had IEDERE truck een dak op de hoogte van de lading. Afzeilen noemden ze dat toen.
Informatie over huidige systemen kunnen we niet vinden. De Vos Cuboliner is de enige die een beetje in de buurt komt.

quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:28 schreef Ridocar het volgende:
Ingevuld.

Ik denk dat er best vraag is naar een dergelijk systeem, maar omdat zo'n beetje ieder vervoerder altijd tegen zijn wettelijke maxima aanhikt en brandstofverbruik (nog steeds) minder belangrijk is dan de mogelijkheden om zoveel mogelijk mee te kunnen nemen (afmetingen en gewicht) denk ik dat zo'n systeem alleen zin heeft als het geen extra ruimte inneemt, niet meer weegt en betrouwbaar genoeg is om jaren te kunnen blijven functioneren, ook in de handen van een vrachtwagenchauffeur, en sommigen kunnen lomp zijn.

Dit had ik misschien ook in de enquete kunnen zetten, maar toen kwam ik er nog niet op.

edit2: 1 zin, 5 regels. :')
Bedankt!
Uiteraard is het streven om geen extra ruimte in beslag te nemen, geen extra gewicht mee te nemen en dat het betrouwbaar is.
Of dit ook gaat lukken is een tweede ding ;)
pi_133245347
We hebben helaas pas 1 reactie ontvangen. We zouden het zeer waarderen als meer mensen de enquête in kunnen vallen.
pi_133254388
Ik zou wel willen maar rij normaal gesproken met zeecontainers dus kan ik de enquete niet goed invullen.
pi_133258415
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:50 schreef vannelle het volgende:
Ik zou wel willen maar rij normaal gesproken met zeecontainers dus kan ik de enquete niet goed invullen.
Dat was ook mijn puntje van kritiek. Als er een idee is dat ongeveer iets is als 'we gaan het over innovatie bij vrachtauto's hebben', is het wel makkelijk om een beetje in te lezen over het beroep. Ik merk dat er weinig/geen vooronderzoek is geweest.
Gelukkig kon ik mij aardig door de enquete worstelen...
  donderdag 14 november 2013 @ 19:52:08 #125
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_133262220
Ik zou best willen helpen maar mijn wannabe-vrachtwagentje is al maar 3,40 hoog en met het extra gewicht van een beweegbare dakconstructie blijft er waarschijnlijk geen laadvermogen meer over :+.
pi_133266134
quote:
7s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:52 schreef JDude het volgende:
Ik zou best willen helpen maar mijn wannabe-vrachtwagentje is al maar 3,40 hoog en met het extra gewicht van een beweegbare dakconstructie blijft er waarschijnlijk geen laadvermogen meer over :+.
De laadruimte van mijn bus heeft niet eens een dak. :')
  vrijdag 15 november 2013 @ 07:25:17 #127
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_133276114

5.gif
pi_133278381
Dan is het 4 meter - hoogte laadvloer. De vraag is of je dan nog wilt rijden…
pi_133319206
welke trucker rijd weleens op sokken?

gr.

Marjolein
  zaterdag 16 november 2013 @ 16:09:49 #130
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_133319402
Je kunt beter op de weg rijden
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_133319657
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:59 schreef marjolein19 het volgende:

gr.

Marjolein
degene die de klompen op de treeplank laten staan :P
  zaterdag 16 november 2013 @ 16:36:11 #132
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_133319893
Er lopen er hier toch 2 rond die rijden op van Gend en Loos sokken en af en toe meeten?
pi_133323436
Ik heb de klompen op de treeplank staan, hoezo?
Doet maar wat..
pi_133325062
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:14 schreef Redbaron het volgende:
Ik heb de klompen op de treeplank staan, hoezo?
o dus jij rijd op sokken witte of zwarte?
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:21:39 #135
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_133325520
Wat zijn dit voor vragen? :')
pi_133326038
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:21 schreef Gnittoo het volgende:
leuk toch?
pi_133326849
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:21 schreef Gnittoo het volgende:
niet veel minder onnozel dan die in de enquete :@
  zaterdag 16 november 2013 @ 21:23:50 #138
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_133327382
We hebben slechte ervaringen met vrouwen in dit topic. Misschien blijkt Marjolein19 ook gewoon Henk43 te zijn.
pi_133334780
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:06 schreef marjolein19 het volgende:

[..]

o dus jij rijd op sokken witte of zwarte?
roze, waarop dit soort vragen?
Doet maar wat..
  zondag 17 november 2013 @ 02:57:27 #140
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_133335277
quote:

gr.

Marjolein
Ik, alleen mijn linker voet, gassen en remmen doe ik met rechts + schoen aan..
pi_133335840
quote:

gr.

Marjolein
Niet te doen, als ik aan het rangeren ben spring ik iedere keer in en uit de auto. De pedalenbak wordt daar ook niet veel schoner van.
  zondag 17 november 2013 @ 12:40:26 #142
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133339308
quote:
Dat heb ik ook, maar dan een model later.
  zondag 17 november 2013 @ 12:41:20 #143
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133339330
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:23 schreef Barcaconia het volgende:
We hebben slechte ervaringen met vrouwen in dit topic. Misschien blijkt Marjolein19 ook gewoon Henk43 te zijn.
:D
pi_133880907
Zo'n oplegger voor bijvoorbeeld een container, heeft deze zijn eigen accu ofzo?
Er stond er vandaag een langs de weg, met (rode) alarmlichten aan. Vond ik nogal apart..
En zet je die aan met een knoppie, of heb je daar een specifiek gereedschap/sleutel voor nodig?
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:18:39 #145
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133889233
Normaliter niet voor zover ik weet, maar als er verlichting brandt zonder dat er een trekker voor hangt, lijkt me de enig logische verklaring dat er (2) accu's in zitten.
pi_133889718
er zijn nogal wat schamelwagens tegenwoordig waar een losse accu inzit waarmee de verlichting aan te zetten is.
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:12:10 #147
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133891291
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:31 schreef densmee het volgende:
er zijn nogal wat schamelwagens tegenwoordig waar een losse accu inzit waarmee de verlichting aan te zetten is.
Containerboeren plempen die dingen nogal eens ergens langs de weg om er een bak vanaf te plukken of te laden, dus op zich is het helemaal zo gek nog niet :)
  woensdag 4 december 2013 @ 01:18:56 #148
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_133898435
Containerboeren hangen sowieso graag alles vol lampjes.
pi_133915526
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 01:18 schreef Barcaconia het volgende:
Containerboeren hangen sowieso graag alles vol lampjes.
Ik vond het in dit geval wel handig :Y Het was redelijk donker en mistig.
  woensdag 4 december 2013 @ 20:55:01 #150
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_133922178
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:20 schreef Anne het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
heej die stond ook op Facebook bij Rijbewijs gekocht?
pi_138636119
Na bijna 3 jaar tobben, gaat het er nu echt van komen!

15 april intest bij keijbeck in Sittard !!
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
  dinsdag 8 april 2014 @ 04:29:54 #152
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_138638866
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:50 schreef stefkee3 het volgende:
Na bijna 3 jaar tobben, gaat het er nu echt van komen!

15 april intest bij keijbeck in Sittard !!
Daar heb ik ook gelest, doe ze maar de groeten.. :)
  maandag 28 april 2014 @ 14:54:55 #153
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_139341421
eenvandaag twitterde op maandag 28-04-2014 om 14:25:29 Terugluisteren: Het inhaalverbod voor vrachtauto's wordt gedeeltelijk afgeschaft. Verstandig of niet? http://t.co/pddoZ7vlXA reageer retweet
pi_139341549
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 14:54 schreef Tism het volgende:
eenvandaag twitterde op maandag 28-04-2014 om 14:25:29 Terugluisteren: Het inhaalverbod voor vrachtauto's wordt gedeeltelijk afgeschaft. Verstandig of niet? http://t.co/pddoZ7vlXA reageer retweet
verstandig weet ik niet. Maar het gaat een boel ergernis schelen omdat men in Nederland niet meer harder durft dan 82 :(
Doet maar wat..
  maandag 28 april 2014 @ 15:34:28 #155
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_139342792
Ik heb niet zo'n probleem met een inhaalverbod, mijn wagen rijdt niet harder dan 83 km/u en meestal ben ik één van de tragere gevallen.. :{
Vaak denk ik, op wegen waar geen inhaalverbod geldt, "Ach, laat maar zitten, ik blijf er wel achter...die ene kilometer per uur verschil in snelheid is gewoon irritant voor achteropkomend verkeer"

Waar ik wel vanaf zou willen zijn, zijn die bordjes onder zo'n inhaalverbodsbord met gezette tijden erop, die kunnen ze beter vervangen voor borden met de tekst "inhalen alleen wanneer de situatie het toelaat".
Ik ben mens en vakbekwaam genoeg om zelf te kunnen bepalen wanneer het veilig genoeg is, en of het de doorstroming belemmerd, of niet.. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tism op 28-04-2014 15:46:34 ]
pi_139344043
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 15:34 schreef Tism het volgende:
Ik heb niet zo'n probleem met een inhaalverbod, mijn wagen rijdt niet harder dan 83 km/u en meestal ben ik één van de tragere gevallen.. :{
Vaak denk ik, op wegen waar geen inhaalverbod geldt, "Ach, laat maar zitten, ik blijf er wel achter...die ene kilometer per uur verschil in snelheid is gewoon irritant voor achteropkomend verkeer"

Waar ik wel vanaf zou willen zijn, zijn die bordjes onder zo'n inhaalverbodsbord met gezette tijden erop, die kunnen ze beter vervangen voor borden met de tekst "inhalen alleen wanneer de situatie het toelaat".
Ik ben mens en vakbekwaam genoeg om zelf te kunnen bepalen wanneer het veilig genoeg is, en of het de doorstroming belemmerd, of niet.. :)
En juist bij dat laatste gaat het probleem liggen. Niet iedereen gaat die ene hersencel gebruiken zodat men alsnog 24/7 gaat inhalen.
Doet maar wat..
pi_139348578
quote:
Nee doffe ellende, die paar kmh per uur verschil maakt het echt niet
  maandag 28 april 2014 @ 18:53:46 #158
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_139348618
Van mij mag het tussen ochtend en avond best verboden blijven, ondanks dat ik fanatiek inhaler ben
  donderdag 14 augustus 2014 @ 18:51:31 #159
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_143420867
Ja, HALLO? :W
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:11:31 #160
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_143421532
Hoi.

Gepost vanuit de MAN cabine (bij stilstand uiteraard).
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:10:44 #161
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_143472808
Hier al mensen die vervangen zijn Door Polen Roemenen of iets? Of valt het nog mee?
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:06:26 #163
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_143473749
Dey tuk r jobs!!
pi_143476963
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:10 schreef gateway het volgende:
Hier al mensen die vervangen zijn Door Polen Roemenen of iets? Of valt het nog mee?
Ik ben vervangen door Anne.
pi_143496029
Indrukwekkende stille tocht wel.. Iemand nog meegereden?
pi_143498382
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:36 schreef Anne het volgende:
Indrukwekkende stille tocht wel.. Iemand nog meegereden?
Glasbak reed mee, in een truck door Volvo ter beschikking gesteld.
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:54:33 #167
362932 Betuwenaar
Live fast, die young
pi_143556554
quote:
Gunstig, want dat in colonne rijden kan ik echt niet tegen.
Heb het liefst dat mijn voorganger een eindje voor me rijd
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:05:06 #168
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_143582671
Collega van mij moest vannacht voor het eerst naar een adresje waar je op een hellinkje moet lossen, nou ja, het is eerder een vals plat.. :')

Als je dat niet weet, en er vooral niet over nadenkt, en je komt daar gewoon aanrijden heb je een probleem met die rollende cargo van ons.. :D

3 keer raden wat er gebeurde..hihi.. :)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:10:58 #169
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_143587897
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 10:05 schreef Tism het volgende:
Collega van mij moest vannacht voor het eerst naar een adresje waar je op een hellinkje moet lossen, nou ja, het is eerder een vals plat.. :')

Als je dat niet weet, en er vooral niet over nadenkt, en je komt daar gewoon aanrijden heb je een probleem met die rollende cargo van ons.. :D

Hij was heeeeeel snel leeg waarschijnlijk. :P
pi_143604558
quote:

Geen filmpje gemaakt :P ?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:20:42 #171
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_143606490
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:10 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Hij was heeeeeel snel leeg waarschijnlijk. :P
.. :Y .. :D
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:46 schreef Anne het volgende:

[..]

Geen filmpje gemaakt :P ?
Er zijn wel foto's gemaakt van de schade, maar ik weet niet of ik die te pakken kan krijgen.. :)
pi_143634514
quote:
Die fout heb ik ook 1 keer gemaakt :') Kon zelf 2 rijen containers tegenhouden.. die derde helaas niet, maar die bleef miraculeus aan een rekker vast hangen op de rij er naast..

Alleen tja, daar sta je dan he, om 05u met een kop van.. "oh shit.. en nu?"
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:46:24 #173
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_143637879
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:03 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Die fout heb ik ook 1 keer gemaakt :') Kon zelf 2 rijen containers tegenhouden.. die derde helaas niet, maar die bleef miraculeus aan een rekker vast hangen op de rij er naast..

Alleen tja, daar sta je dan he, om 05u met een kop van.. "oh shit.. en nu?"
Bij een supermarkt hadden we ook zo'n adresje. Gelukkig hadden ze mij dat vertelde dus zette ik de containers dwars. Maar er zijn wel collega's geweest die de containers per tien tegelijk losten. :P Gelukkig lag de klep op het laadperron dus viel de schade wel mee.
pi_143642575
Haha ja ach.. ik had er maar 15 mee gelukkig.. En idd de keer er op rijtje dwars gezet :P

Wat ook erg leuk is, als je heel erg naar rechts helt (vanwege de ondergrond) en je moet uiteraard de rechtse container hebben. En dan is het helemaal leuk als je zelf je wagen niet laadt en er voor het eerst komt.

Wat ook nog wel eens voor wil komen is dat als je een container leeggoed neerzet naast je laadklep, dat deze naar je klep komt toe gereden terwijl je omhoog gaat. En heuj je trekt het zooitje zo ondersteboven als je niet op let..

[ Bericht 30% gewijzigd door FranticDJ op 20-08-2014 20:44:15 ]
pi_144224900
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 6 september 2014 @ 09:25:44 #176
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_144231870
ga je naar de iaa in hanover?
pi_144232427
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 09:25 schreef Gnittoo het volgende:
ga je naar de iaa in hanover?
ja, beide persdagen. worden een paar drukke dagen weekend ervoor is de truckrace op Zolder, zit één dag tussen :') maar das over 2 weken pas
  zaterdag 6 september 2014 @ 14:53:36 #178
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_144238678
nice ^O^
  woensdag 19 november 2014 @ 20:18:53 #180
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_146819931
Zo! Beter. Wist niet dat er topic voor ons was.

Ga hier wel actief blijven :P
't gaat
pi_146821245
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:18 schreef VAS het volgende:
Zo! Beter. Wist niet dat er topic voor ons was.

Ga hier wel actief blijven :P
Nou. Vertel eens even wat meer over jezelf dan :Y).
pi_147003980
quote:
Als er met die auto's ook internationaal (zeker zuid-europa) gereden wordt: niet doen! Puur wettelijk gezien is het toegestaan om op eigen terrein OOS te rijden, maar bij controle zul je alles uit de kast moeten trekken om ook te bewijzen dat er op dat moment ook echt niet mee op de openbare weg gereden is en dat kan hele vervelende consequenties hebben. Als er tijdens onderhoud bij een garage OOS is gereden: altijd zorgen dat je er een papieren verklaring bij krijgt.

Nog zoiets onbenulligs waar controlerende ambtenaren tegenwoordig steeds vaker over vallen: al gaan rijden als je pas nog niet helemaal ingeladen is. Of recent de code 95 verplichting op je rijbewijs die in vrijwel heel Europa sinds een paar maanden is ingevoerd, maar waar Nederland nu nog een uitzonderingspositie op heeft.
Miata is always the answer
  woensdag 10 december 2014 @ 18:58:53 #183
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_147460758
_youhadonejob twitterde op woensdag 10-12-2014 om 16:48:52 I think they supposed to leave the truck on the ground. http://t.co/rWntqGmKBo reageer retweet

.. :{ .. 8)7
pi_147508079
Twistlocks vergeten los te draaien? Ik kan me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat dit echt is. Als de machinist ziet dat de container niet los komt van het chassis gaat hij hem echt geen 15 meter liften...
Miata is always the answer
  vrijdag 12 december 2014 @ 10:37:41 #185
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147508155
_O-

Maar dondert de trekker er dan niet gewoon onderuit?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_147510988
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2014 10:37 schreef fathank het volgende:
_O-

Maar dondert de trekker er dan niet gewoon onderuit?
normaal wel ja. Bisonkit als schotelvet gebruikt denk ik :P
pi_147512516
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:32 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

normaal wel ja. Bisonkit als schotelvet gebruikt denk ik :P
Deed ik ook altijd als de vergrendeling niet goed werkte.
Het is alleen wel funest voor je draaicirkel.
  vrijdag 12 december 2014 @ 23:13:01 #188
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_147532006
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 10:33 schreef j669 het volgende:
Twistlocks vergeten los te draaien? Ik kan me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat dit echt is. Als de machinist ziet dat de container niet los komt van het chassis gaat hij hem echt geen 15 meter liften...
Op FB zag ik de foto ook vanuit een andere hoek:

pi_147550194
Heeft die kraan ook nog een stuk gereden of zo? Er staan ineens andere containers onder....
pi_147550766
Dat zal de hoek van de foto wel zijn.
2e foto is van dichter bij de kraan genomen, dus die stapel van 4 (met de Kline doos achter de spiegel) valt op de 2e foto rechts weg.

De WaiHai container recht onder de kraan op de 2e foto lijkt op de 1e foto midden boven de spiegel te zitten.
  zaterdag 13 december 2014 @ 22:57:54 #191
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_147555922
NWS / Romanties huwelijksaanzoek gaat fout.

Of je stempelt hem even goed af en niet zo half gebakken. :')
  dinsdag 16 december 2014 @ 13:23:06 #192
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_147634420
Dit was de situatie waar ik vanochtend bij uitkwam, met mijn 14,50 meter lange, 2.55 meter brede en +/-25 ton zware dieselwaggel...godverdomme!.. :(

https://www.google.nl/map(...)BTVV0s0bZNWc0M5g!2e0

Moest aan de andere kan van het kanaal zijn.. :')
pi_147636620
Stiekem toch de brug over gegaan of kon dat niet qua gewicht?
  dinsdag 16 december 2014 @ 18:29:08 #194
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_147644546
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:23 schreef Tism het volgende:
Dit was de situatie waar ik vanochtend bij uitkwam, met mijn 14,50 meter lange, 2.55 meter brede en +/-25 ton zware dieselwaggel...godverdomme!.. :(

https://www.google.nl/map(...)BTVV0s0bZNWc0M5g!2e0

Moest aan de andere kan van het kanaal zijn.. :')
Ah, je had vandaag een dagje op de kleine wagen. Handig in dat soort situaties.
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:00:33 #195
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_147645555
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:24 schreef vannelle het volgende:
Stiekem toch de brug over gegaan of kon dat niet qua gewicht?
Ik moest wel ja.. :P

Verkeer achter mij en verkeer in het straatje met het inrijverbod, kon geen geen kant op.. :{

Vraag me nu wel eigenlijk af wat ze met die camera's daar registreren.. :{
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:40:06 #196
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_147646776
Vermoedelijk alleen kijken of de brug leeg is bij opening op afstand.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 10:29:39 #197
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_149004073
duitse reportage waar vrachtwagenchauffeurs worden gevolgd
deel 1 http://www.zdf.de/ZDFmedi(...)Immer-gegen-die-Uhr-(1)
deel 2 http://www.zdf.de/ZDFmedi(...)were-Last-auf-Achse-(2)
pi_149376181
Ziet er beter uit dan zo'n tractomas :o
  donderdag 5 februari 2015 @ 09:22:28 #200
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149379825
quote:
Waarom heeft 'ie zijn eigen carport? Is dat handig als het regent ofzo? :?
pi_149380086
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Waarom heeft 'ie zijn eigen carport? Is dat handig als het regent ofzo? :?
vrijwel alle techniek zit in het rek achter de cabine, zou zonde zijn als daar een flinke steen op valt
  donderdag 5 februari 2015 @ 09:46:59 #202
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149380386
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

vrijwel alle techniek zit in het rek achter de cabine, zou zonde zijn als daar een flinke steen op valt
Komt ergens op een site te rijden neem ik aan, want op de snelweg lijkt die antispoiler me niet echt ideaal ;)
pi_149384220
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Komt ergens op een site te rijden neem ik aan, want op de snelweg lijkt die antispoiler me niet echt ideaal ;)
hij is te breed, te hoog en te zwaar voor de openbare weg :P
pi_149384228
Deze gaat naar een mijn van Vale in Brazilië, samen met 9 broertjes.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:55:36 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149390602
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:12 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dáár zijn ontheffingen nou voor bedoeld *)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Deze gaat naar een mijn van Vale in Brazilië, samen met 9 broertjes.
Nice; hadden ze geen doekoe voor ekte dumpers? :P
pi_149390623
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[..]

maar een doorlopende ontheffing voor die kruiwagen ga je niet krijgen.
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:00:59 #207
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149390753
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:56 schreef densmee het volgende:

[..]

maar een doorlopende ontheffing voor die kruiwagen ga je niet krijgen.
Neuh, vast niet.. moet je niet hebben ook; dan moet je ook doorlopend werken, da's niks O-)
pi_149391957
quote:

[..]

Heb je cijfers van dat ding?
pi_149393241
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[..]

jawel, maar deze GINAFs hun productiviteit is twee keer zo hoog als een ekte dumper in dezelfde gewichtsklasse, bij een gelijke levensduur.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Heb je cijfers van dat ding?
ja

komen er ook 2 in Nederland te rijden, bij Martens & Van Oord, maar dan moet er een Tier 4 motor in, dit is nog Tier 3.
pi_149582983
  maandag 16 februari 2015 @ 18:30:25 #212
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_149733387
quote:
'Oplossing nodig voor chauffeursziekte'

Vooral veel chauffeurs hebben er last van: lichaamstrillingen die tot zware gezondheidsschade leiden, vooral aan de rug.

Binnenkort verschijnt hierover een nieuwe richtlijn van de vereniging van bedrijfsartsen NVAB.

In Radio EenVandaag een gesprek met Marjan Schaapman van de FNV en een chauffeur die vertelt welk effect lichaamstrilling heeft op hem.

http://www.eenvandaag.nl/(...)or_chauffeursziekte_
  maandag 16 februari 2015 @ 20:19:01 #213
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_149738031
quote:
4s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:30 schreef Tism het volgende:

[..]

WTF? :') Daar heb ik nog nooit van gehoord. En als ik zie hoe sommige chauffeurs uit de auto springen, achter het stuur hangen en veel te zwaar tillen tijdens het lossen heb ik het idee dat dat mee doet dan wat trillingen.
Je stoel goed instellen doet al heel veel.
pi_150874058
-schop-

Vraagje: sinds begin maart hoef je geen attesten meer bij te hebben, maar moet je handmatig je rust in de digitach te kloppen of extra schijven invullen. Bij het laatste moet je op de achterkant een streep bij de rust te zetten. Moet ik ook handmatig de dagelijkse rust invullen of alleen de wekelijkse rust? Iemand?
  zaterdag 21 maart 2015 @ 01:46:00 #215
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_150874114
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:
-schop-

Vraagje: sinds begin maart hoef je geen attesten meer bij te hebben, maar moet je handmatig je rust in de digitach te kloppen of extra schijven invullen. Bij het laatste moet je op de achterkant een streep bij de rust te zetten. Moet ik ook handmatig de dagelijkse rust invullen of alleen de wekelijkse rust? Iemand?
Je moet ook je dagelijkse rust invoeren/aantekenen.. :)
pi_150874932
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 01:46 schreef Tism het volgende:

[..]

Je moet ook je dagelijkse rust invoeren/aantekenen.. :)
Dankje. Ik was al bang dat ik verkeerd bezig was... (Ben ik nu de enige die met deze noobvraag zat?)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 10:30:30 #217
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_150876922
In het buitenland zijn er wel al flinke boetes uitgeschreven voor het niet bij hebben van de verlofbriefjes.. :{

quote:
Frankrijk handhaaft op patronaal attest

9 maart 2015- Sjoerd Boot

Een Nederlandse vervoerder is gisteren in Frankrijk bekeurd voor het niet bij zich hebben van de verlofbrief voor twee momenten in de afgelopen maand. Dit betekent dat de Franse inspectie dus ondanks afschaffing van het patronaal attest alsnog verlangt dat chauffeurs het attest invullen voor dagen dat zij niet gewerkt hebben. TLN waarschuwt haar leden en adviseert nogmaals om zeker de eerste periode naast de handmatige invoer op de tachograaf ook nog de oude verlofbriefjes mee te geven. TLN heeft de Franse overheid gewezen op de afschaffing van het attest en gevraagd de handhaving hierop onmiddelllijk te stoppen (SB).
quote:
Advies: neem patronaal attest mee.

Geplaatst op 06 Mrt 2015 om 17:37 uur

Het is aan te raden toch een patronaal attest aan boord te hebben op buitenlandse ritten na afwezigheid, ondanks het vervallen van de verplichting hiertoe per 2 maart.

Dat is de boodschap van Transport in Nood, een organisatie die buitenlandse boetes afhandelt voor Nederlandse chauffeurs en transportbedrijven. De organisatie zegt - ondanks het vervallen van de plicht om een patronaal attest of verklaring van activiteiten in te vullen - het volgende:

"Wij adviseren om toch altijd, voor de weekendrust die al genoten is, een patronaal attest mee te nemen. Transport In Nood voorziet grote moeilijkheden onderweg, omdat als vervanging van het patronaal attest de genoten rust- of verlofdagen vooraf in de digitale tachograaf ingebracht moeten worden."

"De verantwoordelijkheid komt daarmee grotendeels bij de chauffeur te liggen met alle gevolgen van dien. Aangezien veel transporteurs met de niet 'allernieuwste tachograaf' rijden, zijn vaak ook de invoer-mogelijkheden beperkt."

Neem je als chauffeur alsnog een patronaal attest mee, dan kunnen eventuele problemen voorkomen worden, zo redeneert men bij Transport in Nood. De organisatie heeft de afgelopen jaren veel onzinboetes voorbij zien komen vanwege het ontbreken van het partnaal attest of vakantiebriefje, of het verkeerd ingevuld hebben hiervan.

Nog veel onduidelijk

Navraag bij een gerenomeerde rijschool leert dat er nog veel onduidelijk is. Men durft zich überhaupt niet aan uitspraken te wagen omdat de ervaring leert dat controlediensten in verschillende landen er hun eigen intrepetaties van de regels op nahouden. Het advies van Transport in Nood lijkt daarom slim en om die reden publiceren wij nu dit nieuwsartikel. De komende periode doen we meer onderzoek naar wat wijsheid is.

Want ook op de vraag wat je moet doen als je met een schijvenauto rijdt, moet nog antwoord komen. In tegenstelling tot de digitacho kun je in een schijventacho geen gegevens invoeren. Vooralsnog lijkt ook hier het advies om een patronaal attest mee te nemen het beste.
pi_150882436
quote:
4s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:30 schreef Tism het volgende:
In het buitenland zijn er wel al flinke boetes uitgeschreven voor het niet bij hebben van de verlofbriefjes.. :{

[..]

[..]

Waarom verbaast het me niet dat Frankrijk weer anders moet doen. Die hebben volgens mij maar één missie: zoveel mogelijk bekeuringen uitschrijven.

Ik heb ook een document bij waarin de nieuwe regeltjes in vijf talen erop staan, maar ik vrees het ergste als ik gecontroleerd word.
pi_151531107
quote:
In het harnas gestorven. Als het geen misdrijf is zou het best een hartaanval kunnen zijn geweest. Schijnt vaker te gebeuren. Chauffeur gaat slapen en wordt gewoon niet meer wakker.
Triest. Ik hoop dat ik (mijn familie/gezin) dat nooit mee hoef te maken, dat ik óf allang met pensioen ben, of ander werk gevonden heb.
pi_151531221
Er is een nieuwe app, ik hoop dat het nog eens groot gaat worden, voorlopig zijn er nog niet veel aanhangers. Legal Control heet het en het staat zowel in de Play Store als in de App Store.

Het werkt als een soort flismelder maar dan speciaan voor wegcontroles. Handig, ook als je niks te verbergen hebt maar niet tijd kwijt wilt zijn aan controles.

[ Bericht 31% gewijzigd door Ridocar op 09-04-2015 22:28:44 ]
pi_151627665
quote:

[..]

Ik werk in Veenendaal, niet ver van hen vandaan. Dat het officieel niet mag staat buiten kijf, maar ze komen er écht wel mee op de openbare weg :7
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_152126768
Zojuist eindelijk mijn eerste meters in een truck gemaakt. Nog geen half uur na aflevering van de truck in kwestie :D
pi_152130953
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Zojuist eindelijk mijn eerste meters in een truck gemaakt. Nog geen half uur na aflevering van de truck in kwestie :D
[ afbeelding ]
You lucky bastard!

Maareh, is het een handbak? (Omdat ze zeldzaam zijn in nieuwe auto's)
pi_152132421
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:34 schreef Ridocar het volgende:

[..]

You lucky bastard!

Maareh, is het een handbak? (Omdat ze zeldzaam zijn in nieuwe auto's)
Nee, automaat. Volgende keer rijden wordt dus in hun oude truck, die je in de spiegeling ziet, daar zit nog wel een handbak in.
pi_152143425
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2015 19:33 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee, automaat. Volgende keer rijden wordt dus in hun oude truck, die je in de spiegeling ziet, daar zit nog wel een handbak in.
Ah, op die fiets. Tja, handbakken worden zeldzaam, maar het is toch handig om je rijbewijs C (Ik neem aan dat je toch wel een keertje voor C op gaat) zonder code 78 (automaat) te halen.

Het schijnt steeds lastiger te worden met de lesauto's. De rijschoolhouders moeten hun materiaal wel af en toe vernieuwen, maar handbakken in vrachtauto's worden zeldzaam. Al heb ik wel eens ergens vernomen dat die exameneis voor een vol rijbewijs C, dus minus 78, komt te vervallen. Dus dat als je je B hebt gehaald in een handbak, je C ook automatisch zonder beperkingen is. Voor CE bestaat die regeling al. (Dus C zonder beperkingen = CE ook zonder beperkingen, ongeacht de versnellingsbak van de CE-lescombi)
  donderdag 30 april 2015 @ 10:35:20 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152146142
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 03:21 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ah, op die fiets. Tja, handbakken worden zeldzaam, maar het is toch handig om je rijbewijs C (Ik neem aan dat je toch wel een keertje voor C op gaat) zonder code 78 (automaat) te halen.

Het schijnt steeds lastiger te worden met de lesauto's. De rijschoolhouders moeten hun materiaal wel af en toe vernieuwen, maar handbakken in vrachtauto's worden zeldzaam. Al heb ik wel eens ergens vernomen dat die exameneis voor een vol rijbewijs C, dus minus 78, komt te vervallen. Dus dat als je je B hebt gehaald in een handbak, je C ook automatisch zonder beperkingen is. Voor CE bestaat die regeling al. (Dus C zonder beperkingen = CE ook zonder beperkingen, ongeacht de versnellingsbak van de CE-lescombi)
Wat eigenlijk nergens op slaat, want ik heb nog nooit een personenauto gezien waar een stapel splitter in zat, en dat vereist toch écht wel een beetje handigheid en inzicht. Automatenbakken in vrachtwaggels vind ik sowieso kut. Misschien dat het in sommige gevallen wel eens praktisch kan zijn (stad), maar voor de rest vind ik het 200 keer niks.
pi_152201369
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat eigenlijk nergens op slaat, want ik heb nog nooit een personenauto gezien waar een stapel splitter in zat, en dat vereist toch écht wel een beetje handigheid en inzicht. Automatenbakken in vrachtwaggels vind ik sowieso kut. Misschien dat het in sommige gevallen wel eens praktisch kan zijn (stad), maar voor de rest vind ik het 200 keer niks.
Ben ik met je eens. Dan krijg je van die praktijken als in de jaren 50-60-70, toen een vrachtwagenrijbewijs iets was dat je "erbij deed" in een Opel Blitz (startklaar massa 3501 kg) en geen onderscheid was tussen automaat en handbak.

De exameneis voor een handbak in een vrachtauto is trouwens acht voorwaartse versnellingen. Minder mag niet. Het boeit trouwens niet hoe de schakeling is (een Telligent van MB mag ook), als er maar een koppeling in zit (die op dat moment actief is).

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 02-05-2015 07:24:58 ]
pi_152202929
Rij meestal handbak, maar automaat vind ik zelf 100x relaxter.
Alleen achteruit rijden is klote, altijd wat schokkerig, zeker met een lege bakwagen.
pi_152202973
Ik heb niet heel lang geleden ook gelest in een vrachtwagen met een handbak :Y).

Supertof!
  zaterdag 2 mei 2015 @ 11:15:25 #231
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_152203450
Ik ook.. :)
  zaterdag 2 mei 2015 @ 17:21:49 #232
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_152211387
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 07:16 schreef Ridocar het volgende:
De exameneis voor een handbak in een vrachtauto is trouwens acht voorwaartse versnellingen. Minder mag niet.
Vraag mij af hoe dit bij Defensie zit. Daar rijden ze met 4-tonners met 6 versnellingen. Het militair rijbewijs kun je dan omzetten naar een burger C-rijbewijs zonder verdere beperkingen. Zonder dat je iets weet van split/stapel.
pi_152212126
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 10:39 schreef Pap89 het volgende:
Rij meestal handbak, maar automaat vind ik zelf 100x relaxter.
Alleen achteruit rijden is klote, altijd wat schokkerig, zeker met een lege bakwagen.
Vooruit is ook niet altijd alles.
Rij je op een rotonde en de oplegger wringt in de bocht......zou je trekkracht door iets extra toeren te maken wel kunnen gebruiken.
Schakelt ie op. |:(
pi_152212283
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 17:21 schreef Schild het volgende:

[..]

Vraag mij af hoe dit bij Defensie zit. Daar rijden ze met 4-tonners met 6 versnellingen. Het militair rijbewijs kun je dan omzetten naar een burger C-rijbewijs zonder verdere beperkingen. Zonder dat je iets weet van split/stapel.
Geen idee. Defensie heeft volgens mij hun eigen rijopleiding en examinering. Het enige dat het CBR meekrijgt van defensie zijn de categorieën die een militair op zijn groen rijbewijs heeft, en die worden gewoon 1 op 1 over gezet op het roze kaartje.
pi_152212422
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 17:52 schreef vannelle het volgende:

[..]

Vooruit is ook niet altijd alles.
Rij je op een rotonde en de oplegger wringt in de bocht......zou je trekkracht door iets extra toeren te maken wel kunnen gebruiken.
Schakelt ie op. |:(
Dat staan die bakken van Daf vooral om bekend. Doorschakelen als je de put uitrijdt. Zie je 'm van 2 naar 4 gaan, valt de motor zowat dood, en de bak gaat weer terug naar 2 om van stilstand weer op te trekken. En het enige dat je daarvoor moet doen is op het gas gaan staan :').
pi_152212588
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 18:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat staan die bakken van Daf vooral om bekend. Doorschakelen als je de put uitrijdt. Zie je 'm van 2 naar 4 gaan, valt de motor zowat dood, en de bak gaat weer terug naar 2 om van stilstand weer op te trekken. En het enige dat je daarvoor moet doen is op het gas gaan staan :').
Was idd een DAF :Y
Docken is ook kut met zo'n ding trouwens, klein beetje gas....niks. Beetje gas bij........niks. Nóg een beetje gas bij.....ready voor takeoff.
Neh, geef mij maar handgeschakeld.
pi_152218922
Die CF heeft dat ook nogal ja.
Vooral leuk met al die dijken hier :')
pi_152227700
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 07:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Dan krijg je van die praktijken als in de jaren 50-60-70, toen een vrachtwagenrijbewijs iets was dat je "erbij deed" in een Opel Blitz (startklaar massa 3501 kg) en geen onderscheid was tussen automaat en handbak.

De exameneis voor een handbak in een vrachtauto is trouwens acht voorwaartse versnellingen. Minder mag niet. Het boeit trouwens niet hoe de schakeling is (een Telligent van MB mag ook), als er maar een koppeling in zit (die op dat moment actief is).

Ik heb mn C gehaald in een auto met 6 versnellingen.
pi_152227703
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 17:21 schreef Schild het volgende:

[..]

Dit dus, daar heb ik mn C mee gehaald.
pi_152228808
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 08:11 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Dit dus, daar heb ik mn C mee gehaald.
Defensie doet haar eigen ding, legt de nadruk op andere onderdelen. Terreinrijden bijvoorbeeld.

Als Defensie daarom zes versnellingen genoeg vindt dan is dat zo. CBR heeft daar idd niks mee te maken.
pi_152466829
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 10:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Defensie doet haar eigen ding, legt de nadruk op andere onderdelen. Terreinrijden bijvoorbeeld.

Als Defensie daarom zes versnellingen genoeg vindt dan is dat zo. CBR heeft daar idd niks mee te maken.
Alle instructeurs en examinatoren zijn net zo opgeleid als hun cbr collegas. het terreinrijden is een los onderdeel van de rijopleiding. Je volgt ook eerst "gewoon" les op de burger manier, doet examen en pas dan volgt de militaire module Van doorgaans een week.
pi_152601422

:D.
pi_152603600
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:34 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Alle instructeurs en examinatoren zijn net zo opgeleid als hun cbr collegas. het terreinrijden is een los onderdeel van de rijopleiding. Je volgt ook eerst "gewoon" les op de burger manier, doet examen en pas dan volgt de militaire module Van doorgaans een week.
De opleiding zal op de extra modules na niet zoveel verschillen, maar de voertuigeisen zullen wel afwijken. Nog een voorbeeld: Op die MB's en die walibi's zit doorgaans een fluo-oranje bord met "LES" erop, terwijl die blauwe bordjes-met-L op gewone lesvoertuigen verplicht zijn.
quote:
11s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:37 schreef Anne het volgende:
[ afbeelding ]

:D.
De ironie. :D Check ook de teksten achterop en kleiner aan de zijkant achter.
pi_152604614
Dat was eigenlijk ook de hele grap ;) :P.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 21:15:02 #245
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_152633197
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 18:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Bij een ex-werkgever van mij hadden we er een CF bij die tijdens het invoegen ineens van 12 naar 10 schakelde. :X Toerenteller tot ver in het blauwe gebied. Met die auto heb ik nooit meer op de automaat ingevoegd.

I-shift van Volvo daarentegen. O+
pi_152633652
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2015 22:00 schreef Anne het volgende:
Dat was eigenlijk ook de hele grap ;) :P.
Ja, die "no shortcuts" had ik al gezien, maar later zag ik ook de tekst "join our team", vandaar. Lijkt me trouwens te gek om daar te werken. Weet je dat er in ieder geval één collega is die moeite heeft met het lezen van hoogtebeperkingen...
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:00:04 #247
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_153516894
quote:
<knip>
lokquootje ;)

Ik dacht, misschien weet jij wel iets nuttigs te zeggen over het volgende geval.

Kennissen van mij gaan verhuizen naar de USA. Hun inventaris gaat in een zeecontainer die kant op. Nou vroegen zij zich af of mijn man, in bezit van een Nederlands groot rijbewijs, die container in de USA met een vrachtwagen van de haven naar hun nieuwe huis - een heel end verderop- mag rijden.
Ik meen dat jij wel wat weet over de combi vrachtwagentransport en USA, of had ik dat verkeerd onthouden? Als iemand anders er wat over weet is dat ook wellekom natuurlijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 14 juni 2015 @ 19:20:33 #249
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_153527083
quote:
5s.gif Op zondag 14 juni 2015 12:15 schreef sigme het volgende:

[..]

lokquootje ;)

Ik dacht, misschien weet jij wel iets nuttigs te zeggen over het volgende geval.

Kennissen van mij gaan verhuizen naar de USA. Hun inventaris gaat in een zeecontainer die kant op. Nou vroegen zij zich af of mijn man, in bezit van een Nederlands groot rijbewijs, die container in de USA met een vrachtwagen van de haven naar hun nieuwe huis - een heel end verderop- mag rijden.
Ik meen dat jij wel wat weet over de combi vrachtwagentransport en USA, of had ik dat verkeerd onthouden? Als iemand anders er wat over weet is dat ook wellekom natuurlijk.
Ik ben niet 100% zeker, en het kan ook nog van staat tot staat verschillen, maar volgens mij moet je een CDL halen als je wilt rijden, eigenlijk dus een Amerikaans rijbewijs/chauffeursdiploma. Ik heb zelf in Amerika nooit met een vrachtwagen gereden dus geen ervaring mee eigenlijk.

Zal eens ff vlug googelen.

edit: http://www.drivers.com/article/1155/
Hier staat wat spul wat bovenstaand zou bevestigen, denk niet dat het kan maar ben nog altijd niet zeker.
pi_153527539
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 19:20 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik ben niet 100% zeker, en het kan ook nog van staat tot staat verschillen, maar volgens mij moet je een CDL halen als je wilt rijden, eigenlijk dus een Amerikaans rijbewijs/chauffeursdiploma. Ik heb zelf in Amerika nooit met een vrachtwagen gereden dus geen ervaring mee eigenlijk.

Zal eens ff vlug googelen.

edit: http://www.drivers.com/article/1155/
Hier staat wat spul wat bovenstaand zou bevestigen, denk niet dat het kan maar ben nog altijd niet zeker.
Thanx voor het meedenken :*. Je bevestigt wat wij inmiddels ook hadden gevonden. Jammer hoor, was toch een leuk uitstapje geweest..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_153713330
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:15 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Bij een ex-werkgever van mij hadden we er een CF bij die tijdens het invoegen ineens van 12 naar 10 schakelde. :X Toerenteller tot ver in het blauwe gebied. Met die auto heb ik nooit meer op de automaat ingevoegd.

I-shift van Volvo daarentegen. O+
Opticruise van Scania is ook O+
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_153713908
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:11 schreef WcPot het volgende:

[..]

Opticruise van Scania is ook O+
De nieuwe versie met volautomaat wel.
pi_153715266
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 12:31 schreef Ridocar het volgende:

[..]

De nieuwe versie met volautomaat wel.
Van de drie pedaals semi-automaat was ik ook nooit zo'n liefhebber.
pi_153717165
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:27 schreef WcPot het volgende:

[..]

Van de drie pedaals semi-automaat was ik ook nooit zo'n liefhebber.
Nul keer raden waarmee ik dagelijks op pad moet...
Leuk bij een file. "Het is een automaar hoor" Ja, totdat je stil gaat staan.
  donderdag 25 juni 2015 @ 10:55:23 #255
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_153825940
Hey mensen,

Sinds een week rijden wij nu rond met van die Garmin GPS systemen MET VRACHTWAGEN NAVIGATIE SOFTWARRRRRRRRRRRRRRE!!!..ja ja.. :Y .. :')

Die hebben we gekregen van de baas op aandringen van sommige collega's die zich vast hebben gereden in kleine dorpjes en woonwijken.. :')

Ik rij er nu een week mee, op een aantal voor mij bekende routes.....maar wat is dat RUK! zeg.. :r

Toen ik dat ding vorige week voor het eerst aan zette zag ik bij het opstarten een aantal Italiaanse teksten voorbij komen...en toen dacht ik al...SHIT! Italianen.. ;(

Ik zeg jullie....gewoon op de bordjes langs de weg letten.. ^O^
pi_153833152
De AS-Tronic bak van DAF kan je ook in manual stand zetten, tenminste de CF waar ik op reed kon dat wel, is wel handig als je uit een put omhoog moet. Heb overigens weinig problemen gehad met de DAF, dat doortrekken tot in het blauw is standaard voor de AS-Tronic. DAF geeft aan dat de bak zelf het optimale schakelmoment kiest en zich geen zier aantrekt van "het nieuwe rijden". Heb de boordcomputer wel eens overgeschakeld naar verbruiksmeter en dan zag je het verbruik in bv de 2e versnelling stijgen, bij hoger toerental in de versnelling dalen en dan zodra het verbruik weer steeg schakelde de bak over. Toerentallen in de lagere versnellingen liepen regelmatig op tot net onder de rode zone.
Was vooral 's-ochtends vroeg met koude motor een feest, moest je héél rustig met het gaspedaal omgaan. Niet echt goed over nagedacht bij de firma DAF.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  zondag 28 juni 2015 @ 15:03:13 #257
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_153902986
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 14:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nul keer raden waarmee ik dagelijks op pad moet...
Leuk bij een file. "Het is een automaar hoor" Ja, totdat je stil gaat staan.
Toch vind ik het ook wel handig op sommige momenten. Op een gladde ondergrond en tijdens manouvreren. Maar je vergeet hem wel snel in te trappen als je er niet op let.
  zondag 28 juni 2015 @ 15:04:33 #258
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_153903006
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 16:21 schreef BMWK111RS het volgende:
De AS-Tronic bak van DAF kan je ook in manual stand zetten, tenminste de CF waar ik op reed kon dat wel, is wel handig als je uit een put omhoog moet. Heb overigens weinig problemen gehad met de DAF, dat doortrekken tot in het blauw is standaard voor de AS-Tronic. DAF geeft aan dat de bak zelf het optimale schakelmoment kiest en zich geen zier aantrekt van "het nieuwe rijden". Heb de boordcomputer wel eens overgeschakeld naar verbruiksmeter en dan zag je het verbruik in bv de 2e versnelling stijgen, bij hoger toerental in de versnelling dalen en dan zodra het verbruik weer steeg schakelde de bak over. Toerentallen in de lagere versnellingen liepen regelmatig op tot net onder de rode zone.
Was vooral 's-ochtends vroeg met koude motor een feest, moest je héél rustig met het gaspedaal omgaan. Niet echt goed over nagedacht bij de firma DAF.
Dat klopt, maar als ik zelf wel schakelen neem ik wel een handbak. Kan ik tenminste ook versnellingen overslaan.
pi_153903495
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 15:03 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Toch vind ik het ook wel handig op sommige momenten. Op een gladde ondergrond en tijdens manouvreren. Maar je vergeet hem wel snel in te trappen als je er niet op let.
Da's waar. Bij het manoeuvreren is het handig. Maar dat is ook zo'n beetje het enige.

Die Opticruise™ zou schakelen tussen volautomaat en semi-automaat mogelijk moeten maken. Ik dacht dat MB TelliShift™ wel zoiets had, een koppeling die je weg kunt klappen. Had ik gezien bij een auto bij een rijschool. Wel handig, want dan kun je met dezelfde auto zowel automaat als "handbak"* rijden.

*Hoewel TelliShift een elektronische gangwissel heeft waarbij de bak zelf bepaalt welke versnelling het beste past moet je zelf aangeven of je op- of terugschakelt. Raar gebeuren, maar het went snel, al vind ik dat 'ie standaard nogal lage versnellingen kiest.
pi_153912122
Maar als je het zelf wilt regelen en geen verrassingen wilt:
pi_153919753
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 15:04 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat klopt, maar als ik zelf wel schakelen neem ik wel een handbak. Kan ik tenminste ook versnellingen overslaan.
Daarom stond het ding bij mij ook altijd in de standaard automaat-stand. Ik wilde alleen maar aangeven dat het in een situatie als geschetst, namelijk vol beladen uit een bouwput omhoog rijden, mogelijk is de AS-Tronic tijdelijk in handmatige stand te zetten, zodat jij de controle hebt over de schakelmomenten. Eenmaal boven aangekomen zet je de bak weer in automatische stand en kan je weer relaxt doortuffen.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_153947157
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:30 schreef Ridocar het volgende:
Maar als je het zelf wilt regelen en geen verrassingen wilt:[ afbeelding ]
Daf _O_
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:17:10 #263
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_153975219
Engeland komt met een nieuw concept; de éénrichtingssnelweg.

vrijdag 24 juli 2015 @ 19:14:24 #264
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_154605214
Morgen allemaal in Assen? :P
  vrijdag 24 juli 2015 @ 19:38:01 #265
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_154605793
Assen genoeg daar.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:32:36 #266
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_155221836
quote:
Dat gaat Benz winnen. Als je eens een Fernfahrer leest is het net of je een Benz reclamefolder aan het doorlezen bent.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:05:00 #268
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155226389
In zulke luxe waggels zal ik nooit gaan rijden bij mijn huidige werkgever.. ;(
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:32:16 #269
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_155261053
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:05 schreef Tism het volgende:
Ik ook niet. Ik zal al blij zijn als mijn nieuwe auto met airco en cruise control is. :')
pi_155261257
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:32 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik zal al blij zijn als mijn nieuwe auto met airco en cruise control is. :')
Ik had een F2000 met defecte airco. Midden in de zomer.

Gewoon zoveel zweten dat je niet meer hoeft te pissen.
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:23:51 #271
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_155278524
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik had een F2000 met defecte airco. Midden in de zomer.

Gewoon zoveel zweten dat je niet meer hoeft te pissen.
Ik rijd in een Iveco Daily en afgelopen 2 juli stond ik in een Volsperrung in Duitsland. Die warmte kreeg ik niet meer weg met rijwind. :X
pi_155424624
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:05 schreef Tism het volgende:
Ik heb er geen eens een bekerhouder inzitten :@
pi_155425627
Je kan toch wel verwachten dat na pak em beet 2008 alles wel airco heeft? en cc? En als een wagen een x aantal kilometers heeft gereden is hij toch economisch af?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:55:28 #274
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155432027
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:55 schreef WcPot het volgende:

[..]

Ik heb er geen eens een bekerhouder inzitten :@
Ja..wij wel, maar die fungeert als asbak, want bij ons hebben ze de asbakken eruit gesloopt omdat we niet mogen roken op de werkplek (in de auto).. :')
pi_155467219
Wil ik weer op de weg ipv tussen 4 muren in een magazijn, blijkt dat mijn bestuurderskaart is verlopen :')
pi_155581120
Vraagje, want google snapt mijn zoekopdracht niet:

Als je je rijbewijs kwijt bent (als in, gestolen, verloren, afgefakkeld), en je bent bang dat je staande gehouden wordt (met alle gevolgen van dien) ben je dan alsnog verplicht te rijden, of mag je ander werk doen? Of mag je werkgever, als je heel erg dwars gaat liggen, je eruit schoppen?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 06:18:28 #277
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155581279
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 04:03 schreef Ridocar het volgende:
Vraagje, want google snapt mijn zoekopdracht niet:

Als je je rijbewijs kwijt bent (als in, gestolen, verloren, afgefakkeld), en je bent bang dat je staande gehouden wordt (met alle gevolgen van dien) ben je dan alsnog verplicht te rijden, of mag je ander werk doen? Of mag je werkgever, als je heel erg dwars gaat liggen, je eruit schoppen?
Als u uw rijbewijs kwijt bent, moet u bij de gemeente aangifte doen van vermissing. Hiervoor gaat u naar een Stadsloket. U kunt bij elk Stadsloket terecht.

Hebt u het vermoeden dat uw rijbewijs gestolen is, dan moet eerst aangifte doen bij de politie.

Bij het Stadsloket moet u een formulier invullen over de vermissing. Op dit formulier geeft u aan wanneer u uw rijbewijs voor het laatst hebt gezien, waar dat was, enzovoort.

Als u het formulier over de vermissing hebt ingevuld en ondertekend, kunt u meteen een nieuw rijbewijs aanvragen. Daarvoor hebt u nodig:

een goedgelijkende kleurenpasfoto
een ander identiteitsbewijs (als u dat hebt)

Let op: tot u een nieuw rijbewijs hebt, mag u geen voertuig besturen. U krijgt geen tijdelijk document.

Uw nieuwe rijbewijs heeft een nieuw documentnummer en een nieuwe einddatum. Behalve als u een rijbewijs C, C1, D, D1 en/of E hebt (vrachtwagen of bus), of een rijbewijs op basis van een medische indicatie. In dat geval heeft uw nieuwe rijbewijs dezelfde einddatum als het rijbewijs dat u kwijt bent. Als u zich eerst opnieuw medisch laat keuren voordat u een nieuw rijbewijs aanvraagt, krijgt u wel een rijbewijs met een nieuwe einddatum.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tism op 27-08-2015 10:09:59 ]
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:24:40 #278
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155583947
Snap je?.. :)

Je mag dus niet rijden, ook niet voor een werkgever.. :N

Jij en de werkgever zouden dan samen met een oplossing moeten komen voor het probleem.. :)

Dat zou dan kunnen zijn, werken op kantoor of op de zaak en als daar geen plek of mogelijkheid voor is zou je verlofdagen kunnen aanspreken tot je het papiertje weer op zak hebt.. :)

En als je een "pain in the ass" bent zoekt de werkgever wel een rede om je eruit te knikkeren.. :{
  dinsdag 1 september 2015 @ 11:18:24 #279
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155729148
RTLnieuws twitterde op dinsdag 01-09-2015 om 09:05:29 Een buschauffeur in Schaarsbergen heeft pech dat iemand zijn gestuntel filmde: http://t.co/0o5QIHrppo http://t.co/jk8UxBeBtP reageer retweet
quote:
"Zeer stuntelig en onprofessioneel gedrag en het bewijs ligt er, dit kan gewoon niet. Daarom hebben we in een gesprek duidelijk gemaakt niet langer van zijn diensten gebruik te maken", zei woordvoerder Nicky Jansen van de busmaatschappij gisteren tegen de Gelderlander.
Ik vind die Nicky Jansen van de busmaatschappij nogal erg stuntelig en onprofessioneel.. :{

Maar Nicky mag het zeggen, want Nicky Jansen heeft zelf al jarenlange ervaring met het besturen, keren en manoeuvreren van zulke grote voertuigen op krappe weggetjes...natuurlijk.. :)
pi_155729219
Het lijkt me sterk dat een filmpje voldoende grond is om iemand eruit te gooien.

Het lijkt me waarschijnlijker dat de persmeneer dit zegt om het publiek tevreden te houden maar dat er in feite niks met de cauffeur gebeurd.
  dinsdag 1 september 2015 @ 11:23:37 #281
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155729275
Ja...dat kan natuurlijk ook.. :)
  woensdag 2 september 2015 @ 12:34:01 #282
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155755901
RTLnieuws twitterde op woensdag 02-09-2015 om 11:56:46 Ken jij de regels? Onderzoek @ANWB : meeste autorijders zouden nu zakken voor theorie-examen http://t.co/0jHZQh8h0L reageer retweet
quote:
Kampioen, het blad van de ANWB, vroeg leden om een online theorie-examen in te vullen.

Van de 13.500 mensen die dat deden, zakten er ruim 10.000.

Kijk uit voor automobilisten in een Alfa Romeo en/of Kiarijders en bestuurders van een Mercedes-Benz, Daihatsu of Suzuki die kunnen zich beter nog maar even laten bijspijkeren.
Ik heb de test ook even gedaan en ik ben geslaagd met 23 van de 25 punten die men kan behalen.. :)
Wat je uiteraard moet verwachten van een beroepschauffeur.. :)
  zaterdag 5 september 2015 @ 18:59:46 #283
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_155846633
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:34 schreef Tism het volgende:
RTLnieuws twitterde op woensdag 02-09-2015 om 11:56:46 Ken jij de regels? Onderzoek @ANWB : meeste autorijders zouden nu zakken voor theorie-examen http://t.co/0jHZQh8h0L reageer retweet
[..]

Ik heb de test ook even gedaan en ik ben geslaagd met 23 van de 25 punten die men kan behalen.. :)
Wat je uiteraard moet verwachten van een beroepschauffeur.. :)
Ik heb ook 23 uit 25 goed.
pi_155850262
Ik had 25 uit de 25 :6

Maar lekker boeiuh, ruim voldoende is toch gewoon goed?
Welke hadden jullie fout als ik vragen mag?
Gokje: Kind <3 in een auto zonder gordels en die onverharde weg van rechts?
pi_155855506
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:06 schreef vannelle het volgende:

Ik had de tractor met het inhaalverbod fout. Maar ik was toch echt overtuigd dat ik het juiste antwoord had ingevuld. (Ik bedoelde nee, maar bij de antwoorden had ik ja gekozen... anders had ik zeker een 100% score)

Maar sommige vragen waren gewoon instinkers. Die hoef je zelfs op het echte theorie-examen niet te verwachten.
  zondag 6 september 2015 @ 00:00:50 #286
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_155856280
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:06 schreef vannelle het volgende:

Inderdaad , die auto zonder gordels.

En die agent. :@
  zondag 6 september 2015 @ 00:57:38 #287
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155857555
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:00 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Deze 2 had ik ook fout.. :)
pi_155859193
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:31 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik had de tractor met het inhaalverbod fout. Maar ik was toch echt overtuigd dat ik het juiste antwoord had ingevuld. (Ik bedoelde nee, maar bij de antwoorden had ik ja gekozen... anders had ik zeker een 100% score)

Maar sommige vragen waren gewoon instinkers. Die hoef je zelfs op het echte theorie-examen niet te verwachten.
Die met die tractor miste het onderbord "uitgezonderd landbouwvoertuigen"
Was wel een instinker idd want welke lul blijft er nou achter een trekker hangen terwijl inhalen gewoon veilig kan?
Nou, ik niet.
Alleen ging deze test er om wat ze willen horen en niet wat logisch is.
Wat mij betreft ben je geslaagd. ;)
pi_155859225
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:00 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

was logisch, ze gooien er niet voor niks een leeftijdsgrens in

Dat je die agent fout had is echt erg.... FOEI!!!!!

Die auto zonder gordels is onvergeeflijk, ze gooien er niet voor niks een leeftijdsgrens in.
Logisch nadenken levert al heel wat op, zeker als het meerkeuzevragen zijn.
Je hoeft het niet eens te weten, je hoeft alleen maar de rare antwoorden weg te denken, blijft er 1 over.
Reduceren en deduceren mijn beste Watson. ;)
  zondag 6 september 2015 @ 13:25:03 #290
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155863374
22 van 25.

Fouten:

- knippers ipv gevarendriehoek; ik had 'nee', mag blijkbaar wel.

- knipperen bij driekwart rond; ik had B: alleen knipperen bij verlaten, ik knipper ook voor driekwartrond, maar dacht dat alleen bij verlaten dé regel was.

- de klapjosti die fietsend de VOP wil doen; hóef je niet voor te laten gaan.. ik had 'voor laten gaan' want als je hem voor zijn flikker rijdt ben je alsnog fout.
pi_155865476
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 13:25 schreef Sounddragon het volgende:
22 van 25.

Fouten:

- knipperen bij driekwart rond; ik had B: alleen knipperen bij verlaten, ik knipper ook voor driekwartrond, maar dacht dat alleen bij verlaten dé regel was.

- de klapjosti die fietsend de VOP wil doen; hóef je niet voor te laten gaan.. ik had 'voor laten gaan' want als je hem voor zijn flikker rijdt ben je alsnog fout.
Bij die rotonde was de vraag ook "is dat verstandig?" Het CBR (en ANWB) vindt van wel.
  zondag 6 september 2015 @ 15:13:07 #292
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155865617
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Bij die rotonde was de vraag ook "is dat verstandig?" Het CBR (en ANWB) vindt van wel.
Ik vind ook van wel. MITS op een fatsoenlijke manier gedaan; je moet wel bijtijds switchen naar rechts knipperen, anders werkt het averechts.. als ik geen tegenliggers zie aankomen, knipper ik ook gewoon niet, want dan heeft het geen nut.

Volgens Anne krijg je er in .de gewoon een bon voor trouwens :{
pi_155869702
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 13:25 schreef Sounddragon het volgende:
22 van 25.

Fouten:

Knippers mag idd gewoon tenzij je in een onoverzichtelijke bocht staat, dan moet je een driehoek plaatsen op minimaal 30 meter afstand.

Knipperen op de rotonde: Niet verplicht maar de vraag was of het duidelijker is en ja, dat is zo.

Op die VOP was de vraag of je hem voor MOET laten gaan en het antwoord is duidelijk nee aangezien het geen voetganger is.
Uiteraard is het verstandiger om hem niet overhoop te rijden maar dat was de vraag niet.
pi_155869735
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 15:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik vind ook van wel. MITS op een fatsoenlijke manier gedaan; je moet wel bijtijds switchen naar rechts knipperen, anders werkt het averechts.. als ik geen tegenliggers zie aankomen, knipper ik ook gewoon niet, want dan heeft het geen nut.

Heb je dat vaak? Tegenliggers op een rotonde? :+
  zondag 6 september 2015 @ 18:56:44 #295
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155872426
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:52 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heb je dat vaak? Tegenliggers op een rotonde? :+
Is de kat weer van huis ja?
  zondag 6 september 2015 @ 19:35:12 #296
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_155874237
quote:
ouw resultaten*

Van harte gefeliciteerd, je bent geslaagd
voor het Nationaal Kampioen Verkeersexamen!

Van de totaal 25 te behalen punten heb je er 24 behaald.
Een score van 25, 24, 23 of 22 punten houdt in dat je geslaagd bent.
Een score van 21 of minder betekent dat je bent gezakt.

Ben je benieuwd naar jouw resultaat pér vraag?

Op de volgende pagina zie je de antwoorden die jij hebt gegeven
met de goede antwoorden erbij.
quote:
Je moet…

Jij gaf antwoord 3. hier rechts afslaan
En het goede antwoord is 2. Stoppen indien je de politiebeambte van voren nadert

Toelichting
Deze politiebeambte geeft een stopteken voor het verkeer dat hem van voren nadert.

:')
pi_155879612
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 18:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Is de kat weer van huis ja?
Nee, nog niet.
Logisch lezen is er wel, erg hè?
pi_155880204
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 15:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ze heeft gelijk. In Belgenland geeft merendeel van het volk standaard richting naar links aan, ongeacht welke afslag je neemt, in Duitsistan is links richting aangeven verboden en hier wordt richting naar links aangemoedigd.
Als we toch naar een uniforme Europese regelgeving gaan, begin dan hiermee.
  zondag 6 september 2015 @ 22:05:45 #299
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155881428
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 21:31 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nee, nog niet.
Logisch lezen is er wel, erg hè?
Ga buitenspelen joh, naar kereltje.
  zondag 6 september 2015 @ 22:07:30 #300
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155881546
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 21:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ze heeft gelijk. In Belgenland geeft merendeel van het volk standaard richting naar links aan, ongeacht welke afslag je neemt, in Duitsistan is links richting aangeven verboden en hier wordt richting naar links aangemoedigd.
Als we toch naar een uniforme Europese regelgeving gaan, begin dan hiermee.
Jah, dat heeft ze wel vaker; logisch in deze, want ze heeft er gewoond :+

En uniforme verkeersregels in de EU zal hem denk ik niet gaan worden; te groot gebied, en veel te veel verschil van oost naar west, alleen de rijstijl al :X
pi_155888461
- knip, ga maar in Feedback huilie huilie doen -

[ Bericht 49% gewijzigd door Sounddragon op 07-09-2015 21:18:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')