abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152143425
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2015 19:33 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee, automaat. Volgende keer rijden wordt dus in hun oude truck, die je in de spiegeling ziet, daar zit nog wel een handbak in.
Ah, op die fiets. Tja, handbakken worden zeldzaam, maar het is toch handig om je rijbewijs C (Ik neem aan dat je toch wel een keertje voor C op gaat) zonder code 78 (automaat) te halen.

Het schijnt steeds lastiger te worden met de lesauto's. De rijschoolhouders moeten hun materiaal wel af en toe vernieuwen, maar handbakken in vrachtauto's worden zeldzaam. Al heb ik wel eens ergens vernomen dat die exameneis voor een vol rijbewijs C, dus minus 78, komt te vervallen. Dus dat als je je B hebt gehaald in een handbak, je C ook automatisch zonder beperkingen is. Voor CE bestaat die regeling al. (Dus C zonder beperkingen = CE ook zonder beperkingen, ongeacht de versnellingsbak van de CE-lescombi)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 30 april 2015 @ 10:35:20 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152146142
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 03:21 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ah, op die fiets. Tja, handbakken worden zeldzaam, maar het is toch handig om je rijbewijs C (Ik neem aan dat je toch wel een keertje voor C op gaat) zonder code 78 (automaat) te halen.

Het schijnt steeds lastiger te worden met de lesauto's. De rijschoolhouders moeten hun materiaal wel af en toe vernieuwen, maar handbakken in vrachtauto's worden zeldzaam. Al heb ik wel eens ergens vernomen dat die exameneis voor een vol rijbewijs C, dus minus 78, komt te vervallen. Dus dat als je je B hebt gehaald in een handbak, je C ook automatisch zonder beperkingen is. Voor CE bestaat die regeling al. (Dus C zonder beperkingen = CE ook zonder beperkingen, ongeacht de versnellingsbak van de CE-lescombi)
Wat eigenlijk nergens op slaat, want ik heb nog nooit een personenauto gezien waar een stapel splitter in zat, en dat vereist toch écht wel een beetje handigheid en inzicht. Automatenbakken in vrachtwaggels vind ik sowieso kut. Misschien dat het in sommige gevallen wel eens praktisch kan zijn (stad), maar voor de rest vind ik het 200 keer niks.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_152201369
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat eigenlijk nergens op slaat, want ik heb nog nooit een personenauto gezien waar een stapel splitter in zat, en dat vereist toch écht wel een beetje handigheid en inzicht. Automatenbakken in vrachtwaggels vind ik sowieso kut. Misschien dat het in sommige gevallen wel eens praktisch kan zijn (stad), maar voor de rest vind ik het 200 keer niks.
Ben ik met je eens. Dan krijg je van die praktijken als in de jaren 50-60-70, toen een vrachtwagenrijbewijs iets was dat je "erbij deed" in een Opel Blitz (startklaar massa 3501 kg) en geen onderscheid was tussen automaat en handbak.

De exameneis voor een handbak in een vrachtauto is trouwens acht voorwaartse versnellingen. Minder mag niet. Het boeit trouwens niet hoe de schakeling is (een Telligent van MB mag ook), als er maar een koppeling in zit (die op dat moment actief is).

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 02-05-2015 07:24:58 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152202929
Rij meestal handbak, maar automaat vind ik zelf 100x relaxter.
Alleen achteruit rijden is klote, altijd wat schokkerig, zeker met een lege bakwagen.
pi_152202973
Ik heb niet heel lang geleden ook gelest in een vrachtwagen met een handbak :Y).

Supertof!
  zaterdag 2 mei 2015 @ 11:15:25 #231
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_152203450
Ik ook.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 2 mei 2015 @ 17:21:49 #232
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_152211387
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 07:16 schreef Ridocar het volgende:
De exameneis voor een handbak in een vrachtauto is trouwens acht voorwaartse versnellingen. Minder mag niet.
Vraag mij af hoe dit bij Defensie zit. Daar rijden ze met 4-tonners met 6 versnellingen. Het militair rijbewijs kun je dan omzetten naar een burger C-rijbewijs zonder verdere beperkingen. Zonder dat je iets weet van split/stapel.
pi_152212126
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 10:39 schreef Pap89 het volgende:
Rij meestal handbak, maar automaat vind ik zelf 100x relaxter.
Alleen achteruit rijden is klote, altijd wat schokkerig, zeker met een lege bakwagen.
Vooruit is ook niet altijd alles.
Rij je op een rotonde en de oplegger wringt in de bocht......zou je trekkracht door iets extra toeren te maken wel kunnen gebruiken.
Schakelt ie op. |:(
pi_152212283
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 17:21 schreef Schild het volgende:

[..]

Vraag mij af hoe dit bij Defensie zit. Daar rijden ze met 4-tonners met 6 versnellingen. Het militair rijbewijs kun je dan omzetten naar een burger C-rijbewijs zonder verdere beperkingen. Zonder dat je iets weet van split/stapel.
Geen idee. Defensie heeft volgens mij hun eigen rijopleiding en examinering. Het enige dat het CBR meekrijgt van defensie zijn de categorieën die een militair op zijn groen rijbewijs heeft, en die worden gewoon 1 op 1 over gezet op het roze kaartje.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152212422
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 17:52 schreef vannelle het volgende:

[..]

Vooruit is ook niet altijd alles.
Rij je op een rotonde en de oplegger wringt in de bocht......zou je trekkracht door iets extra toeren te maken wel kunnen gebruiken.
Schakelt ie op. |:(
Dat staan die bakken van Daf vooral om bekend. Doorschakelen als je de put uitrijdt. Zie je 'm van 2 naar 4 gaan, valt de motor zowat dood, en de bak gaat weer terug naar 2 om van stilstand weer op te trekken. En het enige dat je daarvoor moet doen is op het gas gaan staan :').
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152212588
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 18:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat staan die bakken van Daf vooral om bekend. Doorschakelen als je de put uitrijdt. Zie je 'm van 2 naar 4 gaan, valt de motor zowat dood, en de bak gaat weer terug naar 2 om van stilstand weer op te trekken. En het enige dat je daarvoor moet doen is op het gas gaan staan :').
Was idd een DAF :Y
Docken is ook kut met zo'n ding trouwens, klein beetje gas....niks. Beetje gas bij........niks. Nóg een beetje gas bij.....ready voor takeoff.
Neh, geef mij maar handgeschakeld.
pi_152218922
Die CF heeft dat ook nogal ja.
Vooral leuk met al die dijken hier :')
pi_152227700
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 07:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Dan krijg je van die praktijken als in de jaren 50-60-70, toen een vrachtwagenrijbewijs iets was dat je "erbij deed" in een Opel Blitz (startklaar massa 3501 kg) en geen onderscheid was tussen automaat en handbak.

De exameneis voor een handbak in een vrachtauto is trouwens acht voorwaartse versnellingen. Minder mag niet. Het boeit trouwens niet hoe de schakeling is (een Telligent van MB mag ook), als er maar een koppeling in zit (die op dat moment actief is).

Ik heb mn C gehaald in een auto met 6 versnellingen.
pi_152227703
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 17:21 schreef Schild het volgende:

[..]

Vraag mij af hoe dit bij Defensie zit. Daar rijden ze met 4-tonners met 6 versnellingen. Het militair rijbewijs kun je dan omzetten naar een burger C-rijbewijs zonder verdere beperkingen. Zonder dat je iets weet van split/stapel.
Dit dus, daar heb ik mn C mee gehaald.
pi_152228808
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 08:11 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Dit dus, daar heb ik mn C mee gehaald.
Defensie doet haar eigen ding, legt de nadruk op andere onderdelen. Terreinrijden bijvoorbeeld.

Als Defensie daarom zes versnellingen genoeg vindt dan is dat zo. CBR heeft daar idd niks mee te maken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152466829
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 10:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Defensie doet haar eigen ding, legt de nadruk op andere onderdelen. Terreinrijden bijvoorbeeld.

Als Defensie daarom zes versnellingen genoeg vindt dan is dat zo. CBR heeft daar idd niks mee te maken.
Alle instructeurs en examinatoren zijn net zo opgeleid als hun cbr collegas. het terreinrijden is een los onderdeel van de rijopleiding. Je volgt ook eerst "gewoon" les op de burger manier, doet examen en pas dan volgt de militaire module Van doorgaans een week.
pi_152601422


:D.
pi_152603600
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:34 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Alle instructeurs en examinatoren zijn net zo opgeleid als hun cbr collegas. het terreinrijden is een los onderdeel van de rijopleiding. Je volgt ook eerst "gewoon" les op de burger manier, doet examen en pas dan volgt de militaire module Van doorgaans een week.
De opleiding zal op de extra modules na niet zoveel verschillen, maar de voertuigeisen zullen wel afwijken. Nog een voorbeeld: Op die MB's en die walibi's zit doorgaans een fluo-oranje bord met "LES" erop, terwijl die blauwe bordjes-met-L op gewone lesvoertuigen verplicht zijn.
quote:
11s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:37 schreef Anne het volgende:
[ afbeelding ]

:D.
De ironie. :D Check ook de teksten achterop en kleiner aan de zijkant achter.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152604614
Dat was eigenlijk ook de hele grap ;) :P.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 21:15:02 #245
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_152633197
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 18:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat staan die bakken van Daf vooral om bekend. Doorschakelen als je de put uitrijdt. Zie je 'm van 2 naar 4 gaan, valt de motor zowat dood, en de bak gaat weer terug naar 2 om van stilstand weer op te trekken. En het enige dat je daarvoor moet doen is op het gas gaan staan :').
Bij een ex-werkgever van mij hadden we er een CF bij die tijdens het invoegen ineens van 12 naar 10 schakelde. :X Toerenteller tot ver in het blauwe gebied. Met die auto heb ik nooit meer op de automaat ingevoegd.

I-shift van Volvo daarentegen. O+
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_152633652
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2015 22:00 schreef Anne het volgende:
Dat was eigenlijk ook de hele grap ;) :P.
Ja, die "no shortcuts" had ik al gezien, maar later zag ik ook de tekst "join our team", vandaar. Lijkt me trouwens te gek om daar te werken. Weet je dat er in ieder geval één collega is die moeite heeft met het lezen van hoogtebeperkingen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:00:04 #247
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_153516894
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:59 schreef Barcaconia het volgende:
<knip>
lokquootje ;)

Ik dacht, misschien weet jij wel iets nuttigs te zeggen over het volgende geval.

Kennissen van mij gaan verhuizen naar de USA. Hun inventaris gaat in een zeecontainer die kant op. Nou vroegen zij zich af of mijn man, in bezit van een Nederlands groot rijbewijs, die container in de USA met een vrachtwagen van de haven naar hun nieuwe huis - een heel end verderop- mag rijden.
Ik meen dat jij wel wat weet over de combi vrachtwagentransport en USA, of had ik dat verkeerd onthouden? Als iemand anders er wat over weet is dat ook wellekom natuurlijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 14 juni 2015 @ 19:20:33 #249
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_153527083
quote:
5s.gif Op zondag 14 juni 2015 12:15 schreef sigme het volgende:

[..]

lokquootje ;)

Ik dacht, misschien weet jij wel iets nuttigs te zeggen over het volgende geval.

Kennissen van mij gaan verhuizen naar de USA. Hun inventaris gaat in een zeecontainer die kant op. Nou vroegen zij zich af of mijn man, in bezit van een Nederlands groot rijbewijs, die container in de USA met een vrachtwagen van de haven naar hun nieuwe huis - een heel end verderop- mag rijden.
Ik meen dat jij wel wat weet over de combi vrachtwagentransport en USA, of had ik dat verkeerd onthouden? Als iemand anders er wat over weet is dat ook wellekom natuurlijk.
Ik ben niet 100% zeker, en het kan ook nog van staat tot staat verschillen, maar volgens mij moet je een CDL halen als je wilt rijden, eigenlijk dus een Amerikaans rijbewijs/chauffeursdiploma. Ik heb zelf in Amerika nooit met een vrachtwagen gereden dus geen ervaring mee eigenlijk.

Zal eens ff vlug googelen.

edit: http://www.drivers.com/article/1155/
Hier staat wat spul wat bovenstaand zou bevestigen, denk niet dat het kan maar ben nog altijd niet zeker.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_153527539
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 19:20 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik ben niet 100% zeker, en het kan ook nog van staat tot staat verschillen, maar volgens mij moet je een CDL halen als je wilt rijden, eigenlijk dus een Amerikaans rijbewijs/chauffeursdiploma. Ik heb zelf in Amerika nooit met een vrachtwagen gereden dus geen ervaring mee eigenlijk.

Zal eens ff vlug googelen.

edit: http://www.drivers.com/article/1155/
Hier staat wat spul wat bovenstaand zou bevestigen, denk niet dat het kan maar ben nog altijd niet zeker.
Thanx voor het meedenken :*. Je bevestigt wat wij inmiddels ook hadden gevonden. Jammer hoor, was toch een leuk uitstapje geweest..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')