abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149380086
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Waarom heeft 'ie zijn eigen carport? Is dat handig als het regent ofzo? :?
vrijwel alle techniek zit in het rek achter de cabine, zou zonde zijn als daar een flinke steen op valt
  donderdag 5 februari 2015 @ 09:46:59 #202
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149380386
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

vrijwel alle techniek zit in het rek achter de cabine, zou zonde zijn als daar een flinke steen op valt
Komt ergens op een site te rijden neem ik aan, want op de snelweg lijkt die antispoiler me niet echt ideaal ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_149384220
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Komt ergens op een site te rijden neem ik aan, want op de snelweg lijkt die antispoiler me niet echt ideaal ;)
hij is te breed, te hoog en te zwaar voor de openbare weg :P
pi_149384228
Deze gaat naar een mijn van Vale in Brazilië, samen met 9 broertjes.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:55:36 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149390602
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:12 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

hij is te breed, te hoog en te zwaar voor de openbare weg :P
Dáár zijn ontheffingen nou voor bedoeld *)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Deze gaat naar een mijn van Vale in Brazilië, samen met 9 broertjes.
Nice; hadden ze geen doekoe voor ekte dumpers? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_149390623
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dáár zijn ontheffingen nou voor bedoeld *)

[..]

Nice; hadden ze geen doekoe voor ekte dumpers? :P
maar een doorlopende ontheffing voor die kruiwagen ga je niet krijgen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:00:59 #207
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149390753
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:56 schreef densmee het volgende:

[..]

maar een doorlopende ontheffing voor die kruiwagen ga je niet krijgen.
Neuh, vast niet.. moet je niet hebben ook; dan moet je ook doorlopend werken, da's niks O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_149391957
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:12 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

hij is te breed, te hoog en te zwaar voor de openbare weg :P
Heb je cijfers van dat ding?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_149393241
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dáár zijn ontheffingen nou voor bedoeld *)

[..]

Nice; hadden ze geen doekoe voor ekte dumpers? :P
jawel, maar deze GINAFs hun productiviteit is twee keer zo hoog als een ekte dumper in dezelfde gewichtsklasse, bij een gelijke levensduur.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Heb je cijfers van dat ding?
ja

komen er ook 2 in Nederland te rijden, bij Martens & Van Oord, maar dan moet er een Tier 4 motor in, dit is nog Tier 3.
pi_149582983
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 16 februari 2015 @ 18:30:25 #212
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_149733387
quote:
'Oplossing nodig voor chauffeursziekte'

Vooral veel chauffeurs hebben er last van: lichaamstrillingen die tot zware gezondheidsschade leiden, vooral aan de rug.

Binnenkort verschijnt hierover een nieuwe richtlijn van de vereniging van bedrijfsartsen NVAB.

In Radio EenVandaag een gesprek met Marjan Schaapman van de FNV en een chauffeur die vertelt welk effect lichaamstrilling heeft op hem.

http://www.eenvandaag.nl/(...)or_chauffeursziekte_
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 16 februari 2015 @ 20:19:01 #213
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_149738031
quote:
4s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:30 schreef Tism het volgende:

[..]

WTF? :') Daar heb ik nog nooit van gehoord. En als ik zie hoe sommige chauffeurs uit de auto springen, achter het stuur hangen en veel te zwaar tillen tijdens het lossen heb ik het idee dat dat mee doet dan wat trillingen.
Je stoel goed instellen doet al heel veel.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_150874058
-schop-

Vraagje: sinds begin maart hoef je geen attesten meer bij te hebben, maar moet je handmatig je rust in de digitach te kloppen of extra schijven invullen. Bij het laatste moet je op de achterkant een streep bij de rust te zetten. Moet ik ook handmatig de dagelijkse rust invullen of alleen de wekelijkse rust? Iemand?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 01:46:00 #215
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_150874114
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:
-schop-

Vraagje: sinds begin maart hoef je geen attesten meer bij te hebben, maar moet je handmatig je rust in de digitach te kloppen of extra schijven invullen. Bij het laatste moet je op de achterkant een streep bij de rust te zetten. Moet ik ook handmatig de dagelijkse rust invullen of alleen de wekelijkse rust? Iemand?
Je moet ook je dagelijkse rust invoeren/aantekenen.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_150874932
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 01:46 schreef Tism het volgende:

[..]

Je moet ook je dagelijkse rust invoeren/aantekenen.. :)
Dankje. Ik was al bang dat ik verkeerd bezig was... (Ben ik nu de enige die met deze noobvraag zat?)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 10:30:30 #217
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_150876922
In het buitenland zijn er wel al flinke boetes uitgeschreven voor het niet bij hebben van de verlofbriefjes.. :{

quote:
Frankrijk handhaaft op patronaal attest

9 maart 2015- Sjoerd Boot

Een Nederlandse vervoerder is gisteren in Frankrijk bekeurd voor het niet bij zich hebben van de verlofbrief voor twee momenten in de afgelopen maand. Dit betekent dat de Franse inspectie dus ondanks afschaffing van het patronaal attest alsnog verlangt dat chauffeurs het attest invullen voor dagen dat zij niet gewerkt hebben. TLN waarschuwt haar leden en adviseert nogmaals om zeker de eerste periode naast de handmatige invoer op de tachograaf ook nog de oude verlofbriefjes mee te geven. TLN heeft de Franse overheid gewezen op de afschaffing van het attest en gevraagd de handhaving hierop onmiddelllijk te stoppen (SB).
quote:
Advies: neem patronaal attest mee.

Geplaatst op 06 Mrt 2015 om 17:37 uur

Het is aan te raden toch een patronaal attest aan boord te hebben op buitenlandse ritten na afwezigheid, ondanks het vervallen van de verplichting hiertoe per 2 maart.

Dat is de boodschap van Transport in Nood, een organisatie die buitenlandse boetes afhandelt voor Nederlandse chauffeurs en transportbedrijven. De organisatie zegt - ondanks het vervallen van de plicht om een patronaal attest of verklaring van activiteiten in te vullen - het volgende:

"Wij adviseren om toch altijd, voor de weekendrust die al genoten is, een patronaal attest mee te nemen. Transport In Nood voorziet grote moeilijkheden onderweg, omdat als vervanging van het patronaal attest de genoten rust- of verlofdagen vooraf in de digitale tachograaf ingebracht moeten worden."

"De verantwoordelijkheid komt daarmee grotendeels bij de chauffeur te liggen met alle gevolgen van dien. Aangezien veel transporteurs met de niet 'allernieuwste tachograaf' rijden, zijn vaak ook de invoer-mogelijkheden beperkt."

Neem je als chauffeur alsnog een patronaal attest mee, dan kunnen eventuele problemen voorkomen worden, zo redeneert men bij Transport in Nood. De organisatie heeft de afgelopen jaren veel onzinboetes voorbij zien komen vanwege het ontbreken van het partnaal attest of vakantiebriefje, of het verkeerd ingevuld hebben hiervan.

Nog veel onduidelijk

Navraag bij een gerenomeerde rijschool leert dat er nog veel onduidelijk is. Men durft zich überhaupt niet aan uitspraken te wagen omdat de ervaring leert dat controlediensten in verschillende landen er hun eigen intrepetaties van de regels op nahouden. Het advies van Transport in Nood lijkt daarom slim en om die reden publiceren wij nu dit nieuwsartikel. De komende periode doen we meer onderzoek naar wat wijsheid is.

Want ook op de vraag wat je moet doen als je met een schijvenauto rijdt, moet nog antwoord komen. In tegenstelling tot de digitacho kun je in een schijventacho geen gegevens invoeren. Vooralsnog lijkt ook hier het advies om een patronaal attest mee te nemen het beste.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_150882436
quote:
4s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:30 schreef Tism het volgende:
In het buitenland zijn er wel al flinke boetes uitgeschreven voor het niet bij hebben van de verlofbriefjes.. :{

[..]

[..]

Waarom verbaast het me niet dat Frankrijk weer anders moet doen. Die hebben volgens mij maar één missie: zoveel mogelijk bekeuringen uitschrijven.

Ik heb ook een document bij waarin de nieuwe regeltjes in vijf talen erop staan, maar ik vrees het ergste als ik gecontroleerd word.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_151531107
quote:
In het harnas gestorven. Als het geen misdrijf is zou het best een hartaanval kunnen zijn geweest. Schijnt vaker te gebeuren. Chauffeur gaat slapen en wordt gewoon niet meer wakker.
Triest. Ik hoop dat ik (mijn familie/gezin) dat nooit mee hoef te maken, dat ik óf allang met pensioen ben, of ander werk gevonden heb.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_151531221
Er is een nieuwe app, ik hoop dat het nog eens groot gaat worden, voorlopig zijn er nog niet veel aanhangers. Legal Control heet het en het staat zowel in de Play Store als in de App Store.

Het werkt als een soort flismelder maar dan speciaan voor wegcontroles. Handig, ook als je niks te verbergen hebt maar niet tijd kwijt wilt zijn aan controles.

[ Bericht 31% gewijzigd door Ridocar op 09-04-2015 22:28:44 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_151627665
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:12 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

hij is te breed, te hoog en te zwaar voor de openbare weg :P
Ik werk in Veenendaal, niet ver van hen vandaan. Dat het officieel niet mag staat buiten kijf, maar ze komen er écht wel mee op de openbare weg :7
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_152126768
Zojuist eindelijk mijn eerste meters in een truck gemaakt. Nog geen half uur na aflevering van de truck in kwestie :D
pi_152130953
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Zojuist eindelijk mijn eerste meters in een truck gemaakt. Nog geen half uur na aflevering van de truck in kwestie :D
[ afbeelding ]
You lucky bastard!

Maareh, is het een handbak? (Omdat ze zeldzaam zijn in nieuwe auto's)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152132421
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:34 schreef Ridocar het volgende:

[..]

You lucky bastard!

Maareh, is het een handbak? (Omdat ze zeldzaam zijn in nieuwe auto's)
Nee, automaat. Volgende keer rijden wordt dus in hun oude truck, die je in de spiegeling ziet, daar zit nog wel een handbak in.
pi_152143425
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2015 19:33 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee, automaat. Volgende keer rijden wordt dus in hun oude truck, die je in de spiegeling ziet, daar zit nog wel een handbak in.
Ah, op die fiets. Tja, handbakken worden zeldzaam, maar het is toch handig om je rijbewijs C (Ik neem aan dat je toch wel een keertje voor C op gaat) zonder code 78 (automaat) te halen.

Het schijnt steeds lastiger te worden met de lesauto's. De rijschoolhouders moeten hun materiaal wel af en toe vernieuwen, maar handbakken in vrachtauto's worden zeldzaam. Al heb ik wel eens ergens vernomen dat die exameneis voor een vol rijbewijs C, dus minus 78, komt te vervallen. Dus dat als je je B hebt gehaald in een handbak, je C ook automatisch zonder beperkingen is. Voor CE bestaat die regeling al. (Dus C zonder beperkingen = CE ook zonder beperkingen, ongeacht de versnellingsbak van de CE-lescombi)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 30 april 2015 @ 10:35:20 #227
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152146142
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 03:21 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ah, op die fiets. Tja, handbakken worden zeldzaam, maar het is toch handig om je rijbewijs C (Ik neem aan dat je toch wel een keertje voor C op gaat) zonder code 78 (automaat) te halen.

Het schijnt steeds lastiger te worden met de lesauto's. De rijschoolhouders moeten hun materiaal wel af en toe vernieuwen, maar handbakken in vrachtauto's worden zeldzaam. Al heb ik wel eens ergens vernomen dat die exameneis voor een vol rijbewijs C, dus minus 78, komt te vervallen. Dus dat als je je B hebt gehaald in een handbak, je C ook automatisch zonder beperkingen is. Voor CE bestaat die regeling al. (Dus C zonder beperkingen = CE ook zonder beperkingen, ongeacht de versnellingsbak van de CE-lescombi)
Wat eigenlijk nergens op slaat, want ik heb nog nooit een personenauto gezien waar een stapel splitter in zat, en dat vereist toch écht wel een beetje handigheid en inzicht. Automatenbakken in vrachtwaggels vind ik sowieso kut. Misschien dat het in sommige gevallen wel eens praktisch kan zijn (stad), maar voor de rest vind ik het 200 keer niks.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_152201369
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat eigenlijk nergens op slaat, want ik heb nog nooit een personenauto gezien waar een stapel splitter in zat, en dat vereist toch écht wel een beetje handigheid en inzicht. Automatenbakken in vrachtwaggels vind ik sowieso kut. Misschien dat het in sommige gevallen wel eens praktisch kan zijn (stad), maar voor de rest vind ik het 200 keer niks.
Ben ik met je eens. Dan krijg je van die praktijken als in de jaren 50-60-70, toen een vrachtwagenrijbewijs iets was dat je "erbij deed" in een Opel Blitz (startklaar massa 3501 kg) en geen onderscheid was tussen automaat en handbak.

De exameneis voor een handbak in een vrachtauto is trouwens acht voorwaartse versnellingen. Minder mag niet. Het boeit trouwens niet hoe de schakeling is (een Telligent van MB mag ook), als er maar een koppeling in zit (die op dat moment actief is).

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 02-05-2015 07:24:58 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152202929
Rij meestal handbak, maar automaat vind ik zelf 100x relaxter.
Alleen achteruit rijden is klote, altijd wat schokkerig, zeker met een lege bakwagen.
pi_152202973
Ik heb niet heel lang geleden ook gelest in een vrachtwagen met een handbak :Y).

Supertof!
  zaterdag 2 mei 2015 @ 11:15:25 #231
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_152203450
Ik ook.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 2 mei 2015 @ 17:21:49 #232
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_152211387
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 07:16 schreef Ridocar het volgende:
De exameneis voor een handbak in een vrachtauto is trouwens acht voorwaartse versnellingen. Minder mag niet.
Vraag mij af hoe dit bij Defensie zit. Daar rijden ze met 4-tonners met 6 versnellingen. Het militair rijbewijs kun je dan omzetten naar een burger C-rijbewijs zonder verdere beperkingen. Zonder dat je iets weet van split/stapel.
pi_152212126
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 10:39 schreef Pap89 het volgende:
Rij meestal handbak, maar automaat vind ik zelf 100x relaxter.
Alleen achteruit rijden is klote, altijd wat schokkerig, zeker met een lege bakwagen.
Vooruit is ook niet altijd alles.
Rij je op een rotonde en de oplegger wringt in de bocht......zou je trekkracht door iets extra toeren te maken wel kunnen gebruiken.
Schakelt ie op. |:(
pi_152212283
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 17:21 schreef Schild het volgende:

[..]

Vraag mij af hoe dit bij Defensie zit. Daar rijden ze met 4-tonners met 6 versnellingen. Het militair rijbewijs kun je dan omzetten naar een burger C-rijbewijs zonder verdere beperkingen. Zonder dat je iets weet van split/stapel.
Geen idee. Defensie heeft volgens mij hun eigen rijopleiding en examinering. Het enige dat het CBR meekrijgt van defensie zijn de categorieën die een militair op zijn groen rijbewijs heeft, en die worden gewoon 1 op 1 over gezet op het roze kaartje.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152212422
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 17:52 schreef vannelle het volgende:

[..]

Vooruit is ook niet altijd alles.
Rij je op een rotonde en de oplegger wringt in de bocht......zou je trekkracht door iets extra toeren te maken wel kunnen gebruiken.
Schakelt ie op. |:(
Dat staan die bakken van Daf vooral om bekend. Doorschakelen als je de put uitrijdt. Zie je 'm van 2 naar 4 gaan, valt de motor zowat dood, en de bak gaat weer terug naar 2 om van stilstand weer op te trekken. En het enige dat je daarvoor moet doen is op het gas gaan staan :').
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152212588
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 18:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat staan die bakken van Daf vooral om bekend. Doorschakelen als je de put uitrijdt. Zie je 'm van 2 naar 4 gaan, valt de motor zowat dood, en de bak gaat weer terug naar 2 om van stilstand weer op te trekken. En het enige dat je daarvoor moet doen is op het gas gaan staan :').
Was idd een DAF :Y
Docken is ook kut met zo'n ding trouwens, klein beetje gas....niks. Beetje gas bij........niks. Nóg een beetje gas bij.....ready voor takeoff.
Neh, geef mij maar handgeschakeld.
pi_152218922
Die CF heeft dat ook nogal ja.
Vooral leuk met al die dijken hier :')
pi_152227700
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 07:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Dan krijg je van die praktijken als in de jaren 50-60-70, toen een vrachtwagenrijbewijs iets was dat je "erbij deed" in een Opel Blitz (startklaar massa 3501 kg) en geen onderscheid was tussen automaat en handbak.

De exameneis voor een handbak in een vrachtauto is trouwens acht voorwaartse versnellingen. Minder mag niet. Het boeit trouwens niet hoe de schakeling is (een Telligent van MB mag ook), als er maar een koppeling in zit (die op dat moment actief is).

Ik heb mn C gehaald in een auto met 6 versnellingen.
pi_152227703
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 17:21 schreef Schild het volgende:

[..]

Vraag mij af hoe dit bij Defensie zit. Daar rijden ze met 4-tonners met 6 versnellingen. Het militair rijbewijs kun je dan omzetten naar een burger C-rijbewijs zonder verdere beperkingen. Zonder dat je iets weet van split/stapel.
Dit dus, daar heb ik mn C mee gehaald.
pi_152228808
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 08:11 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Dit dus, daar heb ik mn C mee gehaald.
Defensie doet haar eigen ding, legt de nadruk op andere onderdelen. Terreinrijden bijvoorbeeld.

Als Defensie daarom zes versnellingen genoeg vindt dan is dat zo. CBR heeft daar idd niks mee te maken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152466829
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 10:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Defensie doet haar eigen ding, legt de nadruk op andere onderdelen. Terreinrijden bijvoorbeeld.

Als Defensie daarom zes versnellingen genoeg vindt dan is dat zo. CBR heeft daar idd niks mee te maken.
Alle instructeurs en examinatoren zijn net zo opgeleid als hun cbr collegas. het terreinrijden is een los onderdeel van de rijopleiding. Je volgt ook eerst "gewoon" les op de burger manier, doet examen en pas dan volgt de militaire module Van doorgaans een week.
pi_152601422


:D.
pi_152603600
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:34 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Alle instructeurs en examinatoren zijn net zo opgeleid als hun cbr collegas. het terreinrijden is een los onderdeel van de rijopleiding. Je volgt ook eerst "gewoon" les op de burger manier, doet examen en pas dan volgt de militaire module Van doorgaans een week.
De opleiding zal op de extra modules na niet zoveel verschillen, maar de voertuigeisen zullen wel afwijken. Nog een voorbeeld: Op die MB's en die walibi's zit doorgaans een fluo-oranje bord met "LES" erop, terwijl die blauwe bordjes-met-L op gewone lesvoertuigen verplicht zijn.
quote:
11s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:37 schreef Anne het volgende:
[ afbeelding ]

:D.
De ironie. :D Check ook de teksten achterop en kleiner aan de zijkant achter.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152604614
Dat was eigenlijk ook de hele grap ;) :P.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 21:15:02 #245
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_152633197
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 18:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat staan die bakken van Daf vooral om bekend. Doorschakelen als je de put uitrijdt. Zie je 'm van 2 naar 4 gaan, valt de motor zowat dood, en de bak gaat weer terug naar 2 om van stilstand weer op te trekken. En het enige dat je daarvoor moet doen is op het gas gaan staan :').
Bij een ex-werkgever van mij hadden we er een CF bij die tijdens het invoegen ineens van 12 naar 10 schakelde. :X Toerenteller tot ver in het blauwe gebied. Met die auto heb ik nooit meer op de automaat ingevoegd.

I-shift van Volvo daarentegen. O+
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_152633652
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2015 22:00 schreef Anne het volgende:
Dat was eigenlijk ook de hele grap ;) :P.
Ja, die "no shortcuts" had ik al gezien, maar later zag ik ook de tekst "join our team", vandaar. Lijkt me trouwens te gek om daar te werken. Weet je dat er in ieder geval één collega is die moeite heeft met het lezen van hoogtebeperkingen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:00:04 #247
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_153516894
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:59 schreef Barcaconia het volgende:
<knip>
lokquootje ;)

Ik dacht, misschien weet jij wel iets nuttigs te zeggen over het volgende geval.

Kennissen van mij gaan verhuizen naar de USA. Hun inventaris gaat in een zeecontainer die kant op. Nou vroegen zij zich af of mijn man, in bezit van een Nederlands groot rijbewijs, die container in de USA met een vrachtwagen van de haven naar hun nieuwe huis - een heel end verderop- mag rijden.
Ik meen dat jij wel wat weet over de combi vrachtwagentransport en USA, of had ik dat verkeerd onthouden? Als iemand anders er wat over weet is dat ook wellekom natuurlijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 14 juni 2015 @ 19:20:33 #249
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_153527083
quote:
5s.gif Op zondag 14 juni 2015 12:15 schreef sigme het volgende:

[..]

lokquootje ;)

Ik dacht, misschien weet jij wel iets nuttigs te zeggen over het volgende geval.

Kennissen van mij gaan verhuizen naar de USA. Hun inventaris gaat in een zeecontainer die kant op. Nou vroegen zij zich af of mijn man, in bezit van een Nederlands groot rijbewijs, die container in de USA met een vrachtwagen van de haven naar hun nieuwe huis - een heel end verderop- mag rijden.
Ik meen dat jij wel wat weet over de combi vrachtwagentransport en USA, of had ik dat verkeerd onthouden? Als iemand anders er wat over weet is dat ook wellekom natuurlijk.
Ik ben niet 100% zeker, en het kan ook nog van staat tot staat verschillen, maar volgens mij moet je een CDL halen als je wilt rijden, eigenlijk dus een Amerikaans rijbewijs/chauffeursdiploma. Ik heb zelf in Amerika nooit met een vrachtwagen gereden dus geen ervaring mee eigenlijk.

Zal eens ff vlug googelen.

edit: http://www.drivers.com/article/1155/
Hier staat wat spul wat bovenstaand zou bevestigen, denk niet dat het kan maar ben nog altijd niet zeker.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_153527539
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 19:20 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik ben niet 100% zeker, en het kan ook nog van staat tot staat verschillen, maar volgens mij moet je een CDL halen als je wilt rijden, eigenlijk dus een Amerikaans rijbewijs/chauffeursdiploma. Ik heb zelf in Amerika nooit met een vrachtwagen gereden dus geen ervaring mee eigenlijk.

Zal eens ff vlug googelen.

edit: http://www.drivers.com/article/1155/
Hier staat wat spul wat bovenstaand zou bevestigen, denk niet dat het kan maar ben nog altijd niet zeker.
Thanx voor het meedenken :*. Je bevestigt wat wij inmiddels ook hadden gevonden. Jammer hoor, was toch een leuk uitstapje geweest..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')