vrijwel alle techniek zit in het rek achter de cabine, zou zonde zijn als daar een flinke steen op valtquote:Op donderdag 5 februari 2015 09:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waarom heeft 'ie zijn eigen carport? Is dat handig als het regent ofzo?
Komt ergens op een site te rijden neem ik aan, want op de snelweg lijkt die antispoiler me niet echt ideaalquote:Op donderdag 5 februari 2015 09:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
vrijwel alle techniek zit in het rek achter de cabine, zou zonde zijn als daar een flinke steen op valt
hij is te breed, te hoog en te zwaar voor de openbare wegquote:Op donderdag 5 februari 2015 09:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Komt ergens op een site te rijden neem ik aan, want op de snelweg lijkt die antispoiler me niet echt ideaal
Dáár zijn ontheffingen nou voor bedoeldquote:Op donderdag 5 februari 2015 12:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hij is te breed, te hoog en te zwaar voor de openbare weg
Nice; hadden ze geen doekoe voor ekte dumpers?quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Deze gaat naar een mijn van Vale in Brazilië, samen met 9 broertjes.
maar een doorlopende ontheffing voor die kruiwagen ga je niet krijgen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dáár zijn ontheffingen nou voor bedoeld
[..]
Nice; hadden ze geen doekoe voor ekte dumpers?
Neuh, vast niet.. moet je niet hebben ook; dan moet je ook doorlopend werken, da's niksquote:Op donderdag 5 februari 2015 15:56 schreef densmee het volgende:
[..]
maar een doorlopende ontheffing voor die kruiwagen ga je niet krijgen.
Heb je cijfers van dat ding?quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hij is te breed, te hoog en te zwaar voor de openbare weg
jawel, maar deze GINAFs hun productiviteit is twee keer zo hoog als een ekte dumper in dezelfde gewichtsklasse, bij een gelijke levensduur.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dáár zijn ontheffingen nou voor bedoeld
[..]
Nice; hadden ze geen doekoe voor ekte dumpers?
jaquote:
Goed zicht rondom, maar wel beetje mager dashboard.quote:
quote:'Oplossing nodig voor chauffeursziekte'
Vooral veel chauffeurs hebben er last van: lichaamstrillingen die tot zware gezondheidsschade leiden, vooral aan de rug.
Binnenkort verschijnt hierover een nieuwe richtlijn van de vereniging van bedrijfsartsen NVAB.
In Radio EenVandaag een gesprek met Marjan Schaapman van de FNV en een chauffeur die vertelt welk effect lichaamstrilling heeft op hem.
http://www.eenvandaag.nl/(...)or_chauffeursziekte_
WTF?quote:
Je moet ook je dagelijkse rust invoeren/aantekenen..quote:Op zaterdag 21 maart 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:
-schop-
Vraagje: sinds begin maart hoef je geen attesten meer bij te hebben, maar moet je handmatig je rust in de digitach te kloppen of extra schijven invullen. Bij het laatste moet je op de achterkant een streep bij de rust te zetten. Moet ik ook handmatig de dagelijkse rust invullen of alleen de wekelijkse rust? Iemand?
Dankje. Ik was al bang dat ik verkeerd bezig was... (Ben ik nu de enige die met deze noobvraag zat?)quote:Op zaterdag 21 maart 2015 01:46 schreef Tism het volgende:
[..]
Je moet ook je dagelijkse rust invoeren/aantekenen..
quote:Frankrijk handhaaft op patronaal attest
9 maart 2015- Sjoerd Boot
Een Nederlandse vervoerder is gisteren in Frankrijk bekeurd voor het niet bij zich hebben van de verlofbrief voor twee momenten in de afgelopen maand. Dit betekent dat de Franse inspectie dus ondanks afschaffing van het patronaal attest alsnog verlangt dat chauffeurs het attest invullen voor dagen dat zij niet gewerkt hebben. TLN waarschuwt haar leden en adviseert nogmaals om zeker de eerste periode naast de handmatige invoer op de tachograaf ook nog de oude verlofbriefjes mee te geven. TLN heeft de Franse overheid gewezen op de afschaffing van het attest en gevraagd de handhaving hierop onmiddelllijk te stoppen (SB).
quote:Advies: neem patronaal attest mee.
Geplaatst op 06 Mrt 2015 om 17:37 uur
Het is aan te raden toch een patronaal attest aan boord te hebben op buitenlandse ritten na afwezigheid, ondanks het vervallen van de verplichting hiertoe per 2 maart.
Dat is de boodschap van Transport in Nood, een organisatie die buitenlandse boetes afhandelt voor Nederlandse chauffeurs en transportbedrijven. De organisatie zegt - ondanks het vervallen van de plicht om een patronaal attest of verklaring van activiteiten in te vullen - het volgende:
"Wij adviseren om toch altijd, voor de weekendrust die al genoten is, een patronaal attest mee te nemen. Transport In Nood voorziet grote moeilijkheden onderweg, omdat als vervanging van het patronaal attest de genoten rust- of verlofdagen vooraf in de digitale tachograaf ingebracht moeten worden."
"De verantwoordelijkheid komt daarmee grotendeels bij de chauffeur te liggen met alle gevolgen van dien. Aangezien veel transporteurs met de niet 'allernieuwste tachograaf' rijden, zijn vaak ook de invoer-mogelijkheden beperkt."
Neem je als chauffeur alsnog een patronaal attest mee, dan kunnen eventuele problemen voorkomen worden, zo redeneert men bij Transport in Nood. De organisatie heeft de afgelopen jaren veel onzinboetes voorbij zien komen vanwege het ontbreken van het partnaal attest of vakantiebriefje, of het verkeerd ingevuld hebben hiervan.
Nog veel onduidelijk
Navraag bij een gerenomeerde rijschool leert dat er nog veel onduidelijk is. Men durft zich überhaupt niet aan uitspraken te wagen omdat de ervaring leert dat controlediensten in verschillende landen er hun eigen intrepetaties van de regels op nahouden. Het advies van Transport in Nood lijkt daarom slim en om die reden publiceren wij nu dit nieuwsartikel. De komende periode doen we meer onderzoek naar wat wijsheid is.
Want ook op de vraag wat je moet doen als je met een schijvenauto rijdt, moet nog antwoord komen. In tegenstelling tot de digitacho kun je in een schijventacho geen gegevens invoeren. Vooralsnog lijkt ook hier het advies om een patronaal attest mee te nemen het beste.
Waarom verbaast het me niet dat Frankrijk weer anders moet doen. Die hebben volgens mij maar één missie: zoveel mogelijk bekeuringen uitschrijven.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:30 schreef Tism het volgende:
In het buitenland zijn er wel al flinke boetes uitgeschreven voor het niet bij hebben van de verlofbriefjes..
[..]
[..]
In het harnas gestorven. Als het geen misdrijf is zou het best een hartaanval kunnen zijn geweest. Schijnt vaker te gebeuren. Chauffeur gaat slapen en wordt gewoon niet meer wakker.quote:
Ik werk in Veenendaal, niet ver van hen vandaan. Dat het officieel niet mag staat buiten kijf, maar ze komen er écht wel mee op de openbare wegquote:Op donderdag 5 februari 2015 12:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hij is te breed, te hoog en te zwaar voor de openbare weg
You lucky bastard!quote:Op woensdag 29 april 2015 15:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Zojuist eindelijk mijn eerste meters in een truck gemaakt. Nog geen half uur na aflevering van de truck in kwestie
[ afbeelding ]
Nee, automaat. Volgende keer rijden wordt dus in hun oude truck, die je in de spiegeling ziet, daar zit nog wel een handbak in.quote:Op woensdag 29 april 2015 18:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
You lucky bastard!
Maareh, is het een handbak? (Omdat ze zeldzaam zijn in nieuwe auto's)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |