Opticruise van Scania is ookquote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Bij een ex-werkgever van mij hadden we er een CF bij die tijdens het invoegen ineens van 12 naar 10 schakelde.Toerenteller tot ver in het blauwe gebied. Met die auto heb ik nooit meer op de automaat ingevoegd.
I-shift van Volvo daarentegen.
Van de drie pedaals semi-automaat was ik ook nooit zo'n liefhebber.quote:
Nul keer raden waarmee ik dagelijks op pad moet...quote:Op zondag 21 juni 2015 13:27 schreef WcPot het volgende:
[..]
Van de drie pedaals semi-automaat was ik ook nooit zo'n liefhebber.
Toch vind ik het ook wel handig op sommige momenten. Op een gladde ondergrond en tijdens manouvreren. Maar je vergeet hem wel snel in te trappen als je er niet op let.quote:Op zondag 21 juni 2015 14:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nul keer raden waarmee ik dagelijks op pad moet...
Leuk bij een file. "Het is een automaar hoor" Ja, totdat je stil gaat staan.
Dat klopt, maar als ik zelf wel schakelen neem ik wel een handbak. Kan ik tenminste ook versnellingen overslaan.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:21 schreef BMWK111RS het volgende:
De AS-Tronic bak van DAF kan je ook in manual stand zetten, tenminste de CF waar ik op reed kon dat wel, is wel handig als je uit een put omhoog moet. Heb overigens weinig problemen gehad met de DAF, dat doortrekken tot in het blauw is standaard voor de AS-Tronic. DAF geeft aan dat de bak zelf het optimale schakelmoment kiest en zich geen zier aantrekt van "het nieuwe rijden". Heb de boordcomputer wel eens overgeschakeld naar verbruiksmeter en dan zag je het verbruik in bv de 2e versnelling stijgen, bij hoger toerental in de versnelling dalen en dan zodra het verbruik weer steeg schakelde de bak over. Toerentallen in de lagere versnellingen liepen regelmatig op tot net onder de rode zone.
Was vooral 's-ochtends vroeg met koude motor een feest, moest je héél rustig met het gaspedaal omgaan. Niet echt goed over nagedacht bij de firma DAF.
Da's waar. Bij het manoeuvreren is het handig. Maar dat is ook zo'n beetje het enige.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Toch vind ik het ook wel handig op sommige momenten. Op een gladde ondergrond en tijdens manouvreren. Maar je vergeet hem wel snel in te trappen als je er niet op let.
Daarom stond het ding bij mij ook altijd in de standaard automaat-stand. Ik wilde alleen maar aangeven dat het in een situatie als geschetst, namelijk vol beladen uit een bouwput omhoog rijden, mogelijk is de AS-Tronic tijdelijk in handmatige stand te zetten, zodat jij de controle hebt over de schakelmomenten. Eenmaal boven aangekomen zet je de bak weer in automatische stand en kan je weer relaxt doortuffen.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als ik zelf wel schakelen neem ik wel een handbak. Kan ik tenminste ook versnellingen overslaan.
Dafquote:Op zondag 28 juni 2015 21:30 schreef Ridocar het volgende:
Maar als je het zelf wilt regelen en geen verrassingen wilt:[ afbeelding ]
Dat gaat Benz winnen. Als je eens een Fernfahrer leest is het net of je een Benz reclamefolder aan het doorlezen bent.quote:
Ik ook niet. Ik zal al blij zijn als mijn nieuwe auto met airco en cruise control is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:05 schreef Tism het volgende:
In zulke luxe waggels zal ik nooit gaan rijden bij mijn huidige werkgever..
Ik had een F2000 met defecte airco. Midden in de zomer.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik zal al blij zijn als mijn nieuwe auto met airco en cruise control is.
Ik rijd in een Iveco Daily en afgelopen 2 juli stond ik in een Volsperrung in Duitsland. Die warmte kreeg ik niet meer weg met rijwind.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had een F2000 met defecte airco. Midden in de zomer.
Gewoon zoveel zweten dat je niet meer hoeft te pissen.
Ik heb er geen eens een bekerhouder inzittenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:05 schreef Tism het volgende:
In zulke luxe waggels zal ik nooit gaan rijden bij mijn huidige werkgever..
Ja..wij wel, maar die fungeert als asbak, want bij ons hebben ze de asbakken eruit gesloopt omdat we niet mogen roken op de werkplek (in de auto)..quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:55 schreef WcPot het volgende:
[..]
Ik heb er geen eens een bekerhouder inzitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |