Opticruise van Scania is ookquote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Bij een ex-werkgever van mij hadden we er een CF bij die tijdens het invoegen ineens van 12 naar 10 schakelde.Toerenteller tot ver in het blauwe gebied. Met die auto heb ik nooit meer op de automaat ingevoegd.
I-shift van Volvo daarentegen.
Van de drie pedaals semi-automaat was ik ook nooit zo'n liefhebber.quote:
Nul keer raden waarmee ik dagelijks op pad moet...quote:Op zondag 21 juni 2015 13:27 schreef WcPot het volgende:
[..]
Van de drie pedaals semi-automaat was ik ook nooit zo'n liefhebber.
Toch vind ik het ook wel handig op sommige momenten. Op een gladde ondergrond en tijdens manouvreren. Maar je vergeet hem wel snel in te trappen als je er niet op let.quote:Op zondag 21 juni 2015 14:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nul keer raden waarmee ik dagelijks op pad moet...
Leuk bij een file. "Het is een automaar hoor" Ja, totdat je stil gaat staan.
Dat klopt, maar als ik zelf wel schakelen neem ik wel een handbak. Kan ik tenminste ook versnellingen overslaan.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:21 schreef BMWK111RS het volgende:
De AS-Tronic bak van DAF kan je ook in manual stand zetten, tenminste de CF waar ik op reed kon dat wel, is wel handig als je uit een put omhoog moet. Heb overigens weinig problemen gehad met de DAF, dat doortrekken tot in het blauw is standaard voor de AS-Tronic. DAF geeft aan dat de bak zelf het optimale schakelmoment kiest en zich geen zier aantrekt van "het nieuwe rijden". Heb de boordcomputer wel eens overgeschakeld naar verbruiksmeter en dan zag je het verbruik in bv de 2e versnelling stijgen, bij hoger toerental in de versnelling dalen en dan zodra het verbruik weer steeg schakelde de bak over. Toerentallen in de lagere versnellingen liepen regelmatig op tot net onder de rode zone.
Was vooral 's-ochtends vroeg met koude motor een feest, moest je héél rustig met het gaspedaal omgaan. Niet echt goed over nagedacht bij de firma DAF.
Da's waar. Bij het manoeuvreren is het handig. Maar dat is ook zo'n beetje het enige.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Toch vind ik het ook wel handig op sommige momenten. Op een gladde ondergrond en tijdens manouvreren. Maar je vergeet hem wel snel in te trappen als je er niet op let.
Daarom stond het ding bij mij ook altijd in de standaard automaat-stand. Ik wilde alleen maar aangeven dat het in een situatie als geschetst, namelijk vol beladen uit een bouwput omhoog rijden, mogelijk is de AS-Tronic tijdelijk in handmatige stand te zetten, zodat jij de controle hebt over de schakelmomenten. Eenmaal boven aangekomen zet je de bak weer in automatische stand en kan je weer relaxt doortuffen.quote:Op zondag 28 juni 2015 15:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als ik zelf wel schakelen neem ik wel een handbak. Kan ik tenminste ook versnellingen overslaan.
Dafquote:Op zondag 28 juni 2015 21:30 schreef Ridocar het volgende:
Maar als je het zelf wilt regelen en geen verrassingen wilt:[ afbeelding ]
Dat gaat Benz winnen. Als je eens een Fernfahrer leest is het net of je een Benz reclamefolder aan het doorlezen bent.quote:
Ik ook niet. Ik zal al blij zijn als mijn nieuwe auto met airco en cruise control is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:05 schreef Tism het volgende:
In zulke luxe waggels zal ik nooit gaan rijden bij mijn huidige werkgever..
Ik had een F2000 met defecte airco. Midden in de zomer.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik zal al blij zijn als mijn nieuwe auto met airco en cruise control is.
Ik rijd in een Iveco Daily en afgelopen 2 juli stond ik in een Volsperrung in Duitsland. Die warmte kreeg ik niet meer weg met rijwind.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had een F2000 met defecte airco. Midden in de zomer.
Gewoon zoveel zweten dat je niet meer hoeft te pissen.
Ik heb er geen eens een bekerhouder inzittenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:05 schreef Tism het volgende:
In zulke luxe waggels zal ik nooit gaan rijden bij mijn huidige werkgever..
Ja..wij wel, maar die fungeert als asbak, want bij ons hebben ze de asbakken eruit gesloopt omdat we niet mogen roken op de werkplek (in de auto)..quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:55 schreef WcPot het volgende:
[..]
Ik heb er geen eens een bekerhouder inzitten
Als u uw rijbewijs kwijt bent, moet u bij de gemeente aangifte doen van vermissing. Hiervoor gaat u naar een Stadsloket. U kunt bij elk Stadsloket terecht.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 04:03 schreef Ridocar het volgende:
Vraagje, want google snapt mijn zoekopdracht niet:
Als je je rijbewijs kwijt bent (als in, gestolen, verloren, afgefakkeld), en je bent bang dat je staande gehouden wordt (met alle gevolgen van dien) ben je dan alsnog verplicht te rijden, of mag je ander werk doen? Of mag je werkgever, als je heel erg dwars gaat liggen, je eruit schoppen?
twitter:RTLnieuws twitterde op dinsdag 01-09-2015 om 09:05:29Een buschauffeur in Schaarsbergen heeft pech dat iemand zijn gestuntel filmde: http://t.co/0o5QIHrppo http://t.co/jk8UxBeBtP reageer retweet
Ik vind die Nicky Jansen van de busmaatschappij nogal erg stuntelig en onprofessioneel..quote:"Zeer stuntelig en onprofessioneel gedrag en het bewijs ligt er, dit kan gewoon niet. Daarom hebben we in een gesprek duidelijk gemaakt niet langer van zijn diensten gebruik te maken", zei woordvoerder Nicky Jansen van de busmaatschappij gisteren tegen de Gelderlander.
twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 02-09-2015 om 11:56:46Ken jij de regels? Onderzoek @ANWB : meeste autorijders zouden nu zakken voor theorie-examen http://t.co/0jHZQh8h0L reageer retweet
Ik heb de test ook even gedaan en ik ben geslaagd met 23 van de 25 punten die men kan behalen..quote:Kampioen, het blad van de ANWB, vroeg leden om een online theorie-examen in te vullen.
Van de 13.500 mensen die dat deden, zakten er ruim 10.000.
Kijk uit voor automobilisten in een Alfa Romeo en/of Kiarijders en bestuurders van een Mercedes-Benz, Daihatsu of Suzuki die kunnen zich beter nog maar even laten bijspijkeren.
Ik heb ook 23 uit 25 goed.quote:Op woensdag 2 september 2015 12:34 schreef Tism het volgende:
[..]twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 02-09-2015 om 11:56:46Ken jij de regels? Onderzoek @ANWB : meeste autorijders zouden nu zakken voor theorie-examen http://t.co/0jHZQh8h0L reageer retweet
Ik heb de test ook even gedaan en ik ben geslaagd met 23 van de 25 punten die men kan behalen..![]()
Wat je uiteraard moet verwachten van een beroepschauffeur..
Ik had de tractor met het inhaalverbod fout. Maar ik was toch echt overtuigd dat ik het juiste antwoord had ingevuld. (Ik bedoelde nee, maar bij de antwoorden had ik ja gekozen... anders had ik zeker een 100% score)quote:Op zaterdag 5 september 2015 21:06 schreef vannelle het volgende:
Ik had 25 uit de 25![]()
Maar lekker boeiuh, ruim voldoende is toch gewoon goed?
Welke hadden jullie fout als ik vragen mag?
Gokje: Kind <3 in een auto zonder gordels en die onverharde weg van rechts?
Inderdaad , die auto zonder gordels.quote:Op zaterdag 5 september 2015 21:06 schreef vannelle het volgende:
Ik had 25 uit de 25![]()
Maar lekker boeiuh, ruim voldoende is toch gewoon goed?
Welke hadden jullie fout als ik vragen mag?
Gokje: Kind <3 in een auto zonder gordels en die onverharde weg van rechts?
Deze 2 had ik ook fout..quote:Op zondag 6 september 2015 00:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Inderdaad , die auto zonder gordels.
En die agent.
Die met die tractor miste het onderbord "uitgezonderd landbouwvoertuigen"quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had de tractor met het inhaalverbod fout. Maar ik was toch echt overtuigd dat ik het juiste antwoord had ingevuld. (Ik bedoelde nee, maar bij de antwoorden had ik ja gekozen... anders had ik zeker een 100% score)
Maar sommige vragen waren gewoon instinkers. Die hoef je zelfs op het echte theorie-examen niet te verwachten.
was logisch, ze gooien er niet voor niks een leeftijdsgrens inquote:Op zondag 6 september 2015 00:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Inderdaad , die auto zonder gordels.
En die agent.
Bij die rotonde was de vraag ook "is dat verstandig?" Het CBR (en ANWB) vindt van wel.quote:Op zondag 6 september 2015 13:25 schreef Sounddragon het volgende:
22 van 25.
Fouten:
- knippers ipv gevarendriehoek; ik had 'nee', mag blijkbaar wel.
- knipperen bij driekwart rond; ik had B: alleen knipperen bij verlaten, ik knipper ook voor driekwartrond, maar dacht dat alleen bij verlaten dé regel was.
- de klapjosti die fietsend de VOP wil doen; hóef je niet voor te laten gaan.. ik had 'voor laten gaan' want als je hem voor zijn flikker rijdt ben je alsnog fout.
Ik vind ook van wel. MITS op een fatsoenlijke manier gedaan; je moet wel bijtijds switchen naar rechts knipperen, anders werkt het averechts.. als ik geen tegenliggers zie aankomen, knipper ik ook gewoon niet, want dan heeft het geen nut.quote:Op zondag 6 september 2015 15:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bij die rotonde was de vraag ook "is dat verstandig?" Het CBR (en ANWB) vindt van wel.
Knippers mag idd gewoon tenzij je in een onoverzichtelijke bocht staat, dan moet je een driehoek plaatsen op minimaal 30 meter afstand.quote:Op zondag 6 september 2015 13:25 schreef Sounddragon het volgende:
22 van 25.
Fouten:
- knippers ipv gevarendriehoek; ik had 'nee', mag blijkbaar wel.
- knipperen bij driekwart rond; ik had B: alleen knipperen bij verlaten, ik knipper ook voor driekwartrond, maar dacht dat alleen bij verlaten dé regel was.
- de klapjosti die fietsend de VOP wil doen; hóef je niet voor te laten gaan.. ik had 'voor laten gaan' want als je hem voor zijn flikker rijdt ben je alsnog fout.
Heb je dat vaak? Tegenliggers op een rotonde?quote:Op zondag 6 september 2015 15:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vind ook van wel. MITS op een fatsoenlijke manier gedaan; je moet wel bijtijds switchen naar rechts knipperen, anders werkt het averechts.. als ik geen tegenliggers zie aankomen, knipper ik ook gewoon niet, want dan heeft het geen nut.
Volgens Anne krijg je er in .de gewoon een bon voor trouwens
Is de kat weer van huis ja?quote:Op zondag 6 september 2015 17:52 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb je dat vaak? Tegenliggers op een rotonde?
quote:ouw resultaten*
Van harte gefeliciteerd, je bent geslaagd
voor het Nationaal Kampioen Verkeersexamen!
Van de totaal 25 te behalen punten heb je er 24 behaald.
Een score van 25, 24, 23 of 22 punten houdt in dat je geslaagd bent.
Een score van 21 of minder betekent dat je bent gezakt.
Ben je benieuwd naar jouw resultaat pér vraag?
Op de volgende pagina zie je de antwoorden die jij hebt gegeven
met de goede antwoorden erbij.
quote:Je moet…
Jij gaf antwoord 3. hier rechts afslaan
En het goede antwoord is 2. Stoppen indien je de politiebeambte van voren nadert
Toelichting
Deze politiebeambte geeft een stopteken voor het verkeer dat hem van voren nadert.
Ze heeft gelijk. In Belgenland geeft merendeel van het volk standaard richting naar links aan, ongeacht welke afslag je neemt, in Duitsistan is links richting aangeven verboden en hier wordt richting naar links aangemoedigd.quote:Op zondag 6 september 2015 15:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vind ook van wel. MITS op een fatsoenlijke manier gedaan; je moet wel bijtijds switchen naar rechts knipperen, anders werkt het averechts.. als ik geen tegenliggers zie aankomen, knipper ik ook gewoon niet, want dan heeft het geen nut.
Volgens Anne krijg je er in .de gewoon een bon voor trouwens
Ga buitenspelen joh, naar kereltje.quote:Op zondag 6 september 2015 21:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nee, nog niet.
Logisch lezen is er wel, erg hè?
Jah, dat heeft ze wel vaker; logisch in deze, want ze heeft er gewoondquote:Op zondag 6 september 2015 21:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ze heeft gelijk. In Belgenland geeft merendeel van het volk standaard richting naar links aan, ongeacht welke afslag je neemt, in Duitsistan is links richting aangeven verboden en hier wordt richting naar links aangemoedigd.
Als we toch naar een uniforme Europese regelgeving gaan, begin dan hiermee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |