Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:11 schreef Harde_Mepper het volgende:
C en code 95 is binnen... nu asap door met CE.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:15 schreef Tha_Duck het volgende:
Weet niet of dit de juiste plaats is, maar jullie weten het vastIk kan zo snel geen foto vinden op Google
Sommige vrachtwagens hebben van die 'klapbare' laadkleppen. Die laadklep schuift dan weg onder het voertuig tijdens het rijden. Bij het scharnier zit in dat geval een metalen stang, ik vraag me nu al jaren af waarvoor die dient
goede vraag idd!quote:
Stobart heeft Walon BNL overgenomen (of heel Walon, maar dat weet ik niet zeker)quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:56 schreef Gnittoo het volgende:
kwam gisteren een autotransporter van stobart tegen in damwoude, wist niet dat ze ook actief zijn in nederland.
heel Walon voor zover ik weetquote:Op vrijdag 6 september 2013 12:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Stobart heeft Walon BNL overgenomen (of heel Walon, maar dat weet ik niet zeker)
quote:
Dat is om het in/uitvouwen vd klep makkelijker te maken. Er komt een spanning op te staan waardoor de niet al te veel kracht hoeft te zetten..quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
+1 voor jou!
Die stang bedoel ik, ik begrijp hem werkelijk niet.
Wist ik ook niet. Maar als de klep dus helemaal dicht-of opengeklapt is staat daar spanning op, en als 'ie rechtop staat is de veer in rust? (dus tweezijdige werking)quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:22 schreef Redbaron het volgende:
[..]
[..]
Dat is om het in/uitvouwen vd klep makkelijker te maken. Er komt een spanning op te staan waardoor de niet al te veel kracht hoeft te zetten..
Lastige vraag, ik ben zelf een jaar of 10 geleden gestopt omdat het eigenlijk niet meer leuk was, lange ritten verdwenen, avontuur was wel een beetje weg aan het gaan. Toen geprobeerd in de zorg aan de slag te gaan, niet gelukt en nu uit eindelijk wel weer achter het stuur van iets kleiners. Vervoer nu mensen met een verstandelijk en/of lichamelijke beperking voor een grote zorginstelling in het zuiden van het land.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:26 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:
Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.
Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien.
die stang is een kwart gedraaid, hoe het exact werkt weet ik niet maar als dat ding er niet zit moet je meer moeite doen om de klep in of uit te vouwen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wist ik ook niet. Maar als de klep dus helemaal dicht-of opengeklapt is staat daar spanning op, en als 'ie rechtop staat is de veer in rust? (dus tweezijdige werking)
Ik heb ook nog nooit met zo'n ding moeten rijden.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:22 schreef Redbaron het volgende:
[..]
[..]
Dat is om het in/uitvouwen vd klep makkelijker te maken. Er komt een spanning op te staan waardoor de niet al te veel kracht hoeft te zetten..
Sommigen passen ook net niet. Airco's van het dak en zo.quote:
de airco's die eraf gaan zijn nog het leukstquote:Op zaterdag 7 september 2013 11:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Sommigen passen ook net niet. Airco's van het dak en zo.Of het dak wordt net geschild.
Tegenwoordig heb je luchtgeveerde stoelen en daar passen geen chipszakken of bierblikjes meer onder.quote:Op zondag 15 september 2013 15:23 schreef Iwanius het volgende:
Even een vraag van een hele andere orde: Het beeld van vroeger is dat vrachwagenschauffeurs vaak ongezond eten,zeg maar het Johan Boskamp = veel frituur - menu. Is dat anno 2013 nog steeds zo of eet men tegenwoordig gezonder en liggen er geen lege pakken chips o.i.d. i.c.m. bierblikjes onder de chauffeursstoel en...neemt men tegenwoordig zelf meer van huis mee omdat het eten onderweg ook zo duur is geworden.
Iedere 5 jaar moet je medisch gekeurd worden als je je groot rijbewijs wilt houden. Buisje bloed is niet standaard, maar omdat het toch werd gevraagd heb ik maar ja gezegd.quote:Op zondag 15 september 2013 15:23 schreef Iwanius het volgende:
Even een vraag van een hele andere orde: Het beeld van vroeger is dat vrachwagenschauffeurs vaak ongezond eten,zeg maar het Johan Boskamp = veel frituur - menu. Is dat anno 2013 nog steeds zo of eet men tegenwoordig gezonder en liggen er geen lege pakken chips o.i.d. i.c.m. bierblikjes onder de chauffeursstoel en...neemt men tegenwoordig zelf meer van huis mee omdat het eten onderweg ook zo duur is geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |