abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:33:45 #1
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_129505541
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC

Waar we fantaseren over trucks met neuzen,


Ook echte neuzen:


wel eens kort door de bocht gaan,


en de trailer een andere route verzint dan de trekker,


en we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen:


Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt:

Van rijtijdenleed (ouwe dinkytoy foto vervangen)
http://83.219.80.227/rout(...)ca3e800db074600b.jpg

tot lading die gleed:


Game on *O*

Vorige topics:
Topicreeks: Vrachtwagenchauffeurstopic
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:34:59 #2
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_129505578
Laatste post:

quote:
11s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:37 schreef Harde_Mepper het volgende:
Filmpje van de vrachtwagen die vandaag op de A50 is gekanteld.
lijkt inderdaad net of die het erom doet!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 20:25:38 #3
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_129518049
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:34 schreef gateway het volgende:
Laatste post:

[..]

lijkt inderdaad net of die het erom doet!
Ik las op FB al geruchten dat hij onwel zou zijn geworden. Dan nog heb ik mijn twijfels: hij stuurt wel de bocht in, maar hij remt nergens af terwijl dat toch mijn eerste reactie zou zijn als ik niet goed zou worden: aan de kant met het ding.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_129525914
volgens zijn collega;s bij Bok inderdaad onwel geworden
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:59:10 #5
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_129651344
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer.
Of kan ik em out-of-scope oid zetten? Zijn allemaal siemens tacho's.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_129657554
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:59 schreef Barcaconia het volgende:
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer.
Of kan ik em out-of-scope oid zetten? Zijn allemaal siemens tacho's.
rangeren op eigen terrein is idd op out of scope

[ Bericht 1% gewijzigd door Redbaron op 04-08-2013 03:00:33 (niet wakker..) ]
Doet maar wat..
  zondag 4 augustus 2013 @ 00:19:36 #7
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_129664915
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:59 schreef Barcaconia het volgende:
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer.
Of kan ik em out-of-scope oid zetten? Zijn allemaal siemens tacho's.
Volgens mij is i.d.d. een gevalletje out of scope
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 4 augustus 2013 @ 00:58:17 #8
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_129666581
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:59 schreef Barcaconia het volgende:
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer.
Of kan ik em out-of-scope oid zetten? Zijn allemaal siemens tacho's.
Ook op eigen terrein op Out of scope zetten.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_129673267
Invoer voertuig [ok] OUT->begin [ok]

Dan krijg je wel meldingen maar dan komen ze niet in het lijstje gebeurtenissen.

Maar bij een collega ging het bijna mis. Er was buiten werktijd zijn auto verplaatst met out-of-scope, maar hij moest wel uit gaan leggen aan de Duitse autoriteiten toen ze 2 minuten rijtijd vonden die niet aan een kaart vastzat. Zelfs OOS mag blijkbaar niet in DE.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_129674730
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:50 schreef Ridocar het volgende:
Invoer voertuig [ok] OUT->begin [ok]

Dan krijg je wel meldingen maar dan komen ze niet in het lijstje gebeurtenissen.

Maar bij een collega ging het bijna mis. Er was buiten werktijd zijn auto verplaatst met out-of-scope, maar hij moest wel uit gaan leggen aan de Duitse autoriteiten toen ze 2 minuten rijtijd vonden die niet aan een kaart vastzat. Zelfs OOS mag blijkbaar niet in DE.
Dat is niet waar, paar weken terug nog gecontroleerd en niets aan het handje als je stellig aangeeft dat er op de zaak wel eens voorgeladen of de auto verplaatst wordt
Doet maar wat..
pi_129677213
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:59 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Dat is niet waar, paar weken terug nog gecontroleerd en niets aan het handje als je stellig aangeeft dat er op de zaak wel eens voorgeladen of de auto verplaatst wordt
Hij moest ook zijn agenda laten zien. Het werd hem trouwens afgeraden om op deze manier zn auto te verplaatsen,omdat een eventuele collega van agent niet zo schappeljk zou kunnen zijn...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_129677370
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hij moest ook zijn agenda laten zien. Het werd hem trouwens afgeraden om op deze manier zn auto te verplaatsen,omdat een eventuele collega van agent niet zo schappeljk zou kunnen zijn...
Dan is het dus per controleur verschillend, en ik denk ook dat je eigen houding tov de controleur meetelt.

Van de zes overtredingen die ik had heb ik er twee moeten betalen...
Doet maar wat..
pi_129679909
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:

Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.


Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien.
pi_129680419
quote:
6s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:26 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:

Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.


Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien.
Je moet er wel je best voor doen. Eigenlijk maak je de gezelligheid zelf. Maar tegenwoordig wordt een planning heel strak gemaakt. Één file aan het begin van de week kan soms tot halverwege de week doorwerken, niet in de laatste plaats door de rijtijdenwet.

En zoals sommigen zullen verzuchten: De romantiek is eruit. Iedereen is broodrijder geworden...

-edit-
600 pk is trouwens een beetje overkill.

Die witte trekker op het dek van de veerboot (MAN F2000)... zo eentje heb ik mee gereden. Ook een week van huis, altijd in geslapen. No problemo.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ridocar op 04-08-2013 16:06:46 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_129718925
Dank voor je uitleg.

Opvolgend of het echt zo is dat men tegenwoordig de baan verliest aan de veelal buitenlandse vrachwagenschauffeurs die vanwege de open grenzen nu ook in Nederland aanspraak kunnen maken op onze vrachten en bijbehorende uurlonen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2013 16:25:13 ]
pi_129925766
quote:
6s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:24 schreef Iwanius het volgende:
Dank voor je uitleg.

Opvolgend of het echt zo is dat men tegenwoordig de baan verliest aan de veelal buitenlandse vrachwagenschauffeurs die vanwege de open grenzen nu ook in Nederland aanspraak kunnen maken op onze vrachten en bijbehorende uurlonen?
Ja, met het verschil dat een buitenlandse chauffeur vaak tegen een veel lager uurtarief zijn werk doet. De levensstandaard van een gemiddelde Pool is een stuk lager. Geen wonder dat ze op een gegeven moment terugkomen met een steeds dikkere auto.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_130059460
quote:
6s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:26 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:

Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.


Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien.
Tot je de boetes weet van de rij-tijden wet en de beperkingen en de stress in het werk
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:45:41 #18
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_130065118
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:50 schreef Ridocar het volgende:
Invoer voertuig [ok] OUT->begin [ok]

Dan krijg je wel meldingen maar dan komen ze niet in het lijstje gebeurtenissen.

Maar bij een collega ging het bijna mis. Er was buiten werktijd zijn auto verplaatst met out-of-scope, maar hij moest wel uit gaan leggen aan de Duitse autoriteiten toen ze 2 minuten rijtijd vonden die niet aan een kaart vastzat. Zelfs OOS mag blijkbaar niet in DE.
invoer voertuig -> OUT werkt inderdaad, maar bij sommige wagens komt er dan OUT op het beginscherm, bij sommige komt er RIJDEN ZONDER KAART.
Geen idee of het dan dus goed gaat. Misschien kom ik er bij een controle nog eens achter..
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_130100245
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:45 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

invoer voertuig -> OUT werkt inderdaad, maar bij sommige wagens komt er dan OUT op het beginscherm, bij sommige komt er RIJDEN ZONDER KAART.
Geen idee of het dan dus goed gaat. Misschien kom ik er bij een controle nog eens achter..
Heb ik ook vaak genoeg (ik moet ook combinaties rangeren, en ik ga niet overal die kaart insteken). Bij de ene zie je idd OUT staan, bij de andere die code 28, soms zelfs oranje 'T' op het dashboard, maar het zijn iig geen illegale handelingen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:07:40 #20
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_130377911
quote:
Duitsland kampt met truckerstekort

Duitse transporteurs kampen met een tekort aan vrachtwagenchauffeurs. De situatie leidt in Europa's grootste economie tot hogere kosten voor zowel de transportbedrijven als hun klanten. De transportsector staat toch al onder druk door stijgende brandstofkosten en een toename van het aantal tolwegen.

,,Er is ernstig tekort aan chauffeurs in Duitsland. Het betekent dat wij meer salaris moeten betalen om chauffeurs te krijgen. En omdat de marges klein zijn, kunnen wij niet anders dan die extra kosten door te berekenen aan onze klanten'', aldus financieel directeur Gerard van Kesteren van Kühne & Nagel. Dit bedrijf heeft een vloot van 10.000 trucks en trailers en heeft onder andere BMW en Airbus als klant.

Het probleem wordt op termijn alleen maar groter door de vergrijzing. De komende 10 jaar gaat 40 procent van de truckchauffeurs met pensioen.

Nederland

In Nederland is nu nog geen sprake van een chauffeurstekort, maar dat dreigt er wel aan te komen. Ook hier als gevolg van de vergrijzing. Verwacht wordt dat vanaf 2015 10.000 nieuwe vrachtwagenchauffeurs nodig zijn, oplopend tot 50.000 in de jaren daarna.

Om problemen te voorkomen, startten ondernemers en vakbonden in de transport en logistiek dit voorjaar de campagne 'Hollands Goud' om scholieren en studenten alvast warm te maken voor een baan in de sector.

ANP
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:53:34 #21
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130379203
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:07 schreef Tism het volgende:

[..]

Goh, ze zien eindelijk het licht. Kosten doorberekenen aan de klanten i.p.v. het korten op het loon van de chauffeur. Als ze dat nou eens jaren eerder bedacht hadden.....
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:25:47 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_130380139
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:53 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Goh, ze zien eindelijk het licht. Kosten doorberekenen aan de klanten i.p.v. het korten op het loon van de chauffeur. Als ze dat nou eens jaren eerder bedacht hadden.....
dat hadden ze vast wel al gedaan, maar nu zal er bittere noodzaak aan te pas zijn gekomen.

Dat ze niet gewoon een blik Polen opentrekken joh, dat doen ze ook al jaren. :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_130395539
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:53 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Goh, ze zien eindelijk het licht. Kosten doorberekenen aan de klanten i.p.v. het korten op het loon van de chauffeur. Als ze dat nou eens jaren eerder bedacht hadden.....
Dat komt ook door de klanten die rustig een concurrent opzoeken als 'ie drie dubbeltjes goedkoper is. Kwaliteit is al lang geen issue meer, laat staan een chauffeur die Nederlands spreekt...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_130395765
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat komt ook door de klanten die rustig een concurrent opzoeken als 'ie drie dubbeltjes goedkoper is. Kwaliteit is al lang geen issue meer, laat staan een chauffeur die Nederlands spreekt...
Drie dubbeltjes?
Voor drie cent zoeken ze al zo ongeveer een ander!
Doet maar wat..
pi_130404932
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat komt ook door de klanten die rustig een concurrent opzoeken als 'ie drie dubbeltjes goedkoper is. Kwaliteit is al lang geen issue meer, laat staan een chauffeur die Nederlands spreekt...
Dat klopt. Transporteurs die onder de marktconforme prijs gaan rijden helpen daar wel aan mee door die prijs te faciliteren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_130632531
C en code 95 is binnen... nu asap door met CE. *O*
pi_130647768
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 13:11 schreef Harde_Mepper het volgende:
C en code 95 is binnen... nu asap door met CE. *O*
Gefeliciteerd :7
pi_130874007
Weet niet of dit de juiste plaats is, maar jullie weten het vast :) Ik kan zo snel geen foto vinden op Google :'(

Sommige vrachtwagens hebben van die 'klapbare' laadkleppen. Die laadklep schuift dan weg onder het voertuig tijdens het rijden. Bij het scharnier zit in dat geval een metalen stang, ik vraag me nu al jaren af waarvoor die dient :)
pi_130874780
  vrijdag 6 september 2013 @ 09:56:15 #30
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_130874878
kwam gisteren een autotransporter van stobart tegen in damwoude, wist niet dat ze ook actief zijn in nederland.
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:26:10 #31
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_130875561
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:15 schreef Tha_Duck het volgende:
Weet niet of dit de juiste plaats is, maar jullie weten het vast :) Ik kan zo snel geen foto vinden op Google :'(

Sommige vrachtwagens hebben van die 'klapbare' laadkleppen. Die laadklep schuift dan weg onder het voertuig tijdens het rijden. Bij het scharnier zit in dat geval een metalen stang, ik vraag me nu al jaren af waarvoor die dient :)
quote:
goede vraag idd!
pi_130875650
quote:
+1 voor jou!

Die stang bedoel ik, ik begrijp hem werkelijk niet.
pi_130879230
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:56 schreef Gnittoo het volgende:
kwam gisteren een autotransporter van stobart tegen in damwoude, wist niet dat ze ook actief zijn in nederland.
Stobart heeft Walon BNL overgenomen (of heel Walon, maar dat weet ik niet zeker)
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:16:45 #34
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130880091
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Stobart heeft Walon BNL overgenomen (of heel Walon, maar dat weet ik niet zeker)
heel Walon voor zover ik weet :Y
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_130882191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:26 schreef gateway het volgende:

[..]

[..]

goede vraag idd!
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:29 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

+1 voor jou!

Die stang bedoel ik, ik begrijp hem werkelijk niet.
Dat is om het in/uitvouwen vd klep makkelijker te maken. Er komt een spanning op te staan waardoor de niet al te veel kracht hoeft te zetten.. ;)
Doet maar wat..
pi_130884532
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:22 schreef Redbaron het volgende:

[..]

[..]

Dat is om het in/uitvouwen vd klep makkelijker te maken. Er komt een spanning op te staan waardoor de niet al te veel kracht hoeft te zetten.. ;)
Wist ik ook niet. Maar als de klep dus helemaal dicht-of opengeklapt is staat daar spanning op, en als 'ie rechtop staat is de veer in rust? (dus tweezijdige werking)

Ik heb ook nog nooit met zo'n ding moeten rijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 6 september 2013 @ 15:42:54 #37
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130884715
quote:
6s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:26 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:

Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.


Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien.
Lastige vraag, ik ben zelf een jaar of 10 geleden gestopt omdat het eigenlijk niet meer leuk was, lange ritten verdwenen, avontuur was wel een beetje weg aan het gaan. Toen geprobeerd in de zorg aan de slag te gaan, niet gelukt en nu uit eindelijk wel weer achter het stuur van iets kleiners. Vervoer nu mensen met een verstandelijk en/of lichamelijke beperking voor een grote zorginstelling in het zuiden van het land.

Heb nog wat vrienden uit mijn chauffeurstijd overgehouden en als ik hun verhalen zo hoor ben ik nog steeds erg blij dat ik destijds die keuze heb gemaakt. Heb het altijd met veel plezier gedaan en een hoop maffe en wilde dingen meegemaakt. Mooie herinneringen voor later :Y
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_130908937
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wist ik ook niet. Maar als de klep dus helemaal dicht-of opengeklapt is staat daar spanning op, en als 'ie rechtop staat is de veer in rust? (dus tweezijdige werking)

Ik heb ook nog nooit met zo'n ding moeten rijden.
die stang is een kwart gedraaid, hoe het exact werkt weet ik niet maar als dat ding er niet zit moet je meer moeite doen om de klep in of uit te vouwen.
Doet maar wat..
pi_130910302
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:22 schreef Redbaron het volgende:

[..]

[..]

Dat is om het in/uitvouwen vd klep makkelijker te maken. Er komt een spanning op te staan waardoor de niet al te veel kracht hoeft te zetten.. ;)
^O^ Dank!
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:55:44 #40
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_130912317
quote:
Sommigen passen ook net niet. Airco's van het dak en zo. :') Of het dak wordt net geschild.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:12:27 #42
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_130915399
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:59 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Sommigen passen ook net niet. Airco's van het dak en zo. :') Of het dak wordt net geschild.
de airco's die eraf gaan zijn nog het leukst :P
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:06:09 #43
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130918914
In m'n B-bakwagentje zit sinds een tijdje een boordcomputer met navigatie die rekening met de hoogte moet houden. Maar laatst stond ik in Antwerpen toch mooi voor een 3,10 hoog tunneltje met m'n 3,40 kar. Gelukkig kunnen omzeilen dwars door een woonwijk :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_130921836
Hier in spanje staat bij elk viaduct de hoogte ook al is dat 7 meter
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_130921986
Ik kom hier nooit, ik wist geeneens dat dit bestond, wil je daar iets aan doen? Dan dit:
GC / Revolutie
pi_131198510
Even een vraag van een hele andere orde: Het beeld van vroeger is dat vrachwagenschauffeurs vaak ongezond eten,zeg maar het Johan Boskamp = veel frituur - menu. Is dat anno 2013 nog steeds zo of eet men tegenwoordig gezonder en liggen er geen lege pakken chips o.i.d. i.c.m. bierblikjes onder de chauffeursstoel en...neemt men tegenwoordig zelf meer van huis mee omdat het eten onderweg ook zo duur is geworden.
  zondag 15 september 2013 @ 15:34:59 #47
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_131198828
quote:
6s.gif Op zondag 15 september 2013 15:23 schreef Iwanius het volgende:
Even een vraag van een hele andere orde: Het beeld van vroeger is dat vrachwagenschauffeurs vaak ongezond eten,zeg maar het Johan Boskamp = veel frituur - menu. Is dat anno 2013 nog steeds zo of eet men tegenwoordig gezonder en liggen er geen lege pakken chips o.i.d. i.c.m. bierblikjes onder de chauffeursstoel en...neemt men tegenwoordig zelf meer van huis mee omdat het eten onderweg ook zo duur is geworden.
Tegenwoordig heb je luchtgeveerde stoelen en daar passen geen chipszakken of bierblikjes meer onder.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_131207308
quote:
6s.gif Op zondag 15 september 2013 15:23 schreef Iwanius het volgende:
Even een vraag van een hele andere orde: Het beeld van vroeger is dat vrachwagenschauffeurs vaak ongezond eten,zeg maar het Johan Boskamp = veel frituur - menu. Is dat anno 2013 nog steeds zo of eet men tegenwoordig gezonder en liggen er geen lege pakken chips o.i.d. i.c.m. bierblikjes onder de chauffeursstoel en...neemt men tegenwoordig zelf meer van huis mee omdat het eten onderweg ook zo duur is geworden.
Iedere 5 jaar moet je medisch gekeurd worden als je je groot rijbewijs wilt houden. Buisje bloed is niet standaard, maar omdat het toch werd gevraagd heb ik maar ja gezegd.
Uitslag: cholesterol te hoog. Toen ben ik maar eens na gaan denken over m'n eet- en drinkpatroon.
Ik denk dat een gemiddelde chauffeur al gauw niet gezond eet en drinkt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_131229704
Dat weten we inmiddels maar toch had ik het idee dat dit in de loop der tijd wel veranderd zou zijn gezien de alsmaar voortschrijdende opmars van gezond voedsel/eten en de daarbij veranderde houding t.o.v. eten. Dat blijkt dus in de praktijk erg mee te vallen..zelfs in 2013.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2013 10:26:18 ]
pi_131373186
Vannacht is er een nieuw chauffeursblad geïntroduceerd, helemaal gratiesj. http://www.bigtruck.nl/

wat vinden jullie er van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')