je komt er snel genoeg achter. teasen is okquote:Op zondag 3 maart 2013 17:19 schreef densmee het volgende:
[..]
zeg dan niks, nou zijn we neischierig en weten we nog niks
dan verwacht ik toch wel minimaal hele mooi foto's daar uit zuid Amerika volgend jaar.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
je komt er snel genoeg achter. teasen is ok
Zijn dat Mega USB aansluitingen en 2 SD-slots in de grille?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen het mooiste truckfestival van het decennium.
Chauffeur vraagt aan een voorbijganger de weg. En vraagt hoe kom ik het makkelijkst bij dit en dat bedrijf. voorbijganger oohhhhhh dat is heel makkelijk aan het eind van de weg links af. Chauffeur kan ik daar komen met zo'n grote wagen. Voorbijganger ja dat wil makkelijk ze hebben verderop wel een pleintje kan je zo draaien. Zo iets denk ikquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:44 schreef SnuggleBear het volgende:
Vraag me telkens af waar die chauffeur met zijn gedachten was toen ie dat bochtje probeerde te maken.. Daarmee doel ik natuurlijk op het plaatje uit de OP.
Dat is HDMI dat zie ke toch ook welquote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zijn dat Mega USB aansluitingen en 2 SD-slots in de grille?
Is niet ingewikkeld, went vlug. Elke handgeschakelde bak heeft min of meer hetzelfde systeem. Gewoon om altijd in het juiste toerengebied te kunnen zitten. Dat is erg belangrijk bij een vrachtwagen voor de conditie van de motor en het brandstofverbruik. Je rijdt immers toch vlug met 50 ton...quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:47 schreef delano.888 het volgende:
(ik rij geen vrachtwagen, vind het alleen erg interessant)
Rijden er hier mensen zulke bakken? Jezus wat is dat ingewikkeld zeg! Of went dat ook gewoon en wordt dat net zo goed automatisme na een tijdje?
Nog voor het einde van de eerste rijles heb je al door hoe de bak werkt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:47 schreef delano.888 het volgende:
(ik rij geen vrachtwagen, vind het alleen erg interessant)
Rijden er hier mensen zulke bakken? Jezus wat is dat ingewikkeld zeg! Of went dat ook gewoon en wordt dat net zo goed automatisme na een tijdje?
Meer: http://www.tln.nl/index.html?id=41704quote:Home > TLN > Nieuws
TLN gematig positief over akkoord tachograaf
(15 mei 2013)
Onderhandelaars van het Europees Parlement en de Raad zijn het eens geworden over de nieuwe digitale tachograaf die naar verwachting over ruim drie jaar op de markt zal komen. Met deze nieuwe "smart" tachograaf kunnen inspectiediensten op afstand de gegevens van de tachograaf uitlezen. TLN en EVO hebben vanaf het begin van de discussie in Brussel gewaarschuwd voor een situatie waarbij er automatisch boetes worden opgelegd zonder dat daarbij nog sprake is van een beoordeling van het individuele geval. De Europese Commissie heeft hierop aangegeven dat de nieuwe technologie slechts gebruikt zal worden om de "rotte appels" te selecteren en om ervoor te zorgen dat onnodige controles langs de kant van de weg af zullen nemen.
Dat dubbel koppelen (doubleclutching) is niet echt nodig, tenzij deze vent in een vooroorlogs hok rijdt. Het is soms wel makkelijker bij het schakelen, maar niet essentieel. Met een beetje revmachen kun je al best vooruit komen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:07 schreef Tha_T het volgende:
Sowieso koppelt de kerel in het filmpje 2 keer (1 keer uit de versnelling naar neutraal en dan koppelen voor de versnelling). In de bakken die we in Europa gebruiken hoeft dat uberhaupt niet
Amerikaanse zooi is nog maar nauwelijks gesynchroniseerdquote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat dubbel koppelen (doubleclutching) is niet echt nodig, tenzij deze vent in een vooroorlogs hok rijdt. Het is soms wel makkelijker bij het schakelen, maar niet essentieel. Met een beetje revmachen kun je al best vooruit komen.
Maar hier zie ik een rechtsgestuurde auto. En zijn accent klinkt Brits.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:00 schreef densmee het volgende:
[..]
Amerikaanse zooi is nog maar nauwelijks gesynchroniseerd
Australie geloof ik. En die vent rijdt met een harde bak, geen synchro.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar hier zie ik een rechtsgestuurde auto. En zijn accent klinkt Brits.
Bestaat dat dan nog?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:29 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Australie geloof ik. En die vent rijdt met een harde bak, geen synchro.
Ik geloof geen zak van die laatste regels. Let maar op, over een tijdje krijg je automatisch een boete thuis gestuurd. Het rijden op zich is prachtig met een vrachtwagen, maar dankzij onder meer dit soort shit ben ik toch blij dat ik van de vrachtwagen af ben.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:45 schreef Ridocar het volgende:
Voor wie dacht dat de digitale tacho het ergste was, presenteer ik u de Digitach 2.0:
Byebye privacy, hello Big Brother.
[..]
Meer: http://www.tln.nl/index.html?id=41704
Dat dacht ik dus ook, Omdat het controleren veel makkelijker gaat zullen beambten veel sneller tot controle overgaan. Nu moeten ze iemand aan de kant zetten, papieren doornemen, tacho uitlezen. Straks kan vanuit de luie autostoel hetzelfde, druk op de knop, klaar.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik geloof geen zak van die laatste regels. Let maar op, over een tijdje krijg je automatisch een boete thuis gestuurd.
Toch zonde, want an sich is het een mooi beroep. Alleen jammer van alle ellende die je erbij krijgt. Zeker in het buitenland, waar je als Nederlander zo'n beetje 100% kans hebt om aan de kant gezet te worden.quote:Het rijden op zich is prachtig met een vrachtwagen, maar dankzij onder meer dit soort shit ben ik toch blij dat ik van de vrachtwagen af ben.
Bestaat nog genoeg hoor. Alleen de nieuwste auto's hebben ook in de US en Australie tegenwoordig gewoon automaten. Maar de vorige generatie voertuigen hebben vaak nog een harde bak.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bestaat dat dan nog?
Ik bedoel, waar een automaat zo goed als standaard is nog steeds deze hokken moeten rijden? Damn.
Evenmin vertellen ze dat je als Nederlandse chauffeur straks eigenlijk niet meer in het buitenland komt. Want dat wordt ook steeds minder.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, Omdat het controleren veel makkelijker gaat zullen beambten veel sneller tot controle overgaan. Nu moeten ze iemand aan de kant zetten, papieren doornemen, tacho uitlezen. Straks kan vanuit de luie autostoel hetzelfde, druk op de knop, klaar.
[..]
Toch zonde, want an sich is het een mooi beroep. Alleen jammer van alle ellende die je erbij krijgt. Zeker in het buitenland, waar je als Nederlander zo'n beetje 100% kans hebt om aan de kant gezet te worden.
Dat vertellen ze nooit bij een wervingscampange van VTL...
das niet mis wat d9ie chauffeur beweerd! mjah, de bewijzen zijn er ook.... ben benieuwd hoe dit afloopt!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:51 schreef Tism het volgende:
Chauffeur moet eerst regels overtreden en dan ontslag nemen [+foto's]
Hmmm, casus!..![]()
Weer zo'n typische situatie waar de rust en rijtijden zorgen voor onhoudbare situaties tussen chauffeurs en werkgevers en praktijk en theorie met elkaar in botsing komen, of wat valt hier nou over te zeggen!?..
Gpsbuddy hiero.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:40 schreef Barcaconia het volgende:
Hoe wordt bij iedereen hier eigenlijk bijgehouden of je niet elke dat een uur zinloos koffie staat te drinken? Ik moest 's ochtends altijd inklokken bij vertrek en naderhand op een kopietje van de schijf (lekker ouderwets) elke stilstand even verantwoorden met een losadres/pauzeplaats.
Zijn ze daar bij andere bedrijven losser mee of juist strenger?
Lessen of rijden*?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:48 schreef Harde_Mepper het volgende:
Binnenkort mijn eerste meters in een vrachtwagen.![]()
Voor wie weer de weg op wil!.....misschien eens solliciteren?..quote:Distributiecentrum in Limburg
Binnenkort opent Action een distributiecentrum bij Sint Joost.
Naar verluid zoekt Action momenteel ongeveer 700 chauffeurs
en overige personeelsleden om het nieuwe centrum te bemannen, en dat is goed nieuws voor het UWV en alle omliggende gemeenten.
en dan nog een baan zien te vinden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:38 schreef Harde_Mepper het volgende:
Gaat totaal 5,3k kosten voor C+CE+Code 95...slik...![]()
Ik had ook als particulier gelest. 't Was destijds iets minder dan 5.3k (Damn!) maar toch nog steeds een flinke kostenpost. Je krijgt overigens wel een percentage van je opleidingskosten terug van de belastingdienst.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:38 schreef Harde_Mepper het volgende:
Gaat totaal 5,3k kosten voor C+CE+Code 95...slik...![]()
Afgezien van BTW zou ik ook gaan denken aan inkomstenbelasting. Daar zou die 5300 wel eens als scholingskosten opgevoerd kunnen worden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:13 schreef Harde_Mepper het volgende:
Even benieuwd dan...wat heeft het jouw totaal gekost? Deze prijs is zonder BTW, die hoef je als particulier gelukkig al niet te betalen.
AuW! me Nek..quote:Op maandag 29 juli 2013 22:37 schreef Harde_Mepper het volgende:
Filmpje van de vrachtwagen die vandaag op de A50 is gekanteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |