Ik zoek werk in de regio Twente, woon zelf in almelo maar in bezit van auto dus kan reizen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 18:56 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk TISM, omdat hij aangaf in midden Limburg te wonen, daar woon ik ook maar dan net aan de andere kant van de grens en hier lijken wel banen beschikbaar te zijn.
Welke regio zoek jij werk en wat voor werk zoek je (dieplader, pallettransport, koelwagen, bloemen etc?)
"Och, dat gaat wel" is een vaak gehoorde.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:44 schreef SnuggleBear het volgende:
Vraag me telkens af waar die chauffeur met zijn gedachten was toen ie dat bochtje probeerde te maken.. Daarmee doel ik natuurlijk op het plaatje uit de OP.
Dat rijtje ouwe topics kan ook wel vervangen worden door een link naar de topicchain.quote:
Waar heb je het over?quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:54 schreef glasbak het volgende:
[..]
Dat rijtje ouwe topics kan ook wel vervangen worden door een link naar de topicchain.
En de verwijzing naar de wiki kan ook de prullenbak in
Geen idee, lijkt wel een of andere bestelbusquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:10 schreef Barcaconia het volgende:
Wat is dat eigenlijk voor een geval in de OP met dat tachograafpasje? Lijkt wel een dinkytoy cabine...
Betere foto ja.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:14 schreef glasbak het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt wel een of andere bestelbus
Knal deze er anders maar in http://i.imgur.com/HPjGF.jpg
Zoals die op de foto denk ikquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:16 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Betere foto ja.
Nu we het er toch over hebben: Welke CB kan ik het beste inbouwen? Ik zoek iets voor beperkte inbouwruimte en als het mogelijk is met scan (maar dat is niet noodzakelijk).
Ooit eens gespeeld... Nee het lijkt er niet opquote:Op maandag 19 maart 2012 23:46 schreef Eenskijken het volgende:
zijn er chauffeurs die euro truck simulator spelen? In hoeverre is dit een klein beetje realistisch?
Toch wel gedwongen als je het zo bekijkt...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:10 schreef motaro het volgende:
Het is wel een grappig spel, maar niet echt realistisch haha.. je hebt er wel een hoop leuke mod's voor.
Noodgedwongen of zelf van de wagen af gegaan Chamastya?
Ik kom niet meer aan de bak, beetje persoonlijk maar had het er laatst over met een kennis heb me eigenlijk tot vorig jaar gewoon gewerkt alleen veel te veel en te hard en dat wraakt zich nu. Ook nog wel meer dingen die speelde maar dat kan ik niet meer veranderen.quote:
Eerst eens kijken wat ik heb want dat is nog steeds onduidelijk en heb dagelijks veel pijn, als ik weet wat het is wat er tegen te doen valt sta ik als de eerste die dag bij het UWV, uitzendbureau of waar dan ook om aan de bak te komenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 01:11 schreef motaro het volgende:
Dat is ook wat waard!
Beter, dan het niet te doen en er spijt van krijgen dat je t niet hebt gedaan.
Nu via een reintegratie traject wat anders doen?
Is het ook, valt niet te ontkennen. Maar ik zit nu dus al weer ene jaar thuis en daar word je ook niet vrolijk van natuurlijk houd ik me wel bezig maar werken doe ik graag dus even doorbijten kom er welquote:Op dinsdag 20 maart 2012 01:31 schreef motaro het volgende:
Sorry, wist niet dat t zo erg was.
Belangrijkste, is je eigen gezondheid!
In ieder geval, sterkte.
Lijkt mij het rottigste wat er is, moeten afwachten tot ze er achter komen wat het is, met alle nodige onderzoeken enz.
Hoe komt dat dan?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:41 schreef blup het volgende:
Ik heb ook al even geen groot stuur aangeraakt.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:10 schreef Redbaron het volgende:
Heuj. Weer leven in de brouwerij!
Komt mooi uit om te melden dat ik gister voor Lesscher uit Saasveld ben begonnen.
Met een 9mnd contract
Ik heb nog maar 2trailers erachter gehad en daar was niets mis mee.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:03 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Hebben ze nog steeds die ouwe meuk trailers of is er al wat nieuws gekomen?
Thnx!quote:
Mooi man! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:27 schreef Gummiebeer het volgende:
Tijd voor een update.
Inmiddels heb ik het 2e halfjaar contract binnen en heb ik mn MAN verruild voor een nieuwere verlengde Daf cf met een ton ervaring en Co2 koeling. Een soort bonus zeg maar vanwege schadevrij rijden.
Werkt die CO2 koeling dan elektrisch of wat?quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:48 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Thnx!
Btw, Co2 koeling is leuk, geen monotoom gebrom van een dieselmotor boven je.
Maar die kinderziektes...allejezus... daar wordt je soms best moe van.![]()
Maar goed, het word de toekomst.
Deze ruil was wel goed, geloof mijquote:Op maandag 26 maart 2012 16:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Werkt die CO2 koeling dan elektrisch of wat?
En een MAN inruilen voor een DAF is geen vooruitgang hoor![]()
is de CO2 koeling voor de vrachtwagen of voor de laadruimte? Want in dat eerste geval heb je geen koeling nodig in de winter?quote:Op maandag 26 maart 2012 16:49 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Deze ruil was wel goed, geloof mij
De CO2 koeling gaat via de accu van de vrachtwagen. Zodra het op contact is gaat de koeling werken. Als de koeling wil ontdooien pakt de koeling het koelvloeistof van de wagen om te verwarmen.
Ik voorzie nu al problemen in de wintermaanden om dat de koeling energie pakt van de accu. Maar dat wordt weer een ander probleem.
Voor de laadruimte wordt de CO2 koeling gebruikt. Zowel voor koel(+5) als vriesruimte(-22)quote:Op maandag 26 maart 2012 21:42 schreef gateway het volgende:
[..]
is de CO2 koeling voor de vrachtwagen of voor de laadruimte? Want in dat eerste geval heb je geen koeling nodig in de winter?
Trouwens, in de winter zal de koeling voor de laadruimte ook wel niet zo vaak aanslaan?
Hoe fiksen ze dat dan in de winter, als het buiten continu min 10 is? wordt de laadruimte dan verwarmd dmv de koelvloeistof om de temp op peil te houden, of maakt het dan niet uit als het daar wat kouder wordt als de bedoeling is? Lijkt me niet relaxed als je bloemen stijf bevroren raken +quote:Op maandag 26 maart 2012 16:49 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Deze ruil was wel goed, geloof mij
De CO2 koeling gaat via de accu van de vrachtwagen. Zodra het op contact is gaat de koeling werken. Als de koeling wil ontdooien pakt de koeling het koelvloeistof van de wagen om te verwarmen.
Ik voorzie nu al problemen in de wintermaanden om dat de koeling energie pakt van de accu. Maar dat wordt weer een ander probleem.
Over het algemeen valt dat wel mee in de winter. De temperatuur in het koelgedeelte kan dan weleens 3 graden worden, maar dat is niet erg. Als het onder het vriespunt zou komen wordt er idd verwarmt met kvs van de bakwagen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 11:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoe fiksen ze dat dan in de winter, als het buiten continu min 10 is? wordt de laadruimte dan verwarmd dmv de koelvloeistof om de temp op peil te houden, of maakt het dan niet uit als het daar wat kouder wordt als de bedoeling is? Lijkt me niet relaxed als je bloemen stijf bevroren raken +
5 van de 300 trailers? das dan wel weer erg weinigquote:Op zaterdag 14 april 2012 14:33 schreef Gummiebeer het volgende:
En wij zijn klaar voor Oranje!![]()
http://www.transport-onli(...)/index.php?news=9684
Zie je niet veel, meeste rijden met een wipkar..quote:Op zondag 29 april 2012 16:42 schreef SnuggleBear het volgende:
Aangezien er geen vrachtauto rijles topic is komt ie hier: ik heb komende dinsdag examen met de trekker oplegger.
En ik vínd dat hok lelijkquote:Op donderdag 26 april 2012 21:44 schreef kawotski het volgende:
Ter info, mag je niet missen! De nieuwste Megafactories van National Geographic gaan over de nieuwe Mercedes Actros.
Ik wil er niet dood in gevonden wordenquote:Op zondag 29 april 2012 18:32 schreef Tism het volgende:
Nou...Ik zou best wel in een Optimus Prime willen rijden hoor..
Succes!quote:Op zondag 29 april 2012 16:42 schreef SnuggleBear het volgende:
Aangezien er geen vrachtauto rijles topic is komt ie hier: ik heb komende dinsdag examen met de trekker oplegger.
Ja...Succes idd..quote:Op zondag 29 april 2012 16:42 schreef SnuggleBear het volgende:
Aangezien er geen vrachtauto rijles topic is komt ie hier: ik heb komende dinsdag examen met de trekker oplegger.
Je hebt toch ook pauzes?quote:Op zondag 29 april 2012 18:46 schreef Tism het volgende:
Ik heb afgelopen week in een Renault Midlum gereden..![]()
[ afbeelding ]
Da's pas een grafbak zeg, geen moment van genoten... godverdomme..
Met zo'n hok zou ik trappen alsof m'n leven er af hing. Om maar zo snel mogelijk de sleutel weer aan het bord te kunnen hangenquote:
Ik had een strategische vrije dag genomenquote:Op zondag 29 april 2012 19:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Met zo'n hok zou ik trappen alsof m'n leven er af hing. Om maar zo snel mogelijk de sleutel weer aan het bord te kunnen hangen
..quote:Op zondag 29 april 2012 19:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Met zo'n hok zou ik trappen alsof m'n leven er af hing. Om maar zo snel mogelijk de sleutel weer aan het bord te kunnen hangen
Ik les via mijn baas en we hebben een eigen trekker en trailer waarmee gelest mag worden. Ook een eigen instructeur. De bedoeling is overigens dat ik op een combi kom na het behalen van mijn CE. Zo'n hangertje met een triangel. Ben benieuwd hoe dat gaat dan.quote:Op zondag 29 april 2012 18:16 schreef blup het volgende:
[..]
Zie je niet veel, meeste rijden met een wipkar..
Speciaal uitgezocht?
De andere kant op sturen dan je nu doet met je oplegger. En niet meer dan een 8e van je stuuromtrek draaien, alles wat je extra stuurt moet je weer compenseren.quote:Op zondag 29 april 2012 19:09 schreef SnuggleBear het volgende:
[..]
Ik les via mijn baas en we hebben een eigen trekker en trailer waarmee gelest mag worden. Ook een eigen instructeur. De bedoeling is overigens dat ik op een combi kom na het behalen van mijn CE. Zo'n hangertje met een triangel. Ben benieuwd hoe dat gaat dan.
En bedankt mensen
ik heb ook gelest met trekker-oplegger. Wel afgereden met een wipkar, want ik wilde sneller examen doen dan dat die to-combinatie beschikbaar was.quote:Op zondag 29 april 2012 18:16 schreef blup het volgende:
[..]
Zie je niet veel, meeste rijden met een wipkar..
Speciaal uitgezocht?
Het is hetzelfde als een ouderwetse aanhanger, alleen langer. Verder schijnt het bijzonder mee te vallen, alleen de boel is natuurlijk flink langer dan je gewend bentquote:Op zondag 29 april 2012 20:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
ik heb ook gelest met trekker-oplegger. Wel afgereden met een wipkar, want ik wilde sneller examen doen dan dat die to-combinatie beschikbaar was.
Dat lessen had ik juist gedaan om de lat hoger te leggen, en omdat ik wist dat ik niet met een wipkar zou rijden.
Ik ga trouwens binnenkort voor het lzv. In juni, want dan heb ik 5 jaar CE. Iemand met tips enzo? Alle info is welkom.
Gefeli!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:48 schreef SnuggleBear het volgende:
Zo het CE rijbewijs is ook behaald, nu nog even het pasje krijgen en dan gaan we eens echt leren rijden!
Das ook mooi werk, dat bus rijden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:45 schreef Tha_T het volgende:
Ik ben overgestapt van CE naar D. De rijlessen verschillen al niet zoveel dus dat scheelt
Goed bezig!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:48 schreef SnuggleBear het volgende:
Zo het CE rijbewijs is ook behaald, nu nog even het pasje krijgen en dan gaan we eens echt leren rijden!
Idd, nu begint het pas echt..quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:48 schreef SnuggleBear het volgende:
Zo het CE rijbewijs is ook behaald, nu nog even het pasje krijgen en dan gaan we eens echt leren rijden!
Idd maar t waarschijnlijk wel de toekomst gaan worden, volgens mij gaat de nieuwe scania ook ongeveer zo'n uiterlijk krijgen. Meende zoiets in de truckstar te hebben gezienquote:Op zondag 29 april 2012 18:26 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En ik vínd dat hok lelijk
Van de oude was nog wel iets te maken met een goede kleur, wat bescheiden chrome en een beetje fantasie. Het nieuwe model is gewoon... nja... Alsof de ontwerper iets te lang naar Transformers had gekeken ofzo
Dan had je toch even het artikel moeten lezen. Dat was een ontwerp van een Turkse ontwerper die niks met Scania te maken heeft maar het gewoon een mooi merk vindt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:53 schreef kawotski het volgende:
[..]
Idd maar t waarschijnlijk wel de toekomst gaan worden, volgens mij gaat de nieuwe scania ook ongeveer zo'n uiterlijk krijgen. Meende zoiets in de truckstar te hebben gezien
Lezen inderdaadquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan had je toch even het artikel moeten lezen. Dat was een ontwerp van een Turkse ontwerper die niks met Scania te maken heeft maar het gewoon een mooi merk vindt.
Vooruit is lekker makkelijk, achteruit zo min mogelijk sturen. Elke milimeter die jij met je motorwagen stuurt krijg je factor 10 terug.quote:Op zondag 29 april 2012 19:09 schreef SnuggleBear het volgende:
[..]
Ik les via mijn baas en we hebben een eigen trekker en trailer waarmee gelest mag worden. Ook een eigen instructeur. De bedoeling is overigens dat ik op een combi kom na het behalen van mijn CE. Zo'n hangertje met een triangel. Ben benieuwd hoe dat gaat dan.
En bedankt mensen
Stukje verderop heb je de KPquote:Op zaterdag 5 mei 2012 01:29 schreef glasbak het volgende:
[..]
45 is meer dan genoeg
Ik kwam vorige week ook wat leuks tegen [ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:04 schreef Barcaconia het volgende:
Is een waarschuwing dat zelfs de volvo-cabine jouw lucht niet meer aankan en je dus een raampje open moet zetten.
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik hem ooit in beeld zag.quote:
..quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:04 schreef Barcaconia het volgende:
Is een waarschuwing dat zelfs de volvo-cabine jouw lucht niet meer aankan en je dus een raampje open moet zetten.
snap ik niet, alleen bij meer dan 8 uur stilzetten moet je een beetje bijdraaien, laat staan dat de compressor tijdens het rijden niet meer kan bijbenen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Whehehe
Maar het is inderdaad het teken dat je auto behoorlijk veel lucht verliest.
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:04 schreef Barcaconia het volgende:
Is een waarschuwing dat zelfs de volvo-cabine jouw lucht niet meer aankan en je dus een raampje open moet zetten.
Dat had ik toen ook, de compressor kon het prima bijbenen, maar toch kreeg ik soms dat bericht.quote:Op zondag 6 mei 2012 05:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
snap ik niet, alleen bij meer dan 8 uur stilzetten moet je een beetje bijdraaien, laat staan dat de compressor tijdens het rijden niet meer kan bijbenen.
[..]Stankdetectie in de cabine
. D'r hangt wel een rookmelder in...
Die kwam ik 3 stuks in colonne tegen op de A2 bij Weert richting Maastricht! Weet je voor welke rit die auto's bedoeld zijn?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:11 schreef Tism het volgende:
Gaaf transportje gespot gisteren op de parkeerplaats bij "De Lucht" tijdens mijn verplichte 47 minuten rust/pauze..![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:23 schreef blup het volgende:
Die XT van A. Jansen heb ik trouwens al best vaak zien rijden hier in de regio.. Ik dacht al WTF? dit ding werd toch helemaal niet gebouwd?
http://www.ed.nl/economie(...)eus-voor-reclame.ecequote:DAF met neus voor reclame
maandag 30 april 2012 | 13:42 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 01 mei 2012 | 18:13
Tekstgrootte
SON - DAF vrachtwagens met een 'neus' worden al 20 jaar niet meer gemaakt.
Op deze ene na. Die van Jansen (zand, beton, recycling) in Son. Deze DAF is dan ook bijzonder. Toon Jansen heeft zijn nieuwe truck laten 'pimpen' bij DAF-dealer De Burgh in Eindhoven. De meeste onderdelen voor de motorkap komen uit de Verenigde Staten. Daar zijn truckneuzen heel gewoon. De DAF trekt veel bekijks. En dat is de bedoeling. "Een beete extra reclame en public relations in deze tijd kan nooit kwaad", aldus Toon Jansen.
..quote:Op zondag 6 mei 2012 21:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Die kwam ik 3 stuks in colonne tegen op de A2 bij Weert richting Maastricht! Weet je voor welke rit die auto's bedoeld zijn?
Ik bedoel dus 3 autotransporters vol met die rallyauto's die richting het zuiden reden, dat komt niet overeen met de route van die rally zo lijkt het.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:51 schreef Tism het volgende:
[..]
..
http://www.tulpenrallye.n(...)15343871e14a1136e85a
Denk je dat een LZV het eerste transport is van 60 ton en 25 meter lang? Er zijn genoeg mensen in NL die ervaring met veel meer en zwaarder hebben. Prima geschikt daarvoor dusquote:Op maandag 21 mei 2012 07:23 schreef Ridocar het volgende:
Misschien een hele stomme vraag, maar......
Wie heeft de eerste lzv-examinator opgeleid?
En toch, heeft die meneer serieus moeten oefenen voordat hij met een trailer-wipkar combi achteruit met een mooi bochtje voor een dock kon stekenquote:Op maandag 21 mei 2012 20:09 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Denk je dat een LZV het eerste transport is van 60 ton en 25 meter lang? Er zijn genoeg mensen in NL die ervaring met veel meer en zwaarder hebben. Prima geschikt daarvoor dus
Ja, die roosters op de zijspoilers...quote:
quote:Op zondag 27 mei 2012 12:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, die roosters op de zijspoilers...
Volgens Daf is dat voldoende innovatie.
Ja, die chauffeurspas kan je ook op eigen kosten aanvragen, wellicht vind je meer info hierover op www.kiwaregister.nl, bij die instantie moet je iig je chauffeurspas aanvragen..quote:Op zondag 27 mei 2012 12:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
Weet iemand hier hoe dat zit? Normaal gesproken krijg je je chauffeurskaart van je werkgever vergoed, maar ik word binnenkort werkloos. Kan ik dan zelf die ¤116,- gaan lappen?
rijd je in een iveco van de anwb? en dan bedoel ik niet een lepelwagen maar truckservicequote:
quote:
Meer de facelift uitvoering met meer koelingstoestanden tbv de Euro6. Het enige werkelijke nieuwe zal de motor zijn. Niks nieuws onder de zon, alle merken hebben zoiets wel eens gedaan. De Scania 4-serie euro4 was uiterlijk ook identiek aan zijn euro3 voorloper, om maar eens een voorbeeld te noemen. Ook de R/P/G modellen van dit moment zijn alleen wat gefacelift tbv de koeling voor de euro6 motor. Zelfs jouw teergeliefde Volvo veranderde niet noemenswaardig bij de invoering van euro4 en zelfs euro5quote:Op zondag 27 mei 2012 12:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, die roosters op de zijspoilers...
Volgens Daf is dat voldoende innovatie.
Nee ik rij in een Caddyquote:Op zondag 27 mei 2012 15:50 schreef densmee het volgende:
[..]
rijd je in een iveco van de anwb? en dan bedoel ik niet een lepelwagen maar truckservice
Sterker nog: de 'nieuwe' G serie van Scania is letterlijk de oude 4-serie cabine met het nieuwe interieur en de nieuwe grille. Ze hebben gewoon de oude bodemplaat weer uit het magazijn getrokken. Hoezo innovatiequote:Op zondag 27 mei 2012 12:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, die roosters op de zijspoilers...
Volgens Daf is dat voldoende innovatie.
En... Zijn er meer met lekkage van een Daf CF mbt het dakraam?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:13 schreef Gummiebeer het volgende:
Die Renault. Gebruikt die co2 als koeling? En is het tevens een hybride?
Ik zie ze altijd klooien met aandokken. Je moet het maar kunnen. Wel respect man!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:23 schreef Ridocar het volgende:
Nu voor de LZV aan het lessen. (trekker-oplegger-middenasaanhanger.) Ik heb gisteren een paar uur (met collega) achter het stuur mogen kruipen, en ik moet zeggen dat het me niet meeviel. Eigenlijk zijn alle wegen te smal voor zo'n combinatie. Vooruit rijden gaat al lastig, laat staan als je een straatje moet keren of aan een dock moet zetten. Woensdag weer 8 uur lessen en vrijdag examen. Duimen.
Dankje.quote:
Feli'squote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:17 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben nu thuis.
Vanmorgen eerst een uurtje gelest, daarna mocht collega eerst op.
Dat was dus even wachten. Heel lang wachten. En toen was het mijn beurt.
Drie kwartier praten over papieren en regeltjes. Daarna een uur rijden.
De examinator zei nog tegen mij: 'rij gewoon zoals je met je rijles hebt gereden'. Ja, makkelijk gezegd.
Ik stond stijf van de zenuwen. Recht achteruit, bochtje achteruit. Op plekken rijden waar je normaal gesproken met een LZV nooit komt. Rotondes 5/4 rond nemen om rechtsaf te gaan. Hij zocht ze wel uit...
En bij terugkomst de vraag: 'Hoe vond je het zelf gaan?' Nog wat aandachtspuntjes besproken en daarna de verlossende woorden. 'Je bent geslaagd'.
nog nooit zo blij geweest.
[..]
Dankje.
Geen idee waar of wanneer jouw instructeur heeft gelest/afgereden, maar het is verre van een cursusje. En dat zeg ik niet om het moeilijker te laten lijken dan het is, of omdat ik mezelf nu zo ongelooflijk goed vind (sterker, nu begint de pret pas, want nu moet je het alleen kunnen...)quote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zit daar zo'n examenverhaal aan vast dan? Mijn BE haalde ik met een instructeur die A, BE, C, D, CE en DE gaf en die vertelde, althans, zo kwam het bij mij over, dat het eigenlijk gewoon een cursusje was. En mag je nu alleen op de trekker-oplegger combi met middenasser erachter rijden of mag je ook een bakwagen met daarachter een oplegger op een dolly rijden? Of mag je dat sowieso?
En die LZV combi, is dat een complete lescombi of was dat een eigen voertuig.
Tof man..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:17 schreef Ridocar het volgende:
de verlossende woorden. 'Je bent geslaagd'.
nog nooit zo blij geweest.
[..]
Dankje.
Dit kreeg ik in de mail n.a.v. mijn recente rijbewijskeuring; regelrechte spam natuurlijk, maar het nuttige deel van het verhaal vind ik wel het vermelden waard, namen en linkjes even gecleandquote:Graag willen wij u attenderen op belangrijk nieuws voor bezitters van een groot rijbewijs.
Help uw familieleden of vrienden
Kent u mensen met een rijbewijs C (vrachtwagen) of D(autobus)? Vraag hen dan onmiddellijk wanneer de geldigheid hiervan verloopt. Verloopt het in 2013, 2014, 2015 of 2016*? Wijs hen er dan op dat het verstandig is het groot rijbewijs nog in 2012 te vernieuwen.
Waarom?
Met ingang van 19 januari 2013 gaat de geldigheid van dit rijbewijs wegens Europese regelgeving van 10 naar 5 jaar. Alleen rijbewijzen die voor die datum bij de gemeente zijn opgehaald en geactiveerd, zijn nog 10 jaar geldig*. Voor een groot rijbewijs is (ongeacht de leeftijd) een medische keuring verplicht. De gehele keuringsprocedure kan een aantal maanden in beslag nemen.
CBR voorspelt enorme drukte
Volgens het CBR zijn er zeker 100.000 rijbewijshouders voor wie bovenstaande geldt. Met name in december verwacht het bureau dan ook een toestroom van keuringspapieren (Eigen Verklaringen). Dat betekent onvermijdelijk langer wachten op antwoord. Het is daarom verstandig om op korte termijn een afspraak te maken voor de keuring. NB: Bij de gemeente duurt de maakprocedure van het rijbewijs minimaal een week en zijn rond de Feestdagen de openingstijden beperkt.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:36 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik vond het stukje toen druppelkut toch geen vrouw bleek te zijn ook wel grappig.
Sindsdien is het truckerstopic ook een stuk rustiger volgensmij.
Buiten dat, je zult maar werkloos zijn. Kun je alles zelf betalen. Van bestuurderskaart tot code 95.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:44 schreef Sounddragon het volgende:
Jah dit schijnt beter te zijn als een beroepsgericht chauffeursdiploma; nu moet je 40 uur bijscholen in de 5 jaar; is grappig, want bijvoorbeeld een BHV cursus, die geen ene reet met het besturen van vrachtwagens te maken heeft, telt mee voor je bijscholing, evenals VCA cursussen
![]()
Ik heb een tijdje geleden een cursus gedaan om wegafzettingen te mogen plaatsen en aanpassen; die telt ook gewoon voor 8 uur mee, en als ik een machinisten opfris-, of bijscholingscursus doe ook![]()
Tis idd gewoon bullshit; je kunt die uren bijeen sprokkelen zonder ook maar een halve minuut met iets vrachtwagen- of transport gerichts bezig te zijn geweest
quote:Op zondag 29 juli 2012 12:11 schreef Sounddragon het volgende:
Misschien als we de TT vertalen in het pools, hongaars of roemeens
ach ja als ik mij zelf ook niet doe bijscholen dan kom ik ook nergens meer aan de gang, dus zo gek vind ik dat nog nietquote:Op zondag 29 juli 2012 12:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Buiten dat, je zult maar werkloos zijn. Kun je alles zelf betalen. Van bestuurderskaart tot code 95.
Weet jij eigenlijk hoe dat zit voor mensen met een groot rijbewijs, maar die niet in de transportsector werkzaam zijn? Mijn vader heeft, wat zal het zijn, 35 tot 40 jaar geleden als jonge knul in diensttijd zijn groot rijbewijs gehaald (ABCDE, enige dat mist is T), maar die er niets mee. Op zijn vorige werk nog wel eens op grote machines (o.a. shoveltje die 8 tot 16 ton in zijn bakkie pakt) rijden, maar nu helemaal niet meer. Tevens was dat allemaal besloten terrein.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:44 schreef Sounddragon het volgende:
Jah dit schijnt beter te zijn als een beroepsgericht chauffeursdiploma; nu moet je 40 uur bijscholen in de 5 jaar; is grappig, want bijvoorbeeld een BHV cursus, die geen ene reet met het besturen van vrachtwagens te maken heeft, telt mee voor je bijscholing, evenals VCA cursussen
![]()
Ik heb een tijdje geleden een cursus gedaan om wegafzettingen te mogen plaatsen en aanpassen; die telt ook gewoon voor 8 uur mee, en als ik een machinisten opfris-, of bijscholingscursus doe ook![]()
Tis idd gewoon bullshit; je kunt die uren bijeen sprokkelen zonder ook maar een halve minuut met iets vrachtwagen- of transport gerichts bezig te zijn geweest
en voor shovels mobiele kranen en dergelijke heb je helemaal niks nodigquote:Op zondag 29 juli 2012 12:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk hoe dat zit voor mensen met een groot rijbewijs, maar die niet in de transportsector werkzaam zijn? Mijn vader heeft, wat zal het zijn, 35 tot 40 jaar geleden als jonge knul in diensttijd zijn groot rijbewijs gehaald (ABCDE, enige dat mist is T), maar die er niets mee. Op zijn vorige werk nog wel eens op grote machines (o.a. shoveltje die 8 tot 16 ton in zijn bakkie pakt) rijden, maar nu helemaal niet meer. Tevens was dat allemaal besloten terrein.
Just did that; ben dan wel niet werkeloos technisch gezien, maar ik heb nu ook geen werkgever die dat allemaal effe gaat lappen. Pas mijn rijbewijs verlengd, en ik was aan al die onzinnige klotekeurinkjes en papiertjes op het gemeentehuis gewoon bijna 250¤ kwijtquote:Op zondag 29 juli 2012 12:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Buiten dat, je zult maar werkloos zijn. Kun je alles zelf betalen. Van bestuurderskaart tot code 95.
Dan gaat hij het chauffeursdeel kwijtraken nu als hij niet aan die bijscholing voldoet, en mag hij nog maar een beperkt aantal uren per week (ik dacht 12 uit mijn hoofd) beroepsmatig op een vrachtwaggel rijden.quote:Op zondag 29 juli 2012 12:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk hoe dat zit voor mensen met een groot rijbewijs, maar die niet in de transportsector werkzaam zijn? Mijn vader heeft, wat zal het zijn, 35 tot 40 jaar geleden als jonge knul in diensttijd zijn groot rijbewijs gehaald (ABCDE, enige dat mist is T), maar die er niets mee. Op zijn vorige werk nog wel eens op grote machines (o.a. shoveltje die 8 tot 16 ton in zijn bakkie pakt) rijden, maar nu helemaal niet meer. Tevens was dat allemaal besloten terrein.
Hij loopt straks bij het verlengen van zijn rijbewijs tegen al die keuringen en shit aan, misschien betaalt de werkgever dat wel, maar dan nog heeft hij er straks niets meer aan. Je kunt ook de zware categorieën laten vervallen, en alleen A en BE behouden, dan hoef je niet te keuren, en herkeuren, en ook niet meer bij te scholen.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Denk niet dat hem dat wat uitmaakt, zoals ik al zei, beroepsmatig gebeurt er niets met transport door hem. Alhoewel er op het terrein daar wel VCA e.d. verplicht is.
Ja, maar dan moet hij er nog wel effe het één en ander bij gaan doen, want alleen die VCA is niet genoeg.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
Weet ik, ben zelf ook voorzien van VCA VOL, maar jij zei dat je VCA wel mag gebruiken voor je bijscholingsuren.
Je hebt het niet overal nodig, maar heel veel werkgevers komen bij klanten die het verplicht stellen. Zo spannend is heel die VCA niet; iedereen met een IQ boven de 50 die een beetje logisch kan nadenken kan het halenquote:Op zondag 29 juli 2012 13:18 schreef Dientje12 het volgende:
Ik heb zelf nog nooit VCA gehaald, maar werk al wel 4 jaar zonder..
Is dit nodig?
Ja ik kom op bedrijven zoals vopak, ect en q8 etc maar me vader zegt dat ik het moet hebben maar nog nooit heeft iemand er na gevraagd, maar met vca examen had ik op school ruzie gekregenquote:Op zondag 29 juli 2012 13:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt het niet overal nodig, maar heel veel werkgevers komen bij klanten die het verplicht stellen. Zo spannend is heel die VCA niet; iedereen met een IQ boven de 50 die een beetje logisch kan nadenken kan het halen
Oeh, laat ze er maar niet achter komen dat je het niet hebt, want dan keilen ze je zó van de plant afquote:Op zondag 29 juli 2012 13:37 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ja ik kom op bedrijven zoals vopak, ect en q8 etc maar me vader zegt dat ik het moet hebben maar nog nooit heeft iemand er na gevraagd, maar met vca examen had ik op school ruzie gekregen
Dus nooit gehaald
Mijn pa was buschauffeur, is nu met de vut en heeft ook zijn D laten vallen. Hij had ook geen zin in die hele kermis.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij loopt straks bij het verlengen van zijn rijbewijs tegen al die keuringen en shit aan, misschien betaalt de werkgever dat wel, maar dan nog heeft hij er straks niets meer aan. Je kunt ook de zware categorieën laten vervallen, en alleen A en BE behouden, dan hoef je niet te keuren, en herkeuren, en ook niet meer bij te scholen.
VCA heeft geen kont met je RBW te maken.
Ik heb het ook een keer meegemaakt, zo'n vca-controle. Ik moest toen betonnen keerwanden afleveren bij de BP in Europoort. Ik dacht eerst dat het vanwege die booreiland-ramp was (was toen vrij recent), maar later heb ik gehoord dat er iemand onder zo'n betonelement was gekomen (die krengen wegen een ton of 6 per stuk) Maar men ging er behoorlijk zenuwachtig mee om. Je mocht nergens naartoe, bij je auto blijven staan, fluo hesje, helm, brilletje, dat soort dingen. Typisch gevalletje verdronken kalf en put.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Oeh, laat ze er maar niet achter komen dat je het niet hebt, want dan keilen ze je zó van de plant af; VOPAK en Q8 sowieso, ECT weet ik eigenlijk niet. Ik heb van al die toko's wel poortinstructies gehad, en soms mag je ook gewoon binnen met een geldige Deltalinq instruktie, maar bij die eerste 2 moet je het idd hebben. Misschien is het wat anders als je daar als chauffeur komt, daweeknie eigk.
Hoe oud is je pa? is 'ie van voor 07-1955, dan krijgt 'ie sowieso code 95.quote:Op zondag 29 juli 2012 12:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nee, maar mijn pa heeft dus wel zijn hele serie rijbewijsgevallen, maar doet er al jaaaaren niets mee.
06-1955. Mijn pa is een paar dagen ouder, waardoor'ie zijn uit hobbyisme gehaalde C-rijbewijs (hij heeft al >30 jaar een kantoorbaan) vrij eenvoudig kan behouden. Alleen af en toe wat medische dingetjes geloof ik.quote:Op maandag 30 juli 2012 06:14 schreef Ridocar het volgende:
Hoe oud is je pa? is 'ie van voor 06-1995, dan krijgt 'ie sowieso code 95.
Hij heeft hem vorig jaar laten vernieuwen. En pa is iets later.quote:Op maandag 30 juli 2012 06:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hoe oud is je pa? is 'ie van voor 07-1955, dan krijgt 'ie sowieso code 95.
quote:Op maandag 30 juli 2012 19:03 schreef Gummiebeer het volgende:
Einde contract. Geen verlenging dus ik lig wederom op straat.
Begin het hele chauffeursvak een beetje beu te worden op deze manier.
Dat herken ik wel, ja.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:03 schreef Gummiebeer het volgende:
Einde contract. Geen verlenging dus ik lig wederom op straat.
Begin het hele chauffeursvak een beetje beu te worden op deze manier.
quote:Op maandag 30 juli 2012 19:03 schreef Gummiebeer het volgende:
Einde contract. Geen verlenging dus ik lig wederom op straat.
Begin het hele chauffeursvak een beetje beu te worden op deze manier.
Daar heeft het ook mee te maken, ik werd te duur. Ingeschaald op D5, terwijl nationaal en bakwagen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 07:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]Kut voor je.
Waarschijnlijk ben je gewoon een stuk duurder dan een jonkie dat net uit de lesauto komt gekropen.
Hier ook vaak genoeg gezien. Of na drie maanden weer aangenomen worden. Zo kun je jaarcontracten blijven geven als werkgever zijnde.
Op een of andere manier heb ik die dans altijd weten te ontspringen, maar ik heb er niet aan moeten denken dat ik op straat zou komen te staan...
C3, dat verdiende ik als koerier op een bestelbusje al.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:14 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Daar heeft het ook mee te maken, ik werd te duur. Ingeschaald op D5, terwijl nationaal en bakwagen.
Nu worden er jonkies ingescheept met C3. Reken maar uit.
Met mn WW zit ik al boven C3quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
C3, dat verdiende ik als koerier op een bestelbusje al.
Ja hoor, het gaat niet meer om kwaliteit, allang niet meer.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:16 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Met mn WW zit ik al boven C3![]()
Maar het geeft maar weer aan dat je er zo uit ligt, ondanks goede inzet en goed werk afleveren.
Alles voor die rottige centen!
Transport takeld alleen maar verder af.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja hoor, het gaat niet meer om kwaliteit, allang niet meer.
* eens is.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:28 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Transport takeld alleen maar verder af.![]()
Daarom denk ik dat ik er niet meer verder mee ga. Het begint een sociale werkplaats te worden.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef fathank het volgende:
klik
Hier de bocht om komen en vol in de ankers moeten voor een fietser die naar beneden komt geracet. Met 32 ton achterop.
Oh, hij ging omhoog?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:07 schreef fathank het volgende:
Ik was het niet, ben zelf geen chauffeur maar stond er achter. Hij moest toch eerst weer een stukkie achteruit want vanuit stilstand ging uiteraard niet lukken. Denk dat het daar met zo'n 8% omhoog gaat ofzo.
wat zal die chauffeur gevloekt hebben!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:07 schreef fathank het volgende:
Ik was het niet, ben zelf geen chauffeur maar stond er achter. Hij moest toch eerst weer een stukkie achteruit want vanuit stilstand ging uiteraard niet lukken. Denk dat het daar met zo'n 8% omhoog gaat ofzo.
Dat denk ik ook wel.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:12 schreef gateway het volgende:
[..]
wat zal die chauffeur gevloekt hebben!
Het was gelukkig een echte chauffeur, en neit zo'n poolse beunhaas met een liter wodka in z'n flikkerquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:12 schreef gateway het volgende:
[..]
wat zal die chauffeur gevloekt hebben!
En toch is het technische verschil alleen dat de motorwagen van een BE-combi niet meer dan 3500kg mag wegen. Voor de rest kun je best dezelfde afmetingen hebben als een CE-trekker-oplegger (2.55x4x16.5).quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maar om zoiets te mogen doen moet je, neem ik aan, minimaal C hebben?
Een BE combi is leuk voor een keer, maar geen echte vrachtwagen.
Je had m beter kunnen laten zitten, dat kost je minder dan dat ze je hiervoor pakken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:36 schreef Ridocar het volgende:
Vraagje over de digitach.
Vanmorgen moest ik lossen (AH DC Pijnacker), kom ik net aan, precies vier en een half uur rijtijd (ik weet, niet op rust gezet. Eigen schuld, dikke racefiets), dus ik kon geen meter verder rijden.
Als ik in de wacht zou worden gezet was het geen probleem, maar ik kon meteen lossen.
Nu heb ik de kaart uit de tacho gehaald en ben ik out-of-scope naar het dock gereden (= geen openbare weg). Daarna de kaart er weer ingestoken. Bij elkaar nog geen 200 meter, hooguit 10km/h. uiteraard 45 minuten over het lossen gedaan...
Ga ik daarmee een probleem krijgen als ik gecontroleerd word?
Het was een bv-kenteken. Bij mijn weten is er, behalve een softwareupdate dat de tacho automatisch op rust zet, niets veranderd. Vanaf wanneer kun je toch met 5km/h dan toch rijden? Proefondervindelijk heb ik vastgesteld dat het toch mogelijk is te manoeuvreren, maar dat moet met kleine stukjes. (max 1,5 meter) Daarna weer stilstaan en dan weer een stukje rijden.quote:Op maandag 3 september 2012 11:29 schreef Tha_T het volgende:
Ligt er ook aan hoe nieuw die tacho is. Is het een nieuwe versie kun je, als je minder dan 5 km/h rijdt (dacht ik), hem op rust knallen en toch manoeuvreren
Ik weet het ook niet precies. Met de theorie voor de bus zat ik met een paar die voor vrachtwagen gingen en tijdens de discussie met de cursusleider kwam dit naar voren en was schijnbaar alleen mogelijk op "nieuwe" tacho's. Wat er verder van waar is of niet weet ik echt niet.quote:Op maandag 3 september 2012 16:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het was een bv-kenteken. Bij mijn weten is er, behalve een softwareupdate dat de tacho automatisch op rust zet, niets veranderd. Vanaf wanneer kun je toch met 5km/h dan toch rijden? Proefondervindelijk heb ik vastgesteld dat het toch mogelijk is te manoeuvreren, maar dat moet met kleine stukjes. (max 1,5 meter) Daarna weer stilstaan en dan weer een stukje rijden.
Herkenbaar, toen ik voor m'n theorie ging werd er ook een soortgelijke discussie gevoerd.quote:Op maandag 3 september 2012 16:37 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet precies. Met de theorie voor de bus zat ik met een paar die voor vrachtwagen gingen en tijdens de discussie met de cursusleider kwam dit naar voren en was schijnbaar alleen mogelijk op "nieuwe" tacho's. Wat er verder van waar is of niet weet ik echt niet.
Zou overigens wel heel goed kunnen kloppen wat je zegt btw
quote:Politiecontrole: een op vijf vrachtwagenchauffeurs niet in de haak.
KREFELD - Een op de vijf gecontroleerde vrachtwagenchauffeurs werkt zwart of heeft niet de juiste papieren of vergunningen. Dat bleek althans tijdens een grootscheepse controle van truckers in de Duitse regio's Viersen en Neuss afgelopen week.
De Duitse douane controleerde afgelopen week onder meer op zwartwerkers. Dat gebeurde landelijk in Duitsland. In de regio's Neuss en Viersen bleken een op vijf chauffeurs ,,fragwürdig''. Bij hen was sprake van wat genoemd wordt ,,Unregelmäßigkeiten.''
De douane contrateerde een bont palet aan misstanden, van sjoemelen met de rijtijden tot en met schijnzelfstandigheid, hier de nep-zzp-er genoemd. Veel werknemers waren niet geregistreerd, stonden nergens ingeschreven of werkten illegaal.
In de regio's Neuss en Viersen controleerde de douane in totaal 876 werknemers van 680 expeditiebedrijven. ,,Bij 184 volgt nader onderzoek'', zei een woordvoerder van de douane. ,,De straffen die deze mensen tegemoet nkunnen zien varieren van boetes voor kleine misdragingen tot celstraffen voor bedrog in grote omvang'', aldus Alwin Bogan, woordvoerder van het hoofdkantoor van de douane in Krefeld.
Wil best nog even blijven plakken maar ik ben maar zunne neppert die met max 3,5t rijdtquote:
Joh, ik heb nog nooit in een vrachtwagen gezeten en ik post hier ook heel af en toe iets totaal onnuttigs.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Wil best nog even blijven plakken maar ik ben maar zunne neppert die met max 3,5t rijdt.
De iceroadtruckers rijden nog harder over puur ijs dan vanochtend het geval wasquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:13 schreef Tism het volgende:
ICEROADTRUCKING GODVERRRRRDOMME!..![]()
Man, man, man..
Ja weet ik, ik kreeg vannochtend die kans niet...file enzo..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
De iceroadtruckers rijden nog harder over puur ijs dan vanochtend het geval was
..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:25 schreef Barcaconia het volgende:
Er kwam hier een bakwagen de plaats op rijden alsof de politie er achteraan zat. Die vent remmen maarja, gebeurde natuurlijk niet zo veel. Ik denk dat ie op 30cm van het pand tot stilstand kwam
Je zag hem het zweet van zijn voorhoofd vegen
Ring Antwerpen gisteravond ja. 25 meter breed sneeuw en één karrespoortje met verkeerquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:13 schreef Tism het volgende:
ICEROADTRUCKING GODVERRRRRDOMME!..![]()
Man, man, man..
Op die kut ring kun je volgens mij beter "met" sneeuw rijden dan "zonder" sneeuw, dan volgt je oplegger je trekker tenminste, ipv dat de oplegger de koers van je trekker bepaald door al die ingesleten sporen op vrijwel de meest stukken..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Ring Antwerpen gisteravond ja. 25 meter breed sneeuw en één karrespoortje met verkeer.
gaaf!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Leuke contacten opdoen levert nog eens wat op. Zo was ik al in de service truck van het Dakar team van Schoones meegeweest naar Le Havre om die truck daar bij de boot voor Dakar af te leveren. En vandaag was ik naar de racing expo in Leeuwarden, ben koud vijf minuten binnen en Heinz-Werner Lenz vraagt me of ik ook mee moet met de driftdemo die hij daar gafDus net in een driftende racetruck gezeten.
als je dat zo ziet dan heeft ie um echt niet gezien en is er met een behoorlijke vaart achterop geknalt!quote:Op maandag 4 februari 2013 15:44 schreef Anne het volgende:
Zou de vrachtwagenchauffeur het overleefd hebben?
Ja dus, gelukkig maar.
[ afbeelding ]
Er staat inmiddels een flinke file, zelfs al voorbij 'mijn' afslag, terwijl het ongeluk zo'n 16 km verderop is gebeurd.
Het bijbehorende nieuwsbericht: Ravage op A73 na botsing truck op pijlwagen
Nee, zwemdiploma C heb ik alquote:
kans op een baan heb je altijdquote:
daar heb ik helegaar geen geld voor.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:10 schreef densmee het volgende:
wat ga je doen dan, oude legertrucks sparen?
Wat moste dan met het groot rijbewijsquote:
Dat natuurlijkquote:Op zondag 3 maart 2013 17:10 schreef densmee het volgende:
of is het voor dakar, dat je volgend jaar mee rijdt
Dat sowiesoquote:
het is iig geen toeval dat de rijschool ook een truckraceteam heeftquote:Op zondag 3 maart 2013 17:10 schreef densmee het volgende:
of is het voor dakar, dat je volgend jaar mee rijdt
zeg dan niks, nou zijn we neischierig en weten we nog niksquote:Op zondag 3 maart 2013 17:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat sowieso
[..]
het is iig geen toeval dat de rijschool ook een truckraceteam heeft
quote:Op zondag 3 maart 2013 17:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat sowieso
[..]
het is iig geen toeval dat de rijschool ook een truckraceteam heeft
je komt er snel genoeg achter. teasen is okquote:Op zondag 3 maart 2013 17:19 schreef densmee het volgende:
[..]
zeg dan niks, nou zijn we neischierig en weten we nog niks
dan verwacht ik toch wel minimaal hele mooi foto's daar uit zuid Amerika volgend jaar.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
je komt er snel genoeg achter. teasen is ok
Zijn dat Mega USB aansluitingen en 2 SD-slots in de grille?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen het mooiste truckfestival van het decennium.
Chauffeur vraagt aan een voorbijganger de weg. En vraagt hoe kom ik het makkelijkst bij dit en dat bedrijf. voorbijganger oohhhhhh dat is heel makkelijk aan het eind van de weg links af. Chauffeur kan ik daar komen met zo'n grote wagen. Voorbijganger ja dat wil makkelijk ze hebben verderop wel een pleintje kan je zo draaien. Zo iets denk ikquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:44 schreef SnuggleBear het volgende:
Vraag me telkens af waar die chauffeur met zijn gedachten was toen ie dat bochtje probeerde te maken.. Daarmee doel ik natuurlijk op het plaatje uit de OP.
Dat is HDMI dat zie ke toch ook welquote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zijn dat Mega USB aansluitingen en 2 SD-slots in de grille?
Is niet ingewikkeld, went vlug. Elke handgeschakelde bak heeft min of meer hetzelfde systeem. Gewoon om altijd in het juiste toerengebied te kunnen zitten. Dat is erg belangrijk bij een vrachtwagen voor de conditie van de motor en het brandstofverbruik. Je rijdt immers toch vlug met 50 ton...quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:47 schreef delano.888 het volgende:
(ik rij geen vrachtwagen, vind het alleen erg interessant)
Rijden er hier mensen zulke bakken? Jezus wat is dat ingewikkeld zeg! Of went dat ook gewoon en wordt dat net zo goed automatisme na een tijdje?
Nog voor het einde van de eerste rijles heb je al door hoe de bak werkt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:47 schreef delano.888 het volgende:
(ik rij geen vrachtwagen, vind het alleen erg interessant)
Rijden er hier mensen zulke bakken? Jezus wat is dat ingewikkeld zeg! Of went dat ook gewoon en wordt dat net zo goed automatisme na een tijdje?
Meer: http://www.tln.nl/index.html?id=41704quote:Home > TLN > Nieuws
TLN gematig positief over akkoord tachograaf
(15 mei 2013)
Onderhandelaars van het Europees Parlement en de Raad zijn het eens geworden over de nieuwe digitale tachograaf die naar verwachting over ruim drie jaar op de markt zal komen. Met deze nieuwe "smart" tachograaf kunnen inspectiediensten op afstand de gegevens van de tachograaf uitlezen. TLN en EVO hebben vanaf het begin van de discussie in Brussel gewaarschuwd voor een situatie waarbij er automatisch boetes worden opgelegd zonder dat daarbij nog sprake is van een beoordeling van het individuele geval. De Europese Commissie heeft hierop aangegeven dat de nieuwe technologie slechts gebruikt zal worden om de "rotte appels" te selecteren en om ervoor te zorgen dat onnodige controles langs de kant van de weg af zullen nemen.
Dat dubbel koppelen (doubleclutching) is niet echt nodig, tenzij deze vent in een vooroorlogs hok rijdt. Het is soms wel makkelijker bij het schakelen, maar niet essentieel. Met een beetje revmachen kun je al best vooruit komen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:07 schreef Tha_T het volgende:
Sowieso koppelt de kerel in het filmpje 2 keer (1 keer uit de versnelling naar neutraal en dan koppelen voor de versnelling). In de bakken die we in Europa gebruiken hoeft dat uberhaupt niet
Amerikaanse zooi is nog maar nauwelijks gesynchroniseerdquote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat dubbel koppelen (doubleclutching) is niet echt nodig, tenzij deze vent in een vooroorlogs hok rijdt. Het is soms wel makkelijker bij het schakelen, maar niet essentieel. Met een beetje revmachen kun je al best vooruit komen.
Maar hier zie ik een rechtsgestuurde auto. En zijn accent klinkt Brits.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:00 schreef densmee het volgende:
[..]
Amerikaanse zooi is nog maar nauwelijks gesynchroniseerd
Australie geloof ik. En die vent rijdt met een harde bak, geen synchro.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar hier zie ik een rechtsgestuurde auto. En zijn accent klinkt Brits.
Bestaat dat dan nog?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:29 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Australie geloof ik. En die vent rijdt met een harde bak, geen synchro.
Ik geloof geen zak van die laatste regels. Let maar op, over een tijdje krijg je automatisch een boete thuis gestuurd. Het rijden op zich is prachtig met een vrachtwagen, maar dankzij onder meer dit soort shit ben ik toch blij dat ik van de vrachtwagen af ben.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:45 schreef Ridocar het volgende:
Voor wie dacht dat de digitale tacho het ergste was, presenteer ik u de Digitach 2.0:
Byebye privacy, hello Big Brother.
[..]
Meer: http://www.tln.nl/index.html?id=41704
Dat dacht ik dus ook, Omdat het controleren veel makkelijker gaat zullen beambten veel sneller tot controle overgaan. Nu moeten ze iemand aan de kant zetten, papieren doornemen, tacho uitlezen. Straks kan vanuit de luie autostoel hetzelfde, druk op de knop, klaar.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik geloof geen zak van die laatste regels. Let maar op, over een tijdje krijg je automatisch een boete thuis gestuurd.
Toch zonde, want an sich is het een mooi beroep. Alleen jammer van alle ellende die je erbij krijgt. Zeker in het buitenland, waar je als Nederlander zo'n beetje 100% kans hebt om aan de kant gezet te worden.quote:Het rijden op zich is prachtig met een vrachtwagen, maar dankzij onder meer dit soort shit ben ik toch blij dat ik van de vrachtwagen af ben.
Bestaat nog genoeg hoor. Alleen de nieuwste auto's hebben ook in de US en Australie tegenwoordig gewoon automaten. Maar de vorige generatie voertuigen hebben vaak nog een harde bak.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bestaat dat dan nog?
Ik bedoel, waar een automaat zo goed als standaard is nog steeds deze hokken moeten rijden? Damn.
Evenmin vertellen ze dat je als Nederlandse chauffeur straks eigenlijk niet meer in het buitenland komt. Want dat wordt ook steeds minder.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, Omdat het controleren veel makkelijker gaat zullen beambten veel sneller tot controle overgaan. Nu moeten ze iemand aan de kant zetten, papieren doornemen, tacho uitlezen. Straks kan vanuit de luie autostoel hetzelfde, druk op de knop, klaar.
[..]
Toch zonde, want an sich is het een mooi beroep. Alleen jammer van alle ellende die je erbij krijgt. Zeker in het buitenland, waar je als Nederlander zo'n beetje 100% kans hebt om aan de kant gezet te worden.
Dat vertellen ze nooit bij een wervingscampange van VTL...
das niet mis wat d9ie chauffeur beweerd! mjah, de bewijzen zijn er ook.... ben benieuwd hoe dit afloopt!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:51 schreef Tism het volgende:
Chauffeur moet eerst regels overtreden en dan ontslag nemen [+foto's]
Hmmm, casus!..![]()
Weer zo'n typische situatie waar de rust en rijtijden zorgen voor onhoudbare situaties tussen chauffeurs en werkgevers en praktijk en theorie met elkaar in botsing komen, of wat valt hier nou over te zeggen!?..
Gpsbuddy hiero.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:40 schreef Barcaconia het volgende:
Hoe wordt bij iedereen hier eigenlijk bijgehouden of je niet elke dat een uur zinloos koffie staat te drinken? Ik moest 's ochtends altijd inklokken bij vertrek en naderhand op een kopietje van de schijf (lekker ouderwets) elke stilstand even verantwoorden met een losadres/pauzeplaats.
Zijn ze daar bij andere bedrijven losser mee of juist strenger?
Lessen of rijden*?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:48 schreef Harde_Mepper het volgende:
Binnenkort mijn eerste meters in een vrachtwagen.![]()
Voor wie weer de weg op wil!.....misschien eens solliciteren?..quote:Distributiecentrum in Limburg
Binnenkort opent Action een distributiecentrum bij Sint Joost.
Naar verluid zoekt Action momenteel ongeveer 700 chauffeurs
en overige personeelsleden om het nieuwe centrum te bemannen, en dat is goed nieuws voor het UWV en alle omliggende gemeenten.
en dan nog een baan zien te vinden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:38 schreef Harde_Mepper het volgende:
Gaat totaal 5,3k kosten voor C+CE+Code 95...slik...![]()
Ik had ook als particulier gelest. 't Was destijds iets minder dan 5.3k (Damn!) maar toch nog steeds een flinke kostenpost. Je krijgt overigens wel een percentage van je opleidingskosten terug van de belastingdienst.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:38 schreef Harde_Mepper het volgende:
Gaat totaal 5,3k kosten voor C+CE+Code 95...slik...![]()
Afgezien van BTW zou ik ook gaan denken aan inkomstenbelasting. Daar zou die 5300 wel eens als scholingskosten opgevoerd kunnen worden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:13 schreef Harde_Mepper het volgende:
Even benieuwd dan...wat heeft het jouw totaal gekost? Deze prijs is zonder BTW, die hoef je als particulier gelukkig al niet te betalen.
AuW! me Nek..quote:Op maandag 29 juli 2013 22:37 schreef Harde_Mepper het volgende:
Filmpje van de vrachtwagen die vandaag op de A50 is gekanteld.
lijkt inderdaad net of die het erom doet!quote:Op maandag 29 juli 2013 22:37 schreef Harde_Mepper het volgende:
Filmpje van de vrachtwagen die vandaag op de A50 is gekanteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |