Ik weet het ook niet precies. Met de theorie voor de bus zat ik met een paar die voor vrachtwagen gingen en tijdens de discussie met de cursusleider kwam dit naar voren en was schijnbaar alleen mogelijk op "nieuwe" tacho's. Wat er verder van waar is of niet weet ik echt niet.quote:Op maandag 3 september 2012 16:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het was een bv-kenteken. Bij mijn weten is er, behalve een softwareupdate dat de tacho automatisch op rust zet, niets veranderd. Vanaf wanneer kun je toch met 5km/h dan toch rijden? Proefondervindelijk heb ik vastgesteld dat het toch mogelijk is te manoeuvreren, maar dat moet met kleine stukjes. (max 1,5 meter) Daarna weer stilstaan en dan weer een stukje rijden.
Herkenbaar, toen ik voor m'n theorie ging werd er ook een soortgelijke discussie gevoerd.quote:Op maandag 3 september 2012 16:37 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet precies. Met de theorie voor de bus zat ik met een paar die voor vrachtwagen gingen en tijdens de discussie met de cursusleider kwam dit naar voren en was schijnbaar alleen mogelijk op "nieuwe" tacho's. Wat er verder van waar is of niet weet ik echt niet.
Zou overigens wel heel goed kunnen kloppen wat je zegt btw
quote:Politiecontrole: een op vijf vrachtwagenchauffeurs niet in de haak.
KREFELD - Een op de vijf gecontroleerde vrachtwagenchauffeurs werkt zwart of heeft niet de juiste papieren of vergunningen. Dat bleek althans tijdens een grootscheepse controle van truckers in de Duitse regio's Viersen en Neuss afgelopen week.
De Duitse douane controleerde afgelopen week onder meer op zwartwerkers. Dat gebeurde landelijk in Duitsland. In de regio's Neuss en Viersen bleken een op vijf chauffeurs ,,fragwürdig''. Bij hen was sprake van wat genoemd wordt ,,Unregelmäßigkeiten.''
De douane contrateerde een bont palet aan misstanden, van sjoemelen met de rijtijden tot en met schijnzelfstandigheid, hier de nep-zzp-er genoemd. Veel werknemers waren niet geregistreerd, stonden nergens ingeschreven of werkten illegaal.
In de regio's Neuss en Viersen controleerde de douane in totaal 876 werknemers van 680 expeditiebedrijven. ,,Bij 184 volgt nader onderzoek'', zei een woordvoerder van de douane. ,,De straffen die deze mensen tegemoet nkunnen zien varieren van boetes voor kleine misdragingen tot celstraffen voor bedrog in grote omvang'', aldus Alwin Bogan, woordvoerder van het hoofdkantoor van de douane in Krefeld.
Joh, ik heb nog nooit in een vrachtwagen gezeten en ik post hier ook heel af en toe iets totaal onnuttigs.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Wil best nog even blijven plakken maar ik ben maar zunne neppert die met max 3,5t rijdt.
De iceroadtruckers rijden nog harder over puur ijs dan vanochtend het geval wasquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:13 schreef Tism het volgende:
ICEROADTRUCKING GODVERRRRRDOMME!..![]()
Man, man, man..
Ja weet ik, ik kreeg vannochtend die kans niet...file enzo..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
De iceroadtruckers rijden nog harder over puur ijs dan vanochtend het geval was
..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:25 schreef Barcaconia het volgende:
Er kwam hier een bakwagen de plaats op rijden alsof de politie er achteraan zat. Die vent remmen maarja, gebeurde natuurlijk niet zo veel. Ik denk dat ie op 30cm van het pand tot stilstand kwam
Je zag hem het zweet van zijn voorhoofd vegen
Ring Antwerpen gisteravond ja. 25 meter breed sneeuw en één karrespoortje met verkeerquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:13 schreef Tism het volgende:
ICEROADTRUCKING GODVERRRRRDOMME!..![]()
Man, man, man..
Op die kut ring kun je volgens mij beter "met" sneeuw rijden dan "zonder" sneeuw, dan volgt je oplegger je trekker tenminste, ipv dat de oplegger de koers van je trekker bepaald door al die ingesleten sporen op vrijwel de meest stukken..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Ring Antwerpen gisteravond ja. 25 meter breed sneeuw en één karrespoortje met verkeer.
gaaf!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Leuke contacten opdoen levert nog eens wat op. Zo was ik al in de service truck van het Dakar team van Schoones meegeweest naar Le Havre om die truck daar bij de boot voor Dakar af te leveren. En vandaag was ik naar de racing expo in Leeuwarden, ben koud vijf minuten binnen en Heinz-Werner Lenz vraagt me of ik ook mee moet met de driftdemo die hij daar gafDus net in een driftende racetruck gezeten.
als je dat zo ziet dan heeft ie um echt niet gezien en is er met een behoorlijke vaart achterop geknalt!quote:Op maandag 4 februari 2013 15:44 schreef Anne het volgende:
Zou de vrachtwagenchauffeur het overleefd hebben?
Ja dus, gelukkig maar.
[ afbeelding ]
Er staat inmiddels een flinke file, zelfs al voorbij 'mijn' afslag, terwijl het ongeluk zo'n 16 km verderop is gebeurd.
Het bijbehorende nieuwsbericht: Ravage op A73 na botsing truck op pijlwagen
Nee, zwemdiploma C heb ik alquote:
kans op een baan heb je altijdquote:
daar heb ik helegaar geen geld voor.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:10 schreef densmee het volgende:
wat ga je doen dan, oude legertrucks sparen?
Wat moste dan met het groot rijbewijsquote:
Dat natuurlijkquote:Op zondag 3 maart 2013 17:10 schreef densmee het volgende:
of is het voor dakar, dat je volgend jaar mee rijdt
Dat sowiesoquote:
het is iig geen toeval dat de rijschool ook een truckraceteam heeftquote:Op zondag 3 maart 2013 17:10 schreef densmee het volgende:
of is het voor dakar, dat je volgend jaar mee rijdt
zeg dan niks, nou zijn we neischierig en weten we nog niksquote:Op zondag 3 maart 2013 17:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat sowieso
[..]
het is iig geen toeval dat de rijschool ook een truckraceteam heeft
quote:Op zondag 3 maart 2013 17:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat sowieso
[..]
het is iig geen toeval dat de rijschool ook een truckraceteam heeft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |