lijkt inderdaad net of die het erom doet!quote:Op maandag 29 juli 2013 22:37 schreef Harde_Mepper het volgende:
Filmpje van de vrachtwagen die vandaag op de A50 is gekanteld.
Ik las op FB al geruchten dat hij onwel zou zijn geworden. Dan nog heb ik mijn twijfels: hij stuurt wel de bocht in, maar hij remt nergens af terwijl dat toch mijn eerste reactie zou zijn als ik niet goed zou worden: aan de kant met het ding.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:34 schreef gateway het volgende:
Laatste post:
[..]
lijkt inderdaad net of die het erom doet!
rangeren op eigen terrein is idd op out of scopequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:59 schreef Barcaconia het volgende:
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer.
Of kan ik em out-of-scope oid zetten? Zijn allemaal siemens tacho's.
Volgens mij is i.d.d. een gevalletje out of scopequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:59 schreef Barcaconia het volgende:
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer.
Ook op eigen terrein op Out of scope zetten..quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:59 schreef Barcaconia het volgende:
Dat is niet waar, paar weken terug nog gecontroleerd en niets aan het handje als je stellig aangeeft dat er op de zaak wel eens voorgeladen of de auto verplaatst wordtquote:Op zondag 4 augustus 2013 10:50 schreef Ridocar het volgende:
Invoer voertuig [ok] OUT->begin [ok]
Dan krijg je wel meldingen maar dan komen ze niet in het lijstje gebeurtenissen.
Maar bij een collega ging het bijna mis. Er was buiten werktijd zijn auto verplaatst met out-of-scope, maar hij moest wel uit gaan leggen aan de Duitse autoriteiten toen ze 2 minuten rijtijd vonden die niet aan een kaart vastzat. Zelfs OOS mag blijkbaar niet in DE.
Hij moest ook zijn agenda laten zien. Het werd hem trouwens afgeraden om op deze manier zn auto te verplaatsen,omdat een eventuele collega van agent niet zo schappeljk zou kunnen zijn...quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:59 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Dat is niet waar, paar weken terug nog gecontroleerd en niets aan het handje als je stellig aangeeft dat er op de zaak wel eens voorgeladen of de auto verplaatst wordt
Dan is het dus per controleur verschillend, en ik denk ook dat je eigen houding tov de controleur meetelt.quote:Op zondag 4 augustus 2013 13:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hij moest ook zijn agenda laten zien. Het werd hem trouwens afgeraden om op deze manier zn auto te verplaatsen,omdat een eventuele collega van agent niet zo schappeljk zou kunnen zijn...
Je moet er wel je best voor doen. Eigenlijk maak je de gezelligheid zelf. Maar tegenwoordig wordt een planning heel strak gemaakt. Één file aan het begin van de week kan soms tot halverwege de week doorwerken, niet in de laatste plaats door de rijtijdenwet.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:26 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:
Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.
Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien.
Ja, met het verschil dat een buitenlandse chauffeur vaak tegen een veel lager uurtarief zijn werk doet. De levensstandaard van een gemiddelde Pool is een stuk lager. Geen wonder dat ze op een gegeven moment terugkomen met een steeds dikkere auto.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:24 schreef Iwanius het volgende:
Dank voor je uitleg.
Opvolgend of het echt zo is dat men tegenwoordig de baan verliest aan de veelal buitenlandse vrachwagenschauffeurs die vanwege de open grenzen nu ook in Nederland aanspraak kunnen maken op onze vrachten en bijbehorende uurlonen?
Tot je de boetes weet van de rij-tijden wet en de beperkingen en de stress in het werkquote:Op zondag 4 augustus 2013 15:26 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:
Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.
Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien.
invoer voertuig -> OUT werkt inderdaad, maar bij sommige wagens komt er dan OUT op het beginscherm, bij sommige komt er RIJDEN ZONDER KAART.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:50 schreef Ridocar het volgende:
Invoer voertuig [ok] OUT->begin [ok]
Dan krijg je wel meldingen maar dan komen ze niet in het lijstje gebeurtenissen.
Maar bij een collega ging het bijna mis. Er was buiten werktijd zijn auto verplaatst met out-of-scope, maar hij moest wel uit gaan leggen aan de Duitse autoriteiten toen ze 2 minuten rijtijd vonden die niet aan een kaart vastzat. Zelfs OOS mag blijkbaar niet in DE.
Heb ik ook vaak genoeg (ik moet ook combinaties rangeren, en ik ga niet overal die kaart insteken). Bij de ene zie je idd OUT staan, bij de andere die code 28, soms zelfs oranje 'T' op het dashboard, maar het zijn iig geen illegale handelingen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
invoer voertuig -> OUT werkt inderdaad, maar bij sommige wagens komt er dan OUT op het beginscherm, bij sommige komt er RIJDEN ZONDER KAART.
Geen idee of het dan dus goed gaat. Misschien kom ik er bij een controle nog eens achter..
quote:Duitsland kampt met truckerstekort
Duitse transporteurs kampen met een tekort aan vrachtwagenchauffeurs. De situatie leidt in Europa's grootste economie tot hogere kosten voor zowel de transportbedrijven als hun klanten. De transportsector staat toch al onder druk door stijgende brandstofkosten en een toename van het aantal tolwegen.
,,Er is ernstig tekort aan chauffeurs in Duitsland. Het betekent dat wij meer salaris moeten betalen om chauffeurs te krijgen. En omdat de marges klein zijn, kunnen wij niet anders dan die extra kosten door te berekenen aan onze klanten'', aldus financieel directeur Gerard van Kesteren van Kühne & Nagel. Dit bedrijf heeft een vloot van 10.000 trucks en trailers en heeft onder andere BMW en Airbus als klant.
Het probleem wordt op termijn alleen maar groter door de vergrijzing. De komende 10 jaar gaat 40 procent van de truckchauffeurs met pensioen.
Nederland
In Nederland is nu nog geen sprake van een chauffeurstekort, maar dat dreigt er wel aan te komen. Ook hier als gevolg van de vergrijzing. Verwacht wordt dat vanaf 2015 10.000 nieuwe vrachtwagenchauffeurs nodig zijn, oplopend tot 50.000 in de jaren daarna.
Om problemen te voorkomen, startten ondernemers en vakbonden in de transport en logistiek dit voorjaar de campagne 'Hollands Goud' om scholieren en studenten alvast warm te maken voor een baan in de sector.
ANP
Goh, ze zien eindelijk het licht. Kosten doorberekenen aan de klanten i.p.v. het korten op het loon van de chauffeur. Als ze dat nou eens jaren eerder bedacht hadden.....quote:
dat hadden ze vast wel al gedaan, maar nu zal er bittere noodzaak aan te pas zijn gekomen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Goh, ze zien eindelijk het licht. Kosten doorberekenen aan de klanten i.p.v. het korten op het loon van de chauffeur. Als ze dat nou eens jaren eerder bedacht hadden.....
Dat komt ook door de klanten die rustig een concurrent opzoeken als 'ie drie dubbeltjes goedkoper is. Kwaliteit is al lang geen issue meer, laat staan een chauffeur die Nederlands spreekt...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Goh, ze zien eindelijk het licht. Kosten doorberekenen aan de klanten i.p.v. het korten op het loon van de chauffeur. Als ze dat nou eens jaren eerder bedacht hadden.....
Drie dubbeltjes?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat komt ook door de klanten die rustig een concurrent opzoeken als 'ie drie dubbeltjes goedkoper is. Kwaliteit is al lang geen issue meer, laat staan een chauffeur die Nederlands spreekt...
Dat klopt. Transporteurs die onder de marktconforme prijs gaan rijden helpen daar wel aan mee door die prijs te faciliteren.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat komt ook door de klanten die rustig een concurrent opzoeken als 'ie drie dubbeltjes goedkoper is. Kwaliteit is al lang geen issue meer, laat staan een chauffeur die Nederlands spreekt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |