abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 31 oktober 2013 @ 21:15:12 #101
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132774364
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:10 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik had al ge-edit, ik zag het idd :@
Maargoed, nog steeds het punt: Mag je nou wel of niet met een buitenlandse trailer rijden als Nederlandse eigen rijder binnen de landsgrenzen?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_132784241
je mag dus gewoon met een buitenlandse trailer rondrijden. Wel met kentekenpapieren aanwezig natuurlijk. Hoe zouden de charters het anders moeten oplossen
Doet maar wat..
pi_132793389
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maargoed, nog steeds het punt: Mag je nou wel of niet met een buitenlandse trailer rijden als Nederlandse eigen rijder binnen de landsgrenzen?
Waarom niet? Waar is je wetsartikel?
pi_132940470
Deze foto maakte een kennis van mij en nu wil ik niet blond overkomen en hem vragen waar het plateau wel voor bedoeld is, dus vraag ik het hier.

Ik snap dat die vrachtwagen er niet op hoort te staan (chapeau dat ie hem erop heeft gekregen trouwens), maar wat dan wel? Erachter zodat ie geladen of gelost kan worden door een heftruck?

dinsdag 5 november 2013 @ 21:27:04 #105
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132940824
Is idd een losplatform waar een heftruck op kan rijden.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_132941318
Oke :) Nog nooit eerder gezien!
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:39:42 #107
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132941477
Vroegah toen laaddocks nog keiduur waren zag je ze vaker. Ik heb er ook wel ooit tegenaan gestaan met een vrachtwagen maar het zijn sowieso ondingen. Je moet het niveauverschil tussen de vloeren opvullen natuurlijk. Een dockleveler werkt veel beter/makkelijker.
pi_132941673
Wij hebben op de zaak ook een verplaatsbare variant staan. Wielen aan de hoge zijde en een oog waar een van de lepels van de heftruck in past. Trailer op z'n plek zetten, brug erachter planten en lossen. Zo'n betonnen dock is natuurlijk een stuk stabieler, maar niet bepaald mobiel.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:17:36 #109
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_132943356
Yep! Dat is een losplatform idd, een hele ouwe.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:24:25 #110
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_132943688
Hij staat er alleen verkeerd om op...zo rolt er niks uit natuurlijk.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_132945353
Dan is het nu een laadplatform Tism. ;)
  woensdag 6 november 2013 @ 19:38:37 #112
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_132974218
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:20 schreef Anne het volgende:
Deze foto maakte een kennis van mij en nu wil ik niet blond overkomen en hem vragen waar het plateau wel voor bedoeld is, dus vraag ik het hier.

[ afbeelding ]

Ik snap dat die vrachtwagen er niet op hoort te staan (chapeau dat ie hem erop heeft gekregen trouwens), maar wat dan wel? Erachter zodat ie geladen of gelost kan worden door een heftruck?

[ afbeelding ]
Zo, dat is wel een heel kundige chauffeur. :') !!!
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 6 november 2013 @ 21:26:20 #113
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132979839
Als jullie bij het tankstation een gehaktstaaf naar binnen duwen, hebben jullie het dan ook altijd over kutpolen met jullie collega's?

Valt mij altijd op.
pi_132987094
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:26 schreef Barcaconia het volgende:
Als jullie bij het tankstation een gehaktstaaf naar binnen duwen, hebben jullie het dan ook altijd over kutpolen met jullie collega's?

Valt mij altijd op.
_O_ _O_ _O_
pi_132991759
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:38 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Zo, dat is wel een heel kundige chauffeur. :') !!!
Die zal vast thuis op de tafel zitten, met z'n voeten op de stoel...
pi_132992102
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:26 schreef Barcaconia het volgende:

Valt mij altijd op.
Af en toe. Als je weet dat ze de helft van jouw salaris verdienen en steeds weer terugkomen met ieder keer een dikkere auto....
pi_132995362
Hallo,

Wij zijn Tim en Joan,
Wij zijn bezig met een opdracht voor school, waarbij we onderzoek doen naar de laadruimte van vrachtwagens. We zoeken een manier hoe dit verbetert kan worden. Om het even kort te zeggen; ons idee is een verstelbaar dak voor de laadruimte om zo de loze ruimte te verkleinen en zo onder andere brandstof te besparen.

Wij willen u vragen onze enquête in te vullen:

https://docs.google.com/f(...)P2lRy5481mE/viewform

Hieronder reageren mag uiteraard ook.

Alvast bedankt!
pi_132995509
Hallo Tim en Joan,

worden de resultaten van het onderzoek hier uiteindelijk ook geplaatst?
pi_132995682
Verstelbaar dak bestaat al. Om het systeem goed te laten voor aerodynamica moet je ook het cabinedak aanpassen (dat is bij de huidige trucks immers meestal net zo hoog als het trailerdak), dat zal de veiligheid niet ten goede komen.

Overigens, tot de jaren '70 had IEDERE truck een dak op de hoogte van de lading. Afzeilen noemden ze dat toen.
pi_132997190
Ingevuld.

Ik denk dat er best vraag is naar een dergelijk systeem, maar omdat zo'n beetje ieder vervoerder altijd tegen zijn wettelijke maxima aanhikt en brandstofverbruik (nog steeds) minder belangrijk is dan de mogelijkheden om zoveel mogelijk mee te kunnen nemen (afmetingen en gewicht) denk ik dat zo'n systeem alleen zin heeft als het geen extra ruimte inneemt, niet meer weegt en betrouwbaar genoeg is om jaren te kunnen blijven functioneren, ook in de handen van een vrachtwagenchauffeur, en sommigen kunnen lomp zijn.

Dit had ik misschien ook in de enquete kunnen zetten, maar toen kwam ik er nog niet op.

edit2: 1 zin, 5 regels. :')
pi_133033560
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:47 schreef Anne het volgende:
Hallo Tim en Joan,

worden de resultaten van het onderzoek hier uiteindelijk ook geplaatst?
Ja, als jullie daar interesse in hebben.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Verstelbaar dak bestaat al. Om het systeem goed te laten voor aerodynamica moet je ook het cabinedak aanpassen (dat is bij de huidige trucks immers meestal net zo hoog als het trailerdak), dat zal de veiligheid niet ten goede komen.

Overigens, tot de jaren '70 had IEDERE truck een dak op de hoogte van de lading. Afzeilen noemden ze dat toen.
Informatie over huidige systemen kunnen we niet vinden. De Vos Cuboliner is de enige die een beetje in de buurt komt.

quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:28 schreef Ridocar het volgende:
Ingevuld.

Ik denk dat er best vraag is naar een dergelijk systeem, maar omdat zo'n beetje ieder vervoerder altijd tegen zijn wettelijke maxima aanhikt en brandstofverbruik (nog steeds) minder belangrijk is dan de mogelijkheden om zoveel mogelijk mee te kunnen nemen (afmetingen en gewicht) denk ik dat zo'n systeem alleen zin heeft als het geen extra ruimte inneemt, niet meer weegt en betrouwbaar genoeg is om jaren te kunnen blijven functioneren, ook in de handen van een vrachtwagenchauffeur, en sommigen kunnen lomp zijn.

Dit had ik misschien ook in de enquete kunnen zetten, maar toen kwam ik er nog niet op.

edit2: 1 zin, 5 regels. :')
Bedankt!
Uiteraard is het streven om geen extra ruimte in beslag te nemen, geen extra gewicht mee te nemen en dat het betrouwbaar is.
Of dit ook gaat lukken is een tweede ding ;)
pi_133245347
We hebben helaas pas 1 reactie ontvangen. We zouden het zeer waarderen als meer mensen de enquête in kunnen vallen.
pi_133254388
Ik zou wel willen maar rij normaal gesproken met zeecontainers dus kan ik de enquete niet goed invullen.
pi_133258415
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:50 schreef vannelle het volgende:
Ik zou wel willen maar rij normaal gesproken met zeecontainers dus kan ik de enquete niet goed invullen.
Dat was ook mijn puntje van kritiek. Als er een idee is dat ongeveer iets is als 'we gaan het over innovatie bij vrachtauto's hebben', is het wel makkelijk om een beetje in te lezen over het beroep. Ik merk dat er weinig/geen vooronderzoek is geweest.
Gelukkig kon ik mij aardig door de enquete worstelen...
  donderdag 14 november 2013 @ 19:52:08 #125
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_133262220
Ik zou best willen helpen maar mijn wannabe-vrachtwagentje is al maar 3,40 hoog en met het extra gewicht van een beweegbare dakconstructie blijft er waarschijnlijk geen laadvermogen meer over :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')