Maargoed, nog steeds het punt: Mag je nou wel of niet met een buitenlandse trailer rijden als Nederlandse eigen rijder binnen de landsgrenzen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik had al ge-edit, ik zag het idd
Waarom niet? Waar is je wetsartikel?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maargoed, nog steeds het punt: Mag je nou wel of niet met een buitenlandse trailer rijden als Nederlandse eigen rijder binnen de landsgrenzen?
Zo, dat is wel een heel kundige chauffeur.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:20 schreef Anne het volgende:
Deze foto maakte een kennis van mij en nu wil ik niet blond overkomen en hem vragen waar het plateau wel voor bedoeld is, dus vraag ik het hier.
[ afbeelding ]
Ik snap dat die vrachtwagen er niet op hoort te staan (chapeau dat ie hem erop heeft gekregen trouwens), maar wat dan wel? Erachter zodat ie geladen of gelost kan worden door een heftruck?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 november 2013 21:26 schreef Barcaconia het volgende:
Als jullie bij het tankstation een gehaktstaaf naar binnen duwen, hebben jullie het dan ook altijd over kutpolen met jullie collega's?
Valt mij altijd op.
Die zal vast thuis op de tafel zitten, met z'n voeten op de stoel...quote:Op woensdag 6 november 2013 19:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zo, dat is wel een heel kundige chauffeur.!!!
Af en toe. Als je weet dat ze de helft van jouw salaris verdienen en steeds weer terugkomen met ieder keer een dikkere auto....quote:Op woensdag 6 november 2013 21:26 schreef Barcaconia het volgende:
Als jullie bij het tankstation een gehaktstaaf naar binnen duwen, hebben jullie het dan ook altijd over kutpolen met jullie collega's?
Valt mij altijd op.
Ja, als jullie daar interesse in hebben.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:47 schreef Anne het volgende:
Hallo Tim en Joan,
worden de resultaten van het onderzoek hier uiteindelijk ook geplaatst?
Informatie over huidige systemen kunnen we niet vinden. De Vos Cuboliner is de enige die een beetje in de buurt komt.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Verstelbaar dak bestaat al. Om het systeem goed te laten voor aerodynamica moet je ook het cabinedak aanpassen (dat is bij de huidige trucks immers meestal net zo hoog als het trailerdak), dat zal de veiligheid niet ten goede komen.
Overigens, tot de jaren '70 had IEDERE truck een dak op de hoogte van de lading. Afzeilen noemden ze dat toen.
Bedankt!quote:Op donderdag 7 november 2013 11:28 schreef Ridocar het volgende:
Ingevuld.
Ik denk dat er best vraag is naar een dergelijk systeem, maar omdat zo'n beetje ieder vervoerder altijd tegen zijn wettelijke maxima aanhikt en brandstofverbruik (nog steeds) minder belangrijk is dan de mogelijkheden om zoveel mogelijk mee te kunnen nemen (afmetingen en gewicht) denk ik dat zo'n systeem alleen zin heeft als het geen extra ruimte inneemt, niet meer weegt en betrouwbaar genoeg is om jaren te kunnen blijven functioneren, ook in de handen van een vrachtwagenchauffeur, en sommigen kunnen lomp zijn.
Dit had ik misschien ook in de enquete kunnen zetten, maar toen kwam ik er nog niet op.
edit2: 1 zin, 5 regels.
Dat was ook mijn puntje van kritiek. Als er een idee is dat ongeveer iets is als 'we gaan het over innovatie bij vrachtauto's hebben', is het wel makkelijk om een beetje in te lezen over het beroep. Ik merk dat er weinig/geen vooronderzoek is geweest.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:50 schreef vannelle het volgende:
Ik zou wel willen maar rij normaal gesproken met zeecontainers dus kan ik de enquete niet goed invullen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |