lijkt inderdaad net of die het erom doet!quote:Op maandag 29 juli 2013 22:37 schreef Harde_Mepper het volgende:
Filmpje van de vrachtwagen die vandaag op de A50 is gekanteld.
Ik las op FB al geruchten dat hij onwel zou zijn geworden. Dan nog heb ik mijn twijfels: hij stuurt wel de bocht in, maar hij remt nergens af terwijl dat toch mijn eerste reactie zou zijn als ik niet goed zou worden: aan de kant met het ding.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:34 schreef gateway het volgende:
Laatste post:
[..]
lijkt inderdaad net of die het erom doet!
rangeren op eigen terrein is idd op out of scopequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:59 schreef Barcaconia het volgende:
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer.
Of kan ik em out-of-scope oid zetten? Zijn allemaal siemens tacho's.
Volgens mij is i.d.d. een gevalletje out of scopequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:59 schreef Barcaconia het volgende:
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer.
Of kan ik em out-of-scope oid zetten? Zijn allemaal siemens tacho's.
Ook op eigen terrein op Out of scope zetten..quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:59 schreef Barcaconia het volgende:
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer.
Of kan ik em out-of-scope oid zetten? Zijn allemaal siemens tacho's.
Dat is niet waar, paar weken terug nog gecontroleerd en niets aan het handje als je stellig aangeeft dat er op de zaak wel eens voorgeladen of de auto verplaatst wordtquote:Op zondag 4 augustus 2013 10:50 schreef Ridocar het volgende:
Invoer voertuig [ok] OUT->begin [ok]
Dan krijg je wel meldingen maar dan komen ze niet in het lijstje gebeurtenissen.
Maar bij een collega ging het bijna mis. Er was buiten werktijd zijn auto verplaatst met out-of-scope, maar hij moest wel uit gaan leggen aan de Duitse autoriteiten toen ze 2 minuten rijtijd vonden die niet aan een kaart vastzat. Zelfs OOS mag blijkbaar niet in DE.
Hij moest ook zijn agenda laten zien. Het werd hem trouwens afgeraden om op deze manier zn auto te verplaatsen,omdat een eventuele collega van agent niet zo schappeljk zou kunnen zijn...quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:59 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Dat is niet waar, paar weken terug nog gecontroleerd en niets aan het handje als je stellig aangeeft dat er op de zaak wel eens voorgeladen of de auto verplaatst wordt
Dan is het dus per controleur verschillend, en ik denk ook dat je eigen houding tov de controleur meetelt.quote:Op zondag 4 augustus 2013 13:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hij moest ook zijn agenda laten zien. Het werd hem trouwens afgeraden om op deze manier zn auto te verplaatsen,omdat een eventuele collega van agent niet zo schappeljk zou kunnen zijn...
Je moet er wel je best voor doen. Eigenlijk maak je de gezelligheid zelf. Maar tegenwoordig wordt een planning heel strak gemaakt. Één file aan het begin van de week kan soms tot halverwege de week doorwerken, niet in de laatste plaats door de rijtijdenwet.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:26 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:
Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.
Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien.
Ja, met het verschil dat een buitenlandse chauffeur vaak tegen een veel lager uurtarief zijn werk doet. De levensstandaard van een gemiddelde Pool is een stuk lager. Geen wonder dat ze op een gegeven moment terugkomen met een steeds dikkere auto.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:24 schreef Iwanius het volgende:
Dank voor je uitleg.
Opvolgend of het echt zo is dat men tegenwoordig de baan verliest aan de veelal buitenlandse vrachwagenschauffeurs die vanwege de open grenzen nu ook in Nederland aanspraak kunnen maken op onze vrachten en bijbehorende uurlonen?
Tot je de boetes weet van de rij-tijden wet en de beperkingen en de stress in het werkquote:Op zondag 4 augustus 2013 15:26 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:
Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.
Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien.
invoer voertuig -> OUT werkt inderdaad, maar bij sommige wagens komt er dan OUT op het beginscherm, bij sommige komt er RIJDEN ZONDER KAART.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:50 schreef Ridocar het volgende:
Invoer voertuig [ok] OUT->begin [ok]
Dan krijg je wel meldingen maar dan komen ze niet in het lijstje gebeurtenissen.
Maar bij een collega ging het bijna mis. Er was buiten werktijd zijn auto verplaatst met out-of-scope, maar hij moest wel uit gaan leggen aan de Duitse autoriteiten toen ze 2 minuten rijtijd vonden die niet aan een kaart vastzat. Zelfs OOS mag blijkbaar niet in DE.
Heb ik ook vaak genoeg (ik moet ook combinaties rangeren, en ik ga niet overal die kaart insteken). Bij de ene zie je idd OUT staan, bij de andere die code 28, soms zelfs oranje 'T' op het dashboard, maar het zijn iig geen illegale handelingen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
invoer voertuig -> OUT werkt inderdaad, maar bij sommige wagens komt er dan OUT op het beginscherm, bij sommige komt er RIJDEN ZONDER KAART.
Geen idee of het dan dus goed gaat. Misschien kom ik er bij een controle nog eens achter..
quote:Duitsland kampt met truckerstekort
Duitse transporteurs kampen met een tekort aan vrachtwagenchauffeurs. De situatie leidt in Europa's grootste economie tot hogere kosten voor zowel de transportbedrijven als hun klanten. De transportsector staat toch al onder druk door stijgende brandstofkosten en een toename van het aantal tolwegen.
,,Er is ernstig tekort aan chauffeurs in Duitsland. Het betekent dat wij meer salaris moeten betalen om chauffeurs te krijgen. En omdat de marges klein zijn, kunnen wij niet anders dan die extra kosten door te berekenen aan onze klanten'', aldus financieel directeur Gerard van Kesteren van Kühne & Nagel. Dit bedrijf heeft een vloot van 10.000 trucks en trailers en heeft onder andere BMW en Airbus als klant.
Het probleem wordt op termijn alleen maar groter door de vergrijzing. De komende 10 jaar gaat 40 procent van de truckchauffeurs met pensioen.
Nederland
In Nederland is nu nog geen sprake van een chauffeurstekort, maar dat dreigt er wel aan te komen. Ook hier als gevolg van de vergrijzing. Verwacht wordt dat vanaf 2015 10.000 nieuwe vrachtwagenchauffeurs nodig zijn, oplopend tot 50.000 in de jaren daarna.
Om problemen te voorkomen, startten ondernemers en vakbonden in de transport en logistiek dit voorjaar de campagne 'Hollands Goud' om scholieren en studenten alvast warm te maken voor een baan in de sector.
ANP
Goh, ze zien eindelijk het licht. Kosten doorberekenen aan de klanten i.p.v. het korten op het loon van de chauffeur. Als ze dat nou eens jaren eerder bedacht hadden.....quote:
dat hadden ze vast wel al gedaan, maar nu zal er bittere noodzaak aan te pas zijn gekomen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Goh, ze zien eindelijk het licht. Kosten doorberekenen aan de klanten i.p.v. het korten op het loon van de chauffeur. Als ze dat nou eens jaren eerder bedacht hadden.....
Dat komt ook door de klanten die rustig een concurrent opzoeken als 'ie drie dubbeltjes goedkoper is. Kwaliteit is al lang geen issue meer, laat staan een chauffeur die Nederlands spreekt...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Goh, ze zien eindelijk het licht. Kosten doorberekenen aan de klanten i.p.v. het korten op het loon van de chauffeur. Als ze dat nou eens jaren eerder bedacht hadden.....
Drie dubbeltjes?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat komt ook door de klanten die rustig een concurrent opzoeken als 'ie drie dubbeltjes goedkoper is. Kwaliteit is al lang geen issue meer, laat staan een chauffeur die Nederlands spreekt...
Dat klopt. Transporteurs die onder de marktconforme prijs gaan rijden helpen daar wel aan mee door die prijs te faciliteren.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat komt ook door de klanten die rustig een concurrent opzoeken als 'ie drie dubbeltjes goedkoper is. Kwaliteit is al lang geen issue meer, laat staan een chauffeur die Nederlands spreekt...
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:11 schreef Harde_Mepper het volgende:
C en code 95 is binnen... nu asap door met CE.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:15 schreef Tha_Duck het volgende:
Weet niet of dit de juiste plaats is, maar jullie weten het vastIk kan zo snel geen foto vinden op Google
Sommige vrachtwagens hebben van die 'klapbare' laadkleppen. Die laadklep schuift dan weg onder het voertuig tijdens het rijden. Bij het scharnier zit in dat geval een metalen stang, ik vraag me nu al jaren af waarvoor die dient
goede vraag idd!quote:
Stobart heeft Walon BNL overgenomen (of heel Walon, maar dat weet ik niet zeker)quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:56 schreef Gnittoo het volgende:
kwam gisteren een autotransporter van stobart tegen in damwoude, wist niet dat ze ook actief zijn in nederland.
heel Walon voor zover ik weetquote:Op vrijdag 6 september 2013 12:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Stobart heeft Walon BNL overgenomen (of heel Walon, maar dat weet ik niet zeker)
quote:
Dat is om het in/uitvouwen vd klep makkelijker te maken. Er komt een spanning op te staan waardoor de niet al te veel kracht hoeft te zetten..quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
+1 voor jou!
Die stang bedoel ik, ik begrijp hem werkelijk niet.
Wist ik ook niet. Maar als de klep dus helemaal dicht-of opengeklapt is staat daar spanning op, en als 'ie rechtop staat is de veer in rust? (dus tweezijdige werking)quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:22 schreef Redbaron het volgende:
[..]
[..]
Dat is om het in/uitvouwen vd klep makkelijker te maken. Er komt een spanning op te staan waardoor de niet al te veel kracht hoeft te zetten..
Lastige vraag, ik ben zelf een jaar of 10 geleden gestopt omdat het eigenlijk niet meer leuk was, lange ritten verdwenen, avontuur was wel een beetje weg aan het gaan. Toen geprobeerd in de zorg aan de slag te gaan, niet gelukt en nu uit eindelijk wel weer achter het stuur van iets kleiners. Vervoer nu mensen met een verstandelijk en/of lichamelijke beperking voor een grote zorginstelling in het zuiden van het land.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:26 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:
Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.
Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien.
die stang is een kwart gedraaid, hoe het exact werkt weet ik niet maar als dat ding er niet zit moet je meer moeite doen om de klep in of uit te vouwen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wist ik ook niet. Maar als de klep dus helemaal dicht-of opengeklapt is staat daar spanning op, en als 'ie rechtop staat is de veer in rust? (dus tweezijdige werking)
Ik heb ook nog nooit met zo'n ding moeten rijden.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:22 schreef Redbaron het volgende:
[..]
[..]
Dat is om het in/uitvouwen vd klep makkelijker te maken. Er komt een spanning op te staan waardoor de niet al te veel kracht hoeft te zetten..
Sommigen passen ook net niet. Airco's van het dak en zo.quote:
de airco's die eraf gaan zijn nog het leukstquote:Op zaterdag 7 september 2013 11:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Sommigen passen ook net niet. Airco's van het dak en zo.Of het dak wordt net geschild.
Tegenwoordig heb je luchtgeveerde stoelen en daar passen geen chipszakken of bierblikjes meer onder.quote:Op zondag 15 september 2013 15:23 schreef Iwanius het volgende:
Even een vraag van een hele andere orde: Het beeld van vroeger is dat vrachwagenschauffeurs vaak ongezond eten,zeg maar het Johan Boskamp = veel frituur - menu. Is dat anno 2013 nog steeds zo of eet men tegenwoordig gezonder en liggen er geen lege pakken chips o.i.d. i.c.m. bierblikjes onder de chauffeursstoel en...neemt men tegenwoordig zelf meer van huis mee omdat het eten onderweg ook zo duur is geworden.
Iedere 5 jaar moet je medisch gekeurd worden als je je groot rijbewijs wilt houden. Buisje bloed is niet standaard, maar omdat het toch werd gevraagd heb ik maar ja gezegd.quote:Op zondag 15 september 2013 15:23 schreef Iwanius het volgende:
Even een vraag van een hele andere orde: Het beeld van vroeger is dat vrachwagenschauffeurs vaak ongezond eten,zeg maar het Johan Boskamp = veel frituur - menu. Is dat anno 2013 nog steeds zo of eet men tegenwoordig gezonder en liggen er geen lege pakken chips o.i.d. i.c.m. bierblikjes onder de chauffeursstoel en...neemt men tegenwoordig zelf meer van huis mee omdat het eten onderweg ook zo duur is geworden.
Ik mis minstens 12 pagina's met blote vrouwen!..quote:Op vrijdag 20 september 2013 08:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Vannacht is er een nieuw chauffeursblad geïntroduceerd, helemaal gratiesj. http://www.bigtruck.nl/
wat vinden jullie er van?
Ik heb voor dit weekend de opdracht meegekregen vooral ook pitspoezen op de foto te zetten, hopelijk heb je in het oktobernummer meer gelukquote:Op vrijdag 20 september 2013 10:24 schreef Tism het volgende:
[..]
Ik mis minstens 12 pagina's met blote vrouwen!..
Da's best pittig als je net je rijbewijs hebt.quote:Op zaterdag 21 september 2013 08:48 schreef greavy het volgende:
Vrijdag de 13e september mijn CE gehaald, en nu CE + Code 95 in de pocket. Naast mijn huidige werk (Terminaltrekkerchauffeur) binnenkort beginnen in de winkeldistributie op zaterdag met mogelijkheid tot vast werk.
Idd..quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Da's best pittig als je net je rijbewijs hebt.
Oke...nice!..quote:Op vrijdag 20 september 2013 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb voor dit weekend de opdracht meegekregen vooral ook pitspoezen op de foto te zetten, hopelijk heb je in het oktobernummer meer geluk
Gefeliciteerd greavy!quote:Op zaterdag 21 september 2013 08:48 schreef greavy het volgende:
Vrijdag de 13e september mijn CE gehaald, en nu CE + Code 95 in de pocket. Naast mijn huidige werk (Terminaltrekkerchauffeur) binnenkort beginnen in de winkeldistributie op zaterdag met mogelijkheid tot vast werk.
Ik reed voor de Jumbo en het beroerdste filiaal was toch wel Groningen De Beren. Over de blinde kant, meer dan haaks om een donker gat in, waarbij je de inrit tegenover de winkel niet mocht gebruiken. Veel auto's en veel fietsers. Die fietsers waren allemaal kamikazepiloten. Er zijn meerdere malen fietsers en brommers noodgedwongen het magazijn ingereden omdat ze dachten nog wel even achter de trailer langs te kunnen,quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:32 schreef Tism het volgende:
[..]
Idd..Wat je zoal tegenkomt in van die kleine kutdorpjes als je naar zo een filiaal moet manoeuvreren met zo'n grote wagen is waanzinnig, soms staat het zweet me spontaan op de rug..
Hahaha..quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik reed voor de Jumbo en het beroerdste filiaal was toch wel Groningen De Beren. Over de blinde kant, meer dan haaks om een donker gat in, waarbij je de inrit tegenover de winkel niet mocht gebruiken. Veel auto's en veel fietsers. Die fietsers waren allemaal kamikazepiloten. Er zijn meerdere malen fietsers en brommers noodgedwongen het magazijn ingereden omdat ze dachten nog wel even achter de trailer langs te kunnen,![]()
Wat heb ik een hoop gevloekt. En dan kwam ik niet goed uit, dan kon je gerust overnieuw beginnen.
Ja, klopt. Maar ik ga de uitdaging aan. Ik reed al op de terminaltrekker voordat ik uberhaupt mijn theorie had voor C, laat staan praktijklessen gestart was.quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Da's best pittig als je net je rijbewijs hebt.
Danku!quote:
Niemand op het idee gekomen het hek gewoon 20 cm op te schuiven?quote:Op zaterdag 21 september 2013 22:22 schreef greavy het volgende:
want bij onze terminaltrekker moet je de spiegel inklappen ivm het hek (die daar staat ivm de verbouwing)):
Jawel, maar dan kan het aannemersbedrijf niet aan dok 4 en 5 de gewenste verbouwing goed uitvoeren, dus is er geen ruimte over. Poten in- en uitdraaien lukt er inmiddels ook al niet meer :pquote:Op maandag 23 september 2013 00:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niemand op het idee gekomen het hek gewoon 20 cm op te schuiven?
Dok 1 valt nog wel mee, vind ik persoonlijk. Maar je kan inderdaad maar beperkt corrigeren, dus moet je hem er recht in proberen te draaien, en omdat wij via een bocht (gelukkig niet over de dode kant) het dok ik moeten draaien, moet je vrijwel altijd 1 of 2x rechttrekken. Maar de ruimte maakt het er absoluut niet makkelijker op ...quote:Op maandag 23 september 2013 14:36 schreef vannelle het volgende:
Lekker krap die dock 1 trouwens.....
Moet je echt goed recht voor komen want corrigeren zit er niet in zo te zien.
Zelf ook van die docks meegemaakt en ben daar wel eens flink stom geweest.
Met moeite er in kunnen draaien maar ik had de deuren nog niet open.....![]()
Valt wel mee, ligt eraan voor wie of wat je rijdt.quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Da's best pittig als je net je rijbewijs hebt.
Feli!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:35 schreef Harde_Mepper het volgende:
Nou, heb alles nu compleet. C en CE binnen. Over paar weekjes beginnen bij mijn nieuwe baan, chauffeur op bakwagen in de distributie.
Toch allemaal lekker rap gegaan.![]()
Daar maar eerst wat ervaring opdoen, en dan misschien een keertje verder gaan met trekker/oplegger werk.
Dat zou ik ook op internet zettenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:26 schreef Dientje12 het volgende:
Hoe vaak nemen jullie eigenlijk pauze op een dag, alleen een keer 45 min of vaker?
Ik had gister of naja vandaag een dag van 28 uur__
Analoog wagen
Wat maakt het uitquote:Op zondag 6 oktober 2013 03:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat zou ik ook op internet zetten
ic, vreemd als je zo een baan kwijtraaktquote:Op zondag 6 oktober 2013 15:58 schreef Sounddragon het volgende:
Niet zo veel, maar je zou pas de derde hier in het topic zijn die daardoor zijn baan kwijt raakt. Maar be my guest hoor, freedom of speech en zulks![]()
Mjah, chauffeursvolk is blijkbaar niet zo slim dat ze zich realiseren dat een werkgever het niet zo grappig vindt als hun personeel op internet verkondigt dat ze hun reet afvegen met de rijtijdenwet, wat een voldongen economisch delict is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:42 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
ic, vreemd als je zo een baan kwijtraakt
Geen zorgenquote:Op zondag 6 oktober 2013 17:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, chauffeursvolk is blijkbaar niet zo slim dat ze zich realiseren dat een werkgever het niet zo grappig vindt als hun personeel op internet verkondigt dat ze hun reet afvegen met de rijtijdenwet, wat een voldongen economisch delict is.
Meer woorden ga ik er maar niet aan vuil maken
Omg..quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:46 schreef Alexxxxx het volgende:
wie nog meer dan? kan me alleen RealZues herinneren? Die kreeg als kerstpakket zijn posts uit dit topic uitgeprint toch?
*account uit motteballen trektquote:Op zondag 6 oktober 2013 18:46 schreef Alexxxxx het volgende:
wie nog meer dan? kan me alleen RealZues herinneren? Die kreeg als kerstpakket zijn posts uit dit topic uitgeprint toch?
Wij hebben een BE-combi. Het opleggertje hing haast scheef achter de trekker. Ik had heel braaf beide handjes aan het stuur en die 170 pk waren net genoeg.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:23 schreef Tha_T het volgende:
In het busje ging het mooi heen en weer inderdaad
op m'n werk lag wel eens een truckstar wel een aardig blad.quote:32 titels onder strategische heroriëntatie
Mannen: Nieuwe Revu, Panorama, Playboy, Formule1.nl, KIJK, Know How, Moto 73, Roots, Truckstar, Motor
Waarom zou je als nederlands bedrijf niet met een buitenlandse trailer mogen rijden?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zeg chauffeurs, ff een vraagje. Rijden met een trailer met buitenlands kenteken op een Nederlandse trekker mag niet, tenzij zelfde firma met vestigingen in beide landen. Maar hoe zit dat met bijv. huurtrailers? Krijg je daar ook gedonder mee, als je bijv. in de Antwerpse havens een trailer zou huren (containerframe, laten we het makkelijk houden) omdat je eigen achter blijft en daarmee een ritje naar het Rotterdamse doet?
Persoonlijk zou ik denk ik gewoon een witte plaat erop knallen om van alle gezeur af te zijn.
Dat vraag ik me ook af. Bij een vorige werkgever moesten wij koppelen in Belgie en dat was een Belgische trailer van dat bedrijf.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:45 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Waarom zou je als nederlands bedrijf niet met een buitenlandse trailer mogen rijden?
Nederlandse trekker zou niet met een oplegger van buiten Nederland die niet aan dezelfde firma toebehoort mogen rijden binnen Nederland.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:45 schreef Redbaron het volgende:
Waarom zou je als nederlands bedrijf niet met een buitenlandse trailer mogen rijden?
Los van of je met een buitenlandse trailer mag rijden (wat volgens mij wel mag) is verhuur vrijgesteld van de normale wetten over BPM enzo. Dus ondanks dat jij niet met een pools kenteken in Nederland mag rondrijden in een normale auto mag je dat in een huurauto wèl.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zeg chauffeurs, ff een vraagje. Rijden met een trailer met buitenlands kenteken op een Nederlandse trekker mag niet, tenzij zelfde firma met vestigingen in beide landen. Maar hoe zit dat met bijv. huurtrailers? Krijg je daar ook gedonder mee, als je bijv. in de Antwerpse havens een trailer zou huren (containerframe, laten we het makkelijk houden) omdat je eigen achter blijft en daarmee een ritje naar het Rotterdamse doet?
Persoonlijk zou ik denk ik gewoon een witte plaat erop knallen om van alle gezeur af te zijn.
Mits je het aanvraagt en maximaal 1x 14 dagen per kenteken per kalenderjaar. Althans, dat zegt de belastingdienst op haar website.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:55 schreef Barcaconia het volgende:
Dus ondanks dat jij niet met een pools kenteken in Nederland mag rondrijden in een normale auto mag je dat in een huurauto wèl.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mits je het aanvraagt en maximaal 1x 14 dagen per kenteken per kalenderjaar.
De belastingdienst vindt van niet: website BDquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:08 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
In een huurauto niet, dat is vrijgesteld daarvan. Ik mag in Duitsland een auto huren en er hier mee rondrijden.
Als ik inderdaad een Duitse auto van een vriend wil rijden hier moet ik het op jouw wijze aanvragen.
Ik had al ge-edit, ik zag het iddquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De belastingdienst vindt van niet: website BD
Maargoed, nog steeds het punt: Mag je nou wel of niet met een buitenlandse trailer rijden als Nederlandse eigen rijder binnen de landsgrenzen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik had al ge-edit, ik zag het idd
Waarom niet? Waar is je wetsartikel?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maargoed, nog steeds het punt: Mag je nou wel of niet met een buitenlandse trailer rijden als Nederlandse eigen rijder binnen de landsgrenzen?
Zo, dat is wel een heel kundige chauffeur.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:20 schreef Anne het volgende:
Deze foto maakte een kennis van mij en nu wil ik niet blond overkomen en hem vragen waar het plateau wel voor bedoeld is, dus vraag ik het hier.
[ afbeelding ]
Ik snap dat die vrachtwagen er niet op hoort te staan (chapeau dat ie hem erop heeft gekregen trouwens), maar wat dan wel? Erachter zodat ie geladen of gelost kan worden door een heftruck?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 november 2013 21:26 schreef Barcaconia het volgende:
Als jullie bij het tankstation een gehaktstaaf naar binnen duwen, hebben jullie het dan ook altijd over kutpolen met jullie collega's?
Valt mij altijd op.
Die zal vast thuis op de tafel zitten, met z'n voeten op de stoel...quote:Op woensdag 6 november 2013 19:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zo, dat is wel een heel kundige chauffeur.!!!
Af en toe. Als je weet dat ze de helft van jouw salaris verdienen en steeds weer terugkomen met ieder keer een dikkere auto....quote:Op woensdag 6 november 2013 21:26 schreef Barcaconia het volgende:
Als jullie bij het tankstation een gehaktstaaf naar binnen duwen, hebben jullie het dan ook altijd over kutpolen met jullie collega's?
Valt mij altijd op.
Ja, als jullie daar interesse in hebben.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:47 schreef Anne het volgende:
Hallo Tim en Joan,
worden de resultaten van het onderzoek hier uiteindelijk ook geplaatst?
Informatie over huidige systemen kunnen we niet vinden. De Vos Cuboliner is de enige die een beetje in de buurt komt.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Verstelbaar dak bestaat al. Om het systeem goed te laten voor aerodynamica moet je ook het cabinedak aanpassen (dat is bij de huidige trucks immers meestal net zo hoog als het trailerdak), dat zal de veiligheid niet ten goede komen.
Overigens, tot de jaren '70 had IEDERE truck een dak op de hoogte van de lading. Afzeilen noemden ze dat toen.
Bedankt!quote:Op donderdag 7 november 2013 11:28 schreef Ridocar het volgende:
Ingevuld.
Ik denk dat er best vraag is naar een dergelijk systeem, maar omdat zo'n beetje ieder vervoerder altijd tegen zijn wettelijke maxima aanhikt en brandstofverbruik (nog steeds) minder belangrijk is dan de mogelijkheden om zoveel mogelijk mee te kunnen nemen (afmetingen en gewicht) denk ik dat zo'n systeem alleen zin heeft als het geen extra ruimte inneemt, niet meer weegt en betrouwbaar genoeg is om jaren te kunnen blijven functioneren, ook in de handen van een vrachtwagenchauffeur, en sommigen kunnen lomp zijn.
Dit had ik misschien ook in de enquete kunnen zetten, maar toen kwam ik er nog niet op.
edit2: 1 zin, 5 regels.
Dat was ook mijn puntje van kritiek. Als er een idee is dat ongeveer iets is als 'we gaan het over innovatie bij vrachtauto's hebben', is het wel makkelijk om een beetje in te lezen over het beroep. Ik merk dat er weinig/geen vooronderzoek is geweest.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:50 schreef vannelle het volgende:
Ik zou wel willen maar rij normaal gesproken met zeecontainers dus kan ik de enquete niet goed invullen.
De laadruimte van mijn bus heeft niet eens een dak.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:52 schreef JDude het volgende:
Ik zou best willen helpen maar mijn wannabe-vrachtwagentje is al maar 3,40 hoog en met het extra gewicht van een beweegbare dakconstructie blijft er waarschijnlijk geen laadvermogen meer over.
degene die de klompen op de treeplank laten staanquote:Op zaterdag 16 november 2013 15:59 schreef marjolein19 het volgende:
welke trucker rijd weleens op sokken?
gr.
Marjolein
o dus jij rijd op sokken witte of zwarte?quote:Op zaterdag 16 november 2013 19:14 schreef Redbaron het volgende:
Ik heb de klompen op de treeplank staan, hoezo?
roze, waarop dit soort vragen?quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:06 schreef marjolein19 het volgende:
[..]
o dus jij rijd op sokken witte of zwarte?
Ik, alleen mijn linker voet, gassen en remmen doe ik met rechts + schoen aan..quote:Op zaterdag 16 november 2013 15:59 schreef marjolein19 het volgende:
welke trucker rijd weleens op sokken?
gr.
Marjolein
Niet te doen, als ik aan het rangeren ben spring ik iedere keer in en uit de auto. De pedalenbak wordt daar ook niet veel schoner van.quote:Op zaterdag 16 november 2013 15:59 schreef marjolein19 het volgende:
welke trucker rijd weleens op sokken?
gr.
Marjolein
Dat heb ik ook, maar dan een model later.quote:
quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:23 schreef Barcaconia het volgende:
We hebben slechte ervaringen met vrouwen in dit topic. Misschien blijkt Marjolein19 ook gewoon Henk43 te zijn.
Containerboeren plempen die dingen nogal eens ergens langs de weg om er een bak vanaf te plukken of te laden, dus op zich is het helemaal zo gek nog nietquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:31 schreef densmee het volgende:
er zijn nogal wat schamelwagens tegenwoordig waar een losse accu inzit waarmee de verlichting aan te zetten is.
Ik vond het in dit geval wel handigquote:Op woensdag 4 december 2013 01:18 schreef Barcaconia het volgende:
Containerboeren hangen sowieso graag alles vol lampjes.
heej die stond ook op Facebook bij Rijbewijs gekocht?quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:20 schreef Anne het volgende:
Deze foto maakte een kennis van mij en nu wil ik niet blond overkomen en hem vragen waar het plateau wel voor bedoeld is, dus vraag ik het hier.
[ afbeelding ]
Ik snap dat die vrachtwagen er niet op hoort te staan (chapeau dat ie hem erop heeft gekregen trouwens), maar wat dan wel? Erachter zodat ie geladen of gelost kan worden door een heftruck?
[ afbeelding ]
Daar heb ik ook gelest, doe ze maar de groeten..quote:Op maandag 7 april 2014 23:50 schreef stefkee3 het volgende:
Na bijna 3 jaar tobben, gaat het er nu echt van komen!
15 april intest bij keijbeck in Sittard !!
twitter:eenvandaag twitterde op maandag 28-04-2014 om 14:25:29Terugluisteren: Het inhaalverbod voor vrachtauto's wordt gedeeltelijk afgeschaft. Verstandig of niet? http://t.co/pddoZ7vlXA reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |