abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:33:45 #1
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_129505541
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC

Waar we fantaseren over trucks met neuzen,


Ook echte neuzen:


wel eens kort door de bocht gaan,


en de trailer een andere route verzint dan de trekker,


en we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen:


Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt:

Van rijtijdenleed (ouwe dinkytoy foto vervangen)
http://83.219.80.227/rout(...)ca3e800db074600b.jpg

tot lading die gleed:


Game on *O*

Vorige topics:
Topicreeks: Vrachtwagenchauffeurstopic
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:34:59 #2
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_129505578
Laatste post:

quote:
11s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:37 schreef Harde_Mepper het volgende:
Filmpje van de vrachtwagen die vandaag op de A50 is gekanteld.
lijkt inderdaad net of die het erom doet!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 20:25:38 #3
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_129518049
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:34 schreef gateway het volgende:
Laatste post:

[..]

lijkt inderdaad net of die het erom doet!
Ik las op FB al geruchten dat hij onwel zou zijn geworden. Dan nog heb ik mijn twijfels: hij stuurt wel de bocht in, maar hij remt nergens af terwijl dat toch mijn eerste reactie zou zijn als ik niet goed zou worden: aan de kant met het ding.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_129525914
volgens zijn collega;s bij Bok inderdaad onwel geworden
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:59:10 #5
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_129651344
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer.
Of kan ik em out-of-scope oid zetten? Zijn allemaal siemens tacho's.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_129657554
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:59 schreef Barcaconia het volgende:
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer.
Of kan ik em out-of-scope oid zetten? Zijn allemaal siemens tacho's.
rangeren op eigen terrein is idd op out of scope

[ Bericht 1% gewijzigd door Redbaron op 04-08-2013 03:00:33 (niet wakker..) ]
Doet maar wat..
  zondag 4 augustus 2013 @ 00:19:36 #7
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_129664915
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:59 schreef Barcaconia het volgende:
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer.
Of kan ik em out-of-scope oid zetten? Zijn allemaal siemens tacho's.
Volgens mij is i.d.d. een gevalletje out of scope
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 4 augustus 2013 @ 00:58:17 #8
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_129666581
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:59 schreef Barcaconia het volgende:
Laatste tijd moet ik veel met verschillende vrachtauto's rangeren op eigen terrein. Moet ik dan elke keer dat hoerige pasje erin duwen en wachten tot alles goed ingesteld is of mag ik gewoon zonder pasje rijden? Ik kom niet boven de 10kmpu uit en niet verder dan 100mtr elke keer.
Of kan ik em out-of-scope oid zetten? Zijn allemaal siemens tacho's.
Ook op eigen terrein op Out of scope zetten.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_129673267
Invoer voertuig [ok] OUT->begin [ok]

Dan krijg je wel meldingen maar dan komen ze niet in het lijstje gebeurtenissen.

Maar bij een collega ging het bijna mis. Er was buiten werktijd zijn auto verplaatst met out-of-scope, maar hij moest wel uit gaan leggen aan de Duitse autoriteiten toen ze 2 minuten rijtijd vonden die niet aan een kaart vastzat. Zelfs OOS mag blijkbaar niet in DE.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_129674730
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:50 schreef Ridocar het volgende:
Invoer voertuig [ok] OUT->begin [ok]

Dan krijg je wel meldingen maar dan komen ze niet in het lijstje gebeurtenissen.

Maar bij een collega ging het bijna mis. Er was buiten werktijd zijn auto verplaatst met out-of-scope, maar hij moest wel uit gaan leggen aan de Duitse autoriteiten toen ze 2 minuten rijtijd vonden die niet aan een kaart vastzat. Zelfs OOS mag blijkbaar niet in DE.
Dat is niet waar, paar weken terug nog gecontroleerd en niets aan het handje als je stellig aangeeft dat er op de zaak wel eens voorgeladen of de auto verplaatst wordt
Doet maar wat..
pi_129677213
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:59 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Dat is niet waar, paar weken terug nog gecontroleerd en niets aan het handje als je stellig aangeeft dat er op de zaak wel eens voorgeladen of de auto verplaatst wordt
Hij moest ook zijn agenda laten zien. Het werd hem trouwens afgeraden om op deze manier zn auto te verplaatsen,omdat een eventuele collega van agent niet zo schappeljk zou kunnen zijn...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_129677370
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hij moest ook zijn agenda laten zien. Het werd hem trouwens afgeraden om op deze manier zn auto te verplaatsen,omdat een eventuele collega van agent niet zo schappeljk zou kunnen zijn...
Dan is het dus per controleur verschillend, en ik denk ook dat je eigen houding tov de controleur meetelt.

Van de zes overtredingen die ik had heb ik er twee moeten betalen...
Doet maar wat..
pi_129679909
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:

Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.


Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien.
pi_129680419
quote:
6s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:26 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:

Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.


Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien.
Je moet er wel je best voor doen. Eigenlijk maak je de gezelligheid zelf. Maar tegenwoordig wordt een planning heel strak gemaakt. Één file aan het begin van de week kan soms tot halverwege de week doorwerken, niet in de laatste plaats door de rijtijdenwet.

En zoals sommigen zullen verzuchten: De romantiek is eruit. Iedereen is broodrijder geworden...

-edit-
600 pk is trouwens een beetje overkill.

Die witte trekker op het dek van de veerboot (MAN F2000)... zo eentje heb ik mee gereden. Ook een week van huis, altijd in geslapen. No problemo.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ridocar op 04-08-2013 16:06:46 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_129718925
Dank voor je uitleg.

Opvolgend of het echt zo is dat men tegenwoordig de baan verliest aan de veelal buitenlandse vrachwagenschauffeurs die vanwege de open grenzen nu ook in Nederland aanspraak kunnen maken op onze vrachten en bijbehorende uurlonen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2013 16:25:13 ]
pi_129925766
quote:
6s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:24 schreef Iwanius het volgende:
Dank voor je uitleg.

Opvolgend of het echt zo is dat men tegenwoordig de baan verliest aan de veelal buitenlandse vrachwagenschauffeurs die vanwege de open grenzen nu ook in Nederland aanspraak kunnen maken op onze vrachten en bijbehorende uurlonen?
Ja, met het verschil dat een buitenlandse chauffeur vaak tegen een veel lager uurtarief zijn werk doet. De levensstandaard van een gemiddelde Pool is een stuk lager. Geen wonder dat ze op een gegeven moment terugkomen met een steeds dikkere auto.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_130059460
quote:
6s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:26 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:

Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.


Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien.
Tot je de boetes weet van de rij-tijden wet en de beperkingen en de stress in het werk
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:45:41 #18
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_130065118
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:50 schreef Ridocar het volgende:
Invoer voertuig [ok] OUT->begin [ok]

Dan krijg je wel meldingen maar dan komen ze niet in het lijstje gebeurtenissen.

Maar bij een collega ging het bijna mis. Er was buiten werktijd zijn auto verplaatst met out-of-scope, maar hij moest wel uit gaan leggen aan de Duitse autoriteiten toen ze 2 minuten rijtijd vonden die niet aan een kaart vastzat. Zelfs OOS mag blijkbaar niet in DE.
invoer voertuig -> OUT werkt inderdaad, maar bij sommige wagens komt er dan OUT op het beginscherm, bij sommige komt er RIJDEN ZONDER KAART.
Geen idee of het dan dus goed gaat. Misschien kom ik er bij een controle nog eens achter..
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_130100245
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:45 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

invoer voertuig -> OUT werkt inderdaad, maar bij sommige wagens komt er dan OUT op het beginscherm, bij sommige komt er RIJDEN ZONDER KAART.
Geen idee of het dan dus goed gaat. Misschien kom ik er bij een controle nog eens achter..
Heb ik ook vaak genoeg (ik moet ook combinaties rangeren, en ik ga niet overal die kaart insteken). Bij de ene zie je idd OUT staan, bij de andere die code 28, soms zelfs oranje 'T' op het dashboard, maar het zijn iig geen illegale handelingen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:07:40 #20
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_130377911
quote:
Duitsland kampt met truckerstekort

Duitse transporteurs kampen met een tekort aan vrachtwagenchauffeurs. De situatie leidt in Europa's grootste economie tot hogere kosten voor zowel de transportbedrijven als hun klanten. De transportsector staat toch al onder druk door stijgende brandstofkosten en een toename van het aantal tolwegen.

,,Er is ernstig tekort aan chauffeurs in Duitsland. Het betekent dat wij meer salaris moeten betalen om chauffeurs te krijgen. En omdat de marges klein zijn, kunnen wij niet anders dan die extra kosten door te berekenen aan onze klanten'', aldus financieel directeur Gerard van Kesteren van Kühne & Nagel. Dit bedrijf heeft een vloot van 10.000 trucks en trailers en heeft onder andere BMW en Airbus als klant.

Het probleem wordt op termijn alleen maar groter door de vergrijzing. De komende 10 jaar gaat 40 procent van de truckchauffeurs met pensioen.

Nederland

In Nederland is nu nog geen sprake van een chauffeurstekort, maar dat dreigt er wel aan te komen. Ook hier als gevolg van de vergrijzing. Verwacht wordt dat vanaf 2015 10.000 nieuwe vrachtwagenchauffeurs nodig zijn, oplopend tot 50.000 in de jaren daarna.

Om problemen te voorkomen, startten ondernemers en vakbonden in de transport en logistiek dit voorjaar de campagne 'Hollands Goud' om scholieren en studenten alvast warm te maken voor een baan in de sector.

ANP
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:53:34 #21
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130379203
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:07 schreef Tism het volgende:

[..]

Goh, ze zien eindelijk het licht. Kosten doorberekenen aan de klanten i.p.v. het korten op het loon van de chauffeur. Als ze dat nou eens jaren eerder bedacht hadden.....
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:25:47 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_130380139
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:53 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Goh, ze zien eindelijk het licht. Kosten doorberekenen aan de klanten i.p.v. het korten op het loon van de chauffeur. Als ze dat nou eens jaren eerder bedacht hadden.....
dat hadden ze vast wel al gedaan, maar nu zal er bittere noodzaak aan te pas zijn gekomen.

Dat ze niet gewoon een blik Polen opentrekken joh, dat doen ze ook al jaren. :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_130395539
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:53 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Goh, ze zien eindelijk het licht. Kosten doorberekenen aan de klanten i.p.v. het korten op het loon van de chauffeur. Als ze dat nou eens jaren eerder bedacht hadden.....
Dat komt ook door de klanten die rustig een concurrent opzoeken als 'ie drie dubbeltjes goedkoper is. Kwaliteit is al lang geen issue meer, laat staan een chauffeur die Nederlands spreekt...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_130395765
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat komt ook door de klanten die rustig een concurrent opzoeken als 'ie drie dubbeltjes goedkoper is. Kwaliteit is al lang geen issue meer, laat staan een chauffeur die Nederlands spreekt...
Drie dubbeltjes?
Voor drie cent zoeken ze al zo ongeveer een ander!
Doet maar wat..
pi_130404932
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat komt ook door de klanten die rustig een concurrent opzoeken als 'ie drie dubbeltjes goedkoper is. Kwaliteit is al lang geen issue meer, laat staan een chauffeur die Nederlands spreekt...
Dat klopt. Transporteurs die onder de marktconforme prijs gaan rijden helpen daar wel aan mee door die prijs te faciliteren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_130632531
C en code 95 is binnen... nu asap door met CE. *O*
pi_130647768
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 13:11 schreef Harde_Mepper het volgende:
C en code 95 is binnen... nu asap door met CE. *O*
Gefeliciteerd :7
pi_130874007
Weet niet of dit de juiste plaats is, maar jullie weten het vast :) Ik kan zo snel geen foto vinden op Google :'(

Sommige vrachtwagens hebben van die 'klapbare' laadkleppen. Die laadklep schuift dan weg onder het voertuig tijdens het rijden. Bij het scharnier zit in dat geval een metalen stang, ik vraag me nu al jaren af waarvoor die dient :)
pi_130874780
  vrijdag 6 september 2013 @ 09:56:15 #30
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_130874878
kwam gisteren een autotransporter van stobart tegen in damwoude, wist niet dat ze ook actief zijn in nederland.
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:26:10 #31
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_130875561
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:15 schreef Tha_Duck het volgende:
Weet niet of dit de juiste plaats is, maar jullie weten het vast :) Ik kan zo snel geen foto vinden op Google :'(

Sommige vrachtwagens hebben van die 'klapbare' laadkleppen. Die laadklep schuift dan weg onder het voertuig tijdens het rijden. Bij het scharnier zit in dat geval een metalen stang, ik vraag me nu al jaren af waarvoor die dient :)
quote:
goede vraag idd!
pi_130875650
quote:
+1 voor jou!

Die stang bedoel ik, ik begrijp hem werkelijk niet.
pi_130879230
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:56 schreef Gnittoo het volgende:
kwam gisteren een autotransporter van stobart tegen in damwoude, wist niet dat ze ook actief zijn in nederland.
Stobart heeft Walon BNL overgenomen (of heel Walon, maar dat weet ik niet zeker)
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:16:45 #34
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130880091
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Stobart heeft Walon BNL overgenomen (of heel Walon, maar dat weet ik niet zeker)
heel Walon voor zover ik weet :Y
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_130882191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:26 schreef gateway het volgende:

[..]

[..]

goede vraag idd!
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:29 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

+1 voor jou!

Die stang bedoel ik, ik begrijp hem werkelijk niet.
Dat is om het in/uitvouwen vd klep makkelijker te maken. Er komt een spanning op te staan waardoor de niet al te veel kracht hoeft te zetten.. ;)
Doet maar wat..
pi_130884532
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:22 schreef Redbaron het volgende:

[..]

[..]

Dat is om het in/uitvouwen vd klep makkelijker te maken. Er komt een spanning op te staan waardoor de niet al te veel kracht hoeft te zetten.. ;)
Wist ik ook niet. Maar als de klep dus helemaal dicht-of opengeklapt is staat daar spanning op, en als 'ie rechtop staat is de veer in rust? (dus tweezijdige werking)

Ik heb ook nog nooit met zo'n ding moeten rijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 6 september 2013 @ 15:42:54 #37
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130884715
quote:
6s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:26 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene vraag van iemand die totaal niks weet van het hele vrachtwagen gebeuren:

Is de baan als chauffeur op een vrachtwagen die bijvoorbeeld veel op het buitenland rijdt nog steeds zo 'fantastisch als dat soms wordt beweert? Ik bedoel daarmee dat je zomers in een heerlijk gekoelde cabine zit met alles bij de hand, contact onderhoud met andere chauffeurs die je onderweg tegenkomt via je bakkie en het verder goed uitkijken is voor allerlei auto's die plotseling voor je opduiken op de weg.


Kortom goed geld verdienen en nog wat van de wereld zien.
Lastige vraag, ik ben zelf een jaar of 10 geleden gestopt omdat het eigenlijk niet meer leuk was, lange ritten verdwenen, avontuur was wel een beetje weg aan het gaan. Toen geprobeerd in de zorg aan de slag te gaan, niet gelukt en nu uit eindelijk wel weer achter het stuur van iets kleiners. Vervoer nu mensen met een verstandelijk en/of lichamelijke beperking voor een grote zorginstelling in het zuiden van het land.

Heb nog wat vrienden uit mijn chauffeurstijd overgehouden en als ik hun verhalen zo hoor ben ik nog steeds erg blij dat ik destijds die keuze heb gemaakt. Heb het altijd met veel plezier gedaan en een hoop maffe en wilde dingen meegemaakt. Mooie herinneringen voor later :Y
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_130908937
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wist ik ook niet. Maar als de klep dus helemaal dicht-of opengeklapt is staat daar spanning op, en als 'ie rechtop staat is de veer in rust? (dus tweezijdige werking)

Ik heb ook nog nooit met zo'n ding moeten rijden.
die stang is een kwart gedraaid, hoe het exact werkt weet ik niet maar als dat ding er niet zit moet je meer moeite doen om de klep in of uit te vouwen.
Doet maar wat..
pi_130910302
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:22 schreef Redbaron het volgende:

[..]

[..]

Dat is om het in/uitvouwen vd klep makkelijker te maken. Er komt een spanning op te staan waardoor de niet al te veel kracht hoeft te zetten.. ;)
^O^ Dank!
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:55:44 #40
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_130912317
quote:
Sommigen passen ook net niet. Airco's van het dak en zo. :') Of het dak wordt net geschild.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:12:27 #42
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_130915399
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:59 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Sommigen passen ook net niet. Airco's van het dak en zo. :') Of het dak wordt net geschild.
de airco's die eraf gaan zijn nog het leukst :P
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:06:09 #43
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130918914
In m'n B-bakwagentje zit sinds een tijdje een boordcomputer met navigatie die rekening met de hoogte moet houden. Maar laatst stond ik in Antwerpen toch mooi voor een 3,10 hoog tunneltje met m'n 3,40 kar. Gelukkig kunnen omzeilen dwars door een woonwijk :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_130921836
Hier in spanje staat bij elk viaduct de hoogte ook al is dat 7 meter
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_130921986
Ik kom hier nooit, ik wist geeneens dat dit bestond, wil je daar iets aan doen? Dan dit:
GC / Revolutie
pi_131198510
Even een vraag van een hele andere orde: Het beeld van vroeger is dat vrachwagenschauffeurs vaak ongezond eten,zeg maar het Johan Boskamp = veel frituur - menu. Is dat anno 2013 nog steeds zo of eet men tegenwoordig gezonder en liggen er geen lege pakken chips o.i.d. i.c.m. bierblikjes onder de chauffeursstoel en...neemt men tegenwoordig zelf meer van huis mee omdat het eten onderweg ook zo duur is geworden.
  zondag 15 september 2013 @ 15:34:59 #47
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_131198828
quote:
6s.gif Op zondag 15 september 2013 15:23 schreef Iwanius het volgende:
Even een vraag van een hele andere orde: Het beeld van vroeger is dat vrachwagenschauffeurs vaak ongezond eten,zeg maar het Johan Boskamp = veel frituur - menu. Is dat anno 2013 nog steeds zo of eet men tegenwoordig gezonder en liggen er geen lege pakken chips o.i.d. i.c.m. bierblikjes onder de chauffeursstoel en...neemt men tegenwoordig zelf meer van huis mee omdat het eten onderweg ook zo duur is geworden.
Tegenwoordig heb je luchtgeveerde stoelen en daar passen geen chipszakken of bierblikjes meer onder.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_131207308
quote:
6s.gif Op zondag 15 september 2013 15:23 schreef Iwanius het volgende:
Even een vraag van een hele andere orde: Het beeld van vroeger is dat vrachwagenschauffeurs vaak ongezond eten,zeg maar het Johan Boskamp = veel frituur - menu. Is dat anno 2013 nog steeds zo of eet men tegenwoordig gezonder en liggen er geen lege pakken chips o.i.d. i.c.m. bierblikjes onder de chauffeursstoel en...neemt men tegenwoordig zelf meer van huis mee omdat het eten onderweg ook zo duur is geworden.
Iedere 5 jaar moet je medisch gekeurd worden als je je groot rijbewijs wilt houden. Buisje bloed is niet standaard, maar omdat het toch werd gevraagd heb ik maar ja gezegd.
Uitslag: cholesterol te hoog. Toen ben ik maar eens na gaan denken over m'n eet- en drinkpatroon.
Ik denk dat een gemiddelde chauffeur al gauw niet gezond eet en drinkt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_131229704
Dat weten we inmiddels maar toch had ik het idee dat dit in de loop der tijd wel veranderd zou zijn gezien de alsmaar voortschrijdende opmars van gezond voedsel/eten en de daarbij veranderde houding t.o.v. eten. Dat blijkt dus in de praktijk erg mee te vallen..zelfs in 2013.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2013 10:26:18 ]
pi_131373186
Vannacht is er een nieuw chauffeursblad geïntroduceerd, helemaal gratiesj. http://www.bigtruck.nl/

wat vinden jullie er van?
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:24:59 #51
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_131374883
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Vannacht is er een nieuw chauffeursblad geïntroduceerd, helemaal gratiesj. http://www.bigtruck.nl/

wat vinden jullie er van?
Ik mis minstens 12 pagina's met blote vrouwen!.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_131395036
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:24 schreef Tism het volgende:

[..]

Ik mis minstens 12 pagina's met blote vrouwen!.. :)
Ik heb voor dit weekend de opdracht meegekregen vooral ook pitspoezen op de foto te zetten, hopelijk heb je in het oktobernummer meer geluk ;)
  zaterdag 21 september 2013 @ 08:48:16 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131405747
Vrijdag de 13e september mijn CE gehaald, en nu CE + Code 95 in de pocket. Naast mijn huidige werk (Terminaltrekkerchauffeur) binnenkort beginnen in de winkeldistributie op zaterdag met mogelijkheid tot vast werk.

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 21-09-2013 08:53:50 ]
pi_131406760
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 08:48 schreef greavy het volgende:
Vrijdag de 13e september mijn CE gehaald, en nu CE + Code 95 in de pocket. Naast mijn huidige werk (Terminaltrekkerchauffeur) binnenkort beginnen in de winkeldistributie op zaterdag met mogelijkheid tot vast werk.
Da's best pittig als je net je rijbewijs hebt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 21 september 2013 @ 13:32:23 #55
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_131410220
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 10:30 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Da's best pittig als je net je rijbewijs hebt.
Idd.. :) Wat je zoal tegenkomt in van die kleine kutdorpjes als je naar zo een filiaal moet manoeuvreren met zo'n grote wagen is waanzinnig, soms staat het zweet me spontaan op de rug.. :{
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 21 september 2013 @ 13:33:40 #56
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_131410247
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik heb voor dit weekend de opdracht meegekregen vooral ook pitspoezen op de foto te zetten, hopelijk heb je in het oktobernummer meer geluk ;)
Oke...nice!.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_131410266
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 08:48 schreef greavy het volgende:
Vrijdag de 13e september mijn CE gehaald, en nu CE + Code 95 in de pocket. Naast mijn huidige werk (Terminaltrekkerchauffeur) binnenkort beginnen in de winkeldistributie op zaterdag met mogelijkheid tot vast werk.
Gefeliciteerd greavy!
pi_131420476
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 september 2013 13:32 schreef Tism het volgende:

[..]

Idd.. :) Wat je zoal tegenkomt in van die kleine kutdorpjes als je naar zo een filiaal moet manoeuvreren met zo'n grote wagen is waanzinnig, soms staat het zweet me spontaan op de rug.. :{
Ik reed voor de Jumbo en het beroerdste filiaal was toch wel Groningen De Beren. Over de blinde kant, meer dan haaks om een donker gat in, waarbij je de inrit tegenover de winkel niet mocht gebruiken. Veel auto's en veel fietsers. Die fietsers waren allemaal kamikazepiloten. Er zijn meerdere malen fietsers en brommers noodgedwongen het magazijn ingereden omdat ze dachten nog wel even achter de trailer langs te kunnen, 8)7

Wat heb ik een hoop gevloekt. En dan kwam ik niet goed uit, dan kon je gerust overnieuw beginnen. :r
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 21 september 2013 @ 20:47:44 #59
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_131421675
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 20:15 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik reed voor de Jumbo en het beroerdste filiaal was toch wel Groningen De Beren. Over de blinde kant, meer dan haaks om een donker gat in, waarbij je de inrit tegenover de winkel niet mocht gebruiken. Veel auto's en veel fietsers. Die fietsers waren allemaal kamikazepiloten. Er zijn meerdere malen fietsers en brommers noodgedwongen het magazijn ingereden omdat ze dachten nog wel even achter de trailer langs te kunnen, 8)7

Wat heb ik een hoop gevloekt. En dan kwam ik niet goed uit, dan kon je gerust overnieuw beginnen. :r
Hahaha.. :D Ik ken ook een paar van die situaties ja...Luifels, paaltjes, (fout) geparkeerde auto;s links en rechts waar je achteruit tussendoor moet, voetgangers/fietsers (met alleen maar oog voor hun mobieltje), 5 keer uitstappen om te kijken of je het haalt en nergens tegenaan zit terwijl het verkeer zich ophoopt in de straat, boze en klagende buren van de winkel die last hebben van teveel herrie in de straat enz enz.. :)

Heerlijk!.. :9
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 21 september 2013 @ 22:22:59 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131425848
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 10:30 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Da's best pittig als je net je rijbewijs hebt.
Ja, klopt. Maar ik ga de uitdaging aan. Ik reed al op de terminaltrekker voordat ik uberhaupt mijn theorie had voor C, laat staan praktijklessen gestart was.
Mijn huidige werk is ongeveer 30-35 containers per dag wisselen (waarbij dok 3(nu het linker dok, normaal middelste dok) het meest lastige is, want bij onze terminaltrekker moet je de spiegel inklappen ivm het hek (die daar staat ivm de verbouwing)):

Foto door mijzelf gemaakt (met statief enzo).

quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2013 13:34 schreef Anne het volgende:

[..]

Gefeliciteerd greavy!
Danku!

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 21-09-2013 22:31:37 ]
  FOK!fotograaf maandag 23 september 2013 @ 00:14:28 #61
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131466352
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:22 schreef greavy het volgende:
want bij onze terminaltrekker moet je de spiegel inklappen ivm het hek (die daar staat ivm de verbouwing)):
Niemand op het idee gekomen het hek gewoon 20 cm op te schuiven?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131478826
Lekker krap die dock 1 trouwens.....
Moet je echt goed recht voor komen want corrigeren zit er niet in zo te zien.

Zelf ook van die docks meegemaakt en ben daar wel eens flink stom geweest.
Met moeite er in kunnen draaien maar ik had de deuren nog niet open..... |:( _O-
  maandag 23 september 2013 @ 17:12:44 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131484843
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 00:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Niemand op het idee gekomen het hek gewoon 20 cm op te schuiven?
Jawel, maar dan kan het aannemersbedrijf niet aan dok 4 en 5 de gewenste verbouwing goed uitvoeren, dus is er geen ruimte over. Poten in- en uitdraaien lukt er inmiddels ook al niet meer :p
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:36 schreef vannelle het volgende:
Lekker krap die dock 1 trouwens.....
Moet je echt goed recht voor komen want corrigeren zit er niet in zo te zien.

Zelf ook van die docks meegemaakt en ben daar wel eens flink stom geweest.
Met moeite er in kunnen draaien maar ik had de deuren nog niet open..... |:( _O-
Dok 1 valt nog wel mee, vind ik persoonlijk. Maar je kan inderdaad maar beperkt corrigeren, dus moet je hem er recht in proberen te draaien, en omdat wij via een bocht (gelukkig niet over de dode kant) het dok ik moeten draaien, moet je vrijwel altijd 1 of 2x rechttrekken. Maar de ruimte maakt het er absoluut niet makkelijker op ...
pi_131597259
Vandaag het formulier voor de chauffeurspas op de bus gedaan, weet iemand hoe lang het ongeveer gaat duren voordat de pas klaar is?
  donderdag 26 september 2013 @ 21:36:17 #65
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_131599852
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 10:30 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Da's best pittig als je net je rijbewijs hebt.
Valt wel mee, ligt eraan voor wie of wat je rijdt.
M'n 1e baantje bij brood/banket leverancier was een drama, hoop authentieke banketbakkers vooral in historische stukjes van de stad, 1 groot drama, net je rijbewijs, idiote plekken waar je moet komen.
Collega met een city kon op plekken komen waar je met een bakwagen niet eens normaal kon komen. Daarom zie je die grondstofleveranciers vaak met een enkel-assige gestuurde trailer..

Daarna bij hema, vrijwel alle filialen (hoe moeilijk het soms leek) was prima te bereiken. Er waren een paar beruchte filialen onder de ervaren chauffeurs waar ze een LFje voor hebben met gestuurd as en een idioot kleine draaicirkel. Paar keer heen geweest, lachte me rot, was niks met wat ik kwalificeerde als 'lastig te komen'.

Zolang je maar niet met een star ding naar de supermarkt hoeft valt het denk ik wel mee. Grootste struikelblok is op de verkeerde manier aankomen.

[ Bericht 23% gewijzigd door blup op 26-09-2013 22:33:58 ]
pi_131879407
Nou, heb alles nu compleet. C en CE binnen. Over paar weekjes beginnen bij mijn nieuwe baan, chauffeur op bakwagen in de distributie.

Toch allemaal lekker rap gegaan. :Y

Daar maar eerst wat ervaring opdoen, en dan misschien een keertje verder gaan met trekker/oplegger werk.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 20:25:44 #67
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_131880926
Gefeliciteerd! laat je niet gek maken.
pi_131882597
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 19:35 schreef Harde_Mepper het volgende:
Nou, heb alles nu compleet. C en CE binnen. Over paar weekjes beginnen bij mijn nieuwe baan, chauffeur op bakwagen in de distributie.

Toch allemaal lekker rap gegaan. :Y

Daar maar eerst wat ervaring opdoen, en dan misschien een keertje verder gaan met trekker/oplegger werk.
Feli!
Ga je voor een supermarkt rijden? En zo ja, welke? (AH hiero, maar dan aan de andere kant van de distributie, leverancier dus)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_131882875
Vanuit groothandel naar (o.a.) horeca zaakjes rijden. :)
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:57:53 #70
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_131883907
Moest gisteren een collega ophalen bij de DAF-garage. Die kreeg daar de mogelijkheid om even een proefritje te maken in een XF Superspacecabdinges. Aan mij de vraag of ik wilde blijven wachten of op de bijrijdersstoel plaatsnemen.
Godverdomme wat een ruimte in zo'n ding als je een Iveco viermeterbakwagentje gewend bent _O-.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_131884732
Hoe vaak nemen jullie eigenlijk pauze op een dag, alleen een keer 45 min of vaker?

Ik had gister of naja vandaag een dag van 28 uur :')__

Analoog wagen
pi_131886815
2x half uurtje tijdens het lossen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 6 oktober 2013 @ 03:07:07 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131890764
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:26 schreef Dientje12 het volgende:
Hoe vaak nemen jullie eigenlijk pauze op een dag, alleen een keer 45 min of vaker?

Ik had gister of naja vandaag een dag van 28 uur :')__

Analoog wagen
Dat zou ik ook op internet zetten :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131900976
quote:
3s.gif Op zondag 6 oktober 2013 03:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat zou ik ook op internet zetten :X
Wat maakt het uit :9
  zondag 6 oktober 2013 @ 15:58:30 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131902404
Niet zo veel, maar je zou pas de derde hier in het topic zijn die daardoor zijn baan kwijt raakt. Maar be my guest hoor, freedom of speech en zulks ^O^ :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131906310
quote:
3s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:58 schreef Sounddragon het volgende:
Niet zo veel, maar je zou pas de derde hier in het topic zijn die daardoor zijn baan kwijt raakt. Maar be my guest hoor, freedom of speech en zulks ^O^ :+
ic, vreemd als je zo een baan kwijtraakt :')
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:47:58 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131906479
quote:
7s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:42 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

ic, vreemd als je zo een baan kwijtraakt :')
Mjah, chauffeursvolk is blijkbaar niet zo slim dat ze zich realiseren dat een werkgever het niet zo grappig vindt als hun personeel op internet verkondigt dat ze hun reet afvegen met de rijtijdenwet, wat een voldongen economisch delict is.

Meer woorden ga ik er maar niet aan vuil maken :O
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131906717
quote:
3s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, chauffeursvolk is blijkbaar niet zo slim dat ze zich realiseren dat een werkgever het niet zo grappig vindt als hun personeel op internet verkondigt dat ze hun reet afvegen met de rijtijdenwet, wat een voldongen economisch delict is.

Meer woorden ga ik er maar niet aan vuil maken :O
Geen zorgen
pi_131908585
:o wie nog meer dan? kan me alleen RealZues herinneren? Die kreeg als kerstpakket zijn posts uit dit topic uitgeprint toch?
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:12:59 #80
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_131930551
quote:
5s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:46 schreef Alexxxxx het volgende:
:o wie nog meer dan? kan me alleen RealZues herinneren? Die kreeg als kerstpakket zijn posts uit dit topic uitgeprint toch?
Omg.. :')
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_131943604
quote:
5s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:46 schreef Alexxxxx het volgende:
:o wie nog meer dan? kan me alleen RealZues herinneren? Die kreeg als kerstpakket zijn posts uit dit topic uitgeprint toch?
*account uit motteballen trekt

Je moet het niet mooier maken dan het is.
Ik had wat harde woorden gezegd over mijn toenmalige werkgever, die vond dat niet leuk en dus werd mijn contract niet verlengd. Ik heb het nooit uitgeprint als kerstpakket gehad.

* account weer in de motteballen gooit.
pi_132023651
Iemand nog tips voor een handig mapje oid om alle papieren netjes geordend te houden? Vergunningen, vrachtbrieven, urenstaten en dat soort spul.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 23:00:39 #83
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_132024662
Gewoon ordner
pi_132036004
Wel een Sties map he? :D
  maandag 28 oktober 2013 @ 11:12:31 #85
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_132648166
Spannend hè!? Rijden met dit weer.. :%
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_132657191
In het busje ging het mooi heen en weer inderdaad
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:04:42 #87
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_132671610
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:23 schreef Tha_T het volgende:
In het busje ging het mooi heen en weer inderdaad
Wij hebben een BE-combi. Het opleggertje hing haast scheef achter de trekker. Ik had heel braaf beide handjes aan het stuur en die 170 pk waren net genoeg.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 09:41:13 #88
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_132751303
quote:
32 titels onder strategische heroriëntatie
Mannen: Nieuwe Revu, Panorama, Playboy, Formule1.nl, KIJK, Know How, Moto 73, Roots, Truckstar, Motor
op m'n werk lag wel eens een truckstar wel een aardig blad.
pi_132752566
Truckstar stopt toch niet.. hoe moet het anders met het truckstar festival!?!
Doet maar wat..
pi_132756268
Kom maar naar de pinksterraces op Zandvoort, daar komt meer dan alleen truckraces kan ik alvast verklappen...
  FOK!fotograaf donderdag 31 oktober 2013 @ 18:37:20 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132767819
Zeg chauffeurs, ff een vraagje. Rijden met een trailer met buitenlands kenteken op een Nederlandse trekker mag niet, tenzij zelfde firma met vestigingen in beide landen. Maar hoe zit dat met bijv. huurtrailers? Krijg je daar ook gedonder mee, als je bijv. in de Antwerpse havens een trailer zou huren (containerframe, laten we het makkelijk houden) omdat je eigen achter blijft en daarmee een ritje naar het Rotterdamse doet?
Persoonlijk zou ik denk ik gewoon een witte plaat erop knallen om van alle gezeur af te zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_132770139
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zeg chauffeurs, ff een vraagje. Rijden met een trailer met buitenlands kenteken op een Nederlandse trekker mag niet, tenzij zelfde firma met vestigingen in beide landen. Maar hoe zit dat met bijv. huurtrailers? Krijg je daar ook gedonder mee, als je bijv. in de Antwerpse havens een trailer zou huren (containerframe, laten we het makkelijk houden) omdat je eigen achter blijft en daarmee een ritje naar het Rotterdamse doet?
Persoonlijk zou ik denk ik gewoon een witte plaat erop knallen om van alle gezeur af te zijn.
Waarom zou je als nederlands bedrijf niet met een buitenlandse trailer mogen rijden?
Doet maar wat..
pi_132771155
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:45 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Waarom zou je als nederlands bedrijf niet met een buitenlandse trailer mogen rijden?
Dat vraag ik me ook af. Bij een vorige werkgever moesten wij koppelen in Belgie en dat was een Belgische trailer van dat bedrijf.

Sterker nog, bij mijn huidige werkgever heb ik ook Belgisch en Duits gekentekende aanhangers achter de bus hangen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  FOK!fotograaf donderdag 31 oktober 2013 @ 20:20:51 #94
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132771538
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:45 schreef Redbaron het volgende:
Waarom zou je als nederlands bedrijf niet met een buitenlandse trailer mogen rijden?
Nederlandse trekker zou niet met een oplegger van buiten Nederland die niet aan dezelfde firma toebehoort mogen rijden binnen Nederland.
Althans, daar had een chauffeur het over. En laat ik nou zelf regelmatig trekker-oplegger combi's voorbij zien komen waarvan de oplegger Engels is (bedrijf is ook Engels) en door een eigen rijder gereden wordt, maar het kenteken van de trekker voert (met een witte plaat). Ook wel gezien dat er een witte plaat voor een Duitse plaat gezet werd, dus leek mij wel aannemelijk dat het dus niet zou mogen in Nederland.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:55:56 #95
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132773211
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zeg chauffeurs, ff een vraagje. Rijden met een trailer met buitenlands kenteken op een Nederlandse trekker mag niet, tenzij zelfde firma met vestigingen in beide landen. Maar hoe zit dat met bijv. huurtrailers? Krijg je daar ook gedonder mee, als je bijv. in de Antwerpse havens een trailer zou huren (containerframe, laten we het makkelijk houden) omdat je eigen achter blijft en daarmee een ritje naar het Rotterdamse doet?
Persoonlijk zou ik denk ik gewoon een witte plaat erop knallen om van alle gezeur af te zijn.
Los van of je met een buitenlandse trailer mag rijden (wat volgens mij wel mag) is verhuur vrijgesteld van de normale wetten over BPM enzo. Dus ondanks dat jij niet met een pools kenteken in Nederland mag rondrijden in een normale auto mag je dat in een huurauto wèl.

Dus ja, dat mag.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:56:50 #96
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_132773260
Volgens mij heeft UK als een van weinige landen geen aparte platen voor opleggers. Dat zou de reden kunnen zijn dat er een witte plaat op wordt gezet omdat de oplegger anders rondrijdt met het kenteken van een niet aanwezige trekker.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  FOK!fotograaf donderdag 31 oktober 2013 @ 21:07:54 #97
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132773905
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:55 schreef Barcaconia het volgende:
Dus ondanks dat jij niet met een pools kenteken in Nederland mag rondrijden in een normale auto mag je dat in een huurauto wèl.
Mits je het aanvraagt en maximaal 1x 14 dagen per kenteken per kalenderjaar. Althans, dat zegt de belastingdienst op haar website.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:08:52 #98
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132773968
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mits je het aanvraagt en maximaal 1x 14 dagen per kenteken per kalenderjaar.

In een huurauto niet, dat is vrijgesteld daarvan. Ik mag in Duitsland een auto huren en er hier mee rondrijden.
Als ik inderdaad een Duitse auto van een vriend wil rijden hier moet ik het op jouw wijze aanvragen.

Excuses, ik lees idd de website van de belastingdienst.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  FOK!fotograaf donderdag 31 oktober 2013 @ 21:10:17 #99
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132774058
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:08 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

In een huurauto niet, dat is vrijgesteld daarvan. Ik mag in Duitsland een auto huren en er hier mee rondrijden.
Als ik inderdaad een Duitse auto van een vriend wil rijden hier moet ik het op jouw wijze aanvragen.
De belastingdienst vindt van niet: website BD
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:10:36 #100
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132774077
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:10 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

De belastingdienst vindt van niet: website BD
Ik had al ge-edit, ik zag het idd :@
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  FOK!fotograaf donderdag 31 oktober 2013 @ 21:15:12 #101
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132774364
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:10 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik had al ge-edit, ik zag het idd :@
Maargoed, nog steeds het punt: Mag je nou wel of niet met een buitenlandse trailer rijden als Nederlandse eigen rijder binnen de landsgrenzen?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_132784241
je mag dus gewoon met een buitenlandse trailer rondrijden. Wel met kentekenpapieren aanwezig natuurlijk. Hoe zouden de charters het anders moeten oplossen
Doet maar wat..
pi_132793389
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maargoed, nog steeds het punt: Mag je nou wel of niet met een buitenlandse trailer rijden als Nederlandse eigen rijder binnen de landsgrenzen?
Waarom niet? Waar is je wetsartikel?
pi_132940470
Deze foto maakte een kennis van mij en nu wil ik niet blond overkomen en hem vragen waar het plateau wel voor bedoeld is, dus vraag ik het hier.



Ik snap dat die vrachtwagen er niet op hoort te staan (chapeau dat ie hem erop heeft gekregen trouwens), maar wat dan wel? Erachter zodat ie geladen of gelost kan worden door een heftruck?

  dinsdag 5 november 2013 @ 21:27:04 #105
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132940824
Is idd een losplatform waar een heftruck op kan rijden.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_132941318
Oke :) Nog nooit eerder gezien!
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:39:42 #107
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132941477
Vroegah toen laaddocks nog keiduur waren zag je ze vaker. Ik heb er ook wel ooit tegenaan gestaan met een vrachtwagen maar het zijn sowieso ondingen. Je moet het niveauverschil tussen de vloeren opvullen natuurlijk. Een dockleveler werkt veel beter/makkelijker.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_132941673
Wij hebben op de zaak ook een verplaatsbare variant staan. Wielen aan de hoge zijde en een oog waar een van de lepels van de heftruck in past. Trailer op z'n plek zetten, brug erachter planten en lossen. Zo'n betonnen dock is natuurlijk een stuk stabieler, maar niet bepaald mobiel.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:17:36 #109
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_132943356
Yep! Dat is een losplatform idd, een hele ouwe.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:24:25 #110
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_132943688
Hij staat er alleen verkeerd om op...zo rolt er niks uit natuurlijk.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_132945353
Dan is het nu een laadplatform Tism. ;)
  woensdag 6 november 2013 @ 19:38:37 #112
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_132974218
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:20 schreef Anne het volgende:
Deze foto maakte een kennis van mij en nu wil ik niet blond overkomen en hem vragen waar het plateau wel voor bedoeld is, dus vraag ik het hier.

[ afbeelding ]

Ik snap dat die vrachtwagen er niet op hoort te staan (chapeau dat ie hem erop heeft gekregen trouwens), maar wat dan wel? Erachter zodat ie geladen of gelost kan worden door een heftruck?

[ afbeelding ]
Zo, dat is wel een heel kundige chauffeur. :') !!!
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 6 november 2013 @ 21:26:20 #113
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132979839
Als jullie bij het tankstation een gehaktstaaf naar binnen duwen, hebben jullie het dan ook altijd over kutpolen met jullie collega's?

Valt mij altijd op.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_132987094
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:26 schreef Barcaconia het volgende:
Als jullie bij het tankstation een gehaktstaaf naar binnen duwen, hebben jullie het dan ook altijd over kutpolen met jullie collega's?

Valt mij altijd op.
_O_ _O_ _O_
pi_132991759
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:38 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Zo, dat is wel een heel kundige chauffeur. :') !!!
Die zal vast thuis op de tafel zitten, met z'n voeten op de stoel...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_132992102
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:26 schreef Barcaconia het volgende:
Als jullie bij het tankstation een gehaktstaaf naar binnen duwen, hebben jullie het dan ook altijd over kutpolen met jullie collega's?

Valt mij altijd op.
Af en toe. Als je weet dat ze de helft van jouw salaris verdienen en steeds weer terugkomen met ieder keer een dikkere auto....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_132995362
Hallo,

Wij zijn Tim en Joan,
Wij zijn bezig met een opdracht voor school, waarbij we onderzoek doen naar de laadruimte van vrachtwagens. We zoeken een manier hoe dit verbetert kan worden. Om het even kort te zeggen; ons idee is een verstelbaar dak voor de laadruimte om zo de loze ruimte te verkleinen en zo onder andere brandstof te besparen.

Wij willen u vragen onze enquête in te vullen:

https://docs.google.com/f(...)P2lRy5481mE/viewform

Hieronder reageren mag uiteraard ook.

Alvast bedankt!
pi_132995509
Hallo Tim en Joan,

worden de resultaten van het onderzoek hier uiteindelijk ook geplaatst?
pi_132995682
Verstelbaar dak bestaat al. Om het systeem goed te laten voor aerodynamica moet je ook het cabinedak aanpassen (dat is bij de huidige trucks immers meestal net zo hoog als het trailerdak), dat zal de veiligheid niet ten goede komen.

Overigens, tot de jaren '70 had IEDERE truck een dak op de hoogte van de lading. Afzeilen noemden ze dat toen.
pi_132997190
Ingevuld.

Ik denk dat er best vraag is naar een dergelijk systeem, maar omdat zo'n beetje ieder vervoerder altijd tegen zijn wettelijke maxima aanhikt en brandstofverbruik (nog steeds) minder belangrijk is dan de mogelijkheden om zoveel mogelijk mee te kunnen nemen (afmetingen en gewicht) denk ik dat zo'n systeem alleen zin heeft als het geen extra ruimte inneemt, niet meer weegt en betrouwbaar genoeg is om jaren te kunnen blijven functioneren, ook in de handen van een vrachtwagenchauffeur, en sommigen kunnen lomp zijn.

Dit had ik misschien ook in de enquete kunnen zetten, maar toen kwam ik er nog niet op.

edit2: 1 zin, 5 regels. :')
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_133033560
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:47 schreef Anne het volgende:
Hallo Tim en Joan,

worden de resultaten van het onderzoek hier uiteindelijk ook geplaatst?
Ja, als jullie daar interesse in hebben.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Verstelbaar dak bestaat al. Om het systeem goed te laten voor aerodynamica moet je ook het cabinedak aanpassen (dat is bij de huidige trucks immers meestal net zo hoog als het trailerdak), dat zal de veiligheid niet ten goede komen.

Overigens, tot de jaren '70 had IEDERE truck een dak op de hoogte van de lading. Afzeilen noemden ze dat toen.
Informatie over huidige systemen kunnen we niet vinden. De Vos Cuboliner is de enige die een beetje in de buurt komt.

quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:28 schreef Ridocar het volgende:
Ingevuld.

Ik denk dat er best vraag is naar een dergelijk systeem, maar omdat zo'n beetje ieder vervoerder altijd tegen zijn wettelijke maxima aanhikt en brandstofverbruik (nog steeds) minder belangrijk is dan de mogelijkheden om zoveel mogelijk mee te kunnen nemen (afmetingen en gewicht) denk ik dat zo'n systeem alleen zin heeft als het geen extra ruimte inneemt, niet meer weegt en betrouwbaar genoeg is om jaren te kunnen blijven functioneren, ook in de handen van een vrachtwagenchauffeur, en sommigen kunnen lomp zijn.

Dit had ik misschien ook in de enquete kunnen zetten, maar toen kwam ik er nog niet op.

edit2: 1 zin, 5 regels. :')
Bedankt!
Uiteraard is het streven om geen extra ruimte in beslag te nemen, geen extra gewicht mee te nemen en dat het betrouwbaar is.
Of dit ook gaat lukken is een tweede ding ;)
pi_133245347
We hebben helaas pas 1 reactie ontvangen. We zouden het zeer waarderen als meer mensen de enquête in kunnen vallen.
pi_133254388
Ik zou wel willen maar rij normaal gesproken met zeecontainers dus kan ik de enquete niet goed invullen.
pi_133258415
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:50 schreef vannelle het volgende:
Ik zou wel willen maar rij normaal gesproken met zeecontainers dus kan ik de enquete niet goed invullen.
Dat was ook mijn puntje van kritiek. Als er een idee is dat ongeveer iets is als 'we gaan het over innovatie bij vrachtauto's hebben', is het wel makkelijk om een beetje in te lezen over het beroep. Ik merk dat er weinig/geen vooronderzoek is geweest.
Gelukkig kon ik mij aardig door de enquete worstelen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 14 november 2013 @ 19:52:08 #125
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_133262220
Ik zou best willen helpen maar mijn wannabe-vrachtwagentje is al maar 3,40 hoog en met het extra gewicht van een beweegbare dakconstructie blijft er waarschijnlijk geen laadvermogen meer over :+.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_133266134
quote:
7s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:52 schreef JDude het volgende:
Ik zou best willen helpen maar mijn wannabe-vrachtwagentje is al maar 3,40 hoog en met het extra gewicht van een beweegbare dakconstructie blijft er waarschijnlijk geen laadvermogen meer over :+.
De laadruimte van mijn bus heeft niet eens een dak. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 15 november 2013 @ 07:25:17 #127
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_133276114

5.gif
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_133278381
Dan is het 4 meter - hoogte laadvloer. De vraag is of je dan nog wilt rijden…
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_133319206
welke trucker rijd weleens op sokken?

gr.

Marjolein
  zaterdag 16 november 2013 @ 16:09:49 #130
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_133319402
Je kunt beter op de weg rijden
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_133319657
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:59 schreef marjolein19 het volgende:
welke trucker rijd weleens op sokken?

gr.

Marjolein
degene die de klompen op de treeplank laten staan :P
  zaterdag 16 november 2013 @ 16:36:11 #132
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_133319893
Er lopen er hier toch 2 rond die rijden op van Gend en Loos sokken en af en toe meeten?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_133323436
Ik heb de klompen op de treeplank staan, hoezo?
Doet maar wat..
pi_133325062
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:14 schreef Redbaron het volgende:
Ik heb de klompen op de treeplank staan, hoezo?
o dus jij rijd op sokken witte of zwarte?
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:21:39 #135
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_133325520
Wat zijn dit voor vragen? :')
pi_133326038
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:21 schreef Gnittoo het volgende:
Wat zijn dit voor vragen? :')
leuk toch?
pi_133326849
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:21 schreef Gnittoo het volgende:
Wat zijn dit voor vragen? :')
niet veel minder onnozel dan die in de enquete :@
  zaterdag 16 november 2013 @ 21:23:50 #138
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_133327382
We hebben slechte ervaringen met vrouwen in dit topic. Misschien blijkt Marjolein19 ook gewoon Henk43 te zijn.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_133334780
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:06 schreef marjolein19 het volgende:

[..]

o dus jij rijd op sokken witte of zwarte?
roze, waarop dit soort vragen?
Doet maar wat..
  zondag 17 november 2013 @ 02:57:27 #140
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_133335277
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:59 schreef marjolein19 het volgende:
welke trucker rijd weleens op sokken?

gr.

Marjolein
Ik, alleen mijn linker voet, gassen en remmen doe ik met rechts + schoen aan..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_133335840
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:59 schreef marjolein19 het volgende:
welke trucker rijd weleens op sokken?

gr.

Marjolein
Niet te doen, als ik aan het rangeren ben spring ik iedere keer in en uit de auto. De pedalenbak wordt daar ook niet veel schoner van.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 17 november 2013 @ 12:40:26 #142
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133339308
quote:
Dat heb ik ook, maar dan een model later.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 17 november 2013 @ 12:41:20 #143
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133339330
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:23 schreef Barcaconia het volgende:
We hebben slechte ervaringen met vrouwen in dit topic. Misschien blijkt Marjolein19 ook gewoon Henk43 te zijn.
:D
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_133880907
Zo'n oplegger voor bijvoorbeeld een container, heeft deze zijn eigen accu ofzo?
Er stond er vandaag een langs de weg, met (rode) alarmlichten aan. Vond ik nogal apart..
En zet je die aan met een knoppie, of heb je daar een specifiek gereedschap/sleutel voor nodig?
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:18:39 #145
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133889233
Normaliter niet voor zover ik weet, maar als er verlichting brandt zonder dat er een trekker voor hangt, lijkt me de enig logische verklaring dat er (2) accu's in zitten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_133889718
er zijn nogal wat schamelwagens tegenwoordig waar een losse accu inzit waarmee de verlichting aan te zetten is.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:12:10 #147
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_133891291
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:31 schreef densmee het volgende:
er zijn nogal wat schamelwagens tegenwoordig waar een losse accu inzit waarmee de verlichting aan te zetten is.
Containerboeren plempen die dingen nogal eens ergens langs de weg om er een bak vanaf te plukken of te laden, dus op zich is het helemaal zo gek nog niet :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 4 december 2013 @ 01:18:56 #148
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_133898435
Containerboeren hangen sowieso graag alles vol lampjes.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_133915526
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 01:18 schreef Barcaconia het volgende:
Containerboeren hangen sowieso graag alles vol lampjes.
Ik vond het in dit geval wel handig :Y Het was redelijk donker en mistig.
  woensdag 4 december 2013 @ 20:55:01 #150
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_133922178
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:20 schreef Anne het volgende:
Deze foto maakte een kennis van mij en nu wil ik niet blond overkomen en hem vragen waar het plateau wel voor bedoeld is, dus vraag ik het hier.

[ afbeelding ]

Ik snap dat die vrachtwagen er niet op hoort te staan (chapeau dat ie hem erop heeft gekregen trouwens), maar wat dan wel? Erachter zodat ie geladen of gelost kan worden door een heftruck?

[ afbeelding ]
heej die stond ook op Facebook bij Rijbewijs gekocht?
pi_138636119
Na bijna 3 jaar tobben, gaat het er nu echt van komen!

15 april intest bij keijbeck in Sittard !!
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
  dinsdag 8 april 2014 @ 04:29:54 #152
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_138638866
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:50 schreef stefkee3 het volgende:
Na bijna 3 jaar tobben, gaat het er nu echt van komen!

15 april intest bij keijbeck in Sittard !!
Daar heb ik ook gelest, doe ze maar de groeten.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 28 april 2014 @ 14:54:55 #153
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_139341421
eenvandaag twitterde op maandag 28-04-2014 om 14:25:29 Terugluisteren: Het inhaalverbod voor vrachtauto's wordt gedeeltelijk afgeschaft. Verstandig of niet? http://t.co/pddoZ7vlXA reageer retweet
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')