Jullie hebben er in ieder geval mooi weer bij. Dus mochten jullie verder niets vinden dan kunnen jullie heerlijk van de mooie natuur genieten in het zonnetje. Nee, niet de 'Zwarte'quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:42 schreef Dissectienaald het volgende:
Goed, waar waren we ook alweer... Geen objectief waarneembare Wodan, een verder opgeklopt mysterie van Werkgroep 2 en we gaan het weekend even kijken hoe de opgravingen van de lichamen der prostituees verloopt in het dan hopelijk warme Nunspeet...
Zeker geen digitale versie voorhanden?quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:06 schreef Dissectienaald het volgende:
http://www.g-geschiedenis.eu/2013/07/03/g-geschiedenis-juli-2013/
Daar is dan eindelijk de G-Geschiedenis met mijn artikel op pagina 10...
Misschien koopt iemand dit nummer ? Scant wat in de buurt van pagina 10 voor privé-gebruik en voor 'kennissen' .quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:07 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Zeker geen digitale versie voorhanden?
Misschien heeft de auteur nog een kopietje liggen? Of zal dat niet mogen van de bazen van het blad..quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Misschien koopt iemand dit nummer ? Scant wat in de buurt van pagina 10 voor privé-gebruik en voor 'kennissen' .
Tjaaa.. mag wel niet ivm auteursrechten.... maar niet aan de grote klok hangen dan.
vanavond al naar de AH gelopen, maar daar ligt hij niet. En de boekhandel is dicht vanavond...quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:06 schreef Dissectienaald het volgende:
http://www.g-geschiedenis.eu/2013/07/03/g-geschiedenis-juli-2013/
Daar is dan eindelijk de G-Geschiedenis met mijn artikel op pagina 10...
quote:ParaVisie heeft in al die jaren een goede naam opgebouwd op het gebied van objectiviteit, authenticiteit en kwaliteit, met name op het gebied van [...]
En dan deze quote:quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:25 schreef Ponytram het volgende:
Gisteren G-geschiedenis bij de Bruna gehaald en het artikel was conform mijn verwachting: Het is enorm lastig om de complexe Ronde Huis materie in vier pagina's weer te geven.
Oh ja: Maandblad Paravisie pakt in augustus uit met een reportage over het Ronde Huis: http://www.paravisie.nl/maandblad/volgende-maand
Dit artikel is verzorgd door het "Nederlands Paranormaal Research Team": http://nprt.nl/team/nieuws
De volgende quote wil ik jullie niet onthouden:
[..]
Dat is nog geen bewijs dat er een spirit/geest/dode aanwezig was.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:23 schreef lxhkrd het volgende:
Om te controleren of het ook echt veroorzaakt werd door een aanwezige spirit werd gevraagd om het apparaat niet meer af te laten gaan. Dit gebeurde meteen. Wachten
Ja, het is een gecompliceerd verhaal om in drie a4'tjes uit te leggen, probeer het zelf maar eens...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:30 schreef gerhardius het volgende:
Ik heb het blad vanochtend gelijk gekocht en gelezen. Allereerst complimenten dat DN dit tijdschrift bereid heeft gevonden aandacht aan HRH te geven. Dat het moeilijk is in een paar zinnen het verhaal weer te geven zal iedereen hier ook snappen. Er is zoveel te vertellen... Het artikel ging misschien wel vlug voor een buitenstaander die nog op nul staat. En daar loop je gelijk aan tegen de beperking van een dergelijk medium, het mist toch wat diepgang en het kan niet anders dat DN stellingen poneert die daar niet of bijna niet onderbouwd worden met bronnen. En dat is net wat bijvoorbeeld Schalkwijk wordt verweten met zijn boek, geen of onvoldoende bronnen en een theorie neerleggen zonder bewijs. Vaste Fokkers kennen Een aantal bronnen, omdat DN die hier al heeft toegelicht.
Hopelijk dat dit artikel een vervolg gaat krijgen. Ik verwacht vanuit het kamp van believers wel kritiek, maar hopelijk opbouwend en voorzien van duidelijk bronnen en misschien ook nieuwe info. Trouwens, LXBKRD, bedankt ook voor je link naar NRPT.
Maar toch een groot compliment aan DN die toch zijn verhaal op een heldere manier heeft kunnen publiceren. Chapeau!
http://www.jacobvis.nl/items/nieuws/centerpanel.php.quote:Vis zelf werkt inmiddels aan een nieuw boek, over het mysterieuze ‘Ronde Huis’ in Nunspeet (verschijningsdatum; ergens in de herfst van dit jaar)
Engels blog over ronde huizen over het ronde huis:quote:Hij werd bekend als auteur van misdaadromans met een actueel en controversieel maatschappelijk thema.
http://roundhouses.wordpress.com/category/turn-of-the-century/quote:A recent book about the house mixes prostitutes, occult rituals, Germanic symbols, wealthy industrialists and royalty.
In het boek krijgen ze ervan langs!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:28 schreef Ryan3 het volgende:
Mooi artikel.
Zou idd in de conclusie toch iets straffer hebben uitgepakt tegen de verschillende onderzoekers tho...
Hij heeft heel veel verzameld, alleen niets geverifieerd. Zo kon Montenberg in 1995 nog steeds zaken oplepelen over het Ronde Huis wat hij ooit heeft gehoord, maar wat mijlenver van de waarheid verwijderd was. Juist omdat hij alles over het Ronde Huis klakkeloos heeft aangenomen. Ik weet inmiddels ook dat Montenberg inderdaad geen lid was van WRH 1. Ik verdenk nu wel een ander van lidmaatschap: Eldermans.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:58 schreef Bluesdude het volgende:
Ah ja... veel dank Zonnestraal.
Goed artikel !
Toch DN... pagina 3 begin je met "veel van die gegevens die Montenberg heeft verzameld..."
Ik verdenk de man ervan niet zoveel verzameld te hebben voor 1976 .
Minstens de helft van zijn verhalen die Septer publiceerde komen me zelfverzonnen of aangedikt over. En wat hij wel leek te verzamelen daarna in samenwerkingsverband met Schalkwijk , wordt door Schalkwijk zelf onbetrouwbaar genoemd.
Paravisie objectief? Dat hoor ik voor het eerst. Maar ja, ik kan nu weer even een blik werpen in de keuken van de geestenjagers. Wie hebben ze gesproken, en waarvoor heeft 'het' hen gewaarschuwd!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:25 schreef Ponytram het volgende:
Gisteren G-geschiedenis bij de Bruna gehaald en het artikel was conform mijn verwachting: Het is enorm lastig om de complexe Ronde Huis materie in vier pagina's weer te geven.
Oh ja: Maandblad Paravisie pakt in augustus uit met een reportage over het Ronde Huis: http://www.paravisie.nl/maandblad/volgende-maand
Dit artikel is verzorgd door het "Nederlands Paranormaal Research Team": http://nprt.nl/team/nieuws
De volgende quote wil ik jullie niet onthouden:
[..]
Een hoop wrok..quote:Op maandag 8 juli 2013 07:01 schreef Walpurgis het volgende:
Gerhardius, ik zag net vanmorgen vroeg je voorstel;
helaas is het daarvoor reeds te laat daar het onheil reeds is geschied.
mijn vraag is dan: waarom? Die vraag kun je niet zelf beantwoorden als je het HS, DS, AOS en noem maar op niet persoonlijk hebt gesteld. Vraag hen daarnaar, zou ik zeggen. Niet meer voor je artikel, maar wel voor je boek en om als onderzoeker niet in dezelfde val te lopen die je anderen verwijt van eenzijdige berichtgeving.quote:Op maandag 8 juli 2013 06:38 schreef Dissectienaald het volgende:
Dan komt er een moment dat ik ín termen van 'dikke middelvinger' ga denken. Maar ik kan jou letterlijk laten zien hoe zij jou een rad voor ogen draaien.
Na een bak koffie en wat frisse lucht verbaast het mij eigenlijk nog steeds wat een persoonlijke aanvallen er plaatsvinden. En over dat persoonlijke: Iedereen weet ondertussen hoe DN heet, en wat hij doet. Maar de aanvallen komen nog steeds uit een annonieme hoek, makkelijk scoren natuurlijk, en dat zegt ook iets. En wat dat zegt mag natuurlijk door een ieder zelf ingevult wordenquote:Op maandag 8 juli 2013 07:01 schreef Walpurgis het volgende:
Voor een man die hier op dit forum het hoogste woord voerde, wel een dieptepunt helaas.....
Die wrok is enigszins voorstelbaar overigens, sommige mensen hebben hier decennia vrije tijd aan gespendeerd met de verwachting/hoop een echt mysterie te ontrafelen... Het lijkt een beetje op UFO-believers die decennia lang naar lichtgevende stipjes speuren aan de nachtelijke hemel, in de hoop dat... maar eigenlijk steeds weer bot vangen. Het is een beetje zoals die poster van de X-Files tv-serie waarop staat I Want To Believe... maar wat als blijkt dat hetgeen waarin je zo graag wilt geloven gebaseerd is op moedwillige mystificatie?quote:
Ik geef hem weinig kans van slagen hoor.quote:Op maandag 8 juli 2013 08:16 schreef Walpurgis het volgende:
idd een hoop wrok;
ik heb inmiddels van DS vernomen, die ik verleden week een copie van dit artikel van DN zond, dat
hij het belachelijk maken van DN nu wel zat is. Hij gaf niet veel om al die verdachtmakingen op Fok!
maar om nu nog eens in G-Geschiedenis voor een leugenaar uitgemaakt te worden gaat hem nu wel
echt te ver.
Hij heeft dan ook besloten tot het overgaan van jurdische stappen tegen DN en G-Geschiedenis en zal niet rusten tot hem recht is gedaan.
Ik geef hem overigens groot gelijk; ik zou me ook niet door DN en al die andere negatieve figuren op
dit forum voor een fantast en leugenaar uit te laten maken.
Dat artikel vertelde overigens niets nieuws; was duidelijk bevooroordeeld en bevatte een aantal opzettelijke fouten.
Het zal overigens wel bepaalde kringen blij maken om nogmaals de vermeende gebeurtenissen bij het RH belachellijk gemaakt te zien....
in de doofpot maar weer en de beerput gesloten houden!
Die beschuldiging vind ik niet in het artikel terug. Daarin wordt alleen gezegd dat Septer iets beweert, dat Schalkwijk dat ontkent, en dat dit voor verwarring zorgt. Ik zie het probleem niet.quote:Op maandag 8 juli 2013 08:16 schreef Walpurgis het volgende:
Hij gaf niet veel om al die verdachtmakingen op Fok!
maar om nu nog eens in G-Geschiedenis voor een leugenaar uitgemaakt te worden gaat hem nu wel
echt te ver.
Zaken uit verband trekken is jou niet vreemd. Wel leuk dat je mijn blogje leest. Dit was overigens niet zo serieus bedoeld.quote:Op maandag 8 juli 2013 07:01 schreef Walpurgis het volgende:
Gerhardius, ik zag net vanmorgen vroeg je voorstel;
helaas is het daarvoor reeds te laat daar het onheil reeds is geschied.
Fantastisch overigens dat die DN in 1.500 woorden gechiedenis heeft herschreven en ook alle geheimen en complottheorieen omtrent het Ronde Huis heeft kunnen ontzenuwen.
Nu kunnen we gerust dit forum afsluiten en daar er niets griezeligs gebeurd is in en om dat vermeende spookhuis, martelkamer en bordeel, kunnen vanaf nu allemaal rustig slapen.
En DN kan mooi van tiental naakte vrouwen dromen in zijn vleermuisbed, zoals hij dat op 21 juni jl
vermeldde op zijn blog http://88gekkegedachten.blogspot.nl/
"zo, dan ga ik nu mijn vleermuissparood opdrinken en daarna in mijn vleermuisbed dromen van een
tiental naakte vrouwen die vrolijk naar mij zwaaien vanuit een schoolbus die bestuurt wordt door
Arnold Schwartzenegger, aangespoord door Jack Nicholson om de maximale snelheid zo vaak mogelijk te overtreden."
Voor een man die hier op dit forum het hoogste woord voerde, wel een dieptepunt helaas.....
Ik heb de publicatie van de Werkgroep. Daar baseer ik mij op. Ik heb bronmateriaal gezien dat hun gedachtengang niet ondersteund. Sterker nog: als zij een bepaald citaat uit het bronmateriaal in hun publicatie weergeven, dan wordt er doelbewust in geknipt, dat wordt nergens in het citaat aangegeven dat ze stukken tekst hebben weggelaten en aan iedereen voorgeschoteld als de waarheid.quote:Op maandag 8 juli 2013 07:54 schreef gerhardius het volgende:
[..]
mijn vraag is dan: waarom? Die vraag kun je niet zelf beantwoorden als je het HS, DS, AOS en noem maar op niet persoonlijk hebt gesteld. Vraag hen daarnaar, zou ik zeggen. Niet meer voor je artikel, maar wel voor je boek en om als onderzoeker niet in dezelfde val te lopen die je anderen verwijt van eenzijdige berichtgeving.
Als deze vraag beantwoord is kunnen we misschien weer verder met HRH, zonder de wrok waar LXBKRD het terecht over heeft!
PS Ik laat me geen rad voor ogen draaien, door niemand. Ik lees dit forum, haha!
Maar dat doet hij niet. Hij pakt een citaat uit een ironisch bedoeld blogje om mij zogezegd belachelijk te maken. Prima. Ik lig daar geen seconde wakker van.quote:Het meest vreemde is dat ik de afgelopen jaren steeds meer die vaderrol ben gaan vervullen. Het afgelopen halfjaar ben ik eigenlijk de 'hoofdvader' geworden. In de afgelopen negen jaar zijn die meiden ook veel meer mijn kinderen geworden. Ik voel mij verantwoordelijk voor ze, ze geven mij toch een zeker doel in het leven. Want als ik ze leer dat het nooit te laat is om te worden wie je wil zijn, leer ik mijzelf eigenlijk exact diezelfde les. Ze stimuleren mij, zoals ik hoop dat ik hen stimuleer. Doe ik het goed? Ik denk het wel. Als Natas mij tijdens het Fortarock festival een Whatsappje laat zien van Shelly waarin zij 'mam en pap' een leuke dag wenst, dan heb ik de titel kennelijk verdiend. Vooropgesteld: ze hoeven mij geen papa te noemen, dat is van meet af aan duidelijk gemaakt: zeg tegen mij waar jij je gelukkig bij voelt. Mijn vader wilde op een gegeven moment dat ik mijn stiefmoeder 'mama' zou noemen. Ik kon dat niet. Ik kan het nog steeds niet. We hebben het hier over iemand die mij keihard in het gezicht heeft uitgelachen toen ik uit militaire dienst afzwaaide met het voornemen om een universitaire studie op te pakken. Dat is één fout die ik niet zal maken. Als je iets wil worden, en je bent bereid om ervoor te werken, dan kun jij dat worden. Die boodschap geef ik de meiden mee in hun leven: laat niemand jou vertellen wat jij niet kan. Dat is de reden waarom ik nooit uit vrije wil 'mama' tegen mijn stiefmoeder heb gezegd, en waarschijnlijk de reden waarom de meiden mij soms, uit eigen vrije wil, 'vader' noemen.
Een grotere rijkdom en beloning kun je in je leven niet krijgen.
Triest, dit soort aanvallen op de man af, en iets wat duidelijk ironisch bedoeld is zo verdraaien om je gelijk (te proberen) te halen.quote:Op maandag 8 juli 2013 07:01 schreef Walpurgis het volgende:
"zo, dan ga ik nu mijn vleermuissparood opdrinken en daarna in mijn vleermuisbed dromen van een
tiental naakte vrouwen die vrolijk naar mij zwaaien vanuit een schoolbus die bestuurt wordt door
Arnold Schwartzenegger, aangespoord door Jack Nicholson om de maximale snelheid zo vaak mogelijk te overtreden."
Dan zien we Dirk in de rechtzaal, nietwaar? Toch wel weer frappant dat Dirk dat moet laten weten via zijn knecht...quote:Op maandag 8 juli 2013 08:16 schreef Walpurgis het volgende:
idd een hoop wrok;
ik heb inmiddels van DS vernomen, die ik verleden week een copie van dit artikel van DN zond, dat
hij het belachelijk maken van DN nu wel zat is. Hij gaf niet veel om al die verdachtmakingen op Fok!
echt te ver.
Hij heeft dan ook besloten tot het overgaan van jurdische stappen tegen DN en G-Geschiedenis en zal niet rusten tot hem recht is gedaan.
Ik geef hem overigens groot gelijk; ik zou me ook niet door DN en al die andere negatieve figuren op
Dat artikel vertelde overigens niets nieuws; was duidelijk bevooroordeeld en bevatte een aantal opzettelijke fouten.
Het zal overigens wel bepaalde kringen blij maken om nogmaals de vermeende gebeurtenissen bij het RH belachellijk gemaakt te zien....
in de doofpot maar weer en de beerput gesloten houden!
Waar gaat dat laatste over?quote:Op maandag 8 juli 2013 10:32 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Ik heb de publicatie van de Werkgroep. Daar baseer ik mij op. Ik heb bronmateriaal gezien dat hun gedachtengang niet ondersteund. Sterker nog: als zij een bepaald citaat uit het bronmateriaal in hun publicatie weergeven, dan wordt er doelbewust in geknipt, dat wordt nergens in het citaat aangegeven dat ze stukken tekst hebben weggelaten en aan iedereen voorgeschoteld als de waarheid.
Bijvoorbeeld: anonieme Werkgroepmedewerker via Aos dat zijn achtjarig neefje Wodan kon intekenen op de stafkaart. Ik heb ze uitgenodigd om het op het forum te plaatsen. Heb jij die tekening gezien? Gerhardius: vind je het niet vreemd dat niemand weet wie de Werkgroep Het Ronde Huis zijn? Ik heb publicaties gezien van Nuwenspete, die onder de naam Heemkundige Vereniging Nuwenspete zijn uitgebracht, maar waarin wel een lijstje staat van de auteurs die bijdragen hebben geleverd aan de publicatie. Alleen al het feit, Lxhkrd haalt het ook even aan, dat zij anoniem blijven, niet op inhoudelijke vragen ingaan maar dan gewoon vervolgens uitloggen, een dag of twee stil blijven om vervolgens de volgende aanval te openen. Denk je dat je met die mensen inhoudelijk kunt discussiëren? Ik sla jou een stuk hoger aan dan welke HS, AOS, DS, Walpurgis dan ook, omdat je met mij in discussie wil treden. Ik weet inmiddels wie je bent, en ik denk dat wij best wel eens een terrasje kunnen pakken en over het hele Ronde Huisverhaal kunnen spreken, en zelfs over andere onderwerpen met elkaar van gedachten kunnen wisselen. Ja, er zijn lacunes in het verhaal die om invulling vragen. Veel van die lacunes zijn echter opgeworpen door de Werkgroep. Ik durf nu niet meer ervan uit te gaan dat de 'getuigenverklaringen' op een eerlijke manier in het boek zijn verwerkt.
Daarnaast: zie de post van Walpurgis hierboven. Hij had ook het volgende uit een ander blog kunnen citeren:
[..]
Maar dat doet hij niet. Hij pakt een citaat uit een ironisch bedoeld blogje om mij zogezegd belachelijk te maken. Prima. Ik lig daar geen seconde wakker van.
Welk zinnetje in het artikel noemt Septer een leugenaar ? Ik zie het niet.quote:Op maandag 8 juli 2013 08:16 schreef Walpurgis het volgende:
idd een hoop wrok;
echt te ver.
Hoef niet.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Vanmiddag eens zien of ik langs een boekhandel kan, ik wil dat artikel lezen!
Ik begrijp er nou helemaal niets meer van...quote:Op maandag 8 juli 2013 11:12 schreef Dissectienaald het volgende:
Nee, wat ik bedoel te zeggen is dat er weer selectief geciteerd wordt uit een ironisch blogje. Er staan ook andere blogs op, maar daar citeert Walpurgis wijselijk niet uit. De reden is vanwege bijvoorbeeld het 'stiefouderschap'. Dat brengt alles weer een beetje terug naar de aarde, so to speak.
quote:Op maandag 8 juli 2013 08:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
. Het is een beetje zoals die poster van de X-Files tv-serie waarop staat I Want To Believe... maar wat als blijkt dat hetgeen waarin je zo graag wilt geloven gebaseerd is op moedwillige mystificatie?
En daarom moet je dat links laten liggen hoor...quote:Op maandag 8 juli 2013 11:19 schreef Dissectienaald het volgende:
Walpurgis citeert iets uit mijn blog http://88gekkegedachten.blogspot.nl/ Hier dump ik gewoon wat mij bezighoudt. Soms is het ironisch bedoeld, soms ook serieus. Nu heeft Walpurgis dus iets uit een 'ironisch bedoeld' blogje geciteerd. Daarmee probeert hij mij belachelijk te maken. Prima, dat is zijn goed recht. Er staan echter meer blogjes op. Waarom citeert hij daar niet uit? Bijvoorbeeld een blogje over het stiefouder zijn. Als hij daar uit geciteerd had, had hij geen argument. Dat klinkt niet belachelijk, dat is voor sommigen onder ons herkenbaar, voor velen onder ons voorstelbaar. Elke vader hier zou zich een voorstelling daarvan kunnen maken. Degenen die zelf stiefouder zijn kunnen er iets in herkennen. Maw: het staat met twee benen op de aarde, in tegenstelling tot een blogje waarin ik een vleermuisgrot onder mijn huis bouw om de misdaad in de Zaanstreek te bestrijden. Zo nu en dan neem ik de wereld ook eens niet serieus. Alleen bij onze complotdenkende vrienden is dat direct ammunitie om je belachelijk te maken.
En daarmee heb ik denk ik de crux van het hele 'debat' wel samengevat. Als we het niet meer met argumenten kunnen, dan spelen we op de man.
Je hebt het in ieder geval gekocht! Dat is dan wel weer netjes... Als ik Dirk was, zou ik mij eerder zorgen maken om Fok... Dat is namelijk een gratis toegankelijk medium, G-Geschiedenis moet gekocht worden, en de vraag is nog maar of de koper het artikel wel wil lezen...quote:Op maandag 8 juli 2013 08:16 schreef Walpurgis het volgende:
idd een hoop wrok;
echt te ver.
Ik heet dan wel geen Lavenderr, maar....quote:Op maandag 8 juli 2013 16:31 schreef Walpurgis het volgende:
@Lavenderr,
En ik ben echt geen knechtje van Septer, alleen een oude vriend van hem ,
de enige die het voor hem opneemt op dit forum en die de ware achtergronden
kent. Alle anderen hier hebben geen flauw idee!
Doe dan eens iets constructiefs om die 'juiste' richting te viden? Ik heb dit topic een tijd gevolgd, maar ben gillend weggerend van het gebekvecht.quote:Had DN eerder contact opgenomen met Septer, dan had die echt wel met hem
samen willen werken, maar die constante kritiek op hem maakte daar een eind aan.
DN is een grondige onderzoeker, maar helaas als terrier bijt hij zich vast aan
F van Vloten en het Belgenkamp en zoekt niet in de echte juiste richting.
wat overigens vrij zuur kan zijn als het je echt is overkomen, en niemand gelooft je, en je hebt geen enkel bewijs... Ik heb al aangegeven dat ik bijvoorbeeld DS geloof over zijn ervaringen...quote:Op maandag 8 juli 2013 16:56 schreef Zonnestraal10 het volgende:
@ walpurgis, als wat jij zegt allemaal waar is over de bedreigingen en al deze verhalen die ronde doen over kinderverkrachting, moord, occulte sekten.. waarom geven de heren onderzoekers ons geen keihard bewijs!! "Ik ben afgelopen week wel 4 bedreigd door een man in een pak en een dure auto, zeg maar eens dat het niet zo is" dit snap je hopelijk zelf ook wel dat als je dit gaat vertellen zonder enigszins iets van bewijs dat je dan een broodje aap verkoopt
Je zegt eigenlijk.. dat er in die 70 jaar daarvoor helemaal geen rare verhalen over FvV en RH door Nunspeet ging. Er was dus helemaal geen dorpsgeroddel. !quote:Op maandag 8 juli 2013 16:31 schreef Walpurgis het volgende:
In 1976 stond Septer helemaal alleen; niemand buiten een klein groepje mensen in Nunspeet had ooit iets negatiefs gehoord over het RH, laat staanzelfs over het RH gehoord
Kun je dat nader toelichten? Wie was die ambassadeur? Hoe weet je dit ?quote:Op maandag 8 juli 2013 16:31 schreef Walpurgis het volgende:
Maar het schudde wel heel wat reuring bij bepaalde kringen buiten Nunspeet
tot den Haag toe; een ambassadeur werd hier zelfs voor teruggeroepen.
Eerst een aantal telefonische bedreigingen en toen bekend werd dat Septer
nog veel meer zou kunnen vertellen voor de rechtbank, werd besloten hem te
liquideren. (Hij was overigens niet de enige.... en vele anderen kregen
duidelijke bedreigingen.
Je bent dus erg slecht in de verdediging van Septer, want niemand heeft na 2 jaar nog steeds geen flauw idee waar je het over hebtquote:Op maandag 8 juli 2013 16:31 schreef Walpurgis het volgende:
Daar heb ik niks van gemerkt.quote:DN is een grondige onderzoeker,
oei.......quote:Op maandag 8 juli 2013 18:35 schreef Zonnestraal10 het volgende:
@ bleusedude er staat DN Geen DsNever mind
ja....quote:Op maandag 8 juli 2013 18:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Helaas Bluesdude, die vragen worden al 20 topics lang volgens mij niet bevredigend beantwoord...
Correct samengevat.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:10 schreef Ponytram het volgende:
Aansluitend op Gerhadius' insteek kan ik mij best wel voorstellen dat in de jaren '70 een aantal mensen oprecht overtuigd was dat er zich vreemde en explosieve zaken hebben afgespeeld op en rond het ronde huis.
Men kon in zulke omstandigheden prima inschatten hoe de reactie van bepaalde belanghebbenden zal zijn als hun onderzoeksresultaten wereldkundig gemaakt zouden worden.
Vanuit zo'n mindset wordt je dan vanzelf behoedzaam en/of paranoïde.
Maar als we alle feiten op een rij leggen dan kan niet anders worden geconcludeerd dat het onderzoek van de WGRH als gevolg van - laat ik het neutraal stellen - het onbekend zijn met juiste onderzoeksmethoden verkeerde conclusies heeft getrokken.
In weerwil van alle ontkrachtende feiten blijft de oude garde nu roepen dat men in de verkeerde richting zoekt, de deksel op de doofpot wil houden of alleen maar de boel aan het afkraken is.
Ik geloof prima dat de Schalkwijks, AOS-sen, Dragonflies en Walpurgissen (en vroeger Johan Montenberg) oprecht geloven dat er een stinkende beerput is.
Laten we dan nu eens de balans gaan opmaken wat meer dan veertig jaar onderzoek van de proponenten heeft opgeleverd:
• Drie feitelijk onjuiste en ongeloofwaardige verhalen van Septer (1976), Biesemaat (2006) en Tom Couzy A.K.A. Pegasus (2011)
• Een boek (Schalkwijk / WGRH 2012) die een paar zaken weet te nuanceren maar in hoofdzaak nog steeds onjuist en ongeloofwaardig is door een slecht en selectief bronnengebruik en daaruit voortvloeiend slechte conclusies
• Montenbergs rol als ponytramexploitant en spoorweghistoricus wordt inmiddels overschaduwd door het Ronde Huis mysterie. Jammer. Ik denk dat deze beste man beschermd en afgeremd had moeten worden in zijn wereldbeeld in plaats van met zijn verhaal aan de haal te gaan.
• Een verhaal wat door de alternatieve media, antimonarchisten en republikeinen gretig wordt opgepakt en vermengd wordt met bestaande complottheorieën (Demmink, Vaatstra, Dutroux, (pre)-Nazi occultisme en een onrechtmatig en crimineel koningshuis) en op een selectieve wijze een plaatsje krijgt in hun doctrine en gedachtegoed.
• Een levendige discussie op FOK! die meer en meer doorslaat naar de skeptische kant, waarbij de believers telkens op hun achterste benen staan maar aantoonbaar fout zijn en er niet in slagen de vinger op de zere plek te leggen - zie de meest recente bijdragen van Walpurgis als pijnlijk voorbeeld.
Conclusie: Een poging om de vermeende criminele, elitaire en/of monarchistische bovenlaag van de Nederlandse samenleving te ontmaskeren en neutraliseren is niet gelukt.
De WGRH en haar opponenten hebben gefaald in het brengen van hun boodschap.
Hadden ze ook niet een foto van Laura Palmer op hun buro staan? Ik krijg bij HRH soms een "black lodge"/ "red lodge" erlebnis..quote:Op maandag 8 juli 2013 11:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het gerucht is dat Fox Mulder zelf een mythe is..
Eg nie... Zie onder..hoe hij in de playboy kijkt, met Scully en de poster op de achtergrond.
[ afbeelding ]
Voor hen die de x-files gemist hebben:
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_X-Files
dan moet die beerput nu maar eens worden uitgegraven om te kijken wat er aan de hand is. Ik ruik niets, maar als het stinkt, kom maar op met de shit.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:10 schreef Ponytram het volgende:
Ik geloof prima dat de Schalkwijks, AOS-sen, Dragonflies en Walpurgissen (en vroeger Johan Montenberg) oprecht geloven dat er een stinkende beerput is.
Klopt.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:55 schreef lxhkrd het volgende:
Hadden ze ook niet een foto van Laura Palmer op hun buro staan? Ik krijg bij HRH soms een "black lodge"/ "red lodge" erlebnis..
Zou Dirk Septer mij te woord staan? Dat denk ik niet. Verspilde energie. Daarnaast hou ik mij liever aan verifieerbare feiten dan dat ik mij weer eens inlaat met mensen die toch al negatief tegenover mijn visie staan. Mensen die van de toren blazen dat ik ze een leugenaar noem. Waar dan? Zoek het op in het artikel en vertel het mij. Wil Septer naar de rechter? Ik hoop dat hij een grote zak geld meeneemt, want de proceskosten zijn voor hem. Een gevalletje pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Hoeveel onjuistheden stonden er niet in zijn artikel over Frank van Vloten uit 1976? Dan had hij toch ook naar Berni van Vloten kunnen gaan in Hulshorst om te vragen wat ervan waar is? Heeft Dirk dat gedaan?quote:Op maandag 8 juli 2013 16:31 schreef Walpurgis het volgende:
@Lavenderr,
DN heeft zelf gezegd hier niet van wakker te liggen;
als ik kwaad wilde, had ik ook zijn alinea die daarboven stond kunnen citeren.
Om zulke zaken op het Internet te zien geeft gewoon een ander beeld van een
persoon die hier het meest aan het woord is, en die persoon moet hier de
verantwoordelijkheid kunnen nemen. Ik weet overigens niet wat al dat gezwam
over een stiefvader daar nu weer mee te maken heeft. ws gewoon een
afleidingsmanoeuvre.
Wat het artikel betreft, het is een goede samenvatting in 1500 woorden, maar
duidelijk bevooroordeeld. Hoewel DN niet veel goeds te zeggen heeft over het
onderzoek van de WHRH/informatie in "het boek" en altijd kritiek heeft op
Hans Schalkwijk, haalt wel wel deze man aan zeggende dat Septer nooit
bedreigd werd en zijn remmen nooit gesaboteerd werden.
In 1976 stond Septer helemaal alleen; niemand buiten een klein groepje
mensen in Nunspeet had ooit iets negatiefs gehoord over het RH, laat staan
zelfs over het RH gehoord.
duidelijke bedreigingen.
Als er idd niets aan de hand was, zoals DN hier beweert, waarom al deze
bedreigingen en het saboteren van de remmen van twee personen die het
RH aan het onderzoeken waren?
Als hij een objectief artikel wilde schrijven, had hij echt wel eens, (zoals veel
anderen hier op dit forum eerder deden) met Septer contact moeten opnemen om
zijn feiten te controleren voordat hij zijn arrtkel beeindigde.
Had DN eerder contact opgenomen met Septer, dan had die echt wel met hem
samen willen werken, maar die constante kritiek op hem maakte daar een eind aan.
DN is een grondige onderzoeker, maar helaas als terrier bijt hij zich vast aan
F van Vloten en het Belgenkamp en zoekt niet in de echte juiste richting.
Even ter verduidelijking waarom ik hier sceptisch tegenover sta. Dirk staat alleen, wordt bedreigd en vervolgens worden vele anderen duidelijk bedreigd. Wie zijn ineens die vele anderen als Dirk alleen staat?quote:Op maandag 8 juli 2013 16:31 schreef Walpurgis het volgende:
In 1976 stond Septer helemaal alleen; niemand buiten een klein groepje
mensen in Nunspeet had ooit iets negatiefs gehoord over het RH, laat staan
zelfs over het RH gehoord.
duidelijke bedreigingen.
Amen!quote:Op maandag 8 juli 2013 19:10 schreef Ponytram het volgende:
Aansluitend op Gerhadius' insteek kan ik mij best wel voorstellen dat in de jaren '70 een aantal mensen oprecht overtuigd was dat er zich vreemde en explosieve zaken hebben afgespeeld op en rond het ronde huis.
Men kon in zulke omstandigheden prima inschatten hoe de reactie van bepaalde belanghebbenden zal zijn als hun onderzoeksresultaten wereldkundig gemaakt zouden worden.
Vanuit zo'n mindset wordt je dan vanzelf behoedzaam en/of paranoïde.
Maar als we alle feiten op een rij leggen dan kan niet anders worden geconcludeerd dat het onderzoek van de WGRH als gevolg van - laat ik het neutraal stellen - het onbekend zijn met juiste onderzoeksmethoden verkeerde conclusies heeft getrokken.
In weerwil van alle ontkrachtende feiten blijft de oude garde nu roepen dat men in de verkeerde richting zoekt, de deksel op de doofpot wil houden of alleen maar de boel aan het afkraken is.
Laten we dan nu eens de balans gaan opmaken wat meer dan veertig jaar onderzoek van de proponenten heeft opgeleverd:
• Drie feitelijk onjuiste en ongeloofwaardige verhalen van Septer (1976), Biesemaat (2006) en Tom Couzy A.K.A. Pegasus (2011)
• Een boek (Schalkwijk / WGRH 2012) die een paar zaken weet te nuanceren maar in hoofdzaak nog steeds onjuist en ongeloofwaardig is door een slecht en selectief bronnengebruik en daaruit voortvloeiend slechte conclusies
• Montenbergs rol als ponytramexploitant en spoorweghistoricus wordt inmiddels overschaduwd door het Ronde Huis mysterie. Jammer. Ik denk dat deze beste man beschermd en afgeremd had moeten worden in zijn wereldbeeld in plaats van met zijn verhaal aan de haal te gaan.
• Een verhaal wat door de alternatieve media, antimonarchisten en republikeinen gretig wordt opgepakt en vermengd wordt met bestaande complottheorieën (Demmink, Vaatstra, Dutroux, (pre)-Nazi occultisme en een onrechtmatig en crimineel koningshuis) en op een selectieve wijze een plaatsje krijgt in hun doctrine en gedachtegoed.
• Een levendige discussie op FOK! die meer en meer doorslaat naar de skeptische kant, waarbij de believers telkens op hun achterste benen staan maar aantoonbaar fout zijn en er niet in slagen de vinger op de zere plek te leggen - zie de meest recente bijdragen van Walpurgis als pijnlijk voorbeeld.
Conclusie: Een poging om de vermeende criminele, elitaire en/of monarchistische bovenlaag van de Nederlandse samenleving te ontmaskeren en neutraliseren is niet gelukt.
De WGRH en haar opponenten hebben gefaald in het brengen van hun boodschap.
Ik zal hem kopen..quote:Op maandag 8 juli 2013 22:06 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Goed om te lezen dat het merendeel van de fok volgers elkaar begrijpen en dat we het met elkaar eens zijn.. maar ergens zegt mijn vermoeden dat we niet via Fok met deze oud onderzoekers in contact gaan komen en dat ze ons al helemaal geen bewijs laten zien (anders had dit wel in het boek gestaan) nu hoeven ze niet met nog een boek op te proppen komen waarin op eens wel de bewijzen staanwant deze sla ik af
Weer dat verhaal van bedreigingen aan het adres van Rein en Koos? Dat hebben ze hier ontkend. Rein heeft wel een verklaring opgetekend van iemand die vroeg of hij levensmoe was omdat hij zich in het Ronde Huis verdiepte. Waarom blijft dit maar glashard terugkomen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 07:52 schreef Walpurgis het volgende:
DN #77: Dirk stond alleen in 1976; rond die tijd kwam iemand anders betrokken bij het RH
onderzoek om het leven vanwege doorgesneden remleiding; zie deel 4: RT 13 september 2012.
Daarna was het jaren rustig totdat HS, DS en TB aan hun boek begonnen. Vraag maar eens
aan RT, KV en anderen. De complete lijst van bedreigingen zul je tzt in een mogelijk boek kunnen lezen.
En tot slot voor degenen die maar negatieve opmerkingen blijven maken op dat zgn, artikel van Septer uit 1976, dat is nooit door hem geschreven, maar door Montenberg, die het niet durfde
te publiceren. Septer, die eigenlijk alleen maar op zoek was naar historische fotos van HRH,
durfde dat wel. Hij dacht dat ze hem als rijksambtenaar bij het ROB niets zouden kunnen maken.
Dat viel hem echter wel tegen en heeft spoedig het land toen verlaten.
Zijn naam staat nergens vermeld in het artikel als auteur.... alleen dat hij op zoek was naar foto's.
Het staat onderaan het artikel in mijn initialen, in de colofon staat mijn volledige naam en woonplaats. Niet mijn keuze, dat is policy van G-Geschiedenis.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 07:52 schreef Walpurgis het volgende:
DN #76: waarom staat dan overigens je naam dan niet bovenaan het artikel? zoals je dat bovenstaand beweert?
Dat is een nieuwtje.!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 07:52 schreef Walpurgis het volgende:
En tot slot voor degenen die maar negatieve opmerkingen blijven maken op dat zgn, artikel van Septer uit 1976, dat is nooit door hem geschreven, maar door Montenberg, die het niet durfde
te publiceren.
Even checken hoor, maar Septer is nog in leven en bereikbaar? Is dat geverifieerd? Als iemand me nu gaat vertellen dat Septer nooit bestaan heeft, maar eigelijk een schuilnaam is van een bastaard van Vloten die alsnog wraak wil emen op de familie...ga ik het ook misschien wel gelovenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:45 schreef Bluesdude het volgende:
Maar wel checken bij Septer eerst. Walpurgis ( als hij niet zelf Septer is) zal wel toestemming hebben van Septer hebben te onthullen wie de werkelijke schrijver is van het artikel in 1976.
Het is wel geschreven op grond van notities van Montenberg. In het tweede artikel dat Septer moest schrijven van de hoofdredacteur Van Rij voor de rectificatie, heeft hij het over notities die onvolledig bleken te zijn. Dus ik trap er niet in, ga niet op een 'wild goose chase' hier achteraan. Als Dirk zo graag zijn kant van het verhaal uit de doeken wil doen, weet hij inmiddels hoe hij mij kan bereiken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is een nieuwtje.!
Het artikel is voor 100 % van Montenberg die later ontmaskerd werd door Schalkwijk als leugenaar.
Mooi..
Septer 1976, Couzy blogspot... Een hoop geschrijf , een boel gelogen..
Biesemaat 2006 is ook weer deels gebaseerd op de beweringen van Montenberg. Idem deels onbetrouwbaar.
In hoeverre valt het boek van Schalkwijk terug op Montenbergs verzinsels? Zijn moeder en oma als hoeren en hoerenmadams? Hun zogenaamde adellijke afkomst. Het slippertje van moeder met Prins Hendrik, waardoor zoon Johan. Moeder en Johan in een "martelkelder" ?
Nou DN..dit kun je meenemen in het boek. Maar wel checken bij Septer eerst. Walpurgis ( als hij niet zelf Septer is) zal wel toestemming hebben van Septer hebben te onthullen wie de werkelijke schrijver is van het artikel in 1976.
Mijn boek wordt een combi. Ik introduceer de sage van het Ronde Huis in een eerste deel, vervolgens komt er een tweede deel dat puur bestaat uit historisch onderzoek, dus wat is er aantoonbaar nog te vinden over Frank van Vloten en zijn Ronde Huis. In het derde deel zet ik die twee wereldbeelden tegenover elkaar en ga ik inhoudelijk op bepaalde beweringen in en wat ik heb ontdekt over de werkwijze van Werkgroep 1.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
na al de pogingen tot een boek met echte feiten, moet er eigenlijk ook nog 1 komen die alle verzinsels en theorien in een blender gooit, een bastaard van Vloten erbij gooit en wat BVD, en je hebt een soort '50 tinten Ronde Huis'. Verkoopt vast lekker.
En niemand zal snel een Cthulhu verhaal aanklagen wegens lasterquote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:37 schreef Dissectienaald het volgende:
Het verhaal leent zich overigens perfect voor een Cthulhu mythe....
Dat is wel het handigste idd. Voorkomt schadeclaims en dergelijke. dat schreef je al.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
na al de pogingen tot een boek met echte feiten, moet er eigenlijk ook nog 1 komen die alle verzinsels en theorien in een blender gooit, een bastaard van Vloten erbij gooit en wat BVD, en je hebt een soort '50 tinten Ronde Huis'. Verkoopt vast lekker.
Tenzij je bestaande personen gebruikt... We zullen dus wat pseudoniemen moeten verzinnen. Anderzijds wordt het waarschijnlijk snel een rip off van 'The Dunwich Horror', waarin een oude man rituelen op een heuveltop uitvoert bij een vreemd uitziend altaar en zijn dochter occult bezwangerd wordt door Yog Sothoth. Zij krijgt een tweeling. Eentje met veel tentakels die ze opsluiten in een schuur die jaarlijks verbouwd moet worden en die allerlei vee gevoerd krijgt, de ander is Wilbur Whateley, een ongewoon uitziend jongmens dat binnen een paar jaar tot volwassen versie uitgroeit en veel van een geit wegheeft. Lovecraft was overigens populair in de jaren zeventig, toen het RH onderzoek zijn aanvang nam...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
En niemand zal snel een Cthulhu verhaal aanklagen wegens laster
Nee, Walpurgis, hij wilde uit bijzondere interesse meer informatie en óók foto's.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 07:52 schreef Walpurgis het volgende:
Zijn naam staat nergens vermeld in het artikel als auteur.... alleen dat hij op zoek was naar foto's.
quote:Misschien willen ze zich dan in verbinding stellen met Dirk Septer, [...] Nunspeet, die zich bijzonder voor de geschiedenis van het Ronde Huis interesseert em er graag meer over wil weten. Hij zou ook graag meer foto's over dit bouwsel willen hebben.
Ik mag toch aannemen dat die redactie wist met wie ze zaken deden toen ze het artikel ter publicatie aannamen?quote:In ons blad van 29 juli is van de hand van de heer Dirk septer een artikel verschenen over de gebeurtenissen rond het Ronde Huis bij Nunspeet [...]
is er nog meer te melden dat al bijna 40 jaar onder de pet moest blijven? Kom maar op met de geit..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 07:52 schreef Walpurgis het volgende:
En tot slot voor degenen die maar negatieve opmerkingen blijven maken op dat zgn, artikel van Septer uit 1976, dat is nooit door hem geschreven, maar door Montenberg, die het niet durfde te publiceren.
het staat allemaal in deze 23 topics x 300 posts = 6900 berichtjes over HRH. En als het blijkt dat het niet zo is, dan zou het in het boek kunnen staan. Of in een van de vele links. Lees het allemaal nog maar eens door, tegen de tijd dat je dat gedaan hebt zijn we weer zes maanden verder en dan zijn we jouw vraag vergeten. Is wat Walpurgis hier doet het strooien van zand, waar DN het over heeft? Ik ben hier nog maar kort, maar kan me het antwoord niet herinneren. Aangezien Walpurgis pas in oktober 2012 voor het eerst heeft aangelogd zou je bijna denken dat hij Sokpopt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Walpurgis, flikker effe heel snel op. Ik ben bepaald geen nieuwkomer hier
Weet wat DN bedoelt, maar ik stelde een vraag over welke ambasadeur was teruggeroepen. het antwoord: ergens in 23 topics is voor MIJ inderdaad nogal zanderig. Een link naar de correcte pagina is al een stuk handiger.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:49 schreef gerhardius het volgende:
Is dat het strooien van zand, waar DN het over heeft?
ik verzeker je, die ambassadeur is niet eerder benoemdquote:Op woensdag 10 juli 2013 18:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Weet wat DN bedoelt, maar ik stelde een vraag over welke ambasadeur was teruggeroepen. het antwoord: ergens in 23 topics is voor MIJ inderdaad nogal zanderig. Een link naar de correcte pagina is al een stuk handiger.
Niemand hoeft hier op te flikkeren, iedereen mag zijn zegje doen, mits fatsoenlijk.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:06 schreef Walpurgis het volgende:
@ Captain_Fabulous
Ik ben zelf ook een nieuwkomer op dit forum, maar ik heb tenmniste de moeite genomen om zo'n
goed mogelijk beeld te krijgen van ieder zijn opmerkingen en niet alleen maar afhankelijk te zijn van
de vele niets zeggende berichten van bepaalde personen die altijd maar hier aan het woord willen zijn.
Ik wil gewoon maar eens zien of jullie wel goed kunnen lezen en ook af en toe eens jullie hersens gebruiken. Is het niet veel leuker om eens iets zelf te ontdekken, of moet alles maar voor jullie
voorgekauwd worden? Jullie moeten maar eens proberen wat meer tussen de regels te lezen en dan
kun je soms wel heel wat nieuws vinden.
Voor die ambassadeur hoef je overigens niet tussen de regels te lezen; dat staat hier zwart op wit op
dit forum. DN is een kiene speurder, en ik geloof vast wel dat hij met het juiste antwoord zal komen.
Als je het een en ander eens rustig beredeneert, kan iedereen het zelf wel uitvinden zonder ook maar de voorgaande 6.900 berichten (waarvan 80-90% nietszeggende onzin is) te moeten lezen.
Ik kan het antwoord wel hier geven, maar je zei dat ik maar effe heel snel moest opflikkeren, en dat doe ik dan ook maar.
Nee hoor.... Ik heb gezocht en ik vond niks over een ambassadeur.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:06 schreef Walpurgis het volgende:
Voor die ambassadeur hoef je overigens niet tussen de regels te lezen; dat staat hier zwart op wit op
dit forum.
Waarom noem je hem 'een ambassadeur' en zeg je niet gewoon 'Berni van Vloten'?quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:32 schreef Walpurgis het volgende:
voor laatkomers op dit forum zoals DN en Captain_Fabulous:
lees maar eens ver terug.... is allemaal eens eerder behandeld
op dit forum
Leuk voor je, maar ik zit al jaren op Fok, en als ik moet schatten heb ik topic 1 tm 10 gevolgd van deze reeks, voor ik het hartgrondig zat was.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:06 schreef Walpurgis het volgende:
@ Captain_Fabulous
Ik ben zelf ook een nieuwkomer op dit forum
a. Heb niets tegen over jou te bewijzenquote:Ik wil gewoon maar eens zien of jullie wel goed kunnen lezen en ook af en toe eens jullie hersens gebruiken. Is het niet veel leuker om eens iets zelf te ontdekken, of moet alles maar voor jullie
voorgekauwd worden? Jullie moeten maar eens proberen wat meer tussen de regels te lezen en dan
kun je soms wel heel wat nieuws vinden.
Ik ben geen moderator, dus wat ik zeg kun je rustig negeren in dit gevalquote:Ik kan het antwoord wel hier geven, maar je zei dat ik maar effe heel snel moest opflikkeren, en dat doe ik dan ook maar.
Go go go Lavenderr!quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niemand hoeft hier op te flikkeren, iedereen mag zijn zegje doen, mits fatsoenlijk.
Maar ik ben het niet met je eens dat 80-90% van de 6900 berichten nietszeggende onzin is. Daar doe je de mensen hier tekort mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Naar dat boek heb ik tijden lang gezocht maar verder dan Fanny by gaslight zijn we hier niet gekomen dus was ik blij dat iemand daadwerkelijk dat boek zei in bezit te hebben. Maar heb nooit de foto te zien gekregen helaasquote:Op donderdag 11 juli 2013 09:50 schreef Dissectienaald het volgende:
Anderzijds: als iemand zulke verhalen over mijn familie zou rondstrooien, zou ik ook terugkomen van waar ik zit... Het zijn serieuze aantijgingen: prostitutie, vrouwenhandel, kindermisbruik, illegale transporten vanuit Duitsland, FvV die met een jachtgeweer overal het vuur op opent... En dan staat in het stuk van Septer nog niets over occulte rituelen door een pangermaanse club. Wel de 'wild goose chase' over het boek van Sadleir, waar Aos volgens mij nog foto's van zou maken en naar Lavenderr zou sturen.
quote:So they throw in a brief overview of a mere two pages, mentioning the Golden Dawn, the Germanorden, the O.T.O and the Thule Gesellschaft. The short overview is riddled with errors (they describe for instance Erich Ludendorff as one who was ‘steeped deeply in the occult’ where actually he was against anything having to do with occultism). In doing so, all the important studies that have appeared over the years on these groups and characters have been bypassed. My guess is obviously, because these studies were not consulted.
Ja dat was RHSearcher idd die zei dat hij dat boek had. Twee exemplaren zelfs.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:01 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Volgens mij is dat de gouden regel in de werkgroepen l.. Wanneer het te heet onder de voeten word, laten we ons gezicht niet meer zien.. en volgens mij was RHseacher degene die zei dat hij het boek in handen had..maar volgens mij dwalen we al weer af van onze hoofdpunten
Nee, op het boek van Michael Sandleir.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:58 schreef Dissectienaald het volgende:
Doel je nu op die 'boeken' met rapporten van de Werkgroep?
Nogal grove beschuldigingen. En er is nooit een onderbouwing geweest van AOS of wie dan ook.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:31 schreef aos het volgende:
Contact met de familie van Vloten is reeds gezocht door Biesemaat, en door mij .Hun tactiek is duidelijk......net als het werkelijk verschrikkelijke filmpje van gisteravond van de beschamende campingzender SBS6..........ridiculiseren..en er juist luchtig op reageren i.p.v 'vijandig' te reageren. dit was in de jaren 70 ook al zo, naar aanleiding van Dirk Septer zijn artikel. Ik heb hier allerlei brieven van de van Vloten's onderling met reacties op het artikel van Septer..Echter uiteindelijk is er toch besloten op een frontale aanval vooral door de 'pater familias" Berni van Vloten om Septer te 'liquideren'. Deze kwam hier zelfs speciaal voor terug uit Teheran...
De huidige' kroniekschrijfster van de familie van Vloten is Francisca van Vloten, die ik reeds ge-emaild heb (nog geen reactie).Ze schrijft over haar familie, en heeft het Ronde huis /Frank van Vloten ook genoemd in haar meest recente boek, echter zonder de geruchten...
Maar de meest opmerkelijkste telg is wel een dakloze!..Hij twittert onder de naam @renedakloos , hij is een kleinzoon van Frank van Vloten......opmerkelijk dus van patriciers-zoon tot zwerver..........wellicht weet hij meer.........
Er staat tegenwoordig zoveel op het internet... een aantal lezers hebben de boel omgeploegd en niet gevonden dat Sadleir die titel gebruikte. Ik denk dat die titel niet bestaat.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja dat was RHSearcher idd die zei dat hij dat boek had. Twee exemplaren zelfs.
Ik ben er inmiddels ook van overtuigd dat The Round House van Michael Sadleir nooi bestaan heeft.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er staat tegenwoordig zoveel op het internet... een aantal lezers hebben de boel omgeploegd en niet gevonden dat Sadleir die titel gebruikte. Ik denk dat die titel niet bestaat.
Maar Montenberg refereerde aan Fanny by gaslight, denk ik. Hij wilde het graag als een bewijs zien dat er slechte dingen gebeurden op het RH.
Tjaaaaa.... eigenlijk heel erg flauw van hem.
Zijn voornaamste bron was J.W. Montenberg... Ik heb even een korte check in google gedaan op Berni van Vloten, en afgezien van heel veel over zijn kleinzoon met dezelfde naam, is er over Berni senior niet veel te vinden. Maar wat er te vinden is, wijst niet in de richting van diplomatie. Hij is een meester in de rechten, voorzitter van de Nederlandse vereniging van boseigenaren, vooraanstaand man in het betaald voetbal geweest, en in 1986 drager van veertien commissariaten in organisaties die zich met onder meer bosbouw, natuurbescherming en houtafzet hebben beziggehouden. Ga dat maar eens rijmen met de ambassade in Teheran. Daar heeft overigens wel een Van Vloten gediend, maar niet in 1976.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:03 schreef Bluesdude het volgende:
De Teheranconnectie
[..]
Nogal grove beschuldigingen. En er is nooit een onderbouwing geweest van AOS of wie dan ook.
Hoe komt AOS aan die brieven ? Het lijkt me normaal dat mensen luchtig reageren op zulke insinuaties van Montenberg via Septer. Men wilt het even verwerken al die haat naar een oudoudoom toe, die niet zo'n slechte reputatie in de familieverhalen had .
Even verwerken... erom lachen en...............moving on.
Was dat de teneur van de brieven? Dat is haaks op de fantasie dat die familieleden het allemaal zo gevaarlijk vonden dat ze olv Berni een liquidatieplan maakten.
Maar van wie hebben AOS en Walpurgis deze complottheorie?
Ik weet wel dat hij een uittreksel van Montenberg ervan had. RHsearcher is volgens mij nog actief hier, misschien dat hij dan die beloofde scans erop kan zetten?quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, op het boek van Michael Sandleir.
We worden allemaal stil van jouquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:37 schreef Dissectienaald het volgende:
Begrijp mij niet verkeerd: als morgen iemand voor mijn deur staat met onomstotelijk bewijs, dus geen discussie over mogelijk, dat alles in het boek van de Werkgroep waar is, ben ik de eerste op dit forum om mijn ongelijk toe te geven. Ik betwijfel of mijn 'collega-onderzoekers' omgekeerd hetzelfde durven te doen...
een belangrijke voorlopige conclusie. Hopelijk komen we er nog eens achter omdat open kaart wordt gespeeld door de oud-onderzoekers...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:21 schreef Dissectienaald het volgende:
Hun motieven zullen we nooit weten, dat er in sommige gevallen ronduit bedrog is gepleegd, dat kan aangetoond worden.
Daarom blijft hij ook gewoon open. Genoeg mensen die er nog met plezier lezen en posten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:55 schreef gerhardius het volgende:
Of er komt nog iemand met bewijzen of andere nieuwtjes, dan moeten we er wel allemaal weer zijn. Hopelijk komt Inquisitator, RHSearcher, Nunspeet1953 of weet ik wie nog met nieuws over bijvoorbeeld de grondradar
Ik ben bang van niet aangezien RHSearcher het anders wel had geplaatst omdat hier meerdere malen om is gevraagd en ik denk dat inquisitator dit zal gaan plaatsen in hun onderzoeksrapport maar nu is de vraag wanneer word deze verwacht en is deze werkgroep nog überhaupt bezig met dit verhaal ? Mischien dat inquisitator hier meer duidelijkheid kan over verschaffenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:55 schreef gerhardius het volgende:
Of er komt nog iemand met bewijzen of andere nieuwtjes, dan moeten we er wel allemaal weer zijn. Hopelijk komt Inquisitator, RHSearcher, Nunspeet1953 of weet ik wie nog met nieuws over bijvoorbeeld de grondradar
Ga het morgen inscannen en plaatsenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:47 schreef Zonnestraal10 het volgende:
[..]
Ik ben bang van niet aangezien RHSearcher het anders wel had geplaatst omdat hier meerdere malen om is gevraagd en ik denk dat inquisitator dit zal gaan plaatsen in hun onderzoeksrapport maar nu is de vraag wanneer word deze verwacht en is deze werkgroep nog überhaupt bezig met dit verhaal ? Mischien dat inquisitator hier meer duidelijkheid kan over verschaffen
Dat zou dan zoiezo bewijs zijn dat ze elkaar kennen ; )quote:Op zondag 14 juli 2013 00:52 schreef Bluesdude het volgende:
ahhh watermanagement... dat moet prins Hendrik zijn.... familietrekje
Je bent warm. Het is voor Johan Montenberg een bron van verhalen over Frank van Vloten in plaats van zijn moeder, zoals de Werkgroep 1 in hun boek beweert... D.G. Montenberg. Daarnaast is er een proefveld in Nunspeet geweest bij M. Mol. Daarvoor zijn grote hoeveelheden meststoffen en KALK aangevoerd. Frank deed zelf ook proefnemingen bij het Ronde Huis, zoveel weet ik uit andere bronnen. De connectie zal ik verder uitwerken in mijn boek, want ik heb hier op de camping niet alles bij mij. Het hoger beroep van Frank tegen zijn echtscheiding is helaas verdwenen in een brand in het Gerechtshof in 1944. De ambassadeur is ook geidentificeerd. Gerard van Vloten. Hij is een kleinzoon van Frank, maar was geen ambassadeur in Teheran. Sterker nog: hij was daar in 1976 al weg. Berni van Vloten is onomstotelijk nooit in Teheran geweest. Jammer dat Walpurgis/Dirk Septer weer uitgelogd is als de leuke dingen boven tafel komen...quote:Op zondag 14 juli 2013 00:52 schreef Bluesdude het volgende:
ahhh watermanagement... dat moet prins Hendrik zijn.... familietrekje
http://www.humanitarisme.(...)?m=family&id=I245002quote:
http://www.destentor.nl/r(...)-van-wodan-1.3567469quote:"Prins Hendrik bezocht het Het Ronde Huis met zijn jachtvriend en rentmeester Dirk Montenberg -de oom van Johan van de paardentram-
Maak je geen zorgen. Ik zeg niet waar ik het precies gevonden heb. Daarnaast heb ik nog veel meer leuke informatie gevonden die ik nog even voor mijzelf hou...quote:Op zondag 14 juli 2013 10:42 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Heel goed speurwerk Dissectienaald, alleen laat je niet al het kaas van het brood eten.. zodat anderen er niet met jou informatie vandoor gaan, breng je verhaal goed gedateerd uit in je boek, en ik koop hem"er zijn meer kapers op de kust"
Laten we het zo zeggen: volgens de Werkgroep had Montenberg al kennis over het Ronde Huis toen hij het treintje mocht komen ophalen van mevrouw Simon-Thomas. Die voorkennis had Montenberg volgens de Werkgroep via zijn moeder. D.G. Montenberg zou via Prins Hendrik op het Ronde Huis zijn geweest, echter, nu blijkt dus dat D.G. Montenberg en Van Vloten elkaar hebben gekend zonder tussenkomst van Hendrik. EN is er een bron voor Johan om te weten dat er een Rond Huis bij Nunspeet stond waar ooit een Decauville-netwerk heeft gelegen. Dus het is wel waar dat Johan met voorkennis erheen ging, via oom Derk. Vandaar ook dat hij in zijn brief aan Berni van Vloten 'ontdekte' tussen aanhalingstekens heeft gezet.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.humanitarisme.(...)?m=family&id=I245002
Even voor het geheugen opfrissen en de nieuwkomers.
Oom Derk Gijsbert is een broer van Johans vader.
Hij was kennelijk jachtvriend met prins Hendrik , ook bij het RH. Ík dacht dat Biesemaat dat schreef in 2006 ?
Hij moet dit uit de notities van Schalkwijk en Montenberg hebben overgenomen.
Schalkwijk zegt dit in een interview met de Stentor in december 2012
[..]
http://www.destentor.nl/r(...)-van-wodan-1.3567469
Schalkwijk wist dit via Johan Montenberg natuurlijk
-- of Montenberg loog
-- of hij vertelde de waarheid en hoorde als kind al de jachtverhalen (ook bij het RH) van oom Derk.
-- of iets tussen beide mogelijkheden in.
Jij ook alquote:Op zondag 14 juli 2013 20:09 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Ik zeg niet waar ik het precies gevonden heb. Daarnaast heb ik nog veel meer leuke informatie gevonden die ik nog even voor mijzelf hou...
Ja, die teleurstelling bekroop mij ook.quote:
Ja, beetje jammer.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:11 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ja, die teleurstelling bekroop mij ook.
Het mooie van openbare archieven is dat je dingen kan doen zoals er nu gedaan zijn: waarheidsvinding, en recht doen aan mensen die van de meest wilde dingen beschuldigd werden.
Maar als je ook daar weer geheimzinnig over gaat doen, dingen voor jezelf gaat houden etc, geef je de indruk dat je selectief aan het shoppen slaat. Alles inslaand wat je verhaal goed uit komt, de rest negerend. En je misbruikt in feite de openheid van die archieven - ze zijn immers niet opengesteld om één enkel persoon te dienen.
Exact de werkwijze van die eerdere werkgroepen.
De feiten uit de geschiedenis zijn niemands exclusieve eigendom.
Ter verduidelijking: die info is niet 'on topic', maar kan dat wel worden. Het gaat echter om veertig pagina's archief die eerst bestudeerd moeten worden alvorens ik er een conclusie aan kan verbinden. Ik wil niet constant losse flodders afschieten zoals Walpurgis al heeft gedaan. Geschiedenis is niet alleen archieven doorploegen, het is ook gegevens interpreteren. Als ik nu ga lopen roepen dat ik waarschijnlijk een verklaring voor iets heb die achteraf niet zo blijkt te zijn, dan is dat ook een teleurstelling. Ergo: ik hou het nog even voor mij.quote:
Jachtverhalen zou kunnen, tot 1912 zeker. Ik weet eind deze maand wie het jachtrecht over de gebieden vastgelegd in het vennootschap van 1895 na de beëindiging van het vennootschap heeft overgenomen. Mijn vermoeden wijst naar Willem van Vloten, omdat die het grootste deel van de landen rondom Nunspeet kreeg bij de beëindiging van het vennootschap en Constance behield de landen in Drenthe.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:17 schreef Bluesdude het volgende:
Schalkwijk wist dit via Johan Montenberg natuurlijk
-- of Montenberg loog
-- of hij vertelde de waarheid en hoorde als kind al de jachtverhalen (ook bij het RH) van oom Derk.
-- of iets tussen beide mogelijkheden in.
We wachten geduldig af...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:00 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
Ga het morgen inscannen en plaatsen
Ben nog steeds zeer benieuwdquote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:00 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
Ja, die heeft hier al gestaan.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:09 schreef liedetector het volgende:
Uhh dit is geen scan van het boek...dit stond hier toch al ergens?
beste RHSearcher, ik begrijp dat het boek niet bestaat en dat jij dat al die tijd wist. Waarom heb je ons aan het lijntje gehouden al die tijd. Wat heb je nog meer achter gehouden? Ik voel me lichtelijk bedrogen zo....quote:Op maandag 15 juli 2013 20:01 schreef RHSEARCHER het volgende:
[ afbeelding ]
Bij deze bron ( Winkler Prins )
En waar blijft de kaft van The Round House?quote:Op maandag 15 juli 2013 20:01 schreef RHSEARCHER het volgende:
[ afbeelding ]
Bij deze bron ( Winkler Prins )
Nee, waarschijnlijk was dit Montenbergs The Round House:quote:Op maandag 15 juli 2013 21:34 schreef Bluesdude het volgende:
Die notitie van Round House is toch van Johan Montenberg ?
Het kan zijn dat hij Fanny by gaslight ooit las en toen dacht hij dat het boek 'The Round House' was getiteld.
Maar nu ik het nog eens lees... Montenberg noemde zelf "Fanny by gaslight' .... een verwarring is dan minder waarschijnlijk.
Kan nog wel...... maar evengoed is dit weer een leugentje van de verhalenverteller.
Het boek bestond niet, en als wel, het is absurd om dat als bewijs te gebruiken voor iets 'ergs' in het Ronde Huis bij Nunspeet.
Dit hebben we toch ook in het begin al gevonden?quote:Op maandag 15 juli 2013 21:51 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk was dit Montenbergs The Round House:
[ afbeelding ]
Ja, precies. Dat mysterie was dus al opgelost.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit hebben we toch ook in het begin al gevonden?
Je hebt gelijk, denk ik.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:59 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, precies. Dat mysterie was dus al opgelost.
@Gerhardius @Liedetectorquote:Op maandag 15 juli 2013 20:55 schreef Lavenderr het volgende:
Ik zat uit te kijken naar de kaft van het boek van Sadleir, krijgen we een uittreksel wat hier al veeeeel eerder gepost is. Bummer.
welkom Nuwenspete. Met zo'n naam kijk ik uit naar jouw bijdragen!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:10 schreef nuwenspete het volgende:
Ja, nu ik dat kaft weer zie, herinner ik me dat boek op tafel bij Joh. Montenberg in Joppe gezien
te hebben destijds. Hij was toen net bezig zijn autobiografie uit te tikken op zijn oude
schrijmachine. De titel was "Kind van adelijke afkomst" of zo iets dergelijks. Lang geleden.
Heb jij die dan?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 06:49 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
En @liedetector heb ik jou ooit wat zien inbrengen heb je toevallig ook een map met honderden pagina's over het ronde huis ?
Ik zal je zeer dankbaar zijn, en ik denk vele met mij.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:52 schreef gerhardius het volgende:
Ik denk dat ik de hele geschiedenis deze zomer maar eens op mijn vakantieadres opnieuw ga doorlezen, en een lijstje ga maken met zogenaamde feiten die helemaal geen feit blijken te zijn.
Ik heb een vermoeden dat Eldermans deel heeft uitgemaakt van de Werkgroep Het Ronde Huis. Hard maken kan ik dit niet, er wordt mij wel één en ander duidelijk als we de Werkgroep en Eldermans op een tijdlijn gaan plaatsen:quote:Op maandag 15 juli 2013 21:52 schreef gerhardius het volgende:
Ik denk dat ik de hele geschiedenis deze zomer maar eens op mijn vakantieadres opnieuw ga doorlezen, en een lijstje ga maken met zogenaamde feiten die helemaal geen feit blijken te zijn. Ik denk dat als we op deze manier een tijdje door gaan, er weinig van de verdachtmakingen hard te maken zijn.
- Forlorn by Sunset of Fanny by night: gelezen door JM, en gebruikt om het hele verhaal over HRH uit de duim te zuigen. De naam "the round house" erbij verzonnen, om zodoende de bron te verhullen
- Kalkputten: niet om lijken te ontbinden, maar onderdeel van proefveldenverhaal
- penis bij Witte Klap: tunnel om water te zoeken, na 7 meter graven toch maar een put geslagen
- raven: bosbouwmethode
- lotusvoetjes: nooit meer iets over gehoord, evenmin als alle verdwenen kinderlijken. Bron nog steeds onbekend
- Prins Hendrik: ging jagen met de oom van JM, geen directe connectie met FvV
- Prins Bernhard: is inderdaad wel eens in Nunspeet bij Ittmann geweest, of hij op HRH was doet er vermoedelijk niet toe
- Wodan: gewoon een mooi park, tuinaanleg met planten van failliete boomkweker uit Duitsland
- Duitse connectie: broer Willem had het in Duitsland redelijk gemaakt in de staal (oorlogs-)industrie
- ophef in 1976 na artikel DS: geschreven door JM, geen ambassadeurs die terug werden geroepen.
- Remmen van DS doorgesneden en bedreigingen: reden kan ik even niet plaatsen
- FvV boosaardig: echtscheidingsverhaal van DN zou hier misschien duidelikjheid over kunnen geven, net als de conclusies over het Vluchtoord
- rituelen: zou natuurlijk best kunnen dat er eens wat in het bos is gebeurd aan sexuele uitspattingen, al dan niet met occulte fantasien
- JM: grote fantast die met veel plezier vermoedelijk prachtige verhalen bedacht.
- Eldermans had dit door en wilde daar vlak voor zijn overlijden niet meer aan mee werken, daarom heeft hij al zijn documenten willen vernietigen
- Oranje betrokkenheid: de club van TB en Couzy grijpen alles aan om de monarchie aan te pakken, vergelijk Marianne Vaatstra. Allemaal verzonnen.
wie verder??
Hij ligt rechts van het baarhuisje, op de begraafplaats naast de RK-kerk..quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:25 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
En als ik het goed heb, ligt hij ook in Nunspeet begraven, en niet in Dortmund, hoewel ze daar wel een straat en metrostation naar hem hebben vernoemd.
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:00 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
[..]
Ja dat was RHSearcher idd die zei dat hij dat boek had. Twee exemplaren zelfs.
Ja joh lul je er maar weer uit.... maakt het nou uit hoe groot mijn archief wel of niet is...jij belooft iets en komt weer met een vage smoes nadat je het in zal scannen en plaatsen.... Dit was niet wat er aan je gevraagd werd!quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1991975
[/quote]
[quote][b]Op donderdag 11 juli 2013 21:19 schreef Lavenderr het volgende:
/8/25#128995527]dinsdag 16 juli 2013 06:49[/url] schreef RHSEARCHER het volgende:[/b]
[..]
@Gerhardius @Liedetector
Als jullie beter de topics hadden gelezen, dan heeft er meerdere keren gestaan. Dat ik het boek niet heb maar wel iemand ken die 2 versies er van heeft. Heb daar een vrij grote woordenwisseling over gehad met die persoon, maar hij vindt het niet belangrijk zoals het overkomt in de mail.
En @liedetector heb ik jou ooit wat zien inbrengen heb je toevallig ook een map met honderden pagina's over het ronde huis ?
Tja, die link met het pangermanisme moet toch ergens vandaan komen. Maar ik dacht dat Eldermans juist tot de sceptici behoorde. Hij noemt de gegevens over het Ronde Huis (afkomstig van Montenberg?) "verward" en schrijft er ook niet over alsof hij het allemaal zelf heeft bedacht. (Hij gebruikt immers herhaaldelijk het woordje "zou", dat gewoonlijk wordt gebruikt om aan te geven dat de schrijver de mening van een ander weergeeft.)quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:25 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik heb een vermoeden dat Eldermans deel heeft uitgemaakt van de Werkgroep Het Ronde Huis. Hard maken kan ik dit niet, er wordt mij wel één en ander duidelijk als we de Werkgroep en Eldermans op een tijdlijn gaan plaatsen:
Ontstaan van de werkgroep is na het artikel van Septer geweest, maar in 1978 komt Eldermans in contact met Montenberg. Mijn vraag is waarom? Als je het boek leest van de Werkgroep, dan blijkt Eldermans een soort 'mentor' voor ze te zijn. Ze komen bij hem thuis, hij heeft al zijn tekeningen en aantekeningen op tafel liggen... Waarom? De werkgroep valt rond de helft van de jaren tachtig uit elkaar. Eldermans wordt rond die tijd ziek en overlijdt. Hij is dan allang geen ambtenaar voor justitie meer. Hij begint met het vernietigen van zijn archief. Dat veroorzaakt paniek bij de overige leden van de Werkgroep, want ze denken dat Eldermans al het bewijs aan het vernietigen is. Werkgroep valt uit elkaar, en komt een tijdje na het overlijden van Eldermans weer bij elkaar om te zien wat ze nog kunnen aantonen van het verhaal.
Daarnaast: Montenberg is geen lid geweest van de Werkgroep.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:19 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Tja, die link met het pangermanisme moet toch ergens vandaan komen. Maar ik dacht dat Eldermans juist tot de sceptici behoorde. Hij noemt de gegevens over het Ronde Huis (afkomstig van Montenberg?) "verward" en schrijft er ook niet over alsof hij het allemaal zelf heeft bedacht. (Hij gebruikt immers herhaaldelijk het woordje "zou", dat gewoonlijk wordt gebruikt om aan te geven dat de schrijver de mening van een ander weergeeft.)
Maar wat is zijn bezwaar dan als je er een paar foto's van maakt? Want nu deed je het voorkomen alsof je die kaften hier zou plaatsen en dan kom je aan met iets wat hier al een paar keer eerder gestaan heeft. Waar we in het begin al achter waren.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 06:49 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
@Gerhardius @Liedetector
Als jullie beter de topics hadden gelezen, dan heeft er meerdere keren gestaan. Dat ik het boek niet heb maar wel iemand ken die 2 versies er van heeft. Heb daar een vrij grote woordenwisseling over gehad met die persoon, maar hij vindt het niet belangrijk zoals het overkomt in de mail.
Eperweg? Toevallig in de buurt van het Belgenmonument? Of ligt dat een stuk verder (lijkt mij wel, Belgenkamp ligt een stuk verderop). Overigens: Belvèdérelaan: is dat waar Annie Gerding - LeComte heeft gewoond?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:52 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Hij ligt rechts van het baarhuisje, op de begraafplaats naast de RK-kerk..
Vrij grote woordenwisseling. Dat klinkt als Aos.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar wat is zijn bezwaar dan als je er een paar foto's van maakt? Want nu deed je het voorkomen alsof je die kaften hier zou plaatsen en dan kom je aan met iets wat hier al een paar keer eerder gestaan heeft. Waar we in het begin al achter waren.
De belgen inderdaad op dezelfde begraafplaats, maar dan aan de andere kant.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:26 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Eperweg? Toevallig in de buurt van het Belgenmonument? Of ligt dat een stuk verder (lijkt mij wel, Belgenkamp ligt een stuk verderop). Overigens: Belvèdérelaan: is dat waar Annie Gerding - LeComte heeft gewoond?
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:48 schreef gerhardius het volgende:
deze vrouw woonde in het Dakhuis aan de FA Molijnlaan, wel vlakbij zowel Berkenlaan als Belvederelaan.. Is inderdaad eerder in dit forum genoemd. Zij is in de jaren 80 of 90 als ik het me goed herinner op TV geweest in een reportage over haar kabouters. Heb ik toen nog gezien.
is dat alweer zo lang geleden...quote:
Ik ga niet met diegene zijn privacy blunderen, maar hij vond het niet belangrijk zoals het in de mail stond.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar wat is zijn bezwaar dan als je er een paar foto's van maakt? Want nu deed je het voorkomen alsof je die kaften hier zou plaatsen en dan kom je aan met iets wat hier al een paar keer eerder gestaan heeft. Waar we in het begin al achter waren.
Ha! Ik geloof je pas al ik zie gezien heb!quote:Op woensdag 17 juli 2013 02:17 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
@lxhkrd Maar ja dat is de enige kaart die jij gezien hebtdat wil niet zeggen, dat ik nog andere kaarten er van heb
Ben er nauwelijks meer mee bezig, kreeg op dat moment een vaste baan. Dus alles is een beetje verwaterd, bezit dus wel nog een map met ongeveer 500 pagina's onderzoek werk.quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:56 schreef Dissectienaald het volgende:
Goed, duidelijk: misverstand. Klaar. Nu terug naar de orde van de dag. Carlos, hoe sta jij inmiddels in het Ronde Huis verhaal?
Een aantal reportages/waarnemingen die Eldermans heeft gemaakt, komen inderdaad op veel van deze locaties terug.quote:
Vind je dat niet zonde van al het werk? Hoe is het verder met de Ridders van het Ronde Huis? De contacten met de regio-archeoloog?quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:00 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
Ben er nauwelijks meer mee bezig, kreeg op dat moment een vaste baan. Dus alles is een beetje verwaterd, bezit dus wel nog een map met ongeveer 500 pagina's onderzoek werk.
Waar ik veel dingen al wel van gecheckt heb of ze waar of niet waar zijn, maar daar houdt het ook allemaal een beetje bij op.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 23:22 schreef aos het volgende:
Oké hier één dan alvast....; "the Round house" van Sadleir bestaat WEL.....een 1e generatie onderzoeker heeft ons verteld dat hij twee exemplaren bezit....Het zal ook wel in HS het boek staan neem ik aan...
quote:Op zondag 18 november 2012 10:39 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
Was eigenlijk al een tijd bekend
quote:Op zondag 18 november 2012 11:02 schreef RHSEARCHER het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Baudiun's scriptie? Bij post 99 bevestig ik dat het boek bestaat, en hoe weet ik dat ? omdat ik hier voor mijn neus een uittreksel heb liggen van het boek En daarbij weten we ook inderdaad wie nog 2 exemplaren van dit boek heeft staan En de scriptie van Bauduin heb hem gezien, maar het betreft maar een kleine scriptie waar niet echt zinvolle dingen in staan.Dus daarom misschien met kerst maar naar Cornwell toe, om het dan toch zelf door te lezen.
Maar jij hebt dus twee exemplaren van The Round House gezien?quote:Op woensdag 17 juli 2013 02:17 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
Ik ga niet met diegene zijn privacy blunderen, maar hij vond het niet belangrijk zoals het in de mail stond.
@Liedetector Ten eerste heb ik sowieso niet beloofd dat ik kaften van het boek zal plaatsen, want ik heb ze simpelweg gewoon niet. Maar daar in tegen ken ik wel iemand die ze heeft, maar het een overbodige luxe vind om ze te plaatsen. Dus nee ik gebruik geen smoes !
@lxhkrd Maar ja dat is de enige kaart die jij gezien hebtdat wil niet zeggen, dat ik nog andere kaarten er van heb
En Nuwenspete was niet de eerste die Fornlorn Sunset herkende als mogelijk The Round House hoor, dit is al aan het licht gekomen in de eerste topics.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:24 schreef Dissectienaald het volgende:
Volgens Aos was het niet van belang omdat het niets met het Ronde Huis te maken had. Nu 'Nuwenspete' de omslag van 'Forlorn Sunset' herkende als 'The Round House', is het waarschijnlijk een verkeerde herinnering van de titel door Montenberg. Zoals Montenberg wel meer zaken verkeerd heeft herinnerd, zoals zijn koninklijke afkomst en de nationaliteit van de gouvernante van Van Vloten...
Welkom hier.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:10 schreef nuwenspete het volgende:
Ja, nu ik dat kaft weer zie, herinner ik me dat boek op tafel bij Joh. Montenberg in Joppe gezien
te hebben destijds. Hij was toen net bezig zijn autobiografie uit te tikken op zijn oude
schrijmachine. De titel was "Kind van adelijke afkomst" of zo iets dergelijks. Lang geleden.
Wat dacht je van die veranica dj die een aantal boeken/archiefen in bezit zou hebben.. en dat hij hier nooit wat mee heeft gedaan, en je nota bene ook nog in de media wereld zit !quote:Op maandag 15 juli 2013 21:52 schreef gerhardius het volgende:
Ik denk dat ik de hele geschiedenis deze zomer maar eens op mijn vakantieadres opnieuw ga doorlezen, en een lijstje ga maken met zogenaamde feiten die helemaal geen feit blijken te zijn. Ik denk dat als we op deze manier een tijdje door gaan, er weinig van de verdachtmakingen hard te maken zijn.
- Forlorn by Sunset of Fanny by night: gelezen door JM, en gebruikt om het hele verhaal over HRH uit de duim te zuigen. De naam "the round house" erbij verzonnen, om zodoende de bron te verhullen
- Kalkputten: niet om lijken te ontbinden, maar onderdeel van proefveldenverhaal
- penis bij Witte Klap: tunnel om water te zoeken, na 7 meter graven toch maar een put geslagen
- raven: bosbouwmethode
- lotusvoetjes: nooit meer iets over gehoord, evenmin als alle verdwenen kinderlijken. Bron nog steeds onbekend
- Prins Hendrik: ging jagen met de oom van JM, geen directe connectie met FvV
- Prins Bernhard: is inderdaad wel eens in Nunspeet bij Ittmann geweest, of hij op HRH was doet er vermoedelijk niet toe
- Wodan: gewoon een mooi park, tuinaanleg met planten van failliete boomkweker uit Duitsland
- Duitse connectie: broer Willem had het in Duitsland redelijk gemaakt in de staal (oorlogs-)industrie
- ophef in 1976 na artikel DS: geschreven door JM, geen ambassadeurs die terug werden geroepen.
- Remmen van DS doorgesneden en bedreigingen: reden kan ik even niet plaatsen
- FvV boosaardig: echtscheidingsverhaal van DN zou hier misschien duidelikjheid over kunnen geven, net als de conclusies over het Vluchtoord
- rituelen: zou natuurlijk best kunnen dat er eens wat in het bos is gebeurd aan sexuele uitspattingen, al dan niet met occulte fantasien
- JM: grote fantast die met veel plezier vermoedelijk prachtige verhalen bedacht.
- Eldermans had dit door en wilde daar vlak voor zijn overlijden niet meer aan mee werken, daarom heeft hij al zijn documenten willen vernietigen
- Oranje betrokkenheid: de club van TB en Couzy grijpen alles aan om de monarchie aan te pakken, vergelijk Marianne Vaatstra. Allemaal verzonnen.
wie verder??
Dat zou je denken he? Ik vind het ook echt een tegenvaller. Vooral omdat dit het enige bewijs zou zijn van het bestaan van The Round House van Sadleir.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:43 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Jammer van de beloofde fotosvoor mij weer een stukje duidelijkheid over dit verhaal...
Ik ben dan wel erg benieuwd of rhsearcer dan wel een andere kaart kan plaatsen die wij nog niet hebben gezien! Als je 500 pagina's in bezit hebt zul je vast wel iets kunnen laten zien hier
Ook dat nog eens.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:34 schreef liedetector het volgende:
ja en terug vinden of hij zei dat ie die zou posten kan je niet want ongeveer 1 op de 5 posts zijn aangepast door meneer.....
zou het ook kunnen zijn dat ze het gewoonweg niet belangrijk genoeg vonden, dat ze er niets mee hebben gedaan? Ik zou ook wel wat meer willen weten over de achtergrond van de dreigementen. De dreigementen zijn wel benoemd, maar de waarom vraag is mij ook nog vaag..quote:Op donderdag 18 juli 2013 07:54 schreef nuwenspete het volgende:
die 500 paginas (boeken 1 en 2 van de WHRH) bevatten niet veel nieuws wat niet in Schalkwijk's boek reeds behandeld is.
Er zijn een aantal copieen hiervan in omloop; destijds hadden o.m. twee tv actualiteiten/ journalisten (en niet zoals jij beweert een Veronica "dj") deze boeken in hun bezit, maar die waren of te bang of misschien wel gewaarschuwd om hier maar beter niets mee te doen.
misschien kan iemand nog eens een DM er aan wagen? Op zijn persoonlijke Facebook account zie ik niet zo veel over HRH.. Zelf ga ik een tijdje office.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:26 schreef Lavenderr het volgende:
Weet trouwens iemand waar Rein Tuininga zich momenteel mee bezig houdt?
Heeft hij nog interesse in Het Ronde Huis of is dat een afgesloten hoofdstuk voor hem?
Ja, dan maken andere interesses even pas op de plaatsquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:11 schreef Dissectienaald het volgende:
Zo te zien heeft Rein het veel te druk met de Tour de France...
Koos is niet bedreigd, zegt ie zelfquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:15 schreef nuwenspete het volgende:
.... en Koos Vogels? die kreeg volgens Rein Tuininga ook een duidelijke aanwijzing dat
zijn journalistieke carriere in gevaar zou komen indien hij door zou gaan met zijn
onderzoek....
quote:Op donderdag 8 november 2012 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben niet bedreigd en houd me al enige tijd niet meer bezig omdat het niks concreets oplevert en ik m'n tijd in relevantere zaken moet/wil steken.
Je gaat uit van een complot die rituele moorden van 100 jaar geleden (1914-1918?) wilt verbergen.quote:Daar ben je veel te laat voor; de bewijzen zijn reeds lang zorgvuldig uitgewist.
Ik wil niet naar doen, maar.. heb je ook nog iets constructiefs?quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:15 schreef nuwenspete het volgende:
.... en Koos Vogels? die kreeg volgens Rein Tuininga ook een duidelijke aanwijzing dat
zijn journalistieke carriere in gevaar zou komen indien hij door zou gaan met zijn
onderzoek....
en wat WIE betreft, Gerhardius, nachtelijke telefonische bedreigingen zijn altijd anoniem.
en DN. nu alles zo'n beetje algemeen bekend is, heb jij echt niets te vrezen en je zult
zeker geen bezwarend materiaal meer vinden in je archieven en je platgetreden paden.
Daar ben je veel te laat voor; de bewijzen zijn reeds lang zorgvuldig uitgewist.
Klik de link aan en dan kom je terecht in een topic op het subforum POLquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:03 schreef nuwenspete het volgende:
@ Bluesdude # 239:
leuk geprobeerd, maar Koos Vogels heeft dat nooit "vanuit zijn schuilplaats in Lapland"
hier op dit forum gezegd, zeker niet op 8 november 2012 18:47;
probeer de boel hier niet te beduvelen.
Laat ons maar eens zien waar Koos dat zelf hier geschreven heeft, compleet met
datum en #
quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:03 schreef reintuininga het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: ik snap niet hoe mensen erbij komen dat ik bedreigd ben. Ik heb smakelijk gelachen om het feit dat ik 'verbannen' zou zijn geweest naar het noorden van het land vanwege Het Ronde Huis.
Ik heb Koos nog aan de telefoon gehad.. maar hij weet ook niks van bedreigingen.. Ook niet aan hem persoonlijk.
Wie zegt dat ik platgetreden paden bewandel? Dat is puur jouw aanname. En in de archieven is nog genoeg te vinden. Het is toch wel frappant dat de superelite hun sporen kunnen uitwissen zonder dat er een foutje gemaakt is, terwijl bij de topambtenaren van defensie eens in de zoveel tijd een rel uitbreekt vanwege een bij het afval geplaatste computer, een verloren USB-stick of een in de trein vergeten laptop. Mensen maken fouten, ook de 'elite'. Geschiedenis is niet uit te wissen. Wat wel aantoonbaar is, is dat de Werkgroep er in hun boek een potje van gemaakt hebben. De pangermaanse cultus is gebaseerd op drie mondelinge bronnen, geen documentatie. De getuigenverklaring van de stroper is duidelijk vervalst, want er is een 'visioen' van Delius Pit opgedoken met nagenoeg dezelfde inhoud. Dan hebben we het nog niet gehad over het selectief citeren uit diverse archiefstukken, het citeren in verkeerde volgorde of het totaal verkeerd interpreteren van de gebeurtenissen met het Vluchtoord Nunspeet. Alle belastende verklaringen worden gedaan door anonieme getuigen. Nergens wordt gedaan aan bronvermelding, behalve een provisorisch lijstje achterin in een boek...quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:15 schreef nuwenspete het volgende:
....
en DN. nu alles zo'n beetje algemeen bekend is, heb jij echt niets te vrezen en je zult
zeker geen bezwarend materiaal meer vinden in je archieven en je platgetreden paden.
Daar ben je veel te laat voor; de bewijzen zijn reeds lang zorgvuldig uitgewist.
De boel beduvelen. Zoals Berni van Vloten die met spoed uit Teheran terugkwam?quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:03 schreef nuwenspete het volgende:
@ Bluesdude # 239:
leuk geprobeerd, maar Koos Vogels heeft dat nooit "vanuit zijn schuilplaats in Lapland"
hier op dit forum gezegd, zeker niet op 8 november 2012 18:47;
probeer de boel hier niet te beduvelen.
Laat ons maar eens zien waar Koos dat zelf hier geschreven heeft, compleet met
datum en #
je kunt met een FireFox of Chrome plugin wegsaven als MHTML. Alles (alleen java en videos niet) is geembedded in één bestand. Oh ja in InternetExplorer zit het sowieso al in.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:44 schreef gerhardius het volgende:
ik heb geprobeerd het hele topic offline beschikbaar te krijgen (1 t/m nu), zodat ik het ook in het vliegtuig en op het strand (zonder internet) kan lezen, maar dat is me niet gelukt. Het liefst zou ik het op mijn E-reader lezen als epub. Heb het geprobeerd met een offline reader, maar vanwege de grote hoeveelheid info werd ik steeds geblokkeerd door Fok. Heb Iteejer gevraagd, hij zou nog kijken wat mogelijk is.
Ik weet nu niet of ik in mijn vakantie overal internet heb en dus alles nog eens kan nalezen, dus misschien moet ik mijn belofte breken.
=quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:27 schreef nuwenspete het volgende:
Veel interessanter is de vraag wat die Duitse officier, die na de oorlog in een vrachtwagen bij Saxenheim woonde en wat hij in de omgeving aan het uitspoken was.
quote:Op donderdag 27 december 2012 16:10 schreef jokkebrokken het volgende:
.
Wel eens gehoord van die Duitse "kluizenaar" die vlak na de oorlog in een oude vrachtwagen bij Saxenheim woonde?
Als Frank niet belangrijk is, waarom leggen zowel Septer als Biesemaat EN de Werkgroep Ronde Huis zo'n nadruk op de man? Monteberg was geobsedeerd door Frank, zodanig dat hij behoorlijke onwaarheden over hem aan het schrijven was naar menig smalspoor/treinenliefhebber. Maar die Duitser: na welke oorlog, de Eerste Wereldoorlog of de Tweede? Bij welk vennetje is welke Vlaming doodgeschoten? Er zaten er nogal wat in het Vluchtoord in dat jaar...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:27 schreef nuwenspete het volgende:
Veel interessanter is de vraag wat die Duitse officier, die na de oorlog in een vrachtwagen bij Saxenheim woonde en wat hij in de omgeving aan het uitspoken was.
Wat deed Eldermans vlak na de oorlog bij het Ronde Huis?
Voor wie werkte hij toen en wie maakte hij een paar jaar later wegwijs bij het Ministerie van Justitie?
Zelfs als we nu weten waar het graf van de in 1917 ten noorden van het vennetje doodgeschoten
Vlaming is/was, is dat waarschijnlijk toch lang geleden leeggehaald.
We mogen hier nu niet graven en worden zelfs door de boswachter weggestuurd als we met een
metaaldetector willen zoeken.
Gezien de activiteiten van de Duitsers in dat gebied, is het niet verwonderlijk als men wil voorkomen dat iemand met een metaaldetector toevallig een explosief opgraaft...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:25 schreef liedetector het volgende:
en met een metaaldetector zoeken naar botten is zinvol? Of zoeken jullie die vrachtwagen?
Is het niet zodat je daar niet mag zoeken met een metaal detector omdat: http://www.fortikacompany(...)aldetectie-1186.html
Maar het klinkt weer mooi dat wel!
Concreet weer geen bal!
De Stentor gehaald! Ik ga nu een fles port halen en die opentrekken. *tijd voor een feestje*quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:24 schreef lxhkrd het volgende:
http://www.destentor.nl/r(...)66?ref=region_header
Er staat geen naam bij dat artikel in de Stentor. Weet jij van wiens hand het is? Koos Vogels? Of Rein Tuinenga?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:51 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
De Stentor gehaald! Ik ga nu een fles port halen en die opentrekken. *tijd voor een feestje*
Ik krijg overigens de indruk dat Roel Kleine graag wil dat er rottigheid in het Ronde Huis heeft plaatsgevonden...
Ik weet het niet meer hoor.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:04 schreef liedetector het volgende:
Uhmmm lavenderrr dat zegt DN toch net van wie......
of heb ik dat altijd verkeerd begrepen en heeft die altijd alleen maar de fotos aangeleverd?
Maar wat is er dan zo interessant aan die Duitse officier in relatie met het ronde huis van 30 jaar eerder ?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:28 schreef nuwenspete het volgende:
ik weet niet of die Duitse officier een kluizenaar was, maar schijnt op dezelfde
man te wijzen. Dat verhaal deed vroeger de ronde in Nunspeet.
Niemand schijnt iets met deze informatie gedaan te hebben bijna zeven
maanden geleden door deze jokkebrokken hier reeds vermeld.
@DN: rond 1945-46; vennetje/meertje met de rodondendrons.
Roel Kleine schrijft voor De Stentor, die heeft tot nu toe alles over het Ronde Huis geschreven...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er staat geen naam bij dat artikel in de Stentor. Weet jij van wiens hand het is? Koos Vogels? Of Rein Tuinenga?
Nu weet ik nog niet welk ven, want er zijn er volgens mij een stuk of drie met rodondendrons... Bedoel je de 'duim van Wodan', 'de ellenboog van Wodan' of het watertje naast de 'ravenvlerk van Hugin of Munin'...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:28 schreef nuwenspete het volgende:
ik weet niet of die Duitse officier een kluizenaar was, maar schijnt op dezelfde
Niemand schijnt iets met deze informatie gedaan te hebben bijna zeven
maanden geleden door deze jokkebrokken hier reeds vermeld.
@DN: rond 1945-46; vennetje/meertje met de rodondendrons.
Tawny, en dan het liefst eentje van twintig jaar oud...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:17 schreef liedetector het volgende:
Ruby of white offuh...nou ja een van de varianten....
En idd ik snap helemaal dat je daar niet met een metaaldetector mag (los)rondlopen.....
Ik vind het de zoveelste kluitje versus riet opmerking!
Ik heb er wel wat mee gedaan: navraag, nazoekingen, nadenken. De eerste twee leverde niks op, de laatste deed mee denken: Een duitser, na WO2, die sporen zal "zoek" maken.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:28 schreef nuwenspete het volgende:
.
Een na laatste dwaalspoor was uitgezet door Inquisator? We wachten nog steeds op zijn uitlegquote:Op zaterdag 20 juli 2013 07:41 schreef Dissectienaald het volgende:
Wat ik nu zie gebeuren is het uitzetten van dwaalsporen.
Je gaat idd denken dat 'believers' met opzet dwaalsporen maken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:20 schreef Inquisator het volgende:
e g o
t
d i a
n
c A
r
.....de profundis locus terribilis est....
Natuurlijk wil Roel dat. Zou immers een prachtig verhaal opleveren.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:51 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
De Stentor gehaald! Ik ga nu een fles port halen en die opentrekken. *tijd voor een feestje*
Ik krijg overigens de indruk dat Roel Kleine graag wil dat er rottigheid in het Ronde Huis heeft plaatsgevonden...
Tuurlijk. Dat is smullen voor de lezersquote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk wil Roel dat. Zou immers een prachtig verhaal opleveren.
Tuurlijk, ook nonsens-informatie is informatief: het zegt iets over degene die het wil verspreiden en zo het dwaalspoor verder wil uitzetten. Mijn vermoeden is dat de dwaalsporen worden opgeworpen zodat er niet nog meer bewijs boven tafel komt dat het verhaal over Van Vloten eigenlijk uit de lucht gegrepen is. Ja, er zijn dingen gebeurd, maar veel ervan is door de jaren heen behoorlijk opgeklopt, niet in de laatste plaats door Johan Montenberg. En over Montenberg weet ik hopelijk binnenkort meer... Nieuwe bron aangeboord, hopelijk levert het iets op.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:13 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Maar wel grappig om te zien dat velen wel gelijk toehappen met nonsens informatie.. waar blijven de echte antwoorden op de vragen ?
Pas nog in het kabouterbos geweest hierquote:Op zondag 21 juli 2013 09:28 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, bij ons in de buurt, in de bossen, had je ook kabouters...
Mooi altijd, jouw foto'squote:Op zondag 21 juli 2013 10:09 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Pas nog in het kabouterbos geweest hier![]()
Ik kreeg een poosje geleden nog een tip van senior-onderzoeker dat er ergens in het Willemsbos nog een uitgraving was, die zich bevond op een snijpunt tussen 2 verschillende lijnen (waaronder de lijn nieuw-soerel, ronde huis, nieuw-groeneveld). Nu ben ik nog niet echt op locatie geweest om eens te kijken of hier nog wat te zien is (te warm..). Wel de lijnen eens uitgetekend op de Google earth, en zie: de andere lijn gaat (van noord naar zuid) door "de Grote Bunte" en kasteel Staverden.
En grappiger: hij gaat door naar de dorpskerk van Garderen naar de Lindenberg bij Lunteren.
Naar verluid een oudere germaanse rechtspraakplek. 100 meter verder ligt de Goudsberg, vooral bekend om dit:
http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297
In de jaren '30 de "place to be" voor NSB-minnend Nederland: Hier kon Mussert zijn verhaal doen..
Maar de link met kasteel Staverden en De Grote Bunte wijst ook naar de Rotterdamse handelaars. Net als de eigenaar van Nieuw Soerel.
Ik zie hier niet als "nationalisme", meer een afkeer van het feit dat er een elite bestaat. En dat komt overal voor. Pas was ik per ongeluk op de veteranendag beland, in Den Haag. Ben eens even blijven kijken bij het hoofdpodium, en als je ziet wat daar dan loopt: de nederlandse "top". Ons kent ons. Elitie. En als je daar niet bijhoort, tja: jammer dan... En dat wekt wrevel.quote:Op maandag 22 juli 2013 06:39 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik zie hier een haarscherpe afkeer tegen 'import', een soort 'Veluwe-nationalisme'.
De mensen die je hierboven noemt, zijn mensen die ervoor gezorgd hebben dat jullie voorouders in ieder geval in verbeterde leefomstandigheden terecht konden komen omdat ze werkgelegenheid brachten. En dit is jullie dank? Verdachtmakerij met vage beschuldigingen op een internetforum?
Maar waar komt het verhaal over dat graf vandaan, en is dit nog zichtbaar?quote:Op zondag 21 juli 2013 20:41 schreef nuwenspete het volgende:
Vijftig-zestig jaar geleden deed dat verhaal van die Duitser (elders door iemand anders ook vermeld als die kluizenaar bij Saxenheim) de ronde dat die man aangesteld was om bepaalde zaken en terreinsveranderingen wegtemaken. Dat is alles wat ik daar over weet, maar dat was het verhaal gehoord van meerdere bronnen.
De 'elite' kende ook andere omgangsvormen. De industriëlen zaten over het algemeen tussen twee vuren in: enerzijds de klasse waar zij uit voortgekomen zijn, vaak de middenklasse, die afgunstig waren op hun nieuw verkregen rijkdom, anderzijds de adel, het 'oude geld' die de nieuwkomers met argusogen bekeken omdat zij hun omgangsvormen niet kenden of wilden leren kennen. De landontginningen door deze 'import-rijken' hebben de Veluwe geen windeieren gelegd.quote:Op maandag 22 juli 2013 08:12 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Ik zie hier niet als "nationalisme", meer een afkeer van het feit dat er een elite bestaat. En dat komt overal voor. Pas was ik per ongeluk op de veteranendag beland, in Den Haag. Ben eens even blijven kijken bij het hoofdpodium, en als je ziet wat daar dan loopt: de nederlandse "top". Ons kent ons. Elitie. En als je daar niet bijhoort, tja: jammer dan... En dat wekt wrevel.
En zo zat dat kringetje toen ook in elkaar, ons-kent-ons. Maar ze deden zeker goede zaken: Die van Beuningen ook: sponser van dat R'damse museum, de kuip, ziekenhuizen. (Hoe ze dat geld kwamen was echter niet altijd zuiver.)
Ze brachten dus "brood en spelen"
Volgens sommigen om ons klein en gehoorzaam te houden.
Volgens anderen om ons te verlichten.
Toch die E-mans aantekeningen (via meertens) erbij gepakt (die met de sticker van Monterberg)quote:Op zondag 21 juli 2013 20:41 schreef nuwenspete het volgende:
En diezelfde JWHE was actief bezig met bepaalde zaken rond HRH in 1946.
Ja, is ooit weleens wat over gezegd en naar gezocht.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:09 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Toch die E-mans aantekeningen (via meertens) erbij gepakt (die met de sticker van Monterberg)
Daar staat ergens: Toevoegen aan §1c, Aant. 1946, fol. 27* (t.a.v. de heer W.F. Huybrechts):
Wie is eigenlijk die Huybrechts? Is die hier alwel eens besproken?
Dat vond ik ook gek. Iedereen weet toch dat het Kröller is?quote:Op maandag 22 juli 2013 23:25 schreef liedetector het volgende:
Scherp DN.....daar mag je een tawny op nemen
Valt Kroeler ipv Kröller daar ook onder?
Ik heb nooit geweten dat de oe ipv ö was toegelaten in de Nederlandse taal.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 06:06 schreef Dissectienaald het volgende:
Nee, als je geen umlaut kunt schrijven, zoals in Kröller, dan kun je ook Kroeller schrijven. Het is ouderwets, maar het mag. Wat ik vreemd vind is dat mijn post niet meer leesbaar is...
Herstel: nu is het er wel weer...
Even gechecked bij een Amerikaanse collega: zij kennen de umlaut niet en gebruiken ook de 'oe', dus in dat geval heb je gelijk om het als anglicisme te beschouwen. Het komt echter ook voor in het NL.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb nooit geweten dat de oe ipv ö was toegelaten in de Nederlandse taal.
Ik zie op het internet dat wel eens, maar ik dacht dat mensen de umlaut niet konden vinden op het toetsenbord en toen maar de amerikaanse spelling gebruikten.
Is dit een anglicisme ?
Nee. Maar hoe zit dat nou met dat graf?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:59 schreef nuwenspete het volgende:
Weet iemand hier op dit forum misschien wat die verzamelaar in Canada destijds heeft aangekocht van de Eldermans collectie?
Spreek je graag over jezelf in de derde persoon enkelvoud?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:59 schreef nuwenspete het volgende:
Weet iemand hier op dit forum misschien wat die verzamelaar in Canada destijds heeft aangekocht van de Eldermans collectie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |