Dat zou dan zoiezo bewijs zijn dat ze elkaar kennen ; )quote:Op zondag 14 juli 2013 00:52 schreef Bluesdude het volgende:
ahhh watermanagement... dat moet prins Hendrik zijn.... familietrekje
Je bent warm. Het is voor Johan Montenberg een bron van verhalen over Frank van Vloten in plaats van zijn moeder, zoals de Werkgroep 1 in hun boek beweert... D.G. Montenberg. Daarnaast is er een proefveld in Nunspeet geweest bij M. Mol. Daarvoor zijn grote hoeveelheden meststoffen en KALK aangevoerd. Frank deed zelf ook proefnemingen bij het Ronde Huis, zoveel weet ik uit andere bronnen. De connectie zal ik verder uitwerken in mijn boek, want ik heb hier op de camping niet alles bij mij. Het hoger beroep van Frank tegen zijn echtscheiding is helaas verdwenen in een brand in het Gerechtshof in 1944. De ambassadeur is ook geidentificeerd. Gerard van Vloten. Hij is een kleinzoon van Frank, maar was geen ambassadeur in Teheran. Sterker nog: hij was daar in 1976 al weg. Berni van Vloten is onomstotelijk nooit in Teheran geweest. Jammer dat Walpurgis/Dirk Septer weer uitgelogd is als de leuke dingen boven tafel komen...quote:Op zondag 14 juli 2013 00:52 schreef Bluesdude het volgende:
ahhh watermanagement... dat moet prins Hendrik zijn.... familietrekje
http://www.humanitarisme.(...)?m=family&id=I245002quote:
http://www.destentor.nl/r(...)-van-wodan-1.3567469quote:"Prins Hendrik bezocht het Het Ronde Huis met zijn jachtvriend en rentmeester Dirk Montenberg -de oom van Johan van de paardentram-
Maak je geen zorgen. Ik zeg niet waar ik het precies gevonden heb. Daarnaast heb ik nog veel meer leuke informatie gevonden die ik nog even voor mijzelf hou...quote:Op zondag 14 juli 2013 10:42 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Heel goed speurwerk Dissectienaald, alleen laat je niet al het kaas van het brood eten.. zodat anderen er niet met jou informatie vandoor gaan, breng je verhaal goed gedateerd uit in je boek, en ik koop hem"er zijn meer kapers op de kust"
Laten we het zo zeggen: volgens de Werkgroep had Montenberg al kennis over het Ronde Huis toen hij het treintje mocht komen ophalen van mevrouw Simon-Thomas. Die voorkennis had Montenberg volgens de Werkgroep via zijn moeder. D.G. Montenberg zou via Prins Hendrik op het Ronde Huis zijn geweest, echter, nu blijkt dus dat D.G. Montenberg en Van Vloten elkaar hebben gekend zonder tussenkomst van Hendrik. EN is er een bron voor Johan om te weten dat er een Rond Huis bij Nunspeet stond waar ooit een Decauville-netwerk heeft gelegen. Dus het is wel waar dat Johan met voorkennis erheen ging, via oom Derk. Vandaar ook dat hij in zijn brief aan Berni van Vloten 'ontdekte' tussen aanhalingstekens heeft gezet.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.humanitarisme.(...)?m=family&id=I245002
Even voor het geheugen opfrissen en de nieuwkomers.
Oom Derk Gijsbert is een broer van Johans vader.
Hij was kennelijk jachtvriend met prins Hendrik , ook bij het RH. Ík dacht dat Biesemaat dat schreef in 2006 ?
Hij moet dit uit de notities van Schalkwijk en Montenberg hebben overgenomen.
Schalkwijk zegt dit in een interview met de Stentor in december 2012
[..]
http://www.destentor.nl/r(...)-van-wodan-1.3567469
Schalkwijk wist dit via Johan Montenberg natuurlijk
-- of Montenberg loog
-- of hij vertelde de waarheid en hoorde als kind al de jachtverhalen (ook bij het RH) van oom Derk.
-- of iets tussen beide mogelijkheden in.
Jij ook alquote:Op zondag 14 juli 2013 20:09 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Ik zeg niet waar ik het precies gevonden heb. Daarnaast heb ik nog veel meer leuke informatie gevonden die ik nog even voor mijzelf hou...
Ja, die teleurstelling bekroop mij ook.quote:
Ja, beetje jammer.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:11 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ja, die teleurstelling bekroop mij ook.
Het mooie van openbare archieven is dat je dingen kan doen zoals er nu gedaan zijn: waarheidsvinding, en recht doen aan mensen die van de meest wilde dingen beschuldigd werden.
Maar als je ook daar weer geheimzinnig over gaat doen, dingen voor jezelf gaat houden etc, geef je de indruk dat je selectief aan het shoppen slaat. Alles inslaand wat je verhaal goed uit komt, de rest negerend. En je misbruikt in feite de openheid van die archieven - ze zijn immers niet opengesteld om één enkel persoon te dienen.
Exact de werkwijze van die eerdere werkgroepen.
De feiten uit de geschiedenis zijn niemands exclusieve eigendom.
Ter verduidelijking: die info is niet 'on topic', maar kan dat wel worden. Het gaat echter om veertig pagina's archief die eerst bestudeerd moeten worden alvorens ik er een conclusie aan kan verbinden. Ik wil niet constant losse flodders afschieten zoals Walpurgis al heeft gedaan. Geschiedenis is niet alleen archieven doorploegen, het is ook gegevens interpreteren. Als ik nu ga lopen roepen dat ik waarschijnlijk een verklaring voor iets heb die achteraf niet zo blijkt te zijn, dan is dat ook een teleurstelling. Ergo: ik hou het nog even voor mij.quote:
Jachtverhalen zou kunnen, tot 1912 zeker. Ik weet eind deze maand wie het jachtrecht over de gebieden vastgelegd in het vennootschap van 1895 na de beëindiging van het vennootschap heeft overgenomen. Mijn vermoeden wijst naar Willem van Vloten, omdat die het grootste deel van de landen rondom Nunspeet kreeg bij de beëindiging van het vennootschap en Constance behield de landen in Drenthe.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:17 schreef Bluesdude het volgende:
Schalkwijk wist dit via Johan Montenberg natuurlijk
-- of Montenberg loog
-- of hij vertelde de waarheid en hoorde als kind al de jachtverhalen (ook bij het RH) van oom Derk.
-- of iets tussen beide mogelijkheden in.
We wachten geduldig af...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:00 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
Ga het morgen inscannen en plaatsen
Ben nog steeds zeer benieuwdquote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:00 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
Ja, die heeft hier al gestaan.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:09 schreef liedetector het volgende:
Uhh dit is geen scan van het boek...dit stond hier toch al ergens?
beste RHSearcher, ik begrijp dat het boek niet bestaat en dat jij dat al die tijd wist. Waarom heb je ons aan het lijntje gehouden al die tijd. Wat heb je nog meer achter gehouden? Ik voel me lichtelijk bedrogen zo....quote:Op maandag 15 juli 2013 20:01 schreef RHSEARCHER het volgende:
[ afbeelding ]
Bij deze bron ( Winkler Prins )
En waar blijft de kaft van The Round House?quote:Op maandag 15 juli 2013 20:01 schreef RHSEARCHER het volgende:
[ afbeelding ]
Bij deze bron ( Winkler Prins )
Nee, waarschijnlijk was dit Montenbergs The Round House:quote:Op maandag 15 juli 2013 21:34 schreef Bluesdude het volgende:
Die notitie van Round House is toch van Johan Montenberg ?
Het kan zijn dat hij Fanny by gaslight ooit las en toen dacht hij dat het boek 'The Round House' was getiteld.
Maar nu ik het nog eens lees... Montenberg noemde zelf "Fanny by gaslight' .... een verwarring is dan minder waarschijnlijk.
Kan nog wel...... maar evengoed is dit weer een leugentje van de verhalenverteller.
Het boek bestond niet, en als wel, het is absurd om dat als bewijs te gebruiken voor iets 'ergs' in het Ronde Huis bij Nunspeet.
Dit hebben we toch ook in het begin al gevonden?quote:Op maandag 15 juli 2013 21:51 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk was dit Montenbergs The Round House:
[ afbeelding ]
Ja, precies. Dat mysterie was dus al opgelost.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit hebben we toch ook in het begin al gevonden?
Je hebt gelijk, denk ik.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:59 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, precies. Dat mysterie was dus al opgelost.
@Gerhardius @Liedetectorquote:Op maandag 15 juli 2013 20:55 schreef Lavenderr het volgende:
Ik zat uit te kijken naar de kaft van het boek van Sadleir, krijgen we een uittreksel wat hier al veeeeel eerder gepost is. Bummer.
welkom Nuwenspete. Met zo'n naam kijk ik uit naar jouw bijdragen!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:10 schreef nuwenspete het volgende:
Ja, nu ik dat kaft weer zie, herinner ik me dat boek op tafel bij Joh. Montenberg in Joppe gezien
te hebben destijds. Hij was toen net bezig zijn autobiografie uit te tikken op zijn oude
schrijmachine. De titel was "Kind van adelijke afkomst" of zo iets dergelijks. Lang geleden.
Heb jij die dan?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 06:49 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
En @liedetector heb ik jou ooit wat zien inbrengen heb je toevallig ook een map met honderden pagina's over het ronde huis ?
Ik zal je zeer dankbaar zijn, en ik denk vele met mij.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:52 schreef gerhardius het volgende:
Ik denk dat ik de hele geschiedenis deze zomer maar eens op mijn vakantieadres opnieuw ga doorlezen, en een lijstje ga maken met zogenaamde feiten die helemaal geen feit blijken te zijn.
Ik heb een vermoeden dat Eldermans deel heeft uitgemaakt van de Werkgroep Het Ronde Huis. Hard maken kan ik dit niet, er wordt mij wel één en ander duidelijk als we de Werkgroep en Eldermans op een tijdlijn gaan plaatsen:quote:Op maandag 15 juli 2013 21:52 schreef gerhardius het volgende:
Ik denk dat ik de hele geschiedenis deze zomer maar eens op mijn vakantieadres opnieuw ga doorlezen, en een lijstje ga maken met zogenaamde feiten die helemaal geen feit blijken te zijn. Ik denk dat als we op deze manier een tijdje door gaan, er weinig van de verdachtmakingen hard te maken zijn.
- Forlorn by Sunset of Fanny by night: gelezen door JM, en gebruikt om het hele verhaal over HRH uit de duim te zuigen. De naam "the round house" erbij verzonnen, om zodoende de bron te verhullen
- Kalkputten: niet om lijken te ontbinden, maar onderdeel van proefveldenverhaal
- penis bij Witte Klap: tunnel om water te zoeken, na 7 meter graven toch maar een put geslagen
- raven: bosbouwmethode
- lotusvoetjes: nooit meer iets over gehoord, evenmin als alle verdwenen kinderlijken. Bron nog steeds onbekend
- Prins Hendrik: ging jagen met de oom van JM, geen directe connectie met FvV
- Prins Bernhard: is inderdaad wel eens in Nunspeet bij Ittmann geweest, of hij op HRH was doet er vermoedelijk niet toe
- Wodan: gewoon een mooi park, tuinaanleg met planten van failliete boomkweker uit Duitsland
- Duitse connectie: broer Willem had het in Duitsland redelijk gemaakt in de staal (oorlogs-)industrie
- ophef in 1976 na artikel DS: geschreven door JM, geen ambassadeurs die terug werden geroepen.
- Remmen van DS doorgesneden en bedreigingen: reden kan ik even niet plaatsen
- FvV boosaardig: echtscheidingsverhaal van DN zou hier misschien duidelikjheid over kunnen geven, net als de conclusies over het Vluchtoord
- rituelen: zou natuurlijk best kunnen dat er eens wat in het bos is gebeurd aan sexuele uitspattingen, al dan niet met occulte fantasien
- JM: grote fantast die met veel plezier vermoedelijk prachtige verhalen bedacht.
- Eldermans had dit door en wilde daar vlak voor zijn overlijden niet meer aan mee werken, daarom heeft hij al zijn documenten willen vernietigen
- Oranje betrokkenheid: de club van TB en Couzy grijpen alles aan om de monarchie aan te pakken, vergelijk Marianne Vaatstra. Allemaal verzonnen.
wie verder??
Hij ligt rechts van het baarhuisje, op de begraafplaats naast de RK-kerk..quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:25 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
En als ik het goed heb, ligt hij ook in Nunspeet begraven, en niet in Dortmund, hoewel ze daar wel een straat en metrostation naar hem hebben vernoemd.
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:00 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
[..]
Ja dat was RHSearcher idd die zei dat hij dat boek had. Twee exemplaren zelfs.
Ja joh lul je er maar weer uit.... maakt het nou uit hoe groot mijn archief wel of niet is...jij belooft iets en komt weer met een vage smoes nadat je het in zal scannen en plaatsen.... Dit was niet wat er aan je gevraagd werd!quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1991975
[/quote]
[quote][b]Op donderdag 11 juli 2013 21:19 schreef Lavenderr het volgende:
/8/25#128995527]dinsdag 16 juli 2013 06:49[/url] schreef RHSEARCHER het volgende:[/b]
[..]
@Gerhardius @Liedetector
Als jullie beter de topics hadden gelezen, dan heeft er meerdere keren gestaan. Dat ik het boek niet heb maar wel iemand ken die 2 versies er van heeft. Heb daar een vrij grote woordenwisseling over gehad met die persoon, maar hij vindt het niet belangrijk zoals het overkomt in de mail.
En @liedetector heb ik jou ooit wat zien inbrengen heb je toevallig ook een map met honderden pagina's over het ronde huis ?
Tja, die link met het pangermanisme moet toch ergens vandaan komen. Maar ik dacht dat Eldermans juist tot de sceptici behoorde. Hij noemt de gegevens over het Ronde Huis (afkomstig van Montenberg?) "verward" en schrijft er ook niet over alsof hij het allemaal zelf heeft bedacht. (Hij gebruikt immers herhaaldelijk het woordje "zou", dat gewoonlijk wordt gebruikt om aan te geven dat de schrijver de mening van een ander weergeeft.)quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:25 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik heb een vermoeden dat Eldermans deel heeft uitgemaakt van de Werkgroep Het Ronde Huis. Hard maken kan ik dit niet, er wordt mij wel één en ander duidelijk als we de Werkgroep en Eldermans op een tijdlijn gaan plaatsen:
Ontstaan van de werkgroep is na het artikel van Septer geweest, maar in 1978 komt Eldermans in contact met Montenberg. Mijn vraag is waarom? Als je het boek leest van de Werkgroep, dan blijkt Eldermans een soort 'mentor' voor ze te zijn. Ze komen bij hem thuis, hij heeft al zijn tekeningen en aantekeningen op tafel liggen... Waarom? De werkgroep valt rond de helft van de jaren tachtig uit elkaar. Eldermans wordt rond die tijd ziek en overlijdt. Hij is dan allang geen ambtenaar voor justitie meer. Hij begint met het vernietigen van zijn archief. Dat veroorzaakt paniek bij de overige leden van de Werkgroep, want ze denken dat Eldermans al het bewijs aan het vernietigen is. Werkgroep valt uit elkaar, en komt een tijdje na het overlijden van Eldermans weer bij elkaar om te zien wat ze nog kunnen aantonen van het verhaal.
Daarnaast: Montenberg is geen lid geweest van de Werkgroep.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:19 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Tja, die link met het pangermanisme moet toch ergens vandaan komen. Maar ik dacht dat Eldermans juist tot de sceptici behoorde. Hij noemt de gegevens over het Ronde Huis (afkomstig van Montenberg?) "verward" en schrijft er ook niet over alsof hij het allemaal zelf heeft bedacht. (Hij gebruikt immers herhaaldelijk het woordje "zou", dat gewoonlijk wordt gebruikt om aan te geven dat de schrijver de mening van een ander weergeeft.)
Maar wat is zijn bezwaar dan als je er een paar foto's van maakt? Want nu deed je het voorkomen alsof je die kaften hier zou plaatsen en dan kom je aan met iets wat hier al een paar keer eerder gestaan heeft. Waar we in het begin al achter waren.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 06:49 schreef RHSEARCHER het volgende:
[..]
@Gerhardius @Liedetector
Als jullie beter de topics hadden gelezen, dan heeft er meerdere keren gestaan. Dat ik het boek niet heb maar wel iemand ken die 2 versies er van heeft. Heb daar een vrij grote woordenwisseling over gehad met die persoon, maar hij vindt het niet belangrijk zoals het overkomt in de mail.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |