quote:Anouk zit in eerste halve finale songfestival
MALMÖ - Anouk zit op 14 mei in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival. Ze neemt het namens Nederland op tegen onder meer Denemarken, België, Rusland, Ierland en de Oekraïne.
Dat is het resultaat van de loting die donderdag werd gehouden, zo maakte de organisatie bekend.
De halve finales van het Europese liedjesfestijn worden in Malmö gehouden op 14 en 16 mei. De finale volgt op 18 mei. De precieze volgorde van de optredens is nog niet bekend.
Die wordt door de producenten bepaald. Wel is al bekend dat Nederland in de eerste helft van het programma is geplaatst.
Aan de eerste halve finale doen 16 landen mee, aan de tweede halve finale 17 landen. In de tweede halve finale zitten onder meer Israël, Griekenland, Finland, Noorwegen, Roemenië en Zwitserland.
De halve finale met Anouk wordt ook uitgezonden in Groot-Brittannië, Zweden en Italië, waar de kijkers mogen meestemmen. Die landen mogen automatisch meedoen aan de finale, evenals Frankrijk, Duitsland en Spanje. (NU.nl)
Echt een mooie videoclip van Birds:quote:
Alsjeblief zeg, hoop wel dat we iets beters kunnen verzinnen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
TROS Eurovisie Songfestival op het plein.
Ik moet op gaan passen dat ik niet teleurgesteld ga zijn met een 7e plaats... De verwachtingen blijven maar groeien, terwijl realistisch gezien de finale al een hoofdprijs is.quote:
21u dacht ik.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:53 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Hoe laat beginnen de tweede dress rehearsals?
8e volgens Unibet.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:53 schreef Eitjee het volgende:
[..]
Ik moet op gaan passen dat ik niet teleurgesteld ga zijn met een 7e plaats... De verwachtingen blijven maar groeien, terwijl realistisch gezien de finale al een hoofdprijs is.
Dit! We hebben het verdorie ook al over winnen. Gaat toch niet gebeuren, dus laten we gewoon hopen op een top 10! Bottom 10 zou het wel verpesten voor mequote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:53 schreef Eitjee het volgende:
[..]
Ik moet op gaan passen dat ik niet teleurgesteld ga zijn met een 7e plaats... De verwachtingen blijven maar groeien, terwijl realistisch gezien de finale al een hoofdprijs is.
Oh nice, maar toch stom dat ze na de break moet.quote:
Ze zingt hem écht perfecter dan perfect hier he?quote:
Onzin! Als je tevreden bent met een 10de plaats ben je net zo goed teleurgesteld als ze 12de word, dit nummer heeft alles van een 'dark horse' in zich, en het is beter om er achter te staan, dan op voorhand al tevreden te zijn met een notering die minstens 5 plaatsen lager ligt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:55 schreef grazz het volgende:
[..]
Dit! We hebben het verdorie ook al over winnen. Gaat toch niet gebeuren, dus laten we gewoon hopen op een top 10! Bottom 10 zou het wel verpesten voor me
met een 12e plek zou ik in elk geval nog blij zijn, zeker na 8 faal-jaren. Maar het nummer verdient eigenlijk minstens top 3. Maar gezien de concurrentie, ik ga er niet van uit.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Onzin, als je tevreden bent met een 10de plaats ben je net zo goed teleurgesteld als ze 12de word, dit nummer heeft alles van een 'dark horse' in zich, en het is beter om er achter te staan, dan op voorhand al tevreden te zijn met een notering die minstens 5 plaatsen lager ligt.
Ik ga er ook niet van uit maar dat is nou niet omdat de concurrentie zo goed isquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:00 schreef grazz het volgende:
[..]
met een 12e plek zou ik in elk geval nog blij zijn, zeker na 8 faal-jaren. Maar het nummer verdient eigenlijk minstens top 3. Maar gezien de concurrentie, ik ga er niet van uit.
Welke concurrentie? Die gejatte nummers? Er zijn 2-3 concurrenten meer niet hoor. Dit jaar is een zwak jaar vind ik, in tegenstelling tot vorig jaar waar er 7 top nummers bij zaten ofzo.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:00 schreef grazz het volgende:
[..]
met een 12e plek zou ik in elk geval nog blij zijn, zeker na 8 faal-jaren. Maar het nummer verdient eigenlijk minstens top 3. Maar gezien de concurrentie, ik ga er niet van uit.
Wow, dit is echt goed gezongen!quote:
Ik hoop op top 3.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:55 schreef grazz het volgende:
Dit! We hebben het verdorie ook al over winnen. Gaat toch niet gebeuren, dus laten we gewoon hopen op een top 10! Bottom 10 zou het wel verpesten voor me
Tsja je kunt het gejat vinden en voorspelbaar maar het scoort wel en kan zeker onterecht boven Anouk eindigen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:02 schreef MolFan het volgende:
[..]
Welke concurrentie? Die gejatte nummers? Er zijn 2-3 concurrenten meer niet hoor. Dit jaar is een zwak jaar vind ik, in tegenstelling tot vorig jaar waar er 7 top nummers bij zaten ofzo.
hoe? Van Gaal doet dat al jaren en daar lachen we omquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:20 schreef Cee het volgende:
Ik hoop op het linkerrijtje, dan is het al dikke prima.En alles dat hoger is is mooi meegenomen. Liever niet winnen want dan hang ik schuimbekkend over de railing van m'n balkon. En dat is best genant.
Het zal niemand opvallen, waarschijnlijk liggen we allemaal schuimend over ballustrades etcquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:20 schreef Cee het volgende:
Ik hoop op het linkerrijtje, dan is het al dikke prima.En alles dat hoger is is mooi meegenomen. Liever niet winnen want dan hang ik schuimbekkend over de railing van m'n balkon. En dat is best genant.
Vergeet de vakjury niet he, telt ook meequote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:21 schreef grazz het volgende:
[..]
Tsja je kunt het gejat vinden en voorspelbaar maar het scoort wel en kan zeker onterecht boven Anouk eindigen.
Vergeet Noorwegen en Azerbeidzjan niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:22 schreef MolFan het volgende:
[..]
Vergeet de vakjury niet he, telt ook meeEn ik denk dat de jury Anouk samen met Denemarken de meeste punten gaat geven (ze zat al in de top 6 bij de eerste juryvoting)
Noorwegenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:28 schreef KoningPils het volgende:
[..]
Vergeet Noorwegen en Azerbeidzjan niet.
Laat Duitsland maar stralen! Denk dat die wat betreft stemmen toch vooral vissen in de vijver van Denemarken, terwijl onze concurrentie bestaat uit de nummers van Rusland/Ukraine/Italië.quote:
Ja, maar helaas valle gejatte nummers in de smaak en zijn ze dus wel terecht 'concurrentie'quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:02 schreef MolFan het volgende:
[..]
Welke concurrentie? Die gejatte nummers? Er zijn 2-3 concurrenten meer niet hoor. Dit jaar is een zwak jaar vind ik, in tegenstelling tot vorig jaar waar er 7 top nummers bij zaten ofzo.
Omdat dat ook een veel beter album is. Emmilie is een ESF-vlieg, Anouk is een artiest die ook buiten het ESF aanspreekt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:57 schreef grazz het volgende:
Het schijnt dat Anouk's album beter verkoopt in Europa dan die van Emmilie
Dacht dat wij op 1 lijn zatenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:41 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Beste nummertje![]()
Ieder z'n smaak heh.
Bol.comquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:43 schreef MaGNeT het volgende:
CD is binnen!
Wacht nog op de LP (die ik cadeau ga geven).
[ afbeelding ]
Denemarken vind ik zeer afgezaagd en absoluut niet modern.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:42 schreef MolFan het volgende:
[..]
Dacht dat wij op 1 lijn zaten
Nederland/Denemarken/Italie/Azerbedjan/Duitsland
Ow zo bedoel jequote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:45 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Denemarken vind ik zeer afgezaagd en absoluut niet modern.
Azerbedjan vind ik een goede act hebben, maar ik vind het nummer niet bijzonder.
Italië vind ik wel een mooie ballade ja.
Duitsland vind ik wel modern en hip ja, zou het op mijn iPod zetten, maar vind het niet zeer.
Nederland vind ik, hoewel wat rustig, wel een mooi nummer.
We zitten dus bijna op een lijn
Oh ja kwa kanshebbers ben ik het wel met je eens. Op Duitsland na dan.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:45 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ow zo bedoel jeBedoel meer kanshebber
Om de een of andere reden voel ik dat niet bij Noorwegen
Voor de halve finales was Noorwegen mijn favoriet, maar ik vond het optreden in de halve finale érg tegenvallen...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:45 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ow zo bedoel jeBedoel meer kanshebber
Om de een of andere reden voel ik dat niet bij Noorwegen
Bol is te duurquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wilde de LP erbij hebben om als origineel cadeau te kunnen geven en die heeft Bøl.com.
Snor heeft vaak gelijk maar moet nu ff zijn muil houden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:47 schreef Toekito het volgende:
Zelfs Johan Derksen sprak even kort over Anouk net. Goeie zangeres maar een kutnummer aldus De Snor.
ja ik denk dat dat juist tegen haar gaat werken. maar wie weet heh.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:47 schreef MolFan het volgende:
[..]
Bol is te duur![]()
@YCLYHO Duitsland is denk ik wel kanshebber want Cascada is heel bekend + veel bevriende landen etc etc.
Ik zou dr iets anders gunnenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:49 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
ja ik denk dat dat juist tegen haar gaat werken. maar wie weet heh.
ik zou het haar iig gunnen
Altijd goedkoper dan een ritje naar de stadquote:
oh, ik ben hetero vrouw dus daar kan ik niet over meepratenquote:
Bedoel te zeggen er zijn goedkopere zaken dan Bolquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Altijd goedkoper dan een ritje naar de stad
Kun je toch wel zien of een vrouw knap is of aantrekkelijkquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:50 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
oh, ik ben hetero vrouw dus daar kan ik niet over meepraten
Zoals?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:50 schreef MolFan het volgende:
[..]
Bedoel te zeggen er zijn goedkopere zaken dan Bolop internet dus
hmm ja.. ze heeft op zich wel een goed hoofd ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:51 schreef MolFan het volgende:
[..]
Kun je toch wel zien of een vrouw knap is of aantrekkelijk
Amazon? Ebay (zitten ook winkels)quote:
Als hetero man vind ik cascada leuk voor een one night stand, maar hoeft ze niet een hele week in mn oor te tetteren.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:51 schreef MolFan het volgende:
[..]
Kun je toch wel zien of een vrouw knap is of aantrekkelijk
Op eBay is hij duurder, zowel LP als CD.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:52 schreef MolFan het volgende:
[..]
Amazon? Ebay (zitten ook winkels)
@YCLYHO Ze is erg sexy ofzo, beweegt goed en niet te dun ofzo, prima heupwerk
Moet geen enkele vrouw doenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:52 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als hetero man vind ik cascada leuk voor een one night stand, maar hoeft ze niet een hele week in mn oor te tetteren.
dan vind je die van israel gisteravond vast perfect?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:52 schreef MolFan het volgende:
[..]
Amazon? Ebay (zitten ook winkels)
@YCLYHO Ze is erg sexy ofzo, beweegt goed en niet te dun ofzo, prima heupwerk
Wit Ruslandquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:54 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
dan vind je die van israel gisteravond vast perfect?
Wanneer gaan we op date? Vrouw naar mn hartquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:56 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
ik niet hoor ik mep ze meteen neer
Als ze haar niet in een jurk gepropt hadden die minimaal 4 maten te klein was, had ze gewoon in de finale gestaan.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:54 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
dan vind je die van israel gisteravond vast perfect?
Die meid krijgt waarschijnlijk de Barbara Dex award dit jaar, let maar opquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als ze haar niet in een jurk gepropt hadden die minimaal 4 maten te klein was, had ze gewoon in de finale gestaan.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:56 schreef MolFan het volgende:
[..]
Wanneer gaan we op date? Vrouw naar mn hart
Eerder kan ookquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Wanneer NL het Eurovisie wint.
Maar is het dan ook van de door Anouk gesigneerde exemplaren?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:50 schreef MolFan het volgende:
[..]
Bedoel te zeggen er zijn goedkopere zaken dan Bolop internet dus
Kut, heeft die trut in m'n CD-hoesje zitten krassenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:45 schreef TDHS het volgende:
[..]
Maar is het dan ook van de door Anouk gesigneerde exemplaren?
Ik heb tien minuten geleden ook nog een pietsie extra op haar gewedquote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:47 schreef grazz het volgende:
Eerder stond ze nog op 7 bij de bookmakers, maar nu weer een plekje omhoog, op 6 !
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb tien minuten geleden ook nog een pietsie extra op haar gewed
Vertel:quote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb tien minuten geleden ook nog een pietsie extra op haar gewed
Vlaggen afsnijden?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:50 schreef grazz het volgende:
Oh en van een buitenlandse forum:
The EBU clipping flags as people go in the arena
Hopelijk doen ze dat morgen ook, alleen maar beter voor Anouk.
Voordat mensen de arena in gaan. Je zag tijdens de 2e semi vooral Griekse vlaggen die overal boven uitstaken, niet echt fijn voor cameravoering, dat zal de reden wel zijn...of speciaal voor Anouk?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:51 schreef APK het volgende:
[..]
Vlaggen afsnijden?
In beeld, bedoelen ze dat
Voornamelijk de act van San Marino viel in het water door de vlaggen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:59 schreef grazz het volgende:
[..]
Voordat mensen de arena in gaan. Je zag tijdens de 2e semi vooral Griekse vlaggen die overal boven uitstaken, niet echt fijn voor cameravoering, dat zal de reden wel zijn...of speciaal voor Anouk?
Bron?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:35 schreef KoningPils het volgende:
Cornald mag morgen als 4e de punten bekend maken.
http://www.eurovision.tv/(...)_jury_order_revealedquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
Ja ook zo zonde!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:30 schreef KoningPils het volgende:
[..]
Voornamelijk de act van San Marino viel in het water door de vlaggen.
Roemenië en GB. Wat een grap zeg, die zogenaamde Duitse 'vak'juryquote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:00 schreef TheVulture het volgende:
Duitse jury schijnt haar niet veel gegeven te hebben, die vonden Denemarken, Zweden, GB en Roemenie goed las ik net op een buitenlandse site
Waarom niet winnen? Moet je niet over de railing springenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:20 schreef Cee het volgende:
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:42 schreef hole1988 het volgende:
[..]
http://www.eurovision.tv/(...)_jury_order_revealedwat is dit voor vage volgordeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
Nou, het lijkt me toch niet dat een vakjury Bonny goed vond zingenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:00 schreef TheVulture het volgende:
Duitse jury schijnt haar niet veel gegeven te hebben, die vonden Denemarken, Zweden, GB en Roemenie goed las ik net op een buitenlandse site
Het verbaasde mij ook een beetje, om over Roemenie maar te zwijgenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:12 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me toch niet dat een vakjury Bonny goed vond zingen.
Hoezo?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:18 schreef Greys het volgende:
Hmmmm nou dat wordt geen winst voor Nederland nee
Kijkend naar de gekozen stemvolgorde, die kiezen ze denk ik om het spannend te houden...quote:
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Kijkend naar de gekozen stemvolgorde, die kiezen ze denk ik om het spannend te houden...
Die laatste landen die gaan stemmen zijn nou niet echt landen waarvan je verwacht dat we er punten van krijgen
Het zijn wel bijna allemaal landen die al bij ons in de halve finale zaten, dus wellicht vergissen we ons... maar ik vermoed dat ze ook gewoon voor Denemarken zijn gegaanquote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Kijkend naar de gekozen stemvolgorde, die kiezen ze denk ik om het spannend te houden...
Die laatste landen die gaan stemmen zijn nou niet echt landen waarvan je verwacht dat we er punten van krijgen
Ik gok eerder dat Griekenland de meeste punten krijgt bij tenmiste 5 van de acht, dat nummer heeft een typische balkan beat.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:04 schreef TheVulture het volgende:
Die stemvolgorde ziet er wel interessant uit... de laatste landen die stemmen:
Montenegro (Ivana Sebek)
Slovenia (Andrea F)
Georgia (Liza Tsiklauri)
F.Y.R. Macedonia (Dimitar Atanasovski)
Cyprus (Loukas Hamatsos)
Croatia (Ur¨ula Tolj)
Switzerland (Mélanie Freymond)
Lithuania (Ignas Krupavicius)
4 balkanlanden, Cyprus en Zwitserland zou wel eens kunnen betekenen dat Italie het heel goed heeft gedaan bij de jury's...
Klopt maar het lijkt me nou ook weer niet echt een typisch juryliedjequote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik gok eerder dat Griekenland de meeste punten krijgt bij tenmiste 5 van de acht, dat nummer heeft een typische balkan beat.
Ja, joh, aangezien de gehele balkan geen enkele afvaardiging heeft, is het echt de vraag waar de televoters hun stem op uit gaan brengen, in de itunes lijsten kun je er op slovenie en moldavie na ook niks uit afleiden. en die landen zijn incl de eerder genoemden 89 stuks(als je albanie meerekent) dus 96108 punten als ze allemaal 12ven aan een land geven.quote:
Alles in 1 keer, dus ze doen vakjury en publiek samen, want die vormen het geheel. Mijn zin klopt niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:40 schreef Murmeli het volgende:
Ah dus dan kan het zijn dat anouk TOT dan heel hoog staat en dan ineens tig plekken keldert.... kuttie
Wanneer krijgen we de stemmen vh publiek te horen? Doen ze eerst vakjury en dan de andere ofzo? Volgens.mij wordt het echt een.zenuwentoestand
Dat is wel waar de winnaars in het verleden het van meestal van moesten hebben... maar daar zie ik Denemarken ook toe in staatquote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik gok op het 'de stemming is heel erg verdeeld over de 10 en 12 punten, maar Anouk haalt steady rond de 8 en wiiiiiint'-scenario
Wat is de link ook al weer naar die lijsten?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie net dat Hongarije het ook echt heel goed doet in de Ituneslijsten... tweede na Denemarken qua aantal landen... dat zou nog eens een verrassing zijn
http://esctracker.com/quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat is de link ook al weer naar die lijsten?
Dit gaat het wordenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik gok op het 'de stemming is heel erg verdeeld over de 10 en 12 punten, maar Anouk haalt steady rond de 8 en wiiiiiint'-scenario
Kathy Perry scoort ook #1 hits.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap er trouwens geen reet van wat Finland zo hoog doet bij die bookmakers
Homo-emancipatie in Europa. Da's gelijk ook het enige leuke aan het hele liedquote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:51 schreef TheVulture het volgende:
Waar kan je dat zien?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie net dat Hongarije het ook echt heel goed doet in de Ituneslijsten... tweede na Denemarken qua aantal landen... dat zou nog eens een verrassing zijn
Zie linkje een paar posts hierbovenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:57 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Waar kan je dat zien?
Ik denk trouwens niet dat iTuneslijsten iets zeggen over wie er uiteindelijk wint. Fairytale was ook een nummer dat mensen niet luisterden buiten het ESF maar toch won het...
Nee, iTunes lijsten zeggen niks over het ESF, als ik een toevallig een goed nummer op de radio tegenkom wil ik die ook wel eens downloaden, maar niet via iTunes, om dat dat geld kost.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:57 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Waar kan je dat zien?
Ik denk trouwens niet dat iTuneslijsten iets zeggen over wie er uiteindelijk wint. Fairytale was ook een nummer dat mensen niet luisterden buiten het ESF maar toch won het...
Als dat gebeurd, valt er tenmiste wat voor te zeggen om het TROS gebouw in de fik te zetten.quote:
Zou het de finale überhaupt gehaald hebben zonder die (tamelijk kuise) zoen als afsluiting?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Homo-emancipatie in Europa. Da's gelijk ook het enige leuke aan het hele lied
dat inderdaad. denk het nietquote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:16 schreef Gert het volgende:
[..]
Zou het de überhaupt finale gehaald hebben zonder die (tamelijk kuise) zoen als afsluiting?
De spanning stèg! Zin in!
Youuuoeoeoequote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:24 schreef Kidney_bean01 het volgende:
ik ben helemaal fan van Zweden's Robin aan het worden!
Ik ook, en in het begin vond ik het echt zo'n nikszeggend liedquote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:24 schreef Kidney_bean01 het volgende:
ik ben helemaal fan van Zweden's Robin aan het worden!
sterker nog, als je het chronologisch vanaf de eerste repetitie tot aan de generale bekijkt, zie je gewoon dat ze weet waar ze mee bezig is, en die 'foutjes' misschien wel bewust maakt om de 'Grand Finale' perfect te laten zijn.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:31 schreef franklop het volgende:
Kijk net de generale terug en ik vond het aanzienlijk beter dan tijdens de halve finale wat Anouk liet zien
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:35 schreef TheVulture het volgende:
Sieneke hoor ik nu zeggen op Ned 1: "Soms denk ik wel eens, ik zing Shalalie een keertje niet bij een optreden, maar dat kan niet"
Muts, de enige reden dat je uberhaupt nog op braderieën staat te kwelen is dat liedje
Ik wist niet dat Sieneke kon zingen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:35 schreef TheVulture het volgende:
Sieneke hoor ik nu zeggen op Ned 1: "Soms denk ik wel eens, ik zing Shalalie een keertje niet bij een optreden, maar dat kan niet"
Muts, de enige reden dat je uberhaupt nog op braderieën staat te kwelen is dat liedje
Voor ¤1695,- ex. BTW, that is. Een half uurtje. Aangeprezen als, jawel, "winnares van het Nationaal Songfestival met het nummer Shalalie".quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:35 schreef TheVulture het volgende:
Precies... en zij was nu een kassajuffrouw geweest als Vader Abraham geen wegtrekker had gehadquote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:44 schreef Gert het volgende:
[..]
Voor ¤1695,- ex. BTW, that is. Een half uurtje. Aangeprezen als, jawel, "winnares van het Nationaal Songfestival met het nummer Shalalie".
Het is op zich wel voorstelbaar dat dit nummer haar een keer de strot uitkomt. Héél erg begrijpelijk zelfs.![]()
Maar een kassajuffrouw baalt ook weleens van haar werk, en die werkt een maand voor ¤1695,-
dan had ze zo in plus reclames kunnen optreden als schnabbel.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies... en zij was nu een kassajuffrouw geweest als Vader Abraham geen wegtrekker had gehad
Hetzelfde! Maar ik vind hem echt veel beter dan Denemarken bijvoorbeeld! Ik denk dat (als Anouk niet gaat winnen) het een Scandinavisch feestje gaat worden..quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ook, en in het begin vond ik het echt zo'n nikszeggend lied
Ach, het zou pas nieuws zijn als dit soort artiesten hun muziek zelf zouden componeren.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:51 schreef TheVulture het volgende:
De Toppers hebben voor hun nieuwe lied even in hun Songfestivalgeheugen gegraven
Dat vind mijn man mooi het liedje van Hongarije, hij zei donderdag die komen in de finale..ik zei, nee hoorquote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou inzetten op een uurtje of kwart voor 10... dan ben je zeker op tijdquote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:03 schreef Ireth het volgende:
Is er hier iemand die kan vertellen hoe laat Anouk zo ongeveer komt? Weet wel als hoeveelste maar mijn dochter wil erg graag éérst De Jongens Tegen De Meisjes zien... én ze wil Anouk zien
Ik denk rond 10.00-10.05 ongeveer.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:03 schreef Ireth het volgende:
Is er hier iemand die kan vertellen hoe laat Anouk zo ongeveer komt? Weet wel als hoeveelste maar mijn dochter wil erg graag éérst De Jongens Tegen De Meisjes zien... én ze wil Anouk zien
Dit soort liedjes trekt altijd wel stemmen, zowel uit de regio als van (al dan niet beschonken) stemmers in de rest van Europa.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:51 schreef TheVulture het volgende:
Haha geniaalquote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:00 schreef Greys het volgende:
http://www.zonnigendroog.nl/?p=597
SuperleukDoor jullie eigen ESF mod Cee!
Mensen stemmen niet graag op verliezers, dus doe maar nietquote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:57 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat het stiekem wel een pietsie helpt dat natuurlijk ELKE commentator vanavond voor Nederland gaat zeggen dat we het slechtste land in Eurovisiegeschiedenis zijn en sinds eeuwen weer in de finale staan. Gunfactor sky high
Kan je je dochter gewoon niet beloven dat ze de jongens tegen de meisjes morgen terug kan zien?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:03 schreef Ireth het volgende:
Ik ga gewoon ESF kijken hoor, maar zij op haar eigen tv naar DJTDM. Na afloop komt ze dan bij mij meekijken naar het ESF, maar was benieuwd of Anouk dan al geweest zou kunnen zijnquote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Kan je je dochter gewoon niet beloven dat ze de jongens tegen de meisjes morgen terug kan zien?
Anouk komt ergens op de helft (#13) en aangezien een nummer 3 minuten duurt zou dat zegmaar tussen de 40 en 60 minuten zijn(afhankelijk van de intro en pauze) intro+ 12*3 min+ 12*20 sec(+ pause).quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:18 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik ga gewoon ESF kijken hoor, maar zij op haar eigen tv naar DJTDM. Na afloop komt ze dan bij mij meekijken naar het ESF, maar was benieuwd of Anouk dan al geweest zou kunnen zijn
twitter:cornaldm twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 13:30:58Ladies & gentlemen, ik geef vanavond als vierde (op 39 landen) de punten door namens Nederland! #songfestival reageer retweet
Ik zou zo gekrenkt zijn dat ik Daniel Dekker in een konijnenpak de score had laten doorgeven.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:32 schreef Haaibaaike het volgende:
twitter:cornaldm twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 13:30:58Ladies & gentlemen, ik geef vanavond als vierde (op 39 landen) de punten door namens Nederland! #songfestival reageer retweet
De mening van Nederlanders geld toch niet vanavond, daarbij heeft deze de afgelopen jaren bij het NSF er eerder voor gezorgt dat een artieste die al dat 'gedoe' niet wilde zich voor de verandering wel geplaatst heeft.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:24 schreef Maanvis het volgende:
Kekke review over het songfestival van onze Flabber collega's:
http://www.flabber.nl/web(...)e-songfestival-15143
gewoon Nico Dijkshoorn de acts laten aankondigenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als dat gebeurd, valt er tenmiste wat voor te zeggen om het TROS gebouw in de fik te zetten.
TROS: Songfestival heeft beschermde status
Ik hoef volgend jaar in Ahoy echt geen Jan Smit op het podium te zien nl.
Het enige nummer dat orgineel is bij de toppers is shine.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:51 schreef TheVulture het volgende:
De Toppers hebben voor hun nieuwe lied even in hun Songfestivalgeheugen gegraven
Ik blijf het een lollig nummer vinden, Allez Ola Oléquote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:51 schreef TheVulture het volgende:
Geweldigquote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:00 schreef Greys het volgende:
Ik mag toch hopen dat de heren te horen hebben gekregen dat ze afgelopen dinsdag het moment suprème een klein beetje om zeep geholpen hebben.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:34 schreef KoningPils het volgende:
Wordt een leuke avond. Die dikke Dekker en Jantje spreken 1 seconde eerder dan het beeld. Dus elke keer als wij punten krijgen gaan zij al juichen voordat wij het op beeld zien.
ik hoop het. Maar waarschijnlijk boeit het ze niks, de show draait niet om de liedjes maar om die twee.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:39 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de heren te horen hebben gekregen dat ze afgelopen dinsdag het moment suprème een klein beetje om zeep geholpen hebben.
Vorig jaar spraken ze ook al steeds voor hun beurt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:39 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de heren te horen hebben gekregen dat ze afgelopen dinsdag het moment suprème een klein beetje om zeep geholpen hebben.
twitter:LysAssia twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 12:23:25Lys supports The Netherlands tonight! reageer retweet
Precies! Ik zat te wachten op het magische moment dat de presentatrice The Netherlands zou roepen en we uit de envelop kwamen, begonnen die klojo's daarvoor al helemaal te joelen waardoor ik van het moment zelf niets meekreeg. Ik kon 'Netherlands' niet eens verstaan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:39 schreef Gert het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:00 schreef Greys het volgende:
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:19 schreef Knutknuttsson het volgende:
Net Anouk gezien bij de generale. Geen idee of ze het goed deed, was een beetje starstruck, haha. Publiek vindt het iig fantastisch
Oh my godquote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:51 schreef TheVulture het volgende:
Zo is het! Altijd voor het hoogst haalbare gaan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
We moeten gewoon voor de #1 gaan, en als het een top 5 positie zou zijn niet teleurgesteld zijn aangezien dat sowieso de beste positie is in 15 jaar, alles in de top 3 zal zelfs de beste notering zijn sinds 1975.
Aan top 10 denken is de verwachtingen temperen en achteraf tevreden zijn met een positie in het linkerrijtje, terwijl de artiest en dit nummer gewoon beter is dan bijna alle andere acts die hier optreden, en ookal kan ik niet eens een album van haar uitluisteren, doet dat Anouk gewoon te kort.
Ik heb nu al schik, alleen door jouw stukkie!!! Dankjewel!quote:Hij wordt geflankeerd door twee droogsynchroonzwemsters die de meest hoekige, bizarre dansbewegingen uitvoeren alsof ze plaatselijk in hun heupen bezeten zijn door een Egyptenaar.
twitter:DeSinterklaas twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 15:56:47Vanuit Spanje wensen wij @anouk heel veel succes! Ook @jansmit en de crew heel veel succes voor de televisie uitzending! reageer retweet
Nummer 1 gaat ze never nooit niet worden. Een top 10 notering is het meest realistische strevenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
We moeten gewoon voor de #1 gaan, en als het een top 5 positie zou zijn niet teleurgesteld zijn aangezien dat sowieso de beste positie is in 15 jaar, alles in de top 3 zal zelfs de beste notering zijn sinds 1975.
Aan top 10 denken is de verwachtingen temperen en achteraf tevreden zijn met een positie in het linkerrijtje, terwijl de artiest en dit nummer gewoon beter is dan bijna alle andere acts die hier optreden, en ookal kan ik niet eens een album van haar uitluisteren, doet dat Anouk gewoon te kort.
zul je zien dat het weer op de laatste enveloppe aankomtquote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:12 schreef KoningPils het volgende:
Nu op Nederland 1 de uitslag. Zal Anouk doorgaan?
Spannend
Uhuh. Ik hoop dat mijn medekijkers vanavond akkoord gaan met de BBC.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:09 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Precies! Ik zat te wachten op het magische moment dat de presentatrice The Netherlands zou roepen en we uit de envelop kwamen, begonnen die klojo's daarvoor al helemaal te joelen waardoor ik van het moment zelf niets meekreeg. Ik kon 'Netherlands' niet eens verstaan.
Ze leren ook echt duidelijk niet van hun fouten want eerdere jaren deden ze dit ook al. Net als bij elk land te roepen 'Dit vind ik niks', 'Dit was goed', etc. Laat dat lekker aan de kijkers over om dat te bepalen...
Ik hoop het niet. Dat kan ik niet aan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:13 schreef TLC het volgende:
[..]
zul je zien dat het weer op de laatste enveloppe aankomt
Ik geef nergens aan dat mijn gedachtegang realistisch is, ik geef alleen dat het heel erg zwak ik om op het linkerrijtje in te zetten, terwijl de potentie toch echt binnen de top 5 ligt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nummer 1 gaat ze never nooit niet worden. Een top 10 notering is het meest realistische streven
Ik snap deze zin niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
Zo, net terug van de laatste generale. Anouk werd goed ontvangen, maar het dak ging eraf bij Zweden (natuurlijk) en ...... Jawel... die gekke Roemeen. Ook Finland en Malta konden de goedkeuring van het publiek krijgen. Anouk deed ook heel tegen het publiek tussendoor. Ooh...en een supershow eromheen, al hadden sommigen dat gister op de stream al gezien. Straks weer
Normaal doet ze maximaal half tegen het publiek(als kwart of derde niet lukt), maar nu deed ze heel.quote:
quote:That’s right, y’all, we combined the Fan Poll results, the Wiwi Jury rankings, the Press Poll predictions, and the betting agencies’ odds into one final prediction.
And here it is — Denmark is the number one favourite when all is said and done. But it ain’t a landslide, folks. Azerbaijan is a pretty close second, followed very tightly by the Netherlands and Ukraine. Norway takes 5th, and Germany, Sweden, Georgia, Ireland and Romania round out the Top 10.
jupquote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:29 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Zijn dat de namen van haar kinderen?
Die top 8 op de nummer 6 na is precies mijn voorspellingquote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:29 schreef Cee het volgende:
Hebben we weer zin in een polletje? Kijk een naar deze!
[..]
Ja! Makkelijk/herkenbaar liedje (en dan vooral het refrein), speciale act, goede zang, tienermeisjesvote en niet te vergeten Oostblokquote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:47 schreef Fossieltje het volgende:
Zouden echt zoveel mensen op Azerbaijan stemmen?
Plus mogelijk de Turkse diaspora...quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:51 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ja! Makkelijk/herkenbaar liedje (en dan vooral het refrein), speciale act, goede zang, tienermeisjesvote en niet te vergeten Oostblok
Oh, als het uiteindelijk tussen Azerbaijan en Denemarken gaat, dan hoop ik dat Denemarken wintquote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:51 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ja! Makkelijk/herkenbaar liedje (en dan vooral het refrein), speciale act, goede zang, tienermeisjesvote en niet te vergeten Oostblok
Mogen de Turken stemmen?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:57 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Plus mogelijk de Turkse diaspora...
Azerbeidzjan zou mensen op 'vakantie' hebben gestuurd naar Malta.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:59 schreef takkfyrir het volgende:
Was er vorig jaar ook niet zo´n complotverhaal dat Azerbeidzjan mensen had laten stemmen op Cyprus of zoiets? Of verzin ik dat nu? In ieder geval scoort Azerbeidzjan haast elk jaar als een gek, dus nu vast ook weer.
Ik ben benieuwd of we dat gaan merken. Dit nummer komt wel in aanmerking voor een redelijke jury-score, dus zou in combinatie daadwerkelijk veel punten moeten kunnen pakken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:57 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Plus mogelijk de Turkse diaspora...
Ik niet hoor, dat is zo saai en simpelquote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:59 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Oh, als het uiteindelijk tussen Azerbaijan en Denemarken gaat, dan hoop ik dat Denemarken wint
Inderdaad een geweldig stukjequote:
Hier is trouwens een door iemand zelf gefabriceerde recap van de finale:quote:Het is voorspelbaar, het wordt niet spannend, ik wil die fluit in die gast z’n Aarhus stoppen.
serieus? hoeveel punten haalt een gemiddelde winnaar dan?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:24 schreef KoningPils het volgende:
Als Anouk vanavond meer dan 152 punten haalt is dat het beste resultaat ooit voor NL.
Zal leuk zijn als dat lukt.
Loreen 374 ofzoiets, dacht ik. Maar normaal gesproken is 250-300 genoeg.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
serieus? hoeveel punten haalt een gemiddelde winnaar dan?
Loreen had de meeste 12 punten ooit behaald.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:42 schreef Eitjee het volgende:
Loreen 374 ofzoiets, dacht ik. Maar normaal gesproken is 250-300 genoeg.
Kan wel kloppen. Afgelopen dinsdag heeft ze niet heel gegeven, maar twee derde ofzo, vanavond geeft ze heel!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Normaal doet ze maximaal half tegen het publiek(als kwart of derde niet lukt), maar nu deed ze heel.
Hey, we zijn het weer met elkaar eens!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:55 schreef speknek het volgende:
Zolang Denemarken maar niet wint, dat zou echt een ramp zijn. Niet het liedje zelf, dat is prima. Lekker wijf, goede show.. Maar zo ontzettend cynisch knip en plakwerk van de vorige winnaars en dan er maar gewoon heel veel geld tegenaan smijten in siervuurwerk en glitters. Commerciële winst ten top.
Dat vuurwerk en die glitters vind ik ook echt een soort van misplaatste winnaarsarrogantie.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:55 schreef speknek het volgende:
Zolang Denemarken maar niet wint, dat zou echt een ramp zijn. Niet het liedje zelf, dat is prima. Lekker wijf, goede show.. Maar zo ontzettend cynisch knip en plakwerk van de vorige winnaars en dan er maar gewoon heel veel geld tegenaan smijten in siervuurwerk en glitters. Commerciële winst ten top.
quote:BigPoll 2013: We have a winner!
For one more year, esctoday.com is organizing BigPoll 2013, the prediction tool that reveals the Eurovision community's prediction for each show of the Eurovision Song Contest. Tonight, the grand final is taking place in Malmö and millions of viewers will be called to watch, judge and vote their favourite songs. But what have our visitor predicted?
Durring the voting period, BigPoll relies on the voters experience in predicting the outcome of the shows and not their preferences. From the current votes we realise that the factor "experience" is not that strong towards the factor "preference".
BigPoll 2013
According to BigPoll 2013 the winner is Denmark scoring 227 points
Here are the complete results of the Grand final prediction:
1. Denmark 227 14. Finland 25
2. Norway 195 15. Belgium 16
3. Ukraine 158 16. Malta 13
4. Azerbaijan 155 17. Hungary 13
5. The Netherlands 105 18. Iceland 13
6. Germany 79 19. Belarus 12
7. Russia 74 20. United Kingdom 11
8. Sweden 70 21. Lithuania 10
9. Italy 67 22. Estonia 8
10. Ireland 36 23. France 6
11. Georgia 34 24. Spain 4
12. Moldova 32 25. Romania 3
13. Greece 26 26. Armenia 2
Dat viel mij ook tegen, daar had ik toch wel wat van verwachtquote:Op zondag 19 mei 2013 00:37 schreef marcodej het volgende:
Toch opvallend, de 0-punters van Duitsland en Frankrijk. Het leek me vooral een typisch 'Frans' liedje.
Ierland ook en ook van Zwitserland etc etcquote:Op zondag 19 mei 2013 00:49 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat viel mij ook tegen, daar had ik toch wel wat van verwacht
Ze geven ons zelden punten hequote:
Zo zijn wij niet, dat doen ze in Albanie.quote:Op zondag 19 mei 2013 00:52 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ze geven ons zelden punten he
Wat ik trouwens wel stom vind als je zelf een vd kanshebbers bent en dat waren we om dan als kijker op Denemarken te stemmen, dat is het domste wat je kunt doen want dan kun je zelf nooit winnen
Je ontneemt je eigen kansenquote:Op zondag 19 mei 2013 00:53 schreef KoningPils het volgende:
[..]
Zo zijn wij niet, dat doen ze in Albanie.
Ik had ook wel iets verwacht van Italië. En van Israël.quote:Op zondag 19 mei 2013 00:37 schreef marcodej het volgende:
Toch opvallend, de 0-punters van Duitsland en Frankrijk. Het leek me vooral een typisch 'Frans' liedje.
Jupquote:Op zondag 19 mei 2013 00:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik had ook wel iets verwacht van Italië. En van Israël.
Ik ben geen homo maar zwaar ESF fan. Bij ons is het andersom, mijn vriendin moet van mij reeds 10 jaar verplicht meekijkenquote:Op zondag 19 mei 2013 00:57 schreef marcodej het volgende:
http://nos.nl/video/50837(...)jken-naar-anouk.html
Je ziet tussen alle huisvrouwen en homo's precies de mannen die van hun vrouw mee moesten.
Het maakt geen fuck uit dat Rusland > Wit Rusland 12 punten geeft en andersom. Het beste nummer weet van de landen die verder weg liggen gewoon wat punten te krijgen zoals Denemarken dus en zo win je ESFquote:Op zondag 19 mei 2013 00:59 schreef Robar het volgende:
Ik blijf de puntentelling toch elke keer weer een aanfluiting vinden. Zelfs met een 50% vakjury nog steeds de meest idiote punten voor sommige landen. Verder gewoon een knap resultaat voor Anouk, ik vind alleen dat het nummer een nog iets betere positie had verdiend. Dichter bij de top 5.
Slovenië is qua stemmen toch wel redelijk vaak op het westen gerichtquote:Op zondag 19 mei 2013 01:09 schreef Toposcoupe het volgende:
Opvallend dat ze zeer goed scoorde in Scandinavië, de Baltische staten, de UK, Ierland en Slovenië (Slovenië en Estland waren vorig jaar ook al vrijgevig met punten aan Nederland), maar daarbuiten bijna niets deed. 0 van Duitsland, Spanje, Italië, Malta, volgens mij zelfs Frankrijk. Dat valt me vies tegen.
We zijn 6e geworden. Belgie heeft van meerdere landen punten gekregen en staan dus 1 plaats hoger.quote:Op zondag 19 mei 2013 01:12 schreef iBenny het volgende:
Punten Nederland bij halve finale:
België - 12
Denemarken - 10
Oostenrijk - 8
Verenigd Koninkrijk - 8
Zweden - 8
Estland - 7
Litouwen - 7
Ierland - 5
Rusland - 3
Slovenië - 3
Montenegro - 2
Italië - 1
Servië - 1
--------------------------------
Punten: 75
Plaats: 5 (gedeeld met België)
Punten Nederland bij finale:
België - 12
Denemarken - 10
Finland - 8
IJsland - 8
Noorwegen - 8
Oostenrijk - 8
Zweden - 8
Estland - 7
Slovenië - 7
Ierland - 6
Verenigd Koninkrijk - 6
Hongarije - 5
Albanië - 4
Litouwen - 4
Zwitserland - 4
Rusland - 3
Kroatië - 2
Macedonië - 2
Roemenië - 2
Punten: 114
Plaats: 9
Ik ben uit gegaan van het aantal punten, niet van landen die geen punten hebben gegevenquote:Op zondag 19 mei 2013 01:14 schreef KoningPils het volgende:
[..]
We zijn 6e geworden. Belgie heeft van meerdere landen punten gekregen en staan dus 1 plaats hoger.
ik vertrouw de juries uit oost-europese landen en aantal zuid europese landen ook niet echt, maar anyway als denemarken kan winnen kunnen wij dat ookquote:Op zondag 19 mei 2013 00:59 schreef Robar het volgende:
Ik blijf de puntentelling toch elke keer weer een aanfluiting vinden. Zelfs met een 50% vakjury nog steeds de meest idiote punten voor sommige landen. Verder gewoon een knap resultaat voor Anouk, ik vind alleen dat het nummer een nog iets betere positie had verdiend. Dichter bij de top 5.
Top.quote:Op zondag 19 mei 2013 01:15 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik ben uit gegaan van het aantal punten, niet van landen die geen punten hebben gegeven. Maar ik zal het aanpassen.
De 0 punten van onze Oosterburen kan ik maar moeilijk verdragen. Gelukkig ging Cascada afquote:Op zondag 19 mei 2013 01:15 schreef Fred_B het volgende:
Zuid-Oost Europa vond het om de 1 of andere reden helemaal niets, op een enkele uitzondering na.
Ik had punten van Italië verwacht. Italië stuurt nu ze weer terug zijn (sinds 2011) kwaliteit, goede zangers/zangeressen en ik had verwacht dat ze dit ook zouden waarderen. Valt me vies tegen! Ik bestel de komende week geen pizza in elk geval/quote:Op zondag 19 mei 2013 01:15 schreef Fred_B het volgende:
Zuid-Oost Europa vond het om de 1 of andere reden helemaal niets, op een enkele uitzondering na.
En ook dat snap ik niet....bijna alle landen geven punten aan de buren, nu komen we een keer met iets kwalitatiefs en dan nog kunnen ze het niet waarderen.quote:Op zondag 19 mei 2013 01:17 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
De 0 punten van onze Oosterburen kan ik maar moeilijk verdragen. Gelukkig ging Cascada af
Ach het is ook bepaald geen garantie dat een jury wel kiest voor kwaliteit. In Nederland heeft de jury ook vaak genoeg hele rare keuzes gemaakt, waarbij je je af kunt vragen waarom je dan een vakjury hebt.quote:Op zondag 19 mei 2013 01:15 schreef grazz het volgende:
[..]
ik vertrouw de juries uit oost-europese landen en aantal zuid europese landen ook niet echt, maar anyway als denemarken kan winnen kunnen wij dat ook
Ik vind het nummer van Denemarken ook niet zo heel bijzonder. Dertien in een dozijn. Totaal niet interessant. Ik denk niet dat veel radiostations dit nummer zullen draaien.quote:Op zondag 19 mei 2013 00:54 schreef MolFan het volgende:
[..]
Je ontneemt je eigen kansenHet is dom en ik stem nooit op de favoriet vanwege eigen kansen deels of het nummer moet geweldig zijn zoals Euphoria vorig jaar, maar Denemarken vind ik maar een simpel liedje eerlijk gezegd (meezingertje).
Klopt, maar dan is het resultaat nog onvoorspelbaar, heeft ook niets met onpartijdigheid te maken. Ik kon bij de meeste oost Europese landen zo de top 3 opnoemen.quote:Op zondag 19 mei 2013 03:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ach het is ook bepaald geen garantie dat een jury wel kiest voor kwaliteit. In Nederland heeft de jury ook vaak genoeg hele rare keuzes gemaakt, waarbij je je af kunt vragen waarom je dan een vakjury hebt.
Je kan bij de meeste landen het wel voorspellen. Maar het is wat te gemakzuchtig om dan alleen naar Oost Europa te kijken.quote:Op zondag 19 mei 2013 03:31 schreef Robar het volgende:
[..]
Klopt, maar dan is het resultaat nog onvoorspelbaar, heeft ook niets met onpartijdigheid te maken. Ik kon bij de meeste oost Europese landen zo de top 3 opnoemen.
Precies om deze reden weiger ik als Nederlander in Spanje zomaar op Nederland te stemmen. Het is een liedjeswedstrijd, geen 'hoeveel mensen uit ons land wonen in een ander land-festival'.quote:Op zondag 19 mei 2013 03:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je kan bij de meeste landen het wel voorspellen. Maar het is wat te gemakzuchtig om dan alleen naar Oost Europa te kijken.
Verder is het vaak ook volkomen logisch dat er op elkaar gestemd wordt. Moldavië zong in het Roemeens en de voertaal is daar ook deels Roemeens, dus dan is het al vrij snel dat je op elkaar stemt.
En nog allerlei culturele dwarsverbanden die op elkaar stemmen oplevert. Of het tegenovergestelde Armenië en Azerbaidjan die elkaar nooit punten zullen geven, ook al zouden ze het nummer van de ander briljant vinden.
Overigens vind ik de diaspora stemming veel erger. Armenië en normaal Turkije die overal punten vandaan toveren, puur omdat er veel Turken en Armenen wonen en erg vaak stemmen.
Ik zou het zelf ook niet doen. En al helemaal niet als ik het nummer niet het beste vind. En hoewel ik Birds best aardig vind, komt het bij mij zeker niet hoger dan plek vijf (als het al niet lager is). In ook nog eens een mager jaar.quote:Op zondag 19 mei 2013 03:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Precies om deze reden weiger ik als Nederlander in Spanje zomaar op Nederland te stemmen. Het is een liedjeswedstrijd, geen 'hoeveel mensen uit ons land wonen in een ander land-festival'.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik sowieso nooit stem, maar ik zou ook niet voor Birds kiezen omdat ik mezelf niet onpartijdig acht. Ik wil Birds goed vinden en dat lukt met dit liedje gelukkig ook. Maar zonder Birds had ik denk ik voor Malta gekozen.quote:Op zondag 19 mei 2013 03:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik zou het zelf ook niet doen. En al helemaal niet als ik het nummer niet het beste vind. En hoewel ik Birds best aardig vind, komt het bij mij zeker niet hoger dan plek vijf (als het al niet lager is). In ook nog eens een mager jaar.
Dat betekend overigens niet dat ik het geen goede inzending vind. Wat het is een goed onderscheidend liedje, wat Anouk goed brengt. Maar vooraf had ik toen bekend werd dat ze ging deelnemen verwacht en gehoopt dat ze een stevig nummer zou gaan zingen.
Ik heb zelf nog nooit gestemd bij wat voor programma/evenement dan ook (ook geen Idols etc, waarvan ik in het begin wel fan was). Zelfs niet bij een paar nummers van de afgelopen jaren die ik echt heel erg goed vond (Zwitserland 2005, Roemenië 2010).quote:Op zondag 19 mei 2013 03:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik sowieso nooit stem, maar ik zou ook niet voor Birds kiezen omdat ik mezelf niet onpartijdig acht. Ik wil Birds goed vinden en dat lukt met dit liedje gelukkig ook. Maar zonder Birds had ik denk ik voor Malta gekozen.
Zelfde hier. Uit luiheid en desinteresse stem ik niet. Hoewel ik dan toch wel degelijk ook het gevoel heb dat het niet uit zou maken.quote:Op zondag 19 mei 2013 03:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik heb zelf nog nooit gestemd bij wat voor programma/evenement dan ook (ook geen Idols etc, waarvan ik in het begin wel fan was). Zelfs niet bij een paar nummers van de afgelopen jaren die ik echt heel erg goed vond (Zwitserland 2005, Roemenië 2010).
En niet eens dat ik het geldklopperij vind of dat ik denk dat het toch niks uit maakt. Doe het eigenlijk gewoon nooit. Als ik dan vandaag gestemd had, dan was dat op Noorwegen. Al vond ik Malta dan weer zo'n sympathiek liedje dat die ook wel een kans had gemaakt.
Dankje wel Bennyquote:Op zondag 19 mei 2013 01:12 schreef iBenny het volgende:
Punten Nederland bij halve finale:
België - 12
Denemarken - 10
Oostenrijk - 8
Verenigd Koninkrijk - 8
Zweden - 8
Estland - 7
Litouwen - 7
Ierland - 5
Rusland - 3
Slovenië - 3
Montenegro - 2
Italië - 1
Servië - 1
Punten: 75
Plaats: 6
Punten Nederland bij finale:
België - 12
Denemarken - 10
Finland - 8
IJsland - 8
Noorwegen - 8
Oostenrijk - 8
Zweden - 8
Estland - 7
Slovenië - 7
Ierland - 6
Verenigd Koninkrijk - 6
Hongarije - 5
Albanië - 4
Litouwen - 4
Zwitserland - 4
Rusland - 3
Kroatië - 2
Macedonië - 2
Roemenië - 2
Punten: 114
Plaats: 9
Vind ik ook jammer. Vooral Frankrijk gaat vaak voor de kwalitatieve liedjes.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:16 schreef Greys het volgende:
Shocking dat we nul punten kregen van Duitsland, Italië en Frankrijk
Omdat op al die buitenlandse forums daar zoveel fans waren van Birds. Maar wat we al dachten, die zetten dat wrs wel op een forum maar stemmen niet
Ja Frankrijk ook 0 punten aan ons.quote:Op zondag 19 mei 2013 01:09 schreef Toposcoupe het volgende:
Opvallend dat ze zeer goed scoorde in Scandinavië, de Baltische staten, de UK, Ierland en Slovenië (Slovenië en Estland waren vorig jaar ook al vrijgevig met punten aan Nederland), maar daarbuiten bijna niets deed. 0 van Duitsland, Spanje, Italië, Malta, volgens mij zelfs Frankrijk. Dat valt me vies tegen.
Belgie staat gisteren wel op de twaalfde plaats en Anouk op nummer 9quote:Op zondag 19 mei 2013 01:14 schreef KoningPils het volgende:
We zijn 6e geworden. Belgie heeft van meerdere landen punten gekregen en staan dus 1 plaats hoger.
Douze Points pour vous, monsieur.quote:Op
zondag 19 mei
2013 12:38 schreef
speknek het
volgende:
Misschien heeft het ermee te maken dat je hem vaker moet luisteren en zij niet mee hebben gedaan aan de voorrondes?
Nou ja, de Denen gaven Nederland ook tien punten, dus ze waren daar dan even ´dom.´quote:Op zondag 19 mei 2013 00:52 schreef MolFan het volgende:
[..]
Wat ik trouwens wel stom vind als je zelf een vd kanshebbers bent en dat waren we om dan als kijker op Denemarken te stemmen, dat is het domste wat je kunt doen want dan kun je zelf nooit winnen
Net zoals Albanië die vorig jaar de punten gaf aan San Marino en Montenegroquote:Op zondag 19 mei 2013 00:52 schreef MolFan het volgende:
[..]
het werd daar natuurlijk wel uitgezondenquote:Op zondag 19 mei 2013 12:38 schreef speknek het volgende:
Misschien heeft het ermee te maken dat je hem vaker moet luisteren en zij niet mee hebben gedaan aan de voorrondes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |