En ook dat snap ik niet....bijna alle landen geven punten aan de buren, nu komen we een keer met iets kwalitatiefs en dan nog kunnen ze het niet waarderen.quote:Op zondag 19 mei 2013 01:17 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
De 0 punten van onze Oosterburen kan ik maar moeilijk verdragen. Gelukkig ging Cascada af
Ach het is ook bepaald geen garantie dat een jury wel kiest voor kwaliteit. In Nederland heeft de jury ook vaak genoeg hele rare keuzes gemaakt, waarbij je je af kunt vragen waarom je dan een vakjury hebt.quote:Op zondag 19 mei 2013 01:15 schreef grazz het volgende:
[..]
ik vertrouw de juries uit oost-europese landen en aantal zuid europese landen ook niet echt, maar anyway als denemarken kan winnen kunnen wij dat ook
Ik vind het nummer van Denemarken ook niet zo heel bijzonder. Dertien in een dozijn. Totaal niet interessant. Ik denk niet dat veel radiostations dit nummer zullen draaien.quote:Op zondag 19 mei 2013 00:54 schreef MolFan het volgende:
[..]
Je ontneemt je eigen kansenHet is dom en ik stem nooit op de favoriet vanwege eigen kansen deels of het nummer moet geweldig zijn zoals Euphoria vorig jaar, maar Denemarken vind ik maar een simpel liedje eerlijk gezegd (meezingertje).
Klopt, maar dan is het resultaat nog onvoorspelbaar, heeft ook niets met onpartijdigheid te maken. Ik kon bij de meeste oost Europese landen zo de top 3 opnoemen.quote:Op zondag 19 mei 2013 03:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ach het is ook bepaald geen garantie dat een jury wel kiest voor kwaliteit. In Nederland heeft de jury ook vaak genoeg hele rare keuzes gemaakt, waarbij je je af kunt vragen waarom je dan een vakjury hebt.
Je kan bij de meeste landen het wel voorspellen. Maar het is wat te gemakzuchtig om dan alleen naar Oost Europa te kijken.quote:Op zondag 19 mei 2013 03:31 schreef Robar het volgende:
[..]
Klopt, maar dan is het resultaat nog onvoorspelbaar, heeft ook niets met onpartijdigheid te maken. Ik kon bij de meeste oost Europese landen zo de top 3 opnoemen.
Precies om deze reden weiger ik als Nederlander in Spanje zomaar op Nederland te stemmen. Het is een liedjeswedstrijd, geen 'hoeveel mensen uit ons land wonen in een ander land-festival'.quote:Op zondag 19 mei 2013 03:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je kan bij de meeste landen het wel voorspellen. Maar het is wat te gemakzuchtig om dan alleen naar Oost Europa te kijken.
Verder is het vaak ook volkomen logisch dat er op elkaar gestemd wordt. Moldavië zong in het Roemeens en de voertaal is daar ook deels Roemeens, dus dan is het al vrij snel dat je op elkaar stemt.
En nog allerlei culturele dwarsverbanden die op elkaar stemmen oplevert. Of het tegenovergestelde Armenië en Azerbaidjan die elkaar nooit punten zullen geven, ook al zouden ze het nummer van de ander briljant vinden.
Overigens vind ik de diaspora stemming veel erger. Armenië en normaal Turkije die overal punten vandaan toveren, puur omdat er veel Turken en Armenen wonen en erg vaak stemmen.
Ik zou het zelf ook niet doen. En al helemaal niet als ik het nummer niet het beste vind. En hoewel ik Birds best aardig vind, komt het bij mij zeker niet hoger dan plek vijf (als het al niet lager is). In ook nog eens een mager jaar.quote:Op zondag 19 mei 2013 03:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Precies om deze reden weiger ik als Nederlander in Spanje zomaar op Nederland te stemmen. Het is een liedjeswedstrijd, geen 'hoeveel mensen uit ons land wonen in een ander land-festival'.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik sowieso nooit stem, maar ik zou ook niet voor Birds kiezen omdat ik mezelf niet onpartijdig acht. Ik wil Birds goed vinden en dat lukt met dit liedje gelukkig ook. Maar zonder Birds had ik denk ik voor Malta gekozen.quote:Op zondag 19 mei 2013 03:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik zou het zelf ook niet doen. En al helemaal niet als ik het nummer niet het beste vind. En hoewel ik Birds best aardig vind, komt het bij mij zeker niet hoger dan plek vijf (als het al niet lager is). In ook nog eens een mager jaar.
Dat betekend overigens niet dat ik het geen goede inzending vind. Wat het is een goed onderscheidend liedje, wat Anouk goed brengt. Maar vooraf had ik toen bekend werd dat ze ging deelnemen verwacht en gehoopt dat ze een stevig nummer zou gaan zingen.
Ik heb zelf nog nooit gestemd bij wat voor programma/evenement dan ook (ook geen Idols etc, waarvan ik in het begin wel fan was). Zelfs niet bij een paar nummers van de afgelopen jaren die ik echt heel erg goed vond (Zwitserland 2005, Roemenië 2010).quote:Op zondag 19 mei 2013 03:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik sowieso nooit stem, maar ik zou ook niet voor Birds kiezen omdat ik mezelf niet onpartijdig acht. Ik wil Birds goed vinden en dat lukt met dit liedje gelukkig ook. Maar zonder Birds had ik denk ik voor Malta gekozen.
Zelfde hier. Uit luiheid en desinteresse stem ik niet. Hoewel ik dan toch wel degelijk ook het gevoel heb dat het niet uit zou maken.quote:Op zondag 19 mei 2013 03:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik heb zelf nog nooit gestemd bij wat voor programma/evenement dan ook (ook geen Idols etc, waarvan ik in het begin wel fan was). Zelfs niet bij een paar nummers van de afgelopen jaren die ik echt heel erg goed vond (Zwitserland 2005, Roemenië 2010).
En niet eens dat ik het geldklopperij vind of dat ik denk dat het toch niks uit maakt. Doe het eigenlijk gewoon nooit. Als ik dan vandaag gestemd had, dan was dat op Noorwegen. Al vond ik Malta dan weer zo'n sympathiek liedje dat die ook wel een kans had gemaakt.
Dankje wel Bennyquote:Op zondag 19 mei 2013 01:12 schreef iBenny het volgende:
Punten Nederland bij halve finale:
België - 12
Denemarken - 10
Oostenrijk - 8
Verenigd Koninkrijk - 8
Zweden - 8
Estland - 7
Litouwen - 7
Ierland - 5
Rusland - 3
Slovenië - 3
Montenegro - 2
Italië - 1
Servië - 1
--------------------------------
Punten: 75
Plaats: 6
Punten Nederland bij finale:
België - 12
Denemarken - 10
Finland - 8
IJsland - 8
Noorwegen - 8
Oostenrijk - 8
Zweden - 8
Estland - 7
Slovenië - 7
Ierland - 6
Verenigd Koninkrijk - 6
Hongarije - 5
Albanië - 4
Litouwen - 4
Zwitserland - 4
Rusland - 3
Kroatië - 2
Macedonië - 2
Roemenië - 2
--------------------------------
Punten: 114
Plaats: 9
Vind ik ook jammer. Vooral Frankrijk gaat vaak voor de kwalitatieve liedjes.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:16 schreef Greys het volgende:
Shocking dat we nul punten kregen van Duitsland, Italië en Frankrijk
Omdat op al die buitenlandse forums daar zoveel fans waren van Birds. Maar wat we al dachten, die zetten dat wrs wel op een forum maar stemmen niet
Ja Frankrijk ook 0 punten aan ons.quote:Op zondag 19 mei 2013 01:09 schreef Toposcoupe het volgende:
Opvallend dat ze zeer goed scoorde in Scandinavië, de Baltische staten, de UK, Ierland en Slovenië (Slovenië en Estland waren vorig jaar ook al vrijgevig met punten aan Nederland), maar daarbuiten bijna niets deed. 0 van Duitsland, Spanje, Italië, Malta, volgens mij zelfs Frankrijk. Dat valt me vies tegen.
Belgie staat gisteren wel op de twaalfde plaats en Anouk op nummer 9quote:Op zondag 19 mei 2013 01:14 schreef KoningPils het volgende:
We zijn 6e geworden. Belgie heeft van meerdere landen punten gekregen en staan dus 1 plaats hoger.
Douze Points pour vous, monsieur.quote:Op
zondag 19 mei
2013 12:38 schreef
speknek het
volgende:
Misschien heeft het ermee te maken dat je hem vaker moet luisteren en zij niet mee hebben gedaan aan de voorrondes?
Nou ja, de Denen gaven Nederland ook tien punten, dus ze waren daar dan even ´dom.´quote:Op zondag 19 mei 2013 00:52 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ze geven ons zelden punten he
Wat ik trouwens wel stom vind als je zelf een vd kanshebbers bent en dat waren we om dan als kijker op Denemarken te stemmen, dat is het domste wat je kunt doen want dan kun je zelf nooit winnen
Net zoals Albanië die vorig jaar de punten gaf aan San Marino en Montenegroquote:Op zondag 19 mei 2013 00:52 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ze geven ons zelden punten he
Wat ik trouwens wel stom vind als je zelf een vd kanshebbers bent en dat waren we om dan als kijker op Denemarken te stemmen, dat is het domste wat je kunt doen want dan kun je zelf nooit winnen
het werd daar natuurlijk wel uitgezondenquote:Op zondag 19 mei 2013 12:38 schreef speknek het volgende:
Misschien heeft het ermee te maken dat je hem vaker moet luisteren en zij niet mee hebben gedaan aan de voorrondes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |