SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor onze core-stabiliteit doen we de mei-planking-challenge. Doe je mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
[ Bericht 0% gewijzigd door slacker_nl op 07-05-2013 09:48:34 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Het kan heus geen kwaad, maar voor beginners is het gewoon 90% een kwestie van kilometers maken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 07:50 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan toch wel sneller worden op de 5 als je aan het eind een paar keer je tempo voor kort even op voert? Of is dat alleen om je conditie beter te maken?![]()
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 6 mei 2013 22:00 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb trouwens goed nieuws, waarschijnlijk. Een administratief baantje bij het kantoor waar ik stage ga lopen. Dus wat extra centjes, dus ik ga denk ik door sparen voor de garmin 610 ipv 410!
Ben wel nerveus, nog nooit echt op kantoor gewerkt haha (alleen meewerkstage)
Kan Endomondo eigenlijk op de achtergrond 'draaien'? Dus aanzetten, en dan naar muziek afspelen. Op mijn telefoon gaat het namelijk niet goed, of ik doe iets fout....![]()
![]()
Ik moet dit linkje even delen want ik zattoen ik het vannacht las: http://www.badassoftheweek.com/young.html
Over Cliff Young die op 61-jarige leeftijd de 875 km lange Westfield Run wint. Stukje tekst van die website:
The pack traveled dozens of miles in the first day alone, pounding their pavement with the ergonomic soles of their cross-trainers while this old geezer shuffled along like a dumbass in his Wellington gumboots, his pace nowhere near that of the elite ultramarathoners who by this point were tens of miles down the road away from him.
Then night came. Exhausted from 17 hours of pushing their bodies to the limit, the racers all made camp by the side of the road and went to sleep.
All of them, that is, except Cliff Young.
You see, it turned out that when Cliff Young said he chased sheeps around his farm for three days, he meant he'd single-handedly manually herded a flock of frightened ruminants across 2,000 acres of farmland for three days straight without stopping or sleeping.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Je krijgt er vanzelf wel snelheid bij met rustige loopjes, maar om het goed te trainen zou ik intervaltraining gaan doen. Daarmee train je gericht je tempohardheid. Dan kan je bijvoorbeeld 12x200 meter (of 45 seconden?) lopen op een tempo wat je net lekker vol kan houden, net geen sprint. En dan 200 meter rustig dribbelen. Gewoon om echt de snelheid erin te krijgen.![]()
Ja dat hequote:Op dinsdag 7 mei 2013 07:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zit de klok echt vooruit te kijken tot het 12 uur is en ik idd lekker even een 5-je kan gaan pakken.Wie had dat nou ooit gedacht.
Ik heb er echt zin in, lekker mijn eigen muziek aan en even een half uurtje het bos rond.
Wie had dat gedacht, leuk om 5 km te hollen!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik denk dat je het zo wel kunt stellen ja. Conditioneel kan ik steeds meer aan en loop ik met de week steeds makkelijker en zodoende heb ik minder moeite om het tempo hoger te leggen, te versnellen of langer te lopen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 06:44 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Ik hoor jou dus eigenlijk ook zeggen dat wanneer je vaker de 5km (en iets meer) loopt, je vanzelf sneller wordt omdat je lichaam er aan went.
Goed vooruitzicht, goed bezig zijn!
Denk wel dat het belangrijk is om verschillende afstanden, tempo's en variatie in de loopjes te houden, interval erin af en toe en ga zo maar door.![]()
![]()
Whehe, moet je je voorstellen dat je er jaren voor getraind hebt.. en dat je dan wordt ingehaald door een oude knar.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet dit linkje even delen want ik zattoen ik het vannacht las: http://www.badassoftheweek.com/young.html
Over Cliff Young die op 61-jarige leeftijd de 875 km lange Westfield Run wint. Stukje tekst van die website:
The pack traveled dozens of miles in the first day alone, pounding their pavement with the ergonomic soles of their cross-trainers while this old geezer shuffled along like a dumbass in his Wellington gumboots, his pace nowhere near that of the elite ultramarathoners who by this point were tens of miles down the road away from him.
Then night came. Exhausted from 17 hours of pushing their bodies to the limit, the racers all made camp by the side of the road and went to sleep.
All of them, that is, except Cliff Young.
You see, it turned out that when Cliff Young said he chased sheeps around his farm for three days, he meant he'd single-handedly manually herded a flock of frightened ruminants across 2,000 acres of farmland for three days straight without stopping or sleeping.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik heb eigenlijk best wel zin om eens per week te gaan intervallen. Maar dat moet ik nu gewoon nog niet doen. Eerst maar eens lekker kilometers maken met m'n schema nu en dan over een week of 6-8 - dan loopt m'n schema af - kijken waar ik m'n volgende schema op ga richten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:09 schreef Jero_nimo het volgende:
Je krijgt er vanzelf wel snelheid bij met rustige loopjes, maar om het goed te trainen zou ik intervaltraining gaan doen. Daarmee train je gericht je tempohardheid. Dan kan je bijvoorbeeld 12x200 meter (of 45 seconden?) lopen op een tempo wat je net lekker vol kan houden, net geen sprint. En dan 200 meter rustig dribbelen. Gewoon om echt de snelheid erin te krijgen.
Meest logische zou naar mijn mening zijn nu kilometers maken, zodat ik over 8 weken 21km aan één stuk kan lopen (doel van m'n schema nu). Daarna met een schema naar een mooie tijd op de 10km (dus 1x per week intervallen en een LDL in het weekend).
En dan begin volgend jaar (als ik terugkom van afstuderen) een 12 weken schema voor de HM
Ik hou van lange termijn doelen!![]()
![]()
Op Wellington boots. :-D“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
Dank jequote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:05 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Kan Endomondo eigenlijk op de achtergrond 'draaien'? Dus aanzetten, en dan naar muziek afspelen. Op mijn telefoon gaat het namelijk niet goed, of ik doe iets fout....
Bij mij kan dat wel, ik open endomondo en dan klik ik in endomondo op het muzieknootje rechtsboven, en dan ga ik weer terug naar endomondo![]()
![]()
Lijkt me geen slecht plan, eerst maar zorgen voor een goed uithoudingsvermogen en makkelijk je loopjes volbrengen en dan eens kijken naar de interval-loopjes.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:15 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk best wel zin om eens per week te gaan intervallen. Maar dat moet ik nu gewoon nog niet doen. Eerst maar eens lekker kilometers maken met m'n schema nu en dan over een week of 6-8 - dan loopt m'n schema af - kijken waar ik m'n volgende schema op ga richten.
Ben daar naar overgestapt op het moment dat ik met gemak meerdere keren in de week m'n 5km loop deed zonder probleem of pijntjes achteraf. Maar ik vind m'n standaard loopjes voorlopig ook nog belangrijker, lekker kilometers maken.
Ik doe m'n interval-trainingen trouwens op de atletiekbaan hier 'om de hoek', ideale ondergrond.![]()
![]()
Zou wel moeten kunnen, mits je telefoon multi-tasking ondersteunt hé. Hoewel alle smartphones van tegenwoordig dat wel kunnen, verwacht ik niet dat dat het probleem is. Maar toch deze optie uitsluiten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:05 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Kan Endomondo eigenlijk op de achtergrond 'draaien'? Dus aanzetten, en dan naar muziek afspelen. Op mijn telefoon gaat het namelijk niet goed, of ik doe iets fout....
Misschien moet je Endomondo (weer) openen nadat je muziek hebt aangezet en dan open laten staan. Dan zou het sowieso moeten werken..![]()
Hoe bedoel je dat? Even als voorbeeldje, in Renate's 10k schema zit een les van 15x 1 minuut met 1 minuut wandelpauze ertussen, is dat wat jij interval noemt?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:32 schreef GotC het volgende:
Ik vind schema's zonder interval erin maar raar***![]()
Dat is al interval jaquote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Even als voorbeeldje, in Renate's 10k schema zit een les van 15x 1 minuut met 1 minuut wandelpauze ertussen, is dat wat jij interval noemt?Intervaltraining wil zo veel zeggen als dat je niet de hele tijd met een regelmatig tempo loopt maar dit laat variëren. Voor beginners kan dit met wandelen tussendoor, als je wat verder bent in je schema zal je zien dat je ook gaat dribbelen tussendoor ipv wandelen
![]()
![]()
Ik barst ook van de spierpijn!!! Vannacht was het druk, veel trappen lopen en dat voelde ik wel. Eigenlijk heb ik nooit echt spierpijn gehad, wel andere pijntjes. Mijn loopje van gisteren was wel veel omhoog, ook wel weer omlaag, maar de weg richting het strand is best stijl.
Nou ja rustdag, morgen gaan we weer voor de 5, en dan pak ik de weg die wat minder heuvels heeft:-)This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Ja, ze heeft idd ok stukken met tempo wisselingen. Ik merk alleen aan mezelf dat ik het lastig vind om langzaam te lopen en dat ik daardoor (nog) niet echt ruimte over heb om te versnellen naar 'wedstrijdtempo'.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat is al interval jaIntervaltraining wil zo veel zeggen als dat je niet de hele tijd met een regelmatig tempo loopt maar dit laat variëren. Voor beginners kan dit met wandelen tussendoor, als je wat verder bent in je schema zal je zien dat je ook gaat dribbelen tussendoor ipv wandelen
***![]()
Dat hoor je met enige regelmaat hier, dat langzaam lopen lastig is. Om dat alleen te doen, als je de tempoverschillen (waar Renate zo veel mee doet) niet kan inschatten, is ook lastig. Je moet eigenlijk tussendoor overdreven langzaam lopen, dat je bijna denkt dat je voor gek loopt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, ze heeft idd ok stukken met tempo wisselingen. Ik merk alleen aan mezelf dat ik het lastig vind om langzaam te lopen en dat ik daardoor (nog) niet echt ruimte over heb om te versnellen naar 'wedstrijdtempo'.![]()
Mogge![]()
Eerst kilometers in de benen en dan pas intervaltraining...![]()
Ik herinner me mijn 5km waar ik op bleef hangen. Ik liep dan 3x pw een 5k en ik kreeg finishtijden die maar hetzelfde bleven. Enige manier waarop ik sneller ben geworden en verder ben gaan lopen is door variatie in mijn trainingen.
Heb vanmorgen zelf maar ff tape eraf geragt: viel mee!
MoBlo: dat is dan van het wandelen, niet?![]()
![]()
Smooth, sexy leg nu?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:59 schreef Quoi het volgende:
Mogge![]()
Eerst kilometers in de benen en dan pas intervaltraining...![]()
Ik herinner me mijn 5km waar ik op bleef hangen. Ik liep dan 3x pw een 5k en ik kreeg finishtijden die maar hetzelfde bleven. Enige manier waarop ik sneller ben geworden en verder ben gaan lopen is door variatie in mijn trainingen.
Heb vanmorgen zelf maar ff tape eraf geragt: viel mee!
MoBlo: dat is dan van het wandelen, niet?![]()
![]()
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk tussendoor overdreven langzaam lopen, dat je bijna denkt dat je voor gek loopt.![]()
Dat gevoel kreeg ik in het begin ook ja.![]()
M'n huidige interval trainingen begin (en eindig) ik gewoon met enkele kilometers joggen (3), daarna ga ik dan hardlopen afwisselend (400 meter steeds) in m'n rustige hardlooptempo overgaand in een hoog tempo en weer terug etc. Op het voetbalveld doe ik eens in de twee weken na afloop van een partijspel met wat maten een keer of 20 sprinten over het gehele veld, even ademhalen en weer de turbo erop ... dan ga je pas stuk, heerlijk.![]()
Kwam gisteravond op zolder ineens in een doos m'n oude atletiekprestaties tegen, 10km in 38m26s.![]()
![]()
Volgens mij heb ik gisteravond iets te intensief getraind: ik kan nauwelijks meer normaal lopen vandaag![]()
![]()
Heel m'n hand trouwens vol met pleisters nu, leuk hoor 3 poezen in een reismandje zien te proppen. Alsof ze aanvoelen wat er gaat gebeuren (Revanche, moewhahaha!) ... *knip*
![]()
![]()
Dag fok!ers
Nou ben ik gisteravond weer eens begonnen met hardlopen, en ik merkte dat ik al vrij snel last begon te krijgen van mijn knieën, alsof ze het niet meer konden houden.
Kan dit aan mijn schoenen liggen? Ik was namelijk gewoon op M'n Nikes gegaan.Keep it easy![]()
Ah, dat nemen ze je voorlopig kwalijk!!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:18 schreef Lastpost het volgende:
Heel m'n hand trouwens vol met pleisters nu, leuk hoor 3 poezen in een reismandje zien te proppen. Alsof ze aanvoelen wat er gaat gebeuren (Revanche, moewhahaha!) ... *knip*
![]()
Zijn er trouwens ook GPS horloges die NIET zo lomp groot zijn? Mijn polsen zijn niet zo breed (understatement) dus die grote horloges zitten voor geen meter.... Max cm of 2,5 hoog?![]()
![]()
Omschrijf wat 'weer eens beginnen' inhoudt. Meteen 5km met 12km/uur op je niet-hardloopschoenen?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:27 schreef 123eend het volgende:
Dag fok!ers
Nou ben ik gisteravond weer eens begonnen met hardlopen, en ik merkte dat ik al vrij snel last begon te krijgen van mijn knieën, alsof ze het niet meer konden houden.
Kan dit aan mijn schoenen liggen? Ik was namelijk gewoon op M'n Nikes gegaan.Ja doei.![]()
Ga naar een winkel en probeer wat uit?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:29 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Ah, dat nemen ze je voorlopig kwalijk!!![]()
Zijn er trouwens ook GPS horloges die NIET zo lomp groot zijn? Mijn polsen zijn niet zo breed (understatement) dus die grote horloges zitten voor geen meter.... Max cm of 2,5 hoog?Ik vind de Polar horloges vrij slank eruit zien.
![]()
Eindelijk weet ik een verjaardagscadeautje voor je!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:38 schreef YUR het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
![]()
http://www.sportnext.nl/berichten/de_crocs_hardloopschoen![]()
Garmin 610 en eventueel een zweet bandje eronder als dat nog te groot is.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:29 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Zijn er trouwens ook GPS horloges die NIET zo lomp groot zijn? Mijn polsen zijn niet zo breed (understatement) dus die grote horloges zitten voor geen meter.... Max cm of 2,5 hoog?![]()
Groot zijn ze allemaal wel, maar meer dan 2,5cm hoog volgens mij geen van allen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:29 schreef Muis84 het volgende:
Zijn er trouwens ook GPS horloges die NIET zo lomp groot zijn? Mijn polsen zijn niet zo breed (understatement) dus die grote horloges zitten voor geen meter.... Max cm of 2,5 hoog?
Deze site heeft een aantal foto's waar je goed de maten mee kan vergelijken:
http://www.dcrainmaker.co(...)in-depth-review.html
Zo'n 210 gaat best wel qua omvang, al zal het nooit echt charmant worden.![]()
Goed punt...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Ga naar een winkel en probeer wat uit?Ik vind de Polar horloges vrij slank eruit zien.
Was alleen nieuwsgierig.
WhiteCowboy: bedankt!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:42 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Goed punt...Was alleen nieuwsgierig.
WhiteCowboy: bedankt!
Het is gewoon makkelijker voor jezelf om ze aan te zien. Zet ook wat punten voor jezelf op een rijtje wat je wil dat het horloge allemaal wel/niet kan.
![]()
Het hoeft ook niet charmant te zijn, charmant hardlopen is niet mijn ding geloof ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:41 schreef Saysem het volgende:
[..]
Groot zijn ze allemaal wel, maar meer dan 2,5cm hoog volgens mij geen van allen.
Deze site heeft een aantal foto's waar je goed de maten mee kan vergelijken:
http://www.dcrainmaker.co(...)in-depth-review.html
Zo'n 210 gaat best wel qua omvang, al zal het nooit echt charmant worden.
Mijn pols is iets van 4,5cm breed, dus een kastje van max 2,5 zou dan passen zonder irritant te zijn.
Dus maar even gaan kijken, zoals GotC al zei.![]()
![]()
Nee het was ongeveer 3 kilometer, maar de pijn ik De knieën was al heel snel, naar een aantal honderd meter.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Omschrijf wat 'weer eens beginnen' inhoudt. Meteen 5km met 12km/uur op je niet-hardloopschoenen?
Ik liep 2 jaar terug, ongeveer 1-2 keer per week 5 km, maar dat was ook niet op hardloop schoenenKeep it easy![]()
Daar dan maar mee beginnen hé, goede hardloopschoenen!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:50 schreef 123eend het volgende:
[..]
Nee het was ongeveer 3 kilometer, maar de pijn ik De knieën was al heel snel, naar een aantal honderd meter.
Ik liep 2 jaar terug, ongeveer 1-2 keer per week 5 km, maar dat was ook niet op hardloop schoenen![]()
En vergeet niet dat je niet zomaar weer kunt instappen op het tempo/afstand wat je in een ver verleden ooit gelopen hebt hé.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:50 schreef 123eend het volgende:
[..]
Nee het was ongeveer 3 kilometer, maar de pijn ik De knieën was al heel snel, naar een aantal honderd meter.
Ik liep 2 jaar terug, ongeveer 1-2 keer per week 5 km, maar dat was ook niet op hardloop schoenen
Kijk eens naar beginnersschema's in de OP, ga fatsoenlijke schoenen kopen, bezoek eventueel een fysio/arts om te kijken naar je pijn en succes!
Ja doei.![]()
Ik vermoed dat ze ook op andere plekken pijn gaan doen, al ben ik wel benieuwd naar de reviews.quote:Ja doei.![]()
De Forerunner 10 heeft een damesmodel dat erg klein is. Daar kun je wel helaas geen hartslagmonitor op aansluiten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:29 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Zijn er trouwens ook GPS horloges die NIET zo lomp groot zijn? Mijn polsen zijn niet zo breed (understatement) dus die grote horloges zitten voor geen meter.... Max cm of 2,5 hoog?The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
werken jij en stoppen met FB'enquote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:38 schreef YUR het volgende:
![]()
http://www.sportnext.nl/berichten/de_crocs_hardloopschoen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
wel of geen?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:01 schreef Onama het volgende:
[..]
De Forerunner 10 heeft een damesmodel dat erg klein is. Daar kun je wel helaas geen hartslagmonitor op aansluiten.
F means you're fucked![]()
Surequote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:59 schreef YUR het volgende:
[..]
Ze zouden best goed passen bij oranje sporttapeEens kijken wat voor kleurtje meneer de Fysio vanavond in gedachten heeft
![]()
![]()
Goede motivatie: als ik de 5KM niet haal, dan moet ik deze aan....quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:38 schreef YUR het volgende:
![]()
http://www.sportnext.nl/berichten/de_crocs_hardloopschoen![]()
![]()
zit hier een 24 week schema in elkaar te knutselen, basisschema waar ik ook het harriersseizoen en vakantie probeer te proppen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Daar zat ik ook al naar te kijken voor Muisquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:01 schreef Onama het volgende:
[..]
De Forerunner 10 heeft een damesmodel dat erg klein is. Daar kun je wel helaas geen hartslagmonitor op aansluiten.Mooi prijsje ook en een goed instapmodel. HRM is, imo, toch nog niet van toepassing bij een beginner
Eerst maar leren lopen
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:06 schreef hatsaflats het volgende:
Mijn neef loopt altijd op oranje Crocs, al-tijd. En het is een luie sodemieter die volgens mij nog nooit iets aan lichaamsbeweging heeft gedaan, dus:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Bedankt voor de tip beiden! Ben zo'n type van: als ik eenmaal iets wil, dan wil ik ook alles en dan doe ik het goed.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al naar te kijken voor MuisMooi prijsje ook en een goed instapmodel. HRM is, imo, toch nog niet van toepassing bij een beginner
Eerst maar leren lopen
Moet inderdaad leren lopen, net pas begonnen. Maar ook zo zonde als ik dan over een paar maanden een ander horloge moet kopen.
Beetje overenthousiast denk ik.![]()
![]()
enough saidquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al naar te kijken voor MuisMooi prijsje ook en een goed instapmodel. HRM is, imo, toch nog niet van toepassing bij een beginner
Eerst maar leren lopen
Niets mis met overenthousiasmequote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:07 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Bedankt voor te tip beiden! Ben zo'n type van: als ik eenmaal iets wil, dan wil ik ook alles en dan doe ik het goed.Moet inderdaad leren lopen, net pas begonnen. Maar ook zo zonde als ik dan over een paar maanden een ander horloge moet kopen.
Beetje overenthousiast denk ik.
Leuk toch, lekker enthousiastquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:07 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Bedankt voor te tip beiden! Ben zo'n type van: als ik eenmaal iets wil, dan wil ik ook alles en dan doe ik het goed.Moet inderdaad leren lopen, net pas begonnen. Maar ook zo zonde als ik dan over een paar maanden een ander horloge moet kopen.
Beetje overenthousiast denk ik.
Misschien moet je anders eerst nog even wachten met een horloge en jezelf belonen als je x km kan lopen?![]()
![]()
Wat mij betreft niet hoor. Het is herkenbaarquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:09 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Nou, kan me voorstellen dat het een beetje irritant is hier...
Wat, irritant zijn?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:10 schreef YUR het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet hoor. Het is herkenbaar
Nee hoor, enthousiasme is leuk![]()
![]()
Ik gebruik m'n hartslagmeter bijna nooitGister voor het eerst in tijden weer eens omgehad om te zien wat m'n hartslag nou eigenlijk deed. Niet heel veel spannends
Wel heel spannend was om te zien dat als ik lui op de bank hang en drinken van tafel pak m'n hartslag spontaan met 20 slagen omhoog gaat.
![]()
Goed plan, na het afronden van Evy dan maar.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:09 schreef GotC het volgende:
[..]
Leuk toch, lekker enthousiast
Misschien moet je anders eerst nog even wachten met een horloge en jezelf belonen als je x km kan lopen?![]()
En YUR, thanks!![]()
![]()
sluit me bij YUR aan... enthousiasme is niet mis mee, zolang je maar naar de goede adviezen luister die gegeven wordenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:09 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Nou, kan me voorstellen dat het een beetje irritant is hier...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Vandaag rustdag en een beetje winkelen.
Morgen hardlopen met start to run. Ik vraag me alleen af welke tour ze pakken
Ik ben gestoken door het hardloopvirus.Werewolf![]()
Dat beloof ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
sluit me bij YUR aan... enthousiasme is niet mis mee, zolang je maar naar de goede adviezen luister die gegeven worden![]()
![]()
Kijk, dat is een mooi doel gecombineerd met een toffe beloning, gaat je helemaal lukkenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:12 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Goed plan, na het afronden van Evy dan maar.![]()
En YUR, thanks!![]()
![]()
Precies!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
óf 'zo ware helpe jou god almachtig'?Maar dat kreeg ik mijn strot niet uit.
![]()
wij hebben maar 1 godin...Atalanta!!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Die moest ik ff googlenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wij hebben maar 1 godin...Atalanta!!
nee, volgens mij was dat de gevleugelde bode van Zeus, zo even uit mijn hoofdquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mbt bovenstaande post: ik zie in Delft e.o. weer zat debielen lopen deze dagen. Even trainen voor de Golden 10. Ze gaan té hard en met een techniek![]()
![]()
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:37 schreef Quoi het volgende:
Mbt bovenstaande post: ik zie in Delft e.o. weer zat debielen lopen deze dagen. Even trainen voor de Golden 10. Ze gaan té hard en met een techniek
Vriendinnetje van mij gaat ook woensdag na maanden niet gelopen te hebben de 5km rennen. Gelukkig heeft ze wel een redelijke techniek, dat scheelt al wat. Gelukkig is er nu geen twijfel over mogelijk dat ik van haar win (vorig jaar was ze 1 seconde sneller dan ik)![]()
![]()
Als ze nu nog van je wint, moet jij de rest van het jaar op die hardloopcrocs lopenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:49 schreef hatsaflats het volgende:
Vriendinnetje van mij gaat ook woensdag na maanden niet gelopen te hebben de 5km rennen. Gelukkig heeft ze wel een redelijke techniek, dat scheelt al wat. Gelukkig is er nu geen twijfel over mogelijk dat ik van haar win (vorig jaar was ze 1 seconde sneller dan ik)![]()
![]()
Ik wil ergens in de zomer of net erna nieuwe schoenen. Ik denk dat het die Crocks worden.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Alsof dat ze van me wint niet erg genoeg zou zijn! Mijn hemel, dan zou ik me echt wel in een hoekje keihard gaan zitten schamenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Als ze nu nog van je wint, moet jij de rest van het jaar op die hardloopcrocs lopen![]()
![]()
Maar als ik terug denk aan het kijken naar de finishende HM-ers bij de CPC die tussen de 1:20 en 1:40 binnen kwamen zag ik er ook nog genoeg met een 'bijzondere' techniek. Doen die het zo fout dan?quote:Ik zag gister dat mijn schoenen ook wel echt beginnen te slijten op verschillende plekken, dus na de Roparun maar eens kijken naar nieuwe schoenen. Twijfel alleen of ik dan weer zo'n loop analyse moet laten doen...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:51 schreef mosselmossel het volgende:
Ik wil ergens in de zomer of net erna nieuwe schoenen. Ik denk dat het die Crocks worden.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Voor het eerst wat geprobeerd met intervallen, 10x 200 meter en 30 seconden rust. 1 minuut leek mij veel te veel, nou dat viel nogal tegen.Tegen de tijd dat ik op mijn horloge kon kijken was die alweer aan het aftellen
Viel niets niet mee...
http://connect.garmin.com/activity/309098564![]()
Paula Radcliffe is ook wel een aardig voorbeeld van een bijzondere techniekquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:55 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Maar als ik terug denk aan het kijken naar de finishende HM-ers bij de CPC die tussen de 1:20 en 1:40 binnen kwamen zag ik er ook nog genoeg met een 'bijzondere' techniek. Doen die het zo fout dan?
[..]
Ik zag gister dat mijn schoenen ook wel echt beginnen te slijten op verschillende plekken, dus na de Roparun maar eens kijken naar nieuwe schoenen. Twijfel alleen of ik dan weer zo'n loop analyse moet laten doen...
Na 14 juni dan graagquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:51 schreef mosselmossel het volgende:
Ik wil ergens in de zomer of net erna nieuwe schoenen. Ik denk dat het die Crocks worden.![]()
![]()
Ik heb eerlijk gezegd wel lelijkere hardloopschoenen gezien dan die Crosskix. Ik vraag me af of ze er niet alleen uitzien als hardloopschoenen, maar ook echt zo functioneren. Zo te zien is die zool mooi afgekeken van de Nike Free, maar of het ook zo werkt...![]()
alles hierover is al eens gezegdquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:47 schreef Quoi het volgende:
[..]
Zeg maar gewoon alles wat je op je hart hebt. Kan best
Het klinkt een beetje zoals de souplessemethode, maar heb inderdaad ook gemerkt dat het minuutje tussendoor echt niet te lang isquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:55 schreef Remzz het volgende:
Voor het eerst wat geprobeerd met intervallen, 10x 200 meter en 30 seconden rust. 1 minuut leek mij veel te veel, nou dat viel nogal tegen.Tegen de tijd dat ik op mijn horloge kon kijken was die alweer aan het aftellen
Viel niets niet mee...
http://connect.garmin.com/activity/309098564SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
zo,schema kompleet.... 1600km voor de boeg'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Precies op tijd om je challenge te halen dusquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
zo,schema kompleet.... 1600km voor de boeg![]()
![]()
begint pas op 1 juni en eindigt 1ste weekend van december dus zou moeten lukken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:16 schreef GotC het volgende:
[..]
Precies op tijd om je challenge te halen dus
moet volgens mij lukken, schema bouwt langzaam op en heeft een paar uitschieters maar verder "goed te doen"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ik stuur het je wel evenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:22 schreef YUR het volgende:
Zeg rd...nou ben ik van nature een nieuwsgierig aangelegd pestventje....
![]()
1
2[b]26 Mei 2013 - [ url=http://www.ricohvestingloop.nl/]Ricoh Vestingloop (Den Bosch)[/url ]
Onama - 5km
Lang zitten twijfelen of ik de 5 of de 10 zou doen, maar uiteindelijk is het toch de 5 geworden. Er staat 14km op het schema voor die dag. Dus dan loop ik op een rustig tempo richting de start (5km). Zorgen dat ik lekker vroeg ben zodat ik lekker vooraan sta, dan de 5km sprinten (PR van 22:59 moet verbroken worden). Dan misschien even meeten met StreamNL en Levitas en dan weer rustig naar huis hobbelen.
Ik zie trouwens dat er 26 Mei enorm veel wedstrijden in de "Wie loopt waar" staan. Zie nu al uit naar al de verslagen. Met name van die van YUR.The sun in your Eyes
hier eerst maar even een paar uurtjes planken![]()
Planckse!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
hier eerst maar even een paar uurtjes planken
Het plan was om daar voor een PR te gaan op de halve, maar zoals het er nu naar uitziet ga ik daar gewoon een beetje als een hardlopende toerist over dat parcours heen zwalkenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:44 schreef Onama het volgende:
[ code verwijderd ]
Lang zitten twijfelen of ik de 5 of de 10 zou doen, maar uiteindelijk is het toch de 5 geworden. Er staat 14km op het schema voor die dag. Dus dan loop ik op een rustig tempo richting de start (5km). Zorgen dat ik lekker vroeg ben zodat ik lekker vooraan sta, dan de 5km sprinten (PR van 22:59 moet verbroken worden). Dan misschien even meeten met StreamNL en Levitas en dan weer rustig naar huis hobbelen.
Ik zie trouwens dat er 26 Mei enorm veel wedstrijden in de "Wie loopt waar" staan. Zie nu al uit naar al de verslagen. Met name van die van YUR.
Als iemand moet kunnen planken ben jij het welquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
hier eerst maar even een paar uurtjes planken![]()
![]()
Succes!
![]()
Hij plankt altijd ondersteboven. Al beschuldigt hij ons daar juist weer van...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:50 schreef Quoi het volgende:
[..]
Als iemand moet kunnen planken ben jij het wel![]()
Succes!
Garmin winnen?
Ik heb een schijthekel aan mensen die op FB dingen liken om dingen te kunnen winnen, maar goed, jullie staan toch niet op mijn FB.
http://www.runnersweb.nl/(...)210.htm#.UYjNZbWporVZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Zolang je er maar plezier in hebt! En jou kennende ga je dan toch nog een PR of heel dicht ertegenaaan lopen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:48 schreef YUR het volgende:
[..]
Het plan was om daar voor een PR te gaan op de halve, maar zoals het er nu naar uitziet ga ik daar gewoon een beetje als een hardlopende toerist over dat parcours heen zwalken
The sun in your Eyes
Vanuit die houdings-afbeelding zit ik er een beetje tussen-in volgens mij. M'n rug werkt niet zo lekker mee waardoor ik niet écht rechtop loop (ook niet normaal lopend trouwens) maar de landing is (voor zover ik weet) wel weer aardig.
Ach ik kom vooruit, geen last en ga nog in een aardig tempo ook.Haha toen ik nieuwe ging halen had ik m'n oude paar meegenomen, looptest was al bijna niet nodig want je kon echt héel duidelijk zien waar de slijtage zat.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:55 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik zag gister dat mijn schoenen ook wel echt beginnen te slijten op verschillende plekken, dus na de Roparun maar eens kijken naar nieuwe schoenen. Twijfel alleen of ik dan weer zo'n loop analyse moet laten doen...
[ Bericht 52% gewijzigd door Lastpost op 07-05-2013 12:01:25 ]![]()
Goed bezig! Daar gaat het om, dat we vooruit komen en als we technisch beter gaan lopen en het levert wat op, dan is dat mooi meegenomenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:54 schreef Lastpost het volgende:
Vanuit die houdings-afbeelding zit ik er een beetje tussen-in volgens mij. M'n rug werkt niet zo lekker mee waardoor ik niet écht rechtop loop (ook niet normaal lopend trouwens) maar de landing is (voor zover ik weet) wel weer aardig.
Ach ik kom vooruit, geen last en ga nog in een aardig tempo ook.
[..]
Haha toen ik nieuwe ging halen had ik m'n oude paar meegenomen, looptest was al bijna niet nodig want je kon echt héel duidelijk zien waar de slijtage zat.![]()
Ik zie ook wel duidelijke slijtage, aan de hak én aan de neus van de schoen
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
De beste manier zou zijn om het mandje op de achterkant te zetten, zodat het luikje dus bovenop zit en dan kun je de kat in het nekvel pakken en hem zo ass-first erin laten zakken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:18 schreef Lastpost het volgende:
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
No way! Dan doen ze: freeeeeze met poten wijdquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:17 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
De beste manier zou zijn om het mandje op de achterkant te zetten, zodat het luikje dus bovenop zit en dan kun je de kat in het nekvel pakken en hem zo ass-first erin laten zakken.![]()
afijn, off-topic en WOG![]()
Mijn katten zijn zo dom dat ze denken: ooeeh iets waar ik in kan zitten en kruipen er gewoon zelf in![]()
![]()
Ik zet ze 2 dagen van tevoren in de huiskamer, tot ze er lekker in willen gaan slapen e.d. En dan ineens: trapped!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:20 schreef hatsaflats het volgende:
Mijn katten zijn zo dom dat ze denken: ooeeh iets waar ik in kan zitten en kruipen er gewoon zelf in![]()
Kattenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:20 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik zet ze 2 dagen van tevoren in de huiskamer, tot ze er lekker in willen gaan slapen e.d. En dan ineens: trapped!![]()
![]()
Ik heb maar 1 reactie: HATSJOE!quote:<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
kan ik Start tot Run eigenlijk timen met m'n horloge?
er staat 1min lopen 1min wandelen. hoe time ik dat?Werewolf![]()
m'n sporthorloge is digitaal en ik gebruik de stopwatchquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:32 schreef YUR het volgende:
Als de grote wijzer 1 klein streepje verder is, is er 1 minuut verstreken
Werewolf![]()
En als je maar 12 kleine streepjes op je horloge hebt, kun je misschien beter kijken naar het snelle dunne wijzertje. Als die een keer helemaal rond is gegaan, is er ook 1 minuut voorbijF means you're fucked![]()
En je sporthorloge heeft geen timerfunctie om je minuten te timen?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:34 schreef sararaats het volgende:
[..]
m'n sporthorloge is digitaal en ik gebruik de stopwatch![]()
Ik had m natuurlijk al gelikedquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:51 schreef mosselmossel het volgende:
Garmin winnen?
Ik heb een schijthekel aan mensen die op FB dingen liken om dingen te kunnen winnen, maar goed, jullie staan toch niet op mijn FB.
http://www.runnersweb.nl/(...)210.htm#.UYjNZbWporV
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Nou..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:34 schreef sararaats het volgende:
[..]
m'n sporthorloge is digitaal en ik gebruik de stopwatch
Druk op start. De tijd begint nu te lopen. Vanaf dat moment ga je hardlopen. Zie je op je stopwatch 00:01:00 (=1 minuut)? Ga dan wandelen. Zie je 00:02:00 (=2 minuten)? Ga dan hardlopen. Etc, etc.![]()
Daar beantwoord je je eigen vraag toch al... Of mis ik iets?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:34 schreef sararaats het volgende:
[..]
m'n sporthorloge is digitaal en ik gebruik de stopwatchThe sun in your Eyes
Waarom gebruik je de kerk-klok niet?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:28 schreef sararaats het volgende:
kan ik Start tot Run eigenlijk timen met m'n horloge?
er staat 1min lopen 1min wandelen. hoe time ik dat?
ik keur het goed![]()
Mijn toetsenbord is blij dat ik geen suiker in de koffie hebquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:41 schreef Quoi het volgende:
[..]
Waarom gebruik je de kerk-klok niet?
ik keur het goedF means you're fucked![]()
okidoquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:38 schreef GotC het volgende:
[..]
Nou..
Druk op start. De tijd begint nu te lopen. Vanaf dat moment ga je hardlopen. Zie je op je stopwatch 00:01:00 (=1 minuut)? Ga dan wandelen. Zie je 00:02:00 (=2 minuten)? Ga dan hardlopen. Etc, etc.dat is de goeie uitleg
Werewolf![]()
Nu ben ik ook nieuwsgierig!quote:
Vandaag lekker een verdiend rustdagke houden, voel de kuiten wel weer goed na de afgelopen 2 dagen op de FF. Heb ik in ieder geval het gevoel dat ik echt iets gedaan heb. Morgenavond maar weer rennen, gelukkig morgen en overmorgen vrij, kan ik de rest van de dag lekker relaxen, hoop dat het morgen nog een beetje lekker weer is.
Wanneer begint de inschrijving van de ekiden eigenlijk? En doen we mee met de BBQ?![]()
![]()
In Venlo was ik heel blij met de kerkklok. Wou niet naar mijn telefoon grijpen want die zat in de houder maar kon wel zien dat ik 20 minuten aan het lopen was vlak voor het 4km punt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:41 schreef Quoi het volgende:
[..]
Waarom gebruik je de kerk-klok niet?
ik keur het goed
Oftewel, ik moet een horloge gaan halen.The sun in your Eyes
Wauw, viel dat even vies tegen.
Na 3,8 gewoon moeten stoppen wegens weigerende benen.So much for met heel veel zin beginnen.
![]()
***![]()
Zonder dalen geen pieken!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:45 schreef Brighteyes het volgende:
Na 3,8 gewoon moeten stoppen wegens weigerende benen.So much for met heel veel zin beginnen.
![]()
Ik denk dat iedere loper hier weleens tegenaan loopt...het hoort er ook bij, helaasF means you're fucked![]()
Gebeurt ons allemaal wel eens. Het belangrijkste is dat je bent gegaan!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:45 schreef Brighteyes het volgende:
The sun in your Eyes
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:43 schreef streamnl het volgende:
Ik geef toe dat het niet meest slimme vraag was maar ze heeft het wel door denk ik![]()
Werewolf![]()
De inschrijving is al open, maar wil er voor de teams van hier werk van gaan maken na de Roparun. Dan zal ik aan iedereen die ik in mijn lijstje heb staan (en in de OP) een pm sturen met de vraag naar informatie. Dan kan ik dan een indeling gaan maken voor de teams.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:44 schreef Jero_nimo het volgende:
Wanneer begint de inschrijving van de ekiden eigenlijk? En doen we mee met de BBQ?
Volgens mij is de BBQ na afloop onder eigen beheer, maar dan moet je even op de site kijken, staat er wel ergens.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Goed bezig! Heb er zin inquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:51 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
De inschrijving is al open, maar wil er voor de teams van hier werk van gaan maken na de Roparun. Dan zal ik aan iedereen die ik in mijn lijstje heb staan (en in de OP) een pm sturen met de vraag naar informatie. Dan kan ik dan een indeling gaan maken voor de teams.
Volgens mij is de BBQ na afloop onder eigen beheer, maar dan moet je even op de site kijken, staat er wel ergens.
The sun in your Eyes
Mooizo, dan kan ik nog ff verder twijfelenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:51 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
De inschrijving is al open, maar wil er voor de teams van hier werk van gaan maken na de Roparun. Dan zal ik aan iedereen die ik in mijn lijstje heb staan (en in de OP) een pm sturen met de vraag naar informatie. Dan kan ik dan een indeling gaan maken voor de teams.
Volgens mij is de BBQ na afloop onder eigen beheer, maar dan moet je even op de site kijken, staat er wel ergens.
Waarschijnlijk kan je twijfelen tot 20 juni, omdat als je voor 22 juni inschrijft, het goedkoper is dan ernaquote:
Maar ik zou het gezellig vinden als je voor de ekiden kiest
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik weet niet of ik het wel aankan....zo veel Fok!kers tegelijk meetenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:56 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kan je twijfelen tot 20 juni, omdat als je voor 22 juni inschrijft, het goedkoper is dan erna
Maar ik zou het gezellig vinden als je voor de ekiden kiestF means you're fucked![]()
Hmm.. Ik denk dat ik toch meer naar "common" form neig dan naar de goede vorm, eigenlijk. Daarom hoopte ik op actiefoto's van Rondje Tilburg, dan kan ik daar misschien iets uit opmaken..quote:Even in de gaten houden. Dat ik dan m`n beslissing heb genomenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:51 schreef MaleDuck het volgende:
De inschrijving is al open, maar wil er voor de teams van hier werk van gaan maken na de Roparun. Dan zal ik aan iedereen die ik in mijn lijstje heb staan (en in de OP) een pm sturen met de vraag naar informatie. Dan kan ik dan een indeling gaan maken voor de teams.![]()
![]()
Ik blijf het wel communiceren hoorquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:02 schreef Levitas het volgende:
[..]
Hmm.. Ik denk dat ik toch meer naar "common" form neig dan naar de goede vorm, eigenlijk. Daarom hoopte ik op actiefoto's van Rondje Tilburg, dan kan ik daar misschien iets uit opmaken..
[..]
Even in de gaten houden. Dat ik dan m`n beslissing heb genomenWees maar niet bang, we hebben nu 3 teams vol en 6 ovb-ers, dus eigenlijk vind ik gewoon dat we met 4 teams er moeten zijn
Wellicht heb je apt? Ik heb dat in ieder geval wel en ben gewoon mijn houding gaan forceren. Pas vroeg iemand me of ik gegroeid was (26jaar). Maar ben dus gewoon rechter gaan lopen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:54 schreef Lastpost het volgende:
Ach ik kom vooruit, geen last en ga nog in een aardig tempo ook.
[..]
Haha toen ik nieuwe ging halen had ik m'n oude paar meegenomen, looptest was al bijna niet nodig want je kon echt héel duidelijk zien waar de slijtage zat.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Herkenbaarquote:Als ik ergens aan begin wil ik ook alles, het liefst zo snel mogelijk en zo goed mogelijk. En vaak is dat niet echt realistisch
Zolang we naar de adviezen luisteren van de wat meer ervaren lopers, dan komt het helemaal goed. Dromen en fantaseren mag en dat motiveert ons alleen maar denk ik zo!
![]()
![]()
Blij dat het me niet kwalijk genomen wordt...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:05 schreef Levitas het volgende:
[..]
HerkenbaarAls ik ergens aan begin wil ik ook alles, het liefst zo snel mogelijk en zo goed mogelijk. En vaak is dat niet echt realistisch
Zolang we naar de adviezen luisteren van de wat meer ervaren lopers, dan komt het helemaal goed. Dromen en fantaseren mag en dat motiveert ons alleen maar denk ik zo!
En first things first: vrijdag (hopelijk) nieuwe en fatsoenlijke schoenen. De rest komt tzt wel!
![]()
Ik ben, al een half jaar ofzo - ik lees niet zoveel, "Born to Run" aan het lezen, en deze quote vond ik toch wel heel treffend:quote:When I'm out on a long run, the only thing that matters is finishing the run. For once, my brain isn't going blehblehbleh all the time. Everything quiets down, and the only thing going on is pure flow.![]()
Ik ben ook zo hoor! Ik zit nu al te dromen over 20 kilometres de Paris en ik heb les 1 van Evy nog niet 100% uitgelopen (1e keer dat ik ging laatste interval van 2min ipv 3 omdat mijn les ermee kapte en ik het zelf verkeerd had getimed)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:16 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Blij dat het me niet kwalijk genomen wordt...En first things first: vrijdag (hopelijk) nieuwe en fatsoenlijke schoenen. De rest komt tzt wel!
![]()
We komen er wel!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:20 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik ben ook zo hoor! Ik zit nu al te dromen over 20 kilometres de Paris en ik heb les 1 van Evy nog niet 100% uitgelopen (1e keer dat ik ging laatste interval van 2min ipv 3 omdat mijn les ermee kapte en ik het zelf verkeerd had getimed)![]()
![]()
Precies! Ik ben benieuwd wat voor schoenen je gaat krijgen. Ik wilde graag roze (die had ik ook als eerste aan) maar helaasquote:![]()
![]()
Grappig Hats, pas vroeg iemand mij waar ik dan aan denk als ik aan het lopen ben.... Ik kon het niet zeggen eigenlijkVolgens mij varieert dat van de boodschappen die ik nog moet halen tot helemaal niks.
@Levitas, ik ben ook zo'n rouwdouwer (zo noem ik het altijd maar). Alles doen - nu en snel. Maar met lopen wilde ik zó graag dat het goed ging, dat ik me maar als een soort slaaf van een schema ben gaan gedragen. En dan gewoon afwachten.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:23 schreef Quoi het volgende:
Grappig Hats, pas vroeg iemand mij waar ik dan aan denk als ik aan het lopen ben.... Ik kon het niet zeggen eigenlijkVolgens mij varieert dat van de boodschappen die ik nog moet halen tot helemaal niks.
@Levitas, ik ben ook zo'n rouwdouwer (zo noem ik het altijd maar). Alles doen - nu en snel. Maar met lopen wilde ik zó graag dat het goed ging, dat ik me maar als een soort slaaf van een schema ben gaan gedragen. En dan gewoon afwachten.....
Hier nog iemand die graag in uitersten denkt, alles of niets...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom heb ik ook 'langzaam' moeten leren lopen... Wat in mijn hoofd niet kon, het was of snel of niet...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:25 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Hier nog iemand die graag in uitersten denkt, alles of niets...
Daarom heb ik ook 'langzaam' moeten leren lopen... Wat in mijn hoofd niet kon, het was of snel of niet...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Met mijn geluk? Eentje die ontworpen is door iemand die kleurenblind is (knalgroen met knalgeel en paars, met roze/blauwe veters of zoiets). Maar ach, als ze goed lopen: who cares?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:22 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Precies! Ik ben benieuwd wat voor schoenen je gaat krijgen. Ik wilde graag roze (die had ik ook als eerste aan) maar helaas![]()
![]()
Kleine 10 KM gelopen in deze warmte. In het zonnetje behoorlijk afzien!
Wat gaan de SC's er snel doorheen tegenwoordig. Nu lekker een waterijsje nemen![]()
![]()
Ik ging juist lopen met "lopen is altijd beter dan niet lopen" en alles rustig aan, gewoon lekker recreatief hobbelen. En nu wil ik toch wel steeds sneller en verder en beter, maar dan wel voornamelijk met wedstrijden. Af en toe een zware training mag best, maar nog steeds liever niet eigenlijk. Maar ik ben dan ook een luiwammes, geen rouwdouwer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja ik douw ook graag rouw. Sneller en harder en die.....![]()
Dafuq did I just read.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Ja ik douw ook graag rouw. Sneller en harder en die.....![]()
![]()
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:27 schreef Quoi het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besef dat je in het hardlooptopic zit, hier wordt nooit offtopic gepraatquote:
Okay, ik dacht laat ik weer een 7km pakken, even 3 rustdagen genomen, en alles ging erg voorspoedig... Totdat ik mijn eerste hongerklop ervaring kreeg. En toen was ik net over de helftDe rest maar gewandeld met af en toe een stukje hardlopen. Gelukkig was het mooi weer.
know'm sayin?
word? word.![]()
Hmm het is vies benauwd in het bos. Uurtje lopen werd uurtje afzien. Niks voelde lekker. Als ik hier niet sterker van word weet ik het ook niet meer !![]()
![]()
Hier ook, veel te benauwd. 5km werdt 4 met moeite. Morgenvroeg revanche.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hmm het is vies benauwd in het bos. Uurtje lopen werd uurtje afzien. Niks voelde lekker. Als ik hier niet sterker van word weet ik het ook niet meer !The sun in your Eyes
Ik wil rond 8/9 uur gaan als het niet heel hard regent. heb geen regenjack oidquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:13 schreef Lastpost het volgende:
Ik ga vanavond pas, uurtje of 9/10 denk ik.![]()
![]()
Ik ook niet, ga gewoon in m'n shirt. Nat word je toch wel zullen we maar zeggen en niets lekkerder dan daarna onder de douche stappen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:16 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik wil rond 8/9 uur gaan als het niet heel hard regent. heb geen regenjack oid![]()
Ja, is dat niet heel vervelend? Ik heb nog nooit hardgelopen in de regen, vandaarquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:17 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik ook niet, ga gewoon in m'n shirt. Nat word je toch wel zullen we maar zeggen en niets lekkerder dan daarna onder de douche stappen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2013 17:17:58 ]![]()
Hele harde regen is na een tijdje wel irritant, hoewel je na een tijdje toch niet natter kunt worden. Een beetje miezer is ideaal loopweer.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:17 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja, is dat niet heel vervelend? Ik heb nog nooit hardgelopen in de regen, vandaarGet stoned![]()
Ben wel blij dat ik gisteren al geweest ben, het is hier al zweten zonder inspanning te leveren.
Get stoned![]()
Voel me net een Spongebob-imitator: Benerklaarvoor, benerklaarvoor!!
Zit helemaal klaar, nu wachten tot manlief thuis komt, en dan mag ik weer met Evy op stap.![]()
Alleen jammer dat a. het regent, en b. de maatvoering van sportbroeken blijkbaar ook aangepast is. Iets te groot...![]()
![]()
That's the spirit!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:20 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ga wel gewoon, niet zeiken maar lopen.![]()
En compleet verzeikregenen is inderdaad niet het meest lekkere gevoel tijdens het lopen, maar gewoon 'wat' regen vind ik altijd heerlijk.![]()
![]()
Dat dus. Ik ga het beste in de regenquote:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Grappig dus ik ben niet de enige die kou en regen best fijn vind met lopen. Misschien omdat ik begonnen met hardlopen toen het op zijn koudst was en ik me door geen enkele weersomstandigheid liet tegenhouden. Grappig dat het nu het eindelijk goed loopweer is in de ogen van velen dat ik het behoorlijk zwaar vind, maar waarschijnlijk is dat ook weer een kwestie van wennen
[ Bericht 0% gewijzigd door Lula op 07-05-2013 17:44:10 ]This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Kou is zeker wel beter ja. Anderhalf jaar geleden liep ik een 10k met 25 °C in de volle zon, en dat was echt afzien. Heb de andere kant ook wel meegemaakt: tijdens de eerste winter die ik liep, liep ik nog met kort-kort toen het al onder het vriespunt was (ik had toen nog niets langs).
Get stoned![]()
Nou, ik loop in alle weersomstandigheden (OK geen onweer), maar die zon is wel fijn hoor![]()
Klaar met werken en om 19:00 uur naar de fysio. Nu mag ik kiezen op Leiden CS: Julia's, AH-to-go, Lebkov, Broodnodig, Smullers![]()
![]()
Julia's
Hoewel Smullers ookis... Maar doe toch maar Julia's
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ooh jam! M'n maag rammelt ervan!
Ik mag alleen maar naar huis fietsen en niet in de winkeltjes op het station kijkenHmpf
Is ook veel beter. Maarja, ik MOET toch IETS eten!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh jam! M'n maag rammelt ervan!
Ik mag alleen maar naar huis fietsen en niet in de winkeltjes op het station kijkenHmpf
![]()
![]()
Ik juist veel! Maarja, ik ben niet zo'n grote eterquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:52 schreef hatsaflats het volgende:
Ik vind Julia's altijd zo weinig.. Dan is m'n bakje leeg en dan heb ik nog steeds honger![]()
![]()
Ik normaal ook niet, alleen met pasta wel. Dat vult bij mij nooit zo erg. Ik heb net een bord spaghetti met gorgonzola, mascarpone, uitgebakken spek, tomaat en pecorino op en ik zit nog steeds niet volquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:53 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik juist veel! Maarja, ik ben niet zo'n grote eter![]()
![]()
Ik krijg trek van jullie berichtjes. En dat terwijl ik net mijn nasi op heb.
Straks bootcampen, dus vroeg gegeten.![]()
En dan eerst eten?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:00 schreef Beau87 het volgende:
Ik krijg trek van jullie berichtjes. En dat terwijl ik net mijn nasi op heb.
Straks bootcampen, dus vroeg gegeten.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zo ook maar even iets gaan eten, anders wordt het lopen echt niets straks.![]()
En ga ik me net toch even hard onderuit over een kattenspeeltje dat rondslingerde in huis, heeft nu een nieuw onderkomen gekregen ... m'n kliko-bak.![]()
Viel lekker met m'n knie op onze tegelvloer, auw.![]()
![]()
nee hoor.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet je headphone op te zetten: adem in, adem uit, adem in, adem uit.Werewolf![]()
Ik loop ook liever niet met onweer. Vorig jaar was er in juni hier een plaatselijk loopje, en toen we met z'n allen bij de start stonden, zag iedereen een mooie rolwolk aankomen. Direct na het startschot begon het met plenzen, zoveel dat de straten blank kwamen te staan. De grote bui ging gepaard met heftige donder en bliksem, en dat was toch wel wat minder. Het was bijna een zwemwedstrijd geworden, zoveel regenwater was er overal. Wel bijna m'n PR toen geëvenaard, dus je gaat er wel sneller van lopen.
Get stoned![]()
Ik heb zo'n hekel aan onweerquote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:26 schreef Hinder het volgende:
Ik loop ook liever niet met onweer. Vorig jaar was er in juni hier een plaatselijk loopje, en toen we met z'n allen bij de start stonden, zag iedereen een mooie rolwolk aankomen. Direct na het startschot begon het met plenzen, zoveel dat de straten blank kwamen te staan. De grote bui ging gepaard met heftige donder en bliksem, en dat was toch wel wat minder. Het was bijna een zwemwedstrijd geworden, zoveel regenwater was er overal. Wel bijna m'n PR toen geëvenaard, dus je gaat er wel sneller van lopen.
Hier ook pasta gegeten trouwens, BURP. Nog nooit Julia's gehad
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2013 18:27:48 ]![]()
Wehe ook al koste het 30 euro. Ik ren dan snel naar binnen hoor.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:26 schreef Hinder het volgende:
ik heb een iniminie trauma van onweer
[ Bericht 3% gewijzigd door Pinnenmutske op 07-05-2013 19:12:29 ]Werewolf![]()
Ik heb toen eigenlijk nooit aan stoppen gedacht. Dat was vast de adrenaline denk ikquote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:29 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Wehe ook al koste het 30 euro. Ik ren dan snel naar binnen hoor..
Bovendien heeft die loop de meest wazige en verregende, maar ook gaafste finishfoto tot nu toe opgeleverd: de laatste vijftig meter sprintte ik met een mededeelnemer om voor de ander over de streep te zijn. Dat ging echt nek-aan-nek
.
Get stoned![]()
Onweer en ijzel zijn m'n enige no-go's. Ja, en blessures, dat ook
Hoe vet ik onweer ik ook vind en hoevaak ik dan in onstuimige aarde topic zit te loeren, zo bang ben ik er ook weer voor.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Nou ik ben vanmiddag rond. Half 1 gaan lopen met 2 buren, was eigenlijk een spontane aktie, maar een kwartier na een halve zak m&m's gaan rennen is niet echt voor herhaling vatbaar. Het was ook behoorlijk warm terwijl er nu heel lekker voelt buiten.
Ik ga ook echt niet rennen met onweer vind ik eng.![]()
Onweer lopen doe ik niet, of het moet mij overvallen. Voor de rest tot nu toe alles gelopen, hagel en ijs sneeuw al gehad.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Kan best zijn, maar ik mijd regen als het kan. Ik vind lopen in de zon tachtig keer leuker. Als ik het niet kan vermijden is het jammer, dan loop ik in de regen, maar als buienradar zegt dat het over twee uur droog is? Fine, loop ik over twee uur.quote:Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Onweer vind ik leuk om naar te kijken als ik binnen zit, maar ik heb er wel respect voor, en ga er liever niet in lopen, buiten. Dat beetje regen van daarnet was erg lekker, pas aan het eind ging het ietsjes harder, had wel eerder gemogen (tot de laatste km miezerde het alleen een heel klein beetje). Echt koude regen vind ik niet lekker op m'n spieren, maar zoals vandaag is dat geen probleem.
Best lekker gelopen, 7km, wat versnellinkjes op gevoel want ik had m'n horloge niet opgeladen, dat moet blijkbaar echt elke keer (heb 'm nog maar net, dacht dat gaat wel 2x, niet dus :-p). Ik heb sowieso nog geen strak schema voor de intervalletjes, versnel niet precies elke zoveelste minuut, maar op de stukken waar het bospad het vlakste is, of op het fietspad, en niet op de stukken met kuilen en boomwortels of waar paarden van die leuke diepe hoefafdrukken hebben achtergelaten. Maar als ik dan een goed stuk pad heb, keek ik anders wel op m'n horloge naar de afstand of tijd, nu telde ik maar zo'n beetje tot 200 ofzo.![]()
Ook geen endomondo dus, jammer vn de statistieken, vanavond of morgen even kijken of ik ook met de hand kan invoeren. Van Zondag ook, want ik was ook zo druk met de wedstrijd zelf bezig dat ik te laat op start gedrukt heb en pas toen ik alweer helemaal op het evenementenplein was, op stop!![]()
![]()
Hoera, les 2 zit er weer op!![]()
http://www.endomondo.com/workouts/186670103/9947984
Volgens mij klopte de podcast alleen ECHT niet. Moet hem even terugluisteren, maar eindigde volgens mij met 1 minuut. Raaaaarr....![]()
Dus zelf nog maar twee keer versneld en gewandeld...![]()
![]()
klopt dattie niet kloptquote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:46 schreef Muis84 het volgende:
Volgens mij klopte de podcast alleen ECHT niet. Moet hem even terugluisteren, maar eindigde volgens mij met 1 minuut. Raaaaarr....![]()
Dus zelf nog maar twee keer versneld en gewandeld...
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nice!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:46 schreef Muis84 het volgende:
Dus zelf nog maar twee keer versneld en gewandeld...![]()
![]()
Bij mij flipte ie al na 3 minuten in les 1, misschien toch maar zelf instellen bij een andere app?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:50 schreef Muis84 het volgende:
Wat vreemd, heb hem toch echt gelijk met de rest van internet geplukt, en ze zegt les 2... ?![]()
Weet je nog dat we zeiden dat Evy niet zo goed kan tellen?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:50 schreef Muis84 het volgende:
Wat vreemd, heb hem toch echt gelijk met de rest van internet geplukt, en ze zegt les 2... ?
Runkeeper is handig om je eigen schema in te stoppen.
Da's wel heel erg dan. Zo kom ik nooit bij de 5KM....quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Weet je nog dat we zeiden dat Evy niet zo goed kan tellen?![]()
![]()
Net 7.4km achter de rug als oefening, heb er 38:28 over gedaan.
Overmorgen de 10
[ Bericht 1% gewijzigd door DeHovenier op 07-05-2013 20:02:44 ]Children of the night. What music they make.![]()
De rest van de lessen klopt wel redelijk hoorquote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:55 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Da's wel heel erg dan. Zo kom ik nooit bij de 5KM....
Heb je trouwens de 2006 versie of de 2011 versie? Want de intervallen verschillen wel, niet alleen de muziek[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zo, ik heb een nieuw tapeje.... Fel roze!
Ik begin me te beseffen dat hardlopen op een hoger plan inhoudt voor mij: beenspieren trainen. Ik val best door de mand bij de stabiliteitsoefeningen bij de fysio. In principe ben ik dismissed by meneer de fysio, donderdag Golden 10. Erna wat kleine duurloopjes als training een paar weken en dan de intensiteit weer opvoeren.
Nu mag ik een half uurtje loslopen. 3x10 of 2x15. Snel mijn kloffie aan, dan eindig ik op de thee bij mijn loopcluppie!![]()
Oja... Het werd Julia's![]()
![]()
Zo. Oefeningen meegekregen van de Fysio om de littekenweefsel langzaam op te trekken.
Hij adviseerde wel om de volgende keer eerder langs te komen want blijkbaar heb ik een zweepslag gehad. Het was dus erger dan ik zelf dacht. Ik dacht een goeie overbelasting![]()
Ik mag zelfs tempowisselingen in mijn loop doen als ze maar kort en niet TE lang. Dus met verstand...
Het kan niet kwaad om lange afstanden te lopen zolang ik maar goed naar mijn lichaam luister.
Was ik eerder langs geweest dan had ik eerder met het actief herstel kunnen beginnen en had ik nu minder last van littekenweefsel.
Dus net mijn nieuwe schoenen uitgeprobeerd MET tempo wisselingen![]()
![]()
Wat is een hongerklop ervaring?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:58 schreef alors het volgende:
Okay, ik dacht laat ik weer een 7km pakken, even 3 rustdagen genomen, en alles ging erg voorspoedig... Totdat ik mijn eerste hongerklop ervaring kreeg. En toen was ik net over de helftDe rest maar gewandeld met af en toe een stukje hardlopen. Gelukkig was het mooi weer.
Children of the night. What music they make.![]()
Jeej, dus wel gewoon de Golden 10quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:59 schreef Quoi het volgende:
Ik begin me te beseffen dat hardlopen op een hoger plan inhoudt voor mij: beenspieren trainen. Ik val best door de mand bij de stabiliteitsoefeningen bij de fysio. In principe ben ik dismissed by meneer de fysio, donderdag Golden 10. Erna wat kleine duurloopjes als training een paar weken en dan de intensiteit weer opvoeren.
Nu mag ik een half uurtje loslopen. 3x10 of 2x15. Snel mijn kloffie aan, dan eindig ik op de thee bij mijn loopcluppie!![]()
Oja... Het werd Julia'sSuper dat je met hulp van de fysio weer redelijk rap op de been bent
![]()
![]()
Golden 10!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:59 schreef Quoi het volgende:
Oja... Het werd Julia's
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Heb net de duur van de podcasts vergeleken met het schema, de totale duur klopt wel. Maar heb volgens mij geen 3 minuten gerend, of wel, maar dan kan Evy dus niet tellen...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De rest van de lessen klopt wel redelijk hoor
Heb je trouwens de 2006 versie of de 2011 versie? Want de intervallen verschillen wel, niet alleen de muziek![]()
Maar ik kom er wel!!
![]()
![]()
Wie doet er aan bare foot running, schijnt veel voordelen te hebbenThe ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-![]()
Jongens ik heb een vraagje. Ik ga beginnen aan week 5 van C25K, wat op zich prima gaat. Nu heb ik bedacht dat ik 's ochtends voor het werk ga lopen, omdat ik 's avonds vaak te moe ben om mezelf van de bank af te schoppen. Nu 2 keer gedaan, en vind het een lekker begin van de dag, maar... ik heb het idee dat de prestatie minder is. Zou dat een energietekort vanwege honger zijn? Ik heb vanochtend een les die ik eerder wel heb uitgelopen niet gehaald, was kapot. Had voor het lopen alleen een flink glas water op. De keer daarvoor een banaan gegeten, dat ging wel beter, maar nog niet ideaal. Na het lopen en douchen eet ik dan een bak yoghurt met muesli en wat pecannoten.
Wat is nou de beste routine, qua eten, zo vroeg?![]()
Lopen op dikke schoenen schijnt net zo veel voordelen te hebben. Evenals lopen op minimalistische schoenen. Maar Sheriam en Jero_nimo lopen blootsvoets.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:06 schreef Fusions het volgende:
Wie doet er aan bare foot running, schijnt veel voordelen te hebbenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Tja, ik ga rustig 10KM lopen op m'n nuchtere maag. Denk dat dat ook heel individueel is.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:06 schreef clumsy_clown het volgende:
Jongens ik heb een vraagje. Ik ga beginnen aan week 5 van C25K, wat op zich prima gaat. Nu heb ik bedacht dat ik 's ochtends voor het werk ga lopen, omdat ik 's avonds vaak te moe ben om mezelf van de bank af te schoppen. Nu 2 keer gedaan, en vind het een lekker begin van de dag, maar... ik heb het idee dat de prestatie minder is. Zou dat een energietekort vanwege honger zijn? Ik heb vanochtend een les die ik eerder wel heb uitgelopen niet gehaald, was kapot. Had voor het lopen alleen een flink glas water op. De keer daarvoor een banaan gegeten, dat ging wel beter, maar nog niet ideaal. Na het lopen en douchen eet ik dan een bak yoghurt met muesli en wat pecannoten.
Wat is nou de beste routine, qua eten, zo vroeg?![]()
We zijn er allemaal gekomenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:05 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Heb net de duur van de podcasts vergeleken met het schema, de totale duur klopt wel. Maar heb volgens mij geen 3 minuten gerend, of wel, maar dan kan Evy dus niet tellen...![]()
Maar ik kom er wel!!
Het was lekker zwoel vanavond. Aangezien ik dit typ zijn er drie mogelijkheden:
1) het onweerde hier niet
2) het onweerde wel, maar ik ben niet getroffen door de bliksem
3) er is een hiernamaals en ze hebben er internet
Het eerste antwoord is juist, durf ik wel te verklappen. De buien gingen ten noorden en ten zuiden van mij langs. Het lijkt wel alsof ik daar invloed op heb. Overigens hoop ik dat als er een hiernamaals bestaat, daar ook internet is. Anders ben ik straks én dood én heb ik geen leven meer.
Zoals gisteren verteld heb ik weer mijn bijna-wekelijkse Tabatatraining gedaan. Het ging redelijk. Beter dan de vorige keer, maar ik merk dat ik nog niet echt maximaal kan gaan (psychische kwestie, hardlopen is voor meer dan 50% een mentaal gebeuren).
Je kon merken dat het een mooie avond is, want iedereen liet zijn of haar hond uit. De hele winter zie je de meeste hondeneigenaren niet en nu dus wel. Arme beestjes. Ik vind honden trouwens leuk. Ik ben er mee opgegroeid en daarom ook niet bang voor ze. Ik weet zeker dat ik daarom ook nooit last van ze heb tijdens het hardlopen. Honden reageren op stress en komen dan juist naar je toe. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik er gewoon erg eng uitzie.
Tot slot: stiekem was een regenbuitje best lekker geweest. Er zit nu erg veel stuifmeel in de lucht en ik probeer er maar niet te veel bij na te denken dat ik in feite continu plantaardige sperma aan het inademen ben. Gelukkig helpt mijn hooikoortsspray dit jaar aardig goed. Op een kriebelige keel na heb ik verder nauwelijks klachten (afkloppen).![]()
Wat jij prettig vind.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:06 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat is nou de beste routine, qua eten, zo vroeg?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Sochtends gaat er hier meerstal een banaan met een glas water in als ik in het weekend ga lopen.
@Muis, ja hoor heb hier ook eerst heel evy gelopen voordat ik verder bouwde. Gewoon netjes alle lessen gevolgd.![]()
Ik had vanmorgen met fietsen een hele droge keel van de plantensperma. Als ik dan toch plantaardige sex moet hebben, dan liever een tikkie vochtig.![]()
Hm, ik hou het ff op de banaan en het glas water dan. Zal wel ff moeten wennen zijn ofzo. Thans in ieder geval.![]()
Ehm.... Wat?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik had vanmorgen met fietsen een hele droge keel van de plantensperma. Als ik dan toch plantaardige sex moet hebben, dan liever een tikkie vochtig.![]()
Pff mijn telefoon vanmiddag op het werk laten liggen maarja het was wel loopdag. Dan maar zonder evy en runkeeper op pad gegaan. Heb gelukkig wel een horloge met hartslagmeter dus kon mijn tijd nog wel bijhouden.
Resultaat 5.20 km in 28:34! Nog nooit zo snel gelopen. Weet nou niet of het kwam omdat ik zonder muziek liep maar het ging lekker. Nu alweer zin in donderdag :-)![]()
sneakersokken uit de aanbieding van de supermarkt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:29 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat voor sokken hebben jullie trouwens?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Jij hebt zeker makkelijke voeten? Ik loop al blaren in normale schoenen als ik de verkeerde sok aan hebquote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:30 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
sneakersokken uit de aanbieding van de supermarkt.![]()
![]()
Zwarte.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:29 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat voor sokken hebben jullie trouwens?Children of the night. What music they make.![]()
Ik krijg er in elk geval geen blaren van. Makkelijke voeten wil ik nu ook weer niet zeggen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:31 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Jij hebt zeker makkelijke voeten? Ik loop al blaren in normale schoenen als ik de verkeerde sok aan hebZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Compressiekousen, maar daar krijg ik ook blaren mee. Ik plak de blaarplekken af met tape, en dat lijkt te helpenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:29 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat voor sokken hebben jullie trouwens?
Wat er in de aanbieding is.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:29 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat voor sokken hebben jullie trouwens?![]()
Compressiekousen, Falke, Lidl, Asics en Mizuno in de la hierquote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:29 schreef SpaceInvaders het volgende:
![]()
Oh pardon....quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
LIF / [Hardlopen] #464 - Loopverbeterende gesprekken: FøklektrainingNote to self: eerst fatsoenlijk teruglezen en niet meteen reageren op 'aparte woorden'... Excuus.
![]()
Falke, zwarte, waren in de aanbieding inderdaadquote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:29 schreef SpaceInvaders het volgende:
![]()
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:14 schreef Zwabberhark het volgende:
Overigens hoop ik dat als er een hiernamaals bestaat, daar ook internet is. Anders ben ik straks én dood én heb ik geen leven meer.ik ging stuk hier! U meneer, bent echt een baas!
Zo'n tabatatraining lijkt me ook wel interessant trouwens, nog nooit geprobeerd. Moet ik zelf ook maar eens gaan doen. Lekker intensief.![]()
Qua sokken heb ik trouwens Herzog compressie kousen. Heb nu ook tubes, dan zou ik nog andere sokken aan kunnen. In de fivefingers loop ik zonder sokken, of als het heel koud is met kleine teensokjes.
Als ik sokken aan heb krijg ik geen blaren, maakt niet uit wat voor soort. Nu met blote voeten in de FF kreeg ik wel 2 blaartjes op mijn tenen, maar bijna geen last van.![]()
Ik ben weer terug
Les 1 niet helemaal gehaald, de laatste 1:30 minuut lopen hielden mijn benen het niet meer dus ben ik gaan wandelen.
Redelijk tevreden wel, ging beter dan zondag in ieder gevalDonderdag les 1 maar weer in de herhaling met als doel het nu wel uit te lopen.
http://www.endomondo.com/workouts/186738873/5291547![]()
Je kan ook gewoon 's avonds van de bank komen natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:19 schreef clumsy_clown het volgende:
Hm, ik hou het ff op de banaan en het glas water dan. Zal wel ff moeten wennen zijn ofzo. Thans in ieder geval.Het voelt goed om tegen je luiheid in te gaan en discipline te kweken. Luchtig bedoelt want ik ken je thuissituatie niet. Maar wel een aanrader
Net weer lekker gelopen. Het was een lichte week, dus we zijn niet verder gekomen dan zo'n 6 km. Mijn Garmin heeft altijd moeite met hetzelfde tunneltje. Raakt het GPS signaal kwijt en kan het niet meer terug vinden. Twee andere (langere) tunnels zijn nooit een probleem. Herkent iemand dit? Heb net wel mijn Garmin software geupdate, misschien dat dat helpt.
Nog een andere vraag: ik leg altijd een dubbele knoop in mijn veters, maar die gaat ALTIJD los. Hoe moet ik mijn veters strikken zodat dat niet gebeurt?Everything which is not impossible, will eventually happen![]()
En ik ga NU iets voor mijn telefoon bestellen. Voor om mijn arm, mijn tight zakt als een malle af als ik ren.![]()
Loop je niet te hard?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:09 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ben weer terug
Les 1 niet helemaal gehaald, de laatste 1:30 minuut lopen hielden mijn benen het niet meer dus ben ik gaan wandelen.
Redelijk tevreden wel, ging beter dan zondag in ieder gevalDonderdag les 1 maar weer in de herhaling met als doel het nu wel uit te lopen.
http://www.endomondo.com/workouts/186738873/5291547![]()
![]()
Ik probeer al zachter te lopen, maar de volgende keer nog beter op lettenquote:.
Ik denk dat ik ook wat rustigere muziek moet zoeken.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2013 21:21:41 ]![]()
Ik loop ongeveer even hard zie ik, heb ook moeite om het langzamere ritme te vinden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:21 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik probeer al zachter te lopen, maar de volgende keer nog beter op letten.
![]()
![]()
Ik ben absoluut geen ochtendmens dus vroeger opstaan om te gaan bewegen, sporten zelfs, is een klein wereldwonder en een middelvinger naar mijn luiheidquote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:11 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon 's avonds van de bank komen natuurlijk.Het voelt goed om tegen je luiheid in te gaan en discipline te kweken. Luchtig bedoelt want ik ken je thuissituatie niet. Maar wel een aanrader
. Maar ik snap wat je bedoelt hoor. Maar de afgelopen weken zat ik er de hele dag tegenaan te hikken van 'het moet nog' om 's avonds laat dan maar te gaan lopen. Nu heb ik het al gedaan en kan me daar de hele dag awesome over voelen
.
![]()
Doen wat je fijn vind! Ik loop altijd gelijk vanuit het werk voor het eten. Kan ik dan fijn douchen en kcals wegwerken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:23 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen ochtendmens dus vroeger opstaan om te gaan bewegen, sporten zelfs, is een klein wereldwonder en een middelvinger naar mijn luiheid. Maar ik snap wat je bedoelt hoor. Maar de afgelopen weken zat ik er de hele dag tegenaan te hikken van 'het moet nog' om 's avonds laat dan maar te gaan lopen. Nu heb ik het al gedaan en kan me daar de hele dag awesome over voelen
.
http://www.bol.com/nl/p/b(...)__1_9005000012253218
of
http://www.hardloopaanbie(...)mband-l-zwart/p4612/
Wat denken jullie?
[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2013 21:30:00 ]![]()
Dit was me al eerder opgevallen. Wát?quote:De armband kan eveneens gebruikt worden om je smartphone tijdens het winkelen bij je te dragen zonder dat je hem telkens met pijn en moeite uit je broekzak hoeft te halen.. Hoeveel mensen hebben behoefte aan een telefoonarmband tijdens het fucking winkelen?!
.
![]()
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:31 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dit was me al eerder opgevallen. Wát?. Hoeveel mensen hebben behoefte aan een telefoonarmband tijdens het fucking winkelen?!
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Bij onze hardloopvereniging dezelfde regel.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Onweer en ijzel zijn m'n enige no-go's. Ja, en blessures, dat ook![]()
O my, ik heb pijnloos 1x5 en 3x10 min gelopenKort-kort, wát was het heeeerlijk!
Kwam allemaal loopgroepjes van eigen loopgroep tegen, bizar. Mijn zus en mr Q waren helaas al weg toen ik voor de thee binnenkwam![]()
Ik ben erg blij. Donderdag wordt een rustig loopje, maar dubbel en dwars genieten!
En: mijn nichtje van 6 loopt de 1000mInmiddels loopt de hele fam mee...
![]()
Ik mag morgen weer. Klein rondje van 5. Eigenlijk zou ik een beetje moeten gaan intervallen om mijn tempo weer omhoog te krijgen, maar man man man wat heb ik een gruwelijke hekel aan intervallen....![]()
5km gelopen. En misschien wel voor het eerst dat het echt soepel ging en dat het een beetje om me heen kijken was![]()
![]()
Donderdag ook nog lopen trouwens? En bevalt de vakantie (toch?) een beetje?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik mag morgen weer. Klein rondje van 5. Eigenlijk zou ik een beetje moeten gaan intervallen om mijn tempo weer omhoog te krijgen, maar man man man wat heb ik een gruwelijke hekel aan intervallen....![]()
nee, donderdag is mijn beurt om te lopen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Nee, morgen en vrijdag en dan loop ik zondag thuis weerquote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:59 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Donderdag ook nog lopen trouwens? En bevalt de vakantie (toch?) een beetje?
Was wel nog redelijk in de buurt op de fiets vandaag. Rondje voorthuizen, speuld, houtdorperveld, garderen, voorthuizen.![]()
![]()
ik ben vanavond niet naar de loopgroep gegaan, had barstende hoofdpijn
morgen inhalen dus, maar dan in de Duitse Eifel
![]()
En ondanks dat ik nog steeds hoofdpijn heb voel ik me schuldig dat ik niet gegaan ben...![]()
Ik ben zenuwachtig voor morgenTerwijl het waarschijnlijk zo druk is dat ik toch niet supersnel kan lopen..
![]()
Ik heb net even gespiekt wat je gaat doen, lijkt me tof! Succesquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:04 schreef hatsaflats het volgende:
Ik ben zenuwachtig voor morgenTerwijl het waarschijnlijk zo druk is dat ik toch niet supersnel kan lopen..
![]()
![]()
Neh, het is helemaal niet tof. Vorig jaar heette het gewoon "Vestloop", was het 3x zo rustig en kostte het ook nog 3x zo weinig. Ik moet alleen even vriendinnetje inmaken, maar omdat dat zo makkelijk is moet ik van mezelf onder de 24 minuten lopen. Maar het is druk en bleh.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:07 schreef SpaceInvaders het volgende:
kan lopen..
Ik heb net even gespiekt wat je gaat doen, lijkt me tof!![]()
Succes!!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:04 schreef hatsaflats het volgende:
![]()
![]()
![]()
Oh, LOL. De naam maakt het nu heel wat anders dan "Vestloop" ja.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:09 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Neh, het is helemaal niet tof. Vorig jaar heette het gewoon "Vestloop", was het 3x zo rustig en kostte het ook nog 3x zo weinig. Ik moet alleen even vriendinnetje inmaken, maar omdat dat zo makkelijk is moet ik van mezelf onder de 24 minuten lopen. Maar het is druk en bleh.![]()
![]()
Mooi rondje! Wel leuk gebied hier he? Waar loop je nu je rondjes dan, in de bossen bij voorthuizen?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, morgen en vrijdag en dan loop ik zondag thuis weer
Was wel nog redelijk in de buurt op de fiets vandaag. Rondje voorthuizen, speuld, houtdorperveld, garderen, voorthuizen.
Daar heb je trouwens ook nog wel leuke heuveltjes, liep ik vroeger altijd met de hond als ik bij mijn oma was.Heb je een loopmaatje nodig?quote:Of gaat swets op de fiets erachteraan?
![]()
Dubbele knoop is niet nodig: Terry Moore: How to tie your shoesquote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:16 schreef Quinazoline het volgende:.
Nog een andere vraag: ik leg altijd een dubbele knoop in mijn veters, maar die gaat ALTIJD los. Hoe moet ik mijn veters strikken zodat dat niet gebeurt?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: