SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 15-04-2013 11:46:02 ]disclaimer
quote:Op maandag 15 april 2013 11:44 schreef klumsy het volgende:
Eindelijk, het is me geluk! mag die van mij ook in de OP?
http://swlf.lilyslim.com/bLZgp2.png
Vochtquote:Op maandag 15 april 2013 12:10 schreef Myraela het volgende:
Na net op mezelf gaan wonen en even helemaal los geslagen te zijn geweest qua eten. Mezelf nu weer hervat.
Die eerste kilootjes zijn altijd snel en makkelijk bij mij, 4 kilo in 4 dagen kwijt.
Sorry! Ik zit mobiel! Nooit gezienquote:
Hoeveel wil je er ongeveer af hebben? :-)quote:Op maandag 15 april 2013 18:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Met een zonnetje erbij is alles leuker![]()
Ik kom hier ook maar eens even buurten. Ik ben al meer dan tien jaar veel te zwaar maar kon nooit echt de motivatie opbrengen om er iets aan te doen, of maar heel eventjes. Ik heb vooral een bloedhekel aan sporten, sinds een paar maanden heb ik weer eens een fitness abonnement maar ik ging na een tijdje gewoon weer niet meer. Op het moment ben ik heel gemotiveerd, en Duncan (mijn man) steunt me ook heel erg (hij wil trouwens ook wat afvallen) dus ik moet nu echt volhouden.
Sinds donderdag ben ik elke dag drie kwartier tot een uur gaan wandelen en ben ik twee keer naar de fitness geweest. Ook ben ik gestart met calorieën tellen, voorlopig probeer ik zo rond de 1700 te blijven. Duncan gaat mee naar de fitness, drinkt ook water ipv teveel vruchtensap en eet fruit ipv ongezonde dingen. Ik probeer ook meer op tijd naar bed te gaan, als ik genoeg heb geslapen ben ik eerder geneigd te gaan sporten en eet ik ook minder snel dingen die ik niet zou moeten eten.
Mijn lijstje van vandaag, hele dag gewerkt en dus al flink bewogen;
O; 2 sneden volkorenbrood, 1 gebakken ei, 200 ml soya-yoghurt
T1: sinaasappel
L: kopje linzensoep en 1 snee brood
T2: sinaasappel in werkpauze, thuis 4 speculaasjes
D: wordt roerbakschotel (vega-) "kip"reepjes, met mie, groenten en zoetzure saus
T3: weet nog niet maar nog 220 calorieen over![]()
S; na het eten ga ik weer een flink rondje lopen.
daar zijn de meningen nog over verdeeld. Zolang je het bij 1 blikje per dag houdt loopt t wel los.quote:Op maandag 15 april 2013 19:06 schreef Qwea het volgende:
Dieettechnisch is cola light drinken toch prima?
Mooi.quote:Op maandag 15 april 2013 19:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
daar zijn de meningen nog over verdeeld. Zolang je het bij 1 blikje per dag houdt loopt t wel los.
i vind het heerlij... Muesli en fruit erdoor..quote:Op maandag 15 april 2013 20:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mooi.
Ik heb de AH magere kwark trouwens gekocht...niet te vreten
![]()
Ik vind hem echt niet lekker. Die optimel kwark dan weer wel.quote:Op maandag 15 april 2013 21:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
i vind het heerlij... Muesli en fruit erdoor..
Maar bedoel je dan ook echt de ah-versie van de optimel kwark? Of bedoel je gewoon naturel kwark?quote:Op maandag 15 april 2013 21:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind hem echt niet lekker. Die optimel kwark dan weer wel.
Gewone magere kwark, dat zure vind ik ook niks hoor. Bij de aldi hebben ze magere vruchten/vanillekwark, primaquote:Op maandag 15 april 2013 21:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind hem echt niet lekker. Die optimel kwark dan weer wel.
Ah biogarde magere naturel kwark.quote:Op maandag 15 april 2013 21:33 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Maar bedoel je dan ook echt de ah-versie van de optimel kwark? Of bedoel je gewoon naturel kwark?
Yoghurt moejje puur etenquote:Op maandag 15 april 2013 22:36 schreef Isabeau het volgende:
Het duurde ook even voor ik yoghurt en kwark zonder suiker of zoetstof kon waarderen. Nu vind ik het met suiker al snel te zoet.
En koffie!quote:
quote:
ik zal er 's avonds inderdaad nog een toetje bij doen. Yoghurt met pecannoten en honing ofzoquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:13 schreef J0ycie88 het volgende:
Barretje en clumsy.. zijn die lijstjes niet wat weinig?
quote:
Jup, kantoortuinen galore hierquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
WPI stijl? Is dat zonder vaste werkplekken?
Ik heb mijn eigen kamer, dus niemand die er last van heeft.
Dit vond ik ook ja.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:13 schreef J0ycie88 het volgende:
Barretje en clumsy.. zijn die lijstjes niet wat weinig?
Mooiquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:27 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
ik zal er 's avonds inderdaad nog een toetje bij doen. Yoghurt met pecannoten en honing ofzo.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:17 schreef Tink89 het volgende:
waarbij de peperbus kapot ging en ik dus eerst een half uur peperbolletjes heb staan lepelen om vervolgens de groente en vegablokjes opnieuw in een schone pan te flikkeren en nieuwe wokmie te gaan koken...![]()
Eerlijk gezegd ken ik dat niet. Volgens mij is plannen ook verder vooruit kijken als dat nodig is... Als wij een weekendje weg zijn, zorg ik ervoor dat ik er brood in de vriezer ligt voor als we terug komen. Maar goed, ik kan er dan ook echt niet tegen als ik van tevoren al weet dat ik na een lekker weekend meteen naar een winkel moet enzo... Voorkomt ook dat je met trek naar de bakker loopt en ongezonde dingen in huis haalt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:21 schreef Barretje80 het volgende:
Juh.. Het is te weinig..
Niks in huis na een weekendje weg.. je kent het wel..
De bakker was ook geen goed idee..
Ben een appelflap en 2 eierkoeken rijker..
EN een "authentiek brood" nou.. Ik ben benieuwd..
Ja, lach maar... Het was echt zo stom. Plakkerige mie, lekker veel sugar snaps en vegablokjes en dan echt een halve bus bolletjes erover. Heb staan vloeken hoor, maar ik weiger prima eten weg te gooien, dus blokjes en groente eruit, mie in de prullenbak en gewoon weer opnieuw :|quote:
Het wordt een meerjarenplan, maar het liefst zo'n 26-30 kg. Met mijn gewicht is alles al meegenomen, ik begin zo langzamerhand last van mijn knieën te krijgen.quote:Op maandag 15 april 2013 18:45 schreef thetalkingchair het volgende:
[..]
Hoeveel wil je er ongeveer af hebben? :-)
Die soep klinkt lekker! Die kan ook vast ingevroren worden. Doe je er gewoon verse spinazie door? Leuk idee, ik heb nog nooit spinazie door soep gedaan eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:13 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Klinkt lekker, douche-eendje !
[..]
Het wordt een meerjarenplan, maar het liefst zo'n 26-30 kg. Met mijn gewicht is alles al meegenomen, ik begin zo langzamerhand last van mijn knieën te krijgen.
Ik woog toen ik begon 89.1 kg bij 161 cm. Ik ben al veel vocht kwijt, dus nu weeg ik 86.4 kg.
Eerste micro-doel is 84 kg, omdat een vriendin me over vijf weken als model mee wil slepen naar een fotosessie en dan zou het zo leuk zijn als ik in een bepaalde jurk zou passen.
Tweede doel; 77 kg (niet meer obees volgens BMI), waarschijnlijk kan ik dan weer hardlopen zonder m'n knieën te overbelasten.
Derde doel; 70 kg (BMI 27)
En het liefste zou ik door mijn levensstijl nu om te gooien uiteindelijk een kilo of 55-60 willen wegen. Mijn moeder was ook altijd te zwaar en die heeft het een paar jaar geleden door gezond eten en veel bewegen voor elkaar gekregen, dus ik heb alvast een goed voorbeeld.
Lijstje van vandaag;
O; 2 sneden volkorenbrood, gebakken ei en soja-yoghurt
L; kopje tomatengroentensoep (deze met spinazie, wortel, italiaanse groentemix, kidneybonen en bruine bonen) met 1 snee brood.
S; uur wandelen, daarna nog op de fiets naar de milieustraat en de stad
T; fruit
D; zelfde roerbakschotel als gisteren
S; naar de fitness
T; zie ik nog wel. misschien ditIk heb al uitgerekend dat het kan
Zooo, lekker doorgelopenquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:35 schreef Stormqueen het volgende:
welkom Pumpkin en succes!
Ik heb net mijn eigen record verbroken - een lunchronde van zes kilometer binnen het uur. Ik zweet nu wel
De spinazie is inderdaad vers, ik had wat over van een ander recept. Je kunt zowat alle restjes verse groenten uit je koelkast door groentensoep gooien, en als je niks of niet genoeg vers hebt kun je nog diepvriesgroenten erin gooien. In deze zaten restjes bloemkool, wortel, spinazie en prei aangevuld met AH wokgroenten italiaans (oa broccoli, paprika en asperge).quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die soep klinkt lekker! Die kan ook vast ingevroren worden. Doe je er gewoon verse spinazie door? Leuk idee, ik heb nog nooit spinazie door soep gedaan eigenlijk.
Het wordt echt tijd dat ik ergens een cheapass magnetron vind voor op kantoor. Ben dol op soep
Moet ook een keertje kunnenquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:51 schreef Qwea het volgende:
Ik heb heerlijk geluncht met een vriendinEn qua kcal viel het ook wel mee.
Zit rond de 1900. Nou ja, ach, ik had al 4 weken niet met dr geluncht
Ik ben alweer van de 1900 afquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:52 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Moet ook een keertje kunnen![]()
M'n beste vriendin wil high tea doenIk ga vragen of het niet ná 18 mei kan.
Ooh echt? Ik vind fitness tofquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ik loop al 15 maanden drie-vier keer per week lange afstanden he, je wordt steeds sneller
Fitness heb ik ooit gedaan, toen heel veel afgevallen, ook weer heel veel aangekomen omdat ik fitness eigenlijk bijzonder k#t vind en er mee stopte zodra ik op streef zat
Ieder z'n ding, laat mij maar keihard door een stuk bos galopperenquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh echt? Ik vind fitness tofNou fitness ik in groepsverband, want medisch fitness. Hele leuke toffe groep. Lekker beetje op de loopband, beetje gewichten, beetje trappen of en af rennen
Dat heb ik met gewoon fitness ook. Dan moet je alleen enzo en dan heb ik zoiets van "meh, laat maar". Maar dat medisch fitness is wel een stok achter de deur. Als ik niet kom heb ik de fysio aan de lijn praktisch (zeker als ik een kut excuus heb) en het is sporten met vreselijk slap ouwehoerenquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:54 schreef Myraela het volgende:
Paardrijden.Dat wil ik zo onwijs graag weer doen, maar ik heb het geld er niet voor.
![]()
ben ik gewoon lui
Ja, eerst ging ik samen met mijn moeder en haar vriend. Maar die vond ik te langzaam. Ik wil gewoon binnenhuppelen, 1.5 uur bezig zijn en weer naar huis. Zij gingen rustig omkleden, rustig in de sauna, douchen, zonnebank. Was ik echt mijn hele avond kwijt. Maar die zijn ook gestopt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat heb ik met gewoon fitness ook. Dan moet je alleen enzo en dan heb ik zoiets van "meh, laat maar". Maar dat medisch fitness is wel een stok achter de deur. Als ik niet kom heb ik de fysio aan de lijn praktisch (zeker als ik een kut excuus heb) en het is sporten met vreselijk slap ouwehoerenDus best wel leuk eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wow.. bigass photo, sorry! Ff in spoiler.My salvation lies in your love..
Hij zit nog ietwat strak, maar de rits zit dicht en heb m de hele dag al aanquote:
Leuk jurkje! En gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:38 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Hij zit nog ietwat strak, maar de rits zit dicht en heb m de hele dag al aan
Eet je de rest van de avond alleen nog een banaan?quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:47 schreef J0ycie88 het volgende:
Oh ik heb echt al 2 dagen echt honger. Misschien door het sporten.
Gisteren wat puntjes teveel en vandaag lijkt het goed te komen.. We zie het donderdag/vrijdag wel op de weegschaal.
Net al vast rode kool gegeten, kan dat goed zakken voor het sporten en dan strakjes nog een banaantje of iets in die richting.
Ga straks maar eens kijken naar mijn eetplanning voor volgende week. Kan ik donderdag vast boodschappen doen!
Oke, wel een lange tijd zonder eten van half 5 tot half 11.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Om 7 uur ga ik naar de sportschool en dan ben ik rond half 10 thuis. Daarna ga ik lekker douche en slapen. Dus ik heb niet heel veel meer nodig tot die tijd.
Dat is inderdaad niet heel weinigquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:08 schreef J0ycie88 het volgende:
4 boterhammetjes vanmiddag. met een soepje. Vanmorgen een 250 gram kwark met muesli honing en bessen. Tussendoor een stuk fruit. Vanmiddag nog een sultana. Niet heel weinig denk ik zo.
komkommers, noten, een ei...quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:12 schreef J0ycie88 het volgende:
Daar dacht ik ook aan terwijl ik het typte. maar wat zou ik dat tussendoor moeten eten?
dat verklaart niet dat je overdag honger hebt natuurlijkquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oke, wel een lange tijd zonder eten van half 5 tot half 11.
Wat at je verder bij de rode kool?
Nee wat dit houd ik wel voor tijden het sporten heb ik geen behoefte aan eten, daarna ook niet echt. Dus het gaat echt om overdag.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat verklaart niet dat je overdag honger hebt natuurlijk
quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:29 schreef BananaPancake het volgende:
Bonjour
Zoals beloofd een foto van m'n birthdaydressZo, nu even bekeken op groot scherm ipv telefoonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wow.. bigass photo, sorry! Ff in spoiler.
Staat je echt goed! Leuk jurkje. Wat ben je al slank!
disclaimer
Ik vind noten echt tricky. Voor je het weet heb je al te veel op, om het qua kcals als tussendoortje te nemen. Door de yoghurt vind ik dan wel weer erg lekker en vullend.quote:
je moet ook wegenquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:25 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik vind noten echt tricky. Voor je het weet heb je al te veel op, om het qua kcals als tussendoortje te nemen. Door de yoghurt vind ik dan wel weer erg lekker en vullend.
Enneh, gefeliciteerd BP! Leuk jurkje ook!
Ik heb het idee dat ik vroeger op borrelavonden dan meerdere 'maaltijden' op een avond heb verschalktquote:
quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ik vroeger op borrelavonden dan meerdere 'maaltijden' op een avond heb verschalkt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt, omg![]()
Als jij gaat ga ik ook!quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:13 schreef Brighteyes het volgende:
Leuk jurkje banana!
Ik zit hier op hete kolen totdat F thuis is. Hardlop lukte vandaag niet op mijn werk wegens drukte en nu ben ik bang dat ik zo geen zin meer heb.
134 kcal per 100 gram. Dus geen heel extreem verschil met gewone kip als ik de voedingswaardetabel mag geloven.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:24 schreef Stormqueen het volgende:
Wat doet Vegakip eigenlijk qua kcals?
Jup ik had t gezienquote:Op dinsdag 16 april 2013 21:34 schreef douche-eendje het volgende:
SQ, weet niet of je een jumbo in de buurt hebt... maar er zijn momenteel veel campanges samen met flexitarier.nl dat je bij aankoop van een vlees/vis/vleesvervanger, een pakje vegakip gratis mag proberen
Top. Mijne was dus gratis, had ook "spekjes" van de vegetarische slager gekocht. Die zijn ZO lekkerquote:
Ik vind dit leuke dingen om zo af en toe een keer te gebruiken. Ben nu via Tivall Talk ook wat vleesvervangers aan het "testen" maar die vind ik toch minder. Veel gemaakter aan smaakquote:Op dinsdag 16 april 2013 21:38 schreef Stormqueen het volgende:
Vruuger, toen de vega's alleen nog maar tofu hadden!!!
Ja, nu net! We zijn awesome!!quote:
ziet er lekker uit!quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:42 schreef Vicky het volgende:
Het lijstje werd iets anders...
:
S: 7km fietsen naar werk
O: kwark met muesli, banaan en appel
T: worteltjes
L: boterham kaas, boterham rauwe ham, stukje komkommer, ei
T: niks
S: 7km terug naar huis fietsen, zwaar wind tegen
D: ovenschotel couscous met kip. was erg lekker, maar volgende keer doe ik er meer groente in
[ afbeelding ]
T: niks
Hier vandaag ineens nog wel? Ach. Primaquote:Op dinsdag 16 april 2013 22:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Jammer dat ze op het moment geen vleesvervangers uitdelen. Moet morgen mijn band laten verwisselen en naast de garage zit de Jumbo.
Boterbabbelaars
Cool is dat he! Dat vond ik zo tof aan dat opbouwen, dat je iedere keer megatrota bentomdat je nooit had verwacht uberhaupt zo 'lang' achter elkaar te kunnen hardlopen!quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:50 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, nu net! We zijn awesome!!
Goed, ik doe nu rennetjes van 3 minuten, maar dat is 3 minuten meer dan eerst! Ik ben echt als een kind zo blij als ik de les haal.
Oh, en even voor de leuk:
Vandaag gegeten: 1740 kcal's
Weggesport met fietsen en rennen: 1000 kcal's
Today is a good day.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bar, hoe is het eigenlijk met het reddingsbrigade gebeuren? Dat was jij toch? Of was dat het examen van vandaag? Welk examen dan ook, gefeliciteerd!
Jaquote:Op woensdag 17 april 2013 07:45 schreef J0ycie88 het volgende:
Ja vorige week was er 2,2 kilo af. En heb gisteren inderdaad 2,5 liter water gedronken. Het zal wel goed komen.. Hopen op nog zo'n klapper was misschien iets te optimistisch..
Ik lijn 50% van de dag en ik kan je zeggen: Neequote:Op woensdag 17 april 2013 07:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja
Hier lijk ik in een idiote cyclus te zijn gekomen:
goede lijndag -
waardeloze lijndag -
oh shit! = goede lijndag -
yum! zin in x (niet gezond) = waardeloze lijndag -
teugels Isa= goede lijndag
etc
Zou je van 50% lijnen ook kunnen afvallen?
ligt er aan hoe erg je waardeloze dagen zijnquote:Op woensdag 17 april 2013 07:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja
Hier lijk ik in een idiote cyclus te zijn gekomen:
goede lijndag -
waardeloze lijndag -
oh shit! = goede lijndag -
yum! zin in x (niet gezond) = waardeloze lijndag -
teugels Isa= goede lijndag
etc
Zou je van 50% lijnen ook kunnen afvallen?
quote:Op woensdag 17 april 2013 07:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik lijn 50% van de dag en ik kan je zeggen: Nee
oh nee, in die gradaties niet meer iddquote:Op woensdag 17 april 2013 07:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik dacht het al
Ik bedoel de ene dag 1400 kcal en de volgende dag 3000 schiet niet echt op hè
Je kent me! Ik ben niet die groep sommige mensenquote:Op woensdag 17 april 2013 07:57 schreef Stormqueen het volgende:
Sommige mensen vinden een dag al waardeloos als ze een aardappel te veel eten namelijk
quote:Op woensdag 17 april 2013 07:57 schreef Stormqueen het volgende:
Sommige mensen vinden een dag al waardeloos als ze een aardappel te veel eten namelijk
Moet je het wel uitspugen, anders heb je d'r niks an.quote:Op woensdag 17 april 2013 07:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
CAAAAAAAAAAARBS CAAAAAAAAAAAAARBS CAAAAAAAAAAAARBS
* DancingPhoebe purgeerde van schrik een beetje in haar mond
Te dikke kinderen: CarbKidsquote:Op woensdag 17 april 2013 07:59 schreef Stormqueen het volgende:
Het woord carbs alleen al. Bijna net zo erg als kids
godsamme!quote:Op woensdag 17 april 2013 07:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb gisteren een pak Luchtig Toetje opgegeten. Is zo op, echt. Schade = 995 kcal. Alleen dat ene pak dus.
Ja. Ik had ook een hele zak M&M's kunnen eten voor dat spulquote:
suikerrrrrrrquote:Op woensdag 17 april 2013 08:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja. Ik had ook een hele zak M&M's kunnen eten voor dat spul![]()
Waar is het eigenlijk van gemaakt die zooi? Puur vet?! Het weegt namelijk geen moer.
Dikke luchtquote:Op woensdag 17 april 2013 08:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja. Ik had ook een hele zak M&M's kunnen eten voor dat spul![]()
Waar is het eigenlijk van gemaakt die zooi? Puur vet?! Het weegt namelijk geen moer.
Halfvolle melk staat als ingrediënt 1, dan suiker, dan plantaardige oliën en verderop nog wat gehard vet en nog een hele zooi dingen die me ook niet lijken bij te dragen aan een goede gezondheid.quote:
gooi nog wat extra gebroken lijnzaad in je muesliquote:Op woensdag 17 april 2013 08:19 schreef Qwea het volgende:
Hmmmmm. Sinds ik ben begonnen met "dieeten" / gezonder eten, kan ik moeilijker naar de toilet.
Voedingsmeter jankt ook telkens over te weinig vezels. Maar ik eet ongeveer 40 gram muesli = vezels per dag en 4 bruine boterhammen.
Iemand nog vezeltips?
Je steelt mijn tipquote:Op woensdag 17 april 2013 08:20 schreef seasushi het volgende:
gooi nog wat extra gebroken lijnzaad in je muesli
Gewoon roepen, bij mij houden mensen er rekening mee en dat is echt alleen maar fijnquote:Op woensdag 17 april 2013 08:28 schreef seasushi het volgende:
Als mijn omgeving nou ook nog mee doet met mijn lijnen
Gisteren had er iemand speciaal een broodje met chocoladesnippers van de bakker voor me gehaald omdat ik daar vorige week zo verlekkerd naar had gekeken, en s'avonds nam er een vriend een soort gefrituurde tonijnbroodjes( Maleisch recept) mee om te proeven.
Ik heb niet zo'n zin om te roepen dat ik probeer af te vallen, maar misschien moet ik dat toch maar gaan doen. want anders blijf ik bekend staan als seasushi die altijd in is om lekkere nieuwe smaakjes te proeven.
Ga ik maar weer eens halen danquote:Op woensdag 17 april 2013 08:20 schreef seasushi het volgende:
[..]
gooi nog wat extra gebroken lijnzaad in je muesli
Ik eet 200gr groente p/d. Dus de groente zit wel goed. Ik ga maar eens even lijnzaad weer scoren. Had dacht ik ook altijd zemelen, maar dat weet ik niet meerquote:Op woensdag 17 april 2013 08:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je steelt mijn tip
Eh, veel drinken, bewegen en groente helpt ook.
Gewoon zeggenquote:Op woensdag 17 april 2013 08:28 schreef seasushi het volgende:
Als mijn omgeving nou ook nog mee doet met mijn lijnen
Gisteren had er iemand speciaal een broodje met chocoladesnippers van de bakker voor me gehaald omdat ik daar vorige week zo verlekkerd naar had gekeken, en s'avonds nam er een vriend een soort gefrituurde tonijnbroodjes( Maleisch recept) mee om te proeven.
Ik heb niet zo'n zin om te roepen dat ik probeer af te vallen, maar misschien moet ik dat toch maar gaan doen. want anders blijf ik bekend staan als seasushi die altijd in is om lekkere nieuwe smaakjes te proeven.
maar die paar handjes vind ik nog bestals veel klinkenquote:Op woensdag 17 april 2013 09:21 schreef miss_sly het volgende:
Gisteren bracht een collega een grote zak gele M&M's mee. Gelukkig had hij zelf in de auto de helft al op. Hij zette het op mijn bureau, want ik vind die toch zo lekker, maar ik heb ze bij een ander neergezet. Wel een paar handjes gegeten, uiteraard, maar wel beperkt gehouden. En toch maar gewoon mijn cracker met roomkaas als tussendoortje genomen.
Fietsen gaat een stuk beter als je banden opgepompt zijn
Ooh, maar ik vind dat voor een keer niet erg, eigenlijk. Ik ben niet heel streng bezig, meer gezond. Bovendien heb ik echt vele malen minder op dan anders, een overwinning dusquote:Op woensdag 17 april 2013 09:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar die paar handjes vind ik nog bestals veel klinkenstel dat het 80 gram was, dan zit je al over de 400 kcals. Chocolade is evil.
oh, dan hartstikke prima. Ik kan dat nietquote:Op woensdag 17 april 2013 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ooh, maar ik vind dat voor een keer niet erg, eigenlijk. Ik ben niet heel streng bezig, meer gezond. Bovendien heb ik echt vele malen minder op dan anders, een overwinning dus
Dan vrees ik voor vrijdagquote:Op woensdag 17 april 2013 09:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan serieus niet poepen als ik de dag ervoor geen lijnzaad door mijn ontbijt heb gedaan![]()
Schade van afgelopen weekend is weer ongdaan gemaakt. Alleen ga ik vanavond naar de Mexicaan en morgen ook uit eten.
Toen mijn schildklier het niet meer deed en ik daar nog niets voor kreeg ging ik eens in de week een klein beetje. Was niet cool inderdaad. Bij elke ophoging van medicatie was ik trots als er weer verbetering in zatquote:Op woensdag 17 april 2013 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan vrees ik voor vrijdag
Ik heb ernstige poep-issues gehad. Toen ik nog rookte ging ik makkelijk vier keer per dag. Toen ik stopte ging dat abrupt naar eens per vier dagenMomenteel zit ik weer op een gezonde 1-2 maal daags.
Volgens mij heeft die berentoko het vier maanden vol gehouden in Eindhoven voor ie failliet ging.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Toen mijn schildklier het niet meer deed en ik daar nog niets voor kreeg ging ik eens in de week een klein beetje. Was niet cool inderdaad. Bij elke ophoging van medicatie was ik trots als er weer verbetering in zat![]()
Nu gewoon dagelijks inderdaad.
En ik vrees ook voor vrijdag. Ik zal proberen om op te letten maar ergens vind ik dat ook weer jammer. Eens kijken of ik een leuke mix van genieten en opletten kan vinden.
De meiden met wie ik vanavond ga wilden eerst naar zo'n Beren-cafe. Heb gezegd dat dat me de calorieën niet waard is. Wat een bagger is dat zeg
Het zit hier rond Rotterdam vol met die baggerzaken. De meeste bestaan ook wel al heel lang.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens mij heeft die berentoko het vier maanden vol gehouden in Eindhoven voor ie failliet ging.
Nu zit er een all you can vreet sushischuur. De zoveelste
omdat 80% van de bevolking niet zo houdt van afwisselend en avontuurlijkquote:Op woensdag 17 april 2013 10:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het zit hier rond Rotterdam vol met die baggerzaken. De meeste bestaan ook wel al heel lang.
Ook al was ik niet op mijn eten aan het letten, was ik er nog niet naartoe gegaan. Waarom zou je daar gaan eten als er voor hetzelfde geld zoveel anders, afwisselender en veel avontuurlijker te krijgen is?
Jup!quote:Op woensdag 17 april 2013 10:24 schreef Ambipur het volgende:
Hallo mensen! Vraagje, eten jullie brood?
ja hoor ik wel.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:24 schreef Ambipur het volgende:
Ja, natuurlijk eet ik brood. Ik eet niets niet. Behalve dingen die ik niet lustquote:Op woensdag 17 april 2013 10:24 schreef Ambipur het volgende:
lees even een paar topics terug.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:34 schreef Ambipur het volgende:
NiceDoen jullie bijv. ook elke dag aan tussendoortjes? Die vermijd ik nu maar ivm calorien, maar of dat zo goed is?
Ik weet niet meer hoe ik moet afvallen, ga dit topic maar volgen.
Vertel eens, hoeveel kilo moet je kwijt, wat eet je nu, wat beweeg je, etc?quote:Op woensdag 17 april 2013 10:34 schreef Ambipur het volgende:
NiceDoen jullie bijv. ook elke dag aan tussendoortjes? Die vermijd ik nu maar ivm calorien, maar of dat zo goed is?
Ik weet niet meer hoe ik moet afvallen, ga dit topic maar volgen.
Ik wil er zeker 10 kwijtquote:Op woensdag 17 april 2013 10:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Vertel eens, hoeveel kilo moet je kwijt, wat eet je nu, wat beweeg je, etc?
quote:Op woensdag 17 april 2013 10:53 schreef Stormqueen het volgende:
Even kort door de bocht: je eet te weinig. Daar krijg je honger van.
bring it on!quote:Op woensdag 17 april 2013 10:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]Even juichen!!
Meer tussendoortjes? Heb je zin mijn lijstje van vandaag te beoordelen?
Volgens mijn fysiotherapeut. Eerst een paar minuten bekkenbodem kantelen. Dan op de wc ook zo voorovergebogen zitten met bekken naar achter, en voeten plat op de grondquote:Op woensdag 17 april 2013 09:55 schreef douche-eendje het volgende:
Jep, gebroken lijnzaad door de muesli. En ziekenhuiskoffie. Maar werkt als een tierelier! Merk wel dat sinds ik meer oplet met eten, die wcbezoekjes ook een stuk makkelijker gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(of naar voren om te plassen) .
k voel me een totale idioot als ik dit doe maar het werkt welGrote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
quote:Op woensdag 17 april 2013 10:57 schreef seasushi het volgende:
[..]
Volgens mijn fysiotherapeut. Eerst een paar minuten bekkenbodem kantelen. Dan op de wc ook zo voorovergebogen zitten met bekken naar achter, en voeten plat op de grondEn dan krijg je acuut aandrang om te kakken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(of naar voren om te plassen) .
k voel me een totale idioot als ik dit doe maar het werkt weldisclaimer
quote:Op woensdag 17 april 2013 10:57 schreef seasushi het volgende:
[..]
Volgens mijn fysiotherapeut. Eerst een paar minuten bekkenbodem kantelen. Dan op de wc ook zo voorovergebogen zitten met bekken naar achter, en voeten plat op de grondEn rustig plassen, zonder ook maar enig vorm van druk te geven is mij geleerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(of naar voren om te plassen) .
k voel me een totale idioot als ik dit doe maar het werkt wel![]()
Belangrijkste dingen:quote:Op woensdag 17 april 2013 11:03 schreef Ambipur het volgende:
O: 2 witte bollen met beleg (Turks salami + halve plak kaas)
T: banaan
L: bol met kipfilet en soep of salade.
T: niets. als ik honger heb een snelle jelle
A: soep met courgette en sperziebonen en wat gekookte aardappeltjes, daarnaast gebakken aubergine met yoghurt + knoflook. Denk ook wat rijst erbij.
Tussen de laatste T en A nog even hardlopen
Qua drinken: iets van 5/6 bakken koffie met melk + zoetje en 's avond 2 glazen water ofzo.
Is dit wat?
Even de geijkte antwoorden vast invullen:quote:Op woensdag 17 april 2013 11:03 schreef Ambipur het volgende:
O: 2 witte bollen met beleg (Turks salami + halve plak kaas)
T: banaan
L: bol met kipfilet en soep of salade.
T: niets. als ik honger heb een snelle jelle
A: soep met courgette en sperziebonen en wat gekookte aardappeltjes, daarnaast gebakken aubergine met yoghurt + knoflook. Denk ook wat rijst erbij.
Tussen de laatste T en A nog even hardlopen
Qua drinken: iets van 5/6 bakken koffie met melk + zoetje en 's avond 2 glazen water ofzo.
Is dit wat?
Dat koffie vochtonttrekkend is was toch een hoax van jewelste?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:07 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Belangrijkste dingen:
- eet geen witbrood, maar bruinbrood. Bruin brood vult beter en bevat betere voedingsstoffen.
- eet meer (bereken eens hoeveel calorieën je op een dag verbruikt en ga daar ongeveer 500 calorieën onder zitten. Bereken dus ook even wat je allemaal binnenkrijgt, dat is voor mij moeilijk om voor jou te doen, omdat ik je hoeveelheden niet weet bij bijv. je salade en avondeten)
- drink meer water. Koffie is vochtontrekkend.
Minder belangrijke dingen:
- ontbijtkoek is gewoon koek, dus voor af en toe. Zou ik niet elke dag als tussendoortje nemen.
- beleg wat je kiest bij ontbijt is vrij vet. Ook meer voor af en toe.
Zolang je de boter dun smeert en de hagelslag achterwege laat en een dun laagje pindakaas neemt kan het primaquote:Op woensdag 17 april 2013 11:10 schreef Ambipur het volgende:
Oh, ik loop trouwens in de middag vaak (3/4 keer per week) een half uur..
Hebben jullie tips qua beleg? Liefst eet ik 2 sneetjes bruin brood met pindakaas met boter en hagelslag..
30+ kaas, rauwe ham, kipfilet, kalkoenfilet, slankie smeerkaas, runderrookvleesquote:Op woensdag 17 april 2013 11:10 schreef Ambipur het volgende:
Hebben jullie tips qua beleg? Liefst eet ik 2 sneetjes bruin brood met pindakaas met boter en hagelslag..
magere vleeswaren zijn:quote:Op woensdag 17 april 2013 11:10 schreef Ambipur het volgende:
quote:Op woensdag 17 april 2013 11:13 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
magere vleeswaren zijn:
- kipfilet (is er ook met tuinkruiden enzo)
- 20 of 30+ kaas
- rosbief of fricandeau
- 15+ of 20+ smeerkaas
Hahahaquote:
och, zelfs mij is dat ooit gelukt, komt goedquote:Op woensdag 17 april 2013 11:15 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Hahaha![]()
En dat moet een bachelorscriptie in elkaar flansen
Als ik dit zo allemaal lees, gaat het ook om bewustwording..Dus hoeveel eet ik, wat eet ik en toch ook wat inzicht in kcl tellen. Ik ben daar nml niet mee bezigquote:Op woensdag 17 april 2013 11:18 schreef Stormqueen het volgende:
Oh Ambi, nog een tip: download de FatSecret Calorieteller app
Geeft je goed inzicht in je voeding!
Ja, het is echt een kwestie van bewuster worden inderdaad.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Als ik dit zo allemaal lees, gaat het ook om bewustwording..Dus hoeveel eet ik, wat eet ik en toch ook wat inzicht in kcl tellen. Ik ben daar nml niet mee bezigNog niet althans.
En dat beleg wat allemaal genoemd is: moet lukken. Is toch lekker allemaal
Wat! Voor het ontbijt alleen al?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, het is echt een kwestie van bewuster worden inderdaad.
Mijn vriend dacht dat ie best gezond ontbijtte/ontbeet (wtf?) tot ik een keer zijn kcals ging tellen. Ik kwam op een kleine 1500 uit_!
(en dat had alles te maken met de dikte van de lagen pindakaas, kaas, boter en hagelslag...)
Ja, een hele dikke laag pindakaas, hagelslag en boter tussen twee boterhammen levert je al gauw 900-1000 kcals opquote:Op woensdag 17 april 2013 11:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat! Voor het ontbijt alleen al?
Hoe staan we tegenover smoothies als ontbijt? (1 glas sojamelk, halve glas choco sojamelk, halve banaan, een kiwi en 1 (of 2) volle lepel havermout. Goddelijk dit)
Hmmmm... Ik doe er ook altijd een dikke laag pindakaas over... Zo lekker........ Voortaan maar een dun laagje. Is je vriend dan ook te zwaar?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, een hele dikke laag pindakaas, hagelslag en boter tussen twee boterhammen levert je al gauw 900-1000 kcals op_!
Dan nog een glaasje melk, een glaasje jus en een roggebroodsnee met te veel kaas, score.
Klopt maar ging er dan van uit dat het misschien structureel te weinig is.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat verklaart niet dat je overdag honger hebt natuurlijk
Hij heeft een buikje ja. Maar hij lost dat dan weer op door verder niks te eten op een dag. Wat ik ten zeerste afraadquote:Op woensdag 17 april 2013 11:33 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hmmmm... Ik doe er ook altijd een dikke laag pindakaas over... Zo lekker........ Voortaan maar een dun laagje. Is je vriend dan ook te zwaar?
Zeker in combinatie met je beweging & sport mag je wel iets meer eten.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:19 schreef clumsy_clown het volgende:
Beetje jammer dat de weegschaal vanochtend +1 zei, tov gisteren. Ik moet echt minder vaak wegen. Ik ga vanmiddag de weegschaal verplaatsen denk ik.
Lijstje:
O: 1 snee mueslinoten met wat boter, 1 snee donkerbruin met nutella
T: 2 boterhammen met kaas
L: 2 crackers met kaas
T: appel, iets van zuivel
D: rijst met erwten, kidneybonen, en iets van vlees
S: 2x10 km fietsen, en vanavond aquaslank voor het eerst. Ben benieuwd!
De percentages die zo'n weegschaal aangeeft is meestal niet zo betrouwbaar.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:45 schreef resque het volgende:
Gisteren even op weegschaal gestaan die ook spiermassa meet e.d.
26% Vet
35.5% spieren
BMI 28,7
Hebben jullie dit ook wel eens gedaan en wat is normaal eigenlijk?
Ik heb het ook wel eens gedaan en die weegschaal gaf dan ook op een bonnetje aan wat voor iemand van mijn leeftijd en geslacht normaal zou zijn.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:45 schreef resque het volgende:
Gisteren even op weegschaal gestaan die ook spiermassa meet e.d.
26% Vet
35.5% spieren
BMI 28,7
Hebben jullie dit ook wel eens gedaan en wat is normaal eigenlijk?
Ik ben dol op smoothies, ik ontbijt er om de dag mee. Ik gooi er in wat ik in huis, koelkast en vriezer heb. Kokosmelk, kwark, (diepvries)fruit, lijnzaad, havermout, spnazie, etc. Niets mis mee maar ik tel er wel mijn calorie-inname bij, voor je het weet zit je te laag of te hoog.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat! Voor het ontbijt alleen al?
Hoe staan we tegenover smoothies als ontbijt? (1 glas sojamelk, halve glas choco sojamelk, halve banaan, een kiwi en 1 (of 2) volle lepel havermout. Goddelijk dit)
Resque is een man. Toch?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De percentages die zo'n weegschaal aangeeft is meestal niet zo betrouwbaar.
Als je het echt wilt weten kan je beter een huidplooimeting laten doen.
Verder ligt het aan je leeftijd en geslacht wat normaal is.
Voor een vrouw is 26% vet wel redelijk normaal.
ik scoor al mijn ganse leven bizar hoog op die dingen - zelfs na 25 kilo afvallen en drie keer per week fitness incluis spiertraining was mijn vetpercentage zogenaamd niet gedaald, ik vind het wel dikke primaquote:Op woensdag 17 april 2013 12:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan is het wel te hoog maar goed zoals ik al zei zijn die weegschalen niet erg betrouwbaar.
Dat is idd waar.quote:Op woensdag 17 april 2013 12:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan is het wel te hoog maar goed zoals ik al zei zijn die weegschalen niet erg betrouwbaar.
OH heerlijk, geniet ervan! Ik ga mij maar eens begraven in boeken en artikelenquote:Op woensdag 17 april 2013 12:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga mijn fietske maar eens ophalen bij de campusfietsmaker en dan even een rondje door de bossen trappen
Het is niet het sporadische Mac bezoek of taartje wat aanzet. Maar de dagelijkse 2-3 koekjes bij de koffie, stuk chocolade bij de thee, bakje nootjes bij het tv-kijken, glas frisdrank 's avonds, suiker in kofie/thee e.d.quote:Op woensdag 17 april 2013 09:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar die paar handjes vind ik nog bestals veel klinkenstel dat het 80 gram was, dan zit je al over de 400 kcals. Chocolade is evil.
1 2 3 4 5 6 | Cola 150 ml 63 kcal Suiker 3 klontjes 48 kcal Pinda's, gezouten 50 gram 313 kcal Chocolade met noten 25gram 149 kcal Bastognekoek 2 stuks 96 kcal Totaal 669 kcal |
Zit een flink verschil tussen man en vrouwquote:Op woensdag 17 april 2013 11:57 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens gedaan en die weegschaal gaf dan ook op een bonnetje aan wat voor iemand van mijn leeftijd en geslacht normaal zou zijn.
Ik had trouwens een lager BMI dan jij, maar wel een hoger vetpercentage.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, normaal gesproken heb ik daar echt geen problemen mee (crohn). Gaat gewoon. En dan heb ik het niet over diarree ofzo hoor. Maar het is bijna nooit echt dat het niet wilquote:Op woensdag 17 april 2013 09:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan serieus niet poepen als ik de dag ervoor geen lijnzaad door mijn ontbijt heb gedaan![]()
Schade van afgelopen weekend is weer ongdaan gemaakt. Alleen ga ik vanavond naar de Mexicaan en morgen ook uit eten.
Ik krijg dat om de 1 of andere reden echt niet weg 's morgens. Ik heb jaaaaaaaren lang niet ontbeten, ook geen succesquote:Op woensdag 17 april 2013 10:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja hoor ik wel.
meestal als ontbijt 2 boterhammen. soms als lunch
Ik wil die van de mijne niet eens tellenquote:Op woensdag 17 april 2013 11:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, het is echt een kwestie van bewuster worden inderdaad.
Mijn vriend dacht dat ie best gezond ontbijtte/ontbeet (wtf?) tot ik een keer zijn kcals ging tellen. Ik kwam op een kleine 1500 uit_!
(en dat had alles te maken met de dikte van de lagen pindakaas, kaas, boter en hagelslag...)
Hebben ze welquote:Op woensdag 17 april 2013 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Qwea, ik heb lijnzaad nog nooit in de supermarkt gevonden. Ik haal het bij De Tuinen of een soortgelijke winkel. Of in de supermarkt in Duitsland.
en dus ben ik automatisch een vrouw?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Resque post in Greys Anatomy topics
I know. Ik ga zo even naar de supermarkt, want had te weinig bij me voor op werk. Zal zo ook eens naar de kantine gaan en iets halen. Goed eten is ech tricky...quote:Op woensdag 17 april 2013 11:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker in combinatie met je beweging & sport mag je wel iets meer eten.
Omg, man en ga fan?quote:Op woensdag 17 april 2013 12:39 schreef resque het volgende:
[..]
en dus ben ik automatisch een vrouw?
Goedzoquote:Op woensdag 17 april 2013 12:49 schreef Vicky het volgende:
Trots op mezelf.
Net vior de meiden een kaascroissant gekocht.
Ik lunch zo met 2 bruine boterhammetjes
offtopic: Hoooo, fan nee... Maar vond het wel leuk totdat Mark en Lexie dood gingen.... Daarna 2 afleveringen nog gekeken en staan nog steeds op mijn lijstje, misschien als andere series zijn afgelopen ;-)quote:
Dat snappen wij ook wel, de meeste mensen hier liggen ook niet wakker van een een halve kilo en vaak is het vocht of snel aangekomen is er ook weer snel af, maar dat wil niet zeggen dat het leuk is om na een weekend 2 kilo zwaarder te zijn. Als dat je wake-up call is om de rest van de week normaal te doen, lijkt me dat prima.quote:Op woensdag 17 april 2013 12:59 schreef fathank het volgende:
Ik zie hier een hoop poeha als "0,5 kg lichter dan gister" of
2 kg zwaarder dan voor t weekend. Opzich staande gewichten zijn toch helemaal niet interessant? Een trendlijn is toch veel interessanter omdat je daar eventuele uitschieters mee afvangt?
Want die 0,5 kg lichter tov gister is heus geen 0,5 kg vet.
Correct me if i'm wrong.
Omgquote:Op woensdag 17 april 2013 13:17 schreef resque het volgende:
[..]
offtopic: Hoooo, fan nee... Maar vond het wel leuk totdat Mark en Lexie dood gingen.... Daarna 2 afleveringen nog gekeken en staan nog steeds op mijn lijstje, misschien als andere series zijn afgelopen ;-)
Heb overigens Desperate Housewives ook helemaal gekeken, vond ik ook wel leuk hoor..
Daarnaast kijk ik ook echte stoere mannenseries: Spartacus, Sons of Anarchy, Californication
Ontbijt kan je groter maken. Ik neem zelf meestal een schaaltje van 250 gram en dat vind ik nog niet onwijs veel ofzo. 45 gr. muesli is dan ook een normale portiequote:Op woensdag 17 april 2013 12:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, normaal gesproken heb ik daar echt geen problemen mee (crohn). Gaat gewoon. En dan heb ik het niet over diarree ofzo hoor. Maar het is bijna nooit echt dat het niet wil![]()
Ben ik naar de winkel geweest, lijnzaad vergeten.
Straks nog maar een keer. Heb godsamme net benee alles gedaan, ben bekaf
Lijstje :
O : 150gr magere yoghurt 20gr muesli met vruchten
T : Niks want ik was druk en in ene was het 12:22
L : 250ml kop groentesoep met 50gr (dat zat gisteren door de hele pan, maar boeiemakkelijk rekenen) soepgroente. 4 bruine boterhammen met dieethalvarine (op 2), 1 met kipfilet, 2 met 20+ smeerkaas en 1 met 20+ kaas.
T : Geeeeeen idee. Ligt eraan of ik uberhaupt honger heb, maar anders een kiwi ofzo
D : 200gr broccoli, 140gr aardappelen, 25gr jus van juspoeder, 100gr tartaar, 50gr appelkaneel vla![]()
T : Magere kwark 150gr, 10gr muesli met vruchten er door, 250ml vers geperste sinaasappelsap.
En dan ga ik nu huilen, want ik zit nog niet op de 1400kcal
Mja, had gekund idd.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:26 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ontbijt kan je groter maken. Ik neem zelf meestal een schaaltje van 250 gram en dat vind ik nog niet onwijs veel ofzo. 45 gr. muesli is dan ook een normale portie
Verder ligt het natuurlijk aan je tussendoortjes, maar dat begreep je zelf ook wel denk
Nee, maar de kans was wel grootquote:Op woensdag 17 april 2013 12:39 schreef resque het volgende:
[..]
en dus ben ik automatisch een vrouw?
Wel raar dat dat voedingscentrum zeurt over "teveel eiwitten" wat mijn inziens geen kwaad kan en volgens mij ligt die grens bij hun ook nogal laag. En dat ze dan niet zeuren over een ontbijt van 150 kcal. Blijkbaar is die meter niet zo heiligquote:Op woensdag 17 april 2013 13:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mja, had gekund idd.
Maar ik had even tussen het ontbijt en lunch een tussendoortje moeten nemen.
Elke keer als ik meer yoghurt neem of kwark, begint dat ding te janken over teveel eiwit. Nu weet ik wel dat ik me er niet zoveel van aan moet trekken, maar toch.
Eet strakkies ook nog wel ff een creamcrackertje enzo.
Ja, daar heb ik me ook altijd om verwonderd maar ja, moet allemaal zo goedkoop mogelijk, gaarkeukentroep. Eigen eten meenemen ftw.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb in de kantine even wat gehaald om m'n lijst mee aan te vullen. Ik werk verdomme in een ziekenhuis, maar een fatsoenlijke gezonde keuken; ho maar. Er is wel een saladebar, maar die zijn doordrenkt van de dressing, en er zot om een of andere duistere reden bizar veel ui in. Ugh. Heb dus een combi van pasta- en aardappelsalade gegeten, in totaal 200 gram ofzo.
Dat is hier in het ziekenhuis net zo.... Saladesoep, friet bij de lunch, ongezonde broodjesquote:Op woensdag 17 april 2013 13:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb in de kantine even wat gehaald om m'n lijst mee aan te vullen. Ik werk verdomme in een ziekenhuis, maar een fatsoenlijke gezonde keuken; ho maar. Er is wel een saladebar, maar die zijn doordrenkt van de dressing, en er zot om een of andere duistere reden bizar veel ui in. Ugh. Heb dus een combi van pasta- en aardappelsalade gegeten, in totaal 200 gram ofzo.
saladesoepquote:Op woensdag 17 april 2013 13:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat is hier in het ziekenhuis net zo.... Saladesoep, friet bij de lunch, ongezonde broodjes
Dit is personeelsrestaurant he. In patientenrestaurant lekkere verse sapjes, goede broodjes enzo. Haal liever daar wat.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
saladesoep
Of zou het werkverschaffing voor cardiologen zijn? Zo houden ze zichzelf natuurlijk prima in stand
Volgens rundkeeper verbrand ik vamdaag met fietsen 750 kcal's. Volgens fatsecret 1300quote:Op woensdag 17 april 2013 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens FatSecret verbrand ik vandaag rond de 4000 kcals
En nee, ik weeg geen 170 kilo
1300???quote:Op woensdag 17 april 2013 13:48 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Volgens rundkeeper verbrand ik vamdaag met fietsen 750 kcal's. Volgens fatsecret 1300.
ik wel ja.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
ermahgerd werken jullie allemaal in het ziekenhuis ofzo?
En allemaal andere ziekenhuizen en afdelingen vermoed ikquote:Op woensdag 17 april 2013 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jij en Isa en C_C en Qwea en volgens mij nog iemand...
En het eten is overal even petquote:Op woensdag 17 april 2013 13:53 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En allemaal andere ziekenhuizen en afdelingen vermoed ik
ja daaromquote:
quote:Op woensdag 17 april 2013 13:54 schreef douche-eendje het volgende:
Maar dan snap ik de kilo's ook wel. Je moest eens weten hoe vaak er taart/snoep/lekkers/watdanook in de koffiekamer staat.
Dat is natuurlijk niet alleen in een ziekenhuis zo... Voor elke jarige bestuurder, leidinggevende, directeur en collega wordt hier een gebakje op je bureau geplempt.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:54 schreef douche-eendje het volgende:
Maar dan snap ik de kilo's ook wel. Je moest eens weten hoe vaak er taart/snoep/lekkers/watdanook in de koffiekamer staat.
Punselie?quote:Op woensdag 17 april 2013 14:12 schreef Brighteyes het volgende:
Lijstje!
O: Brinta
T: appeltje
L: klein kapje m pindakaas, enorme bak yoghurt met muesli, cruesli en wat blauwe bessen
T: mango
D: chili m quina en zoete aardappel
T: weinig wegens film, alleen de punselie bij de thee
Even een pakje opeten daarvan... hmmm!quote:Op woensdag 17 april 2013 15:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik moest 'm ook googlen
[ afbeelding ]
Stroopkoek
Oh, maar dagelijks invullen kost echt geen moeite hoor, hij onthoudt ook dingen die je vaak eet dus die kan je zo toevoegen!quote:Op woensdag 17 april 2013 15:32 schreef Sometimes het volgende:
Naar aanleiding van de post van SQ over FatSecret heb ik die app ook maar eens gedownload en met wat moeite ingevuld.
Heb geen zin om dit dagelijks te doen, maar wel een opstelling gemaakt van hoe mijn gemiddelde week er uit ziet (ma-vr). De calorieën die ik daarbij binnen krijg zijn exact de ADH.
Weet niet of ik daar nu blij mee moet zijn of niet.
3414quote:Op woensdag 17 april 2013 15:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh, maar dagelijks invullen kost echt geen moeite hoor, hij onthoudt ook dingen die je vaak eet dus die kan je zo toevoegen!
Wat is jouw ADH>
Wat eet jij dat je dat haalt?quote:
Ja, nou ja. Ik val er nog mee af.quote:
Niets geks naar mijn mening. Misschien moet ik die mening bijstellen...quote:
Als je afvalt is het goed, maar als je een stuk lichter bent straks moet je wel serieus minder gaan eten lijkt me, anders zit het er zo weer aan. Of heb je een heel fysiek beroep?quote:Op woensdag 17 april 2013 15:36 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ja, nou ja. Ik val er nog mee af.
Mijn verbruik ligt (iets) hoger.
Deel eens een lijstje?quote:Op woensdag 17 april 2013 15:38 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Niets geks naar mijn mening. Misschien moet ik die mening bijstellen...
Onhandigheid met de app zou ook nog kunnen.
Nee, zittend beroep.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als je afvalt is het goed, maar als je een stuk lichter bent straks moet je wel serieus minder gaan eten lijkt me, anders zit het er zo weer aan. Of heb je een heel fysiek beroep?
Ontbijt: brinta met magere melkquote:
Dat zijn no way in hell 3400 caloosquote:Op woensdag 17 april 2013 15:44 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Nee, zittend beroep.
[..]
Ontbijt: brinta met magere melk
2 koffie
T: appel of banaan of peer
Lunch: 6 bruine boterhammen, 4 met kaas, 2 met sandwich spread
T: 2 mandarijntjes
T: 5 walnoten
D: 2 a 3 aardappels, stukje vlees, potje groente (HAK 1/3), schaaltje optimel
2 koffie
Verder veel water
Los van de yuck op je potje HAK kan ik me niet voorstellen dat dit 3400 kcal oplevert. Behalve natuurlijk als t een pond brinta is en je daarmee al de 2500 haalt.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:44 schreef Sometimes het volgende:
Ontbijt: brinta met magere melk
2 koffie
T: appel of banaan of peer
Lunch: 6 bruine boterhammen, 4 met kaas, 2 met sandwich spread
T: 2 mandarijntjes
T: 5 walnoten
D: 2 a 3 aardappels, stukje vlees, potje groente (HAK 1/3), schaaltje optimel
2 koffie
een pond brintaquote:Op woensdag 17 april 2013 15:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Los van de yuck op je potje HAK kan ik me niet voorstellen dat dit 3400 kcal oplevert. Behalve natuurlijk als t een pond brinta is en je daarmee al de 2500 haalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |