abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125192030

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier
If not now, then when.
pi_125192091
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:00 schreef 1517 het volgende:

[..]

Dude :|W . "X-squat heeft geen carryover naar x-squat" 8)7

Ik backsquat max 1x per week en front squat 3-4x per week. Tuurlijk heeft dit impact op je backsquat nummers elke squat helpt elke squat.
Overhead, front, back, bulgarian
Hmm, gisteren stuitte ik op dit artikel van Mehdi: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-front-squat-vs-back-squat/

quote:
Look, I'm NOT anti-Front Squat at all. I actually did Front Squats only for 2 years because I was stupid and because idiots told me if your Front Squat goes up, so will your Back Squat - it will NOT.
quote:
My point: Front Squats are awesome to assist your Back Squats, not to replace them
Nu ging ik dus even twijfelen of Hiatus of jij gelijkt heeft. Ik ging even zoeken naar studies. In de volgende studie wordt inderdaad aangegeven dat er geen verschil is: http://journals.lww.com/n(...)ck_and_Front.41.aspx

quote:
Although bar position did not influence muscle activity, muscle activation during the ascending phase was significantly greater than during the descending phase. The front squat was as effective as the back squat in terms of overall muscle recruitment, with significantly less compressive forces and extensor moments. The results suggest that front squats may be advantageous compared with back squats for individuals with knee problems such as meniscus tears, and for long-term joint health.
Jij hebt dus gelijk, maar toch vind ik het apart dat Mehdi uit zijn eigen ervaring zegt dat er geen carry-over is.
If not now, then when.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:33:22 #3
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_125192119
Het zou nogal frappant zijn als een oefening voor precies dezelfde spier groepen geen carry-over zou hebben.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_125192192
Zelf vind ik de front squat wel fijner aangezien er dan minder druk op de onderrug ligt.
If not now, then when.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:44:51 #5
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_125192643
Vandaag nog eens de voordelen van het hele bodybuilden kunnen gebruiken. Had een sollicitatiegesprek en de standaard vragen kwamen daarin naar voren. Op een gegeven moment moest ik een voorbeeld geven van hoe ik proactief en gedreven was, en dan is een zichtbare verandering van 110kg naar 75kg toch wel een goed voorbeeld.

#motivatedasfuark
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:55:45 #6
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125193082
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:44 schreef Drinky het volgende:
Vandaag nog eens de voordelen van het hele bodybuilden kunnen gebruiken. Had een sollicitatiegesprek en de standaard vragen kwamen daarin naar voren. Op een gegeven moment moest ik een voorbeeld geven van hoe ik proactief en gedreven was, en dan is een zichtbare verandering van 110kg naar 75kg toch wel een goed voorbeeld.

#motivatedasfuark
damn 35kg joh. dang.
Hoe lang ben je?
m'n neefje is ook zo iets afgevallen. Echt onherkenbaar
pi_125193441
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zelf vind ik de front squat wel fijner aangezien er dan minder druk op de onderrug ligt.
Back of front maakt niet zoveel uit, Squatten is sowieso schadelijk voor je wervelkolom.

quote:

#motivatedasfuark
_O_ ^O^
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:08:34 #8
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125193503
OT: Als ik die SL artikelen lees doe ik dat in de stem van Mehdi, echt irritant.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_125193683
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hmm, gisteren stuitte ik op dit artikel van Mehdi: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-front-squat-vs-back-squat/

[..]

[..]

Nu ging ik dus even twijfelen of Hiatus of jij gelijkt heeft. Ik ging even zoeken naar studies. In de volgende studie wordt inderdaad aangegeven dat er geen verschil is: http://journals.lww.com/n(...)ck_and_Front.41.aspx

[..]

Jij hebt dus gelijk, maar toch vind ik het apart dat Mehdi uit zijn eigen ervaring zegt dat er geen carry-over is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Mij verbaast het niet. De frontsquat legt de focus meer op de quadriceps. De lowbar backsquat spreekt meer spiermassa aan omdat de posterior chain een grotere bijdrage moet leveren. Deze wordt meer ontzien in de frontsquat.

Die studie die je citeert zit vol met dikke poep.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:15:08 #10
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_125193730
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:55 schreef RaymondK het volgende:

[..]

damn 35kg joh. dang.
Hoe lang ben je?
m'n neefje is ook zo iets afgevallen. Echt onherkenbaar
1,83m . Ik zal binnenkort wel een vergelijking posten wellicht. Staat er al een in US trouwens.
Drinky is een baas
pi_125193955
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:13 schreef McNulty het volgende:

[..]

[..]

Mij verbaast het niet. De frontsquat legt de focus meer op de quadriceps. De lowbar backsquat spreekt meer spiermassa aan omdat de posterior chain een grotere bijdrage moet leveren. Deze wordt meer ontzien in de frontsquat.

Die studie die je citeert zit vol met dikke poep.
Dat de front meer nadruk legt op de quads wist ik inderdaad wel. Maar interessant! :) Heb jij wellicht een studie die het verschil tussen de twee duidelijk naar voren brengt?
If not now, then when.
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:33:32 #12
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125196329
GVD.

Zojuist tijdens mijn workout iets verneukt in mijn bovenrug. Ik wilde mijn laatste hammer curl omhoog cheaten om te focusen op de negative, maar opeens schoot er iets via m'n borst m'n rug in. Heel raar; het begon in m'n borst en straalde over naar m'n rug. Het zit heel diep, maar doet echt tering zeer. Ik heb al aan mijn vriendin gevraagd om zo ongeveer over te drukken, maar ik kan de pijnplek niet vinden. Het is heel diffuus en een zware pijn. Ik kan alleen maar als een soort gebochelde quasimodo lopen. Diep ademhalen doet zeer :{ mijn romp draaien ook, evenals mijn hoofd knikken. Iemand enig idee? Wellicht lower trap ofzo? Of iets aan de binnenkant van mijn ribbenkast. Maar hoe kan je dat in godsnaam verkloten emt een hammer curl?

Wellicht dus een tijdje uitgeschakeld vanwege een fucking hammer curl. Voorlopig maar aan de pijnstillers.

:')

SPOILER
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125196336
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat de front meer nadruk legt op de quads wist ik inderdaad wel. Maar interessant! :) Heb jij wellicht een studie die het verschil tussen de twee duidelijk naar voren brengt?
Geen studie, just biomechanics.

De postie van de bar bij de frontsquat zorgt ervoor dat de rug meer verticaal blijft tijdens het zakken door de knieen. Met andere woorden er is minder sprake van hip flexion (de hoek van je heupen kleiner maken).

In de lowbar backsquat heeft de rug een meer horizontale houding gedurende eccentrische deel van de beweging. De hoek die je torso en bovenbeen maken is veel kleiner. (oftewel je tepels komen dichter bij je knieen oftewel meer hip flexion). De belangrijkste hip extentors(heupen naar voren duwen) zijn de hamstrings en gluten. Deze dragen dus meer bij aan de concentrische beweging. Daarnaast moeten de spinal erectors harder werken omdat ze moeten aanspannen om je rug in de juiste positie te houden (isometrisch). Bij de meer verticale houding in de frontsquat worden deze meer ontzien. Dat heb je zelf ook ondervonden.

lowbar backsquat:
voordeel:
-meer spiermassa wordt aangesproken: posterior chain (o.a. glutes, hammies, spinal erectors) +quads
-beter voor athletische doeleinden omdat de meeste kracht in het menselijke lichaam genereerd kan worden vanuit het heup gewricht. Fuck "core strength", hip strength is die shit.

Zoals Rampage Jackson ooit eloquent zei: "I put my ass innit".

nadeel: grotere ass (mocht iemand zich daar zorgen over maken :') ), minder quad development.

front squat:
Target de quads beter. Een betere alternatief dan de leggpress om de quads te hitten.
nadeel: minder posterior chain development.

Het is maar net wat je met de beweging wil bereiken en welke spieren je wilt ontwikkelen.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:42:53 #14
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_125196619
elliot hulse zegt dat front squat beter is voor athletes !

ik geloof elliot...!
pi_125196690
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:33 schreef McNulty het volgende:

[..]

De postie van de bar bij de frontsquat zorgt ervoor dat de rug meer verticaal blijft tijdens het zakken door de knieen. Met andere woorden er is minder sprake van hip flexion (de hoek van je heupen kleiner maken).

In de lowbar backsquat heeft de rug een meer horizontale houding gedurende eccentrische deel van de beweging. De hoek die je torso en bovenbeen maken is veel kleiner. (oftewel je tepels komen dichter bij je knieen oftewel meer hip flexion). De belangrijkste hip extentors(heupen naar voren duwen) zijn de hamstrings en gluten. Deze dragen dus meer bij aan de concentrische beweging. Daarnaast moeten de spinal erectors harder werken omdat ze moeten aanspannen om je rug in de juiste positie te houden (isometrisch). Bij de meer verticale houding in de frontsquat worden deze meer ontzien. Dat heb je zelf ook ondervonden.

lowbar backsquat:
voordeel:
-meer spiermassa wordt aangesproken: posterior chain (o.a. glutes, hammies, spinal erectors) +quads
-beter voor athletische doeleinden omdat de meeste kracht in het menselijke lichaam genereerd kan worden vanuit het heup gewricht. Fuck "core strength", hip strength is die shit.

nadeel: grotere ass (mocht iemand zich daar zorgen over maken :') ), minder quad development.

front squat:
Target de quads beter. Een betere alternatief dan de leggpress om de quads te hitten.

Het is maar net wat je met de beweging wil bereiken en welke spieren je wilt ontwikkelen.
^O^ Dank!
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:50:17 #16
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_125196895
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_125196917
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:33 schreef McNulty het volgende:

[..]

lowbar backsquat:
voordeel:

front squat:

Bedankt voor deze uitgebreide uitleg! ^O^
If not now, then when.
pi_125198813
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:42 schreef Hiatus het volgende:
elliot hulse zegt dat front squat beter is voor athletes !

ik geloof elliot...!
Wie wat zegt maakt in zo verre wat uit dat de beargumentatie/analyse stand moet houden. Heb je een link naar zijn video?
pi_125198896
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:50 schreef kidkash19 het volgende:
Jep, kracht komt vanuit je reet

http://espn.go.com/espn/s(...)e-butt-espn-magazine
Leuk artikel om te lezen. Alleen wordt er niet aangeven hoe "dat ass" het best getraind kan worden. Hopelijk zijn ze niet aan het quarter squaten.
pi_125201749
Is front squat beter voor je knieën? Dat zie ik niet zo snel staan.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:48:15 #21
391621 Hiatus
pi_125202900
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:45 schreef McNulty het volgende:

[..]

Wie wat zegt maakt in zo verre wat uit dat de beargumentatie/analyse stand moet houden. Heb je een link naar zijn video?
Autoriteitsdrogrede, was ook een grapje natuurlijk. Al neem ik wel veel dingen van elliot aan.
Filmpje;
pi_125203574
Elliot weet wel veel maar is vaak ook erg bro. Er zijn maar twee of drie channels die echt goede informatie geven, en die zijn relatief klein.
If not now, then when.
pi_125203614
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Elliot weet wel veel maar is vaak ook erg bro. Er zijn maar twee of drie channels die echt goede informatie geven, en die zijn relatief klein.
Post ze dan ook direct even :D
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:23:11 #24
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125205902
Sinds ik lift moet ik wel 2x per dag zwarte piet uitlaten en als ik dat niet doe dan voel ik me de dag erna echt opgeblazen ;(
pi_125206116
Wat is een goede oefening om te doen op de dag dat je niet squat?
pi_125206143
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:29 schreef Beach het volgende:
Squat.
It's gonna take more bullets than you could ever fire to win this game... but one bullet... and I can give you a thousand lives.
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:33:09 #27
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125206249
quote:
Ligt maar net aan je schema.
pi_125206283
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:30 schreef Volatility het volgende:

[..]

Squat.
pi_125206294
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:33 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Ligt maar net aan je schema.
Ja die probeer ik dus te maken nu.
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:34:47 #30
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125206312
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:34 schreef Beach het volgende:

[..]

Wat heb je nu al dan?
pi_125206317
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:34 schreef Beach het volgende:

[..]

Shiiittt. Oneindige loop G. Infinite gains.
It's gonna take more bullets than you could ever fire to win this game... but one bullet... and I can give you a thousand lives.
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:35:49 #32
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_125206346
Deadlift, Rows, Bench, Pull-ups/Chin-ups, Dips, Overhead press. Om er maar even een paar te noemen ;)
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
pi_125206432
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:34 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Wat heb je nu al dan?
De standaard dingen squat ohp bp dl row en curls
pi_125206500
Ik ga wel aan de slag in excel of hoe dat geval heet in libreoffice en toon het hier.
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:42:23 #35
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125206591
quote:
abs
pi_125206609
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:48 schreef Hiatus het volgende:

[..]

Autoriteitsdrogrede, was ook een grapje natuurlijk. Al neem ik wel veel dingen van elliot aan.
Filmpje;
Pffrrtt niet echt zin in maar goed.

Hij geeft 3 redenen waarom hij front squats beter vindt:

1. Het corrigeert en het brengt je zwakke punten naar voren.
Hij zegt dat je met de backsquat deze "imbalances" kan verhullen. Wat hij bedoelt te zeggen is dat het gewicht bij een backsquat anders verspreid wordt over meer spiermassa. De frontsquat focust zicht op minder spiermassa die dus harder moet gaan werken. Dit beschouwt hij als positief voor athletisch presteren. Zijn uitlegt faalt imo.

Thoracic extention imbalance:
Bij de lowbar backsquat is de start houding ook chest up + vasalva maneuvre. Dit is niet alleen weggelegd voor de frontsquat. Ik denk dat hij wel gelijk heeft dat de frontsquat meer vereist van de thoracic back.

Het meer ontwikkeld zijn van het bovenlichaam:
Het klopt dat veel mensen de spieren trainen die bij de most muscular pose betrokken zijn. Hij noemt shoulder girdle imbalance, overdeveloped pecs, biceps, forearms, pec minor. Hij zegt dat deze spieren vaak te veel ontwikkeld zijn tov spieren in de rug. Bij de frontsquat moet de thoracic back harder werken. Open deuren.

Zwakte in de heupen:
Hij noemt zijn hyper lordosis, deze wilt hij bestrijden door de abs steker te maken. So far so good.
Alleen maakt hij de keuze om de frontsquat hiervoor te gebruiken.
Hoe noemt overdeveloped hip flexors als mede oorzaak van hyper lordosis. Moet de focus dan niet komen te liggen op de hip extensors tijdens de squat? Hier kiest de variatie die dat het minste doet.

Hij zegt nog iets over positive shin angle wtf dat ook mag zijn en dat het goed zou zijn voor sprinters.
Volgensmij hebben sprinters juist heel erg baat hij hip extention, sinds die beweging de meeste kracht levert voor de voorwaarste beweging. Waarom dan front squatten?

Hij zegt dat bij front squatten zijn abs net zo zeer doen als bij crunches.

Hij geeft een rekoefening aan die spieren losser moeten maken zodat je makkelijker kan frontsquatten.

Hij zegt dat hij thoracic extenion wil opbouwen in zijn athleten. Daarmee verbreek je records natuurlijk :') .

--------------------------------------------------------

Eliot Hulse heeft de voorkeur voor frontsquatten omdat Eliot Hulse voornamelijk baat heeft de corrigerende werking van de front squat op ZIJN hyper lordosis. Ik heb zelf ook hyper lordosis en hij maakt wel goede punten over hoe de thoric back en lumbar back betrokken zijn bij de squat. Daar heb ik zelf niet aan gedacht.

Eliots uitgangspunt bij het voorkeur geven aan de front squat is het dat het de "weakpoints" en "posture " problemen aanpakt. Imo zou hij zich juist moeten afvragen welke spieren de grootste bijdrage leveren aan athletisch presteren en hoe deze juist sterker gemaakt kunnen worden. Zoals ik eerder aangaf kan je de meeste kracht generen vanuit de heupen.

De zwakke punten die hij noemt, noemt hij grotendeels terecht. Alleen zou de frontsquat niet hoofdzakelijk gebruikt moeten worden om deze te corrigireren, omdat deze de spieren negeren die er juist toe doen. Front squat gebruiken om posture te verbeteren en beweren dat het daarom beter is voor athleten is faal imo. Hij is een downlow pyshiotherapeut in deze video.

hyper lordosis: backsquat + ab assistance
overdeveloped pecs: backsquat + chins/pullups + deads
shoulder girlde out of balance: backsquat + presses +chins
pi_125206612
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:42 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

abs
doe ik elke keer al zowel machine als crunches
pi_125206744
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:14 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Post ze dan ook direct even :D
1. http://www.youtube.com/user/OmarIsuf/videos?view=0
2. http://www.youtube.com/user/LiftingForLife/videos
3. http://www.youtube.com/user/IceCreamFitness/videos?view=0

Nummer 2 is evengoed misschien wel beter dan 1, maar 1 brengt het beter en frequenter.
If not now, then when.
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:51:59 #39
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_125206977
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:42 schreef McNulty het volgende:

hyper lordosis: backsquat + ab assistance
overdeveloped pecs: backsquat + chins/pullups + deads
shoulder girlde out of balance: backsquat + presses +chins
Klopt, hij legt eigenlijk uit waarom de front squat goed is voor hem. Inplaats van voor een normale atleet. Daarnaast kan je bij de lordosis, pecs, en shoulder girdle nog stretches toe voegen voor de overdeveloped spier groepen.
Verbo is terug?
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:44:21 #40
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_125209438
Zo, pannenkoek met spek als post workout meal :9

En heel misschien straks wild oen met een biertje :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_125212902
Zetten jullie trouwens die safety bars van de squat kooi weer terug zoals ze stonden? Ik moet ze eerst altijd een heel stuk omlaag doen, meestal vergeet ik het en kom ik er achter dat ze nog verkeerd staan door een harde knal.
En vandaag eindelijk MP omhoog gegooit naar 40kg eindelik die kleine kut schijven van 5 kg kwijt.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_125213229
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:44 schreef stinkie het volgende:
Zo, pannenkoek met spek als post workout meal :9

En heel misschien straks wild oen met een biertje :')
Daar gaan je gains :'(
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_125213309
Waar goedkoopst schijven voor thuis? En niet fitness seller of hoe heet dat, want te veel slechte verhalen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 22:59:41 #44
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125216567
Heb je ook lange olympische lifters? zie bij dat EK alleen maar manlets.
pi_125216848
Doe ze lekker allebei. Toch voelt back veel lekkerder. Maar door mijn bouw zit ik al erg lang vast op 110kg. Mijn lange benen zorgen ervoor dat als ik meer gewicht op de stang leg de oefening in een halve good morning veranderd. Dus squat ik evenveel als ik bench :) toch is de squat mijn fav oefening samen met deadlift.
pi_125217016
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:59 schreef StraatSoldaat het volgende:
lang zijn zorgt by oly lifts niet persee voor gunstige leverage. Strong man zijn meestal wel wat langer.
pi_125217716
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:59 schreef Volatility het volgende:
Waar goedkoopst schijven voor thuis? En niet fitness seller of hoe heet dat, want te veel slechte verhalen.
Hoezo teveel slechte verhalen? Heb er paar keer besteld en het ging allemaal super.
If not now, then when.
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:30:08 #48
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_125218116
Damn, wel mooi spul daar, maar wel prijzig als je fatsoenlijke gewichten wil behalen. Tweedehands lijkt me een betere optie dan. :P
Wel handig voor stapjes maken die hele lichte 50mm schijven van 0,5kg enzo.

Welke schijven vinden jullie het fijnst trouwens?
This isn't even my final form.
pi_125218245
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:30 schreef Levolution het volgende:
Damn, wel mooi spul daar, maar wel prijzig als je fatsoenlijke gewichten wil behalen. Tweedehands lijkt me een betere optie dan. :P
Wel handig voor stapjes maken die hele lichte 50mm schijven van 0,5kg enzo.

Welke schijven vinden jullie het fijnst trouwens?
Ja. Het is ook erg prijzig. Ik heb Barbarian schijven, maarja, als het gietijzer is, is het prima.
If not now, then when.
pi_125218713
Iemand ervaring met de kettlebell of girya?
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:50:50 #51
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_125219155
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja. Het is ook erg prijzig. Ik heb Barbarian schijven, maarja, als het gietijzer is, is het prima.
Waarom de voorkeur voor gietijzer?
pi_125219810
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:50 schreef Levolution het volgende:

[..]

Waarom de voorkeur voor gietijzer?
Omdat het niet kapot gaat, het slijt niet, het roest niet erg. Het heeft al die jaren z'n trouwe dienst bewezen. Kortom, goeie shit. Daarnaast voor de hardcore feeling en het geluid van het ijzer wat tegen elkaar aanslaat. _O_
If not now, then when.
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:12:15 #53
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_125220096
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Omdat het niet kapot gaat, het slijt niet, het roest niet erg. Het heeft al die jaren z'n trouwe dienst bewezen. Kortom, goeie shit. Daarnaast voor de hardcore feeling en het geluid van het ijzer wat tegen elkaar aanslaat. _O_
Ohja, nu je het zegt, bij mijn gym valt het rubber er gewoon vanaf. :P Geluid is wel minder gewenst in homegym maar je hebt gelijk dat het lekker is om te horen.
Die van Barbarian zien er wel bruut uit trouwens.
pi_125220927
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:12 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ohja, nu je het zegt, bij mijn gym valt het rubber er gewoon vanaf. :P Geluid is wel minder gewenst in homegym maar je hebt gelijk dat het lekker is om te horen.
Die van Barbarian zien er wel bruut uit trouwens.
Ja, rubber is ook goed, daar niet van. :P Gietijzer is in mijn situatie handiger.

Inderdaad. Zijn hele mooie platen.
If not now, then when.
pi_125221565
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:41 schreef cl00n het volgende:
Ik doe deze.
  zaterdag 13 april 2013 @ 01:34:37 #56
391621 Hiatus
pi_125223305
Was net bij iemand die al heel lang paar potten eiwit heeft staan en ze aan mij wil geven.
Alleen zijn ze nu twee maanden over datum.
Op dutchbodybuilding las ik al in oude topics dat die eiwitten jaren houdbaar zijn.
Denken jullie dat het kwaad kan het gewoon op te zuipen?
pi_125223507
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:34 schreef Hiatus het volgende:
Was net bij iemand die al heel lang paar potten eiwit heeft staan en ze aan mij wil geven.
Alleen zijn ze nu twee maanden over datum.
Op dutchbodybuilding las ik al in oude topics dat die eiwitten jaren houdbaar zijn.
Denken jullie dat het kwaad kan het gewoon op te zuipen?
Als het niet raar ruikt dan kan het prima. Check ook voor brokken en shit. Roer het gewoon goed door en als er niks op te merken valt, snel opdrinken. Een houdbaarheidsdatum is ook niet de uiterste datum. Je moet het meer zien als een veilige datum. Vaak kan het eten langer mee.
If not now, then when.
pi_125223582
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:41 schreef cl00n het volgende:
Ja. Wat wil je weten

check ook: http://www.kettlebellsport.nl/
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_125225115
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:46 schreef 1517 het volgende:

[..]

Ja. Wat wil je weten

check ook: http://www.kettlebellsport.nl/
Nou ik ben begonnen met de IRON CORE DVD. Wat een topding is het, alleen heb ik erg veel last van mijn pols als ik, bv snatches maar de weet ik wat lift die is bijna niet te doen omdat die bol tegen mn pols hangt. Went dit of kan ik beter een of ander bandje om doen?
  zaterdag 13 april 2013 @ 08:23:46 #60
19297 stinkie
pi_125225189
quote:

#motivatedasfuark
damn, nice. Hoe lang over gedaan? Ben van 101 naar 87 terug, nog 5 te gaan :)

Ik heb op mijn cv nog steeds foto staan van 101 kg :@
pi_125225330
Zou het raar zijn om een foto op je cv te zetten waar je aan het poseren bent?
  zaterdag 13 april 2013 @ 09:41:19 #62
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125225767
Als je als vuilnisman gaat solliciteren niet, goed voor je schouders is dat ook.
pi_125226003
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 08:48 schreef Jahr00n het volgende:
Opzich niet. Ligt aan de baan die je wilt verkrijgen. Op peuter/basisscholen en bij de bouw zoeken ze graag goede fysieken
pi_125226742
Al een maand buitenspel vanwege mijn gebroken pols, maar maandag mag het gips er al af. Ik herstel wel snel gelukkig *O* , Eigenlijk maar weinig spier kwijtgeraakt. Aan de linkerkant echt amper, maar vooral aan de kant van mijn gebroken pols is het wel duidelijk. Mijn arm is een stukje kleiner geworden. Mijn triceps zijn daar vooral kleiner geworden, maar daar gebruikte ik ook het meeste gewicht. Ik denk vooral dat ik kracht kwijt ben geraakt, maar spierverlies valt heel erg mee. :)
  zaterdag 13 april 2013 @ 11:20:58 #65
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_125227018
Mmh dagje armen isoleren. Omdat het fucking kan.
Deathlift or Die.
pi_125227338
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 08:04 schreef cl00n het volgende:

[..]

Nou ik ben begonnen met de IRON CORE DVD. Wat een topding is het, alleen heb ik erg veel last van mijn pols als ik, bv snatches maar de weet ik wat lift die is bijna niet te doen omdat die bol tegen mn pols hangt. Went dit of kan ik beter een of ander bandje om doen?
ik zie dat je graag WORKOUT DVDs gebruikt

probeer eens de kettlebell dvd van jesse van der velde
  zaterdag 13 april 2013 @ 11:55:13 #67
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_125227582
Leg day today.... it's all about the ass baby!

Hopen dat mijn knie het houdt.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_125228517
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:59 schreef Volatility het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)%2C32&startDateFrom=
Ik heb mijn ijzer destijds ook tweedehands gekocht.
Bij dit soort dingen heb je immers geen garantiebepaling nodig...

[ Bericht 7% gewijzigd door incompetente-palpeerder op 13-04-2013 12:55:51 ]
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_125228577
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:59 schreef StraatSoldaat het volgende:
Logisch, toch?
Men wordt ingedeeld op gewichtsklasse. Als jij een kop groter bent en net zo zwaar, is het imo niet vreemd dat je minder tillen kunt...
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
pi_125228638
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 08:48 schreef Jahr00n het volgende:
Niet als je voor gigolo solliciteerd.
kunst zonder trein
  zaterdag 13 april 2013 @ 12:55:47 #71
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_125228671
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 10:03 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Opzich niet. Ligt aan de baan die je wilt verkrijgen. Op peuter/basisscholen en bij de bouw zoeken ze graag goede fysieken
:') ?
pi_125228764
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 11:55 schreef ManageTheAnger het volgende:
Leg day today.... it's all about the ass baby!

Hopen dat mijn knie het houdt.
Wat een mogool ben je tog ook :')
pi_125228873
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 12:55 schreef Levolution het volgende:

[..]

:') ?
Oh. Dit is geen onz
pi_125229108
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:00 schreef Weissman het volgende:

[..]

pi_125229200
quote:

[..]

Probeer op het moment dat de kettlebell op ooghoogte is je vuist er door heen te drukken. Alsof je er door heen slaat.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_125229257
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:18 schreef 1517 het volgende:

[..]

Probeer op het moment dat de kettlebell op ooghoogte is je vuist er door heen te drukken. Alsof je er door heen slaat.

Succes
pi_125229478
quote:

[..]

Jesse van der Velde is zo droog dat hij geen polsen meer over heeft, dat is ook een optie natuurlijk. Succes.
  zaterdag 13 april 2013 @ 13:37:26 #78
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_125229555
Confidence through competence
  zaterdag 13 april 2013 @ 13:52:25 #79
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_125229867
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:00 schreef Weissman het volgende:

[..]

Wat ben jij ook een zielige vertoning, niet alleen in dit topic maar in elk ander topic waar jij actief in bent. Jou opmerkingen en posts zijn nog inhoudslozer dan een 2 year old met het syndroom van down. Ik begrijp überhaupt niet hoe jij in de spiegel kan kijken en jezelf voor de gek kan houden dat je één of andere "bazenstatus" hier vergaard hebt. Then again, gezien je intelligentie niveau wat naar voren komt hier op Fok! kan ik je dat ook niet kwalijk nemen.

Dit is niet het onzin topic, het ga je goed Weissman. :W

Lief dagboek:

Stats van vandaag:

Squat: 115 kilo
Legpress: 240 kilo
Leg extensions: 80 kilo
Bw: 72 kilo.

/lief dagboek
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_125229981
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:52 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Wat ben jij ook een zielige vertoning, niet alleen in dit topic maar in elk ander topic waar jij actief in bent. Jou opmerkingen en posts zijn nog inhoudslozer dan een 2 year old met het syndroom van down. Ik begrijp überhaupt niet hoe jij in de spiegel kan kijken en jezelf voor de gek kan houden dat je één of andere "bazenstatus" hier vergaard hebt. Then again, gezien je intelligentie niveau wat naar voren komt hier op Fok! kan ik je dat ook niet kwalijk nemen.

Dit is niet het onzin topic, het ga je goed Weissman. :W

Lief dagboek:

Stats van vandaag:

Squat: 115 kilo
Legpress: 240 kilo
Leg extensions: 80 kilo
Bw: 72 kilo.

/lief dagboek
Negeer hem gewoon...
  zaterdag 13 april 2013 @ 13:58:54 #81
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_125230019
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:57 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Negeer hem gewoon...
Hij moet gewoon oprotten, dit topic, is één van de meest serieuze topics naast het chinese webtopic die ik ben tegengekomen waar de kwaliteitsposts gewoon hoog zijn en waar de kwaliteit gewaarborgd wordt.

Zo'n vent moet gewoon opdonderen.
Laat hem lekker de boel verstieren in KLB of in een R&P topic.
YouTube
pi_125230033
pi_125230151
Mijn gym heeft geen kettlebells :N
pi_125230229
Vandaag trouwens de 88kg aangetikt, zo zwaar ben ik nog nooit geweest. Maar was 2 jaar geleden een stuk sterker terwijl ik lichter was(84kg) en ongeveer hetzelfde vetpercentage had. Kan dit zijn omdat ik toen net 18 was en nog niet uitgegroeid? Want heb nu dus 4kg extra massa terwijl mijn lifts 15% lager zijn ongeveer.
pi_125230402
Nieuw PR, 2x 90kg squat :)

Zit normaal tussen 80-85 maar dacht nu eens, fock it, ik knal er 90 op en zie wat er gebeurt. Plaatste ik eerst een totaal van 100kg, blij dat ik dat op tijd zag, lijkt me nog net even iets te zwaar om te doen :')

Wel blij though. Nog even en ik zit met BP (75kg), deadlift (130kg) en SQ (90kg) samen in de 300kg :)
  zaterdag 13 april 2013 @ 14:22:32 #86
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_125230526
godverdegodver. Mijn huisgenoot heeft mij ook ziek gemaakt en dat merk ik goed vandaag. Geen kracht meer over dus ook niet naar de gym vandaag, weer een week uitloop van alles en ook nog eens race erbij :r .

Thuis toch maar bodyweight oefeningen aan het doen met een 10kg rugzak om vooralsnog het gevoel te hebben iets te doen :') .
Drinky is een baas
pi_125230943
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:16 schreef MrGuma het volgende:
Nieuw PR, 2x 90kg squat :)

Zit normaal tussen 80-85 maar dacht nu eens, fock it, ik knal er 90 op en zie wat er gebeurt. Plaatste ik eerst een totaal van 100kg, blij dat ik dat op tijd zag, lijkt me nog net even iets te zwaar om te doen :')

Wel blij though. Nog even en ik zit met BP (75kg), deadlift (130kg) en SQ (90kg) samen in de 300kg :)
Goedzo maatje!
pi_125230967
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:22 schreef Drinky het volgende:
godverdegodver. Mijn huisgenoot heeft mij ook ziek gemaakt en dat merk ik goed vandaag. Geen kracht meer over dus ook niet naar de gym vandaag, weer een week uitloop van alles en ook nog eens race erbij :r .

Thuis toch maar bodyweight oefeningen aan het doen met een 10kg rugzak om vooralsnog het gevoel te hebben iets te doen :') .
Lekker cutten terwijl je ziek bent. Zo kurkdroog ga je dan worden als je een weekje ziek bent.
  zaterdag 13 april 2013 @ 14:44:31 #89
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_125231097
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:39 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Lekker cutten terwijl je ziek bent. Zo kurkdroog ga je dan worden als je een weekje ziek bent.
Is toch voornamelijk watergewicht, heb ik niks aan :') .
Drinky is een baas
  zaterdag 13 april 2013 @ 14:44:44 #90
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_125231104
Wie van jullie gebruikt hulpmiddelen?

Dus een weight lifting band en iets om je knieën tijdens het squatten...

Ik heb vandaag beiden gebruikt (maatje van me had ze mee) en ik moet zeggen dat ik veel meer verschil merk.

Mijn vraag is meer, push ik mijn lichaam niet te ver, door die dingen te gebruiken?
Dus met andere woorden, zonder die kniebanden en weight lifting band is het moeilijker/pijnlijker..
YouTube
pi_125231219
Voor het eerst 15 consecutive chin ups gedaan! Voelt wel goed aangezien ik er vroeger met moeite 2 uit kon persen..

Daarnaast in ieder geval nog geen krachtverlies terwijl ik in de cut van 15 naar 10%bf zit. Deadlift blijft rond de 6x 135kg, ben 5x 82,5kg en OHP 5x 50kg. Squat kan bijna weer aangezien mijn knieblessure bijna over is...

En alsof het leven al niet mooi genoeg is begin ik ook aan magere kwark te wennen ;)
pi_125231236
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:44 schreef ManageTheAnger het volgende:

Ik heb vandaag beiden gebruikt (maatje van me had ze mee) en ik moet zeggen dat ik veel meer verschil merk.

Mijn vraag is meer, push ik mijn lichaam niet te ver, door die dingen te gebruiken?
Dus met andere woorden, zonder die kniebanden en weight lifting band is het moeilijker/pijnlijker..
Ben er zelf geen fan van. Tenzij je een powerlifter bent heb je ze ook niet nodig.
pi_125231296
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:48 schreef Illuvatar het volgende:
Voor het eerst 15 consecutive chin ups gedaan! Voelt wel goed aangezien ik er vroeger met moeite 2 uit kon persen..

Daarnaast in ieder geval nog geen krachtverlies terwijl ik in de cut van 15 naar 10%bf zit. Deadlift blijft rond de 6x 135kg, ben 5x 82,5kg en OHP 5x 50kg. Squat kan bijna weer aangezien mijn knieblessure bijna over is...

En alsof het leven al niet mooi genoeg is begin ik ook aan magere kwark te wennen ;)
Loopt je ohp dan niet erg achter? Ik bench zelf maar 5*70 maar ohp 6*55. Trouwens gewoon half schepje whey door je kwark gooien en is het prima te hakken.
pi_125231323
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:52 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Loopt je ohp dan niet erg achter? Ik bench zelf maar 5*70 maar ohp 6*55. Trouwens gewoon half schepje whey door je kwark gooien en is het prima te hakken.
Denk eerder dat jouw bench achter loopt.
pi_125231364
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:44 schreef ManageTheAnger het volgende:

gebruik zelf alleen dat rubberen rolletje voor bij het squatten, voor de rest zou ik misschien ooit handschoenen overwegen maar dat is ook zo wat.. :P
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_125231413
Met goede vorm hulmiddelen gebruiken is niet erg toch, maar met slechte vorm laat je je lichaam meer tillen en zal je alleen maar sneller het merken als het fout gaat.
  zaterdag 13 april 2013 @ 14:56:50 #97
55709 Stereotomy
pi_125231433
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:54 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

gebruik zelf alleen dat rubberen rolletje voor bij het squatten
De pussypad?
pi_125231516
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:56 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

De pussypad?
kom haten
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_125231554
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:52 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Denk eerder dat jouw bench achter loopt.
Denk het niet, dan zal mijn ohp wel voorlopen. Train namelijk pas 1,5maand en lifts zijn nog niet heel hoog.
5*110 squat
5*110 dl
5*70 bp
5*70 clean
6*55ohp
En dat terwijl mijn split ub push/ub pull/legs is en ik altijd ohp na de bp doe.
  zaterdag 13 april 2013 @ 15:08:42 #100
55709 Stereotomy
pi_125231747
Je zou ohp ook met bp in volgorde kunnen afwisselen.

Of een aantal weken eerst ohp en dan pas bp, gevolgd door een aantal weken bp en dan pas ohp...
pi_125231895
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 april 2013 15:08 schreef Stereotomy het volgende:
Je zou ohp ook met bp in volgorde kunnen afwisselen.

Of een aantal weken eerst ohp en dan pas bp, gevolgd door een aantal weken bp en dan pas ohp...
Mijn ohp loopt dus schijnbaar voor terwijl ik hem altijd na mijn bp doe. Dus lijkt me beter om dat dan iig zo te houden totdat de bp is bijgetrokken.
pi_125231990
hoe voer je de ohp uit?
Staand? met barbell? Iedere rep vanaf je borst beginnen, zonder te bounchen?
  zaterdag 13 april 2013 @ 15:31:36 #103
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125232325
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 15:14 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Mijn ohp loopt dus schijnbaar voor terwijl ik hem altijd na mijn bp doe. Dus lijkt me beter om dat dan iig zo te houden totdat de bp is bijgetrokken.
Dat zou ook nog kunnen. Mijn OHP is maar 60% van wat ik bankdruk... Terwijl ik mn schouders niet echt achter vind lopen.
pi_125232366
Zou ohp gelijk met bp moeten lopen Dan? Dan zul je bekijks trekken in de sportschool straks.
pi_125232394
Morgen weer trainen trouwens. Ben niet te genieten. Dan maar doen wat gaat.
pi_125232611
Denk dat ik gewoon aanleg heb voor schouders dan, want voor mijn 2 jaar break drukte ik 3*70 overhead terwijl bench maar 5*80 was.
  zaterdag 13 april 2013 @ 16:04:44 #107
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_125233168
Ik loop hard achter met OHP zie ik wel.

BP 95kg x5
OHP 55kg x5
SQ 140kg x5
DL 130kg x5 en 150kg x1
BOR 80kg x5

bw 71kg

Ik doe de OHP eigenlijk altijd op rugdag nadat ik al DL en BOR heb gedaan.
pi_125234269
quote:
helenmaal supepr dezen dvd!!

dankje meid

gr annie
pi_125234286
Weten jullie nog een goede Android app voor het bijhouden van je gegeten calorieën?
pi_125234602
quote:
Mooie draai tijdens de shrugs, om een goede burn in die traps te krijgen. Goede vorm.
pi_125235175
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 16:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Weten jullie nog een goede Android app voor het bijhouden van je gegeten calorieën?
myfitnesspal
calorieteller
  zaterdag 13 april 2013 @ 17:21:20 #113
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125235303
Ik denk dat ik maar 5 minuten ga roeien voordat ik ga liften, ik verrek steeds spieren kan vervolgens wel door trainen maar het is geen fijn gevoel en moet daarna meestal meer dan 1 dag rusten voordat ik die spier niet meer voel.

Vandaag was een van mijn slechte trainingen ooit

DL ging het al fout met mijn 2e warmup set toen ik 5x100 deed en een spiertje verrekte
Toen ging ik 5x142,5 doen (Mijn limiet is 150kg) en het voelde of mijn hele onderrug uit elkaar werd getrokken, kon niet eens een 2e of 3e set doen omdat ik het gewicht niet meer door mijn onderrug van de grond af kreeg. Shoulder press ging goed maar laatste oefening, powerclean, ging weer fout en ben maar na 2 setjes ipv 5 naar huis gegaan.

Vraag me af waar het aan lag aangezien ik woensdagavond nog 3x5x140kg deed zonder ergens last van te hebben
pi_125235720
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 17:21 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik denk dat ik maar 5 minuten ga roeien voordat ik ga liften, ik verrek steeds spieren kan vervolgens wel door trainen maar het is geen fijn gevoel en moet daarna meestal meer dan 1 dag rusten voordat ik die spier niet meer voel.

DL ging het al fout met mijn 2e warmup set toen ik 5x100 deed en een spiertje verrekte
Toen ging ik 5x142,5 doen (Mijn limiet is 150kg) en het voelde of mijn hele onderrug uit elkaar werd getrokken, kon niet eens een 2e of 3e set doen omdat ik het gewicht niet meer door mijn onderrug van de grond af kreeg. Shoulder press ging goed maar laatste oefening, powerclean, ging weer fout en ben maar na 2 setjes ipv 5 naar huis gegaan.

Vraag me af waar het aan lag aangezien ik woensdagavond nog 3x5x140kg deed zonder ergens last van te hebben
Misschien moet je naar je lichaam luisteren dude.
pi_125235745
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 17:21 schreef StraatSoldaat het volgende:

Misschien ff deloaden op dl en clean?
  zaterdag 13 april 2013 @ 17:40:59 #116
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125235931
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 17:35 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Misschien ff deloaden op dl en clean?
3x5x140 ging nog best soepel en ik heb 4 weken geleden al een 10% reset gedaan. Ik heb gisteren wel slecht(genoeg kcal maar niet genoeg macros) gegeten en vrijdagnacht slecht geslapen maar dat zou toch niet zoveel effect moeten hebben :{
pi_125237651
Bij mij maakt nachtrust vrij weinig uit voor een training. Enige waar ik wat van merk is te weinig koolhydraten.
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:51:02 #118
55709 Stereotomy
pi_125238051
Stressen om 1 mindere training is catabool
pi_125239917
Gebruiken jullie creatine? Waarom juist wel al dan niet? Indien je wel gebruikt welke creatine gebruik je en waarom? Verder lees ik tegenstrijdige verhalen over de bijeffecten van creatine over bijvoorbeeld waterretentie (Wikipedia vs Mens Health) Kan iemand mij hier mee over vertellen?
SPOILER
  zaterdag 13 april 2013 @ 19:52:24 #120
69994 seto
-|||--------|||-
pi_125240245
Men's health :')!
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_125240264
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:45 schreef Drommeldaris het volgende:
Gebruiken jullie creatine? Waarom juist wel al dan niet? Indien je wel gebruikt welke creatine gebruik je en waarom? Verder lees ik tegenstrijdige verhalen over de bijeffecten van creatine over bijvoorbeeld waterretentie (Wikipedia vs Mens Health) Kan iemand mij hier mee over vertellen?
SPOILER
Eerder wel gedaan omdat het werkt. Kracht en volume namen sneller toe.
Gestopt omdat ik teveel vocht begon vast te houden. Niet alleen mijn spieren, maar ook mijn kop begon te groeien. ;)
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_125240340
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:52 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

[..]

Eerder wel gedaan omdat het werkt. Kracht en volume namen sneller toe.
Gestopt omdat ik teveel vocht begon vast te houden. Niet alleen mijn spieren, maar ook mijn kop begon te groeien. ;)
Er is ook creatine waarbij geen sprake is van waterretentie (althans, dat lees ik). Wellicht is dat wat voor je?
  zaterdag 13 april 2013 @ 19:54:59 #123
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125240381
Met creatine gain ik 5kg vocht in de eerste week. het lijkt me niet gezond voor mij.
pi_125240419
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:52 schreef seto het volgende:
Men's health :')!
Eerste bron die ik vond :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:54 schreef Jahr00n het volgende:
Met creatine gain ik 5kg vocht in de eerste week. het lijkt me niet gezond voor mij.
G, ik dm je een waterretentievrije creatine
pi_125240458
Heb een tijdje HCL gebruikt maar de volgende keer gewoon weer monohydraat. HCL voelde meer als placebo. :')
pi_125240499
kre alkalyn is beste creatine soort

maar veel vocht vasthouden atlijd daarom laat ik tijdens de kuur altijd proviron mee lopen helpt redenlijk
pi_125240591
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:57 schreef 16meter het volgende:
kre alkalyn is beste
Gebruik je zelf dus ook?
..
..
pi_125240662
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:57 schreef 16meter het volgende:
kre alkalyn is beste creatine soort

maar veel vocht vasthouden atlijd daarom laat ik tijdens de kuur altijd proviron mee lopen helpt redenlijk

Er staat juist bij deze dat er geen sprake is van waterretentie:

SPOILER: linkje naar b&f shop
Klopt dat dan niet wat daar staat of heb je een andere versie?
  zaterdag 13 april 2013 @ 20:02:42 #129
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125240727
Ik zie dat B&F shop een kaart van wat klanten kochten op hun website heeft staan. Wat de neuk is dit? Ik zie gewoon dat iemand in mijn straat een zieke lading mammoth heeft ingeslagen. Mag dit uberhaupt mbt privacy en shit? Ik koop niks meer daar.
pi_125240827
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:02 schreef Jahr00n het volgende:
Ik zie dat B&F shop een kaart van wat klanten kochten op hun website heeft staan. Wat de neuk is dit? Ik zie gewoon dat iemand in mijn straat een zieke lading mammoth heeft ingeslagen. Mag dit uberhaupt mbt privacy en shit? Ik koop niks meer daar.
Waar dat, even kijken of ik mn whey nog kan terugvinden :')
  zaterdag 13 april 2013 @ 20:42:56 #131
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125242754
Hoe krijg je eigelijk een fysiek als Zyzz? ik weet dat hij kuurde maar het lijkt me echt lastig om zo'n laag vp te hebben met zoveel massa zelfs met kuren, als ik foto's op DBB zie van gasten die kuren zijn het van die walvissen
pi_125242808
Zie inderdaad veel liever iets zoals Zyzz dan zo'n oversized stratenmaker.
pi_125242864
veel gasten hebben gewoon geen zin in cardio en/of streng zijn met voeding

eten liever alles wat los en vast zit

begrijp het wel, maar inderdaad niet de optimale weg naar een goed fysiek
pi_125242899
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:45 schreef 16meter het volgende:
veel gasten hebben gewoon geen zin in cardio en eten liever alles wat los en vast zit
Dit. Op DBB zitten veel van die gasten die denken swole te zijn met een hoog vetpercentage. Van die type Sterretje uit Oh Oh Cherso.

Of van die DBol gebruikers met 10kg aan vochtmassa.
  zaterdag 13 april 2013 @ 20:47:25 #135
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125242993
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:43 schreef Panzermaus het volgende:
Zie inderdaad veel liever iets zoals Zyzz dan zo'n oversized stratenmaker.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:45 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dit. Op DBB zitten veel van die gasten die denken swole te zijn met een hoog vetpercentage. Van die type Sterretje uit Oh Oh Cherso.

Of van die DBol gebruikers met 10kg aan vochtmassa.
Precies _O-

Maar dat kan toch niet alleen voeding zijn?
pi_125243509
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:47 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

[..]

Precies _O-

Maar dat kan toch niet alleen voeding zijn?
Gevalletje genetics + roids ook wel. Zyzz deed geen cardio en deed geen isolatie voor abs.
pi_125244399
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:54 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Er is ook creatine waarbij geen sprake is van waterretentie (althans, dat lees ik). Wellicht is dat wat voor je?
Waterretentie is inherent aan creatine. Als er geen waterretentie plaatsvindt accumuleert er simpelweg geen creatine in het weefsel. Notabene is de waterretentie beperkt tot het spierweefsel.
pi_125244442
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:18 schreef Diabox het volgende:

[..]

Waterretentie is inherent aan creatine. Als er geen waterretentie plaatsvindt accumuleert er simpelweg geen creatine in het weefsel. Notabene is de waterretentie beperkt tot het spierweefsel.
Dus het is in principe gewoon een loze claim?
pi_125244548
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:19 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Ja.
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:24:19 #140
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125244840
quote:
Ik had een fipo.
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:29:33 #142
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125244946
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:27 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ik had een fipo.
Hoe hou jij het uit daar :')
pi_125244993
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:29 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Hoe hou jij het uit daar :')
Niet. Er zit momenteel echt heel weinig niveau.
pi_125245068
quote:
Ligt het aan mij of zijn dat ook echt kutstats om te gaan kuren? Ik bedoel, 1.85 en 85 kg, en dan 14%? :') Blijkbaar kuurt hij ook al langer.
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:37:50 #145
55709 Stereotomy
pi_125245269
Heb geen verstand van AAS, maar als zijn kuur van even hoog niveau is als zijn eetschema, dan pak ik de popcorn.

Ik geloof best dat kuren zonder bijwerkingen kan, maar het probleem is dat mensen werkelijk 0 idee hebben van wat ze gebruiken, hoeveel ze gebruiken, en met name WAAROM ze het zo gebruiken.
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:40:36 #146
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125245362
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:32 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of zijn dat ook echt kutstats om te gaan kuren? Ik bedoel, 1.85 en 85 kg, en dan 14%? :') Blijkbaar kuurt hij ook al langer.
Ik zie pics van gasten daar die kuren maar nog smaller dan mij zijn met mijn 8 maanden trainingservaring en er zitten inderdaad echt veel stratenmakers. Hoewel er ook wel een aantal mensen zitten die verstand hebben, werd er een tijd geleden geholpen met mijn macro's en voedingstips die echt nuttig waren maar als ik er nu kom dan zitten er echt veel sjonnies die na een jaar "trainen" al willen kuren zonder dat ze maar iets van macro's of voeding weten
pi_125245382
GetXXL uber alles.
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:50:48 #149
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_125245774
quote:
past meer in ONZ...

maar van wie is dat huis? BN-er?

Blaricum en Laren zijn wel nice, heb een tijdje gewerkt daar.
YouTube
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:52:22 #150
55709 Stereotomy
pi_125245832
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:19 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Is het je opgevallen dat er geen ingredientenlijst staat voor dit product op de site van B&F? Je gaat dus alleen op loze marketingkreten af. Dit is ongeveer het niveau waarop mensen AAS benaderen (nofi). Met creatine onschuldig, maar met AAS kan dat dus flink mis gaan.

Overigens is dit 'Kre-alkalyn' :') gewoon creatine monohydraat met een basische buffer en wat suiker erin geflikkerd.

quote:
Creatine Monohydrate 100 mg
Sugar 300 mg
Chocolate 50 mg
Soy Bean Oil 500 mg
Magnesium Glycerol Phosphate 25 mg
Soda Ash 5-1000 mg
Op zich wel gaaf dat je het product dan voor 5x zo duur als normaal creatine monohydraat kunt verkopen, en dat mensen er nog in trappen ook. :')

[ Bericht 13% gewijzigd door Stereotomy op 13-04-2013 21:58:16 ]
pi_125246238
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Is het je opgevallen dat er geen ingredientenlijst staat voor dit product op de site van B&F? Je gaat dus alleen op loze marketingkreten af. Dit is ongeveer het niveau waarop mensen AAS benaderen (nofi). Met creatine onschuldig, maar met AAS kan dat dus flink mis gaan.

Overigens is dit 'Kre-alkalyn' :') gewoon creatine monohydraat met een basische buffer en wat suiker erin geflikkerd.

[..]

Heb ondertussen wat filmpjes gezien en wat meer gelezen.

Op zich wel schandalig dat retailers dit ook gewoon mogen doen. Zie bij veel van die producten staan dat er geen laadcycle is terwijl dit in principe voor geen enkele vorm creatine nodig is. Veel van die shit is voor mij ook helemaal niet overzichtelijk. Ik zie bijv nu een product met 30 ingredienten met allemaal gruwelijk bijzondere verhalen maar het is allemaal zo gelikt. ;(
pi_125246262
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[..]

Op zich wel gaaf dat je het product dan voor 5x zo duur als normaal creatine monohydraat kunt verkopen, en dat mensen er nog in trappen ook. :')
Dit. Er is geen enkele reden om meer geld aan creatine uit te geven dan aan monohydraat.
pi_125246289
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:01 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Heb ondertussen wat filmpjes gezien en wat meer gelezen.

Op zich wel schandalig dat retailers dit ook gewoon mogen doen. Zie bij veel van die producten staan dat er geen laadcycle is terwijl dit in principe voor geen enkele vorm creatine nodig is. Veel van die shit is voor mij ook helemaal niet overzichtelijk. Ik zie bijv nu een product met 30 ingredienten met allemaal gruwelijk bijzondere verhalen maar het is allemaal zo gelikt. ;(
Ik laad wel gewoon, snellere verzadiging, en is het geld niet.
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:05:14 #154
55709 Stereotomy
pi_125246390
Nou idd, nog zo iets: snappen mensen normaal gesproken de reden achter waarom je creatine zou laden / niet zou laden? Of doen ze het omdat ze ergens hebben gelezen dat iemand anders het ook doet?

Als er met fokking creatine al zoveel verwarring is, hoe moet het dan met AAS? :)
pi_125246447
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:05 schreef Stereotomy het volgende:
Nou idd, nog zo iets: snappen mensen normaal gesproken de reden achter waarom je creatine zou laden / niet zou laden? Of doen ze het omdat ze ergens hebben gelezen dat iemand anders het ook doet?

Als er met fokking creatine al zoveel verwarring is, hoe moet het dan met AAS? :)
Ik kreeg laatst een paar PMs van iemand die juice begeleiding gaf aan iemand. Moest binnenmonds kosten, hij had er zelf de ballen verstand van.
pi_125246457
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:02 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ik laad wel gewoon, snellere verzadiging, en is het geld niet.
Ik lees overal dat de effecten aan het eind van de cycle precies hetzelfde zullen zijn alleen dat je met laden eerder de effecten merkt.
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:08:36 #157
55709 Stereotomy
pi_125246529
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:06 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Ik lees overal dat de effecten aan het eind van de cycle precies hetzelfde zullen zijn alleen dat je met laden eerder de effecten merkt.
Je gaat naar saturatie toe. Met grotere doses behaal je eerder saturatie. Maar het saturatieniveau blijft idd hetzelfde.
pi_125246577
Mensen lezen zich over het algemeen erg slecht in heb ik het idee, hierdoor komen er onder andere ook hele onrealistische verwachtingen enzo.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:11:54 #159
55709 Stereotomy
pi_125246663
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:06 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ik kreeg laatst een paar PMs van iemand die juice begeleiding gaf aan iemand. Moest binnenmonds kosten, hij had er zelf de ballen verstand van.
Mja, spijtige situatie.

Ik vroeg me af, misschien weet jij dat wel: je kent Sibil Peeters?

http://www.youtube.com/results?search_query=sibil+peeters

Hoewel ik haar resultaten bewonder (specifieker: het fysiek van Roelly Winklaar bewonder) heb ik nou niet de indruk dat ze heel veel verstand van zaken heeft als ik de filmpjes zo bekijk. Ken jij haar werk beter?
pi_125246672
Ik heb zelfs mn whey niet direct gekocht :')
pi_125246764
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:11 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Mja, spijtige situatie.

Hoewel ik haar resultaten bewonder (specifieker: het fysiek van Roelly Winklaar bewonder) heb ik nou niet de indruk dat ze heel veel verstand van zaken heeft als ik de filmpjes zo bekijk. Ken jij haar werk beter?
Ken haar niet persoonlijk. Heb wat posts van haar gelezen op bodyresource destijds, en sporadisch wat op DBB, het is voornamelijk broscience ja. Gezien haar Engels kan ik me ook moeilijk inbeelden dat ze uberhaupt 'n studie correct kan lezen, laat staan interpreteren, no offense verder.
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:14:47 #162
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_125246809
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:11 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Mja, spijtige situatie.

Hoeveel verschil zit er eigenlijk in het wel of niet nemen van Creatine?

Zijn de verschillen wel degelijk te zien (fysiek) of is het te verwaarlozen etc?

Ik heb het zelf nooit gebruikt opzich, en ik heb er ook geen behoefte aan.
Maar aan de andere kant heb ik soms wel het idee van: "ach waarom ook niet een keer proberen"

YouTube
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:15:37 #163
55709 Stereotomy
pi_125246855
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:14 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ken haar niet persoonlijk. Heb wat posts van haar gelezen op bodyresource destijds, en sporadisch wat op DBB, het is voornamelijk broscience ja. Gezien haar Engels kan ik me ook moeilijk inbeelden dat ze uberhaupt 'n studie correct kan lezen, laat staan interpreteren, no offense verder.
Die indruk had ik ook; ik dacht dat haar Engels in de interviews haar misschien wat belette om snugger over te komen (had Pim Fortuyn ook).

Maargoed, dit toont maar weer eens aan dat toewijding en motivatie het belangrijkst is. Als je keihard traint en fatsoenlijk eet, zonder details te kennen, kom je er ook.

pi_125246887
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:15 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Die indruk had ik ook; ik dacht dat haar Engels in de interviews haar misschien wat belette om snugger over te komen (had Pim Fortuyn ook).

Maargoed, dit toont maar weer eens aan dat toewijding en motivatie het belangrijkst is. Als je keihard traint en fatsoenlijk eet, zonder details te kennen, kom je er ook.

Wat mij betreft valt er veel meer te halen uit Roelly.
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:17:26 #165
55709 Stereotomy
pi_125246924
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:14 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Hoeveel verschil zit er eigenlijk in het wel of niet nemen van Creatine?

Zijn de verschillen wel degelijk te zien (fysiek) of is het te verwaarlozen etc?

Ik heb het zelf nooit gebruikt opzich, en ik heb er ook geen behoefte aan.
Maar aan de andere kant heb ik soms wel het idee van: "ach waarom ook niet een keer proberen"

In performance of in waterretentie = grotere spieren?

Als ik voor mezelf spreek, dan merk ik zeker meer waterretentie, zowel te meten op de weegschaal, als subjectief 'hardere' spieren.

In performance vind ik het altijd moeilijk te zeggen of je wat 'merkt', aangezien je met jezelf vergelijkt. Een 100m sprinter 'merkt' ook voordeel als hij meewind heeft ipv tegenwind. In die orde van grootte moet je het zoeken.
pi_125246968
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:14 schreef Diabox het volgende:

[..]

hundert-sikstie. :D :')
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:20:01 #167
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_125247044
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:17 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

In performance of in waterretentie = grotere spieren?

Als ik voor mezelf spreek, dan merk ik zeker meer waterretentie, zowel te meten op de weegschaal, als subjectief 'hardere' spieren.

In performance vind ik het altijd moeilijk te zeggen of je wat 'merkt', aangezien je met jezelf vergelijkt. Een 100m sprinter 'merkt' ook voordeel als hij meewind heeft ipv tegenwind. In die orde van grootte moet je het zoeken.
Waterretentie is het meer vasthouden van water in je lichaam correct?

Dus eigenlijk groei je dan, zowel in vocht als op de langere termijn in spieren?
Heb ik het dan zo goed begrepen?

Het enige wat ik weet, sinds de laatste keer dat ik mij erin verdiept had, is dat je na een maand ongeveer even een pauze moet inlassen, en dat je goed moet letten op je vocht inname, simpelweg vanwege het feit dat de creatine zorgt voor wateropname in je spieren.

Please correct me _O-
YouTube
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:22:04 #168
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125247136
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:20 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Dus eigenlijk groei je dan, zowel in vocht als op de langere termijn in spieren?

Het enige wat ik weet, sinds de laatste keer dat ik mij erin verdiept had, is dat je na een maand ongeveer even een pauze moet inlassen, en dat je goed moet letten op je vocht inname, simpelweg vanwege het feit dat de creatine zorgt voor wateropname in je spieren.

Please correct me _O-
Dat is alleen als je het load. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen omdat het niet kwaad kan. Heeft mij zeker geholpen.
pi_125247146
Creatine zorgt voor waterretentie simpelweg door een groter gradient. Er is alleen 'n saturatielimiet, dus je gaat niet oneindig creatine in je spieren accumuleren.
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:24:17 #170
55709 Stereotomy
pi_125247241
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:20 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Ja, in je spieren, door de creatine supplementatie.

quote:
Creatine helpt je voornamelijk met gains omdat je harder kunt trainen. Dat is de indirecte hoofdoorzaak van meer gains dankzij creatine. Er kunnen nog wat andere fysiologische mechanismes zijn die een rol spelen die creatine anabool maken, maar imho is harder kunnen trainen de meest relevante.
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:24:58 #171
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_125247278
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:22 schreef Diabox het volgende:
Creatine zorgt voor waterretentie simpelweg door een groter gradient. Er is alleen 'n saturatielimiet, dus je gaat niet oneindig creatine in je spieren accumuleren.
jongens...

zo'n beetje alles wat ik weet over body building en alles is hetgeen wat ik elders maar vooral hier gelezen en meegekregen heb (incluis voeding en links)

dafuq is saturatielimiet... is dat het "verzadigingsniveau"?
YouTube
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:25:13 #172
55709 Stereotomy
pi_125247290
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:22 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Dat is alleen als je het load. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen omdat het niet kwaad kan. Heeft mij zeker geholpen.
wut :?
pi_125247307
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:24 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

jongens...

zo'n beetje alles wat ik weet over body building en alles is hetgeen wat ik elders maar vooral hier gelezen en meegekregen heb (incluis voeding en links)

Dat er een limiet is waarop het niet meer opgenomen kan worden ofwel verzadigd is.
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:25:47 #174
55709 Stereotomy
pi_125247317
quote:

[..]

jongens...

Ja, zeg maar zoals een spons die tot een bepaald niveau water kan opzuigen, en dat het dan vol zit.
pi_125247372
quote:

[..]

jongens...

Had een duidelijker woord geweest ja.
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:28:55 #176
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_125247449
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:25 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Dat er een limiet is waarop het niet meer opgenomen kan worden ofwel verzadigd is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:25 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja, zeg maar zoals een spons die tot een bepaald niveau water kan opzuigen, en dat het dan vol zit.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:26 schreef Diabox het volgende:

[..]

Had een duidelijker woord geweest ja.
Gelukkig heb ik van nature een goed stel hersens :')
bedankt voor de bevestiging guys.
YouTube
pi_125247464
Ik heb er nootropics voor. #yolo
pi_125247880
Roelly Winklaar, wat een animal.

Ergens halverwege doet hij serieus een salto achteruit. :') Sick. (no homo)

Ziet er wel bloated uit. En is dat nu een roid gut?
pi_125247937
IGF-I gut zou ik persoonlijk een betere benaming vinden.
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:45:16 #180
55709 Stereotomy
pi_125247999
Toch zonde, BB ging ooit over mooie proporties, maar zo'n buik heeft daar niks meer mee te maken op zoek naar oversized spieren.
pi_125248049
Damn die schouders van Winklaar.
pi_125248206
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:42 schreef Panzermaus het volgende:
Roelly Winklaar, wat een animal.

Ergens halverwege doet hij serieus een salto achteruit. :') Sick. (no homo)

Ziet er wel bloated uit. En is dat nu een roid gut?
Ziet er idd wel off-season uit. Wel sick
pi_125248247
Die shit is ziek, die combo van die robot walk en dan ineens die backflip. :X Hoeveel weegt die man?

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:43 schreef Diabox het volgende:
IGF-I gut zou ik persoonlijk een betere benaming vinden.
Yeah dat bedoel ik. :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:45 schreef Stereotomy het volgende:
Toch zonde, BB ging ooit over mooie proporties, maar zo'n buik heeft daar niks meer mee te maken op zoek naar oversized spieren.
Ach, Mr Olympia contest hè. Allemaal massmonsters die verdrinken in de drugs. Daarom classic BB. :P
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:55:53 #184
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125248370
Ik vraag me af hoeveel die gasten maandelijks kwijt zijn aan AAS. Vroeger werkte er veel in de prostitutie om zo hun AAS te betalen
pi_125248419

Hij is kleiner dan 1.70 volgens mij, maar jezus christus, zo'n apparaat wil je toch geen ruzie mee hebben.
  zaterdag 13 april 2013 @ 23:02:13 #186
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125248552
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:57 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]

Hij is kleiner dan 1.70 volgens mij, maar jezus christus, zo'n apparaat wil je toch geen ruzie mee hebben.
Een beetje vechtsporter zou hem zo slopen. Dorian Yates werd ook in elkaar geslagen door een freefighter zonder naam en die is nog groter
pi_125248615
Het is dan ook niet dat ze trainen om goed te worden in vechten.
  zaterdag 13 april 2013 @ 23:17:00 #188
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125249077
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:57 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]

100 meter sprinten, dan is ie buiten adem.
pi_125249553
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

100 meter sprinten, dan is ie buiten adem.
Ooit gelezen dat de gemiddelde straatgevecht niet langer duurt dan 30 sec. In die tijd kan hij je aardig op je gezicht bossen.
  zaterdag 13 april 2013 @ 23:29:53 #190
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125249605
Vechten op straat is voor marginalen.
pi_125249620
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:02 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Een beetje vechtsporter zou hem zo slopen. Dorian Yates werd ook in elkaar geslagen door een freefighter zonder naam en die is nog groter
Je moet een vrij goede vechter zijn om het verschil is massa te compenseren. Ik denk dat je <70 kg toch aardig fucked ben.
pi_125249699
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:29 schreef kaasplankje het volgende:
Mee eens. Hoewel ik het wel altijd leuk vind om er naar te kijken.
pi_125249705
quote:
In de ring zou hij alleen vechten tegen tegenstanders van hetzelfde gewicht. Hmmm wie zou nou winnen bij gelijk gewicht: een bodybuilder of een getrainde proffesionele vechter 8)7

Het gaat het erom dat Roellie de gemiddelde sjonnie op straat billenkoek geeft.
pi_125249830
quote:
Liever vechten dan in elkaar geslagen worden.
  zaterdag 13 april 2013 @ 23:36:52 #195
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125249892
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:35 schreef McNulty het volgende:

[..]

Liever vechten dan in elkaar geslagen worden.
Meestal is de persoon in kwestie dat niet waard.
pi_125249961
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:36 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Meestal is de persoon in kwestie dat niet waard.
Dus jij bent zo pacifist dat je niet terug zou vechten op het moment dat je iemand aanraakt?
  zaterdag 13 april 2013 @ 23:41:48 #197
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125250085
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:38 schreef McNulty het volgende:

[..]

Dus jij bent zo pacifist dat je niet terug zou vechten op het moment dat je iemand aanraakt?
Hangt helemaal van de situatie af, als het moet dan moet het. Ik kom eigenlijk nooit in die situaties.
Je merkt wel als er in een tent of op een event een bepaalde sfeer hangt waarin dat voor kan komen.
Ik meng mij niet in die kringen, ik houd daar niet van.

Ben geen boer ook.
pi_125250585
Cardio trainen om weg te rennen.
pi_125250657
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:41 schreef kaasplankje het volgende:
Hangt helemaal van de situatie af, als het moet dan moet het
We zijn het wel met elkaar eens. Als zo iemand terugvecht zou ik hem niet als mariginaal bestempelen.
Vechtpartijen beginnen is voor marginalen.
pi_125250840
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:55 schreef Beach het volgende:
Cardio trainen om weg te rennen.
Zo vecht je: eerst je linker knietje keihard omhoog en dan in flits je rechter knietje omhoog

SPOILER
  zondag 14 april 2013 @ 01:12:15 #201
55709 Stereotomy
pi_125253284
Dat gevoel... anderhalf uur geleden denken: 'beter vroeg naar bed gaan, morgen trainen'.

:') :W :Z
  zondag 14 april 2013 @ 02:19:29 #202
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125254988
Ik heb 5 jaar gebokst, en zelfs ik zou niet op straat vechten. Heb liever geen mes tussen mijn ribben of een bierflesje op mijn hoofd
pi_125255388
Zoals beloofd..Filmpje, Nederlandse Calisthenics
Training van Vorige week Zondag.

Beetje Pullups, en dips.
(Weeg 90 Kilo, bij 182)

:)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2013 03:02:45 ]
pi_125255802
.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2013 03:02:39 ]
  zondag 14 april 2013 @ 04:14:28 #205
77130 star_gazer
pi_125256668
Godver. Omdat die pijn tussen mijn schouderbladen toch wel behoorlijk debiel is, ben ik gisteren bij een chiropractor langsgeweest. Even kijken of hij alles weer op de plek kon 'kraken'. Er bleek inderdaad een rib 'fout' te zitten achteraan, maar omdat ik een geschiedenis heb van nekproblemen (inclusief breuk) wilde hij eerst een paar foto's maken voor hij ging duwen en trekken.

Jezus christus, er ging even een beerput open :')

De complete wervelkolom van mijn bovenrug is zo mal als een hoedje. Het begint al bij de C1 (atlas), die scheef staat; waarschijnlijk een gevolg van mijn niet geheel probleemloze geboorte. En verdomd, als ik goed in de spiegel kijk, staat mijn kop inderdaad behoorlijk scheef op mijn minstens even zo scheve nek :')

Die scheve atlas heeft een soort domino-effect tot gevolg; mijn hele nek staat als een soort integraalteken scheef. Vervolgens zit er ook nog een soort van torsie op de wervels achter mijn ribbenkast (de kolom is licht gedraaid zegmaar), wat volgens de beste man forse problemen kan geven met het borstbeen en ribben. Mijn borstbeen is inderdaad al bijna een jaar zeurderig en op de foto was ook wel te zien dat er inderdaad een rib niet helemaal lekker vastzat aan de ruggengraat.

Hij heeft me vervolgens in allerlei bochten gewrongen; het gaf even wat respijt, maar de pijn is weer terug. Morgen weer terug :{

De gym kan ik voorlopig wel op mijn buik schrijven geloof ik ;(
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125257385
quote:
8s.gif Op zondag 14 april 2013 04:14 schreef star_gazer het volgende:
Godver. Omdat die pijn tussen mijn schouderbladen toch wel behoorlijk debiel is, ben ik gisteren bij een chiropractor langsgeweest. Even kijken of hij alles weer op de plek kon 'kraken'. Er bleek inderdaad een rib 'fout' te zitten achteraan, maar omdat ik een geschiedenis heb van nekproblemen (inclusief breuk) wilde hij eerst een paar foto's maken voor hij ging duwen en trekken.

De complete wervelkolom van mijn bovenrug is zo mal als een hoedje. Het begint al bij de C1 (atlas), die scheef staat; waarschijnlijk een gevolg van mijn niet geheel probleemloze geboorte. En verdomd, als ik goed in de spiegel kijk, staat mijn kop inderdaad behoorlijk scheef op mijn minstens even zo scheve nek :')

Die scheve atlas heeft een soort domino-effect tot gevolg; mijn hele nek staat als een soort integraalteken scheef. Vervolgens zit er ook nog een soort van torsie op de wervels achter mijn ribbenkast (de kolom is licht gedraaid zegmaar), wat volgens de beste man forse problemen kan geven met het borstbeen en ribben. Mijn borstbeen is inderdaad al bijna een jaar zeurderig en op de foto was ook wel te zien dat er inderdaad een rib niet helemaal lekker vastzat aan de ruggengraat.

Hij heeft me vervolgens in allerlei bochten gewrongen; het gaf even wat respijt, maar de pijn is weer terug. Morgen weer terug :{

Kut man. Maar zoiets kun je beter zo snel mogelijk oplossen en doorlopen..
pi_125257843
quote:

Klinkt allemaal niet zo best.. oO< Alsnog succes ermee :)
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 02:39 schreef ZetaOS het volgende:

Beetje Pullups, en dips.
(Weeg 90 Kilo, bij 182)

Volwassen gebruik van een speeltuin! _O_
..
..
pi_125258848
quote:
Dit. Is een totaal andere tak van "sport".
pi_125258863
quote:

Sterkte. En eens met Kevin_.
  zondag 14 april 2013 @ 10:38:03 #210
69994 seto
-|||--------|||-
pi_125259043
Damns, bleken al die kleine kwaaltjes van star_gazer toch nog een grotere oorzaak te hebben. Succes ermee dude.
Seto is zo ene baas he
  zondag 14 april 2013 @ 10:38:32 #211
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  zondag 14 april 2013 @ 10:51:20 #212
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_125259379
quote:

Heel veel sterkte ik hoop dat ze het op kunnen lossen voor je.
pi_125259431
Afspraak bij arts gemaakt voor mijn schouder, wellicht ook iets met aanhechting. Zal maandag wel posten wat eruit komt. Zijn hier immers redelijk wat mensen met schouder blessure.
..
..
pi_125260496
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 10:53 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Afspraak bij arts gemaakt voor mijn schouder, wellicht ook iets met aanhechting. Zal maandag wel posten wat eruit komt. Zijn hier immers redelijk wat mensen met schouder blessure.
Misschien pakken mensen toch te snel wat te veel gewicht. In combinatie met 5 keer per week naar de sportschool ben je zo overtrainend of heb je een blessure te pakken. Doe het zelf iets rustiger aan nu.
  zondag 14 april 2013 @ 11:43:41 #215
77130 star_gazer
pi_125260566
Bedankt allemaal :)

De chiro zegt dat hij het gelukkig grotendeels op kan lossen met een paar strategische klappen :) Het gaat me wel wat knaken kosten (ben niet particulier verzekerd hier), maar vind het wel wat geld waard.

Voorlopig geneest die rib redelijk snel (weinig last van). Volgens mij kan ik er straks gewoon weer mee liften.

Grappige is wel dat hij heel veel symptomen noemde die allemaal klopten; groot verschil in kracht tussen links en rechts, gebrek aan grip kracht, scheef hoofd, pijn in het borstbeen, lichte mate van kyphosis. Verdomd, het klopt allemaal. Ben blij dat ik nu gericht aan een oplossing van die kwaaltjes kan gaan werken.
-
pi_125260737
quote:
7s.gif Op zondag 14 april 2013 11:43 schreef star_gazer het volgende:

De chiro zegt dat hij het gelukkig grotendeels op kan lossen met een paar strategische klappen :) Het gaat me wel wat knaken kosten (ben niet particulier verzekerd hier), maar vind het wel wat geld waard.

Voorlopig geneest die rib redelijk snel (weinig last van). Volgens mij kan ik er straks gewoon weer mee liften.

Grappige is wel dat hij heel veel symptomen noemde die allemaal klopten; groot verschil in kracht tussen links en rechts, gebrek aan grip kracht, scheef hoofd, pijn in het borstbeen, lichte mate van kyphosis. Verdomd, het klopt allemaal. Ben blij dat ik nu gericht aan een oplossing van die kwaaltjes kan gaan werken.
Nu ik terugkijk naar blessure's die ik heb gehad is alles aan de linkerkant. Linker schouder, lies, knie en onderste buikspieren. Zal ook vast wel een reden hebben. Hamstrings aan ene kant waren ook korter dan aan andere kant, maar dat kon ook met voetbal van "vroeger" te maken hebben. Kwa kracht gelukkig geen verschil.
..
..
  zondag 14 april 2013 @ 11:50:09 #217
19297 stinkie
pi_125260744
Mijn zoontje vertelde met net dat ie op schoolgym ook oefeningen doet om sterk te worden.

Even voor laten doen. Dumbell squat, mil. press, clean&press.
Dat doe je met een stang papa, met zware ronde dingen eraan.

Aldus mijn 5 jarige :)
  zondag 14 april 2013 @ 11:52:46 #218
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125260808
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 11:50 schreef stinkie het volgende:
Mijn zoontje vertelde met net dat ie op schoolgym ook oefeningen doet om sterk te worden.

ONZ / [DE GYM #40] Every day is legday
pi_125260887
quote:

Hebben jullie ook last van dat die mil. press zo veel pijn doet aan je pols? Zo nee, dan heb ik mijn techniek verkeerd. Heb nu de voorkant van een skisok afgeknipt en doe dat als bandje om waar die bal tegen aan hangt. Heb echt een bult op mijn linker bovenpols. :?
pi_125261033
quote:

Wow, nice. _O_

Ik weet nog dat ik altijd een week spierpijn had van apekooi godverdomme. :')

quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 11:56 schreef cl00n het volgende:

[..]

Hebben jullie ook last van dat die mil. press zo veel pijn doet aan je pols? Zo nee, dan heb ik mijn techniek verkeerd. Heb nu de voorkant van een skisok afgeknipt en doe dat als bandje om waar die bal tegen aan hangt. Heb echt een bult op mijn linker bovenpols. :?
Niet best man, je pols moet wel rechtop 'in die stang' gaan en rechtop 'in de grond' staan. Dus dat ze recht omhoog/omlaag gaan.

http://stronglifts.com/ho(...)h-correct-technique/

Zelfde bij bench press, heb het een tijdje verkeerd gedaan bij DB bench en nog steeds last van mijn rechterpols soms. Als ik slecht geslapen heb oid dan doet hij pijn, omdat ik langere tijd met handen naar buiten leunend die oefening heb gedaan. :P

Geloof me, dat wil je ook niet, want dan kun je niet eens meer fatsoenlijk rowen, pullups, etc etc. Die bult klinkt ook niet zo goed, wat zit er 'in'?
  zondag 14 april 2013 @ 12:10:43 #221
19297 stinkie
pi_125261231
quote:
Blijf daar dan ook en kom niet steeds terug hierheen
  zondag 14 april 2013 @ 12:12:26 #222
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125261261
Iemand hier ooit een dexascan gehad? Kost maar iets van 30 euro en je weet precies wat je vp% is
pi_125261377
quote:
14s.gif Op zondag 14 april 2013 12:01 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Wow, nice. _O_

Ik weet nog dat ik altijd een week spierpijn had van apekooi godverdomme. :')

[..]

Niet best man, je pols moet wel rechtop 'in die stang' gaan en rechtop 'in de grond' staan. Dus dat ze recht omhoog/omlaag gaan.

http://stronglifts.com/ho(...)h-correct-technique/

Zelfde bij bench press, heb het een tijdje verkeerd gedaan bij DB bench en nog steeds last van mijn rechterpols soms. Als ik slecht geslapen heb oid dan doet hij pijn, omdat ik langere tijd met handen naar buiten leunend die oefening heb gedaan. :P

Geloof me, dat wil je ook niet, want dan kun je niet eens meer fatsoenlijk rowen, pullups, etc etc. Die bult klinkt ook niet zo goed, wat zit er 'in'?
Nou het is meer een soort van overbelasting. Ik denk vocht.

Want de eerste keer dat ik ging kettlebellen slingerde ik die bol over mijn pols heen tegen het bot zeg maar. Ik denk dat dit daar mee te maken had, en omdat ik eergisteren voor het eerst snatches deed ;)

Maar ik moet dit wel zien te ontlasten de komende tijd. Op zowel cardio als kracht merk ik dat ik pijntjes begin te ontwikkelen. Als ik moet gokken denk ik dat ik nu wat rustiger aan moet gaan doen, maar ik heb niet zoveel verstand van sport. Iemand tips?
  zondag 14 april 2013 @ 12:21:02 #224
19297 stinkie
pi_125261450
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:12 schreef StraatSoldaat het volgende:
Iemand hier ooit een dexascan gehad? Kost maar iets van 30 euro en je weet precies wat je vp% is
Zo weinig? Waar dan?
  zondag 14 april 2013 @ 12:21:58 #225
77130 star_gazer
pi_125261468
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 12:21 schreef stinkie het volgende:

[..]

Zo weinig? Waar dan?
Ikke! Erg handig. Zeker doen voor 30e.
-
  zondag 14 april 2013 @ 12:26:12 #226
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125261575
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 12:21 schreef stinkie het volgende:

[..]

Zo weinig? Waar dan?
http://www.rslab.be/nl/rslab-pro/dexa-scanner
Is wel in Belgie

Wel vreemd dat er zo weinig in Nederland zijn. Misschien zelf maar zo'n ding aanschaffen en mijn eigen onderneming beginnen :P
pi_125261727
Mn vriendin vindt het slecht dat ik creatine overweeg. Nu heeft zij een "dokter" een paar vragen gesteld. Dit zijn de conclusies daaruit :')

1) Erg giftig voor je lichaam en nieren :')
2) Je gebruikt niet alles wat je inneemt (3 gram per dag)
3) max = 100 mmol/l = 1801 mg/dl (18 gram?) meer dan dat is nierklachten
4) Als je teveel gebruikt stopt het lichaam met de productie ervan en zul je het je leven lang moeten gebruiken :')
5) Er is onderzoek dat het niet werk op de lange termijn

Jullie mening en weerlegging? Van wat ik lees is het overgrote deel dikke bullshit.
  zondag 14 april 2013 @ 12:32:49 #228
19297 stinkie
pi_125261778
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:26 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Is wel in Belgie

Wel vreemd dat er zo weinig in Nederland zijn. Misschien zelf maar zo'n ding aanschaffen en mijn eigen onderneming beginnen :P
Lease auto, geen reiskosten :')

Isolde medische keuring voor duiken doen, zit plooimeting bij, maar is 80e
  zondag 14 april 2013 @ 12:35:19 #229
19297 stinkie
pi_125261848
Eindelijk, net 7 pullups gedaan, daarna kreeg ik kin niet meer boven stang pergola.
Nog niet lang geleden lukte 1 keer nog niet eens :@
  zondag 14 april 2013 @ 12:35:38 #230
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125261856
quote:
2s.gif Op zondag 14 april 2013 12:31 schreef Drommeldaris het volgende:
Mn vriendin vindt het slecht dat ik creatine overweeg. Nu heeft zij een "dokter" een paar vragen gesteld. Dit zijn de conclusies daaruit :')

4) Als je teveel gebruikt stopt het lichaam met de productie ervan en zul je het je leven lang moeten gebruiken :')

Jullie mening en weerlegging? Van wat ik lees is het overgrote deel dikke bullshit.
Toekomstige

Als ik jou was zou ik een andere vriendin zoeken en die dokter moet uit zijn ambt gezet worden
pi_125261880
quote:

Nou dat van dat levenslange gebruik betwijfel ik, heb je daar een bron van?

Het is waarschijnlijk wel zo dat je lichaam inderdaad aan inname went, en dat het tijd nodig heeft om weer op gang te komen. maar een complete productiestop lijkt me sterk
  zondag 14 april 2013 @ 12:38:34 #232
19297 stinkie
pi_125261944
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:26 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Is wel in Belgie

Enkel in vestiging Zwijndrecht. Half uurtje rijden.
pi_125262185
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:12 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik, geinig om je progressie bij te houden inderdaad.
pi_125262417
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:36 schreef cl00n het volgende:

[..]

Nou dat van dat levenslange gebruik betwijfel ik, heb je daar een bron van?

Het is waarschijnlijk wel zo dat je lichaam inderdaad aan inname went, en dat het tijd nodig heeft om weer op gang te komen. maar een complete productiestop lijkt me sterk
quote:
Creatine appears to be generally safe, although when it is taken at high doses there is the potential for serious side effects, such as kidney damage. High doses may also stop the body from making its own creatine.

Source: http://www.umm.edu/altmed(...)97.htm#ixzz2QQx0DT9f
Staat alleen niet bij of het levenslang is :')
  FOK!fotograaf zondag 14 april 2013 @ 13:46:24 #235
159915 -Menn0-
MNO
pi_125264047
Ik werd net even niet goed tijdens trainen, trok helemaal wit weg, misselijk, duizelig, hoofdpijn. Heel bizar. Snel naar huis gegaan, half uur op de bank gelegen en nu gaat het wel weer. Was ook helemaal buiten adem. ;(
,,/
pi_125264073
quote:
2s.gif Op zondag 14 april 2013 12:55 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

[..]

Staat alleen niet bij of het levenslang is :')
quote:
Water appears to be generally safe, although when it is taken at high doses there is the potential for serious side effects, such as brain damage.
Alles icm "high doses" is slecht. :)
pi_125264264
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:46 schreef -Menn0- het volgende:
Ik werd net even niet goed tijdens trainen, trok helemaal wit weg, misselijk, duizelig, hoofdpijn. Heel bizar. Snel naar huis gegaan, half uur op de bank gelegen en nu gaat het wel weer. Was ook helemaal buiten adem. ;(
Niet goed gegeten misschien?
Ik heb dat namelijk ook wel eens als ik niet goed heb ontbeten (ik train sochtends).
pi_125264378
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:46 schreef -Menn0- het volgende:
Grote spiergroep (benen o.i.d.) gedaan zeker? Misschien gewoon wat tijdelijk bloedtekort in je brains.
..
..
  FOK!fotograaf zondag 14 april 2013 @ 14:05:49 #239
159915 -Menn0-
MNO
pi_125264678
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 13:52 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Niet goed gegeten misschien?
Ik heb dat namelijk ook wel eens als ik niet goed heb ontbeten (ik train sochtends).
100g Havermoutje en schep whey. (is al meer dan ik normaal doe, normaal eet ik pas om 13:00)

quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:55 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

[..]

Grote spiergroep (benen o.i.d.) gedaan zeker? Misschien gewoon wat tijdelijk bloedtekort in je brains.
Jep leg day.. Pfft ging bijna out..
,,/
pi_125264754
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 14:05 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

100g Havermoutje en schep whey. (is al meer dan ik normaal doe, normaal eet ik pas om 13:00)

[..]

Jep leg day.. Pfft ging bijna out..
Zit er vaak tegenaan bij deathlift ook. Zodra je met het laatste setje klaar bent. Moet soms echt even gestrekt op een BP bankje. :P Even een goede minuut rust en een paar slokken water en dan gaat het vaak wel weer.
..
..
pi_125268509
quote:

Wow, fucked up bro. In ieder geval fijn om erachter te zijn waar die pijn en verschillen nou vandaan komen. :) Veel sterkte en voorspoed gewenst. Komt allemaal goed. 8-)
If not now, then when.
  zondag 14 april 2013 @ 16:32:12 #242
55709 Stereotomy
pi_125270211
Doe rustig an star_gazer :)

Heb van een collega een dexa scan gehad twee jaar geleden, 't is voor de fun. Je zult toch een iets goedkopere manier moeten zoeken om het verloop van je bf% bij te houden alledaags. :)
  zondag 14 april 2013 @ 17:05:16 #243
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_125271738
quote:

Sterkte man, ik ben wel blij voor je dat hij zegt dat hij het op kan lossen. Het is prettiger om te weten wat er aan de hand is dan steeds kwaaltjes hebben waarvoor je geen oorzaak kan aanwijzen. Dus zie het als een geluk bij een ongeluk en succes ermee!
quote:

Deze komt ook van een arts:
"Als je creatine gebruikt ga je zoveel vocht vasthouden dat je huid scheurt."

Kijk zelf maar hoe serieus je die bron van je vriendin neemt. :')
pi_125271787
quote:

Wil niet negatief doen, maar ik geloof het allemaal niet zo.
Chiro`s zijn allemaal dol op röntgenfoto`s, en dingen scheef op je lijf staan die met met een paar flinke duwen goed zouden komen te staat...tenminste twijfelachtig.

Uiteraard ben ik kritisch naar die lui toe dat speel ook mee ;)
  zondag 14 april 2013 @ 17:09:32 #245
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_125271929
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 17:06 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Chiro`s zijn allemaal dol op röntgenfoto`s, en dingen scheef op je lijf staan die met met een paar flinke duwen goed zouden komen te staat...tenminste twijfelachtig.

ZetaOS heeft hier wel een punt, iets wat vanaf de geboorte en al die jaren zo gegroeid is 'duw je toch niet even terug'? Het is geen arm die even uit de kom is ofzo.

Weet verder niet hoor, ben geen anatomisch expert.
  zondag 14 april 2013 @ 17:10:12 #246
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_125271981
quote:

[..]

Als er iets scheef staat en het is als zodanig ingesleten kun je staan wat je wil, maar dat komt niet meer goed. Maar goed, het is te hopen dat het wel goed komt uiteraard.
  zondag 14 april 2013 @ 17:12:02 #247
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_125272106
Om niet pessimistisch te zijn maar wel realistisch, is het misschien goed als we star_gazer aanraden dat hij goede afspraken met die chiropractor maakt. Dat er duidelijk resultaat moet zijn als hij er voor betaalt ofzo.

Oh en neem de röntgenfoto's even mee voor een second opinion anders? Misschien maakt de chiropractor je bang met dingen die er niet eens zijn.
pi_125272418
Open er eventueel een topic over. Genoeg kennis hier op de foks.
If not now, then when.
pi_125273489
Tijdens mijn opleiding werd chiropraxie tegelijk besproken met homeopathie, acupunctuur enz. tijdens het kwakzalverij onderwijs. Maar goed, dat zal voor de meeste hier wel iets te extreem zijn.
pi_125274263
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 17:39 schreef Asgard het volgende:
Tijdens mijn opleiding werd chiropraxie tegelijk besproken met homeopathie, acupunctuur enz. tijdens het kwakzalverij onderwijs. Maar goed, dat zal voor de meeste hier wel iets te extreem zijn.
Chiropraxie= Kwakzalverij Daar ben ik altijd heel duidelijk in.
Er zijn genoeg baby`s door verlamt geraakt.
En dan die belachelijke SEMG-scan en soms 10 tal x-rays die ze van de patiënt laten maken.

Chiropraxie is ontwikkeld door de kruidenier en visboer Daniel D. Palmer (1845-1913). Op een goede dag sloot D.D. Palmer zijn winkel en werd magnetiseur (*Mesmer). In 1895, toen hij dat handwerk 10 jaar had uitgeoefend, ontdekte hij de chiropraxie, volgens zijn zoon B.J. door een dove te genezen. Hij richtte een school op, de Palmer School of Chiropractic (na 1961 'College'), die snel groeide onder leiding van Palmer junior, Bartlett Joshua (1881-1961), nadat die zijn vader eruit gewerkt had.

De subluxatietheorie is onzinnig. De zenuwen in het ruggenmerg kunnen wel in de knel komen, namelijk doordat de kraakbeenschijven tussen de ruggenwervels uitpuilen (hernia) of doordat de desbetreffende botjes dikker worden.

1 Bron
2 Oogbewegingen verrader volgroeide hersenen
3 Visboer

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2013 17:56:32 ]
pi_125274340
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 17:56 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Chiropraxie= Kwakzalverij Daar ben ik altijd heel duidelijk in.
Er zijn genoeg baby`s door verlamt geraakt.
En dan die belachelijke SEMG-scan en soms 10 tal x-rays die ze van de patiënt laten maken.

Chiropraxie is ontwikkeld door de kruidenier en visboer Daniel D. Palmer (1845-1913). Op een goede dag sloot D.D. Palmer zijn winkel en werd magnetiseur (*Mesmer). In 1895, toen hij dat handwerk 10 jaar had uitgeoefend, ontdekte hij de chiropraxie, volgens zijn zoon B.J. door een dove te genezen. Hij richtte een school op, de Palmer School of Chiropractic (na 1961 'College'), die snel groeide onder leiding van Palmer junior, Bartlett Joshua (1881-1961), nadat die zijn vader eruit gewerkt had.

De subluxatietheorie is onzinnig. De zenuwen in het ruggenmerg kunnen wel in de knel komen, namelijk doordat de kraakbeenschijven tussen de ruggenwervels uitpuilen (hernia) of doordat de desbetreffende botjes dikker worden.

1 Bron
2 Oogbewegingen verrader volgroeide hersenen
3 Visboer
;)

Valt wat mij betreft in de categorie Biostabil.
pi_125274444
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 17:57 schreef Asgard het volgende:

[..]

;)

Valt wat mij betreft in de categorie Biostabil.
Juister eens jij..jij Asgard, sinds ik de biostabiel gebruik zijn al mijn botten recht getrokken en maak ik de gains van mijn leven.

pi_125274642
Ik zou zeggen...

zondag 14 april 2013 @ 19:13:38 #254
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_125277640
quote:

Beetje Pullups, en dips.
(Weeg 90 Kilo, bij 182)

Belangrijkste vraag blijft natuurlijk: ben je nog van de glijbaan geweest?
Deathlift or Die.
  zondag 14 april 2013 @ 19:51:55 #255
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125279186

altijd om tijdens het sporten

het werkt.
  zondag 14 april 2013 @ 19:52:35 #256
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125279219
De Whey van B&F wordt ook steeds duurder. Nog even en ik ben goedkoper uit door een vial test-e te bestellen :')
pi_125279550
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 19:13 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Belangrijkste vraag blijft natuurlijk: ben je nog van de glijbaan geweest?
:P
pi_125282323
Wow, na zo'n weekendje ziek zijn ben je wel compleet ripped maar ook ingezakt met flabby pecs enzo. :')

Wat is nu eigenlijk de allersnelste manier om weer op max pumped look te komen? Stevige fullbody training, 3 pakken chocolademelk + creatine + 3.5 liter kraanwater?

Tof filmpje trouwens Zeta! Kun je eigenlijk muscle ups doen?
  zondag 14 april 2013 @ 20:54:19 #259
55709 Stereotomy
pi_125282472
quote:

[quote]0s.gif Op zondag 14 april 2013 02:39 schreef ZetaOS het volgende:

Beetje Pullups, en dips.
(Weeg 90 Kilo, bij 182)

Held O+
  zondag 14 april 2013 @ 20:56:08 #260
55709 Stereotomy
pi_125282591

Mijn favoriete chiropractor O+

Heb trouwens nooit echt ingelezen in chiropractie.
pi_125283624
Dat broad shoulders and narrow waist.

zondag 14 april 2013 @ 21:11:30 #262
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125283739
Ik ga in september beginnen met mijn tweede bulk (eerste bulk ging ik van 80 naar 90 en wil nu van 85 naar 95) mijn eerste bulk was tegelijktijd toen ik begon met trainen 9 maanden geleden en ik kwam met een surplus van 500 calorieen ongeveer 0,5kg per week aan. Kan ik hetzelfde verwachten met mijn tweede bulk of moet ik met minder genoegen nemen?
  zondag 14 april 2013 @ 21:15:02 #263
55709 Stereotomy
pi_125283987
Je kunt best 0,5 kg per week aankomen (2 kg per maand, 24 kg per jaar) maar je kunt niet verwachten dat dat allemaal spier is.

Met spiegel / meetlint kun je je de richting van je bf% vrij goed in de gaten houden tijdens je bulk.
  zondag 14 april 2013 @ 21:49:03 #264
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_125286340
Iemand een idee waar ik een goede en niet te dure powercage + oly halter en gewichten kan vinden? Ik kan er wel wat vinden maar referentieverhalen stel ik op prijs!
  zondag 14 april 2013 @ 22:08:48 #265
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_125287732
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:49 schreef MeneerBob het volgende:
Iemand een idee waar ik een goede en niet te dure powercage + oly halter en gewichten kan vinden? Ik kan er wel wat vinden maar referentieverhalen stel ik op prijs!
Zelf bouwen van hout, is een paar topics geleden langs gekomen, goedkoper la je het niet krijgen lijkt me
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_125287736
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:09 schreef McNulty het volgende:
Dat broad shoulders and narrow waist.

[ afbeelding ]
Ik ben gezegend met een erg smalle taillle(en dat @1.90) nu alleen die schouders nog :{
  zondag 14 april 2013 @ 22:24:06 #267
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125288940
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:15 schreef Stereotomy het volgende:
Je kunt best 0,5 kg per week aankomen (2 kg per maand, 24 kg per jaar) maar je kunt niet verwachten dat dat allemaal spier is.

Met spiegel / meetlint kun je je de richting van je bf% vrij goed in de gaten houden tijdens je bulk.
Bedankt, ga nu eerst even 4-6kg cutten alvorens ik weer ga bulken.

Best ziek trouwens hoe mensen met een kuur 1kg-1,5kg kunnen pakken
pi_125289161
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:24 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

In de cut bedoel je? Anders is 1.5kg echt niks voor een kuur van ong. 12 week.
Soukidan op je oogbal.
  zondag 14 april 2013 @ 22:29:57 #269
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_125289424
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:26 schreef Yamcha het volgende:

[..]

In de cut bedoel je? Anders is 1.5kg echt niks voor een kuur van ong. 12 week.
Denk dat hij per week bedoelt.
Verbo is terug?
pi_125291363
Ah ja, lijkt me ook.
Soukidan op je oogbal.
  zondag 14 april 2013 @ 22:56:36 #271
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_125291474
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:49 schreef MeneerBob het volgende:
Powercage.nl vraag Yuri voor ervaring.
pi_125294724
Welke schoenen gebruiken jullie voor het liften? Ik gebruik momenteel sportschoenen welke redelijk verend zijn. Wanneer het weer mooi weer is ga ik daar buiten mee HIIT (uphill sprints) doen. Ofwel er zullen nieuwe schoenen voor in de gym moeten komen.

Deze kerel zegt dat je beter vlakke schoenen kan halen:

pi_125294735
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:24 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Zonder te kuren kun je in je eerste jaar ook makkelijk 15kg pakken, vond dat al een hele transformatie.
pi_125294816
quote:
2s.gif Op zondag 14 april 2013 23:48 schreef Drommeldaris het volgende:
Welke schoenen gebruiken jullie voor het liften? Ik gebruik momenteel sportschoenen welke redelijk verend zijn. Wanneer het weer mooi weer is ga ik daar buiten mee HIIT (uphill sprints) doen. Ofwel er zullen nieuwe schoenen voor in de gym moeten komen.

Squats, cleans en deadlifts zonder schoenen, voor de rest gewoon simpele(adidas) sportschoenen waarop ik ook zaalvoetbal/squash.
  zondag 14 april 2013 @ 23:53:51 #275
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_125294959
quote:

Chuck Taylor's.
Kilgore heeft er een leuk stuk over geschreven:
http://www.exrx.net/WeightTraining/Weightlifting/WeightliftingShoes.html
Verbo is terug?
  maandag 15 april 2013 @ 00:07:50 #276
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_125295576
quote:

Ben toen langs de Scapino gegaan en daar een stevige schoen gevonden met een platte zool. Werkt nog wel goed, slijt wel aardig snel.

Hierna ga ik misschien een "officiële" weightlifting schoen uitproberen zoals die op de andere bb forums staan geadverteerd.
pi_125295642
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 23:50 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Squats, cleans en deadlifts zonder schoenen, voor de rest gewoon simpele(adidas) sportschoenen waarop ik ook zaalvoetbal/squash.
Nice man, sta je dan op zweetsokken in de gym? :D En doet dan niet pijn aan je voeten als je zwaar gaat tillen of squatten?
pi_125295743
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 00:09 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Nice man, sta je dan op zweetsokken in de gym? :D En doet dan niet pijn aan je voeten als je zwaar gaat tillen of squatten?
Ja maar heb er nog nooit commentaar op gehad. Weet niet hoe het is als ik zwaar ga tillen, ben met deadlifts nooit over de 150kg gekomen en squats nooit over de 130kg. En nu zeker nog geen last van nu ze allebei op 110 zitten.
  maandag 15 april 2013 @ 01:07:11 #279
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_125297526
Ik knal neppe Allstars van een paar euro. Zijn ideaal.
  maandag 15 april 2013 @ 01:22:51 #280
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_125297839
Sinds ik squat zonder schoenen en gewoon op mijn sokken...... heb ik lang niet zoveel last van mijn knieën met het terug omhoog gaan.

Ik merk wel degelijk verschil en zou het iedereen aanraden.

Deadliften nog niet gedaan zonder schoenen, maar de gedachte erachter is hetzelfde.
YouTube
  maandag 15 april 2013 @ 02:02:50 #281
77130 star_gazer
pi_125298515
quote:

[..]

Mijn zus (huisarts in opleiding) zegt ongeveer hetzelfde, maar er is dan ook een never ending fittie tussen de klassieke geneeskunde en fysio/chiro/etc. Ze vroeg waarom ik niet naar een normale doc ben gegaan. Mijn antwoord was vrij simpel: huisartsen kunnen en weten tegenwoordig niks meer. Het enige wat een huisarts tegenwoordig zegt is "doe het even rustig aan en neem een pijnstiler of twee". Dan heb ik liever iemand die serieus naar mijn klacht kijkt en met mogelijke oorzaken en/of oplossingen komt.

Ik geloof pertinent niet dat een chiropractor ziektes en infecties kan genezen en ik blijf ver weg van lui die deze claims maken. Ik ben er echter wél van overtuigd dat een chiropractor/fysiotherapeut een plaats heeft als je mechanische of musculoskeletaire problemen hebt. Een rechte ruggengraat functioneert simpelweg beter dan een die in allerlei bochten gewrongen is. Mijn rontgenfoto's spreken wat dat betreft voor zich; de boel staat overduidelijk scheef.

Er lopen ongewtijfeld veel kwakzalvers rond, maar daar is de klassieke geneeskunde ook niet van gevrijwaard (Jansen Steur anyone?). Je moet altijd kritisch blijven, maar niet zonder meer je ogen sluiten voor de mogelijkheid dat je huisarts niet alles weet.

[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 15-04-2013 02:10:18 ]
-
  maandag 15 april 2013 @ 02:25:01 #282
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_125298750
quote:
7s.gif Op maandag 15 april 2013 02:02 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Mijn zus (huisarts in opleiding) zegt ongeveer hetzelfde, maar er is dan ook een never ending fittie tussen de klassieke geneeskunde en fysio/chiro/etc. Ze vroeg waarom ik niet naar een normale doc ben gegaan. Mijn antwoord was vrij simpel: huisartsen kunnen en weten tegenwoordig niks meer. Het enige wat een huisarts tegenwoordig zegt is "doe het even rustig aan en neem een pijnstiler of twee". Dan heb ik liever iemand die serieus naar mijn klacht kijkt en met mogelijke oorzaken en/of oplossingen komt.

Ik geloof pertinent niet dat een chiropractor ziektes en infecties kan genezen en ik blijf ver weg van lui die deze claims maken. Ik ben er echter wél van overtuigd dat een chiropractor/fysiotherapeut een plaats heeft als je mechanische of musculoskeletaire problemen hebt. Een rechte ruggengraat functioneert simpelweg beter dan een die in allerlei bochten gewrongen is. Mijn rontgenfoto's spreken wat dat betreft voor zich; de boel staat overduidelijk scheef.

Er lopen ongewtijfeld veel kwakzalvers rond, maar daar is de klassieke geneskunde ook niet van gevrijwaard. Hoe heette die neuroloog ook alweer?
Klopt, iedereen heeft zo zijn specialiteiten.

Voor een huisarts is het doel om een generalist te zijn. Van alles iets weten maar niet genoeg om te voorzien van gespecialiseerde hulp en eventueel patiënten door te sturen indien nodig. Kan enorm nuttig zijn voor de zorg als hij deze taken goed uitvoert. Alleen zie je vaak dat de oude garde (en een aantal nieuwe) nog gelooft in allerlei outdated fabeltjes en niet genoeg op de hoogte zijn van andere specialisaties.

De chiropractors/manueel therapeuten en fysiotherapeuten zijn gespecialiseerd in musculoskeletaire afwijkingen en problemen. Laatste jaren zijn deze enorm verbeterd, aangezien EBP(Evidence Based Practice) de norm is en van daaruit gehandeld wordt.
Verbo is terug?
  maandag 15 april 2013 @ 02:53:05 #283
77130 star_gazer
pi_125299026
Hoe gaan jullie overigens om met een onverwachte rustperiode qua voeding? Op onderhoud en low-carb? Lijkt mij het meest logisch om eerlijk te zijn.
-
pi_125299271
Ja, zo doe ik het icm IF, ben ongeveer op hetzelfde gewicht gebleven. Of dat de beste manier is weet ik niet, en mijn rustperiode duurt nu al bijna 2 maanden. :) Ben benieuwd hoe het is wanneer ik weer begin, hopelijk binnenkort.
  maandag 15 april 2013 @ 07:33:02 #285
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125299669
quote:

Beetje Pullups, en dips.
(Weeg 90 Kilo, bij 182)

lache joh.
Ghetto workout in Holland w/

Ik zou het je trouwens niet na durven doen om op die 2 palen zo ff je benen te liften. Zou zo achterover naar beneden lazeren.
Duidelijk lekker buff ook :D
c_/
  maandag 15 april 2013 @ 07:49:41 #286
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125299758
quote:

Ik heb sinds een tijdje Do-win's, en kan ze alleen maar aanraden eigenlijk.
Deed het ook altijd op die simpele all star achtige schoenen of op sokken, en dat is verder ook gewoon prima, maar met die Do-win's sta je toch een stuk steviger, je staat wat omhoog met je hiel, en je hele schoen zit gewoon goed vast om je voet heen (veter en klittenbanden).
SPOILER
Niet dat je nu gelijk 40kg meer squat of zo, maar (volgens mij omdat je hiel wat omhoog staat) ga je makkelijker dieper. Je staat duidelijk wel steviger op je schoenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 15-04-2013 08:48:53 ]
  maandag 15 april 2013 @ 08:11:19 #287
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125299908
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 17:39 schreef Asgard het volgende:
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat met name acupunctuur en homeopathie per defenitie kwakzalverij is. ;)
Genoeg natuurlijke middelen die helpen tegen bepaalde kwalen. Het hele bos/regenwoud staat er vol mee, en hele volksstammen die er mee leven zo. En acupunctuur is goed voor o.a. doorbloeding en dat geeft uiteraard ook meer genezing.

Laatst ook 3x naar een Osteopaat (volgens div. online bronnen kwakzalver) geweest en die heeft me in het eerste half uur duidelijk gemaakt dat ik niet alleen een beginnende tennisarm maar ook een spierscheur had (vlakbij dezelfde plek). Oke, die beste man was ook gewoon fysiotherapeut, dus ik weet niet in hoeverre een gewone fysio of normale arts dit direct al uit had kunnen sluiten, maar feit was wel dat ik 3 weken en 3 sessies van 1 uur, en een kleine maand later weer zo'n beetje alles kon doen met die arm.
Bij Osteopathie gaan ze er bijv.eerder vanuit dat een bepaalde blessure ergens anders vandaan zou kun komen. Bij mij kwam dat dus vanuit m'n hand omdat die helemaal vast zat en ik alles vanuit m'n elleboog zat te corrigeren en op te vangen...

'k was wel gewaarschuwd (meen ook door Zeta) en er zullen best kwakzalvers tussen zitten idd., maar zolang ze op een logische wijze te werk gaan, zijn ze al heel wat verder dan een gemiddelde huisarts die je met twee weken rust naar huis stuurt ;)

Of ik de volgende keer direct weer naar die beste man zou gaan? Denk het niet, hij kost inmiddels 125euro per uur, en dat vind ik te belachelijk voor woorden 8)7
Dan zoek ik toch eerder een fysio op voor 35euro per half uur denk.

Het feit dat zowel een chiropractor en osteopaat zichzelf dokter noemen is echt schandalig eigenlijk. Dat valt gewoon onder titelmisbruik en zet veel mensen wel op een verkeerd been...

[ Bericht 2% gewijzigd door RaymondK op 15-04-2013 08:24:23 ]
  maandag 15 april 2013 @ 08:24:43 #288
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_125300028
quote:

Beetje Pullups, en dips.
(Weeg 90 Kilo, bij 182)

lekker filmpje zeta
pi_125302878
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 07:49 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ik heb sinds een tijdje Do-win's, en kan ze alleen maar aanraden eigenlijk.
Deed het ook altijd op die simpele all star achtige schoenen of op sokken, en dat is verder ook gewoon prima, maar met die Do-win's sta je toch een stuk steviger, je staat wat omhoog met je hiel, en je hele schoen zit gewoon goed vast om je voet heen (veter en klittenbanden).
SPOILER
Niet dat je nu gelijk 40kg meer squat of zo, maar (volgens mij omdat je hiel wat omhoog staat) ga je makkelijker dieper. Je staat duidelijk wel steviger op je schoenen.
Waarom zijn zoveel lifting shoes eigenlijk met klitteband :')
  maandag 15 april 2013 @ 11:01:48 #290
69994 seto
-|||--------|||-
pi_125303073
quote:
2s.gif Op maandag 15 april 2013 10:53 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Waarom zijn zoveel lifting shoes eigenlijk met klitteband :')
Zit hij steviger om je voet = meer stabiliteit.
Seto is zo ene baas he
pi_125303559
Heb nu een Duitse site gevonden waar ze verkocht worden. Overweeg om deze (linkje) te halen. Heeft iemand ze toevallig, ik heb normaal 46 (sneakers) maar sportschoenen heb ik vaak 47 voor nodig.
  maandag 15 april 2013 @ 11:22:57 #292
69994 seto
-|||--------|||-
pi_125303627
Linkje werkt niet, welke bedoel je?
Seto is zo ene baas he
  maandag 15 april 2013 @ 11:26:11 #293
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125303730
quote:
2s.gif Op maandag 15 april 2013 11:20 schreef Drommeldaris het volgende:
Heb nu een Duitse site gevonden waar ze verkocht worden. Overweeg om deze (linkje) te halen. Heeft iemand ze toevallig, ik heb normaal 46 (sneakers) maar sportschoenen heb ik vaak 47 voor nodig.
Haal ze van ebay.co.uk betaal je ook geen douanekosten en btw enzo.
  maandag 15 april 2013 @ 11:27:09 #294
69994 seto
-|||--------|||-
pi_125303754
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:26 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Haal ze van ebay.co.uk betaal je ook geen douanekosten en btw enzo.
Vanuit Duitsland heb je dat ook niet.
Seto is zo ene baas he
pi_125303821
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:22 schreef seto het volgende:
Linkje werkt niet, welke bedoel je?
Oja ik zie het.

1) www.nerlinger.com
2) Adidas gewichtheben
3) Schuhe
4) Auslaufmodell, Power Perfect
  maandag 15 april 2013 @ 11:30:15 #296
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125303856
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:27 schreef seto het volgende:

[..]

Vanuit Duitsland heb je dat ook niet.
Ik weet maar via nerlinger zijn ze een stuk duurder dan op ebay.
  maandag 15 april 2013 @ 11:30:21 #297
69994 seto
-|||--------|||-
pi_125303859
quote:
2s.gif Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Oja ik zie het.

1) www.nerlinger.com
2) Adidas gewichtheben
3) Schuhe
4) Auslaufmodell, Power Perfect
Je hebt maat 50? Of ga je ze ergens anders halen? :P

Ik heb zelf de Power Perfect II besteld in dezelfde maat als ik normaal draag met sneakers en ze pasten perfect.
Seto is zo ene baas he
pi_125303870
quote:
2s.gif Op maandag 15 april 2013 11:20 schreef Drommeldaris het volgende:
Dat soort schoenen zijn vooral voor high bar squats, power cleans, snatches enzo geloof ik.

Bij deadliften wil je juist een zo plat mogelijke zool, dan is die verhoging op de hak alleen maar irritant.
  maandag 15 april 2013 @ 11:32:09 #299
69994 seto
-|||--------|||-
pi_125303927
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:30 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dat soort schoenen zijn vooral voor high bar squats, power cleans, snatches enzo geloof ik.

Bij deadliften wil je juist een zo plat mogelijke zool, dan is die verhoging op de hak alleen maar irritant.
Ik deadlift prima met gewichthefschoenen, ook een mannetje in mijn gym die 230+ pullt met gewichthefschoenen.
Seto is zo ene baas he
pi_125303976
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:30 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Het zal vast beter zijn dan de hardloopschoenen die ik nu gebruik voor in de gym :')
pi_125303987
Even de lapo pakken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')