abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125192030

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier
If not now, then when.
pi_125192091
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:00 schreef 1517 het volgende:

[..]

Dude :|W . "X-squat heeft geen carryover naar x-squat" 8)7

Ik backsquat max 1x per week en front squat 3-4x per week. Tuurlijk heeft dit impact op je backsquat nummers elke squat helpt elke squat.
Overhead, front, back, bulgarian
Hmm, gisteren stuitte ik op dit artikel van Mehdi: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-front-squat-vs-back-squat/

quote:
Look, I'm NOT anti-Front Squat at all. I actually did Front Squats only for 2 years because I was stupid and because idiots told me if your Front Squat goes up, so will your Back Squat - it will NOT.
quote:
My point: Front Squats are awesome to assist your Back Squats, not to replace them
Nu ging ik dus even twijfelen of Hiatus of jij gelijkt heeft. Ik ging even zoeken naar studies. In de volgende studie wordt inderdaad aangegeven dat er geen verschil is: http://journals.lww.com/n(...)ck_and_Front.41.aspx

quote:
Although bar position did not influence muscle activity, muscle activation during the ascending phase was significantly greater than during the descending phase. The front squat was as effective as the back squat in terms of overall muscle recruitment, with significantly less compressive forces and extensor moments. The results suggest that front squats may be advantageous compared with back squats for individuals with knee problems such as meniscus tears, and for long-term joint health.
Jij hebt dus gelijk, maar toch vind ik het apart dat Mehdi uit zijn eigen ervaring zegt dat er geen carry-over is.
If not now, then when.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:33:22 #3
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_125192119
Het zou nogal frappant zijn als een oefening voor precies dezelfde spier groepen geen carry-over zou hebben.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_125192192
Zelf vind ik de front squat wel fijner aangezien er dan minder druk op de onderrug ligt.
If not now, then when.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:44:51 #5
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_125192643
Vandaag nog eens de voordelen van het hele bodybuilden kunnen gebruiken. Had een sollicitatiegesprek en de standaard vragen kwamen daarin naar voren. Op een gegeven moment moest ik een voorbeeld geven van hoe ik proactief en gedreven was, en dan is een zichtbare verandering van 110kg naar 75kg toch wel een goed voorbeeld.

#motivatedasfuark
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:55:45 #6
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_125193082
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:44 schreef Drinky het volgende:
Vandaag nog eens de voordelen van het hele bodybuilden kunnen gebruiken. Had een sollicitatiegesprek en de standaard vragen kwamen daarin naar voren. Op een gegeven moment moest ik een voorbeeld geven van hoe ik proactief en gedreven was, en dan is een zichtbare verandering van 110kg naar 75kg toch wel een goed voorbeeld.

#motivatedasfuark
damn 35kg joh. dang.
Hoe lang ben je?
m'n neefje is ook zo iets afgevallen. Echt onherkenbaar
pi_125193441
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zelf vind ik de front squat wel fijner aangezien er dan minder druk op de onderrug ligt.
Back of front maakt niet zoveel uit, Squatten is sowieso schadelijk voor je wervelkolom.

quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:44 schreef Drinky het volgende:

#motivatedasfuark
_O_ ^O^
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:08:34 #8
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125193503
OT: Als ik die SL artikelen lees doe ik dat in de stem van Mehdi, echt irritant.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_125193683
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hmm, gisteren stuitte ik op dit artikel van Mehdi: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-front-squat-vs-back-squat/

[..]

[..]

Nu ging ik dus even twijfelen of Hiatus of jij gelijkt heeft. Ik ging even zoeken naar studies. In de volgende studie wordt inderdaad aangegeven dat er geen verschil is: http://journals.lww.com/n(...)ck_and_Front.41.aspx

[..]

Jij hebt dus gelijk, maar toch vind ik het apart dat Mehdi uit zijn eigen ervaring zegt dat er geen carry-over is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Mij verbaast het niet. De frontsquat legt de focus meer op de quadriceps. De lowbar backsquat spreekt meer spiermassa aan omdat de posterior chain een grotere bijdrage moet leveren. Deze wordt meer ontzien in de frontsquat.

Die studie die je citeert zit vol met dikke poep.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:15:08 #10
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_125193730
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:55 schreef RaymondK het volgende:

[..]

damn 35kg joh. dang.
Hoe lang ben je?
m'n neefje is ook zo iets afgevallen. Echt onherkenbaar
1,83m . Ik zal binnenkort wel een vergelijking posten wellicht. Staat er al een in US trouwens.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_125193955
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:13 schreef McNulty het volgende:

[..]

[..]

Mij verbaast het niet. De frontsquat legt de focus meer op de quadriceps. De lowbar backsquat spreekt meer spiermassa aan omdat de posterior chain een grotere bijdrage moet leveren. Deze wordt meer ontzien in de frontsquat.

Die studie die je citeert zit vol met dikke poep.
Dat de front meer nadruk legt op de quads wist ik inderdaad wel. Maar interessant! :) Heb jij wellicht een studie die het verschil tussen de twee duidelijk naar voren brengt?
If not now, then when.
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:33:32 #12
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125196329
GVD.

Zojuist tijdens mijn workout iets verneukt in mijn bovenrug. Ik wilde mijn laatste hammer curl omhoog cheaten om te focusen op de negative, maar opeens schoot er iets via m'n borst m'n rug in. Heel raar; het begon in m'n borst en straalde over naar m'n rug. Het zit heel diep, maar doet echt tering zeer. Ik heb al aan mijn vriendin gevraagd om zo ongeveer over te drukken, maar ik kan de pijnplek niet vinden. Het is heel diffuus en een zware pijn. Ik kan alleen maar als een soort gebochelde quasimodo lopen. Diep ademhalen doet zeer :{ mijn romp draaien ook, evenals mijn hoofd knikken. Iemand enig idee? Wellicht lower trap ofzo? Of iets aan de binnenkant van mijn ribbenkast. Maar hoe kan je dat in godsnaam verkloten emt een hammer curl?

Wellicht dus een tijdje uitgeschakeld vanwege een fucking hammer curl. Voorlopig maar aan de pijnstillers.

:')

SPOILER
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125196336
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat de front meer nadruk legt op de quads wist ik inderdaad wel. Maar interessant! :) Heb jij wellicht een studie die het verschil tussen de twee duidelijk naar voren brengt?
Geen studie, just biomechanics.

De postie van de bar bij de frontsquat zorgt ervoor dat de rug meer verticaal blijft tijdens het zakken door de knieen. Met andere woorden er is minder sprake van hip flexion (de hoek van je heupen kleiner maken).

In de lowbar backsquat heeft de rug een meer horizontale houding gedurende eccentrische deel van de beweging. De hoek die je torso en bovenbeen maken is veel kleiner. (oftewel je tepels komen dichter bij je knieen oftewel meer hip flexion). De belangrijkste hip extentors(heupen naar voren duwen) zijn de hamstrings en gluten. Deze dragen dus meer bij aan de concentrische beweging. Daarnaast moeten de spinal erectors harder werken omdat ze moeten aanspannen om je rug in de juiste positie te houden (isometrisch). Bij de meer verticale houding in de frontsquat worden deze meer ontzien. Dat heb je zelf ook ondervonden.

lowbar backsquat:
voordeel:
-meer spiermassa wordt aangesproken: posterior chain (o.a. glutes, hammies, spinal erectors) +quads
-beter voor athletische doeleinden omdat de meeste kracht in het menselijke lichaam genereerd kan worden vanuit het heup gewricht. Fuck "core strength", hip strength is die shit.

Zoals Rampage Jackson ooit eloquent zei: "I put my ass innit".

nadeel: grotere ass (mocht iemand zich daar zorgen over maken :') ), minder quad development.

front squat:
Target de quads beter. Een betere alternatief dan de leggpress om de quads te hitten.
nadeel: minder posterior chain development.

Het is maar net wat je met de beweging wil bereiken en welke spieren je wilt ontwikkelen.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:42:53 #14
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_125196619
elliot hulse zegt dat front squat beter is voor athletes !

ik geloof elliot...!
pi_125196690
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:33 schreef McNulty het volgende:

[..]

De postie van de bar bij de frontsquat zorgt ervoor dat de rug meer verticaal blijft tijdens het zakken door de knieen. Met andere woorden er is minder sprake van hip flexion (de hoek van je heupen kleiner maken).

In de lowbar backsquat heeft de rug een meer horizontale houding gedurende eccentrische deel van de beweging. De hoek die je torso en bovenbeen maken is veel kleiner. (oftewel je tepels komen dichter bij je knieen oftewel meer hip flexion). De belangrijkste hip extentors(heupen naar voren duwen) zijn de hamstrings en gluten. Deze dragen dus meer bij aan de concentrische beweging. Daarnaast moeten de spinal erectors harder werken omdat ze moeten aanspannen om je rug in de juiste positie te houden (isometrisch). Bij de meer verticale houding in de frontsquat worden deze meer ontzien. Dat heb je zelf ook ondervonden.

lowbar backsquat:
voordeel:
-meer spiermassa wordt aangesproken: posterior chain (o.a. glutes, hammies, spinal erectors) +quads
-beter voor athletische doeleinden omdat de meeste kracht in het menselijke lichaam genereerd kan worden vanuit het heup gewricht. Fuck "core strength", hip strength is die shit.

nadeel: grotere ass (mocht iemand zich daar zorgen over maken :') ), minder quad development.

front squat:
Target de quads beter. Een betere alternatief dan de leggpress om de quads te hitten.

Het is maar net wat je met de beweging wil bereiken en welke spieren je wilt ontwikkelen.
^O^ Dank!
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:50:17 #16
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_125196895
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_125196917
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:33 schreef McNulty het volgende:

[..]

lowbar backsquat:
voordeel:

front squat:

Bedankt voor deze uitgebreide uitleg! ^O^
If not now, then when.
pi_125198813
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:42 schreef Hiatus het volgende:
elliot hulse zegt dat front squat beter is voor athletes !

ik geloof elliot...!
Wie wat zegt maakt in zo verre wat uit dat de beargumentatie/analyse stand moet houden. Heb je een link naar zijn video?
pi_125198896
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:50 schreef kidkash19 het volgende:
Jep, kracht komt vanuit je reet

http://espn.go.com/espn/s(...)e-butt-espn-magazine
Leuk artikel om te lezen. Alleen wordt er niet aangeven hoe "dat ass" het best getraind kan worden. Hopelijk zijn ze niet aan het quarter squaten.
pi_125201749
Is front squat beter voor je knieën? Dat zie ik niet zo snel staan.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:48:15 #21
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_125202900
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:45 schreef McNulty het volgende:

[..]

Wie wat zegt maakt in zo verre wat uit dat de beargumentatie/analyse stand moet houden. Heb je een link naar zijn video?
Autoriteitsdrogrede, was ook een grapje natuurlijk. Al neem ik wel veel dingen van elliot aan.
Filmpje;
pi_125203574
Elliot weet wel veel maar is vaak ook erg bro. Er zijn maar twee of drie channels die echt goede informatie geven, en die zijn relatief klein.
If not now, then when.
pi_125203614
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Elliot weet wel veel maar is vaak ook erg bro. Er zijn maar twee of drie channels die echt goede informatie geven, en die zijn relatief klein.
Post ze dan ook direct even :D
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:23:11 #24
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125205902
Sinds ik lift moet ik wel 2x per dag zwarte piet uitlaten en als ik dat niet doe dan voel ik me de dag erna echt opgeblazen ;(
pi_125206116
Wat is een goede oefening om te doen op de dag dat je niet squat?
pi_125206143
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:29 schreef Beach het volgende:
Squat.
It's gonna take more bullets than you could ever fire to win this game... but one bullet... and I can give you a thousand lives.
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:33:09 #27
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125206249
quote:
Ligt maar net aan je schema.
pi_125206283
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:30 schreef Volatility het volgende:

[..]

Squat.
pi_125206294
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:33 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Ligt maar net aan je schema.
Ja die probeer ik dus te maken nu.
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:34:47 #30
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_125206312
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:34 schreef Beach het volgende:

[..]

Wat heb je nu al dan?
pi_125206317
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:34 schreef Beach het volgende:

[..]

Shiiittt. Oneindige loop G. Infinite gains.
It's gonna take more bullets than you could ever fire to win this game... but one bullet... and I can give you a thousand lives.
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:35:49 #32
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_125206346
Deadlift, Rows, Bench, Pull-ups/Chin-ups, Dips, Overhead press. Om er maar even een paar te noemen ;)
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
pi_125206432
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:34 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Wat heb je nu al dan?
De standaard dingen squat ohp bp dl row en curls
pi_125206500
Ik ga wel aan de slag in excel of hoe dat geval heet in libreoffice en toon het hier.
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:42:23 #35
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125206591
quote:
abs
pi_125206609
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:48 schreef Hiatus het volgende:

[..]

Autoriteitsdrogrede, was ook een grapje natuurlijk. Al neem ik wel veel dingen van elliot aan.
Filmpje;
Pffrrtt niet echt zin in maar goed.

Hij geeft 3 redenen waarom hij front squats beter vindt:

1. Het corrigeert en het brengt je zwakke punten naar voren.
Hij zegt dat je met de backsquat deze "imbalances" kan verhullen. Wat hij bedoelt te zeggen is dat het gewicht bij een backsquat anders verspreid wordt over meer spiermassa. De frontsquat focust zicht op minder spiermassa die dus harder moet gaan werken. Dit beschouwt hij als positief voor athletisch presteren. Zijn uitlegt faalt imo.

Thoracic extention imbalance:
Bij de lowbar backsquat is de start houding ook chest up + vasalva maneuvre. Dit is niet alleen weggelegd voor de frontsquat. Ik denk dat hij wel gelijk heeft dat de frontsquat meer vereist van de thoracic back.

Het meer ontwikkeld zijn van het bovenlichaam:
Het klopt dat veel mensen de spieren trainen die bij de most muscular pose betrokken zijn. Hij noemt shoulder girdle imbalance, overdeveloped pecs, biceps, forearms, pec minor. Hij zegt dat deze spieren vaak te veel ontwikkeld zijn tov spieren in de rug. Bij de frontsquat moet de thoracic back harder werken. Open deuren.

Zwakte in de heupen:
Hij noemt zijn hyper lordosis, deze wilt hij bestrijden door de abs steker te maken. So far so good.
Alleen maakt hij de keuze om de frontsquat hiervoor te gebruiken.
Hoe noemt overdeveloped hip flexors als mede oorzaak van hyper lordosis. Moet de focus dan niet komen te liggen op de hip extensors tijdens de squat? Hier kiest de variatie die dat het minste doet.

Hij zegt nog iets over positive shin angle wtf dat ook mag zijn en dat het goed zou zijn voor sprinters.
Volgensmij hebben sprinters juist heel erg baat hij hip extention, sinds die beweging de meeste kracht levert voor de voorwaarste beweging. Waarom dan front squatten?

Hij zegt dat bij front squatten zijn abs net zo zeer doen als bij crunches.

Hij geeft een rekoefening aan die spieren losser moeten maken zodat je makkelijker kan frontsquatten.

Hij zegt dat hij thoracic extenion wil opbouwen in zijn athleten. Daarmee verbreek je records natuurlijk :') .

--------------------------------------------------------

Eliot Hulse heeft de voorkeur voor frontsquatten omdat Eliot Hulse voornamelijk baat heeft de corrigerende werking van de front squat op ZIJN hyper lordosis. Ik heb zelf ook hyper lordosis en hij maakt wel goede punten over hoe de thoric back en lumbar back betrokken zijn bij de squat. Daar heb ik zelf niet aan gedacht.

Eliots uitgangspunt bij het voorkeur geven aan de front squat is het dat het de "weakpoints" en "posture " problemen aanpakt. Imo zou hij zich juist moeten afvragen welke spieren de grootste bijdrage leveren aan athletisch presteren en hoe deze juist sterker gemaakt kunnen worden. Zoals ik eerder aangaf kan je de meeste kracht generen vanuit de heupen.

De zwakke punten die hij noemt, noemt hij grotendeels terecht. Alleen zou de frontsquat niet hoofdzakelijk gebruikt moeten worden om deze te corrigireren, omdat deze de spieren negeren die er juist toe doen. Front squat gebruiken om posture te verbeteren en beweren dat het daarom beter is voor athleten is faal imo. Hij is een downlow pyshiotherapeut in deze video.

hyper lordosis: backsquat + ab assistance
overdeveloped pecs: backsquat + chins/pullups + deads
shoulder girlde out of balance: backsquat + presses +chins
pi_125206612
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:42 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

abs
doe ik elke keer al zowel machine als crunches
pi_125206744
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:14 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Post ze dan ook direct even :D
1. http://www.youtube.com/user/OmarIsuf/videos?view=0
2. http://www.youtube.com/user/LiftingForLife/videos
3. http://www.youtube.com/user/IceCreamFitness/videos?view=0

Nummer 2 is evengoed misschien wel beter dan 1, maar 1 brengt het beter en frequenter.
If not now, then when.
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:51:59 #39
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_125206977
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:42 schreef McNulty het volgende:

hyper lordosis: backsquat + ab assistance
overdeveloped pecs: backsquat + chins/pullups + deads
shoulder girlde out of balance: backsquat + presses +chins
Klopt, hij legt eigenlijk uit waarom de front squat goed is voor hem. Inplaats van voor een normale atleet. Daarnaast kan je bij de lordosis, pecs, en shoulder girdle nog stretches toe voegen voor de overdeveloped spier groepen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:44:21 #40
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_125209438
Zo, pannenkoek met spek als post workout meal :9

En heel misschien straks wild oen met een biertje :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_125212902
Zetten jullie trouwens die safety bars van de squat kooi weer terug zoals ze stonden? Ik moet ze eerst altijd een heel stuk omlaag doen, meestal vergeet ik het en kom ik er achter dat ze nog verkeerd staan door een harde knal.
En vandaag eindelijk MP omhoog gegooit naar 40kg eindelik die kleine kut schijven van 5 kg kwijt.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_125213229
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:44 schreef stinkie het volgende:
Zo, pannenkoek met spek als post workout meal :9

En heel misschien straks wild oen met een biertje :')
Daar gaan je gains :'(
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_125213309
Waar goedkoopst schijven voor thuis? En niet fitness seller of hoe heet dat, want te veel slechte verhalen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 22:59:41 #44
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_125216567
Heb je ook lange olympische lifters? zie bij dat EK alleen maar manlets.
pi_125216848
Doe ze lekker allebei. Toch voelt back veel lekkerder. Maar door mijn bouw zit ik al erg lang vast op 110kg. Mijn lange benen zorgen ervoor dat als ik meer gewicht op de stang leg de oefening in een halve good morning veranderd. Dus squat ik evenveel als ik bench :) toch is de squat mijn fav oefening samen met deadlift.
pi_125217016
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:59 schreef StraatSoldaat het volgende:
Heb je ook lange olympische lifters? zie bij dat EK alleen maar manlets.
lang zijn zorgt by oly lifts niet persee voor gunstige leverage. Strong man zijn meestal wel wat langer.
pi_125217716
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:59 schreef Volatility het volgende:
Waar goedkoopst schijven voor thuis? En niet fitness seller of hoe heet dat, want te veel slechte verhalen.
Hoezo teveel slechte verhalen? Heb er paar keer besteld en het ging allemaal super.
If not now, then when.
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:30:08 #48
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_125218116
Damn, wel mooi spul daar, maar wel prijzig als je fatsoenlijke gewichten wil behalen. Tweedehands lijkt me een betere optie dan. :P
Wel handig voor stapjes maken die hele lichte 50mm schijven van 0,5kg enzo.

Welke schijven vinden jullie het fijnst trouwens?
This isn't even my final form.
pi_125218245
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:30 schreef Levolution het volgende:
Damn, wel mooi spul daar, maar wel prijzig als je fatsoenlijke gewichten wil behalen. Tweedehands lijkt me een betere optie dan. :P
Wel handig voor stapjes maken die hele lichte 50mm schijven van 0,5kg enzo.

Welke schijven vinden jullie het fijnst trouwens?
Ja. Het is ook erg prijzig. Ik heb Barbarian schijven, maarja, als het gietijzer is, is het prima.
If not now, then when.
pi_125218713
Iemand ervaring met de kettlebell of girya?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')