quote:Op zondag 14 april 2013 17:56 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Chiropraxie= Kwakzalverij Daar ben ik altijd heel duidelijk in.
Er zijn genoeg baby`s door verlamt geraakt.
En dan die belachelijke SEMG-scan en soms 10 tal x-rays die ze van de patiënt laten maken.
Chiropraxie is ontwikkeld door de kruidenier en visboer Daniel D. Palmer (1845-1913). Op een goede dag sloot D.D. Palmer zijn winkel en werd magnetiseur (*Mesmer). In 1895, toen hij dat handwerk 10 jaar had uitgeoefend, ontdekte hij de chiropraxie, volgens zijn zoon B.J. door een dove te genezen. Hij richtte een school op, de Palmer School of Chiropractic (na 1961 'College'), die snel groeide onder leiding van Palmer junior, Bartlett Joshua (1881-1961), nadat die zijn vader eruit gewerkt had.
De subluxatietheorie is onzinnig. De zenuwen in het ruggenmerg kunnen wel in de knel komen, namelijk doordat de kraakbeenschijven tussen de ruggenwervels uitpuilen (hernia) of doordat de desbetreffende botjes dikker worden.
1 Bron
2 Oogbewegingen verrader volgroeide hersenen
3 Visboer
Juister eens jij..jij Asgard, sinds ik de biostabiel gebruik zijn al mijn botten recht getrokken en maak ik de gains van mijn leven.quote:Op zondag 14 april 2013 17:57 schreef Asgard het volgende:
[..]![]()
Valt wat mij betreft in de categorie Biostabil.
Belangrijkste vraag blijft natuurlijk: ben je nog van de glijbaan geweest?quote:Op zondag 14 april 2013 02:39 schreef ZetaOS het volgende:
Zoals beloofd..Filmpje, Nederlandse Calisthenics
Training van Vorige week Zondag.
Beetje Pullups, en dips.
(Weeg 90 Kilo, bij 182)
quote:Op zondag 14 april 2013 19:13 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Belangrijkste vraag blijft natuurlijk: ben je nog van de glijbaan geweest?
Heldquote:Op zondag 14 april 2013 02:39 schreef ZetaOS het volgende:
[quote]Op zondag 14 april 2013 02:39 schreef ZetaOS het volgende:
Beetje Pullups, en dips.
(Weeg 90 Kilo, bij 182)
Zelf bouwen van hout, is een paar topics geleden langs gekomen, goedkoper la je het niet krijgen lijkt mequote:Op zondag 14 april 2013 21:49 schreef MeneerBob het volgende:
Iemand een idee waar ik een goede en niet te dure powercage + oly halter en gewichten kan vinden? Ik kan er wel wat vinden maar referentieverhalen stel ik op prijs!
Ik ben gezegend met een erg smalle taillle(en dat @1.90) nu alleen die schouders nogquote:Op zondag 14 april 2013 21:09 schreef McNulty het volgende:
Dat broad shoulders and narrow waist.
[ afbeelding ]
Bedankt, ga nu eerst even 4-6kg cutten alvorens ik weer ga bulken.quote:Op zondag 14 april 2013 21:15 schreef Stereotomy het volgende:
Je kunt best 0,5 kg per week aankomen (2 kg per maand, 24 kg per jaar) maar je kunt niet verwachten dat dat allemaal spier is.
Met spiegel / meetlint kun je je de richting van je bf% vrij goed in de gaten houden tijdens je bulk.
In de cut bedoel je? Anders is 1.5kg echt niks voor een kuur van ong. 12 week.quote:Op zondag 14 april 2013 22:24 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Bedankt, ga nu eerst even 4-6kg cutten alvorens ik weer ga bulken.
Best ziek trouwens hoe mensen met een kuur 1kg-1,5kg kunnen pakken
Denk dat hij per week bedoelt.quote:Op zondag 14 april 2013 22:26 schreef Yamcha het volgende:
[..]
In de cut bedoel je? Anders is 1.5kg echt niks voor een kuur van ong. 12 week.
Powercage.nl vraag Yuri voor ervaring.quote:Op zondag 14 april 2013 21:49 schreef MeneerBob het volgende:
Iemand een idee waar ik een goede en niet te dure powercage + oly halter en gewichten kan vinden? Ik kan er wel wat vinden maar referentieverhalen stel ik op prijs!
Zonder te kuren kun je in je eerste jaar ook makkelijk 15kg pakken, vond dat al een hele transformatie.quote:Op zondag 14 april 2013 22:24 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Bedankt, ga nu eerst even 4-6kg cutten alvorens ik weer ga bulken.
Best ziek trouwens hoe mensen met een kuur 1kg-1,5kg kunnen pakken
Squats, cleans en deadlifts zonder schoenen, voor de rest gewoon simpele(adidas) sportschoenen waarop ik ook zaalvoetbal/squash.quote:Op zondag 14 april 2013 23:48 schreef Drommeldaris het volgende:
Welke schoenen gebruiken jullie voor het liften? Ik gebruik momenteel sportschoenen welke redelijk verend zijn. Wanneer het weer mooi weer is ga ik daar buiten mee HIIT (uphill sprints) doen. Ofwel er zullen nieuwe schoenen voor in de gym moeten komen.
Deze kerel zegt dat je beter vlakke schoenen kan halen:
Chuck Taylor's.quote:Op zondag 14 april 2013 23:48 schreef Drommeldaris het volgende:
Welke schoenen gebruiken jullie voor het liften? Ik gebruik momenteel sportschoenen welke redelijk verend zijn. Wanneer het weer mooi weer is ga ik daar buiten mee HIIT (uphill sprints) doen. Ofwel er zullen nieuwe schoenen voor in de gym moeten komen.
Ben toen langs de Scapino gegaan en daar een stevige schoen gevonden met een platte zool. Werkt nog wel goed, slijt wel aardig snel.quote:Op zondag 14 april 2013 23:48 schreef Drommeldaris het volgende:
Nice man, sta je dan op zweetsokken in de gym?quote:Op zondag 14 april 2013 23:50 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Squats, cleans en deadlifts zonder schoenen, voor de rest gewoon simpele(adidas) sportschoenen waarop ik ook zaalvoetbal/squash.
Ja maar heb er nog nooit commentaar op gehad. Weet niet hoe het is als ik zwaar ga tillen, ben met deadlifts nooit over de 150kg gekomen en squats nooit over de 130kg. En nu zeker nog geen last van nu ze allebei op 110 zitten.quote:Op maandag 15 april 2013 00:09 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Nice man, sta je dan op zweetsokken in de gym?En doet dan niet pijn aan je voeten als je zwaar gaat tillen of squatten?
Mijn zus (huisarts in opleiding) zegt ongeveer hetzelfde, maar er is dan ook een never ending fittie tussen de klassieke geneeskunde en fysio/chiro/etc. Ze vroeg waarom ik niet naar een normale doc ben gegaan. Mijn antwoord was vrij simpel: huisartsen kunnen en weten tegenwoordig niks meer. Het enige wat een huisarts tegenwoordig zegt is "doe het even rustig aan en neem een pijnstiler of twee". Dan heb ik liever iemand die serieus naar mijn klacht kijkt en met mogelijke oorzaken en/of oplossingen komt.quote:Op zondag 14 april 2013 17:06 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Wil niet negatief doen, maar ik geloof het allemaal niet zo.
Chiro`s zijn allemaal dol op röntgenfoto`s, en dingen scheef op je lijf staan die met met een paar flinke duwen goed zouden komen te staat...tenminste twijfelachtig.
Uiteraard ben ik kritisch naar die lui toe dat speel ook mee
Klopt, iedereen heeft zo zijn specialiteiten.quote:Op maandag 15 april 2013 02:02 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Mijn zus (huisarts in opleiding) zegt ongeveer hetzelfde, maar er is dan ook een never ending fittie tussen de klassieke geneeskunde en fysio/chiro/etc. Ze vroeg waarom ik niet naar een normale doc ben gegaan. Mijn antwoord was vrij simpel: huisartsen kunnen en weten tegenwoordig niks meer. Het enige wat een huisarts tegenwoordig zegt is "doe het even rustig aan en neem een pijnstiler of twee". Dan heb ik liever iemand die serieus naar mijn klacht kijkt en met mogelijke oorzaken en/of oplossingen komt.
Ik geloof pertinent niet dat een chiropractor ziektes en infecties kan genezen en ik blijf ver weg van lui die deze claims maken. Ik ben er echter wél van overtuigd dat een chiropractor/fysiotherapeut een plaats heeft als je mechanische of musculoskeletaire problemen hebt. Een rechte ruggengraat functioneert simpelweg beter dan een die in allerlei bochten gewrongen is. Mijn rontgenfoto's spreken wat dat betreft voor zich; de boel staat overduidelijk scheef.
Er lopen ongewtijfeld veel kwakzalvers rond, maar daar is de klassieke geneskunde ook niet van gevrijwaard. Hoe heette die neuroloog ook alweer?
lache joh.quote:Op zondag 14 april 2013 02:39 schreef ZetaOS het volgende:
Beetje Pullups, en dips.
(Weeg 90 Kilo, bij 182)
Ik heb sinds een tijdje Do-win's, en kan ze alleen maar aanraden eigenlijk.quote:Op zondag 14 april 2013 23:48 schreef Drommeldaris het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet dat je nu gelijk 40kg meer squat of zo, maar (volgens mij omdat je hiel wat omhoog staat) ga je makkelijker dieper. Je staat duidelijk wel steviger op je schoenen.
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 15-04-2013 08:48:53 ]
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat met name acupunctuur en homeopathie per defenitie kwakzalverij is.quote:Op zondag 14 april 2013 17:39 schreef Asgard het volgende:
Tijdens mijn opleiding werd chiropraxie tegelijk besproken met homeopathie, acupunctuur enz. tijdens het kwakzalverij onderwijs. Maar goed, dat zal voor de meeste hier wel iets te extreem zijn.
lekker filmpje zetaquote:Op zondag 14 april 2013 02:39 schreef ZetaOS het volgende:
Beetje Pullups, en dips.
(Weeg 90 Kilo, bij 182)
quote:Op maandag 15 april 2013 07:49 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik heb sinds een tijdje Do-win's, en kan ze alleen maar aanraden eigenlijk.
Deed het ook altijd op die simpele all star achtige schoenen of op sokken, en dat is verder ook gewoon prima, maar met die Do-win's sta je toch een stuk steviger, je staat wat omhoog met je hiel, en je hele schoen zit gewoon goed vast om je voet heen (veter en klittenbanden).Waarom zijn zoveel lifting shoes eigenlijk met klittebandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet dat je nu gelijk 40kg meer squat of zo, maar (volgens mij omdat je hiel wat omhoog staat) ga je makkelijker dieper. Je staat duidelijk wel steviger op je schoenen.![]()
Zit hij steviger om je voet = meer stabiliteit.quote:Op maandag 15 april 2013 10:53 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Waarom zijn zoveel lifting shoes eigenlijk met klitteband
Haal ze van ebay.co.uk betaal je ook geen douanekosten en btw enzo.quote:Op maandag 15 april 2013 11:20 schreef Drommeldaris het volgende:
Heb nu een Duitse site gevonden waar ze verkocht worden. Overweeg om deze (linkje) te halen. Heeft iemand ze toevallig, ik heb normaal 46 (sneakers) maar sportschoenen heb ik vaak 47 voor nodig.
Vanuit Duitsland heb je dat ook niet.quote:Op maandag 15 april 2013 11:26 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Haal ze van ebay.co.uk betaal je ook geen douanekosten en btw enzo.
Oja ik zie het.quote:
Je hebt maat 50? Of ga je ze ergens anders halen?quote:Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Oja ik zie het.
1) www.nerlinger.com
2) Adidas gewichtheben
3) Schuhe
4) Auslaufmodell, Power Perfect
Dat soort schoenen zijn vooral voor high bar squats, power cleans, snatches enzo geloof ik.quote:Op maandag 15 april 2013 11:20 schreef Drommeldaris het volgende:
Heb nu een Duitse site gevonden waar ze verkocht worden. Overweeg om deze (linkje) te halen. Heeft iemand ze toevallig, ik heb normaal 46 (sneakers) maar sportschoenen heb ik vaak 47 voor nodig.
Ik deadlift prima met gewichthefschoenen, ook een mannetje in mijn gym die 230+ pullt met gewichthefschoenen.quote:Op maandag 15 april 2013 11:30 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat soort schoenen zijn vooral voor high bar squats, power cleans, snatches enzo geloof ik.
Bij deadliften wil je juist een zo plat mogelijke zool, dan is die verhoging op de hak alleen maar irritant.
Het zal vast beter zijn dan de hardloopschoenen die ik nu gebruik voor in de gymquote:Op maandag 15 april 2013 11:30 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat soort schoenen zijn vooral voor high bar squats, power cleans, snatches enzo geloof ik.
Bij deadliften wil je juist een zo plat mogelijke zool, dan is die verhoging op de hak alleen maar irritant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |