Ben jij sportief? Volg je alles wat met sport te maken heeft? Of heb je gewoon iets te melden of te vragen over een sport? Dan is dit het forum waar je zijn moet.
Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:
(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn. Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...
Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden) en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure. Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen. HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine
EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden. Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA
Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.
Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker. efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...
Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen. Clenbuterol, Salbutamol
Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.
Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen. Furosemide, Xipamide, ...
Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.
Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele docu's, interviews en heroÎsche prestaties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Artikels:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leesvoer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leugentje om bestwil?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dionne was vroeger lekker
Ja, dat was helemaal kansloos. Twee ronden voor het einde al vanaf kop een flink gat slaan op de 1500 meter.
Die nummer twee Bulut heeft dan natuurlijk ook de schijn tegen. Dadelijk krijgt Bahrein alsnog een gouden medaille, waar ze in 2008 de enige die ze ooit wonnen moesten inleveren.
Real Madrid gaat een klacht indienen tegen de dopingdokter Eufemiano Fuentes. De dokter zei dat Real hem nog geld verschuldigd is. Fuentes zorgde zo voor veel speculaties, maar zegt ondertussen dat Real niks met dopingaffaire Operacion Puerto te maken heeft.
Fuentes zei vrijdag dat "Real hem nog geld moet". Over hoeveel geld het gaat of voor welke diensten de club hem zou ingehuurd hebben, deed Fuentes geen uitspraken.
Volgens Real probeerde de dokter enkel de publieke opinie te misleiden. Daarom gaat het nu klacht indienen bij het Spaanse gerecht.
De Madrilenen stellen dat het om verplaatsingskosten zou gaan die Fuentes in 2006 voor Real maakte als getuige in het proces van Real tegen de Franse krant Le Monde.
Le Monde schreef toen dat clubs als Barcelona en Real Madrid klant waren bij Fuentes. Beide clubs stapten naar de rechter en wonnen het proces tegen Le Monde in 2009.
"We hebben een factuur van Fuentes gekregen, maar de bewijsstukken ontbraken. Daarom hebben we ook nog niet betaald", zegt Real.
Fuentes: "Real heeft niks te maken met Puerto" Het dreigement van Real Madrid heeft zijn doel niet gemist, want Eufemiano Fuentes heeft in de pers zijn woorden van vrijdag al afgezwakt.
"Real mag mij voor de rechter dagen als het dat wil, maar ik heb nooit één speler van Real behandeld", zegt de dokter.
"Als Real mijn woorden wel zo geïnterpreteerd heeft, dan heeft het het bij het verkeerde eind."
"Real heeft niets te maken met Operacion Puerto. Ik ben nooit dokter bij de club geweest, niet direct en ook niet indirect. Ik heb nog niet eens een aspirine gegeven aan een Real-speler."
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Op zondag 24 maart 2013 17:19 schreef marcodej het volgende: Denk dat Real Fuentes nu gewoon heeft betaald om het te ontkrachten en zijn bek te laten houden.
Klinkt aannemelijk. Dus weer wachten op nieuw dopingnieuws als Fuentes door zijn geld heen is
Waarschijnlijk wel. In Voetbal International van deze week stond dat Fuentes al 3x met de dood is bedreigd als hij zegt hoe het zit met de doping in het voetbal.
Op zondag 24 maart 2013 23:26 schreef ThePlaneteer het volgende: Valt me op dat bij Sagan toch weinig vraagtekens worden geplaatst, inclusief effe een wheelie na zo'n inspanning.
Technische sport, wordt geen doping in gebruikt. Zondag werd ook weer duidelijk dat verbetering tijden van o.a. Smeekens gewoon komt door verbeterde techniek. Van Deutekom legde het haarfijn uit. Schaatsen is gewoon te doen op een bruine boterham met pindakaas.
Op zondag 24 maart 2013 23:26 schreef ThePlaneteer het volgende: Valt me op dat bij Sagan toch weinig vraagtekens worden geplaatst, inclusief effe een wheelie na zo'n inspanning.
Bij Sagan is het wel zo dat hij al vanaf zijn binnenkomst bij de profs fantastische resultaten neerzet. Op z'n 19de (!!) reed hij al mee met oa LLS en Evans in de zwaarste rit van de TDU en in datzelfde jaar (op zijn 20ste inmiddels) won hij 2 etappes in PN, 1 etappe in Romandië en 2 etappes in Californië. Natuurlijk kan het zijn dat hij toen al vol met doping zat, maar het zou ook gewoon een ongelofelijk natuurtalent kunnen zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 25-03-2013 13:30:47 ]
Sagan rijdt dan wel voor een ploeg waar de jongste renners ook gelijk de uitblinkers zijn. Toch wel enigszins verdacht natuurlijk.Tegelijk hebben Moser en Sagan als vaandeldragers van die ploeg natuurlijk al vrij vroeg in hun carriere laten zien dat het uitzonderlijke talenten zijn.
Bij Sky worden middelmatige klimmers opeens top klimmers en dan niet 1 renner maar ook gelijk 3 raspaarden in je ploeg die denken aan de tijden van weleer. Wiggins heeft dan nog de beste papieren omdat hij op de baan reeds bewees een grote motor te hebben. Fucking Richie Porte was voor de komst naar Sky gewoon een leuk talent op tijdritten en de kleinere rittenkoersen. Bilharzia Froome had voor 2011 als grootste wapenfeit een tweede plek op het WK tijdrijden voor Elite B. Toepasselijk omdat Froome voor 2011 ook echt een renner was van B-garnituur die bij de eerste beste vluchtheuvel er vanaf moest.
Op maandag 25 maart 2013 13:26 schreef Ericr het volgende: Sagan rijdt dan wel voor een ploeg waar de jongste renners ook gelijk de uitblinkers zijn. Toch wel enigszins verdacht natuurlijk.Tegelijk hebben Moser en Sagan als vaandeldragers van die ploeg natuurlijk al vrij vroeg in hun carriere laten zien dat het uitzonderlijke talenten zijn.
Bij Sky worden middelmatige klimmers opeens top klimmers en dan niet 1 renner maar ook gelijk 3 raspaarden in je ploeg die denken aan de tijden van weleer. Wiggins heeft dan nog de beste papieren omdat hij op de baan reeds bewees een grote motor te hebben. Fucking Richie Porte was voor de komst naar Sky gewoon een leuk talent op tijdritten en de kleinere rittenkoersen. Bilharzia Froome had voor 2011 als grootste wapenfeit een tweede plek op het WK tijdrijden voor Elite B. Toepasselijk omdat Froome voor 2011 ook echt een renner was van B-garnituur die bij de eerste beste vluchtheuvel er vanaf moest.
Waarom vergelijken met Sky, daarvan ben ik inmiddels wel overtuigd dat die gebruiken. Gaat me nu gewoon even om Sagan zelf.
Maar Sagan kan gewoon sprinten tegen 's werelds beste (Cav) en een paar dagen vrolijk mee op een 27% klim waar 's werelds beste klimmers ook op het apegaren liggen. Toch lees ik hier relatief weinig negatieve reacties...
Blijft lastig om zoiets uit te leggen, is meer een gevoel bij mij. Bij Sagan vind ik het "geloofwaardiger" omdat hij het altijd zo heeft gedaan. Al in zijn 1ste jaar bij de profs kon hij korte tijdritten, heuvelritten en zelfs een halve aankomst bergop (in Californië) aan. Bij renners als Froome, Nordhaug en Stannard bijvoorbeeld is de sprong vooruit wel heel extreem geweest, dan is het voor mij in ieder geval anders. Zoals Kohl ook opeens een onverklaarbare stap vooruit maakte. Toen Cancellara in 2010 opeens Boonen simpeltjes uit het wiel reed op de Muur, waren de verdachtmakingen ook veel groter dan in 2006 toen hj ook iedereen uit het wiel reed in Parijs-Roubaix.
Waarom vergelijken met Sky, daarvan ben ik inmiddels wel overtuigd dat die gebruiken. Gaat me nu gewoon even om Sagan zelf.
Maar Sagan kan gewoon sprinten tegen 's werelds beste (Cav) en een paar dagen vrolijk mee op een 27% klim waar 's werelds beste klimmers ook op het apegaren liggen. Toch lees ik hier relatief weinig negatieve reacties...
Heeft de groene trui behaald en ritten gewonnen in de TDF, nuff said!
Heeft de groene trui behaald en ritten gewonnen in de TDF, nuff said!
Zo kan jij inderdaad iedere discussie wel doodvermoorden.
Wat in ieder geval in Sagan zijn voordeel spreekt is dat hij al vanaf zijn 19de bij de profs uitblinkt, dat is wel enorm opmerkelijk. We hebben hier niet te maken met een Riis scenario, of een Froome/Porte scenario wat dat betreft.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Zo kan jij inderdaad iedere discussie wel doodvermoorden.
Wat in ieder geval in Sagan zijn voordeel spreekt is dat hij al vanaf zijn 19de bij de profs uitblinkt, dat is wel enorm opmerkelijk. We hebben hier niet te maken met een Riis scenario, of een Froome/Porte scenario wat dat betreft.
Als wielrenner wordt je niet clean geboren, discussie gesloten.
Bij Sagan is het wel zo dat hij al vanaf zijn binnenkomst bij de profs fantastische resultaten neerzet. Op z'n 19de (!!) reed hij al mee met oa LLS en Evans in de zwaarste rit van de TDU en in datzelfde jaar (op zijn 20ste inmiddels) won hij 2 etappes in PN, 1 etappe in Romandië en 2 etappes in Californië. Natuurlijk kan het zijn dat hij toen al vol met doping zat, maar het zou ook gewoon een ongelofelijk natuurtalent kunnen zijn.
Volgens mij heeft NL nog aantal het record met jongste positief getest sporter, een 15-jarige schaatser op anabolen,verstrekt door de vader, daardoor kreeg zijn 13-jarige zusje WADA toezicht opgelegd, van 6.00-22.00 where abouts verstrekken. Is een politiek relletje over geweest. Dus dat iemand op zijn 19de zo goed is, wil nog niet zeggen dat het een groot natuur talent is en schoon rijd.
Volgens mij heeft NL nog aantal het record met jongste positief getest sporter, een 15-jarige schaatser op anabolen,verstrekt door de vader, daardoor kreeg zijn 13-jarige zusje WADA toezicht opgelegd, van 6.00-22.00 where abouts verstrekken. Is een politiek relletje over geweest. Dus dat iemand op zijn 19de zo goed is, wil nog niet zeggen dat het een groot natuur talent is en schoon rijd.
Dat geef ik in die laatste zin ook aan, alleen dat de mogelijkheid er wel is..
Jou veronderstelling is dat niemand clean is, dus die concurrenten van hem indertijd (wereldtoppers) waren ook gedopeerd en om dan als 19 jarige je zo te handhaven spreekt sowieso van een enorme klasse.
Nogmaals, vergelijken met Sky heeft op dit punt weinig zin want dat is elke andere renner compleet clean. Dat Sagan al van vroege leeftijd goed was is inderdaad in zijn voordeel, maar het blijft wel vreemd dat hij zó enorm sterk is in zó verschillende disciplines.
Op maandag 25 maart 2013 15:12 schreef ThePlaneteer het volgende: Nogmaals, vergelijken met Sky heeft op dit punt weinig zin want dat is elke andere renner compleet clean. Dat Sagan al van vroege leeftijd goed was is inderdaad in zijn voordeel, maar het blijft wel vreemd dat hij zó enorm sterk is in zó verschillende disciplines.
Het is in deze tijd moeilijk voor te stellen, maar het kan ook gewoon zijn dat Sagan een uitzonderlijk talent is.
'Cause it's easier to fly Than to face another night In Southern Sun And your love is all around
[..] Zo kan jij inderdaad iedere discussie wel doodvermoorden.
de TDF , de top 192 van het prof wielrennen van de 700, dat is 27,4% aan de doping, dat is een erg laag percentage en erg veel nuance.
Het is in deze tijd moeilijk voor te stellen, maar het kan ook gewoon zijn dat Sagan een uitzonderlijk talent is.
euh, nee, ik begrijp je wel, maar geschiedenis herhaalt zich en old habits never die, ik zie ook niet in wat er in het wielrennen veranderd is, waarom er zoveel schoon zouden zijn?
Op maandag 25 maart 2013 15:17 schreef ThePlaneteer het volgende: Datzelfde kunnen de users ook over Froome en Porte zeggen, maar dat gebeurt niet. Bij Sagan wel. Dat is een beetje opmerkelijk.
Ik opper trouwens niet dat Sagan hoe dan ook een cheat is, ik ben enkel benieuwd naar het ontbreken van vraagtekens.
Eh, je kan in verschillende posts het verschil tussen Porte, Froome en Sagan lezen. Heb je die posts maar overgeslagen?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
Omdat ik me aan mijn standpunten vasthoudt net zoals jij en andere in dit topic? heeft met jullie de discussie ook geen zin toch? iemand iets verwijten en het zelf ook doen net zoals in de topsport, toch?
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
hij leest en luistert selectief, zolang ik dingen zeg wat niet in zijn straatje past, maken we er maar van, dat de discussie geen zin heeft, alleen is het zijn mening en geen feit.
hij leest en luistert selectief, zolang ik dingen zeg wat niet in zijn straatje past, maken we er maar van, dat de discussie geen zin heeft, alleen is het zijn mening en geen feit.
Nee hoor ik laat mij graag overtuigen door argumenten maar jij roept maar wat, als een ware nostradamus. Maar nu gaan we weer rondjes lopen en woordspelletjes spelen dus nogmaals, een fijne dag toegewenst.
Nee hoor ik laat mij graag overtuigen door argumenten maar jij roept maar wat, als een ware nostradamus. Maar nu gaan we weer rondjes lopen en woordspelletjes spelen dus nogmaals, een fijne dag toegewenst.
ik ben geen Nostradamus, dat maak jij er weer van en zodra je dingen niet bevallen, ga je het weer wegzetten als woordspelletjes, wat voor kind ben je dan? verder is de dag lang niet voorbij, kom op man, waar is je strijd voor je wielrennende bloedbroeder?
euh, nee, ik begrijp je wel, maar geschiedenis herhaalt zich en old habits never die, ik zie ook niet in wat er in het wielrennen veranderd is, waarom er zoveel schoon zouden zijn?
Dus Sagan kan geen supertalent zijn?
'Cause it's easier to fly Than to face another night In Southern Sun And your love is all around
Op maandag 25 maart 2013 15:17 schreef ThePlaneteer het volgende: Datzelfde kunnen de users ook over Froome en Porte zeggen, maar dat gebeurt niet. Bij Sagan wel. Dat is een beetje opmerkelijk.
Ik opper trouwens niet dat Sagan hoe dan ook een cheat is, ik ben enkel benieuwd naar het ontbreken van vraagtekens.
Froome en Porte hadden er al wat jaartjes op zitten voor ze ineens de beste bergop waren. Dat verschil is groot. Sagan kon in zijn jonge jaren al heel wat.
Nee, dat hij ook nog een uitstekende salsa in huis heeft...
wielrennen is een vrij simpele sport, gewoon het hardst rijden op het juiste moment en je wint. dus misschien bedoel dat hij een fysiek natuurtalent is, met een hc van 60?
wielrennen is een vrij simpele sport, gewoon het hardst rijden op het juiste moment en je wint. dus misschien bedoel dat hij een fysiek natuurtalent is, met een hc van 60?
Ok. Laat maar. Dit heeft weinig nut .
pfff.... gelukkig kom je niet over als een spindoctor, weten we ook weer wat we aan jou hebben, helemaal niks.
Kan wel een heel verhaal opschrijven, maar je blijft toch in je eigen waan hangen. Dus zeg ik laat maar. Alleen kun je dat om een of andere reden niet zo verkroppen ofzo... Maar dat zijn slechts mijn two princes.
Kan wel een heel verhaal opschrijven, maar je blijft toch in je eigen waan hangen. Dus zeg ik laat maar. Alleen kun je dat om een of andere reden niet zo verkroppen ofzo... Maar dat zijn slechts mijn two princes.
of bij jou blijft het kriebelen om te reageren, het laatste woord te hebben, de laatste 8 postings van jou heb ik geen argumenten gezien waarom Sagan schoon zou zijn. Verder gaat het hier in het topic 90% over wielrennen en dan het gek vinden dat er mensen zijn, die denken dat alle wielrenners gebruiken. in ieder geval is mr Sagan hier niet meer onbesproken
of bij jou blijft het kriebelen om te reageren, het laatste woord te hebben, de laatste 8 postings van jou heb ik geen argumenten gezien waarom Sagan schoon zou zijn. Verder gaat het hier in het topic 90% over wielrennen en dan het gek vinden dat er mensen zijn, die denken dat alle wielrenners gebruiken. in ieder geval is mr Sagan hier niet meer onbesproken
Bedankt dat je precies onderschrijft wat ik bedoel.
Vervang wat namen van renners en koersen en je hebt het carrièrebegin van Valverde.
Vervang wat namen van renners en koersen en je hebt het carrièrebegin van Valverde.
Mja, die was wel 3 jaar ouder en had er al 2 anonieme jaren op zitten voordat hij ging vliegen bij Kelme. Daarnaast was de stap van 2002 (1ste jaar bij Kelme) naar 2003 wel heel groot.
daar moest ik ook aan denken. Al begon Sagan wat jonger. Valverde won zijn eerste koersen bij de senioren op de leeftijd waar Sagan nu is.
Mja, die was wel 3 jaar ouder en had er al 2 anonieme jaren op zitten voordat hij ging vliegen bij Kelme.
Dat jaar van Sagan voordat hij naar Liquigas ging strookt ook niet echt met wat hij een paar maanden later liet zien en was zeker geen aankonding van de komende heerser van de wielerwereld.
Dat jaar van Sagan voordat hij naar Liquigas ging strookt ook niet echt met wat hij een paar maanden later liet zien en was zeker geen aankonding van de komende heerser van de wielerwereld.
mwah, Armstong debuteerde ook niet bepaald sterk.
ho wacht
Klopt, maar toen was hij nog wel heel jong.
En ik zeg ook niet dat Sagan clean is hoor (denk zelfs van niet), maar dat zijn prestatiecurve iets logischer is dan een aantal Sky-renners.
Maar goed, Thomas Dekker had ook een logische prestatiecurve en we weten hoe dat ging..
een prestatiecruve is alleen handig om naar te kijken als een enkeling pakt, niet als een grote hoeveelheid mensen doping gebruikt.
Ik denk ook niet dat Sagan clean is, hij koerst alleen wel leuker dan een porte. Is niet te beroerd zelf hard te werken en is tactisch vaak slimmer dan zijn tegenstanders. Sky pretendeert met allerlei quasi wetenschappelijke foefjes en allerlei vernieuweingen door te voeren, rete irritant.
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again.
Je hebt vuile ploegen en nog vuilere ploegen. Afgaande op dit en vorig seizoen kunnen Sky en QPOS (vooral vorig seizoen) zich scharen onder de vuilste ploegen. Dat zegt verder weinig over hoe schoon de andere ploegen misschien zijn, waarschijnlijk wordt er bij ieder ploeg nog steeds gekeken tot ver je kan gaan tot je gepakt wordt. Sky komt ver boven het maaiveld uit, dan is het niet vreemd dat er ook meer op in gehakt wordt. Dat was bij US Postal niet anders en die waren dan meestal ook nog maar een beperkt gedeelte van het seizoen echt goed. Sky is bijna overal goed.
kan dat niet meer dan? Je had toch eerst de mogelijkheid om posts van bepaalde users niet meer te zien
Of Frank Vandenbroucke, al was die wel al net iets ouder toen hij in de écht grote koersen ook dominant werd ... (al won die op 21 jarige leeftijd ook al Parijs-Brusse, toen toch nog een behoorlijke klassiekerl)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09 "Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07) "Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07) "Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Of Frank Vandenbroucke, al was die wel al net iets ouder toen hij in de écht grote koersen ook dominant werd ... (al won die op 21 jarige leeftijd ook al Parijs-Brusse, toen toch nog een behoorlijke klassiekerl)
quote:
Volgens eigen zeggen had Vandenbroucke uitzonderlijke klasse: "Ja, ik was geboren om te koersen en om te winnen. In 1994 won ik als 19-jarige de koninginnerit van de Ronde van de Middellandse Zee, op de Mont Faron, voor Davide Cassani en Yevgeni Berzin. Die gasten hadden toen een hematocrietwaarde van 60. Die van mij was 42! Dat ik daar won was ongelovelijk en omdat ik toen met ongelijke middelen streed was dat mijn grootste prestatie. Zij waren geprepareerd tot en met door dopingdokters Michele Ferrari en Luigi Cecchini, ik reed rond op water en brood."
Baas.
Op maandag 25 maart 2013 17:44 schreef Ericr het volgende: Je hebt vuile ploegen en nog vuilere ploegen. Afgaande op dit en vorig seizoen kunnen Sky en QPOS (vooral vorig seizoen) zich scharen onder de vuilste ploegen. Dat zegt verder weinig over hoe schoon de andere ploegen misschien zijn, waarschijnlijk wordt er bij ieder ploeg nog steeds gekeken tot ver je kan gaan tot je gepakt wordt. Sky komt ver boven het maaiveld uit, dan is het niet vreemd dat er ook meer op in gehakt wordt. Dat was bij US Postal niet anders en die waren dan meestal ook nog maar een beperkt gedeelte van het seizoen echt goed. Sky is bijna overal goed.
Eerlijk gezegd vind ik Liquigas ook wel een verdachte ploeg. Vorig jaar toen de zaak Armstrong bekend werd, was er toch ook een bericht dat er bij Liquigas (aanwijzingen waren dat er) structureel doping werd gebruikt? Stond los van de zaak Armstrong, maar heb 't wel ergens gelezen. Kan het alleen niet meer terugvinden
Nu doen ze het bij Liquigas weliswaar niet in alle wedstrijden, maar vaak zijn ze in de Giro als ploeg best wel dominant. Ook in andere kleine rittenkoersen hebben ze met de hele ploeg lekker op kop zitten sleuren in de bergen.
Eerlijk gezegd vind ik Liquigas ook wel een verdachte ploeg. Vorig jaar toen de zaak Armstrong bekend werd, was er toch ook een bericht dat er bij Liquigas (aanwijzingen waren dat er) structureel doping werd gebruikt? Stond los van de zaak Armstrong, maar heb 't wel ergens gelezen. Kan het alleen niet meer terugvinden
Nu doen ze het bij Liquigas weliswaar niet in alle wedstrijden, maar vaak zijn ze in de Giro als ploeg best wel dominant. Ook in andere kleine rittenkoersen hebben ze met de hele ploeg lekker op kop zitten sleuren in de bergen.
Om eerlijk te zijn heb ik bij alle Italiaanse ploegen wat extra verdenkingen, daar zijn de laatste jaren zelfs de minste knechten in opspraak geraakt in onderzoeken. Niet dat ik denk dat de rest nu allemaal schoon is (laat staan bij ploegen als Astana en Katusha, die niet eens een poging doen om de schijn op te houden dat ze schoon zijn).
Op maandag 25 maart 2013 17:44 schreef Ericr het volgende: Je hebt vuile ploegen en nog vuilere ploegen. Afgaande op dit en vorig seizoen kunnen Sky en QPOS (vooral vorig seizoen) zich scharen onder de vuilste ploegen. Dat zegt verder weinig over hoe schoon de andere ploegen misschien zijn, waarschijnlijk wordt er bij ieder ploeg nog steeds gekeken tot ver je kan gaan tot je gepakt wordt. Sky komt ver boven het maaiveld uit, dan is het niet vreemd dat er ook meer op in gehakt wordt. Dat was bij US Postal niet anders en die waren dan meestal ook nog maar een beperkt gedeelte van het seizoen echt goed. Sky is bijna overal goed.
Alleen doet SKY erg brutaal, zo van "fuck you", jullie kunnen toch niets bewijzen, dus komen we met smoesjes van 20 jaar geleden aan, waardoor we zo goed presteren.
Cannondale is ook geen schone ploeg, verre van zelfs. Maar je hebt zoals gezegd vuile en nog vuilere ploegen. Liquigas lijkt meer op een vuile ploeg die zich qua programma vooral richt op enkele wedstrijden. Sky en in mindere mate OPQS (geen klassementsrenners) zijn ploegen die het liefst alle stukjes van de taart voor zichzelf willen en geen schaamte lijken te kennen als het gaat om opvallend rijden.
Overigens zal een eventueel doping-drama bij Sky niet veel oplossen in de sport, er staat vanzelf wel weer een andere ploeg op die het kunstje herhaalt. Toen de Puerto-renners aan de kant stonden was de sport ook niet opeens veel cleaner. De wat mindere goden bleken later net zo vuil of misschien nog vuiler dan de betrapten.
Cannondale is ook geen schone ploeg, verre van zelfs. Maar je hebt zoals gezegd vuile en nog vuilere ploegen. Liquigas lijkt meer op een vuile ploeg die zich qua programma vooral richt op enkele wedstrijden. Sky en in mindere mate OPQS (geen klassementsrenners) zijn ploegen die het liefst alle stukjes van de taart voor zichzelf willen en geen schaamte lijken te kennen als het gaat om opvallend rijden.
Ze weten ook wel dat de kans dat het op korte termijn uitkomt minimaal is. Misschien over 10 jaar, maar wie dan leeft, wie dan zorgt.
Bij Wiggins vind ik trouwens ook de heftige reactie op dopingvragen bij persconferenties zo aandoenlijk. Die is vrijwel precies hetzelfde als de reactie van Armstrong: heftig ontkennen en verwijzen naar je eigen verleden om aan te tonen dat je er echt niet aan zou denken .
Overigens zal een eventueel doping-drama bij Sky niet veel oplossen in de sport, er staat vanzelf wel weer een andere ploeg op die het kunstje herhaalt. Toen de Puerto-renners aan de kant stonden was de sport ook niet opeens veel cleaner. De wat mindere goden bleken later net zo vuil of misschien nog vuiler dan de betrapten.
ik haal net mijn medicijnen op van de apotheek en blijkbaar was de Nederlandse partij op want ik heb een Italiaanse verpakking. En daar staat met een symbooltje op dat het geen doping is
andere medische begeleiding, andere medische regels. Oud dopingzondaars geen functie als ploegleider of iets dergelijks, 1 onafhankelijk instituur die alle renners controleert, 1 instantie die iedere overtreding van dopingreglement afhandelt, 1 lijn in zaken als ingaan schorsing en schrappen van uitslagen. Lijkt mij een minimaal begin.
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again.
De oude structuren ontmantelen zou een begin zijn. Natuurlijk geen zekerheid dat nieuwe ploegleiders en doktoren ook niet hun renners voorzien van doping maar al die voormalige dopeurs en besmette dokters in de sport doen de sport ook niet veel goed.
andere medische begeleiding, andere medische regels. Oud dopingzondaars geen functie als ploegleider of iets dergelijks, 1 onafhankelijk instituur die alle renners controleert, 1 instantie die iedere overtreding van dopingreglement afhandelt, 1 lijn in zaken als ingaan schorsing en schrappen van uitslagen. Lijkt mij een minimaal begin.
wat denk van het schrappen van medische begeleiding en wie controleert dat ene instituut dan?
Op maandag 25 maart 2013 21:10 schreef marcodej het volgende: Sven Kramer vertelde bij DWDD dat ze in de zomer op hoogtestage gaan. Wat is daar het praktisch nut van?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende: Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet. Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
United States Anti-Doping Agency bans Erik Morales two years for ...
quote:
The United States Anti-Doping Agency has issued a two-year ban to former four-division titleholder Erik Morales of Mexico for his multiple drug test failures preceding an Oct. 20 rematch against junior welterweight titlist Danny Garcia at the Barclays Center in Brooklyn, N.Y.
The ban, however, means little because Morales, 36, has said he has no plans to ever fight again in the United States. Morales has no plans to fight the ban and has said that should he take another fight -- a possible farewell bout -- he would do so in Mexico, which is not bound by the ban. Nonetheless, USADA announced the ban on Friday.
According to USADA, Morales tested positive for the banned substance Clenbuterol in two separate urine samples collected out of competition on Oct. 3 and Oct. 10 at his training camp in Mexico. Clenbuterol is a prohibited anabolic agent under the USADA Protocol for Olympic and Paralympic Movement Testing.
The positive tests came to light in the days leading up to the fight but for reasons that remain unclear the New York State Athletic Commission and Golden Boy Promotions, which promotes both fighters, allowed the bout to go forward. Morales blamed the positive tests on eating tainted beef.
Garcia (25-0, 16 KOs), of Philadelphia, had asked Morales (52-9, 36 KOs) to accept USADA's random blood and urine testing protocol during the lead-up to the fight. State commissions have their own rules for drug testing for professional boxing, some more lenient than others, but none have regular random blood and urine testing. So fighters have increasingly made comprehensive anti-doping programs done by independent agencies such as USADA part of their fight contracts.
Garcia, who defeated Morales by unanimous decision to win a vacant 140-pound title (which had been stripped from Morales for failing to make weight) in March 2012, elected to fight the rematch even though he knew about the failed tests. He brutally knocked Morales out in the fourth round in what figured to be the long-faded Morales' last shot at a world title.
"USADA conducts testing programs for professional boxing matches only when both athletes contractually agree to participate in the anti-doping program, which stipulates agreeing to abide by the applicable anti-doping rules, including the rules regarding the adjudication process and sanctioning," USADA said in its statement announcing the ban. "Morales' contractual agreement for this anti-doping testing program included his acknowledgement that USADA would be the results management authority to adjudicate any adverse analytical findings in accordance with the rules.
"In addition, the appropriate boxing commission was notified prior to the fight, and within 48 hours of USADA receiving the information, that there was a potential anti-doping rule violation.
"Morales has been offered the opportunity to participate in the full, fair legal process under the rules, but has indicated to USADA that he would not like to move forward with the independent arbitration process, and as a result, has received a two-year period of ineligibility and the disqualification of all competitive results obtained subsequent to October 3, 2012, including the forfeiture of any medals, points and prizes."
Morales will go down as one of Mexico's best fighters, having won world titles at junior featherweight, featherweight, junior lightweight and junior welterweight and engaging in numerous crowd-pleasing fights, including memorable trilogies with Manny Pacquiao and Mexican rival Marco Antonio Barrera.
British weightlifter Maloney gets 2-year doping ban
quote:
LONDON: A British weightlifter has been suspended for two years after testing positive for multiple banned substances.
UK Anti-Doping says Daniel Maloney tested positive for several steroids at a British weightlifting competition on Nov. 24.
He had been provisionally suspended on Dec. 18 pending a final ruling on his case. UKAD says Malone was stripped of his victory in the 105-kilo category at the November event. He was banned until Dec. 17, 2014.
Op maandag 25 maart 2013 21:10 schreef marcodej het volgende: Sven Kramer vertelde bij DWDD dat ze in de zomer op hoogtestage gaan. Wat is daar het praktisch nut van?
Voorbereiding op de befaamde wielerwedstrijd Westfriese Dorpenomloop?
Maar serieus, voor een schaatser heeft hoogtestage in de zomer toch geen enkel nut? Dat zouden ze paar weken voor een belangrijke wedstrijd moeten doen.
Voorbereiding op de befaamde wielerwedstrijd Westfriese Dorpenomloop?
Maar serieus, voor een schaatser heeft hoogtestage in de zomer toch geen enkel nut? Dat zouden ze paar weken voor een belangrijke wedstrijd moeten doen.
In het jaar (naja, één van de jaren ) dat Gesink was uitgevallen in de tour en zich in de bergen ging voorbereiden, zat daar toch tezelfdertijd ook de TVM-ploeg. Kramer had toen nog de opmerking dat 'ie het maar mager voorbereid vond van Rabo, want Gesink zat daar alleen, met alleen af en toe iemand van de ploeg erbij, terwijl TVM er met voltallige begeleiding zat. Dat ondertussen Rabo ook nog met twee of drie wedstrijden aan het rijden was, had 'ie geen oog voor natuurlijk.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2013 18:58:41 ]
"They (Team Sky) seem to be very, very well prepared for the early part of the season with two whole teams of strong climbers and in the mountains at least they can dictate their own terms. Normally, putting guys at such a high level in the early season means you're going to pay for it later in the year, that would be the normal case - time will tell in that regard."
Aldus Evans, enigszins cryptisch maar je kan er wel iets uithalen wat neigt naar insinuaties. Maar ja als je bij Lelangue rijdt kan je misschien maar beter je mond houden.
Aldus Evans, enigszins cryptisch maar je kan er wel iets uithalen wat neigt naar insinuaties. Maar ja als je bij Lelangue rijdt kan je misschien maar beter je mond houden.
Al blijft Evans wel een van de weinige rondewinnaars van de laatste decennia die nog niet echt in opspraak gekomen is, dacht ik.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09 "Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07) "Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07) "Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Al blijft Evans wel een van de weinige rondewinnaars van de laatste decennia die nog niet echt in opspraak gekomen is, dacht ik.
Ach ja Max Testa nu en voorheen Aldo Sassi. Plus dat Evans de Armstrong-aanpak wel ziet zitten.
Uit hetzelfde stuk op CN :
quote:
"There is some short-term memory from the media, I had a virus last year and I still was seventh in the Tour de France," the 36-year-old told the Reuters news agency.
Ach ja Max Testa nu en voorheen Aldo Sassi. Plus dat Evans de Armstrong-aanpak wel ziet zitten.
Uit hetzelfde stuk op CN :
[..]
Of gewoon wat bedorven bloed gekregen?
Ik zeg ook "nog niet echt in opspraak gekomen" , hij heeft z'n keuze van ploegen enzo natuurlijk wel behoorlijk fors tegen ...
Kijken wat er met terugwerkende kracht gaat gebeuren.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in." Improv: Rich Tapestry of Life
Op dinsdag 26 maart 2013 21:18 schreef Wombcat het volgende: Leuk. Gaan ze ook de out-of-competition test retrospectief testen? Dat lijkt me eigenlijk veel interessanter dan wedstrijden retrospectief testen.
twitter:
inrng twitterde op dinsdag 26-03-2013 om 15:21:10@TheRaceRadio many UCI samples tested already. Some showed levels of 3µg/ml, it occurs naturally. WADA plan is to set threshold c. 20µg/ml reageerretweet
3 is dus de natuurlijke waarde.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Op dinsdag 26 maart 2013 21:18 schreef Wombcat het volgende: Leuk. Gaan ze ook de out-of-competition test retrospectief testen? Dat lijkt me eigenlijk veel interessanter dan wedstrijden retrospectief testen.
dat is toch precies, wat ze altijd met de olympics doen.
Ik weet nog wel een paar 'groten der aarde' van Sky die ze eens zouden kunnen testen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in." Improv: Rich Tapestry of Life
inrng twitterde op dinsdag 26-03-2013 om 15:21:10@TheRaceRadio many UCI samples tested already. Some showed levels of 3µg/ml, it occurs naturally. WADA plan is to set threshold c. 20µg/ml reageerretweet
Moeten ze eigenlijk wel wat oot's hebben van hun trainingskamp op Tenerife. Dat wordt wel lachen, denk ik zo
Het kan toch niet dat ze daar nooit een keer zijn geweest zou je zeggen. Hoewel je met de juiste bronnen wel zou kunnen weten zie er allemaal aan komen vliegen.
Op 50 seconden wordt de suggestie Djoko even gedaan.
Interessant filmpje, Wiggins/Froome lijken me typische voorbeelden van zo'n Aicar transformatie. En eigenlijk Westra ook wel. En dan nog een misschien vergezochte theorie: aangezien het spul zo duur is zou het kunnen verklaren waarom een renner als Westra alleen maar 1 wedstrijd zo erg kon pieken.
Spanje met Armstrong als symbooldaad willen pakken.
Laat ze eerst de Spaanse klerezooi eens annpakken daar.
Van een volle bekentenis is nog geen sprake, maar ex-wielrenner Jan Ullrich begint zich nu toch te mengen in de omvangrijke dopingproblematiek die vooral het 'oude wielrennen' bezighoudt. "Iedereen kan zich inmiddels wel een beeld vormen van wat er in het verleden in het wielrennen is gebeurd en ik heb mijn deel daaraan bijgedragen", stelt de 39-jarige Duitser op zijn weblog op tv-zender Eurosport.
Ullrich, die in 2006 tijdens de Tour door zijn ploeg Team Mobile werd ontslagen, legt zijn ontkennende gedrag als volgt uit: "Ik heb ervoor gekozen deze zaken voor mezelf op een rijtje te krijgen. Ik wil geen andere mensen meesleuren die mij in mijn actieve tijd hebben geholpen."
Ullrich won in 1997 de Ronde van Frankrijk en werd vijf keer tweede in de Tour. De Duitser heeft het gebruik van verboden middelen nog niet volmondig toegegeven, zoals enkele generatiegenoten (Armstrong, Boogerd...) intussen wel hebben gedaan. Ullrich werd in februari 2012 alsnog schuldig bevonden aan bloeddoping en voor twee jaar geschorst
Ze laten hun helden daar niet vallen. Daar is het zondigen en vergeven, hier is het opknopen en afhakken.
Een gulden middenweg zou misschien wel iets zijn. En daarnaast duikt hij natuurlijk daar nog volop op in spelshows en weet ik het allemaal wat en is het een media-persoonlijkheid geworden. Dus zoveel geks zie ik hier niet in.
Festina heeft door het hele gebeuren trouwens nooit een klokje minder verkocht.
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende: Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet. Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
volgens mij is het een kroegtijger, rollend het cafe uit
Precies! Die ogen... verdacht.. hij snoept! Ik zag hem vandaag bij 1 Vandaag . Herstel, was bij het sportjournaal wat er op volgde.
[ Bericht 3% gewijzigd door PoezeligDing op 28-03-2013 00:05:05 ]
Ze laten hun helden daar niet vallen. Daar is het zondigen en vergeven, hier is het opknopen en afhakken.
Een gulden middenweg zou misschien wel iets zijn. En daarnaast duikt hij natuurlijk daar nog volop op in spelshows en weet ik het allemaal wat en is het een media-persoonlijkheid geworden. Dus zoveel geks zie ik hier niet in.
Festina heeft door het hele gebeuren trouwens nooit een klokje minder verkocht.
Eigenlijk wel grappig als je bedenkt dat een notoire zelfmoord plegende junk werd vereerd (Brood) en een notoire zuiplap (Hazes) nog steeds een soort van heldenstatus heeft. Als je als sporter echter een keer wat misstappen begaat ben je gelijk een soort van crimineel. Met dank aan de media, dezelfde media die junkentuig dan wel weer al te graag vereerd.
Eigenlijk wel grappig als je bedenkt dat een notoire zelfmoord plegende junk werd vereerd (Brood) en een notoire zuiplap (Hazes) nog steeds een soort van heldenstatus heeft. Als je als sporter echter een keer wat misstappen begaat ben je gelijk een soort van crimineel. Met dank aan de media, dezelfde media die junkentuig dan wel weer al te graag vereerd.
Die vergelijking gaat op alle fronten mank. Die 2 speelden niet vals en logen niet om hun 'gebruik' en werden al helemaal niet door iedereen als held gezien of aanbeden.
Je vergelijking gaat mank, Brood en Hazes gebruikten niet om beter te presteren, maar om überhaupt iets te kunnen presteren
Verontwaardiging over dopingcontroles Sotsji Sven Kramer en Ireen Wüst zijn verontwaardigd over de afwezigheid van bloedcontroles bij de WK afstanden van vorige week in Sotsji. Ook de Nederlandse ploegarts en de bondscoach stellen vragen.
Foto: ANP Kramer kon er een paar dagen na terugkomst in Nederland niet over uit. Hij had twee gouden en een zilveren medaille op zak, maar geen enkele keer was zijn bloed gecontroleerd. Niet voor het begin van het toernooi en niet na de races. "En dat is nog nooit gebeurd", zegt Kramer met opwinding in zijn stem tegen NUsport. Ook Wüst (drie keer goud, twee keer zilver) laat per sms weten dat het 'inderdaad eigenlijk wel raar' is dat er geen bloedcontrole is geweest na de races. Helemaal, erkent ze, omdat er ook voorafgaande aan de WK afstanden - ook beschouwd als een olympisch testevenement - geen controle is geweest. "Wellicht wel vreemd", laat Wüst weten.
Dat Ireen "wellicht wel vreemd" zegt is eigenlijk een dikke
Van de week postte Kramer ook nog een foto van mensen die na TP moesten testen op dope. Naast hemzelf waren dat er twee, maar niemand verder van het gouden trio
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden" FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Dit kostte Ireen waarschijnlijk een vierde gouden plak. Tot en met volgend jaar heeft de organisatie alle Transportcapaciteit nodig voor aanvoer van sneeuw. Dus geen machientje. hahaha.
Het zal toch een koude winter worden nadat Poetin komende winter de gaskraan dichtdraait.
Ook Gé van Enst, de dienstdoende bondsarts van de KNSB, en Arie Koops, de bondscoach, stellen vraagtekens bij de afwezigheid van zo'n bloedanalysemachine. "We verwachtten wel een seintje te krijgen dat we op woensdag of zo zouden moeten opdraven voor zo'n controle", zegt Van Enst. "Maar nee." Van Enst bevestigt de lezing van Kramer. "Ik was daarbij toen hij het vroeg", zegt Van Enst. Ook Koops had controle vooraf verwacht, inclusief de bloedtest. "Het was goed geweest als die testen er wel waren geweest", zegt Koops. "Het had moeten plaatsvinden, ze hadden het daar voor elkaar moeten hebben." Van Enst: "Er ontstaat ruimte om vals te spelen als je wel zou weten dat er geen controle zou plaatsvinden. Wij wisten niet dat er geen controle was."
Hadden ze maar geweten dat er geen controle zou zijn
Staat er toch niet lekker op, allerlei Russen die opeens fantastisch presteren en het toevallig uitblijven van controles bij de desbetreffende wedstrijd in Rusland .
Op donderdag 28 maart 2013 09:37 schreef ThePlaneteer het volgende: Je kunt toch wel stellen dat een Boogerd meer kritiek heeft gekregen dan een Virenque. En Frank de Boer is een voetballer dus dat telt niet.
Om dat te vergelijken moet je kijken naar de eerste maanden na de bekentenis van Virenque, en deze periode met Boogerd. Of Boogerd over een aantal jaar met deze Virenque. Ik vermoed dat Virenque destijds behoorlijk wat over zich heen heeft gekregen, en ik vermoed dat Boogerd over een aantal jaar hier weinig last meer van zal hebben.
Overigens viel men in de media die ik lees vooral over Boogerd heen voorafgaand aan zijn bekentenis. Het uitblijven van z'n bekentenis was vooral het lachwekkende.
Uiteraard ben ik van mening dat doping bestreden moet worden, maar het is nu wel een gek verhaal aan het worden dat soms inderdaad niet echt helemaal meer uit te leggen is.
Als je vals aan het spelen bent geweest in een sport krijg je tegenwoordig ook een hardere trap na qua status dan als je iemand half-dood hebt staat trappen in de Arena. Wat dat betreft is de verhouding ook wel een beetje zoek.
Uiteraard ben ik van mening dat doping bestreden moet worden, maar het is nu wel een gek verhaal aan het worden dat soms inderdaad niet echt helemaal meer uit te leggen is.
Als je vals aan het spelen bent geweest in een sport krijg je tegenwoordig ook een hardere trap na qua status dan als je iemand half-dood hebt staat trappen in de Arena. Wat dat betreft is de verhouding ook wel een beetje zoek.
Hihihi hahahaha lololol.. Badr Hari wordt net zo hard uitgelachen om zijn papa Mike gebruik.. Wat is er zo moeilijk aan om bij je eigen standpunten te blijven ipv naar de bontkragen mening van anderen? Kom op, wees een vent! ( zonder doping uiteraard)
Op donderdag 28 maart 2013 09:37 schreef ThePlaneteer het volgende: Je kunt toch wel stellen dat een Boogerd meer kritiek heeft gekregen dan een Virenque. En Frank de Boer is een voetballer dus dat telt niet.
Hihihi hahahaha lololol.. Badr Hari wordt net zo hard uitgelachen om zijn papa Mike gebruik.. Wat is er zo moeilijk aan om bij je eigen standpunten te blijven ipv naar de bontkragen mening van anderen? Kom op, wees een vent! ( zonder doping uiteraard)
Ik zit een paar weken terug Badr te kijken die terugkomt van zijn kooigevecht en er staat een journalistiek pluimage klaar dat ik echt geen enkele kritische vraag stellen verder.
En komop, er is 1 journalist geweest die Papa Mike op heeft gezocht maar verder is daar in de media weinig tot geen aandacht op dat deel. En ja, hij is onnatuurlijk sterk geworden.
Om dan over bontkragen en standpunten te beginnen, dan heb je echt geen reet begrepen wat ik bedoelde. Ik geef aan dat dat soort totaal debiel gedrag altijd nog schokkender is dat mee gaan in een sport waar je je prestatie aan het bevorderen bent. Uiteraard beiden niet wenselijk, maar misschien moeten we ons eens af gaan vragen waar we mee bezig zijn als doping op ten duur als een grotere criminaliteit gezien gaat worden dat iemand half dood trappen. Helemaal omdat het in volop sporten gedoogsteun krijgt waar iedereen het ook accepteert.
Schumacher: 'Vanaf mijn 20ste aan doping' De Duitse wielrenner Stefan Schumacher heeft vanaf zijn 20ste verboden middelen gebruikt. De oud-coureur van onder meer Shimano zegt dit vrijdag in een interview met het Duitse magazine Der Spiegel.
Schumacher werd in de Tour van 2008 betrapt op cera, de nieuwe variant van epo. In 2009 werd bekend dat dit ook was gebeurd bij de Olympische Spelen in Peking.
Belgische renner Brian Ligneel kocht EPO donderdag 28 maart 2013
Bij de Belgische 23-jarige renner Brian Ligneel, rijdend voor de Franse DN1 club CC De Villeneuve St-Germain , werden vorig jaar zes spuiten epo aangetroffen in de koelkast, meldt Het Nieuwsblad. Gisteren moest hij zich op de Kortrijkse rechtbank verantwoorden. ‘Ik heb een domme beslissing genomen', vertelde Brian Ligneel aan de rechter. ‘Ik heb nooit epo gebruikt, maar ik had het ook nooit in huis mogen halen.'
Ligneel, die gisteren ook nog een koers reed in Brugge en daar tweede werd, bekende dat hij epo kocht in Frankrijk en eerder ook via het internet en op naam van zijn moeder epo kocht in Hongkong. ‘Mijn cliënt kocht het product voor het geval dat hij het nodig zou hebben, maar hij heeft het nooit gebruikt', zegt advocaat Frank Scheerlinck, die voor zijn cliënt opschorting van straf vraagt. ‘Hij wil een echte Flandrien worden, maar hij krijgt de ene tegenslag na de andere te verwerken.'
Ook de ouders van de wielrenner staan terecht. ‘Ze hebben toegelaten dat hun zoon zijn epo in de koelkast bewaarde en dat hij het product zou gebruiken. Ze willen koste wat het kost dat hun zoon doorbreekt als wielrenner', aldus de openbare aanklager, die aan de rechter vroeg een sterk maatschappelijk signaal te sturen. De drie riskeren een geldboete van 3.000 euro.
Door een eerdere veroordeling riskeert vader en ex-wielrenner Gino ook een celstraf van zes maanden. Gino Ligneel, oud-prof en in 1984 24e in de Amstel Gold Race, zal al eerder een celstraf uit vanwege een dopingzaak in 1997. In Mei 1997 veroordeelde de correctionele rechtbank van Kortrijk zeven gewezen profs in een zaak van verdovende middelen en amfetamines rond dierenarts José Landuyt, die zelf nooit veroordeeld werd. Gino Ligneel kreeg een effectieve gevangenisstraf van drie jaar.
Het vonnis in de zaak rond Brian Ligneel volgt op 24 april.
Deze heeft goed opgelet hoe Basso het destijds deed.
Op vrijdag 29 maart 2013 12:07 schreef Mani89 het volgende: En Stef Clement rijdt al jaren als een natte krant. Kan me wel voorstellen dat hij wil dat we niet meer terugkijken.
Op vrijdag 29 maart 2013 12:07 schreef Mani89 het volgende: En Stef Clement rijdt al jaren als een natte krant. Kan me wel voorstellen dat hij wil dat we niet meer terugkijken.
omg nee, ik dacht dat hij gewoon pech had dat hij die ene keer dat hij gebruikte gepakt was
omg nee, ik dacht dat hij gewoon pech had dat hij die ene keer dat hij gebruikte gepakt was
Idd. Je verwacht dit gewoon niet.
Op vrijdag 29 maart 2013 14:18 schreef KilgoreTrout het volgende: Ok goed ik weet dat het echt geen enkele zin heeft om op je te reageren TheFXR maa ik ga het toch doen, gewoon omdat ik licht masochistisch ben.
Finasteride en doping Veel sportorganisaties hebben Finasteride verboden, omdat Finasteride het gebruik van steroïden kan maskeren. Sinds 2005 is Finasteride opgenomen in de lijst van verboden stoffen van het Wereld Doping Agentschap WADA
Boogerd gebruikte niet altijd, wie weet was hij toen wel schoon
Toch wel opvallend dat er bij wielrennen een grote groep is die boos is dat het niet eerlijk gaat, terwijl als het over doping, matchfixing en andere zooi gaat in het voetbal ze het niet boeit en even enthousiast door blijven klappen.
Op vrijdag 29 maart 2013 21:09 schreef OProg het volgende: Toch wel opvallend dat er bij wielrennen een grote groep is die boos is dat het niet eerlijk gaat, terwijl als het over doping, matchfixing en andere zooi gaat in het voetbal ze het niet boeit en even enthousiast door blijven klappen.
en de sponsering van de gemeente als er weer een club failliet dreigt te gaan, volk en blessure sport NR 1
Op vrijdag 29 maart 2013 21:09 schreef OProg het volgende: Toch wel opvallend dat er bij wielrennen een grote groep is die boos is dat het niet eerlijk gaat, terwijl als het over doping, matchfixing en andere zooi gaat in het voetbal ze het niet boeit en even enthousiast door blijven klappen.
Blijft toch ook wel grappig. Zelfs al zou je Bolt uit de grafiek halen dan is die 100mm toch wel erg verdacht. Inmiddels 3 man sub 9,70 en 7 man sub 9,80.
Uitgaande van natuurlijke progressie is rond de 9,75 het WR dat je zou verwachten, daaronder is zoiets als een sub 39 minuten Alpe d'Huez.
Toch worden in de atletiek regelmatig sporters betrapt op doping. Maar dan vaak de lopers op langere afstanden of op krachtonderdelen als kogelstoten, bijna nooit de sprinters heb ik het idee.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Op zaterdag 30 maart 2013 11:38 schreef Felagund het volgende: Toch worden in de atletiek regelmatig sporters betrapt op doping. Maar dan vaak de lopers op langere afstanden of op krachtonderdelen als kogelstoten, bijna nooit de sprinters heb ik het idee.
nee dat zou ten koste gaan van de populariteit van de sport. Dat zijn de sterren van de atletiek.
Gisteren vertelde Derksen in VI weer een doping verhaal van Feyenoord in de jaren '70
Op zaterdag 30 maart 2013 11:38 schreef Felagund het volgende: Toch worden in de atletiek regelmatig sporters betrapt op doping. Maar dan vaak de lopers op langere afstanden of op krachtonderdelen als kogelstoten, bijna nooit de sprinters heb ik het idee.
Volgens mij is bijna iedere Jamaïcaanse sprinter al een keer betrapt op doping. Bijna die volledige trainingsgroep van Bolt (behalve Bolt natuurlijk). Doofpotje erbij pakken en een tijdje later mochten ze weer lopen.
Misschien worden wielrenners eerder als helden gezien die grootse prestaties neerzetten en is 't daar een grotere teleurstelling als 't niet helemaal echt was.
Voetballers zijn doorgaans niet meteen de poster-boys voor zaken als toewijding, hart voor sport en doorzettingsvermogen, dat zijn meer celebs dan sportfiguren, dan hoort een schandaaltje erbij.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Balco-zaak en daarmee samenhangend de groep rond Trevor Graham zijn natuurlijk wel veel sprinters gepakt. Maar het heeft niet kunnen tegenhouden dat de progressie op de 100m en 200m op zijn minst opvallend te noemen is. 200m misschien nog wel opvallender. Eerst jaren lang een hoogterecord van Mennea, dan 1 uitschieter van Johnson en dan opeens in 5 a 6 jaar een hele reeks lopers die sub 19.72 lopen. Een benchmark die niet voor niets 17 jaar lang heeft gestaan.
Maar goed misschien knallen Froome, Porte en Wiggins dit jaar de Alpe d'Huez op binnen de 37 minuten, wielrennen heeft wat in te halen t.o.v. de sprintnummers bij het atletiek.
Volgens mij is bijna iedere Jamaïcaanse sprinter al een keer betrapt op doping. Bijna die volledige trainingsgroep van Bolt (behalve Bolt natuurlijk). Doofpotje erbij pakken en een tijdje later mochten ze weer lopen.
Zijn vooral de "onbelangrijke" Jamaicanen die ze pakken
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
nee dat zou ten koste gaan van de populariteit van de sport. Dat zijn de sterren van de atletiek.
En toch lopen ze sneller "op water en brood" dan de tot de naad toe gedopeerde Ben Johnson ...
National Geographic Channel Goes Inside the Story of the Science and Scheming Behind Lance Armstrong's Epic Fall from Grace "Cycling High: Doping to Win" premieres Sunday, April 21 at 7:00/6:00c on the network
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn jullie nog in staat om mensen die zulke dingen roepen te negeren? Ik raak er echt zo gruwelijk gefrustreerd en chagrijnig van, dat mensen zo ongelooflijk achterlijk kunnen zijn
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn jullie nog in staat om mensen die zulke dingen roepen te negeren? Ik raak er echt zo gruwelijk gefrustreerd en chagrijnig van, dat mensen zo ongelooflijk achterlijk kunnen zijn
Mijn hemel wat een hoop domheid, waar komt dat vandaan?
Ik erger me er kapot aan. Omdat er gewoon zoveel onzin in staat. En toch hoor ik dit echt zo vaak
Juridisch correct was dat we epo-gebruik niet konden aantonen.
Maar als dat de conclusie is, kan dat bij elk hematocrietje van meer dan 50 zijn. Want geen enkele 50+er is in principe een bewijs van EPO.
Toen niet, waarschijnlijk zouden ze tegenwoordig allemaal met het bloedpaspoort twee jaar geschorst worden. Dekker gebruikte gewoon EPO, net als ieder andere topper.
UCI gunt dopingzondaar Alex Rasmussen geen comeback
Wielrenner Alex Rasmussen is kort voor de start van de eerste etappe in de Omloop van de Sarthe uit koers gezet. De Deen van Garmin-Sharp zou er zijn comeback maken na een dopingschorsing van achttien maanden.
‘ Ben net door de slechte en machtige UCI uit La Sarthe gehaald. Blijkbaar heeft de UCI een levenslange schorsing in werking gezet', twittert hij.
De 28-jarige Rasmussen werd in juli 2012 door het Internationaal Sporttribunaal TAS met terugwerkende kracht (vanaf oktober 2011) voor achttien maanden geschorst wegens het missen van drie dopingcontroles.
Toen niet, waarschijnlijk zouden ze tegenwoordig allemaal met het bloedpaspoort twee jaar geschorst worden. Dekker gebruikte gewoon EPO, net als ieder andere topper.
Het was ook maar een grapje. Natuurlijk heeft Dekker EPO gebruikt.
Het opheffen van de schorsing was door de paasdagen administratief nog niet verwerkt. Lijkt nu geregeld. Heeft nu in principe een uur achterstand op het peloton.
Het was ook maar een grapje. Natuurlijk heeft Dekker EPO gebruikt.
Ok Ik zag op de prikpagina weer mensen in uitgebreide betogen Dekker verdedigen als enige schone renner ooit, dat irriteerde me nogal (en dan wel klagen dat de Belgen hun eigen renners zo weinig aanpakken).
Ok Ik zag op de prikpagina weer mensen in uitgebreide betogen Dekker verdedigen als enige schone renner ooit, dat irriteerde me nogal (en dan wel klagen dat de Belgen hun eigen renners zo weinig aanpakken).
Wat doe jij eigenlijk in dit topic? Je leest behoorlijk wat over doping en je onthoudt het nodige maar je komt in dit topic niet verder dan je standaard zinnetje, er is nauwelijks discussie en je weet zogenaamd alles al. Ik bedoel, dat is toch verdomde zonde van jouw tijd en als je wilt, neem ik jouw "iedereen gebruikt postings" met alle liefde over, uit respect uiteraard
Wat doe jij eigenlijk in dit topic? Je leest behoorlijk wat over doping en je onthoudt het nodige maar je komt in dit topic niet verder dan je standaard zinnetje, er is nauwelijks discussie en je weet zogenaamd alles al. Ik bedoel, dat is toch verdomde zonde van jouw tijd en als je wilt, neem ik jouw "iedereen gebruikt postings" met alle liefde over, uit respect uiteraard
kijk even naar jezelf, wat jij doet in het topic, naast andere posters afkraken. verder heb ik heel veel meer gepost dan zinnetjes, alleen dat vergeet je dan maar voor het gemak. praat niet over respect, want je hebt het niet.
Die linkerdude heeft ook doping gebruikt. Het knijpen in de billen van rondemissen is natuurlijk een van de bijwerkingen van stimulerende hormoonbehandelingen
Die linkerdude heeft ook doping gebruikt. Het knijpen in de billen van rondemissen is natuurlijk een van de bijwerkingen van stimulerende hormoonbehandelingen
Cancellara attacked on the last climb, the Paterberg, dropped Sagan and went on to win solo.[48] Sagan caused some controversy on the podium by pinching the backside of a podium girl,[49] but apologized the next day
Cancellara attacked on the last climb, the Paterberg, dropped Sagan and went on to win solo.[48] Sagan caused some controversy on the podium by pinching the backside of a podium girl,[49] but apologized the next day
kijk even naar jezelf, wat jij doet in het topic, naast andere posters afkraken. verder heb ik heel veel meer gepost dan zinnetjes, alleen dat vergeet je dan maar voor het gemak. praat niet over respect, want je hebt het niet.
Ik heb nu twee keer gejankt en dat was beide keren om jou, niet om anderen. En je gedrag is fascinerend en mijn vraag is serieus
Ik ben hier juist gekomen om Fikkie, to the point, elke debiel die kans wil hebben grijpt naar dope, maar het zogenaamde 'niet gebruiken' staat in een doping topic hoger aangeschreven. Koop je roze bril eens bij een betere leverancier, als je mee wilt doen om de prijzen heb je dope nodig, anders kansloos, wat is daar zo moeilijk aan? Iedereen doet het!
Op dinsdag 2 april 2013 17:48 schreef PoezeligDing het volgende: Ik ben hier juist gekomen om Fikkie, to the point, elke debiel die kans wil hebben grijpt naar dope, maar het zogenaamde 'niet gebruiken' staat in een doping topic hoger aangeschreven. Koop je roze bril eens bij een betere leverancier, als je mee wilt doen om de prijzen heb je dope nodig, anders kansloos, wat is daar zo moeilijk aan? Iedereen doet het!
Heeft te maken met het niet aankunnen van de waarheid dat hun held ook gebruikt, iedereen heeft schijnbaar zijn held nodig.
The Fixr heeft hier nimmer ongelijk gehad.. Hoeveel gasten hebben hier geen handen meer omdat ze die voor Lance of Boogard in het vuur wisten te steken?
Heeft te maken met het niet aankunnen van de waarheid dat hun held ook gebruikt, iedereen heeft schijnbaar zijn held nodig.
Laat ze hier dan voortaan weg wezen ipv tegen jou aan te trappen.. lost .. game over
Andere kant.. dit soort schlemielen maakt het ook wel weer leuk
Op dinsdag 2 april 2013 17:59 schreef PoezeligDing het volgende: The Fixr heeft hier nimmer ongelijk gehad.. Hoeveel gasten hebben hier geen handen meer omdat ze die voor Lance of Boogard in het vuur wisten te steken?
Op dinsdag 2 april 2013 17:59 schreef PoezeligDing het volgende: The Fixr heeft hier nimmer ongelijk gehad.. Hoeveel gasten hebben hier geen handen meer omdat ze die voor Lance of Boogard in het vuur wisten te steken?
Schaf dat denken van je maar af.. Even wat topics teruglezen en het gros heeft geen handen meer om te posten
Troll? Het staat je niet aan dus troll? Neem zelf even de moeite om topics terug te lezen.. Hilarisch!
Het is nogal pijnlijk voor de goedgelovigen hier, dus troll.. Wat een armoe.. geestelijk vooral.