quote:Verontwaardiging over dopingcontroles Sotsji
Sven Kramer en Ireen Wüst zijn verontwaardigd over de afwezigheid van bloedcontroles bij de WK afstanden van vorige week in Sotsji. Ook de Nederlandse ploegarts en de bondscoach stellen vragen.
Foto: ANP
Kramer kon er een paar dagen na terugkomst in Nederland niet over uit. Hij had twee gouden en een zilveren medaille op zak, maar geen enkele keer was zijn bloed gecontroleerd. Niet voor het begin van het toernooi en niet na de races. "En dat is nog nooit gebeurd", zegt Kramer met opwinding in zijn stem tegen NUsport.
Ook Wüst (drie keer goud, twee keer zilver) laat per sms weten dat het 'inderdaad eigenlijk wel raar' is dat er geen bloedcontrole is geweest na de races. Helemaal, erkent ze, omdat er ook voorafgaande aan de WK afstanden - ook beschouwd als een olympisch testevenement - geen controle is geweest. "Wellicht wel vreemd", laat Wüst weten.
Ik heb meer respect voor de heren van de Guardia dan onze jongens van het Nationale, A-merk, Korps.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat verwacht je van een land, waar de politie tijdens de lunch gewoon een karaf wijn zuipt.
Hier de volledige tekst: http://www.nu.nl/sport/33(...)ontroles-sotsji.htmlquote:[:[/b]
[..]
quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:01 schreef nabroer het volgende:
[..]
Dit kostte Ireen waarschijnlijk een vierde gouden plak.
hebben ze alles gedaan om al het spul te verbloemen en worden ze niet gecontroleerd, ik zou ook boos zijnquote:
Hadden ze maar geweten dat er geen controle zou zijnquote:Ook Gé van Enst, de dienstdoende bondsarts van de KNSB, en Arie Koops, de bondscoach, stellen vraagtekens bij de afwezigheid van zo'n bloedanalysemachine. "We verwachtten wel een seintje te krijgen dat we op woensdag of zo zouden moeten opdraven voor zo'n controle", zegt Van Enst. "Maar nee." Van Enst bevestigt de lezing van Kramer. "Ik was daarbij toen hij het vroeg", zegt Van Enst.
Ook Koops had controle vooraf verwacht, inclusief de bloedtest. "Het was goed geweest als die testen er wel waren geweest", zegt Koops. "Het had moeten plaatsvinden, ze hadden het daar voor elkaar moeten hebben."
Van Enst: "Er ontstaat ruimte om vals te spelen als je wel zou weten dat er geen controle zou plaatsvinden. Wij wisten niet dat er geen controle was."
Is dat zo? De commentator bij de NOS is toch een dopeur? Nationale wielerheld Joop? Frank de Boer? Allemaal opgeknoopt en afgehakt?quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Ze laten hun helden daar niet vallen. Daar is het zondigen en vergeven, hier is het opknopen en afhakken.
Om dat te vergelijken moet je kijken naar de eerste maanden na de bekentenis van Virenque, en deze periode met Boogerd. Of Boogerd over een aantal jaar met deze Virenque. Ik vermoed dat Virenque destijds behoorlijk wat over zich heen heeft gekregen, en ik vermoed dat Boogerd over een aantal jaar hier weinig last meer van zal hebben.quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
Je kunt toch wel stellen dat een Boogerd meer kritiek heeft gekregen dan een Virenque.
En Frank de Boer is een voetballer dus dat telt niet.
En van Joop weet vrijwel niemand het.
http://www.roadcycling.co(...)-postal#.UVP9F13ozHo
Leuk stukje voor op kantoor.
Uiteraard ben ik van mening dat doping bestreden moet worden, maar het is nu wel een gek verhaal aan het worden dat soms inderdaad niet echt helemaal meer uit te leggen is.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:52 schreef Ericr het volgende:
[..]
Eigenlijk wel grappig als je bedenkt dat een notoire zelfmoord plegende junk werd vereerd (Brood) en een notoire zuiplap (Hazes) nog steeds een soort van heldenstatus heeft. Als je als sporter echter een keer wat misstappen begaat ben je gelijk een soort van crimineel. Met dank aan de media, dezelfde media die junkentuig dan wel weer al te graag vereerd.
agree, lekker vechten in Spanje en je krijgt met de gummiknuppel, gratis!quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:55 schreef nabroer het volgende:
[..]
Ik heb meer respect voor de heren van de Guardia dan onze jongens van het Nationale, A-merk, Korps.
Hihihi hahahaha lololol..quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Uiteraard ben ik van mening dat doping bestreden moet worden, maar het is nu wel een gek verhaal aan het worden dat soms inderdaad niet echt helemaal meer uit te leggen is.
Als je vals aan het spelen bent geweest in een sport krijg je tegenwoordig ook een hardere trap na qua status dan als je iemand half-dood hebt staat trappen in de Arena. Wat dat betreft is de verhouding ook wel een beetje zoek.
De storm m.b.t. Boogerd heeft maar kort geduurd en is inmiddels ook weer overgewaaid.quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
Je kunt toch wel stellen dat een Boogerd meer kritiek heeft gekregen dan een Virenque.
En Frank de Boer is een voetballer dus dat telt niet.
En van Joop weet vrijwel niemand het.
http://www.roadcycling.co(...)-postal#.UVP9F13ozHo
Leuk stukje voor op kantoor.
Ik zit een paar weken terug Badr te kijken die terugkomt van zijn kooigevecht en er staat een journalistiek pluimage klaar dat ik echt geen enkele kritische vraag stellen verder.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:53 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Hihihi hahahaha lololol..Badr Hari wordt net zo hard uitgelachen om zijn papa Mike gebruik.. Wat is er zo moeilijk aan om bij je eigen standpunten te blijven ipv naar de bontkragen mening van anderen?
Kom op, wees een vent! ( zonder doping uiteraard)
quote:Schumacher: 'Vanaf mijn 20ste aan doping'
De Duitse wielrenner Stefan Schumacher heeft vanaf zijn 20ste verboden middelen gebruikt. De oud-coureur van onder meer Shimano zegt dit vrijdag in een interview met het Duitse magazine Der Spiegel.
© epa. 'Ik heb epo genomen, groeihormonen en cortisonen. Vanaf mijn 20ste ben ik er al mee begonnen om mezelf te injecteren', bekent de nu 31-jarige Schumacher. 'Ik heb meegedaan aan het systeem dat er was, al ben ik daar niet trots op. Doping was van alle dag, zoals een bord pasta na de training.'
Schumacher werd in de Tour van 2008 betrapt op cera, de nieuwe variant van epo. In 2009 werd bekend dat dit ook was gebeurd bij de Olympische Spelen in Peking.
quote:Belgische renner Brian Ligneel kocht EPO
donderdag 28 maart 2013
Bij de Belgische 23-jarige renner Brian Ligneel, rijdend voor de Franse DN1 club CC De Villeneuve St-Germain , werden vorig jaar zes spuiten epo aangetroffen in de koelkast, meldt Het Nieuwsblad. Gisteren moest hij zich op de Kortrijkse rechtbank verantwoorden.
‘Ik heb een domme beslissing genomen', vertelde Brian Ligneel aan de rechter. ‘Ik heb nooit epo gebruikt, maar ik had het ook nooit in huis mogen halen.'
Ligneel, die gisteren ook nog een koers reed in Brugge en daar tweede werd, bekende dat hij epo kocht in Frankrijk en eerder ook via het internet en op naam van zijn moeder epo kocht in Hongkong. ‘Mijn cliënt kocht het product voor het geval dat hij het nodig zou hebben, maar hij heeft het nooit gebruikt', zegt advocaat Frank Scheerlinck, die voor zijn cliënt opschorting van straf vraagt. ‘Hij wil een echte Flandrien worden, maar hij krijgt de ene tegenslag na de andere te verwerken.'
Ook de ouders van de wielrenner staan terecht. ‘Ze hebben toegelaten dat hun zoon zijn epo in de koelkast bewaarde en dat hij het product zou gebruiken. Ze willen koste wat het kost dat hun zoon doorbreekt als wielrenner', aldus de openbare aanklager, die aan de rechter vroeg een sterk maatschappelijk signaal te sturen. De drie riskeren een geldboete van 3.000 euro.
Door een eerdere veroordeling riskeert vader en ex-wielrenner Gino ook een celstraf van zes maanden. Gino Ligneel, oud-prof en in 1984 24e in de Amstel Gold Race, zal al eerder een celstraf uit vanwege een dopingzaak in 1997. In Mei 1997 veroordeelde de correctionele rechtbank van Kortrijk zeven gewezen profs in een zaak van verdovende middelen en amfetamines rond dierenarts José Landuyt, die zelf nooit veroordeeld werd. Gino Ligneel kreeg een effectieve gevangenisstraf van drie jaar.
Het vonnis in de zaak rond Brian Ligneel volgt op 24 april.
twitter:Stefclement twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 11:45:31Schumacher confesses doping; that's another victory for me: Bayern Rundfahrt 2008 TT. Keep filling my palmares boys?! Let's move on people! reageer retweet
De grote grap hierin is dat hij nog gewoon wedstrijden rijdt en gisteren nog 3e werd en eergisteren 2e.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |