SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2013 00:08:54 ]
Dit.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:09 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat de club naar de tyfus mag gaan.
Niks aan de hand johquote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:13 schreef RensAjacied het volgende:
Al is dit één van de mooiste ruzie's tussen Genee en Derksen het doet me wel pijn als ware VI Hooligan.
Dus uiteindelijk is dit een zwarte dag. R.I.P VI!
Ah schei toch man hé klootzak! Zit je met mijn kloten te spelen?
Sowieso clubs die subsidie krijgenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:13 schreef Trebo het volgende:
[..]
Dit.
Wat zou dat heerlijk zijn![]()
Alles aan die club is nep.. met provincie geld groot geworden.
Dat is het nou juist het is door Riemer opgebouwd. En dan godverdomme die Veenstra maakt alles kapot. Heerenveen is alles behalve nep.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:13 schreef Trebo het volgende:
[..]
Dit.
Wat zou dat heerlijk zijn![]()
Alles aan die club is nep.. met provincie geld groot geworden.
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:14 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Sowieso clubs die subsidie krijgen
Ben je wel eens in dat stadion geweest? Alsof je in een bioscoop zit.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:14 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Heerenveen is alles behalve nep.
Seizoenskaarthouder, lang verhaal.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:17 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ben je wel eens in dat stadion geweest? Alsof je in een bioscoop zit.
Geen seizoenkaart bij Ajaxquote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:18 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Seizoenskaarthouder, lang verhaal.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:24 schreef arjan1212 het volgende:
Ze doen toch altijd net alsof ze ruzie hebben?
Woon dichtbij Heerenveen en kost me nu niks.quote:
Ga je wel eens naar Ajax?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:25 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Woon dichtbij Heerenveen en kost me nu niks.
Maar Ajax op nummer 1, het verhaal ken je wel als je de SC volgt.
Alsof Derksen de sponsoren met respect behandeldquote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:22 schreef Aloulou het volgende:
Johan bedoelt gewoon te zeggen: "tieves Geneetje, jij snapt niet wie jou eigenlijk betaalt voor je werk. Wij als VI zijn de grootste sponsor van het programma wat jou als nobody succes brengt en dan ga jij niet tegen je sponsor in (die indirect meedraagt aan je salaris) hun eerste de beste artikel + onderzoek keihard onderuit te halen in een uitzending gesponsort door VI". Waarbij je aangeeft dat het "leugens" zijn, en Veenstra dus de kans heeft VI aan te klagen. Wilfred had zich blijkbaar al voorbereid op de uitzending en heeft niet vooraf tegen Johan gezegd: "luister dan, volgens mijn info klopt dat artikel in de VI niet en die info is van Veenstra gekomen".
Bijt niet de hand die voedt, Wilfred. Dan kan je schijnheilig zeggen dat je slechts "de waarheid als journalist boven tafel wilt" krijgen. Maar zo gaat het niet, wie betaalt bepaalt.
Derksen is de zakenman in deze en probeert hem duidelijk te maken hoe de zaken in het echte leven in elkaar steken. Bij Genee gaat het kwartje pas na deze uitzending vallen als hij er nog eens lang over nadenkt gaat ie snappen hoe in de werkelijkheid eraan toe gaat. Welke sponsor gaat nou een programma sponsoren en geld insteken waar vervolgens de presentator op live-tv een artikel/onderzoek door de plee trekt en aangeeft dat het volgens zijn feiten en documenten totaal niet klopt. Waarop Veenstra slim munitie heeft om VI aan te klagen. En als VI hem heeft gebeld voor feedback liegt Veenstra gewoon dat hij nooit een telefoontje heeft gehad. Daaaag VIDank Genee, sponsored by VI
Ja ik weet wel heel zeker dat dit het probleem is. En hij heeft gelijk. Welke sponsor gaat een programma overeind houden waar de presentator vooraf al blijkbaar wist dat Derksen een onderzoek bekend ging maken, waarop Genee vooraf info krijgt toegeschoven...ermee wacht tot de uitzending en vervolgens de mes op het keel zet van Johan live. De consequentie is dat Veenstra direct dacht: "ik kan Derksen nu juridisch alles maken". Want juridisch gezien had Derksen door de live-actie van Genee geen poot meer op te staan als Veenstra hem voor de rechter sleept, en aangeeft helemaal geen kans tot wederhoor te hebben gehad. En dat is heel makkelijk om dat op te houden, zelfs als Derksen hem persoonlijk had gevraagd op het onderzoek te reageren. Veenstra zegt gewoon geen telefoontje zelf te hebben gehad.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:26 schreef Nemephis het volgende:
Derksen heeft dus graag een niet al te kritisch propagandakanaal, als ik je goed begrijp?
Ja klopt. Was vorige uitzending toen Genee hem confronteerde ook al, merkte ik in ieder geval.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:33 schreef damirovic het volgende:
Ligt het nou aan mij of zit Derksen nou de hele tijd aan het hijgen?
Daar heb je wel gelijk in. Maar er is wel een verschil tussen lacherig over hen doen (1 poot van de stoel af zagen) of gewoon keihard aantonen dat ze leugens als feiten presenteren (alle poten van de stoel zagen), waarna de benadeelde partij dus naar de rechter kan gaanquote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:27 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Alsof Derksen de sponsoren met respect behandeld
Lotto
Als Derksen zo'n baas is gaat ie niet zo op de man spelen als hij in een benauwde hoek komt te staan.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:35 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als Derksen een baas is trekt die als hoofdsponsor de stekker uit het programma VI![]()
Genee's carriere en roem is dan ook weg. Hij heeft het vaker gezegd, enige roem die hem brengt is Gijpie en Derksen.
Welke sponsor zou dit pikken ? Volgens mij was het 2 seizoenen geleden nog maar de vraag of "VI" door zou gaan, totdat VI het ging sponsoren. Geld in pompen en dan zo'n kneusje van een presentator die dit flikt!? Die Genee moet natuurlijk wel zijn plaats en de verhoudingen weten he...Johan zegt het nog zo vaak: "je bent alleen groot geworden door ons (renetje en ik)".quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:45 schreef Specularium het volgende:
Als Derksen zo'n baas is gaat ie niet zo op de man spelen als hij in een benauwde hoek komt te staan.
Precies. Dit valt me ook erg van hem tegen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als Derksen zo'n baas is gaat ie niet zo op de man spelen als hij in een benauwde hoek komt te staan.
Schijnt fake te zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
Tweet from @433NL : - http://433.nl/vi
Eindredacteur Jan Hillenius: "Johan heeft meteen na de uitzending geëist de naam VI met onmiddellijk ingang te laten verwijderen. Hij wil niet langer dat het tijdschrift geassocieerd wordt met dit televisie programma."
http://433.nl/vi @VItv #VItv
Maar Belgen zijn ook wel erg cute.. kwa taal en hoffelijkheid!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:32 schreef miera het volgende:
In ons voetbalprogramma in België gaat het er toch wat gemoedelijker aan toe
Hier ook. Alleen dat heet Studio Voetbal.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:32 schreef miera het volgende:
In ons voetbalprogramma in België gaat het er toch wat gemoedelijker aan toe
Maar die ring winnen ze nooit!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:42 schreef Marsenal het volgende:
Gaat Studio Voetbal toch die strijd om kijkcijfers winnen..
Beiden zijn!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:42 schreef boekenplank het volgende:
Genee is een eng pedant mannetje die denkt dat hij een anchorman is ala Jay Leno of David Letterman. Dit over het paard getilde eikeltje kan beter bij rtl boulevard of sbs shownieuws gaan zitten, dat is zijn niveau.
?quote:
Aha op die fiets. Ben het niet met je eens, Derksen is vooral zichzelf Genee probeert iets te zijn.quote:
Maar wat is je mening over Genee?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
Die Vlaamse discussie is bij tijd en wijle gewoon saai. Dit is dan het andere uiterste, maar er gebeurt in ieder geval wel wat, ook zijn die Gijp en Derksen twee zure, mislukte ex-voetballers.
Genee is een vakman als presentator en bereidt zich vaak inhoudelijk beter voor dan Derksen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:50 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Aha op die fiets. Ben het niet met je eens, Derksen is vooral zichzelf Genee probeert iets te zijn.
Gladjanus, maar eentje die wel zijn vak verstaat en een goede tegenpool is voor de Snor, die steeds vaker allerlei onzin aan tafel zit te spuien. Snor beschuldigt hem nu van goedkoop scoren, maar noem de naam Louis van Gaal en Snor zit al te schuimbekken, want Derksen denkt Van Gaal beter te kennen dan Van Gaal zelf. Als het echt zo blijkt dat Genee niet meer welkom is dan denk ik dat hij zo een nieuwe werkgever heeft.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:52 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Maar wat is je mening over Genee?
Daarom werd Derksen vandaag ook ontzettend de hoek in geluld door Genee. Voor elk argument dat Derksen gaf, kwam Genee met meerdere tegenargumenten. Je zag duidelijk dat Derksen geen tegenspraak duldt/gewend is, vandaar dat ie ook steeds in herhaling bleef vallen. Als Derksen niet vroegtijdig was weggelopen dan had Genee vast wel die documenten van Heerenveen geciteerd, aangezien ze op tafel lagen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Genee is een vakman als presentator en bereidt zich vaak inhoudelijk beter voor dan Derksen.
Rene is helemaal niet een mislukte ex-voetballer die alleen maar kan zeiken op voetballers etc.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
Die Vlaamse discussie is bij tijd en wijle gewoon saai. Dit is dan het andere uiterste, maar er gebeurt in ieder geval wel wat, ook zijn die Gijp en Derksen twee zure, mislukte ex-voetballers die alleen maar kunnen zeiken op voetballers die wel wat hebben gepresteerd of presteren op het veld.
Ben jij wel helemaal goed bij je eikel?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
Die Vlaamse discussie is bij tijd en wijle gewoon saai. Dit is dan het andere uiterste, maar er gebeurt in ieder geval wel wat, ook zijn die Gijp en Derksen twee zure, mislukte ex-voetballers die alleen maar kunnen zeiken op voetballers die wel wat hebben gepresteerd of presteren op het veld.
Was inderdaad een goeie talentvolle speler die alleen misschien niet het maximale uit zijn carriere heeft gehaald, maar daar zelf nog het mist van wakker ligt. Derksen is als voetballer ook niet mislukt, maar was gewoon een hele modale speler die zijn plek goed kende en gewoon een lange carriere als betaald prof achter de rug heeft.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 02:18 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Rene is helemaal niet een mislukte ex-voetballer die alleen maar kan zeiken op voetballers etc.
Letterlijk elk woord klopt hier niet, dus verdiep je eens.
Maar wat jij vindt is niet zo rullevant.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jij zat toch op korfbal?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:28 schreef Ajacied422 het volgende:
Mensen die nooit VI kijken, maar er verstand van denken te hebben
ik refereer naar wat hij in het filmpje zeiquote:
Ze hebben wel eens een heftigere ruzie gehad. Om de tv-gelden van Talpa destijds, waar Derksen Genee mee confronteerde tijdens een uitzending.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gingen deze uitspraken niet vrij ver voor een 'grapje'?
Dat kwam nog niet eens in de buurt van gisteren.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:59 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ze hebben wel eens een heftigere ruzie gehad. Om de tv-gelden van Talpa destijds, waar Derksen Genee mee confronteerde tijdens een uitzending.
Ik zag daarin meer ernst dan dat van gisteren.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat kwam nog niet eens in de buurt van gisteren.
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:58 schreef Hyperdude het volgende:
Vandaag kijken ze nog eens goed hoe het met de kijkcijfers en de centjes gaat. en dan gaan ze gewoon weer door met oneindig keuvelen.
Bij Hansie wel.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:01 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Weglopen is natuurlijk en toneelstukje.
't is een praat programma over voetbal, ieder heeft zijn eigen mening, en das best vermakelijk.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:58 schreef Hyperdude het volgende:
Vandaag kijken ze nog eens goed hoe het met de kijkcijfers en de centjes gaat, en dan gaan ze gewoon weer door met oneindig keuvelen.
En waarom zou 'ie?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:24 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Je ziet dat Van der Gijp totaal niet tegen conflicten kan. Hij zegt geen woord tijdens die hele 'ruzie'.
Omdat ie altijd wel wat te zeggen heeft. Bij ruzies houdt 'ie altijd z'n mond omdat 'ie er niet van houdt.quote:
Mwah, een hoogvlieger was het ook niet echt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 02:18 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Rene is helemaal niet een mislukte ex-voetballer die alleen maar kan zeiken op voetballers etc.
Letterlijk elk woord klopt hier niet, dus verdiep je eens.
Barbara Barend, zoals iemand eerder al opperde. Die Schelvis zou het ook goed kunnen, maar die zit bij Sport1.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:56 schreef Jian het volgende:
Alhoewel ik een toneelstukje niet helemaal voor onmogelijk houd, denk ik, kijkend naar Derksen en vooral ook luisterend naar zijn ademhaling, dat dit toch wel ernst is. Als de boel onverhoopt echt breekt zie ik Genee overigens verdwijnen en het programma doorgaan met Derksen, v.d. Gijp en .......?
Barbara Barend.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:56 schreef Jian het volgende:
Alhoewel ik een toneelstukje niet helemaal voor onmogelijk houd, denk ik, kijkend naar Derksen en vooral ook luisterend naar zijn ademhaling, dat dit toch wel ernst is. Als de boel onverhoopt echt breekt zie ik Genee overigens verdwijnen en het programma doorgaan met Derksen, v.d. Gijp en .......?
Zeer zeker niet, maar Humberto Tan kan zo'n programma echt verpesten.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:01 schreef Karina het volgende:
[..]
Alsof Barbara zo geweldig is. Alsjeblieft niet zeg.
Zeker, maar dat is een erg vervelend mannetje. Henk Spaan zou het daarentegen wel goed kunnen presenteren.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Doet Harry Vermeegen nog iets in de tv?
Daar ben ik het met je eens, Henk Spaan zou ook wel een goeie zijn. Lekker cynisch. Harry wil alleen maar grappig doen (wat hij niet is).quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:03 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is een erg vervelend mannetje. Henk Spaan zou het daarentegen wel goed kunnen presenteren.
Uiteindelijk wellicht, ook uit commercieel belang, maar vergis je niet in de halsstarrigheid van Johan Derksen, hè. Ik denk dat Genee inhoudelijk gelijk heeft, maar de manier waarop ..... Ik denk dat Derksen zich voor lul gezet voelt en dan is hij over het algemeen niet erg vergevingsgezind hoor.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:00 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Ik denk overigens dat het wel weer overwaait.
Nee, het kan een erg vervelende man zijn. Maar als ie met die Veenstra om de tafel wil gaan zitten, dan al helemaal met Genee, dus dat komt denk ik wel goed.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:06 schreef Jian het volgende:
[..]
Uiteindelijk wellicht, ook uit commercieel belang, maar vergis je niet in de halsstarrigheid van Johan Derksen, hè. Ik denk dat Genee inhoudelijk gelijk heeft, maar de manier waarop ..... Ik denk dat Derksen zich voor lul gezet voelt en dan is hij over het algemeen niet erg vergevingsgezind hoor.
Ja, maar dan wordt het programma wel weer een stuk rustiger...quote:
Straks gaat het inhoudelijk over voetbal met mensen die verstand van voetbal hebben. Daar jaag je de kijkers mee weg.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Daar ben ik het met je eens, Henk Spaan zou ook wel een goeie zijn. Lekker cynisch.
Oh ja dan willen de vrouwen ook niet meer meekijken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Straks gaat het inhoudelijk over voetbal met mensen die verstand van voetbal hebben. Daar jaag je de kijkers mee weg.
Ik vind niet dat Derksen meer verstand heeft van voetbal dan Genee, eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Straks gaat het inhoudelijk over voetbal met mensen die verstand van voetbal hebben. Daar jaag je de kijkers mee weg.
Derksen verdedigt inderdaad duidelijk zijn medewerkers. Dat vind ik wel voor hem pleiten. Maar het breekt ze nu op dat Genee en Derksen buiten de uitzendingen om nauwelijks met elkaar communiceren. Want als Genee het correct wil spelen confronteert hij Johan natuurlijk voor de uitzending hiermee, niet tijdens.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:12 schreef Cracka-ass het volgende:
Wellicht zette Genee het wat extra aan voor kijkcijfers, voor Derksen was het pure ernst. Mocht het escaleren dan heeft Genee toch wel een probleem.
Overigens vind ik het prachtig dat Derksen pal voor zijn medewerkers staat.
Dat zijn jouw vooroordelen. Het is gewoon tendentieus en clichematig gelul zonder kennis van zaken of inzicht, met als aanleiding voetbal. Daar is kennelijk meer behoefte aan dan aan scherpe observaties en echte analyse.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh ja dan willen de vrouwen ook niet meer meekijken.
Niet altijd alles hoeft serieus te zijn, zelfs voetbal niet. Voor de video-analyses van die kale ga je naar de publieke, quotes over jonge juffrouws in de Roemeense Dancing is voor VI. En dat blief ik op de vrijdagavond.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zijn jouw vooroordelen. Het is gewoon tendentieus en clichematig gelul zonder kennis van zaken of inzicht, met als aanleiding voetbal. Daar is kennelijk meer behoefte aan dan aan scherpe observaties en echte analyse.
Ik ben zelf voetballiefhebber en ik hou in het algemeen van analyse, opmerkingsvermogen, grondigheid en diepgang maar ik snap dat dat niet de norm kan zijn voor een voetbalpraatprogramma. De Belg laat echter wekelijks zien dat je ook een goed tafelgesprek over voetbal kan hebben.
Genee inmiddels ook wel zo ongeveer hoorquote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:25 schreef Buitendam het volgende:
Dat die Genee ook niet door heeft dat zijn onervarenheid wordt gebruikt door Veenstra. Die geeft Genee het idee dat hij goud in handen heeft, maar ondertussen zit Derksen al tientallen jaren in het vak. Die weet echt wel hoe het voetbalwereldje werkt, maar de ex-cabaretier weet het natuurlijk beter.
Als onderzoeksjournalist? Is dit volgens mij zijn eerste opdrachtje omdat Heerenveen gelukkig een faxapparaat heeft. Waarom zou die Veenstra zijn gelijk en "bewijs" naar Genee sturen ipv tijdens een rechtszaak met Derksen?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:27 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Genee inmiddels ook wel zo ongeveer hoor
Dat durf ik niet te zeggen, maar om hem onervaren te noemen gaat nogal ver.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als onderzoeksjournalist? Is dit volgens mij zijn eerste opdrachtje omdat Heerenveen gelukkig een faxapparaat heeft. Waarom zou die Veenstra zijn gelijk en "bewijs" naar Genee sturen ipv tijdens een rechtszaak met Derksen?
....Ik heb mezelf echt bekrast toen hij F1 presenteerde....quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:04 schreef Strychnos het volgende:
Yes, Ruud ter Weijden weer terug aan tafel als gesprek leider
Voorspelbaar.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:34 schreef Doublepain het volgende:
NIEMAND ANDERS AAN TAFEL WANT:
Johan Derksen schuift vrijdag toch weer aan bij Wilfred Genee in het tv-programma Voetbal International. Dit ondanks de knallende ruzie van donderdagavond, waarbij Derksen boos wegliep uit de live uitzending.
Dat was sarcastistisch bedoeld... zat vrouwen die naar voetbal kijken.quote:
Een programma over voetbal hoeft toch niet altijd serieus te zijn? Daarvoor kijk je bijvoorbeeld naar Studio Voetbal.quote:Het is gewoon tendentieus en clichematig gelul zonder kennis van zaken of inzicht, met als aanleiding voetbal. Daar is kennelijk meer behoefte aan dan aan scherpe observaties en echte analyse.
Ik ben zelf voetballiefhebber en ik hou in het algemeen van analyse, opmerkingsvermogen, grondigheid en diepgang maar ik snap dat dat niet de norm kan zijn voor een voetbalpraatprogramma. De Belg laat echter wekelijks zien dat je ook een goed tafelgesprek over voetbal kan hebben.
Natuurlijk is hij wel onervaren. Hij heeft een enorme brede kennis over voetbal (Johan heeft hem wel eens een wandelende voetbalencyclopedie genoemd), maar hij is presentator en geen journalist. Je ziet toch ook dat hij helemaal geen bronnen heeft in dit geheel? Hoe kan hij nou opboksen tegen de redacteuren van VI en Derksen die al een flink verleden bij bijvoorbeeld VI zelf hebben op het gebied van een netwerk aanleggen en bronnen gebruiken? Nogmaals; hij is presentator. Die heeft net zoveel journalistieke kennis als een bakker.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:31 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen, maar om hem onervaren te noemen gaat nogal ver.
Negeer hem gewoonquote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat was sarcastistisch bedoeld... zat vrouwen die naar voetbal kijken.
[..]
Een programma over voetbal hoeft toch niet altijd serieus te zijn? Daarvoor kijk je bijvoorbeeld naar Studio Voetbal.
Nee. Hij is naast presentator ook journalist. Althans, hij heeft er ervaring in.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij wel onervaren. Hij heeft een enorme brede kennis over voetbal (Johan heeft hem wel eens een wandelende voetbalencyclopedie genoemd), maar hij is presentator en geen journalist. Je ziet toch ook dat hij helemaal geen bronnen heeft in dit geheel? Hoe kan hij nou opboksen tegen de redacteuren van VI en Derksen die al een flink verleden bij bijvoorbeeld VI zelf hebben op het gebied van een netwerk aanleggen en bronnen gebruiken? Nogmaals; hij is presentator. Die heeft net zoveel journalistieke kennis als een bakker.
Dan ben ik toch benieuwd?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:40 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
[..]
Nee. Hij is naast presentator ook journalist. Althans, hij heeft er ervaring in.
Min of meer HET platform om je te meten met de top van de top als het draait om voetbaljournalistiek in Nederland.quote:
Prima, ik twijfelde even of je mij een vooroordeel toedichtte.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat was sarcastistisch bedoeld... zat vrouwen die naar voetbal kijken.
Nee, dank je. Prima dat je een kolderiek programma maakt met als onderwerp voetbal. Maar ga dan niet schermen met journalistieke waarden, zeker als die er op neerkomen dat kritiek op zware en eventueel ongefundeerde beschuldigingen taboe is.quote:Een programma over voetbal hoeft toch niet altijd serieus te zijn? Daarvoor kijk je bijvoorbeeld naar Studio Voetbal.
Ik denk dat ze mooi weer zullen spelen. Of wellicht niet eens spelen, maar zich gewoon realiseren dat die ruzie kinderachtig was en ze door moeten met het programma.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:49 schreef Jian het volgende:
Derksen vanavond 'gewoon' weer bij VI
http://www.telegraaf.nl/p(...)j_VI_vanavond__.html
Gelukkig maar, ik ga er vanavond eens lekker voor zitten, de sfeer zal geweldig zijn denk ik.
Ik weet het niet, Genee acht ik zeker in staat om gewoon het toneelstukje op te voeren, maar Derksen is het type dat zijn gram wil halen, zeker wanneer hij het gevoel heeft dat hij "gepakt" is.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:53 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Ik denk dat ze mooi weer zullen spelen. Of wellicht niet eens spelen, maar zich gewoon realiseren dat die ruzie kinderachtig was en ze door moeten met het programma.
Hij begrijpt het ook gewoon niet. Die denkt gewoon "waar maken die zich druk om?". Die begreep de vraag of hij morgen wel komt ook niet, want die denkt "ja, ik ben er toch iedere vrijdag"...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:55 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Omdat ie altijd wel wat te zeggen heeft. Bij ruzies houdt 'ie altijd z'n mond omdat 'ie er niet van houdt.
Gijp was absolute top als het gaat om talent. Hij mist de drive van een topsporter en dan is het al verdomd vreemd dat je zo ver komt als hij is gekomen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:57 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Mwah, een hoogvlieger was het ook niet echt.
Die is irl nog veel vervelender dan Genee. En een waardeloze presentator. Als sidekick van Spaan was het een tijdje grappig.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Doet Harry Vermeegen nog iets in de tv?
Gijp zegt anders geregeld wel iets verstandigs, maar het sneeuwt vaak onder in het overige slappe gelul. En sommige gasten roepen ook verstandige dingen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat zijn jouw vooroordelen. Het is gewoon tendentieus en clichematig gelul zonder kennis van zaken of inzicht, met als aanleiding voetbal. Daar is kennelijk meer behoefte aan dan aan scherpe observaties en echte analyse.
Dat is serieus, maar ook vaak helemaal niet hoogstaand. En soms zelfs volstrekte onzin.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:35 schreef Karina het volgende:
Een programma over voetbal hoeft toch niet altijd serieus te zijn? Daarvoor kijk je bijvoorbeeld naar Studio Voetbal.
Zoals entertainment behoort te zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:40 schreef HeatWave het volgende:
VI hoeft wmb ook helemaal niet zo diepgaand te zijn eigenlijk, gewoon luchtig vermaak met voetbal als thema.
Van mij mag er weer iets meer over voetbal gesproken worden, de mix was beter in het verleden. Van Hanegem zie ik graag verschijnen. Kieft kan het ook, maar die laat het bij VI eigenlijk niet zo zien, want die denkt volgens mij gewoon "ja, als jullie hier slap zitten lullen, dan doe ik wel mee".quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:40 schreef HeatWave het volgende:
VI hoeft wmb ook helemaal niet zo diepgaand te zijn eigenlijk, gewoon luchtig vermaak met voetbal als thema.
Precies, en daarom zijn die ruzies ook gewoon vaak wel leuk. Ik heb het gisteren helaas niet gezien verder. Maar vond het bij VI al een beetje irritant worden de laatste keer.quote:
Koertquote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:56 schreef Jian het volgende:
Tuurlijk begrijpt ie t wel. Alleen zijn mentaliteit is anders dan die van hen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hij begrijpt het ook gewoon niet. Die denkt gewoon "waar maken die zich druk om?". Die begreep de vraag of hij morgen wel komt ook niet, want die denkt "ja, ik ben er toch iedere vrijdag"...
Vervang Derksen en Gijp door twee anderen, en het hele programma gaat naar de klote, of dacht je nou echt dat ze die kijkcijfers halen vanwege Genee?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
Derksen is gewoon boos dat het niet meer zijn show is, maar die van Genee.
quote:Johan Derksen geeft uitleg over de ruzie met presentator Wilfred Genee, die donderdagavond voor veel ophef zorgde. 'Ik wil eerst een onderhoud met de RTL-directie.'
http://www.vi.nl/radio/23(...)aanschuif-bij-VI.htm
Vervang zuurpruim Derksen voor een andere voetbalcriticus en het programma zal alleen maar beter worden.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vervang Derksen en Gijp door twee anderen, en het hele programma gaat naar de klote, of dacht je nou echt dat ze die kijkcijfers halen vanwege Genee?
Daar heb ik zo mijn twijfels bij.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Vervang zuurpruim Derksen voor een andere voetbalcriticus en het programma zal alleen maar beter worden.
Nee, die begrijpt niet waar zij zich druk over maken, vanwege een compleet andere mentaliteit.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:02 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Tuurlijk begrijpt ie t wel. Alleen zijn mentaliteit is anders dan die van hen.
voetbalquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:12 schreef Nielsch het volgende:
ah, de heren hebben weer een toneelstukje opgevoerd![]()
voetbal![]()
praten over voetbal![]()
Dat in tegenstelling tot de meeste enorm intelligente sporten?quote:
oh ik dacht omdat ie homo was?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik mis SCH op dit soort momenten. Die is ook weg vanwege Heerenveen
Hij is slim genoeg om zich te kunnen inleven in andere mensen. Dat ie zelf niet in zo'n situatie terecht zou komen is iets anders.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, die begrijpt niet waar zij zich druk over maken, vanwege een compleet andere mentaliteit.
Precies, ik vond het juist goede TV de laatste weken, een serieuze discussie. Genee zit er ook om kritisch te zijn anders heb je alleen maar elke week hetzelfde slappe gelul over dat Pelle goed is, de NL competitie slecht, lachen om een voetballer die een foutje maakt en af en toe een bordeelverhaal.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 02:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Daarom werd Derksen vandaag ook ontzettend de hoek in geluld door Genee. Voor elk argument dat Derksen gaf, kwam Genee met meerdere tegenargumenten. Je zag duidelijk dat Derksen geen tegenspraak duldt/gewend is, vandaar dat ie ook steeds in herhaling bleef vallen. Als Derksen niet vroegtijdig was weggelopen dan had Genee vast wel die documenten van Heerenveen geciteerd, aangezien ze op tafel lagen.
In ieder geval een sport met een echte ronde bal, die de normale spelers alleen maar met de voeten aan mogen raken.quote:
met normale spelers bedoel je toch jankende wijven?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:24 schreef Resistor het volgende:
[..]
In ieder geval een sport met een echte ronde bal, die de normale spelers alleen maar met de voeten aan mogen raken.
Wellicht zitten we niet te wachten op 2 gasten die zo goed met elkaar kunnen opschieten, wellicht willen we zo nu en dan wat peper. Daarnaast bestond VI als Voetbal Insite natuurlijk allang zonder Wilfred Genee. Genee, Gijp en Derksen is gewoon een geweldige combinatie voor leuke TV, maar als de boel zou breken en het programma gaat door dan is de onmisbare factor toch echt Derksen/VIquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zolang Gijp en Genee er maar bij zijn, met Boskamp als reguliere gast. Die kunnen goed met elkaar opschieten, getuige de filmpjes in VI van hun strandbezoekjes, waar ze het voetbalnieuws doornamen.
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het wordt in ieder geval een ongemakkelijke (dus leuke) uitzending vanavond!
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:45 schreef RensAjacied het volgende:
"In principe zal ik wel moeten aanschuiven, ik heb niet veel te kiezen. Ik wil van te voren wel contact hebben met de RTL directie."
Oh
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:48 schreef RensAjacied het volgende:
Ik ben er niet van gediend dat Wilfred Genee in 2 minuten een journalistiek product van de tafel veegt. Zijn journalistieke stukjes bestaan uit 1 telefoontje van meneer Veenstra. Hij is de sprekende pop van Veenstra, hij beschadigd Voetbal International waar hij nog presentator van is. Het probleem is dat hij nergens van weet, de wereld draait niet om meneer Genee. Ik kan niet alles zeggen, meneer Genee ratelt weer het verhaal op en heeft geen enig kennis van zaken. Ik kan niet helemaal de achterste van mijn tong laten zien omdat het ongepast zal zijn. Genee wilt constant over de rug van VI redacteuren scoren. Hij heeft geen idee hoe hij het merk VI waar hij ook onderdeel van uitmaakt beschadigd met zijn gebrabbel.
Heb mee lopen typen. Johan gaat los!
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:51 schreef RensAjacied het volgende:
Ik word er helemaal gek van! Ik heb een verantwoordelijkheid richting mijn redacteuren en laat hem niet afzeiken door de pedante Genee. Ik wil van het RTL directie horen dat Genee stopt met het beschadigen van VI. Als RTL die garantie niet kan geven ga ik er niet meer zitten, dan kan het programma natuurlijk ook geen Voetbal International meer heten. Want wij willen niet beschadigd worden door zo'n pedant mannetje. Ik heb nog nooit een uitzending gemist, in principe zit ik er gewoon want dat staat in mijn contract. Ik ben gisteren gewoon naar huis gegaan, nee ik had geen behoefte aan zo'n nababbel met Genee.
Nee, die Rugby-homo's met dat rare balletje, dat is pas kijksport, vandaar ook dat het zo populair is op TV.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
met normale spelers bedoel je toch jankende wijven?
Uh ja, best wel eigenlijk.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, die Rugby-homo's met dat rare balletje, dat is pas kijksport, vandaar ook dat het zo populair is op TV.
johquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het zal me niets verbazen als dit vooropgezet zou zijn om de kijkcijfers van VI te verhogen.
Ik zei het al eerder, ze zijn er toe in staat, maar de lichaamstaal van Derksen gisteren beweert toch echt het tegendeel. Het VI radio interview, waarbij Derksen nu in alle rust Genee min of meer beschadigt, doe ook vermoeden dat dit geen opzetje is.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het zal me niets verbazen als dit vooropgezet zou zijn om de kijkcijfers van VI te verhogen.
In ieder geval populair genoeg voor bedrijven als Heineken, Royal Bank of Scotland, Rabobank, Orange, Societe Generale, Landrover, AIG en Aviva om er een hoop geld in te steken, om maar eens wat te noemen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Tsja, dat blijft subjectief natuurlijk .....
Ook het korfbal heeft sponsoren en los daarvan blijft het peanuts in vergelijking met wat er door sponsoren in de voetbalsport wordt geïnvesteerd.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In ieder geval populair genoeg voor bedrijven als Heineken, Royal Bank of Scotland, Rabobank, Orange, Societe Generale, Landrover, AIG en Aviva om er een hoop geld in te steken, om maar eens wat te noemen.
Tsja, Britney Spears verkoopt vandaag de dag ook meer platen dan Led Zeppelin, wat nog niets over de kwaliteit van de artiest wil zeggen natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Ook het korfbal heeft sponsoren en los daarvan blijft het peanuts in vergelijking met wat er door sponsoren in de voetbalsport wordt geïnvesteerd.
Derksen is de enige factor die altijd aanwezig is geweest en haal alle voetbal(informatie) eruit en ga alleen nog maar lollig zitten doen en programma is een kort leven beschoren. De mix is wat het 'm voor de meeste mensen doet en daar moeten ze nu al voorzichtig mee zijn, zoals DS4 ook al terecht opmerkte.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:38 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Volgens mij is Derksen juist wel misbaar. De inhoud van het programma kan me gestolen worden, als entertainment programma is het echt geweldig
Ja, en Derksen is gewoon grappiger denk ik. Nee weet ik zeker. Die Genee, daar zou ik niet eens een biertje mee willen drinken als ik geld toe kreeg.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:37 schreef Lyrebird het volgende:
Ik mag Derksen wel. Genee is een professional, maar als journalist heb ik 'm toch niet zo hoog zitten als Derksen.
http://www.telegraaf.nl/p(...)j_VI_vanavond__.htmlquote:Derksen vanavond 'gewoon' weer bij VI
AMSTERDAM -
Johan Derksen zit vanavond ondanks zijn knallende ruzie met presentator Wilfred Genee gewoon weer aan tafel bij het voetbaldiscussieprogramma VI. ,,Ik heb een contract en, helaas, net voor vier jaar verlengd."
Dat weet die Genee toch ook al jaren. Hij wordt al jaren te kakken gezet, of was dat die Hans Kraaij? Afijn, Genee weet wie Derksen is en heeft er zelf al die jaren voor gekozen om een programma met hem te maken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Erg zielig en laf van Derksen om zijn collega Genee nu zo te kakken te zetten. De man heeft duidelijk narcistische trekjes. Hopelijk houdt Genee de eer aan zichzelf door niet te reageren.
goh, de aap komt uit de mouwquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/p(...)j_VI_vanavond__.html
Het is een een analogie van niets, omdat Led Z. gewoon veel groter is dan Britney Spears, beter ook vooral, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, Britney Spears verkoopt vandaag de dag ook meer platen dan Led Zeppelin, wat nog niets over de kwaliteit van de artiest wil zeggen natuurlijk.
Neemt niet weg dat een WK rugby ongeveer 4,2 miljard views trekt en een WK korfbal misschien 100.000?
en waarom wil je daar zo'n punt van maken eigenlijk?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:46 schreef Jian het volgende:
Voor wat betreft dat Rugby, vergeleken bij Voetbal blijft het, ook wereldwijd, peanuts, wat je er ook verder van maakt.
Derksen heeft denk ik meer te melden, tijdens zo'n biertje. Maar Genee heeft wel talent, voor wat hij doet. Kan me zo niemand voor de geest halen die het programma op zo'n manier aan elkaar kan praten, zonder dat het vervelend wordt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, en Derksen is gewoon grappiger denk ik. Nee weet ik zeker. Die Genee, daar zou ik niet eens een biertje mee willen drinken als ik geld toe kreeg.
Dat Derksen een gezellige droogkloot is wil nog niet zeggen dat hij niet gemist kan worden. Er zit al een clown in de vorm van René Gijp. Wat dat betreft is Derksen precies hetzelfde als zijn mikpunt van spot Van Gaal.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, en Derksen is gewoon grappiger denk ik. Nee weet ik zeker. Die Genee, daar zou ik niet eens een biertje mee willen drinken als ik geld toe kreeg.
Daarom hebben ze hem ook teruggehaald bij VI en Barend eruit geschopt. Dat zegt toch wel wat over hoe belangrijk Genee is voor VI.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Derksen heeft denk ik meer te melden, tijdens zo'n biertje. Maar Genee heeft wel talent, voor wat hij doet. Kan me zo niemand voor de geest halen die het programma op zo'n manier aan elkaar kan praten, zonder dat het vervelend wordt.
Ik 'hoor' het je zeggen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:20 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Hij is slim genoeg om zich te kunnen inleven in andere mensen. Dat ie zelf niet in zo'n situatie terecht zou komen is iets anders.
Ik begon er niet over, jij als "voetbalhater" moest je duit weer in het zakje doen, wat overigens mag hoor.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en waarom wil je daar zo'n punt van maken eigenlijk?
ja en jij haptquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik begon er niet over, jij als "voetbalhater" moest je duit weer in het zakje doen, wat overigens mag hoor.
Ik ook niet, maar ik kijk het dan ook niet dus wat mij betreft zetten ze Joost Prinsen daar neer.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Derksen heeft denk ik meer te melden, tijdens zo'n biertje. Maar Genee heeft wel talent, voor wat hij doet. Kan me zo niemand voor de geest halen die het programma op zo'n manier aan elkaar kan praten, zonder dat het vervelend wordt.
Ja maar jij gaat ook naar het Spoorwegmuseum.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik kijk het dan ook niet dus wat mij betreft zetten ze Joost Prinsen daar neer.
Ja en jij niet hè, ik hoefde alleen maar "Rugby-homo's" te gebruiken om je op gang te krijgen.quote:
ja en de dikke driesquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja maar jij gaat ook naar het Spoorwegmuseum.
hmm? fijn fijn rugbyhomo's, lekker elkaar bij de tampeloeris grijpenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja en jij niet hè, ik hoefde alleen maar "Rugby-homo's" te gebruiken om je op gang te krijgen.
Zielig ventje ben jij zeg.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hmm? fijn fijn rugbyhomo's, lekker elkaar bij de tampeloeris grijpen
Ik ga naar Lilyhammer kijken en verder bier drinkenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:55 schreef Jian het volgende:
Man, ik kijk ernaar uit vanavond, sensantie, zelfs Nielsch gaat er vanavond voor zitten
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik ga naar Lilyhammer kijken en verder bier drinken
[ afbeelding ]
Een WK rugby???? Hoeveel trekt een WK voetbal dan wel niet?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, Britney Spears verkoopt vandaag de dag ook meer platen dan Led Zeppelin, wat nog niets over de kwaliteit van de artiest wil zeggen natuurlijk.
Neemt niet weg dat een WK rugby ongeveer 4,2 miljard views trekt en een WK korfbal misschien 100.000?
Peter R... nog zo'n over het paard getilde malloot die denkt dat hij iets toe te voegen heeft.quote:
Peter R en Derksen zijn geen vrienden.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Peter R... nog zo'n over het paard getilde malloot die denkt dat hij iets toe te voegen heeft.
WK korfbal...bestaat dat wel? Volgens mij word dat alleen in NL en Belgie gespeeld.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nouja, toch zegt Peter R. daar wel iets waars natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Peter R... nog zo'n over het paard getilde malloot die denkt dat hij iets toe te voegen heeft.
blijkbaar...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
WK korfbal...bestaat dat wel? Volgens mij word dat alleen in NL en Belgie gespeeld.
Zucht, heb je hem ook weerquote:
Dat soort mensen, hoe capabel ook in hun vakgebied, wordt nooit moe van zichzelf.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zucht, heb je hem ook weerZou die nu nooit moe van zichzelf worden?
Nou, niet helemaal. Om te beginnen is Genee aan het zuigen. Bovendien laat hij zich door die voorzitter van Heerenveen voor het karretje spannen. Derksen is daarnaast weldegelijk ingegaan op bepaalde punten (b.v. dat die boekhouding voorbereid werd voor de benoeming van die voorzitter, waar Derksen van beweert dat die voorzitter zich toen er al mee bemoeide, maar ook het stukje over hoor- en wederhoor).quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:15 schreef Nielsch het volgende:
Nouja, toch zegt Peter R. daar wel iets waars natuurlijk.
Wel eens ja. V.d. Gijp ziet wel eens wat, maar dat is nog wat anders dan goed kijken en goed observeren, en dat is nog weer iets anders dan analyse.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gijp zegt anders geregeld wel iets verstandigs, maar het sneeuwt vaak onder in het overige slappe gelul. En sommige gasten roepen ook verstandige dingen.
Dat is dan voor een ander publiek dan ik. Prima verder, maar verschuil je dan verder ook niet achter journalistiek, en meng het ook niet met journalistiek op een achterbakse manier.quote:Het probleem is natuurlijk dat de meeste mensen denken dat ze verstand van voetbal hebben, maar als er echt over voetbal gesproken wordt, dan begrijpen ze er helemaal niets van en dan is de interesse snel weg. Niet van deze tijd. Een opmerking over een kutscheet wordt door de gemiddelde kijken veel meer gewaardeerd dan een opmerking over een te lang veld, loopacties, niet synchroon lopende voorwaardse en achterwaardse bewegingen van de linies, of zelfs binnen de linies, enz. enz. Ja, of een vallende Blatter/Maradona. Die kun je zo 100x herhalen... no problem.
Derksen gaat er niet op in, maar beroept zich op het autoriteitsargument, want geen argument is. De ander weet van niks, en hij zou het van vakbekwame journalisten hebben. Dat laatste is al niet erg geloofwaardig, maar bovendien niet meer dan een zwaktebod van een uitvlucht. Dan probeert hij te intimideren en heeft hij zich volkomen voor lul gezet, al blijkt niet eens iedereen dat te willen zien. Louis van Gaal zou eens zo op een vraag moeten reageren...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, niet helemaal. Om te beginnen is Genee aan het zuigen. Bovendien laat hij zich door die voorzitter van Heerenveen voor het karretje spannen. Derksen is daarnaast weldegelijk ingegaan op bepaalde punten (b.v. dat die boekhouding voorbereid werd voor de benoeming van die voorzitter, waar Derksen van beweert dat die voorzitter zich toen er al mee bemoeide, maar ook het stukje over hoor- en wederhoor).
Niet dat daarmee Derksen alle gelijk van de wereld heeft. Die moet zich niet op laten naaien en is ook wat arrogant in de discussie (ik zal echter niet de eerste steen werpen...), maar de opmerking van Peter R is vilein en onjuist.
Jij bent ook een soort Peter R, wat jouw mening is is vaak precies zoals het niet isquote:
Het verbaast mij niet dat jij die VI-zooi waarschijnlijk helemaal geweldig vindt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij bent ook een soort Peter R, wat jouw mening is is vaak precies zoals het niet is.
Jij gaat nu toch niet roepen dat jij het spelletje beter ziet dan Gijp?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Wel eens ja. V.d. Gijp ziet wel eens wat, maar dat is nog wat anders dan goed kijken en goed observeren, en dat is nog weer iets anders dan analyse.
Waar heb jij verdedigende middenvelder gespeeld?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wel eens ja. V.d. Gijp ziet wel eens wat, maar dat is nog wat anders dan goed kijken en goed observeren, en dat is nog weer iets anders dan analyse.
Zoals gezegd, ik volg het niet en dus ook niet al zijn uitspraken en heb hem al gecomplimenteerd met zijn opmerkingsvermogen. Maar waarom zou dat niet kunnen? Hij zit daar ook maar omdat het zo'n lolbroek is, niet omdat hij zich zo op alle niveaus in het spel heeft verdiept en het klappen van de zweep kent. Dat hij er meer van begrijpt dan die andere clowns maakt hem nog geen onbetwistbare autoriteit.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij gaat nu toch niet roepen dat jij het spelletje beter ziet dan Gijp?
Wat een nikszeggende zin.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Behalve dat hij 9 van de 10 keer gelijk heeft of krijgt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals gezegd, ik volg het niet en dus ook niet al zijn uitspraken en heb hem al gecomplimenteerd met zijn opmerkingsvermogen. Maar waarom zou dat niet kunnen? Hij zit daar ook maar omdat het zo'n lolbroek is, niet omdat hij zich zo op alle niveaus in het spel heeft verdiept en het klappen van de zweep kent. Dat hij er meer van begrijpt dan die andere clowns maakt hem nog geen onbetwistbare autoriteit.
In de eerste jaren van Voetbal Insite was Gijp hardstikke serieus, pas de laatstejaren is het meer cabaret geworden.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals gezegd, ik volg het niet en dus ook niet al zijn uitspraken en heb hem al gecomplimenteerd met zijn opmerkingsvermogen. Maar waarom zou dat niet kunnen? Hij zit daar ook maar omdat het zo'n lolbroek is, niet omdat hij zich zo op alle niveaus in het spel heeft verdiept en het klappen van de zweep kent. Dat hij er meer van begrijpt dan die andere clowns maakt hem nog geen onbetwistbare autoriteit.
Nou, ten eerste vind ik dat Gijp uitstekende analyses heeft. Nou wil dat niet zeggen dat niemand het dan beter doet, maar ik neem dan wel aan dat diegenen die daarboven scoren minimaal ook bij een bvo gespeeld hebben, want mij is gebleken dat mensen die daar nooit gespeeld hebben het nooit echt in de vingers krijgen.quote:
Alsof alle mensen die bij een bvo hebben gespeeld het ineens daardoor wel snappen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, ten eerste vind ik dat Gijp uitstekende analyses heeft. Nou wil dat niet zeggen dat niemand het dan beter doet, maar ik neem dan wel aan dat diegenen die daarboven scoren minimaal ook bij een bvo gespeeld hebben, want mij is gebleken dat mensen die daar nooit gespeeld hebben het nooit echt in de vingers krijgen.
Bij mijn weten heb jij niet bij een bvo gespeeld, dus... Daarom.
Omdat VI vooral over randzaken gaat.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:20 schreef pinine het volgende:
Nooit heb ik begrepen wat het mensen nou boeit om urenlang naar gelul over voetballen te kijken
Heel veel mensen die wel bij een BVO gespeeld hebben krijgen het ook nooit in het oog, met als duidelijkste voorbeeld natuurlijk Derksen zelf. Sommigen die nooit hoog gespeeld hebben zien het wel goed. Ten eerste heeft iemand niks aan ervaring als hij die niet weet te verwerken, en ten tweede is voetballen heel erg intuitief en zijn juiste keuzes op het veld niet iets waar je verstandelijk heel veel grip op kunt krijgen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, ten eerste vind ik dat Gijp uitstekende analyses heeft. Nou wil dat niet zeggen dat niemand het dan beter doet, maar ik neem dan wel aan dat diegenen die daarboven scoren minimaal ook bij een bvo gespeeld hebben, want mij is gebleken dat mensen die daar nooit gespeeld hebben het nooit echt in de vingers krijgen.
Klopt niet, het spelletje en de wedstrijd interesseren hem wel degelijk.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Gijp is de 'comic relief' van de show. Hij heeft zelf verscheidene keren toegegeven in de show dat wedstrijden kijken hem eigenlijk helemaal niet zo interesseert.
Ach, kom. Van der Gijp als autoriteit zien.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij gaat nu toch niet roepen dat jij het spelletje beter ziet dan Gijp?
Nee. En dat staat er dan ook niet.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:05 schreef Specularium het volgende:
Alsof alle mensen die bij een bvo hebben gespeeld het ineens daardoor wel snappen.
De waarheid.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ach, kom. Van der Gijp als autoriteit zien.
Gijp is echt geen visionair hoor. Om een voorbeeld te noemen; zo zouden de talenten van Feyenoord bijv nooit wat worden volgens Gijp. Natuurlijk zei hij dat in een periode dat Feyenoord nog niet zo geweldig speelde, maar toch.
Ik hoor hem eigenlijk ook nooit over tactische vondsten of looplijnen ed.
Dat Barcelona goed kan voetballen en dat er een hoop prutsers rondlopen in de eredivisie ziet iedereen wel.
Nee, hij zit daar vooral voor ons aller vermaak, niet omdat hij er nou zo'n kijk op heeft.
Wat wil je ook, het is altijd een luie speler geweest met weinig interesse voor de speelwijze en tactiek van de trainers. Mede daardoor heeft hij niet alles uit zijn carriere gehaald.
Ik noteer gewoon dat jij geen bijzondere kennis hebt van het spelletje en dat jij als niet-volger van het programma ook niet echt een beeld hebt van Gijp.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Heel veel mensen die wel bij een BVO gespeeld hebben krijgen het ook nooit in het oog, met als duidelijkste voorbeeld natuurlijk Derksen zelf. Sommigen die nooit hoog gespeeld hebben zien het wel goed. Ten eerste heeft iemand niks aan ervaring als hij die niet weet te verwerken, en ten tweede is voetballen heel erg intuitief en zijn juiste keuzes op het veld niet iets waar je verstandelijk heel veel grip op kunt krijgen.
Ik krijg er gelukkig nog maar af en toe wat flarden van mee, maar ik zie VdGijp eigenlijk helemaal niet aan analyse doen, net als de meesten van zijn collega's. Verder lijkt het me vooral een verzameling van stokpaardjes en gemeenplaatsen wat hij uit, al dan niet om er een grap over te kunnen maken. Ik snap wel dat in het land der blinden eenoog koning is, maar het land der blinden is mijn norm niet.
Dat hoeft ook niet. Het is nou eenmaal een flierefluiter en het komt wel meer voor dat die dingen wat scherper zien, en daarom besloten dat flierefluiten een goed idee was. Maar laten we niet doen alsof hij er écht verstand van heeft.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Gijp is de 'comic relief' van de show. Hij heeft zelf verscheidene keren toegegeven in de show dat wedstrijden kijken hem eigenlijk helemaal niet zo interesseert.
Ik heb genoeg van hem gezien om mij ervan te overtuigen dat hij niet zo'n blinde bazelaar is als Derksen, maar zoals je misschien wel eens opgevallen is ben ik niet zo geneigd mensen autoriteit toe te kennen omdat ze vaak op tv zijn of anderzins in aanzien staan.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik noteer gewoon dat jij geen bijzondere kennis hebt van het spelletje en dat jij als niet-volger van het programma ook niet echt een beeld hebt van Gijp.
Meer woorden moeten we daar niet aan vuil maken lijkt mij.
Dat heb ik niet gezegd. Maar hij heeft er weldegelijk kijk op en ik ben bepaald niet de enige die deze mening toegedaan is. Binnen de voetballerij wordt zijn mening echt een stuk hoger ingeschaald dan bij het grote publiek.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Ach, kom. Van der Gijp als autoriteit zien.
Feyenoord moet het dan ook vooral hebben van het collectief... Daarnaast zei hij volgens mij dat Feyenoord met de beperkingen die ze hebben blij moeten zijn bij een top-5 positie. Dat is niet onwaar. Maar het valt daar nu allemaal erg goed.quote:Gijp is echt geen visionair hoor. Om een voorbeeld te noemen; zo zouden de talenten van Feyenoord bijv nooit wat worden volgens Gijp. Natuurlijk zei hij dat in een periode dat Feyenoord nog niet zo geweldig speelde, maar toch.
Ik wel, maar het past niet meer binnen het format, dus daar komt hij eigenlijk niet meer toe. Zie ook een Kieft die eigenlijk maar slap zit te zeveren bij VI, terwijl dat een prima analist is.quote:Ik hoor hem eigenlijk ook nooit over tactische vondsten of looplijnen ed.
Dat hij daar vooral zit omdat het de amusementswaarde van het programma verhoogt is juist. Maar dat wil niet zeggen dat hij er geen kijk op heeft.quote:Dat Barcelona goed kan voetballen en dat er een hoop prutsers rondlopen in de eredivisie ziet iedereen wel.
Nee, hij zit daar vooral voor ons aller vermaak, niet omdat hij er nou zo'n kijk op heeft.
Hij had de drive niet die bij een topsporter hoort, maar of je wel of geen kijk op het spelletje hebt is meer een kwestie van genen.quote:Wat wil je ook, het is altijd een luie speler geweest met weinig interesse voor de speelwijze en tactiek van de trainers. Mede daardoor heeft hij niet alles uit zijn carriere gehaald.
Dat is niet zo relevant...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:09 schreef Weltschmerz het volgende:
maar zoals je misschien wel eens opgevallen is ben ik niet zo geneigd mensen autoriteit toe te kennen omdat ze vaak op tv zijn of anderzins in aanzien staan.
Het zou wel verklaren waarom ik niet mee kan doen met die VdGijp-verering.quote:
Nee.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zou wel verklaren waarom ik niet mee kan doen met die VdGijp-verering.
Dit valt helaas vaak tegen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt niet, het spelletje en de wedstrijd interesseren hem wel degelijk.
Hij geeft alleen geen neuk om wie er wint. Daarom zijn zijn voorspellingen vaak goed.
Geen emotioneel belang.
Ik mijd het omdat ik geen zin heb om de meningen van VdGijp en Derksen uit andermans mond te horen. Maar je bent echt niet de enige die de 'analyses' van VdGijp altijd zo goed vindt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee.
Maar ik weet weer waarom ik VBL mijd. Het is zoiets als met 100 elfletterigjes een juridische discussie proberen te voeren.
echt onzin, hij kijkt alles.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als jij maar beseft dat jouw beeld dat jij meer kijk op het spelletje hebt dan Gijp net zo lachwekkend is als dat Elfletterig denkt dat hij een beter oordeel heeft dan de gemiddelde rechter.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik mijd het omdat ik geen zin heb om de meningen van VdGijp en Derksen uit andermans mond te horen. Maar je bent echt niet de enige die de 'analyses' van VdGijp altijd zo goed vindt.
Tikje?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:56 schreef sp3c het volgende:
die opmerkingen over elfletterig vind ik een tikje kinderachtig hier eerlijk gezegd
Waarom? Omdat jij toevallig niet kunt bedenken waar VdGijp met zijn 'analyses' er naast zit en hem dus net als al die anderen denkt dat hij de goddelijke voetbalwijsheid in pacht heeft? Hij kan naar voetbal kijken en zijn hersens gebruiken, ik kan naar voetbal kijken en mijn hersens gebruiken. Ik denk dat je een bijzondere onbereikbare deskundigheid bij hem vermoedt omdat hij dingen roept die jij heel logisch vindt klinken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 18:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij maar beseft dat jouw beeld dat jij meer kijk op het spelletje hebt dan Gijp net zo lachwekkend is als dat Elfletterig denkt dat hij een beter oordeel heeft dan de gemiddelde rechter.
Volgens mij heeft Derksen net uitgelegd dat, i.v.m. de rechtszaak, de advocaat hem had gezegd niet inhoudelijk op de zaak in te gaan.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:51 schreef Peunage het volgende:
Wat een irritante kwal die Genee. Maar in deze zit Johan Derksen gewoon fout. Hij had inhoudelijks niks te melden, anders bleef hij wel rustig en legde de situatie wel uit.
Anders hadden ze wel een type als jou op die stoel gezet. Wie de schoen past trekke hem aan. Maar iets zegt me dat die positie beter opgevuld kan worden door iemand met ervaring in en affiniteit met het professionele voetbalgebeuren, én enig gevoel voor humor.quote:
Je moet niet de fout maken zn bakken in VI te verwarren met daadwerkelijke analyses.quote:Omdat jij toevallig niet kunt bedenken waar VdGijp met zijn 'analyses' er naast zit
Waarom gelijk het andere uiterste erbij halen? Volgens mij heeft niemand hier beweerd dat Gijp dé absolute autoriteit op dat vlak is.quote:en hem dus net als al die anderen denkt dat hij de goddelijke voetbalwijsheid in pacht heeft?
Je kan ook de moeite nemen om op **DS4's opmerking "hij heeft er weldegelijk kijk op en ik ben bepaald niet de enige die deze mening toegedaan is. Binnen de voetballerij wordt zijn mening echt een stuk hoger ingeschaald dan bij het grote publiek" in te gaan ipv te speculeren omtrent **diens gedachtengangen, zeker als je zelf al klaagt over de lage norm die er zou gelden.quote:Hij kan naar voetbal kijken en zijn hersens gebruiken, ik kan naar voetbal kijken en mijn hersens gebruiken. Ik denk dat je een bijzondere onbereikbare deskundigheid bij hem vermoedt omdat hij dingen roept die jij heel logisch vindt klinken.
Ik vind het leuk voor je dat je amateurvoetbal gespeeld hebt. Vooral blijven denken dat je desondanks erg veel gevoel hebt met het spelletje.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom? Omdat jij toevallig niet kunt bedenken waar VdGijp met zijn 'analyses' er naast zit en hem dus net als al die anderen denkt dat hij de goddelijke voetbalwijsheid in pacht heeft? Hij kan naar voetbal kijken en zijn hersens gebruiken, ik kan naar voetbal kijken en mijn hersens gebruiken. Ik denk dat je een bijzondere onbereikbare deskundigheid bij hem vermoedt omdat hij dingen roept die jij heel logisch vindt klinken.
Nee, de VARA is goed wil je zeggen...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:26 schreef Kyubey het volgende:
Boeiend, hoe eerder die bagger van de tv is hoe beter.
Nu nog de rest van de RTL programma's.
Er zijn nog wel meer zenders dan alleen RTL, PVV'ertje.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:30 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Nee, de VARA is goed wil je zeggen...
Wat vind jij dan wel een goede zender?
Knap dat je in zo'n korte zin iemand op de man speelt en het nog fout doet ook.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 04:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Er zijn nog wel meer zenders dan alleen RTL, PVV'ertje.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 05:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Knap dat je in zo'n korte zin iemand op de man speelt en het nog fout doet ook.
Hoop het toch niet, Dat gezeur over Heerenveen is Irritant al vier uitzendingen lang!quote:
Uiteraard, hij verkoopt immers reclameblokken. Maar hij heeft zijn positie te danken aan het feit dat hij de lolbroek met de grapjas aan was onder de oudprofs, en toen bleek hij tussen de grollen en anekdotes door ook nog de meeste zinnige observaties te doen. Dat zegt meer over het vergelijkingsmateriaal.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:43 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Anders hadden ze wel een type als jou op die stoel gezet. Wie de schoen past trekke hem aan. Maar iets zegt me dat die positie beter opgevuld kan worden door iemand met ervaring in en affiniteit met het professionele voetbalgebeuren, én enig gevoel voor humor.
Dat probeerde ik DS4 ook al uit te leggen, maar die ziet het maken van opmerkingen aan voor analyse. Opmerkingen kunnen serieus zijn, en analyses kunnen grappig zijn, dat maakt verder niet uit.quote:Je moet niet de fout maken zn bakken in VI te verwarren met daadwerkelijke analyses.
DS4 is hier zijn autoriteit aan het betuigen, stop maar met nadenken, want Gijp weet het beter, omdat ik het zeg. Omdat DS4 ooit een van de vele jongetjes was die dacht goed genoeg te zijn om prof te worden meent hij dat hij op zijn beurt weer een autoriteit is op het gebied van de voetbalwijsheid van VdGijp die daarvoor geen argumenten hoeft te geven.quote:Waarom gelijk het andere uiterste erbij halen? Volgens mij heeft niemand hier beweerd dat Gijp dé absolute autoriteit op dat vlak is.
Dus DS4 is de autoriteit op het gebied van hoe er 'in de voetballerij' wordt gedacht omdat hij er 25 jaar geleden dacht bij te gaan horen zoals zovelen en als 15-jarige met iedereen gesproken heeft en iedereen heeft leren kennen en daar nog steeds nauwe contacten mee onderhoudt. En daarom moeten wij hem geloven als hij ons vertelt wat de voetballerij denkt over de mening van VdGijp, en aangezien een paar mensen daaruit hem serieus (serieuzer) nemen moeten wij dan op DS4 autoriteit vertrouwen dat VdGijp een autoriteit is.quote:Je kan ook de moeite nemen om op **DS4's opmerking "hij heeft er weldegelijk kijk op en ik ben bepaald niet de enige die deze mening toegedaan is. Binnen de voetballerij wordt zijn mening echt een stuk hoger ingeschaald dan bij het grote publiek" in te gaan ipv te speculeren omtrent **diens gedachtengangen, zeker als je zelf al klaagt over de lage norm die er zou gelden.
Gevoel? Wat dacht je van verstand? Als je om je een mening te vormen over het spel of een speler nog steeds moet teruggrijpen op je eigen geploeter op het veld met 21 andere kinderen van 20 jaar geleden dan kan er inderdaad niet veel zinnigs uit komen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het leuk voor je dat je amateurvoetbal gespeeld hebt. Vooral blijven denken dat je desondanks erg veel gevoel hebt met het spelletje.
Nee, hij stelt eigenlijk dat je bij een BVO gevoetbald moet hebben om net zo goed te kunnen analyseren dan VdGijp en dat je bij een BVO gevoetbald moet hebben om de kwaliteit van de analyses van VdGijp uberhaupt te kunnen beoordelen. Volgens mij kun je een boel leren bij een BVO, maar ligt het accent niet op analytische kwaliteiten.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:02 schreef sp3c het volgende:
godverdomme zeg
enige wat DS4 zegt is dat Gijp af en toe tussen de kolder door ook wel eens wat zinnigs te melden heeft, niet dat de goede man koning voetbal is ofzo
geen idee wat daar van waar is want ik volg het uberhaupt niet maar om daar nu een half topic over door te zeiken ...
neuhquote:
Duidelijke stellingname lijkt me:quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:45 schreef DS4 het volgende:
Zeg WS, iemand die anderen steeds de maat neemt als het gaat over begrijpend lezen mag zelf wel iets beter zijn best doen.
Simplistisch zelfs, maar daarmee zeker niet minder duidelijk. Het bij een BVO gespeeld hebben, in welke opgroeifase dan ook, is het kennelijk het criterium om te kunnen analyseren wat gewoon op tv te zien is, en om een ander zijn analyse te kunnen beoordelen. Waarbij we dan voor het gemak maar even voorbij gaan aan wat analyse is.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als hij iets zegt waar ik het niet mee eens ben, dan denk ik niet meteen dat ik er wel naast zal zitten omdat VdGijp nog in de schoenen van Gullit heeft gepoept nee.quote:Ik heb je gevraagd of je nu werkelijk dacht dat jij het spelletje beter ziet dan Gijp en ik heb aangegeven dat als jij dat werkelijk denkt dat ik dat dan heel erg komisch vind.
Ik kan gewoon dezelfde wedstrijd of dezelfde beelden bekijken als VdGijp, aangezien het niet de eerste keer is dat ik voetbal kijk kan ik net zo goed als hij een mening vormen over wat er te zien was. Of zijn mening dan zinniger is dan de mijne wordt niet bepaald door een verschil in lichaams- en balcontrole, maar door die mening zelf.quote:De enige die hier dus weer net even deed alsof hij er enorm veel verstand van heeft (en dat ook nog eens lekker met een arrogant VPRO-achtig sausje) ben jij.
Is ook wel interessant om daar eens mee te voetballen en mee over voetbal te praten. Dat geeft bijvoorbeeld inzicht in niveauverschil in enge zin, wat maakt nou die stap omhoog of omlaag en wat zou je dat kunnen leren over niveaustappen in het algemeen of tussen de hoogste niveaus.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:14 schreef DS4 het volgende:
Met bij een BVO gespeeld hebben bedoel ik niet een jaartje meedraaien in de D2 van een eerste divisieclub en dat snap jij (hoop ik dan maar) ook best.
Ik erken hem dan ook wel als autoriteit op het gebied van kleedkamerhumor in de jaren 80 en hoe Zwitsers omgaan met vette talentvergooiers. Alleen als hij kennis heeft die een amateur niet heeft en daarop een mening baseert dan kan hij ook uitleggen hoe het een tot het ander leidt. Dus hoef ik dat niet maar van hem aan te nemen omdat hij nou eenmaal VdGijp is.quote:Waar ik op doel is dat de ervaringen die je daar opdoet maken dat je bepaalde zaken beter kan zien en begrijpen. Dat zorgt voor een basiskennis. Dat jij naar dezelfde uitzending kan kijken als Gijp wil niet zeggen dat jij dezelfde kennis ter beschikking hebt. Jij mist achtergrond.
En hoe zou jij dat kunnen beoordelen?quote:Zoals ik dus aangaf, ik ben nog nooit iemand tegengekomen die niet op niveau heeft gespeeld bij een BVO die zinniger zaken over voetbal had te melden dan Gijp, by far! Zo simpel is het.
Als ik mijn duizendste kaas proef dan hoef ik niet van een koeienmelker te horen hoe die smaakt. Dat proef ik dan zelf wel. Uiteraard kan die koeienmelker vanuit die hoedanigheid mij best eens wat vertellen wat ik als kaasliefhebber niet weet, en dat zou best te maken kunnen hebben met smaak of hoe die beter bereikt zou kunnen worden. En dan legt die dat uit. Maar dan is het niet zo dat er een geheime smaak in zit die ik niet kan proeven omdat ik nog nooit een uier in mijn handen heb gehad.quote:Sommige dingen moet je meemaken om er over mee te kunnen praten. Wat zeg ik: de meeste dingen moet je echt ervaren om er echt iets zinnigs over te kunnen melden. Ik kan uren kijken naar een stuk kaas, maar als ik wil weten hoe deze smaakt moet ik toch echt een stukje proeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |