Niet altijd alles hoeft serieus te zijn, zelfs voetbal niet. Voor de video-analyses van die kale ga je naar de publieke, quotes over jonge juffrouws in de Roemeense Dancing is voor VI. En dat blief ik op de vrijdagavond.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zijn jouw vooroordelen. Het is gewoon tendentieus en clichematig gelul zonder kennis van zaken of inzicht, met als aanleiding voetbal. Daar is kennelijk meer behoefte aan dan aan scherpe observaties en echte analyse.
Ik ben zelf voetballiefhebber en ik hou in het algemeen van analyse, opmerkingsvermogen, grondigheid en diepgang maar ik snap dat dat niet de norm kan zijn voor een voetbalpraatprogramma. De Belg laat echter wekelijks zien dat je ook een goed tafelgesprek over voetbal kan hebben.
Genee inmiddels ook wel zo ongeveer hoorquote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:25 schreef Buitendam het volgende:
Dat die Genee ook niet door heeft dat zijn onervarenheid wordt gebruikt door Veenstra. Die geeft Genee het idee dat hij goud in handen heeft, maar ondertussen zit Derksen al tientallen jaren in het vak. Die weet echt wel hoe het voetbalwereldje werkt, maar de ex-cabaretier weet het natuurlijk beter.
Als onderzoeksjournalist? Is dit volgens mij zijn eerste opdrachtje omdat Heerenveen gelukkig een faxapparaat heeft. Waarom zou die Veenstra zijn gelijk en "bewijs" naar Genee sturen ipv tijdens een rechtszaak met Derksen?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:27 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Genee inmiddels ook wel zo ongeveer hoor
Dat durf ik niet te zeggen, maar om hem onervaren te noemen gaat nogal ver.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als onderzoeksjournalist? Is dit volgens mij zijn eerste opdrachtje omdat Heerenveen gelukkig een faxapparaat heeft. Waarom zou die Veenstra zijn gelijk en "bewijs" naar Genee sturen ipv tijdens een rechtszaak met Derksen?
....Ik heb mezelf echt bekrast toen hij F1 presenteerde....quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:04 schreef Strychnos het volgende:
Yes, Ruud ter Weijden weer terug aan tafel als gesprek leider
Voorspelbaar.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:34 schreef Doublepain het volgende:
NIEMAND ANDERS AAN TAFEL WANT:
Johan Derksen schuift vrijdag toch weer aan bij Wilfred Genee in het tv-programma Voetbal International. Dit ondanks de knallende ruzie van donderdagavond, waarbij Derksen boos wegliep uit de live uitzending.
Dat was sarcastistisch bedoeld... zat vrouwen die naar voetbal kijken.quote:
Een programma over voetbal hoeft toch niet altijd serieus te zijn? Daarvoor kijk je bijvoorbeeld naar Studio Voetbal.quote:Het is gewoon tendentieus en clichematig gelul zonder kennis van zaken of inzicht, met als aanleiding voetbal. Daar is kennelijk meer behoefte aan dan aan scherpe observaties en echte analyse.
Ik ben zelf voetballiefhebber en ik hou in het algemeen van analyse, opmerkingsvermogen, grondigheid en diepgang maar ik snap dat dat niet de norm kan zijn voor een voetbalpraatprogramma. De Belg laat echter wekelijks zien dat je ook een goed tafelgesprek over voetbal kan hebben.
Natuurlijk is hij wel onervaren. Hij heeft een enorme brede kennis over voetbal (Johan heeft hem wel eens een wandelende voetbalencyclopedie genoemd), maar hij is presentator en geen journalist. Je ziet toch ook dat hij helemaal geen bronnen heeft in dit geheel? Hoe kan hij nou opboksen tegen de redacteuren van VI en Derksen die al een flink verleden bij bijvoorbeeld VI zelf hebben op het gebied van een netwerk aanleggen en bronnen gebruiken? Nogmaals; hij is presentator. Die heeft net zoveel journalistieke kennis als een bakker.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:31 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen, maar om hem onervaren te noemen gaat nogal ver.
Negeer hem gewoonquote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat was sarcastistisch bedoeld... zat vrouwen die naar voetbal kijken.
[..]
Een programma over voetbal hoeft toch niet altijd serieus te zijn? Daarvoor kijk je bijvoorbeeld naar Studio Voetbal.
Nee. Hij is naast presentator ook journalist. Althans, hij heeft er ervaring in.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij wel onervaren. Hij heeft een enorme brede kennis over voetbal (Johan heeft hem wel eens een wandelende voetbalencyclopedie genoemd), maar hij is presentator en geen journalist. Je ziet toch ook dat hij helemaal geen bronnen heeft in dit geheel? Hoe kan hij nou opboksen tegen de redacteuren van VI en Derksen die al een flink verleden bij bijvoorbeeld VI zelf hebben op het gebied van een netwerk aanleggen en bronnen gebruiken? Nogmaals; hij is presentator. Die heeft net zoveel journalistieke kennis als een bakker.
Dan ben ik toch benieuwd?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:40 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
[..]
Nee. Hij is naast presentator ook journalist. Althans, hij heeft er ervaring in.
Min of meer HET platform om je te meten met de top van de top als het draait om voetbaljournalistiek in Nederland.quote:
Prima, ik twijfelde even of je mij een vooroordeel toedichtte.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat was sarcastistisch bedoeld... zat vrouwen die naar voetbal kijken.
Nee, dank je. Prima dat je een kolderiek programma maakt met als onderwerp voetbal. Maar ga dan niet schermen met journalistieke waarden, zeker als die er op neerkomen dat kritiek op zware en eventueel ongefundeerde beschuldigingen taboe is.quote:Een programma over voetbal hoeft toch niet altijd serieus te zijn? Daarvoor kijk je bijvoorbeeld naar Studio Voetbal.
Ik denk dat ze mooi weer zullen spelen. Of wellicht niet eens spelen, maar zich gewoon realiseren dat die ruzie kinderachtig was en ze door moeten met het programma.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:49 schreef Jian het volgende:
Derksen vanavond 'gewoon' weer bij VI
http://www.telegraaf.nl/p(...)j_VI_vanavond__.html
Gelukkig maar, ik ga er vanavond eens lekker voor zitten, de sfeer zal geweldig zijn denk ik.
Ik weet het niet, Genee acht ik zeker in staat om gewoon het toneelstukje op te voeren, maar Derksen is het type dat zijn gram wil halen, zeker wanneer hij het gevoel heeft dat hij "gepakt" is.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:53 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Ik denk dat ze mooi weer zullen spelen. Of wellicht niet eens spelen, maar zich gewoon realiseren dat die ruzie kinderachtig was en ze door moeten met het programma.
Hij begrijpt het ook gewoon niet. Die denkt gewoon "waar maken die zich druk om?". Die begreep de vraag of hij morgen wel komt ook niet, want die denkt "ja, ik ben er toch iedere vrijdag"...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:55 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Omdat ie altijd wel wat te zeggen heeft. Bij ruzies houdt 'ie altijd z'n mond omdat 'ie er niet van houdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |