Volgens mij heeft Derksen net uitgelegd dat, i.v.m. de rechtszaak, de advocaat hem had gezegd niet inhoudelijk op de zaak in te gaan.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:51 schreef Peunage het volgende:
Wat een irritante kwal die Genee. Maar in deze zit Johan Derksen gewoon fout. Hij had inhoudelijks niks te melden, anders bleef hij wel rustig en legde de situatie wel uit.
Anders hadden ze wel een type als jou op die stoel gezet. Wie de schoen past trekke hem aan. Maar iets zegt me dat die positie beter opgevuld kan worden door iemand met ervaring in en affiniteit met het professionele voetbalgebeuren, én enig gevoel voor humor.quote:
Je moet niet de fout maken zn bakken in VI te verwarren met daadwerkelijke analyses.quote:Omdat jij toevallig niet kunt bedenken waar VdGijp met zijn 'analyses' er naast zit
Waarom gelijk het andere uiterste erbij halen? Volgens mij heeft niemand hier beweerd dat Gijp dé absolute autoriteit op dat vlak is.quote:en hem dus net als al die anderen denkt dat hij de goddelijke voetbalwijsheid in pacht heeft?
Je kan ook de moeite nemen om op **DS4's opmerking "hij heeft er weldegelijk kijk op en ik ben bepaald niet de enige die deze mening toegedaan is. Binnen de voetballerij wordt zijn mening echt een stuk hoger ingeschaald dan bij het grote publiek" in te gaan ipv te speculeren omtrent **diens gedachtengangen, zeker als je zelf al klaagt over de lage norm die er zou gelden.quote:Hij kan naar voetbal kijken en zijn hersens gebruiken, ik kan naar voetbal kijken en mijn hersens gebruiken. Ik denk dat je een bijzondere onbereikbare deskundigheid bij hem vermoedt omdat hij dingen roept die jij heel logisch vindt klinken.
Ik vind het leuk voor je dat je amateurvoetbal gespeeld hebt. Vooral blijven denken dat je desondanks erg veel gevoel hebt met het spelletje.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom? Omdat jij toevallig niet kunt bedenken waar VdGijp met zijn 'analyses' er naast zit en hem dus net als al die anderen denkt dat hij de goddelijke voetbalwijsheid in pacht heeft? Hij kan naar voetbal kijken en zijn hersens gebruiken, ik kan naar voetbal kijken en mijn hersens gebruiken. Ik denk dat je een bijzondere onbereikbare deskundigheid bij hem vermoedt omdat hij dingen roept die jij heel logisch vindt klinken.
Nee, de VARA is goed wil je zeggen...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:26 schreef Kyubey het volgende:
Boeiend, hoe eerder die bagger van de tv is hoe beter.
Nu nog de rest van de RTL programma's.
Er zijn nog wel meer zenders dan alleen RTL, PVV'ertje.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 00:30 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Nee, de VARA is goed wil je zeggen...
Wat vind jij dan wel een goede zender?
Knap dat je in zo'n korte zin iemand op de man speelt en het nog fout doet ook.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 04:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Er zijn nog wel meer zenders dan alleen RTL, PVV'ertje.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 05:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Knap dat je in zo'n korte zin iemand op de man speelt en het nog fout doet ook.
Hoop het toch niet, Dat gezeur over Heerenveen is Irritant al vier uitzendingen lang!quote:
Uiteraard, hij verkoopt immers reclameblokken. Maar hij heeft zijn positie te danken aan het feit dat hij de lolbroek met de grapjas aan was onder de oudprofs, en toen bleek hij tussen de grollen en anekdotes door ook nog de meeste zinnige observaties te doen. Dat zegt meer over het vergelijkingsmateriaal.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:43 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Anders hadden ze wel een type als jou op die stoel gezet. Wie de schoen past trekke hem aan. Maar iets zegt me dat die positie beter opgevuld kan worden door iemand met ervaring in en affiniteit met het professionele voetbalgebeuren, én enig gevoel voor humor.
Dat probeerde ik DS4 ook al uit te leggen, maar die ziet het maken van opmerkingen aan voor analyse. Opmerkingen kunnen serieus zijn, en analyses kunnen grappig zijn, dat maakt verder niet uit.quote:Je moet niet de fout maken zn bakken in VI te verwarren met daadwerkelijke analyses.
DS4 is hier zijn autoriteit aan het betuigen, stop maar met nadenken, want Gijp weet het beter, omdat ik het zeg. Omdat DS4 ooit een van de vele jongetjes was die dacht goed genoeg te zijn om prof te worden meent hij dat hij op zijn beurt weer een autoriteit is op het gebied van de voetbalwijsheid van VdGijp die daarvoor geen argumenten hoeft te geven.quote:Waarom gelijk het andere uiterste erbij halen? Volgens mij heeft niemand hier beweerd dat Gijp dé absolute autoriteit op dat vlak is.
Dus DS4 is de autoriteit op het gebied van hoe er 'in de voetballerij' wordt gedacht omdat hij er 25 jaar geleden dacht bij te gaan horen zoals zovelen en als 15-jarige met iedereen gesproken heeft en iedereen heeft leren kennen en daar nog steeds nauwe contacten mee onderhoudt. En daarom moeten wij hem geloven als hij ons vertelt wat de voetballerij denkt over de mening van VdGijp, en aangezien een paar mensen daaruit hem serieus (serieuzer) nemen moeten wij dan op DS4 autoriteit vertrouwen dat VdGijp een autoriteit is.quote:Je kan ook de moeite nemen om op **DS4's opmerking "hij heeft er weldegelijk kijk op en ik ben bepaald niet de enige die deze mening toegedaan is. Binnen de voetballerij wordt zijn mening echt een stuk hoger ingeschaald dan bij het grote publiek" in te gaan ipv te speculeren omtrent **diens gedachtengangen, zeker als je zelf al klaagt over de lage norm die er zou gelden.
Gevoel? Wat dacht je van verstand? Als je om je een mening te vormen over het spel of een speler nog steeds moet teruggrijpen op je eigen geploeter op het veld met 21 andere kinderen van 20 jaar geleden dan kan er inderdaad niet veel zinnigs uit komen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 23:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het leuk voor je dat je amateurvoetbal gespeeld hebt. Vooral blijven denken dat je desondanks erg veel gevoel hebt met het spelletje.
Nee, hij stelt eigenlijk dat je bij een BVO gevoetbald moet hebben om net zo goed te kunnen analyseren dan VdGijp en dat je bij een BVO gevoetbald moet hebben om de kwaliteit van de analyses van VdGijp uberhaupt te kunnen beoordelen. Volgens mij kun je een boel leren bij een BVO, maar ligt het accent niet op analytische kwaliteiten.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:02 schreef sp3c het volgende:
godverdomme zeg
enige wat DS4 zegt is dat Gijp af en toe tussen de kolder door ook wel eens wat zinnigs te melden heeft, niet dat de goede man koning voetbal is ofzo
geen idee wat daar van waar is want ik volg het uberhaupt niet maar om daar nu een half topic over door te zeiken ...
neuhquote:
Duidelijke stellingname lijkt me:quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:45 schreef DS4 het volgende:
Zeg WS, iemand die anderen steeds de maat neemt als het gaat over begrijpend lezen mag zelf wel iets beter zijn best doen.
Simplistisch zelfs, maar daarmee zeker niet minder duidelijk. Het bij een BVO gespeeld hebben, in welke opgroeifase dan ook, is het kennelijk het criterium om te kunnen analyseren wat gewoon op tv te zien is, en om een ander zijn analyse te kunnen beoordelen. Waarbij we dan voor het gemak maar even voorbij gaan aan wat analyse is.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, ten eerste vind ik dat Gijp uitstekende analyses heeft. Nou wil dat niet zeggen dat niemand het dan beter doet, maar ik neem dan wel aan dat diegenen die daarboven scoren minimaal ook bij een bvo gespeeld hebben, want mij is gebleken dat mensen die daar nooit gespeeld hebben het nooit echt in de vingers krijgen.
Bij mijn weten heb jij niet bij een bvo gespeeld, dus... Daarom.
Als hij iets zegt waar ik het niet mee eens ben, dan denk ik niet meteen dat ik er wel naast zal zitten omdat VdGijp nog in de schoenen van Gullit heeft gepoept nee.quote:Ik heb je gevraagd of je nu werkelijk dacht dat jij het spelletje beter ziet dan Gijp en ik heb aangegeven dat als jij dat werkelijk denkt dat ik dat dan heel erg komisch vind.
Ik kan gewoon dezelfde wedstrijd of dezelfde beelden bekijken als VdGijp, aangezien het niet de eerste keer is dat ik voetbal kijk kan ik net zo goed als hij een mening vormen over wat er te zien was. Of zijn mening dan zinniger is dan de mijne wordt niet bepaald door een verschil in lichaams- en balcontrole, maar door die mening zelf.quote:De enige die hier dus weer net even deed alsof hij er enorm veel verstand van heeft (en dat ook nog eens lekker met een arrogant VPRO-achtig sausje) ben jij.
Is ook wel interessant om daar eens mee te voetballen en mee over voetbal te praten. Dat geeft bijvoorbeeld inzicht in niveauverschil in enge zin, wat maakt nou die stap omhoog of omlaag en wat zou je dat kunnen leren over niveaustappen in het algemeen of tussen de hoogste niveaus.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:14 schreef DS4 het volgende:
Met bij een BVO gespeeld hebben bedoel ik niet een jaartje meedraaien in de D2 van een eerste divisieclub en dat snap jij (hoop ik dan maar) ook best.
Ik erken hem dan ook wel als autoriteit op het gebied van kleedkamerhumor in de jaren 80 en hoe Zwitsers omgaan met vette talentvergooiers. Alleen als hij kennis heeft die een amateur niet heeft en daarop een mening baseert dan kan hij ook uitleggen hoe het een tot het ander leidt. Dus hoef ik dat niet maar van hem aan te nemen omdat hij nou eenmaal VdGijp is.quote:Waar ik op doel is dat de ervaringen die je daar opdoet maken dat je bepaalde zaken beter kan zien en begrijpen. Dat zorgt voor een basiskennis. Dat jij naar dezelfde uitzending kan kijken als Gijp wil niet zeggen dat jij dezelfde kennis ter beschikking hebt. Jij mist achtergrond.
En hoe zou jij dat kunnen beoordelen?quote:Zoals ik dus aangaf, ik ben nog nooit iemand tegengekomen die niet op niveau heeft gespeeld bij een BVO die zinniger zaken over voetbal had te melden dan Gijp, by far! Zo simpel is het.
Als ik mijn duizendste kaas proef dan hoef ik niet van een koeienmelker te horen hoe die smaakt. Dat proef ik dan zelf wel. Uiteraard kan die koeienmelker vanuit die hoedanigheid mij best eens wat vertellen wat ik als kaasliefhebber niet weet, en dat zou best te maken kunnen hebben met smaak of hoe die beter bereikt zou kunnen worden. En dan legt die dat uit. Maar dan is het niet zo dat er een geheime smaak in zit die ik niet kan proeven omdat ik nog nooit een uier in mijn handen heb gehad.quote:Sommige dingen moet je meemaken om er over mee te kunnen praten. Wat zeg ik: de meeste dingen moet je echt ervaren om er echt iets zinnigs over te kunnen melden. Ik kan uren kijken naar een stuk kaas, maar als ik wil weten hoe deze smaakt moet ik toch echt een stukje proeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |