abonnement Unibet Coolblue
pi_122818045
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!



Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
pi_122818537
naamtopic *O*

En ik heb spierpijn O+
pi_122822191
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 08:52 schreef MarMar het volgende:
naamtopic *O*

En ik heb spierpijn O+
Naam topics zijn de beste w/
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:37:16 #4
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_122822687
Niet Marmaren maar fitnessen *O* *O* O+
Confidence through competence
pi_122823880
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:42 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Koop je voor de gehele week in of elke dag even naar de supermarkt?
Meestal ga ik elke dag wel even, omdat als ik voor de gehele week koop ik o.a. 15 pakken melk mee moet nemen :') . Maar dingen als kipfilet kun je bijvoorbeeld prima in grootverpakkig kopen en een paar dagen in de koelkast bewaren.
pi_122834015
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:09 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Meestal ga ik elke dag wel even, omdat als ik voor de gehele week koop ik o.a. 15 pakken melk mee moet nemen :') . Maar dingen als kipfilet kun je bijvoorbeeld prima in grootverpakkig kopen en een paar dagen in de koelkast bewaren.
Of als het in de aanbieding is groter inslaan en in de vriezer bewaren.
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:32:10 #7
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_122836688
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:09 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Meestal ga ik elke dag wel even, omdat als ik voor de gehele week koop ik o.a. 15 pakken melk mee moet nemen :') . Maar dingen als kipfilet kun je bijvoorbeeld prima in grootverpakkig kopen en een paar dagen in de koelkast bewaren.
Jij drinkt 2 liter melk per dag? :{
pi_122836895
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij drinkt 2 liter melk per dag? :{
Waarom niet? Ik bulk ook wel met 2 liter melk per dag.
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:39:02 #9
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_122836947
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:38 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik bulk ook wel met 2 liter melk per dag.
Ah, dat is dus voor bulken, niet voor gewoon te eten.
pi_122836972
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ah, dat is dus voor bulken, niet voor gewoon te eten.
Als je gewoon blijft eten gain je nooit.
pi_122837026
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:38 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik bulk ook wel met 2 liter melk per dag.
Omdat je botten uit elkaar gaan donderen als je teveel calcium inneemt bijvoorbeeld.
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:41:31 #12
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_122837050
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:39 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Als je gewoon blijft eten gain je nooit.
Da's raar, want ik eet momenteel minder dan voorheen, maar ik word nog steeds gespierder.
pi_122837060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:41 schreef MarMar het volgende:

[..]

Omdat je botten uit elkaar gaan donderen als je teveel calcium inneemt bijvoorbeeld.
oke.

Doe er anders nog een biscuitje bij.
pi_122837762
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij drinkt 2 liter melk per dag? :{
Ja. 2 liter volle melk = 1300kcal en 70 gram eiwit. Kan ook prima in de cut trouwens als het overeenkomt met je macro's.

En botten uit elkaar vallen heb ik nog nooit gehoord :') .
  woensdag 13 februari 2013 @ 18:03:41 #15
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_122837837
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:01 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja. 2 liter volle melk = 1300kcal en 70 gram eiwit. Kan ook prima in de cut trouwens als het overeenkomt met je macro's.

En botten uit elkaar vallen heb ik nog nooit gehoord :') .
Die tweede zin, daar begrijp ik geen hol van. Maar ik neem dus aan dat je al behoorlijk gespierd bent, als je al 1300kcal aan melk per dag neemt?
pi_122837947
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:01 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja. 2 liter volle melk = 1300kcal en 70 gram eiwit. Kan ook prima in de cut trouwens als het overeenkomt met je macro's.

En botten uit elkaar vallen heb ik nog nooit gehoord :') .
:o Ik zie net idd per glas ongeveer 95 calorieën! Dit is wel een goeie om die kcals binnen te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2013 18:07:45 ]
pi_122837956
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die tweede zin, daar begrijp ik geen hol van. Maar ik neem dus aan dat je al behoorlijk gespierd bent, als je al 1300kcal aan melk per dag neemt?
Cut is de fase waarin je het overtollige lichaamsvet gaat verbranden en "droog" gaat worden, zodat je spieren zichtbaar worden. Macro's = macronutrienten. Eiwitten, koolhydraten, vetten maar ook dingen als vitamines, sodium etc.
Tijdens de cut neem je een bepaalde hoeveelheid calorieën en macro's in om de vetverbranding te bevorderen. Als melk binnen de hoeveelheid kcal, eiwit, vet etc past, dan kun je in die fase prima melk nemen.

Behoorlijk gespierd, mjah. Ik vind mezelf vrij skinny eigenlijk en meestal als ik in de spiegel kijk denk ik "do you even lift?" maar ik ben wel boven gemiddeld schat ik :P . Zit nu op 3700kcal/dag trouwens :') .

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:07 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

:o Ik zie net idd per glas ongeveer 95 calorieën! Dit is wel een goeie om die kcals binnen te krijgen.
Klopt. Per 100ml 65 kcal, 3.5 eiwit, 4.5 koolhydraten, 3.5 vet. Verschilt misschien een paar tienden afhankelijk van het merk.
  woensdag 13 februari 2013 @ 18:12:41 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_122838091
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Cut is de fase waarin je het overtollige lichaamsvet gaat verbranden en "droog" gaat worden, zodat je spieren zichtbaar worden. Macro's = macronutrienten. Eiwitten, koolhydraten, vetten maar ook dingen als vitamines, sodium etc.
Tijdens de cut neem je een bepaalde hoeveelheid calorieën en macro's in om de vetverbranding te bevorderen. Als melk binnen de hoeveelheid kcal, eiwit, vet etc past, dan kun je in die fase prima melk nemen.

Behoorlijk gespierd, mjah. Ik vind mezelf vrij skinny eigenlijk en meestal als ik in de spiegel kijk denk ik "do you even lift?" maar ik ben wel boven gemiddeld schat ik :P . Zit nu op 3700kcal/dag trouwens :') .
Hoeveel Kcal neem je momenteel dan? Want ik probeer op het moment blijkbaar ook te cutten, en ik mag maximaal zo'n 1950kcal per dag. Met al die melk heb je dan amper nog ruimte voor een boterham en wat avondeten.
pi_122838170
Klopt, als je op zo weinig cut dan is het zonde om melk te nemen. Dan is het beter om voedsel te nemen wat hoog in eiwit is met zo weinig mogelijk kcal. Kipfilet, tonijn op water, whey, mager rundvlees etc. Dan heb je nog wat ruimte voor andere dingen.

Ik zit nu op 3700kcal per dag, maar ik cut ook nog niet. Ga over een paar maanden denk ik naar 3000 en even kijken hoe het gaat qua vetverbranding.
pi_122838977
quote:
Wat zijn de gevolgen van een teveel aan calcium?

Een teveel aan calcium verstoort de opname van ijzer, zink, magnesium en fosfor. Ook kunnen er nierstenen ontstaan en kan de botopbouw in het gedrang komen, waardoor botten zwakker worden.
1e googlehit, maar ik weet het oa van mijn opleiding.

De aanbevolen hoeveelheid zuivel ligt rond 400-500 gram/liter per dag. 2 liter melk naast wat je verder nog eet is erg veel.
pi_122839130
Okay. Nouja het kan, maar hoe groot is de kans? Daarnaast is er wel meer slecht voor je. Ik heb er nog geen nadelige effecten van gemerkt.

Nierstenen heb ik wel over gelezen inderdaad, daarom drink ik ook +- 3 liter water per dag.
pi_122839308
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:44 schreef Sapstengel het volgende:
Okay. Nouja het kan, maar hoe groot is de kans? Daarnaast is er wel meer slecht voor je. Ik heb er nog geen nadelige effecten van gemerkt.

Nierstenen heb ik wel over gelezen inderdaad, daarom drink ik ook +- 3 liter water per dag.
Wow. :P Als ik 2 liter melk ga drinken kan ik echt niet nog eens 3 liter erbij. Ik drink nu misschien 1 liter per dag totaal ofzo.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2013 18:49:42 ]
pi_122839690
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:48 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik drink nu misschien 1 liter per dag totaal ofzo.
dat lijkt me weinig, zeker als je daarnaast ook nog sport is dat echt wel meer.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:07 schreef Sapstengel het volgende:
Macro's = macronutrienten. Eiwitten, koolhydraten, vetten maar ook dingen als vitamines, sodium etc.
dat zijn micro's.

2 liter volle melk is trouwens 2460 mg aan calcium, 2500 wordt als aanbevolen maximum hoeveelheid gezien dus als je daarnaast niet veel zuivel meer neemt valt het mee qua kans op overdosis :P
pi_122840250
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:58 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

dat lijkt me weinig, zeker als je daarnaast ook nog sport is dat echt wel meer.

[..]

dat zijn micro's.

2 liter volle melk is trouwens 2460 mg aan calcium, 2500 wordt als aanbevolen maximum hoeveelheid gezien dus als je daarnaast niet veel zuivel meer neemt valt het mee qua kans op overdosis :P
Maar calcium zit ook in verschillende groentes en bijvoorbeeld in bananen..
pi_122840296
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:44 schreef Sapstengel het volgende:
Okay. Nouja het kan, maar hoe groot is de kans? Daarnaast is er wel meer slecht voor je. Ik heb er nog geen nadelige effecten van gemerkt.

Nierstenen heb ik wel over gelezen inderdaad, daarom drink ik ook +- 3 liter water per dag.
Het zijn lange termijn effecten, dat je het nu niet merkt zegt weinig.
pi_122840537
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:58 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

dat zijn micro's.

Dat klopt inderdaad, mijn fout.

En ach, teveel calcium. Er is wel meer wat slecht voor je kan zijn. Rood vlees, alcohol, roken etc.
pi_122840636
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:18 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, mijn fout.

En ach, teveel calcium. Er is wel meer wat slecht voor je kan zijn. Rood vlees, alcohol, roken etc.
HIV
pi_122840687
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:21 schreef Questular het volgende:

[..]

HIV
:')
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.
pi_122841801
Idd. Die mensen die het hardst schreeuwen dat melk slecht voor je is zuipen zich iedere week wel lekker kapot in de dancing.
pi_122843875
Dancing, dat dat woord nog bestaat :D
Maar proost!
pi_122846983
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:45 schreef Jahr00n het volgende:
Idd. Die mensen die het hardst schreeuwen dat melk slecht voor je is zuipen zich iedere week wel lekker kapot in de dancing.
Als ik wingman mocht kiezen zou ik jou kiezen ja toch. :@
pi_122869085
Het begint op een grotemensenschema te lijken en ik ben keitrots op de opbouw die ik er binnen 3 maanden in geknald heb:



Alleen jammer dat los van de apparaten me nog te zwabberig gaat, maar ey, iets meer dan een half jaar geleden had ik nog wielen onder mijn bevallige reet, dus who cares :D
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:43:40 #33
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_122869141
Niet slecht marmar :)
Confidence through competence
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:50:30 #34
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_122869351
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:23 schreef MarMar het volgende:
Dancing, dat dat woord nog bestaat :D
Maar proost!
Jahr00n is waarschijnlijk een Vlaming, daar wordt dat woord nog veelvuldig gebruikt.
pi_122869585
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:41 schreef MarMar het volgende:
Het begint op een grotemensenschema te lijken en ik ben keitrots op de opbouw die ik er binnen 3 maanden in geknald heb:

[ afbeelding ]

Alleen jammer dat los van de apparaten me nog te zwabberig gaat, maar ey, iets meer dan een half jaar geleden had ik nog wielen onder mijn bevallige reet, dus who cares :D
Lekker bezig hoor.

Waarom laten ze je wel je triceps isoleren, maar niet je biceps? Of kies je daar zelf voor?

Wat is 'hoge rug' precies? Soort lat pulldown ofzo?
pi_122869644
Goed om te zien dat er ook vrouwen zijn die wél steeds zwaarder gaan legpressen, in plaats van constant 15x30kg te doen ofzo.
pi_122869661
Met halve ROM ook nog. Alhoewel, wat ik de meeste ouderen/vrouwen zie doen is meer kwart ROM. :') En dan met minimale inspanning en zo min mogelijk explosiviteit tegen dat platform duwen.

Langzaam trainen weetje, lekker de spanning d'r op houwe! :|W
pi_122869699
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:56 schreef 16meter het volgende:

[..]

Lekker bezig hoor.

Waarom laten ze je wel je triceps isoleren, maar niet je biceps? Of kies je daar zelf voor?
Omdat kipfilets (die nu strakker trekken :D) en omdat biceps bij mij snel tekenen, nu al.. dat hoeft niet heel veel verder eigenlijk.
pi_122869739
Aight, ik snap het. Maar pas op dat je armen niet uit balans raken. Grote triceps en geen biceps is ook niet fraai. :P
pi_122869757
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:58 schreef Sapstengel het volgende:
Goed om te zien dat er ook vrouwen zijn die wél steeds zwaarder gaan legpressen, in plaats van constant 15x30kg te doen ofzo.
Ik zat vroeger op de 100 kg, dat wil ik gewoon weer bereiken en ik denk dat me dat ook wel gaat lukken gezien hoe snel het de afgelopen 3 maanden gegaan is :) Gewoon stug volhouden.
pi_122869842
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:00 schreef 16meter het volgende:
Aight, ik snap het. Maar pas op dat je armen niet uit balans raken. Grote triceps en geen biceps is ook niet fraai. :P
Ja true, maar tegen de tijd dat dat dreigt te gebeuren, ga ik gewoon mijn schema aanpassen. :)

Oh en idd soort van lat pull down :)
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:14:54 #42
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_122870317
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:56 schreef 16meter het volgende:

[..]

Lekker bezig hoor.

Waarom laten ze je wel je triceps isoleren, maar niet je biceps? Of kies je daar zelf voor?

Wat is 'hoge rug' precies? Soort lat pulldown ofzo?
Vertical Traction machine van technogym als ik het wel heb. Ooit ook op begonnen :)

Confidence through competence
pi_122870485
Die doe ik soms nog wel eens met high rep aan het eind van m'n rug workout. Voelt toch altijd lekker dat samenknijpen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:19:11 #44
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_122870499
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:58 schreef 16meter het volgende:
Met halve ROM ook nog. Alhoewel, wat ik de meeste ouderen/vrouwen zie doen is meer kwart ROM. :') En dan met minimale inspanning en zo min mogelijk explosiviteit tegen dat platform duwen.

Langzaam trainen weetje, lekker de spanning d'r op houwe! :|W
ROM?
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:20:23 #45
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_122870555
range of motion

bewegingsactieradius
Confidence through competence
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:24:13 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_122870726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:20 schreef Stereotomy het volgende:
range of motion

bewegingsactieradius
Ach zo. En halve betekent hoever?
pi_122870846
50%.

Bijvoorbeeld met squat tot boven parallel, of met benchpress niet tot 90 graden.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:26:47 #48
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_122870848
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ach zo. En halve betekent hoever?
Ongeveer de helft van helemaal :')
Confidence through competence
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:28:57 #49
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_122870940
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ongeveer de helft van helemaal :')
Topantwoord. Maar betekent het bijvoorbeeld dat je van gestrekte benen naar je hielen tegen je kont gaat, of dat je na iedere repetitie het gewicht laat rusten o.i.d.?
pi_122871113
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Topantwoord. Maar betekent het bijvoorbeeld dat je van gestrekte benen naar je hielen tegen je kont gaat, of dat je na iedere repetitie het gewicht laat rusten o.i.d.?
lage range of motion = de beweging klein houden, dus van gestrekte benen naar hielen tegen je kont is dan een hoge ROM. Overigens is hielen tegen je kont best knap bij leg press :P :D

Ik heb heel veel moeite moeten doen om dat op te bouwen ook, eerst de knieën amper gebogen, tot nu bijna de knieën tegen de neus.
pi_122876836
Wezen fitnessen met het idee dat als ik terug zou lopen de sneeuw voorbij zou zijn, nee hoor, 2u later sneeuwt het alleen maar harder :(
Azwethinkweiz
pi_122877203
Lopen in sneeuw is tof O+
Mits met pe zodat niet alles in je gezicht blaast :P
pi_122877264
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:02 schreef MarMar het volgende:
Lopen in sneeuw is tof O+
Mits met pe zodat niet alles in je gezicht blaast :P
Nou wat denk je dat er nu wel aan de hand was dus :(
Azwethinkweiz
pi_122878323
Vandaag begonnen met Stronglifts schema, ben benieuwd als novice. Is het nog aan te raden om chinups en/of dips erbij te doen?
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:24:37 #56
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_122880310
Pull ups zijn ook supermals
pi_122975947
Ik wil hier toch even posten dat om de twee uur eten niet voor iedereen werkt. Ik heb het een maand gedaan en viel niks af. Ben aan intermitted fasting begon, krijg meer calorieen op een dag binnen maar verlies alsnog elke week een kilo.

Je moet niet zomaar alles aan nemen maar zoeken naar wat voor jouw lichaam werkt.
pi_122979200
Gister voor het squashen even rustig warm roeien want moesten toch nog even wachten.

Begint die vriend van me: zullen we anders even een sprintje doen? Zo gezegd zo gedaan. Slechts 500 meter, leek niet zoveel. Hadden we beter niet kunnen doen. Meteen kapot voordat we nog moesten beginnen met squashen :') Achteraf wel weer lachen, maar de eerste twee potjes soms even de puf niet om te lopen op bijna onmogelijke ballen bij het squashen.

Afijn, vandaag niets doen en alles even weer lekker laten herstellen.
pi_123036271
En nu legpress naar 70, woensdag een afspraak staan om mijn schema om te gooien, ik wil een stukje intenser.
Tips welkom :)
Mijn plan: beenoefeningen wil ik allemaal blijven doen, buikspieren en lower back ook, verder is er ruimte om wat met ijzer te gaan tillen los van apparaten.
En ik wil eens kijken hoe het gaat als ik het gewicht wat omhoog gooi en de series wat korter hou.
  maandag 18 februari 2013 @ 18:00:59 #60
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_123038282
Isolatieoefeningen (beweging met 1 gewricht) eruit, compound oefeningen houden (2 of meer gewrichten), al dan niet met vrije gewichten.

Voorbeeld isolatieoefening: biceps curl. Is overbodig als je pullups of lat pulldown of vertical traction machine doet (allemaal compound oefeningen) en is een veel, veel efficientere manier van trainen ivm meerdere spiergroepen tegelijk.



Ipv een sloot aan oefenigen komt je uurtje (!) sportschool er dan zo uit te zien bijvoorbeeld:

Shoulder press
Leg press of squat
Vertical Traction
Lower back machine
Chest press

Zoals altijd: met intensiteit trainen! Als je dit doet, ben je bekaf na vijf oefeningen en voelt je lichaam lekker 'hard gewerkt' aan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Stereotomy op 18-02-2013 18:13:29 ]
Confidence through competence
  maandag 18 februari 2013 @ 18:06:01 #61
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_123038467
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 01:37 schreef vault_tec het volgende:
Ik wil hier toch even posten dat om de twee uur eten niet voor iedereen werkt. Ik heb het een maand gedaan en viel niks af. Ben aan intermitted fasting begon, krijg meer calorieen op een dag binnen maar verlies alsnog elke week een kilo.

Je moet niet zomaar alles aan nemen maar zoeken naar wat voor jouw lichaam werkt.
Je valt af als je minder energie tot je neemt dan dat je lichaam nodig heeft, zodat je lichaam reserves moet aanspreken.

Maaltijd timing is secundair. Als je goed geteld hebt tenminste, kunnen grote maaltijden (ondanks lagere frequentie) de leptinesensitiviteit hoog houden zodat je metabolisme niet op z'n gat gaat (en dus de verbranding hoog blijft).

Bovendien is dat 'elke 2 uur eten' zelfs als mythe inmiddels al helemaal doodgegooid, niet?

[ Bericht 9% gewijzigd door Stereotomy op 18-02-2013 18:11:09 ]
Confidence through competence
pi_123038854
Ik doe nu het Stronglifts programma, deze week echt begonnen, ben benieuwd! Die app van SL is wel erg makkelijk zeg :@
  maandag 18 februari 2013 @ 18:56:16 #63
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_123040227
Heeft iemand ervaring met Dexaprine?
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_123041812
Over die leg press gesproken, maakt het nog veel uit welke machine je daar voor gebruikt?

Hier in de gym is ie recht zoals hier:



Gewicht kiezen, pinnetje er in en gaan. Maar je ziet ze ook dat je schuin omhoog pushed al dan niet met losse gewichten die je er aan hangt.

Grote verschil lijkt em te zitten in bij de Technogym zit die plaat vast en duw je jezelf (met dat extra gewicht) weg en verschuift je stoeltje. Bij vele anderen zit je stoel vast zo te zien en duw je juist die plaat met al dat gewicht omhoog.
  maandag 18 februari 2013 @ 19:46:26 #65
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_123042548
Maakt niet gek veel uit, belasting en beweging is nagenoeg hetzelfde tussen de merken.
Confidence through competence
pi_123044729
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:56 schreef leeroy het volgende:
Heeft iemand ervaring met Dexaprine?
Ja.

Vind het vooral leuk als pre-workout, omdat het een sterke stimulerende werking heeft. Denk dat de toegevoegde waarde m.b.t vet verlies te verwaarlozen is. Je kcal inname verder omlaag gooien, of je cardio sessies verlengen/intensiveren levert wat dat betreft waarschijnlijk meer op.

Zie het als een klein duwtje in je rug, meer niet.
pi_123234527
Hallo!

Ik heb nu al een paar keer in mijn leven het fitnessen opgepakt (helaas ook al paar keer niet volgehouden :P) en wat me opvalt is dat de pull-ups me nooit goed afgaan. Waar alle oefeningen gestaag omhoog gaan blijft een pullup vrijwel onmogelijk. Soms lukt er een keer 1 volledige (breed) en dan ben ik de komende dagen zo verzuurd lijkt het wel, dat het de dagen erop niet meer lukt.

Doe ik wat verkeerd? Of gelden er speciale regels voor pullups :P?
pi_123234649
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 10:59 schreef nickhguitar het volgende:
Hallo!

Ik heb nu al een paar keer in mijn leven het fitnessen opgepakt (helaas ook al paar keer niet volgehouden :P) en wat me opvalt is dat de pull-ups me nooit goed afgaan. Waar alle oefeningen gestaag omhoog gaan blijft een pullup vrijwel onmogelijk. Soms lukt er een keer 1 volledige (breed) en dan ben ik de komende dagen zo verzuurd lijkt het wel, dat het de dagen erop niet meer lukt.

Doe ik wat verkeerd? Of gelden er speciale regels voor pullups :P?
Je kan chin ups proberen die zijn wat makkelijker.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 11:18:00 #70
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123234837
In de OP staat een filmpje waarin iemand je uitlegt hoe je snel en eenvoudig de spieren en techniek kunt kweken voor pull-ups en chin-ups.
pi_123273940
Fietsen in de sneeuw is dus nog veel kutter Wulfo... en dan dacht ik dat het minder in mijn smoel zou waaien met wind mee op de terugweg, WRONG :')

Maar lekker gesport weer.
Afspraak woensdag moest ik helaas cancelen, maar heb inmiddels alles weer een tandje opgehoogd en dinsdag gaan we echt eea veranderen.
Verder ga ik er naast 3 keer KT nog bodypower bij doen, dat is ongeveer dit:

Wat ik ga doen dinsdag: benen buik en lowerback hou ik er gewoon in zoals ik nu doe. Armen schouders borst wil ik meer gewoon met halters/lat gaan werken.

Lower back mag ik niet hoger van de sportschoolmevrouw *grijns* (nu op 35)

Oh en even specs: ik ben sinds ik train 5 kg aangekomen, mijn huidige vetpercentage ligt op 26% (vind ik al tamelijk netjes voor mijn leeftijd, 36 en een hallef) en ik wil dat richting de 20 krijgen, dan zou er 5 kilo af moeten, makkie :)
pi_123328750
mirrin' MarMar. *O*
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_123332018
Ziejewel dat sneeuw niet fijn is MarMar!
Vandaag een beetje regen, dat was nog wel te doen.
Hoe meet jij trouwens je vetpercentage? Ik heb alleen zo'n goedkope weegschaal waar niets van klopt.

Ik ben sinds kort ook mijn normale buikspieroefeningen af aan het wisselen met sit-ups met een medicijn bal. Jonge dat voelt goed, lekker kapot gaan. Zijn er meer mensen die dat doen en hebben hier nog wat goede oefeningen voor? Ik ben meestal niet alleen dus aangooien is geen probleem.

Ik merk trouwens dat ik mijn warming up misschien maar wat moet gaan uitbreiden. Ben echt een hele slechte hardloper, maar na 2 km 10km/h 2% helling ben ik steeds minder warm :P
Azwethinkweiz
pi_123332244
Huidplooimeting Wulfo, verreweg de beste methode.

En ik word/ben oud, leg me eens uit wat er bedoeld wordt met mirrin'?
pi_123332383
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:45 schreef MarMar het volgende:
Huidplooimeting Wulfo, verreweg de beste methode.

En ik word/ben oud, leg me eens uit wat er bedoeld wordt met mirrin'?
Kan je dat zelf of bij de sportschool?

Ik eerlijk gezegd ook niet, ik dacht dat het iets zou zijn van via de spiegel bekijken ofzo, mirrin'-->mirror.
Maar google geeft aan ironisch haten.
Azwethinkweiz
pi_123332672
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:49 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Kan je dat zelf of bij de sportschool?

Ik eerlijk gezegd ook niet, ik dacht dat het iets zou zijn van via de spiegel bekijken ofzo, mirrin'-->mirror.
Maar google geeft aan ironisch haten.
Ik heb een huidplooimeter in huis, maar je kan het niet bij jezelf doen, behalve dan misschien de huidplooi op je buik. Heb het 2 keer laten doen en tussendoor zelf (met hulp van mijn meneer dan :) ).
pi_123333938
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:49 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Kan je dat zelf of bij de sportschool?

Ik eerlijk gezegd ook niet, ik dacht dat het iets zou zijn van via de spiegel bekijken ofzo, mirrin'-->mirror.
Maar google geeft aan ironisch haten.
Combinatie jaloezie/afgunst/bewondering

Marmar heeft een naamtopic.
Daarbij heb ik sowieso respect voor vrouwen die serieus sporten.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
  maandag 25 februari 2013 @ 18:33:50 #78
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_123334054
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:49 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Kan je dat zelf of bij de sportschool?

Ik eerlijk gezegd ook niet, ik dacht dat het iets zou zijn van via de spiegel bekijken ofzo, mirrin'-->mirror.
Maar google geeft aan ironisch haten.
Neen.

Een post boven mij klopt.

Mirrin -> Mirin --> You miring bro -> you admiring bro?!

Idd op een jaloerse, vervelende manier gebracht.
  maandag 25 februari 2013 @ 18:34:44 #79
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_123334100
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:30 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Combinatie jaloezie/afgunst/bewondering

Marmar heeft een naamtopic.
Daarbij heb ik sowieso respect voor vrouwen die serieus sporten.
Ik heb er net zoveel respect voor als voor mannen die ook hun best doen.
pi_123334188
Vraag me niet waarom, maar van mannen verwacht ik het. Op mannen die dat niet doen kijk ik juist neer. Van vrouwen verwacht ik het niet, dus bewonder ik hen.

Nu ik dat zo intiep realiseer ik me dat ik dus ook discrimineer...
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_123335413
Discrimineer maar fijn O+

:D

En ik heb weer wat geleerd vandaag *O*
pi_123335747
Hoi :D

Ik heb een vraag over squatten. Ik ben 17 en ben nu iets minder dan een jaar aan het fitnessen, en ondertussen ben ik gerichter lichaasdelen gaan trainen.

Mijn fitnessinstructrice heeft mij een schema gegeven waarbij ik ook moet squatten en dat vind ik best tof. Zij zegt dat het ook voor je billen is, nu ben ik dit al een tijdje aan het doen maar ik krijg er 0 spierpijn van. Gewoon helemaal niks. Toen ze zag dat ik gewichten aan die stang ging hangen zei ze dat ik die er onmiddelijk af moest halen, omdat dat niet goed voor me is ofzo.

Ik wil dus graag wat 'meer' billen, maar van squatten krijg ik dus geen spierpijn en van andere oefeningen krijg ik ook geen spierpijn daar. Ik wil graag de volgende dag voelen dat ik wat heb uitgevoerd, en heb de indruk dat spierpijn goed is :p

Heeft iemand tips of een verklaring, of is squatten gewoon niet bedoelt voor je billen maar alleen voor je benen?
(thx als iemand antwoord, ik heb er echt 0 verstand van :) )
pi_123336048
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:11 schreef vera166 het volgende:
Hoi :D

Ik heb een vraag over squatten. Ik ben 17 en ben nu iets minder dan een jaar aan het fitnessen, en ondertussen ben ik gerichter lichaasdelen gaan trainen.

Mijn fitnessinstructrice heeft mij een schema gegeven waarbij ik ook moet squatten en dat vind ik best tof. Zij zegt dat het ook voor je billen is, nu ben ik dit al een tijdje aan het doen maar ik krijg er 0 spierpijn van. Gewoon helemaal niks. Toen ze zag dat ik gewichten aan die stang ging hangen zei ze dat ik die er onmiddelijk af moest halen, omdat dat niet goed voor me is ofzo.

Ik wil dus graag wat 'meer' billen, maar van squatten krijg ik dus geen spierpijn en van andere oefeningen krijg ik ook geen spierpijn daar. Ik wil graag de volgende dag voelen dat ik wat heb uitgevoerd, en heb de indruk dat spierpijn goed is :p

Heeft iemand tips of een verklaring, of is squatten gewoon niet bedoelt voor je billen maar alleen voor je benen?
(thx als iemand antwoord, ik heb er echt 0 verstand van :) )
Spierpijn wil niet zeggen dat je goed getraind hebt hoor. Maar squatten is zeker goed voor je billen en benen. Verder kun je ook nog lunges toevoegen als je die nog niet doet.
pi_123336947
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:16 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Spierpijn wil niet zeggen dat je goed getraind hebt hoor. Maar squatten is zeker goed voor je billen en benen. Verder kun je ook nog lunges toevoegen als je die nog niet doet.
Ik zal mezelf dat idd wel hebben aangepraat maar alsnog vind ik het prettig :) . Ik voel squatten alleen veel meer in mn benen en niet in mn billen, terwijl mijn benen wel vrij gespierd zijn en die van mij niet nog gespierder hoeven te worden.

Thx :D zal ik morgen proberen
  maandag 25 februari 2013 @ 20:00:31 #85
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123339040
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:30 schreef vera166 het volgende:

[..]

Ik zal mezelf dat idd wel hebben aangepraat maar alsnog vind ik het prettig :) . Ik voel squatten alleen veel meer in mn benen en niet in mn billen, terwijl mijn benen wel vrij gespierd zijn en die van mij niet nog gespierder hoeven te worden.

Thx :D zal ik morgen proberen
Dan moet je als je rechtop staat, op lock out, zoals dat heet, je billen aanspannen. Dan activeer je ze meer.

En dan wordt op de plee zitten een feestje als je daar spierpijn krijgt. :')
  maandag 25 februari 2013 @ 20:02:34 #86
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123339202
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:11 schreef vera166 het volgende:
Hoi :D

Ik heb een vraag over squatten. Ik ben 17 en ben nu iets minder dan een jaar aan het fitnessen, en ondertussen ben ik gerichter lichaasdelen gaan trainen.

Mijn fitnessinstructrice heeft mij een schema gegeven waarbij ik ook moet squatten en dat vind ik best tof. Zij zegt dat het ook voor je billen is, nu ben ik dit al een tijdje aan het doen maar ik krijg er 0 spierpijn van. Gewoon helemaal niks. Toen ze zag dat ik gewichten aan die stang ging hangen zei ze dat ik die er onmiddelijk af moest halen, omdat dat niet goed voor me is ofzo.

Ik wil dus graag wat 'meer' billen, maar van squatten krijg ik dus geen spierpijn en van andere oefeningen krijg ik ook geen spierpijn daar. Ik wil graag de volgende dag voelen dat ik wat heb uitgevoerd, en heb de indruk dat spierpijn goed is :p

Heeft iemand tips of een verklaring, of is squatten gewoon niet bedoelt voor je billen maar alleen voor je benen?
(thx als iemand antwoord, ik heb er echt 0 verstand van :) )
Raar dat ze zegt er geen gewicht aan te hangen. Als je het gevoel hebt dat alleen de bar te licht is mag er best wat gewicht bij.
pi_123339605
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Raar dat ze zegt er geen gewicht aan te hangen. Als je het gevoel hebt dat alleen de bar te licht is mag er best wat gewicht bij.
Nja dat vind ik ook. Maar ik weet niet wat slecht is voor je spieren en ik dacht dat ze daarop doelde en heb toen niet verder gevraagd. Omdat ik in de groei kan zijn ozfo :')

quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dan moet je als je rechtop staat, op lock out, zoals dat heet, je billen aanspannen. Dan activeer je ze meer.

En dan wordt op de plee zitten een feestje als je daar spierpijn krijgt. :')
Hahahahaha.. toch bedankt want dat zal ik ook eens gaan doen :)
pi_123339909
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:07 schreef vera166 het volgende:

[..]

Nja dat vind ik ook. Maar ik weet niet wat slecht is voor je spieren en ik dacht dat ze daarop doelde en heb toen niet verder gevraagd. Omdat ik in de groei kan zijn ozfo :')

[..]

Hahahahaha.. toch bedankt want dat zal ik ook eens gaan doen :)
Ze weet niet waar ze over praat. Zonder gewichten ga je niet veel bereiken, maar je moet het wel goed doen. Lees dit maar even door voor de juiste techniek: http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ:The_Lifts#The_Squat

Spierpijn is geen vereiste, maar als je je spieren niet prikkelt zullen ze ook niet groeien.
pi_123340200
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:45 schreef MarMar het volgende:
Huidplooimeting Wulfo, verreweg de beste methode.

En ik word/ben oud, leg me eens uit wat er bedoeld wordt met mirrin'?
Alleen als degene die hem afmeet er veel ervaring mee heeft. Veel mensen voeren een huidplooimeting ook niet goed uit (mijzelf incluis, doe het gewoon niet vaak genoeg).
  maandag 25 februari 2013 @ 20:17:43 #90
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_123340455
Voor het gemak van dagelijks bijhouden, en om een indicatie te krijgen of je meer/minder lichaamsvet aan het krijgen bent, heb ik nog steeds grote voorkeur voor de US Navy circumference method.

Meetlint, twee keer meten, klaar. 10 seconden, en nauwkeurig genoeg om trends te zien.
Confidence through competence
pi_123340563
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:17 schreef Stereotomy het volgende:
Voor het gemak van dagelijks bijhouden, en om een indicatie te krijgen of je meer/minder lichaamsvet aan het krijgen bent, heb ik nog steeds grote voorkeur voor de US Navy circumference method.

Meetlint, twee keer meten, klaar. 10 seconden, en nauwkeurig genoeg om trends te zien.
Geen idee wat je daarmee precies meet, maar zal waarschijnlijk niet veel afwijken van wat ik ook hanteer.

Meetlint om 2 punten (navel en wat lager), en daarmee dus inderdaad bekijken of er een trend is, tesamen met weegschaal. En als subjectieve meting nog de spiegel uiteraard.
  maandag 25 februari 2013 @ 20:21:09 #92
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_123340670
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:19 schreef Diabox het volgende:

[..]

Geen idee wat je daarmee precies meet, maar zal waarschijnlijk niet veel afwijken van wat ik ook hanteer.

Meetlint om 2 punten (navel en wat lager), en daarmee dus inderdaad bekijken of er een trend is, tesamen met weegschaal. En als subjectieve meting nog de spiegel uiteraard.
Verschil omtrek tussen buik (navel) en nek. :)

Download de PDF :)

http://www.bodybuilding.com/fun/kurilla5.pdf

Samen met de weegschaal en spiegel al twee jaar dagelijks het eerste wat ik doe na de ochtendplas. :')
Confidence through competence
pi_123343049
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Verschil omtrek tussen buik (navel) en nek. :)

Download de PDF :)

http://www.bodybuilding.com/fun/kurilla5.pdf

Samen met de weegschaal en spiegel al twee jaar dagelijks het eerste wat ik doe na de ochtendplas. :')
Aardige lijst zal je dan hebben? Maak je ook foto's?
pi_123346118
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:14 schreef Diabox het volgende:

[..]

Alleen als degene die hem afmeet er veel ervaring mee heeft. Veel mensen voeren een huidplooimeting ook niet goed uit (mijzelf incluis, doe het gewoon niet vaak genoeg).
True, daarom ook vaker doen en als de tendens dan klopt en ook nog eens met de metingen van de sportschool, heb ik er wel vertrouwen in dat ik er niet te zwaar naast zit ;)
Bovendien moet ik het ook leren voor mijn toekomstige job.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 10:14:50 #95
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123358954
Mijn linker biceps is kleiner dan mijn rechter, waarschijnlijk omdat ik rechtshandig ben en omdat ik snel last heb van m'n linker pols (tijd geleden gebroken geweest). Wat kan ik daaraan doen?

Google geeft de volgende drie tips:
- Niets doen, dat trekt vanzelf bij (niet mijn favoriet, want als dat zou werken zou het in eerste instantie niet ontstaan zijn)
- Extra oefeningen (dumbbell curls e.d.) doen met de zwakke arm en de sterke arm niet extra trainen.
- Oefeningen doen voor de individuele armen (dumbbell curls e.d.), en dan eerst met de zwakke arm zoveel reps als gaat, en met de sterke arm evenveel reps doen als met de zwakke arm lukte.

Wat is de beste van deze opties? Of is er nog een betere optie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ser_Ciappelletto op 26-02-2013 10:31:53 ]
pi_123359180
Ik train beide biceps even zwaar en het verschil is daardoor gewoon weggegaan.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 10:33:45 #97
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123359343
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:25 schreef Questular het volgende:
Ik train beide biceps even zwaar en het verschil is daardoor gewoon weggegaan.
Dat deed ik tot voor kort ook, met alleen barbell curls als isolatieoefeningen. Maar dat heeft er kennelijk voor gezorgd dat m'n linker biceps minder goed is ontwikkeld... :{
pi_123359413
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mijn linker biceps is kleiner dan mijn rechter, waarschijnlijk omdat ik rechtshandig ben en omdat ik snel last heb van m'n linker pols (tijd geleden gebroken geweest). Wat kan ik daaraan doen?

Google geeft de volgende drie tips:
- Niets doen, dat trekt vanzelf bij (niet mijn favoriet, want als dat zou werken zou het in eerste instantie niet ontstaan zijn)
- Extra oefeningen (dumbbell curls e.d.) doen met de zwakke arm en de sterke arm niet extra trainen.
- Oefeningen doen voor de individuele armen (dumbbell curls e.d.), en dan eerst met de zwakke arm zoveel reps als gaat, en met de sterke arm evenveel reps doen als met de zwakke arm lukte.

Wat is de beste van deze opties? Of is er nog een betere optie?
Volledig ongemotiveerd, ga ik voor optie 3.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_123363359
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mijn linker biceps is kleiner dan mijn rechter, waarschijnlijk omdat ik rechtshandig ben en omdat ik snel last heb van m'n linker pols (tijd geleden gebroken geweest). Wat kan ik daaraan doen?

Google geeft de volgende drie tips:
- Niets doen, dat trekt vanzelf bij (niet mijn favoriet, want als dat zou werken zou het in eerste instantie niet ontstaan zijn)
- Extra oefeningen (dumbbell curls e.d.) doen met de zwakke arm en de sterke arm niet extra trainen.
- Oefeningen doen voor de individuele armen (dumbbell curls e.d.), en dan eerst met de zwakke arm zoveel reps als gaat, en met de sterke arm evenveel reps doen als met de zwakke arm lukte.

Wat is de beste van deze opties? Of is er nog een betere optie?
Ik zou gaan voor de derde optie.. sterke arm aanpassen aan de zwakkere en de zwakkere de opbouw laten bepalen. Dat principe heb ik in het begin ook gehanteerd om bij mij alles een beetje in balans te krijgen; onderlijf was echt minimaal vergeleken bij bovenlijf in het begin.
pi_123364863
Vraagje; ik kom twee varianten van de bent over barbell row tegen, een waarbij de barbell tot op de grond komt en je ver voorover gebogen staat:


en een waar je de barbell in de lucht houdt:


Wat is in jullie optiek beter en waarom? Ik heb de tweede tot nu toe alleen maar geprobeerd, wil de andere deze week een keer proberen.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:45:26 #101
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123365073
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:40 schreef no1uknow het volgende:
Vraagje; ik kom twee varianten van de bent over barbell row tegen, een waarbij de barbell tot op de grond komt en je ver voorover gebogen staat:


en een waar je de barbell in de lucht houdt:


Wat is in jullie optiek beter en waarom? Ik heb de tweede tot nu toe alleen maar geprobeerd, wil de andere deze week een keer proberen.
De bovenste zijn Pendlay rows, de onderste bend over rows.

De menigen erover verschillen. Ik geef de voorkeur aan Pendlays omdat het wat strikter is. Hier een stukje er over.

http://stronglifts.com/ho(...)h-correct-technique/
pi_123365157
Ah dus ze worden zelfs gezien als twee verschillende oefeningen :@ Doe jij btw ook het Stronglifts programma?
pi_123365199
Vandaag schema ietsjes aangepast, behalve weer flink wat dingen omhoog, de triceps apparaatgeval eruit en gewoon pull downs van gemaakt en dan nog dumbbells voor de biceps erbij.

Het ziet er nu zo uit:

Legpress 70 kg
Leg extension 25 kg
Leg curl 30 kg
Hip abduction 40 kg
Hip adduction 40 kg
chest press 25 kg
vert. traction 40 kg (rug dus)
lower back 35 kg met 1 serie extra omdat ik die niet hoger mag in gewicht
ab crunch 35 kg
rotary torso 25 kg (zijwaartse buikspieren)
total abs 45 kg
triceps pulldown 20 kg
biceps dumbbell 8 kg x 2
loopband 15 minuten, 5 kmpu, gemiddelde helling van 11%

Dat dus 3 keer per week plus de bodypower erbij donderdagavond.
Triceps gaat nog wel omhoog, maar ik had mijn originele oefeningen al gedaan voordat ik de nieuwe erbij pakte vandaag, beetje dubbel, nu ook een beetje deaud, maar dat gaat wel weer over :)
Biceps vond ik ook tamelijk licht, maar even rustig beginnen/aftasten nog.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:49:22 #104
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123365213
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:48 schreef no1uknow het volgende:
Ah dus ze worden zelfs gezien als twee verschillende oefeningen :@ Doe jij btw ook het Stronglifts programma?
Het filmpje in de link geeft goed het verschil aan.

Ik doe geen stronglift. Ik doe een 4 dagen split.
pi_123366635
Voor de geïnteresseerden, heb een script gemaakt voor Google Chrome om 's ochtends vlug je vetpercentage te berekenen volgens de militaire methode die Stereotomy hier had geplaatst.

quote:
javascript:var abdomen=prompt('Buikomtrek (in cm)');var neck=prompt('Nekomtrek (in cm)');bfp=86.010*Math.log(abdomen*0.393700787-neck*0.393700787)/Math.log(10)-70.041*Math.log(179*0.393700787)/Math.log(10)+36.76;alert('Vetpercentage: '+bfp.toFixed(1)+'%')
(mannen)

quote:
javascript:var abdomen=prompt('Buikomtrek (in cm)');var hip=prompt('Heupomtrek (in cm)');var neck=prompt('Nekomtrek (in cm)');bfp=163.205*Math.log(abdomen*0.393700787+hip*0.393700787-neck*0.393700787)/Math.log(10)-97.684*Math.log(179*0.393700787)/Math.log(10)-78.387;alert('Vetpercentage: '+bfp.toFixed(1)+'%')
(vrouwen)

De 179 even vervangen door jouw lengte, en dan toevoegen als bookmark. Als je dan het icoontje aanklikt krijg je 2 popups (vrouwen 3) om je omtrekken in te vullen. Je moet wel een site open hebben staan, "nieuw tabblad" werkt niet.

Dan even wegen en je gewicht+vetpercentage invullen in de FatWatch app ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Deeltjesversneller op 26-02-2013 18:04:12 ]
pi_123367943
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:49 schreef MarMar het volgende:
Vandaag schema ietsjes aangepast, behalve weer flink wat dingen omhoog, de triceps apparaatgeval eruit en gewoon pull downs van gemaakt en dan nog dumbbells voor de biceps erbij.

Het ziet er nu zo uit:

Legpress 70 kg
Leg extension 25 kg
Leg curl 30 kg
Hip abduction 40 kg
Hip adduction 40 kg
chest press 25 kg
vert. traction 40 kg (rug dus)
lower back 35 kg met 1 serie extra omdat ik die niet hoger mag in gewicht
ab crunch 35 kg
rotary torso 25 kg (zijwaartse buikspieren)
total abs 45 kg
triceps pulldown 20 kg
biceps dumbbell 8 kg x 2
loopband 15 minuten, 5 kmpu, gemiddelde helling van 11%

Dat dus 3 keer per week plus de bodypower erbij donderdagavond.
Triceps gaat nog wel omhoog, maar ik had mijn originele oefeningen al gedaan voordat ik de nieuwe erbij pakte vandaag, beetje dubbel, nu ook een beetje deaud, maar dat gaat wel weer over :)
Biceps vond ik ook tamelijk licht, maar even rustig beginnen/aftasten nog.
Ziet er lekker uit MarMar, lijkt me wel dat je je spieren voelt daarna.
Wat is trouwens het total abs dat je doet? Ik zie dat je dat naast ab crunch en lower back doet.
Azwethinkweiz
  dinsdag 26 februari 2013 @ 15:20:56 #107
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_123368374
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 14:27 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Voor de geïnteresseerden, heb een script gemaakt voor Google Chrome om 's ochtends vlug je vetpercentage te berekenen volgens de militaire methode die Stereotomy hier had geplaatst.

[..]

(mannen)

[..]

(vrouwen)

De 179 even vervangen door jouw lengte, en dan toevoegen als bookmark. Als je dan het icoontje aanklikt krijg je 2 popups (vrouwen 3) om je omtrekken in te vullen. Je moet wel een site open hebben staan, "nieuw tabblad" werkt niet.

Dan even wegen en je gewicht+vetpercentage invullen in de FatWatch app ^O^
Je had niet ergens een Excell formule liggen :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_123368797
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:08 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Ziet er lekker uit MarMar, lijkt me wel dat je je spieren voelt daarna.
Wat is trouwens het total abs dat je doet? Ik zie dat je dat naast ab crunch en lower back doet.
Bij total ab doen naast de buikspieren de bovenbenen ook mee, voeten klem achter een stang. Relatief makkelijke oefening, maar wel lekker even achter alles aan om de boel net nog even een extra tikje mee te geven vind ik.
Dit:

En idd de spieren voel ik wel, ik heb vandaag wat moeite met traplopen en was ophangen *)
pi_123368853
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:33 schreef MarMar het volgende:

[..]

Bij total ab doen naast de buikspieren de bovenbenen ook mee, voeten klem achter een stang. Relatief makkelijke oefening, maar wel lekker even achter alles aan om de boel net nog even een extra tikje mee te geven vind ik.
Dit:

En idd de spieren voel ik wel, ik heb vandaag wat moeite met traplopen en was ophangen *)
Oh ik dacht dat dat ab crunch was :D
Azwethinkweiz
pi_123368926
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:35 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat dat ab crunch was :D
Nee bij de ab crunch doen je benen niet mee, die gaat echt puur op buikspieren.
Bij de laatste serie van de abcrunch ga ik dan ook oncharmante geluiden maken en volgens mij ook gekke gezichten trekken met die 35 kg :P
pi_123375635
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:20 schreef stinkie het volgende:

[..]

Je had niet ergens een Excell formule liggen :')
dit is toch makkelijker, klik type type klaar. voor die tijd is excel nog niet eens opgestart hier.
pi_123399113
Hm, dit is nieuw.. gister op de dag van het sporten zelf ENORME spierpijn, dus ik ging er al vanuit dat het vandaag nog veel erger zou zijn, maar het is bekant over :D
Nice.
Morgen weer nieuwe spierpijn maken :P
pi_123401140
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:49 schreef MarMar het volgende:
Vandaag schema ietsjes aangepast, behalve weer flink wat dingen omhoog, de triceps apparaatgeval eruit en gewoon pull downs van gemaakt en dan nog dumbbells voor de biceps erbij.

Het ziet er nu zo uit:

Legpress 70 kg
Leg extension 25 kg
Leg curl 30 kg
Hip abduction 40 kg
Hip adduction 40 kg
chest press 25 kg
vert. traction 40 kg (rug dus)
lower back 35 kg met 1 serie extra omdat ik die niet hoger mag in gewicht
ab crunch 35 kg
rotary torso 25 kg (zijwaartse buikspieren)
total abs 45 kg
triceps pulldown 20 kg
biceps dumbbell 8 kg x 2
loopband 15 minuten, 5 kmpu, gemiddelde helling van 11%

Dat dus 3 keer per week plus de bodypower erbij donderdagavond.
Triceps gaat nog wel omhoog, maar ik had mijn originele oefeningen al gedaan voordat ik de nieuwe erbij pakte vandaag, beetje dubbel, nu ook een beetje deaud, maar dat gaat wel weer over :)
Biceps vond ik ook tamelijk licht, maar even rustig beginnen/aftasten nog.
13 oefeningen (!!) :D

high volume bitchezzz
pi_123401190
Mooi getal toch :)
pi_123401242
Vraagje, welke manier van de Lat Pull Down is de juiste?
Ik ging altijd voor de manier van het eerste filmpje, maar gisteren hoorde ik een instructeur vertellen aan een paar gastjes dat ze het moesten doen zoals het 2e filmpje. Dus echt helemaal naar achter/beneden gebogen.


Azwethinkweiz
pi_123401274
Eerste. Maar die chinees zit wel heel krampachtig rechtop. Beetje naar achter leunen is wat makkelijker/fijner. Maar niet zo zwaaien met je lichaam als in het 2e filmpje, lats moeten het werk doen.
pi_123401763
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:27 schreef 16meter het volgende:
Eerste. Maar die chinees zit wel heel krampachtig rechtop. Beetje naar achter leunen is wat makkelijker/fijner. Maar niet zo zwaaien met je lichaam als in het 2e filmpje, lats moeten het werk doen.
Ja die zit er inderdaad wat bescheten bij maar je snapt het punt.
En thnx, hoef ik me dus niet ook als een idioot te gaan gedragen tijdens de lat pull down.
Azwethinkweiz
pi_123401883
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:42 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Ja die zit er inderdaad wat bescheten bij maar je snapt het punt.
En thnx, hoef ik me dus niet ook als een idioot te gaan gedragen tijdens de lat pull down.
Het is echt belangrijk bij deze oefening om het werk door je rug te laten doen, en niet door je armen. Zie je handen als twee haken waarmee je geen kracht kan zetten. Als je toch veel je armen gebruikt, of veel op en neer zwiept, gewicht naar beneden.
Ontzettend veel gasten in de gym hebben slechte form bij deze oefening en soms lijkt het net een schommel.
pi_123401981
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:11 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Ze weet niet waar ze over praat. Zonder gewichten ga je niet veel bereiken, maar je moet het wel goed doen. Lees dit maar even door voor de juiste techniek: http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ:The_Lifts#The_Squat

Spierpijn is geen vereiste, maar als je je spieren niet prikkelt zullen ze ook niet groeien.
Ik heb het gelezen :) Wel nuttig.
En ik ben nog een x naar haar toe gegaan, ze heeft een paar dingen verandert in mijn houding en nu voel ik het wel wat meer maarja het gewicht is hetzelfde gebleven.

Bedankt :D
pi_123410116
Heb je zelf aangegeven dat je meer gewicht denkt te kunnen hebben?
pi_123414798
Het gaat goed met mijn planning. Ik doe nu ongeveer 1,5 maanden SS en ik ben tevreden met het resultaat! Het ziet er naar uit dat ik de komende maand al mijn doelen haal, namelijk:
Squat 100kg
Bench 75kg
Deadlift 115kg
Military 52,5kg
Power clean 62,5

Deadlift op 115kg mag ik vrijdag al proberen! Ik heb niks dan lof voor SS programma.
pi_123416196
is het normaal dat je van 10x opdrukken na je tweede dag nog steeds last hebt van spierpijn? Ik kan vandaag niet eens 1x opdrukken vanwege spierpijn.
pi_123417890
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:17 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
is het normaal dat je van 10x opdrukken na je tweede dag nog steeds last hebt van spierpijn? Ik kan vandaag niet eens 1x opdrukken vanwege spierpijn.
Je moet ook niet gaan opdrukken als je spierpijn hebt?
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:18:37 #124
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123418167
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:36 schreef banaliteit het volgende:
Het gaat goed met mijn planning. Ik doe nu ongeveer 1,5 maanden SS en ik ben tevreden met het resultaat! Het ziet er naar uit dat ik de komende maand al mijn doelen haal, namelijk:
Squat 100kg
Bench 75kg
Deadlift 115kg
Military 52,5kg
Power clean 62,5

Deadlift op 115kg mag ik vrijdag al proberen! Ik heb niks dan lof voor SS programma.
Als je je goed aan het programma houdt, dus goede vorm, geen training overslaan, goed eten en goed rusten kan je erg ver komen in een half jaar.

Well done zo ver. ^O^
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:19:19 #125
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123418190
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:17 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
is het normaal dat je van 10x opdrukken na je tweede dag nog steeds last hebt van spierpijn? Ik kan vandaag niet eens 1x opdrukken vanwege spierpijn.
Dat kan, zeker als je niet vaak traint of ongetraind bent.
pi_123418568
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:08 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Je moet ook niet gaan opdrukken als je spierpijn hebt?
ik dacht na 48 uur rust weer even wat oefeningen te doen :P

@snakey

ok!
pi_123419537
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:31 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

ik dacht na 48 uur rust weer even wat oefeningen te doen :P

@snakey

ok!
Ja oke, dan kan het wel. Maar als je nooit sport, dan voelt wel zwaar na 10x opdrukken.

Wat snakey zegt dus.
  woensdag 27 februari 2013 @ 20:25:16 #128
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_123425429
Ik heb een vraagje en hoop dat jullie misschien wel wat goede tips hebben!

Ik train 2x per week bij de fysio maar doe daar eigenlijk alleen maar oefeningen voor mijn benen. Ben een half jaar geleden bij 0 begonnen vanwege een hele slechte knie..
Ik doe daar het volgende: 3x15 legpress, 4x15 squat's met 40 kilo op een 'kussentje', 3x15 lunges met 20 kilo, en dan l+r dus 6 keer in totaal en nog iets maar ik weet niet meer hoe die heet.

Alleen nu zou ik ook graag zelf thuis wat oefeningen doen voor mijn bovenlichaam en dan vooral buikspieren. Ik vroeg me af of jullie misschien wat goede oefeningen hebben die ik zelf kan doen? :@
pi_123425810
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 20:25 schreef Cuppiecake het volgende:
Ik heb een vraagje en hoop dat jullie misschien wel wat goede tips hebben!

Ik train 2x per week bij de fysio maar doe daar eigenlijk alleen maar oefeningen voor mijn benen. Ben een half jaar geleden bij 0 begonnen vanwege een hele slechte knie..
Ik doe daar het volgende: 3x15 legpress, 4x15 squat's met 40 kilo op een 'kussentje', 3x15 lunges met 20 kilo, en dan l+r dus 6 keer in totaal en nog iets maar ik weet niet meer hoe die heet.

Alleen nu zou ik ook graag zelf thuis wat oefeningen doen voor mijn bovenlichaam en dan vooral buikspieren. Ik vroeg me af of jullie misschien wat goede oefeningen hebben die ik zelf kan doen? :@
Kan je niet bij de fysio wat meer erbij pakken als je daar toch al bent en de apparaten/halters tot je beschikking zijn? Zou ik gewoon vragen. :)
  woensdag 27 februari 2013 @ 20:33:26 #130
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_123426042
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 20:30 schreef MarMar het volgende:

[..]

Kan je niet bij de fysio wat meer erbij pakken als je daar toch al bent en de apparaten/halters tot je beschikking zijn? Zou ik gewoon vragen. :)
Ik ben daar nu al ruim een uur bezig en echt op als ik klaar ben. Ik begin ook altijd nog met 12 minuten op de loopband.
pi_123426383
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 20:33 schreef Cuppiecake het volgende:

[..]

Ik ben daar nu al ruim een uur bezig en echt op als ik klaar ben. Ik begin ook altijd nog met 12 minuten op de loopband.
Dan maakt een kwartiertje extra toch juist weinig uit? Denk dat je dan netto minder tijd kwijt bent dan als je het apart thuis erbij gaat pakken.
  woensdag 27 februari 2013 @ 20:39:49 #132
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_123426450
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 20:38 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dan maakt een kwartiertje extra toch juist weinig uit? Denk dat je dan netto minder tijd kwijt bent dan als je het apart thuis erbij gaat pakken.
Dat wil ik dan op een andere dag doen. Ik doe ook nog wat stabiliteitsoefeningen. Maar zoals ik zei, ik ben echt 'op' als ik klaar ben, meer krijg ik er echt niet uit.
pi_123427235
Mjah, dan gewoon je basic situps.. maar sowieso wel handig om te overleggen met je fysio wat je beter wel en niet kan doen. Misschien kan je dan wel van daaruit wat oefeningen mee krijgen voor thuis.
pi_123449783
Lijkt me ook dat je best thuis kan beginnen met sit-ups, crunches, planks en push-ups. Daar kan je je al een tijdje mee bezig houden en hoef je niets voor in huis te hebben behalve een beetje ruimte op de vloer.
Azwethinkweiz
pi_123450752
pull-up varianten, push-ups, dips, planks, leg raises.

gewoon even zo'n goedkope pull-up bar halen die je aan een deurpost kunt klemmen

als je 2 dumbbells koopt, dan kun je nog veel meer thuis doen

sit-ups en crunches zou ik niet te veel tijd aan verspillen

vergeet niet: abs are made in the kitchen
  donderdag 28 februari 2013 @ 12:29:01 #136
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123450815
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:27 schreef 16meter het volgende:

sit-ups en crunches zou ik niet te veel tijd aan verspillen

Tenzij je ze weighted doet.
pi_123451904
Dus vandaag ga ik 2 keer sporten op 1 dag... ik denk dat ik mezelf morgen voor gek verklaar, maar dat ik het dan volgende week toch gewoon weer doe :P
pi_123451939
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:29 schreef Snakey het volgende:

[..]

Tenzij je ze weighted doet.
Als je bijna nooit sport ga ik er van uit dat ze al weighted genoeg zijn :P
Azwethinkweiz
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:04:44 #139
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_123452061
quote:
6s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:01 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Als je bijna nooit sport ga ik er van uit dat ze al weighted genoeg zijn :P
Om te beginnen is zonder gewicht wel prima denk ik ja.
pi_123452326
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:00 schreef MarMar het volgende:
Dus vandaag ga ik 2 keer sporten op 1 dag... ik denk dat ik mezelf morgen voor gek verklaar, maar dat ik het dan volgende week toch gewoon weer doe :P
Succes :P
Hoe lang zit er tussen de 2 keren in? Ik denk dat je bodypower erg zwaar gaat worden na al een intense KT workout :D
Azwethinkweiz
pi_123452689
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:11 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Succes :P
Hoe lang zit er tussen de 2 keren in? Ik denk dat je bodypower erg zwaar gaat worden na al een intense KT workout :D
uurtje of 8 toch wel en idd, ik verwacht ook dat het wel zwaar gaat worden vanavond, maar da's juist lekker :P
Oh heb ondertussen vanochtend mijn total ab ook nog opgehoogd naar 50, die ging ineens wel heul makkelijk.
pi_123466036
Crap, ik zit al een uur te herstellen maar mijn armen en benen voelen nog als pudding aan.
Azwethinkweiz
  donderdag 28 februari 2013 @ 18:20:55 #143
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123466234
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:16 schreef El.Wulfo het volgende:
Crap, ik zit al een uur te herstellen maar mijn armen en benen voelen nog als pudding aan.
Even iets eten wat hoog in carbs is.
pi_123466386
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Even iets eten wat hoog in carbs is.
Ik hoopte dat 400ml magere kwark met een banaan het zou doen. Maar ik ga denk ik toch maar niet te lang meer wachten met mijn avondeten.
Azwethinkweiz
pi_123474650
I did it!
Lunges, squats, deadlifts, biceps, triceps, 300 crunches (ja echt driefreakinghonderd)
En dan op muziek dus.. met een halter van 5 kilo.

Tamelijk heftig na de krachttraining van vanmorgen en een RHAAA voor mezellef omdat mijn lijf die bewegingen gewoon kan nu :D
pi_123475560
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:57 schreef MarMar het volgende:
I did it!
Lunges, squats, deadlifts, biceps, triceps, 300 crunches (ja echt driefreakinghonderd)
En dan op muziek dus.. met een halter van 5 kilo.

Tamelijk heftig na de krachttraining van vanmorgen en een RHAAA voor mezellef omdat mijn lijf die bewegingen gewoon kan nu :D
Wat een beest
pi_123477357
waarom zou je 300 crunches willen doen?

Gefeliciteerd met je prestatie. :)
pi_123477487
quote:
10s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:44 schreef 16meter het volgende:
waarom zou je 300 crunches willen doen?
aan het eind van elk setje bodypump fftjes 100 heel snel.. daarom :)
En omdat het leuk is als je merkt dat je dat makkelijk redt, ook daarom :P
  donderdag 28 februari 2013 @ 21:46:55 #149
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123477512
quote:
10s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:44 schreef 16meter het volgende:
waarom zou je 300 crunches willen doen?

Gefeliciteerd met je prestatie. :)
Wie wil er nou niet op Patrick Bateman lijken?
pi_123477822
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wie wil er nou niet op Patrick Bateman lijken?
Nou ik niet, maar ik zou m niet onder mijn douche vandaan schoppen :P
  donderdag 28 februari 2013 @ 21:52:46 #151
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123477939
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:51 schreef MarMar het volgende:

[..]

Nou ik niet, maar ik zou m niet onder mijn douche vandaan schoppen :P
Inderdaad niet, want als hij met je onder de douche staat, ben je waarschijnlijk binnenkort dood. :D

Hij is een seriemoordenaar...
pi_123478055
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Inderdaad niet, want als hij met je onder de douche staat, ben je waarschijnlijk binnenkort dood. :D

Hij is speelt een seriemoordenaar...
Fixxed :D
  donderdag 28 februari 2013 @ 22:01:03 #153
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123478512
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:54 schreef MarMar het volgende:

[..]

Fixxed :D
Ja, Christian Bale speelt een seriemoordenaar, maar Patrick Bateman is er een. :P

Anyhow, hij heeft wel een fysiek om naar toe te trainen. Alhoewel ik z'n lichaam in Reign of Fire mooier vind:

Links American Psycho en rechts Reign of Fire

pi_123487686
Hoe lang moet je trainen om zon fysiek te krijgen?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:58:56 #155
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_123491316
Snakey is er al voorbij, 16meter heeft nog 10 minuten nodig en ik ben er over 7 weken. Jij daarentegen hebt nog 34 maanden nodig. Oh en MarMar zal dat nooit bereiken (hoop ik voor haar).
Azwethinkweiz
pi_123491426
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:58 schreef El.Wulfo het volgende:
Snakey is er al voorbij, 16meter heeft nog 10 minuten nodig en ik ben er over 7 weken. Jij daarentegen hebt nog 34 maanden nodig. Oh en MarMar zal dat nooit bereiken (hoop ik voor haar).
Liever niet nee :P ik ben nogal gehecht aan mijn tieten.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:03:53 #157
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123491429
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:58 schreef El.Wulfo het volgende:
Snakey is er al voorbij, 16meter heeft nog 10 minuten nodig en ik ben er over 7 weken. Jij daarentegen hebt nog 34 maanden nodig. Oh en MarMar zal dat nooit bereiken (hoop ik voor haar).
Ik train niet voor zo'n fysiek, dat is een beetje te klein. Ik ben niet zo droog, maar wel een stukje groter. :P
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:08:20 #158
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_123491536
Met andere woorden dus, o.a. afhankelijk van je startsituatie, je trainingsintensiteit, je voeding, je toewijding en je aanleg er voor.
Azwethinkweiz
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:10:11 #159
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123491579
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:08 schreef El.Wulfo het volgende:
Met andere woorden dus, o.a. afhankelijk van je startsituatie, je trainingsintensiteit, je voeding, je toewijding en je aanleg er voor.
Inderdaad. Discipline en hard werken.
pi_123492190
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:08 schreef El.Wulfo het volgende:
Met andere woorden dus, o.a. afhankelijk van je startsituatie, je trainingsintensiteit, je voeding, je toewijding en je aanleg er voor.
Ik zit nu eigenlijk met 1 probleem.

Ik ben zelf 2 meter lang, dus het duurt sowieso al langer voor resultaat ziet qua spieren toch?

Ik ben ongeveer 1,3 jaar geleden met fitness begonnen. Sport nu 3 keer in de week. In het begin ga je de verandering zien en dat motiveerde me wel. Maar nu blijf ik maar op dezelfde gewichten zitten, mijn motivatie is er niet echt meer. Gewoon omdat ik geen verandering zie. Ik wil zelf wel droger worden. Ik pak meestal 2 spiergroepen op een avond, met daarna 20 minuten cardio.

Maar wat is nou de beste manier om weer verandering te zien. Gewoon 6 weken 10x op het maximale gaan en dan 4 weken lang ipv 3 keer 10 te doen dan 3 x 8. Maar dan met een zwaarder gewicht? Want ik kom nu niet echt verder
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:46:01 #161
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_123492424
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:36 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Ik zit nu eigenlijk met 1 probleem.

Ik ben zelf 2 meter lang, dus het duurt sowieso al langer voor resultaat ziet qua spieren toch?

Ik ben ongeveer 1,3 jaar geleden met fitness begonnen. Sport nu 3 keer in de week. In het begin ga je de verandering zien en dat motiveerde me wel. Maar nu blijf ik maar op dezelfde gewichten zitten, mijn motivatie is er niet echt meer. Gewoon omdat ik geen verandering zie. Ik wil zelf wel droger worden. Ik pak meestal 2 spiergroepen op een avond, met daarna 20 minuten cardio.

Maar wat is nou de beste manier om weer verandering te zien. Gewoon 6 weken 10x op het maximale gaan en dan 4 weken lang ipv 3 keer 10 te doen dan 3 x 8. Maar dan met een zwaarder gewicht? Want ik kom nu niet echt verder
Ik ben zelf nog niet zo lang bezig dus ik kan daar geen goed antwoord op geven, ben zelf ook tegen de 2 meter aan en merk inderdaad nu in het begin sowieso verandering. Ben wel benieuwd of dat bij mij ook op een gegeven moment stopt.

Wat ik wel meen te hebben opgevangen is dat droger worden voornamelijk met je voeding te maken heeft, dus dat je een tijdje onder je behoefte moet gaan eten en echt goed letten op wat je binnenkrijgt.

En misschien je oefeningen een beetje afwisselen? Wat andere oefeningen voor dezelfde groepen doen maar waarbij de nadruk net een beetje anders ligt? Maar daar kan bijvoorbeeld Snakey meer over zeggen denk ik.
Azwethinkweiz
pi_123492474
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:46 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Ik ben zelf nog niet zo lang bezig dus ik kan daar geen goed antwoord op geven, ben zelf ook tegen de 2 meter aan en merk inderdaad nu in het begin sowieso verandering. Ben wel benieuwd of dat bij mij ook op een gegeven moment stopt.

Wat ik wel meen te hebben opgevangen is dat droger worden voornamelijk met je voeding te maken heeft, dus dat je een tijdje onder je behoefte moet gaan eten en echt goed letten op wat je binnenkrijgt.

En misschien je oefeningen een beetje afwisselen? Wat andere oefeningen voor dezelfde groepen doen maar waarbij de nadruk net een beetje anders ligt? Maar daar kan bijvoorbeeld Snakey meer over zeggen denk ik.
Ah oke. Dacht dat je hier al langer zat. Maar ik wissel wel genoeg van oefeningen af. Ik pak bijvoorbeeld niet steeds maar 1 oefening van borst. Etc.

Hopen dat snakey wat feedback kan geven :D
pi_123492500
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:36 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Ik zit nu eigenlijk met 1 probleem.

Ik ben zelf 2 meter lang, dus het duurt sowieso al langer voor resultaat ziet qua spieren toch?

Ik ben ongeveer 1,3 jaar geleden met fitness begonnen. Sport nu 3 keer in de week. In het begin ga je de verandering zien en dat motiveerde me wel. Maar nu blijf ik maar op dezelfde gewichten zitten, mijn motivatie is er niet echt meer. Gewoon omdat ik geen verandering zie. Ik wil zelf wel droger worden. Ik pak meestal 2 spiergroepen op een avond, met daarna 20 minuten cardio.

Maar wat is nou de beste manier om weer verandering te zien. Gewoon 6 weken 10x op het maximale gaan en dan 4 weken lang ipv 3 keer 10 te doen dan 3 x 8. Maar dan met een zwaarder gewicht? Want ik kom nu niet echt verder
Waar wil je verandering in zien? Wil je sterker worden, meer massa aanzetten, of juist minder vet hebben? Als je een duidelijke doelstelling hebt, kan je het gerichter aanpakken.
pi_123492627
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:49 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Waar wil je verandering in zien? Wil je sterker worden, meer massa aanzetten, of juist minder vet hebben? Als je een duidelijke doelstelling hebt, kan je het gerichter aanpakken.
Waar ik op dit moment naar kijk is toch het minder vet hebben. Ik ben naar mijn mening niet " droog" genoeg. Ik heb gewoon op mijn lichaam wat vet zitten wat ik weg wil hebben. Ik wil natuurlijk ook geen plank worden. Qua het gewicht voor mijn lengte zit ik wel goed dacht ik zelf. Maar het is puur het vet waar ik op dit moment vanaf wil dus.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:56:15 #165
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123492700
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:36 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Ik zit nu eigenlijk met 1 probleem.

Ik ben zelf 2 meter lang, dus het duurt sowieso al langer voor resultaat ziet qua spieren toch?

Ik ben ongeveer 1,3 jaar geleden met fitness begonnen. Sport nu 3 keer in de week. In het begin ga je de verandering zien en dat motiveerde me wel. Maar nu blijf ik maar op dezelfde gewichten zitten, mijn motivatie is er niet echt meer. Gewoon omdat ik geen verandering zie. Ik wil zelf wel droger worden. Ik pak meestal 2 spiergroepen op een avond, met daarna 20 minuten cardio.

Maar wat is nou de beste manier om weer verandering te zien. Gewoon 6 weken 10x op het maximale gaan en dan 4 weken lang ipv 3 keer 10 te doen dan 3 x 8. Maar dan met een zwaarder gewicht? Want ik kom nu niet echt verder
Het is wat je wil inderdaad. als je sterker wil worden met meer massa zal je stukken meer moeten gaan eten. Als je droger wil worden zal je op onderhoud moeten eten. Misschien er zelfs iets onder maar het beste kan je eerst je onderhoud berekenen, en van daaruit gaan werken.

Ik weet niet wat voor schema je nu doet dus ik kan er niet veel over zeggen. Maar ik zou of naar een goede 3 of 4 dagen split kijken, of naar een goede full body workout die je 3x per week kan doen. Het heeft nu in ieder geval geen nut om met verschillende rep ranges te gaan klooien.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:57:58 #166
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123492755
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:53 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Waar ik op dit moment naar kijk is toch het minder vet hebben. Ik ben naar mijn mening niet " droog" genoeg. Ik heb gewoon op mijn lichaam wat vet zitten wat ik weg wil hebben. Ik wil natuurlijk ook geen plank worden. Qua het gewicht voor mijn lengte zit ik wel goed dacht ik zelf. Maar het is puur het vet waar ik op dit moment vanaf wil dus.
Dan toch zwaarder proberen te trainen en op onderhoud eten. Ik denk dat het beter zou zijn om meer te gaan eten, meer spier op te bouwen en het kleine beetje vet wat je daarmee krijgt voor lief te nemen. Dat werk je er later nadat je wat meer spieropbouw hebt wel weer weg.
pi_123492870


Hier kan je een beetje kijken hoeveel % vet je hebt, en persoonlijk zou ik niet over de 15% gaan.
Als je echt vet eraf wil hebben, dan moet je weten wat je eet. Dus hoeveel calorieën krijg je binnen. Je kan je calorische onderhoudsniveau berekenen op diverse websites, en dan moet je daar wat onder gaan zitten, om af te vallen.

Maar Snakey heeft ook wel gelijk, een gespierde spijker is ook niet alles.
pi_123492998
Die 3-4% vind ik eng.
Tussen de 10 en de 15 is prachtig.
(voor een meneer dan, vrouwen mogen/moeten 10% meer hebben)
pi_123493114
[
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:02 schreef Banaanensuiker het volgende:
[ afbeelding ]

Hier kan je een beetje kijken hoeveel % vet je hebt, en persoonlijk zou ik niet over de 15% gaan.
Als je echt vet eraf wil hebben, dan moet je weten wat je eet. Dus hoeveel calorieën krijg je binnen. Je kan je calorische onderhoudsniveau berekenen op diverse websites, en dan moet je daar wat onder gaan zitten, om af te vallen.

Maar Snakey heeft ook wel gelijk, een gespierde spijker is ook niet alles.
Ik zeg dat ik rond die 25% zit. Qua biceps kun je het al wel snel zien, maar qua buik etc zie je die rondingen wel. Het liefst ga ik naar die 15%. Maar met 20% zou ik al heel erg blij zijn.

quote:
7s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:56 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is wat je wil inderdaad. als je sterker wil worden met meer massa zal je stukken meer moeten gaan eten. Als je droger wil worden zal je op onderhoud moeten eten. Misschien er zelfs iets onder maar het beste kan je eerst je onderhoud berekenen, en van daaruit gaan werken.

Ik weet niet wat voor schema je nu doet dus ik kan er niet veel over zeggen. Maar ik zou of naar een goede 3 of 4 dagen split kijken, of naar een goede full body workout die je 3x per week kan doen. Het heeft nu in ieder geval geen nut om met verschillende rep ranges te gaan klooien.
Ik train als volgende. Maandag pak ik mijn borst en triceps mee. (Ik weet al die namen van de oefeningen niet want n00b). Per spiergroep pak ik 3 oefeningen. Dus Bench press, dumbell fly en borst schuindrukken. Dan pak ik met triceps ook nog 3 oefeningen. En daarna probeer ik meestal nog 20 a 15 minuten te hardlopen. En als het kan nog wat buik oefeningen mee te pakken.

Dinsdag ga ik voor biceps/ rug. Elk weer 3 oefeningen.
Woensdag ga ik voor benen / schouders en als het kan ook nog een klein beetje nek.
En ik probeer dus elke keer even te hard lopen er na.

Qua voeding eet ik na mijn mening gezond. Maar het gaat natuurlijk erom of je de hoeveelheid eiwitten wel binnenkrijgt en calorieën. Het is s'morgens wakker worden en 2 glazen melk met 4 boterhammen.

Om 10 uur eet ik 2 boterhammen, en dan om 12 of 1 uur eet ik weer 6 boterhammen. Dan tot 3 of 4 uur een beker cup a soup. Om 6 uur is het meestal een bord groenten met 2 stukken vlees. En dat was het wel.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:11:46 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123493120
Ik zit nu zo rond de 20, schat ik zo, terwijl ik vroeger rond de 25 zat (maar dan veel minder gespierd). Ik wil naar tussen de 10 en 15. Nog even doorwerken dus. ^O^
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:19:16 #171
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123493355
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:11 schreef Lamabal het volgende:
[

[..]

Ik zeg dat ik rond die 25% zit. Qua biceps kun je het al wel snel zien, maar qua buik etc zie je die rondingen wel. Het liefst ga ik naar die 15%. Maar met 20% zou ik al heel erg blij zijn.

[..]

Ik train als volgende. Maandag pak ik mijn borst en triceps mee. (Ik weet al die namen van de oefeningen niet want n00b). Per spiergroep pak ik 3 oefeningen. Dus Bench press, dumbell fly en borst schuindrukken. Dan pak ik met triceps ook nog 3 oefeningen. En daarna probeer ik meestal nog 20 a 15 minuten te hardlopen. En als het kan nog wat buik oefeningen mee te pakken.

Dinsdag ga ik voor biceps/ rug. Elk weer 3 oefeningen.
Woensdag ga ik voor benen / schouders en als het kan ook nog een klein beetje nek.
En ik probeer dus elke keer even te hard lopen er na.

Qua voeding eet ik na mijn mening gezond. Maar het gaat natuurlijk erom of je de hoeveelheid eiwitten wel binnenkrijgt en calorieën. Het is s'morgens wakker worden en 2 glazen melk met 4 boterhammen.

Om 10 uur eet ik 2 boterhammen, en dan om 12 of 1 uur eet ik weer 6 boterhammen. Dan tot 3 of 4 uur een beker cup a soup. Om 6 uur is het meestal een bord groenten met 2 stukken vlees. En dat was het wel.
12 boterhammen per dag?! Dat is zo'n 1500 kcal alleen al aan brood! De gemiddelde man met een gemiddeld actieve levensstijl heeft zo'n 2500 kcal nodig om op gewicht te blijven. Met twee stukken vlees en een paar bekers melk zit je daar denk ik al vrij snel tegenaan. Om af te vallen doe je best -10% of -20%, dus zo'n 2250-2000kcal per dag.

Nu ken ik natuurlijk de ins en outs van je levensstijl en je dieet niet, maar misschien gaat het afvallen wat sneller als je daar wat meer op let. Ik weet uit ervaring dat je je enorm kunt verkijken op zulke schijnbaar gezonde dingen en op kleine dingen als het gebruiken van margarine. ;)
pi_123493399
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:11 schreef Lamabal het volgende:
[

[..]

Ik zeg dat ik rond die 25% zit. Qua biceps kun je het al wel snel zien, maar qua buik etc zie je die rondingen wel. Het liefst ga ik naar die 15%. Maar met 20% zou ik al heel erg blij zijn.

[..]

Ik train als volgende. Maandag pak ik mijn borst en triceps mee. (Ik weet al die namen van de oefeningen niet want n00b). Per spiergroep pak ik 3 oefeningen. Dus Bench press, dumbell fly en borst schuindrukken. Dan pak ik met triceps ook nog 3 oefeningen. En daarna probeer ik meestal nog 20 a 15 minuten te hardlopen. En als het kan nog wat buik oefeningen mee te pakken.

Dinsdag ga ik voor biceps/ rug. Elk weer 3 oefeningen.
Woensdag ga ik voor benen / schouders en als het kan ook nog een klein beetje nek.
En ik probeer dus elke keer even te hard lopen er na.

Qua voeding eet ik na mijn mening gezond. Maar het gaat natuurlijk erom of je de hoeveelheid eiwitten wel binnenkrijgt en calorieën. Het is s'morgens wakker worden en 2 glazen melk met 4 boterhammen.

Om 10 uur eet ik 2 boterhammen, en dan om 12 of 1 uur eet ik weer 6 boterhammen. Dan tot 3 of 4 uur een beker cup a soup. Om 6 uur is het meestal een bord groenten met 2 stukken vlees. En dat was het wel.
Cup a soup is net niets, afhankelijk van het beleg denk ik dat je te weinig eiwitten eet en melk drinken is overrated, als je eens havermout eet voor je ontbijt, heb je een stuk meer eiwitten. (die zitten namelijk ook behoorlijk in de havermout zelf) Dan mis ik nog fruit. Beetje eenzijdig eten wel, vraag me ook af of het wel genoeg is voor een goede training..
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:39:38 #173
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_123494092
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

12 boterhammen per dag?! Dat is zo'n 1500 kcal alleen al aan brood! De gemiddelde man met een gemiddeld actieve levensstijl heeft zo'n 2500 kcal nodig om op gewicht te blijven. Met twee stukken vlees en een paar bekers melk zit je daar denk ik al vrij snel tegenaan. Om af te vallen doe je best -10% of -20%, dus zo'n 2250-2000kcal per dag.

Nu ken ik natuurlijk de ins en outs van je levensstijl en je dieet niet, maar misschien gaat het afvallen wat sneller als je daar wat meer op let. Ik weet uit ervaring dat je je enorm kunt verkijken op zulke schijnbaar gezonde dingen en op kleine dingen als het gebruiken van margarine. ;)
Als man van 2 meter en ik neem aan rond de 100kg zit je al snel aan de 3000 voor behoefte, dus met 2500 zou al 500Kcal er onder zitten. Neemt natuurlijk niet weg dat variatie in het eten, meer groente/fruit, minder vlees, vaker kip/vis geen kwaad kan.

Zelf eet ik de laatste tijd veel magere kwark na het sporten, eigenlijk wel lekker ook. En anders met een stuk banaan erdoor, dan smikkel ik het zo op. Veel eiwitten die je dan binnenkrijgt en weinig kcal.
Azwethinkweiz
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:44:35 #174
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123494264
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:39 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Als man van 2 meter en ik neem aan rond de 100kg zit je al snel aan de 3000 voor behoefte, dus met 2500 zou al 500Kcal er onder zitten. Neemt natuurlijk niet weg dat variatie in het eten, meer groente/fruit, minder vlees, vaker kip/vis geen kwaad kan.

Zelf eet ik de laatste tijd veel magere kwark na het sporten, eigenlijk wel lekker ook. En anders met een stuk banaan erdoor, dan smikkel ik het zo op. Veel eiwitten die je dan binnenkrijgt en weinig kcal.
Dat van die 2 meter had ik niet gezien, en dat maakt vanzelfsprekend een verschil. Maar als hij al 1,3 jaar bezig is, zou hij best meer afgevallen kunnen zijn. Ik ben halverwege januari begonnen met goed op m'n eten letten, en ik ben al netto zo'n 7 kilo afgevallen (en aardig wat spieren aangekomen, dus het zal wel wat meer gewicht in vet zijn).
pi_123494466
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:39 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Als man van 2 meter en ik neem aan rond de 100kg zit je al snel aan de 3000 voor behoefte, dus met 2500 zou al 500Kcal er onder zitten. Neemt natuurlijk niet weg dat variatie in het eten, meer groente/fruit, minder vlees, vaker kip/vis geen kwaad kan.

Zelf eet ik de laatste tijd veel magere kwark na het sporten, eigenlijk wel lekker ook. En anders met een stuk banaan erdoor, dan smikkel ik het zo op. Veel eiwitten die je dan binnenkrijgt en weinig kcal.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat van die 2 meter had ik niet gezien, en dat maakt vanzelfsprekend een verschil. Maar als hij al 1,3 jaar bezig is, zou hij best meer afgevallen kunnen zijn. Ik ben halverwege januari begonnen met goed op m'n eten letten, en ik ben al netto zo'n 7 kilo afgevallen (en aardig wat spieren aangekomen, dus het zal wel wat meer gewicht in vet zijn).
Ik zat op 2 meter en 95 kilo vorig jaar. Ik ben toen wel afgevallen. Het is niet veel maar ik zit op dit moment op 92 kilo. Vandaar dat eten. Maar ik denk dat ik is aan de optie magere kwark ga beginnen. Normaal eet ik nog wel is een bak yoghurt maar dat is ook niet al te gezond geloof ik.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:51:21 #176
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_123494474
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat van die 2 meter had ik niet gezien, en dat maakt vanzelfsprekend een verschil. Maar als hij al 1,3 jaar bezig is, zou hij best meer afgevallen kunnen zijn. Ik ben halverwege januari begonnen met goed op m'n eten letten, en ik ben al netto zo'n 7 kilo afgevallen (en aardig wat spieren aangekomen, dus het zal wel wat meer gewicht in vet zijn).
7 kilo in 6 weken? Ga je dan niet wat te hard?
Je zegt dat je goed op je eten let dus je zal wel van alles genoeg binnenkrijgen, maar ik vind dat toch wel erg rap gaan.
Azwethinkweiz
pi_123494501
Het is inderdaad wel een hoop in een korte tijd.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:56:57 #178
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123494617
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:51 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

7 kilo in 6 weken? Ga je dan niet wat te hard?
Je zegt dat je goed op je eten let dus je zal wel van alles genoeg binnenkrijgen, maar ik vind dat toch wel erg rap gaan.
Valt reuze mee, ik gebruik een internetprogramma om het allemaal bij te houden en volgens dat programma zit ik bijna altijd tegen de ADH aan of er net over. Het zal er wel mee te maken hebben dat ik stevig overgewicht had (ik had een BMI van zo'n 28, zonder veel spieren) en dat ik goede genen heb (weinig tot geen overgewicht in mijn familie).

Heel af en toe merk ik wel dat ik een beetje overdreven heb met het dieet, maar dat is gewoonlijk snel opgelost met een appel, een boterham of een shake.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:58:28 #179
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_123494657
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:51 schreef Lamabal het volgende:

[..]

[..]

Ik zat op 2 meter en 95 kilo vorig jaar. Ik ben toen wel afgevallen. Het is niet veel maar ik zit op dit moment op 92 kilo. Vandaar dat eten. Maar ik denk dat ik is aan de optie magere kwark ga beginnen. Normaal eet ik nog wel is een bak yoghurt maar dat is ook niet al te gezond geloof ik.
Ik zou zeggen dat je juist na ruim een jaar fitnessen meer zou moeten wegen dan die 95 kilo i.p.v. minder. Als je niet genoeg eet boek je nu ook geen vorderingen meer qua spieren.
Met 2 meter mag je volgend mij best 100kg wegen als je veel sport.

Zelf zit ik nu op 105 met 1.96. Vanaf het moment dat ik begon met intensief sporten ben ik een paar kilo kwijtgeraakt maar qua zicht een heel stuk meer.
Azwethinkweiz
pi_123494766
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:58 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat je juist na ruim een jaar fitnessen meer zou moeten wegen dan die 95 kilo i.p.v. minder. Als je niet genoeg eet boek je nu ook geen vorderingen meer qua spieren.
Met 2 meter mag je volgend mij best 100kg wegen als je veel sport.

Zelf zit ik nu op 105 met 1.96. Vanaf het moment dat ik begon met intensief sporten ben ik een paar kilo kwijtgeraakt maar qua zicht een heel stuk meer.
Hmm. Daar had ik niet over nagedacht. Maar het was in het begin meer dat ik vordering zag en afviel. Maar nu is die vordering er wel maar ik kom weer gewicht aan. Niet veel maar het komt er wel langzaam bij.
pi_123494868
Ik begon met sporten 98kg zwaar en met een vet% van 25+, ik zit nu op 104kg met een vet% van 20%. Gewicht zegt niks.
pi_123494923
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:02 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Hmm. Daar had ik niet over nagedacht. Maar het was in het begin meer dat ik vordering zag en afviel. Maar nu is die vordering er wel maar ik kom weer gewicht aan. Niet veel maar het komt er wel langzaam bij.
Om goed inzicht te krijgen van wat je dagelijks binnenkrijgt, kan je je hele voeding bijhouden op www.fatsecret.nl

Dit hoef je niet altijd te blijven doen, maar om gewoon inzicht te krijgen hoeveel en wát je eet, is dit erg handig.
pi_123495012
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:02 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Hmm. Daar had ik niet over nagedacht. Maar het was in het begin meer dat ik vordering zag en afviel. Maar nu is die vordering er wel maar ik kom weer gewicht aan. Niet veel maar het komt er wel langzaam bij.
Calorie Counter app is prima om bij te houden wat je allemaal binnenkrijget.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:16:05 #184
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123495110
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:08 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Om goed inzicht te krijgen van wat je dagelijks binnenkrijgt, kan je je hele voeding bijhouden op www.fatsecret.nl

Dit hoef je niet altijd te blijven doen, maar om gewoon inzicht te krijgen hoeveel en wát je eet, is dit erg handig.
Fatsecret vond ik persoonlijk helemaal niet handig. Ik had het idee dat er van alles fout ging bij het omrekenen van Amerikaanse cal naar metrische kcal. Myfitnesspal vind ik fijner. Die heeft ook een grotere database, wat enorm handig is voor mensen die calorieën nog niet kunnen inschatten.
pi_123495166
Volgens Fatsecret is mijn ADH 3700. En als ik nu alles invoer zit ik op 3300. Inclusief avond eten etc.

Alleen zit ik maar op 13% eiwitten.
pi_123495174
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Fatsecret vond ik persoonlijk helemaal niet handig. Ik had het idee dat er van alles fout ging bij het omrekenen van Amerikaanse cal naar metrische kcal. Myfitnesspal vind ik fijner. Die heeft ook een grotere database, wat enorm handig is voor mensen die calorieën nog niet kunnen inschatten.
Que? 1 kcal = 1000 cal? Tevens hoef je niets om te laten rekenen in fatsecret. Is een Nederlandse database en je hoeft ook helemaal geen calorieën te schatten.
pi_123495188
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:18 schreef Lamabal het volgende:
Volgens Fatsecret is mijn ADH 3700. En als ik nu alles invoer zit ik op 3300. Inclusief avond eten etc.

Alleen zit ik maar op 13% eiwitten.
Alles meegerekent? Ook drinken, en bakboter/olie?

En veel verschillende sites gebruiken steeds andere methoden om je calorie-behoefte te berekenen. Geen enkele is compleet juist, want het blijft een schatting. Probeer er een paar en ga daar tussenin zitten.
Bijv.: http://www.netonline.be/lifestyle/bmr.asp
pi_123495230
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:19 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Alles meegerekent? Ook drinken, en bakboter/olie?
Oh shit. Ik was melk vergeten. Maar dan zit ik op 3500. Ik drink alleen maar water, en vanavond eet ik een pizza. Dus meer kan ik niet doen.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:23:32 #189
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123495315
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:19 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Que? 1 kcal = 1000 cal? Tevens hoef je niets om te laten rekenen in fatsecret. Is een Nederlandse database en je hoeft ook helemaal geen calorieën te schatten.
Ik had het idee dat er iets mis ging, door menselijke fout of niet, en dat er daardoor soms te weinig calorieën werden geteld. Ik heb het idee dat Myfitnesspal accurater is. Mijn ADH was bij FS bijvoorbeeld 1,5 zo hoog als bij MFP. ;)
pi_123495749
Luister nou naar mamamarmar: doe eens havermout ipv brood 's ochtends, havermout bevat veel eiwitten, kwark met muesli is ook een goede optie.
Verder: vervang eens een boterham door een (zacht)gekookt ei; evenveel kcal, meer eiwit, minder koolhydraten.
En doe vlees op je brood en pindakaas!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:43:27 #191
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123496055
_O-
pi_123496427
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik had het idee dat er iets mis ging, door menselijke fout of niet, en dat er daardoor soms te weinig calorieën werden geteld. Ik heb het idee dat Myfitnesspal accurater is. Mijn ADH was bij FS bijvoorbeeld 1,5 zo hoog als bij MFP. ;)
Wat ik al zei; veel verschillende methoden om dat te berekenen. Gewoon een aantal proberen. Ik gebruik fatsecret alleen om de calorieeen en macro's bij te houden.
pi_123497130
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:38 schreef MarMar het volgende:
Verder: vervang eens een boterham door een (zacht)gekookt ei; evenveel kcal, meer eiwit, minder koolhydraten.
brood eet je juist voor de carbs, lijkt me. :P
pi_123497210
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:18 schreef 16meter het volgende:

[..]

brood eet je juist voor de carbs, lijkt me. :P
Hmhm, maar als je daar alleen al 1500 kcal van eet, eet je VEEL carbs..
pi_123497285
ja, dan wel
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:57:17 #197
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_123501297
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:38 schreef MarMar het volgende:
Luister nou naar mamamarmar: doe eens havermout ipv brood 's ochtends, havermout bevat veel eiwitten, kwark met muesli is ook een goede optie.
Verder: vervang eens een boterham door een (zacht)gekookt ei; evenveel kcal, meer eiwit, minder koolhydraten.
En doe vlees op je brood en pindakaas!
Nu krijg ik zin in een eitje, dankjewel.

Hoe erg is het trouwens met je spierpijn na de hel van gisteren?
Azwethinkweiz
pi_123502684
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:57 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Nu krijg ik zin in een eitje, dankjewel.

Hoe erg is het trouwens met je spierpijn na de hel van gisteren?
Niet erg genoeg om straks niet fftjes 5 kilometer te gaan wandelen :)
pi_123504181
Maakt het veel uit wat je eet? Stel je hebt dagelijks 2500 calorieen nodig en je dieet bestaat uit 50% vet. Wat gebeurt er met je lichaam in vergelijking met een dieet van 20% vet?

Word je dan dikker of groei je niet optimaal?
pi_123504516
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:04 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
Maakt het veel uit wat je eet? Stel je hebt dagelijks 2500 calorieen nodig en je dieet bestaat uit 50% vet. Wat gebeurt er met je lichaam in vergelijking met een dieet van 20% vet?

Word je dan dikker of groei je niet optimaal?
Kort door de bocht: koolhydraten heb je nodig voor energie, vetten voor het opnemen van vitamines etc, en eiwitten zijn bouwstenen.
Teveel aan vet wordt makkelijk opgeslagen, dus ja, met teveel vet eten wordt je dikker. Eet je te weinig eiwitten, dan breek je je spieren af, eet je te weinig koolhydraten heb je geen energie, etc..

Hoe de verdeling moet zijn, hangt af van je activiteiten en je doel. Bij afvallen is het handig om vooral in de koolhydraten te minderen.

Bij vet moet je er vooral op letten dat je goede (onverzadigde) vetten binnen krijgt.
pi_123504700
quote:
Kort door de bocht: koolhydraten heb je nodig voor energie, vetten voor het opnemen van vitamines etc, en eiwitten zijn bouwstenen.
Teveel aan vet wordt makkelijk opgeslagen, dus ja, met teveel vet eten wordt je dikker. Eet je te weinig eiwitten, dan breek je je spieren af, eet je te weinig koolhydraten heb je geen energie, etc..
Teveel aan KH wordt ook als vet opgeslagen.

quote:
Bij vet moet je er vooral op letten dat je goede (onverzadigde) vetten binnen krijgt.
Dat verzadigde vetten slecht zijn is m.i. redelijk achterhaald.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 17:13:44 #202
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_123506915
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:14 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Teveel aan KH wordt ook als vet opgeslagen.

[..]

Dat verzadigde vetten slecht zijn is m.i. redelijk achterhaald.
Er staat toch ook "kort door de bocht"? En teveel aan KH opgeslagen als vet, dan moet je wel echt heel veel KH binnenkrijgen wil je dit gaan zien. het KH omzetting naar vet proces is absoluut niet efficient. Het is veel meer dat als je veel KH eet er geen energie uit je vet wordt gehaald en dat dus niet minder wordt.

En wat betreft afvallen en voeding zijn onverzadigde vetten wel beter dan verzadigde. Transvetten buiten beschouwing gelaten natuurlijk.

Maar voor iemand die er nog niet zo veel van af weet is het een goed startpunt. Niet afkraken zonder zelf advies te geven.
Azwethinkweiz
pi_123508152
Interpreteren, Wulfo kan het.

Soms is simpel antwoorden belangrijker/effectiever dan laten zien wat je allemaal weet.
Je hoeft geen wasmachine te kunnen bouwen om op de juiste knopjes te kunnen drukken, dat idee.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 20:03:39 #204
63722 z80
I fink you freaky
pi_123512801
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:20 schreef MarMar het volgende:

[..]

Hmhm, maar als je daar alleen al 1500 kcal van eet, eet je VEEL carbs..
en wat is daar mis mee? hier gaat er ook een half brood per dag door.
en ja deze energie heb ik nodig.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_123513003
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:03 schreef z80 het volgende:

[..]

en wat is daar mis mee? hier gaat er ook een half brood per dag door.
en ja deze energie heb ik nodig.
omdat je dan minder ruimte hebt voor andere benodigde nutrienten, afhankelijk van je behoefte.
pi_123514940
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:03 schreef z80 het volgende:

[..]

en wat is daar mis mee? hier gaat er ook een half brood per dag door.
en ja deze energie heb ik nodig.
Anders doe je even niet alsof dat op jou sloeg en lees je gewoon het hele topic :)
pi_123531615
Biceps Curl met 8 kg per arm lukte even niet zo goed vandaag.. dus heb de 6 kg gepakt.
Verder lukte alles prima, terwijl ik verwachtte dat het een baggertraining zou worden. Twee dagen rust na die zware donderdag is eigenlijk toch wel een must, maar moet morgen weg..

Loopband geskipped, zodat ik nog op tijd was voor de sauna. Fietsen naar huis is ook een prima cooling down en vanmiddag nog ff 5 km wandelen om de loopband te compenseren.
Ik kon amper nog mijn hand opsteken op de fiets, dus ik heb hard zat getraind deze week :')
pi_123585492
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 12:18 schreef MarMar het volgende:
Biceps Curl met 8 kg per arm lukte even niet zo goed vandaag.. dus heb de 6 kg gepakt.
Verder lukte alles prima, terwijl ik verwachtte dat het een baggertraining zou worden. Twee dagen rust na die zware donderdag is eigenlijk toch wel een must, maar moet morgen weg..

Loopband geskipped, zodat ik nog op tijd was voor de sauna. Fietsen naar huis is ook een prima cooling down en vanmiddag nog ff 5 km wandelen om de loopband te compenseren.
Ik kon amper nog mijn hand opsteken op de fiets, dus ik heb hard zat getraind deze week :')
Hoeveel dagen per week train jij? :)
pi_123585980
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:38 schreef vera166 het volgende:

[..]

Hoeveel dagen per week train jij? :)
3, waarvan 1 dag krachttraining 's ochtends en bodypump 's avonds, dus 4 keer sport.
De overige dagen wandel ik 5 tot 8 km.
pi_123586072
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:47 schreef MarMar het volgende:

[..]

3, waarvan 1 dag krachttraining 's ochtends en bodypump 's avonds, dus 4 keer sport.
De overige dagen wandel ik 5 tot 8 km.
oke thx :)
pi_123598678
Ik wil ook graag beginnen met fitness. Ik ben heel mager (model Ethiopiër met zichtbare ribben) en niet bepaald sterk. Tijd dus om te trainen en flink meer te eten. Ik ben echter een noob op het gebied van fitness.

Moet ik het rustig opbouwen of kan ik meteen fanatiek 3 of meer keer per week gaan fitnessen?
Moet ik meteen veel meer gaan eten of is het verstandig om dit geleidelijk te doen?
Ik hardloop soms met vrienden. Ook fiets ik veel. Kan ik dit blijven doen of werkt het me tegen?
Moet ik nieuwe kleren aanschaffen of is een korte broek, t-shirtje en standaard sportschoenen voldoende?
En weet er nog iemand een goede sportschool in Groningen (stad)?
pi_123598972
quote:
11s.gif Op zondag 3 maart 2013 23:10 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik wil ook graag beginnen met fitness. Ik ben heel mager (model Ethiopiër met zichtbare ribben) en niet bepaald sterk. Tijd dus om te trainen en flink meer te eten. Ik ben echter een noob op het gebied van fitness.

Moet ik het rustig opbouwen of kan ik meteen fanatiek 3 of meer keer per week gaan fitnessen?
Moet ik meteen veel meer gaan eten of is het verstandig om dit geleidelijk te doen?
Ik hardloop soms met vrienden. Ook fiets ik veel. Kan ik dit blijven doen of werkt het me tegen?
Moet ik nieuwe kleren aanschaffen of is een korte broek, t-shirtje en standaard sportschoenen voldoende?
En weet er nog iemand een goede sportschool in Groningen (stad)?
3x pw is een goed begin, als je dat al veel noemt hehe.

Freten freten freten knul, de BB-reeks heeft een mooie beginnershandleiding over hoe aan te komen.

Kleren maakt geen hol uit, ga zelf het liefst in een leren broek, dat ademt zo lekker (icm. Geox)

Gewoon iets aandoen waar je je comfortabel in voelt. Schoenen maakt ook weinig uit, als er geen zware lifts op het programma staan doe ik mn normale schoenen aan.

Veel succes
  maandag 4 maart 2013 @ 10:42:09 #213
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_123608645
quote:
11s.gif Op zondag 3 maart 2013 23:10 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik wil ook graag beginnen met fitness. Ik ben heel mager (model Ethiopiër met zichtbare ribben) en niet bepaald sterk. Tijd dus om te trainen en flink meer te eten. Ik ben echter een noob op het gebied van fitness.

Moet ik het rustig opbouwen of kan ik meteen fanatiek 3 of meer keer per week gaan fitnessen?
Moet ik meteen veel meer gaan eten of is het verstandig om dit geleidelijk te doen?
Ik hardloop soms met vrienden. Ook fiets ik veel. Kan ik dit blijven doen of werkt het me tegen?
Moet ik nieuwe kleren aanschaffen of is een korte broek, t-shirtje en standaard sportschoenen voldoende?
En weet er nog iemand een goede sportschool in Groningen (stad)?
Als je echt van nul begint kan het ook goed zijn om een sportschool uit te zoeken waar ze goede begeleiding hebben, zorg dat je volgens een goed schema traint en let op je form. Ook een idee is om even rond te kijken of er een vriend ook wil gaan. Zeker makkelijk als je meteen veel wil gaan doen, dat houdt het leuk en blijf je gemotiveerd. Anders kan het best dat je er na een maand of 2 al genoeg van hebt omdat je zo vaak alleen in de gym zit.
Zorg wat eten betreft dat je niet alleen meer eet, maar dat je ook weet wat je eet. Alleen maar blaadjes sla helpen niet, en als je belangrijke voedingsstoffen niet binnenkrijgt is het ook niet goed voor je lichaam. Zoek uit hoeveel je zou moeten eten en zorg dat je daar ruim boven gaat zitten.
Eiwitten zijn het belangrijkste voor je spieropbouw, zorg dus zeker ook dat je er daar genoeg van binnenkrijgt. Volgens mij was 2 tot 3 gram eiwit/kg lichaamsgewicht een normale richtlijn.

Als je hardlopen en fietsen leuk vindt moet je dat gewoon blijven doen, zorg er wel voor dat je genoeg energie naar binnen werkt voor je dit gaat doen, anders doet dat afbreuk aan je spieren. Zeker aangezien je zo mager bent is er geen vet om die energie uit te halen.

Kleren maakt geen drol uit, als je je er maar comfortabel in voelt, en ik weet geen sportschool in Groningen want daar kom ik nooit.

Begin de eerste 2 weken ofzo wel even rustig, zorg dat je je op je gemak voelt in de sportschool en overbelast je niet. Het moet leuk blijven om te gaan, dan schiet je het hardst vooruit.

Succes.
Azwethinkweiz
pi_123608971
Ik ben nu op het punt beland dat ik ff ga werken aan de looks.
Het plan in grote lijnen: sporten gewoon op hetzelfde niveau blijven doen, iets minderen in de zuivel, 5 kilo vet eraf.
Ik geef mezelf 2 a 3 maanden, moet makkelijk lukken :)
  maandag 4 maart 2013 @ 11:01:43 #215
362821 Oswald_Montecristo
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_123609196
quote:
11s.gif Op zondag 3 maart 2013 23:10 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik wil ook graag beginnen met fitness. Ik ben heel mager (model Ethiopiër met zichtbare ribben) en niet bepaald sterk. Tijd dus om te trainen en flink meer te eten. Ik ben echter een noob op het gebied van fitness.

Moet ik het rustig opbouwen of kan ik meteen fanatiek 3 of meer keer per week gaan fitnessen?
Moet ik meteen veel meer gaan eten of is het verstandig om dit geleidelijk te doen?
Ik hardloop soms met vrienden. Ook fiets ik veel. Kan ik dit blijven doen of werkt het me tegen?
Moet ik nieuwe kleren aanschaffen of is een korte broek, t-shirtje en standaard sportschoenen voldoende?
En weet er nog iemand een goede sportschool in Groningen (stad)?
Zelf sport ik bij Stichting Kelderwerk in Groningen. Het is vooral aantrekkelijk dat je geen abonnement hoeft te nemen maar een soort strippenkaart kan kopen.
  maandag 4 maart 2013 @ 11:20:08 #216
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123609837
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 10:42 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]
Ook een idee is om even rond te kijken of er een vriend ook wil gaan. Zeker makkelijk als je meteen veel wil gaan doen, dat houdt het leuk en blijf je gemotiveerd. Anders kan het best dat je er na een maand of 2 al genoeg van hebt omdat je zo vaak alleen in de gym zit.
Dat is natuurlijk afhankelijk van je eigen voorkeur hé.

Persoonlijk ga ik liever als het wat rustiger is, zodat machines en gewichten niet (al te vaak) bezet zijn. Zeker in het begin, toen ik nog slap en flabby was, vond ik dat veel fijner, omdat ik me dan minder geneerde voor het feit dat ik niet zoveel kon drukken/liften/squatten/etc. als de meeste mannen in de gym.
Daarnaast is het mijn ervaring dat de figuren die met vrienden gaan fitnessen drukker zijn met socialiseren dan met sporten. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar vaker gaan ze een half uur liggen bankdrukken, waarvan ze ongeveer 10 minuten hun armspieren laten werken, en 20 minuten hun tong.

Maar van de andere kant werkt het wel aanmoedigend om de meer ervaren mannen bezig te zien. Het geeft een mooi doel om naartoe te werken, en je kunt nog iets van ze leren alleen door te kijken.
En de juiste vriend kan je ook aanmoedigen, tips geven en helpen tot het uiterste gaan.

Anyhow, zoals ik al zei: of je met een vriend of naar een drukke gym gaat, is echt afhankelijk van eigen voorkeur.
pi_123612418
quote:
11s.gif Op zondag 3 maart 2013 23:10 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik wil ook graag beginnen met fitness. Ik ben heel mager (model Ethiopiër met zichtbare ribben) en niet bepaald sterk. Tijd dus om te trainen en flink meer te eten. Ik ben echter een noob op het gebied van fitness.

Moet ik het rustig opbouwen of kan ik meteen fanatiek 3 of meer keer per week gaan fitnessen?
Moet ik meteen veel meer gaan eten of is het verstandig om dit geleidelijk te doen?
Ik hardloop soms met vrienden. Ook fiets ik veel. Kan ik dit blijven doen of werkt het me tegen?
Moet ik nieuwe kleren aanschaffen of is een korte broek, t-shirtje en standaard sportschoenen voldoende?
En weet er nog iemand een goede sportschool in Groningen (stad)?
gewoon starting strength doen (is 3x per week)

schoenen met platte zool

10-20% boven je tdee eten

kies een sportschool met een squatrek/powerrack

de kcal die je verbandt met cardio moet je er weer bij eten, als je wilt aankomen
pi_123613265
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 10:54 schreef MarMar het volgende:
Ik ben nu op het punt beland dat ik ff ga werken aan de looks.
Het plan in grote lijnen: sporten gewoon op hetzelfde niveau blijven doen, iets minderen in de zuivel, 5 kilo vet eraf.
Ik geef mezelf 2 a 3 maanden, moet makkelijk lukken :)
Met zomer op komst gaat hier juist zuivel (lees:kwark) omhoog... In verhouding met eiwit weinig kcals. Overschot er met wat extra cardio "aftrainen".
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  maandag 4 maart 2013 @ 12:57:52 #219
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_123613351
'zuivel in verhouding met eiwit weinig kcals' :?
Confidence through competence
pi_123614945
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:55 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

[..]

Met zomer op komst gaat hier juist zuivel (lees:kwark) omhoog... In verhouding met eiwit weinig kcals. Overschot er met wat extra cardio "aftrainen".
Kwark hou ik er wel in daarvan is de eiwitverhouding ook wel fijn :) melk niet.
Als ik van mijn cappuccino gewoon zwarte koffie maak en mijn glas melk bij de lunch vervang door thee, zit ik al op 200 kcal minder per dag, dat lijkt me prima.
pi_123620166
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:39 schreef MarMar het volgende:

[..]

Kwark hou ik er wel in daarvan is de eiwitverhouding ook wel fijn :) melk niet.
Als ik van mijn cappuccino gewoon zwarte koffie maak en mijn glas melk bij de lunch vervang door thee, zit ik al op 200 kcal minder per dag, dat lijkt me prima.
1 kilo vet is ongeveer 7700 calorieen. 200 calorieen onder onderhoud is wat weinig dus. 7700/200 = 38,5 dagen om 1 kilo vet af te vallen. Ik zou wat meer bezuinigen wat betreft de calorieën, of natuurlijk meer/harder sporten.
pi_123621233
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:57 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

1 kilo vet is ongeveer 7700 calorieen. 200 calorieen onder onderhoud is wat weinig dus. 7700/200 = 38,5 dagen om 1 kilo vet af te vallen. Ik zou wat meer bezuinigen wat betreft de calorieën, of natuurlijk meer/harder sporten.
Mjah, wat meer wandelen :) en eerst eens kijken hoe hard het gaat, ik heb er sowieso de bodypump al nieuw bij.
pi_123623523
Snelle rekensom maakt dat met mijn nieuwe training die vorige week aangepast is, waarbij ik mijn eten niet heb aangepast, plus de bodypower, plus de cut van 200 kcal, plus 2 keer extra wandelen ( of mijn korte wandelingen ook lange wandelingen maken) op een kleine pond per week zou moeten uitkomen.

Gaat het langzamer, dan so be it, spierbehoud vind ik ook wel heel erg belangrijk na al het harde werken wat ik ervoor gedaan heb en het enorme verschil wat dat maakt in mijn dagelijks functioneren.
pi_123629048
Sowieso is altijd kijken hoe het gaat prima inderdaad. Elke dag wegen en een trendlijn in een grafiek opstellen is handig om het goed in de gaten te houden. Als het te snel gaat, toch iets meer eten. Gaat het te langzaam, wat minder eten of iets meer cardio.

Ik ben zelf ook bezig, ga nu per week 100kcal omlaag, totdat ik het punt heb gevonden waarop ik zo'n 300-350 gram per week kwijtraak.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:37:05 #225
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123652129
Ik denk dat ik op het punt ben gekomen waarop ik m'n training kan intensiveren. Omdat ik merk dat ik steeds langer nodig heb om te herstellen, en daarom niet alle dagen 100% kan geven, heb ik een nieuw 2-day splitschema samengesteld met behulp van een template van internet. Any thoughts?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_123654097
Vandaag naast mijn normale training nog ff buikspierkwartier mee gedaan, viel me alles mee.
Vanmiddag dan nog 8.5 km wandelen, want het is prachtig weer :)
pi_123661216
Heuj, spierpijn
pi_123664502
Ik moet nieuwe fitnessschoenen, heb nu el cheapo's en dat was eerst prima, maar met losse oefeningen zijn ze niet ideaal.
Tips anyone?
En ik wil NIET van die zogemaande billentrainers met toestanden onder de zolen.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 16:39:02 #229
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123664828
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 16:31 schreef MarMar het volgende:
Ik moet nieuwe fitnessschoenen, heb nu el cheapo's en dat was eerst prima, maar met losse oefeningen zijn ze niet ideaal.
Tips anyone?
En ik wil NIET van die zogemaande billentrainers met toestanden onder de zolen.
Zeker als je serieus je benen wilt trainen, kun je beter voor hogere schoenen met platte zolen gaan, zoals Chuck Taylor's o.i.d. Van die sportschoenen met driedubbele demping in de zool zijn misschien wel heerlijk bij het hardlopen, maar als je leg press of squat wil doen, ben je de helft van de energie kwijt in de zool.
O ja, en door de verschillende demping en ondersteuning liggen blessures ook op de loer.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 16:39:12 #230
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_123664835
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 16:31 schreef MarMar het volgende:
Ik moet nieuwe fitnessschoenen, heb nu el cheapo's en dat was eerst prima, maar met losse oefeningen zijn ze niet ideaal.
Tips anyone?
En ik wil NIET van die zogemaande billentrainers met toestanden onder de zolen.
Zolang je er niet op gaan hardlopen zijn allstars (of neppen) echt ideaal.
pi_123665388
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 16:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zeker als je serieus je benen wilt trainen, kun je beter voor hogere schoenen met platte zolen gaan, zoals Chuck Taylor's o.i.d. Van die sportschoenen met driedubbele demping in de zool zijn misschien wel heerlijk bij het hardlopen, maar als je leg press of squat wil doen, ben je de helft van de energie kwijt in de zool.
O ja, en door de verschillende demping en ondersteuning liggen blessures ook op de loer.
Platte flexibele zolen met een goede grip, dat was mijn idee.. Ik zal eens zoeken naar die chuck taylors, thx.

Rennen ga ik niet doen :) rennen suckt.
pi_123665450
Oh ha, chuck taylors zijn ook gewoon conversjes :D
Allstars/nep allstars it is dus, die vind ik veel toffer dan gewoon gympen ook eigenlijk :D
  woensdag 6 maart 2013 @ 22:26:28 #233
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123724095
Kick voor deze:

Ik denk dat ik op het punt ben gekomen waarop ik m'n training kan intensiveren. Omdat ik merk dat ik steeds langer nodig heb om te herstellen, en daarom niet alle dagen 100% kan geven, heb ik een nieuw 2-day splitschema samengesteld met behulp van een template van internet. Any thoughts?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij voorkeur ook met uitleg waarom iets goed/fout is. Des te sneller leer ik de juiste dingen en hoef ik niet meer te vragen om advies. Geef een man een vis, en hij eet voor één dag. Leer een man te vissen...
pi_123727985
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Kick voor deze:

Ik denk dat ik op het punt ben gekomen waarop ik m'n training kan intensiveren. Omdat ik merk dat ik steeds langer nodig heb om te herstellen, en daarom niet alle dagen 100% kan geven, heb ik een nieuw 2-day splitschema samengesteld met behulp van een template van internet. Any thoughts?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij voorkeur ook met uitleg waarom iets goed/fout is. Des te sneller leer ik de juiste dingen en hoef ik niet meer te vragen om advies. Geef een man een vis, en hij eet voor één dag. Leer een man te vissen...
Ik weet het eerlijk gezegd niet, ik zou eigenlijk denken dat het trage herstellen iets met je voeding te maken heeft. Wat voor schema had je eerst waar je nu zo moeilijk van hersteld?

Persoonlijk zou ik er iig bij je upper nog enkele oefeningen bij doen, maar dat kan je denk ik zelf goed inschatten als je het een keer hebt gedaan. Merk je waar je nog energie over hebt etc.
Azwethinkweiz
  donderdag 7 maart 2013 @ 00:17:20 #235
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_123730436
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Kick voor deze:

Ik denk dat ik op het punt ben gekomen waarop ik m'n training kan intensiveren. Omdat ik merk dat ik steeds langer nodig heb om te herstellen, en daarom niet alle dagen 100% kan geven, heb ik een nieuw 2-day splitschema samengesteld met behulp van een template van internet. Any thoughts?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij voorkeur ook met uitleg waarom iets goed/fout is. Des te sneller leer ik de juiste dingen en hoef ik niet meer te vragen om advies. Geef een man een vis, en hij eet voor één dag. Leer een man te vissen...
wat is je doel?

Zelf zou ik de kleine spiergroepen eruit mikken en daarvoor een compound toevoegen, dus 2 compounds per spiergroep. Biceps/triceps gaan dan vanzelf mee.

Als hersteltijd bij fullbody een issue word kan een deload helpen, of een afwisseling in intensiteit (hoog-laag). Bij mij hielp 2 weken rust. Meteen door plateau heen :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_123732025
Gewoon je training bouwen om de belangrijkste compounds. Je hebt te veel isolatie oefeningen. Het kan veel efficiënter door vooral compounds te doen. Bijv:

Dag 1
Squat
benchpress
bent over row (of seated row)
Dips
Lying tricep extension

Dag 2
Deadlift
Overhead press
Calf raise
Facepulls
Pull of chin ups
  donderdag 7 maart 2013 @ 09:00:45 #237
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123734896
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 23:27 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Ik weet het eerlijk gezegd niet, ik zou eigenlijk denken dat het trage herstellen iets met je voeding te maken heeft. Wat voor schema had je eerst waar je nu zo moeilijk van hersteld?

Persoonlijk zou ik er iig bij je upper nog enkele oefeningen bij doen, maar dat kan je denk ik zelf goed inschatten als je het een keer hebt gedaan. Merk je waar je nog energie over hebt etc.
Eerst deed ik ongeveer hetzelfde, minus de meeste isolatieoefeningen. Dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb een tijd daarvoor Lat Pull i.p.v. Seated Row gedaan en Squats i.p.v. leg press, maar voor de afwisseling heb ik die veranderd.

M'n voeding zal er misschien mee te maken hebben, alhoewel ik dagelijks zo'n 1,5x m'n lichaamsgewicht in proteïne eet. Het zijn vooral m'n benen die niet zo willen. Als ik de ene dag 100% geef, dan kan ik twee dagen later maar 90 of 80% geven, zeker als ik tussendoor nog heb gewerkt (onregelmatige studentenbaan).
pi_123734920
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 09:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Eerst deed ik ongeveer hetzelfde, minus de meeste isolatieoefeningen. Dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb een tijd daarvoor Lat Pull i.p.v. Seated Row gedaan en Squats i.p.v. leg press, maar voor de afwisseling heb ik die veranderd.

M'n voeding zal er misschien mee te maken hebben, alhoewel ik dagelijks zo'n 1,5x m'n lichaamsgewicht in proteïne eet. Het zijn vooral m'n benen die niet zo willen. Als ik de ene dag 100% geef, dan kan ik twee dagen later maar 90 of 80% geven, zeker als ik tussendoor nog heb gewerkt (onregelmatige studentenbaan).
Voor de training eiwitten, erna koolhydraten, works like a charm.
  donderdag 7 maart 2013 @ 09:04:08 #239
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123734968
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 01:13 schreef Banaanensuiker het volgende:
Gewoon je training bouwen om de belangrijkste compounds. Je hebt te veel isolatie oefeningen. Het kan veel efficiënter door vooral compounds te doen. Bijv:

Dag 1
Squat
benchpress
bent over row (of seated row)
Dips
Lying tricep extension

Dag 2
Deadlift
Overhead press
Calf raise
Facepulls
Pull of chin ups
Oké, maar een duidelijke split in upper/lower of push/pull is dus niet noodzakelijk/nuttig?
pi_123735280
Nee, waarschijnlijk niet. Je Trainingsgewicht zal nog niet dermate hoog zijn dat je niet genoeg hersteld. Maar door dit schema geef je je benen met wat meer tijd om te herstellen dan in je vorige schema. Een cooldown werkt ook goed tegen spierpijn.

Ook is leg press geen goede vervanger voor de squat, wel een aanvulling.
  donderdag 7 maart 2013 @ 09:30:14 #241
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123735503
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 09:19 schreef Banaanensuiker het volgende:
Nee, waarschijnlijk niet. Je Trainingsgewicht zal nog niet dermate hoog zijn dat je niet genoeg hersteld. Maar door dit schema geef je je benen met wat meer tijd om te herstellen dan in je vorige schema. Een cooldown werkt ook goed tegen spierpijn.

Ook is leg press geen goede vervanger voor de squat, wel een aanvulling.
Cooldown doe ik sowieso altijd, vijf tot tien minuutjes op gematigd tempo op de loopband. Ik deed leg press i.p.v. squat, omdat mijn erector spinae niet sterk genoeg was/is om zowel seated row als squat te doen. Als ik beide in één workout deed, kreeg ik last in m'n onderrug. ;)
pi_123737939
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 01:13 schreef Banaanensuiker het volgende:
Gewoon je training bouwen om de belangrijkste compounds. Je hebt te veel isolatie oefeningen. Het kan veel efficiënter door vooral compounds te doen. Bijv:

Dag 1
Squat
benchpress
bent over row (of seated row)
Dips
Lying tricep extension

Dag 2
Deadlift
Overhead press
Calf raise
Facepulls
Pull of chin ups
Hoe lang ben je daarmee dan aan het sporten? Anderhalf uurtje per week ofzo? Ik vind het zelf altijd fijn om er ook een tijdje mee bezig te zijn maar dat lijkt me hier niet mee lukken of wel? Ik heb al meerdere van dit soort schema's voorbij zien komen waarbij ik me dat telkens af vroeg.
Azwethinkweiz
pi_123737965
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 10:52 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Hoe lang ben je daarmee dan aan het sporten? Anderhalf uurtje per week ofzo? Ik vind het zelf altijd fijn om er ook een tijdje mee bezig te zijn maar dat lijkt me hier niet mee lukken of wel? Ik heb al meerdere van dit soort schema's voorbij zien komen waarbij ik me dat telkens af vroeg.
45 minuten tot een uur ongeveer.
pi_123742916
Hip adduction en abduction vandaag omhoog gegooid naar 45 kg.
Er zijn nog wel meer oefeningen waarbij ik weer een tandje harder ga kunnen, maar daar wacht ik even mee tot zondag vanwege de bodypump vanavond.
Zondag waarschijnlijk dus wel weer een schema-update van mij :P
  zaterdag 9 maart 2013 @ 15:31:37 #245
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_123828133
Is de lat pull een redelijke vervanging voor de pull up? Zover ik kan inschatten maak je bij beiden dezelfde beweging (en gebruik je dus dezelfde spieren).
pi_123828405
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Is de lat pull een redelijke vervanging voor de pull up? Zover ik kan inschatten maak je bij beiden dezelfde beweging (en gebruik je dus dezelfde spieren).
Ik zie lat pull meer als training voor een pull up.. maar als je een stukje meer dan je eigen lichaamsgewicht trekt zal het wel een beetje op hetzelfde neerkomen?
Zover ben ik nog niet :P

Ik kan trouwens wel een goede plank met de buikspieren inmiddels, volgens mij heb ik dat nog nooit gekund :D De spieren hebben nogal wat op te vangen daarin met mijn wiebelskelet.
pi_123828546
MarMar heeft gelijk; als je nog niet 1 pull up kan, is een lat pulldown een redelijke manier om te trainen voor pull ups. Als je sportschool een assisted pull up apparaat heeft, kan je beter die gebruiken.

Makkelijkere variant van de pull up is de chin up. Dus met je palmen naar je toe.
pi_123829419
als je snel een paar chin-ups wilt kunnen, dan kun je beter ook negatives en hangs doen. gaat veel sneller dan alleen wat lat pulldowns.

http://www.t-nation.com/f(...)the_pullup_deficient
  zondag 10 maart 2013 @ 11:50:28 #249
103192 El.Wulfo
I Am Mine
pi_123859260
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Is de lat pull een redelijke vervanging voor de pull up? Zover ik kan inschatten maak je bij beiden dezelfde beweging (en gebruik je dus dezelfde spieren).
Vervanging niet, wel goede opbouw voor. Probeer maar eens een pull-up en een Lat pull down, zit toch wel enig verschil in finesse in. Waar zoals je al zei, je gebruikt wel voornamelijk dezelfde spieren dus het komt in de buurt.
Azwethinkweiz
pi_123864655
Schema update:



Next step: splitschema, dat wordt dan ook 1 keer per week vaker naar de sportschool want ik wil beide groepen 2 keer per week pakken en ik blijf bodypump doen.
Even puzzelen welke dagen het handigst zijn, bodypump is donderdagavond.
  zondag 10 maart 2013 @ 15:00:06 #251
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_123867679
Geen schouderoefeningen?

Zoals ik laatst ook als tip gaf: concentreer je op compound bewegingen ipv isolatie. Je pakt daar veel en veel meer mee in een veel kortere tijd.
Confidence through competence
pi_123867851
geen specifieke schouderoefeningen, maar die pak ik wel mee met de traction en de chestpress, is ook al behoorlijk zichtbaar :)

Straks met een compleet nieuw schema ga ik sowieso voornamelijk met losse gewichten werken, ik weet door de bodypump dat ik squats en lunges ook prima kan zonder uit elkaar te vallen inmiddels dus idd, het gaat ff anders straks :)
  zondag 10 maart 2013 @ 15:05:27 #253
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_123867925
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 15:03 schreef MarMar het volgende:
geen specifieke schouderoefeningen, maar die pak ik wel mee met de traction en de chestpress, is ook al behoorlijk zichtbaar :)

Straks met een compleet nieuw schema ga ik sowieso voornamelijk met losse gewichten werken, ik weet door de bodypump dat ik squats en lunges ook prima kan zonder uit elkaar te vallen inmiddels dus idd, het gaat ff anders straks :)
De traction pakt niet noemenswaardig schouders aan, en de chest press alleen je anterior deltoid. Voor mooie rondingen kun je imo beter wat isolatie eruit gooien en een shoulder press erin.
Confidence through competence
pi_123870252
Dan zal het de upright barbell row van bodypump wel zijn die zoveel doet met mijn schouders :P

Ik ben even wat split schema's voor vrouwen aan het bekijken, maar ik mis overal de buikspieren?
pi_123872244
Die pleur ik er dan zelf maar bij :)

Dit wat?

Zondag:
borst+triceps+buik
chestpressbench press
incline dubbell press
triceps push down
lying dumbbell triceps extension
rondje buikspieren: voor, zij, total abs

Maandag:
benen
barbell squat
stiff leg deadlift
legpress
leg extension
leg curl
calf raises

Dinsdag:
schouders+buik
upright barbell row
reverse flyes
dumbbell shrugs
rondje buikspieren

Woensdag:
rug+biceps
back extension of lower back machine
wide grip lat pulldown
seated calbe row
barbell biceps curl
incline dumbbell curl

Donderdag Bodypump

Vrijdag: Shanka are you dead man? YAMAN!

edit: aangepast, dit gaat 'm worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door MarMar op 10-03-2013 22:30:15 ]
pi_123907953
Ik zit inmiddels bij een sportschool. ^O^ Eerst een introductierondje gehad langs alle apparaten en losse gewichten en uitleg over verschillende oefeningen. Volgende keer krijg ik mijn trainingsschema. :)

Verder probeer ik een goed voedingsschema samen te stellen. Ik moet veel meer eten dan voorheen, dat is wel duidelijk. Maar moet ik ook veel meer eiwitten en supplementen nemen? Volgens het Voedingscentrum krijg je bij gezonde voeding al meer dan genoeg binnen en hebben supplementen geen zin. Ik heb het idee dat het geen kwaad kan maar wil natuurlijk ook geen geld verspillen.
pi_123908630
Ik ben ook geen fan van supplementen en het lijkt me zeker vrij overbodig als je nog maar net begint.
Letten op wat je precies binnen krijgt en de verdeling van eiwit/vetten/koolhydraten is wel zinvol!

http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte Dit is daarvoor een handig linkje.

Een aantal voedingsmiddelen waar je veel eiwit uit haalt: kwark, havermout, vlees, vis, ei.
En sportze! :)
pi_123908661
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 16:40 schreef MarMar het volgende:
Die pleur ik er dan zelf maar bij :)

Dit wat?

Zondag:
borst+triceps+buik
chestpressbench press
incline dubbell press
triceps push down
lying dumbbell triceps extension
rondje buikspieren: voor, zij, total abs

Maandag:
benen
barbell squat
stiff leg deadlift
legpress
leg extension
leg curl
calf raises

Dinsdag:
schouders+buik
upright barbell row
reverse flyes
dumbbell shrugs
rondje buikspieren

Woensdag:
rug+biceps
back extension of lower back machine
wide grip lat pulldown
seated calbe row
barbell biceps curl
incline dumbbell curl

Donderdag Bodypump

Vrijdag: Shanka are you dead man? YAMAN!

edit: aangepast, dit gaat 'm worden.
zou gewoon full body doen of een upper/lower split.. iets in die richting

zo'n bodybuilding schema met al die isolatieoefeningen heb je helemaal niet nodig
pi_123909246
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:36 schreef 16meter het volgende:

[..]

zou gewoon full body doen of een upper/lower split.. iets in die richting

zo'n bodybuilding schema met al die isolatieoefeningen heb je helemaal niet nodig
Jawel, reuzehandig als je het nodig hebt dat je spieren een stuk compenseren voor je gewrichten :)
pi_123909640
je spieren worden juist snel sterker van compounds

dumbbell shrugs, upright rows etc heb je weinig aan, tenzij je voor esthetische doeleinden traint (grotere traps/lateral delts)

daarnaast is de upright row is een blessuregevoelige oefening, maar dat heeft je personal trainer natuurlijk al verteld ;) net als het feit dat je met zo'n schema wel erg veel hooi op je vork neemt voor iemand die van zo ver moet komen. Die body pump zou ik, mits je een 4 -day bodybuilding split kiest, lekker laten voor wat het is.

but hey man, it's just advice.. that's all it is..
pi_123914605
Ik heb al twee workouts op rij dat ik squats niet volhoud door pijn in m'n bovenbenen. Ik doe sinds een maand het stronglifts programma (5 sets x 5 reps, ma woe en vrijdag) en dat gaat prima, maar woensdag had ik zo'n last van m'n bovenbenen dat ik na 3 setjes maar ben gestopt. Begon met stronglifts op 40 kg en zit nu na een maand op 60kg, maar ook vandaag weer teveel last van m'n bovenbenen waardoor ik even terug ben gegaan naar 50kg voor de laatste 3 setjes van de 5. Ook dat ging niet van harte moet ik zeggen.

Ik dacht woensdag dat ik, omdat ik na m'n workout (met squats van 57,5kg) van maandagochtend veel op m'n benen had gestaan maandag en dinsdag en naar een concert met een hoop springen e.d. m'n benen wellicht niet genoeg rust had gegeven om te herstellen, maar kan dit wellicht op iets anders duiden? Is de opbouw in gewicht (per gehaalde 5x5 2,5kg erbij, 7,5kg in de week dus) gewoon te veel te snel?

Ik weet vrijwel zeker dat m'n vorm/houding goed is, toch ben ik bang dat het hier wellicht aan ligt. M'n voeding is niet optimaal in die zin dat ik een schema heb met 6 maaltijden per dag tot op de calorie afgemeten maar ik eet genoeg en let wel goed op m'n eiwit-inname en eiwit/carb/vet verhouding.
pi_123951783
Upright row doe ik al met bodypump 16meter :)

Eerste wat in mij opkomt no1uknow: doe je wel een goede warming up/ cooling down? Gewoon fijn een stuk lopen met ongeveer 5 km per uur, buiten of op de loopband.

De opbouw van zondag voelde vandaag alweer easy, heb mijn nieuwe schema besproken, dinsdag ga ik er met een trainer ff doorheen lopen.

En niet nodig, inderdaad, maar die 20 paar high heels die ik heb, heb ik ook niet nodig (vinden mannen dan, ik vind van wel! :P )
pi_123952135
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:57 schreef MarMar het volgende:
Eerste wat in mij opkomt no1uknow: doe je wel een goede warming up/ cooling down? Gewoon fijn een stuk lopen met ongeveer 5 km per uur, buiten of op de loopband.
Ik fiets ongeveer 5 minuten naar de sportschool, met hoge snelheid, flinke intensiteit dus. Daarna even omkleden etc. en dan pak ik eigenlijk altijd 5 minuten de crosstrainer, ook redelijk hoge intensiteit.
pi_123958594
5 minuten is niet veel en hoge intensiteit is amper een cooling down :)

Probeer eens wat langer en met wat minder intensiteit, of gewoon ff 15 minuten de loopband na je training, kijken wat er gebeurt :)
pi_124017661
Sinds deze week ook begonnen met bankdrukken en squatten, nog specifieke tips voor een beginner? Ik heb me er al aardig ingelezen en een stuk of wat filmpjes gekeken voor de juiste form.
Ben nu begonnen met gewoon heel laag gewicht en proberen om de techniek onder de knie te krijgen en me vertrouwd met de oefeningen te voelen.
Azwethinkweiz
pi_124045832
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:06 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ik fiets ongeveer 5 minuten naar de sportschool, met hoge snelheid, flinke intensiteit dus. Daarna even omkleden etc. en dan pak ik eigenlijk altijd 5 minuten de crosstrainer, ook redelijk hoge intensiteit.
Verder is een setje squats met laag gewicht denk ik wel een goed plan als extra warming up, aangezien dat eigenlijk de enige oefening is waar je echt last van krijgt?

En *O* 3e setje legpress vandaag naar 90 gedaan.
pi_124045851
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:27 schreef El.Wulfo het volgende:
Sinds deze week ook begonnen met bankdrukken en squatten, nog specifieke tips voor een beginner? Ik heb me er al aardig ingelezen en een stuk of wat filmpjes gekeken voor de juiste form.
Ben nu begonnen met gewoon heel laag gewicht en proberen om de techniek onder de knie te krijgen en me vertrouwd met de oefeningen te voelen.
Ga je naar een sportschool waar begeleiding rondloopt? Of iets als basic fit?
  donderdag 14 maart 2013 @ 13:38:09 #268
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_124047064
Van de week weer begonnen met trainen na een week of 4 rust te hebben gehouden. Dinsdag borst en rug gedaan, en 's avonds badminton training voor ongeveer 2 uur er achter aan. Niet zo slim geweest, maar aangezien ik maandag geen tijd had moest het even zo.
Vandaag schouders er armen, en ook weer een uurtje badmintonnen, maar nu op een iets lager niveau. Ben benieuwd hoe ik me morgen voel.
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_124047345
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:57 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ga je naar een sportschool waar begeleiding rondloopt? Of iets als basic fit?
F4F Eindhoven, dus alleen begeleiding in de vorm van andere sporters.
Azwethinkweiz
pi_124048661
Ik doe al zo'n jaartje aan fitness (eerst vooral conditie, maar later ook de overstap naar krachttraining). Maar de laatste tijd merk ik dat ik steeds minder tijd heb om langs de sportschool te gaan (studie / werk etc).

En omdat ik het niet helemaal wil opgeven, wil ik naast de sportschool ook thuis ook aan de slag.
Nou zijn er honderden oefeningen te vinden op internet (ik zou niet weten welke ik moet hebben, maar dat zoek ik nog wel even uit).

Maar welke fitness attributen raden jullie mij aan om te kopen?
- Dumbells
- Barbell
- Halterbankje

Bedankt! :7
pi_124048744
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:28 schreef iFok. het volgende:
Ik doe al zo'n jaartje aan fitness (eerst vooral conditie, maar later ook de overstap naar krachttraining). Maar de laatste tijd merk ik dat ik steeds minder tijd heb om langs de sportschool te gaan (studie / werk etc).

En omdat ik het niet helemaal wil opgeven, wil ik naast de sportschool ook thuis ook aan de slag.
Nou zijn er honderden oefeningen te vinden op internet (ik zou niet weten welke ik moet hebben, maar dat zoek ik nog wel even uit).

Maar welke fitness attributen raden jullie mij aan om te kopen?
- Dumbells
- Barbell
- Halterbankje

Bedankt! :7
Powercage/Squatrack
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.
pi_124048831
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:30 schreef Poppiholla het volgende:

[..]

Powercage/Squatrack
Hou er wel even rekening mee dat het om een arme student gaat. O-) :D
Dat wordt mij iets te duur. Dus gewoon een basis, de rest kan ik nog altijd in de sportschool doen. ;)

Toch bedankt! :)
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:20:25 #273
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_124050398
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:33 schreef iFok. het volgende:

[..]

Hou er wel even rekening mee dat het om een arme student gaat. O-) :D
Dat wordt mij iets te duur. Dus gewoon een basis, de rest kan ik nog altijd in de sportschool doen. ;)

Toch bedankt! :)
Kan je niet beter je bezoek aan de sportschool opnemen in je planning, zodat je daar zeker tijd voor vrij houdt? Als arme student lijkt het me ook niet handig een duur sportschool abo te hebben en dan bijna niet te gaan? Of zie ik dat verkeerd?
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_124050876
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:20 schreef Champy het volgende:

[..]

Kan je niet beter je bezoek aan de sportschool opnemen in je planning, zodat je daar zeker tijd voor vrij houdt? Als arme student lijkt het me ook niet handig een duur sportschool abo te hebben en dan bijna niet te gaan? Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je helemaal goed, het is natuurlijk zonde. Ik ging 'vroeger' 3 keer in de week, en nu mag ik blij zijn als ik het eens in de week red (en dat komt vooral door het werken).

Nou zullen heleboel denken: tijd moet je maken. Maar de komende maanden tot aan de vakantie gaat het gewoon niet lukken (helaas).

Maar ik denk dat ik met dumbells, barbell en een halterbankje wel een paar leuke oefeningen kan doen! Misschien zeg ik mijn sportschool abo ook wel even een tijdje op tot ik weer tijd heb. :)
pi_124063837
Bodypump was bijna ontspanning vanavond :o maar volgens mij was ik de enige die er zo over dacht..
Alleen de deadlifts en de upright rows vond ik wel écht pittig.
Vooral triceps en biceps gingen heel makkelijk, mijn training zet blijkbaar wel zoden aan de dijk :)
Ben benieuwd hoe het volgende week gaat als ik niet dezelfde dag nog krachttraining gedaan heb.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:42:32 #276
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_124083421
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:32 schreef iFok. het volgende:

[..]

Dat zie je helemaal goed, het is natuurlijk zonde. Ik ging 'vroeger' 3 keer in de week, en nu mag ik blij zijn als ik het eens in de week red (en dat komt vooral door het werken).

Nou zullen heleboel denken: tijd moet je maken. Maar de komende maanden tot aan de vakantie gaat het gewoon niet lukken (helaas).

Maar ik denk dat ik met dumbells, barbell en een halterbankje wel een paar leuke oefeningen kan doen! Misschien zeg ik mijn sportschool abo ook wel even een tijdje op tot ik weer tijd heb. :)
Tijd moet je inderdaad maken. Dat je geen tijd voor de sportschool heb is gewoon een excuus. Ik studeer ook, ik werk, ga met vrienden om, maak huiswerk en ga alsnog 4-5x per week naar de sportschool. Als je echt wilt, dan is er altijd wel wat tijd :)
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
pi_124083768
Als je een uur per dag kan tvkijken/doelloosinternetten/etc. kan je ook een uur per dag sporten. :)
  vrijdag 15 maart 2013 @ 11:07:00 #278
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_124084207
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:00 schreef MarMar het volgende:
Bodypump was bijna ontspanning vanavond :o maar volgens mij was ik de enige die er zo over dacht..
Alleen de deadlifts en de upright rows vond ik wel écht pittig.
Vooral triceps en biceps gingen heel makkelijk, mijn training zet blijkbaar wel zoden aan de dijk :)
Ben benieuwd hoe het volgende week gaat als ik niet dezelfde dag nog krachttraining gedaan heb.
Wat houdt dat bodypump eigenlijk precies in?
pi_124085189
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 11:07 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Wat houdt dat bodypump eigenlijk precies in?

dit
pi_124086176
Die squats.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 12:47:06 #281
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_124087936
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:00 schreef Banaanensuiker het volgende:
Die squats.
Dat is nog niet 1/8 van de ROM..
pi_124088336
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:42 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

Tijd moet je inderdaad maken. Dat je geen tijd voor de sportschool heb is gewoon een excuus. Ik studeer ook, ik werk, ga met vrienden om, maak huiswerk en ga alsnog 4-5x per week naar de sportschool. Als je echt wilt, dan is er altijd wel wat tijd :)
Ten eerste, jij kan mij niet wijs maken dat je dagelijks van 08.00 tot 20.00 op school zit. Wat bij mij deze semester helaas wel het geval is.

Ten tweede weet jij niet waar ik woon, en ook niet waar ik studeer. Dus de reistijd naar school en naar de sportschool kan jij totaal niet inschatten voor mij.

En ja, als ik echt wil, en ik ben best gemotiveerd, dan is er tijd voor 1 keer in de week. Maar dat vind ik niet genoeg.

Maar prima, als je het een excuus vindt, en niet gewoon antwoord kan geven op dé vraag, jammer. Valt niks aan te doen :)
pi_124091223
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:58 schreef iFok. het volgende:

[..]

Ten eerste, jij kan mij niet wijs maken dat je dagelijks van 08.00 tot 20.00 op school zit. Wat bij mij deze semester helaas wel het geval is.

Ten tweede weet jij niet waar ik woon, en ook niet waar ik studeer. Dus de reistijd naar school en naar de sportschool kan jij totaal niet inschatten voor mij.

En ja, als ik echt wil, en ik ben best gemotiveerd, dan is er tijd voor 1 keer in de week. Maar dat vind ik niet genoeg.

Maar prima, als je het een excuus vindt, en niet gewoon antwoord kan geven op dé vraag, jammer. Valt niks aan te doen :)
Misschien heb je hier wat aan: http://www.spartanfam.com/doyourhomework oefeningen voor buiten de sportschool.
pi_124092240
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:19 schreef MarMar het volgende:

[..]

Misschien heb je hier wat aan: http://www.spartanfam.com/doyourhomework oefeningen voor buiten de sportschool.
Dankje, ik zal eens kijken! ^O^
pi_124117196
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:57 schreef MarMar het volgende:

[..]

Verder is een setje squats met laag gewicht denk ik wel een goed plan als extra warming up, aangezien dat eigenlijk de enige oefening is waar je echt last van krijgt?

En *O* 3e setje legpress vandaag naar 90 gedaan.
Ja je hebt gelijk! Had ook in het BB topic gepost, en kwam er toen achter dat ik eigenlijk niks qua warming up aan oefeningen deed, terwijl dat zeker wel noodzakelijk is. Heb me aardig verdiept van te voren maar blijkbaar niet diep genoeg :') Ga het nu idd proberen met een vast warm-up ritme. Thanks voor je adviezen!
pi_124123754
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:47 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Dat is nog niet 1/8 van de ROM..
Eerder de helft, als je kont lager gaat dan je knieën en je knieën verder uitsteken dan je tenen doe je ook iets niet goed.

Ik heb nu pas het hele filmpje bekeken trouwens :P

En yw no1uknow.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 11:35:49 #287
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_124124897
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 10:29 schreef MarMar het volgende:

[..]

Eerder de helft, als je kont lager gaat dan je knieën en je knieën verder uitsteken dan je tenen doe je ook iets niet goed.

Ik heb nu pas het hele filmpje bekeken trouwens :P

En yw no1uknow.
Dat 1/8 was vrij overdreven maar dat is amper een squat te noemen.Als je de techniek beheerst dan kun je in ieder geval veel meer richting parallel zonder dat je knieën voorbij je tenen komen.
pi_124125211
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 10:29 schreef MarMar het volgende:

[..]

Eerder de helft, als je kont lager gaat dan je knieën en je knieën verder uitsteken dan je tenen doe je ook iets niet goed.

Ik heb nu pas het hele filmpje bekeken trouwens :P

En yw no1uknow.
Knieën voorbij je tenen is niet per se slecht, hoor. Iedereen heeft andere lichaamsverhoudingen, dus niet bij iedereen ziet de squat hetzelfde er uit. Techniek op dat filmpje is op z'n minst belabberd te noemen. Je moet eigenlijk zo diep mogelijk gaan, mits je hamstrings aangespannen blijven.
pi_124125818
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 11:49 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Knieën voorbij je tenen is niet per se slecht, hoor. Iedereen heeft andere lichaamsverhoudingen, dus niet bij iedereen ziet de squat hetzelfde er uit. Techniek op dat filmpje is op z'n minst belabberd te noemen. Je moet eigenlijk zo diep mogelijk gaan, mits je hamstrings aangespannen blijven.
Ben het er idd mee eens dat er in dat filmpje totaal niet op de houding wordt gelet, gelukkig krijgen wij les van een grote kerel, dat scheelt denk ik stiekem toch :)
pi_124129667
Het was vandaag de dag van de brede patsertjes in te losse tanktops die de hele tijd op en neer liepen en zelf geen enkel gewicht aanraakten. Oh en een vrouw in een rokje.
Azwethinkweiz
  zaterdag 16 maart 2013 @ 15:19:01 #292
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_124130492
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 14:44 schreef El.Wulfo het volgende:
Het was vandaag de dag van de brede patsertjes in te losse tanktops die de hele tijd op en neer liepen en zelf geen enkel gewicht aanraakten. Oh en een vrouw in een rokje.
Dat was in mijn vorige gym iedere dag zo. Van die schriele mannetjes die niets anders deden dan bankdrukken hun spotter de bar op en neer laten bewegen.
pi_124130838
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat was in mijn vorige gym iedere dag zo. Van die schriele mannetjes die niets anders deden dan bankdrukken hun spotter de bar op en neer laten bewegen.
Nou dit waren wel mannetjes die hun bovenlijf al goed getraind hadden en dat ook maar al te graag wilden laten zien. Maar zelf dus niet aan het sporten. Ik denk dat ze gehoopt hadden op veel knappe vrouwen om zichzelf te laten zien maar dat viel ook zwaar tegen.
Azwethinkweiz
  zaterdag 16 maart 2013 @ 17:54:24 #294
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_124135268
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:31 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Nou dit waren wel mannetjes die hun bovenlijf al goed getraind hadden en dat ook maar al te graag wilden laten zien. Maar zelf dus niet aan het sporten. Ik denk dat ze gehoopt hadden op veel knappe vrouwen om zichzelf te laten zien maar dat viel ook zwaar tegen.
Sommigen zien de sportschool als een sociale aangelegenheid.
pi_124136386
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 17:54 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Sommigen zien de sportschool als een sociale aangelegenheid.
Ouderen hebben daar ook een handje van.. beetje met elkaar zitten te beppen en ondertussen alles bezet houden..
pi_124158622
afscheid genomen vandaag van mijn oude schema en dat deed ik zo:

legpress: 3 setjes van 80 extra setje met 90kg
legcurl: 3x 37,5 kg
leg extension: 30, 30, 35
chestpress: 3x27,5kg
lower back: 4 setjes x 35kg
vert. traction: 3x 45 kg
rotary torso: 27.5, 30, 30 kg
crunch: 3x35 kg
total abs: 3x50 kg
hip abductor:3x 50 kg
hip adductor: 3x50 kg
triceps push down cable: 3x20 kg
biceps dumbbells:3x 2x8 kg

loopband 15 min, 5kmpu, helling tussen 10 en 12 %
  zondag 17 maart 2013 @ 12:35:28 #297
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_124158727
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 12:30 schreef MarMar het volgende:
afscheid genomen vandaag van mijn oude schema en dat deed ik zo:

legpress: 3 setjes van 80 extra setje met 90kg
legcurl: 3x 37,5 kg
leg extension: 30, 30, 35
chestpress: 3x27,5kg
lower back: 4 setjes x 35kg
vert. traction: 3x 45 kg
rotary torso: 27.5, 30, 30 kg
crunch: 3x35 kg
total abs: 3x50 kg
hip abductor:3x 50 kg
hip adductor: 3x50 kg
triceps push down cable: 3x20 kg
biceps dumbbells:3x 2x8 kg

loopband 15 min, 5kmpu, helling tussen 10 en 12 %
setjes van hoevaak?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_124158754
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 12:35 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

setjes van hoevaak?
15, dus ik ga straks POEF omhoog met gewicht met kortere setjes.
  zondag 17 maart 2013 @ 12:40:21 #299
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_124158819
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 12:36 schreef MarMar het volgende:

[..]

15, dus ik ga straks POEF omhoog met gewicht met kortere setjes.
Heel goed ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 18 maart 2013 @ 19:53:36 #300
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_124219510
Zo, ik ben eindelijk een beetje op gewicht, nu wil ik wat serieuzer gaan sporten. Heb een abbo genomen bij de sportschool die het dichtsbij is, alleen zit vrij weinig begeleiding bij, wil ik jullie hulp graag gebruiken :)
Mijn belangrijkste punten die ik wil verbeteren zijn de buik, billen en armen (met name onderarmen :P) Op dit moment ben ik 2x geweest, en heb ik zomaar wat apparaten gebruikt, maar welke kan ik het beste gebruiken, en ik las in de OP al van de cardio, is het t beste om van te voren de crosstrainer te doen en dan de apparaten en daarna op de hardloopband?

Verder, ik eet vrij weinig vet/snoep, maar eet wel erg onregelmatig qua tijden en beweeg zo'n 6 uur per dag (werk in horeca) Dus tips graag :P
~ Bonito La Risa ~
pi_124219806
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:53 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Verder, ik eet vrij weinig vet/snoep, maar eet wel erg onregelmatig qua tijden en beweeg zo'n 6 uur per dag (werk in horeca) Dus tips graag :P
Ja, niet meer doen. Gewoon een degelijk eetplan maken. Geen smoesjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')