SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 14-02-2013 10:34:09 ]F means you're fucked![]()
rust, maar niet helemaal zen, 60
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
mooi, thanksquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:44 schreef YUR het volgende:
Meteen Jimmy Jump aan het WWW-lijstje toegvoegd
Ecosia
slaapze!quote:Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Hier ook op tijd erin.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Net 9k duurloop gehad met een paar sprintjes van tevoren. Trainert liet iemand voorop lopen die veels te hard ging (de groep trok uit elkaar). Ondanks geklaag niet ingegrepen. Groep viel dus uit elkaar en ergens tussen de kassen in het westland is de trainer met de langzame groep terug naar clubhuis gegaan. Ik in de "snelle" groep nog een paar km door. Bij 7k viel de te snelle kopman afen hij was niet de enige.... Afijn, ik kwam best kapot aan na een duurloop op bijna wedstrijdtempo. En guess what? De trainert was - na de langzame groep te hebben afgeleverd - al naar huis
![]()
Ik was bijna de enige die me hier druk om maakte. Ik vind het schandaligBovendien is het in mijn rug geschoten en ik loop nu krom
![]()
wél goed voor de kilometers, maar het schoot zijn doel een beetje voorbij![]()
Zo Sun, jouw hond is met recht zijn wilde haren kwijtof toch niet?
![]()
Ennuh...relax trouwens hé? Je hebt allemaal weleens een tijdje een hardloopdipje. Je zult zien dat met de lente, langer licht etc je echt wel weer zo de flow te pakken hebt![]()
/teruglezen![]()
Haha die wilde haren, daar is hij de hele dag mee bezig om ze te laten groeienquote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:30 schreef Quoi het volgende:
Zo Sun, jouw hond is met recht zijn wilde haren kwijtof toch niet?
![]()
Ennuh...relax trouwens hé? Je hebt allemaal weleens een tijdje een hardloopdipje. Je zult zien dat met de lente, langer licht etc je echt wel weer zo de flow te pakken hebt![]()
/teruglezendie zitten er zo weer aan
![]()
Oh en thanx. Ik vrees alleen een beetje voor mijn schenen. Ik hoop maar dat mijn nieuwe zooltjes nog even moeten wennen en dat het daarna over is![]()
![]()
laat ze lekker de tering krijgenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:21 schreef Quoi het volgende:
Net 9k duurloop gehad met een paar sprintjes van tevoren. Trainert liet iemand voorop lopen die veels te hard ging (de groep trok uit elkaar). Ondanks geklaag niet ingegrepen. Groep viel dus uit elkaar en ergens tussen de kassen in het westland is de trainer met de langzame groep terug naar clubhuis gegaan. Ik in de "snelle" groep nog een paar km door. Bij 7k viel de te snelle kopman afen hij was niet de enige.... Afijn, ik kwam best kapot aan na een duurloop op bijna wedstrijdtempo. En guess what? De trainert was - na de langzame groep te hebben afgeleverd - al naar huis
![]()
Ik was bijna de enige die me hier druk om maakte. Ik vind het schandaligBovendien is het in mijn rug geschoten en ik loop nu krom
![]()
wél goed voor de kilometers, maar het schoot zijn doel een beetje voorbij
Ecosia
Ja, daar betaal je voor. Niet heel veel, maar toch.... Gek genoeg zeiden mensen in de groep: fijn hé, zo'n lekkere duurloop zonder de trainer. Ik: dit kan ik zelf thuis ook wel verzinnen er stond een fikse intervaltraining op het programma eigenlijk
Maarjaaaaaaaaaaaaaa....![]()
tijd om in het bestuur te gaan en de boel recht te zettenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:21 schreef Quoi het volgende:
![]()
![]()
wél goed voor de kilometers, maar het schoot zijn doel een beetje voorbij
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
dan is het helemaal kwalijk. Je loopt bij een groep voor je plezier en om er wat van op te steken!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:03 schreef Quoi het volgende:
Ja, daar betaal je voor. Niet heel veel, maar toch.... Gek genoeg zeiden mensen in de groep: fijn hé, zo'n lekkere duurloop zonder de trainer. Ik: dit kan ik zelf thuis ook wel verzinnen er stond een fikse intervaltraining op het programma eigenlijk
Maarjaaaaaaaaaaaaaa....
Ik vind het ronduit schandalig
maar heb dan ook een vrij uitgesproken mening over zulke dingen ;-)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Klinkt niet als een goede loopgroep, leraren die weglopen, krom lopen van het bij proberen te houden.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Maarja... Het hoeft niet duur te zijn, maar je mag wel een proffessionelere houding verwachten denk ik.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:03 schreef Quoi het volgende:
Maarjaaaaaaaaaaaaaa....
Was jij niet die ene die laatst met de voorzitter had gelopen? Misschien nog eens gaan babbelen![]()
Maar in je eentje verander je niet de wereld natuurlijk..
Zijn er meerloopgroepen waar je bij aan zou kunnen sluiten? Evt bij dezelfde vereniging maar met trainer die het wel serieus neemt?![]()
Ik zou heel hard bij die club weglopen...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:03 schreef Quoi het volgende:
Maarjaaaaaaaaaaaaaa....F means you're fucked![]()
Quoi dat klinkt allemaal zo onprofessioneel, ik zou denk ik niet eens overwegen om daar verandering in proberen te brengen.
Gisteren voor mij ook weer loopgroep, omdat ik na de laatste twee keer lopen pijn in mijn knie voelde (maar niet tijdens het lopen), heb ik vooraf even een praatje gehad met de trainer. Hij raadde (net als fysio) met name stabiliteitsoefeningen aan. Omdat dat voor de hele groep niet verkeerd was, hebben we daar bij de warming up extra aandacht aan besteed![]()
Helaas tijdens wandelpauzes en nu wel last dus ik ga voor vrijdag een afspraak maken bij mijn sportfysio en dan meteen daarvoor hardlopen![]()
Rust, stoppen of opgeven is in mijn hoofd geen optie, hoop dat het meevalt![]()
![]()
Ik zou even wachten met lopen tot na je afspraak
Ecosia
Het is op zijn verzoek om vooraf te lopen, de pijn is alleen zo'n 24 uur daarna aanwezig. Zie hem iedere maandag dus hadden het al kort besproken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:53 schreef Jumparound het volgende:
Ik zou even wachten met lopen tot na je afspraak![]()
Dat.quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:53 schreef Jumparound het volgende:
Ik zou even wachten met lopen tot na je afspraak
En wat onprofessioneel Quoi! Zou ook mijn heil elders zoeken.Ja doei.![]()
oké, dan natuurlijk welquote:Op woensdag 13 februari 2013 07:57 schreef Serinde het volgende:
[..]
Het is op zijn verzoek om vooraf te lopen, de pijn is alleen zo'n 24 uur daarna aanwezig. Zie hem iedere maandag dus hadden het al kort besproken.
Ecosia
He he, ik kan vanavond weer.Zaterdag voor het laatst gelopen!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Vanavond weer loopgroepgelukkig met een trainer die wél iedereen bij elkaar houdt en op iedereen wacht
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ik ga zo maar eens lopen. Moet toch douchen en moet ook nog lesgeven vandaag, dus moet maar even gaan lopen (en dus douchen) voordat ik naar de uni ga
![]()
Maar om nou te zeggen dat ik sta te springen... nah..![]()
Ja doei.![]()
Quoi, dat is gewoon belachelijk. Imo DE reden om daar weg te gaan.
verder: ja ik leef nog!Gewoon ff geen fut om te lopen. Misschien vanavond ff..
![]()
Jeetje Quoi, dat is wel erg onprofessioneel. Zeker dat die trainer gewoon bedenkt om naar huis te gaan, dat vind ik wel echt heel erg slecht.![]()
Je kan het MoBloquote:Op woensdag 13 februari 2013 08:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga zo maar eens lopen. Moet toch douchen en moet ook nog lesgeven vandaag, dus moet maar even gaan lopen (en dus douchen) voordat ik naar de uni ga
![]()
Maar om nou te zeggen dat ik sta te springen... nah..![]()
![]()
En Quoi dat is wel balen zeg, niet echt motiverend, hoe is het nu met je rug?
Owja, ik moet nog steeds die hartslagmeter naar GodsSon sturen...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Dank je![]()
Ben in tijden niet zo vroeg gaan lopen, eens zien waar het me brengt. Sowieso stond er wat rustigs op 't programma, en zo zonder ontbijt moet dat ook wel
Ja doei.![]()
ik ga vannacht slapen met mn hartslagmeter
(eens zien wat mijn hs doet 's nachts)
Ecosia
romantisch, zo vlak voor Valentijnsdagquote:Op woensdag 13 februari 2013 08:46 schreef Jumparound het volgende:
ik ga vannacht slapen met mn hartslagmeter'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
opflikkeren met valentijnsdagquote:Op woensdag 13 februari 2013 08:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
romantisch, zo vlak voor Valentijnsdag
Ecosia
Gisteravond hard gelopen door het mooie Twente. Langs de donkere bossen.Er was geen sneeuw en geen volle maan, maar dit heeft ook wel wat. Wel mijn oranje hesje aan natuurlijk. Na ca 6 a 7 km overgegaan op wandelpas met af en toe weer een paar honderd meter looppas.
Ik heb trouwens gewoon zo'n fluorisend hesje. Zijn er ook wat die zo'n "kerstboom-hesje" hebben met van die uit zichzelf brandende lampjes.
Bijvoorbeeld met van die rode lampjes.
Dat deed me denken aan Dynamo, de Gladiator uit Running Man (What's in a name), waar Arnold Schwarzenegger het tegen moest opnemen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Twentsche_Ros op 13-02-2013 09:04:58 ]Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
Ja, want 2 dagen daarna ben ik jarig en krijg ik wél kaartjes enzoquote:Op woensdag 13 februari 2013 08:53 schreef Jumparound het volgende:
[..]
opflikkeren met valentijnsdag![]()
![]()
Ik heb nieuwe schoenen!![]()
Maar al een week niet kunnen lopen ivm pijnlijke schenen.
In de winkel werd me verteld dat de kans groot is dat het "scheenprobleem" met deze schoenen goed moet gaan, dus ik ga vanmiddag rustig aan weer beginnen met lopen.
Jullie hadden trouwens gelijk: het viel reuze mee bij Runnersworld, ik ben goed geholpen en zag op het filmpje dat mijn enkels naar binnen zwalken, ik had echt geen idee! Ben benieuwd hoe het straks gaat.![]()
dat kan inderdaad last in je schenen veroorzaken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 09:20 schreef Molline het volgende:
Ik heb nieuwe schoenen!![]()
Maar al een week niet kunnen lopen ivm pijnlijke schenen.
In de winkel werd me verteld dat de kans groot is dat het "scheenprobleem" met deze schoenen goed moet gaan, dus ik ga vanmiddag rustig aan weer beginnen met lopen.
Jullie hadden trouwens gelijk: het viel reuze mee bij Runnersworld, ik ben goed geholpen en zag op het filmpje dat mijn enkels naar binnen zwalken, ik had echt geen idee! Ben benieuwd hoe het straks gaat.
Door het naar binnen buigen van je scheen schuren je kuitspieren over je scheenbeenvlies
Ecosia
Check, hier nog iemand met dat probleem.quote:Op woensdag 13 februari 2013 09:25 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dat kan inderdaad last in je schenen veroorzaken.
Door het naar binnen buigen van je scheen schuren je kuitspieren over je scheenbeenvlies
Welke schoenen heb je mee gekregen Molline?![]()
Leuke piek zit erinhttp://www.endomondo.com/workouts/158798523/881511
NIet superlekker gelopen... te vroeg
te weinig op gang nog
![]()
Nou ja, wel geweest, lekker! Nu m'n yoghurt/banaan naar binnen aan het werken en zo maar 's douchen
Ja doei.![]()
Deze zijn het geworden:quote:Op woensdag 13 februari 2013 09:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Check, hier nog iemand met dat probleem.
Welke schoenen heb je mee gekregen Molline?![]()
Asics GT-2000
Ik hoop echt dat het lopen nu goed gaat, ik mis het. (had nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen....)
![]()
Ik hoop het ook voor je! Ik heb de GT 2170 maar moest daar wel een extra zool in, en eigenlijk zou ik schoenen met een nog groter blok moeten hebben geloof ik![]()
![]()
We hebben dezelfde schoenenquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:00 schreef Molline het volgende:
[..]
Deze zijn het geworden:![]()
[ afbeelding ]
Asics GT-2000
Ik hoop echt dat het lopen nu goed gaat, ik mis het. (had nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen....)
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ja, de demping is ook belangrijk is me verteld. Die schoenen die ik had waren al erg oud, waarschijnlijk zat daar ook het probleem.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik hoop het ook voor je! Ik heb de GT 2170 maar moest daar wel een extra zool in, en eigenlijk zou ik schoenen met een nog groter blok moeten hebben geloof ik![]()
![]()
Heb ik ook eens gedaan toen ik net de Wahoo had. Runkeeper een nacht mee laten draaien en had een gemiddelde hartslag van 59 en ook nog eens 0,26 km afgelegd.quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:46 schreef Jumparound het volgende:
ik ga vannacht slapen met mn hartslagmeter
(eens zien wat mijn hs doet 's nachts)
![]()
![]()
Nou, het ging meer om nóg meer antipronatiequote:Op woensdag 13 februari 2013 10:04 schreef Molline het volgende:
[..]
Ja, de demping is ook belangrijk is me verteld. Die schoenen die ik had waren al erg oud, waarschijnlijk zat daar ook het probleem.![]()
![]()
Ik heb ze eerst ingelopen. Nu zitten ze lekker.quote:Isn't it ironic, don't you think
Klopt, daarom is mij ook deze schoen aangeraden. Ik wist niet dat ik zo naar binnen klapte, je wordt wel met je neus op de feiten gedrukt zo. Ik ben dan ook blij dat ik niet lukraak zelf schoenen gekocht heb.![]()
![]()
Ga ik ook doen vanmiddag.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:25 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik heb ze eerst ingelopen. Nu zitten ze lekker.![]()
![]()
slaapwandelaar?quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Heb ik ook eens gedaan toen ik net de Wahoo had. Runkeeper een nacht mee laten draaien en had een gemiddelde hartslag van 59 en ook nog eens 0,26 km afgelegd.
Ecosia
Anders zou je eens moeten kijken voor de Stabil CS2 van Saucony. Ik ben ook overgestapt van de 2170 naar deze.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik had voor de schoenen die ik nu heb de GT-2160. Die bevielen wel goed, al vond ik ze wel een beetje zwaar.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:00 schreef Molline het volgende:
[..]
Deze zijn het geworden:![]()
[ afbeelding ]
Asics GT-2000
Als m'n voet weer normaal doet wil ik naast m'n antipronatieschoenen juist wat meer minimalistische schoenen voor kortere stukjes en voor op de baan.![]()
Je weet dat dat heel anders loopt he? En dat je je lichaam heel erg moet laten wennen aan midden/voorvoetslanding. Met name je achillespezen en kuiten zullen niet weten wat er met ze gebeurtquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:29 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik had voor de schoenen die ik nu heb de GT-2160. Die bevielen wel goed, al vond ik ze wel een beetje zwaar.
Als m'n voet weer normaal doet wil ik naast m'n antipronatieschoenen juist wat meer minimalistische schoenen voor kortere stukjes en voor op de baan.F means you're fucked![]()
Ja, daarom wil ik ze in eerste instantie ook voor erbij. Tegen de tijd dat m'n Brooks op zijn (november/december) ben ik dan hopelijk helemaal gewend.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:30 schreef YUR het volgende:
[..]
Je weet dat dat heel anders loopt he? En dat je je lichaam heel erg moet laten wennen aan midden/voorvoetslanding. Met name je achillespezen en kuiten zullen niet weten wat er met ze gebeurt![]()
Duidelijkquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:34 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ja, daarom wil ik ze in eerste instantie ook voor erbij. Tegen de tijd dat m'n Brooks op zijn (november/december) ben ik dan hopelijk helemaal gewend.
Laat je lichaam er rustig aan wennen. Ga niet meteen lange stukken op die schoenen lopen, maar bouw het rustig op. Een beetje a la Evy
F means you're fucked![]()
quote:
Ecosia
Denk dat ze heel goed weten wat er gaat gebeurd, ze zullen er vast minder blij mee zijnquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:30 schreef YUR het volgende:
Je weet dat dat heel anders loopt he? En dat je je lichaam heel erg moet laten wennen aan midden/voorvoetslanding. Met name je achillespezen en kuiten zullen niet weten wat er met ze gebeurt
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Eerst maar weer gewoon lopen ;-)quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:36 schreef YUR het volgende:
[..]
Duidelijk
Laat je lichaam er rustig aan wennen. Ga niet meteen lange stukken op die schoenen lopen, maar bouw het rustig op. Een beetje a la Evy
Maar ik heb wel het idee dat het uiteindelijk beter is voor je voetjes, dat je minder door je schoenen wordt gedwongen op een bepaalde manier af te wikkelen - en ook minder hoeft af te wikkelen doordat je meer op je midden/voorvoet landt. Hoe ik het wennen precies in m'n schema kan gaan passen moet ik nog wel even over nadenken.![]()
MoggeFijn dat mijn mening t.o.v. die trainert wordt gedeeld hier
![]()
Goed nieuws: rug is weer recht![]()
En verrassend misschien: ik blijf er lopen en ja, ga zelfs dat bestuur doen. Heb daar toch wel zo mijn redenen voor, hopelijk krijg ik geen spijt![]()
Sorry, weer zo'n ego post, beetje weinig tijd voor teruglezen. Weet wel: wát een mooi loopweer!![]()
Heb ik ook al een keer of 3 gedaan. Hou er wel rekening mee dat als je bijvoorbeeld die dag een zware training hebt gedaan dat je hartslag nog iets hoger zal zijn, ook zo net een griepje en dergelijke. Bij mij komt gemiddeld 51 eruit, rustige stukken op 46/47 en pieken tot 78 ofzo. Dan kan je echt heel goed zien wanneer je verschillende periodes van slaap hebt. Wel interessant en grappig. Mijn max-hs ligt trouwens zo'n beetje op 193, dus een redelijk bereik.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Heb ik ook eens gedaan toen ik net de Wahoo had. Runkeeper een nacht mee laten draaien en had een gemiddelde hartslag van 59 en ook nog eens 0,26 km afgelegd.
En hatsaflats, zolang je het inderdaad goed rustig opbouwt zal je daar zeker geen spijt van krijgen! Ik vind het lopen zelfs een stuk leuker geworden sinds ik wat minimalistischer loop op de kinvara. En met de 5fingers is het helemaal een feest, al moet je die nog veel rustiger inlopen.Succes nog met je 'revalidatie', in 2 weken verlies je idd bijna geen conditie dus dat scheelt.
![]()
Bij Step one kwam hij met een schoen van Brooks als mogelijk geschikte schoen. Ook met een enorm blok. Maar ik moet tzt gewoon verschillende modellen gaan proberen daar, ze hebben echt heel veel opties dus er zit vast iets tussen wat geschikt is voor mijn rampvoetenquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:28 schreef Arquero het volgende:
[..]
Anders zou je eens moeten kijken voor de Stabil CS2 van Saucony. Ik ben ook overgestapt van de 2170 naar deze.![]()
![]()
Join the club zou ik zeggenquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:38 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Bij Step one kwam hij met een schoen van Brooks als mogelijk geschikte schoen. Ook met een enorm blok. Maar ik moet tzt gewoon verschillende modellen gaan proberen daar, ze hebben echt heel veel opties dus er zit vast iets tussen wat geschikt is voor mijn rampvoeten![]()
![]()
Het is dat ik in de eerste km bij de rotonde moest stoppen, anders was het wel heel vlak gelopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Ik neem aan dat dit het oude hardlopen voor beginners topic is.
Vorig jaar heb ik hier redelijk wat gepost en op een gegeven moment ben ik geblesseerd geraakt. Dit was medio april, dus al bijna een jaar geleden. Daarna nog een aantal keer proberen te hardlopen maar ik kreeg er weer last van.
Afgelopen zomer ben ik begonnen met voetbal (na een lange rust van het hardlopen) en dat ging in het begin wel goed. Uiteindelijk geblesseerd geraakt aan hetzelfde (overbelasting aan de binnenkant van mijn onderbeen/scheen). In totaal 1 wedstrijd gespeeld.
Nu ben ik een lange tijd bij de fysio geweest en heb ik oefeningen gedaan om mijn voetafwikkeling beter te krijgen en een stabielere enkel te krijgen. Ook heb ik zooltjes gekregen voor in mijn schoenen en sportschoenen.
Nu gaat het eigenlijk de laatste tijd best goed, maar ben ik nog niet gaan rennen. Eigenlijk is mijn vraag hoe ik dit het beste kan opbouwen. Start to run 5km? of zijn die eerste stappen nog te 'lastig' na zo'n lange periode? Conditioneel kan ik het eenvoudig aan, dat weet ik wel.
Daarnaast nog een vraag. Ik heb speciale zooltjes gehad voor in mijn hardloopschoenen. Dit zou het een en ander moeten corrigeren. Kan ik daarmee gaan hardlopen in mijn oude hardloopschoenen. Hier was ook iets mee, omdat het verkeerde voettype geselecteerd was bij de testen.
Alvast bedankt
Feyenoord Rotterdam![]()
@Fuszy,
Start to run 5km is zeker niet verkeerd om mee te beginnen. Je kan wel een goede conditie hebben maar je lichaam moet wel weer wennen aan de km die je gaat maken. Een goede opbouw is erg belangrijk!
(ik spreek helaas uit ervaring)
Over je andere vraag heb ik helaas geen antwoord.![]()
Voor je laatste vraag, lees hem nog eens een beantwoord hem dan zelf
Ecosia
In principe zijn het degelijke schoenen maar niet geheel geschikt voor mij, maar omdat ik nu die speciale zooltjes heb vroeg ik me af of ik er dan wel mee kon hardlopen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:34 schreef Jumparound het volgende:
Voor je laatste vraag, lees hem nog eens een beantwoord hem dan zelf
Normaal gesproken (zonder aparte zooltjes) zou het niet slim zijn, dat begrijp ik.
Feyenoord Rotterdam![]()
Ik begrijp het, maar ik vroeg me af of die 18 minuten niet te veel was na bijna een jaar blessureleed.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:29 schreef streamnl het volgende:
@Fuszy,
Start to run 5km is zeker niet verkeerd om mee te beginnen. Je kan wel een goede conditie hebben maar je lichaam moet wel weer wennen aan de km die je gaat maken. Een goede opbouw is erg belangrijk!
(ik spreek helaas uit ervaring)
Over je andere vraag heb ik helaas geen antwoord.Feyenoord Rotterdam![]()
BEGINNENDE LOPERSquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:38 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik begrijp het, maar ik vroeg me af of die 18 minuten niet te veel was na bijna een jaar blessureleed.
Het volgende schema is speciaal opgesteld voor beginnende lopers en zou u normaal moeten toelaten in 10 weken 5 kilometer aan een stuk te doen lopen...
Loopschema 0 tot 5 kilometer (.pdf)
bron:
http://www.start-to-run.be/loopschemas/#beginners![]()
Die 18 minuten loop je dan toch niet meteen?quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:38 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik begrijp het, maar ik vroeg me af of die 18 minuten niet te veel was na bijna een jaar blessureleed.
En die schoenenvraag zou ik aan een expert vragen als ik jou was...aan degene die je aan die zooltjes heeft geholpen bijvoorbeeld
Je zou zelfs kunnen meedoen met de Start to Run cursus, begint weer op 9 maart. Erg leuk vond ik dat zelf
www.starttorun.nl[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:41 schreef YUR het volgende:
[..]
Die 18 minuten loop je dan toch niet meteen?
En die schoenenvraag zou ik aan een expert vragen als ik jou was...aan degene die je aan die zooltjes heeft geholpen bijvoorbeeld
Je bent 18 minuten bezig inderdaad. 9 minuten hardlopen, 9 minuten lopen.
Diegene die mij de zooltjes heeft gegeven is helaas ziek en daar kan ik nu geen contact mee opnemen. Volgende week heb ik wel een afspraak staan. Ik denk ook dat ik nog een weekje wacht met beginnen.Feyenoord Rotterdam![]()
Ik zou die schoenen ook laten checken samen met je zooltjes, voor je het weet heb je weer een blessure te pakken, zou zonde zijn toch?
Het was zulk lekker weer buiten dat ik het niet kon laten om op mijn rustdag toch een rondje te gaan rennenMaar verder ben ik niet verslaafd ofzo hoor
![]()
![]()
Als je denkt dat dat teveel is, maak je toch je eigen begin? Bijvoorbeeld de helft van wat je hierboven laat zien?quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:43 schreef Fuszy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je bent 18 minuten bezig inderdaad. 9 minuten hardlopen, 9 minuten lopen.
Diegene die mij de zooltjes heeft gegeven is helaas ziek en daar kan ik nu geen contact mee opnemen. Volgende week heb ik wel een afspraak staan. Ik denk ook dat ik nog een weekje wacht met beginnen.F means you're fucked![]()
Ik ben enorm voorzichtigquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:44 schreef YUR het volgende:
[..]
Als je denkt dat dat teveel is, maak je toch je eigen begin? Bijvoorbeeld de helft van wat je hierboven laat zien?. Zou zonde zijn om er alweer een lange tijd uit te liggen. Dat jaar was genoeg
.
Ik ga binnenkort wel even langs de hardloopwinkel om mijn schoenen te laten testen.Feyenoord Rotterdam![]()
Veel locaties!!quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Je zou zelfs kunnen meedoen met de Start to Run cursus, begint weer op 9 maart. Erg leuk vond ik dat zelf
Www.starttorun.nl
Wist ik niet. Zal die link door sturen naar mijn vrouw.
Thanks!![]()
Arquero, heb je geen last van de saucony? Ik heb een paar asics 2150's waar ik inmiddels blaren in krijg.(700km's gelopen) De saucony CS2 had ik nog staan maar daar kan ik amper in lopen zonder een zeurig gevoel aan zool van mijn voeten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:28 schreef Arquero het volgende:
[..]
Anders zou je eens moeten kijken voor de Stabil CS2 van Saucony. Ik ben ook overgestapt van de 2170 naar deze.![]()
Ja hè! Ik vond het echt een aanrader. 6 zaterdagen lopen met een groepje met allemaal andere beginnersquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:48 schreef streamnl het volgende:
[..]
Veel locaties!!
Wist ik niet. Zal die link door sturen naar mijn vrouw.
Thanks!er wordt ook aandacht besteed aan loopscholing, techniek, warming up, cooling down enz enz. Dus niet alleen maar lopen.
En ik kreeg een leuk t-shirt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik begrijp heel goed dat je zo voorzichtig bentquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:46 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Ik ben enorm voorzichtig. Zou zonde zijn om er alweer een lange tijd uit te liggen. Dat jaar was genoeg
.
Ik ga binnenkort wel even langs de hardloopwinkel om mijn schoenen te laten testen.
Ga anders gewoon eens een keer 3 stukjes van een minuut doen. Kijken hoe dat voelt tijdens het lopen, maar ook na het lopen.
Goed idee om naar de winkel te gaan!F means you're fucked![]()
Hardlooprokjes.nl heeft sale
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
ga je GotC even lekker verwennen?quote:
Ecosia
Tot nu toe niet in ieder geval.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:52 schreef _Zeddicus_ het volgende:
[..]
Arquero, heb je geen last van de saucony? Ik heb een paar asics 2150's waar ik inmiddels blaren in krijg.(700km's gelopen) De saucony CS2 had ik nog staan maar daar kan ik amper in lopen zonder een zeurig gevoel aan zool van mijn voeten.
Moest er wel aan wennen omdat de zool echt veel steviger is dan die van de Asics, maar ik vind de extra ondersteuning wel fijn.
Op het filmpje dat werd gemaakt toen ik de Saucony aan het passen was bleek dat ik op de asics toch nog teveel doorzakte dus ik heb het wel nodig.
Moet er wel bij zeggen dat ik nog niet echt veel heb kunnen lopen omdat ik nu een blessure aan m'n knie heb. Toch ook een soort van stabiliteitsprobleem.![]()
Lekker loopweer![]()
![]()
http://www.endomondo.com/workouts/158821875/6441387
Tempo was wat minder het leek meer op joggen ipv hardlopen.
*Misschien dat de biertjes van gister daar iets mee te maken hebben![]()
![]()
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
Ik heb alles al. Het enige wat ik nog wil zijn zuurstokroze compressiekousen. Just becausequote:Op woensdag 13 februari 2013 13:22 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Mijn hardloopbudget is er al helemaal doorheen dit jaar.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb geen verstand van tennisrokjes, maar onder het hardlooprokje zit nog een broekje. Je kunt er trouwens ook fijn mee snorkelen (Ik spreek uit ervaring)quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:24 schreef Quoi het volgende:
Hardlooprokjes, what's the difference met een tennisrokje eigenlijk?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ah, bij tennisrokje ook. En je kunt er een tennisbal indoen, wie weet of dat nog van pas komt tijdens het lopenquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van tennisrokjes, maar onder het hardlooprokje zit nog een broekje. Je kunt er trouwens ook fijn mee snorkelen (Ik spreek uit ervaring)![]()
En snorkelen, logisch!![]()
![]()
Misschien kan je eens proberen om op een loopband of op een (schoon) grasveld in de buurt om kleine stukjes op blote voeten hard te lopen. Natuurlijk wel op je voorvoet landen, maar als het goed is gaat dat vanzelf. Dat is én goed voor je voeten, worden ze steviger van en je knieën krijgen daarmee minder klappen. Gewoon rustig af en toe kleine stukken. Misschien dat het helpt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:09 schreef Arquero het volgende:
[..]
Tot nu toe niet in ieder geval.
Moest er wel aan wennen omdat de zool echt veel steviger is dan die van de Asics, maar ik vind de extra ondersteuning wel fijn.
Op het filmpje dat werd gemaakt toen ik de Saucony aan het passen was bleek dat ik op de asics toch nog teveel doorzakte dus ik heb het wel nodig.
Moet er wel bij zeggen dat ik nog niet echt veel heb kunnen lopen omdat ik nu een blessure aan m'n knie heb. Toch ook een soort van stabiliteitsprobleem.![]()
Zeker!quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:28 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah, bij tennisrokje ook. En je kunt er een tennisbal indoen, wie weet of dat nog van pas komt tijdens het lopen![]()
En snorkelen, logisch!
Stel je bent aan het rennen en er komt een hond achter je aan. Pak die tennisbal en gooi hem weg. Resultaat -> de hond gaat achter de bal aan. Of je moet sappige billen hebben, dan heb je wel een probleem.
Stel er komt een 'freak' achter je aan. Gooi die bal in zijn gezicht en ren nog harder weg. -> hij heeft pijn en jij bent vrij. Moet je natuurlijk niet missen
Feyenoord Rotterdam![]()
Zo, 15 kilometer zit er weer op. Kwam echt niet lekker in m'n ritme vandaag of zo, blegh, ging niet zo top... Ziekte van vorige week werkt misschien toch nog wat door of zo, want dit was niet veel.
Nou ja, maar even 3 daagjes rust pakken en zien hoe de volgende training gaat...Jack does it in real time...![]()
Dat is wel een goede inderdaad, bedankt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:33 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Misschien kan je eens proberen om op een loopband of op een (schoon) grasveld in de buurt om kleine stukjes op blote voeten hard te lopen. Natuurlijk wel op je voorvoet landen, maar als het goed is gaat dat vanzelf. Dat is én goed voor je voeten, worden ze steviger van en je knieën krijgen daarmee minder klappen. Gewoon rustig af en toe kleine stukken. Misschien dat het helpt.
Heb gisteravond ook al een batterij rek- en stabiliteitsoefeningen meegekregen van de fysiotherapeut. Ff flink aan de bak![]()
![]()
Is weer eens wat anders dan een sokquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:28 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah, bij tennisrokje ook. En je kunt er een tennisbal indoen, wie weet of dat nog van pas komt tijdens het lopen![]()
En snorkelen, logisch!![]()
Ja doei.![]()
Ik heb ook héérlijk gelopen vanmorgen. Daarvoor ook wel een bedankje aan Yur en Slacker. Door jullie verhalen heb ik toch doorgezocht naar een hardloopgroep die binnen mijn ritme past en voorlopig heb ik er een gevonden. Na drie lessen voel ik me al zoveel sterker en energieker. Bijna eng gewoon.quote:
Vanmorgen vertrokken met in mijn hoofd 12 a 15 te lopen. Maar het ging zo lekker, dat ik op een gegeven moment andere afslagen ben gaan nemen dan gebruikelijk. Heb dus gedeeltelijk een nieuwe route gelopen, die ook erg mooi was. Toen met mezelf afgesproken dat ik terug zou gaan als ik 2 km achter elkaar boven de 5:40 zou lopen. Dat gebeurde pas vanaf 12 km. Vanaf daar deed ik er nog 5 km over om thuis te komen.
Eindresultaat: 17 km in 1:35. Door bos en door velden en langs mooie plassen. En thuiskomen met het gevoel dat ik nog best 4 km onder de 6:00/km zou kunnen lopen, wat zou betekenen dat er 10 minuten van mijn HM PR af zou kunnen ongeveer. Na drie lessen!
Echt te gek!
En natuurlijk even opscheppen met mijn rondje. Ik ben erg blij met mijn woonomgeving.
Kan er niet een mooie embed-code komen voor Endomondo/ Garmin?
Life is what you make it.![]()
gezellig bij mijn oudcollega door de achtertuinquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:10 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb ook héérlijk gelopen vanmorgen. Daarvoor ook wel een bedankje aan Yur en Slacker. Door jullie verhalen heb ik toch doorgezocht naar een hardloopgroep die binnen mijn ritme past en voorlopig heb ik er een gevonden. Na drie lessen voel ik me al zoveel sterker en energieker. Bijna eng gewoon.
Vanmorgen vertrokken met in mijn hoofd 12 a 15 te lopen. Maar het ging zo lekker, dat ik op een gegeven moment andere afslagen ben gaan nemen dan gebruikelijk. Heb dus gedeeltelijk een nieuwe route gelopen, die ook erg mooi was. Toen met mezelf afgesproken dat ik terug zou gaan als ik 2 km achter elkaar boven de 5:40 zou lopen. Dat gebeurde pas vanaf 12 km. Vanaf daar deed ik er nog 5 km over om thuis te komen.
Eindresultaat: 17 km in 1:35. Door bos en door velden en langs mooie plassen. En thuiskomen met het gevoel dat ik nog best 4 km onder de 6:00/km zou kunnen lopen, wat zou betekenen dat er 10 minuten van mijn HM PR af zou kunnen ongeveer. Na drie lessen!
Echt te gek!
En natuurlijk even opscheppen met mijn rondje. Ik ben erg blij met mijn woonomgeving.
Kan er niet een mooie embed-code komen voor Endomondo/ Garmin?
mooi rondje hoor! en een top snelheid! Woei!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Zo, mooi vlak gelopen ook voor zo'n afstand.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:10 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb ook héérlijk gelopen vanmorgen. Daarvoor ook wel een bedankje aan Yur en Slacker. Door jullie verhalen heb ik toch doorgezocht naar een hardloopgroep die binnen mijn ritme past en voorlopig heb ik er een gevonden. Na drie lessen voel ik me al zoveel sterker en energieker. Bijna eng gewoon.
Echt te gek!
Kan er niet een mooie embed-code komen voor Endomondo/ Garmin?![]()
Wat grappig, wij kunnen elkaar weleens tegen gaan komen met het lopen. Ik loop mijn 16+km vaak van Haarlem naar Amsterdam (tussen km 8 en 12 hebben we een overlap).quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:10 schreef Schanulleke het volgende:
Echt te gek!
En natuurlijk even opscheppen met mijn rondje. Ik ben erg blij met mijn woonomgeving.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Waar woont die dan?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:30 schreef Jumparound het volgende:
[..]
gezellig bij mijn oudcollega door de achtertuin
mooi rondje hoor! en een top snelheid! Woei!Ja, daar was ik ook erg blij mee. Eerder zakte ik altijd steeds verder in, maar nu lukte het heel goed om constant te blijven. Het windstille weer hielp wel mee natuurlijk.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo, mooi vlak gelopen ook voor zo'n afstand.Grappig inderdaad, al loop ik meestal andere rondjes hoor, dus het zou wel erg toevallig zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:13 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat grappig, wij kunnen elkaar weleens tegen gaan komen met het lopen. Ik loop mijn 16+km vaak van Haarlem naar Amsterdam (tussen km 8 en 12 hebben we een overlap).
Die afstanden en snelheden die in dit topic gelopen worden kan ik alleen nog maar over dromen.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Kluis, je mag nooit vergeten dat (bijna) elke loper hier begonnen is met een 0-5k schema. Van de meeste die hier het afgelopen jaar gepost hebben weet ik zeker dat het vrijwel iedereen is.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:20 schreef De_kluizenaar het volgende:
Die afstanden en snelheden die in dit topic gelopen worden kan ik alleen nog maar over dromen.
Ikzelf zelfs 4 x door verschillende omstandigheden. Laar je dus vooral niet gek maken door de lange afstanden!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Het gaat met hardlopen om je eigen prestaties Kluizenaar, en niet om die van iemand anders. En zolang jij lekker bezig bent en vooruit gaat, doe je al meer dan alle bankzitters bij elkaar!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Het gaat er ook niet om hoe ver of hoe snel je loopt, het gaat er om dát je loopt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:20 schreef De_kluizenaar het volgende:
Die afstanden en snelheden die in dit topic gelopen worden kan ik alleen nog maar over dromen.![]()
Eindelijk les 22 gelopen, 2x15, was ik net een paar minuten bezig, was mijn route afgesloten, omdat ze bomen aan het kappen waren. Echt zooo kut, kon ik weer terug. Dus maar teruggewandeld en weer opnieuw begonnen en een andere route verzonnen. Die route was te lang dus maar wat extra gelopen om warm te blijven
Maarja verder ging het wel aardig, beetje jammer dat ik niet echt relaxt verstand op nul kon zetten omdat ik steeds aan het bedenken was welke route het beste zou passen.
5.19 km
38m:01s
7:20 min/km
411 kcalknow'm sayin?
word? word.![]()
quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:59 schreef alors het volgende:
Eindelijk les 22 gelopen, 2x15, was ik net een paar minuten bezig, was mijn route afgesloten, omdat ze bomen aan het kappen waren. Echt zooo kut, kon ik weer terug. Dus maar teruggewandeld en weer opnieuw begonnen en een andere route verzonnen. Die route was te lang dus maar wat extra gelopen om warm te blijven
Maarja verder ging het wel aardig, beetje jammer dat ik niet echt relaxt verstand op nul kon zetten omdat ik steeds aan het bedenken was welke route het beste zou passen.
5.19 km
411 kcal![]()
![]()
Goed bezigquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:59 schreef alors het volgende:
5.19 km
411 kcal![]()
![]()
Ik heb dit topic even niet gevolgd. Ik had wat last van m'n achillespees. Alsof dat niet genoeg was is een van m'n katten sinds afgelopen maandag zoek.
Afgelopen maand goed op m'n voedingspatroon gelet (het snacken sterk gereduceerd en de netto calorie-inname onder de 1850kcal per dag gehouden). Dat, gecombineerd met het sporten, heeft geleid tot een verlies van 4kg (93 -> 89).![]()
Zometeen maar weer eens een rondje lopen, heb net een patatje curry gekocht bij Smullers.Tijdens het hardlopen kan ik ook zoeken naar m'n kat.
![]()
netjes!!quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:29 schreef sylvesterrr het volgende:
Afgelopen maand goed op m'n voedingspatroon gelet (het snacken sterk gereduceerd en de netto calorie-inname onder de 1850kcal per dag gehouden). Dat, gecombineerd met het sporten, heeft geleid tot een verlies van 4kg (93 -> 89).![]()
(en succes met het zoeken naar je kat)![]()
Absoluut. Bij mij heeft het anderhalf jaar vol blessures en pijn gekost voor ik 5 km kon lopen. Daarna ging het gelukkig sneller en gemakkelijker.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:25 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Kluis, je mag nooit vergeten dat (bijna) elke loper hier begonnen is met een 0-5k schema. Van de meeste die hier het afgelopen jaar gepost hebben weet ik zeker dat het vrijwel iedereen is.
Ikzelf zelfs 4 x door verschillende omstandigheden. Laar je dus vooral niet gek maken door de lange afstanden!Life is what you make it.![]()
Hè bah, het weer ziet er niet goed uit voor morgenavond:
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/quote:Morgenochtend is het eerst nog droog, maar later in de ochtend of aan het begin van de middag gaat het van het westen uit sneeuwen. In het westen van het land kan er tot aan het begin van de avond 3-5 cm vallen. Later in de middag en avond trekt de sneeuw naar het oosten van het land, terwijl in het westen en zuidwesten de neerslag nog even overgaat in regen. In de overgangszone is ook even ijsregen mogelijk. Voor de sneeuw uit wordt het nog een graad of 2, tijdens de sneeuwval daalt de temperatuur snel naar het vriespunt.![]()
Mijn nieuwe jasjeGa hem straks meteen uitlaten
Zonder reflectie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met reflectie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
Dan vanavond maar weer naar de training van de korfbal hardlopen en terug met een ommetje ook maarquote:Op woensdag 13 februari 2013 16:50 schreef Tourniquet het volgende:
Hè bah, het weer ziet er niet goed uit voor morgenavond:
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
[..]
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Gewoon uit je hoofd zetten dat dat 'moet'. 3 keer 5 per week is ook 15quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:20 schreef De_kluizenaar het volgende:
Die afstanden en snelheden die in dit topic gelopen worden kan ik alleen nog maar over dromen.![]()
![]()
Leuk jasje, H&M heeft ook zulk iets voor dames, ga ik misschien wel halen. Ik heb nu een knalroze noodoplossing van 10 euroMaar ik wil op termijn wel wat anders.
know'm sayin?
word? word.![]()
Kwam het maar vd H&Mquote:Op woensdag 13 februari 2013 16:57 schreef alors het volgende:
Leuk jasje, H&M heeft ook zulk iets voor dames, ga ik misschien wel halen. Ik heb nu een knalroze noodoplossing van 10 euroMaar ik wil op termijn wel wat anders.
![]()
![]()
De Decathlon heeft doorgaans ook prima budgetoplossingen. Ik heb een loopjasje wat prima is, waar ik ook geen ¤ 10,- voor heb betaald.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:57 schreef alors het volgende:
Ja alleen die zit totaal niet in de buurt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:17 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
De Decathlon heeft doorgaans ook prima budgetoplossingen. Ik heb een loopjasje wat prima is, waar ik ook geen ¤ 10,- voor heb betaald.know'm sayin?
word? word.![]()
Ik zoek nog een volledig reflecterende tightquote:Op woensdag 13 februari 2013 17:30 schreef sylvesterrr het volgende:
De jas past niet bij je broek YUR...
quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:53 schreef YUR het volgende:
Zonder reflectie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met reflectie:Haha vette jas! Hopelijk rijden auto's niet spontaan tegen lantarenpalen als ze je tegemoet rijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
![]()
En zelfs dat doe ik nog net niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gewoon uit je hoofd zetten dat dat 'moet'. 3 keer 5 per week is ook 15![]()
Maar goed, vorig jaar juli kon ik alleen nog maar dromen over 5 km lopen en dat doe ik nu ook.
Blijven dromen dus.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Zonder reflectie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met reflectie:Heul stoer jasje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Zonder reflectie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met reflectie:Eindelijk! Nice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dus je wil reflecterend door het leven gaan?quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:38 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik zoek nog een volledig reflecterende tight![]()
![]()
Goed gerelativeerd, ik ga straks (lees: in april) voor een 4de keer beginnen met een 0-5km schema...quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:25 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Kluis, je mag nooit vergeten dat (bijna) elke loper hier begonnen is met een 0-5k schema. Van de meeste die hier het afgelopen jaar gepost hebben weet ik zeker dat het vrijwel iedereen is.
Ikzelf zelfs 4 x door verschillende omstandigheden. Laar je dus vooral niet gek maken door de lange afstanden!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Hier nog een tip voor iedereen die met pijntjes loopt: ga maar de fysio!
Ik heb 3 jaar met pijn in m'n knie gelopen. Het deed steeds pas pijn na het lopen en alleen bij langere afstanden dus ik ben eigenwijs door blijven lopen. Ik durfde er niet naar te laten kijken omdat ik bang was dat ik dan niet meer mocht lopen. Na Egmond had ik wel heel veel pijn dus toch naar fysio gegaan en nu zit er allemaal littekenweefsel wat niet meer weggaat omdat ik er te lang mee heb doorgelopen. Zo dom. Mag voorlopig niet rennen helaas.
Dus luister naar je lichaam en loop er niet mee door want de schade kan onherstelbaar worden!![]()
Sterkte en beterschap karoltje. Dat is echt flink klote
Al denk ik dat niet iedereen met elk pijntje naar de fysio moet rennen. Kwestie van je lijf leren kennen en weten wanneer een pijntje echt een blessure is. Blijft het pijntje na een maand oid elke keer terugkomen bij bepaalde activiteiten? Ga dan maar eens kijken hoe/wat. Kan je het redelijk eruit lopen en voel je 1 dag na het lopen niets meer? Komt wel goed schatje.
Oftewel: Gebruik gezond verstand.
[ Bericht 13% gewijzigd door GotC op 13-02-2013 19:07:24 ]![]()
gelukkig ben ik wat het hardloopbudget betreft zelf de minister van financienquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:22 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Mijn hardloopbudget is er al helemaal doorheen dit jaar.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zo eindelijk ook weer kunnen lopen. Renate les 3 (4mijl medium)
Het is even wennen dat dribbelen, voelt een beetje als cheaten maar aan de andere kant wel daarmee 40 minuten non stop doorgelopen.
http://www.endomondo.com/workouts/158936390/6503018
Ik moet ook wennen aan een Renate die mij coached, "denk er om, schouders los, handen los, lekker soepel lopen" en uit automatisme zeg ik hardop "jaaahaaa"
Blij mee
over aankopen gesproken... binnenkort maar weer eens kijken voor nieuwe calf sleeves en een hardloopzonnebril...
beiden bleken afgelopen weekend niet puppie proof kwam ik gister achter'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Gelukkig heb ik alles al wat ik nodig heb.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
gelukkig ben ik wat het hardloopbudget betreft zelf de minister van financienAlleen over een paar maanden waarschijnlijk nieuwe schoenen. En misschien een shirt zonder mouwen voor de zomer
elk oordeel heeft z'n nadeel![]()
quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Over pijntjes gesproken. Afgelopen 2 weken eigenlijk geen vuiltje meer aan de lucht mbt scheen.
elk oordeel heeft z'n nadeel![]()
Dan heb ik je pijntjes overgenomen denk ik.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Over pijntjes gesproken. Afgelopen 2 weken eigenlijk geen vuiltje meer aan de lucht mbt scheen.
Ik ging net even naar buiten om een rondje te lopen, maar ben in de eerste minuut van de warming up maar weer terug naar huis gegaan. Mijn achillepees was het er niet mee eens.
Misschien voor de verandering maar eens week of twee niet hardlopen, óók niet rennen naar de trein/bus/metro dus.
Ik ben benieuwd of ik nog kan deelnemen aan de CPC Den Haag.
[ Bericht 8% gewijzigd door sylvesterrr op 13-02-2013 20:04:59 ]![]()
quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:59 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dan heb ik je pijntjes overgenomen denk ik.
Ik ging net even naar buiten om een rondje te lopen, maar ben in de eerste minuut van de warming up maar weer terug naar huis gegaan. Mijn achillepees was het er niet mee eens.
Misschien voor de verandering maar eens week of twee niet hardlopen, óók niet rennen naar de trein/bus/metro dus.
Ik ben benieuwd of ik nog kan deelnemen aan de CPC Den Haag.das balen
![]()
Morgen maar eens bellen met de fysio. Ik vrees dat ik de pijntjes te lang heb genegeerd onder het mom van "na de training voel ik toch niks meer".![]()
![]()
![]()
Dankje! Ik bedoel inderdaad als je terugkerende pijntjes hebtquote:Op woensdag 13 februari 2013 19:01 schreef GotC het volgende:
Sterkte en beterschap karoltje. Dat is echt flink klote
Al denk ik dat niet iedereen met elk pijntje naar de fysio moet rennen. Kwestie van je lijf leren kennen en weten wanneer een pijntje echt een blessure is. Blijft het pijntje na een maand oid elke keer terugkomen bij bepaalde activiteiten? Ga dan maar eens kijken hoe/wat. Kan je het redelijk eruit lopen en voel je 1 dag na het lopen niets meer? Komt wel goed schatje.
Oftewel: Gebruik gezond verstand..
![]()
DK, wat heb je mooi gelopen! En cheaten my ass, dat is juist de bedoeling met dat tempo baas!
Swets al geen pijntjes een paar weken
Gheh, geen reden om nieuwe spullen te kopen? Neem een puppy
Hier wel ok gelopen. 10-10-12 met effe wandelen ertussen. In het midden een voet die eventjesdeed en tegen het einde wilde m'n maag ook niet meer, maar screw them.
http://connect.garmin.com/activity/272948276
En Endomondo was van slag door de 1e 5 sec:
http://www.endomondo.com/workouts/158949579/136692![]()
quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:15 schreef GotC het volgende:
Hier wel ok gelopen. 10-10-12 met effe wandelen ertussen. In het midden een voet die eventjesdeed en tegen het einde wilde m'n maag ook niet meer, maar screw them.
http://www.endomondo.com/workouts/158949579/136692![]()
![]()
Nou inderdaad
Ik bedacht tijdens het lopen dat de 5km bij de CPC wellicht ook een mogelijkheid is. Bedoel..why not?![]()
Husky puppies van het dog-sledden?quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
over aankopen gesproken... binnenkort maar weer eens kijken voor nieuwe calf sleeves en een hardloopzonnebril...
beiden bleken afgelopen weekend niet puppie proof kwam ik gister achter![]()
Ohjah, ik had je geloof ik toegevoegd op FB, er zullen denk ik niet heel veel andere mensen zijn die zaterdag die trail gaan lopen in NZ en YUR in hun vriendenlijst hebben?![]()
Ohjah, voor de mensen die (vaak) last hebben van shin-splints hier een link naar een site vol met oefeningen die je dagelijks kan doen om het tegen te gaan, weet niet zeker nog of het werkt, maar bij mij is het wel minder, al loop ik nu ook meer op de voorvoet.
En YUR, erg vette jas! Ziet er echt goed uit! Met natuurlijk dat bijkomende voordeel dat je geen stom reflectiehesje meer aan hoeft te doen. Tis dat hij zo duur is anders had ik er ook even goed over nagedacht..![]()
![]()
Nou, een smeekbede gestuurd naar de CPC organisatie of ik pleasepleaseplease m'n startnummer nog mag omzetten met tijdregistratie(kon tot 10 februari
)
![]()
Ah daar zullen ze toch niet heel moeilijk over gaan doen lijkt me? Anders stuur je gewoon YUR op ze af, denk dat dat wel indruk maakt... in zijn nieuwe jas uiteraard!quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:26 schreef GotC het volgende:
Nou, een smeekbede gestuurd naar de CPC organisatie of ik pleasepleaseplease m'n startnummer nog mag omzetten met tijdregistratie(kon tot 10 februari
)
![]()
![]()
Jaaaquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:15 schreef GotC het volgende:
DK, wat heb je mooi gelopen! En cheaten my ass, dat is juist de bedoeling met dat tempo baas!
Swets al geen pijntjes een paar weken
Gheh, geen reden om nieuwe spullen te kopen? Neem een puppy
En Endomondo was van slag door de 1e 5 sec:
http://www.endomondo.com/workouts/158949579/136692Alweer in de dubbele cijfers
Zou wel zo lief van ze zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:26 schreef GotC het volgende:
)
![]()
Vandaag voor de 2e keer gelopen met Evy met 0 ervaring. Bevalt wel![]()
Behalve een paar goede schoenen en onderkleding wacht ik even met het investeren in een goede outfit totdat ik zeker weet dat ik het blijf doen![]()
![]()
als Mrs.RD dit had gelezen had je een draai om je oren gekregen.... het is geen Husky maar een Samoyed!quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:23 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Husky puppies van het dog-sledden?![]()
Ohjah, ik had je geloof ik toegevoegd op FB, er zullen denk ik niet heel veel andere mensen zijn die zaterdag die trail gaan lopen in NZ en YUR in hun vriendenlijst hebben?![]()
las wel dat de sledge dog club bij ons in de buurt carni-cross evenementen organiseert.
Toch maar eens wat informatie over inwinnen,lijkt me leuk om zo af en toe te doen, everybody will be a winner, hardlopen, trailen en een goede work-out voor de hond'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Thanks allen
Als dank voor alle steun, hier nog een paar foto's van het hardlopen in de kas. Was er wezen kijken, aangezien vaders meedeed met z'n hardloopgroepje
Bijzonder!![]()
quote:
GotC, vertel es ffkes: hoe was die kasloop? 3e foto rechterdame is trouwens één van de medebestuursleden van mijn verwerpelijke loopclubje![]()
Trouwens: duimen dat CPC een oogje voor je dichtknijpt. Ik dacht trouwens sowieso dat je je afstand altijd kon "downgraden" bij de CPC![]()
En....Swets, voor jou eigenlijk ook topnieuws dat je zonder pijntjes loopt!![]()
De kasloop was echt heel leuk: per afstand maximaal 300 deelnemers, officiële tijdmeting en simpel maar goed geregeld. Je liep rondjes van 1600 meter, wat erg leuk was voor de lopers en toeschouwers: je zag elkaar bij de 10 km dus 12 keerEn voor een goed doel (Alp D'Huez)
Vond het wel een loopje voor jou Quoi!![]()
Damn, sja ik moest kiezen.... Voor de volgende keer! En ik heb maandagavond al een pubquiz gewonnen voor Alp d'Huzesquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:20 schreef GotC het volgende:
De kasloop was echt heel leuk: per afstand maximaal 300 deelnemers, officiële tijdmeting en simpel maar goed geregeld. Je liep rondjes van 1600 meter, wat erg leuk was voor de lopers en toeschouwers: je zag elkaar bij de 10 km dus 12 keerEn voor een goed doel (Alp D'Huez)
Vond het wel een loopje voor jou Quoi!![]()
![]()
Ziet er wel heel leuk uit, die kassenloop![]()
Ik hoop dat ze de CPC nog voor je om kunnen zetten, GotC![]()
Vanavond met de loopgroep voelde ik m'n scheen lichtjesff oppassen dus komende week. Was ook wel heftige training vanavond; véél krachtoefeningen heuvel op en daarna rondje lopen. Dat gaat spierpijn worden sowieso
![]()
Zag ook dat Endomondo ook weer verder is uitgekleed.. In de summary staat m'n hartslag niet meer genoemd (geen avg en geen max HR) en ook de max. speed staat er niet meer bij
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Woohoo, trainingsdag 5 van 5 zit er op. In mn nieuwe jas ging het soepeltjes
Nu lekker 2 rustdagen. Dus 2 dagen achter elkaar lekker op het gemak kunnen avondeten.
Gaaf YUR!! Kun je jouw jasje ook aan twee kanten dragen?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dat kan wel, maar dat is met dit jasje niet de bedoelingquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Gaaf YUR!! Kun je jouw jasje ook aan twee kanten dragen?
Nou hier was het niets vanavond. Te lege maag waardoor het allemaal weer ging klotsen, last van lucht, etc.
Maargoed, na een slechte dag gaat het de keer erna altijd super, dus ik ga dit weekend gewoon proberen de 16 km van afgelopen weekend te evenaren![]()
Iemang nog tips voor mooie rondjes in het Groene Hart? (bij voorkeur in de hoek van Utrecht)![]()
Hahaha! Bij mij kan het wel (is ook echt zo bedoelt). Heb je een overdag-kant ookquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:15 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar dat is met dit jasje niet de bedoelingdie kant heeft alleen reflecterende delen
Maar hij is wel wel tof! Meer bruinig, waar die van mij grijs is. Mooi!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Die van jou is ook supertof, maar die ging in mijn maat voor 400 dollar op ebay....dat vond ik weer net te veel van het goedequote:Op woensdag 13 februari 2013 22:17 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hahaha! Bij mij kan het wel (is ook echt zo bedoelt). Heb je een overdag-kant ookdie kant heeft alleen reflecterende delen
Maar hij is wel wel tof! Meer bruinig, waar die van mij grijs is. Mooi!
Dafuq!! Kan me voorstellenquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:27 schreef YUR het volgende:
[..]
Die van jou is ook supertof, maar die ging in mijn maat voor 400 dollar op ebay....dat vond ik weer net te veel van het goedemaar deze is ook heel mooi!!
o, o, o,...nu gaan we opeens wat betreft hardloopspullen op de kleintjes letten?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:27 schreef YUR het volgende:
[..]
Die van jou is ook supertof, maar die ging in mijn maat voor 400 dollar op ebay....dat vond ik weer net te veel van het goede
Nou ja, voor $ 400 had ik m ook laten hangen hoor
Ja, dat vond ik echt net een dollar of 10 te veelquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:30 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
o, o, o,...nu gaan we opeens wat betreft hardloopspullen op de kleintjes letten?F means you're fucked![]()
Ik heb een beginnersschema voor roeien op de kop getikt. Over negen weken kan ik een half uur roeien.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik zou er een topicreeks over openen. Wie weet!quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:36 schreef slacker_nl het volgende:
Ik heb een beginnersschema voor roeien op de kop getikt. Over negen weken kan ik een half uur roeien.
Dan kun je daarna tegelijkertijd lopen opbouwen en roeien afbouwen ;-)quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:36 schreef slacker_nl het volgende:
Ik heb een beginnersschema voor roeien op de kop getikt. Over negen weken kan ik een half uur roeien.![]()
Het gaat misschien weer sneeuwen.
Als het glad gaat worden wel. Maar dan neem ik een extra rustdag.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:41 schreef YUR het volgende:
[..]
1 dagje. En je laat je er toch zeker niet door tegenhouden he?Isn't it ironic, don't you think
Er wordt wel voor ijzel gewaarschuwd. Dat is voor mij één van de twee weersomstandigheden om binnen te blijven. Dat en onweer, maar dat vind ik sowieso al niet tofquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:42 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Als het glad gaat worden wel. Maar dan neem ik een extra rustdag.
Toeval? Als het roeischema afloopt mag ik beginnen met hardlopen. Blijf wel roeien denk ik, die korte stukjes lopen doet conditioneel niks.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:38 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dan kun je daarna tegelijkertijd lopen opbouwen en roeien afbouwen ;-)
@yur ga ik doen!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Onweerquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:44 schreef YUR het volgende:
[..]
Er wordt wel voor ijzel gewaarschuwd. Dat is voor mij één van de twee weersomstandigheden om binnen te blijven. Dat en onweer, maar dat vind ik sowieso al niet tof
Zo. Ik ga dromen over twee welverdiende rustdagen en de daaropvolgende 22,5km van a.s. zaterdag.
Slaap lekker allemaal
Hoe lang wil je hem hebben dat rondje? en wat voor terrein?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:16 schreef Stefanovic83 het volgende:
Nou hier was het niets vanavond. Te lege maag waardoor het allemaal weer ging klotsen, last van lucht, etc.
Maargoed, na een slechte dag gaat het de keer erna altijd super, dus ik ga dit weekend gewoon proberen de 16 km van afgelopen weekend te evenaren![]()
Iemang nog tips voor mooie rondjes in het Groene Hart? (bij voorkeur in de hoek van Utrecht)![]()
Dat ben ik zelf ook, alleen als ik in de hardloopbegroting kijk dan staan er al forse uitgaven op.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
gelukkig ben ik wat het hardloopbudget betreft zelf de minister van financien![]()
![]()
Helemaal trots op mezelf dat ik toch, ondanks fikse tegenzin, naar de gym ging... Is de loopband stuk. En de crosstrainer was bezet. En fietsen is stom...
(Zit in Zuid-Afrika dus alleen buiten gaan lopen is echt geen optie.)
***![]()
oeh mag ik kiezenquote:Op donderdag 14 februari 2013 00:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Hoe lang wil je hem hebben dat rondje? en wat voor terrein?![]()
Tussen de 14 en 17 km dan, liefst rustige asfalt weggetjes of fietspaden, veel natuur![]()
![]()
quote:Op donderdag 14 februari 2013 06:08 schreef Brighteyes het volgende:
Helemaal trots op mezelf dat ik toch, ondanks fikse tegenzin, naar de gym ging... Is de loopband stuk. En de crosstrainer was bezet. En fietsen is stom...
dat is balen
Is er van elk maar 1?![]()
Wel stom! Helemaal alle moed verzameld, krijg je zoiets
en welke hoek, Hilversum of de andere kant?quote:Op donderdag 14 februari 2013 06:14 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
oeh mag ik kiezen![]()
Tussen de 14 en 17 km dan, liefst rustige asfalt weggetjes of fietspaden, veel natuurInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
ik ga maar vroeg op weg dan (ondanks dat ik pas om 00:00 terug was van m'n werkquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:44 schreef YUR het volgende:
[..]
Er wordt wel voor ijzel gewaarschuwd. Dat is voor mij één van de twee weersomstandigheden om binnen te blijven. Dat en onweer, maar dat vind ik sowieso al niet tof)
Ecosia
roeien is sowieso een goede training voor je core denk ik!quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:45 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Toeval? Als het roeischema afloopt mag ik beginnen met hardlopen. Blijf wel roeien denk ik, die korte stukjes lopen doet conditioneel niks.
@yur ga ik doen!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
quote:Op donderdag 14 februari 2013 06:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ecosia
quote:Op donderdag 14 februari 2013 07:41 schreef motorbloempje het volgende:
Maar je zit wel in Zuid-Afrika!Jaloers!!!
En het is zo lekker hier! Ik zuig elke zonnestraal in me op!
***![]()
Gister naar de korfbaltraining wezen lopen: http://www.endomondo.com/workouts/159024047/2924303
En ook weer terug: http://www.endomondo.com/workouts/159024045/2924303
Terug merkte ik wel dat ik mijn hartslag niet meer echt laag kon houden, maar mn benen wilden ook duidelijk snel naar huis rond dat tijdstip
En weer top 10 leaderboard
Jaloers, BE!Al zou ik maar een dagje even met je kunnen ruilen, even een dosis warmte en zon om weer een paar maanden op te kunnen teren..
Wel stom dat de loopband stuk is![]()
(nog) geen spierpijn hier, maar gezien het supervermoeide gevoel in m'n benen gaat dat nog wel komen. Ook geen last van m'n scheen nu, was dus echt alleen bij erge belasting gisteravond. Maar wel even opletten dat het niet erger wordt
quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:15 schreef GotC het volgende:
Van de week had ik al zoiets "wat is een wedstrijdtempo" ? Ik geef alles of niks.. en nu dus iets kalmer aan, dat had ik nog wel langer kunnen volhouden.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Toch grappig dat je kan zien aan de Endo-leaderboard wie zich voorbereid op een marathon..In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Vandaag, als je andere lopers tegenkomt, handkusjes versturen ipv de algemene lopersgroet.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:35 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag, als je andere lopers tegenkomt, handkusjes versturen ipv de algemene lopersgroet.
Ecosia
Zal ik het aandurven om een bare minimum marathon schema te gaan volgen. Lopen door de Veen lijkt me wel super tof...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ben ik blij dat ik rustdag hebquote:Op donderdag 14 februari 2013 08:35 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag, als je andere lopers tegenkomt, handkusjes versturen ipv de algemene lopersgroet.
Ja doei.![]()
Come to the darkside, they've got cookies (en schoenen, Garmins, Suunto's en andere kekke zaken).quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:40 schreef Jumparound het volgende:
Zal ik het aandurven om een bare minimum marathon schema te gaan volgen. Lopen door de Veen lijkt me wel super tof...In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Wat houdt je tegen? En is er zoiets als bare minimum icm stroomschema?quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:40 schreef Jumparound het volgende:
Zal ik het aandurven om een bare minimum marathon schema te gaan volgen. Lopen door de Veen lijkt me wel super tof...F means you're fucked![]()
de trainingintensiteit. Ik weet niet of ik de tijd heb om er voor te trainen. Misschien na de hm met mijn fysio overleggen...quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:04 schreef YUR het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen? En is er zoiets als bare minimum icm stroomschema?Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Zo van de week de vakantie geplanned. 42,2 km lang kijken of er nog een monser in dat loch zit.
29 september 2013 - http://www.lochnessmarathon.com
TheWhiteCowboy Marathon
Kut code is niet te doen op een ipad.copy paste werkt ook niet vanuit een spoiler.
![]()
En nu even buiten rondlopen.![]()
![]()
Dit jaar willen wij ook daar op vakantie gaan. We weten alleen nog niet precies waar en wanneer. We zitten nu nog te denken aan Island of Skye.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:17 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zo van de week de vakantie geplanned. 42,2 km lang kijken of er nog een monser in dat loch zit.
TheWhiteCowboy Marathon
Kut code is niet te doen op een ipad.copy paste werkt ook niet vanuit een spoiler.
![]()
En nu even buiten rondlopen.
Maar dit is een leuk iets om rekening mee te houden.
Thanks for the info!!![]()
Ik had gelezen dat jij er bent geweest (op de Schotland forum hier)
En dat het erg bevallen is!
Sunny ook! Heeft trouwens een mooie dagboek bijgehouden.
Ik heb daar rondgekeken om info en meningen op te doen![]()
![]()
Ge-wel-dig gewoonquote:Op donderdag 14 februari 2013 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
SKYE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hier heb ik hardgelopen![]()
Wanneer ik op 21 km zit (dat heb ik nog niet met mijzelf afgesproken als doel) wil ik daar ook gaan lopen.
Voor de 5 is het de moeite niet om een vakantie weekend in te plannen.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Je hebt daar ook een aantal hele goede whisky stokerijenquote:Op donderdag 14 februari 2013 09:34 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Ge-wel-dig gewoon![]()
Wanneer ik op 21 km zit (dat heb ik nog niet met mijzelf afgesproken als doel) wil ik daar ook gaan lopen.
Voor de 5 is het de moeite niet om een vakantie weekend in te plannen.![]()
![]()
Oban!!
Mijn fav. tot nu toequote:Op donderdag 14 februari 2013 09:39 schreef Arquero het volgende:
[..]
Je hebt daar ook een aantal hele goede whisky stokerijen![]()
Het is je vergeven, ik zet m er inquote:Op donderdag 14 februari 2013 09:17 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
TheWhiteCowboy Marathon
![]()
En nu even buiten rondlopen.
En tegelijk ben ik nu al strontjaloers. Zonder te weten hoe ik uberhaupt 1 marathon ga overleven
Dat zal je toch wel lukken? De afstanden tot nu toe gaan je goed af toch?quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:42 schreef YUR het volgende:
Zonder te weten hoe ik uberhaupt 1 marathon ga overleven![]()
Jawel, maar ik ben pas tot 27,5km gekomenquote:Op donderdag 14 februari 2013 09:44 schreef Arquero het volgende:
[..]
Dat zal je toch wel lukken? De afstanden tot nu toe gaan je goed af toch?
Ik las overigens vanmorgen dat de CPC compleet uitverkocht is
En voor de mensen die een loopje hebben gepland vandaag: Hier in Den Haag sneeuwt het inmiddels flinkF means you're fucked![]()
Ben vandaag al blij dat ik m'n ene been voor de andere krijg om vooruit te komen.. Hardlopen gaat 'm niet worden
Ow, dan ga ik zo maar vast... moet om 11.15 in Gouda zijn.... is normaal 35 min rijden, maar nu iets langer denk ik...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ook leuk drinkenquote:Op donderdag 14 februari 2013 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Op Skye zit TaliskerOok leuk bezoeken!
![]()
![]()
Ik had het meteen door gestuurd naar mijn vrouw.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:23 schreef streamnl het volgende:
[..]
Dit jaar willen wij ook daar op vakantie gaan. We weten alleen nog niet precies waar en wanneer. We zitten nu nog te denken aan Island of Skye.
Maar dit is een leuk iets om rekening mee te houden.
Thanks for the info!!
Dit is haar reactie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu nog mijn leidinggevende
Haha, ik heb weer even tijd om dit topic te volgen en de euro's vliegen al weer de deur uit!
Jullie zijn slecht voor mijn beurs![]()
![]()
quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:29 schreef streamnl het volgende:
Ik had gelezen dat jij er bent geweest (op de Schotland forum hier)
En dat het erg bevallen is!
Sunny ook! Heeft trouwens een mooie dagboek bijgehouden.
Ik heb daar rondgekeken om info en meningen op te doenskye
![]()
![]()
We zijn hier goed tegen de recessiequote:Op donderdag 14 februari 2013 10:04 schreef streamnl het volgende:
[..]
Haha, ik heb weer even tijd om dit topic te volgen en de euro's vliegen al weer de deur uit!
Jullie zijn slecht voor mijn beurs
Oh ja! Dat is natuurlijk leuk te combineren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:39 schreef Arquero het volgende:
[..]
Je hebt daar ook een aantal hele goede whisky stokerijen
Ik wil eigenlijk al een tijdje naar de stokerij van Glenfiddich in Duftown.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Nog vier nachtjes slapen en dan vlieg in naar WalesDenk alleen wel dat ik mijn hardloopspullen thuis laat. Ik betwijfel namelijk of ik uberhaupt tijd ga hebben om te rennen aangezien we heel veel willen hiken. Beweging genoeg dus
![]()
![]()
quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
Ik hoop dat ik de komende dagen weinig tijd heb om te lopen![]()
dat hoop ik ook voor je!!
![]()
Raar maar waar![]()
![]()
Kun je eindelijk aan de slag met klussen?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
Ik hoop dat ik de komende dagen weinig tijd heb om te lopen![]()
![]()
Hoeveel weken duurt je schema? Plak daar wat weken achter voor uitloop en je bent good to go. ipv 12 weken maar je er 16 van. Of je deelt 'm op in meerdere blokken: 4 weken, week rust, 4 weken, week rust, etc. etc. Whatever makes it work for youquote:Op donderdag 14 februari 2013 09:15 schreef Jumparound het volgende:
[..]
de trainingintensiteit. Ik weet niet of ik de tijd heb om er voor te trainen. Misschien na de hm met mijn fysio overleggen...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
@YUR,
Zet mij maar bij de lochness marathon.
Alleen ik ga de 10K lopen.
(het is jammer dat ze geen HM hebben)![]()
ik heb nog 100 dagen
zo, teug uit het bos. dat was even lekker verdwalen zeg!
http://www.endomondo.com/workouts/159057061/3690596Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Dat zijn... 14,zoveel weken.quote:
Het moet wel haalbaar zijn maar je moet wel minstens 4x per week lopen IMO, een paar keer 3x is nog wel te doen. Je gaat tegen de 50km per week moeten afleggen denk ik als je serieus een 42km gaat lopen.
Eerlijk: als je nu al twijfelt of je er wel genoeg tijd voor kan vrijmaken en je hebt niet zoveel speling in je schema mbt uitrekken/aanpassen zou ik het niet doen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
100 dagen klinkt langerquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:42 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat zijn... 14,zoveel weken.
Het moet wel haalbaar zijn maar je moet wel minstens 4x per week lopen IMO, een paar keer 3x is nog wel te doen. Je gaat tegen de 50km per week moeten afleggen denk ik als je serieus een 42km gaat lopen.
Eerlijk: als je nu al twijfelt of je er wel genoeg tijd voor kan vrijmaken en je hebt niet zoveel speling in je schema mbt uitrekken/aanpassen zou ik het niet doen.Maar je hebt gelijk.
er iets niets effectiever om mn knie om zeep te helpen dan na de hm te gaan trainen voor een hele, waar ik dan nog maar 13 weken voor heb.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Donequote:Op donderdag 14 februari 2013 10:32 schreef streamnl het volgende:
@YUR,
Zet mij maar bij de lochness marathon.
Alleen ik ga de 10K lopen.
(het is jammer dat ze geen HM hebben)F means you're fucked![]()
2014 dan maar
Ecosia
Lijkt me een wijs besluit, zeker gezien het feit dat je nu eigenlijk maar net aan klaar bent voor de HMquote:F means you're fucked![]()
Beter!!
Mijn vrouw zit nu ook te twijfelen om zich in te schrijven. Dan heeft ze een mooi doel om te blijven trainen!!![]()
Vraagje meteen daarover, zij moet echt bij 0 beginnen.
Is het dan goed haalbaar om in de 32 weken de 10 te lopen?? Want als ze eerst 0 tot 5 km (evy) en daarna 5 tot 10, dan zit ze precies op 32 weken met geen speling.
Is er ergens een goed schema die ze kan volgen om ineens van 0 tot 10?
En die mag gerust 28 weken duren (maar in dit geval heeft ze wat speling).![]()
Op runnersweb.nl moet wel wat te vinden zijnquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:03 schreef streamnl het volgende:
Beter!!
Mijn vrouw zit nu ook te twijfelen om zich in te schrijven. Dan heeft ze een mooi doel om te blijven trainen!!![]()
Is het dan goed haalbaar om in de 32 weken de 10 te lopen?? Want als ze eerst 0 tot 5 km (evy) en daarna 5 tot 10, dan zit ze precies op 32 weken met geen speling.
En die mag gerust 28 weken duren (maar in dit geval heeft ze wat speling).F means you're fucked![]()
Bedankt,quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:05 schreef YUR het volgende:
[..]
Op runnersweb.nl moet wel wat te vinden zijn
Ik zal vanavond eens met haar samen kijken op die website. Het moet niet te zwaar voor haar worden want dan haakt ze af (ik ken haar langer dan vandaag).
Hopelijk houdt ze het vol en gaat ze inzien hoe lekker hardlopen is en hopelijk gaat ze daarna vaker mee lopen!!![]()
![]()
stream, het belangrijkste voor die opbouw is commitment voor het aantal trainingen. Het is prima te doen met 3 x per week, maar minder kan ik _echt_ niet adviseren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:15 schreef streamnl het volgende:
[..]
Bedankt,
Ik zal vanavond eens met haar samen kijken op die website. Het moet niet te zwaar voor haar worden want dan haakt ze af (ik ken haar langer dan vandaag).
Hopelijk houdt ze het vol en gaat ze inzien hoe lekker hardlopen is en hopelijk gaat ze daarna vaker mee lopen!!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
ja dat denk ik ook. zoals ik al zei, 100 dagen leek langerquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Lijkt me een wijs besluit, zeker gezien het feit dat je nu eigenlijk maar net aan klaar bent voor de HM
Ecosia
Die 40 jaar die we nog kunnen hardlopen zijn langerquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:27 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ja dat denk ik ook. zoals ik al zei, 100 dagen leek langer
haha, iddquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:28 schreef YUR het volgende:
[..]
Die 40 jaar die we nog kunnen hardlopen zijn langer
Ecosia
Bij mij is het ook nog maar afwachten, daarom meteen maar de herkansing geplanned.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:42 schreef YUR het volgende:
[..]
Het is je vergeven, ik zet m er in
En tegelijk ben ik nu al strontjaloers. Zonder te weten hoe ik uberhaupt 1 marathon ga overleven![]()
![]()
Ze hebben ook een 5km fun run.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:03 schreef streamnl het volgende:
Beter!!
En die mag gerust 28 weken duren (maar in dit geval heeft ze wat speling).![]()
Ik persoonlijk vind het belangrijkst dat ze er plezier in krijgt. Ze kan eventueel de 5km lopen daar en dan loop ik mijn eigen tijd op de 10. Maar het zou tof zijn als ik naast haar de 10km kan lopen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:23 schreef Jumparound het volgende:
[..]
stream, het belangrijkste voor die opbouw is commitment voor het aantal trainingen. Het is prima te doen met 3 x per week, maar minder kan ik _echt_ niet adviseren.
Maar ik begrijp absoluut jouw punt en ik onderschat die ook echt niet. Heb zelf ervaren hoe het is als je te veel, te snel wilt.
@TWC
Ik had het gezien. Ik ben nu mobiel en dan gaat typen minder snel![]()
![]()
natuurlijk stream, plezier is het aller aller belangrijkste, maar hardlopen heeft voor een groot deel ook te maken met doorzettingsvermogen en gaan lopen als je _echt_ geen zin hebt (zeker midden in een schema).quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:42 schreef streamnl het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind het belangrijkst dat ze er plezier in krijgt. Ze kan eventueel de 5km lopen daar en dan loop ik mijn eigen tijd op de 10. Maar het zou tof zijn als ik naast haar de 10km kan lopen.
Maar ik begrijp absoluut jouw punt en ik onderschat die ook echt niet. Heb zelf ervaren hoe het is als je te veel, te snel wilt.
Je kunt zien waar het schip strand, maar er is enige toewijding vereist om binnen een afgebakende tijd een specifieke afstand te lopen
Ecosia
Ze heeft nog 227 dagen om voor de tien te trainen. Het zou moeten kunnen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:42 schreef streamnl het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind het belangrijkst dat ze er plezier in krijgt. Ze kan eventueel de 5km lopen daar en dan loop ik mijn eigen tijd op de 10. Maar het zou tof zijn als ik naast haar de 10km kan lopen.
@TWC
Ik had het gezien. Ik ben nu mobiel en dan gaat typen minder snel
Mijn vriendin gaat bij mij misschien wel mee fietsen.![]()
Hou het dan vooral leuk en maak het behalen van het schema in X tijd niet een must. Er kan ook een kleine blessure optreden en dan kan je een week niet, of je wordt ziek en je kan niet lopen maakt je meteen vol stress omdat het schema niet uitgelopen kan worden..quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:15 schreef streamnl het volgende:
[..]
Bedankt,
Hopelijk houdt ze het vol en gaat ze inzien hoe lekker hardlopen is en hopelijk gaat ze daarna vaker mee lopen!!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik lees hier al een tijdje mee, maar ik heb nog nooit wat gepost. Heb echter nu een vraag waarbij ik wel benieuwd ben naar jullie meningen. Ik loop nu +- anderhalf jaar en ben helemaal hooked aan het lopen, net zoals zovelen hierSinds december ook officieel bij ene loopgroep gegaan, sindsdien ga ik erg snel vooruit merk ik; vooral door de interval trainingen.
Mijn PR's: -->
5KM: 27:23 (apr 2012, hier kan nog veel vanaf)
10KM: 52:34 (vorige week)
15KM: 1:28:07 (7heuvelenloop vorig jaar, helemaal verkeerd ingedeeld)
HM: Geen (ga mijn 1e lopen in Enschede, op 21 april)
Hierbij mijn vraag:
Over het algemeen komt mijn gevoel en mijn hartslag redelijk overeen. Als ik het zwaar heb, schiet mijn HR redelijk de lucht in. Bij sommige trainingen, gisteren bijvoorbeeld, gebeurd dit echter niet. Dan heb ik het gevoel dat mijn HR niet meer kan pieken, maar redelijk steady blijft. Dit terwijl ik het wel zwaar heb en ik ook wel een goed tempo loop. De HR is echter veel lager dan normaal. Ik heb zelf het gevoel dat dit vaker voorkomt na een zware training of een wedstrijd. Herkennen jullie dit?
Wat cijfers, zodat het verhaal misschien wat duidelijker wordt:
Training maandag: 15km in D1: gemiddelde HR --> 146, tempo gemiddeld 6:40
Training woensdag: Interval op club (6x1000 met 200 rust): gemiddelde HR (incl. warming up & cooling down) --> 152, tijdens tempostukken (5:20) +- 175
Training donderdag: 2x 5D2+2D3: Gemiddelde HR --> 149, tempo in D2 +- 6:10, D3 +- 5:45![]()
Welkom! Leuk dat je je hier tussen het gepeupel mengtquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:30 schreef Masch1980 het volgende:
Ik lees hier al een tijdje mee, maar ik heb nog nooit wat gepost. Heb echter nu een vraag waarbij ik wel benieuwd ben naar jullie meningen. Ik loop nu +- anderhalf jaar en ben helemaal hooked aan het lopen, net zoals zovelen hierSinds december ook officieel bij ene loopgroep gegaan, sindsdien ga ik erg snel vooruit merk ik; vooral door de interval trainingen.
Mijn PR's: -->
5KM: 27:23 (apr 2012, hier kan nog veel vanaf)
10KM: 52:34 (vorige week)
15KM: 1:28:07 (7heuvelenloop vorig jaar, helemaal verkeerd ingedeeld)
HM: Geen (ga mijn 1e lopen in Enschede, op 21 april)
Hierbij mijn vraag:
Over het algemeen komt mijn gevoel en mijn hartslag redelijk overeen. Als ik het zwaar heb, schiet mijn HR redelijk de lucht in. Bij sommige trainingen, gisteren bijvoorbeeld, gebeurd dit echter niet. Dan heb ik het gevoel dat mijn HR niet meer kan pieken, maar redelijk steady blijft. Dit terwijl ik het wel zwaar heb en ik ook wel een goed tempo loop. De HR is echter veel lager dan normaal. Ik heb zelf het gevoel dat dit vaker voorkomt na een zware training of een wedstrijd. Herkennen jullie dit?
Wat cijfers, zodat het verhaal misschien wat duidelijker wordt:
Training maandag: 15km in D1: gemiddelde HR --> 146, tempo gemiddeld 6:40
Training woensdag: Interval op club (6x1000 met 200 rust): gemiddelde HR (incl. warming up & cooling down) --> 152, tijdens tempostukken (5:20) +- 175
Training donderdag: 2x 5D2+2D3: Gemiddelde HR --> 149, tempo in D2 +- 6:10, D3 +- 5:45
En nog gefeliciteerd met de PR van vorige week natuurlijk
Ik heb eens na zitten denken over je vraag, maar ik denk dat ik er geen antwoord op kan geven. Het patroon is mijn ook nog opgevallen omdat ik eigenlijk niet daags na een zware training weer train. En mocht het wel gebeuren, loop ik sowieso die training op een heeeel rustig tempo, dus is mijn hartslag sowieso erg laag.
Ik denk overigens dat je je niet teveel blind moet staren op gemiddelde hartslagen
@Masch1980: WelkomIk heb zelf ook niet die ervaring. Maar heb mijn hartslag dan ook nog nooit gemeten
is over het algemeen relatief laag
Het natte-sneeuwt hierIk ben de winter zó zat!
![]()
Oppassen het is nu echt gevaarlijk glad buiten![quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
Als het zo blijft, neem ik een extra rustdag vandaag. Rust is training![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
All it took was a little inspiration.quote:
Ken m
quote:
Ja doei.![]()
erg blij dat ik vanmorgen gelijk de deur ben uitgegaanquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Oppassen het is nu echt gevaarlijk glad buiten!
Ecosia
@Streamnl
Mocht je vriendin het niet redden, om wat voor een reden dan ook, dan is ook voor haar de fiets misschien de oplossing?
Zelf ga ik nog even kijken of ik bij onze camera een beugeltje kan vinden die ik op een huurfiets kan schroeven. Actie foto's van TWCSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
YUR, je gaat meedoen aan een soort van NK Marathon, als ik de marathon directeur moet geloven:
http://www.ad.nl/ad/nl/18(...)thon-Rotterdam.dhtmlquote:Niet alleen Michel Butter loopt op 14 april in de ABN AMRO Marathon Rotterdam, op de Coolsingel verschijnt nog een reeks nationale toppers aan de start. De sterkste zijn Koen Raymaekers, Ronald Schröer, YUR en Patrick Stitzinger. Bij de vrouwen zijn Hilda Kibet en Miranda Boonstra de grootste namen uit Nederland.
'Met zo veel Nederlandse toppers hebben we als het ware een NK in huis', zegt marathon-directeur Mario Kadiks. Onlangs werd al bekend dat Butter naar Rotterdam zou komen. De man uit Castricum, die net als de geëmigreerde Raymaekers vaak in Kenia verblijft om te trainen met Afrikaanse lopers, wil als eerste Nederlander binnen 2 uur en 10 minuten finishen op de Coolsingel. Zijn persoonlijk record staat sinds Amsterdam 2012 op 2.09.58.
De verwachtingen van de andere nationale toppers zijn hoog gespannen, zeker van de debutant YUR is het afwachten of hij de verwachtingen waar kan maken in zijn eerste marathon.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Dusssssssss!quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:42 schreef MaleDuck het volgende:
YUR, je gaat meedoen aan een soort van NK Marathon, als ik de marathon directeur moet geloven:
http://www.ad.nl/ad/nl/18(...)thon-Rotterdam.dhtml
[..]
Ik ben blij als ik de finish haal
@TWC
ik weet dat het te doen moet zijn in de aantal dagen. Alleen zal zij vlugger zeggen:"vandaag niet, nu regent het (bijv)". Daarom wil ik speling hebben. Maar ik zal eerst eens kijken wat ZIJ precies wilt. Ik kan wel een hoop willen maar dat wil niet zeggen dat zij er mee eens is
En dat je mee kan fietsen, houd ik dan in mijn achterhoofd. Ik hoop dat zij plezier in het lopen krijgt, dan komt de afstand vanzelf. En ik wil dat ze een keer meemaakt wat een kick je krijgt, wanneer je met een evenement mee doet
@De_kluizenaar
Daarom wil ik wat speling hebben
@ Meike26
Die oplossing houd ik zeker in mijn achterhoofd. (het voordeel van dit is inderdaad dat ik actiefoto's van mijzelf heb)
.
.
.
.
.
@Masch1980
Welkom!!
Je zou het een keer aan een trainer kunnen vragen in je loopgroep. Misschien weten hun iets.![]()
Waarschijnlijk sta je weer zoals gewoonlijk met een vrolijk gezicht op de finishfoto, alsof het je geen enkele moeite heeft gekost.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:49 schreef YUR het volgende:
[..]
Dusssssssss!
Ik ben blij als ik de finish haal![]()
quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk sta je weer zoals gewoonlijk met een vrolijk gezicht op de finishfoto, alsof het je geen enkele moeite heeft gekost.
Ik heb ook wel slechtere foto's hoor. Maar die post ik gewoon niet
Oh en hoi: na 9 trainingen in drie weken te hebben moeten skippen ga ik er vanavond eindelijk weer eens serieus tegenaan.![]()
![]()
Ik blijf lekker binnen. Donker straks, hier regent het nog en het is spekglad. Ik pas even[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik vind het ook niet heel erg dat vandaag een geplande rustdag is
Kreeg gisteren van een groepsgenoot de Marathongids. Leuk leesvoer
Ik sla vandaag ook maar een keertje over, er komt nog steeds rotzooi uit de lucht: regen, sneeuw, ijzel... Het is op sommige plaatsen spekglad, nu het donker wordt gaat het park zo dicht, en dat is omdat het al de hele dag rotweer is sowieso een blubberboel.
Zijn er eigenlijk helden die wél zijn gaan lopen vandaag?![]()
dit dus, ik ben verleden jaar afgehaakt puur vanwege tijdgebrek...je gaat tegen de (trainings)klok lopen en dat is alles behalve plezierig trainenquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:42 schreef slacker_nl het volgende:
Eerlijk: als je nu al twijfelt of je er wel genoeg tijd voor kan vrijmaken en je hebt niet zoveel speling in je schema mbt uitrekken/aanpassen zou ik het niet doen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
dat geldt niet voor iedereen he?!quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:28 schreef YUR het volgende:
[..]
Die 40 jaar die we nog kunnen hardlopen zijn langer'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Heb vanmorgen gelopen, toen was er in het Oosten nog niets aan de hand. Nu sneeuw en andere gladheid dus straks maar even spinnenquote:Op donderdag 14 februari 2013 18:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik sla vandaag ook maar een keertje over, er komt nog steeds rotzooi uit de lucht: regen, sneeuw, ijzel... Het is op sommige plaatsen spekglad, nu het donker wordt gaat het park zo dicht, en dat is omdat het al de hele dag rotweer is sowieso een blubberboel.
Zijn er eigenlijk helden die wél zijn gaan lopen vandaag?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."![]()
Ik moet vandaag lopen volgens m'n schema maar het is hier ook behoorlijk glad. Misschien dat ik zo even ga kijken op een fietspad hier in de buurt wat als het goed is in een strooiroute ligt. Als dat te doen is misschien dat pad een aantal keer op en neer lopen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zijn er eigenlijk helden die wél zijn gaan lopen vandaag?![]()
een schema is geen verplichting maar een handleiding.... je kunt er, als bijv. de omstandigheden bar en boos zijn prima een keertje in schuiven.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:12 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik moet vandaag lopen volgens m'n schema
strompelend over gladde wegen heeft imo minder waarde qua trainen dan een dagje overslaan en dan de volgende dag wel goed lopen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik moet ook vandaag van m'n schema. Maar ik ben een rebel en doe het niet
Voor sommigen nog 6 jaarquote:Op donderdag 14 februari 2013 18:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat geldt niet voor iedereen he?!
Net een mooi onderzoek voorbij zien komen.
"Dagelijkse beweging is beter dan intensief sporten mbt de risicofactoren voor hart- en vaatziekten en diabetes"
Nou dat is opmerkelijk denk je dan. Beetje naar je werk fietsen en 2 keer naar de koffieautomaat en je bent super gezond, maar dan komt het adertje.
"Mits het calorieverbruik van beiden gelijk is".
Met andere woorden, met even naar de bakker wandelen en een keer koffie halen moet je net zoveel calorieën verbranden als met intensief een half uur sporten en dan is het effect van casual bewegen hoger.
Ja fucking duh... voordat je met casual bewegen evenveel calorieën hebt verbrand als met een half uur tot een uur intensief sporten ben je de hele dag bezig met naar de koffieautomaat wandelen.![]()
![]()
quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik moet ook vandaag van m'n schema. Maar ik ben een rebel en doe het niet![]()
![]()
Het schijnt ook beter voor je gezondheid te wezen als je minder snackt. Zit ook wel wat in denk ik.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Trainingen sla je over een haal je niet in (volgens mijn fysio!)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Klopt. Heb ik ook geleerd. Ik sla dus ook overquote:Op donderdag 14 februari 2013 19:08 schreef Jumparound het volgende:
Trainingen sla je over een haal je niet in (volgens mijn fysio!)
Alles prima maar morgenochtend ga ik wel gewoon, mijn vrije dag goed benutten!
quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat geldt niet voor iedereen he?!![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: