abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 februari 2013 @ 13:31:22 #101
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_122826781
Een snorkelrokje :D
F means you're fucked
pi_122826864
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:09 schreef Arquero het volgende:

[..]

Tot nu toe niet in ieder geval.
Moest er wel aan wennen omdat de zool echt veel steviger is dan die van de Asics, maar ik vind de extra ondersteuning wel fijn.
Op het filmpje dat werd gemaakt toen ik de Saucony aan het passen was bleek dat ik op de asics toch nog teveel doorzakte dus ik heb het wel nodig.

Moet er wel bij zeggen dat ik nog niet echt veel heb kunnen lopen omdat ik nu een blessure aan m'n knie heb. Toch ook een soort van stabiliteitsprobleem.
Misschien kan je eens proberen om op een loopband of op een (schoon) grasveld in de buurt om kleine stukjes op blote voeten hard te lopen. Natuurlijk wel op je voorvoet landen, maar als het goed is gaat dat vanzelf. Dat is én goed voor je voeten, worden ze steviger van en je knieën krijgen daarmee minder klappen. Gewoon rustig af en toe kleine stukken. Misschien dat het helpt.
pi_122826944
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:28 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ah, bij tennisrokje ook. En je kunt er een tennisbal indoen, wie weet of dat nog van pas komt tijdens het lopen :D

En snorkelen, logisch! :P
Zeker!

Stel je bent aan het rennen en er komt een hond achter je aan. Pak die tennisbal en gooi hem weg. Resultaat -> de hond gaat achter de bal aan. Of je moet sappige billen hebben, dan heb je wel een probleem :o.

Stel er komt een 'freak' achter je aan. Gooi die bal in zijn gezicht en ren nog harder weg. -> hij heeft pijn en jij bent vrij :7. Moet je natuurlijk niet missen :P
Feyenoord Rotterdam
pi_122827309
Zo, 15 kilometer zit er weer op. Kwam echt niet lekker in m'n ritme vandaag of zo, blegh, ging niet zo top... Ziekte van vorige week werkt misschien toch nog wat door of zo, want dit was niet veel. :)

Nou ja, maar even 3 daagjes rust pakken en zien hoe de volgende training gaat...
Jack does it in real time...
pi_122827370
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:33 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Misschien kan je eens proberen om op een loopband of op een (schoon) grasveld in de buurt om kleine stukjes op blote voeten hard te lopen. Natuurlijk wel op je voorvoet landen, maar als het goed is gaat dat vanzelf. Dat is én goed voor je voeten, worden ze steviger van en je knieën krijgen daarmee minder klappen. Gewoon rustig af en toe kleine stukken. Misschien dat het helpt.
Dat is wel een goede inderdaad, bedankt.
Heb gisteravond ook al een batterij rek- en stabiliteitsoefeningen meegekregen van de fysiotherapeut. Ff flink aan de bak :9
pi_122827438
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:28 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ah, bij tennisrokje ook. En je kunt er een tennisbal indoen, wie weet of dat nog van pas komt tijdens het lopen :D

En snorkelen, logisch! :P
Is weer eens wat anders dan een sok :') :P
Ja doei.
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:10:18 #107
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_122828214
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Sow... ik liep ff lekker!
Ik heb ook héérlijk gelopen vanmorgen. Daarvoor ook wel een bedankje aan Yur en Slacker. Door jullie verhalen heb ik toch doorgezocht naar een hardloopgroep die binnen mijn ritme past en voorlopig heb ik er een gevonden. Na drie lessen voel ik me al zoveel sterker en energieker. Bijna eng gewoon.
Vanmorgen vertrokken met in mijn hoofd 12 a 15 te lopen. Maar het ging zo lekker, dat ik op een gegeven moment andere afslagen ben gaan nemen dan gebruikelijk. Heb dus gedeeltelijk een nieuwe route gelopen, die ook erg mooi was. Toen met mezelf afgesproken dat ik terug zou gaan als ik 2 km achter elkaar boven de 5:40 zou lopen. Dat gebeurde pas vanaf 12 km. Vanaf daar deed ik er nog 5 km over om thuis te komen.
Eindresultaat: 17 km in 1:35. Door bos en door velden en langs mooie plassen. En thuiskomen met het gevoel dat ik nog best 4 km onder de 6:00/km zou kunnen lopen, wat zou betekenen dat er 10 minuten van mijn HM PR af zou kunnen ongeveer. Na drie lessen!
Echt te gek!
En natuurlijk even opscheppen met mijn rondje. Ik ben erg blij met mijn woonomgeving. :)
Kan er niet een mooie embed-code komen voor Endomondo/ Garmin? :o
Life is what you make it.
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:30:21 #108
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_122828949
quote:
2s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:10 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik heb ook héérlijk gelopen vanmorgen. Daarvoor ook wel een bedankje aan Yur en Slacker. Door jullie verhalen heb ik toch doorgezocht naar een hardloopgroep die binnen mijn ritme past en voorlopig heb ik er een gevonden. Na drie lessen voel ik me al zoveel sterker en energieker. Bijna eng gewoon.
Vanmorgen vertrokken met in mijn hoofd 12 a 15 te lopen. Maar het ging zo lekker, dat ik op een gegeven moment andere afslagen ben gaan nemen dan gebruikelijk. Heb dus gedeeltelijk een nieuwe route gelopen, die ook erg mooi was. Toen met mezelf afgesproken dat ik terug zou gaan als ik 2 km achter elkaar boven de 5:40 zou lopen. Dat gebeurde pas vanaf 12 km. Vanaf daar deed ik er nog 5 km over om thuis te komen.
Eindresultaat: 17 km in 1:35. Door bos en door velden en langs mooie plassen. En thuiskomen met het gevoel dat ik nog best 4 km onder de 6:00/km zou kunnen lopen, wat zou betekenen dat er 10 minuten van mijn HM PR af zou kunnen ongeveer. Na drie lessen!
Echt te gek!
En natuurlijk even opscheppen met mijn rondje. Ik ben erg blij met mijn woonomgeving. :)
gezellig bij mijn oudcollega door de achtertuin :D

mooi rondje hoor! en een top snelheid! Woei!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 februari 2013 @ 14:39:26 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122829276
quote:

[..]

Echt te gek!
Zo, mooi vlak gelopen ook voor zo'n afstand.
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:13:10 #110
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_122830677
quote:
Echt te gek!
Wat grappig, wij kunnen elkaar weleens tegen gaan komen met het lopen. Ik loop mijn 16+km vaak van Haarlem naar Amsterdam (tussen km 8 en 12 hebben we een overlap).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:15:42 #111
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_122830800
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:30 schreef Jumparound het volgende:

[..]

gezellig bij mijn oudcollega door de achtertuin :D

mooi rondje hoor! en een top snelheid! Woei!
Waar woont die dan?
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo, mooi vlak gelopen ook voor zo'n afstand.
Ja, daar was ik ook erg blij mee. Eerder zakte ik altijd steeds verder in, maar nu lukte het heel goed om constant te blijven. Het windstille weer hielp wel mee natuurlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:13 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Wat grappig, wij kunnen elkaar weleens tegen gaan komen met het lopen. Ik loop mijn 16+km vaak van Haarlem naar Amsterdam (tussen km 8 en 12 hebben we een overlap).
Grappig inderdaad, al loop ik meestal andere rondjes hoor, dus het zou wel erg toevallig zijn. :)
pi_122830992
Die afstanden en snelheden die in dit topic gelopen worden kan ik alleen nog maar over dromen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:23:32 #113
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_122831146
quote:
2s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:15 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Waar woont die dan?

hier in de buurt :)
Ecosia
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:25:09 #114
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_122831226
quote:
11s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:20 schreef De_kluizenaar het volgende:
Die afstanden en snelheden die in dit topic gelopen worden kan ik alleen nog maar over dromen.
Kluis, je mag nooit vergeten dat (bijna) elke loper hier begonnen is met een 0-5k schema. Van de meeste die hier het afgelopen jaar gepost hebben weet ik zeker dat het vrijwel iedereen is.

Ikzelf zelfs 4 x door verschillende omstandigheden. Laar je dus vooral niet gek maken door de lange afstanden!
Ecosia
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:30:39 #115
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_122831488
Het gaat met hardlopen om je eigen prestaties Kluizenaar, en niet om die van iemand anders. En zolang jij lekker bezig bent en vooruit gaat, doe je al meer dan alle bankzitters bij elkaar! _O_
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_122831498
quote:
Het gaat er ook niet om hoe ver of hoe snel je loopt, het gaat er om dát je loopt.
pi_122832847
Eindelijk les 22 gelopen, 2x15, was ik net een paar minuten bezig, was mijn route afgesloten, omdat ze bomen aan het kappen waren. Echt zooo kut, kon ik weer terug. Dus maar teruggewandeld en weer opnieuw begonnen en een andere route verzonnen. Die route was te lang dus maar wat extra gelopen om warm te blijven :')

Maarja verder ging het wel aardig, beetje jammer dat ik niet echt relaxt verstand op nul kon zetten omdat ik steeds aan het bedenken was welke route het beste zou passen.

5.19 km
38m:01s
7:20 min/km
411 kcal
know'm sayin?
word? word.
pi_122833280
^O^ goed gedaan hoor Alors!
pi_122833662
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:59 schreef alors het volgende:
Eindelijk les 22 gelopen, 2x15, was ik net een paar minuten bezig, was mijn route afgesloten, omdat ze bomen aan het kappen waren. Echt zooo kut, kon ik weer terug. Dus maar teruggewandeld en weer opnieuw begonnen en een andere route verzonnen. Die route was te lang dus maar wat extra gelopen om warm te blijven :')

Maarja verder ging het wel aardig, beetje jammer dat ik niet echt relaxt verstand op nul kon zetten omdat ik steeds aan het bedenken was welke route het beste zou passen.

5.19 km
411 kcal
_O_
pi_122833988
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:59 schreef alors het volgende:

5.19 km
411 kcal
Goed bezig :Y
pi_122834187
Ik heb dit topic even niet gevolgd. Ik had wat last van m'n achillespees. Alsof dat niet genoeg was is een van m'n katten sinds afgelopen maandag zoek. :'(

Afgelopen maand goed op m'n voedingspatroon gelet (het snacken sterk gereduceerd en de netto calorie-inname onder de 1850kcal per dag gehouden). Dat, gecombineerd met het sporten, heeft geleid tot een verlies van 4kg (93 -> 89). *O*

Zometeen maar weer eens een rondje lopen, heb net een patatje curry gekocht bij Smullers. :@ Tijdens het hardlopen kan ik ook zoeken naar m'n kat.
pi_122834382
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:29 schreef sylvesterrr het volgende:

Afgelopen maand goed op m'n voedingspatroon gelet (het snacken sterk gereduceerd en de netto calorie-inname onder de 1850kcal per dag gehouden). Dat, gecombineerd met het sporten, heeft geleid tot een verlies van 4kg (93 -> 89). *O*

netjes!!

(en succes met het zoeken naar je kat)
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:39:58 #123
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_122834670
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:25 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Kluis, je mag nooit vergeten dat (bijna) elke loper hier begonnen is met een 0-5k schema. Van de meeste die hier het afgelopen jaar gepost hebben weet ik zeker dat het vrijwel iedereen is.

Ikzelf zelfs 4 x door verschillende omstandigheden. Laar je dus vooral niet gek maken door de lange afstanden!
Absoluut. Bij mij heeft het anderhalf jaar vol blessures en pijn gekost voor ik 5 km kon lopen. Daarna ging het gelukkig sneller en gemakkelijker.
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:45:24 #124
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_122834888
Yur z'n nieuwe jasje _O_
pi_122835065
Hè bah, het weer ziet er niet goed uit voor morgenavond:

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
quote:
Morgenochtend is het eerst nog droog, maar later in de ochtend of aan het begin van de middag gaat het van het westen uit sneeuwen. In het westen van het land kan er tot aan het begin van de avond 3-5 cm vallen. Later in de middag en avond trekt de sneeuw naar het oosten van het land, terwijl in het westen en zuidwesten de neerslag nog even overgaat in regen. In de overgangszone is ook even ijsregen mogelijk. Voor de sneeuw uit wordt het nog een graad of 2, tijdens de sneeuwval daalt de temperatuur snel naar het vriespunt.
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:53:18 #126
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_122835191
Mijn nieuwe jasje *O* Ga hem straks meteen uitlaten :9

Zonder reflectie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met reflectie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
F means you're fucked
pi_122835244
Jikes! 8-) gaaf ding! (dat jasje dus..)
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:56:07 #128
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_122835308
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:50 schreef Tourniquet het volgende:
Hè bah, het weer ziet er niet goed uit voor morgenavond:

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

[..]

Dan vanavond maar weer naar de training van de korfbal hardlopen en terug met een ommetje ook maar ;)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_122835344
Zo! Blij dat ik vanochtend ben gaan rennen. Het sneeuwt weer :')
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 februari 2013 @ 16:57:27 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122835373
quote:
Gewoon uit je hoofd zetten dat dat 'moet'. 3 keer 5 per week is ook 15 :)
pi_122835392
Leuk jasje, H&M heeft ook zulk iets voor dames, ga ik misschien wel halen. Ik heb nu een knalroze noodoplossing van 10 euro :P Maar ik wil op termijn wel wat anders.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:01:52 #132
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_122835566
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:57 schreef alors het volgende:
Leuk jasje, H&M heeft ook zulk iets voor dames, ga ik misschien wel halen. Ik heb nu een knalroze noodoplossing van 10 euro :P Maar ik wil op termijn wel wat anders.
Kwam het maar vd H&M :+
pi_122835784
die jas _O_

Zo meteen eerste groepsloop. Ben benieuwd.
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:17:07 #134
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_122836085
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:57 schreef alors het volgende:
De Decathlon heeft doorgaans ook prima budgetoplossingen. Ik heb een loopjasje wat prima is, waar ik ook geen ¤ 10,- voor heb betaald.
pi_122836637
De jas past niet bij je broek YUR... :{
pi_122836647
quote:
2s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:17 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

De Decathlon heeft doorgaans ook prima budgetoplossingen. Ik heb een loopjasje wat prima is, waar ik ook geen ¤ 10,- voor heb betaald.
Ja alleen die zit totaal niet in de buurt.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:38:05 #137
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_122836893
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:30 schreef sylvesterrr het volgende:
De jas past niet bij je broek YUR... :{
Ik zoek nog een volledig reflecterende tight :D
F means you're fucked
pi_122837478
quote:
99s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:53 schreef YUR het volgende:

Zonder reflectie:
SPOILER
Met reflectie:
SPOILER
Haha vette jas! Hopelijk rijden auto's niet spontaan tegen lantarenpalen als ze je tegemoet rijden :D.
pi_122837526
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gewoon uit je hoofd zetten dat dat 'moet'. 3 keer 5 per week is ook 15 :)
En zelfs dat doe ik nog net niet. :P
Maar goed, vorig jaar juli kon ik alleen nog maar dromen over 5 km lopen en dat doe ik nu ook.
Blijven dromen dus. O~)
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_122837544
quote:

Zonder reflectie:
SPOILER
Met reflectie:
SPOILER
Heul stoer jasje!
pi_122837621
quote:

Zonder reflectie:
SPOILER
Met reflectie:
SPOILER
Eindelijk! Nice!
pi_122837717
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik zoek nog een volledig reflecterende tight :D
Dus je wil reflecterend door het leven gaan? :P
  woensdag 13 februari 2013 @ 18:01:41 #143
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_122837769
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:25 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Goed gerelativeerd, ik ga straks (lees: in april) voor een 4de keer beginnen met een 0-5km schema...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_122837973
Hier nog een tip voor iedereen die met pijntjes loopt: ga maar de fysio!

Ik heb 3 jaar met pijn in m'n knie gelopen. Het deed steeds pas pijn na het lopen en alleen bij langere afstanden dus ik ben eigenwijs door blijven lopen. Ik durfde er niet naar te laten kijken omdat ik bang was dat ik dan niet meer mocht lopen. Na Egmond had ik wel heel veel pijn dus toch naar fysio gegaan en nu zit er allemaal littekenweefsel wat niet meer weggaat omdat ik er te lang mee heb doorgelopen :{. Zo dom. Mag voorlopig niet rennen helaas.

Dus luister naar je lichaam en loop er niet mee door want de schade kan onherstelbaar worden!
  woensdag 13 februari 2013 @ 19:01:33 #145
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_122839801
Sterkte en beterschap karoltje. Dat is echt flink klote -O-

Al denk ik dat niet iedereen met elk pijntje naar de fysio moet rennen. Kwestie van je lijf leren kennen en weten wanneer een pijntje echt een blessure is. Blijft het pijntje na een maand oid elke keer terugkomen bij bepaalde activiteiten? Ga dan maar eens kijken hoe/wat. Kan je het redelijk eruit lopen en voel je 1 dag na het lopen niets meer? Komt wel goed schatje.

Oftewel: Gebruik gezond verstand. ^O^

[ Bericht 13% gewijzigd door GotC op 13-02-2013 19:07:24 ]
  woensdag 13 februari 2013 @ 19:33:25 #146
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_122841205
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:22 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Mijn hardloopbudget is er al helemaal doorheen dit jaar. -O-
gelukkig ben ik wat het hardloopbudget betreft zelf de minister van financien
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_122841357
Zo eindelijk ook weer kunnen lopen. Renate les 3 (4mijl medium)
Het is even wennen dat dribbelen, voelt een beetje als cheaten maar aan de andere kant wel daarmee 40 minuten non stop doorgelopen.
http://www.endomondo.com/workouts/158936390/6503018

Ik moet ook wennen aan een Renate die mij coached, "denk er om, schouders los, handen los, lekker soepel lopen" en uit automatisme zeg ik hardop "jaaahaaa" :D

Blij mee O+
  woensdag 13 februari 2013 @ 19:39:59 #148
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_122841522
over aankopen gesproken... binnenkort maar weer eens kijken voor nieuwe calf sleeves en een hardloopzonnebril...
beiden bleken afgelopen weekend niet puppie proof kwam ik gister achter
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 februari 2013 @ 19:46:38 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122841878
Over pijntjes gesproken. Afgelopen 2 weken eigenlijk geen vuiltje meer aan de lucht mbt scheen *O*.
pi_122842121
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:33 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

gelukkig ben ik wat het hardloopbudget betreft zelf de minister van financien
Gelukkig heb ik alles al wat ik nodig heb. ;) Alleen over een paar maanden waarschijnlijk nieuwe schoenen. En misschien een shirt zonder mouwen voor de zomer :9
elk oordeel heeft z'n nadeel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')