Misschien kan je eens proberen om op een loopband of op een (schoon) grasveld in de buurt om kleine stukjes op blote voeten hard te lopen. Natuurlijk wel op je voorvoet landen, maar als het goed is gaat dat vanzelf. Dat is én goed voor je voeten, worden ze steviger van en je knieën krijgen daarmee minder klappen. Gewoon rustig af en toe kleine stukken. Misschien dat het helpt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:09 schreef Arquero het volgende:
[..]
Tot nu toe niet in ieder geval.
Moest er wel aan wennen omdat de zool echt veel steviger is dan die van de Asics, maar ik vind de extra ondersteuning wel fijn.
Op het filmpje dat werd gemaakt toen ik de Saucony aan het passen was bleek dat ik op de asics toch nog teveel doorzakte dus ik heb het wel nodig.
Moet er wel bij zeggen dat ik nog niet echt veel heb kunnen lopen omdat ik nu een blessure aan m'n knie heb. Toch ook een soort van stabiliteitsprobleem.
Zeker!quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:28 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah, bij tennisrokje ook. En je kunt er een tennisbal indoen, wie weet of dat nog van pas komt tijdens het lopen![]()
En snorkelen, logisch!
Dat is wel een goede inderdaad, bedankt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:33 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Misschien kan je eens proberen om op een loopband of op een (schoon) grasveld in de buurt om kleine stukjes op blote voeten hard te lopen. Natuurlijk wel op je voorvoet landen, maar als het goed is gaat dat vanzelf. Dat is én goed voor je voeten, worden ze steviger van en je knieën krijgen daarmee minder klappen. Gewoon rustig af en toe kleine stukken. Misschien dat het helpt.
Is weer eens wat anders dan een sokquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:28 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah, bij tennisrokje ook. En je kunt er een tennisbal indoen, wie weet of dat nog van pas komt tijdens het lopen![]()
En snorkelen, logisch!
Ik heb ook héérlijk gelopen vanmorgen. Daarvoor ook wel een bedankje aan Yur en Slacker. Door jullie verhalen heb ik toch doorgezocht naar een hardloopgroep die binnen mijn ritme past en voorlopig heb ik er een gevonden. Na drie lessen voel ik me al zoveel sterker en energieker. Bijna eng gewoon.quote:
gezellig bij mijn oudcollega door de achtertuinquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:10 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb ook héérlijk gelopen vanmorgen. Daarvoor ook wel een bedankje aan Yur en Slacker. Door jullie verhalen heb ik toch doorgezocht naar een hardloopgroep die binnen mijn ritme past en voorlopig heb ik er een gevonden. Na drie lessen voel ik me al zoveel sterker en energieker. Bijna eng gewoon.
Vanmorgen vertrokken met in mijn hoofd 12 a 15 te lopen. Maar het ging zo lekker, dat ik op een gegeven moment andere afslagen ben gaan nemen dan gebruikelijk. Heb dus gedeeltelijk een nieuwe route gelopen, die ook erg mooi was. Toen met mezelf afgesproken dat ik terug zou gaan als ik 2 km achter elkaar boven de 5:40 zou lopen. Dat gebeurde pas vanaf 12 km. Vanaf daar deed ik er nog 5 km over om thuis te komen.
Eindresultaat: 17 km in 1:35. Door bos en door velden en langs mooie plassen. En thuiskomen met het gevoel dat ik nog best 4 km onder de 6:00/km zou kunnen lopen, wat zou betekenen dat er 10 minuten van mijn HM PR af zou kunnen ongeveer. Na drie lessen!
Echt te gek!
En natuurlijk even opscheppen met mijn rondje. Ik ben erg blij met mijn woonomgeving.
Kan er niet een mooie embed-code komen voor Endomondo/ Garmin?
Zo, mooi vlak gelopen ook voor zo'n afstand.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:10 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb ook héérlijk gelopen vanmorgen. Daarvoor ook wel een bedankje aan Yur en Slacker. Door jullie verhalen heb ik toch doorgezocht naar een hardloopgroep die binnen mijn ritme past en voorlopig heb ik er een gevonden. Na drie lessen voel ik me al zoveel sterker en energieker. Bijna eng gewoon.
Vanmorgen vertrokken met in mijn hoofd 12 a 15 te lopen. Maar het ging zo lekker, dat ik op een gegeven moment andere afslagen ben gaan nemen dan gebruikelijk. Heb dus gedeeltelijk een nieuwe route gelopen, die ook erg mooi was. Toen met mezelf afgesproken dat ik terug zou gaan als ik 2 km achter elkaar boven de 5:40 zou lopen. Dat gebeurde pas vanaf 12 km. Vanaf daar deed ik er nog 5 km over om thuis te komen.
Eindresultaat: 17 km in 1:35. Door bos en door velden en langs mooie plassen. En thuiskomen met het gevoel dat ik nog best 4 km onder de 6:00/km zou kunnen lopen, wat zou betekenen dat er 10 minuten van mijn HM PR af zou kunnen ongeveer. Na drie lessen!
Echt te gek!
En natuurlijk even opscheppen met mijn rondje. Ik ben erg blij met mijn woonomgeving.
Kan er niet een mooie embed-code komen voor Endomondo/ Garmin?
Wat grappig, wij kunnen elkaar weleens tegen gaan komen met het lopen. Ik loop mijn 16+km vaak van Haarlem naar Amsterdam (tussen km 8 en 12 hebben we een overlap).quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:10 schreef Schanulleke het volgende:
Echt te gek!
Waar woont die dan?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:30 schreef Jumparound het volgende:
[..]
gezellig bij mijn oudcollega door de achtertuin
mooi rondje hoor! en een top snelheid! Woei!
Ja, daar was ik ook erg blij mee. Eerder zakte ik altijd steeds verder in, maar nu lukte het heel goed om constant te blijven. Het windstille weer hielp wel mee natuurlijk.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo, mooi vlak gelopen ook voor zo'n afstand.
Grappig inderdaad, al loop ik meestal andere rondjes hoor, dus het zou wel erg toevallig zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:13 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat grappig, wij kunnen elkaar weleens tegen gaan komen met het lopen. Ik loop mijn 16+km vaak van Haarlem naar Amsterdam (tussen km 8 en 12 hebben we een overlap).
Kluis, je mag nooit vergeten dat (bijna) elke loper hier begonnen is met een 0-5k schema. Van de meeste die hier het afgelopen jaar gepost hebben weet ik zeker dat het vrijwel iedereen is.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:20 schreef De_kluizenaar het volgende:
Die afstanden en snelheden die in dit topic gelopen worden kan ik alleen nog maar over dromen.
Het gaat er ook niet om hoe ver of hoe snel je loopt, het gaat er om dát je loopt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:20 schreef De_kluizenaar het volgende:
Die afstanden en snelheden die in dit topic gelopen worden kan ik alleen nog maar over dromen.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:59 schreef alors het volgende:
Eindelijk les 22 gelopen, 2x15, was ik net een paar minuten bezig, was mijn route afgesloten, omdat ze bomen aan het kappen waren. Echt zooo kut, kon ik weer terug. Dus maar teruggewandeld en weer opnieuw begonnen en een andere route verzonnen. Die route was te lang dus maar wat extra gelopen om warm te blijven
Maarja verder ging het wel aardig, beetje jammer dat ik niet echt relaxt verstand op nul kon zetten omdat ik steeds aan het bedenken was welke route het beste zou passen.
5.19 km
38m:01s
7:20 min/km
411 kcal
Goed bezigquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:59 schreef alors het volgende:
Eindelijk les 22 gelopen, 2x15, was ik net een paar minuten bezig, was mijn route afgesloten, omdat ze bomen aan het kappen waren. Echt zooo kut, kon ik weer terug. Dus maar teruggewandeld en weer opnieuw begonnen en een andere route verzonnen. Die route was te lang dus maar wat extra gelopen om warm te blijven
Maarja verder ging het wel aardig, beetje jammer dat ik niet echt relaxt verstand op nul kon zetten omdat ik steeds aan het bedenken was welke route het beste zou passen.
5.19 km
38m:01s
7:20 min/km
411 kcal
netjes!!quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:29 schreef sylvesterrr het volgende:
Afgelopen maand goed op m'n voedingspatroon gelet (het snacken sterk gereduceerd en de netto calorie-inname onder de 1850kcal per dag gehouden). Dat, gecombineerd met het sporten, heeft geleid tot een verlies van 4kg (93 -> 89).![]()
Absoluut. Bij mij heeft het anderhalf jaar vol blessures en pijn gekost voor ik 5 km kon lopen. Daarna ging het gelukkig sneller en gemakkelijker.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:25 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Kluis, je mag nooit vergeten dat (bijna) elke loper hier begonnen is met een 0-5k schema. Van de meeste die hier het afgelopen jaar gepost hebben weet ik zeker dat het vrijwel iedereen is.
Ikzelf zelfs 4 x door verschillende omstandigheden. Laar je dus vooral niet gek maken door de lange afstanden!
quote:Morgenochtend is het eerst nog droog, maar later in de ochtend of aan het begin van de middag gaat het van het westen uit sneeuwen. In het westen van het land kan er tot aan het begin van de avond 3-5 cm vallen. Later in de middag en avond trekt de sneeuw naar het oosten van het land, terwijl in het westen en zuidwesten de neerslag nog even overgaat in regen. In de overgangszone is ook even ijsregen mogelijk. Voor de sneeuw uit wordt het nog een graad of 2, tijdens de sneeuwval daalt de temperatuur snel naar het vriespunt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |