Lijkt me een wijs besluit, zeker gezien het feit dat je nu eigenlijk maar net aan klaar bent voor de HMquote:
Op runnersweb.nl moet wel wat te vinden zijnquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:03 schreef streamnl het volgende:
Beter!!
Mijn vrouw zit nu ook te twijfelen om zich in te schrijven. Dan heeft ze een mooi doel om te blijven trainen!!![]()
Vraagje meteen daarover, zij moet echt bij 0 beginnen.
Is het dan goed haalbaar om in de 32 weken de 10 te lopen?? Want als ze eerst 0 tot 5 km (evy) en daarna 5 tot 10, dan zit ze precies op 32 weken met geen speling.
Is er ergens een goed schema die ze kan volgen om ineens van 0 tot 10?
En die mag gerust 28 weken duren (maar in dit geval heeft ze wat speling).
Bedankt,quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:05 schreef YUR het volgende:
[..]
Op runnersweb.nl moet wel wat te vinden zijn
stream, het belangrijkste voor die opbouw is commitment voor het aantal trainingen. Het is prima te doen met 3 x per week, maar minder kan ik _echt_ niet adviseren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:15 schreef streamnl het volgende:
[..]
Bedankt,
Ik zal vanavond eens met haar samen kijken op die website. Het moet niet te zwaar voor haar worden want dan haakt ze af (ik ken haar langer dan vandaag).
Hopelijk houdt ze het vol en gaat ze inzien hoe lekker hardlopen is en hopelijk gaat ze daarna vaker mee lopen!!
ja dat denk ik ook. zoals ik al zei, 100 dagen leek langerquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Lijkt me een wijs besluit, zeker gezien het feit dat je nu eigenlijk maar net aan klaar bent voor de HM
Die 40 jaar die we nog kunnen hardlopen zijn langerquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:27 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ja dat denk ik ook. zoals ik al zei, 100 dagen leek langer
haha, iddquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:28 schreef YUR het volgende:
[..]
Die 40 jaar die we nog kunnen hardlopen zijn langer
Bij mij is het ook nog maar afwachten, daarom meteen maar de herkansing geplanned.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:42 schreef YUR het volgende:
[..]
Het is je vergeven, ik zet m er in
En tegelijk ben ik nu al strontjaloers. Zonder te weten hoe ik uberhaupt 1 marathon ga overleven
Ze hebben ook een 5km fun run.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:03 schreef streamnl het volgende:
Beter!!
Mijn vrouw zit nu ook te twijfelen om zich in te schrijven. Dan heeft ze een mooi doel om te blijven trainen!!![]()
Vraagje meteen daarover, zij moet echt bij 0 beginnen.
Is het dan goed haalbaar om in de 32 weken de 10 te lopen?? Want als ze eerst 0 tot 5 km (evy) en daarna 5 tot 10, dan zit ze precies op 32 weken met geen speling.
Is er ergens een goed schema die ze kan volgen om ineens van 0 tot 10?
En die mag gerust 28 weken duren (maar in dit geval heeft ze wat speling).
Ik persoonlijk vind het belangrijkst dat ze er plezier in krijgt. Ze kan eventueel de 5km lopen daar en dan loop ik mijn eigen tijd op de 10. Maar het zou tof zijn als ik naast haar de 10km kan lopen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:23 schreef Jumparound het volgende:
[..]
stream, het belangrijkste voor die opbouw is commitment voor het aantal trainingen. Het is prima te doen met 3 x per week, maar minder kan ik _echt_ niet adviseren.
natuurlijk stream, plezier is het aller aller belangrijkste, maar hardlopen heeft voor een groot deel ook te maken met doorzettingsvermogen en gaan lopen als je _echt_ geen zin hebt (zeker midden in een schema).quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:42 schreef streamnl het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind het belangrijkst dat ze er plezier in krijgt. Ze kan eventueel de 5km lopen daar en dan loop ik mijn eigen tijd op de 10. Maar het zou tof zijn als ik naast haar de 10km kan lopen.
Maar ik begrijp absoluut jouw punt en ik onderschat die ook echt niet. Heb zelf ervaren hoe het is als je te veel, te snel wilt.
Ze heeft nog 227 dagen om voor de tien te trainen. Het zou moeten kunnen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:42 schreef streamnl het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind het belangrijkst dat ze er plezier in krijgt. Ze kan eventueel de 5km lopen daar en dan loop ik mijn eigen tijd op de 10. Maar het zou tof zijn als ik naast haar de 10km kan lopen.
Maar ik begrijp absoluut jouw punt en ik onderschat die ook echt niet. Heb zelf ervaren hoe het is als je te veel, te snel wilt.
@TWC
Ik had het gezien. Ik ben nu mobiel en dan gaat typen minder snel
Hou het dan vooral leuk en maak het behalen van het schema in X tijd niet een must. Er kan ook een kleine blessure optreden en dan kan je een week niet, of je wordt ziek en je kan niet lopen maakt je meteen vol stress omdat het schema niet uitgelopen kan worden..quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:15 schreef streamnl het volgende:
[..]
Bedankt,
Ik zal vanavond eens met haar samen kijken op die website. Het moet niet te zwaar voor haar worden want dan haakt ze af (ik ken haar langer dan vandaag).
Hopelijk houdt ze het vol en gaat ze inzien hoe lekker hardlopen is en hopelijk gaat ze daarna vaker mee lopen!!
Welkom! Leuk dat je je hier tussen het gepeupel mengtquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:30 schreef Masch1980 het volgende:
Ik lees hier al een tijdje mee, maar ik heb nog nooit wat gepost. Heb echter nu een vraag waarbij ik wel benieuwd ben naar jullie meningen. Ik loop nu +- anderhalf jaar en ben helemaal hooked aan het lopen, net zoals zovelen hierSinds december ook officieel bij ene loopgroep gegaan, sindsdien ga ik erg snel vooruit merk ik; vooral door de interval trainingen.
Mijn PR's: -->
5KM: 27:23 (apr 2012, hier kan nog veel vanaf)
10KM: 52:34 (vorige week)
15KM: 1:28:07 (7heuvelenloop vorig jaar, helemaal verkeerd ingedeeld)
HM: Geen (ga mijn 1e lopen in Enschede, op 21 april)
Hierbij mijn vraag:
Over het algemeen komt mijn gevoel en mijn hartslag redelijk overeen. Als ik het zwaar heb, schiet mijn HR redelijk de lucht in. Bij sommige trainingen, gisteren bijvoorbeeld, gebeurd dit echter niet. Dan heb ik het gevoel dat mijn HR niet meer kan pieken, maar redelijk steady blijft. Dit terwijl ik het wel zwaar heb en ik ook wel een goed tempo loop. De HR is echter veel lager dan normaal. Ik heb zelf het gevoel dat dit vaker voorkomt na een zware training of een wedstrijd. Herkennen jullie dit?
Wat cijfers, zodat het verhaal misschien wat duidelijker wordt:
Training maandag: 15km in D1: gemiddelde HR --> 146, tempo gemiddeld 6:40
Training woensdag: Interval op club (6x1000 met 200 rust): gemiddelde HR (incl. warming up & cooling down) --> 152, tijdens tempostukken (5:20) +- 175
Training donderdag: 2x 5D2+2D3: Gemiddelde HR --> 149, tempo in D2 +- 6:10, D3 +- 5:45
All it took was a little inspiration.quote:
quote:
erg blij dat ik vanmorgen gelijk de deur ben uitgegaanquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Oppassen het is nu echt gevaarlijk glad buiten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Niet alleen Michel Butter loopt op 14 april in de ABN AMRO Marathon Rotterdam, op de Coolsingel verschijnt nog een reeks nationale toppers aan de start. De sterkste zijn Koen Raymaekers, Ronald Schröer, YUR en Patrick Stitzinger. Bij de vrouwen zijn Hilda Kibet en Miranda Boonstra de grootste namen uit Nederland.
'Met zo veel Nederlandse toppers hebben we als het ware een NK in huis', zegt marathon-directeur Mario Kadiks. Onlangs werd al bekend dat Butter naar Rotterdam zou komen. De man uit Castricum, die net als de geëmigreerde Raymaekers vaak in Kenia verblijft om te trainen met Afrikaanse lopers, wil als eerste Nederlander binnen 2 uur en 10 minuten finishen op de Coolsingel. Zijn persoonlijk record staat sinds Amsterdam 2012 op 2.09.58.
De verwachtingen van de andere nationale toppers zijn hoog gespannen, zeker van de debutant YUR is het afwachten of hij de verwachtingen waar kan maken in zijn eerste marathon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |