Iets met baas boven baasquote:Op maandag 28 januari 2013 14:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze dus. Tentamen goederenrecht[ afbeelding ]
quote:Speciale groet van onze hofnar, NotGuilty.
Nou ja, in het geval van beleid is er al een kader gemaakt door de gemeenteraad. Daar hoef je het niet per se mee eens te zijn. De uitwerking ervan kan (vanwege juridische of beleidsmatige gronden) wel heel erg verschillen. Vaak is het feit dat er überhaupt beleid is al een politieke keuze an sich, het beleid zelf kan dan pragmatisch of op basis van wetenschappelijke inzichten vorm krijgen. Dit is zeker het geval bij armoedebestrijding.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:05 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Goed te horen. Ik ben nogal huiverig om mijn politieke visie los te laten, zeker betreffende de gemeente Amsterdam. Zolang de opdracht je een bepaald kader geeft waar je niet buiten kan is het prima.
Ben inmiddels aardig op de hoogte, dank.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou ja, in het geval van beleid is er al een kader gemaakt door de gemeenteraad. Daar hoef je het niet per se mee eens te zijn. De uitwerking ervan kan (vanwege juridische of beleidsmatige gronden) wel heel erg verschillen. Vaak is het feit dat er überhaupt beleid is al een politieke keuze an sich, het beleid zelf kan dan pragmatisch of op basis van wetenschappelijke inzichten vorm krijgen. Dit is zeker het geval bij armoedebestrijding.
+1 UIquote:Op maandag 28 januari 2013 15:26 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ben inmiddels aardig op de hoogte, dank.
Nee. Heb wel dingen geprobeerd met mensen en speel ook wel samen af en toe maar het komt niet echt van de grond. Waar bij ik gruwelijk in herhaling val, maar toch: afstand speelt mee.quote:
Lijkt mij wel tof om te doen. Speel helaas geen instrument. Maar op youtube mag ik ook graag naar covers kijken door "bandjes".quote:Op maandag 28 januari 2013 15:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Heb wel dingen geprobeerd met mensen en speel ook wel samen af en toe maar het komt niet echt van de grond. Waar bij ik gruwelijk in herhaling val, maar toch: afstand speelt mee.
Als ik jou was had ik de eerste beste kamer buiten noord aangenomen.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Heb wel dingen geprobeerd met mensen en speel ook wel samen af en toe maar het komt niet echt van de grond. Waar bij ik gruwelijk in herhaling val, maar toch: afstand speelt mee.
Samen spelen is ook echt heel erg leukquote:Op maandag 28 januari 2013 15:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt mij wel tof om te doen. Speel helaas geen instrument. Maar op youtube mag ik ook graag naar covers kijken door "bandjes".
Zoals dit man:quote:Op maandag 28 januari 2013 15:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Samen spelen is ook echt heel erg leuk
Ik ga uberhaupt eigenlijk nooit meer naar optredens. Robbie Williams in 2006 was de laatste keer.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:33 schreef Yreal het volgende:
Gaan jullie ook naar optredens van coverbandjes? Dat vind ik ook altijd erg leuk
Jaquote:
Zelden eigenlijk. Valt me vaak erg tegen livequote:Op maandag 28 januari 2013 15:33 schreef Yreal het volgende:
Gaan jullie ook naar optredens van coverbandjes? Dat vind ik ook altijd erg leuk
Dat is wel stomquote:Op maandag 28 januari 2013 15:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik ga uberhaupt eigenlijk nooit meer naar optredens. Robbie Williams in 2006 was de laatste keer.
In den haag heb je clash of the coverbands, daar zitten altijd goede tussenquote:Op maandag 28 januari 2013 15:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
JaDat is vet
[..]
Zelden eigenlijk. Valt me vaak erg tegen liveIk hoor op m'n werk nogal wat van die bruiloftbands aan, wat een ramp is dat
Zonde man! Ik echt vaak, heb er ook al weer vier gepland komende tijdquote:Op maandag 28 januari 2013 15:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik ga uberhaupt eigenlijk nooit meer naar optredens. Robbie Williams in 2006 was de laatste keer.
Scrantonicityquote:Op maandag 28 januari 2013 15:33 schreef Yreal het volgende:
Het is natuurlijk ook vaak niet hun bedoeling om een kwalitatief enorm hoogstaand optreden neer te zetten maar vaak meer gewoon gezellig samen muziek maken en zorgen voor een leuke sfeer.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
JaDat is vet
[..]
Zelden eigenlijk. Valt me vaak erg tegen liveIk hoor op m'n werk nogal wat van die bruiloftbands aan, wat een ramp is dat
Inderdaad. Dat maakt het topic ook wel weer geinig ergens. Zoveel verschillende interesses en allesquote:Op maandag 28 januari 2013 15:35 schreef SaulGoodman het volgende:
Deze passie deel ik echt totaal niet. Leuk hoe dat kan verschillen trouwens.
Wat ook de enige reden is dat die mensen niet met pek en veren weggejaagd wordenquote:Op maandag 28 januari 2013 15:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook vaak niet hun bedoeling om een kwalitatief enorm hoogstaand optreden neer te zetten maar vaak meer gewoon gezellig samen muziek maken en zorgen voor een leuke sfeer.
Ja sorry. Maar voor mij is Amsterdam normaliter een wereldreis. Het kost eigenlijk altijd een middag vrij, je bent echt erg laat thuis.quote:
Alsof er nooit wat in ahoy speeltquote:Op maandag 28 januari 2013 15:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ja sorry. Maar voor mij is Amsterdam normaliter een wereldreis. Het kost eigenlijk altijd een middag vrij, je bent echt erg laat thuis.
Maar wat an sich ook weer respect en waardering verdient. Je kan niet altijd in alle situaties dezelfde eisen en normen hanteren. Soms zul je wat bij moeten stellen in plaats van meteen dingen af te kraken.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat ook de enige reden is dat die mensen niet met pek en veren weggejaagd worden
Lee Towers heb je na 3x ook wel weer gezien.quote:
De mens achter de rechtenstudent.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat maakt het topic ook wel weer geinig ergens. Zoveel verschillende interesses en alles
Ik deel deze passie namelijk ook niet.
sinds dat de ziggo dome open is zal dat inderdaad zeker zo zijn..quote:Op maandag 28 januari 2013 15:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad tegenvallen. Het meeste wat ik leuk vind is toch echt in Amsterdam.
Haha inderdaad.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:38 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
De mens achter de rechtenstudent.
Er werd van te voren aangekondigd dat de komst van de Ziggo dome geen gevolgen zou hebben voor de programering van de Ahoy. Maar klaarblijkelijk is dat dus toch anders gelopen.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
sinds dat de ziggo dome open is zal dat inderdaad zeker zo zijn..
Wut?quote:Op maandag 28 januari 2013 15:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar wat an sich ook weer respect en waardering verdient. Je kan niet altijd in alle situaties dezelfde eisen en normen hanteren. Soms zul je wat bij moeten stellen in plaats van meteen dingen af te kraken.
Yrealquote:Op maandag 28 januari 2013 15:39 schreef Yreal het volgende:
Ik ben trouwens wel eens bij een deathmetal concert geweest in 013![]()
![]()
![]()
Voor degene die de zaal niet kennen, dat is een als ware een grote trap ....
Zo klonk het wel. Het was heel algemeen gesteld.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wut?Ik zeg helemaal niet dat ik hoge eisen aan ze stel. En de insinuatie dat ik nooit mijn eisen bijstel en alles meteen afkraak vind ik ook nogal overdreven, aangezien je geen idee hebt wat voor bruiloftbands ik heb gezien en welke eisen die in dat geval aan moesten voldoen.
A, nog tips voor het inleidend tentamen van OB morgen?quote:Op maandag 28 januari 2013 15:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zo klonk het wel. Het was heel algemeen gesteld.
Ahoy vindt dat nog steeds niet. Las toevallig deze week nog een artikel daar over, vind dat ze het wel heel makkelijk wegwuiven.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:40 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er werd van te voren aangekondigd dat de komst van de Ziggo dome geen gevolgen zou hebben voor de programering van de Ahoy. Maar klaarblijkelijk is dat dus toch anders gelopen.
Als de band minder goed is dan een Ipod playlist en een stereotoren dan is de keuze wat mij betreft snel gemaakt.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar wat an sich ook weer respect en waardering verdient. Je kan niet altijd in alle situaties dezelfde eisen en normen hanteren. Soms zul je wat bij moeten stellen in plaats van meteen dingen af te kraken.
quote:Op maandag 28 januari 2013 15:39 schreef Yreal het volgende:
Ik ben trouwens wel eens bij een deathmetal concert geweest in 013![]()
![]()
![]()
Voor degene die de zaal niet kennen, dat is een als ware een grote trap ....
Tja. Als ik als artiest kon kiezen tussen Amsterdam en Rotterdam...quote:Op maandag 28 januari 2013 15:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ahoy vindt dat nog steeds niet. Las toevallig deze week nog een artikel daar over, vind dat ze het wel heel makkelijk wegwuiven.Maar de tijd zal het leren.
- Altijd bij art. 1 Wet OB beginnen en dan stapsgewijs voor zover nodig artt 3-6 doorlopen en onthouden dat je recht op aftrek in art. 2 staat en waar de aftrek uit bestaat in art. 15.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
A, nog tips voor het inleidend tentamen van OB morgen?
de poortbepaling toch?quote:Op maandag 28 januari 2013 15:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
- Altijd bij art. 1 Wet OB beginnen en dan stapsgewijs voor zover nodig artt 3-6 doorlopen en onthouden dat je recht op aftrek in art. 2 staat en waar de aftrek uit bestaat in art. 15.
- Niet de uitvoeringsbeschikking en het Bua vergeten.
Ja, precies. Nog afgezien van het feit dat de Ziggo Dome veel beter schijnt te zijn qua geluid, licht en catering, maar daar heb ik geen eigen ervaring mee aangezien ik nog nooit in Ahoy ben geweest.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Tja. Als ik als artiest kon kiezen tussen Amsterdam en Rotterdam...
Ik ben dan weer nooit in de Ziggo Dome geweest maar Ahoy is niet slecht. Parkeergelegenheid is goed en je bent snel op de ring. Dat is in de hoek van de Arena een regelrechte hel.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, precies. Nog afgezien van het feit dat de Ziggo Dome veel beter schijnt te zijn qua geluid, licht en catering, maar daar heb ik geen eigen ervaring mee aangezien ik nog nooit in Ahoy ben geweest.
Oh, toen ik er was was wegkomen geen enkel probleem, laat staan een helquote:Op maandag 28 januari 2013 15:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik ben dan weer nooit in de Ziggo Dome geweest maar Ahoy is niet slecht. Parkeergelegenheid is goed en je bent snel op de ring. Dat is in de hoek van de Arena een regelrechte hel.
Misschien is het ook wel gerelateerd aan het leegstromen van de Arena hoor.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, toen ik er was was wegkomen geen enkel probleem, laat staan een hel
Goedzo!quote:Op maandag 28 januari 2013 15:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Had ik onthouden uit een ouder topic
Ja, zou kunnen. Laatst was voor de eerste keer tegelijk een concert in de ArenA, Ziggo Dome en de HMH en toen viel het blijkbaar ook reuze mee. Ze hebben met de bouw van het Ziggo Dome de parkeergelegenheden en toegangswegen flink uitgebreid geloof ik.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:48 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel gerelateerd aan het leegstromen van de Arena hoor.
Dat behoorde niet tot de stofquote:Op maandag 28 januari 2013 15:47 schreef Actaeon het volgende:
Oh en de formele administratieve bepalingen in art 30 e.v. niet vergeten! Factuur e.d. in de uitvoeringsbeschikking staat daar ook nog wat over maar ik weet niet in hoeverre je dat allemaal moet weten.
En ook niet vergeten dat er zoiets bestaat als de Btw-richtlijn waar de Wet OB weer op gebaseerd is maar die niet helemaal 100% overlapping vertonen.
quote:Op maandag 28 januari 2013 15:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
- Altijd bij art. 1 Wet OB beginnen en dan stapsgewijs voor zover nodig artt 3-6 doorlopen en onthouden dat je recht op aftrek in art. 2 staat en waar de aftrek uit bestaat in art. 15.
- Niet de uitvoeringsbeschikking en het Bua vergeten.
thanksquote:Op maandag 28 januari 2013 15:47 schreef Actaeon het volgende:
Oh en de formele administratieve bepalingen in art 30 e.v. niet vergeten! Factuur e.d. in de uitvoeringsbeschikking staat daar ook nog wat over maar ik weet niet in hoeverre je dat allemaal moet weten.
En ook niet vergeten dat er zoiets bestaat als de Btw-richtlijn waar de Wet OB weer op gebaseerd is maar die niet helemaal 100% overlapping vertonen.
Ah okequote:
Als Ajax speelt is het wel degelijk verschrikkelijk om daar weg te komen, zeker in combinatie met activiteiten in het Ziggo Dome.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen. Laatst was voor de eerste keer tegelijk een concert in de ArenA, Ziggo Dome en de HMH en toen viel het blijkbaar ook reuze mee. Ze hebben met de bouw van het Ziggo Dome de parkeergelegenheden en toegangswegen flink uitgebreid geloof ik.
Ben wat aan het uitzoeken in het kader van het ambtenarenrecht. Merk toch wel dat mijn 'liefde' meer bij de civiele werknemer/werkgever ligtquote:
Ah, oké. Toen ik er was was de ArenA leeg, toen viel het best meequote:Op maandag 28 januari 2013 15:53 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Als Ajax speelt is het wel degelijk verschrikkelijk om daar weg te komen, zeker in combinatie met activiteiten in het Ziggo Dome.
Het geluid in de Arena is met name een hel.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik ben dan weer nooit in de Ziggo Dome geweest maar Ahoy is niet slecht. Parkeergelegenheid is goed en je bent snel op de ring. Dat is in de hoek van de Arena een regelrechte hel.
Goed zo.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, oké. Toen ik er was was de ArenA leeg, toen viel het best meeMaar ik geloof je op je woord.
Voor concerten te allen tijde vermijden inderdaad.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het geluid in de Arena is met name een hel.
Het ging om U2 en ome Sjors. Die pakken nog wel eens de grote bak.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor concerten te allen tijde vermijden inderdaad.
U2quote:Op maandag 28 januari 2013 15:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het ging om U2 en ome Sjors. Die pakken nog wel eens de grote bak.
Dit was geen AH XL, dit was de albertheijn in een dorp in Twente waar ze maar liefst 2 smaken hadden. Appel en Sinaasappel.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bah, appelsap. Beter haal je de cocos smoothies, of de aarbei.
Nederlandse band hequote:
niet eens die kartonnen pakken?quote:Op maandag 28 januari 2013 15:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dit was geen AH XL, dit was de albertheijn in een dorp in Twente waar ze maar liefst 2 smaken hadden. Appel en Sinaasappel.
Als U2 een stadiontour doet met de ArenA er in en ik wil ze zien zou ik ergens anders naartoe gaan. Mijn vader is met de Vertigo-tour naar Stade de France geweest om die reden, terwijl ze ook in Amsterdam kwamenquote:Op maandag 28 januari 2013 15:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het ging om U2 en ome Sjors. Die pakken nog wel eens de grote bak.
Het was de Vertigo tour inderdaad. En de 25live tour. Overigens vond ik Sjors beter dan Bono.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als U2 een stadiontour doet met de ArenA er in en ik wil ze zien zou ik ergens anders naartoe gaan. Mijn vader is met de Vertigo-tour naar Stade de France geweest om die reden, terwijl ze ook in Amsterdam kwamen
Sjors?quote:Op maandag 28 januari 2013 16:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het was de Vertigo tour inderdaad. En de 25live tour. Overigens vond ik Sjors beter dan Bono.
Duh.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sjors?
edit; George Michael, zeg dat dan
Niet gezien, stond allemaal AH rommel en ik zag 2 innocent flesjesquote:
die kartonnen pakken moet je hebben, die zijn baas, Of kleine flesjes, maar die zijn ganz duurquote:Op maandag 28 januari 2013 16:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Niet gezien, stond allemaal AH rommel en ik zag 2 innocent flesjes
Hoezo spaties daar gaat dit toch niet ove r of wel? niet waar? wat bedoel je met het spatie probleem? chocolade letter hamster kooiquote:
Microsoftfanboy.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hoezo spaties daar gaat dit toch niet ove r of wel? niet waar? wat bedoel je met het spatie probleem? chocolade letter hamster kooi
Is dat voor alles en iedereen of alleen voor mensen die tussen bladiebla en bladiebla win7 kochten?quote:Op maandag 28 januari 2013 16:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Over microsoft, windows 8 pro is tot donderdag nog 29 euro, daarna 279
Dat is volgens mij voor iedereen. Ik draai op mijn cracktop nog vistaquote:Op maandag 28 januari 2013 16:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is dat voor alles en iedereen of alleen voor mensen die tussen bladiebla en bladiebla win7 kochten?
http://www.microsoftstore(...)a676f0acf1408bee759cquote:Op maandag 28 januari 2013 16:12 schreef Tchock het volgende:
Ik wil 8 wel proberen maar ik wil er vooral niet aan vast zitten
flinke prijsstijging nietwaar?quote:Op maandag 28 januari 2013 16:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Over microsoft, windows 8 pro is tot donderdag nog 29 euro, daarna 279
Allebei, allebeiquote:
Hmm ik zie het. Is het overwegen waard...quote:Op maandag 28 januari 2013 16:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
http://www.microsoftstore(...)a676f0acf1408bee759c
Als je met xp werkt mag je nog upgraden voor dit bedrag
Je link werkt nietquote:Op maandag 28 januari 2013 16:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
http://www.microsoftstore(...)a676f0acf1408bee759c
Als je met xp werkt mag je nog upgraden voor dit bedrag
ik wil een nieuwe office, ik draai op mijn desktop nog 2003quote:Op maandag 28 januari 2013 16:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Mensen jullie zijn toch allemaal student? Dan is die software toch sowieso goedkoop?
Inderdaad, gewoon MSDNAAquote:Op maandag 28 januari 2013 16:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Mensen jullie zijn toch allemaal student? Dan is die software toch sowieso goedkoop?
Office 2013 is echt super mooi en fijnquote:Op maandag 28 januari 2013 16:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik wil een nieuwe office, ik draai op mijn desktop nog 2003. Maar zelfs de student editie van 2010 is nog 119 euro
Probeer 5 tientjes. Surfspot.nlquote:Op maandag 28 januari 2013 16:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik wil een nieuwe office, ik draai op mijn desktop nog 2003. Maar zelfs de student editie van 2010 is nog 119 euro
Microsoft heeft ook bijvoorbeeld Microsoft Research waar ze samenwerken met vele universiteiten. Wat dat betreft is Microsoft wel strategisch maatschappelijk bezig; ze pakken sociale kwesties als onderwijs aan maar hebben zelf ook profijt door goed personeel binnen te harkenquote:
Volgens mij gaat die 29.99 over een upgrade als ik het goed heb. De retailversie kost nú nog 40 euro dacht ikquote:Op maandag 28 januari 2013 16:19 schreef Joosie200 het volgende:
Als ik nou iets aan de metro interface had ivm touchscreen ala, maar zou je nu ook alvast 29,99 kunnen betalen: installatie niet benutten zodat je bij aanschaf van een SSD daar een cleane install van Win8 op kan gooien?Heb nu namelijk een win 7 home premium 64 bits oem geval en ben bang dat die ie mijn key niet meer pakt zodra ik mijn HDD eruit schop en Win 7 wil installeren op de ssd.
quote:Op maandag 28 januari 2013 16:20 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb ook een zakelijk MSDN account![]()
![]()
Ja, snap ik. Maar ik wil best upgraden, ooit een keer, maar nu even niet. Wil upgraden als ik een SSD in huis heb. Eerder niet. Want zodra die er is, doe ik toch een nieuwe install. En dan kan ik meteen zoiets meenemen snappez-vous? Daarom denk ik van: wat nu als je deze upgrade download, vervolgens op een usb-stick gooit, die bootable maakt zodat als de ssd erin zit je win8 zo kan installeren?quote:Op maandag 28 januari 2013 16:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Volgens mij gaat die 29.99 over een upgrade als ik het goed heb. De retailversie kost nú nog 40 euro dacht ik
Denk het wel he. Als je nu een auto koopt en je gaat hem volgende week gebruiken doet die het ook nog wel dusquote:Op maandag 28 januari 2013 16:27 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Maar ik wil best upgraden, ooit een keer, maar nu even niet. Wil upgraden als ik een SSD in huis heb. Eerder niet. Want zodra die er is, doe ik toch een nieuwe install. En dan kan ik meteen zoiets meenemen snappez-vous? Daarom denk ik van: wat nu als je deze upgrade download, vervolgens op een usb-stick gooit, die bootable maakt zodat als de ssd erin zit je win8 zo kan installeren?
Dat dus. Elke euro is er een, kan ik hamsteren bij de AH voor die 10 euro die ik bespaarquote:Op maandag 28 januari 2013 16:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Denk het wel he. Als je nu een auto koopt en je gaat hem volgende week gebruiken doet die het ook nog wel dus
Gebruik het voornamelijk om gratis de nieuwste windows versies te krijgen (legaal). Dus misschien heb ik er de komende jaren toch niet zoveel meer aanquote:Op maandag 28 januari 2013 16:20 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb ook een zakelijk MSDN account![]()
![]()
Had je al gekeken op surfspot.nl?quote:Op maandag 28 januari 2013 16:32 schreef Yreal het volgende:
Goedkope linkjes voor office 2013 mogen in de dm !
neequote:Op maandag 28 januari 2013 16:33 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Had je al gekeken op surfspot.nl?
Office 2010 voor 48,75.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
neeik ben aan het buffelen en hier posten...
Vista zuigt apenballen inderdaad. Windows 7 is geweldig IMHO.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:34 schreef SaulGoodman het volgende:
Ik heb hier Vista. Vista is ronduit slecht. Product waar Windows jarenlang aan gewerkt heeft.
Dit.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Vista zuigt apenballen inderdaad. Windows 7 is geweldig IMHO.
Mooi, gefeliciteerd alvast.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:56 schreef Aurelius. het volgende:
Belasting ging best lekker. Alleen 1 Vpb over fiscale eenheid waar ik niet lekker uitkwam met 4 Awr enzo maar toch de rest veel naar mijn weten correcte dingen kunnen invullen. Had eigenlijk bij de Vpb een deelnemingsvrijstelling vraag verwacht maar die kwam dus niet
Heel dat 'Murica gaat dood aan alle copyright, patenten en anti-piraterij wetten die er daar uit komen.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:53 schreef Yreal het volgende:
In amerika is het simlock vrij maken van je telefoon nu strafbaar![]()
http://www.theatlantic.co(...)r-smartphone/272552/
En het ironische is dus dat juist al deze wetten die misbruikt worden om burgers aan te pakken hun oorsprong hebben in auteursvrijheid en dergelijkequote:
Ach die Obama staat natuurlijk haaks op alles wat Amerika is/was. Forward noemt hij dat. Amerika is al lang niet meer wat het ooit was, maar dat vinden sommigen ook heel niet erg. Als aanhanger van het conservatisme vind ik het wel jammer.quote:
Hoezo? Persco?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:08 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Bea gaat d'r aftreden bekend maken (althans, vermoed ik) Of Friso is dood, kan ook nog
Kreeg net een breaking-news van nos-appquote:
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
En het ironische is dus dat juist al deze wetten die misbruikt worden om burgers aan te pakken hun oorsprong hebben in auteursvrijheid en dergelijke
Inderdaad. Ik gruwel bij verhalen als die van basisscholen die worden aangeklaagd omdat ze samen met een stel kinderen een liedje spelen in de musical, of ze even willen betalen.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:09 schreef Tchock het volgende:
Het is trouwens niets Amerikaans hoor. Wetgeving als dat zit er in Europa ook aan te komen; ACTA is maar net afgewend maar zijn plaatsvervangers als de CETA staan om de hoek
De conservatieve beweging in Amerika slaat nergens op. Niet het conservatisme zelf, bedoel ik, maar de hele Republikeinse partij draait om hebzucht. Geld verdienen en de armen verdrukken onder het motto van 'vrijheid'. Heel Amerika is verrot en Obama maakt daar net zo goed onderdeel van uit.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:09 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ach die Obama staat natuurlijk haaks op alles wat Amerika is/was. Forward noemt hij dat. Amerika is al lang niet meer wat het ooit was, maar dat vinden sommigen ook heel niet erg. Als aanhanger van het conservatisme vind ik het wel jammer.
Wat ben je weer positief.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
De conservatieve beweging in Amerika slaat nergens op. Niet het conservatisme zelf, bedoel ik, maar de hele Republikeinse partij draait om hebzucht. Geld verdienen en de armen verdrukken onder het motto van 'vrijheid'. Heel Amerika is verrot en Obama maakt daar net zo goed onderdeel van uit.
Iets anders kan niet.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:12 schreef Giku het volgende:
[..]
Denk eerder dat ze er dit jaar de brui aan geeft.
Dat of iets met Friso.
Republikeinse partij draait om hebzucht? Is dit in de categorie: alle VVD'ers zijn vuile rijke kapitalisten?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
De conservatieve beweging in Amerika slaat nergens op. Niet het conservatisme zelf, bedoel ik, maar de hele Republikeinse partij draait om hebzucht. Geld verdienen en de armen verdrukken onder het motto van 'vrijheid'. Heel Amerika is verrot en Obama maakt daar net zo goed onderdeel van uit.
Emotioneel en psychisch gezien is het natuurlijk een hele overgang.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:13 schreef Tchock het volgende:
75 is wel een mooie leeftijd om te stoppen. Maar eerlijk gezegd maakt het me helemaal geen reet uit, als ze nog 30 jaar door wil vind ik dat ook prima. Wat maakt effectief nou uit wie onze monarch is
Wel degelijk van invloed op handelsrelaties of er een ouwe dame zit of een frisse 'jonge' man die wellicht wat meer van deze tijd is.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:13 schreef Tchock het volgende:
75 is wel een mooie leeftijd om te stoppen. Maar eerlijk gezegd maakt het me helemaal geen reet uit, als ze nog 30 jaar door wil vind ik dat ook prima. Wat maakt effectief nou uit wie onze monarch is
quote:
Inderdaad, alsjeblieft niet. Dat schoppen tegen het koningshuis heb ik altijd zo verwerpelijk gevonden.quote:
Bea is dan wel oud, maar dat zijn alle andere stadshoofden waar ze zulke matties mee is natuurlijk ook.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:14 schreef Giku het volgende:
[..]
Wel degelijk van invloed op handelsrelaties of er een ouwe dame zit of een frisse 'jonge' man die wellicht wat meer van deze tijd is.
Verwerpelijk vind ik dan weer zo'n groot woord.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:14 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, alsjeblieft niet. Dat schoppen tegen het koningshuis heb ik altijd zo verwerpelijk gevonden.
Eens. Vaak is het ook gewone pure afgunst. Ik ben natuurlijk ook heel erg pro-monarchie dus wat mij betreft mogen ze gewoon blijven. Vind het ook wel een mooie traditie.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:14 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, alsjeblieft niet. Dat schoppen tegen het koningshuis heb ik altijd zo verwerpelijk gevonden.
Nee, helemaal niet, wat een overdreven reactie. Ik ben geen socialist, hoor.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:13 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Republikeinse partij draait om hebzucht? Is dit in de categorie: alle VVD'ers zijn vuile rijke kapitalisten?
Die van 'nieuwe' staten minder. Ik heb het nu voornamelijk over Brazilië, India, China en dat soort opkomende landen waar bovendien nog het sekse-vraagstuk belangrijk is.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bea is dan wel oud, maar dat zijn alle andere stadshoofden waar ze zulke matties mee is natuurlijk ook.
Je zei zelf dat de hele Republikeinse partij om hebzucht draait? Hoe is het dan een overdreven reactie dat men dat als een enorme generalisatie ziet.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet, wat een overdreven reactie. Ik ben geen socialist, hoor.
Maar punt is wel dat de Republikeinen de laatste jaren meer dan eerst gecontroleerd lijken te worden door belangenverenigingen (standpunt over Wapenbezit, bijvoorbeeld) en dat verhullen onder een mooie Vrijheidsmantel. Want oh, het tweede amendement!Plus het feit dat ze tegenstemmen bij iedere belastingverhoging of voordelenverlaging, terwijl Amerika het schuldenplafond onmogelijk kan blijven verhogen.
Ze lijken compleet hun morele kompas kwijt, soms. Land of the free, haha.
Omdat het meteen doorgetrokken wordt naar kapitalisten in het algemeen en de VVD in het bijzonder. De VVD is -godzijdank voor ons land- in geen enkel opzicht de Republikeinse Partij.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je zei zelf dat de hele Republikeinse partij om hebzucht draait? Hoe is het dan een overdreven reactie dat men dat als een enorme generalisatie ziet.
Wat de Democraten in de USandA zijn, is hier eerder de VVD dan de D66. Alles is daar stukken 'rechtser' en minder 'links' dan hier. Nu ben ik zelf ook niet van de PVDA/Groenlinks, maar denk ik dat USA iets te ver naar 'je zoekt het zelf maar uit' neigt.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar punt is wel dat de Republikeinen de laatste jaren meer dan eerst gecontroleerd lijken te worden door belangenverenigingen (standpunt over Wapenbezit, bijvoorbeeld) en dat verhullen onder een mooie Vrijheidsmantel. Want oh, het tweede amendement!Plus het feit dat ze tegenstemmen bij iedere belastingverhoging of voordelenverlaging, terwijl Amerika het schuldenplafond onmogelijk kan blijven verhogen.
Sinds ik Borat heb gezien, lees ik dit altijd op z'n Boratsquote:Op maandag 28 januari 2013 17:19 schreef Giku het volgende:
[..]
Wat de Democraten in de USandA zijn, is hier eerder de VVD dan de D66. Alles is daar stukken 'rechtser' en minder 'links' dan hier. Nu ben ik zelf ook niet van de PVDA/Groenlinks, maar denk ik dat USA iets te ver naar 'je zoekt het zelf maar uit' neigt.
Ik denk dat het punt dat 'alle VVD'ers vuile rijke kapitalisten' zijn net zo'n te grote generalisatie is als dat de 'hele Republikeinse partij draait om hebzucht'.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat het meteen doorgetrokken wordt naar kapitalisten in het algemeen en de VVD in het bijzonder. De VVD is -godzijdank voor ons land- in geen enkel opzicht de Republikeinse Partij.
Ja, precies. Maar de VVD vergelijken met de Republikeinen gaat vind ik wel te ver; de VVD is veel minder conservatief en bovendien niet christelijk. In Amerika was de VVD links geweest, haha.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:19 schreef Giku het volgende:
[..]
Wat de Democraten in de USandA zijn, is hier eerder de VVD dan de D66. Alles is daar stukken 'rechtser' en minder 'links' dan hier. Nu ben ik zelf ook niet van de PVDA/Groenlinks, maar denk ik dat USA iets te ver naar 'je zoekt het zelf maar uit' neigt.
Dat zou heel goed kunnen.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik denk dat het punt dat 'alle VVD'ers vuile rijke kapitalisten' zijn net zo'n te grote generalisatie is als dat de 'hele Republikeinse partij draait om hebzucht'.
Dat was ook wat ik bedoelde.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, precies. Maar de VVD vergelijken met de Republikeinen gaat vind ik wel te ver; de VVD is veel minder conservatief en bovendien niet christelijk. In Amerika was de VVD links geweest, haha.
Dat was ook al mijn bedoelingquote:Op maandag 28 januari 2013 17:20 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Sinds ik Borat heb gezien, lees ik dit altijd op z'n Borats
Het wordt niet doorgetrokken, ik trek een vergelijking. Maar goed het blijft fok dus je weet niet hoe ik het bedoel. Helaas niet nee.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat het meteen doorgetrokken wordt naar kapitalisten in het algemeen en de VVD in het bijzonder. De VVD is -godzijdank voor ons land- in geen enkel opzicht de Republikeinse Partij.
pirateproxy.net is altijd beschikbaarquote:Op maandag 28 januari 2013 17:21 schreef Speedy_T het volgende:
Opmerkelijk: ThePirateBay is bij mij weer toegankelijk (UPC).
Hier niet (Ziggo)quote:Op maandag 28 januari 2013 17:21 schreef Speedy_T het volgende:
Opmerkelijk: ThePirateBay is bij mij weer toegankelijk (UPC).
Zou jij graag de Republikeinse standpunten over defensie, gezondheidszorg, abortus en wapenbezit in Nederland zien?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:21 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Het wordt niet doorgetrokken, ik trek een vergelijking. Maar goed het blijft fok dus je weet niet hoe ik het bedoel. Helaas niet nee.
I know. Maar ik kwam dus perongeluk gewoon op .se, en dat werkt dus (weer).quote:Op maandag 28 januari 2013 17:21 schreef Giku het volgende:
[..]
pirateproxy.net is altijd beschikbaarAnders gewoon naar isohunt
!
Toespraak is al opgenomenquote:Op maandag 28 januari 2013 17:25 schreef Tchock het volgende:
Zou toch mooi zijn als Beatrix straks plechtig kijkend spreekt: 'Ik treedt af en draag al mijn bevoegdheden over aan de wettelijke troonopvolger, Prins Willem-Alexander... in 2042.'
Afgelopen jaar (jaren) steeds minder fan van de NOS.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:22 schreef Yreal het volgende:
Poe he, de nos die nu alles eindeloos gaat analyseren en herhalen
Dit is naar mijn mening kort door de bocht. De Republikeinse partij is veel meer dan dat. Ik kan het niet met alles eens zijn en ik kan het ook weer wél met bepaalde dingen eens zijn van de Democraten. Ik zit met veel dingen in het midden, maar dat ik de Republikeinse partij beter vind dan vele landgenoten is waar.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zou jij graag de Republikeinse standpunten over Defensie, gezondheidszorg, abortus en wapenbezit in Nederland zien?
Zo'n fout zal ze niet snel maken.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:25 schreef Tchock het volgende:
Zou toch mooi zijn als Beatrix straks plechtig kijkend spreekt: 'Ik treedt af en draag al mijn bevoegdheden over aan de wettelijke troonopvolger, Prins Willem-Alexander... in 2043.'
Godverquote:Op maandag 28 januari 2013 17:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zo'n fout zal ze niet snel maken.
Waarschijnlijk is het nieuws dat Friso er dit jaar ook gewoon weer bij is.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:26 schreef Tchock het volgende:
Friso is niet dood, want Mabel ging nog gewoon skiën in Lech. Nouja, zou wat morbide zijn om dat te doen als hij net dood is
Gezellig met het bed van de piste af, ja?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het nieuws dat Friso er dit jaar ook gewoon weer bij is.
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:26 schreef Giku het volgende:
[..]
(vind alleen die Amerikaanse manier van presenteren verschrikkelijk; Ties Aurelius, New York, RTL Nieuws)
Nouja, jij zegt dat je het betreurt dat de VVD (regerend in Nederland) niet meer de Republikeinse Partij is. Dan is het makkelijk om de 'normale' standpunten te noemen, ik noem wat standpunten die minder makkelijk te verdedigen zijn.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:26 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dit is naar mijn mening kort door de bocht. De Republikeinse partij is veel meer dan dat. Je kan het niet met alles eens zijn en ik kan het ook weer wél met bepaalde dingen eens zijn van de Democraten. Ik zit met veel dingen in het midden, maar dat ik de Republikeinse partij beter vind dan vele landgenoten is waar.
Ja, eens. Het ergste vind ik nog wel de samenvatting aan het eind van het nieuwsquote:Op maandag 28 januari 2013 17:26 schreef Giku het volgende:
[..]
Afgelopen jaar (jaren) steeds minder fan van de NOS.
Maakt hypes van dingen die nergens over gaan en die bovendien niemand wat interesseren en gaan daar een week over berichten. Zoals dat gezeur over Armstrong en de jaarlijkse Elfstedentoch-marathon. Heb altijd het gevoel dat het bij andere omroepen/media iets minder is. Daarom kijk ik ook vaak naar RTL (vind alleen die Amerikaanse manier van presenteren verschrikkelijk; Ties Aurelius, New York, RTL Nieuws)
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zijn zeer moeilijke kwesties die jij noemt. Op het punt van defensie sta ik bijvoorbeeld wél achter de Republikeinen. Over overige ethische kwesties heb ik wel mijn mening, maar die hoef ik hier niet te verkondigen.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, jij zegt dat je het betreurt dat de VVD (regerend in Nederland) niet meer de Republikeinse Partij is. Dan is het makkelijk om de 'normale' standpunten te noemen, ik noem wat standpunten die minder makkelijk te verdedigen zijn.
Weet jij of er na de toepassing van de bestuurlijke lus/tussenuitspraak altijd een (gepubliceerde) einduitspraak volgt? Ik heb namelijk een interessante tussenuitspraak gevonden, maar ik ben dus heel benieuwd of en hoe het gebrek is hersteld. De einduitspraak is echter nergens te vinden..quote:Op maandag 28 januari 2013 17:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je hoeft hier nooit je mening te verkondigen als je dat niet wil. Ik zal je er dan ook maar over ophouden als je er geen zin in hebt.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:31 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Zijn zeer moeilijke kwesties die jij noemt. Op het punt van defensie sta ik bijvoorbeeld wél achter de Republikeinen. Over overige ethische kwesties heb ik wel mijn mening, maar die hoef ik hier niet te verkondigen.
Ik heb je echt al tien delen geleden een titel gegeven in de OP en je hebt het nog steeds niet gezienquote:Op maandag 28 januari 2013 17:34 schreef Paxcon het volgende:
Deze baas heeft als een echte topichunter natuurlijk de eer van een goedlopend topic in NWS
NWS / Koningin houdt vanavond toespraak
Kussen-slope.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Gezellig met het bed van de piste af, ja?
Lijkt me een prima idee. Kan uren lullen over politieke/maatschappelijke discussies, maar fok is daar niet echt een goed podium voor.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hoeft hier nooit je mening te verkondigen als je dat niet wil. Ik zal je er dan ook maar over ophouden als je er geen zin in hebt.
Jij geilt er echt op hequote:Op maandag 28 januari 2013 17:34 schreef Paxcon het volgende:
Deze baas heeft als een echte topichunter natuurlijk de eer van een goedlopend topic in NWS
NWS / Koningin houdt vanavond toespraak
Nee, die is er niet altijd. De procedure staat in 8:51b Awb. Een einduitspraak volgt alleen als de belanghebbende niet tevreden is met de wijze hoe het gebrek is hersteld.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:32 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Weet jij of er na de toepassing van de bestuurlijke lus/tussenuitspraak altijd een (gepubliceerde) einduitspraak volgt? Ik heb namelijk een interessante tussenuitspraak gevonden, maar ik ben dus heel benieuwd of en hoe het gebrek is hersteld. De einduitspraak is echter nergens te vinden..
quote:Op maandag 28 januari 2013 17:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb je echt al tien delen geleden een titel gegeven in de OP en je hebt het nog steeds niet gezien
quote:mr. dr. LaPo
Maar er is toch een einduitspraak vereist om het geschil definitief te beslechten (bijv. in stand laten rechtsgevolgen bij een geslaagde herstelactie)?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, die is er niet altijd. De procedure staat in 8:51b Awb. Een einduitspraak volgt alleen als de belanghebbende niet tevreden is met de wijze hoe het gebrek is hersteld.
Ja, wel als de rechtbank het geschil definitief moet beslechten. Maar de bedoeling van de toepassing van de bestuurlijke lus is dat het BO dat zelf kan doen. De rechtbank deelt de partijen mee dat het gebrek is hersteld, dit is voor zover ik weet geen einduitspraak maar een mededeling. Welke alleen naar de partijen toe wordt verzonden.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:38 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Maar er is toch een einduitspraak vereist om het geschil definitief te beslechten (in stand laten rechtsgevolgen bij een geslaagde herstelactie)?
Maar bij een geslaagde lus moet er toch nog altijd een uitspraak worden gedaan (of wel gebrek passeren (6:22), in stand laten rechtsgevolgen, zelf in de zaak voorzien of bij een mislukte dan wel weigering van de lus een 'kale vernietiging' of vernietiging met aangeklede opdracht)? Waarom is dat volgens jou een mededeling en geen echte uitspraak?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, wel als de rechtbank het geschil definitief moet beslechten. Maar de bedoeling van de toepassing van de bestuurlijke lus is dat het BO dat zelf kan doen. De rechtbank deelt de partijen mee dat het gebrek is hersteld, dit is voor zover ik weet geen einduitspraak maar een mededeling. Welke alleen naar de partijen toe wordt verzonden.
Als er een zienswijze wordt ingediend of het BO weigert het gebrek te herstellen dan gaat de beroepsprocedure wel verder.
Het is een beetje makkelijk om te concluderen dat de Republikeinen door belangenverenigingen gecontroleerd worden puur omdat hun visie ouderwets is en/of niet strookt met de jouwe. Ik vind het zelf ook grotendeels debiele en gedateerde standpunten (vooral wat betreft abortus bijvoorbeeld), maar ik geloof niet dat ze dat ingegeven wordt door belangenverenigingen. Vooral het wapenbezit is in Amerika een enorm belangrijk iets, zo belangrijk zelfs dat je het als niet-Amerikaan eigenlijk niet geheel kunt begrijpen. De staat is min of meer gesticht met dat als stokpaardje, dus ik snap dat een hoop mensen (de meerderheid) daar niet graag afstand van doet. Je doet een beetje alsof 'maar het staat in het 2e Amendementquote:Op maandag 28 januari 2013 17:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, ik heb het misschien zeker weten iets te overdreven geformuleerd. Toch ben ik van mening dat je in Amerika (zowel bij de Democraten als bij de Republikeinen) veel meer invloed ziet van belangenorganisaties zoals Kerkgemeenschappen, de NRA, milieugroepen enzovoort.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:53 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Het is een beetje makkelijk om te concluderen dat de Republikeinen door belangenverenigingen gecontroleerd worden puur omdat hun visie ouderwets is en/of niet strookt met de jouwe. Ik vind het zelf ook grotendeels debiele en gedateerde standpunten (vooral wat betreft abortus bijvoorbeeld), maar ik geloof niet dat ze dat ingegeven wordt door belangenverenigingen. Vooral het wapenbezit is in Amerika een enorm belangrijk iets, zo belangrijk zelfs dat je het als niet-Amerikaan eigenlijk niet geheel kunt begrijpen. De staat is min of meer gesticht met dat als stokpaardje, dus ik snap dat een hoop mensen (de meerderheid) daar niet graag afstand van doet. Je doet een beetje alsof 'maar het staat in het 2e Amendement' een soort dooddoener is maar dat is het natuurlijk niet, het is een van hun belangrijkste grondwettelijke rechten.
Zeker, daar heb je absoluut een punt. De invloed van belangenverenigingen (en eigenlijk überhaupt grote donoren aan politieke partijen, het kunnen ook rijke individuen zijn) is in Amerika veel groter dan in Nederland of in andere landen.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, ik heb het misschien zeker weten iets te overdreven geformuleerd. Toch ben ik van mening dat je in Amerika (zowel bij de Democraten als bij de Republikeinen) veel meer invloed ziet van belangenorganisaties zoals Kerkgemeenschappen, de NRA, milieugroepen enzovoort.
Wel mooi. Willem de Vierde.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:03 schreef Tchock het volgende:
Willem IV op ons geld wordt wel even wennen.
Ik vond gister nog een dubbeltje met Willem III er op, raar om geen vrouw op een munt te zien, hahaquote:Op maandag 28 januari 2013 18:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Wel mooi. Willem de Vierde.
Het is inderdaad wel even wennenquote:Op maandag 28 januari 2013 18:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vond gister nog een dubbeltje met Willem III er op, raar om geen vrouw op een munt te zien, haha
Hoe vaker ik deze post lees, hoe gekker ik het vind. Volgens mij maak je hier een behoorlijke slipper, Ryonquote:Op maandag 28 januari 2013 17:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, wel als de rechtbank het geschil definitief moet beslechten. Maar de bedoeling van de toepassing van de bestuurlijke lus is dat het BO dat zelf kan doen. De rechtbank deelt de partijen mee dat het gebrek is hersteld, dit is voor zover ik weet geen einduitspraak maar een mededeling. Welke alleen naar de partijen toe wordt verzonden.
Als er een zienswijze wordt ingediend of het BO weigert het gebrek te herstellen dan gaat de beroepsprocedure wel verder.
Gedateerd standpunt? Dus als je conservatief, terughoudend bent in het aangaan van veranderingen dan kan je dat gedateerd noemen. Kijk als je doelt op bijvoorbeeld abortus, dan zijn veel Amerikanen daar op tegen. Mede vanuit hun geloof en cultuur, maar ik snap niet dat je het gedateerd kan noemen. Vijf honderd jaar geleden hadden mensen die standpunten en dat zal over vijfhonderd jaar nog steeds zo kunnen zijn. Dat je het er niet mee eens bent en zelfs debiel noemt, kan ik wél begrijpen.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:53 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook grotendeels debiele en gedateerde standpunten.
Ik dacht dat je deze discussie niet wilde voerenquote:Op maandag 28 januari 2013 18:38 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Gedateerd standpunt? Dus als je conservatief, terughoudend bent in het aangaan van veranderingen dan kan je dat gedateerd noemen. Kijk als je doelt op bijvoorbeeld abortus, dan zijn veel Amerikanen daar op tegen. Mede vanuit hun geloof en cultuur, maar ik snap niet dat je het gedateerd kan noemen. Vijf honderd jaar geleden hadden mensen die standpunten en dat zal over vijfhonderd jaar nog steeds zo kunnen zijn. Dat je het er niet mee eens bent en zelfs debiel noemt, kan ik wél begrijpen.
Hm.. Interessant. De tussenuitspraak heeft een bindende kracht, is bedoeld als finale geschilbeslechting en een formele status en ik ging er vanuit dat bij een volledig geslaagde lus er geen noodzaak meer was voor de rechtbank om nog een uitspraak te doen (wat de einduitspraak is). Het beroepsschrift richt zich namelijk tegen een tot ieders tevredenheid volledig hersteld besluit. Waardoor er dus een uitspraak kan missen. Wat weer geld en tijd scheelt. Ik ging er vanuit dat deze mededeling een procesbeslissing was.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:46 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Maar bij een geslaagde lus moet er toch nog altijd een uitspraak worden gedaan (of wel gebrek passeren (6:22), in stand laten rechtsgevolgen, zelf in de zaak voorzien of bij een mislukte dan wel weigering van de lus een 'kale vernietiging' of vernietiging met aangeklede opdracht)? Waarom is dat volgens jou een mededeling en geen echte uitspraak?
Ik vind ook genoeg voorbeelden op rechtspraak.nl waar de tussenuitspraak is gevoegd bij de einduitspraak.
Klopt, je hebt gelijk. Ik laat me weer gaan. Studie ontwijkend gedrag.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik dacht dat je deze discussie niet wilde voeren
Ben je niet aangewend. Over tien jaar is dat wel anders.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:43 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik vind Koningsdag niet klinken
1. blijft koninginnedagquote:Op maandag 28 januari 2013 18:43 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik vind Koningsdag niet klinken
1. weet ik niet 2,3,4 = Ja.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
1. blijft koninginnedag
2. wordt maxima nou koningin?
3. willem iV
4. komt willem nu op de euro's?
Dat is ook het karakter van een conservatieve politiek. Trachten zo min mogelijk te veranderen vanwege de maatschappelijke onrust die dat met zich meebrengt. Dat je hierdoor opvattingen beschermd of in stand houdt die gedateerd zijn, is een bekend gevolg, maar wel een die beoogd wordt.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:38 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Gedateerd standpunt? Dus als je conservatief, terughoudend bent in het aangaan van veranderingen dan kan je dat gedateerd noemen. Kijk als je doelt op bijvoorbeeld abortus, dan zijn veel Amerikanen daar op tegen. Mede vanuit hun geloof en cultuur, maar ik snap niet dat je het gedateerd kan noemen. Vijf honderd jaar geleden hadden mensen die standpunten en dat zal over vijfhonderd jaar nog steeds zo kunnen zijn. Dat je het er niet mee eens bent en zelfs debiel noemt, kan ik wél begrijpen.
Veranderingquote:Op maandag 28 januari 2013 18:45 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ben je niet aangewend. Over tien jaar is dat wel anders.
Maar die uitspraak kan dus niet missen aangezien het oorspronkelijke bestreden besluit alsnog een gebrek vertoont. Het is dan aan de rechter om te bepalen wat hij de na herstelactie zal doen. Bij een aanvullende motivering zal hij vaak opteren voor het in stand laten van de rechtsgevolgen. En bij een nieuw genomen besluit (6:19) is het ook mogelijk dat hij het gebrek passeert ogv 6:22.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hm.. Interessant. De tussenuitspraak heeft een bindende kracht, is bedoeld als finale geschilbeslechting en een formele status en ik ging er vanuit dat bij een volledig geslaagde lus er geen noodzaak meer was voor de rechtbank om nog een uitspraak te doen (wat de einduitspraak is). Het beroepsschrift richt zich namelijk tegen een tot ieders tevredenheid volledig hersteld besluit. Waardoor er dus een uitspraak kan missen. Wat weer geld en tijd scheelt. Ik ging er vanuit dat deze mededeling een procesbeslissing was.
Art 8:51c geeft de rechter ook alleen de verplichting om met de procedure door te gaan als er een weigering of een zienswijze is ingediend. Beide hoeven niet ingediend te worden.
Nouja, 3o april is verjaardag van juliana dus waarom zouden ze dat wijzigen?quote:
Een uitspraak (dit is een einduitspraak) wordt gedaan op basis van 8:69 awb. Een bestuurlijke lus wordt toegepast wanneer een gebrek in een besluit dusdanig ernstig is dat deze niet gepasseerd kunnen worden ogv 6:22 Awb. Dit hoeft niet per se opgenomen worden in een einduitspraak als dit al in een tussenuitspraak is genoemd en niet ten nadele leidt van de belanghebbende (zoals ook in 6:22 Awb staat).quote:Op maandag 28 januari 2013 18:47 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Maar die uitspraak kan dus niet missen aangezien het oorspronkelijke bestreden besluit alsnog een gebrek vertoont. Het is dan aan de rechter om te bepalen wat hij de na herstelactie zal doen. Bij een aanvullende motivering zal hij vaak opteren voor het in stand laten van de rechtsgevolgen. En bij een nieuw genomen besluit (6:19) is het ook mogelijk dat hij het gebrek passeert ogv 6:22.
Ik vind de toepassing van 6:22 na een bestuurlijke lus ook opmerkelijk, maar volgens Van Ettekoven & Klap (2010) is het mogelijk. Ik stel mij dan voor dat er dan enkel een gebrek wordt gepasseerd van het herstelbesluit. Dus in de situatie: gebrekkige BOB, tussenuitspraak > herstel per nieuw besluit (6:19) > nog steeds niet 100% correct, maar goed genoeg voor 6:22?quote:Op maandag 28 januari 2013 18:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een uitspraak (dit is een einduitspraak) wordt gedaan op basis van 8:69 awb. Een bestuurlijke lus wordt toegepast wanneer een gebrek in een besluit dusdanig ernstig is dat deze niet gepasseerd kunnen worden ogv 6:22 Awb. Dit hoeft niet per se opgenomen worden in een einduitspraak als dit al in een tussenuitspraak is genoemd en niet ten nadele leidt van de belanghebbende (zoals ook in 6:22 Awb staat).
Iets verkopen kan altijd natuurlijk. Ik verkoop nu het Paleis op de Dam.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:06 schreef Duderd het volgende:
Stelling:
Om een zaak te kunnen verkopen moet de verkoper beschikkingsbevoegd zijn.
Stelling is onjuist, waarom?
Zoiets vermoedde ik dus al... verkoop is mogelijk, overdracht niet.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Iets verkopen kan altijd natuurlijk. Ik verkoop nu het Paleis op de Dam.
Kan ik leveren?
Verkopen is enkel het op je nemen van een verplichting (tot levering van de zaak in casus). Dat kan altijdquote:Op maandag 28 januari 2013 19:06 schreef Duderd het volgende:
Stelling:
Om een zaak te kunnen verkopen moet de verkoper beschikkingsbevoegd zijn.
Stelling is onjuist, waarom?
Ja, dat is goed mogelijk. In dat geval is het besluit niet volledig hersteld na een tussenuitspraak, is er een zienswijze ingediend en besluit de rechtbank vervolgens om wel een einduitspraak te doen met een beroep op 6:22 Awb.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:02 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik vind de toepassing van 6:22 na een bestuurlijke lus ook opmerkelijk, maar volgens Van Ettekoven & Klap (2010) is het mogelijk. Ik stel mij dan voor dat er dan enkel een gebrek wordt gepasseerd van het herstelbesluit. Dus in de situatie: gebrekkige BOB, tussenuitspraak > herstel per nieuw besluit (6:19) > nog steeds niet 100% correct, maar goed genoeg voor 6:22?
Bewerkt met videosoftware van Apple hoorde ik net bij Boulevard.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:22 schreef Boterbartje het volgende:
hadden ze het trouwens gefilmd met zo'n sony handycam die het op zo'n dvdtje brand ofzo?god wat een tyfuskwaliteit
Dat vind ik nog minder erg dan die zogenaamde specialisten bij de NOS.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:23 schreef Ryon het volgende:
Heerlijk om nu RTL Boulevard te kijken. De meest stomzinnige BN'rs (Lee Towers..) met een mening en die royalte dikke die het niet droog houdt.
Ik was ook even geëmotioneerd.
Ik had al zo'n idee dat het een effect was van the iLifequote:Op maandag 28 januari 2013 19:23 schreef SaulGoodman het volgende:
kt met videosoftware van Apple hoorde ik net bij Boulevar
Ik kan me trouwens nog steeds geen situatie bedenken waarin er géén einduitspraak na een tussenuitspraak zou volgen..quote:Op maandag 28 januari 2013 19:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
In dat geval wordt zowel de tussenuitspraak als einduitspraak conform 8:77 en 8:78 Awb gepubliceerd.
Ging die dikke janken?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:23 schreef Ryon het volgende:
Heerlijk om nu RTL Boulevard te kijken. De meest stomzinnige BN'rs (Lee Towers..) met een mening en die royalte dikke die het niet droog houdt.
Maxima blijft Koningin zolang er geen nieuwe koning is, zelfs als Willem IV overlijdtquote:Op maandag 28 januari 2013 19:20 schreef Joosie200 het volgende:
Want koning > koningin dus hoeft Maxima zolang W-A koning is
Het kan best zijn dat het verplicht is om altijd een einduitspraak te doen na een tussenuitspraak. Hoewel dat een beetje tegen de gedachte ingaat achter de bestuurlijke lus. Maar een situatie waarin er eventueel niets nodig is:quote:Op maandag 28 januari 2013 19:31 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik kan me trouwens nog steeds geen situatie bedenken waarin er géén einduitspraak na een tussenuitspraak zou volgen..
Of wel de bestuurlijke lus is geslaagd: geschil wordt definitief beslecht doordat het bestreden besluit zijn geldigheid behoudt of wanneer de rechter zelf in de zaak voorziet.
Mislukte lus: (kale) vernietiging bestreden besluit.
Nu hou ik er ook over op
Dat lijkt mij gewoon een gevalletje 8:72 lid 3 sub a.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat het verplicht is om altijd een einduitspraak te doen na een tussenuitspraak. Hoewel dat een beetje tegen de gedachte ingaat achter de bestuurlijke lus. Maar een situatie waarin er eventueel niets nodig is:
B.o.b neemt inkomen van januari niet mee in de berekening van een uitkering. Belanghebbende gaat in bezwaar. De rechter ziet dat het terecht is, maar acht zich niet bevoegd om te beslissen in hoeverre het inkomen van invloed moet zijn op de uitkering. Draagt het BO op in een tussenuitspraak om het inkomen wel mee te nemen. Het BO gaat hierin mee, verhoogt de uitkering en zowel de belanghebbende als de rechter worden op de hoogte gesteld. Belanghebbende is tevreden met het herstelde besluit en dient geen zienswijze in. Dan is het geschil beslecht.
Toch maar een aan Van Ettekehoven vragen.
Wij hebben speciaal een grotere tv gekocht voor die royalty- watcher. Het ziet er namelijk onwijs eng uit als je alleen een wang op neer ziet glijden aan de rechterkant van het beeld.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:23 schreef Ryon het volgende:
Nee, negeer dit.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:42 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat lijkt mij gewoon een gevalletje 8:72 lid 3 sub a.
De rechter acht zich niet bevoegd maar draagt wel precies datgene op in de tussenuitspraak.. Is het dan niet logischer dat hij dan wel gewoon zelf in de zaak voorziet - zonder tussenuitspraak.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat het verplicht is om altijd een einduitspraak te doen na een tussenuitspraak. Hoewel dat een beetje tegen de gedachte ingaat achter de bestuurlijke lus. Maar een situatie waarin er eventueel niets nodig is:
B.o.b neemt inkomen van januari niet mee in de berekening van een uitkering. Belanghebbende gaat in bezwaar. De rechter ziet dat het terecht is, maar acht zich niet bevoegd om te beslissen in hoeverre het inkomen van invloed moet zijn op de uitkering. Draagt het BO op in een tussenuitspraak om het inkomen wel mee te nemen. Het BO gaat hierin mee, verhoogt de uitkering en zowel de belanghebbende als de rechter worden op de hoogte gesteld. Belanghebbende is tevreden met het herstelde besluit en dient geen zienswijze in. Dan is het geschil beslecht.
Toch maar een aan Van Ettekehoven vragen.
Nee, omdat de rechter dan teveel op de stoel van het BO gaat zitten. Het kan best zijn dat het BO beleidsvrijheid heeft of een onderzoeksplicht m.b.t die heroverweging. Als het geheel duidelijk is wat er gedaan moet worden (de uitkering moet bijv met 51,20 euro worden verhoogd) dan kan de rechter wel zelf beslissen. Maar als het BO dat nog mag beslissen dan moet de rechter afstand nemen en terug verwijzen.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:54 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
De rechter acht zich niet bevoegd maar draagt wel precies datgene op in de tussenuitspraak.. Is het dan niet logischer dat hij dan wel gewoon zelf in de zaak voorziet - zonder tussenuitspraak.
Maar zou het beroep in jouw geval dan niet gewoon ongegrond moeten worden verklaard? (marginale toetsing)quote:Op maandag 28 januari 2013 19:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, omdat de rechter dan teveel op de stoel van het BO gaat zitten. Het kan best zijn dat het BO beleidsvrijheid heeft of een onderzoeksplicht m.b.t die heroverweging. Als het geheel duidelijk is wat er gedaan moet worden (de uitkering moet bijv met 51,20 euro worden verhoogd) dan kan de rechter wel zelf beslissen. Maar als het BO dat nog mag beslissen dan moet de rechter afstand nemen en terug verwijzen.
Dat terug verwijzen kost tijd, dus daarom doet de rechter dat al via een bestuurlijke lus. Als er dan nog steeds problemen zijn kan er of nog een tussenuitspraak komen of uitspraak gedaan worden. Als niemand meer problemen heeft.. Dan kan de rechter zijn kostbare tijd weer besteden aan de andere zaken.
Dat gaat echt moeilijk snel. Sommige voetbalwedstrijden zitten mensen live de stand bij te werken.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:03 schreef Yreal het volgende:
Beatrix haar wikipedia pagina is al aangepast
Heb jij een nieuwe UI? Of heb ik gewoon iets gemist?quote:Op maandag 28 januari 2013 20:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat gaat echt moeilijk snel. Sommige voetbalwedstrijden zitten mensen live de stand bij te werken.
quote:Op maandag 28 januari 2013 20:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heb jij een nieuwe UI? Of heb ik gewoon iets gemist?
quote:Op maandag 28 januari 2013 18:20 schreef Tchock het volgende:
Voor de gelegenheid een patriottistische UI
Nee, dat zou gek zijn. In de tussenuitspraak is deze al reeds gegrond verklaard en daarom heeft de rechter een bindende aanwijzing opgelegd. De uitspraak richt zich op het beroepsschrift ten aanzien van het bestreden besluit. Als het bestreden besluit al reeds is gewijzigd (en dat mag ogv 6:18 awb) is er geen reden meer om verder te gaan met het proces. Uit proceseconomisch opzicht.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:03 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Maar zou het beroep in jouw geval dan niet gewoon ongegrond moeten worden verklaard?
Blufquote:Op maandag 28 januari 2013 20:09 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Dit staat je veel beter, past mooi bij je ogen.
Ik bedoelde ook al vóór de tussenuitspraak. Er komt überhaupt geen tussenuitspraak omdat het besluit geen gebrek kent dat zich leent voor een bestuurlijke lus (als het überhaupt al een gebrek kent).quote:Op maandag 28 januari 2013 20:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, dat zou gek zijn. In de tussenuitspraak is deze al reeds gegrond verklaard en daarom heeft de rechter een bindende aanwijzing opgelegd. De uitspraak richt zich op het beroepsschrift ten aanzien van het bestreden besluit. Als het bestreden besluit al reeds is gewijzigd (en dat mag ogv 6:18 awb) is er geen reden meer om verder te gaan met het proces. Uit proceseconomisch opzicht.
Toen ik net nieuw was had ik deze laten maken en was ik vet trots (want username er in) en het eerste de beste topic waar ik kwam een of andere rasautist mij helemaal volschelden dat ik zijn UI had gejat en teringnoobs en zoveelste keer al en weet ik veel watquote:Op maandag 28 januari 2013 20:14 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Veel te druk, ik zie wel je naam voorbijvliegen
Zo'n diagnose is toch niet nodig.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toen ik net nieuw was had ik deze laten maken en was ik vet trots (want username er in) en het eerste de beste topic waar ik kwam een of andere rasautist mij helemaal volschelden dat ik zijn UI had gejat en teringnoobs en zoveelste keer al en weet ik veel wat![]()
Meestal niet maar in dit geval was het op zijn plaats. Hij had ook een document dat hij eerst moest overleggen ter waarschuwing.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zo'n diagnose is toch niet nodig.
quote:Op maandag 28 januari 2013 20:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toen ik net nieuw was had ik deze laten maken en was ik vet trots (want username er in) en het eerste de beste topic waar ik kwam een of andere rasautist mij helemaal volschelden dat ik zijn UI had gejat en teringnoobs en zoveelste keer al en weet ik veel wat![]()
Ah, op die fiets. Nee, bij beleidsvrijheid is het zo dat een BO zelf mag bepalen hoe zwaar iets weegt. Maar op basis van art 3:2 Awb moet wel alles mee genomen worden. In mijn voorbeeld mag het BO zelf weten hoe zwaar zij het inkomen van januari mee laten tellen (bijv voor 10 euro of 100 euro extra per maand) maar zij moeten dit wel meenemen in hun besluit. De rechter ziet dat het BO vergeten is of onterecht besloten heeft de maand januari (niet) mee te nemen en geeft via een tussenuitspraak het BO de mogelijkheid om dit gebrek/deze fout te herstellen.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:13 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook al vóór de tussenuitspraak. Er komt überhaupt geen tussenuitspraak omdat het besluit geen gebrek kent dat zich leent voor een bestuurlijke lus (als het überhaupt al een gebrek kent).
Je zegt zelf dat het BO een onderzoeksplicht dan wel beleidsvrijheid heeft. Als de onderzoeksplicht is geschonden kan die alsnog worden aangevuld met een schriftelijk stuk. Daaruit kan alsnog blijken dat het inkomen uit januari niet er niet bij hoeft te worden gerekend ( dan in stand laten rechtsgevolgen). Als blijkt dat het wel zo is, kan de rechter zelf in de zaak voorzien.
Bij beleidsvrijheid is er überhaupt geen gebrek toch?
Hoe link ik twitter berichten?quote:Op maandag 28 januari 2013 20:10 schreef Tchock het volgende:
https://twitter.com/search/realtime?q=GTST+OMG&src=typd
Twitter search op 'OMG GTST'
<blockquote class="twitter-tweet"><p>Omg oke gtst komt niet, fucking Beatrix mongool</p>— Alizzay (@AlissaGV) <a href="https://twitter.com/AlissaGV/status/295974097467351040">January 28, 2013</a></blockquote>quote:Op maandag 28 januari 2013 20:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klik op expand > details en dan link plakken
Zo dus.twitter:AlissaGV twitterde op maandag 28-01-2013 om 20:18:18Omg oke gtst komt niet, fucking Beatrix mongool reageer retweet
Waarom werkt dat bij mij niet?quote:Op maandag 28 januari 2013 20:22 schreef Tchock het volgende:
Zo dus.twitter:AlissaGV twitterde op maandag 28-01-2013 om 20:18:18Omg oke gtst komt niet, fucking Beatrix mongool reageer retweet
terechte tweet, fucking GTST missen vanwege beaquote:Op maandag 28 januari 2013 20:22 schreef Tchock het volgende:
Iemand anders mag hemquote:Op maandag 28 januari 2013 20:18 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Oeh bijna tijd voor het Stadskanaals kwartiertje.
expand, details, dan kom je op een pagina waar alleen die tweet staat, kopiëer url, hier plakken, selecteren, klik op dat blauwe vogeltje in de rij van IMG-tags en voila.quote:
twitter:DonkerBlondjeee twitterde op maandag 28-01-2013 om 20:22:00Omg , het boeit me niet dat ze aftreed messchien heel stom maarja... Ik wil gtst zien reageer retweet
AAAAAAAHHHHquote:Op maandag 28 januari 2013 20:25 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
er bestaat zo'n twitter icoontje voor op FOK!
Dan zie ik nog steeds het nut van de tussenuitspraak niet. De rechter kan dan toch ook meteen het besluit vernietigen en het bestuursorgaan opdragen een nieuw besluit te nemen met in achtneming van het inkomen van januari(aangezien de uiteindelijke uitkomst niet boeit, als het er maar bij wordt gehaald). In dat geval ben je proceseconomisch nóg efficiënter bezig toch?quote:Op maandag 28 januari 2013 20:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. Nee, bij beleidsvrijheid is het zo dat een BO zelf mag bepalen hoe zwaar iets weegt. Maar op basis van art 3:2 Awb moet wel alles mee genomen worden. In mijn voorbeeld mag het BO zelf weten hoe zwaar zij het inkomen van januari mee laten tellen (bijv voor 10 euro of 100 euro extra per maand) maar zij moeten dit wel meenemen in hun besluit. De rechter ziet dat het BO vergeten is of onterecht besloten heeft de maand januari (niet) mee te nemen en geeft via een tussenuitspraak het BO de mogelijkheid om dit gebrek/deze fout te herstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |