Ik bedoelde ook al vóór de tussenuitspraak. Er komt überhaupt geen tussenuitspraak omdat het besluit geen gebrek kent dat zich leent voor een bestuurlijke lus (als het überhaupt al een gebrek kent).quote:Op maandag 28 januari 2013 20:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, dat zou gek zijn. In de tussenuitspraak is deze al reeds gegrond verklaard en daarom heeft de rechter een bindende aanwijzing opgelegd. De uitspraak richt zich op het beroepsschrift ten aanzien van het bestreden besluit. Als het bestreden besluit al reeds is gewijzigd (en dat mag ogv 6:18 awb) is er geen reden meer om verder te gaan met het proces. Uit proceseconomisch opzicht.
Toen ik net nieuw was had ik deze laten maken en was ik vet trots (want username er in) en het eerste de beste topic waar ik kwam een of andere rasautist mij helemaal volschelden dat ik zijn UI had gejat en teringnoobs en zoveelste keer al en weet ik veel watquote:Op maandag 28 januari 2013 20:14 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Veel te druk, ik zie wel je naam voorbijvliegen
Zo'n diagnose is toch niet nodig.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toen ik net nieuw was had ik deze laten maken en was ik vet trots (want username er in) en het eerste de beste topic waar ik kwam een of andere rasautist mij helemaal volschelden dat ik zijn UI had gejat en teringnoobs en zoveelste keer al en weet ik veel wat![]()
Meestal niet maar in dit geval was het op zijn plaats. Hij had ook een document dat hij eerst moest overleggen ter waarschuwing.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zo'n diagnose is toch niet nodig.
quote:Op maandag 28 januari 2013 20:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toen ik net nieuw was had ik deze laten maken en was ik vet trots (want username er in) en het eerste de beste topic waar ik kwam een of andere rasautist mij helemaal volschelden dat ik zijn UI had gejat en teringnoobs en zoveelste keer al en weet ik veel wat![]()
Ah, op die fiets. Nee, bij beleidsvrijheid is het zo dat een BO zelf mag bepalen hoe zwaar iets weegt. Maar op basis van art 3:2 Awb moet wel alles mee genomen worden. In mijn voorbeeld mag het BO zelf weten hoe zwaar zij het inkomen van januari mee laten tellen (bijv voor 10 euro of 100 euro extra per maand) maar zij moeten dit wel meenemen in hun besluit. De rechter ziet dat het BO vergeten is of onterecht besloten heeft de maand januari (niet) mee te nemen en geeft via een tussenuitspraak het BO de mogelijkheid om dit gebrek/deze fout te herstellen.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:13 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook al vóór de tussenuitspraak. Er komt überhaupt geen tussenuitspraak omdat het besluit geen gebrek kent dat zich leent voor een bestuurlijke lus (als het überhaupt al een gebrek kent).
Je zegt zelf dat het BO een onderzoeksplicht dan wel beleidsvrijheid heeft. Als de onderzoeksplicht is geschonden kan die alsnog worden aangevuld met een schriftelijk stuk. Daaruit kan alsnog blijken dat het inkomen uit januari niet er niet bij hoeft te worden gerekend ( dan in stand laten rechtsgevolgen). Als blijkt dat het wel zo is, kan de rechter zelf in de zaak voorzien.
Bij beleidsvrijheid is er überhaupt geen gebrek toch?
Hoe link ik twitter berichten?quote:Op maandag 28 januari 2013 20:10 schreef Tchock het volgende:
https://twitter.com/search/realtime?q=GTST+OMG&src=typd
Twitter search op 'OMG GTST'
<blockquote class="twitter-tweet"><p>Omg oke gtst komt niet, fucking Beatrix mongool</p>— Alizzay (@AlissaGV) <a href="https://twitter.com/AlissaGV/status/295974097467351040">January 28, 2013</a></blockquote>quote:Op maandag 28 januari 2013 20:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klik op expand > details en dan link plakken
Zo dus.twitter:AlissaGV twitterde op maandag 28-01-2013 om 20:18:18Omg oke gtst komt niet, fucking Beatrix mongool reageer retweet
Waarom werkt dat bij mij niet?quote:Op maandag 28 januari 2013 20:22 schreef Tchock het volgende:
Zo dus.twitter:AlissaGV twitterde op maandag 28-01-2013 om 20:18:18Omg oke gtst komt niet, fucking Beatrix mongool reageer retweet
terechte tweet, fucking GTST missen vanwege beaquote:Op maandag 28 januari 2013 20:22 schreef Tchock het volgende:
Iemand anders mag hemquote:Op maandag 28 januari 2013 20:18 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Oeh bijna tijd voor het Stadskanaals kwartiertje.
expand, details, dan kom je op een pagina waar alleen die tweet staat, kopiëer url, hier plakken, selecteren, klik op dat blauwe vogeltje in de rij van IMG-tags en voila.quote:
twitter:DonkerBlondjeee twitterde op maandag 28-01-2013 om 20:22:00Omg , het boeit me niet dat ze aftreed messchien heel stom maarja... Ik wil gtst zien reageer retweet
AAAAAAAHHHHquote:Op maandag 28 januari 2013 20:25 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
er bestaat zo'n twitter icoontje voor op FOK!
Dan zie ik nog steeds het nut van de tussenuitspraak niet. De rechter kan dan toch ook meteen het besluit vernietigen en het bestuursorgaan opdragen een nieuw besluit te nemen met in achtneming van het inkomen van januari(aangezien de uiteindelijke uitkomst niet boeit, als het er maar bij wordt gehaald). In dat geval ben je proceseconomisch nóg efficiënter bezig toch?quote:Op maandag 28 januari 2013 20:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. Nee, bij beleidsvrijheid is het zo dat een BO zelf mag bepalen hoe zwaar iets weegt. Maar op basis van art 3:2 Awb moet wel alles mee genomen worden. In mijn voorbeeld mag het BO zelf weten hoe zwaar zij het inkomen van januari mee laten tellen (bijv voor 10 euro of 100 euro extra per maand) maar zij moeten dit wel meenemen in hun besluit. De rechter ziet dat het BO vergeten is of onterecht besloten heeft de maand januari (niet) mee te nemen en geeft via een tussenuitspraak het BO de mogelijkheid om dit gebrek/deze fout te herstellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |