SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
@gotc aha, leuk leuk!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Mooie tijd! Volgens mij verschenen er meer 10k lopers aan de start dan bij de 5k!quote:Op zondag 27 januari 2013 14:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
47:10 zelf geklokt. Bij nader inzien had ik 5km ook wel genoeg gevonden. Nu ben ik nat en koud.
Hoe dan ook, het was inderdaad lekker nat. Mijn vader klaagte over zijn natte sokkenVond het zelf wel leuk. De trailschoenen hielpen ook behoorlijk want ik ben niet uitgegelden.
Garmin zegt dat ik 22:08 heb neergezet. Had deze tijd totaal niet verwacht en ben er erg content mee!
Maarerm, ben benieuwd wat jij gedaan hebt Guppy!Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Telefoon is weer terecht.Hij was naast mijn heuptasje gegleden bij het opnieuw aanzetten en een buurvrouw van loopmaatje heeft m gevonden! En precies waar Endomondo zei dat ie zou liggen, daar lag ie ook, maar binnenshuis.
* Frsh blijGuard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Top! Hier lijkt het zowaar mooi weer, en m'n concentratievermogen is ongeveer op, dus ik ga zo maar voor een rondjequote:Op zondag 27 januari 2013 15:18 schreef Frsh het volgende:
Telefoon is weer terecht.Hij was naast mijn heuptasje gegleden bij het opnieuw aanzetten en een buurvrouw van loopmaatje heeft m gevonden! En precies waar Endomondo zei dat ie zou liggen, daar lag ie ook, maar binnenshuis.
* Frsh blij![]()
![]()
Gelukkigquote:Op zondag 27 januari 2013 15:18 schreef Frsh het volgende:
* Frsh blijJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Mijn hemel. Ik ben trots:
http://www.endomondo.com/workouts/154554624/881511
Héérlijk weer, zonnetje, zonnebril op, thermobroek onder m'n tight, radio op de telefoon aan, mensen gedag zeggen onderweg, lekker rustigaan doorhobbelen. M'n benen gingen niet helemaal vanzelf, maar conditiegewijs ging het héérlijk.
En in al deze heerlijkheid weer een mijlpaal verlegd: 17km gerend vandaag![]()
17 hele kilometers. En als ik dan naar m'n Endomondo grafiekjes kijk, heb ik ook nog nooit zó constant gelopen, met alleen de verwachte dip bij de iets stevigere klim. Ook mijn hartslag is het grootste gedeelte (99% van de tijd) onder de 180 gebleven, terwijl ik toch een pace had van 6.11min/km.
En om het feest helemaal compleet te maken ben ik vandaag over de 100km dit jaar/deze maand heengegaan!![]()
![]()
Wát een dag!Ja doei.![]()
Thanksen ja mary, echt súper! Net meteen even een grote bak yoghurt met banaan naar binnen gewerkt. Had hónger!
En nu lekker douchen
Ja doei.![]()
De tijden staan inmiddels op uitslagen.nl, ik heb 36:36 gelopenquote:Op zondag 27 januari 2013 14:46 schreef kwoth het volgende:
[..]
Mooie tijd! Volgens mij verschenen er meer 10k lopers aan de start dan bij de 5k!
Hoe dan ook, het was inderdaad lekker nat. Mijn vader klaagte over zijn natte sokkenVond het zelf wel leuk. De trailschoenen hielpen ook behoorlijk want ik ben niet uitgegelden.
Garmin zegt dat ik 22:08 heb neergezet. Had deze tijd totaal niet verwacht en ben er erg content mee!
Maarerm, ben benieuwd wat jij gedaan hebt Guppy!niet supergoed, maar ik vond het ook heel zwaar!!
Verschillende moment gedacht: "wat doe ik hier, waarom??" Maar eigenlijk was het ook wel leuk
![]()
Ik had niet veel grip op de modder, sneeuw, prut en waterbagger. Ik ben dus ook niet heel hard gegaan, en moet zeggen dat ik dat wel prima vond. Ik kòn gewoon niet veel harder ook. Normaal gezien train ik op asfalt, of in ieder geval verhard, dus dan is dit wel even wennen!
Ik heb er wel van genoten, de omgeving was mooi, en stiekem houd ik van stampen door de modder en de plassenlekker baggeren!
Na 2,5km kwam ik weer bij de tenten, toen dacht ik "huh?" Blijkt dat ze het parcours hadden verlegt omdat de rest te slecht was. Logische beslissing, maar ik vond het heel zwaar dat ik hetzelfde rondje nog een keer moest. Had ik me niet op ingesteld![]()
Na de finish zijn we nog even de Bush in geweest, en hebben we lekker wat gedronken. En hebben we de vieze broeken bewonderd![]()
En op zich viel dat nog mee, het was vooral één natte bende. Daarna nog even teruggelopen, want mama-Gup moest nog wat vragen bij het wedstrijdsecretariaat. Half uur verder (want kletsen) reden we door en door koud naar huis. Brrrr!! Maar wel leuk
Anyhows, ik wil niet weten hoe ik op de foto's sta, laat staan hoe ik over de finish kwam. No Zeddies today!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Lekker hoor, en dat in een maand met winterse omstandighedenquote:Op zondag 27 januari 2013 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn hemel. Ik ben trots:
http://www.endomondo.com/workouts/154554624/881511
Héérlijk weer, zonnetje, zonnebril op, thermobroek onder m'n tight, radio op de telefoon aan, mensen gedag zeggen onderweg, lekker rustigaan doorhobbelen. M'n benen gingen niet helemaal vanzelf, maar conditiegewijs ging het héérlijk.
En in al deze heerlijkheid weer een mijlpaal verlegd: 17km gerend vandaag![]()
17 hele kilometers. En als ik dan naar m'n Endomondo grafiekjes kijk, heb ik ook nog nooit zó constant gelopen, met alleen de verwachte dip bij de iets stevigere klim. Ook mijn hartslag is het grootste gedeelte (99% van de tijd) onder de 180 gebleven, terwijl ik toch een pace had van 6.11min/km.
En om het feest helemaal compleet te maken ben ik vandaag over de 100km dit jaar/deze maand heengegaan!![]()
![]()
Wát een dag!
Zojuist mn stats teruggekeken van de 20k van vandaag. Had in de 6e km, na een keerpunt een verval van 4:28 naar 5:51. Gaat echt helemaal nergens over op die manier![]()
![]()
Zo het was lekker![]()
Wel af en toe glad maar ik heb als een kind door de plassen gerend![]()
![]()
![]()
Alles is kleddernat![]()
http://www.endomondo.com/workouts/154546103/6441387
Burgers burned: 99
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
MoBlo! wat een end 17 km![]()
Gup ! lekker he spetteren door de plassen![]()
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
GotC weer aan de gang![]()
![]()
Ik hou daar ook wel van, maar af en toe enkeldiep in de sneeuwmodderslurrie en niet precies weten wat daar onder zit vond ik toch wel vervelend. Bovendien blijken mijn schoenen niet echt veel grip te hebben op zi een nat modderig parcours. Achteraf vond ik het wel gaaf maar tijdens het lopen was het vooral zoeken naar het juiste spoor.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:29 schreef Guppyfriend het volgende:
...
Ik heb er wel van genoten, de omgeving was mooi, en stiekem houd ik van stampen door de modder en de plassenlekker baggeren!
Daar hou ik normaal ook niet van maar nu was het wel fijn dat het vanaf het tweede rondje "bekend terrein" was.quote:Na 2,5km kwam ik weer bij de tenten, toen dacht ik "huh?" Blijkt dat ze het parcours hadden verlegt omdat de rest te slecht was. Logische beslissing, maar ik vond het heel zwaar dat ik hetzelfde rondje nog een keer moest. Had ik me niet op ingesteld![]()
![]()
Zo, temperatuur boven het vriespunt, dus ik moest wel he...
Voor het eerst sinds 2 jan.Het moest van heel diep komen, maar keurig 5,05 in 32,21. Voor mijn doen keurig in ieder geval.
Lekker!
***![]()
Ik was vooral ook bezig met spoorzoeken inderdaadquote:Op zondag 27 januari 2013 16:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik hou daar ook wel van, maar af en toe enkeldiep in de sneeuwmodderslurrie en niet precies weten wat daar onder zit vond ik toch wel vervelend. Bovendien blijken mijn schoenen niet echt veel grip te hebben op zi een nat modderig parcours. Achteraf vond ik het wel gaaf maar tijdens het lopen was het vooral zoeken naar het juiste spoor.Het was inderdaad op sommige plaatsen enkeldiep inderdaad!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Maar goed gedaan Gup! Het was inderdaad zwaar hoor. Zoals stipjesstreepjes ook zegt was het parcours wel heftig.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De tijden staan inmiddels op uitslagen.nl, ik heb 36:36 gelopenniet supergoed, maar ik vond het ook heel zwaar!!
Verschillende moment gedacht: "wat doe ik hier, waarom??" Maar eigenlijk was het ook wel leuk
![]()
Veel blubber, maar daarnaast waren sommige stukken grond ook nog erg hard. Op de weg naar het parcours liepen ons ook veel modderige leeuwinen tegemoet! Het was dus uitkijken waar je landde. En in de modder spelen en door de plassen stampen is natuurlijk het leukste wat er is (net zoals bij mtb-en, maar dat is een ander verhaal!)!
En dat de uitslagen zo snel zichtbaar zijn is ook prima. Gaat dat altijd zo?
Wel een beetje maf, dit is mijn eerste 5k en hoopte een beetje een richttijd neer te zetten voor toekomstige loopjes. Denk dat deze omstandigheden een bijzondere benchmark zijn. Hoe dan ook, ik was helemaal verbaasd toen ik zag dat ik vierde in mijn leeftijdscategorie (en elfde overall) was geworden!
[ Bericht 0% gewijzigd door kwoth op 27-01-2013 17:03:19 (een woord) ]Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Maar je tijd is ook echt niet verkeerdquote:Op zondag 27 januari 2013 17:02 schreef kwoth het volgende:
[..]
Maar goed gedaan Gup! Het was inderdaad zwaar hoor. Zoals stipjesstreepjes ook zegt was het parcours wel heftig.
Veel blubber, maar daarnaast waren sommige stukken grond ook nog erg hard. Op de weg naar het parcours liepen ons ook veel modderige leeuwinen tegemoet! Het was dus uitkijken waar je landde. En in de modder spelen en door de plassen stampen is natuurlijk het leukste wat er is (net zoals bij mtb-en, maar dat is een ander verhaal!)!
En dat de uitslagen zo snel zichtbaar zijn is ook prima. Gaat dat altijd zo?
Wel een beetje maf, dit is mijn eerste 5k en hoopte een beetje een richttijd neer te zetten voor toekomstige loopjes. Denk dat deze omstandigheden een bijzondere benchmark zijn. Hoe dan ook, ik was helemaal verbaasd toen ik zag dat ik vierde in mijn leeftijdscategorie (en elfde overall) was geworden!supergoed!! Moet je nagaan wat je tijd kan zijn bij een gewone wegwedstrijd!! Of Rondje Nederland een optie?
Meestal zijn de uitslagen aardig snel! De tijden komen binnen bij de bus die naast de finish stond, en als iedereen binnen is, is het echt alleen maar een kwestie van uploaden.
Ik ben eigenlijk niet ontevreden met m'n tijd. Een jaar geleden liep ik m'n eerste 5km, tijdens de CPC. Toen was m'n tijd ongeveer gelijk aan m'n tijd nu, maar nu liep ik door de sneeuwbaggerHeus niet slecht dus! En ik loop voor mijn plezier, prijzen ga ik toch niet meer winnen!
En lekker modderen, is ook gewoon leuk
Kan me voorstellen, supergoedquote:Op zondag 27 januari 2013 17:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Officiele tijd : 47:19. Onder deze omstandigheden ben ik daar erg blij meewe hadden het er nog even, dat we echt respect hadden voor iedereen die nog na ons kwam
Zal eens naar het Rondje Nederland kijken! Kan mij herinneren dat je het daar ook al eens over had.
Wel erg fijn dat de uitslagen op deze manier geregeld zijn. De rest was sowieso ook wel fijn geregeld. Ben ook wel benieuwd naar de foto's!
Maar als je dezelfde tijd loopt als een jaar geleden onder deze omstandigheden dan is dit echt een superscore! Die sneeuwbagger en blubber maakten het echt wel veel zwaarder, goed en die oneffenheid van de grond ook.
Denk ook niet dat ik prijsjes ga winnen, hoeft ook niet want ik heb genoeg voor- tijdens- en napret gehad!Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Hoeft voor mij ook niet. Ik vind het evenement zelf ook het leukste! Samen (of alleen) erheen, spanning vooraf, lekker lopen onderweg en nagenieten met een drankje! Om nom nom!
Ik vond het ook wel eens leuk om de zwaarte van het parcours te krijgen, en niet van de snelheid die ik mezelf oplegdegaf weer een heel andere ervaring!
Ik ben ook benieuwd naar de foto's. Maar dat duurt meestal wel iets langer
Well donequote:Op zondag 27 januari 2013 16:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De tijden staan inmiddels op uitslagen.nl, ik heb 36:36 gelopenniet supergoed, maar ik vond het ook heel zwaar!!
![]()
Ik had niet veel grip op de modder, sneeuw, prut en waterbagger. Ik ben dus ook niet heel hard gegaan, en moet zeggen dat ik dat wel prima vond. Ik kòn gewoon niet veel harder ook. Normaal gezien train ik op asfalt, of in ieder geval verhard, dus dan is dit wel even wennen!
Na 2,5km kwam ik weer bij de tenten, toen dacht ik "huh?" Blijkt dat ze het parcours hadden verlegt omdat de rest te slecht was. Logische beslissing, maar ik vond het heel zwaar dat ik hetzelfde rondje nog een keer moest. Had ik me niet op ingesteld![]()
Na de finish zijn we nog even de Bush in geweest, en hebben we lekker wat gedronken. En hebben we de vieze broeken bewonderd![]()
[ afbeelding ]
En op zich viel dat nog mee, het was vooral één natte bende. Daarna nog even teruggelopen, want mama-Gup moest nog wat vragen bij het wedstrijdsecretariaat. Half uur verder (want kletsen) reden we door en door koud naar huis. Brrrr!! Maar wel leuk
Anyhows, ik wil niet weten hoe ik op de foto's sta, laat staan hoe ik over de finish kwam. No Zeddies today!Kan me door de crossjes rond de kerst enigszins inleven.... Je schoenen zijn wel geweldig shiny trouwens
En terecht!quote:Mooie afstand zo in je training naar een halve. Had je er nu al eentje gepland staan?
Eetzequote:Op zondag 27 januari 2013 16:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Zo het was lekker![]()
Wel af en toe glad maar ik heb als een kind door de plassen gerend![]()
![]()
![]()
Alles is kleddernat![]()
http://www.endomondo.com/workouts/154546103/6441387
Burgers burned: 99niet allemaal tegelijk hé?
![]()
Vanmorgen hardgelopen. Klein rondje (± 10 km) en toen kwam ik erachter dat we vanmiddag nog moesten zaalvoetballen.. nu dus kapot![]()
![]()
Dat is dan inderdaad ook weer supertof natuurlijk! En ook fijn dat je van jezelf niet als een malle moet gaan!quote:Op zondag 27 januari 2013 17:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vond het ook wel eens leuk om de zwaarte van het parcours te krijgen, en niet van de snelheid die ik mezelf oplegdegaf weer een heel andere ervaring!
Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Grappig om de verslagen te lezen. Bij mij was het langs de Reeuwijkse plassen soms ook slushspuppy-lopen.
Mooie tijden zie ik hoor.
***![]()
Nope Quoi, nog niets geplandblijf gewoon nog even een maandje of 2 zo doorhobbelen, zelf ook eens een keer die 21km aantikken en dan eens kijken of er in de buurt een leuke HM is die te betalen is! Eerst even de verhuizing (hopen we
_!) en dat een beetje op orde krijgen en dan eens verder kijken
Oh, en ik moet beter hardloopondergoed scoren. Auw![]()
![]()
Ja doei.![]()
Hm, ik krijg nu elke keer na een bepaalde afstand (meestal zo rond 3-4 km) pijn aan de buitenkant van beide knieën. Zodra ik stop met lopen is het ook eigenlijk meteen weg...
Nou heb ik een beetje gezocht en het lijkt iets te zijn wat veroorzaakt wordt door een pees in het bovenbeen. Heb alleen geen idee hou dat dan zou moeten werken. Die pees heb ik namelijk helemaal geen last van. Bekende blessure?It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
In je agenda kijken voor hardlopen enzo is niet goed voor je. Dan ga je lopen schuiven met data en dan zeg je tegen jezelf. Nou.. als ik drie weken eerder begin met Evy dan kan ik dan dit doen, en dan kan ik dan 6EM lopen en en en en.
Dus ik zit nu naar:
http://www.marathonamersfoort.nl/de-afstanden/
http://www.runforkika.nl/Spaarnwoude/
te kijken voor 5km loopjes in juni en dan misschien toch de 6EM bij BtB.
Anders gezegd, over twee maanden weer beginnen met hardlopen, hoop dat het mogelijk is.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
terug van lange duurtraining hardlopen. is iets langer geworden omdat ik verkeerd gelopen was. te nieuwsgierig waar deze straat naartoe ging.(google maps is handig!) 1.52.45 met deels trailparcours en deels asfalt en veel heuvels, ijs glibberige pruttel, plassen smeltwater, modder, sneeuw. daardoor ijskoude natte poten, modder tot de kruin en een big smile op mijn gezicht. morgen komt de spierpijn wel. milsbeek en groesbeek YOU RULE!!!!. en natuurlijk met een zwarte Yuno aan mijn zijde.
runkeeper deed het weer eens niet dus geen exacte kilometers.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Nou hequote:Op zondag 27 januari 2013 17:27 schreef Quoi het volgende:
[..]
Well doneKan me door de crossjes rond de kerst enigszins inleven.... Je schoenen zijn wel geweldig shiny trouwens
komt door de ongelukkige witbalans van de iPhone denk ik, want ze zijn behoorlijk schmutzig door alle modder, toch wel
dat klinkt verdacht veel als mijn blessure.quote:zondag 27 januari 2013 18:49 schreef Cynic het volgende:[/b]
Hm, ik krijg nu elke keer na een bepaalde afstand (meestal zo rond 3-4 km) pijn aan de buitenkant van beide knieën. Zodra ik stop met lopen is het ook eigenlijk meteen weg...
Nou heb ik een beetje gezocht en het lijkt iets te zijn wat veroorzaakt wordt door een pees in het bovenbeen. Heb alleen geen idee hou dat dan zou moeten werken. Die pees heb ik namelijk helemaal geen last van. Bekende blessure?
Bij mij is het overbelasting
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
btb zou leuk zijn!quote:Op zondag 27 januari 2013 18:50 schreef slacker_nl het volgende:
In je agenda kijken voor hardlopen enzo is niet goed voor je. Dan ga je lopen schuiven met data en dan zeg je tegen jezelf. Nou.. als ik drie weken eerder begin met Evy dan kan ik dan dit doen, en dan kan ik dan 6EM lopen en en en en.
Dus ik zit nu naar:
Anders gezegd, over twee maanden weer beginnen met hardlopen, hoop dat het mogelijk is.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik hoop met je mee!quote:Op zondag 27 januari 2013 18:50 schreef slacker_nl het volgende:
Dus ik zit nu naar:
Anders gezegd, over twee maanden weer beginnen met hardlopen, hoop dat het mogelijk is.
Ja doei.![]()
Ze hebben bij de BtB ook de 3EM hè, voor het geval datquote:Op zondag 27 januari 2013 18:50 schreef slacker_nl het volgende:
Dus ik zit nu naar:
Anders gezegd, over twee maanden weer beginnen met hardlopen, hoop dat het mogelijk is.
Of de kids-run!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik snap al die natte voeten nietBen ik nou de enige die met Sealskinz loopt als ' nat is?
Zijn overigens boven de 5 graden ook niet aan te raden, dan zwemmen m'n voetjes van de hitte![]()
![]()
Ja dat weet ik, maar met een beetje rekenen is 11 april 3 maanden na verwijderen van gips en ik wil 9 april beginnen met Evy. En dan zou het moeten lukken om de 6EM te lopen. De 3EM moet hoe dan ook mogelijk zijn. Maar die 10km zou ook moeten kunnen lukken......quote:Op zondag 27 januari 2013 20:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ze hebben bij de BtB ook de 3EM hè, voor het geval datIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Kunnen we m allebei doen, want ik wil nog revange van afgelopen jaar!quote:Op zondag 27 januari 2013 20:23 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar met een beetje rekenen is 11 april 3 maanden na verwijderen van gips en ik wil 9 april beginnen met Evy. En dan zou het moeten lukken om de 6EM te lopen. De 3EM moet hoe dan ook mogelijk zijn. Maar die 10km zou ook moeten kunnen lukken......[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Nog een reden waarom het moet gaan lukken!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik ken meerdere mensen die Sealskinz hebben gebruikt en die kregen gewoon natte voeten hoor. Los van het feit dat ze niet werken (en krijg ze maar eens droog als ze nat zijn geweest) zijn ze nogal prijzig.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:18 schreef eismeiske het volgende:
Ik snap al die natte voeten nietBen ik nou de enige die met Sealskinz loopt als ' nat is?
Zijn overigens boven de 5 graden ook niet aan te raden, dan zwemmen m'n voetjes van de hitte
Verder hoort het krijgen van natte voeten gewoon bij buitensporten. Ik heb er een bloedhekel aan als ik fiets, maar ach als ze maar warm zijn. En dat kan ook wel met winterschoenen.
Maar als ze voor jou wel werken dan is dat fijn!Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Inderdaad, sluit ik me bij aan!quote:
Ik heb dit weekend in Belgisch Limburg gezeten en daar ook gelopen, dus lekkere heuveltraining gedaan, had geen route bekeken, dus ben gaan lopen en na een kleine 4 km omgekeerd. De eerste 4 km ging het echt lekker, maar dat was niet gek, omdat het meeste bergaf was en toen ik omkeerde merkte ik dat ik ook vooral veel wind mee had gehad. Dus terug was flink afzien, maar expres niet veel op mn garmin gekeken voor de snelheid, maar mijn best gedaan om de hartslag niet te laten exploderen...
http://www.endomondo.com/workouts/154625107/2924303<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Venloop geannuleerd, ik mag van de lijst af.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Vanmiddag ook nog lekker door de natte sneeuw blubber gelopen in het bos. Mijn ademhaling had ik goed onder controle, maar de benen hadden het wel zwaar.
http://www.endomondo.com/workouts/154629505/5515301![]()
Bridge to Bridge, hardloopwedstrijd in Arnhemquote:
Zie nergens een flinke explosie hoor! Het is echt weer een mooie lage hartslag!quote:Op zondag 27 januari 2013 20:43 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
mijn best gedaan om de hartslag niet te laten exploderen...
http://www.endomondo.com/workouts/154625107/2924303
En heuvels in België zijn vaak wel pittig!Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
bridge to bridge?quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op zondag 27 januari 2013 20:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Bridge to Bridge, hardloopwedstrijd in Arnhem
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:
quote:
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Klopt, maar was in mn kop wel zwaar om niet op de snelheid te focussen, al lukte het me niet om deze loop onder zone 3 te doen. De heuvels had ik wel rekening mee gehouden, maar die ijzige wind verbaasde me na het keerpunt.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:54 schreef kwoth het volgende:
[..]
Zie nergens een flinke explosie hoor! Het is echt weer een mooie lage hartslag!
En heuvels in België zijn vaak wel pittig!<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Zeker als je heuvelafwaarts gaat natuurlijk!
Merk jij dat je looptechniek anders wordt als je langzamer loopt?
Ik vind het echt moeilijk om hetzelfde te lopen bij verschillende snelheden. Bij 06:00 min/km loop ik helaas wel anders dan bij 05:30.Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Wat voor verschillen merk je?quote:Op zondag 27 januari 2013 21:11 schreef kwoth het volgende:
Ik vind het echt moeilijk om hetzelfde te lopen bij verschillende snelheden. Bij 06:00 min/km loop ik helaas wel anders dan bij 05:30.
Ik ben er zelf steeds actiever mee bezig om mijn techniek bij lage snelheid gelijk te houden aan mijn techniek bij minder lage snelheidF means you're fucked![]()
Jeeeeeee, al het werk van mijn oude werkgever is nu klaar. Resultaat: 4 dagen helemaal vrij!![]()
Mooie dagen waarin ik kilometers wilde gaan maken. Jammer genoeg gaat dat met die longen van nu niet werken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komt wel weer, maar het is werkelijk de allereerste week sinds dat ik ben begonnen met lopen dat ik niet hardloop....![]()
![]()
quote:Op zondag 27 januari 2013 21:21 schreef Quoi het volgende:
Jeeeeeee, al het werk van mijn oude werkgever is nu klaar. Resultaat: 4 dagen helemaal vrij!![]()
Mooie dagen waarin ik kilometers wilde gaan maken. Jammer genoeg gaat dat met die longen van nu niet werken
Heb je zin om me morgen wakker te bellen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komt wel weer, maar het is werkelijk de allereerste week sinds dat ik ben begonnen met lopen dat ik niet hardloop....
F means you're fucked![]()
quote:Op zondag 27 januari 2013 21:25 schreef YUR het volgende:
[..]
Heb je zin om me morgen wakker te bellen?![]()
Schuurwondjes op plekken waar ze niet horen zijn vervelend. Maar dat haalt de 'roes' niet helemaal weg. Ga zo met een tevreden gevoel aan de rest van m'n training beginnenslaap
Ja doei.![]()
Dat durf ik nietquote:Op zondag 27 januari 2013 21:25 schreef YUR het volgende:
[..]
Heb je zin om me morgen wakker te bellen?![]()
![]()
Merk vooral verschil in de landing en afwikkeling. Heb het idee dat de landing op lagere snelheid sneller richting hak gaat i.p.v. middenvoets.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:12 schreef YUR het volgende:
[..]
Wat voor verschillen merk je?
Ik ben er zelf steeds actiever mee bezig om mijn techniek bij lage snelheid gelijk te houden aan mijn techniek bij minder lage snelheid
Een hogere snelheid zorgt volgens mij sowieso voor een middenvoets landing maar zou dit ook wel op lagere snelheid willen volhouden.
En, hoe pak jij het aan?Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Probeer eens met opzet om je pasfrequentie op lage snelheid hoog te houden. In ieder geval hoger dan je gewend bent. Dat zorgt automatisch voor kleinere pasje en middenvoet/voorvoetlandingquote:Op zondag 27 januari 2013 21:38 schreef kwoth het volgende:
[..]
Merk vooral verschil in de landing en afwikkeling. Heb het idee dat de landing op lagere snelheid sneller richting hak gaat i.p.v. middenvoets.
Een hogere snelheid zorgt volgens mij sowieso voor een middenvoets landing maar zou dit ook wel op lagere snelheid willen volhouden.
En, hoe pak jij het aan?
Ik las ergens vanaf 9 februari weer kou!
*bij is*Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Bron?quote:Op zondag 27 januari 2013 21:48 schreef Jumparound het volgende:
*bij is*![]()
Zal dat eens proberen overmorgen! Thanks!quote:Op zondag 27 januari 2013 21:40 schreef YUR het volgende:
[..]
Probeer eens met opzet om je pasfrequentie op lage snelheid hoog te houden. In ieder geval hoger dan je gewend bent. Dat zorgt automatisch voor kleinere pasje en middenvoet/voorvoetlandingAnyway you want it, that's the way you need it.![]()
uit "de atmosfeer staat op ontploffen"quote:
Het is nog een eindje weg... maar wie weet ;-)
Ecosia
en verder is het komende week kut... Geef dan maar sneeuw en kou, klote zooi
Nederland, als je ECHT van herfstweer houd....Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
ja maar dat weer hey... Daar wordt ik nou echt gewoon chagrijnig van. En dan nog chagerijniger van die mensen die dan klagen over een laagje sneeuw! Het is WINTER GODVERDOMME, tief dan op naar de zonquote:
ohja, klagen en zo
Ecosia
Nee!quote:Op zondag 27 januari 2013 21:48 schreef Jumparound het volgende:
*bij is*
Ik vertrek 12 feb v 10 dagen naar het zuiden v Africa. En het is in 1 v d 2 landen +/- 38 graden.![]()
***![]()
dat is het betere werkquote:Op zondag 27 januari 2013 22:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee!
Ik vertrek 12 feb v 10 dagen naar het zuiden v Africa. En het is in 1 v d 2 landen +/- 38 graden.![]()
![]()
Hmm, 38, net te warm om lekker te kunnen hardlopen ;-)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Uhuh, maar ik baal achteraf als een stekker dat ik vorige week niet in de gym ben gaan lopen en dat ben ik dus voor die 10 dagen wel echt van plan.
***![]()
vlieg je heen en weer? Of ga je stage lopen in Nigeria?quote:Op zondag 27 januari 2013 22:34 schreef Brighteyes het volgende:
Uhuh, maar ik baal achteraf als een stekker dat ik vorige week niet in de gym ben gaan lopen en dat ben ik dus voor die 10 dagen wel echt van plan.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Lopen op een band?quote:Op zondag 27 januari 2013 22:34 schreef Brighteyes het volgende:
Uhuh, maar ik baal achteraf als een stekker dat ik vorige week niet in de gym ben gaan lopen en dat ben ik dus voor die 10 dagen wel echt van plan.
Dat ben ik na 2 minuten al beu.![]()
Drie maanden vakantie nemen is niet voor iedereen weggelegd...quote:Op zondag 27 januari 2013 22:12 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ja maar dat weer hey... Daar wordt ik nou echt gewoon chagrijnig van. En dan nog chagerijniger van die mensen die dan klagen over een laagje sneeuw! Het is WINTER GODVERDOMME, tief dan op naar de zon
ohja, klagen en zo
* slacker_nl is klaar met hardloopplanning 2013-2015![]()
Geen rekening gehouden met blessures, gebroken benen, trombosebeentjes, longemboliën en andere ongein die een doorn in het oog zijn. Sunny day scenario's ftw!
OW! BE, lekker joh lopen in zulks weer. Mijn pro-tip: bikini aan, hardloopkleding erboven aan, stukje lopen, hardloopkleding uit en de zee induiken!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Pfoe...mijn hardloopplanning loopt maar tot en met 14 aprilquote:Op zondag 27 januari 2013 22:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Drie maanden vakantie nemen is niet voor iedereen weggelegd...
* slacker_nl is klaar met hardloopplanning 2013-2015![]()
Geen rekening gehouden met blessures, gebroken benen, trombosebeentjes, longemboliën en andere ongein die een doorn in het oog zijn. Sunny day scenario's ftw!
OW! BE, lekker joh lopen in zulks weer. Mijn pro-tip: bikini aan, hardloopkleding erboven aan, stukje lopen, hardloopkleding uit en de zee induiken!
Om de één of andere reden besloot mijn gps-horloge vandaag na 950 meter om van zijn zondagsrust te gaan genieten, waardoor ik uiteindelijk op een gemiddelde snelheid van welgeteld 1,37 km/u uitkwam. Doe me dat maar eens na!
Hopelijk blijft het alleen bij vandaag. Ik zit natuurlijk niet op kuren van dat ding, incl. bijbehorende garantie- en terugstuurperikelen te wachten...“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
mijn planning loopt voorlopig tot 6 maart haha! daarna kijken wat ik nog meer voor leuks kan doen!
1.37 km per uur wow. handen en voeten werk!
ik heb nog gps op mijn telefoon maar na 10 minuten nog geen signaal te hebben word ik erg ongeduldig dus maar niks mee gedaan en gaan lopen op tijd.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Ik heb een planning t/m Berlijn 2015 gemaakt.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:38 schreef YUR het volgende:
[..]
Pfoe...mijn hardloopplanning loopt maar tot en met 14 april
2 HM's: Texel 2014, Egmond 2015
Een maraton: Berlijn 2015.
Dat zijn voor mij de wedstrijden voor de komende twee jaar. En BtB 2013 met Gup!
En alles ertussen opgevuld met trainings- en rustweken.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Nicequote:Op zondag 27 januari 2013 23:53 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik heb een planning t/m Berlijn 2015 gemaakt.
2 HM's: Texel 2014, Egmond 2015
Een maraton: Berlijn 2015.
Dat zijn voor mij de wedstrijden voor de komende twee jaar. En BtB 2013 met Gup!
En alles ertussen opgevuld met trainings- en rustweken.
Ik laat mijn verdere planning afhangen van hoe ik de komende 3 maanden ga ervaren
Je hebt teveel hardloopspul gekocht om te stoppen, ghehe.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik vind het knap als je nu al kan bepalen wanneer je een marathon gaat lopen. Ik wil na de 8 KM van zondag weer richting de 10 KM in de trainingen, ofwel een uur hardlopen.![]()
quote:Op maandag 28 januari 2013 00:06 schreef slacker_nl het volgende:
Je hebt teveel hardloopspul gekocht om te stoppen, ghehe.
Stoppen ga ik sowieso niet, maar als een marathon me bevalt kan ik er natuurlijk voor kiezen om er weer eentje in een planning op te gaan nemen
Ik loop al een tijdje he, vind dat toch wel anders. Plus over twee jaar een marathon lopen is m.i. realistisch. Tis geen van 0 naar 42km in een jaar. Ik doe het in tweequote:Op maandag 28 januari 2013 00:07 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik vind het knap als je nu al kan bepalen wanneer je een marathon gaat lopen. Ik wil na de 8 KM van zondag weer richting de 10 KM in de trainingen, ofwel een uur hardlopen.Al had ik dit jaar graag de focus op de 10km/EM gelegd i.p.v. herstel. En daarna de HM's.
@YUR dan nodig ik je graag uit voor Berlijn 2015.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Pffff....daar hebben we het over een kleine twee jaar nog wel een keertje over. Zo ver vooruit plannen weiger ikquote:Op maandag 28 januari 2013 00:20 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik loop al een tijdje he, vind dat toch wel anders. Plus over twee jaar een marathon lopen is m.i. realistisch. Tis geen van 0 naar 42km in een jaar. Ik doe het in tweeAl had ik dit jaar graag de focus op de 10km/EM gelegd i.p.v. herstel. En daarna de HM's.
@YUR dan nodig ik je graag uit voor Berlijn 2015.
Voor mijn gevoel maak ik veel kleinere pasjes, zeker gister in de heuvels.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:11 schreef kwoth het volgende:
Ik vind het echt moeilijk om hetzelfde te lopen bij verschillende snelheden. Bij 06:00 min/km loop ik helaas wel anders dan bij 05:30.Ah, dan is het goedquote:Op zondag 27 januari 2013 21:40 schreef YUR het volgende:
[..]
Probeer eens met opzet om je pasfrequentie op lage snelheid hoog te houden. In ieder geval hoger dan je gewend bent. Dat zorgt automatisch voor kleinere pasje en middenvoet/voorvoetlanding
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Als je een standaard goede middenvoetlanding wilt, zou je eigenlijk je pasfrequentie bij alle snelheden en stijgings- of dalingspercentages hoog moeten houden. Liefst zo rond de 180 per minuut.
Laatst een filmpje zitten kijken die hier werd geplaatst, ik meen door DeeBee en Arquero, waarin dit fenomeen goed werd uitgelegd.F means you're fucked![]()
Tijdens laatste training afgelopen week ben ik daar ook mee bezig gewees om pasfrequentie wat op te voeren. In het begin voelt het eigenlijk best maf om zo te lopen, maar je went er vrij snel aan.
Is 180 echt de ideale frequentie? Lijkt me zo hoog.![]()
Dat is wel het getal wat ik telkens terug zie komen ja. Ik vind het ook hoogquote:Op maandag 28 januari 2013 08:08 schreef Arquero het volgende:
Tijdens laatste training afgelopen week ben ik daar ook mee bezig gewees om pasfrequentie wat op te voeren. In het begin voelt het eigenlijk best maf om zo te lopen, maar je went er vrij snel aan.
Is 180 echt de ideale frequentie? Lijkt me zo hoog.
Het zal best wel uitgedacht zijn door iemand die er meer verstand van heeft
Vandaag maar eens ff bellen met fysio of ik er terecht kan. Eigenlijk hele vanaf vrijdag in de loop van de dag ook geen pijn meer gehad aan m'n knie.
Zou ik vanavond kort stukje kunnen proberen op heel rustig tempo, of beter toch maar rust houden?
Het lijkt me dat helemaal niet meer lopen ook niet goed is.
En wat anders:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 28 januari 2013 08:14 schreef Arquero het volgende:
Het zal best wel uitgedacht zijn door iemand die er meer verstand van heeft
Vandaag maar eens ff bellen met fysio of ik er terecht kan. Eigenlijk hele vanaf vrijdag in de loop van de dag ook geen pijn meer gehad aan m'n knie.
Zou ik vanavond kort stukje kunnen proberen op heel rustig tempo, of beter toch maar rust houden?
Het lijkt me dat helemaal niet meer lopen ook niet goed is.
En wat anders:Ik zou het gewoon eens rustig aan proberen vanavond. Zo ontspannen mogelijk lopen, zonder vooraf bedachte afstand of snelheid maar puur op gevoelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
Lijkt me ook wel goed idee ja. Laat de loopgroep deze week maar even voor wat het is.
Kan ik toch in ieder geval lopen![]()
![]()
Ik vind 180 stappen lastig tellen, maar bij benadering klopt het bij mij wel dacht ik.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Jup, daarom heb ik het ook niet gedaan. Maar vanuit Nederlands temperaturen komen en dan ineens in Singapore buiten gaan lopen in 30 graden is ook niet echt een pretje.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:41 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Lopen op een band?
Dat ben ik na 2 minuten al beu.
Iets is beter dan niets, dus dan maar de band.
Ik zit over twee weken oa in Kaapstad en daar is in je eentje buiten gaan hardlopen sws gewoon geen optie vanwege veiligheid vlgs mij. Iig niet als je de weg niet kent. Dus ook daar zal ik toch de gym in moeten...***![]()
Stel nou dat ik mijn snelheid omhoog wil gooien, kom ik er dan als ik (een beetje a la het trainingsschema voor de 10 van Renate) mijn half uurtje indeel in 3 x 10 minuten met aan het eind van die 10 dan 1 minuutje versnellen?***![]()
Dat is nogal moeilijk te zeggen eigenlijk...quote:Op maandag 28 januari 2013 08:36 schreef Brighteyes het volgende:
Stel nou dat ik mijn snelheid omhoog wil gooien, kom ik er dan als ik (een beetje a la het trainingsschema voor de 10 van Renate) mijn half uurtje indeel in 3 x 10 minuten met aan het eind van die 10 dan 1 minuutje versnellen?
Maar:
http://www.dehardloopkrant.com/fysiek.php?page=108
en
http://www.hardloopschema(...)oor-intervaltrainingF means you're fucked![]()
Tx! In het eerste verhaal herken ik dingen van de training van Renate, het 'sprinten' aan het eind v e training etc.quote:Op maandag 28 januari 2013 08:40 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat is nogal moeilijk te zeggen eigenlijk...
Maar:
http://www.dehardloopkrant.com/fysiek.php?page=108
en
http://www.hardloopschema(...)oor-intervaltraining
Ik ga even verder zoeken.
Sws eens kijken wat Renate voor schema aan houdt voor het 'onderhoud' v 5km en 10km.***![]()
Sprinten aan het eind van de training is fijn!Doe ik zelf ook regelmatig, gewoon even 3 keer op een refrein van een liedje ofzo.
Geen spierpijn na gisterenKan zó de verbetering zien in wat m'n lichaam aankan! Fijn is dat!
Ja doei.![]()
Zie bij jou ook steeds meer langere afstanden voorbij komenquote:Op maandag 28 januari 2013 08:58 schreef motorbloempje het volgende:
Sprinten aan het eind van de training is fijn!Doe ik zelf ook regelmatig, gewoon even 3 keer op een refrein van een liedje ofzo.
Geen spierpijn na gisterenKan zó de verbetering zien in wat m'n lichaam aankan! Fijn is dat!
Zit je nu helemaal volgens je HM schema, of had je nieuwe huis nog wat vertraging opgeleverd?![]()
Hoe leuk ik de winter ook vind, op kou vanaf 9 februari zit ik niet echt te wachten. Liever pas een paar dagen na de carnaval, aangezien die zich hier in Limburg toch vooral buiten afspeelt. Stil staan, foute Limburgse hoempa aanhoren, slecht getapte pils uit plastic bekers drinken, maar vooral veel "sjaele zeiver verkaupe" doe ik liever met temperaturen ruim boven het vriespunt...quote:Op zondag 27 januari 2013 21:48 schreef Jumparound het volgende:
*bij is*
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
tel 1 been voor 30 seconden. Dan het resultaat x 4 (tenminste, als je oo zoek bent naar je stapfrequentiequote:Op maandag 28 januari 2013 08:19 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik vind 180 stappen lastig tellen, maar bij benadering klopt het bij mij wel dacht ik., geen zin om terug te lezen)
Ecosia
vanavond maar ff een avond niet lopen. Ik ga wel wandelen
dit is de redenlaat ik nou mezelf ff niet in de vernieling helpenquote:Find attached your bib number for the Mitja Marató of Barcelona 2013.
Sjoerd, best regards,
Mitja Marató de Barcelona
Ecosia
Nice!quote:Op maandag 28 januari 2013 09:52 schreef Jumparound het volgende:
dit is de reden
[..]
laat ik nou mezelf ff niet in de vernieling helpen
Dan ga ik vanavond wel gewoon, goed?F means you're fucked![]()
Ik heb nu helemaal geen schema op 't moment, althans, ik bouw nog wel langzaam wat op, maar heb oa door huizenstress en onzekerheden qua beschikbare tijd in de komende maand dus besloten om 'los' te lopenquote:Op maandag 28 januari 2013 09:02 schreef Arquero het volgende:
[..]
Zie bij jou ook steeds meer langere afstanden voorbij komen
Zit je nu helemaal volgens je HM schema, of had je nieuwe huis nog wat vertraging opgeleverd?Zodra we verhuisd zijn eens kijken waar ik met m'n (dan) huidige kunnen in een HM-schema kan stappen.
Ja doei.![]()
Goeie tip!quote:Op maandag 28 januari 2013 09:50 schreef Jumparound het volgende:
[..]
tel 1 been voor 30 seconden. Dan het resultaat x 4 (tenminste, als je oo zoek bent naar je stapfrequentie, geen zin om terug te lezen)
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Zo, 18 graden verschil met de vorige keer dat ik liep.. Daar had m'n lichaam nogal moeite meeIk had 't warm!! En al die glibberige aangevroren regen en half bevroren plassen maakten het een waardeloos rondje
![]()
En die politie/brandweer oefening(hoop ik dan toch) onderweg met verdronken pop/peuter haalde me ook nogal uit m'n ritme/concentratie de rest van de route.
Nogal een k*t-rondje dus eigenlijk gewoon. Heb niet eens behoefte om in endomondo te kijken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ik weet niet meer wie de Endomondo-admin is van de groep, maar ik heb net een verzoek gedaan of ik er weer bij mag. Ik ben J.O.
(Ik loop vnml met Runkeeper, maar eens in de zoveel tijd exporteer ik mijn loopjes naar Endomondo.)
***![]()
Staat in de OP, beste MODquote:Op maandag 28 januari 2013 10:21 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet niet meer wie de Endomondo-admin is van de groep, maar ik heb net een verzoek gedaan of ik er weer bij mag. Ik ben J.O.
(Ik loop vnml met Runkeeper, maar eens in de zoveel tijd exporteer ik mijn loopjes naar Endomondo.)
Geeft nix, het is maandagochtendquote:Op maandag 28 januari 2013 10:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja zeg... dat is te simpel hoor!
quote:Op maandag 28 januari 2013 08:14 schreef Arquero het volgende:
En wat anders:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben er gisteren nog geweest op zoek naar wat BtB betekent, in de lijst met wie loopt waar, maar dat stond er dan weer niet bij.quote:Op maandag 28 januari 2013 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
Zie je nou wel dat niemand die OP leest.
#olieopvuur
***![]()
Even een lekenvraag. Ik wil met Evy gaan hardlopen en dat dan 2x per week. (dus niet zoals het schema zegt 3x per week) Omdat ik bang ben dat ik te snel ga overbelasten. Hoe kan ik het schema het beste aanpassen? Of is dat onverstandig?![]()
Misschien gewoon altijd 2 dagen rust nemen tussen de lessen. Dan loop je niet precies 2x per week maar verminder je wel de kans aanzienlijk dat je overbelast. Ik doe dat momenteel met Renate 5-10. Bevalt goed moet ik zeggen![]()
![]()
Nadeel is dan wel dat je geen vaste trainingsdagen hebt. Sommige dagen zijn voor mij wat minder praktisch. Ik ben niet gemaakt voor 's ochtends en 's avonds zit soms vol.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:13 schreef Sunnythesun het volgende:
Misschien gewoon altijd 2 dagen rust nemen tussen de lessen. Dan loop je niet precies 2x per week maar verminder je wel de kans aanzienlijk dat je overbelast. Ik doe dat momenteel met Renate 5-10. Bevalt goed moet ik zeggen![]()
Waarmee zit 's avonds vol?quote:Op maandag 28 januari 2013 11:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Nadeel is dan wel dat je geen vaste trainingsdagen hebt. Sommige dagen zijn voor mij wat minder praktisch. Ik ben niet gemaakt voor 's ochtends en 's avonds zit soms vol.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Tja, dan zou ik gewoon kijken welke dagen je wel kunt lopen en dan gaan. En dan gewoon de lessen aanhouden verder. Ideaal is het niet om in de opbouw meer dan 2 dagen rust te nemen is mijn eigen ervaring maar het kan best.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Nadeel is dan wel dat je geen vaste trainingsdagen hebt. Sommige dagen zijn voor mij wat minder praktisch. Ik ben niet gemaakt voor 's ochtends en 's avonds zit soms vol.![]()
Ja, want dat vroeg ik me af. Slechts 1 dag er tussen had ook niet de beste ervaringen eigenlijk...quote:Op maandag 28 januari 2013 11:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Tja, dan zou ik gewoon kijken welke dagen je wel kunt lopen en dan gaan. En dan gewoon de lessen aanhouden verder. Ideaal is het niet om in de opbouw meer dan 2 dagen rust te nemen is mijn eigen ervaring maar het kan best.
Maar je maandag+donderdag is minder handig dan maandag+donderdag+zaterdag?![]()
Coriendo na Espagna?quote:Op maandag 28 januari 2013 09:52 schreef Jumparound het volgende:
dit is de reden
[..]
laat ik nou mezelf ff niet in de vernieling helpenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zuipen kan wel een uur wachten. Half uurtje lopen, douchen, omkleden en dan zuipen. Beetje discipline kwekenquote:Op maandag 28 januari 2013 11:19 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Eerst met eten meestal en daarna gewoon andere activiteiten. (o.a. zuipen)
Niet als je daarvoor met mensen eet en zo. En ook niet direct na het eten lopenquote:Op maandag 28 januari 2013 11:29 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Zuipen kan wel een uur wachten. Half uurtje lopen, douchen, omkleden en dan zuipen. Beetje discipline kweken![]()
DEN HELDER - ,,Het is triest, maar wij laten ons niet uit het veld slaan’’. François Flisijn, mede-organisator van het Helderse hardloopevenement Lijfstijl Centrum Trail Xperience, stond het huilen nader dan het lachen.
Vrijdag had hij een aantal bordjes die in het bos hingen om de route aan te geven voor de lopers vernield teruggevonden. Daarop heeft hij aangifte van vandalisme gedaan en de bordjes vervangen.
Zondag bleek alle bewegwijzering langs het meer dan twintig kilometer lange parkoers verdwenen. De tweehonderd borden werden vernield terug gevonden in zakken en afvalbakken.
Flisijn: ,,Dit lijkt op een gerichte actie tegen ons. Maar we hebben toch niemand tegen ons in het harnas gejaagd?" Er waren nog bordjes in voorraad. Ze werden snel geplaatst zodat de loop door kon gaan.
http://www.noordhollandsd(...)pevenement?lref=vpll
Bij de avondvierdaagse zetten wij als rotkoters ook altijd de bordjes de andere richting opquote:Op maandag 28 januari 2013 11:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
DEN HELDER - ,,Het is triest, maar wij laten ons niet uit het veld slaan’’. François Flisijn, mede-organisator van het Helderse hardloopevenement Lijfstijl Centrum Trail Xperience, stond het huilen nader dan het lachen.
Vrijdag had hij een aantal bordjes die in het bos hingen om de route aan te geven voor de lopers vernield teruggevonden. Daarop heeft hij aangifte van vandalisme gedaan en de bordjes vervangen.
Zondag bleek alle bewegwijzering langs het meer dan twintig kilometer lange parkoers verdwenen. De tweehonderd borden werden vernield terug gevonden in zakken en afvalbakken.
Flisijn: ,,Dit lijkt op een gerichte actie tegen ons. Maar we hebben toch niemand tegen ons in het harnas gejaagd?" Er waren nog bordjes in voorraad. Ze werden snel geplaatst zodat de loop door kon gaan.
![]()
![]()
quote:Op maandag 28 januari 2013 11:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bij de avondvierdaagse zetten wij als rotkoters ook altijd de bordjes de andere richting op
Dan ben je echt een zielige hondquote:Op maandag 28 januari 2013 11:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Dan doe je het voor het eten. Donderdags eet ik ook met vrienden, maar die wachten gewoon netjes tot ik er ben. Dan eten we rond half 8 en daarna pilsen.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Niet als je daarvoor met mensen eet en zo. En ook niet direct na het eten lopenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
ja hoor mop, loop jij maar lekker! Ik zet wel endomondo aan voor wat kilometertjesquote:Op maandag 28 januari 2013 10:09 schreef YUR het volgende:
[..]
Nice!
Dan ga ik vanavond wel gewoon, goed?
Heeeeeel langzaam hardlopen
Ecosia
?quote:
Ecosia
Klopt, maar niemand heeft zich nog ingeschreven.quote:Op maandag 28 januari 2013 10:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ben er gisteren nog geweest op zoek naar wat BtB betekent, in de lijst met wie loopt waar, maar dat stond er dan weer niet bij.
Dit hoort natuurlijk niet, maar mag ik uit de OP voor wat betreft de CPC? Ik heb geen startnummer, en wil die zondag liever gebruiken voor een wat langere LDL.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Eigenlijk was de WWW ook bedoeld voor als je je ergens voor had ingeschreven...maar dat is een beetje versoepeld geloof ikF means you're fucked![]()
Dat tegen de bultjes oplopen een kleinere pas oplevert heb ik ook wel eens ergens gelezen.quote:Op maandag 28 januari 2013 08:04 schreef YUR het volgende:
Als je een standaard goede middenvoetlanding wilt, zou je eigenlijk je pasfrequentie bij alle snelheden en stijgings- of dalingspercentages hoog moeten houden. Liefst zo rond de 180 per minuut.
Laatst een filmpje zitten kijken die hier werd geplaatst, ik meen door DeeBee en Arquero, waarin dit fenomeen goed werd uitgelegd.
Het filmpje staat in de bookmarks. Heb alleen geen computer/internet thuis, dus kom er vaak niet aan toe om het te kijken. Eerste vijf minuten waren in ieder geval interessant!
Goed, nu wordt het dus zaak om een minuut lang eens de pasjes bij te houden om de cadans te bepalen! En 180 lijkt inderdaad hoog ja.
Verder stond er vanochtend een leuk artikel over de Safarirun in de Gelderlander, helaas geen online artikel kunnen vinden. Maar de nationaal kampioene cross bij de masters (35+) noemde dit parcours het moeilijkste wat zij ooit had meegemaakt.Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Nee hoor, de agenda is voor wedstrijden die je van plan bent om te lopen. Ik schrijf me meestal pas een paar weken voor een evenement in.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:17 schreef YUR het volgende:
Eigenlijk was de WWW ook bedoeld voor als je je ergens voor had ingeschreven...maar dat is een beetje versoepeld geloof ik![]()
Dan heb jij het niet helemaal goed begrepen. Het kan wel maar dan moet je je onder voorbehoud zetten.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:05 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Nee hoor, de agenda is voor wedstrijden die je van plan bent om te lopen. Ik schrijf me meestal pas een paar weken voor een evenement in.![]()
Ik heb de WWW oorspronkelijk bedacht op de manier zoals YUR het beschrijft. Dus voor loopjes waar je je voor ingeschreven hebt. Zelf gebruik ik het wel zo.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:05 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Nee hoor, de agenda is voor wedstrijden die je van plan bent om te lopen. Ik schrijf me meestal pas een paar weken voor een evenement in.
Maar goed, het is geen dictatuur, dus ik vind het allemaal prima. Zolang we maar niet eindeloos "ik wil er wel/niet/wel/niet/toch maar wel in" gaan krijgen. Het is leuk als het wel een beetje klopt en als de mensen die in de lijst staat ook daadwerkelijk die loop lopen.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Als ik de agenda daarvoor zou gebruiken..quote:Op maandag 28 januari 2013 14:05 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Nee hoor, de agenda is voor wedstrijden die je van plan bent om te lopen. Ik schrijf me meestal pas een paar weken voor een evenement in.![]()
![]()
Eerste safarirun foto's staan online. Voorzover ik kan zien zijn het alleen nog de finishfoto's. Dit ben ik
![]()
![]()
Zweeffoto!quote:Op maandag 28 januari 2013 14:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Eerste safarirun foto's staan online. Voorzover ik kan zien zijn het alleen nog de finishfoto's. Dit ben ik
[ afbeelding ]
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Garmin+1quote:Op maandag 28 januari 2013 14:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
je ziet aan de omroeper niet dat er 25 minuten tussen zat
Ecosia
Of je gaat hardlopen in Spanje. Core is in het Papiaments hardlopen/lopen. Dus.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Oh jaquote:Op maandag 28 januari 2013 16:13 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Of je gaat hardlopen in Spanje. Core is in het Papiaments hardlopen/lopen. Dus.
Halve Marathon van Barcalona. Toen ik net de tickets e.d. had geregeld blesseerde ik mn knie. Ben nu hard aan het opbouwen naar de HM. (en vandaag besloten even wat extra rustdagen te pakken. Zit deze maand al weer bijna aan de 100 km)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Er zit zelfs meer dan een uur tussen. De 5km heren startte om 12:45 en de 10 km startte om 13:30. En gezien het parcours was dat ook wel goed.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:13 schreef Jumparound het volgende:
je ziet aan de omroeper niet dat er 25 minuten tussen zat![]()
Heerlijk 2,5 uur vlak gelopen 5:36/km, ruim 26k lang.
http://www.endomondo.com/workouts/154786833/7904237
http://connect.garmin.com/activity/267018367
Wat traint pijnvrij toch lekker, ook nog een PR op de HM op trainingsHR.
* Bonobo11 doet een dansjeFeyenoord!!! * Barça![]()
Goed bezig!quote:Op maandag 28 januari 2013 16:32 schreef Bonobo11 het volgende:
* Bonobo11 doet een dansje
Neem jij eten en drinken mee tijdens zo'n training en zo ja wat?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
jij finishte in 47 minuten op de 10K?quote:Op maandag 28 januari 2013 16:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er zit zelfs meer dan een uur tussen. De 5km heren startte om 12:45 en de 10 km startte om 13:30. En gezien het parcours was dat ook wel goed.Dat is vet goed man!
Ecosia
Mooi vlak gelopen hoorquote:Op maandag 28 januari 2013 16:32 schreef Bonobo11 het volgende:
Hoe staat deze HR in verhouding met je HRmax?F means you're fucked![]()
Wow! Inderdaad mooi constant.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:32 schreef Bonobo11 het volgende:
Wat tof dat je gewoon naar de zee kan lopen!Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
met deze temperaturen geen drinken, wel 1 banaan en 2 energiegels, elke 6,5k nomnomnom.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:42 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Goed bezig!
Neem jij eten en drinken mee tijdens zo'n training en zo ja wat?
Neem bij alle loopjes boven de 17k eten mee en mits boven de 15°C ook drinken.Feyenoord!!! * Barça![]()
Denk je lekker na thuiskomst van je werk een rondje te gaan rennen, blijkt het gps-horloge dood te zijn. Gisteren hield 'ie na 950 meter op met het registreren van mijn gps-locatie en vandaag was 'ie zo dood als een pier. Aan de lader sprong 'ie wel weer meteen aan, maar ik ben mijn laatste tien trainingen en alle instellingen nu wel kwijt. #baalt“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
HRmax weet ik niet precies, maar ligt rond de 187 denk ik, HRrust is 50.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:44 schreef YUR het volgende:
[..]
Mooi vlak gelopen hoor
Hoe staat deze HR in verhouding met je HRmax?
Volgens mij op 74% van HRmax gelopenFeyenoord!!! * Barça![]()
Hier een vraagje van een steeds opnieuw beginnende beginnende hardloper.
Ik ben op zoek naar een leuk MP3 schema om op te bouwen tot 5 km hardlopen, waar dus alles in één podcast zit. Denk aan start to run/running coach, zoiets. Echter heb ik die twee allebei al eens voltooid, maar door blessures/het weer/andere omstandigheden heb ik het laten verwateren en nu wil ik weer opnieuw beginnen. Start to Run en Running Coach heb ik dus al gedaan en iets anders zou ik ook leuk vinden (zodat ik niet weer precies hetzelfde opnieuw doe), maakt niet echt uit of het Engels of Nederlands is. Iemand tips?
(Voor de duidelijkheid bedoel ik dan dus waar je de lessen volledig qua mp3 hebt, dus niet een los schema en losse leuke mp3's om om te hardlopen, maar zo'n ding waar iemand zegt "ga nu 3 minuten hardlopen" en dan met 3 minuten bijpasssende muziek er bij). In de OP kon ik niet echt wat vinden, dus ik vraag het zo maar even.![]()
![]()
Ik ken alleen Start to Run met Evy en het schema van Renate Wennemars.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:59 schreef msacras het volgende:
Hier een vraagje van een steeds opnieuw beginnende beginnende hardloper.
Ik ben op zoek naar een leuk MP3 schema om op te bouwen tot 5 km hardlopen, waar dus alles in één podcast zit. Denk aan start to run/running coach, zoiets. Echter heb ik die twee allebei al eens voltooid, maar door blessures/het weer/andere omstandigheden heb ik het laten verwateren en nu wil ik weer opnieuw beginnen. Start to Run en Running Coach heb ik dus al gedaan en iets anders zou ik ook leuk vinden (zodat ik niet weer precies hetzelfde opnieuw doe), maakt niet echt uit of het Engels of Nederlands is. Iemand tips?
(Voor de duidelijkheid bedoel ik dan dus waar je de lessen volledig qua mp3 hebt, dus niet een los schema en losse leuke mp3's om om te hardlopen, maar zo'n ding waar iemand zegt "ga nu 3 minuten hardlopen" en dan met 3 minuten bijpasssende muziek er bij). In de OP kon ik niet echt wat vinden, dus ik vraag het zo maar even.F means you're fucked![]()
Die 2 heb ik dus allebei al eens gedaan.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ken alleen Start to Run met Evy en het schema van Renate Wennemars.Daarom vroeg ik me af of iemand een soortgelijke kent.
![]()
Anderen heb ik in dit topic volgens mij niet voorbij zien komen...quote:Op maandag 28 januari 2013 17:02 schreef msacras het volgende:
[..]
Die 2 heb ik dus allebei al eens gedaan.Daarom vroeg ik me af of iemand een soortgelijke kent.
http://www.djsteveboy.com/intervals.html (http://www.djsteveboy.com/mixes.html)quote:Op maandag 28 januari 2013 17:02 schreef msacras het volgende:
[..]
Die 2 heb ik dus allebei al eens gedaan.Daarom vroeg ik me af of iemand een soortgelijke kent.
Die van Evy zijn volgens mij ook een keer geüpdate met nieuwere muziek... (weer eens wat anders dan die Bob Sinclar...)
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Dat klopt ja...er is een 2006-versie met Bob Sinclar en een 2011-versie met o.a. Justin Bieber....quote:Op maandag 28 januari 2013 17:13 schreef yozd het volgende:
[..]
http://www.djsteveboy.com/intervals.html (http://www.djsteveboy.com/mixes.html)
Die van Evy zijn volgens mij ook een keer geüpdate met nieuwere muziek... (weer eens wat anders dan die Bob Sinclar...)
Hahahaha Bieber!quote:Op maandag 28 januari 2013 17:15 schreef YUR het volgende:
Dat klopt ja...er is een 2006-versie met Bob Sinclar en een 2011-versie met o.a. Justin Bieber....
Dat wist ik niet. Wist alleen dat er een update van was. Dan misschien nog liever Sinclar...."On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Preciesquote:Op maandag 28 januari 2013 17:16 schreef yozd het volgende:
[..]
Hahahaha Bieber!
Dat wist ik niet. Wist alleen dat er een update van was. Dan misschien nog liever Sinclar....
De opbouw van het schema is in de 2011-versie ook iets anders dan in de 2006-versie trouwensF means you're fucked![]()
Get Running. Staat in dit lijstje: http://mashable.com/2010/02/23/iphone-apps-runners/quote:Op maandag 28 januari 2013 17:02 schreef msacras het volgende:
[..]
Was ik zéér over te spreken!![]()
Puur uit interesse, wil je op termijn een marathon lopen?quote:Op maandag 28 januari 2013 16:46 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
met deze temperaturen geen drinken, wel 1 banaan en 2 energiegels, elke 6,5k nomnomnom.
Neem bij alle loopjes boven de 17k eten mee en mits boven de 15°C ook drinken.![]()
Er bestaat ook nog iets als c25k, alleen weet ik ni of daar ook podcasts bijhoren.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Kijk eens in de www-lijst in de OP, daar staat je antwoord...quote:Op maandag 28 januari 2013 17:19 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Puur uit interesse, wil je op termijn een marathon lopen?F means you're fucked![]()
Dat is dus een kant-en-klare podcast? niet dat je zelf nog muziek hoeft in te voegen enz?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:17 schreef Quoi het volgende:
[..]
Get Running. Staat in dit lijstje: http://mashable.com/2010/02/23/iphone-apps-runners/
Was ik zéér over te spreken!![]()
![]()
Blegh, door een griepje/verkoudheid die maar niet over wil gaan is m'n hele hardloopschema naar de mallemoer... Volgens mij heb ik geen koorts, maar mijn hoofd staat echt op ontploffen.
http://s9.postimage.org/irn418333/runk.jpg"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Oeps, luiheid van mij.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:24 schreef YUR het volgende:
[..]
Kijk eens in de www-lijst in de OP, daar staat je antwoord...
In dat geval vind ik vanaf 17k al gaan eten erg onverstandig. Zo train je je lichaam nooit om over te gaan op vetverbranding.
Als je voor 26k al een banaan en twee gelletjes nodig hebt, moet je voor een marathon zwaar bepakt gaan lopen![]()
![]()
Sorry hoor, maar dit vind ik echt de grootste onzinquote:Op maandag 28 januari 2013 17:28 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Oeps, luiheid van mij.
In dat geval vind ik vanaf 17k al gaan eten erg onverstandig. Zo train je je lichaam nooit om over te gaan op vetverbranding.
Als je voor 26k al een banaan en twee gelletjes nodig hebt, moet je voor een marathon zwaar bepakt gaan lopenF means you're fucked![]()
Vetverbranding en de snelle suikers die een banaan of een gelletje leveren zijn toch twee verschillende dingen?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik verklaar mijn ideeën niet heilig, maar volgens mij loop je op die manier alleen op je koolhydraten.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:30 schreef YUR het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit vind ik echt de grootste onzin![]()
Vetverbranding komt voor zover ik weet niet zo goed op gang zolang je nog koolhydraten te verbranden hebt.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Vetverbranding en de snelle suikers die een banaan of een gelletje leveren zijn toch twee verschillende dingen?![]()
Das waar... Maar aan de andere kant, zoveel vet heeft YUR niet overquote:Op maandag 28 januari 2013 17:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vetverbranding komt voor zover ik weet niet zo goed op gang zolang je nog koolhydraten te verbranden hebt.
http://www.looptijden.nl/hardlopen/voeding-marathonHeb nog genoeg, helaasquote:Op maandag 28 januari 2013 17:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Das waar... Maar aan de andere kant, zoveel vet heeft YUR niet overF means you're fucked![]()
Dit is wat ik wilde zeggen ja. Ik doe duurlopen tot 25k op een boterham en twee koppen thee met suiker, zodat ik zeker weet dat ik de vetverbranding aan moet spreken. Als ik dat op een tempoloop van 15k doe krijg ik een hongerklop.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vetverbranding komt voor zover ik weet niet zo goed op gang zolang je nog koolhydraten te verbranden hebt.
Hartslag is dus tenminste zo belangrijk, zo niet belangrijker, maar een constante aanvoer van koolhydraten is niet echt bevorderlijk.![]()
Geeft aanwijzingen en je kunt of je eigen muziek op de achtergrond aanzetten, of niks, of via de app zelf meen ik.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:26 schreef msacras het volgende:
[..]
Dat is dus een kant-en-klare podcast? niet dat je zelf nog muziek hoeft in te voegen enz?![]()
Hmm oké, ik denk er ff over na want ik loop graag op aangepaste muziek (lekkere uptempo tijdens de hardloop-stukjes en wat rustiger tijdens het wandelen), maar ik zoek nog even verder.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:51 schreef Quoi het volgende:
[..]
Geeft aanwijzingen en je kunt of je eigen muziek op de achtergrond aanzetten, of niks, of via de app zelf meen ik.![]()
![]()
quote:Op maandag 28 januari 2013 16:32 schreef Bonobo11 het volgende:
* Bonobo11 doet een dansjeaardige tijd en afstand
![]()
![]()
Zwaar bepakt valt mee, tijdens de marathon krijg je ook stukjes banaan aangereikt en ananas en zo. Om de 5k drankpost, ik neem 3 gels mee denk ik.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:28 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Oeps, luiheid van mij.
Als je voor 26k al een banaan en twee gelletjes nodig hebt, moet je voor een marathon zwaar bepakt gaan lopen
Van de vetverbranding weet ik helaas te weinig af. Soms loop ik een tempoloop of interval nuchter, dan heb ik al 14 uur niks gegeten.
Heb gelezen dat je tijdens een marathon moet eten onderweg en dat het nuttig is je lichaam hieraan te laten wennen. Dat is wat ik doe tijdens de lange duurloop.
Ben ooit na 17k de man met de hamer in een training tegengekomen, maar toen was ik ook minder getraind, dus misschien heb je gelijk. Zal volgende LDL boven de 20k eens zonder eten lopen. Beetje trial and error kan nu nog welFeyenoord!!! * Barça![]()
Mooi vlak gelopen op zo'n afstand zeg.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:32 schreef Bonobo11 het volgende:
* Bonobo11 doet een dansjeSo many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.![]()
Idem, maar dat gaat niet vanzelf. Aan lopen op je vetreserve moet je enorm wennen. Een paar jaar geleden nam ik eten mee om een 15km door te komen. Tegenwoordig loop ik vrijwel elke zondagochtend 17 tot 25 km langzame duurloop op een dubbele espresso. Als ik dan klaar ben eet ik een bak yoghurt als ontbijt. Drinken (water) doe ik wel en gelletjes neem ik ook mee, maar die komen meestal weer ongeopend terug. Bij een snelle loop boven 15km neem ik dan wel weer een gelletje.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:51 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Dit is wat ik wilde zeggen ja. Ik doe duurlopen tot 25k op een boterham en twee koppen thee met suiker, zodat ik zeker weet dat ik de vetverbranding aan moet spreken. Als ik dat op een tempoloop van 15k doe krijg ik een hongerklop.
Hartslag is dus tenminste zo belangrijk, zo niet belangrijker, maar een constante aanvoer van koolhydraten is niet echt bevorderlijk.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2013 18:39:27 ]![]()
Ik kreeg de hongerklop ook alleen de laatste keer dat ik 20,5km liep, tijdens de Halve Marathon heb ik hem niet gehad en ook tijdens m'n trainingen tussen 15 en 18/19 niet echt. Maar heb wel nog steeds mijn mandje gelletjes klaar staan
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
GPS-horloge weer volledig opgeladen en naar mijn zin geconfigureerd, hopelijk blijft het vanavond wel trouw dienst doen tijdens mijn rondje. Morgen de firmware maar eens updaten. Met meer dan twee uur vertraging ga ik zo dadelijk dan toch eindelijk aan het maandagrondje van deze trainingsweek beginnen!“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik ben klaar met dit donkere weer![]()
Storm, miezerregen, donker, schoen niet goed vastgezet, verkeerde workout geselecteerd ik denk wat doe ik hier!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
quote:Op maandag 28 januari 2013 14:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[ afbeelding ]Wat hebben jullie leuke foto's!quote:Op maandag 28 januari 2013 15:00 schreef kwoth het volgende:
Haha, ik zie er taai uit. Beetje een maffe foto.
[ [url=http://www.runningpromotiongelderland.nl/fotoarchief/2013-01-27%20Safari%20Run/1359310568_[0212]-770-Finish.jpg]afbeelding[/url] ]![]()
Die van mij is niks, ik hoop dat de fotografen langs de kant een betere kans hebben gehad, want dit is ècht niet flatteus!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Heb honger, freaking file!quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Doe eens niet Fok!ken in de filequote:
quote:Op maandag 28 januari 2013 19:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat hebben jullie leuke foto's!
Dat hou je altijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb ook een stel van die lekker oncharmante, halfgaar, billen en bovenbenen die alle kanten opzwiepen en met een rode kop
Alleen de fotograaf van de Halve Marathon van Eindhoven was wel ok (en GotC natuurlijk
)
De volgende keer wil ik GotC ook als fotograafquote:Op maandag 28 januari 2013 19:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat hou je altijdIk heb ook een stel van die lekker oncharmante, halfgaar, billen en bovenbenen die alle kanten opzwiepen en met een rode kop
Alleen de fotograaf van de Halve Marathon van Eindhoven was wel ok (en GotC natuurlijk
)
![]()
Of nee, ik wil liever samen de CPC lopen. Mosselmossel moet de foto's maar maken
Er zijn best veel particuliere fotografen die bij evenementen foto's maken (of filmpjes). Ik heb nog best veel gevonden van de laatste loopjes waar ik aan meeliep. Die fotografen maken véél betere foto's dan bijv. zo'n Aktiefoto figuur.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De volgende keer wil ik GotC ook als fotograaf![]()
Of nee, ik wil liever samen de CPC lopen. Mosselmossel moet de foto's maar makenKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Er waren er hier 3 als het goed is. Die linkjes komen nog. Deze foto komt van een cameraatje boven op de startboog. Dus de hoek is ook niet ideaal.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Er zijn best veel particuliere fotografen die bij evenementen foto's maken (of filmpjes). Ik heb nog best veel gevonden van de laatste loopjes waar ik aan meeliep. Die fotografen maken véél betere foto's dan bijv. zo'n Aktiefoto figuur.
Maar ach, ik beweeg, en dat is ook mooi. En het was leuk
ik neem alleen wat energy drinken mee boven de 20km.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Idem, maar dat gaat niet vanzelf. Aan lopen op je vetreserve moet je enorm wennen. Een paar jaar geleden nam ik eten mee om een 15km door te komen. Tegenwoordig loop ik vrijwel elke zondagochtend 17 tot 25 km langzame duurloop op een dubbele espresso. Als ik dan klaar ben eet ik een bak yoghurt als ontbijt. Drinken (water) doe ik wel en gelletjes neem ik ook mee, maar die komen meestal weer ongeopend terug. Bij een snelle loop boven 15km neem ik dan wel weer een gelletje.
Bij afstanden daarboven tijdens training een mueslibar mee en tijdens een wedstrijd een gel.
Ik kan er nog steeds moeilijk aan wennen om te drinken tijdens het lopen, ik ga met de theorie: "drink als je dorst hebt", wel drink ik voordat ik van huis ga voor een lange duurloop boven de 15km zo'n 300ml energy drink en de zelfde hoeveelheid ook weer bji terugkomst, dat bevalt me op heden prima.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Hé stipstreep! Ik dacht dat jij een heel stuk jonger was! Wat leuk! Dat maakt 't topic nóg weer diverser!![]()
Nee, dit is geen 'dámn wat zie je er oud uit!''-post, maar jong én oud en dit-dat-alles jeweetwelhoopik!
Leuk, foto's en meer gezichten/ideeën bij andere FOK!kers!
Ja doei.![]()
+1quote:Op maandag 28 januari 2013 19:56 schreef motorbloempje het volgende:
Hé stipstreep! Ik dacht dat jij een heel stuk jonger was! Wat leuk! Dat maakt 't topic nóg weer diverser!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Met mijn tijd van 47:19 voel ik me een stuk jonger dan ik benquote:Op maandag 28 januari 2013 19:56 schreef motorbloempje het volgende:
Hé stipstreep! Ik dacht dat jij een heel stuk jonger was! Wat leuk! Dat maakt 't topic nóg weer diverser!![]()
Nee, dit is geen 'dámn wat zie je er oud uit!''-post, maar jong én oud en dit-dat-alles jeweetwelhoopik!
Leuk, foto's en meer gezichten/ideeën bij andere FOK!kers!. En zo oud ben ik nou toch ook weer niet
![]()
![]()
dit laat maar een vraag open....quote:Op maandag 28 januari 2013 20:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Met mijn tijd van 47:19 voel ik me een stuk jonger dan ik ben. En zo oud ben ik nou toch ook weer niet
Ik ben jonger dan mijn 10km tijd, maar als alles voorspoedig gaat loop ik eind van het jaar sneller dan mijn leeftijdquote:Op maandag 28 januari 2013 20:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dit laat maar een vraag open....
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2013 20:06:35 ]![]()
38 nog maar??quote:Op maandag 28 januari 2013 20:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik ben jonger dan mijn 10km tijd, maar als alles voorspoedig gaat loop ik eind van het jaar sneller dan mijn leeftijd'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hallon toppers!
Heb ik ook niet gedaan, was naar de radio aan het luisteren alwaar Bea te horen was.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Doe eens niet Fok!ken in de file
Maar de het hele eten-gebeuren. Je kan best zonder eten gaan lopen, maar je vreet je eigen lichaam op. Voor een toptijd is het beter om tussentijds energie toe te dienen, want dat is effectiever dan vetverbranding. Na ~90 minuten is je energievoorraad op (ATP) en dien je deze weer aan te vullen. Dit krijg je nooit aangevuld tot het verzadigde moment en je zal dus kh en vet verbranden (die systemen lopen qua verbruik in elkaar over, je spreekt ze tegelijk aan).
Voor afvallen kan je ervoor kiezen om misschien wat minder te eten tijdens je lopen en je kan ook best trainen met wat meer focus op vetverbranding, maar tijdens wedstrijden vind ik het gewoon belangrijk om wel tussendoor te eten. En je zal je gelletjes of andere zaken toch een keer moeten proberen tijdens het lopen, want je wilt niet tijdens je PR-aanval plots overvallen worden door diarree omdat je voedsel slecht viel.
Idem met drinken, dat dien je gewoon te doen. 2% vochtverlies heeft impact op je prestatie, bij 6% moet je gaan oppassen voor je gezondheid. Er zijn zat mensen die niks meenemen, het kan allemaal wel, maar optimaal is het niet.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ben ik met je eens, maar de vraag is natuurlijk, wanneer begin je te drinken en hoeveel.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:26 schreef slacker_nl het volgende:
Idem met drinken, dat dien je gewoon te doen. 2% vochtverlies heeft impact op je prestatie, bij 6% moet je gaan oppassen voor je gezondheid. Er zijn zat mensen die niks meenemen, het kan allemaal wel, maar optimaal is het niet.
De geleerden zijn er zelfs nog niet over uit, de een zegt "drink als je dorst hebt", de andere zegt dat je perse zoveel per uur moet drinken'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Drinken als je dorst hebt is al te laat, dan zit je op de 2%, daarvoor dus. Je verdampt al iets van 100ml per uur in rust. Als je loopt dus nog meer.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Naar dat laatste is onderzoek gedaan o.a. tijdens een vierdaagse van Nijmegen een aantal jaar geleden. De conclusie was dat de behoefte aan vocht (en dus het vochtverlies) zeer persoonlijk is en dat er in absolute hoeveelheid tussen individuen een enorme spreiding is.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ben ik met je eens, maar de vraag is natuurlijk, wanneer begin je te drinken en hoeveel.
De geleerden zijn er zelfs nog niet over uit, de een zegt "drink als je dorst hebt", de andere zegt dat je perse zoveel per uur moet drinken![]()
indredaad, Tim Noakes M.D. beweert bijv. dat als je drink zo gauw je dorst krijgt je voldoende vocht binnen krijg omdat dit "het natuurlijke seintje van je lichaam is"quote:Op maandag 28 januari 2013 20:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Naar dat laatste is onderzoek gedaan o.a. tijdens een vierdaagse van Nijmegen een aantal jaar geleden. De conclusie was dat de behoefte aan vocht (en dus het vochtverlies) zeer persoonlijk is en dat er in absolute hoeveelheid tussen individuen een enorme spreiding is.
En voor mijzelf, ik kan niet echt merken dat mijn prestaties hard achter uit gaan als ik niet drink tijdens een lange duurloop.
Ik heb gewoon geen dorst als ik loop'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik schop mezelf van de bank een ga wandelen!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Zo loop je op zaterdag 2 en een half uur door fikse sneeuwbuien, nu loop je op maandag een uur in de zeikregen. Lekker verfrissend!
Hier was het droog en een lekkere temperatuur (4 graden), heb heerlijk gelopen.
Met carnavalsmuziek op zelfs
All she wants and needs is just a little taste..![]()
Brrr...ik krijg altijd hele nare rillingen van carnaval en de bijbehorende muziek...F means you're fucked![]()
Ligt eraan van waar. Van die apres ski carnavalsmuziek van buiten Limburg krijg ik ook de rillingenquote:Op maandag 28 januari 2013 21:04 schreef YUR het volgende:
Brrr...ik krijg altijd hele nare rillingen van carnaval en de bijbehorende muziek...
All she wants and needs is just a little taste..![]()
Toen ik nog thuis woonde woonde ik in "het centrum". En dus hadden we een speaker aan het huis met de hele dag carnavalsmuziek. Één cd natuurlijk, die op repeat stond[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
en dan ook nog de mensen die een keer per jaar in je stamcafe komen en je verbaast aankijken omdat je "niet gezellig mee doe" met hossen.....opdonderen, ik zie je de rest van het jaar ook niet!quote:Op maandag 28 januari 2013 21:04 schreef YUR het volgende:
Brrr...ik krijg altijd hele nare rillingen van carnaval en de bijbehorende muziek...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mij maakt het niet uit waarquote:Op maandag 28 januari 2013 21:05 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ligt eraan van waar. Van die apres ski carnavalsmuziek van buiten Limburg krijg ik ook de rillingen
saai! weet ik gelijk weer waarom ik ren!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
quote:Op maandag 28 januari 2013 21:04 schreef YUR het volgende:
Brrr...ik krijg altijd hele nare rillingen van carnaval en de bijbehorende muziek...Ik ook. En ik zit in het epicentrum
The horrorquote:Op maandag 28 januari 2013 21:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]Ik ook. En ik zit in het epicentrum
ik waan mezelf tamelijk veilig in het Arnhemse
Geen carnaval in Nijverdal.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
echt veilig zit je pas in een Protestants bolwerk aan de andere kant van de wereldquote:Op maandag 28 januari 2013 21:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
The horrorik waan mezelf tamelijk veilig in het Arnhemse
Net ook even een rondje gelopen, had dat gedoe om Bea wel gezien eigenlijk. Had niet door dat het regende, dus ben een beetje verregend. Op zich lekker gelopen, maar nu ik even niet gelopen had door de sneeuw en gladheid merk ik toch dat die kadans in het lopen een beetje mist.
Ach, woensdag nieuwe ronde nieuwe kansen, hopelijk is dat ook het laatste beetje sneeuw weg waar ik net een miljoen keer over uitgleed.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.![]()
al 8 km gewandeld en bijna thuis. heerlijk als je route ijsbaan wordt!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
als het onbegaanbaar lijkt kan je er van uitgaan dat het onbegaanbaar is...
http://www.endomondo.com/workouts/154895472/3690596Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
En dan toch lekker eigenwijs doorgaanquote:Op maandag 28 januari 2013 22:56 schreef Jumparound het volgende:
als het onbegaanbaar lijkt kan je er van uitgaan dat het onbegaanbaar is...
http://www.endomondo.com/workouts/154895472/3690596
quote:Op maandag 28 januari 2013 22:58 schreef YUR het volgende:
[..]
En dan toch lekker eigenw-ijs doorgaan'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ik was het point of no return voorbij...quote:
ik eigenwijs? NO WAY JOSE!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
quote:
Ecosia
van km 4,5 tot 7 was echt hel
ik kan later mijn kinderen vertellen over de hel van '13
Ecosia
ik moest gewoon klunnen!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
![]()
![]()
![]()
Britain's Fauja Singh, the world’s oldest marathon runner, has announced that he is finally going to retire at the ripe old age of 101 – but not until one more 26-mile effort.
The superfit Indian-born athlete, who lives in Ilford, has picked the Hong Kong marathon next month as his last hurrah, which takes place just five weeks before his 102nd birthday.
However, Singh, who ran the first of his eight marathons as an 89-year-old, says that this does not mean he is about to throw away his running shoes.
"I will keep running for at least four hours daily after that," Singh told the Times of India newspaper during a visit to the land of his birth.
"Running is my life. I will keep running to inspire the masses."
Singh, nicknamed 'The Turban Tornado', has a personal best of five hours, 40 minutes, set back in 2003, making him the world record holder at the distance for a man aged 90 or over.
Last year Singh completed his fifth London marathon in a time of seven hours and 49 minutes and was rewarded with a spot as an Olympic torch bearer.
Singh, born in India in 1911, received a telegram from the Queen for reaching his 100th birthday two years ago, but only took up running seriously at the age of 88.
So just how does he stay so fit as a centenarian?
"The reason for my good health is that I exercise daily and follow a proper diet regime," he says.
"I take happiness in biggest proportions though my actual diet is very small.
"Nowadays, people are more interested in going to a gym, but I feel that if they exercise regularly on their own they can be physically and mentally strong.
"Daily exercise will keep you away from all diseases."
![]()
Wat een Baas!![]()
http://uk.eurosport.yahoo(...)riton-111414255.html[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Rugpijn...![]()
Hopelijk trekt het strakjes nog weer weg want ik moet en ik zal toch verdorie gaan lopen straks...***![]()
Kijk wel uit dan, dat je het niet erger maakt. Ff rustig opwarmenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:01 schreef Brighteyes het volgende:
Rugpijn...![]()
Hopelijk trekt het strakjes nog weer weg want ik moet en ik zal toch verdorie gaan lopen straks...![]()
![]()
Ja, I know...Normaal trekt het vaak ook wel weg en is het stijfheid van het slapen, maar het straalt nu een beetje uit naar mijn bovenbeen dus het zich eig. wel een beetje vast. Kijk het nog 1 dagje aan, anders maar even fysio bellen of hij me even los kan trekken.
***![]()
idem!quote:Op maandag 28 januari 2013 21:04 schreef YUR het volgende:
Brrr...ik krijg altijd hele nare rillingen van carnaval en de bijbehorende muziek...Ja doei.![]()
Overigens, tip voor de dames, Kruidvat heeft weer Leontien spul in de aanbieding![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Een hekel aan carnaval en clowns hebben....
....en een restaurant vol clowns in lopen tijdens carnaval is nooit grappig....
Ja doei.![]()
quote:Op maandag 28 januari 2013 19:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
[..]
Wat hebben jullie leuke foto's!![]()
Die van mij is niks, ik hoop dat de fotografen langs de kant een betere kans hebben gehad, want dit is ècht niet flatteus!
Hmpf, die camerahoek en belichting klopt van geen kant!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de andere foto's sta je vast wel fotogenieker!Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Goed naar je lichaam luisteren!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:01 schreef Brighteyes het volgende:
Rugpijn...![]()
Hopelijk trekt het strakjes nog weer weg want ik moet en ik zal toch verdorie gaan lopen straks...[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Vast welquote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:12 schreef kwoth het volgende:
[..]
Hmpf, die camerahoek en belichting klopt van geen kant!
Op de andere foto's sta je vast wel fotogenieker!en ach, ik heb in ieder geval smakelijk om deze kunnen lachen
Weg met de sneeuw? Iedereen die het kut vond vorige week had net even moeten lopen. Ik dacht dat het wel meeviel, maar was een sponsje, na nog geen 3,5 km.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik mag zo 10x2min wedstrijdtempo lopen. Nu heb ik geen idee wat mijn wedstrijdtempo zou moeten zijn maar ik maak er wel wat van. Ga gewoon proberen iets sneller te lopen dan op langere stukken, zo rond de 6min/km![]()
![]()
Als jouw (fictieve) doel voor een 5k-wedstrijd 30 minuten is, doe je dat inderdaad primaquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik mag zo 10x2min wedstrijdtempo lopen. Nu heb ik geen idee wat mijn wedstrijdtempo zou moeten zijn maar ik maak er wel wat van. Ga gewoon proberen iets sneller te lopen dan op langere stukken, zo rond de 6min/km
nicequote:![]()
200 al!
Ecosia
Ja dat is ook ongeveer mijn gedachte.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:34 schreef YUR het volgende:
[..]
Als jouw (fictieve) doel voor een 5k-wedstrijd 30 minuten is, doe je dat inderdaad primaSneller mag ook
maar is denk ik nog niet haalbaar op 5km voor mij.
Nog 2 weekjes en dan begint te clinic![]()
![]()
Dank voor de tip, ga even kijkenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens, tip voor de dames, Kruidvat heeft weer Leontien spul in de aanbieding!![]()
Had nog een onverwacht voordeel: ook bij een proefabonnement op Runners World kun je alle oude edities vanaf 06-2011 gratis dowloaden in de app![]()
![]()
Een ontzettend goeiemorgen![]()
Voel me vandaag beter & goed geslapen. Meteen ook zin om weer te lopenGéén idee of ik koorts heb gehad...
vanavond loopgroep![]()
![]()
Ik heb de laatste Runners world ook gekocht (meer voor de meiden van girlslove2run, dat geef ik eerlijke toe) maar er stond ook een artikel in over rennen en astma.....maar ik weet nu alleen niet meer of het nu juist goed of slecht is![]()
Ging er namelijk over dat doktoren aanraden om te gaan rennen/bewegen als je astma hebt...maar uit onderzoek bleek dat het dan ook juist kon verergeren....![]()
![]()
TG met dat soort dingen moet je op basis van je eigen ervaring én datgene dat is onderzocht zelf een afweging maken. Als het voor jou goed gaat:quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:23 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb de laatste Runners world ook gekocht (meer voor de meiden van girlslove2run, dat geef ik eerlijke toe) maar er stond ook een artikel in over rennen en astma.....maar ik weet nu alleen niet meer of het nu juist goed of slecht is![]()
Ging er namelijk over dat doktoren aanraden om te gaan rennen/bewegen als je astma hebt...maar uit onderzoek bleek dat het dan ook juist kon verergeren....Onderzoeken zijn vaak gebaseerd op grotere groepen, en iedereen is anders...
![]()
Dat is ook weer zo. Qua conditie ben ik er zeker op vooruit gegaan....maar zonder mijn medicijnen zal ik waarschijnlijk nooit kunnen (dat bleek afgelopen week wel) terwijl ik toch wel gehoopt had, dat door mijn betere conditie enzo meer uit zou kunnen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
TG met dat soort dingen moet je op basis van je eigen ervaring én datgene dat is onderzocht zelf een afweging maken. Als het voor jou goed gaat:Onderzoeken zijn vaak gebaseerd op grotere groepen, en iedereen is anders...
Maar tot nu toe gaat het idd erg goed en dan blijven we maar zo doorhobbelenIk heb geen marathon op de planning, dus het zal wel loslopen denk ik
![]()
![]()
Dat, en als je twijfelt gewoon met je (huis)arts overleggenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
TG met dat soort dingen moet je op basis van je eigen ervaring én datgene dat is onderzocht zelf een afweging maken. Als het voor jou goed gaat:Onderzoeken zijn vaak gebaseerd op grotere groepen, en iedereen is anders...
Ja doei.![]()
én datquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat, en als je twijfelt gewoon met je (huis)arts overleggen![]()
Gewoon nieuwsgierig: heb je trouwens weleens last van je astma tijdens het hardlopen? Ik vind het wel top dat je je door de astma niet hebt laten weerhouden. Mensen kunnen altijd zat excuses verzinnen![]()
![]()
Hahaha
Misschien scheelt het dat ik geen erge vorm heb en het vooral aan mijn belabberde conditie lag. Maar heb gelukkig nog geen last gehad van aanvallen, ook het uithijgen na een rondje duurt nooit lang of blijf er niet in hangen. Dat had ik vrijdag wel weer, het duurde heel lang voordat ik echt op adem was (en dat van een kilometertje).
Maar voor de rest gaat het echt heel goed en met de dokter overleggen kan altijd nog, maar lijkt me nu idd niet nodig.![]()
![]()
Nou, ik liep dus veel sneller dan datquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:34 schreef YUR het volgende:
[..]
Als jouw (fictieve) doel voor een 5k-wedstrijd 30 minuten is, doe je dat inderdaad primaNiet heel gelijkmatig, dat lukt me nog steeds niet, maar gemiddeld zo op 5,5 min/km.. Was wel pittig hoor en ga ik niet 5, laat staan 10 km volhouden maar ik ben maar gewoon gaan lopen zoals mijn benen wilden. Conditie moet maar gewoon volgen
![]()
http://www.endomondo.com/workouts/154976587/6671007 1e blokje was warmlopen, daarna 10x 2 minuten. 9e blokje ging zwaar (is te zien)![]()
![]()
Sinds een jaar of 6 terug had ik ook astma. Ik sportte niet, rookte wel, en toen kreeg ik door de hooikoorts astma. 2 jaar bij de longarts gelopen, gestopt met roken en gaan sporten. Nergens last meer van. Het zit wel in de familie. En straks in de zomer piep ik soms wel door de hooikoorts maar verder niet meer benauwd ofzo. Ben er haast zeker van dat je juist moet bewegen bij astma.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik heb ook alles bij elkaar hoor....hooikoorts (allergisch voor bijna alle bomen, bloeitijd tussen feb t/m oktober), huisstofmijt, dieren en ga zo maar door....en het zit in de familie. Maar mijn broertje, vader en neefje hebben er meer last van. Mijn vader en broertje vooral van astma en huisttofmijt, mijn neefje juist meer van de hooikoorts.
Maar ik ben blij met hoe het gaat, dus ga gewoon zo door....vind het vervelende voor hun dan voor mezelf.![]()
Oh ja dan wordt het wel meer getriggerd.
Ik heb het van berken en pollen. Dus maart/april en dan juli/augustus. Maar ( * Daywalk3r klopt af ) de laatste jaren weinig last gehad.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik zit de hele week nog opgesloten met studiedingen en ben er zó moe vanIk ga om een uur of 12 maar een klein rondje rennen om een beetje energie te krijgen (en de 100k aantikken
). Hopelijk.
![]()
Even een tempoloopje gedaan. De eerste 3,5 km vol tegn de wind en die is best pittig. Voor de rest een heel stuk warmer dan zaterdag.![]()
Misschien een heel laffe vraag, marre kan ik mijn challange nog aanpassen? Die 550km was iets te hoog gegrepen (zeker nu ik vaker laat thuis ben ed) en ik toch nog maar ff niet doortrain naar de 10km. Wil eerst die 5km stabiel en fatsoenlijk kunnen lopen.....![]()
Fuglyquote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens, tip voor de dames, Kruidvat heeft weer Leontien spul in de aanbieding!
Google eens op inspanningsastma, wellicht dat het daarover ging.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:23 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ging er namelijk over dat doktoren aanraden om te gaan rennen/bewegen als je astma hebt...maar uit onderzoek bleek dat het dan ook juist kon verergeren....In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Daar hadden ze het idd later in het artikel ook over....Maar dat vond ik zo raar, want eerst ging het over gewone astma waar dus aangeraden werd om te bewegen. Terwijl het later over inspanningsastma ging, waarbij bewegen het juist verergerd.....het sprak elkaar een beetje tegen had ik het idee....quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:10 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Google eens op inspanningsastma, wellicht dat het daarover ging.![]()
Vanavond looptraining. Ik worstel vandaag even met mijn loopplannen. Enerzijds lijkt het na 3 dagen de longen uit je lijf hoesten en je bed uit zweten niet verstandig. Anderzijds voel ik me vandaag weer best heel fit en....ik wil zo graag. Vind het ook niet leuk om een training te missen![]()
![]()
Ik ben gister ook stiekem gaan lopen. Ben al een paar dagen echt niet lekker. Zweten en rillen is al 2 dagen over, maar gister zat m'n hoofd nog helemaal vol en liep ik constant te hoesten. Ik merk alleen dat ik een beetje depri word als ik niet loop (klinkt erger dan het is hoor...).quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:21 schreef Quoi het volgende:
Vanavond looptraining. Ik worstel vandaag even met mijn loopplannen. Enerzijds lijkt het na 3 dagen de longen uit je lijf hoesten en je bed uit zweten niet verstandig. Anderzijds voel ik me vandaag weer best heel fit en....ik wil zo graag. Vind het ook niet leuk om een training te missen
Gister dus toch maar gelopen in de groene zone (adidas MiCoach). Ik moest alleen ipv mijn normale 12 km/u, naar 10 km/u om in die zone te blijven. Toch nog ziek dus... Half uurtje gelopen en daarna voelde ik me mentaal een stuk beter en fysiek niet slechter.
Volgens mij kan het geen kwaad om te lopen hoor. Je moet alleen wat rustiger aan doen en ik geloof dat je ook geen koorts mag hebben, dat is gevaarlijk voor je hart."On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Ja als je inspanningsastma hebt dan wordt het erger als je je in gaat spannen. Bij gewone astma moet je juist bewegen. Ook bij inspanningsastma wel, maar dan wel gecontroleerd.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:20 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Daar hadden ze het idd later in het artikel ook over....Maar dat vond ik zo raar, want eerst ging het over gewone astma waar dus aangeraden werd om te bewegen. Terwijl het later over inspanningsastma ging, waarbij bewegen het juist verergerd.....het sprak elkaar een beetje tegen had ik het idee....Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Je vindt m'n dumbells fuglyquote:
Maar je hebt een punt, de vorige kledingcollectie was betermaar nu hebben ze ook materiaal zoals matjes, gewichtjes enz.
Woei, 100km aangetikt
Ik heb leuk onverhard stukje gevonden, het is maar iets van 850m en eigenlijk stelt het niet echt veel voor, maar jemig wat vind ik dat zwaar. Ik snap echt niet dat jullie 8km kunnen crossen.![]()
Ik ga morgen voor het eerst weer een rondje buiten doen op aanraden van de fysio. Hamstring is weer ingetapet en de afgelopen week gaat het stapje voor stapje beter met de knie. Wel voel ik na een minuut of 10-12 verkramping in de knie optreden, dus nu buiten lopen en zien hoe dat zich houdt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Herkenbaar hoor. Voel me ook lichtelijk geamputeerd zonder hardlopenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:29 schreef yozd het volgende:
[..]
Ik ben gister ook stiekem gaan lopen. Ben al een paar dagen echt niet lekker. Zweten en rillen is al 2 dagen over, maar gister zat m'n hoofd nog helemaal vol en liep ik constant te hoesten. Ik merk alleen dat ik een beetje depri word als ik niet loop (klinkt erger dan het is hoor...).
Gister dus toch maar gelopen in de groene zone (adidas MiCoach). Ik moest alleen ipv mijn normale 12 km/u, naar 10 km/u om in die zone te blijven. Toch nog ziek dus... Half uurtje gelopen en daarna voelde ik me mentaal een stuk beter en fysiek niet slechter.
Volgens mij kan het geen kwaad om te lopen hoor. Je moet alleen wat rustiger aan doen en ik geloof dat je ook geen koorts mag hebben, dat is gevaarlijk voor je hart.![]()
Ik neig toch een beetje naar niet lopen. Dan maar weer in één keer goed een van de komende dagen. Iig dan maar geen loopgroep, dan kan ik mijn tempo zelf bepalen.Ik vind het te gek dat het zo scherp geprijsd is, alleen zou al die Leontien logo's er wel af willen halen. Er staat geloof ik wel 5x Leontien op mijn jasje...... Het jasje bij Kruidvat is ook wel weer OK, maar goed. Heb geen jasje nodig.... /verstandig.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je vindt m'n dumbells fugly
Maar je hebt een punt, de vorige kledingcollectie was betermaar nu hebben ze ook materiaal zoals matjes, gewichtjes enz.
![]()
Het is wel opeens warm buiten trouwens. Nog een klein beetje warmer en het is weer tijd voor m'n 3/4 broek.![]()
Ja ik zag dat spul ook weer staan in de Kruidvat folder. Die kleren hoef ik niet, maar die gewichtjes en die pilatesring leken me wel geinig, die bal ookmaar waar moet ik die laten? En dan moet ik er ook wel echt wat mee gaan doen. Ik was er gisteren nog, maar toen lag het er hier nog niet.
know'm sayin?
word? word.![]()
Kom hier nog niet zo lang, maar heb wel ergens gelezen dat je de challenge één keer in het jaar mag aanpassen!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Misschien een heel laffe vraag, marre kan ik mijn challange nog aanpassen? Die 550km was iets te hoog gegrepen (zeker nu ik vaker laat thuis ben ed) en ik toch nog maar ff niet doortrain naar de 10km. Wil eerst die 5km stabiel en fatsoenlijk kunnen lopen.....
Maar joh, het jaar is net begonnen! En wie weet loop je dadelijk nog de sterren van de hemel! Aanpassen kan altijd nog!Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Ik kom hier ook nog niet zo lang hoor....maar dat had ik nog niet gehoord/gelezen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:43 schreef kwoth het volgende:
[..]
Kom hier nog niet zo lang, maar heb wel ergens gelezen dat je de challenge één keer in het jaar mag aanpassen!
Maar joh, het jaar is net begonnen! En wie weet loop je dadelijk nog de sterren van de hemel! Aanpassen kan altijd nog!
En ik ga mijn best doen en heel hard hopen dat het lukt....:D (laat hem nog wel ff staan dan)
Morgen weer lopen.....echt! de volle 5km.....![]()
Zo is het! 550KM in een jaar is ongeveer 10km per week.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:43 schreef kwoth het volgende:
[..]
Kom hier nog niet zo lang, maar heb wel ergens gelezen dat je de challenge één keer in het jaar mag aanpassen!
Maar joh, het jaar is net begonnen! En wie weet loop je dadelijk nog de sterren van de hemel! Aanpassen kan altijd nog!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Toch gaan lopen net, en het ging moeizaam, kon goed het loopje van zondag nog voelen in mijn benen, maar toch een 5k volgemaakt. Wel 2 minuten langzamer dan zondag geloof ik.
***![]()
jeeej, weer een koptelefoon...
Zombies here i come
Ecosia
Good luck runner 5!!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:50 schreef Jumparound het volgende:
jeeej, weer een koptelefoon...
Zombies here i comeAnyway you want it, that's the way you need it.![]()
Thanks!quote:
ik heb hem uitgerend. Nu weer eens ff lekker rondrennen met muziek en zombies. Blijft een lekkere interval (en op hartslagtrainen gaat me dan ook makkelijker af omdat ik dan toch nog ff los "mag" tussendoor
Ecosia
En je rug?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
Toch gaan lopen net, en het ging moeizaam, kon goed het loopje van zondag nog voelen in mijn benen, maar toch een 5k volgemaakt. Wel 2 minuten langzamer dan zondag geloof ik.![]()
Beter dan voor het lopen.quote:Ik voel het wel als ik moet bukken, maar niet meer bij gewoon zitten en lopen.
Winwin dus.
![]()
***![]()
Ik heb nog een zilveren fitnessbal, ongebruikt in de doos ergensquote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:38 schreef alors het volgende:
Ja ik zag dat spul ook weer staan in de Kruidvat folder. Die kleren hoef ik niet, maar die gewichtjes en die pilatesring leken me wel geinig, die bal ookmaar waar moet ik die laten? En dan moet ik er ook wel echt wat mee gaan doen. Ik was er gisteren nog, maar toen lag het er hier nog niet.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Forum Opties Forumhop: Hop naar: