SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatst geshowde haaksels uit 't vorige topic:
NijntjesUk's boevenaapje
Angelof9's spookjes & pony
BrainTeaser's halloween haaksels
Jojogirls' sjaal
Claudia_x's apenkussen
[ Bericht 3% gewijzigd door kwiwi op 02-11-2012 14:41:50 ]
Het boek wordt binnenkort verkocht op amazon!quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:34 schreef Whoopdidoo het volgende:
Die pony!
Heb echt spijt dat ik het boekje niet gekocht heb toen. Er staan al een tijdje op de site dat er meer informatie komt eind oktober...Maar nog steeds niets.
Dankjewel! Ik ben er best trots op, mijn eerste project. Nou ja, mijn eerste afgemaakte project.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:28 schreef trui het volgende:
mag 't apenkussen ook in de OP? hij is geweldig geworden Claudia! en ik zou de beide kanten ook aan elkaar haken denk ik.
O sorry ik dacht dat dat gewoon een voorbeeld was, omdat ze zei dat pas 2 kanten aan elkaar zatenquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:28 schreef trui het volgende:
mag 't apenkussen ook in de OP? hij is geweldig geworden Claudia! en ik zou de beide kanten ook aan elkaar haken denk ik.
en your little (nouja) pony is ook goed gelukt, angel!
Ik vond het leuk om nieuwe dingen te zien maar om echt dingen te vragen en uitgebreid dingen te kopen was het te druk. Ik koop ook liever dingen met een patroon in mijn hoofd ipv random spullen dus dan kijk ik liever op internetquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:59 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vond de Kreadoe niet zo. Wel wat dingen gekocht, maar niets haakgerelateerd. Was bij Echtstudio ook veel te druk,
Niks acceptabel, FANTASTISCH!!!!!quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik ben er best trots op, mijn eerste project. Nou ja, mijn eerste afgemaakte project.Er zitten wel wat foutjes in, maar ik heb er een hoop van geleerd. En het geheel is gewoon acceptabel.
Ja ik wilde NU beginnen dus ik ga zo maar even bij zeeman kijken of ze die maten hebben. Ik heb ze wel in Breda liggen in die maat, ook van de zeeman, maar ik ben nu thuis en voor die euro ga ik nog wel een setje zoeken omdat ik ze NU wilquote:Op vrijdag 2 november 2012 17:07 schreef Puala het volgende:
Een vriendin van me gaat morgen. Moet ik vragen of ze ze mee neemt en op stuurt?
Of kijk je of je ze online kan vinden?
Haha, succes met zoekenquote:Op vrijdag 2 november 2012 17:08 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja ik wilde NU beginnen dus ik ga zo maar even bij zeeman kijken of ze die maten hebben. Ik heb ze wel in Breda liggen in die maat, ook van de zeeman, maar ik ben nu thuis en voor die euro ga ik nog wel een setje zoeken omdat ik ze NU wil
Ja, ik baal echt....quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:13 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ze hadden daar wel mooie bamboe naalden, achja
Jammer Mevrouw Poes! Maar volgende keer beter, nu heb je het allemaal een keer meegemaakt, is het de volgende keer minder eng.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:10 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ps: theorie examen ook al niet gehaald![]()
Heel veel plezier, en laat je niet weg douwen bij de kraampjesquote:
Wat zei zegt! Wat zij zegt!quote:Op zaterdag 3 november 2012 09:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een fantastisch Pikachumutsje, trui!
Ja the horrorquote:Op zaterdag 3 november 2012 08:56 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Heel veel plezier, en laat je niet weg douwen bij de kraampjes
OMG, nee! Maar ik heb een niet zo helder (griep?)hoofd, dus ik kan er niets aan doen.quote:
Oh dan vergeef ik het je.quote:Op zaterdag 3 november 2012 10:06 schreef phluphy het volgende:
[..]
OMG, nee! Maar ik heb een niet zo helder (griep?)hoofd, dus ik kan er niets aan doen.
Wat lukt je precies niet? Ziet het er anders uit dan op het plaatje, of begrijp je delen van het patroon niet, of wat anders?quote:Op zaterdag 3 november 2012 10:44 schreef Ehhe het volgende:
. Ik ben sinds kort begonnen met haken en nu heb ik het in mijn hoofd gehaald om kerstboompjes en -ballen te haken om zelf kerstkaartjes mee te maken of om mee te sturen met het kaartje zodat mensen ze ergens op kunnen hangen. Heb een hele leuke tutorial gevonden... Maar het lukt me steeds nét niet
. Frustrerend!!!
Ik zie hier zulke prachtige dingen voorbij komen, lukte het jullie in het begin ook vaak slecht? Of ben ik gewoon een n00b en kan ik het beter opgeven?
Het ziet er anders uit dan op het plaatje. Op zich kan dat ook wel, mijn garen zal vast kleiner/groter zijn maar dan zou de vorm op z'n minst toch wel gelijk moeten zijnquote:Op zaterdag 3 november 2012 10:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat lukt je precies niet? Ziet het er anders uit dan op het plaatje, of begrijp je delen van het patroon niet, of wat anders?
Dat de vorm anders is, kan eraan liggen dat je nog niet regelmatig haakt. Dus de ene keer wat losser en de andere keer wat vaster.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:09 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Het ziet er anders uit dan op het plaatje. Op zich kan dat ook wel, mijn garen zal vast kleiner/groter zijn maar dan zou de vorm op z'n minst toch wel gelijk moeten zijn. Maar ben nu voor de 3e keer opnieuw begonnen en het lijkt nu al weer iets beter dan de vorige pogingen
. Dus ik weiger gewoon op te geven!
Dank, dat helpt. Ik ben gelukkig nog wel in staat om te lezen en te haken. Vandaag moet de sjaal af, want binnenkort start een nieuw, geheimzinnig, waanzinnig, geweldig project in samenwerking met een-bepaald-iemand-die-ook-veel-post-in-dit-topic.quote:Op zaterdag 3 november 2012 10:08 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Oh dan vergeef ik het je.*aait over je zieke griephoofdje
Je maakt me belachelijk nieuwsgierig!!! Vertel vertel! Mag uiteraard ook via pm als het geheim moet blijven.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:20 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dank, dat helpt. Ik ben gelukkig nog wel in staat om te lezen en te haken. Vandaag moet de sjaal af, want binnenkort start een nieuw, geheimzinnig, waanzinnig, geweldig project in samenwerking met een-bepaald-iemand-die-ook-veel-post-in-dit-topic.![]()
Nieuwsgierig word.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:20 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dank, dat helpt. Ik ben gelukkig nog wel in staat om te lezen en te haken. Vandaag moet de sjaal af, want binnenkort start een nieuw, geheimzinnig, waanzinnig, geweldig project in samenwerking met een-bepaald-iemand-die-ook-veel-post-in-dit-topic.![]()
quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:58 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Je maakt me belachelijk nieuwsgierig!!! Vertel vertel! Mag uiteraard ook via pm als het geheim moet blijven.Of moet het geheim voor mij blijven?
Nee toch?
Houd er rekening mee dat het een Engels patroon is. Een treble is een stokje. Ik weet niet of dat helpt. Het ziet er vrij simpel uit, maar misschien begrijp je iets gewoon verkeerd.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:48 schreef Ehhe het volgende:
Dit is de tutorial: http://theroyalsisters.bl(...)a-tree-tutorial.html
Maar ik denk dat ik in de eerste ronde al ergens fout ga, ik heb namelijk niet zoveel 'gaten' ertussen als zij. Ik heb het nu ff weer uitgehaald en weggelegd, ik krijg er hoofdpijn van!
Later nog maar n keer proberen
quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:20 schreef phluphy het volgende:
[..]
Kijk, het mysterie begint zich te ontrafelen.quote:
Gelukkig geen last gehad van de storm, we zaten aan de andere kant (californië). We hebben helemala in het begin wel overwogen om in NY te eindigen...blij dat we dat niet gedaan hebben want dan hadden we vast gezeten in het hotel..(hebben NY in het begin gedaan). En helemaal niet gehaakt, niet meegenomen want had al zoveel spullen. Heb t ook niet echt gemist eigenlijk, zoooo veel andere dingen gedaan!quote:Op zaterdag 3 november 2012 15:32 schreef phluphy het volgende:
Oh inderdaad, welkom terug. Je was toch in de V.S.? Nog last van de storm gehad? Als in: het waaide te hard om te haken?
Ik heb geen moeite met het engelse patroon iddquote:Op zaterdag 3 november 2012 14:45 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Houd er rekening mee dat het een Engels patroon is. Een treble is een stokje. Ik weet niet of dat helpt. Het ziet er vrij simpel uit, maar misschien begrijp je iets gewoon verkeerd.
Ik bedoel Engels en niet Amerikaans. Engels (UK) gebruikt andere termen voor de verschillende steken dan Engels (US). Ik had dat in het begin helemaal niet door en heb hele rare amis gehaakt in stokjes, hihi.quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:01 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met het engelse patroon idd. Zelfs met een Nederlands patroon moet ik toch vaak nog overnieuw beginnen
. Ach, ik heb nog ff de tijd
.
Haha ja da's wel gek danquote:Op zaterdag 3 november 2012 21:00 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik bedoel Engels en niet Amerikaans. Engels (UK) gebruikt andere termen voor de verschillende steken dan Engels (US). Ik had dat in het begin helemaal niet door en heb hele rare amis gehaakt in stokjes, hihi.
Dat vond ik ook wel vervelend ja.quote:Op zondag 4 november 2012 00:05 schreef DonnaRush het volgende:
Ik vind het wel leuk om al die verschillende kraampjes te zien, maar al die kraampjes met verschillende dingem vind ik minder. Bijv dat je een stand met lint hebt en dan liggen er nog 10 verdwaalde bollen wol en ergens een cupcake houder haha. Daardoor raakte ik het overzicht per kraam een beetje kwijt. De afwisseling qua kramen vind ik wel leuk. Ik hou ook wel van andere creatieve dingen.
Tyler-Girl ik heb een 'standaard' clover naald gekocht. En vanavond getest natuurlijk. Gok wat haakt die fijn! Bij de Echtstudio stand gekocht.
Op de handwerkbeurs was het ook zo! Wel veel kleinschaliger maar inderdaad mensen die met kinderwagen en al gewoon dwars op zo'n (niet al te breed) gangpad gaan staan en mensen die je absoluut niet bij een kraam laten omdat zij ervoor staan. Stoffenbeurs (2 dagen later) idem dito, daar nog een stukje erger omdat er geen entree werd geheven natuurlijk en er ook veel mensen op af kwamen die daar eigelijk geen donder te zoeken hadden (hoorde iemand zeggen: 'goh, ik wist niet dat stof ik zoveel kleuren bestond'... Are you kidding me?quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:25 schreef KarinvdB het volgende:
Hihi, Donna, ik heb gehoord dat een scrapbooker het nogal tegen vond vallen. Ik scrapbook ook dus ik kan echt m'n lol op op zo'n beurs, al heb ik al zo'n beetje het hele jaar niks met m'n scrap spul gedaan, maar dat begint nu weer te komen. Het is altijd zo dat mensen die 1 hobby hebben (merendeel van de bezoekers denk ik wel) dat het allemaal door elkaar staat en er teveel van andere dingen is maar ik vind dat wel leuk, ik zou eigenlijk bijna alles wat er staat wel willen doen (alleen het ouderwetse kaarten maken niet, en daar staat ook altijd erg veel van, niet te verwarren met scrapbooken)
Zoomigurumi is inderdaad ook bij echtstudio verkrijgbaar, las ik op facebook bij amigurumipatterns, hadden ze dan ook pas sinds vandaag want die was tegelijk met de rest verzonden. Dus best kans dat er nog wat over blijven na de beurs.
Ik ben vandaag ook nog even geweest... pff ik denk dat ik die zaterdag niet meer doe volgend jaar, ik vond het nu wel irritant druk. Heel veel mensen die zich er geen fluit van aantrokken als je ergens langs wilde, en veel mensen die pontificaal voor een kraam bleven staan zodat je echt niet kan kijken naar precies dat wat je interessant vind (en dan blijkt als je even meeluistert dat ze geen idee hebben wat het spul is waar zij naar staan te kijken..... laat dan iemand anders er ook even bij). Maar goed, ik heb gevonden wat ik zocht en heb nog wat leuke fototjes kunnen maken en gepraat met wat mensen.
Jij ook veel haakplezier! Knap dat je dat in de auto kunt, ik word er groen om de neus van. En ik ben meestal de bestuurder, dus dan gaat het net even wat moeilijker...quote:Op zondag 4 november 2012 09:11 schreef Dottey het volgende:
goedemorgen dames.. (en max)
ik ga vandaag naar schoonfamilie (oma van mijn man) afreizen naar Drenthe (vraag me niet waar ik hoef niet te rijden dit keer) en ben van plan lekker wat te haken mee te nemen in de auto ^^.
zo eens in gaan pakken wat ik dan mee moet hebben
Erg veel haakplezier allen! Hoop weer wat foto's te bewonderen als ik terug ben vanavond laat ^^.
hij is leuk! ga hem ook zeker maken, maar jeetje wat ga jij snel zeg!!! respectquote:Op zondag 4 november 2012 10:41 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb het aapje uit het Zoomigurumi boek gemaakt:
[ afbeelding ]
We hebben heerlijk van 11 tot 12 gewandeld, was fris maar wel lekker!! Nu is t hier ook aan t regenen en ga ik haken met t hondje op schootquote:Op zondag 4 november 2012 14:14 schreef MarinaJozina het volgende:
Wat gaan jullie hard!
Leuke knuffels en een schattig uiltje
@16nogwat: Wandelen? Lekker hoor! Het is hier regenachtig en saai grijs prutweer. Echt handwerkweer dus
Supergaaf!quote:Op zondag 4 november 2012 10:41 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
Geen idee nog nooit gedaanquote:Op zondag 4 november 2012 15:14 schreef MarinaJozina het volgende:
@ SpaceInvaders: Leuke sjaal! Is het moeilijk om kabels te haken? Kabels breien kan ik ook nog niet trouwens.
@ 16nogwat: Toen was ik pas net uit bed, maar hier was het toen al een beetje druilerig. Inmiddels is het echt vies. Ik blijf binnen!
Er staan nu kaasbroodjes in de oven en vriendje is een appeltaart aan het maken
sjaal dik garen liefst met een naald of 10.quote:Op zondag 4 november 2012 19:50 schreef BrainTeaser het volgende:
Even een vraagje aan de mensen die wel eens sjaals enzo haken:
Meestal wordt aangeraden om een grotere haaknaald te gebruiken dan op de wikkel van het garen staat, zodat het lekker los wordt. Maar hoeveel groter?
Ik heb garen liggen waarbij 2,5mm op de wikkel staat. Welke maat haaknaald kan ik dan het beste gebruiken? 4 of 4,5 ofzo? Of nog groter?
hier van de week de nigar van de zeeman gebruikt. Heerlijk warm.quote:Op zondag 4 november 2012 19:52 schreef crejo het volgende:
Ik wil graag een col maken, maar wat voor wol kan ik daar het beste voor gebruiken? Ik heb hier alleen catania en phildar 3, lijkt me niet handig.................Heeft iemand een goede tip?
trui heeft dat patroon geloof ik, of was dat een andere kerststalquote:Op zondag 4 november 2012 19:58 schreef Dierenfan het volgende:
Ik heb ook een vraagje! Ik ben bezig met de kerststal van Christel Krukkert, maar volgens mij is er iets... Ik ben nu bezig met het schaapje, maar ik kan nergens het patroon vinden voor de oortjes. Ze lijken ook niet op de oortjes van de os en/of de ezel, dus die kan ik niet gebruiken. Heeft iemand dit patroon ook en kan mij hierbij helpen? (ik heb het patroon uit de hobby handig)
Ik knutsel wel wat in elkaar.quote:Op zondag 4 november 2012 16:47 schreef MarinaJozina het volgende:
Haakze EsseEi! Spannend om zo'n workshop te geven.
@ trovey: rood oranje geel groen blauw indigo violet [ [url=http://img-cache.cdn.gaiaonline.com/97af4099f3ac80b03fdff96ed76fe45e/http://i123.photobucket.c(...)inbow.gif]afbeelding[/url] ]
voor een shawl zou ik dat juist wel doen want dan is hij ook soepeler en houd warmte meer vast, mits t geen katoen is, vind ik fijnerquote:Op zondag 4 november 2012 20:13 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Garen waar maar 2,5 voor wordt aangeraden zou ik niet gaan haken met 5/5,5
Ik vind dat echt niet fijn haken, zou eerder voor 3,5/4 gaan.
heb je een plaatje?quote:Op zondag 4 november 2012 20:12 schreef Dierenfan het volgende:
@Ynske; het zijn geen driehoekjes, ik kan niet goed zien hoe het in elkaar zit... (ben ook niet zo goed in het zelf bedenken van een figuurtje... :$ ) Hopelijk heeft Trui dezelfde!
Of gewoon dubbele draad en alsnog een tandje hoger qua naald.quote:Op zondag 4 november 2012 20:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
voor een shawl zou ik dat juist wel doen want dan is hij ook soepeler en houd warmte meer vast, mits t geen katoen is, vind ik fijner
Daar neigde ik ook meer naar ja. Net even een stukje geprobeerd met 5, maar dat vind ik al erg groot eigenlijk... Denk dat het 4,5 wordt ofzo.quote:Op zondag 4 november 2012 20:13 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Garen waar maar 2,5 voor wordt aangeraden zou ik niet gaan haken met 5/5,5
Ik vind dat echt niet fijn haken, zou eerder voor 3,5/4 gaan.
volgens mij zijn t driehoekjes die een beetje dubbelgevouwen zijnquote:Op zondag 4 november 2012 20:28 schreef Dierenfan het volgende:
Dit is een plaatje van de kerststal die gehaakt is door een ander:
http://www.amigurumi-haken.be/amigurumis/kerststal
Maar ook hier zie je het niet helemaal duidelijk..
dat is ook een goedequote:Op zondag 4 november 2012 20:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Of gewoon dubbele draad en alsnog een tandje hoger qua naald.
Dat denk ik ook het ziet er uit als driehoekjes, die kleine oortjes...quote:Op zondag 4 november 2012 20:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
volgens mij zijn t driehoekjes die een beetje dubbelgevouwen zijn
Ik heb deze kerststal van CK, neem aan dat dat dezelfde is?quote:Op zondag 4 november 2012 20:50 schreef Dierenfan het volgende:
Oké, dan ga ik dat proberen! Dank jullie wel!
quote:Oor:
Haak met grijs een ketting van 4l en haak 3v op de l, hecht af. Haak nog een oor en naai de oortjes aan de zijkant van het kopje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ben nu bezig met deze kerstbal:
http://sparkelz-creatief.(...)len-enwedstrijd.htmlhaken is cool
Is dat fijne wol, die merino? Ze hebben namelijk mooie kleuren!!!quote:Op maandag 5 november 2012 10:21 schreef trui het volgende:
woolly heeft de extra soft merino in de aanbieding...
dierenfan, ik heb een ander kerststalletjes patroon. maar je bent er al uit zie ik.
brainteaser, het ligt ook erg aan 't patroon voor de sjaal die je wil maken. soms is 't toch echt heel mooi om er zo'n 'veel te dikke' naald voor te gebruiken, dat geeft mooie gaten en een heel soepel vallende sjaal. het is alleen nogal wennen om zo los te haken.
staat er toch bijquote:Op maandag 5 november 2012 13:45 schreef wild-r0se het volgende:
Zou deze shawl kunnen? Hoeveel bollen zou ik dan nodig hebben ongeveer? (wil niet dat het een te duur uitstapje word :p)
http://www.ravelry.com/patterns/library/festival-shawl
quote:Op maandag 5 november 2012 13:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
staat er toch bij
550 - 600 yards (503 - 549 m)
Moet je alleen even kijken hoeveel op een bolletje zit
quote:Op maandag 5 november 2012 10:47 schreef MissN het volgende:
Hallo allemaal,
Ik meld me ook maar weer eens! Heb erg lang niet meegeschreven maar wel meegelezen zo af en toeBen nog steeds aan het haken, de ene keer wat meer dan de andere keer...
Heb voor 2 uiltjes gemaakt voor een kraamkadootje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En voor de zomer had ik al mijn 'vaasje' eindelijk afgerond, heb helaas geen foto dat ie in elkaar zit, want heb m kado gegeven zonder een foto ervan te maken! t zijn wel telefoonfoto's allemaal..Ik word helemaal scheel van de website, maar wat een leuk idee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ben nu bezig met deze kerstbal:
http://sparkelz-creatief.(...)len-enwedstrijd.html
Ik brei momenteel meer dan ik haak en heb het ontzettend druk met werk en mijn opleiding, dus het komt er gewoon niet van. Afgelopen weekend hebben we een knus pyjamaweekend gehouden met veel thee en Gooise Vrouwen (zo fijn, een man die daar van houdt) en heb ik een poncho voor mijn nichtje gehaakt, die bijna jarig is.
Inmiddels zijn de franjes ook af en gelijk geknipt. Ik hoef alleen nog twee pompons te maken voor aan het koordje en dan issie af
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Ze bedoelt denk ik verschillende tinten van eenzelfde kleur of verschillende kleurbaden van wat officiëel dezelfde kleur moet zijnquote:Op maandag 5 november 2012 14:03 schreef MissN het volgende:
verschillende kleuren van dezelfde kleur? die snap ik niet.. hihi
Dat laatste wordt waarschijnlijk een crime.quote:Op maandag 5 november 2012 14:17 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Leuke kerstballen zeg!
Mijn sjaaltje is nu ook af. Nu het mutsje nog voeren en dan m'n dochter nog leren dat ze hem nu eens langer dan 5 sec op moet laten.
[ afbeelding ]
De muts is op dit patroon gebaseerd, met wat eigen aanpassingen: http://revlie.typepad.com(...)-beany-for-free.htmlquote:Op maandag 5 november 2012 14:45 schreef nathalie85 het volgende:
Mooi Oeroekloeroe! Heb je een patroon van de muts & sjaal?
Welk materiaal heb je het mee gehaakt? Ik heb net laatst een sjaaltje gehaakt, maar valt me erg tegen....
Verkeerde wol (Royal, Zeeman) en had met stokjes gemaakt maar mwah. Die van jou vind ik super!
Die is leuk!!quote:Op zondag 4 november 2012 10:41 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 november 2012 16:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
Het NL patroon van Padma
http://charami.com/2010/12/20/vertaling-padma-dawn-toussaint/
Dank jullie wel!quote:Op maandag 5 november 2012 16:34 schreef Angelof9 het volgende:
http://www.ravelry.com/patterns/library/johnny-the-monkey
NL padma weet ik niet.
Verschillende tinten...lichtgroen, middengroen, donkergroen, iets minder donkergroen..snappie?quote:Op maandag 5 november 2012 14:03 schreef MissN het volgende:
verschillende kleuren van dezelfde kleur? die snap ik niet.. hihi
Ik denk juist dat het het geheel net iets anders maakt dan een standaard regenboogdeken.....regenboog met zonopgang en -zonondergang.quote:Op maandag 5 november 2012 14:04 schreef trui het volgende:
trovey, ik zou die kleuren alleen in de deken opnemen als je 't zelf ook echt mooi vindt.
Thx voor de info! Inderdaad wel handig met de 'gat' in de sjaal!quote:Op maandag 5 november 2012 15:26 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Dank jullie wel!
[..]
De muts is op dit patroon gebaseerd, met wat eigen aanpassingen: http://revlie.typepad.com(...)-beany-for-free.html
De sjaal bestaat uit allemaal kleine granny squares, 2 rijen aan elkaar, met een rand van vasten om het totaal heen. Ik heb er een 'gat' in gelaten zodat de sjaal daar doorheen gestoken kan worden en er geen knoop in hoeft.
Alles is gehaakt met catania en naald 4.
Klopt Trov, heb ik ook gedaan! Let alleen wel op dat je (mits je dat wil natuurlijk) elke keer dezelfde kleuren in een 'ronde' stopt. Ik ben na 2 rondes een kleur rood vergeten. Het viel me bij de een-na-laatste ronde op aangezien ik steeds alleen maar het kleurverloop van de ronde daarvoor gebruiktequote:Op maandag 5 november 2012 19:04 schreef trovey het volgende:
[..]
Verschillende tinten...lichtgroen, middengroen, donkergroen, iets minder donkergroen..snappie?
[..]
Ik denk juist dat het het geheel net iets anders maakt dan een standaard regenboogdeken.....regenboog met zonopgang en -zonondergang.Ik heb heel veel tinten grijs en bruin/beigfe dus kan de overgang heel geleidelijk maken...enfin ik zie het snel gebnoeg als ik een volle ronde gedaan heb of het wat is en zo niet....gewoon weer uithalen, dat is toch wel het handige aan de hobby.
![]()
quote:Op maandag 5 november 2012 20:43 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben verliefd mensen! Op mn clover haaknaald. Wat een genot!
Oke.... last van beelddenken.... zeer slecht voor mijn ziel... helpquote:Op maandag 5 november 2012 20:43 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben verliefd mensen! Op mn clover haaknaald. Wat een genot!
Ik heb alle aparte kleuren in tassen(met een nummer erop) en een mandje die ik gebruik voor de kleur die ik nodig heb op het moment en die bollen liggen weer van donker naar licht....hopelijk gaat het zo goed.quote:Op maandag 5 november 2012 20:37 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Klopt Trov, heb ik ook gedaan! Let alleen wel op dat je (mits je dat wil natuurlijk) elke keer dezelfde kleuren in een 'ronde' stopt. Ik ben na 2 rondes een kleur rood vergeten. Het viel me bij de een-na-laatste ronde op aangezien ik steeds alleen maar het kleurverloop van de ronde daarvoor gebruikte(en ik me maar afvragen wat die donkerrrood in die WIP-mand deed
) . Baalde als een stekker maar het valt niet zo heel erg op gelukkig.
quote:Op maandag 5 november 2012 20:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oke.... last van beelddenken.... zeer slecht voor mijn ziel... help
Ik ook...aangezien ik nog maar bij de derde rij ben.quote:Op maandag 5 november 2012 21:30 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik ben echt zo benieuwd naar je deken Trovey..
Gave muts en sjaal, die zou ook goed in de smaak vallen bij mijn meiden!
Die poncho trouwens ook, leuk allemaal!
Ik moet effe gaan kijken :-):-):-):-)quote:Op maandag 5 november 2012 21:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ook...aangezien ik nog maar bij de derde rij ben.![]()
http://www.action.nl/prod(...)/10/favoritelistid/1
Tip voor allen hier...Zpagetti namaak voor een derde/de left van de prijs.
heel mooi... is deze van ravelry?quote:Op maandag 5 november 2012 22:42 schreef Muck het volgende:
Dank jullie! Inmiddels issie echt af-af, als in: losse draadjes afgewerkt, pompons aan het koordje en franjes gelijk geknipt
[ afbeelding ]
Je kunt ze bijvoorbeeld aan een vlaggetjes lijn (koordje tussen de slurfjes frotten) hangen. Of opgerold tussen de slurfjes plaatsen. Een cocktail prikkertje met een vlaggetje maken waaraan de centjes zitten. ofzoquote:Op maandag 5 november 2012 22:02 schreef Lijnloos het volgende:
Oeh, el cheapo Zpagetti... moet hebbuh! Dan kan ik mijn enorme padma maken
En over padma's gesproken, meet the latest:
[ afbeelding ]
Ok, de foto is echt heel brak maar hij is dus fuchsia-roze met wit... Komende avonden nog een blauwe variant maken en dan worden ze onderdeel van een huwelijkskado. Nu nog iets verzinnen om het geld in/op/tussen te doen.
voor hoeveel gram dan?quote:Op maandag 5 november 2012 23:31 schreef Jumpsje het volgende:
Wat een superleuke dingen weer! Vooral dat gevoerde mutsje met bijpassende sjaal, heel mooi.
Ik liep vandaag in de V&D, hadden ze daar ook wol en katoen van Strengels liggen. Het katoen was -hou je vast- ¤3,29 per bolletje.. :-O Echt schandalig gewoon!!
oeh. voor die prijsquote:Op maandag 5 november 2012 21:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ook...aangezien ik nog maar bij de derde rij ben.![]()
http://www.action.nl/prod(...)/10/favoritelistid/1
Tip voor allen hier...Zpagetti namaak voor een derde/de helft van de prijs.
Ik ga vanmiddag effe kijken... maar ik denk wel zonder hoor. Tis wel "maar" 500gram, dus ook de helft van het Zpagetti aantal. Maar nog steeds redelijk goedkoop!quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
oeh. voor die prijszou t met of zonder naald zijn?
als zonder is t shoptime bij hobbydoos
Gewoon 50 gram. Ik was ook in shock toen ik de prijs zag!quote:
wat zijn dat dan voor naalden?quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:48 schreef J0ycie88 het volgende:
Het eerste wat ik nu ga doen is een clover haaknaald bestellen. Begin maar met de "gewone" in een 4,5 en denk dat ik voor de kerst de amour haaknaalden vraag! Want die vind ik toch wel echt heel duur! (op dit moment)
quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat zijn dat dan voor naalden?
k werk bijna alleen met clover idd
Dat is inderdaad wel jammer.. Maar ik moet zeggen dat ik andere maten dan die clover amour biedt ook maar zelden gebruik.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:56 schreef DonnaRush het volgende:
Ik vind het jammer dat Amour niet alle maten heeft.
Ik gebruik vrijwel alleen maar 2,5mm, maar ik zit er aan te denken om de Amour in 2,75 te kopen! Zoveel zal dat niet schelen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel jammer.. Maar ik moet zeggen dat ik andere maten dan die clover amour biedt ook maar zelden gebruik.
welke maten hebben ze dan?quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:56 schreef DonnaRush het volgende:
Ik vind het jammer dat Amour niet alle maten heeft.
aah ja dat hebben die plastieke van mij ook E/F etc en de getallen erbijquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:09 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Amerikaanse maten, zie; http://www.woolly.nl/clover-amour-haaknaalden
Ik heb ook nog niet op betalen gedrukt.. Ik wil ze echt heel graag, maar aan de ene kant vind ik het zonde om die de "gewone" clover te bestellen dan de amour met kerst te vragen. Maar ik heb echt pijn in mijn vingers haha!quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:10 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb nog steeds een koopverbod! Het zijn wel leuke sinterklaascadeautjes!
kun je er geen lenen van iemand in de buurt zolang?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:13 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog niet op betalen gedrukt.. Ik wil ze echt heel graag, maar aan de ene kant vind ik het zonde om die de "gewone" clover te bestellen dan de amour met kerst te vragen. Maar ik heb echt pijn in mijn vingers haha!
(Ik wil weer gewoon werk hebben zodat ik me minder schuldig voel als ik dit soort dingen aanschaf voor mezelf!)
Nee, ik ken niemand die de naalden wel heeft..quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
kun je er geen lenen van iemand in de buurt zolang?
Het ligt vooral aan wat voor garen je normaal gezien gebruikt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:49 schreef J0ycie88 het volgende:
Klopt ik ga het ook gewoon doen, beter als pijn in mijn vingers! Zit alleen te twijfelen, heb nu 3 maten in mijn winkelmandje. 3,5 - 4 - 4,5 of hebben jullie de ervaring dat een andere maat meer gebruikt word als die ik nu in mijn mandje heb.
Ik haak nu met een 4,5 dus die heb ik sowieso nodig, en wil straks ook knuffels maken dus denk dat het niet slim is om een 5 erbij te doen.. Maar misschien wel een 3?
Dat soort dingen zijn meestal zonder naald...het is wel Action hè.quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
oeh. voor die prijszou t met of zonder naald zijn?
als zonder is t shoptime bij hobbydoos
k heb ze juist meestal met steeds gezien zoals bij t kruidvat was ook goedkopequote:Op dinsdag 6 november 2012 11:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat soort dingen zijn meestal zonder naald...het is wel Action hè.![]()
Ik moet zo toch nog even naar Action toe (voor wat anders)...even kijken of ze het hier al/nog hebben.
Alleen de koers of het totaalbedrag? Want dat laatste kan natuurlijk behoorlijk oplopen door btw etc.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:26 schreef DonnaRush het volgende:
Nou ik heb vorige week nog iets besteld uit Amerika, maar toen vond ik de dollar absoluut niet gunstig, viel me zwaar tegen.
ja precies en verzendkosten enzo. maar als je t in Amerika zelf koopt...de dollar was pas 68 cent gfeloof, ik de hele maand ongeveer 75quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Alleen de koers of het totaalbedrag? Want dat laatste kan natuurlijk behoorlijk oplopen door btw etc.
de vorm is iets minder 'lomp', ze liggen erg lekker in de hand. maar dat het niet meer in dat vieze poepbruin is scheelt ook een hoop.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:27 schreef BrainTeaser het volgende:
Maar wat is nu eigenlijk precies het verschil tussen de 'gewone' Clovers en die nieuwe Amour?
Buiten de pretty colors natuurlijk!
Ja daar heb je gelijk in! Daar zat idd een BTW bij waardoor het op een $10 maar een euro verschil maakte, viel wel even tegen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Alleen de koers of het totaalbedrag? Want dat laatste kan natuurlijk behoorlijk oplopen door btw etc.
Zat laatst ook te kijken om ze uit amerika te bestellen, maar dat scheelt amper iets inderdaad door de verzendkosten!quote:
Oh die zien er wel heel fijn en heel leuk uit!quote:
Amazon heeft boven de $20 geen verzendkosten geloof ik, maar dat weet ik niet 100% zeker.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:36 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Zat laatst ook te kijken om ze uit amerika te bestellen, maar dat scheelt amper iets inderdaad door de verzendkosten!
Kijk dan wel weer uit dat je niet boven de 22 euro grens uitkomt, anders wordt het weer duurder door bijvoorbeeld BTW.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:37 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Amazon heeft boven de $20 geen verzendkosten geloof ik, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Ja klopt. Ik heb dat gelukkig nog nooit gehad. Bestelde ook altijd dure Nikes uit Amerika haha. Maar je kan het net treffen, dan heb je pech.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kijk dan wel weer uit dat je niet boven de 22 euro grens uitkomt, anders wordt het weer duurder door bijvoorbeeld BTW.
Dan heb je veel geluk gehad, ik heb tot nu toe elke keer moeten betalen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:46 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik heb dat gelukkig nog nooit gehad. Bestelde ook altijd dure Nikes uit Amerika haha. Maar je kan het net treffen, dan heb je pech.
Nou ja niet zuur, ik hou er rekening mee omdat het in principe gewoon de regels zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:48 schreef DonnaRush het volgende:
Echt? Wat zuur! Ik bestel al minstens 5 jaar maandelijks iets uit Amerika of China en heb het nog nooit gehad. *klopt af*
Haha ja precies, vandaar mijn vraag dus!quote:
Hmm, ik vind die gele(/bruine?) ook erg lekker in de hand liggen. En stoor me niet echt aan de kleur, dus ik geloof dat ik het daar maar bij hou!quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:33 schreef trui het volgende:
[..]
de vorm is iets minder 'lomp', ze liggen erg lekker in de hand. maar dat het niet meer in dat vieze poepbruin is scheelt ook een hoop.
Nou, ik vond het de vorige keer wel zuur. De webshop zette in principe altijd het betaalde bedrag op de doos, dus ná aftrek van eventuele kortingen. Daar was ik dus ook vanuit gegaan, alleen juist toen besloot de webshop de originele prijs op de doos te zetten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja niet zuur, ik hou er rekening mee omdat het in principe gewoon de regels zijn.
Mij "pakken" ze ook altijd hoor! Je wil echt niet weten hoeveel geluk jij hebt!quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:48 schreef DonnaRush het volgende:
Echt? Wat zuur! Ik bestel al minstens 5 jaar maandelijks iets uit Amerika of China en heb het nog nooit gehad. *klopt af*
Ja, het is gehaakt! Dat spul van de zeeman. Ik had dat op de bruiloft-schaap gehad en dacht ik moet er toch wat mee maken... uiteindelijk kwam ik nog een klein stukje te kort en was over de muts dat ik een nieuw bolletje bij moest halenquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:08 schreef EsseEi het volgende:
Dot die is coooool!!!wat een gepruts moet dat lijf geweest zijn om te haken! of is t niet gehaakt? lijkt wel badstof joh
Paar dagen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:36 schreef Makayla het volgende:
Wat gaan jullie snel zeg! Als ik even een paar dagen geen tijd heb gehad, zijn er alweer 2 topics bijgekomenMaar even een vraagje. Degene die die haaknaalden besteld hebben op ebay, die met allemaal verschillende kleuren, hoe lang duurde het bij jullie voordat ze binnen waren?
hahahahquote:Op dinsdag 6 november 2012 17:34 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Mooi Dottey! Ik vind het echt knap dat je er mee kunt haken!
Heb ooit geprobeerd het muziekschaapje te maken, maar dat is me dus echt niet gelukt. 2x geprobeerd en zelfs m'n moeder nog laten doen, maar we kregen echt alleen maar rare vormen ipv een rond lichaampje.
Het werd meer een soort kamikazeduif!
Ik heb ze wat later dan de rest besteld (niet heel veel later) maar heb ze ook nog niet binnen, alhoewel ik wel een mail heb gehad dat mijn bestelling verstuurd zou wordenquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:31 schreef NijntjesUk het volgende:
[..]
Hmm.. ik heb ze nog steeds niet binnen..
Jaloers! Hopelijk hebben ze ze morgen in Breda. Anders ga ik voor 'de echte' kijkenquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:14 schreef Ynske het volgende:
Ben net geweest bij de action, ze zijn zonder naalden
en hier lagen
grijs
blauw
donker marine blauw
groen
azuurblauwgroen
donker roze
paars roze
wit
en grasgroen
waarbij de grijs, donker en paars roze en azuurgroene nu hier op de tafel liggen
Die mail heb ik idd ook gehad..quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:34 schreef HelloBonjour het volgende:
[..]
Ik heb ze wat later dan de rest besteld (niet heel veel later) maar heb ze ook nog niet binnen, alhoewel ik wel een mail heb gehad dat mijn bestelling verstuurd zou worden
Hoe lang is het geleden dat je ze hebt besteld en dat je de mail hebt gehad?quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:34 schreef HelloBonjour het volgende:
[..]
Ik heb ze wat later dan de rest besteld (niet heel veel later) maar heb ze ook nog niet binnen, alhoewel ik wel een mail heb gehad dat mijn bestelling verstuurd zou worden
Ah, mijne kwamen uit de UK omdat ik ze snel wilde hebben (die waren dan ook wat duurder).quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:02 schreef Angelof9 het volgende:
Als het uit Azie komt kan het best lang duren hoor. Een week of 4 is normaal. Dan ligt het ergens bij de douane vast.
Heb niet gekeken waar vandaan maar heb ze ook nog niet de nld. Wel andere dingetjes, maar azie en japan zal het wel zijn, want dat duurt langquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah, mijne kwamen uit de UK omdat ik ze snel wilde hebben (die waren dan ook wat duurder).
Heb je fotootje :-) om ons nog meer in verleiding te brengen? Is het donkergrijs ?quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:14 schreef Ynske het volgende:
Ben net geweest bij de action, ze zijn zonder naalden
en hier lagen
grijs
blauw
donker marine blauw
groen
azuurblauwgroen
donker roze
paars roze
wit
en grasgroen
waarbij de grijs, donker en paars roze en azuurgroene nu hier op de tafel liggen
10 of 12...ribbonXL kan nog met 10, de zpagetti meestal wel met 12...quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:52 schreef Ynske het volgende:
Welke naald maat zou je nodig hebben.bij die zpaggeti? Heb hier max 6 gaat wat.lastig. oftewel mag wat nieuws bestellen... Maar welke maat
quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:53 schreef CREADO het volgende:
[..]
Heb je fotootje :-) om ons nog meer in verleiding te brengen? Is het donkergrijs ?
dan gaat t een 12 wordenquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:53 schreef EsseEi het volgende:
[..]
10 of 12...ribbonXL kan nog met 10, de zpagetti meestal wel met 12...
k heb slechte ervaring met zeeman en wibra en naalden omdat deze vaak afwijkenquote:
Ja, maar dat lijkt me bij zpaghetti minder uitmaken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
k heb slechte ervaring met zeeman en wibra en naalden omdat deze vaak afwijken
maar kan er wel even binnen rennen morgen
anders maar even doorrijden van de week zodat ik voor 18 uur bij de greef ben
Ik weet niet of er zo'n Boekenvoordeel bij je in de buurt zit? Bij die van ons hebben ze ook dikke haaknaalden (10mm en dikker)quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
k heb slechte ervaring met zeeman en wibra en naalden omdat deze vaak afwijken
maar kan er wel even binnen rennen morgen
anders maar even doorrijden van de week zodat ik voor 18 uur bij de greef ben
Er staat ook vaak een ander land bij he? Vaak als ik iets bestel staat er USA als land, maar uiteindelijk komt het pakketje altijd uit Hong Kong haha!quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah, mijne kwamen uit de UK omdat ik ze snel wilde hebben (die waren dan ook wat duurder).
Juist bij zpaghetti is het wel fijn als je een goede naald hebt. Het maakt echt verschil uit.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:11 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ja, maar dat lijkt me bij zpaghetti minder uitmaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |