We hebben heerlijk van 11 tot 12 gewandeld, was fris maar wel lekker!! Nu is t hier ook aan t regenen en ga ik haken met t hondje op schootquote:Op zondag 4 november 2012 14:14 schreef MarinaJozina het volgende:
Wat gaan jullie hard!
Leuke knuffels en een schattig uiltje
@16nogwat: Wandelen? Lekker hoor! Het is hier regenachtig en saai grijs prutweer. Echt handwerkweer dus
Supergaaf!quote:Op zondag 4 november 2012 10:41 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb het aapje uit het Zoomigurumi boek gemaakt:
[ afbeelding ]
Geen idee nog nooit gedaanquote:Op zondag 4 november 2012 15:14 schreef MarinaJozina het volgende:
@ SpaceInvaders: Leuke sjaal! Is het moeilijk om kabels te haken? Kabels breien kan ik ook nog niet trouwens.
@ 16nogwat: Toen was ik pas net uit bed, maar hier was het toen al een beetje druilerig. Inmiddels is het echt vies. Ik blijf binnen!
Er staan nu kaasbroodjes in de oven en vriendje is een appeltaart aan het maken
sjaal dik garen liefst met een naald of 10.quote:Op zondag 4 november 2012 19:50 schreef BrainTeaser het volgende:
Even een vraagje aan de mensen die wel eens sjaals enzo haken:
Meestal wordt aangeraden om een grotere haaknaald te gebruiken dan op de wikkel van het garen staat, zodat het lekker los wordt. Maar hoeveel groter?
Ik heb garen liggen waarbij 2,5mm op de wikkel staat. Welke maat haaknaald kan ik dan het beste gebruiken? 4 of 4,5 ofzo? Of nog groter?
hier van de week de nigar van de zeeman gebruikt. Heerlijk warm.quote:Op zondag 4 november 2012 19:52 schreef crejo het volgende:
Ik wil graag een col maken, maar wat voor wol kan ik daar het beste voor gebruiken? Ik heb hier alleen catania en phildar 3, lijkt me niet handig.................Heeft iemand een goede tip?
trui heeft dat patroon geloof ik, of was dat een andere kerststalquote:Op zondag 4 november 2012 19:58 schreef Dierenfan het volgende:
Ik heb ook een vraagje! Ik ben bezig met de kerststal van Christel Krukkert, maar volgens mij is er iets... Ik ben nu bezig met het schaapje, maar ik kan nergens het patroon vinden voor de oortjes. Ze lijken ook niet op de oortjes van de os en/of de ezel, dus die kan ik niet gebruiken. Heeft iemand dit patroon ook en kan mij hierbij helpen? (ik heb het patroon uit de hobby handig)
Ik knutsel wel wat in elkaar.quote:Op zondag 4 november 2012 16:47 schreef MarinaJozina het volgende:
Haakze EsseEi! Spannend om zo'n workshop te geven.
@ trovey: rood oranje geel groen blauw indigo violet [ [url=http://img-cache.cdn.gaiaonline.com/97af4099f3ac80b03fdff96ed76fe45e/http://i123.photobucket.c(...)inbow.gif]afbeelding[/url] ]
voor een shawl zou ik dat juist wel doen want dan is hij ook soepeler en houd warmte meer vast, mits t geen katoen is, vind ik fijnerquote:Op zondag 4 november 2012 20:13 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Garen waar maar 2,5 voor wordt aangeraden zou ik niet gaan haken met 5/5,5
Ik vind dat echt niet fijn haken, zou eerder voor 3,5/4 gaan.
heb je een plaatje?quote:Op zondag 4 november 2012 20:12 schreef Dierenfan het volgende:
@Ynske; het zijn geen driehoekjes, ik kan niet goed zien hoe het in elkaar zit... (ben ook niet zo goed in het zelf bedenken van een figuurtje... :$ ) Hopelijk heeft Trui dezelfde!
Of gewoon dubbele draad en alsnog een tandje hoger qua naald.quote:Op zondag 4 november 2012 20:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
voor een shawl zou ik dat juist wel doen want dan is hij ook soepeler en houd warmte meer vast, mits t geen katoen is, vind ik fijner
Daar neigde ik ook meer naar ja. Net even een stukje geprobeerd met 5, maar dat vind ik al erg groot eigenlijk... Denk dat het 4,5 wordt ofzo.quote:Op zondag 4 november 2012 20:13 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Garen waar maar 2,5 voor wordt aangeraden zou ik niet gaan haken met 5/5,5
Ik vind dat echt niet fijn haken, zou eerder voor 3,5/4 gaan.
volgens mij zijn t driehoekjes die een beetje dubbelgevouwen zijnquote:Op zondag 4 november 2012 20:28 schreef Dierenfan het volgende:
Dit is een plaatje van de kerststal die gehaakt is door een ander:
http://www.amigurumi-haken.be/amigurumis/kerststal
Maar ook hier zie je het niet helemaal duidelijk..
dat is ook een goedequote:Op zondag 4 november 2012 20:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Of gewoon dubbele draad en alsnog een tandje hoger qua naald.
Dat denk ik ook het ziet er uit als driehoekjes, die kleine oortjes...quote:Op zondag 4 november 2012 20:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
volgens mij zijn t driehoekjes die een beetje dubbelgevouwen zijn
Ik heb deze kerststal van CK, neem aan dat dat dezelfde is?quote:Op zondag 4 november 2012 20:50 schreef Dierenfan het volgende:
Oké, dan ga ik dat proberen! Dank jullie wel!
quote:Oor:
Haak met grijs een ketting van 4l en haak 3v op de l, hecht af. Haak nog een oor en naai de oortjes aan de zijkant van het kopje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ben nu bezig met deze kerstbal:
http://sparkelz-creatief.(...)len-enwedstrijd.htmlhaken is cool
Is dat fijne wol, die merino? Ze hebben namelijk mooie kleuren!!!quote:Op maandag 5 november 2012 10:21 schreef trui het volgende:
woolly heeft de extra soft merino in de aanbieding...
dierenfan, ik heb een ander kerststalletjes patroon. maar je bent er al uit zie ik.
brainteaser, het ligt ook erg aan 't patroon voor de sjaal die je wil maken. soms is 't toch echt heel mooi om er zo'n 'veel te dikke' naald voor te gebruiken, dat geeft mooie gaten en een heel soepel vallende sjaal. het is alleen nogal wennen om zo los te haken.
staat er toch bijquote:Op maandag 5 november 2012 13:45 schreef wild-r0se het volgende:
Zou deze shawl kunnen? Hoeveel bollen zou ik dan nodig hebben ongeveer? (wil niet dat het een te duur uitstapje word :p)
http://www.ravelry.com/patterns/library/festival-shawl
quote:Op maandag 5 november 2012 13:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
staat er toch bij
550 - 600 yards (503 - 549 m)
Moet je alleen even kijken hoeveel op een bolletje zit
quote:Op maandag 5 november 2012 10:47 schreef MissN het volgende:
Hallo allemaal,
Ik meld me ook maar weer eens! Heb erg lang niet meegeschreven maar wel meegelezen zo af en toeBen nog steeds aan het haken, de ene keer wat meer dan de andere keer...
Heb voor 2 uiltjes gemaakt voor een kraamkadootje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En voor de zomer had ik al mijn 'vaasje' eindelijk afgerond, heb helaas geen foto dat ie in elkaar zit, want heb m kado gegeven zonder een foto ervan te maken! t zijn wel telefoonfoto's allemaal..Ik word helemaal scheel van de website, maar wat een leuk idee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ben nu bezig met deze kerstbal:
http://sparkelz-creatief.(...)len-enwedstrijd.html
Ik brei momenteel meer dan ik haak en heb het ontzettend druk met werk en mijn opleiding, dus het komt er gewoon niet van. Afgelopen weekend hebben we een knus pyjamaweekend gehouden met veel thee en Gooise Vrouwen (zo fijn, een man die daar van houdt) en heb ik een poncho voor mijn nichtje gehaakt, die bijna jarig is.
Inmiddels zijn de franjes ook af en gelijk geknipt. Ik hoef alleen nog twee pompons te maken voor aan het koordje en dan issie af
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Ze bedoelt denk ik verschillende tinten van eenzelfde kleur of verschillende kleurbaden van wat officiëel dezelfde kleur moet zijnquote:Op maandag 5 november 2012 14:03 schreef MissN het volgende:
verschillende kleuren van dezelfde kleur? die snap ik niet.. hihi
Dat laatste wordt waarschijnlijk een crime.quote:Op maandag 5 november 2012 14:17 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Leuke kerstballen zeg!
Mijn sjaaltje is nu ook af. Nu het mutsje nog voeren en dan m'n dochter nog leren dat ze hem nu eens langer dan 5 sec op moet laten.
[ afbeelding ]
De muts is op dit patroon gebaseerd, met wat eigen aanpassingen: http://revlie.typepad.com(...)-beany-for-free.htmlquote:Op maandag 5 november 2012 14:45 schreef nathalie85 het volgende:
Mooi Oeroekloeroe! Heb je een patroon van de muts & sjaal?
Welk materiaal heb je het mee gehaakt? Ik heb net laatst een sjaaltje gehaakt, maar valt me erg tegen....
Verkeerde wol (Royal, Zeeman) en had met stokjes gemaakt maar mwah. Die van jou vind ik super!
Die is leuk!!quote:Op zondag 4 november 2012 10:41 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb het aapje uit het Zoomigurumi boek gemaakt:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 november 2012 16:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
Het NL patroon van Padma
http://charami.com/2010/12/20/vertaling-padma-dawn-toussaint/
Dank jullie wel!quote:Op maandag 5 november 2012 16:34 schreef Angelof9 het volgende:
http://www.ravelry.com/patterns/library/johnny-the-monkey
NL padma weet ik niet.
Verschillende tinten...lichtgroen, middengroen, donkergroen, iets minder donkergroen..snappie?quote:Op maandag 5 november 2012 14:03 schreef MissN het volgende:
verschillende kleuren van dezelfde kleur? die snap ik niet.. hihi
Ik denk juist dat het het geheel net iets anders maakt dan een standaard regenboogdeken.....regenboog met zonopgang en -zonondergang.quote:Op maandag 5 november 2012 14:04 schreef trui het volgende:
trovey, ik zou die kleuren alleen in de deken opnemen als je 't zelf ook echt mooi vindt.
Thx voor de info! Inderdaad wel handig met de 'gat' in de sjaal!quote:Op maandag 5 november 2012 15:26 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Dank jullie wel!
[..]
De muts is op dit patroon gebaseerd, met wat eigen aanpassingen: http://revlie.typepad.com(...)-beany-for-free.html
De sjaal bestaat uit allemaal kleine granny squares, 2 rijen aan elkaar, met een rand van vasten om het totaal heen. Ik heb er een 'gat' in gelaten zodat de sjaal daar doorheen gestoken kan worden en er geen knoop in hoeft.
Alles is gehaakt met catania en naald 4.
Klopt Trov, heb ik ook gedaan! Let alleen wel op dat je (mits je dat wil natuurlijk) elke keer dezelfde kleuren in een 'ronde' stopt. Ik ben na 2 rondes een kleur rood vergeten. Het viel me bij de een-na-laatste ronde op aangezien ik steeds alleen maar het kleurverloop van de ronde daarvoor gebruiktequote:Op maandag 5 november 2012 19:04 schreef trovey het volgende:
[..]
Verschillende tinten...lichtgroen, middengroen, donkergroen, iets minder donkergroen..snappie?
[..]
Ik denk juist dat het het geheel net iets anders maakt dan een standaard regenboogdeken.....regenboog met zonopgang en -zonondergang.Ik heb heel veel tinten grijs en bruin/beigfe dus kan de overgang heel geleidelijk maken...enfin ik zie het snel gebnoeg als ik een volle ronde gedaan heb of het wat is en zo niet....gewoon weer uithalen, dat is toch wel het handige aan de hobby.
![]()
quote:Op maandag 5 november 2012 20:43 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben verliefd mensen! Op mn clover haaknaald. Wat een genot!
Oke.... last van beelddenken.... zeer slecht voor mijn ziel... helpquote:Op maandag 5 november 2012 20:43 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben verliefd mensen! Op mn clover haaknaald. Wat een genot!
Ik heb alle aparte kleuren in tassen(met een nummer erop) en een mandje die ik gebruik voor de kleur die ik nodig heb op het moment en die bollen liggen weer van donker naar licht....hopelijk gaat het zo goed.quote:Op maandag 5 november 2012 20:37 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Klopt Trov, heb ik ook gedaan! Let alleen wel op dat je (mits je dat wil natuurlijk) elke keer dezelfde kleuren in een 'ronde' stopt. Ik ben na 2 rondes een kleur rood vergeten. Het viel me bij de een-na-laatste ronde op aangezien ik steeds alleen maar het kleurverloop van de ronde daarvoor gebruikte(en ik me maar afvragen wat die donkerrrood in die WIP-mand deed
) . Baalde als een stekker maar het valt niet zo heel erg op gelukkig.
quote:Op maandag 5 november 2012 20:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oke.... last van beelddenken.... zeer slecht voor mijn ziel... help
Ik ook...aangezien ik nog maar bij de derde rij ben.quote:Op maandag 5 november 2012 21:30 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik ben echt zo benieuwd naar je deken Trovey..
Gave muts en sjaal, die zou ook goed in de smaak vallen bij mijn meiden!
Die poncho trouwens ook, leuk allemaal!
Ik moet effe gaan kijken :-):-):-):-)quote:Op maandag 5 november 2012 21:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ook...aangezien ik nog maar bij de derde rij ben.![]()
http://www.action.nl/prod(...)/10/favoritelistid/1
Tip voor allen hier...Zpagetti namaak voor een derde/de left van de prijs.
heel mooi... is deze van ravelry?quote:Op maandag 5 november 2012 22:42 schreef Muck het volgende:
Dank jullie! Inmiddels issie echt af-af, als in: losse draadjes afgewerkt, pompons aan het koordje en franjes gelijk geknipt
[ afbeelding ]
Je kunt ze bijvoorbeeld aan een vlaggetjes lijn (koordje tussen de slurfjes frotten) hangen. Of opgerold tussen de slurfjes plaatsen. Een cocktail prikkertje met een vlaggetje maken waaraan de centjes zitten. ofzoquote:Op maandag 5 november 2012 22:02 schreef Lijnloos het volgende:
Oeh, el cheapo Zpagetti... moet hebbuh! Dan kan ik mijn enorme padma maken
En over padma's gesproken, meet the latest:
[ afbeelding ]
Ok, de foto is echt heel brak maar hij is dus fuchsia-roze met wit... Komende avonden nog een blauwe variant maken en dan worden ze onderdeel van een huwelijkskado. Nu nog iets verzinnen om het geld in/op/tussen te doen.
voor hoeveel gram dan?quote:Op maandag 5 november 2012 23:31 schreef Jumpsje het volgende:
Wat een superleuke dingen weer! Vooral dat gevoerde mutsje met bijpassende sjaal, heel mooi.
Ik liep vandaag in de V&D, hadden ze daar ook wol en katoen van Strengels liggen. Het katoen was -hou je vast- ¤3,29 per bolletje.. :-O Echt schandalig gewoon!!
oeh. voor die prijsquote:Op maandag 5 november 2012 21:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ook...aangezien ik nog maar bij de derde rij ben.![]()
http://www.action.nl/prod(...)/10/favoritelistid/1
Tip voor allen hier...Zpagetti namaak voor een derde/de helft van de prijs.
Ik ga vanmiddag effe kijken... maar ik denk wel zonder hoor. Tis wel "maar" 500gram, dus ook de helft van het Zpagetti aantal. Maar nog steeds redelijk goedkoop!quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
oeh. voor die prijszou t met of zonder naald zijn?
als zonder is t shoptime bij hobbydoos
Gewoon 50 gram. Ik was ook in shock toen ik de prijs zag!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |